Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Geraedus schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

100% inderdaad.

Weet iemand toevallig of de 10 euro upgrade van Horizon Zero Dawn al beschikbaar is.
Als ik in de Store kijk dan moet ik het volledige bedrag betalen voor de PS5 Pro remaster.
Die is beschikbaar, van de week al de preorder geplaatst :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF7 Rebirth is uiteraard niet in de aanbieding in de store zie ik, was te verwachten vlak voor de Pro release. De game is al wel in de aanbieding geweest dus dan maar even geduld. Sony zal hopen op zoveel mogelijk ongeduldige full priced games verkopen volgende week gok ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 14:44
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:26:
FF7 Rebirth is uiteraard niet in de aanbieding in de store zie ik, was te verwachten vlak voor de Pro release. De game is al wel in de aanbieding geweest dus dan maar even geduld. Sony zal hopen op zoveel mogelijk ongeduldige full priced games verkopen volgende week gok ik. :P
Of je koopt het voor 55 euro op Disc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:57:
ik hoop straks wel dat er direct een pro enhanced rubriekje komt in de store. en niet dat we 1 voor 1 moeten uitvogelen welke spellen de patch hebben ontvangen. de 'onverzorgde psn-store' blijft een dingetje bij sony.
Volgens mij was er op een gegeven moment in de store wel een kopje "Pro Enhanced" waar alle games in stonden, maar die is weer weggehaald. Misschien wat te vroeg erin gezet en komt die straks bij de release van de Pro weer terug.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 13:56
[...]

100% inderdaad.

Weet iemand toevallig of de 10 euro upgrade van Horizon Zero Dawn al beschikbaar is.
Als ik in de Store kijk dan moet ik het volledige bedrag betalen voor de PS5 Pro remaster.
Ja die is beschikbaar. Ik heb hem al gekocht. Deze 10 euro geldt alleen als je de game hebt gekocht en is niet geldig als je hem via PS+ had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Shaker74 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:57:
[...]

Ja die is beschikbaar. Ik heb hem al gekocht. Deze 10 euro geldt alleen als je de game hebt gekocht en is niet geldig als je hem via PS+ had.
geldt dit ook voor de versie die in 2021 voor iedereen gratis te claimen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 16:41
Geraedus schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:09:
[...]

Misschien is red dead redemption 2 een optie voor je, speelt zeer goed weg.

[Afbeelding]
Moet er wel stevig doorgespeeld worden, omdat RDR2 op 18-11 PS+ gaat verlaten

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
DeadPhoenix86 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Ja volgens mij ben ik er zo aan gekomen. Dat was die versie incl. DLC dacht ik. De DLC heeft echter geen remaster. En voor mij was de 10 euro versie beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 10:35
Shaker74 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:31:
[...]

Ja volgens mij ben ik er zo aan gekomen. Dat was die versie incl. DLC dacht ik. De DLC heeft echter geen remaster. En voor mij was de 10 euro versie beschikbaar.
De remaster is incl. Frozen Wilds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:22
Ik wil geen games kopen momenteel, dus ik zoek in mijn eigen fysieke en digitale catalogus + Extra en Premium.
Hulleman schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:29:
[...]

The last of us part I en Dead Island 2 staan er sinds kort op. Ik heb TLOU part I onlangs weer eens doorgespeeld, dat was al van 2014 of 2015 geleden. Blijft top. Dead Island 2 is ook echt een pareltje.
TLOU al gespeeld, Dead Island zegt me niet veel.
Geraedus schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:09:
[...]

Misschien is red dead redemption 2 een optie voor je, speelt zeer goed weg.

[Afbeelding]
Dat was ook een optie, daar ben ik eens mee begonnen maar ik kon er niet in komen. En die gaat inderdaad weg uit de catalogus.

Doom Eternal of Control misschien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Tricto schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:50:
[...]

De remaster is incl. Frozen Wilds.
Aha. Ok, zat net even in de app te kijken. Het is idd zo dat FW erbij staan. Excuus.

Maar er staat bij de PS5 Remaster ook bij dat hij geoptimaliseerd is voor de PS4 PRO ;) Beetje aan het rommelen ermee. Zal thuis eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:30
Ik vrees dat mijn PS5 de geest binnenkort gaat begeven. De ventilator begint steeds harder te draaien en ik heb de afgelopen dagen meermaals een vast loper gehad vanwege een warmteprobleem.Het gekke is dat de ventilator alleen maar koele lucht uitblaast.
Ik heb hem gisteren even opengemaakt, maar de ventilator zag er nog erg schoon uit.

Nu ben ik bezig met het aanmelden van een reparatie, maar zit al een half uurtje in de wacht..
Vrij frustrerend zeg

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
[...]

100% inderdaad.

DeadPhoenix86 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Ja.

Ik zie alleen de €10 upgrade in de PS store omdat tijdens covid het origineel gratis had geclaimed.
Heb je de disc versie of digitaal?

[ Voor 22% gewijzigd door Ike. op 30-10-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:36
steefje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:44:
Ik vrees dat mijn PS5 de geest binnenkort gaat begeven. De ventilator begint steeds harder te draaien en ik heb de afgelopen dagen meermaals een vast loper gehad vanwege een warmteprobleem.Het gekke is dat de ventilator alleen maar koele lucht uitblaast.
Ik heb hem gisteren even opengemaakt, maar de ventilator zag er nog erg schoon uit.

Nu ben ik bezig met het aanmelden van een reparatie, maar zit al een half uurtje in de wacht..
Vrij frustrerend zeg
Ik weet niet of het met de PS5 ook (betrekkelijk eenvoudig) kan, maar wellicht dat je het hele ding uit elkaar kan halen en dan de koelpasta/pads liquid metal nalopen en vervangen?

Het is immers niets meer dan een pc in een aparte behuizing en we zijn nog steeds Tweakers immers ;) (ik moet mijn OGPS4 ook nog steeds eens uit elkaar halen en inwendig schoonmaken, is ook nog nooit gebeurd :X )

[ Voor 1% gewijzigd door Vrijdag op 30-10-2024 14:17 . Reden: I stand corrected! ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:09:
[...]

Ik weet niet of het met de PS5 ook (betrekkelijk eenvoudig) kan, maar wellicht dat je het hele ding uit elkaar kan halen en dan de koelpasta/pads nalopen en vervangen?

Het is immers niets meer dan een pc in een aparte behuizing en we zijn nog steeds Tweakers immers ;) (ik moet mijn OGPS4 ook nog steeds eens uit elkaar halen en inwendig schoonmaken, is ook nog nooit gebeurd :X )
PS5 heeft geen koelpasta maar liquid metal ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:36
Ike. schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:10:
[...]

PS5 heeft geen koelpasta maar liquid metal ;)
I stand corrected! :o

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/yiBHj8Xs4sg/maxresdefault.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Staat de PS5 Verticaal or horizontaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 16:41
MathieuT schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:50:
[...]
Bij beiden kan ik me iets voorstellen. Dead Island is een zombie slaughter game met een enorm B-film sausje erover heen. Klinkt niet erg interessant, maar het speelt heel leuk weg. Ik vond dat echt dé verrassing van 2023. Ziet er ook nog eens erg goed uit en is technisch dik in orde. Dat zie je tegenwoordig ook niet vaak meer.

Dus zeker een kans geven als game in de PS+ catalogus.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
Vrijdag schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:09:
[...]

Ik weet niet of het met de PS5 ook (betrekkelijk eenvoudig) kan, maar wellicht dat je het hele ding uit elkaar kan halen en dan de koelpasta/pads liquid metal nalopen en vervangen?

I know, dat zou normaal ook mijn plan van aanpak zijn. Echter is dat ding net een jaar oud, dus ik bewandel eerst die route voordat ik er zelf mee aan de slag ga.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
DeadPhoenix86 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:36:
Staat de PS5 Verticaal or horizontaal?
Verticaal en staat vrij en heeft voldoende ademruimte. Maakt dat verschil dan?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:28
steefje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:48:
[...]

Maakt niks uit.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
[...]

Ik heb verhalen gehoord, dat dit een probleem veroorzaakt met de Liquid metal, dat je droge plekken krijgt op de chip. Liquid metal is vloeibaar, en Thermal paste niet. Als er nog garantie op zitt, zal ik gewoon naar Sony sturen om het te laten repareren. Zo niet, dan moet je zelf de liquid metal opnieuw uitsmeren, zodat het weer goeie contact geeft.

Want een PS5 hoort niet uit te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-10 20:06
[...]

Zolang de warmte maar goed kan ontsnappen maakt het inderdaad zoals Amaze86 niets uit.

Heb genoeg foto's voorbij zien komen waarbij mensen de PS5 in een zeer kleine ruimte in een TV meubel kast hebben gepropt en die vervolgens klagen over oververhitting.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:50:
[...]

Ik heb verhalen gehoord, dat dit een probleem veroorzaakt met de Liquid metal, dat je droge plekken krijgt op de chip. Liquid metal is vloeibaar, en Thermal paste niet. Als er nog garantie op zitt, zal ik gewoon naar Sony sturen om het te laten repareren. Zo niet, dan moet je zelf de liquid metal opnieuw uitsmeren, zodat het weer goeie contact geeft.

Bijna alle PC's hebben de CPU verticaal en daar heb ik onder de liquid metal gebruikers deze klacht nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:17:
[...]

Bijna alle PC's hebben de CPU verticaal en daar heb ik onder de liquid metal gebruikers deze klacht nooit gehoord.
Kan ook een fabrieksfout zijn. En liquid metal is vloeibaar, dus naar het opwarmen zakt het een beetje naar beneden, en als het niet goed uitgesmeerd is, dan krijg je droge plekken.

Dus als hij nog garantie heeft, opsturen naar Sony, Zo niet, dan moet hij het zelf uitsmeren zodat het voldoende contact geeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
PS5 Pro Is Not Compatible with PS5 Slim Face Plates
https://www.pushsquare.co...with-ps5-slim-face-plates

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

84 games tot dusver die PS5 Pro Enhanced zijn. Hopelijk wordt Silent Hill 2 nog aan de lijst toegevoegd binnenkort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IiYip6KdyD2DBV3K_K--K6hRCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K0vEMbxaqNQXRdfKmkSL320h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:14:
84 games tot dusver die PS5 Pro Enhanced zijn. Hopelijk wordt Silent Hill 2 nog aan de lijst toegevoegd binnenkort.

[Afbeelding]
Nice, Baldur's Gate 3 staat op de lijst. Die staat nog op mijn backlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Damnit, nu wordt het wachten met spelen van de games die nu uitkomen tot ik mijne op 21-11 binnen krijg :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 09:26
DeadPhoenix86 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:50:
[...]

Probleem is echter dat de LM (liquid metal) zich niet altijd even goed laat uitsmeren. Vooral als de droge plek te vaak te heet is geweest ontstaat hier ook een soort donkere aanslag op de APU en/of heatsink. Over deze aanslag heen laat de LM zich zeer slecht verspreiden. Als je het dus niet goed verspreid krijgt dan zo veel als mogelijk LM opzuigen, heatsink en APU goed schoonmaken met isopropyl of wasbenzine, daarna de LM weer aanbrengen op beide plekken en goed spreiden.
En, let ook vooral op dat er geen LM op het moederbord zelf terechtkomt.

Verder geloof ik dat een verticale oriëntatie wél zorgt voor een grotere kans op droge plekken. En, toeval of niet, deze bevinden zich vrijwel altijd aan de zijde van de APU en heatsink die dan naar boven wijst. Dit is althans mijn ervaring bij het uitvoeren van diverse PS5 reparaties.

[ Voor 11% gewijzigd door Danster75 op 31-10-2024 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-10 20:06
Danster75 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:25:
[...]
Verder geloof ik dat een verticale oriëntatie wél zorgt voor een grotere kans op droge plekken. En, toeval of niet, deze bevinden zich vrijwel altijd aan de zijde van de APU en heatsink die dan naar boven wijst. Dit is althans mijn ervaring bij het uitvoeren van diverse PS5 reparaties.
Inderdaad, er bestaat immers ook nog zoiets als zwaartekracht. Als de heatsink bijvoorbeeld niet goed gemonteerd wordt dan zal je snel tegen zulke problemen aanlopen dat LM zich naar beneden toe verspreid.

Verder moet ik zeggen dat de Launch PS5 die ik heb nog steeds fluisterstil is in verband met de komst van de PS5 Pro ook niet meer noodzakelijk vindt om hem open te maken en de LM te vervangen.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 11:02
Ja dat is bij de aankondiging van de PS5 al door Sony aangegeven op de officiele blogpost van de aankondiging en met een afbeelding over wat wel en niet compatibel is. Echt de gaming media tegenwoordig is zo enorm lui of ze doen het bewust voor de clicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloggs schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:52:
[...]

Ja dat is bij de aankondiging van de PS5 al door Sony aangegeven op de officiele blogpost van de aankondiging en met een afbeelding over wat wel en niet compatibel is. Echt de gaming media tegenwoordig is zo enorm lui of ze doen het bewust voor de clicks.
Waar dan? Want daar is juist lange tijd onduidelijkheid over geweest. Volgens mij heeft Sony daar niks over gecommuniceerd.

Bij het blogbericht van de aankondiging staat in ieder geval niks of ik kijk er gigantisch overheen.

https://blog.playstation....lay-games-on-playstation/

[ Voor 19% gewijzigd door Raem op 31-10-2024 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 11:02
Dit is de afbeelding van SIE, de tekst is vertaald van Japans naar Engels. De originele met Japanse tekst kan ik niet zo snel vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9XzlOslLMG0f9NtrAgq0MI1-Rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0w2juQ11GqxvIQCiRjgPLP0i.jpg?f=fotoalbum_large
Players can add an Ultra HD Blu-ray Disc Drive, or swap out console covers when they become available.
Lijkt me vrij duidelijk dat de covers voor de Pro nog niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MathieuT schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:50:
[...]

Ik wil geen games kopen momenteel, dus ik zoek in mijn eigen fysieke en digitale catalogus + Extra en Premium.

[...]

[...]

Dat was ook een optie, daar ben ik eens mee begonnen maar ik kon er niet in komen. En die gaat inderdaad weg uit de catalogus.

Doom Eternal of Control misschien... :)
Het antwoord is altijd Bloodborne. En anders zou je Little Nightmares kunnen proberen. Schitterend voor Halloween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Cloggs schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:21:
Dit is de afbeelding van SIE, de tekst is vertaald van Japans naar Engels. De originele met Japanse tekst kan ik niet zo snel vinden.
[Afbeelding]

[...]

We gaan het zien. Wat ik me afvraag is waarom niemand die de PRO fysiek heeft getest dit heeft uitgeprobeerd. Is toch wel een dingetje waar best veel mensen vragen over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:14
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Het antwoord is altijd Bloodborne. En anders zou je Little Nightmares kunnen proberen. Schitterend voor Halloween.
Het antwoord zal bij mij nooit Bloodborne zijn, nee niks voor mij haha.
Het ziet er wel mooi uit, dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

Waar dan? Want daar is juist lange tijd onduidelijkheid over geweest. Volgens mij heeft Sony daar niks over gecommuniceerd.

Bij het blogbericht van de aankondiging staat in ieder geval niks of ik kijk er gigantisch overheen.

https://blog.playstation....lay-games-on-playstation/
Het staat er vrij onopvallend in vermeld:
or swap out console covers when they become available.
Die zin liet het voor veel mensen open voor interpretatie. Hoe dan ook, ik vind het apart dat de onderste helft van de plates wel passen maar de bovenste helft niet. Niet omdat de afmetingen verschillend zijn maar omdat de bevestigingspunten net op een andere plek zitten. Aparte beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50

OMX2000

By any means necessary...

Ik dacht, laat ik eens kijken of ik via de Amerikaanse direct.playstation.com een disc drive kan bemachtigen. Want daar zijn ze gewoon op voorraad. En dan laten shoppen naar een dienst zoals MyUS.com. Order plaatsen lijkt dan bijna goed te gaan. Maar om een of andere reden wordt de betaling tegen gehouden. Ik zie dus wel dat er ca 80 euro van credit card wordt afgeschreven en dan meteen weer teruggestort. Dus mogelijk dat het een beveiliging is van de credit card leverancier.

Dus dat wordt dus gewoon nog ff geduld hebben ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

Het staat er vrij onopvallend in vermeld:

[...]

Die zin liet het voor veel mensen open voor interpretatie. Hoe dan ook, ik vind het apart dat de onderste helft van de plates wel passen maar de bovenste helft niet. Niet omdat de afmetingen verschillend zijn maar omdat de bevestigingspunten net op een andere plek zitten. Aparte beslissing.
Had ik inderdaad overheen gelezen. Die afbeelding komt trouwens van Amazon Japan. Is nooit door Sony gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijven de Pro reviews en de DF video’s toch. Nog maar een week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
Ik ben vooral benieuwd naar teardown video's. Ik verwacht dat er intern geen ingrijpende veranderingen zijn maar ben toch gewoon nieuwsgierig.
Vrijwel zeker zal ik ook PS5 Pro's ter reparatie gaan krijgen en ben dan ook benieuwd naar hoe makkelijk danwel snel demontage is en of o.a. dezelfde HDMI-poort gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danster75 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:22:
Ik ben vooral benieuwd naar teardown video's. Ik verwacht dat er intern geen ingrijpende veranderingen zijn maar ben toch gewoon nieuwsgierig.
Vrijwel zeker zal ik ook PS5 Pro's ter reparatie gaan krijgen en ben dan ook benieuwd naar hoe makkelijk danwel snel demontage is en of o.a. dezelfde HDMI-poort gebruikt wordt.
Ja ik ook, uitkleden die handel. Geluidsproductie etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:10:
Waar blijven de Pro reviews en de DF video’s toch. Nog maar een week!
Ik denk iets met NDA en Sony die heel strak de regie houd omdat het misschien niet overal even duidelijk is wat nu het grote voordeel is.

Ik bedoel; F1 '24 zie je wel in de regen beelden dat de RT beter is. Maar R&C, 3x in zoomen om het verschil duidelijk te maken... is wat anders natuurlijk. Zoals met heel veel dingen is 't de vraag wat zie en merk je er van tijdens het spelen..

Verwacht dus zelf eigenlijk de 6de, dag ervoor misschien pas wat echte reviews. Dan maar eens kijken of mijn ruggegraat toch te slap is om er nu maar een te kopen, maar voor als nog houd ik het wel even bij mijn O.G. PS5. Ik ben nog zo'n ouderwetse disc speler, dus die drive 'moet' erbij en loopt 't direct in de papieren.

Ik ben wel benieuwd naar wat Dragon Age doet op de Pro. Ik zat het DF filmpje te kijken en dan is er wel aardig verschil tussen de performance en quality mode.. als dit dan in 'Pro mode' 60fps zou zijn met misschien nog wat meer grafische verbetering.. OK, dan komen we ergens ;-)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vanmorgen het geld van de rekening gehaald door Sony, en volgende week is het eindelijk dan zover :D
Ben zeer benieuwd.

Zag dat verschillende personen (voor reviews) de PS5 Pro al binnen hebben. Zal wel dit weekend (?) al reviews krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dizzytal schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:29:
[...]

Ik denk iets met NDA en Sony die heel strak de regie houd omdat het misschien niet overal even duidelijk is wat nu het grote voordeel is.

Ik bedoel; F1 '24 zie je wel in de regen beelden dat de RT beter is. Maar R&C, 3x in zoomen om het verschil duidelijk te maken... is wat anders natuurlijk. Zoals met heel veel dingen is 't de vraag wat zie en merk je er van tijdens het spelen..

Verwacht dus zelf eigenlijk de 6de, dag ervoor misschien pas wat echte reviews. Dan maar eens kijken of mijn ruggegraat toch te slap is om er nu maar een te kopen, maar voor als nog houd ik het wel even bij mijn O.G. PS5. Ik ben nog zo'n ouderwetse disc speler, dus die drive 'moet' erbij en loopt 't direct in de papieren.

Ik ben wel benieuwd naar wat Dragon Age doet op de Pro. Ik zat het DF filmpje te kijken en dan is er wel aardig verschil tussen de performance en quality mode.. als dit dan in 'Pro mode' 60fps zou zijn met misschien nog wat meer grafische verbetering.. OK, dan komen we ergens ;-)
Het zoomen is natuurlijk ook een manier om YouTube downgrade te compenseren.
Hoe dan ook, ik hoop snel meer te zien. Voorpret heeft wat motivatie nodig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:31:
Vanmorgen het geld van de rekening gehaald door Sony, en volgende week is het eindelijk dan zover :D
Ben zeer benieuwd.

Zag dat verschillende personen (voor reviews) de PS5 Pro al binnen hebben. Zal wel dit weekend (?) al reviews krijgen.
Las ik ook hier en daar. Zou top zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:02
Shaker74 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:11:
[...]

We gaan het zien. Wat ik me afvraag is waarom niemand die de PRO fysiek heeft getest dit heeft uitgeprobeerd. Is toch wel een dingetje waar best veel mensen vragen over hebben.
Is wel al geprobeerd, past niet.

Bron: https://www.reddit.com/r/...s_not_work_with_the_slim/?

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 31-10-2024 11:41 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-10 19:02
Origins schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:31:
Ben zeer benieuwd.

Bij de launch van de PS4 Pro kwamen de reviews op de maandag voor launch uit.
Ik verwacht dat de NDA dus aanstaande maandag de 4de November verloopt en we dan de eerste reviews kunnen verwachten.

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Dan heeft mijn vrouw voor nu pech :+ (voor nu dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Shaker74 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:24:
[...]

Dan heeft mijn vrouw voor nu pech :+
Ze vind wit niet mooi? Staat gewoon mooi strak hoor in de kamer.

Zelf ook de Me PS5 verkocht en wachtend op de Pro.

[ Voor 10% gewijzigd door k1978 op 31-10-2024 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
k1978 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:30:
[...]

Ze vind wit niet mooi? Staat gewoon mooi strak hoor in de kamer.
Nee, alles is zwart en hij is vrij groot, zeker als hij ligt. Dan steekt wit erg af. De huidige is ook zwart. Valt niet op. Ik had beloofd z.s.m. zwarte platen erop te zetten. Wilde niet het risico lopen dat ze zegt, gaat nie gebeuren. Is wel 800 euro voor iets wat ik vervang wat nog prima werkt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Shaker74 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:33:
[...]

Nee, alles is zwart en hij is vrij groot, zeker als hij ligt. Dan steekt wit erg af. De huidige is ook zwart. Valt niet op. Ik had beloofd z.s.m. zwarte platen erop te zetten. Wilde niet het risico lopen dat ze zegt, gaat nie gebeuren. Is wel 800 euro voor iets wat ik vervang wat nog prima werkt :+
Slim 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:22
Cloggs schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:21:
[Afbeelding]

[...]

Dit is toch de eerste keer dat ik deze afbeelding zie.

Het probleem is gewoon dat ze in de blogpost niet duidelijk geweest zijn en er dus ruimte was voor speculatie.
Ze hadden dat gewoon duidelijk moeten vermelden.

Wel maar vaag dat ze dezelfde afmetingen hebben als de platen voor de Slim, maar de mounting points afwijken voor de top plates.

Dus om samen te vatten hebben we nu al 6 soorten plates (OG digital, OG disc, Slim digital, Slim disc, Pro digital en Pro disc) 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als de Pro maar stil is. Dat is voor mij het belangrijkste aspect. Over al die consoles wordt altijd gezegd dat ze minder lawaai maken en het blijft altijd een irritant gezoem op de achtergrond, met de PS4pro als toppunt. Was alsof ik op een vliegveld woonde. Mijn launch PS5 heeft ook een irritante zoem zodra een spel aan het draaien is. Zodra ik het spel afsluit is hij weer een stuk stiller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:05:
Als de Pro maar stil is. Dat is voor mij het belangrijkste aspect. Over al die consoles wordt altijd gezegd dat ze minder lawaai maken en het blijft altijd een irritant gezoem op de achtergrond, met de PS4pro als toppunt. Was alsof ik op een vliegveld woonde. Mijn launch PS5 heeft ook een irritante zoem zodra een spel aan het draaien is. Zodra ik het spel afsluit is hij weer een stuk stiller.
Zou wel erg zijn als Sony bij dat bedrag niets doet aan coil whine. Mijn base PS5 zijn ventilator hoor ik zo goed als niet maar die coil whine wel. Niet dramatisch, wel waardeloos omdat je ziet dat wanneer ze willen het wel zonder kan. (Xbox)
Mijn ‘vertrouwen’ in dit soort bedrijven is vrij laag overigens dus ik ga uit van coil whine. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Zou wel erg zijn als Sony bij dat bedrag niets doet aan coil whine. Mijn base PS5 zijn ventilator hoor ik zo goed als niet maar die coil whine wel. Niet dramatisch, wel waardeloos omdat je ziet dat wanneer ze willen het wel zonder kan. (Xbox)
Mijn ‘vertrouwen’ in dit soort bedrijven is vrij laag overigens dus ik ga uit van coil whine. :P
Ik denk dat het ook wel heel erg uit maakt hoe en waar je zit, de gemiddelde persoon zal het wellicht niet horen.
De console staat bij de tv ergens, en zij zitten zelf op de bank enkele meters er achter.

Als je de console naast je heb staan, omdat die op je bureau staat ofzo. en je op een scherm speelt merk je het sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Carlos0_0 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat het ook wel heel erg uit maakt hoe en waar je zit, de gemiddelde persoon zal het wellicht niet horen.
De console staat bij de tv ergens, en zij zitten zelf op de bank enkele meters er achter.

Als je de console naast je heb staan, omdat die op je bureau staat ofzo. en je op een scherm speelt merk je het sneller.
Ik zit een aantal meter vanaf de consoles af. De Series X hoor ik niet de coil whine van de PS5 wel. Nogmaals, niet heel erg maar het is niet nodig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-10 16:20
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:05:
Op dit moment ben ik toch aan het twijfelen bij aanschaf van de PS5 Pro. De chip van de PS5 Pro is net zoals de slim gebaseerd op 6nm procédé. Dus die chip moet wel behoorlijk groot zijn. Ik ben benieuwd hoe dat gekoeld wordt en of dat veel herrie maakt. Verder kijk ik even de kat uit de boom en wacht ik op beoordelingen van gebruikers en video's van een ontleding van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:30:
[...]

Ik zit een aantal meter vanaf de consoles af. De Series X hoor ik niet de coil whine van de PS5 wel. Nogmaals, niet heel erg maar het is niet nodig. :)
Elke PS5 heeft coil whine. Die van mij had dat ook. Zal me niet verbazen dat de PS5 Pro het ook heeft.
CRT TV's hadden ook last van Coil whine. De PS4 Pro stond hier ook bekend voor. De normale PS4 had hier geen last van. Maar had wel een luidruchtige fan.

Het liefste wil ik natuurlijk dat het systeem muis stil is. Microsoft heeft dit wel goed aangepakt, die hebben special spul in de voeding gedaan, zodat je geen coil whine hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:26
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:24:
[...]
Microsoft heeft dit wel goed aangepakt, die hebben special spul in de voeding gedaan, zodat je geen coil whine hoort.
Kunnen we geen petitie starten dat dit bij wet (Europees) verplicht kan worden? Voor alle producten dan graag.. veel moderne subwoofers hebben het ook… die van mij helaas ook, maar alleen als die niets hoeft te doen. Dus opgelost met een HUE stekker. Over e-waste gesproken..

Serieus.. hoe moeilijk kan het zijn om coil whine te minimaliseren :'(

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Laatst online: 20-09 10:53
Bij mij heeft Sony ook geld afgeschreven. Leveren die Pro Sony! Hier staat al sinds 27sept de way overpriced vertical stand stof te vangen😂

PSN: riznind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:15

Superkiwi

Hoi doei

[...]

Zou wel erg zijn als Sony bij dat bedrag niets doet aan coil whine.
Als ik Sony was zou ik een setje oordopjes met elke Playstation meeleveren ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Thalaron schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:01:
[...]

Kunnen we geen petitie starten dat dit bij wet (Europees) verplicht kan worden? Voor alle producten dan graag.. veel moderne subwoofers hebben het ook… die van mij helaas ook, maar alleen als die niets hoeft te doen. Dus opgelost met een HUE stekker. Over e-waste gesproken..

Serieus.. hoe moeilijk kan het zijn om coil whine te minimaliseren :'(
Niet moeilijk. Aangezien Microsoft het wel voor elkaar heeft. Zelfs mijn oude PS3 heeft geen last van coil whine. Gewoon een betere kwaliteit voeding erin zetten, en het probleem is verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
[...]

Zou je verwachtingen niet te hoog leggen. Zelfs videokaarten van 1500-2000 euro hebben last van coil whine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
[...]

Denk meer power = meer coil whine, ben benieuwd naar de reviews en fan loterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een heel goed gehoor en zeer gevoelig aan coil whine en heb dat letterlijk nog nooit gehoord bij mijn PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zullen dus eindelijk(hopelijk) meer horen en zien dit weekend. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2024 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:33:
We zullen dus eindelijk(hopelijk) meer horen en zien dit weekend. :)
[Video: title]
Waarschijnlijk niet.
Er schijnt een embargo te zijn voor de PS5 Pro.

PS5 Pro Unboxings - Nov 4th
PS5 Pro Reviews - Nov 6th

https://x.com/_tom_hender...&t=HJY7IBWQihCt2M-turWQyw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stantana schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:31:
[...]

Waarschijnlijk niet.
Er schijnt een embargo te zijn voor de PS5 Pro.

PS5 Pro Unboxings - Nov 4th
PS5 Pro Reviews - Nov 6th

https://x.com/_tom_hender...&t=HJY7IBWQihCt2M-turWQyw
Reviews 1 dag voor levering. :X
Jammer maar er zal vast wel wat naar buiten komen de komende dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2024 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Wel jammer dat je de gamedata van de PS5 zonder PS+ niet met een USB stick kunt overzetten zoals je dat kan doen met de PS4 data. Voor mij is dat niet zo erg omdat ik dus wel PS+ heb, maar voor de kids die geen PS+ hebben wel.. Die data gaat dan verloren. Gelukkig is dat geen drama bij ons gezien de 1 nauwelijks de PS5 gebruikt en de ander vaak alleen maar PS4 games speelt. (SIMS enz) maar kan me voorstellen dat het voor andere wel een dingetje is. Die zijn dan bijna genoodzaakt om 1 maand PS+ te nemen alleen voor het overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Ja ik ben dus verplicht voor een maand PS+ te nemen op m'n US account, er zijn een aantal games waar ik de NG+ op de Pro wil gaan spelen en heb al deze saves speciaal bewaard :'(
Op m'n NL account heb ik jaarlijks premium maar daar speel ik geen games op lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 10:35
Shaker74 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:28:
Wel jammer dat je de gamedata van de PS5 zonder PS+ niet met een USB stick kunt overzetten zoals je dat kan doen met de PS4 data. Voor mij is dat niet zo erg omdat ik dus wel PS+ heb, maar voor de kids die geen PS+ hebben wel.. Die data gaat dan verloren. Gelukkig is dat geen drama bij ons gezien de 1 nauwelijks de PS5 gebruikt en de ander vaak alleen maar PS4 games speelt. (SIMS enz) maar kan me voorstellen dat het voor andere wel een dingetje is. Die zijn dan bijna genoodzaakt om 1 maand PS+ te nemen alleen voor het overzetten.
Is er al bekend dat er serieus niets wordt gefaciliteerd voor het overzetten van Savegames?

Ik heb 3 profielen waarvan 1 met PS+ mijn vrouw en zoontje hebben dit beide niet want is niet nodig.
Ik zou het wel echt heel erg raar vinden als hun data nu niet is over te zetten. Als het niet anders is wordt het 2 maanden PS+ aanschaffen. Maar zou het wel een enorm gierige actie vinden van Sony.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danster75
Shaker74 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:28:
How to back up and restore PS5 console data

Dit heb ik uitgevoerd, werkte prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kiIKISyMmqpnzawPQGBibuJtJE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EpUabFPqYWBb0fwBVVH4mFnJ.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Danster75 op 01-11-2024 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je kunt een volledige systeembackup incl savegames op een USB zetten. Die kun je dan toch gewoon overzetten naar je Pro?

edit: wat @Danster75 zegt inderdaad.

[ Voor 14% gewijzigd door Raem op 01-11-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Die optie staat niet bij de savegame data optie. Dit is een backup optie. Ok. Ik zal er eens naar kijken. Bedankt voor de tip. Wist net eens dat deze optie er was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Duurt wel lang voordat die Disc Drive weer op voorraad is...
Want op deze manier, kan ik geen gebruik maken van de PS5 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ondanks ik erg blij ben dan ik een PS5 Pro 30th Anniversary bundel heb kunnen kopen begin ik steeds meer 'moeite' te krijgen dat deze pas op 21 November beschikbaar komt terwijl iedereen met de normale Pro al veel eerder aan de slag kan :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
schumi1986 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:09:
Ondanks ik erg blij ben dan ik een PS5 Pro 30th Anniversary bundel heb kunnen kopen begin ik steeds meer 'moeite' te krijgen dat deze pas op 21 November beschikbaar komt terwijl iedereen met de normale Pro al veel eerder aan de slag kan :p
we kunnen wel ruilen tegen mijn normale pro. dan heb je hem eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Farabi schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:13:
[...]

we kunnen wel ruilen tegen mijn normale pro. dan heb je hem eerder.
haha >:) Ik ga denk ik vandaag een PS5 pro voor de woonkamer bij bestellen zodat de 30th Anniversary pro veilig in mijn game room kan blijven staan. de huisdieren hier zijn heel goed in spullen omstoten die voor mij waardevol zijn helaas :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
schumi1986 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:17:
[...]

haha >:) Ik ga denk ik vandaag een PS5 pro voor de woonkamer bij bestellen zodat de 30th Anniversary pro veilig in mijn game room kan blijven staan. de huisdieren hier zijn heel goed in spullen omstoten die voor mij waardevol zijn helaas :>
Gaat goed €€€€€😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bizar hoeveel mensen niet afweten van die Full Backup optie... :? :? Dat bestaat als sinds PS3. En is gewoon dé enige manier om naadloos naar je nieuwe console te gaan.
Hier neem ik zelfs wekelijks zo een full backup, enkel maar voor het geval je console ineens helemaal de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:17:
[...]
Geen huisgenoten dan die ook spelen ?
Wat mij ervan weerhoudt een Pro te kopen (en mijn OG te houden) is dat er maar ene de primary kan zijn, en mijn gezinsleden daarom maar op 1 van beide zouden kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Twixie schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:06:
Bizar hoeveel mensen niet afweten van die Full Backup optie... :? :? Dat bestaat als sinds PS3. En is gewoon dé enige manier om naadloos naar je nieuwe console te gaan.
Hier neem ik zelfs wekelijks zo een full backup, enkel maar voor het geval je console ineens helemaal de geest geeft.
Waarom zou ik een full back up willen doen? Ik speel enkel twee tot drie games tegelijk. Dus alleen die savegames boeien mij.

Ik heb PlayStation Plus Essential en twee PlayStation 5's. Nu kan ik als hoofdgebruiker op beide de games spelen en met de save games verder gaan. Mijn minderjarige kinderen kunnen dat maar op één PlayStation 5 (het primary system), ook kunnen ze op dat systeem alleen maar gebruik maken van de PlayStation Plus Essential games. Ik vind dat echt minder. Ik zie mijzelf niet vier PlayStation Plus Essential abonnementen lopend houden.

Sowieso ben ik van mening dat save games op een USB stick gezet zouden moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:13:
[...]
Waarom zou ik een full back up willen doen? Ik speel enkel twee tot drie games tegelijk. Dus alleen die savegames boeien mij.
Je zegt het zelf al: jouw savegames staan wel veilig in de cloud, maar die van je kinderen niet. Als je PS5 kapot gaat, leg hen dan maar uit waarom je op de vervang-PS5 jij wél nog verder kan gamen en zij hun games helemaal weer vanaf nul moeten starten :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Waarom zou ik een full backup willen, de saves worden opgeslagen via ps plus.
De games kan je gewoon weer downloaden/ installeren, heb je toch geen full backup voor nodig ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Twixie schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:15:
[...]

Je zegt het zelf al: jouw savegames staan wel veilig in de cloud, maar die van je kinderen niet. Als je PS5 kapot gaat, leg hen dan maar uit waarom je op de vervang-PS5 jij wél nog verder kan gamen en zij hun games helemaal weer vanaf nul moeten starten :p.
Ze spelen geen ingewikkelde games, dus voor nu is dat prima en dat weten ze ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Farabi schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:02:
[...]

Gaat goed €€€€€😝
Ik wil hier zeker niet de discussie opnieuw gaan beginnen. Maar ik ben een PC gamer en ten opzichte van PC is console hardware gewoon erg goedkoop en ondanks dat het overgrote deel helemaal los gaat over de prijs van de PRO zie ik het nog steeds als een goedkoop product voor de ervaring die het MIJ gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivm backup: het gaat niet alleen om savegames, maar ook alle settings (video, audio, network...), alle profielen, alle screenshots/filmpjes, enz... Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf bepalen. Maar zeker voor mensen waar ook partner en/of kinderen op de console spelen is een backup toch wel zo handig just-in-case.

Maar toegegeven, ik ben ook wat extreem als het op backups aankomt. Letterlijk alle PCs, laptops, iPads, iPhones worden hier ook constant gebackupt (welliswaar volautomatisch).

En zoals bij de meesten: je beseft pas het belang van backups als je eens iets voorgehad hebt waardoor je alles kwijt was (ondertussen welliswaar 15j geleden al :) ).

PS: we spreken over 'full backup' maar uiteraard worden games zelf niet mee gebackupt omdat je die gewoon kunt downloaden. Zo een backup duurt maw hooguit 10 minuten en is iets van een 10GB groot.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 01-11-2024 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Twixie schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:13:
[...]

Geen huisgenoten dan die ook spelen ?
Wat mij ervan weerhoudt een Pro te kopen (en mijn OG te houden) is dat er maar ene de primary kan zijn, en mijn gezinsleden daarom maar op 1 van beide zouden kunnen spelen.
Nee, gebruik het alleen zelf. maar heb ook nu 2 ps5 consoles omdat ik mij soms niet wil opsluiten in een aparte kamer en soms dus ook lekker in de woonkamer wil gamen.

wel een goed punt wat je opnoemt, kan mij voorstellen dat het dan voor een hoop gezinnen heel onaantrekkelijk is om over te stappen naar de PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dus enkel save games wilt overzetten is Plus de enige manier? Dat zal toch niet?
Ik heb al een tijdje geen Plus meer en zo vlak voor black friday niet heel slim om te activeren lijkt mij.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2024 12:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:30:
Als je dus enkel save games wilt overzetten is Plus de enige manier? Dat zal toch niet?
Ik heb al een tijdje geen Plus meer en zo vlak voor black friday niet heel slim om te activeren lijkt mij.
Ik begin als een gebroken plaat te klinken, maar met die backup optie kan je ook alleen save-games backuppen en restoren. Zie de screenshot van @Danster75 hierboven.
Dus ik snap het probleem eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:30:
Ik hal een tijdje geen Plus meer en zo vlak voor black friday niet heel slim om te activeren lijkt mij.
PS4 saves kan je gewoon overzetten naar een USB stick. PS5 saves, moet je een back-up voor maken.
Persoonlijk zet ik altijd eerst de PS4 save files op een USB stick. Dan verwijder ik ze van het systeem. En daarna maar ik een back-up van de PS5 save files. Anders maakt ie ook een back-up van de PS4 save files, en op deze manier kan je altijd de PS4 save files gemakkelijk terug te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Nee, ik wist dit idd niet. Komt een beetje omdat ik altijd + heb en ik met een nieuwe console graag alle instellingen nog even opnieuw doorloop. Tevens hou ik ervan om echt even opnieuw alles te installeren, Vaak laat je dingen staan die je niet gebruikt merk ik. Liever nieuwe start,
Ben er eigenlijk ook nooit vanuit gegaan dat de console de geest geeft. Naief misschien? Maar ik heb in mijn 50 jarige leven eigenlijk nog nooit een echt kapotte PC (stuk of 10) of playstation (1-2-3-4pro-5) console gehad. Geluk? Ik weet niet. Blij dat het zo is. Heb eigenlijk blijkbaar ook geluk met controllers. Heb er nu alleen al voor de PS5 6 gehad of zo en 0 stickdrift. Kocht alleen andere kleuren of de Edge. Rest werkend verkocht. Misschien moet ik eens een staatslot halen :)

Maar zal er eens naar kijken thuis. 8) Nooit te oud om te leren. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:35:
[...]

Ik begin als een gebroken plaat te klinken, maar met die backup optie kan je ook alleen save-games backuppen en restoren. Zie de screenshot van @Danster75 hierboven.
Dus ik snap het probleem eerlijk gezegd niet.
Je hebt gelijk dankjewel. Snel tussendoor forum checken werkt niet altijd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shaker74 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:40:
[...]
Maar ik heb in mijn 50 jarige leven eigenlijk nog nooit een echt kapotte PC (stuk of 10) of playstation (1-2-3-4pro-5) console gehad. Geluk?
We zijn ongeveer leeftijdsgenoten, lijkt me, en ja, ik denk dan toch wel dat je geluk gehad hebt. Ik heb in die tijd toch eens een kapotte disk gehad met alles kwijt, en ook eens door eigen schuld (wat zitten prutsen met disk volumes wat faliekant eindigde :) ). En toch ook al een kapotte XBox 360 (RROD) en een kapotte PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Klinkt als gedoe. Bij mij staan m’n save games gewoon automatisch in de cloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:55:
[...]
Is dat ook een beetje. En zoals ik hierboven al schreef, het gaat niet over 'jouw save games' maar over die van je huisgenoten (tenzij je iedereen PS+ geeft) alsook gewoon alle andere zaken op je console, al zijn die wellicht niet zo belangrijk (settings, screenshots..).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
giantgiantus schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:55:
[...]

Dit is meer voor de mensen die geen PS+ hebben. Ik vind het zelf nog steeds belachelijk dat je voor Cloud opslag moet betalen. Dit is Gratis op Steam en Xbox. Online zal ook gratis moeten zijn.

Dan is het altijd fijn dat je toch je save games op een USB stick kan zetten.
Vroeger had je hiervoor een memory card nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:58:
[...]
Dan is het altijd fijn dat je toch je save games op een USB stick kan zetten.
Maar dat is juist het punt. Voor PS5 games kan dat niet, en kun je dus enkel via PS+ individuele saves op een andere console (bvb bij een vriend) zetten. Dit lijkt ronduit een gemene streek van Sony om PS+ te pushen.
Pagina: 1 ... 70 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties