Ik heb een 77 inch phillips oled TV en zit er zo'n 3 meter vanaf :-)
2 meter kijkende naar een 65”!Greatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:47:
[...]
Nou, nu ben ik wel even benieuwd naar het volgende:
Poll: Hoe ver van je TV/Monitor zit je tijdens het gamen op de PS5
• >1 Meter
• >2 Meter
• >3 Meter
• >4 Meter
• >5 Meter
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Zoals hierboven gezegd zegt afstand alleen niet zoveel.
Verwijderd
Word natuurlijk niet direct genoemd in de video, maar hij zal de makkelijk toegankelijke knoopcel wel bedoelen...FMS schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:11:
[...]
En wat is de secret? Tl;Dr please. Ik kan die gast niet uitstaan.
27 inch 4K monitor <1mGreatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:47:
[...]
• >1 Meter
• >2 Meter
• >3 Meter
• >4 Meter
• >5 Meter
Tussenstand:
[Afbeelding]
Pollresultaten lijken niet te verschijnen. Hier wel
https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406769
*knipje
[ Voor 97% gewijzigd door Superkiwi op 06-11-2024 19:36 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Sorry voor je dat jij nu net wat beter ziet dan de gemiddelde, je zal die handcap maar hebben, maar dat voegt natuurlijk ook weer niets toe.Thalaron schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:12:
Los van dat je er zonder het formaat weinig mee kan… 20/20 vision nu niet bepaald perfect zicht… dat is wat gemiddeld is wat ze dan 100% noemen. Ik zie 140-150% van normaal en zit op 3 meter afstand naar mijn 4K 82” te kijken.
Daarbij zie ik scherper dan al mijn vrienden en familie. Als mijn vrouw met normaal zicht iets nog niet kan zien, zie ik het wel.
Leuke test vroeger: op de fiets en een huis in de verte. Vanaf welk punt zie je dat het huis is opgebouwd uit losse bakstenen met voegen? Hint: dat verschilt per persoon.
Tip: ben blij als je het niet of later pas ziet… ik moet altijd (soort van) lachen wanneer iemand zijn ogen laat opmeten om te kijken hoe het ervoor staat. Hoezo weet je dat niet? N=1… Ik zie/ merk het bij een minder groot verschil dan 0,25 dioptrie verschil al en dat stoort me dan ook meteen.
In de review zegt de reviewer gewoon dat het om de, op dit moment, gangbare maat 55/65inch gaat. Hij geeft zelf aan dat hij gewoon normaal zicht heeft, geen superzicht zoals jij. Dat geeft daadwerkelijk weer wat nuttige informatie.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Als je meer dan 5 meter van je tv af zit moet je alle opties aanvinken in deze poll.Greatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:47:
[...]
• >1 Meter
• >2 Meter
• >3 Meter
• >4 Meter
• >5 Meter
Tussenstand:
[Afbeelding]
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor, althans zo reageer je nu..dizzytal schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:37:
[...]
Sorry voor je dat jij nu net wat beter ziet dan de gemiddelde, je zal die handcap maar hebben, maar dat voegt natuurlijk ook weer niets toe.
In de review zegt de reviewer gewoon dat het om de, op dit moment, gangbare maat 55/65inch gaat. Hij geeft zelf aan dat hij gewoon normaal zicht heeft, geen superzicht zoals jij. Dat geeft daadwerkelijk weer wat nuttige informatie.
Ik zeg alleen maar dat er veel meer factoren zijn die meespelen met of je het verschil kan zien of niet, dan afmeting en afstand. Zonder bril zie ik het verschil op 10cm pas, want vanaf daar zie ik scherp zonder bril.
Maar goed, gewoon negeren was ook een optie. Ja ook voor mij.. doe ermee wat je wil, of niet.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Er staat toch geen hele game meer op een disc? De rest moet alsnog gedownload worden,DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:11:
[...]
Een nieuwe wet is ingegaan, dat wij al onze digitale games niet kopen. Maar gewoon voor een licentie betalen, met een beperkte houdbaarheid datum. Vandaar dat ik zelf alles fysiek koop. Moet er nog bijkomen dat ik over 10 jaar geen toegang meer heb omdat Sony, Microsoft of wie dan ook opeens de stekker eruit trekt.
https://www.theverge.com/...se-disclosure-law-ab-2426
Wie zegt dat als sony games offline haalt day jij de rest nog wel kan downloaden? 🤷
Versie 1.0 staat (op uitzonderingen na) volledig op disc.joey82 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:59:
[...]
Er staat toch geen hele game meer op een disc? De rest moet alsnog gedownload worden,
Wie zegt dat als sony games offline haalt day jij de rest nog wel kan downloaden? 🤷
95% van de games staat de volledige games op Disc. Meeste gevallen de 1.0 versie.joey82 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:59:
[...]
Er staat toch geen hele game meer op een disc? De rest moet alsnog gedownload worden,
Ultimate Edition of GOTY hebben soms ook de nieuwste patches en DLC op CD staan.
Alleen Online only games, moet je de rest downloaden via een server.
Dus eigenlijk onzin waarom ze die games nog steeds fysiek uitbrengen als er toch niks op staat.
En wat kun je daar mee?Raem schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:02:
[...]
Versie 1.0 staat (op uitzonderingen na) volledig op disc.
Kun je dan wel online etc, zonder update?
[ Voor 9% gewijzigd door joey82 op 06-11-2024 20:08 ]
Je kan daarmee gewoon de volledige game spelen. het ergste geval is meer bugs, of glitches.joey82 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:07:
[...]
En wat kun je daar mee?
Kun je dan wel online etc, zonder update?
Als je ermee online gaat, word automatisch de update toegepast. Je kan dit ook pauzeren, en dan gewoon verder spelen.
[ Voor 25% gewijzigd door DeadPhoenix86 op 06-11-2024 20:29 ]
Soms zeker wel: https://www.doesitplay.org/.joey82 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:59:
[...]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
2.2 meter, 65inch lg oled G3Greatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:47:
[...]
• >1 Meter
• >2 Meter
• >3 Meter
• >4 Meter
• >5 Meter
Tussenstand:
[Afbeelding]
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
77inch LG Oled en zit er net geen 4 meter vandaan, dat geeft iets meer detailsGreatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:47:
[...]
• >1 Meter
• >2 Meter
• >3 Meter
• >4 Meter
• >5 Meter
Tussenstand:
[Afbeelding]

Oke, nou ik ben door pc eigenlijk alleen maar digitaal gewend 🤷DeadPhoenix86 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:08:
[...]
Je kan daarmee gewoon de volledige game spelen. het ergste geval is meer bugs, of glitches.
Als je ermee online gaat, word de automatisch de update toegepast. Je kan dit ook pauzeren, en dan gewoon verder spelen.
Ik denk dat ik wacht tot ik weet hoe GTA6 draait op de pro.
Zelfs als de “denkt” verschil te zien is de overstap nog de moeite waard geweestlubbertkramer schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:14:
[...]
77inch LG Oled en zit er net geen 4 meter vandaan, dat geeft iets meer detailsGok toch dat ik het verschil wel ga zien ondanks wat theverge zegt
of ik wil het gewoon zien
De afstand is ook niet altijd hetzelfde.schumi1986 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:59:
[...]
Deze uitslag gaat weinig vertellen zonder de afstand te weten.
Speel ik vanaf de bank, dan is de afstand tussen de ogen en de tv ca 3,5m (55" tv hier).
Racegames speel ik vanuit de rig, dan is die afstand opeens 2-2,5m.
Bij games als Steetfighter en platformgames, waar je op de punt van je bank gaat zitten en naar voren leunt omdat dat helpt (
Dus @Raem @Greatsword, even terug naar de tekentafel met je poll.
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 06-11-2024 20:38 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Is niet mijn poll he.Superkiwi schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:23:
[...]
De afstand is ook niet altijd hetzelfde.
Speel ik vanaf de bank, dan is de afstand tussen de ogen en de tv ca 3,5m (55" tv hier).
Racegames speel ik vanuit de rig, dan is die afstand opeens 2-2,5m.
Bij games als Steetfighter en platformgames, waar je op de punt van je bank gaat zitten en naar voren leunt omdat dat helpt (), is de afstand ca 2,5-3m.
Dus @Raem, even terug naar de tekentafel met je poll.
Ik heb hier een 42 inch TV. Zit er ongeveer 1.80 tot 2 m vanaf.
Het is een LG C2. Één van de eerste 42 Inch OLED 4K TV's, die 120hz ondersteund met VRR.
Ik had het die tijd gekocht voor 900 euro. En hiervoor had ik een 1080p 32 inch van 2011.
Het is een LG C2. Één van de eerste 42 Inch OLED 4K TV's, die 120hz ondersteund met VRR.
Ik had het die tijd gekocht voor 900 euro. En hiervoor had ik een 1080p 32 inch van 2011.
Hier 2,5 meter van de LG OLED 77 Inch 4K 120 Hz TV. Met Gran Turismo 7 en race rig nog dichter op het scherm.
Edit: Audio is een Sonos ARC, Sub Gen 3 en 2x One SL. Geluidsinstelling PlayStation 5
op Dolby Atmos.
Edit: Audio is een Sonos ARC, Sub Gen 3 en 2x One SL. Geluidsinstelling PlayStation 5
op Dolby Atmos.
[ Voor 38% gewijzigd door Jumpman op 06-11-2024 21:14 ]
86"4K120Hz TV hier en ik zit er denk ik 1,5 meter van dan.
Lekker immersive met een Sonos Arc + Sub gen 3 en One SL's
Lekker immersive met een Sonos Arc + Sub gen 3 en One SL's
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
40K Warhammer SM2, met uitzondering van de basic editie, nu 20% afgeprijsd (digitaal). Sneller dan ik had verwacht.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Zit de video van digital foundry te kijken. Maar wat er dus gezegd werd over dat de cpu dus bottleneck blijft, is dus waar rond 33 min in de video hebben ze het erover. Dus als een game op de ps5 issues had met de cpu, zal dit nu ong 10% verbeterd zijn.
Jammer maar was te verwachten.
Verder laat deze video aan mij zien dat ik met mijn 55 inch oled op ong 3 meter kijkafstand geen reden zie te upgraden. Was bang dat ik fomo zou krijgen, maar ben nu weer cured.
Kan opzich snappen dat mensen upgraden maar dan moet je er wel echt de hardware voor hebben. Grote tv en niet te ver ervandaan. Of monitor binnen 1 meter.
Ik wacht gewoon de ps6/ next xbox af. Maar grote kans dat ik weer pc ga gamen in toekomst.
Verder laat deze video aan mij zien dat ik met mijn 55 inch oled op ong 3 meter kijkafstand geen reden zie te upgraden. Was bang dat ik fomo zou krijgen, maar ben nu weer cured.
Kan opzich snappen dat mensen upgraden maar dan moet je er wel echt de hardware voor hebben. Grote tv en niet te ver ervandaan. Of monitor binnen 1 meter.
Ik wacht gewoon de ps6/ next xbox af. Maar grote kans dat ik weer pc ga gamen in toekomst.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Hier ook vanavond de PlayStation 5 Pro Digital Foundry review gekeken. Eerder deze week de pre-order van de normale Pro geannuleerd bij PlayStation Direct, omdat ik niet direct Pro geoptimaliseerde games zag die ik nu wilde spelen. Enige reden zou dan Gran Turismo 7 zijn. De review bevestigde voor mij mijn besluit, ik wacht met de aanschaf tot GTA VI of als er eerder een game komt die ik echt op de Pro wil spelen. Voor het eerst sinds de PlayStation 3 geen nieuwe Sony console hier op de release dag.
Games die ik zeker op het verschil ga checken Death Stranding 2 en Ghost Of Tsushima Yotei, omdat deze echt voor de PlayStation 5 gemaakt zijn (moet van beide de eerste delen nog een keer spelen).
Games die ik zeker op het verschil ga checken Death Stranding 2 en Ghost Of Tsushima Yotei, omdat deze echt voor de PlayStation 5 gemaakt zijn (moet van beide de eerste delen nog een keer spelen).
Verwijderd
Je moet (mag) wel naar hele plaatje kijken en PSSR niet onderschatten. John is daar heel enthousiast over gelukkig want dat is de grootste toevoeging.v8power67 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:17:
Zit de video van digital foundry te kijken. Maar wat er dus gezegd werd over dat de cpu dus bottleneck blijft, is dus waar rond 33 min in de video hebben ze het erover. Dus als een game op de ps5 issues had met de cpu, zal dit nu ong 10% verbeterd zijn.
Neemt niet weg dat het een dure grap is maar geen generatie sprong. Een luxe product voor de liefhebber die niet nodig is om te genieten van de huidige generatie maar genieten als je het verschil kan waarderen.
Ja pssr is iets wat zeker goed werkt. Maar word vooral ingezet om beter graphics te toveren. En dat is iets wat ik niet perse nodig vond tov ps5. Juist stabielere fps en liefst hogere fps is waar ik het eventueel voor zou doen. Maar die stap is soms groot en soms miniscule afhankelijk van cpu limited of niet. Dus voor mij het geld niet waard.Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:27:
[...]
Je moet (mag) wel naar hele plaatje kijken en PSSR niet onderschatten. John is daar heel enthousiast over gelukkig want dat is de grootste toevoeging.
Neemt niet weg dat het een dure grap is maar geen generatie sprong. Een luxe product voor de liefhebber die niet nodig is om te genieten van de huidige generatie maar genieten als je het verschil kan waarderen.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Misschien al gespot maar ia F1 24 en Hogwarts legacy flink afgeprijsd in de store tm morgenochtend…
Verwijderd
Zoals verwacht is FF7 Rebirth niet in de aanbieding. Nog erger hij is wel al eens goedkoper geweest in de store en er is nu zelfs een FF reeks deals gaande. Ze weten precies welke games gewild zijn straks met de Pro. Ik ga mooi geduld hebben.
Ik gebruik een 48” OLED als monitor voor mijn PCFarabi schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:11:
Ik schrik wel als ik lees hoe dicht mensen op hun tv zitten
:strip_exif()/f/image/5BUOtvajU3zwQ8hHC8DPYg25.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door schumi1986 op 06-11-2024 22:21 ]
Ik vind dat duur allemaal best meevallen hoor. Mensen waren bereid om al 1000 euro neer te leggen voor de oude PS5 op het moment dat die slecht verkrijgbaar was. Ze liggen bij Sony natuurlijk niet te slapen. Als je al een PS5 hebt, dan verkoop je die en leg je het verschil bij voor de Pro. Je hebt dan weer een nieuw product, nieuwe controller en de beste console die er op deze aardbol is te verkrijgen. Ik doe het met mijn telefoon ieder jaar niet anders en dan moet ik eigenlijk nog net iets meer bijleggen, maar dan heb ik wel weer 100 procent batterijVerwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:27:
[...]
Je moet (mag) wel naar hele plaatje kijken en PSSR niet onderschatten. John is daar heel enthousiast over gelukkig want dat is de grootste toevoeging.
Bron: Gamer.nlDe PlayStation 3 kostte toen de console uitkwam op 11 november 2006 600 euro. Wanneer de inflatie sindsdien daarop wordt toegepast, zou daar in 2024 een prijskaartje van 944 euro aan hangen, de hoogste prijs voor een PlayStation-console tot nu toe.
Zoals ik al vaker heb gezegd is de prijs bij release van een “nieuwe” console (van een nieuwe generatie) maar het halve verhaal.
Elke generatie heeft gedurende de jaren altijd een prijsverlaging gehad vanwege goedkopere componenten, grotere afzetmarkt met games, etc.
De huidige generatie is de eerste die gedurende de jaren niet goedkoper werd maar juist 20-25% duurder is geworden.
Pak de PlayStation 3 eens als voorbeeld. Die werd steeds goedkoper en is van €599 (60gb) bij release naar €299 (120gb) gegaan in 2009. In 2010 werd de opslag nog eens verhoogd naar 160gb voor dezelfde prijs. Dus niet alleen werd de prijs na een aantal jaren verlaagd met 50%, ook ging de opslag met een factor 2-3 omhoog. Je kreeg dus meer voor minder.
Idem bij de ps4. Die ging van €399 bij release naar €299 toen de slim kwam in 2016. In 2017 ging de opslag “gratis” van 500GB naar 1TB zonder dat de prijs omhoog ging. De ps4 pro was bij release in 2016 net zo duur als de originele ps4, dus €399 en daardoor maar €100 meer dan de ps4 slim.
Als deze generatie dus hetzelfde zou verlopen als alle voorgaande generaties dan zou de ps5 slim normaliter iets van €299 (digital) of €399 (disc) gekost hebben en was de kans zelfs groot dat ie standaard 2TB zou hebben
De ps5 pro zou dan rond de €499 (met disc) gekost hebben. Maar we weten allemaal hoe dat is gelopen…
Wil je een volledig beeld hebben dan zou je echt per SKU moeten kijken wat de prijs bij release was (grafiek met dalende lijn) en daar de inflatiecorrectie op los laten in der geval zie je echt een compleet andere lijn ontstaan bij de ps5. Wil je het echt helemaal volledig hebben zou je er nog een lijn bij moeten zetten van de kostprijs, die ook jaarlijks en per SKU omlaag gaat en de marges voor Sony stijgen.
Zet dit allemaal tegen elkaar af en ik weet zeker dat de marge die Sony op de ps5 pro maakt AANZIENLIJK hoger is dan van de basis modellen, die vanwege goedkopere componenten, etc. ook al hoger zou moeten liggen dan in 2020/2021.
Er is maar 1 reden dat we deze prijzen hebben: aandeelhouders die meer winst willen. Dit wordt vervolgens verpakt neer het mom van “inflatie” en de media: die is kennelijk te dom om het hele verhaal te vertellen en pakken alleen de prijzen bij launch en gooien daar de inflatiecorrectie overheen….

TLDR; de (huidige) prijs van de ps5 is anno 2024 al te hoog en die van de ps5 Pro is VEEL te hoog!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden als @MazeWing hierboven. Heb echt mijn buik vol van dat inflatie-argument om de prijs van de PS5 Pro te rechtvaardigen. Hij is gewoon enorm duur als je naar de prijsgeschiedenis van consoles kijkt. En zelfs als je hem koopt, moet je dat gewoon durven toegeven, ipv met fabeltjes af te komen die je het gevoel geven dat hij een betere deal is dan de PS3 destijds.
Maar zelfs als hij (te) duur is, wil dat niet zeggen dat het een domme koop is, en ik wens velen hier vandaag dan ook een spannende en leuke dag toe met hun nieuwe aanwinst
.
Maar zelfs als hij (te) duur is, wil dat niet zeggen dat het een domme koop is, en ik wens velen hier vandaag dan ook een spannende en leuke dag toe met hun nieuwe aanwinst
Hoe je het went of keert de inflatie van afgelopen jaren waren nou eenmaal exceptioneel. Dat in combinatie met corona en het chips tekort toendertijd snap ik heel goed dat de PS5 niet goedkoper is geworden.Twixie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 06:10:
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden als @MazeWing hierboven. Heb echt mijn buik vol van dat inflatie-argument om de prijs van de PS5 Pro te rechtvaardigen. Hij is gewoon enorm duur als je naar de prijsgeschiedenis van consoles kijkt. En zelfs als je hem koopt, moet je dat gewoon durven toegeven, ipv met fabeltjes af te komen die je het gevoel geven dat hij een betere deal is dan de PS3 destijds.
Maar zelfs als hij (te) duur is, wil dat niet zeggen dat het een domme koop is, en ik wens velen hier vandaag dan ook een spannende en leuke dag toe met hun nieuwe aanwinst.
Dat de PS5 pro behoorlijk duur is ben ik wel met je eens, maar gelukkig heb je dan nog de keuze voor een PS5 slim.
En als dat zo is, dan is dat toch prima? Daar is het tenslotte een bedrijf voor en ik als consument verwacht geen liefdadigheid.MazeWing schreef op donderdag 7 november 2024 @ 06:01:
[...]
Er is maar 1 reden dat we deze prijzen hebben: aandeelhouders die meer winst willen.
Vind ik het een dure console: ja / nee. Heb ik het geld er voor over: ja / nee
Streep weg wat niet voor jou van toepassing is.
Dat is toch gewoon de kern?
Streep weg wat niet voor jou van toepassing is.
Dat is toch gewoon de kern?
[ Voor 30% gewijzigd door Mauz1978 op 07-11-2024 07:32 ]
Something under the bed is drooling
Ja en moeten consoles altijd rond dezelfde prijs blijven verkopen ?, je boodschappen zijn de laatste jaren ook duurder geworden. de brandstof ook. het OV ook. ook grondstoffen en personeel.Twixie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 06:10:
Maar zelfs als hij (te) duur is, wil dat niet zeggen dat het een domme koop is, en ik wens velen hier vandaag dan ook een spannende en leuke dag toe met hun nieuwe aanwinst.
Het is nog steeds niet duur voor het geld wat je krijgt(Zonder disc drive mee gerekend), deze is optioneel en wil niet iedereen.
Heb jij het geld er voor over nee, dat is prima, de gewone ps5 is al best krachtig dus goed genoeg.
Sorry ff off topic hoor maar,
Ik vind het wel jammer dat alle vragen nu bedolven worden door onder andere;
ik heb hem besteld, of wat is hij duur.
Verwijderd
Ik kan mij vinden in alle reacties hierboven. Ja het is belachelijk duur als je het vergelijkt met hoe het de vorige generatie er aan toe ging met de 4 Pro. Ja we hebben te maken met inflatie etc. Ja we hebben te maken met met een situatie dat er misbruik wordt gemaakt van de situatie om lekker te cashen. En last but not least, ja ik koop de Pro want ik vind het nog steeds mijn geld waard.
Samenvatting: zin in!!
Samenvatting: zin in!!
Ok mijn ps5 is gereset naar de fabrieksinstellingen, extra 2tb ssd geformateerd om over te plaatsen naar de pro straks. Kan niet wachten, zou onderweg moeten zijn.
Wel het is een topic over de PS5 in het algemeen en niet specifiek over vragen. Op dagen zoals deze gaan er heel veel Posts zijn over de PS5 pro en of die al dan niet te duur is naar sommigen hun mening.eenhoorntje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:06:
Sorry ff off topic hoor maar,
Dit was hetzelfde toen de PS5 uitkwam maar kan evengoed zijn als er een zeer populaire game uitkomt.
Het hoeven hier niet enkel vragen te zijn
Zal dat ook vast doen ja een goeieREV1703 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:08:
Ok mijn ps5 is gereset naar de fabrieksinstellingen, extra 2tb ssd geformateerd om over te plaatsen naar de pro straks. Kan niet wachten, zou onderweg moeten zijn.
Misschien begrijp ik je niet goed maar je zou je extra 2TB SSD niet moeten formateren. Games die je al op die SSD hebt staan kunnen gewoon mee overgezet worden als die natuurlijk al eerder al in een PS5 zatREV1703 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:08:
Volgens wat ik gelezen heb op reddit zou de PS5 pro automatisch erom vragen. Kan verkeerd zijn natuurlijk.
Tot nu heb ik me 'in kunnen houden' (en ik heb altijd de nieuwste/beste consoles, ja consoles dus eigenlijk allemaal: xbox, ps5, switch...)
Ik wilde mijn partner even het verschil laten zien met GoW (die ik nu speel op disc) zo van; kijk dit is performance, mooi soepel en dit is quality, ziet er beter uit, maar is wat houterig.. met de Pro heb je dus die kwaliteit maar loopt 't wel vloeiend.. Maar eigenlijk ziet perf. mode er gewoon al super uit, ja als je snel switcht zie je wel wat verschil, maar zonder het te weten...
Daar had ik het vervolgens ook nog met een kameraad over; waarbij ik dus ook zei als ik perf. mode aan zet en je weet het niet; dan zeg jij niet dat ik quality mode.. en dacht later die avond; dit is dus precies waar om ik nu in ieder geval niet voor 23;59 nog even snel een Pro bestel bij CB. Ik heb op dit moment nog niet de game waarvan ik zeg die moet ik spelen waarbij de Pro op dit moment die 400-500 (mss. nog ex. drive wat bijv. GoW heb ik op disc) voor mij het verschil gaat maken.
Misschien dat dat veranderd in de komende dagen als er meer materiaal beschikbaar komt, natuurlijk zijn het eerste indrukken en zijn het een beetje dezelfde games waar iedereen mee kon testen dus wie weet.
Misschien ook volgende week even afwachten, eens kijken waar @Tweakjur mee komt qua review, die heeft dan al een aardige tijd kunnen spelen en hopelijk neemt die niet alleen de usual suspects waar iedereen mee test (en die hij in de YT Short ook al noemt)...
Grote voordeel nu is dat het een kwestie is van; vandaag bestellen morgen in huis, of in de auto naar MM en met een uurtje zit ik op een Pro te spelen i.p.v. m'n OG...
Ik wilde mijn partner even het verschil laten zien met GoW (die ik nu speel op disc) zo van; kijk dit is performance, mooi soepel en dit is quality, ziet er beter uit, maar is wat houterig.. met de Pro heb je dus die kwaliteit maar loopt 't wel vloeiend.. Maar eigenlijk ziet perf. mode er gewoon al super uit, ja als je snel switcht zie je wel wat verschil, maar zonder het te weten...
Daar had ik het vervolgens ook nog met een kameraad over; waarbij ik dus ook zei als ik perf. mode aan zet en je weet het niet; dan zeg jij niet dat ik quality mode.. en dacht later die avond; dit is dus precies waar om ik nu in ieder geval niet voor 23;59 nog even snel een Pro bestel bij CB. Ik heb op dit moment nog niet de game waarvan ik zeg die moet ik spelen waarbij de Pro op dit moment die 400-500 (mss. nog ex. drive wat bijv. GoW heb ik op disc) voor mij het verschil gaat maken.
Misschien dat dat veranderd in de komende dagen als er meer materiaal beschikbaar komt, natuurlijk zijn het eerste indrukken en zijn het een beetje dezelfde games waar iedereen mee kon testen dus wie weet.
Misschien ook volgende week even afwachten, eens kijken waar @Tweakjur mee komt qua review, die heeft dan al een aardige tijd kunnen spelen en hopelijk neemt die niet alleen de usual suspects waar iedereen mee test (en die hij in de YT Short ook al noemt)...
Grote voordeel nu is dat het een kwestie is van; vandaag bestellen morgen in huis, of in de auto naar MM en met een uurtje zit ik op een Pro te spelen i.p.v. m'n OG...
In een review kwam even tesprake dat als je nu als een PS5 hebt je gewoon moet wachten tot je de Pro hebt, die kan gewoon via je netwerk alles overzetten en schijnt zo gebeurd te zijn. Advies was (is) dus ook om (nog) niets te doen met je huidige PS5 zo dat je alles veel makkelijker kan transferen vanaf je oude...
[ Voor 20% gewijzigd door dizzytal op 07-11-2024 08:26 ]
If you didn't win today, you can always win tomorrow
2.5m van 77".Greatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:47:
[...]
• >1 Meter
• >2 Meter
• >3 Meter
• >4 Meter
• >5 Meter
Tussenstand:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier een 3 tal meter van een 85 inch Sony Z9J. Fantastisch om op te gamen.
Zoveel staat er niet op de ps5 op het moment, sowieso nooit screenshots of opgenomen clips.dizzytal schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:14:
[...]
In een review kwam even tesprake dat als je nu als een PS5 hebt je gewoon moet wachten tot je de Pro hebt, die kan gewoon via je netwerk alles overzetten en schijnt zo gebeurd te zijn. Advies was (is) dus ook om (nog) niets te doen met je huidige PS5 zo dat je alles veel makkelijker kan transferen vanaf je oude...
Alleen 3 spellen waarvan ik een foto effe heb gemaakt, dus download die wel opnieuw uit de store daarna.
Ik zag inderdaad een transfer optie bij reset instellingen, maar in mijn geval niet nodig.
Ik vind hem niet zo heel erg duur. Betaalde in het verleden heel veel meer voor consoles. Dat jij niet snapt hoe prijspijl werkt betekent niet dat het fabeltjes zijn. Ik vandaag een nieuwe console. Nieuwe controller en meer ruimte op ssd. Ben benieuwd.Twixie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 06:10:
Praktisch ieder jaar is er sprake van een paar procent inflatie. Pak je een consolegeneratie die 10 jaar duurt dan zou je, heel simpel gerekend, bij een inflatie van 2% per jaar een totale inflatie hebben van 20% t.o.v de prijs die het 10 jaar geleden was. Een console van €500 zou dus €600 moeten zijn. Maar het maken van een console wordt juist steeds goedkoper. Hierdoor kan een console dus al na een paar jaar een stuk goedkoper zijn en tegen het einde gewoon minder dan de helft van de originele prijs kosten (+ eventuele verbeteringen zoals extra opslag, etc.)Rox92 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 06:32:
[...]
Hoe je het went of keert de inflatie van afgelopen jaren waren nou eenmaal exceptioneel. Dat in combinatie met corona en het chips tekort toendertijd snap ik heel goed dat de PS5 niet goedkoper is geworden.
Dat de PS5 pro behoorlijk duur is ben ik wel met je eens, maar gelukkig heb je dan nog de keuze voor een PS5 slim.
Ipv dat de console dus 20% duurder is geworden is ie juist 50% goedkoper geworden. En dat is inclusief de inflatie.
Zelfs een inflatie van ruim 20% in 2022 zou dan nog opgevangen worden door kostenbesparing en goedkopere onderdelen. Daarnaast is niet alles 20% duurder geworden dus kun je ook niet stellen dat “omdat de inflatie zo hoog is, is ook de PlayStation 20% gestegen in prijs”.
Idem voor de idiote verhoging van PSN van 25%. Inflatie my ass….
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Wil zelfs naar 100 inch gaan wanneer deze 85 inch aan vervanging toe is. Zou nog net moeten passen hier.
Verwijderd
Wijze woorden. Ik denk dat je ‘m dit weekend in huis hebt.dizzytal schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:14:
Tot nu heb ik me 'in kunnen houden' (en ik heb altijd de nieuwste/beste consoles, ja consoles dus eigenlijk allemaal: xbox, ps5, switch...)
[...]
Prima dat jij dat vindt, feit is dat de Pro een erg dure console is. Of dat wordt iig zo ervaren. Obv de eerste reviews is het verschil met de base PS5 imo ook niet groot genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen. Wellicht komt dat nog na diverse Pro patches. Ik zou ook zo niet weten voor welke consoles je in het verleden ‘heel veel meer’ betaalde dan deze Pro. Een PS3 was omgerekend goedkoper dan de Pro met disc. Een PS2 ongeveer net zo duur. Consoles van Nintendo en MS waren veelal een stuk goedkoper dan die van Sony.giantgiantus schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:23:
[...]
Ik vind hem niet zo heel erg duur. Betaalde in het verleden heel veel meer voor consoles.
Anyway, ik wens iedereen happy launchday. Altijd speciaal moment om je nieuwe console uit te pakken en aan te sluiten
[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 07-11-2024 08:41 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Bij mij ligt de doorslag om geen Pro te kopen vooral dat er vrijwel 0 games op komst zijn waar ik denk: daar moet ik een Pro voor hebben. De meeste "oudere" games al gespeeld dus daarvoor hoeft het ook niet. Het was imo pas interessant geweest als er wat vette exclusives op komst waren.
GTA speel ik op de PS6 wel.
Ben het met je eens dat het inderdaad zo ervaren wordt. Ik vind dat dan weer bijzonder 😀. Maar wat maakt het uit. Het is een leuk ding, ietsje beter en sneller dan de huidige. Beetje hetzelfde als met telefoons en die worden ook massaal gekocht.Hulleman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:39:
[...]
Prima dat jij dat vindt, feit is dat de Pro een erg dure console is. Of dat wordt iig zo ervaren. Obv de eerste reviews is het verschil met de base PS5 imo ook niet groot genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen. Wellicht komt dat nog na diverse Pro patches. Ik zou ook zo niet weten voor welke consoles je in het verleden ‘heel veel meer’ betaalde dan deze Pro. Een PS3 was omgerekend goedkoper dan de Pro met disc. Een PS2 ongeveer net zo duur. Consoles van Nintendo en MS waren veelal een stuk goedkoper dan die van Sony.
Anyway, ik wens iedereen happy launchday. Altijd speciaal moment om je nieuwe console uit te pakken en aan te sluiten
Binnen nu en een jaar heb je hem ook 😃. Weddenschapje?Timothy3000 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:42:
Bij mij ligt de doorslag om geen Pro te kopen vooral dat er vrijwel 0 games op komst zijn waar ik denk: daar moet ik een Pro voor hebben. De meeste "oudere" games al gespeeld dus daarvoor hoeft het ook niet. Het was imo pas interessant geweest als er wat vette exclusives op komst waren.
Aan het wachten op de bezorger,excited!
Ik heb mijn base PS5 sinds launch en wordt echt veelvuldig gebruikt.
Ja het is een dure upgrade maar krijg er ook een 2TB schijf bij ipv de 825GB van de Base.
En kan weer een familielid enorm blij maken voor een zacht prijsje met mijn oude beestje.
Ja het is een dure upgrade maar krijg er ook een 2TB schijf bij ipv de 825GB van de Base.
En kan weer een familielid enorm blij maken voor een zacht prijsje met mijn oude beestje.
Verwijderd
Leuk al die prijs discussies, ik heb ondertussen enorm veel zin in dat ‘dure’ ding. Uitpakken, neerzetten en de komende jaren zonder omkijken optimaal genieten van de games die ik al heb en de games die nog komen. En wanneer de PS6 uitkomt, gaat die ook komen. Als je het geld kunt missen en je wordt er blij van: lekker doen.
Hier is ‘ie onderweg en heb ik de dag er naar ingedeeld.
Ik ga ook iemand anders blij maken met mijn base PS5.Phyraxz schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:46:
Aan het wachten op de bezorger,excited!
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2024 08:49 ]
Wordt interessant om te zien welke games gepached gaan worden, en in welke maten.
GT7 moet bijvoorbeeld nog, en hopelijk zal die eerste Pro patch ook verbeteringen brengen in VR mode.
Ik moet nog twee weken wachten. Hopelijk krijgen we in die periode nog een flinke reeks patches.
GT7 moet bijvoorbeeld nog, en hopelijk zal die eerste Pro patch ook verbeteringen brengen in VR mode.
Ik moet nog twee weken wachten. Hopelijk krijgen we in die periode nog een flinke reeks patches.
Dat ga je verliezen. Ik speel nu al amper op mijn Playstation. Als het mijn main console was en als ik meer dan twee exclusives kon opnoemen die ik wil hebben had ik het wellicht overwogen.giantgiantus schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:45:
[...]
Binnen nu en een jaar heb je hem ook 😃. Weddenschapje?
Je krijgt het aankomende jaar te lezen dat alle multiplats ook net wat beter zijn op de pspro. Gaan nog heel wat mensen overstag.Timothy3000 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:48:
[...]
Dat ga je verliezen. Ik speel nu al amper op mijn Playstation. Als het mijn main console was en als ik meer dan twee exclusives kon opnoemen die ik wil hebben had ik het wellicht overwogen.
Ja hier is die ook onderweg, ik denk samen met een ander pakketje, zou gisteren ook een dhl express pakketje krijgen maar was niet thuis.Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:47:
Leuk al die prijs discussies, ik heb ondertussen enorm veel zin in dat ‘dure’ ding. Uitpakken, neerzetten en de komende jaren zonder omkijken optimaal genieten van de games die ik al heb en de games die nog komen. En wanneer de PS6 uitkomt, gaat die ook komen. Als je het geld kunt missen en je wordt er blij van: lekker doen.
[...]
Ik ga ook iemand anders blij maken met mijn base PS5.
Dus die maar herpland voor vandaag, aangezien ik had gepland dan maar thuis te werken voor de ps5 pro levering.
Dus ik zit er klaar voor
Is toch altijd het leukste van een nieuwe console. Wachten tot je hem hebt en kunt uitpakken. Daarna staat die naast de tv en is het gewoon maar weer een console.
Status : onderweg met bezorger…. Ik zit er klaar voor
altijd leuk om weer even kind te zijn
Stay hungry, stay foolish!
Verwijderd
Ik heb voor een afhaalpunt gekozen, geen zin in ‘je was niet thuis’ praktijken.
Welke game gaan jullie als eerst checken? Ik waarschijnlijk TLOU 2 en de Horizon remaster ziet er verdomd goed uit maar niet in de aanbieding in de store..meeste kijk ik uit naar FF7 Rebirth want die heb ik niet gespeeld maar ook te duur in de store. Zal toch bijna een disc drive overwegen.
Welke game gaan jullie als eerst checken? Ik waarschijnlijk TLOU 2 en de Horizon remaster ziet er verdomd goed uit maar niet in de aanbieding in de store..meeste kijk ik uit naar FF7 Rebirth want die heb ik niet gespeeld maar ook te duur in de store. Zal toch bijna een disc drive overwegen.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2024 09:05 ]
Beide games die je noemt heb ik nog niet gespeeld. Spider-Man 2 ook nog niet dus die gaat er ook komen.
Ik heb de deluxe editie in de verkoop staan mocht je interesse hebben 😂Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:02:
Same! Ik heb alle games die ik wilde spelen op ps5 al uitgespeeld en ben niet het type gamer die games herspeelt. Ik was wel erg benieuwd naar de ps5 pro maar met de huidige kleine verschillen op al gespeelde games is de keuze voor mij makkelijk. De eerst volgende ps5 game die mijn interesse heeft is de nieuwe ghost of tsushima dus wellicht ben ik dan om.Timothy3000 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:42:
Dag 7 van mijn verbouwing in mn nieuwe huis, even een dagje wachten en spelen op de Pro zou een welkome afwisseling wezen, maar helaas
1 december zijn we over en dan maar eens de financiële schade onder ogen komen, misschien kan ik mezelf nog een leuk cadeau geven haha.
Veel plezier met de Pro iedereen!
1 december zijn we over en dan maar eens de financiële schade onder ogen komen, misschien kan ik mezelf nog een leuk cadeau geven haha.
Veel plezier met de Pro iedereen!
Ik heb toch maar besloten niet voor een PS5 Pro te gaan na een aantal recensies gelezen te hebben. De verbeteringen zijn te minimaal om ruim 900 Euro uit te geven. Final Fantasy 7:Rebirth is volgens mij één van de weinige games die echt profiteert van de verbeteringen. Op dit moment speel ik Cyberpunk 2077 en die heeft voor nu geen Pro verbeteringen. De game draait al prima op de base PS5. Voor de mensen die wel een Pro aanschaffen, veel plezier ermee vandaag!
Op zich te begrijpen alleen heb ik in DHL dan wel weer vertrouwen, die doen het bij mij tenminste best goed.Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:02:
[YouTube: Final Fantasy VII Rebirth - PS5 Pro vs PS5 - All Performance Modes Tested - New Versatility Mode]
Ik heb vorige week ook een afhaal locatie gekozen met dhl, kreeg ik mail dat ze daar niet konden bezorgen, omdat het vol of dicht was excuses. Maar we hebben je pakket daar afgeleverd nu.
Dus niks terug mee genomen, 2de poging bezorgen of weet ik het. nee gewoon bezorgd wel ergens anders maar beter dan niet.
Met postnl nu al 2 keer gezeur gehad toeval met pakket automaat
1: zou mislukt zijn want ik was er niet nmee deuuhhh het is een postnl automaat
2: 2de keer andere pakket automaat bij mij in de buurt aangeklikt(24 uur per dag bereikbaar staat buiten), is bezorger uiteindelijk op heel ander adres op dat industrieterrein geweest en dat bedrijf heeft het pakket geweigerd. wat ik logisch vind(Zij zijn geen postnl punt ofzo).
Adres was ook ineens op de tracking link veranderd, want eerst stond er wel dat bezorgd zou worden bij de pakketautomaat voor het onderweg was.
Beide keren ging mijn pakket direct retour, er was geen mogelijkheid tot 2de bezorg poging.
Maar goed, nu spanning tot die gebracht wordt haha.
maar dan komt het toch alsnog bij een afhaalpunt?Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:02:
Verwijderd
Ik haal het af in een winkel, extra getuige.Farabi schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:36:
[...]
maar dan komt het toch alsnog bij een afhaalpunt?
Ach hoe dan ook hij komt haha.
Denk dat we dit veel gaan zien. Wanneer die ene game uitkomt, er toch vrij veel mensen de Pro gaan halen.cj1181 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:09:
[...]
Same! Ik heb alle games die ik wilde spelen op ps5 al uitgespeeld en ben niet het type gamer die games herspeelt. Ik was wel erg benieuwd naar de ps5 pro maar met de huidige kleine verschillen op al gespeelde games is de keuze voor mij makkelijk. De eerst volgende ps5 game die mijn interesse heeft is de nieuwe ghost of tsushima dus wellicht ben ik dan om.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2024 09:41 ]
Hoe pak ik dit het beste aan?
Vanmiddag komt de pro. Maar ik heb slechts beperkte data. Ik ga een mifi modem met simkaart plaatsen. Een heb dus iets van ongeveer 30 GB voor de installatie van de pro.
Games installeren of updaten is dus een no go. De oude PS5 staat ernaast. Heb alleen geen idee of ik zo een start kan maken of dat dit gewoon niet gaat werken. Iemand tips?
(Ik heb een 1 TB uitbereiding in de oude ps5 zitten dus zou dat eventueel kunnen gebruiken om dingen over te zetten...)
Vanmiddag komt de pro. Maar ik heb slechts beperkte data. Ik ga een mifi modem met simkaart plaatsen. Een heb dus iets van ongeveer 30 GB voor de installatie van de pro.
Games installeren of updaten is dus een no go. De oude PS5 staat ernaast. Heb alleen geen idee of ik zo een start kan maken of dat dit gewoon niet gaat werken. Iemand tips?
(Ik heb een 1 TB uitbereiding in de oude ps5 zitten dus zou dat eventueel kunnen gebruiken om dingen over te zetten...)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Al je games op je uitbreiding zetten dat schijnt gelijk te werken in je nieuwe PS5 ProArthurMorgan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:46:
..........
Als het moet dan moet het. Maar laat hem liever zitten omdat hij in principe daar in blijft.sn0ww schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:48:
[...]
Al je games op je uitbreiding zetten dat schijnt gelijk te werken in je nieuwe PS5 Pro
Verwijderd
Die controller ziet er vrij nep uit ik zal gelijk bellen als ik jou was.WinterBase schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:50:
Pro in huisNu hopen dat die verdomde disc drive dit jaar nog eens ergens te koop komt voor de adviesprijs
![]()
[Afbeelding]
Veel plezier!
Dat is limited edition dualsense op ebay 20kVerwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:58:
[...]
Die controller ziet er vrij nep uit ik zal gelijk bellen als ik jou was.![]()
Veel plezier!
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Wel jamer dat er geen tijdslot wordt gecommuniceerd door dhl express...CHKYBSTRD schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:59:
Status : onderweg met bezorger…. Ik zit er klaar vooraltijd leuk om weer even kind te zijn
Althans bij mij niet...had nog andere dingen buitenshuis gepland vandaag.
Krijg net whatsapp binnen van DHL, mijn levering staat gepland voor vandaag
.
Zelf hebben we hier een Switch in huis als enige console, de rest gebeurt allemaal op de PC. Vrouwlief heeft recent Ghost of Tsutshima gespeeld op de PC en daardoor viel haar oog op een playstation om relaxed in de zetel te zitten gamen. Dat was op het moment dat de nieuwe Pro ook net aangekondigd werd. Onze buren hebben een PS5 en een aantal games op disc.
Dus, als geen playstation 5 bezitter, kopen we dan beter de Slim Disc edition (en kunnen we meteen aan de ruil beginnen met de buren
) of toch beter de Pro en hopelijk snel een disc drive op de kop tikken (ik kan mogelijks eentje op de kop tikken via vrienden in de VS)?
Leefkamer setup is een gloednieuwe LG C3 48" , zetel staat op 3m afstand ongeveer.
Dus, als geen playstation 5 bezitter, kopen we dan beter de Slim Disc edition (en kunnen we meteen aan de ruil beginnen met de buren
Leefkamer setup is een gloednieuwe LG C3 48" , zetel staat op 3m afstand ongeveer.
Je moet wel inloggen onder je PSN account om de games te kunnen spelen. Dus pas op dat die dan niet automatisch updates oid gaat downloaden.ArthurMorgan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:56:
[...]
Als het moet dan moet het. Maar laat hem liever zitten omdat hij in principe daar in blijft.
Hier ook niet, wel minder idd, zitten we straks tot half 5 te wachten. Hahadestro9704 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:04:
[...]
Wel jamer dat er geen tijdslot wordt gecommuniceerd door dhl express...
Gewoon lekker een PS5 Slim met disc kopen. Voor het prijsverschil eventueel PS+ Premium, tweede controller en dan verder wat ruilen/lenen bij de buren.DJSirMatthew schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:06:
Zelf hebben we hier een Switch in huis als enige console, de rest gebeurt allemaal op de PC. Vrouwlief heeft recent Ghost of Tsutshima gespeeld op de PC en daardoor viel haar oog op een playstation om relaxed in de zetel te zitten gamen. Dat was op het moment dat de nieuwe Pro ook net aangekondigd werd. Onze buren hebben een PS5 en een aantal games op disc.
Dus, als geen playstation 5 bezitter, kopen we dan beter de Slim Disc edition (en kunnen we meteen aan de ruil beginnen met de buren) of toch beter de Pro en hopelijk snel een disc drive op de kop tikken (ik kan mogelijks eentje op de kop tikken via vrienden in de VS)?
Zeg ik als niet PS5 bezitter maar wel aspirant koper
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Happy Launch day voor de mensen die vandaag hun Playstation 5 Pro ontvangen!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Bij mij wel een heel ruim tijdslot, staat in de whatsapp tussen 9:00 en 17:00destro9704 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:04:
[...]
Wel jamer dat er geen tijdslot wordt gecommuniceerd door dhl express...
Net zoals zovelen hier verwacht ik vandaag de levering van een PS5 Pro. Mijn OG PS5 verhuisd naar een zolderkamer.
Is het mogelijk dat mijn account met beide toestellen gekoppeld blijft, en dat mijn savegames gesynchroniseerd worden, zodat ik op beide toestellen kan blijven verder spelen?
Is het mogelijk dat mijn account met beide toestellen gekoppeld blijft, en dat mijn savegames gesynchroniseerd worden, zodat ik op beide toestellen kan blijven verder spelen?
Heb nu alles op de SSD gezet. Maar blijkbaar kun je alleen verplaatsen en niet kopiëren. Dat is wel jammer dan weer.ArthurMorgan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:56:
[...]
Als het moet dan moet het. Maar laat hem liever zitten omdat hij in principe daar in blijft.
Moet de oude maar even gaan stof happen tot alles weer normaal is hier
Pfff nog 2 weken wachten op de LE en heel veel mensen al een Pro zien hebben
Heb ik er graag voor overs0kkie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:31:
Pfff nog 2 weken wachten op de LE en heel veel mensen al een Pro zien hebben
Ja, dat kan. Je hebt wel een PS+ abonnement nodig om de savegames te kunnen synchroniseren.PearlChoco schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:24:
Net zoals zovelen hier verwacht ik vandaag de levering van een PS5 Pro. Mijn OG PS5 verhuisd naar een zolderkamer.
Hier ook onderweg van 09:28 met DHL, nu hopen dat het niet te lang duurt lol. Materiaal ligt al klaar om de SSD the wisselen.
[ Voor 23% gewijzigd door REV1703 op 07-11-2024 10:39 ]
Thx. En is het dan mogelijk dat op beide consoles simultaan een spel wordt gespeeld?Raem schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:34:
[...]
Ja, dat kan. Je hebt wel een PS+ abonnement nodig om de savegames te kunnen synchroniseren.
Leuk voor iedereen die hem nu binnenkrijgt! Have fun.
Voor mij toch (alweer nu met de Pixel 9pro launch) alweer een slechte launch. Ik heb gewoon mijn games op disk en ondanks de belofte van Sony dat deze voldoende op voorraad is, is die nergens te krijgen. Heel jammer want had toevallig morgen een dagje vrij, ook thuis.
Voor mij toch (alweer nu met de Pixel 9pro launch) alweer een slechte launch. Ik heb gewoon mijn games op disk en ondanks de belofte van Sony dat deze voldoende op voorraad is, is die nergens te krijgen. Heel jammer want had toevallig morgen een dagje vrij, ook thuis.
Er zit een transfer optie in de reset instellingen van de ps5ArthurMorgan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:46:
https://www.pushsquare.co...-data-from-ps5-to-ps5-pro
Bekijk dit eens
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties