Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 12:37
Is er al een beetje zicht op wanneer de disc drive weer leverbaar wordt? Of wordt alles bewaard voor de bundel die er met black friday aan zit te komen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PearlChoco schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:39:
[...]

Thx. En is het dan mogelijk dat op beide consoles simultaan een spel wordt gespeeld?
Niet onder hetzelfde account. Je moet dan een tweede account aanmaken. Zie ook de posts van een tijdje terug waarbij iemand in dezelfde situatie zat met een PS5 boven en één beneden en het delen van games.

Twixie in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2"

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:27

CoeliJoeli

Gamer

kwdtje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:44:
Is er al een beetje zicht op wanneer de disc drive weer leverbaar wordt? Of wordt alles bewaard voor de bundel die er met black friday aan zit te komen? ;)
Heel toevallig heb ik de disc drive net via PS Direct weten te bestellen. Dit heb ik gemeld in de [PS5] Beschikbaarheid en levertijden . Helaas was het binnen no-time uitverkocht.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 20:33
CoeliJoeli schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:46:
[...]

Heel toevallig heb ik de disc drive net via PS Direct weten te bestellen. Dit heb ik gemeld in de [PS5] Beschikbaarheid en levertijden . Helaas was het binnen no-time uitverkocht.
Damn, ik refresh die pagina al de hele ochtend en was op dat moment net even koffie halen. Verdomme.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
Disc Drive ligt hier ook al klaar, direct ook besteld bij ps direct wanneer ik kon. Hopelijk een beetje makkelijk te installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door REV1703 op 07-11-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-10 16:41
WinterBase schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:48:
[...]

Damn, ik refresh die pagina al de hele ochtend en was op dat moment net even koffie halen. Verdomme.
Hier ook echt aan het balen!
Hij zat in mijn winkelmandje, maar kon niet doordrukken want was echt binnen 1 min weer weg }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
Dhl bezorger is onderweg maar geen tijd. Balen zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
Stantana schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:50:
[...]

Hier ook echt aan het balen!
Hij zat in mijn winkelmandje, maar kon niet doordrukken want was echt binnen 1 min weer weg }:|
Wow, dan hadden ze er zeker maar 3 ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
Had dit wel verwacht, daarom direct besteld wanneer ik kon. No way dat ik hogere prijzen ga betalen voor een op zich al dure disc drive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-10 16:41
WinterBase schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:52:
[...]

Wow, dan hadden ze er zeker maar 3 ofzo :+
Denk nog geen 10 stuks idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Ben benieuwd wanneer die dan weer een beetje leverbaar wordt, had verwacht dat dat nu al wel een beetje genormaliseerd zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
REV1703 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:54:
Had dit wel verwacht, daarom direct besteld wanneer ik kon. No way dat ik hogere prijzen ga betalen voor een op zich al dure disc drive.
Ik besloot pas vorige week dat ik een Pro wilde hebben, anders had ik dat ook zeker gedaan. Prijzen die ik op Marktplaats zien gaan helemaal nergens over. Hoop dat die personen er ook lekker mee blijven zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
kwdtje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:55:
Ben benieuwd wanneer die dan weer een beetje leverbaar wordt, had verwacht dat dat nu al wel een beetje genormaliseerd zou zijn.
Denk dat ze wachten op bf.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
WinterBase schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:56:
[...]

Ik besloot pas vorige week dat ik een Pro wilde hebben, anders had ik dat ook zeker gedaan. Prijzen die ik op Marktplaats zien gaan helemaal nergens over. Hoop dat die personen er ook lekker mee blijven zitten :P
Hier hetzelfde, wilde even de kat uit de boom kijken en nu begint het weer te kriebelen! 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
kwdtje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:55:
Heel aannemelijk dat sony liever helemaal niet wil dat de disc drive op voorraad komt. Is voor sony een positief iets namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
kwdtje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:59:
[...]

Hier hetzelfde, wilde even de kat uit de boom kijken en nu begint het weer te kriebelen! 😀
Same! Ik kon mijn gewone PS5 voor een mooi bedrag verkopen waardoor de Pro iets minder pijn doet in de portemonnee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
Hier ook al verkocht op het werk voor een vriendenprijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
De disc drive van de slim past wel op de pro, maar de plate van de pro niet op de slim toch? Anders zou ik de slim als digital verkopen ipv disc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 11:55
Noob question: bij aankoop digitale versie games, als je deze op de US Store koopt, kan je die dan hier in EU spelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:13
Bleek mee te vallen onbekende levertijd van dhl express. Hier nu ook binnen. Ga ik eerst wat anders doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0a50uZ6LtbhJFMg3gMJREjddyHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6uqicWn1kYY9ObkPx8GFOfK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door destro9704 op 07-11-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:05
destro9704 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:19:
Bleek mee te vallen onbekende levertijd van dhl express. Hier nu ook binnen. Ga ik eerst wat anders doen.
Haha ja ik ga nu niet effe na de super voor een broodje voor de lunch, ik houd het maar bij een bolletje met pindakaas.
Hij zal maar dan precies net langs komen :+ .

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-11-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Op Budgetgaming heeft iemand wat onderzoek gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MdpfFRCV8SwyQgqQHg9Qjj1b70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tbCMLcXz4wB54G4VE22udj1z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• st1v xtr1m
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-06 14:49
kwdtje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:08:
De disc drive van de slim past wel op de pro, maar de plate van de pro niet op de slim toch? Anders zou ik de slim als digital verkopen ipv disc ;)
bodemplaten passen op de pro. En ja, je kunt slim met disc drive kopen en de schijf naar pro omzetten en de slim als alleen digitaal verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 07:36
DJSirMatthew schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:18:
Noob question: bij aankoop digitale versie games, als je deze op de US Store koopt, kan je die dan hier in EU spelen?
Ja, dat kan, alleen dlc kan soms niet werken, want dat is dan gekoppeld aan het US account (denk bijv aan pre order extra's)

Maar waarom niet gewoon spelen op het US account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off topic

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2024 11:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:36
*bel gaat
*rent keihard naar beneden
*dhl busje voor de deur :D
*H&M pakje van vrouwtje lief 7(8)7

Nog maar even afwachten dus. Blijkbaar een andere route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Jay_Snake schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:22:
[...]
Maar waarom niet gewoon spelen op het US account?
Zie Noob ;) Begrijp ik je goed dat je op de US Store een US account aanmaakt en dan met die US account inlogt op je EU Playstation hier? Wordt er geen block gezet wegens locatie bv? Als het zo eenvoudig is, zou iedereen dit dan niet doen? Wat zijn de mogelijke roadblocks of problemen along the way?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 07:36
DJSirMatthew schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:26:
[...]

Zie Noob ;) Begrijp ik je goed dat je op de US Store een US account aanmaakt en dan met die US account inlogt op je EU Playstation hier? Wordt er geen block gezet wegens locatie bv? Als het zo eenvoudig is, zou iedereen dit dan niet doen? Wat zijn de mogelijke roadblocks of problemen along the way?
Ja, ik speel al jaren op mijn US account. NL creditcard gekoppeld via een US PayPal account. Op die manier al jaren spellen kopen in dollars ipv euro's. Stuk goedkoper. En qua spelen nooit problemen. Fifa speelt gewoon op de Europese servers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reYPJYOb6P-wfwMVT7Up8t2OgUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xFvr1uEcGnOfUo2FSACRuEU.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is mijn opstelling, nu nog veel lichtinval maar woonkamer kan goed verduisterd worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DJSirMatthew schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:26:
[...]

Digital only zijn er volgens mij geen problemen. Maar wanneer je ook fysieke games (uit NL) speelt moet je er rekening mee houden dat je eventuele DLC niet kan spelen omdat de regio's van de game en de DLC dan niet overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-10 08:58
Welke spel zou jij als eerste spelen?

- Horizon Forbidden West
- The Last of Us 2
- Spiderman 2

Kan eigenlijk niet zo goed kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door CHKYBSTRD op 07-11-2024 11:43 ]

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REV1703
Alle 3 topgames, moeilijk inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CHKYBSTRD schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:43:

- Horizon Forbidden West
- The Last of Us 2
- Spiderman 2

TLOU 2 indien je 1 uit hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0

- Horizon Forbidden West
- The Last of Us 2
- Spiderman 2

Ligt er aan heb je ze alle 3 nog niet gespeeld, dan kan de keuze al moeilijk zijn(Zelfs tussen 2 spellen al haha).
Voor mij zal het denk ik dan toch Horizen zijn, al is het dan wel het 1ste deel. Maar meer omdat ik die al heb.
Ik heb dit spel nooit echt lang gespeeld, omdat ik er niet in kwam. dus wil het op zich nog wel eens een kans geven.

Spiderman2 heb ik een jaar geleden al uitgespeeld, en The Last of Us2 eigenlijk in januari ergens of februari al mee begonnen(Dus ja 2 games die ik nog niet zo lang geleden al heb gespeeld).
Maar als ik tussen die 2 zou moeten kiezen, zou ik het een moeilijke keuze vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

- Horizon Forbidden West
- The Last of Us 2
- Spiderman 2

TLOU2. Geen moeilijke keuze hoor. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Heb van de week deel 1 opnieuw uitgespeeld dus laat ik dan maar gelijk doorpakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

- Horizon Forbidden West
- The Last of Us 2
- Spiderman 2

De game die je nog niet gespeeld hebt.. heb je ze al gespeeld; de game waarbij je meest verwacht de 'voordelen' van de Pro te zien/merken. Voor mij zou dat denk ik Spiderman 2 zijn... (en goh, dat is in mijn geval ook de game die ik nog niet gespeeld heb ;-) )

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REV1703
Lol ik ben nu alweer constant naar het raam aan het lopen telkens ik iets hoor. Is hij er nog niet, nee hij is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 14:44
Ik ben met The Last Of Us 2 uiteindelijk afgehaakt vanwege het verhaal.
Ik had het zoveel keer geprobeerd. Maar het klikte voor mij niet. Deel 1 vond ik geweldig.

Als er vandaag nog geen Disc Drive binnen is, ga ik lekker een PS5 slim bestellen en zonder Disc Drive weer verkopen. Zit al 6 weken zonder een PS5.

Tussentijd op mijn Series X gespeeld, maar nu toch een beetje zowat alles uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
REV1703 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:13:
Lol ik ben nu alweer constant naar het raam aan het lopen telkens ik iets hoor. Is hij er nog niet, nee hij is er nog niet.
haha geduld is een schone zaak, ik wacht gewoon geduldig af tot de bel gaat.
Dan loop ik gewoon rustig na de voordeur, niet rennen niks. en zal ik pakje aannemen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
Carlos0_0 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:15:
[...]

haha geduld is een schone zaak, ik wacht gewoon geduldig af tot de bel gaat.
Dan loop ik gewoon rustig na de voordeur, niet rennen niks. en zal ik pakje aannemen :P .
En net toen ik dit schreef is hij daar, de installatie kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70Rocks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Bij mij staat ie sinds vanochtend op 'verwerkt in sorteercentrum', maar er staat wel 'levering voor einde van de dag'.

Maar nog niet onderweg dus. Zal dus wel pas eind van de dag worden, dan ga ik de deur nog maar lekker uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:28
Tricto schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:25:
*bel gaat
*rent keihard naar beneden
*dhl busje voor de deur :D
*H&M pakje van vrouwtje lief 7(8)7

Nog maar even afwachten dus. Blijkbaar een andere route.
Zo ver zijn we dus, dat je een oprechte teleurstelling kan lezen in een post waarbij voor je partner een "H&M pakje" wordt geleverd..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carlos0_0
Daar is die!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strandbal77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:54
Ben benieuwd of iemand het verschil gaat zien met b.v. BO6
zie graag verschillen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Besloten om de Pro te bestellen. Zou morgen geleverd worden. Eerste Playstation console ooit.
Plan is om PS+ Extra abo te nemen , dat zou al voldoende vertier moeten schenken totdat de disc drive (hopelijk) terug op voorraad is. Daarna wat spellen van de buren die niet op PS+ staan (zoals Horizon) en kunnen we de nieuwe versies spelen... sounds like a plan the wife will like :) (en weten allemaal, als het vrouwtje gelukkig is, dan het mannetje ook :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DJSirMatthew schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:38:
Besloten om de Pro te bestellen. Zou morgen geleverd worden. Eerste Playstation console ooit.
Plan is om PS+ Extra abo te nemen , dat zou al voldoende vertier moeten schenken totdat de disc drive (hopelijk) terug op voorraad is. Daarna wat spellen van de buren die niet op PS+ staan (zoals Horizon) en kunnen we de nieuwe versies spelen... sounds like a plan the wife will like :) (en weten allemaal, als het vrouwtje gelukkig is, dan het mannetje ook :D )
Tip: de disc versie van Horizon Zero Dawn kun je voor €10 upgraden naar de PS5 remastered versie (die ook Pro Enhanced is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
REV1703 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:13:
Same hahaha maar ik heb dus geen indicatie hoelaat hij komt via t&t van dhl. Alleen bezorger is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Iemand enig idee of er online al ergens een overzicht te vinden is welke games een patch hebben en wat de verbeteringen dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tricto schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:57:
Iemand enig idee of er online al ergens een overzicht te vinden is welke games een patch hebben en wat de verbeteringen dan zijn?
https://www.reddit.com/r/...game_confirmed/?rdt=38746

Overzicht lijstje, niet wat er dan verbeterd is..

Op zich zou ik wel eens wat meer eerste indrukken willen lezen (en wat minder: hij is er (nog niet)/komt later/wachten duurt lang ;-) )

[ Voor 14% gewijzigd door dizzytal op 07-11-2024 12:59 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Ik dacht dat ie er was, maar was de medicijnen voor mijn voor vader.
Die is sinds begin dit jaar slecht ter been. Heeft een beroerte gehad. Dus, daar zorg ik voor.

Maar ik werk gewoon vanuit huis.
Hier staat ook alleen maar planning wordt gemaakt. Maar wel onderweg. We zullen het wel zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tricto schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:57:
Een lijst die continu wordt bijgewerkt en ook omschrijft wat er per spel verbeterd is. Zou ik zeker even bookmarken: https://www.resetera.com/...ts.1026072/post-131034714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
kazuka schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:00:
[...]

Een lijst die continu wordt bijgewerkt en ook omschrijft wat er per spel verbeterd is. Zou ik zeker even bookmarken: https://www.resetera.com/...ts.1026072/post-131034714
Dit is precies wat ik zocht, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 20-10 12:34
Ik vind het vreemd dat de pro enhanced games sectie in de store op de pro niet overeenkomt met de lijst op PlayStation blog (of de Reddit/Resetera lijst). Het zijn veel minder games, zonder bijvoorbeeld FC25, BO6 of Silent Hill 2

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 07-11-2024 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Steven030 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:09:
Ik vind het vreemd dat de pro enhanced games sectie in de store op de pro niet overeenkomt met de lijst op PlayStation blog (of de Reddit/Resetera lijst). Het zijn veel minder games, zonder bijvoorbeeld FC25, BO6 of Silent Hill 2
Ik ben een groot liefhebber van de PlayStation games maar ze kunnen heel knullig en traag omgaan met andere dingen. Communiceren kunnen ze ook niet, zoals duidelijkheid waarom er geen valuta meer gekozen kan worden opeens bij PS stars bij veel mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik heb toch maar effe The Last of Us 2 gedownload extra erbij haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De NOS besteed ook wat aandacht vandaag aan de PS5 Pro launch en overall stijgende prijzen:

https://nos.nl/artikel/25...gaan-voorlopig-niet-dalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Pfff wachten duurt lang… :*) ben wel een beetje klaar met opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
(jarig!)
Net de ps5 pro binnen en loop eigenlijk meteen tegen een onhandigheidje op: geen usb A meer aan de voorkant. Dat betekend dat: wireless headset usb adapter / racing wheel zoiezo aan de achterkant moeten. Erg onhandig als je zo nu en dan raced en dan iets achterin moet pluggen. Lopen anderen hier ook tegen aan? Mijn ps5 staat in een meubel met strakke kabel management dus het is best lastig om er steeds van achter dingen in en uit te halen. Aangesloten laten is geen optie vanwege kabel lengte vanaf de playseat. Zou een converter hiermee werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Converter zal prima werken, daarom zijn die dingen er ook.
Gelukkig kosten ze ook niet zo veel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-11-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
Ps5 pro is klaar, extra ssd + disc drive geïnstalleerd, deze middag maar eens testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

Ace

Happy Happy Joy Joy

4tb SSD overgeschroefd van mn launch PS5, nu maar eens wat games gaan testen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:23:
[...]

Ik vind hem niet zo heel erg duur. Betaalde in het verleden heel veel meer voor consoles. Dat jij niet snapt hoe prijspijl werkt betekent niet dat het fabeltjes zijn. Ik vandaag een nieuwe console. Nieuwe controller en meer ruimte op ssd. Ben benieuwd.
Die sneer is totaal niet nodig, en ik weet heus wel hoe de markt werkt. Maar ook: het feit dat de Pro geenszins uitverkocht is (wat zelfs voor mainstream media blijkbaar nieuwswaardig is), toont ook wel aan dat Sony precies toch wat te optimistisch geweest is. Maar qua onkosten/marges ga je mij niet vertellen dat ze bij de Pro toch wat meer uit de spreekwoordelijke kan wilden halen.

Ik vraag me overigens wel af hoe jij 'veel meer' voor consoles betaald hebt in het verleden, tenzij je via scalpers gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandbal77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:54
Als je al games op de SSD heb staan van de PS5, kan je deze SSD dan zo overzetten naar de Pro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

Ace

Happy Happy Joy Joy

Strandbal77 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:31:
Als je al games op de SSD heb staan van de PS5, kan je deze SSD dan zo overzetten naar de Pro?
Ja, net gedaan. Rebuilding database en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Steven030 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:09:
Silent Hill 2 is volgens mij gisteren pas bekend gemaakt via de Store dat er een Pro Enhanced update zal komen, maar er is nog niks vanuit Bloober Team of Konami gecommuniceerd wat er precies 'geupgrade' gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-10 18:36
Poeeh, twijfel hier. Tijdje terug de PS5 Slim de deur uit gedaan omdat ik in verhouding tot mijn switch relatief weinig met de PS deed, maar nu twijfel om toch weer een Pro in huis te halen.

Hogwarts op de switch is toch niet te vergelijken met de PS, terwijl het wel een onwijs goed spel is. En dat is een goeie reden om voor de 2e keer Horizon 1+2 opnieuw door te gaan én Elden Ring DLC eens te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• REV1703
Ps5 pro is wel enorm veel stiller dan mijn launch ps5 zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
REV1703 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:49:
Dan had jij een erg slechte launch ps5, je had gewoon een lawaaierige fan in je ps5. En hoe is het met coil whine?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 21:23
Lets gooo 🚀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41Z6YmYuqWL7AqGkS_D6DxoDwms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ex0QNgDKIp6NGQAt7OAEkdfd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhAedOcH3tgzni-r9YUA9Slb5I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBPCQFt8iJnSJy1PwPRxc7rI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Flghter1982 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:20:
Net de ps5 pro binnen en loop eigenlijk meteen tegen een onhandigheidje op: geen usb A meer aan de voorkant. Dat betekend dat: wireless headset usb adapter / racing wheel zoiezo aan de achterkant moeten. Erg onhandig als je zo nu en dan raced en dan iets achterin moet pluggen. Lopen anderen hier ook tegen aan? Mijn ps5 staat in een meubel met strakke kabel management dus het is best lastig om er steeds van achter dingen in en uit te halen. Aangesloten laten is geen optie vanwege kabel lengte vanaf de playseat. Zou een converter hiermee werken?
Ik zat daar ook aan te denken. Mijn Pulse Explores hebben nog altijd de neiging om spontaan uit te vallen, en de snelste oplossing is om de Link connector in en uit te pluggen. Nu moet dat straks via de achterkant. Geen ramp maar mogelijk vervelend.

--

Is het al bekend wanneer PD met de GT7 Pro patch komt? Ben zeer benieuwd naar wat dat met de VR ervaring gaat doen.....

[ Voor 6% gewijzigd door FMS op 07-11-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp ook niet waarom geen enkele review spreekt over wel of geen coil whine. Ventilator heb ik nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:58:
Ik begrijp ook niet waarom geen enkele review spreekt over wel of geen coil whine. Ventilator heb ik nooit last van gehad.
Coil whine is een probleem bij zowat elke PS5.
Ik heb die van mij 3 keer omgeruild, en nog steeds coil whine. Dus uiteindelijk raak je er wel aangewend.

De Xbox Series X, is gewoon muis stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:07:
[...]

Coil whine is een probleem bij zowat elke PS5.
Ik heb die van mij 3 keer omgeruild, en nog steeds coil whine. Dus uiteindelijk raak je er wel aangewend.

De Xbox Series X, is gewoon muis stil.
Het is dus mogelijk, geen coil whine, en ik wil weten hoe het met de Pro zit.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Tricto
Wat een avontuur.

Track and trace gaf om 13:44 aan "we hebben u gemist"
Huidige tijd 13:48: eerste gedachte FML
Tweede gedachte: Spring nu op fiets en ga busje zoeken.
Busje gevonden in de verte.
Na een achtervolging van een minuut of 5 stopte het busje. En heb ik het pakket in ontvangst kunnen nemen haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tricto schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:11:
Wat een avontuur.

Track and trace gaf om 13:44 aan "we hebben u gemist"
Huidige tijd 13:48: eerste gedachte FML
Tweede gedachte: Spring nu op fiets en ga busje zoeken.
Busje gevonden in de verte.
Na een achtervolging van een minuut of 5 stopte het busje. En heb ik het pakket in ontvangst kunnen nemen haha.
Haha dit zijn van die momenten waar ik graag een filmpje bij had gezien.
Ik ben nog aan het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:08:
[...]

Het is dus mogelijk, geen coil whine, en ik wil weten hoe het met de Pro zit.
Of misschien hoor jij het niet. Hoever zit jij van de PS5 vandaan?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRP-fHSnxuon1Htlnqu5Go63pvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1VuVBTdTwmBoEB5IgiVDn3k.jpg?f=fotoalbum_large
En ook ik kan hier los! :9~ *O*
Mijn neefje komt straks mijn base PS5 ophalen, alleen weet hij dat nog niet :+ O-) Wordt een leuke verassing zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:15:
[...]

Of misschien hoor jij het niet. Hoever zit jij van de PS5 vandaan?
Ik bedoel omdat de Xbox het niet heeft. :)
Mijn PS5 heeft ook coil whine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
SpeedyNick schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:16:
Mijn neefje komt straks mijn base PS5 ophalen, alleen weet hij dat nog niet :+ O-) Wordt een leuke verassing zo :D
Mooie dingen zijn dat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
--

[ Voor 100% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-11-2024 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Panda 5 Pro aan de gang! 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wMi9uN2pGdDWoPuE01YZUgp6_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBUTWiFtroRrtMuokbjCC4PA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st1v xtr1m
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-06 14:49
past de externe disc niet onder de rechterkant van de console? of vind je het zo leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Wat is cool whine? Is dat iets wat je moet horen en wat voor soort geluid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Van mij is tie ook binnen. Alleen effe gedoe met die kapper eraf halen. Moest even een video opzoeken hoe je dat deed. De launch models waren makkelijker. boven omhoog pakken, en naar beneden schuiven.

had mijn 1TB SSD over gezet. Nu vandaag even aankijken of die disc drives binnen komen, anders effe PS5 slim bestellen en daar de Disc ervan af halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:52:
Wat is cool whine? Is dat iets wat je moet horen en wat voor soort geluid dan?
Wikipedia: Electromagnetically induced acoustic noise
En je had het natuurlijk zelf gewoon kunnen googlen en direct het antwoord krijgen.

Als je last hebt van coil whine is er alleszins 1 positieve kant aan: het betekent dat je oren nog zeer goed werken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 21:23
Ruim 7 uur te gaan 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CGv0MTztv5QzFG_9QgeDY1zcTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeHaT1g17XptsRmnItlE1B21.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Even Astro bot getest Fan Maakt meer herrie als mijn PS5, wel minder coil whine. Dus in doe toekomst de fan weer vervangen voor een stillere.

Ik denk dat ik gewoon weer een Nidec fan te pakken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
(jarig!)
tot zover alleen slechte ervaring met de ps5 pro... nog niets kunnen spelen. ding schakelt zichzelf de hele tijd uit. heb nu al 5x een system repair gehad. nu ook met data transfer starten.. je hebt 5 minuten om de power knop op je andere ps5 in te drukken.. na 20 sec valt de pro ineens weer uit. ben bang dat deze een hardware issue heeft... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70Rocks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Pfff hij is binnen, heb een faceplate verwijderd voor de SSD en krijg de faceplate echt totaal niet meer vast. Kan hij stuk zijn? Tips? Heb echt alles geprobeerd maar hij gaat niet meer vast..

[ Voor 3% gewijzigd door 70Rocks op 07-11-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Twixie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:55:
[...]

Wikipedia: Electromagnetically induced acoustic noise
En je had het natuurlijk zelf gewoon kunnen googlen en direct het antwoord krijgen.

Als je last hebt van coil whine is er alleszins 1 positieve kant aan: het betekent dat je oren nog zeer goed werken :).
Ah, gelukkig geen last van op mijn gewone PS5. Overigens heb ik mijn oren recent getest en deze waren uitstekend.

[ Voor 38% gewijzigd door Zapato op 07-11-2024 15:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zapato schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:13:
[...]
Ah, gelukkig geen last van op mijn gewone PS5. Overigens heb ik mijn oren recent getest en deze waren uitstekend.
Als je het niet hoort, gewoon blij zijn.
Stel je voor dat je gaat zoeken en het vanaf dat moment wel hoort 8)

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 07-11-2024 15:15 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
REV1703 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:49:
Scheelt hier ook enorm. Goed merkbaar nu ze allebei aanstaan voor data overdracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

st1v xtr1m schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:36:
[...]

past de externe disc niet onder de rechterkant van de console? of vind je het zo leuk?
Die was alleen voor het overzetten van PS4-saves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Die van mij is erg stil. Ik ben aangenaam verrast wat een verschil met Pro mode bij The Last of Us 2 remasterd. Toch wel behoorlijk scherper en mooier. Ik heb de C3 als game monitor, zit er behoorlijk dicht op dus wellicht dat het verschil daarom wel echt merkbaar is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

70Rocks schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:12:
Pfff hij is binnen, heb een faceplate verwijderd voor de SSD en krijg de faceplate echt totaal niet meer vast. Kan hij stuk zijn? Tips? Heb echt alles geprobeerd maar hij gaat niet meer vast..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rcd7zFTrLNxK_Pm9oXzcOvsS97U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vp7OVNMOfGbkNeZ7AVJDdsWq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update: Hij is binnen!! :*)

Eventjes SSD omzetten straks en we kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al winkels bekend waar die disc drive los te koop is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:34:
Zijn er al winkels bekend waar die disc drive los te koop is?
Nergens te koop. Overal uitverkocht. Ik wacht tot 5 uur, en bestel ik gewoon een PS5 slim Disc Drive, en dan verkoop ik em door als een digitale console.

Ok net even de fan eruit gehaald. 19 blades, dus geen Nidec fan. Mijn vorige PS5 had 23 blades.
Niet echt heel erg storend, maar toch hoorbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door DeadPhoenix86 op 07-11-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

koboy

Heb een idee voor een icon

De drive ligt hier al lang te wachten. Bij de start van de pre order waren ze nog op voorraad bij Sony.....
Nu alleen nog 2 dagen wachten op de data transfer vanaf de PS4pro, dan kan hij uit om de drive te installeren.
Maakt verder niet zo veel uit, vanavond concert van de Iron Maidens, morgen sporten.

Vind de PS5pro wel de stilste console tot nu toe; heb even Astro gespeeld en in game was er niets te horen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Pagina: 1 ... 75 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties