Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:26
70Rocks schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:12:
Pfff hij is binnen, heb een faceplate verwijderd voor de SSD en krijg de faceplate echt totaal niet meer vast. Kan hij stuk zijn? Tips? Heb echt alles geprobeerd maar hij gaat niet meer vast..
Instructieboekje van de disc drive? Coolblue zet vaak instructieboekjes online. Instructieboekje van de Disc Drive legt uit hoe het weer vast te maken.

Edit: Hier is de handleiding: https://manuals.coolblue....ion-5-slim-disc-drive.pdf Daar staat ook bij hoe de kap er weer op moet.

Bij mijzelf nu ook de data transfer aan het doen. Even naar beneden kabeltjes in de modem. Ruim 400 gb in 1 uur en 12 minuten. Zou dat ook wel willen in mijn game cave haha, heb daar een Ziggo Wifi booster met een internetkabel erin. Die doet 60 GB per uur, ook acceptabel maar woonkamer toch beste internet.

Ik lekker handig na het installeren van de disc drive de oude standaard nog er onder gedaan. Staat dat ding scheef, blijkt de disc drive eigen standaard te hebben :+

Maar goed doe ik na de datar transfer wel. Vind het wel karige kwaliteit die standaard, van die kleine puntjes.

Ben verder benieuwd, nog niet kunnen testen. Ga F1 24 dit weekend spelen (en moet online race winnen dus als iemand zin heeft die trophy te boosten, hit me up). Overigens van de week met Bully (Canis canem Edit) begonnen, maar dat is een ps2 game die geëmuleerd wordt, dus zal daar niks van merken. Maarja geweldige R* game dus die ga ik af en toe natuurlijk ook spelen op de Pro haha. Moet wat tussen het racen door he.

[ Voor 5% gewijzigd door Zorroberner op 07-11-2024 16:00 . Reden: Handleiding disc drive toevoegen, helpt wellicht ook met de kap terugplaatsen ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:00
Zeker! Hij heeft hem net opgehaald, verrassing geslaagd! d:)b

Hij zat al in de auto voordat zijn vader zijn jas aan had _O- Die gaan een leuke avond hebben straks :Y

En ik ben meteen weer tot zijn favoriete oom gedoopt 8) doe ik het voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 14:44
Ik denk dat van mij ook niet goed is :/
Naar 15 min astro bot gespeeld te hebben, kreeg ik een overheating bericht...
Dat word weer terug sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:17:
[...]

Ik bedoel omdat de Xbox het niet heeft. :)
Mijn PS5 heeft ook coil whine.
Mijn X en PS5 ook niet.
Coil whine is zon vervelend geluid! Misschien garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
(jarig!)
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:07:
Ik denk dat van mij ook niet goed is :/
Naar 15 min astro bot gespeeld te hebben, kreeg ik een overheating bericht...
Dat word weer terug sturen...
ik ga die van mij ook terug sturen.. valt gewoon random uit. zelfs vanuit het menu zonder maar een game opgestart te hebben. ps5 pro voelt heel koel aan dus betwijfel of het warmte is van mij.

goed is die zeker niet. lekker klote weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:04
Flghter1982 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:10:
[...]

ik ga die van mij ook terug sturen.. valt gewoon random uit. zelfs vanuit het menu zonder maar een game opgestart te hebben. ps5 pro voelt heel koel aan dus betwijfel of het warmte is van mij.

Oude HDMI kabel testen van je PS5. Misschien dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Laatst online: 18:00
[...]

Dat is wel balen zeg! Jammer om terug te lezen dat er toch aardig wat DoA's opduiken! ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
(jarig!)
Zapato schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:16:
[...]

Oude HDMI kabel testen van je PS5. Misschien dat het daar aan ligt.
kan de nieuwe kabel even gebruiken om te zien of dat verschil maakt maar heb nooit issues gehad met de kabel die de oude ps5 altijd heeft gebruikt.

worth a try. (al denk ik dat het niet uitmaakt want ik heb hdmi link al uitgezet).

[ Voor 9% gewijzigd door Flghter1982 op 07-11-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben GTA 5 op de oude PS5 aan het herinstalleren. Heb het idee dat hij er op de pro wat scherper uit ziet*. Wil dat even echt gaan testen. Verder even empire of the ants gespeeld. Is op 60 fps toch wel weer wat plezieriger.

Disc werkt ook gewoon goed O-) (had de bundel bij Coolblue gekocht)

Bij RDR2 merk ik geen enkel verschil zo op het eerste gezicht. (Niet dat ik dat verwacht had. Maar wilde gewoon kijken of (bijvoorbeeld) dat upscalen daar nog wat deed.)

/Edit: TLoU remastered doet volgens mijn TV rond de 90-100 FPS in de hotelloby. Nice :)

*ben benieuwd of anderen dat ook ervaren. Heb nu 3 keer getest, en gevoelsmatig is het echt behoorlijk wat scherper op de pro bij GTA 5. Maar dus niet bij RDR2. Als ik gelijk heb, hoe kan die upscaler dan zulke verschillende resultaten geven?

[ Voor 26% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-11-2024 17:02 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 21:23
[...]

Firmware update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou zo een ***** of zitten jullie ook altijd zo te stoeien met die side plates? Was ik veel te lang mee bezig…
De boel staal klaar, vanavond eindelijk aan de Pro. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
(jarig!)
ja systeem is updated. ik ga nog wel even een avondje stoeien en dingen uit sluiten. korte game sessie proberen te houden maar het is in ieder geval geen goed begin..

gelukking hebben we nog een backup normale ps5 dus als die terug moet dan is het ook niet het einde v.d. wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:24
Hier de Pro ook ontvangen. Mooi om te zien dat hij een stuk afgeslankt is vergeleken met de originele PS5. Mooi design zo, en de strepen maakt het wel een stoer ding.

De fan lijkt wel meer geluid te maken vergeleken met mijn oude PS5, dat is wel jammer. Eens aankijken de komende tijd of ik mij er aan ga storen.

Verder wacht ik ook met smart om de disc drive te bestellen om nieuwe games te gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:17
Effe The Last of us part 2 bekeken snel, en moet zeggen ik toch echt wel verschil zie heb ik het idee(Op mijn LG C2 65inch led).
Nu toch ook maar deel 1 nog eens gedownload, want ja als ik 2 ga spelen moet ik eigenlijk eerst 1 spelen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:08:
Effe The Last of us part 2 bekeken snel, en moet zeggen ik toch echt wel verschil zie heb ik het idee(Op mijn LG C2 65inch led).
Je zou toch inderdaad wel mogen hopen dat je verschil ziet, anders is het wel helemaal zonde van de €799... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Contact gehad met support. Duurt 5 werkdagen voordat het verwerkt is. En dan dan weer 2 tot 3 dagen verder totdat ik een nieuwe krijg.

Dus, dat wordt weer een weekje langer spelen op mijn Xbox Series X.
Hopelijk komt in de tussentijd de Disc Drive weer op voorraad.

De PS5 Pro klinkt as een UFO, en de fan maakt elke keer een klik geluid als die op home screen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:35
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:26:
Contact gehad met support. Duurt 5 werkdagen voordat het verwerkt is. En dan dan weer 2 tot 3 dagen verder totdat ik een nieuwe krijg.

Dus, dat wordt weer een weekje langer spelen op mijn Xbox Series X.
Hopelijk komt in de tussentijd de Disc Drive weer op voorraad.

De PS5 Pro klinkt as een UFO, en de fan maakt elke keer een klik geluid als die op home screen staat.
Ik zou hem direct terug sturen en een andere ergens anders bestellen. Je wilt nu toch niet meteen deze ellende hebben.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Jumpman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:33:
[...]

Ik zou hem direct terug sturen en een andere ergens anders bestellen. Je wilt nu toch niet meteen deze ellende hebben.
Ik zal het morgen proberen om geld terug te krijgen. Aangezien support nu gesloten is.

Maar zal waarschijnlijk toch tot 5 dagen duren voordat ik het geld terug krijg, En ik kan niet zomaar even weer 800 euro extra uitgeven.

[ Voor 17% gewijzigd door DeadPhoenix86 op 07-11-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Baldur's Gate 3 patch is live met PS5 Pro support, evenals God of War Ragnarok.

GoW Ragnarok:
  • PS5 Pro Enhanced Mode: New mode added for PS5 Pro that enables Favor Quality features while running at 60 frames per second
  • High Frame Rate mode will unlock framerate when running on variable refresh rate monitors
  • PS5 base Favor Performance mode is boosted on PS5 Pro
  • PlayStation Spectral Super Resolution option available as an upscaler in addition to Temporal Anti-Aliasing
Baldur's Gate 3:
  • On PS5 Pro, Quality mode now runs at native 4K (2160p) 30fps.
  • On PS5 Pro, Performance mode will upscale from 1440p to 2160p 60fps, using PSSR
  • Split screen on the PS5 Pro will now offer either 30fps or 60fps depending on whether you're using Quality or Performance mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Twixie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:23:
[...]

Je zou toch inderdaad wel mogen hopen dat je verschil ziet, anders is het wel helemaal zonde van de €799... O-)
Ja tuurlijk maar op al die trailers is gewoon moeilijk te zien, want je zag vaak mensen die beelden op namen van andere schermen met hun camera.
Ook vaak een trailer effe kijken op het werk bijv, ja gewoon 24 inch full HD scherm, zelf op je eigen tv is en blijft toch anders uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:30
Hier ook binnen en totaal geen problemen ook geen lawaai zoals sommigen noemen..

Fifa en Assassins creed zien er nu nog beter uit zeg!

Call of duty nog bezig met installatie

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
sten123 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:50:
Hier ook binnen en totaal geen problemen ook geen lawaai zoals sommigen noemen..

Weet je toevallig of call of duty Black ops 6 al is gepatcht voor de pro? Zag ergens een lijstje voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
038Robijno schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:09:
[...]

Weet je toevallig of call of duty Black ops 6 al is gepatcht voor de pro? Zag ergens een lijstje voorbij komen.
Jup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
sten123 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:50:

Nou ja hij maakt geen lawaai ofzo vind ik, maar ik hoor hem toch echt wel.
De luchtstroom ofzo en de fans hoor je toch wel degelijk.

Niet echt storend maar ik hoor het zeker wel, en bij de day1 gewone ps5 hoorde ik niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Minimale coil whine! Een vooruitgang dus. Ik hoor wel meer geblaas maar dat stoort niet. De console oogt een stuk kleiner. TLOU part 1 als eerst opgestart en dat is zichtbaar scherper.
Eerste indruk zeer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:15
En hebben jullie gekeken welke fan erin zit?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 18:41
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:45:
Ben ik nou zo een ***** of zitten jullie ook altijd zo te stoeien met die side plates? Was ik veel te lang mee bezig…
De boel staal klaar, vanavond eindelijk aan de Pro. 8)
Je moet de plate aan een kant in de gaatjes drukken, soort scharnier en dan de andere kant naar beneden drukken totdat ie klik zegt. Let er ook dat de grijze face plate aan de zijkanten iets buiten het zwarte middelste deel zit,

Let ook op dat de SSD nu aan de onderkant zit, disc drive ook.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Zo te zien kan je niet de ps5 savegames naar je ps5 pro via usb overzetten.

Ik had alleen het savegame gedeelte gekopieerd op mijn oude ps5 maar ik heb alleen de mogelijkheid om de ps4 games over te zetten op de ps5 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
Een paar uur dragon age gespeeld, en verschil is zeer duidelijk. Misschien is het omdat ik op een 85 inch game, maar moet zeggen heel indrukwekkend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IG8sKKG66ZOXfFOBmbWWf2jbrTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sy7uxLxyGUtv1UMpfGQBxM62.jpg?f=fotoalbum_large

Zo!

Nu hopen dat alles werkt zoals het hoort. Zodra mijn wederhelft de TV niet meer nodig heeft kan ik gaan testen, en alles werkt zoals het hoort, alles weer herstellen/ installeren :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:13

zTz

038Robijno schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:09:
[...]

Nog niet, deze patch komt morgen afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Voor wie een PS5 Pro heeft, laat eens een foto zien van de Pro in je tv meubel en welke game speel je als eerste? En wat is je eerste indruk daarvan?

[ Voor 4% gewijzigd door ZesBarkiePK op 07-11-2024 19:01 ]

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNpizH2z0mj3DIvGkXhbVPk-2X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLzQdFrBEsnS8nvth0LCaLBt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZs6fya2ksSDihBSqzqXqf3X0EU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acM3XqSe65Ioy6rkHynynrRG.jpg?f=fotoalbum_large

*O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• REV1703
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWYxxu3_M3BpALBp3z9ps4OQNpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9BrpU85hhV6pVgu81WlG05L.jpg?f=fotoalbum_large
De ps5 pro is aangesloten, maar het nieuws is nu bezig lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 12:34
zTz schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:55:
[...]

Nog niet, deze patch komt morgen afaik
Ik kan hier niets over vinden. Waar heb je die info vandaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10 20:52
ZesBarkiePK schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:01:
Voor wie een PS5 Pro heeft, laat eens een foto zien van de Pro in je tv meubel en welke game speel je als eerste? En wat is je eerste indruk daarvan?
Ea fc 25 gedaan en echt veel strakker 😍 #lg77inchg4 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3T6EXVECRq0pcn37lMEI1o9TPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihEZJT6ZUg8a4qA7K1qt0XA3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door harrybeuker op 07-11-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:37:
Ik had alleen het savegame gedeelte gekopieerd op mijn oude ps5 maar ik heb alleen de mogelijkheid om de ps4 games over te zetten op de ps5 pro.
Hoe heb je dan alles gecopieerd ? Want volgens mij is het zelfs totaal onmogelijk om PS5 saves op USB te zetten.
Wat wel kan is alle saves collectief op USB zetten via Backup & Restore, maar dan zou je die ook gewoon allemaal terug op de Pro moeten kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
Zal denk ik alle topgames die ik heb wel eens opnieuw spelen in afwachting van nieuwe topgames. Het verschil is groot genoeg om het te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 18:56
Zijn er hier ook mensen die de Pro ook hebben getest op een monitor?

Op dit moment gebruik ik mijn OG PS5 met name op een 27 inch 2K OLED monitor, met dus een hele korte kijk afstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:13

zTz

Steven030 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:09:
[...]

Ik kan hier niets over vinden. Waar heb je die info vandaan?
Patch day bij bo6 is elke vrijdag en pro patch is “confirmed at launch”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dontknow_id
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-12-2024
REV1703 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:40:
Een paar uur dragon age gespeeld, en verschil is zeer duidelijk. Misschien is het omdat ik op een 85 inch game, maar moet zeggen heel indrukwekkend.
Op welke resolutie?
Heb ook efkes geprobeerd en vind fidelity toch maar 30 fps aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkNOmHoqtVAsAa1HwxRgZnqpyuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiWvKBICdtFur10yJTIhpsKV.jpg?f=fotoalbum_large

Hoppa, meteen de 2TB SSS aan het werk gezet! (y) First up: Spider-Man 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:55:
[Afbeelding]

Hoppa, meteen de 2TB SSS aan het werk gezet! (y) First up: Spider-Man 2.
Ja heerlijk, hier ook de 2TB erbij geprikt. Geen omkijken meer naar ruimte deze generatie. :9
Spider-Man 2 ook duidelijk mooier? Ben nieuwsgierig naar alle titels nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 18-10 22:36
Amaze86 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:28:
En hebben jullie gekeken welke fan erin zit?
Ben daar ook wel nieuwsgierig naar, heb 1 OG en 2 keer een slim retour gedaan ivm een luide fan ( kruimeldief geluid )

Ik wil toch echt een keer relaxt kunnen gamen op een ps 😊🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baal wel een beetje dat ze FF7 remake juist nu niet als deal hebben in de store.. Ga daar echt niet meer het volle bedrag voor neerleggen. En wil geen discs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
Zo pssr doet wel goed zijn werk. Op pc heb ik hfw alles op max met fsr en dat ziet er niet zo strak uit. Hzdr zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

MissMe NL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:10:
Zo pssr doet wel goed zijn werk. Op pc heb ik hfw alles op max met fsr en dat ziet er niet zo strak uit. Hzdr zelfde.
Forbidden West is net een van de weinige games die geen PSSR gebruikt :P Guerilla gebruikt een nieuwe upscaler voor de Pro Enhanced versie die inderdaad erg strakke plaatjes oplevert. De Decima engine is echt een pareltje, belooft wat voor Death Stranding 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 12:34
Ik ga er maar een beetje vanuit dat alleen de games in de Pro Enhanced sectie van de store nu gepatched zijn. Bijvoorbeeld een Silent Hill 2 dus niet, ondanks dat het op de productpagina zelf wel weer staat (in de settings van de game lijkt ook niets veranderd).Denken jullie dat deze aanname klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:24
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:08:
Baal wel een beetje dat ze FF7 remake juist nu niet als deal hebben in de store.. Ga daar echt niet meer het volle bedrag voor neerleggen. En wil geen discs.
Is toch juist wel in de aanbieding nu?

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:39

reaL_G

G

Dat is al 3 jaar bekend (sinds launch ps5).

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet dan een backup restore doen op de Pro toch? Om de savegames over te zetten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:31
Wat vervelend dat jullie allemaal zo positief zijn over de Pro!

Nu zit ik toch te twijfelen om toch een Pro te halen ipv een tweedehands compleet non-Pro systeem 😅

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Laatst online: 19-10 23:54
Stunned Guy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:34:
Zijn er hier ook mensen die de Pro ook hebben getest op een monitor?

Op dit moment gebruik ik mijn OG PS5 met name op een 27 inch 2K OLED monitor, met dus een hele korte kijk afstand.
Ja ik speel op een 32 inch gaming monitor. Verschil is behoorlijk groot als je er vlak op zit voor de games die ik tot nu toe getest heb die al een patch hebben gehad.

Black ops zag ik geen verschil, maar die schijnt nog niet gepatcht te zijn. Dragon age was tot nu toe het duidelijkst kwa upgraded visuals, op quality loopt het soepeler en het is veeeeeel scherper (hogere resolutie vermoed ik).

Ik hoor de fan wel wat meer dan in de OG versie. Maar dat is puur de fan blades die je hoort, coil whining heeft die van mij niet.

hij staat nu drie uur aan hier, maar echt warm is die niet, dus die koeling lijkt wel goed te zitten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Jan_V schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:33:
Wat vervelend dat jullie allemaal zo positief zijn over de Pro!

Nu zit ik toch te twijfelen om toch een Pro te halen ipv een tweedehands compleet non-Pro systeem 😅
_O-
Als je twijfelt, gewoon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
reaL_G schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:31:
[...]

Dat is al 3 jaar bekend (sinds launch ps5).
of te wel dat is al 4 jaar bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Hier ook binnen!

Net zo stil als mijn launchday digital edition.

Net even getest icm portal maar daar merk ik weinig verschil (horizon zd remastered).

Wat ik wel suf vind is dat ze de ps link hardware niet hebben ingebouwd en je weer die dongle nodig hebt. Wel in de portal, niet in de pro 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
boefje79 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:43:
Hier ook binnen!

Net zo stil als mijn launchday digital edition.

Net even getest icm portal maar daar merk ik weinig verschil (horizon zd remastered).

Wat ik wel suf vind is dat ze de ps link hardware niet hebben ingebouwd en je weer die dongle nodig hebt. Wel in de portal, niet in de pro 🙈

En waarom kiezen velen voor die eindeloze datatransfer? Lege pro, naar de collectie…180GB opnieuw gedownload in max 2 uur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
kazuka schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:20:
[...]

Forbidden West is net een van de weinige games die geen PSSR gebruikt :P Guerilla gebruikt een nieuwe upscaler voor de Pro Enhanced versie die inderdaad erg strakke plaatjes oplevert. De Decima engine is echt een pareltje, belooft wat voor Death Stranding 2.
Aah dat wist ik niet dacht dat pssr zijn werk deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10 20:52
als ik een ps5 diskdrive uit amerika of the uk bestel, moet je dan invoerrechten nog betalen?
ik zie er genoeg op ebay staan namelijk. Werkt deze ook gewoon op een europese ps5 denken jullie of zit daar geen verschil in? ik zie namelijk die diskdrive niet gauw weer terug komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
robinez schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:33:
[...]

Ja ik speel op een 32 inch gaming monitor. Verschil is behoorlijk groot als je er vlak op zit voor de games die ik tot nu toe getest heb die al een patch hebben gehad.

Black ops zag ik geen verschil, maar die schijnt nog niet gepatcht te zijn. Dragon age was tot nu toe het duidelijkst kwa upgraded visuals, op quality loopt het soepeler en het is veeeeeel scherper (hogere resolutie vermoed ik).

Ik hoor de fan wel wat meer dan in de OG versie. Maar dat is puur de fan blades die je hoort, coil whining heeft die van mij niet.

hij staat nu drie uur aan hier, maar echt warm is die niet, dus die koeling lijkt wel goed te zitten hier.
Thanks, ben nu toch wel erg nieuwsgierig geworden!

Ik las al die reacties van mensen met grote 4k tv's die zo enthousiast waren, dus ik vroeg me al af hoe het op een monitor zou zijn. Sinds ik die monitor heb, gebruik ik mijn PS5 een heel stuk meer.

Komt ook mede doordat ik een verouderde LG 1080p OLED heb en daar te ver vandaan zit.
Daarnaast vind ik gamen op een stoel eigenlijk fijner dan op de bank.
boefje79 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:43:

Hier was ik ook benieuwd naar, ik was nog helemaal geen informatie tegengekomen over de Pro en de Portal.

Zoals verwacht (stiekem anders gehoopt) lijkt het nog niet op verbetering dus. Ik blijf een haat-liefde relatie met dat ding houden :/

[ Voor 15% gewijzigd door Stunned Guy op 07-11-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:24:
[...]

Is toch juist wel in de aanbieding nu?
Oeps bedoelde Rebirth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
net the crew motorfest pro update geprobeerd, die maakt gebruik van pssr nu, maar dat is wel een serieuze update voor games, die graphics zijn nu echt haarscherp en de upgrade van 30 naar 60 fps merk je ook direct. Dat PSSR lijkt wel een behoorlijk goede uitbreiding op games, verschil is enorm, voor de mensen die motorfest the crew veel gespeeld hebben zou ik aanraden om het nu eens opnieuw te proberen. Mooie showcase game voor de pro.

Ik had op de site even gekeken wat er nu in die motorfest pro patch zit, en dat is echt veel!

The Crew Motorfest’s PS5 Pro enhancements at a glance
- Average 1696p resolution upscaled using PSSR
- 60fps frame rate
- up to 15% more geometry with more tiny objects on the ground
- More crowds in races
- Improved rendering meshes at 10% higher quality
- More details on reflective surfaces with screen space reflections up to 40% more precise
- More detailed terrain geometry on off-road tracks and beaches
- 10% more detail in “specular irradiance” from volumetric clouds
- Increased shadow quality for the sun, moon, and smaller objects
- Shadows cast from volumetric clouds propagate 25% further, higher quality on a 50% larger area
- 10% more detail in “specular irradiance” for a “better-looking scene, both near and far”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
harrybeuker schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:50:
als ik een ps5 diskdrive uit amerika of the uk bestel, moet je dan invoerrechten nog betalen?
ik zie er genoeg op ebay staan namelijk. Werkt deze ook gewoon op een europese ps5 denken jullie of zit daar geen verschil in? ik zie namelijk die diskdrive niet gauw weer terug komen
Ja die moet je zeker betalen ja.

Ik zou gewoon wachten als ik jou was, hij komt echt wel weer op voorraad.

Helaas heb ik er zelf ook geen 1, maar weiger er zoveel voor te betalen,
ondanks dat al mijn games op 1 na fysiek zijn -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:49
Ja. Voor uw gemak: https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Bijna 6 uur later nog bezig met de transfer hier! 😅 Nog een uurtje.

Iemand BO6 al gespeeld op de pro? En?

[ Voor 9% gewijzigd door Furrr op 07-11-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
Furrr schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:16:
Bijna 6 uur later nog bezig met de transfer hier! 😅 Nog een uurtje.

Iemand BO6 al gespeeld op de pro? En?
Ik ga hier lekker morgen ochtend mee beginnen ja, neemt die transfer ook de savegames mee eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
Stunned Guy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:18:
[...]

Ik ga hier lekker morgen ochtend mee beginnen ja, neemt die transfer ook de savegames mee eigenlijk?
Die staan toch in de cloud?

Volgens mij is uit de store downloaden echt sneller hoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Na een paar (korte) impressies kan ik maar één ding concluderen: ik ben blij met de Pro! :)

Games die ik heb kunnen testen:
• GT7 (‘Prioritize Resolution’);
• Spider-Man 2 (Performance Pro & Fidelity Pro);
• Ratchet & Clank (Performance Pro & Fidelity Pro);
• The Last of Us II: Remastered (Rendering mode: Pro).
TV: 55” LG C1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stunned Guy
boefje79 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:19:
[...]

Die staan toch in de cloud?

Volgens mij is uit de store downloaden echt sneller hoor
Ik heb geen PS Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
Stunned Guy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:18:
[...]

Saves gaan mee ja. Die overdracht is in een minuut of twee klaar. Games overzetten is wat lang gaat duren. Opnieuw download was sneller geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
(jarig!)
Probeer blackops 6 te starten. Meteen een shutdown weer. Toch maar de hdmi kabel vervangen en so far so good. Kleine hoop dat dat toch het probleem was. Weet niet of ik verschil zie trouwens. Mischien iets scherper? Maar denk dat de bo6 patch nog moet komen voor pro support?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik heb de mijne net geïnstalleerd samen met een nieuwe Dual sense Edge controller.. morgen ben ik ook vrij, dus dan lekker gamen. Heb gelukkig geen last van de fan of andere gekke dingen.
Geeft mooi beeld op de Sony 85 inch tv. Lijkt wel scherper te zijn.
Mijn 9 jarige zoon heeft vanavond mijn ps5 slim disk gekregen, samen met een nieuw gekochte Sony pulse elite headset. Kan hij weer fortnite gamen op zijn kammer met mooier beeld dan een Nintendo😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Qr515tyi_dH-RzmskY2_MAkskE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20iiIC1p9lUjCfEHUAHsbep9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door 038Robijno op 07-11-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ze hebben ook flink uitgepakt met Dying Light 2 blijkbaar. Ik weet dadelijk niet waar ik moet beginnen eerlijk gezegd, zoveel games die ik nog wil spelen die nu Pro Enhanced zijn :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Zt3lFQwPJ3BUFinkowSRl-q5SA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpMcQ8GIlSKL5tL02gaewC7S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBirdy
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-08 21:28
Moet zeggen dat mijn launch PS5 een stuk stiller was. Helaas heeft mijn Pro last van coil whine wanneer ik intensieve games als The Last of Us of God of War speel. Het interessante is dat mijn partner dit vrijwel niet hoort, maar voor mij is het wel echt prominent.

Het is een zoemend geluid die je enkel hoort wanneer je in-game bent. Ga je terug naar het PlayStation menu, dan verdwijnt het geluid zo goed als compleet. Bizar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:00
GoldenBirdy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:52:
Moet zeggen dat mijn launch PS5 een stuk stiller was. Helaas heeft mijn Pro last van coil whine wanneer ik intensieve games als The Last of Us of God of War speel. Het interessante is dat mijn partner dit vrijwel niet hoort, maar voor mij is het wel echt prominent.

Het is een zoemend geluid die je enkel hoort wanneer je in-game bent. Ga je terug naar het PlayStation menu, dan verdwijnt het geluid zo goed als compleet. Bizar dit.
Coil whine is vrijwel in alle gevallen alleen hoorbaar onder belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenBirdy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:52:

Lijkt er op dat je wat geluk moet hebben als ik de verschillende ervaringen zo lees. Pro is stiller dan mijn base PS5 op het gebied van coil whine. Iets meer geblaas maar je moet er op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBirdy
schumi1986 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:55:
[...]

Coil whine is vrijwel in alle gevallen alleen hoorbaar onder belasting.
Klopt. Bij mijn Pro is het echter wel net iets meer dan bij mijn launch PS5. Ik gebruik de Pro nu samen met een monitor, dus de PS5 Pro is ongeveer op 1,5 meter afstand van mijn oren. Op die afstand is de coil whine voor mij erg goed te horen helaas. Maar goed, ik vraag me af of ik iets beters ga vinden als ik ervoor zou kiezen op deze te retourneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinez schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:06:
net the crew motorfest pro update geprobeerd, die maakt gebruik van pssr nu, maar dat is wel een serieuze update voor games, die graphics zijn nu echt haarscherp en de upgrade van 30 naar 60 fps merk je ook direct. Dat PSSR lijkt wel een behoorlijk goede uitbreiding op games, verschil is enorm, voor de mensen die motorfest the crew veel gespeeld hebben zou ik aanraden om het nu eens opnieuw te proberen. Mooie showcase game voor de pro.

Ik had op de site even gekeken wat er nu in die motorfest pro patch zit, en dat is echt veel!

The Crew Motorfest’s PS5 Pro enhancements at a glance
- Average 1696p resolution upscaled using PSSR
- 60fps frame rate
- up to 15% more geometry with more tiny objects on the ground
- More crowds in races
- Improved rendering meshes at 10% higher quality
- More details on reflective surfaces with screen space reflections up to 40% more precise
- More detailed terrain geometry on off-road tracks and beaches
- 10% more detail in “specular irradiance” from volumetric clouds
- Increased shadow quality for the sun, moon, and smaller objects
- Shadows cast from volumetric clouds propagate 25% further, higher quality on a 50% larger area
- 10% more detail in “specular irradiance” for a “better-looking scene, both near and far”
Zo dan dat is wel even wat meer dan wat scherper beeld en een hogere fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBirdy
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:58:
[...]

Lijkt er op dat je wat geluk moet hebben als ik de verschillende ervaringen zo lees. Pro is stiller dan mijn base PS5 op het gebied van coil whine. Iets meer geblaas maar je moet er op letten.
Ik denk ook dat velen de coil whine niet horen aangezien het in sommige gevallen een high-pitched geluid is. Of omdat ze op een kijkafstand zitten dat het in beginsel niet meer hoorbaar is. Overigens heeft de Pro bij mij wel een stuk minder coil whine (zoemgeluiden) dan de Slim die wij gebruiken op zolder.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenBirdy op 07-11-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 20:33
Stunned Guy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:09:
[...]

Ja die moet je zeker betalen ja.

Ik zou gewoon wachten als ik jou was, hij komt echt wel weer op voorraad.

Helaas heb ik er zelf ook geen 1, maar weiger er zoveel voor te betalen,
ondanks dat al mijn games op 1 na fysiek zijn -O-
Ik was bijna van plan een Slim disc editie te kopen, de disc drive over te zetten naar de Pro en de Slim weer door te verkopen :+ Toen ik er nog eens over nadacht toch maar besloten even geduld te hebben :P

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Worden de games automatisch op de hoogst mogelijke resolutie en snelheid gezet? Of moet je dat nog appart instellen op de pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70Rocks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Poh. Ik ben echt echt positief verrast. Ik speel op een 77 inch LG c4 op ca. 2,5 meter afstand.

Voornamelijk Horizon Forbidden West gespeeld. Ik speel op performance mode. Het is echt haar- en haarscherp.

Het verschil met de normale ps5 is echt groter dan ik had verwacht. Was een beetje bang dat ik buyer’s remorse zou krijgen, maar ik vind het echt niet normaal vet.

Ware het niet dat ik natuurlijk ook wel een tv heb die een pro rechtvaardigt. Echt heel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
038Robijno schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:24:
Worden de games automatisch op de hoogst mogelijke resolutie en snelheid gezet? Of moet je dat nog appart instellen op de pro?
Dat gaat automatisch. Tenminste, bij Spider-Man 2 als Ratchet & Clank en TLOU2 was dat wel zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Yonix op 08-11-2024 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-07 19:53
Zojuist de PS5 pro uitgepakt, vertical stand erop. Maar ik vind hem wel heel erg wiebelig met de vertical stand. De PS5 Slim Disc stond veel stabieler.

Ben ik de enige? Of hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:29
Zojuist de pro geïnstalleerd en ff rebirth aangeslingerd. Hij maakt wel beduidend meer geluid dan mijn launch model ps5. Het is niet zo dat het extreem storend is maar het viel me wel op! Hoe zit dat bij jullie?

Scherpte in ff rebirth is wel echt dag en nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 70Rocks
FrankoNL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:06:
Zojuist de pro geïnstalleerd en ff rebirth aangeslingerd. Hij maakt wel beduidend meer geluid dan mijn launch model ps5. Het is niet zo dat het extreem storend is maar het viel me wel op! Hoe zit dat bij jullie?

Scherpte in ff rebirth is wel echt dag en nacht.
Mee eens hoor. Hij maakt meer lawaai. Niet storend, maar luider dan mijn launch ps5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Als het goed is betaal je de invoerrechten bij eBay automatisch bij het betalen. Dit staat erbij voordat je een item koopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 07-11-2024 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Pro zojuist uit de doos gehaald en wat een mooi ding, zeg. Veel mooier dan de base PS5. Ben toevallig ook mijn gamekamer aan het upgraden en mooi maken, dus dat komt goed uit.

Ik wist alleen niet dat er geen vertical stand bijzit. Zo snel nog even bestellen, want met dit design móet je ‘m gewoon verticaal hebben staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Alle exclusives getest tot nu toe. Maar zei iemand dat het verschil minimaal was vergeleken met een OG PS5? Die heeft duidelijk een bril nodig.

Het beeld is revolutionair in de consolewereld. Het valt mij op dat spiderman remastered het weer wint van spiderman 2 qua PQ.

Het eerste half uur is echt demo materiaal van spiderman remastered. een pure ray-tracing show in het gebouw.

Het verschil van €300-€350 is het dik waard boven op de OG PS5.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 07-11-2024 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70Rocks
Farabi schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:38:
Alle exclusives getest tot nu toe. Maar zei iemand dat het verschil minimaal was vergeleken met een OG PS5? Die heeft duidelijk een bril nodig.

Het beeld is revolutionair in de consolewereld. Het valt mij op dat spiderman remastered het weer wint van spiderman 2 qua PQ.

De eerste half uur is echt demo materiaal van spiderman remastered. Echt een ray-tracing show in het gebouw.

Het verschil van €300-€350 is het dik waard boven op de OG PS5.
Zo mee eens. Het verschil is echt heel erg groot. Nee, op YouTube filmpjes zal het verschil niet overkomen. Maar op een mooi groot scherm vind ik het echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:26
Raem schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:33:
[...]

Je moet dan een backup restore doen op de Pro toch? Om de savegames over te zetten.
Gewoon datatransfer, wordt zelfs benoemd tijdens de Pro installatie. moet je je oude PS5 niet weg hebben gedaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:33:
[...]

Ze geven je het idee dat je met je usb kan overzetten. Maar in het ps5 pro menu heb je alleen de mogelijkheid om van console naar console over te zetten. Ben er al klaar mee laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:56
Ik heb het idee dat dynamic resolution scaling en het effect daarvan flink onderschat is. Diablo 4 zou Pro Enhanced zijn. Volgens mij doet het niets anders dan gewoon meer power beschikbaar hebben en daardoor scherper beeld genereren.

Als je dan ook nog games hebt die intern bv 720p-1080p renderen ofzo en dan upscalen, en dat nu bv stabiel 1080p-1440p en dan upscalen (evt. Ook nog met PSSR), tsja. Youtube laat het zeker niet ziet hoe het in de praktijk overkomt in ieder geval :)

Of de Pro meer geluid maakt durf ik nog niet te zeggen. Ding is nog volop aan het downloaden dus dat zal niet helpen. Hij maakt NU wel meer geluid, maar niet op een storende manier. Coil Whine (nog) niet te horen. Enkel de fan. Dat blijft op dat vlak (helaas) iets waar Team MS met de XSX toch écht de betere ervaring geeft (zeker bij gamen zonder geluid, iets dat ik bv wel eens doe met Diablo wanneer de vrouw bezig is met iets anders).

[ Voor 30% gewijzigd door Thalaron op 08-11-2024 00:38 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugnificent
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 11:21
Farabi schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 00:06:
[...]

Ze geven je het idee dat je met je usb kan overzetten. Maar in het ps5 pro menu heb je alleen de mogelijkheid om van console naar console over te zetten. Ben er al klaar mee laat maar.
Ik was binnen 1 uur klaar met overzetten.
Belangrijk is dat je beide apparaten met ethernet kabel verbind in plaats van wifi.
480gb aan games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Thalaron schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 00:33:
Ik heb het idee dat dynamic resolution scaling en het effect daarvan flink onderschat is.
Ja mee eens, ik had wel verwacht dat het voor een aantal games beter zou zijn op basis van de youtube video's, maar ik ben de hele avond al de ene game na de andere aan het testen en ik vind het verschil echt heel groot, ook voor de niet geupdate games.

Ik krijg het idee dat elke game standaard geupscaled nu wordt of in ieder geval een soort van 'sharpening' filter automatisch krijgt, maar het voelt allemaal heel natuurlijk aan, je ziet het eigenlijk niet dat er een truukje uitgehaald wordt, maar het effect is veel beter dan dat ik verwacht had op basis van de videos online.

De games die al een patch hebben gehad zijn merkbaar beter, Star Wars outlaws, deze upgrade is echt goed, de resolutie is flink hoger, textures zien er veel beter uit, maar vooral de framerate is retestabiel nu op 60 fps, zelf in Akiva (die groene planeet), daar was het op de OG best drama hoe dat er uit zag en hoe de framerate daar was, maar nu is het zo megascherp en geen framedrop te bekennen, echt indrukwekkend.

GT7 (nordschleife gereden) ook zichtbaar veel beter, maar goed dat was te verwachten.

Maar ook PS4 games worden zichtbaar verbeterd, ik heb Call Of the Wild getest (PS4 versie), en je ziet duidelijk een groot verschil in resolutie, als je in de game zit en de setting voor ps4 games verbeteren weer uitzet dan zie je het verschil direct.

Al met al, na een avond (zonder problemen) testen, denk ik dat je het eigenlijk in het echt moet zien op een HDR 4k gaming monitor of een goede 4K tv. Zeker als je ook je oude PS5 er nog naast hebt staan dan kun je heel goed vergelijken wat de ps5 pro met je beeld doet. Ik moet zeggen dat ik op basis van de youtube videos niet verwacht had hoe goed het zou werken, maar als je de kans krijgt, dan zeker eens kijken bij iemand die een pro heeft.

goed om te weten:
je kunt prima je oude M.2 SSD overzetten van je oude ps5 in de nieuwe, die werkt direct en alle games die je er op had staan werken ook direct (hoef je niet opnieuw te installeren). De kap eraf halen ging ook een stuk simpeler dan op de PS5 OG, dat blijft lastig op dat ding, maar hier is het inderdaad een soort scharnier constructie en de handleiding laat precies zien hoe je die kap eraf krijgt. Ook de game backups op je USB backup schijf werken op de nieuwe, hoef je ook niet opnieuw te downloaden en uiteraard werken je ps4 games gewoon vanaf de USB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBirdy
Keuze gemaakt. Mijn Pro gaat retour. De coil whine is wat mij betreft een no-go voor een console van €800. Belachelijk dat Sony dit nog steeds niet heeft kunnen verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan zij die hier hun ervaring over beeld posten: willen jullie er ook eens bij vertellen op welk scherm en op welke afstand? Want dat is natuurlijk wel cruciale info voor anderen om in te schatten hoe het bij hen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Grappig om te lezen dat men GT7 nu al beter ervaart. Dat zal dus puur door game boost moeten komen? Want de Pro patch is nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 06:40
Ik snap niet helemaal hoe hier mensen denken een Slim met drive te bestellen, de drive te gebruiken en dan de slim door te verkopen. Er is al aangegeven dat de kappen niet helemaal passen en er zijn verschillende Youtube videos van mensen die aangeven dat de kappen inderdaad een andere maat hebben.

Zoals ik het begrepen heb, zitten er bij de Pro geen twee kappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandbal77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:54
Ik heb nog een ps5 launch day met disk drive, kan deze disk diskdrive ook in de Pro gezet worden?
Pagina: 1 ... 76 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties