Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:03
Strandbal77 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:25:
Ik heb nog een ps5 launch day met disk drive, kan deze disk diskdrive ook in de Pro gezet worden?
Nee dat kan niet. De diskdrive zit vast in de PS5. Vanaf de lancering van het Slim model is er een aparte diskdrive uitgekomen. Deze kun je ook voor de Pro gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door bRuud83 op 08-11-2024 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Twixie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 06:59:
Aan zij die hier hun ervaring over beeld posten: willen jullie er ook eens bij vertellen op welk scherm en op welke afstand? Want dat is natuurlijk wel cruciale info voor anderen om in te schatten hoe het bij hen zou zijn.
Hier een 42” LG Oled (C2) op max 2 meter (gameroom setup). Nog niet heel veel speeltijd gehad maar je merkt echt wel verschil.

Heb ook een pc met rtx4070 en je kan wmb die vergelijking wel maken. Scherper, “crisp” en vooral smooth door de stabielere framerate.

Vorige week bewust begonnen met Horizon ZD remastered op de launch-ps5, wat al geweldig was icm de C2, maar als je dan de pro ziet, dan is dat wel weer een flinke upgrade.

Niet next gen, zeker wel vergelijkbaar als destijds met de ps4 pro (andere step-up wel echt een upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
sorted.bits schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:21:
Ik snap niet helemaal hoe hier mensen denken een Slim met drive te bestellen, de drive te gebruiken en dan de slim door te verkopen. Er is al aangegeven dat de kappen niet helemaal passen en er zijn verschillende Youtube videos van mensen die aangeven dat de kappen inderdaad een andere maat hebben.

Zoals ik het begrepen heb, zitten er bij de Pro geen twee kappen?
De kap van de drive past wel. De andere kap past niet. Dus bv andere kleur kan je maar voor de helft doen.
Drive-gat bedekken kan prima…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21
boefje79 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:31:
[...]

De kap van de drive past wel. De andere kap past niet. Dus bv andere kleur kan je maar voor de helft doen.
Drive-gat bedekken kan prima…
Dat het er op past, betekend niet dat hij goed zit. Als ik het goed zie is de oude kap over de drive zo'n 1cm te kort om netjes aan te sluiten. Met het volgende als resultaat, je moet het maar willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bu3-k3Zcv-bW8G25r63bubfMfec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JZFn43uCR0iKl62Bsyvmt8eZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 18:41
sorted.bits schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:35:
[...]

Dat het er op past, betekend niet dat hij goed zit. Als ik het goed zie is de oude kap over de drive zo'n 1cm te kort om netjes aan te sluiten. Met het volgende als resultaat, je moet het maar willen.

[Afbeelding]
Is dit de kap die bij de BD drive zit ? Dus eigenlijk de BD drive zelf.. ja klopt dat het niet helemaal pefect aansluit, je houdt een naad(je) van minder dan 1 cm. Beetje slordig, maar zit aan de onderkant, dus zie je niet.

Mijn grootste ergenis is dat ik niet begrijp dat Sony er niet in slaagt dat je de inhoudt van een M2.SSD van een PS5 via de data transfer niet kan overzetten naar een M2.SSD in een PS5 Pro. Kan alleen met de interne (vaste) SSD van de PS5.

Ik wilde een grotere SSD in mijn Pro, dus had verwacht dat je de data zo kan overpompen. Maar dat kan gewoon niet.

SSD overzetten gaat wel, maar data copieren niet.

Al die games via disc opnieuw installeren is een pain... :(

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
[...]

[Afbeelding]
Goed gespot, deze hoek nig niet gezien, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
.

[ Voor 100% gewijzigd door boefje79 op 08-11-2024 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
boefje79 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:44:
Wat is volgens jullie een beetje faire prijs voor de launch PS5 digital (stille), voorzien van een extra 2TB Seagate SSD en een fonkelnieuwe dual sense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21
loekf2 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:42:
[...]

Is dit de kap die bij de BD drive zit ? Dus eigenlijk de BD drive zelf.. ja klopt dat het niet helemaal pefect aansluit, je houdt een naad(je) van minder dan 1 cm. Beetje slordig, maar zit aan de onderkant, dus zie je niet.
lol, beetje slordig . Die van mij staat gewoon overeind op een kastje, dus ik zou er niet echt blij mee zijn (en zsm een goede kap bestellen), wat dit soort acties weer duurder maakt. Ik ga er eigenlijk van uit dat dit de reden is dat de drives out of stock zijn. Nieuwe SKU met 2 platen er bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-10 16:36
Aan zij die hier hun ervaring over beeld posten: willen jullie er ook eens bij vertellen op welk scherm en op welke afstand? Want dat is natuurlijk wel cruciale info voor anderen om in te schatten hoe het bij hen zou zijn.
Ik speel op een 55 inch Sony XR55A95L op zo'n 1,5 meter van het beeld vandaan en moet zeggen dat ik positief verrast ben

Heb nu Horizon Zero Dawn Remasterd gespeeld (gisteren nog op de base PS5) en er is echt duidelijk verschil tussen de 2. Ik speelde op de base PS5 in performance mode omdat ik de resolution mode met 30 fps niet fijn vond spelen, maar heb hem nu op resolution mode staan voor de extreem mooie graphics.

Ik heb ook GT7 gespeeld en daar merk ik dat het vooral fijner speelt. GT7 heeft inderdaad nog geen patch gehad, maar het lijkt wel dat GT7 gewoon fijner draait door de extra kracht die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
sorted.bits schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:50:
[...]

lol, beetje slordig . Die van mij staat gewoon overeind op een kastje, dus ik zou er niet echt blij mee zijn (en zsm een goede kap bestellen), wat dit soort acties weer duurder maakt. Ik ga er eigenlijk van uit dat dit de reden is dat de drives out of stock zijn. Nieuwe SKU met 2 platen er bij?
Dat lost het toch niet op ? De plaat met de drive is ietsje te kort voor de Pro. De ruimte zit tussen de plaat met drive en de ventilate ribs die in het midden aan elke kant zitten.

Denk niet dat Sony twee drives gaat mee leveren of de drive en platen los gaat leveren.

Ze hadden gewoon het design van de slim iets breder moeten maken. Nu zal dat de "high runnner" zijn.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een ps5 launch day met disk drive, kan deze disk diskdrive ook in de Pro gezet worden?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37

MazeWing

The plot thickens...

FrankoNL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:06:
Zojuist de pro geïnstalleerd en ff rebirth aangeslingerd. Hij maakt wel beduidend meer geluid dan mijn launch model ps5. Het is niet zo dat het extreem storend is maar het viel me wel op! Hoe zit dat bij jullie?

Scherpte in ff rebirth is wel echt dag en nacht.
Is het weer een loterij met welke fan je krijgt? Dus de Delta, Nidec of NMB, waarbij er 1 weer duidelijk de "slechtste" is....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 21:23
Erg blij met de pro! Na ruim 7,5 uur aan data overdracht wat potjes Rebirth kunnen doen en zag dat er al beter uit naar mijn idee, kan niet uitsluiten dat placebo een rol speelde 😅. Vandaag meer testen!

Enige nitpick is dat bij mij in huis het licht op een bepaalde manier over de console valt waardoor de plastic mold inspuit plekken te zien zijn. Dus twee witte lelijke vlekken op de plastic witte kappen. Maar dat is wel extreem nitpicking en ben echt heel erg tevreden met deze computer.

Verder een heel klein beetje meer ventilatiegeluid tov launch model te horen en moet echt mn best doen om iets aan coil whine te horen. Mn RTX3080Ti van Asus maakt veel meer herrie.

Andere mensen al met BO6 bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Furrr schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:37:

Verder een heel klein beetje meer ventilatiegeluid tov launch model te horen en moet echt mn best doen om iets aan coil whine te horen. Mn RTX3080Ti van Asus maakt veel meer herrie.

Andere mensen al met BO6 bezig geweest?
Precies hetzelfde hier, gelukkig geen vervelende coil whine of straaljager geluid terwijl het apparaat kleiner en krachtiger is dan de Phat PS5.

Krijg nu wel heel erg zin in games die ik nog niet gespeeld heb. FF7 Rebirth is er 1 van, zo blij dat ik die game heb overgeslagen al die tijd door de blurriness. En ik kijk er naar uit om te zien hoe toekomstige games de Pro gaan gebruiken.
Het is niet of dat je opeens een volgende generatie onder je tv hebt staan maar toch ben ik dik tevreden met de extra power. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-10 07:36
Ik zit op een meter of 4,5 van een 55" (oled). Ik val dus eigenlijk in de categorie waarbij wordt gezegd; "dat is het niet waard." Maar zelfs ik merk echt een enorm verschil. Ik ben er erg blij mee. En heb even Spider man Remastered opgestart en vervolgens verder gegaan met Horizon Zero Dawn remastered. Het verschil in scherpte is enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier test Mystic o.a. het geluid en zijn ervaring is ook minder coil whine dan de Phat. Zou vergelijkbaar zijn met de Slim maar die heb ik zelf niet. De coil whine in het filmpje komt overigens totaal niet in de buurt van wat ik zelf hoor maar dat geeft hij ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-10 20:26
[...]

[Afbeelding]
Dat ziet er toch goed uit? De kap aan de andere zijde van de PS5 Pro komt toch ook tot precies deze hoogte? Onderstaande afbeelding komt uit een YouTube video waarin iemand een drive op de Pro zet. Op de doos van deze drive staat enkel nog de Slim vermeld dus is geen nieuw model.

https://www.youtube.com/watch?v=iAuZPVB-yuM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQwuEEJk6tmPgz1L_PEAoP-5A2w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ENrrvPHNh9PnS6HlDenUtGND.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Danster75 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:07:
[...]

Dat ziet er toch goed uit? De kap aan de andere zijde van de PS5 Pro komt toch ook tot precies deze hoogte? Onderstaande afbeelding komt uit een YouTube video waarin iemand een drive op de Pro zet. Op de doos van deze drive staat enkel nog de Slim vermeld dus is geen nieuw model.

https://www.youtube.com/watch?v=iAuZPVB-yuM

[Afbeelding]
Ja klopt. Toch misschien niet goed gekeken. Zal de kap hier nog eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tricto schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:59:
[...]
Ik zit op een meter of 4,5 van een 55" (oled). Ik val dus eigenlijk in de categorie waarbij wordt gezegd; "dat is het niet waard. … Het verschil in scherpte is enorm.
Dat is inderdaad wel verrassend want volgens mij is de consensus zelfs dat je vanop die afstand op een 55” niet eens 4K van 1080p kan onderscheiden. Maar scherpte in games wordt natuurlijk door meer bepaald dan enkel output-resolutie.

Al bij al positief verrast van de enthousiaste reacties hier (zeker in vgl met de DF filmpjes die me niet overtuigden). Ik twijfel enkel dat ik zelf toch niet zou merken dat het zoveel beter is tenzij ik ze naast mekaar zou zien. Ik vind de games die ik nu speel al best heel scherp (1.8m van een 55” OLED). Dat ik een brildrager ben met multifocals zal natuurlijk ook niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Als de kap van de slim te kort is voor de Pro, dan is de kap van de Pro die naar de Slim moet toch te lang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Twixie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:14:
[...]

Dat is inderdaad wel verrassend want volgens mij is de consensus zelfs dat je vanop die afstand op een 55” niet eens 4K van 1080p kan onderscheiden. Maar scherpte in games wordt natuurlijk door meer bepaald dan enkel output-resolutie.

Al bij al positief verrast van de enthousiaste reacties hier (zeker in vgl met de DF filmpjes die me niet overtuigden). Ik twijfel enkel dat ik zelf toch niet zou merken dat het zoveel beter is tenzij ik ze naast mekaar zou zien. Ik vind de games die ik nu speel al best heel scherp (1.8m van een 55” OLED). Dat ik een brildrager ben met multifocals zal natuurlijk ook niet helpen.
Ik zit met een 55" ook zeker 4 meter van m'n TV af, maar het verschil tussen 4K en 2K is echt wel te zien hoor, ook als je 1080p upscaled naar 4K. Natuurlijk voegt zeker bij series en films ook HDR veel toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Twixie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:14:
[...]

Ik ben trouwens ook een brildrager. De filmpjes op youtube laten het verschil gewoon niet zien.
Ik was bang dat ik er niks aan zou hebben en veel geld uitgaf voor "niks".
Maar ben er blij mee. Kreeg net een appje van mijn vrouw die AC Mirage had opgestart. Die vond ook dat het er echt een stuk scherper en mooier uitzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Doet de HDR het veel beter op de pro? of is dat een onderbuikgevoel van mij? mijn ogen branden er vanaf, dat had ik eerst niet met de ps5 OG. waarschijnlijk komt het door de scherpte dat wordt toegepast?

en nee, geen zin om het contrast lager te zetten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 08-11-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:32:
Doet de HDR het veel beter op de pro? of is dat een onderbuikgevoel van mij? mijn ogen branden er vanaf, dat had ik eerst niet met de ps5 OG. waarschijnlijk komt het door de scherpte dat wordt toegepast?
Of door de settings ? Heb je een full backup & restore gedaan (die de settings meeneemt van de PS5), of gewoon vanaf scratch geïnstalleerd. In dat laatste geval ga je natuurlijk weer de HDR calibratie moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:40:
[...]

Of door de settings ? Heb je een full backup & restore gedaan (die de settings meeneemt van de PS5), of gewoon vanaf scratch geïnstalleerd. In dat laatste geval ga je natuurlijk weer de HDR calibratie moeten uitvoeren.
Vanaf het begin inderdaad. Geen backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:57
Tricto schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:21:
[...]
De filmpjes op youtube laten het verschil gewoon niet zien.
Dit was precies de reden dat ik zat te overwegen voor een tweedehands PS5 te gaan. (Financieel) jammer dat iedereen hier overwegend enthousiast is want nu weet ik dat ik toch voor de Pro zou gaan :') zeker nu we een 65” tv hebben hangen. Heb eerst nog wat games op m’n laptop staan die ik af wil maken, maar daarna stap ik denk ik toch over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25

Chrasher

Tevree met z'n PS5

[...]
Dat is toch bij design om ruimte over te houden voor die twee plastic voetjes om hem horizontaal te plaatsen?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Tricto schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:21:
[...]

Ik ben trouwens ook een brildrager. De filmpjes op youtube laten het verschil gewoon niet zien.
Ik was bang dat ik er niks aan zou hebben en veel geld uitgaf voor "niks".
Maar ben er blij mee. Kreeg net een appje van mijn vrouw die AC Mirage had opgestart. Die vond ook dat het er echt een stuk scherper en mooier uitzag.
Da's de bagger compressie op X en Youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• st1v xtr1m
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-06 14:49
Chrasher schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:45:
[...]

Dat is toch bij design om ruimte over te houden voor die twee plastic voetjes om hem horizontaal te plaatsen?
Precies dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:13
Mijn OG PS5 heeft amper last van coil whine. Echter wat mij opvalt is dat tijdens het gamen er geen coil whine is, maar zodra ik een game zoals FC24 pauzeer en in het pauze menu zit er wel een lichte vorm van coil whine optreed.

Maar tot zo ver is het niet storend, zeker niet als je een headset op hebt.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

koboy

Heb een idee voor een icon

Ja, maar 1 clown op youtube (psready) besteed er een halve video aan, en iedereen gaat Sony support bellen, lopen mekkeren op forums etc.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Geraedus schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:52:
Mijn OG PS5 heeft amper last van coil whine. Echter wat mij opvalt is dat tijdens het gamen er geen coil whine is, maar zodra ik een game zoals FC24 pauzeer en in het pauze menu zit er wel een lichte vorm van coil whine optreed.

Maar tot zo ver is het niet storend, zeker niet als je een headset op hebt.
Dit is meestal verbonden aan de framerate. Dus hoe hoger de framerate hoe harder de coil whine. Het kan zijn dat het menu dus een unlocked framerate heeft en dus iets met 300+ fps wordt weergegeven. Het resultaat is luide coil whine.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• st1v xtr1m
een paar foto's van mij. Ooude tegen nieuwe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeAJkXKqY606b2fF4UwDjQak9oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YYtBKDrFeISxwR3fMRs4roN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KR9TuYvRA1yG2ke8MFg6rxPAJC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yduxd1vjUAKBJopku6hYkIqp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUQDfnvjUW2KA4smVEv_obTAjL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wi2vyAIRZYBrLFx7JlwUOypI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwhgN2qlu42fwvrXgvuCXfab8XI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNR0g8OXlwSjy9IsjwXfNZ8y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuNZk_d4CNzxRZKuUi9xWc95S4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlrpPlmSpVhdvm1iyv0SlLlq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vb8Z1hTbm832uZvDBBsR0ImO0NU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhUlG1Klk6uu823NWDk2CZQm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktfCDeaZvwIj7SEAQmmsPvW-Mx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PirggQgbCw3TaezlGbEwPXjh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb Elden Ring PS5-versie een paar uur gespeeld en het werkt perfect in de quality mode (NIET de performance!). Het blijft in 99,99% van de situaties op 60 FPS of in het VRR-bereik (48+). Ik had maar 2-3 drops buiten het VRR-bereik - je merkt het meteen, het voelt alsof het naar 20 fps zakt, maar ze duurden maar een seconde, alsof er iets werd geladen.

Super blij hiermee, eindelijk ga ik ER en de DLC afmaken :)

Edit: 77" 4k OLED, zittend op ongeveer 3,5 meter. Ik heb het op 2,5 meter geprobeerd, maar dat was gewoon te groot, mijn ogen waren er niet blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
st1v xtr1m schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:57:
een paar foto's van mij. Ooude tegen nieuwe.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb Elden Ring PS5-versie een paar uur gespeeld en het werkt perfect in de quality mode (NIET de performance!). Het blijft in 99,99% van de situaties op 60 FPS of in het VRR-bereik (48+). Ik had maar 2-3 drops buiten het VRR-bereik - je merkt het meteen, het voelt alsof het naar 20 fps zakt, maar ze duurden maar een seconde, alsof er iets werd geladen.

Dan ziet de PRO toch echt esthetisch gezien er veel beter uit. Jammer dat Sony wederom gegaan is voor glanzende witte kappen, persoonlijk heb ik liever mat wit of zwart, donkergrijze matten kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:34

CoeliJoeli

Gamer

st1v xtr1m schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:57:

Dat is goed nieuws! Ik ben ook benieuwd hoe Bloodborne draait. Hopelijk heeft iemand dit spel en verteld wat de resultaten zijn.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:55:
[...]

Dit is meestal verbonden aan de framerate. Dus hoe hoger de framerate hoe harder de coil whine. Het kan zijn dat het menu dus een unlocked framerate heeft en dus iets met 300+ fps wordt weergegeven. Het resultaat is luide coil whine.
Dit ga ik dus echt NOOIT begrijpen he. Bij de PS4 Pro is het net hetzelfde. Die gaat keihard blazen op momenten dat je het totaal niet verwacht, bvb een map bekijken, een menu, enz... Nu ja, beter dan dat hij volop blaast tijdens je actual gameplay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-10 07:25
Mooi om te horen dat de meeste Tweakers blij zijn met de Pro, goed nieuws dat het verschil irl duidelijker is dan op eerder gedeelde beelden. Veel gameplezier!

Zelf heb ik bij de aankondiging even getwijfeld, maar het niet gedaan gezien de grote meerprijs t.o.v. de base PS5. Stel dat ik deze had verkocht voor zo'n 350 euro, dan had de Pro incl. discdrive me 570 euro extra gekost. Dat vond ik het voor de op het eerste gezicht beperkte upgrade in grafische kwaliteit niet waard. Zo heb ik destijds een PS4 naar PS4 Pro kunnen upgraden voor een meerprijs van 130 euro. Dat was ook een behoorlijk grote stap van FHD naar 4K.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

CoeliJoeli schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:00:
[...]

Dat is goed nieuws! Ik ben ook benieuwd hoe Bloodborne draait. Hopelijk heeft iemand dit spel en post de resultaat.
Om de feestvreugde meteen te verpesten: er is praktisch geen verschil. Het is echt marginaal scherper maar eenzelfde effect kunnen verkrijgen door de scherpte van je tv zelf wat aan te passen.

Het zorgt er tevens voor dat de korreligheid van het spel nog eens extra korrelig is. Had echt meer van die enhanced mode voor ps4 verwacht. Ik heb nu meerdere filmpjes gezien en het is echt zoeken naar verschillen. Ik had eerlijk gezegd zoiets als bij de Xbox verwacht. Dat er gewoon op hogere resolutie wordt gerenderd, 60fps, etc. maar dat is het dus absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:34

CoeliJoeli

Gamer

MazeWing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:06:
[...]

Om de feestvreugde meteen te verpesten: er is praktisch geen verschil. Het is echt marginaal scherper maar eenzelfde effect kunnen verkrijgen door de scherpte van je tv zelf wat aan te passen.

Het zorgt er tevens voor dat de korreligheid van het spel nog eens extra korrelig is. Had echt meer van die enhanced mode voor ps4 verwacht. Ik heb nu meerdere filmpjes gezien en het is echt zoeken naar verschillen. Ik had eerlijk gezegd zoiets als bij de Xbox verwacht. Dat er gewoon op hogere resolutie wordt gerenderd, 60fps, etc. maar dat is het dus absoluut niet.
Ah dat is balen. Ik had gehoopt dat we eindelijk op 60 FPS konden spelen

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Twixie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:04:
[...]

Dit ga ik dus echt NOOIT begrijpen he. Bij de PS4 Pro is het net hetzelfde. Die gaat keihard blazen op momenten dat je het totaal niet verwacht, bvb een map bekijken, een menu, enz... Nu ja, beter dan dat hij volop blaast tijdens je actual gameplay.
Bij het openen van de map in Horizon op de PS4 Pro voelde ik me inderdaad een luchtverkeersleider. Er steeg echt wat op in de woonkamer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Giel1 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:05:
Mooi om te horen dat de meeste Tweakers blij zijn met de Pro, goed nieuws dat het verschil irl duidelijker is dan op eerder gedeelde beelden. Veel gameplezier!

Zelf heb ik bij de aankondiging even getwijfeld, maar het niet gedaan gezien de grote meerprijs t.o.v. de base PS5. Stel dat ik deze had verkocht voor zo'n 350 euro, dan had de Pro incl. discdrive me 570 euro extra gekost. Dat vond ik het voor de op het eerste gezicht beperkte upgrade in grafische kwaliteit niet waard. Zo heb ik destijds een PS4 naar PS4 Pro kunnen upgraden voor een meerprijs van 130 euro. Dat was ook een behoorlijk grote stap van FHD naar 4k.
Ik ben zelf nog een beetje aan het twijfelen of ik de overstap ga maken. De reacties hier en op bijvoorbeeld reddit of andere youtube filmpjes maken met meer enthousiast dan bijvoorbeeld filmpjes van DF, alhoewel ik van hen nog echt wel diepere analyses verwacht de komende dagen.

Maar de meerprijs die ik moet betalen is, zoals je al aangeeft, echt een behoorlijk forse stap en de vraag is of het mij persoonlijk allemaal waard is. Feitelijk betaal je nu toch een deel om de incompetentie van sommige developers te herstellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

CoeliJoeli schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:09:
[...]

Ah dat is balen. Ik had gehoopt dat we eindelijk op 60 FPS konden spelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNSsidMo3DrbYztN6pTBzP11gDE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ITscl14Jqwq5RmglnTBovouM.gif?f=user_large

Zoals DF al jaren geleden liet zien is het 1 toggle die Sony kan omzetten: unlocked framerate icm vsync.

Maar ze zullen wel bezig zijn met een remaster of remake en daarom structureel geen enkel gehoor geven aan jarenlange oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-10 07:22
Tjah, €800,- betalen voor een veredelde upscaling apparaat wat nog steeds geen games standaard op 4k 60fps kan draaien. Dat zou pas echt de prijs rechtvaardigen. Verschil is echt bijna niet met het blote oog te zien als je side-by-side content ziet.

Kwa geluid is het natuurlijk een deceptie dat de ingenieurs hier niet wat mee hebben gedaan, je kan duidelijk het vibrerende geluid horen van de fan die aan het spinnen is en ik heb hier niet over whine coil.

Het gekke is en dan praat ik over de Slim en wat ook helaas terugkomt bij de Pro, zodra je de fan uit de behuizing hoort is het fluisterstil maar het is echt het vibrerende geluid wat door de chassis heen gaat. Hier hadden ze makkelijk wat mee kunnen doen.

Maar goed de meeste mensen spelen met een headset op of hebben het geluid hard aan staan die zullen er wel geen last van hebben. Kortom, een beste duit met geld voor marginale verschil in beeldkwaliteit, perfomance en bouwkwaliteit.

[ Voor 25% gewijzigd door rutgergron op 08-11-2024 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• st1v xtr1m
Ik denk dat de vraag "is het de moeite waard" voor iedereen individueel is.

Voor mij - ik ben een gamer en ik vind het niet erg om wat geld uit te geven om de games op de best mogelijke manier te spelen. Als ik voor 4090 zou betalen, is de PS5Pro peanuts vergeleken daarmee.

Ik ben ook helemaal weg van 60 FPS en nu draaien de meeste games in 60 FPS en zien ze eruit alsof ze eigenlijk 4k-games zijn in plaats van 1080p op een 77"-scherm. Voor mij - is het een no-brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
MazeWing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:11:
[...]

Ik ben zelf nog een beetje aan het twijfelen of ik de overstap ga maken. De reacties hier en op bijvoorbeeld reddit of andere youtube filmpjes maken met meer enthousiast dan bijvoorbeeld filmpjes van DF, alhoewel ik van hen nog echt wel diepere analyses verwacht de komende dagen.

Maar de meerprijs die ik moet betalen is, zoals je al aangeeft, echt een behoorlijk forse stap en de vraag is of het mij persoonlijk allemaal waard is. Feitelijk betaal je nu toch een deel om de incompetentie van sommige developers te herstellen...
Daarom kijk ik niet naar Youtubers (influencers) die gesponsord worden door merk bedrijven, die krijgen het product eerder om een review te maken, maar dan met de terms en conditions van het betreffende merk, die vertellen je alleen maar de postieve dingen en niet de nadelen of naar waarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:20
Twixie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:04:
[...]

Komt omdat er geen fps limiet zit tijdens het openen van sommige maps/menus (en ook soms in sommige foto modi). Je console wordt dan maximaal belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:14:
Tjah, €800,- betalen voor een veredelde upscaling apparaat wat nog steeds geen games standaard op 4k 60fps kan draaien. Dat zou pas echt de prijs rechtvaardigen.
Verschil is echt bijna niet met het blote oog te zien als je side-by-side content ziet.
Aan je reactie te zien heb je zelf geen Pro, dus ik hecht meer waarde aan mensen die hem wel gekocht hebben (al heb je daar inderdaad wel confirmation bias).

Maar ben het wel eens met die upscaling opmerking. Ik vind het ook opmerkelijk dat nu ineens AI Upscaling het van het is, terwijl vroeger upscaling altijd scheef bekeken werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DenHond schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:19:
[...]

Komt omdat er geen fps limiet zit tijdens het openen van sommige maps/menus (en ook soms in sommige foto modussen). Je console wordt dan maximaal belast.
Ja, dat weet ik ook wel, en is ook wat @MazeWing hierboven ook al uitlegde.
Dus misschien was ik niet helemaal duidelijk: ik snap echt niet waarom developers dat soort content ineens unlocked renderen. Added value is 0.0.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Twixie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:19:
[...]

Aan je reactie te zien heb je zelf geen Pro, dus ik hecht meer waarde aan mensen die hem wel gekocht hebben (al heb je daar inderdaad wel confirmation bias).

Maar ben het wel eens met die upscaling opmerking. Ik vind het ook opmerkelijk dat nu ineens AI Upscaling het van het is, terwijl vroeger upscaling altijd scheef bekeken werd.
Ik denk dat de pro het voornamelijk van PSSR moet hebben omdat FSR gewoon brak is. De vraag is of PSSR technisch niet zou kunnen op de normale PS5 of dat het de grootste reden voor een pro-console weg zou halen...

Als FSR "wel" goed zou zijn dan was de noodzaak er veel minder tot simpelweg niet. Als ik zie wat DLSS inmiddels kan doen met belachelijk lage resoluties dan is het echt jammer dat AMD al die tijd stug heeft vastgehouden aan hun "non-machine learning" upscaling FSR en ze pas recent zijn begonnen met dezelfde techniek die DLSS en PSSR gebruiken.

Ik blijf van mening dat goed geoptimaliseerde PS5 spellen echt geen pro-console nodig hadden. In 2022 hadden we al een GT7, Forbidden West, Ratchet & Clank, Ragnarok, etc. die, dik 2 jaar later, nog steeds tot de absolute top behoren. Deze spellen zien er nu "nog" wat beter uit maar een echte noodzaak is er niet.
Maar dankzij incompetente ontwikkelaars, het brakke FSR, Unreal Engine 5 en een totaal gebrek aan optimalisatie hebben we een "pro" console nodig om het speelbaar te maken op 60 fps zonder dat het er brak uitzien vanwege FSR...

Het zou bijna grappig zijn als het niet zo treurig was.... -O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het genieten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Dlcrqo-OY3rTnmIgYBr1VrrogM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drjMbjKvaus6AUp3SoKmAJno.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUFUnbIY0hKRdK3x-KinuW0J69M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTNJ0WTUsazP5k95Kp04dHxf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMydmKTZ2y4BhpEXGYF-LD2h_yY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFMoz4ORSuVPVkjR7O3MFryU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2024 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-10 11:29
Geraedus schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:00:
[...]

Dan ziet de PRO toch echt esthetisch gezien er veel beter uit. Jammer dat Sony wederom gegaan is voor glanzende witte kappen, persoonlijk heb ik liever mat wit of zwart, donkergrijze matten kleuren.
Ik vind dat zwarte er tussen juist weer minder mooi :p ach ding staat toch in een dichte kast dus zou ook niet uitmaken verder, desnoods is ie paars met een gouden streep haha

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-10 18:03

sn0ww

Goet is niet goed.

Heeft iemand toevallig Rise Of The Ronin geprobeert? op de pro.
Is het grafish beter geworden?

..........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-10 20:26
MazeWing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:29:
[...]
Ik blijf van mening dat goed geoptimaliseerde PS5 spellen echt geen pro-console nodig hadden. In 2022 hadden we al een GT7, Forbidden West, Ratchet & Clank, Ragnarok, etc. die, dik 2 jaar later, nog steeds tot de absolute top behoren. Deze spellen zien er nu "nog" wat beter uit maar een echte noodzaak is er niet.
Maar dankzij incompetente ontwikkelaars, het brakke FSR, Unreal Engine 5 en een totaal gebrek aan optimalisatie hebben we een "pro" console nodig om het speelbaar te maken op 60 fps zonder dat het er brak uitzien vanwege FSR...
Onbegrijpelijk. Diverse spellen halen tegenwoordig nog geen stabiele 60fps terwijl ze desondanks vaak minder goed uitzien vergeleken spellen die dit wél doen. Ik denk dan aan de spellen die jij noemt maar ook bijvoorbeeld Horizon Forbidden West en TloU1 en 2 remake.

Eerst lees ik ergens dat spel X of Y moeite heeft met een constantie 60fps, vervolgens ga ik eens kijken op YouTube hoe dat spel dan wel niet uitziet en denk dan "hoe kán dat dan überhaupt?!".

Onkunde, onwil, budget? Erg jammer.. Ik ben dan ook eens benieuwd naar een volgend spel van Guerilla Games of Naughty Dog op de PS5 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 12:52
schaapiej schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:45:
[...]

Ik vind dat zwarte er tussen juist weer minder mooi :p ach ding staat toch in een dichte kast dus zou ook niet uitmaken verder, desnoods is ie paars met een gouden streep haha
Hier precies andersom. Dat zwarte maakt het nog enigszins oke. Maar blijft een lelijk apparaat, zeker als je hem met de PS2 vergelijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-10 14:51
Zo hij staat er draait ook bij mij. Wat een dagje gisteren. Moet zeggen dat alles redelijk vlekkenloos verliep. Wat een verademing dat die kappen makkelijker demontabel zijn gemaakt. Klikt ze er nu zo af en op.

Was even wennen dat de leds nu aan de ander kant zitten. Maar hij ziet er goed uit. Vind hem meer af zeg maar. Maar dat is persoonlijk.

Ik heb meteen alles erop geknald. Heerlijk die ruimte. (incl. 1TB M2).

Ik heb alleen Wukong opgestart die niet PRO Enhanced is. Die heb ik nog even gespeeld maar het maakt wel degelijk uit. Ik heb nu al 40u+ zitten in dat spel en speel die elke dag dus ik weet hoe hij speelt. Maar het gaat echt soepeler. Grafisch was hij al echt top dus dat valt niet zo op. Dus voor een game die niet PRO-E is ben ik echt zeer tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zonder afbreuk te willen doen van je genieten van je Pro, maar statische foto's (want er zit serieus wat ruis op, dus zeker geen screenshots) posten van je scherm toont 0.0 aan waar de Pro toe in staat is.
Of het zou moeten zijn dat je bedoelde dat het zo genieten is van TLOU :).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:04:
[...]

Zonder afbreuk te willen doen van je genieten van je Pro, maar statische foto's (want er zit serieus wat ruis op, dus zeker geen screenshots) posten van je scherm toont 0.0 aan waar de Pro toe in staat is.
Of het zou moeten zijn dat je bedoelde dat het zo genieten is van TLOU :).
Ja want we voegen zoveel toe met z’n alle hier. :P
Laat me genieten en enthousiast eventjes wat plaatjes delen. Ik zal het bij die plaatjes laten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 14:44
Zo net even de PS5 Pro terug gestuurd als retour. Vanmiddag Contact opnemen met Sony, zodat ik mijn geld terug krijg, en dan ergens anders bestellen.

Mij PS5 Pro leek wel een bladblazer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10 22:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10 22:36
DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:34:
Zo net even de PS5 Pro terug gestuurd als retour. Vanmiddag Contact opnemen met Sony, zodat ik mijn geld terug krijg, en dan ergens anders bestellen.

Dit had ik dus met de ps5 en de ps5 slim 🤷

Gelukkig deed coolblue niet moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
joey82 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:39:
[...]

Dit had ik dus met de ps5 en de ps5 slim 🤷

Gelukkig deed coolblue niet moeilijk....
Coolblue heeft inderdaad goede service, nooit problemen mee gehad tot zover.

Ook op hun site wordt het duidelijk vermeld wat de mogelijkheden zijn:

Welke retourmogelijkheden heb ik?

Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je 3 opties:

- je product gratis ruilen voor een ander product;
- je product laten repareren;
- je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Na 30 dagen wordt je product altijd gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontknow_id
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

[Afbeelding]
Die spleet die je zit is dus normaal, aan de linker en rechterkant zitten gaatjes voor de voetjes te steken, zo kan je hem dan horizontaal leggen.
Dit zie je dan niet want is de onderkant dan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nou.... mijn ruggengraat heb ik te koop staan.

Zojuist de PS5 Pro besteld (+ vertical stand) bij de Mediamarkt en ga 'm dadelijk ophalen...

Hopelijk heb ik geen luid exemplaar en zijn de verschillen echt merkbaar anders gaat ie echt terug en weet ik in ieder geval dat ik er de komende tijd geen behoefte aan heb. De reden om 'm toch nu te kopen is dat ik niet verwacht dat er de komende jaren echt substantieel veel van de prijs afgaat, ik de ps5 (disc edition) nog rond de €350-400 kan verkopen en ik wat dat betreft wel een zeikerd ben qua graphics.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10 11:03

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik vraag mij serieus af hoe je dacht dat dat zou werken?

Ik mis het sarcasme waarschijnlijk, hoop ik....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ace schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:15:
[...]
Ik vraag mij serieus af hoe je dacht dat dat zou werken? Ik mis het sarcasme waarschijnlijk, hoop ik....
Er zijn hier al onwetender vragen dan dat gesteld. Niet iedereen zit alle teardowns e.d. te volgen, of alles hier op het forum te lezen. En gezien je bij de Slim (die er op dat vlak gewoon hetzelfde uitziet als de OG met drive) wél de drive eruit kunt halen, was dat toch geen domme vraag, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:44
MazeWing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:06:
[...]

dat verbaast me wel, hier zie ik duidelijk verschil tussen die PS4 mode als ik die aan en uitzet, heb je misschien die ps4 upgrade mode uitstaan? Bij mij was dat namelijik eerst het geval en toen zag ik ook geen verschil, maar dat kwam doordat ik mijn settings had overgezet van de PS5 OG, dan staat die mode standaard uit in je video settings van de ps5 pro.

Maar ik heb nu drie ps4 games getest (Call of the Wild, The Crew 2 en AO tennis 2) en bij alle drie zag ik duidelijk verschil (je kunt gewoon switchen tussen die mode om te vergelijken), het gaat wel iets verder dan een sharpening filter overigens, je ziet duidelijk dat er ook iets met de belichting wordt gedaan, een soort van Auto HDR op het moment dat je die ps4 upgrade mode aanzet in je ps5 pro.

Het effect was het meest zichtbaar in Call of the wild, die rots partijen werden flink geupgrade kwa visuals, bij the Crew 2 en AO tennis 2 was het effect subtieler en zat het met name in de belichting en framerate die iets soepeler leek (alhoewel dat laatste een placebo effect kan zijn geef ik toe :D)

Ik heb sowieso het idee dat ook voor de PS5 games er iets veranderd is aan de HDR instellingen, ik heb deze overgenomen van mijn PS5 OG (via transfer), maar als ik ze naast elkaar zet is het verschil toch best groot te noemen, met name voor de niet gepatchte games (zoals BO6 en GT7), bijvoorbeeld in BO6 zit zo'n map met de naam skyline, als je daar richting het zwembad loopt vanuit een donkere kamer dan kijk je op een gegeven moment tegen de zon in, dat is bijna oogverblindend nu zo helder op de pro, terwijl als ik de ps5 OG gebruik dat effect echt stukken minder is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:02:
Nou.... mijn ruggengraat heb ik te koop staan.

Zojuist de PS5 Pro besteld (+ vertical stand) bij de Mediamarkt en ga 'm dadelijk ophalen...

Hopelijk heb ik geen luid exemplaar en zijn de verschillen echt merkbaar anders gaat ie echt terug en weet ik in ieder geval dat ik er de komende tijd geen behoefte aan heb. De reden om 'm toch nu te kopen is dat ik niet verwacht dat er de komende jaren echt substantieel veel van de prijs afgaat, ik de ps5 (disc edition) nog rond de €350-400 kan verkopen en ik wat dat betreft wel een zeikerd ben qua graphics.

Ben benieuwd!
So, dat ging snel. Op de vorige pagina’s las ik alleen nog maar semi-negatieve reacties van je en nu heb je toch de trekker overgehaald. Blijft mooi hoe wij mensen in elkaar zitten. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:49:
[...]

So, dat ging snel. Op de vorige pagina’s las ik alleen nog maar semi-negatieve reacties van je en nu heb je toch de trekker overgehaald. Blijft mooi hoe wij mensen in elkaar zitten. :+
Probeer het enthousiasme hier maar langer dan een dag te weerstaan. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:52:
[...]

Probeer het enthousiasme hier maar langer dan een dag te weerstaan. >:)
Om 10:00 posten dat het allemaal maar niks is en twee uur later toch bestellen. The FOMO is strong with this one. En geef hem eens ongelijk! _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2BV2yOSLGXM_Xr5-dA-YnqYFNY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BFvTIniYMjrsa9RCmtH8nrmF.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2024 13:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Hier wat minder positief nog steeds. Elden ring met alle toeters en bellen aan nog steeds geen steady 60fps. Ik denk dat ik wel verschil zie bij games maar niet dusdanig dat ik zeg, WOW wat een verschil. Moet ze echt side bij side vergelijken. Al oogt het wel strakker maar dat kan ook een gevoel zijn. Dat gezegd hebbende denk ik dat veel top games nog pro patched moeten worden en toekomst spellen zullen vast en zeker voordeel van de pro hebben. Kortom voorlopig niet zo enthosiast nog als de rest hier 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-10 15:39
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de pro alleen gehaald heb omdat ik de 30th anniversary wist te bemachtigen via ps direct, leuk collecters item. Over fomo gesproken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:38
Mensen zijn hier ook op voorhand ook al bijzonder negatief, terwijl je het eerst zelf moet ervaren. Dingen zoals beeld en geluid zijn namelijk helemaal niet te beoordelen vanaf een stream.

In EU is het zo goed geregeld mbt het retour sturen dat het slechts alleen even wat moeite kost om het zelf te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik ben nog steeds games aan het her-installeren omdat Sony de inhoud van de M2.SSD niet copieert
(wilde een grotere). Mijn hemel, EA ... 150 GB voor Jedi Survivor ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Mensen vertel nou ff op welk scherm je speelt en hoever je er van af zit.

Een 55 inch LCD Phillips op 4 meter of een 77 inch LG G4 op 1,5 meter maakt best wel heel erg verschil 😃

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:11:
Mensen zijn hier ook op voorhand ook al bijzonder negatief, terwijl je het eerst zelf moet ervaren. Dingen zoals beeld en geluid zijn namelijk helemaal niet te beoordelen vanaf een stream.

In EU is het zo goed geregeld mbt het retour sturen dat het slechts alleen even wat moeite kost om het zelf te ervaren.
Helemaal mee eens. Vaak is het ook een beetje de eigen keuze (het kopen of juist niet kopen van een product) goedpraten. Dat zit nou eenmaal in de mens. Echter, bij zaken als beeld en geluid is dat zonder eigen hands-on ervaring praktisch onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Theo27 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:16:
Mensen vertel nou ff op welk scherm je speelt en hoever je er van af zit.

Een 55 inch LCD Phillips op 4 meter of een 77 inch LG G4 op 1,5 meter maakt best wel heel erg verschil 😃
55" Oled - +- 4,5 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st1v xtr1m
Flghter1982 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:06:
Hier wat minder positief nog steeds. Elden ring met alle toeters en bellen aan nog steeds geen steady 60fps. Ik denk dat ik wel verschil zie bij games maar niet dusdanig dat ik zeg, WOW wat een verschil. Moet ze echt side bij side vergelijken. Al oogt het wel strakker maar dat kan ook een gevoel zijn. Dat gezegd hebbende denk ik dat veel top games nog pro patched moeten worden en toekomst spellen zullen vast en zeker voordeel van de pro hebben. Kortom voorlopig niet zo enthosiast nog als de rest hier 😁
Heb je een VRR TV? Mijn ER werkt feilloos, check mijn vorige comment hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80646448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
Ja mijn tv moet vrr ondersteunen. Lg cs 65”

Wellicht moet ik dan een instelling veranderen want ik zie kwa fps mega verschil tussen performance en quality mode met Rtx on. Ik ben ook heel gevoelig voor fps verschillen dus mischien valt het me gewoon meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05
DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:34:

Toevallig niet gecheckt welke fan erin zat, zo te zien is het gewoon weer een loterij.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:49:
[...]

Ik blijf de prijs echt veel te hoog vinden en de pro niet noodzakelijk als developers gewoon eens zouden optimaliseren en de hardware van de “normale” ps5 eens fatsoenlijk weten te benutten.

Maar ik kan allemaal filmpjes kijken of ervaringen lezen maar dan weet ik nog steeds niet hoe ik het zelf ga ervaren. Als het me dadelijk allemaal meevalt (lees: had er echt meer van verwacht) dan acht ik de kans aanwezig dat ik de noodzaak voor een pro echt niet zie en ‘m retour ga doen. Als het mijn verwachtingen overtreft en het er echt een stuk beter uitziet dan zie ik weinig reden om ‘m nu niet aan te schaffen aangezien de prijs waarschijnlijk toch niet snel zal dalen.

Maar de pro blijf voornamelijk een lapmiddel om de incompetentie van een steeds groter aantal developers naar een acceptabel niveau te krijgen. De ps4 pro bood wat dat betreft echt een grotere upgrade voor een aanzienlijk eerlijkere prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Amaze86 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:30:
[...]

Toevallig niet gecheckt welke fan erin zat, zo te zien is het gewoon weer een loterij.
En? Ben nu e.e.a. aan het installeren en merk wel dat ie op het dashboard stiller is. Mijn normale ps5 had de nidec fan = luidruchtigste. Gelukkig had ik weinig tot geen last van coil whine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
85 inch Z9J, een 3 tal meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 14:44
Amaze86 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:30:
[...]

19 blades, voor de rest kon ik het niet zien welke het was. Inmiddels ééntje besteld bij Coolblue, aangezien het daar sneller gaat met producten ruilen voor het geval ik weer een luidruchtige PS5 Pro krijg.

Mijn OG PS5 had 23 blades, en die was gewoon stil, met een beetje coil whine.
MazeWing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:34:
[...]

En? Ben nu e.e.a. aan het installeren en merk wel dat ie op het dashboard stiller is. Mijn normale ps5 had de nidec fan = luidruchtigste. Gelukkig had ik weinig tot geen last van coil whine.
Die van mij had een Nidec fan, maar ik kon gelukkig snel een Delta fan vinden op eBay. Die erin gezet, en dat was het dag en nacht verschil.

[ Voor 31% gewijzigd door DeadPhoenix86 op 08-11-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Op 85 inch zal die Pro er bizar scherp uitzien dan toch lijkt me.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st1v xtr1m
MazeWing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:32:
[...]

Ik blijf de prijs echt veel te hoog vinden en de pro niet noodzakelijk als developers gewoon eens zouden optimaliseren en de hardware van de “normale” ps5 eens fatsoenlijk weten te benutten.
Dit is een beetje onrealistisch, aangezien zelfs de huidige generatie games zijn gebouwd voor PC en voor PS5, X-Box Series X EN S (de zwakke). Om nog maar te zwijgen van cross-gen games.

Zelfs PS-exclusives zijn gebouwd met een toekomstige PC-poort in gedachten.

Er is geen "bouw deze game om elk grammetje van dit ene platform te exploiteren" meer zoals op PS3 en daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin je dan geen pixels te zien met dat formaat op die afstand? 65” bevalt mij nog steeds heel goed ook al is ‘ie niet meer zo groot als toen die er net stond. ;)
Lijkt me wel geweldig een 85”. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

st1v xtr1m schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:01:
[...]

Dit is een beetje onrealistisch, aangezien zelfs de huidige generatie games zijn gebouwd voor PC en voor PS5, X-Box Series X EN S (de zwakke). Om nog maar te zwijgen van cross-gen games.

Zelfs PS-exclusives zijn gebouwd met een toekomstige PC-poort in gedachten.

Er is geen "bouw deze game om elk grammetje van dit ene platform te exploiteren" meer zoals op PS3 en daarvoor.
Als je games hebt zoals Forbidden West is er geen excuus dat sommige games met de helft van de pracht en praal moeite hebben om zelfs met FSR stabiel op 60 fps te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st1v xtr1m
Flghter1982 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:26:
Ja mijn tv moet vrr ondersteunen. Lg cs 65”

Wellicht moet ik dan een instelling veranderen want ik zie kwa fps mega verschil tussen performance en quality mode met Rtx on. Ik ben ook heel gevoelig voor fps verschillen dus mischien valt het me gewoon meer op?
Zorg ervoor dat je de VRR op de console aanzet en dat je tv deze aan heeft staan. Er zou een "vrr handshake" moeten zijn (scherm wordt een seconde zwart) wanneer het overschakelt naar VRR-game vanuit het hoofdmenu van Playstation.

Gebruik ook niet de RT-versie, in ER is het notoir slecht en haalt het absoluut niet het VRR-bereik. Ik gebruik gewoon de Quality setting zonder RT.

Ik ben ook erg gevoelig voor hoge FPS (op pc speel ik op 100+), en ik ben erg blij met hoe ER nu draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st1v xtr1m
MazeWing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:04:
[...]

Als je games hebt zoals Forbidden West is er geen excuus dat sommige games met de helft van de pracht en praal moeite hebben om zelfs met FSR stabiel op 60 fps te draaien.
Ik denk dat elke Sony studio PS games maakt die er fantastisch uitzien en presteren, toch?

Ik had het over andere games die cross-platform zijn. In die situaties is het onrealistisch om dezelfde mate van optimalisatie te verwachten als ze moeten werken met cross-platform engines en basishardware (soms zelfs Switch inbegrepen)

[ Voor 4% gewijzigd door st1v xtr1m op 08-11-2024 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flghter1982
st1v xtr1m schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:05:
[...]

Zorg ervoor dat je de VRR op de console aanzet en dat je tv deze aan heeft staan. Er zou een "vrr handshake" moeten zijn (scherm wordt een seconde zwart) wanneer het overschakelt naar VRR-game vanuit het hoofdmenu van Playstation.

Gebruik ook niet de RT-versie, in ER is het notoir slecht en haalt het absoluut niet het VRR-bereik. Ik gebruik gewoon de Quality setting zonder RT.

Ik ben ook erg gevoelig voor hoge FPS (op pc speel ik op 100+), en ik ben erg blij met hoe ER nu draait.
RT off maakte idd het verschil. Nu loopt ie acceptabel soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Theo27 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:49:
[...]

Op 85 inch zal die Pro er bizar scherp uitzien dan toch lijkt me.
Klopt.. je ziet zeker verschil met de normale ps5.
Heb een Sony 85 inch tv. Goede combi ook, Sony met Sony😄

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb de afgelopen 2 uur even wat zitten testen en uitproberen en kort mijn bevindingen

Hardware
- stuk kleiner/lichter dan basis ps5 (disc edition), maar dat was te verwachten.
- vertical stand heb ik (nog) niet gebruikt. PS5 staat prima zonder om te vallen. Ik denk dat e.e.a. ook afhankelijk is van de plek waar die staat (bij mij tussen speaker en tv meubel).
- geen coil whine!
- fan noise is wat lager/voller maar absoluut niet storend. Is een heel constant geluid en geen gebrom ofzo. MIsschien qua absoluut volume harden dan mijn basis ps5 (nidec fan), maar voor mij minders storend vanwege het uitblijven van veranderingen in frequentie, toonhoogte, etc.
- downloaden en spelen tegelijk gaat sneller. Geen idee of dit ook bij de normale ps5 inmiddels is aangepast (speel en download daar zelden tegelijk), maar hier ging het downloaden ook tijdens het spelen gewoon echt snel.
- verder is het grotendeels vergelijkbaar met de normale ps5

Visuals
Getest met 4 spellen; Spider man 2, Ratcher & Clank, Last of us 2 en Horizon: Zero Dawn. Stuk voor stuk misschien niet het beste materiaal om te testen (behoren al tot de mooiste op de normale ps5) maar ik zag toch wat aardige verschillen. Ik heb alles getest door beide ps5's aan mijn receiver te hangen en te wisselen tussen ingang 1 en ingang 2. Alles verder hetzelfde, dus HDR, VRR, etc.

- stuk voor stuk ogen ze een stuk scherper. Zeker als je dichter bij de tv ziet is het verschil echt behoorlijk. Het is alsof je bij een pc monitor van non-native naar je native resolutie gaat. Vooral bij objecten in de verte is het verschil echt goed zichtbaar.
- zie nauwelijks tot geen verschil in details. Het is dus niet alsof er opeens veel meer gerenderd wordt. je verder kan kijken.
- nauwelijks verschil in raytracing te zien (getest bij water in last of us 2, spider man 2 en Ratchet & Clank). Het is wat scherper maar, zeker in beweging, ga je dit nauwelijks zien.

Ik zal nog wat meer games testen maar buiten de hogere resolutie zie ik nog niet heel veel verschil. Nu weet ik dat bovenstaande misschien wel het "slechtste" materiaal is om de ps5 pro te testen, echter heb ik nog geen discdrive en kan daardoor geen Elden Ring, FF XVI, etc. testen.

Mijn eerste indrukken zijn dus gematigd positief. Spellen die er mooi uit zagen zien er nog wat mooier uit. We mogen hier echter voornamelijk PSSR voor bedanken. Ik ga straks nog wat meer testen incl. wat games die minder liepen op de bestaande PS5.

Ik ben - op dit moment - echter nog niet volledig overtuigd om de ps5 pro te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 08-11-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Furrr schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:11:
[...]

Dat kan ik mij toch echt niet voorstellen.
Heb een 3080Ti in mn PC en zie toch echt wel heel veel verschil wanneer ik dat vergelijk met mn PS5 (waar ik overigens de laatste 2 jaar veel meer mee bezig ben dan mn PC). Hoge framerates + high settings maakt toch echt wel uit. Ben console gamen, lekker op de bank met een grote TV, meer gaan waarderen maar verschil is echt heel duidelijk te zien.

Misschien dat je het specifiek over Spiderman en TLOU hebt. Dat weet ik niet. Maar een PS5 op gelijke hoogte schalen met een 3080 is, met alle respect, onzin.

Ben verder echt benieuwd naar wat een PS5 pro met bijvoorbeeld BO6 zal gaan doen?
Ben zo benieuwd naar wat het effect gaat zijn op niet PS5pro optimised games!
heb je de ps5 pro al? en zie je veel verschil als je het met je 3080TI vergelijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:49:
Ik heb de afgelopen 2 uur even wat zitten testen en uitproberen en kort mijn bevindingen
Kijk hier kunnen we (ik) wat mee!

Misschien staat al ergens (eerder in 't topic) maar misschien dat je nog even kan zeggen welke TV je gebruikt en hoe ver je er vandaan zit...

Heb hier zelf een LG G1 OLED 55" op 3m hangen dus zal inderdaad een geval worden van zelf 'even' testen, (en waarschijnlijk zie ik geen verschil, hooguit dat ik 't merk) maar ben benieuwd naar jouw verder setup.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Farabi schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:53:
[...]

heb je de ps5 pro al? en zie je veel verschil als je het met je 3080TI vergelijkt?
Ik heb een 3080 en het verschil is best groot (in het voordeel van de 3080) als je echt op high/ultra kan spelen icm een hoge resolutie.

Maar PSSR is het beste te vergelijken met DLSS en die weet een lagere resolutie gewoon heel goed te verbeteren zonder dat het er slecht uit ziet. Zelfs black ops 6 op DLSS op ultra high performance op 4K (720p render resolutie) is nog aan te zien op een 42inch monitor met je neus 50cm van het scherm…

PSSR kan best echt laten zien wat het kan als de Unreal Engine 5 spellen er gebruik van gaan maken. Die draaien nu al vaak op 720p. Ik verwacht namelijk soortgelijke kwaliteit als FF7 rebirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medjai69
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-10 18:00
Mijn PS5 Pro van Nedgame geeft helaas behoorlijk wat Fan noise issues. Ik hoor constant dat het op volle toeren draait tijdens het gamen..

Mijn oude PS5 was zeer stil tijdens het gamen..

Ik hoop dat Nedgame een nieuw examplaar gaat geven of mijn aankoopbedrag terug..

Ik lees veel op internet dat men klaag over ''fan noise'' problemen...

Sommige hebben stille PS5 Pro consoles en de meeste klagen.. Lijkt net een loterij ...

Zijn er mensen die hier ook fan noise ervaren?

Zo nee , van welke winkel/webshop heb je het gekocht (als ik vragen mag)?

[ Voor 12% gewijzigd door medjai69 op 08-11-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

dizzytal schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:18:
[...]

Kijk hier kunnen we (ik) wat mee!

Misschien staat al ergens (eerder in 't topic) maar misschien dat je nog even kan zeggen welke TV je gebruikt en hoe ver je er vandaan zit...

Heb hier zelf een LG G1 OLED 55" op 3m hangen dus zal inderdaad een geval worden van zelf 'even' testen, (en waarschijnlijk zie ik geen verschil, hooguit dat ik 't merk) maar ben benieuwd naar jouw verder setup.
LG 77” G2 OLED. Behoorlijk high-end dus.

Heb je echt een kleinere tv dan 65” en/of je zit er echt aanzienlijk verder vanaf dan denk ik dat het verschil zien al lastige gaat worden. Ik heb echt moeten A/B testen om echt het verschil te zien EN ik heb een getraind oog en ben behoorlijk kritisch op dat gebied.

In een wereld waarin het gros nog steeds genoegen neemt met 30fps en zelfs het verschil tussen ps4 en ps5 moeilijk kan zien, is de PS5 Pro echt complete overkill!

Voor mij is het grootste argument ‘m te houden op dit moment echt het gevoel dat ontwikkelaars nog luier worden in optimaliseren voor de basis ps5. Dus dat 30fps het doel wordt en als je 60fps wil je de pro maar moet aanschaffen, met als grootste verschil dat het er in tegenstelling tot FSR “wel” fatsoenlijk uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
medjai69 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:23:
Mijn PS5 Pro van Nedgame geeft helaas behoorlijk wat Fan noise issues. Ik hoor constant dat het op volle toeren draait tijdens het gamen..

Mijn oude PS5 was zeer stil tijdens het gamen..

Ik hoop dat Nedgame een nieuw examplaar gaat geven of mijn aankoopbedrag terug..

Ik lees veel op internet dat men klaag over ''fan noise'' problemen...

Sommige hebben stille PS5 Pro consoles en de meeste klagen.. Lijkt net een loterij ...

Zijn er mensen die hier ook fan noise ervaren?

Zo nee , van welke winkel/webshop heb je het gekocht (als ik vragen mag)?
Ik neem aan dat je hem online hebt gekocht: Dan kun je de koop ontbinden zonder opgaaf van reden.

https://www.consumentenbo...ine-telefonische-aankopen
Pagina: 1 ... 77 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties