Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Je zou bijna depressief worden als je hier de reacties leest, drie weekjes nog tot Shadow of the Erdtree. Tot die tijd nog Stellar Blade voor de tigste keer uitspelen, wat een game is dat en daarna nog Malenia een keer soloëen en dan kunnen we weer maanden vooruit met de DLC. Topjaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26

BOYYYY
Afbeeldingslocatie: https://ew.com/thmb/oVrlJWV7oGNypQDJYmCIoH1X-1E=/1500x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc():format(webp)/AstroBot05292401-63844b5c4c8041509435c8e229698d43.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Atari schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:39:
Je zou bijna depressief worden als je hier de reacties leest, drie weekjes nog tot Shadow of the Erdtree. Tot die tijd nog Stellar Blade voor de tigste keer uitspelen, wat een game is dat en daarna nog Malenia een keer soloëen en dan kunnen we weer maanden vooruit met de DLC. Topjaar!
Ik ben nu ook bezig met Elden Ring. Die stond nog op m'n backlog. Pfoh, wat een avontuur is dat. Het is mijn eerste Souls-game, dus daar ben ik nog wel even zoet mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2024 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:58
Atari schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:39:
Na die State of Play kon ik bijna niet anders.Het goede nieuws is dat ik best naar Astro Bot uitkijk. :)
Dat ik te hoge verwachtingen had is natuurlijk een fout van mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Team Asobi - Studio Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:38
Hoop niet dat hij te groot wordt. Platformers zijn lastiger om lang interessant te houden. Meeste mario games duren 10-20 uur. Liever goede korte platformer met hoger replay waarde dan eentje die te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
cold_as_ijs schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:53:
[...]

Hoop niet dat hij te groot wordt. Platformers zijn lastiger om lang interessant te houden. Meeste mario games duren 10-20 uur. Liever goede korte platformer met hoger replay waarde dan eentje die te lang duurt.
Groot wil niet altijd betekenen dat het om de lengte[uren] gaat.Groot is ook dat er tov de vorige game grote baas gevechten enz in zitten.

Verwacht echt geen Platformer van 70 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
cold_as_ijs schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:53:
[...]

15-20u is een prima speelduur voor een platformer.

Zelfde speelduur als Sackboy en de Ratchet games.

Wellicht 5-10u extra speelduur voor de platinum trophy. Betaal daar gerust de volle pond voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik zou voor Astro Bot ook wel 60 Euro over hebben.Ik zie duidelijk de kwaliteit die ik bij een platformer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:38
Iemand voor mij nog een goed advies voor een Headset voor de PlayStation 5? Mijn Sony Gold headset voor de PS4 was zo versleten dat hij vervangen moet worden. was wel eens benieuwd wat jullie gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 01-06-2024 10:41 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 19:49
Linksquest schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:40:
Iemand voor mij nog een goed advies voor een Headset voor de PlayStation 5? Mijn Sony Gold headset voor de PS4 was zo versleten dat hij vervangen moet worden. was wel eens benieuwd wat jullie gebruiken.
Zelf gebruik ik de Pulse Elite als headset. Geluid is super gedetailleerd en je hoort echt ieder detail. Nadeel is wel dat de verbinding af en toe weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:59
Sefaex schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:16:
[...]

15-20u is een prima speelduur voor een platformer.

Zelfde speelduur als Sackboy en de Ratchet games.

Wellicht 5-10u extra speelduur voor de platinum trophy. Betaal daar gerust de volle pond voor.
Ik vind 8-12 uur de sweetspot voor de meeste games. Een rpg zou wel rond 20-30 uur mogen. Al die lange games van tegenwoordig vind ik 3x niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 12:17
giantgiantus schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Ik vind 8-12 uur de sweetspot voor de meeste games. Een rpg zou wel rond 20-30 uur mogen. Al die lange games van tegenwoordig vind ik 3x niets.
Ik word nog steeds snachts gillend wakker van AC:Valhalla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
Steelseries arctis nova 7x omdat je beide consoles hebt.

https://www.bol.com/nl/nl...000119853907&gad_source=1

Of ps5,pc,bluetooth
Inzone H7, qua comfor heerlijke headset. Geluid ook top, alleen iets minder in fps games (geen connectie problemen zoals pulse elite
https://www.bol.com/nl/nl...lHXQ.2_6.7.ProductPageUrl

[ Voor 20% gewijzigd door Amaze86 op 01-06-2024 13:21 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 12:17
Als je het niet erg vindt een kabeltje te gebruiken kan je gaan kijken in de wat meer “audofiele” hoek. Vaak beter geluid voor hetzelfde geld.

Ik heb overigens de Epos h6 closed. Prima ding maar volgens mij verkoopt senheisser geen Epos meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:26:
[...]

Ik van AC Odyssey. Maar ik heb begrepen dat Valhalla nog veel langer is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:35:
[...]

Ik van AC Odyssey. Maar ik heb begrepen dat Valhalla nog veel langer is 8)7
De standaard game is lang + een berg DLC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
FrankoNL schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:26:
[...]

Idem, AC black flag. Erg leuk, maar na een uurtje of 8 trok die hele map open, en zonk de moed me in de schoenen. Gewoon instant geen zin meer in, en sindsdien geen enkele AC meer gespeeld.

Ik trek het gewoon niet (meer), maar zelfs jonger (*) vond ik lange games vaak saai en onnodige 'filler' hebben. Lang maken om lang te maken, om de hard schreeuwende gamers te pleasen, dat voel je meteen.

Ik betaal met plezier 80 euro voor een goede game die 10 uur duurt, ipv 30 euro voor een game die 500 uur duurt.

Gevalletje quality over quantity. Restaurant tov cruiseschip buffet. Ik word dan ook zoooo moe van al die gamers (hier en op de FP) die hun 'plezier' in cent/uur gaan uitrekenen. Van zodra je dat soort berekeningen maakt, gaat het per definitie al niet meer over 'plezier'. Cent/uur moet je gewoon niet willen berekenen, en abstactie van maken. Een namiddagje pretpark/waterpark of activiteiten op vakantie zijn ook vaak 40 euro/namiddag. /care, als je er geen boterham minder door eet, en je hebt plezier.

Ik maak uizonderingen voor games waar de 'hook' en de 'loop' net dat stukje reptielenbrein tikkelt, en waar ik relaxt door kan zonder dat het me verveelt. Ook dat is voor iedereen anders. Spiderman 1 en MM helemaal platinum (doe ik nooit), 25 + 10 uur of zo. Geen probleem. TLOU had bvb ook geen 5 uur langer moeten duren, om maar iets te zeggen.

(*) Gran Turismo 7 kan ik dan wel eindeloos blijven spelen. Als ik geen enkele andere game had, zou ik die met plezier elke dag opstarten en 1 of 2 rondjes doen. Maar dat is anders, vind ik.

Ik heb de discussie niet helemaal gelezen, gaat vast over Astro? 6u of 20u, full price of niet, het maakt me helemaal niet uit. Erg leuke creatieve game voor iedereen. Kan je met mensen die over de vloer komen ook eens spelen, de playstation showcasen. Gewoon dikke smile, instabuy. En ik gun het de developers, want ik denk niet dat ze voor de ps5 game die bij de ps5 kwam erg veel revenue hebben gekregen. Betaald uit een console die al op verlies verkoopt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@Amos_x ac Black flag was toch niet zo lang? Volgens mij was de game 35 uur voor main + sides. Dat viel op zich wel mee. Dat is wel heel anders bij ac Valhalla en ac Odyssey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
bRuud83 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:58:
[...]

Zelf gebruik ik de Pulse Elite als headset. Geluid is super gedetailleerd en je hoort echt ieder detail. Nadeel is wel dat de verbinding af en toe weg valt.
Heb ik ook even over getwijfeld, maar 'gaming audio' is nu echt eens een gadget categorie die ik nooit heb begrepen, en waar ik altijd weinig interesse in had (en ik koop echt genoeg accessoires)

Ik heb een oude sony MDR-1R die ik echt overal gebruik. Bedraad, aan de pc, of in de 3.5 inch van de controller. Ik snap denk ik het punt niet zo van draadloos op de console, als je 'draadloos' kan via de controller, die je toch al in je handen hebt. Ok, even afzetten om een drankje te halen, maar dat lijkt me niet onoverkomelijk. Nooit connectieproblemen, goedkoop, robuust, geen dongles...

Ik game enkel online in games waar voice niet echt nodig (GT7 bvb), dus wellicht zijn er een hoop requirements waar ik niet bij stil sta. (mic kwaliteit, muten, knopjes, controls op de headset, mic kunnen wegplooien, ...) maar ik heb het een beetje gehad met 'draadloos' en batterijen...

Ook het overdreven gamer design van al die headsets is 2x niets (turtle beach, dat soort), de pulse kan nog prima. Past mooi bij de ps5 en is sober en mooi ontworpen.

Ik denk binnenkort nog wel eens een inzone te bestellen. Een h5 (middenmoot, prima!). Draadloos en bedraad naar wens, rond de 100 euro, past ook mooi bij de playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:49:
@Amos_x ac Black flag was toch niet zo lang? Volgens mij was de game 35 uur voor main + sides. Dat viel op zich wel mee. Dat is wel heel anders bij ac Valhalla en ac Odyssey.
Misschien, heb het nooit uigespeeld. Maar toen ik zag waar ik de map was geweest, en hoe de map helemaal openging, heb ik een soort extrapolatie gemaakt en dacht ik dat het super lang zou duren. Ik was in die periode ook met RDR2 bezig, wellicht ook geen goede combo, twee van dat soort grindathons...

Maar als je de mainline quest doet, valt het misschien nog mee. Eerdere AC's (2) wel volledig uitgespeeld.

Maar misschien neem ik het nog wel eens op als ik m'n savegames nog kan terugkrijgen uit de cloud. Ik heb een maandje geen ps+ gehad, maar ik dacht dat ze een aantal maanden bijgehouden werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Amos_x schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Heb ik ook even over getwijfeld, maar 'gaming audio' is nu echt eens een gadget categorie die ik nooit heb begrepen, en waar ik altijd weinig interesse in had (en ik koop echt genoeg accessoires)

Ik heb een oude sony MDR-1R die ik echt overal gebruik. Bedraad, aan de pc, of in de 3.5 inch van de controller. Ik snap denk ik het punt niet zo van draadloos op de console, als je 'draadloos' kan via de controller, die je toch al in je handen hebt. Ok, even afzetten om een drankje te halen, maar dat lijkt me niet onoverkomelijk. Nooit connectieproblemen, goedkoop, robuust, geen dongles...

Ik game enkel online in games waar voice niet echt nodig (GT7 bvb), dus wellicht zijn er een hoop requirements waar ik niet bij stil sta. (mic kwaliteit, muten, knopjes, controls op de headset, mic kunnen wegplooien, ...) maar ik heb het een beetje gehad met 'draadloos' en batterijen...

Ook het overdreven gamer design van al die headsets is 2x niets (turtle beach, dat soort), de pulse kan nog prima. Past mooi bij de ps5 en is sober en mooi ontworpen.

Ik denk binnenkort nog wel eens een inzone te bestellen. Een h5 (middenmoot, prima!). Draadloos en bedraad naar wens, rond de 100 euro, past ook mooi bij de playstation.
Hier wordt er een SteelSeries gebruikt. Draadloos, nooit last van connectieproblemen en de batterij gaat heel lang mee. Ik snap dat in jouw geval een bedrade headset ook prima is, maar ik zou niet meer zonder een draadloze headset kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Hier wordt er een SteelSeries gebruikt. Draadloos, nooit last van connectieproblemen en de batterij gaat heel lang mee. Ik snap dat in jouw geval een bedrade headset ook prima is, maar ik zou niet meer zonder een draadloze headset kunnen.
Absoluut, iedereen heeft een voorkeur. Ik hoop echt dat ze nooit de audio jack op de controller weglaten. Zou doodzonde zijn. Even gewoon zelfs een setje 3.5mm earpods erin als je niet zo'n 'helm' op wil die je oren oververhitten... De keuze en vrijheid met de jack is goed. Of zelfs dat oortje dat vroeger bij de playstation zat (zat die ook nog bij de ps5?) Best ok mic-kwaliteit, en gemakkelijk.

Ik ben wellicht niet zo veeleisend als het op game audio aankomt. Ik ben een fan van 'gebruik wat je hebt als het voldoet'. Dat terwijl ik voor muziek best wel ok spul heb. (2.0 amp met goede speakers, bose QC, ...)

Maar als ik een goede headset kan vinden, die ik ook wat 'breder' kan gebruiken (zeg, pc) wil ik het best overwegen. Maar dan absoluut nul 'tribals' of kleurtjes, geen RGB, geen gamer-gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:26
Weet niet wat je budget is: Persoonlijk gebruik ik de Astro A50 draadloos, 4jaar geleden gekocht en werkt nog perfect. Nooit last van connectieproblemen. Wel aan de prijzige kant met 250€.
Mijn eerste was een goedkopere turtle beach, maar was ik niet heel erg tevreden over. (comfort + geluidskwaliteit, mic kwaliteit)

Anders ten rade in dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2024014
Range in budget is natuurlijk ook lastig om je zomaar advies te geven: je hebt headsets voor 50 euro tot 400+
Bedraad is meestal ook iets goedkoper maar was voor mij een must om zonder kabeltjes lekker te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:42:
[...]

Weet niet wat je budget is: Persoonlijk gebruik ik de Astro A50 draadloos, 4jaar geleden gekocht en werkt nog perfect. Nooit last van connectieproblemen. Wel aan de prijzige kant met 250€.
Mijn eerste was een goedkopere turtle beach, maar was ik niet heel erg tevreden over. (comfort + geluidskwaliteit, mic kwaliteit)

Anders ten rade in dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2024014
Range in budget is natuurlijk ook lastig om je zomaar advies te geven: je hebt headsets voor 50 euro tot 400+
Bedraad is meestal ook iets goedkoper maar was voor mij een must om zonder kabeltjes lekker te gamen.
Die had ik toevallig ook al op het oog, met nog de Turtle Beach Steal Pro en de Steelseries Arctis 7P+ Wit, echter kwam mijn vrouw op het idee om een headset te pakken die zowel op Xbox als Playstation werkt, en na wat onderzoek is dat alleen de Turtle Beach Stealth 700 Gen 2 Max die dat doet, weet even niet waar ik goed aan doe :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig met Wo Long, ben normaal helemaal niet van de souls games. Deze is gelukkig een stuk makkelijker dan de from games. Maar wat een gave game zeg! Heb nu ook maar rise of the ronin besteld. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2024 18:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sefaex

Onze nieuwe mascotte _/-\o_ :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GO1qMhQXwAA-Rxo?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GO1qMeuWgAAh72r?format=jpg&name=large

[ Voor 66% gewijzigd door Sefaex op 01-06-2024 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Linksquest schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:40:
[...]

Die had ik toevallig ook al op het oog, met nog de Turtle Beach Steal Pro en de Steelseries Arctis 7P+ Wit, echter kwam mijn vrouw op het idee om een headset te pakken die zowel op Xbox als Playstation werkt, en na wat onderzoek is dat alleen de Turtle Beach Stealth 700 Gen 2 Max die dat doet, weet even niet waar ik goed aan doe :D
De 7X series van steelseries werkt zowel op ps5 als xbox draadloos.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Amaze86 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:43:
[...]

De 7X series van steelseries werkt zowel op ps5 als xbox draadloos.
Ja had ik inderdaad gezien, maar denk dat ik voor nu gewoon voor een Playstation 5 specifiek ga :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
@Amaze86 ik heb de knoop doorgehakt en ben voor eentje gegaan die alleen voor Playstation is, want die ik voor de Xbox heb werkt nog altijd goed.

Ik ben voor eentje gegaan die net pas op de markt is, de Turtle Beach Stealth 600 Headset (Gen 3), kon hem op dit moment alleen bij Turtle Beach zelf bestellen, door lid te worden van de nieuwsbrief kreeg ik 10% korting en heb ik €98,99 inclusief verzendkosten betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
Linksquest schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:58:
@Amaze86 ik heb de knoop doorgehakt en ben voor eentje gegaan die alleen voor Playstation is, want die ik voor de Xbox heb werkt nog altijd goed.

Ik ben voor eentje gegaan die net pas op de markt is, de Turtle Beach Stealth 600 Headset (Gen 3), kon hem op dit moment alleen bij Turtle Beach zelf bestellen, door lid te worden van de nieuwsbrief kreeg ik 10% korting en heb ik €98,99 inclusief verzendkosten betaald.
Oh nice, ben geen fan van TB. Maar zie dat die dezelfde drivers heeft als stealth 700 gen 2, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ik heb de 600 Gen nog altijd voor de Xbox, en die klinkt nog erg goed, beetje offtopic maar op Hellblade 2 klinkt hij verdraaid goed.

Ik ben normaal altijd iemand die pas iets vervangt als het ook moet, en helaas was mijn Sony Wireless 7.1 Headset (Gold Edition) vandaag defect gegaan, jammer want die klonk ook erg vet, vooral op The Last of Us met de klikkers.

Nu moet ik wel zeggen dat ik alleen Headset gebruik als de vrouw / dochter in bed ligt of als ik online met vrienden speel. Voor de rest speel ik altijd met mijn Atmos Soundbar aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:38
Heb zelf de gen 700 max en kom zelf ook van gen 600. Altijd tevreden geweest met TB. Had m gehaald voor 115 bij amazon.nl paar maanden terug. Vooral voor de 3D geluid wat de gen 600 niet had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
Nietdatikweet schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:35:
Heb zelf de gen 700 max en kom zelf ook van gen 600. Altijd tevreden geweest met TB. Had m gehaald voor 115 bij amazon.nl paar maanden terug. Vooral voor de 3D geluid wat de gen 600 niet had.
Elke headset heeft 3D geluid op PS5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik heb na eerder de Pulse 3D te hebben gehad en weinig vertrouwen te hebben in de Pulse Elite voor een andere “first-party” headset gegaan van Sony, de Inzone H5. Super geluid. Erg comfortabel. Licht. Mic is ook super duidelijk (een vriend heeft ‘m ook). Voordeel bij de mic is dat ie ook ondanks het heldere geluid wel nagenoeg alle achtergrondgeluiden wegfiltert. En natuurlijk ondersteuning binnen de PlayStation, dus mic niveau’s e.d. zijn gewoon te zien op het scherm.

Zou deze wel even checken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Froggle op 02-06-2024 15:48 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag the rise of ronin binnen gekregen, 1,5 uur gespeeld. Maar damn, wat een enorm gave game zeg! De combat is enorm goed gedaan, speelt erg lekker weg. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
volgens mij kan je niet voor dag/nacht kiezen bij ghost of tsushima? het is geen pretje om dit spel overdag te spelen als het nacht is. (te donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:30:
volgens mij kan je niet voor dag/nacht kiezen bij ghost of tsushima? het is geen pretje om dit spel overdag te spelen als het nacht is. (te donker)
Misschien HDR overdag uitzetten? Scheelt direct qua helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op verzoek van gebruiker weggehaald

[ Voor 85% gewijzigd door BM op 19-10-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Farabi schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:30:
Ik had dat probleem met RE4 remake & Dying Light 2[game heeft een belichting update gehad]
Gek is dat ik het bij Ghost niet zo tergend heb ervaren.Sowieso blijft juiste HDR settings gebruiken best vaak lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:05:
Vandaag the rise of ronin binnen gekregen, 1,5 uur gespeeld. Maar damn, wat een enorm gave game zeg! De combat is enorm goed gedaan, speelt erg lekker weg. Zeker een aanrader!
Als ik deze game op basis van jou aanraden had gekocht werd ik zwaar teleurgesteld.
Had hem namelijk al tijdens release een paar uur gespeeld.

Toch wens ik je veel plezier met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:49:
[...]

Als ik deze game op basis van jou aanraden had gekocht werd ik zwaar teleurgesteld.
Had hem namelijk al tijdens release een paar uur gespeeld.

Toch wens ik je veel plezier met de game.
Wat vond je niet leuk aan de game?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Ik vond hem ook fantastisch. Heerlijke combat met name. Alleen iets te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:51:
[...]

Wat vond je niet leuk aan de game?
- Het combat systeem sprak mij niet aan
- Lay-out van knoppen vond ik apart
- Vijanden waren meh![heb de eerste paar uur gespeeld]
+ Met de visuele kwaliteit kon ik nog wel leven
- Ghost deed alles beter ging steeds door m'n hoofd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Oeh, daar kan ik het niet mee eens zijn. GoT was ook erg tof maar de combat in Rise vond ik wel echt veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:03:
[...]

- Het combat systeem sprak mij niet aan
- Lay-out van knoppen vond ik apart
- Vijanden waren meh![heb de eerste paar uur gespeeld]
+ Met de visuele kwaliteit kon ik nog wel leven
- Ghost deed alles beter ging steeds door m'n hoofd
Ik heb Ghost nooit uitgespeeld. Ik kon er op 1 of andere manier nooit inkomen. De wereld voelt enorm leeg aan. Had ook het idee dat het wat te veel herhalend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:56:
Ik vond hem ook fantastisch. Heerlijke combat met name. Alleen iets te makkelijk.
Te makkelijk ja? Ik vind hem best pittig. Vind het nog lastig om de juiste timing te vinden met driehoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ik Rise of the Ronin toch weer een kans ga geven dan. Zit nu vol in Elden Ring, maar kan wel wat afwisseling gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Laatst online: 11-09 17:59
Vraagje, kan het zelf zo 123 niet vinden.

Ik ben bezig met wat trophies opruimen en heb nog een paar in God of War 1(ps2) die ik wil halen. Nu heb ik ps+ extra, en dit loopt nog 405 dagen. Als ik upgrade naar premium, kan ik dat dan ook voor 1 maand doen of enkel voor die volledige 405 dagen? Want meer dan een maand heb ik niet nodig... Als het niet kan dan leg ik maar deze twee tientjes neer, wat nog steeds goedkoop is, maar ik gebruik de extra's niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKZrkWD88bAJKj-VhFmBiDVZZF8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PzxTsLQIpjbZ1JPGYbWpUrSD.png?f=user_large

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Royy90 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:07:
Als ik upgrade naar premium, kan ik dat dan ook voor 1 maand doen of enkel voor die volledige 405 dagen? Want meer dan een maand heb ik niet nodig...
Vrij zeker dat dat niet kan. Een upgrade is altijd voor je nog resterende periode.
€20 is ook een no-brainer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:40:
[...]

Te makkelijk ja? Ik vind hem best pittig. Vind het nog lastig om de juiste timing te vinden met driehoekje.
Vooral het begin was wat lastig. Later wordt het allemaal wat makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:27:
[...]

Ik heb Ghost nooit uitgespeeld. Ik kon er op 1 of andere manier nooit inkomen. De wereld voelt enorm leeg aan. Had ook het idee dat het wat te veel herhalend was.
Dat vond ik ook een groot probleem met GoT. De open wereld was mooi, maar pakte me niet. De open wereld gameplay mechanics, alhoewel in de basis niet heel veel anders dan andere open wereld games, vond ik echt super suf. De combat vond ik prima gevonden, maar was wel echt enorm repeterend. Er waren 4 tegenstanders, namelijk mannetjes met een zwaard, schild, speer of een grote dude. Elke x de juiste stance kiezen en het was letterlijk twee drukken op de knop.

Ik vond GoT wel één van de minste open wereld games van de afgelopen generatie. Maar dat had er ook voornamelijk mee te maken dat die game laat in de last-gen uit kwam en we toen al compleet dood gegooid waren met allerlei open wereld games.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 04-06-2024 08:53 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Laatst online: 11-09 17:59
Twixie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:42:
[...]

Vrij zeker dat dat niet kan. Een upgrade is altijd voor je nog resterende periode.
€20 is ook een no-brainer dan.
Ai bedankt voor de bevestiging! Klopt dat €20 niet veel geld is voor zoveel dagen, maar zoals ik zei, ik gebruik het echt verder niet... maargoed, thnx anyway!

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:49:
[...]

Vooral het begin was wat lastig. Later wordt het allemaal wat makkelijker.
Ik ben nu iets verder en heb een beter wapen, het is inderdaad een stuk makkelijker hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Hulleman schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:52:
[...]

Dat vond ik ook een groot probleem met GoT. De open wereld was mooi, maar pakte me niet. De open wereld gameplay mechanics, alhoewel in de basis niet heel veel anders dan andere open wereld games, vond ik echt super suf. De combat vond ik prima gevonden, maar was wel echt enorm repeterend. Er waren 4 tegenstanders, namelijk mannetjes met een zwaard, schild, speer of een grote dude. Elke x de juiste stance kiezen en het was letterlijk twee drukken op de knop.

Ik vond GoT wel één van de minste open wereld games van de afgelopen generatie. Maar dat had er ook voornamelijk mee te maken dat die game laat in de last-gen uit kwam en we toen al compleet dood gegooid waren met allerlei open wereld games.
helemaal mee eens wat betreft de open wereld. De wereld was dood, totaal geen interactie. Verder waren de random events zo voorspelbaar en repeterend dat ik ze op een gegeven moment maar zoveel mogelijk voorbij reed. Steeds dat zelfde clubje bad guys waar je tegen moest vechten.
Maar de plus was voor mij de open wereld mechanic van het navigeren. Dit was zo natuurlijk. En de combat, ja je hebt maar 4 tegenstanders, maar je kon ook switchen tussen stealth en vechten. Op een gegeven moment ben je zo'n killer samurai. Ook de samurai gevechten waren super gaaf en echt een hoogtepunt.
Hopelijk fixen ze in deel 2 de open wereld. Hoeft geen rockstar of zelfs CDPR kwaliteit te zijn. Maar iets minder dood maakt het gewoon zoveel beter. Zelfs Infamous had al meer interactie al was dat zelfs maar minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
cold_as_ijs schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:55:
[...]
Maar de plus was voor mij de open wereld mechanic van het navigeren. Dit was zo natuurlijk.
Dat was inderdaad heel tof gedaan met de wind die je navigeert.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
In Ghost zit een soort van rust waar ik erg van kan genieten.Nee ik ervaar die open-wereld niet als saai/doods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07:20
Hier ook erg genoten van Ghost of Tsushima Director's Cut! :)

Het is geen Red Dead Redemption 2 qua spelwereld, maar dat vind ik niet erg. Voelde wel motivatie om Jin zijn verhaal te beleven. De story dwingt je om tactieken te gebruiken die niet helemaal volgens de samuraicode zijn. Dat heeft weer gevolgen voor Jin zijn persoonlijke relaties, terwijl hij het juist doet om Tsushima te zuiveren van de indringers. Kortom, verhaal i.c.b. Tsushima, soms mooie beelden en de redelijke speelduur (geen AC taferelen) maakte het voor mij een meer dan heerlijk avontuur. Gewoon een videogame zoals ik ze soms graag zie. :P

NSO: SW-7515-1623-5706

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 23:05

s0kkie

Cowabunga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Je bent me net voor, was al bezig met een post met de vraag of ze ervan op de hoogte zijn dat er ook een topic over dat spel bestaat :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik moet eerlijk bekennen dat zodra er 'PC' bij staat, heb ik de neiging niet meer om in dat topic door te gaan, omdat je wordt doodgegooid met pc specs en framerates. De topics krijgen plots een andere wending. Bij ghost is dat nog niet het geval, maar gaat er wel komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 04-06-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
DF Direct Weekly #165: State of Play Reaction, Sony PC Strategy, COD Black Ops 6 on Game Pass

Astro valt ook goed bij de DF jongens in de smaak.Astro straks 120 op de Pro zou nice zijn. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
G_Dragon schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Je bent me net voor, was al bezig met een post met de vraag of ze ervan op de hoogte zijn dat er ook een topic over dat spel bestaat :P
Op die manier sla je wel alle discussie in een topic als deze weg. Een paar posts over een game moet kunnen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Farabi schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:27:
ik moet eerlijk bekennen dat zodra er 'PC' bij staat, heb ik de neiging niet meer om in dat topic door te gaan, omdat je wordt doodgegooid met pc specs en framerates. De topics krijgen plots een andere wending. Bij ghost is dat nog niet het geval, maar gaat er wel komen.
Als er straks een PS5-pro komt dan gaat men bij games ook los over dat soort tech praat.Dit zijn dingen waar je weinig aan kan doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Timothy3000 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:45:
[...]

Op die manier sla je wel alle discussie in een topic als deze weg. Een paar posts over een game moet kunnen imo.
ja en dan verbaasd zijn dat een topic doodbloed ;). Al iets teveel topics meegemaakt die kapot gemodereerd zijn en daardoor langzaam doodbloedde. Nu ben ik niet jaloers op de mods hier, is best wel een lastige functie omdat je het altijd fout doet in de ogen van iemand ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:45:
[...]

Precies, anders mogen wij hier straks alleen nog over de PS5 hardware praten en dat is ook al beperkt, aangezien je ook niet over problemen met de hardware mag praten, want daar is ook weer een ander topic voor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Als er straks een PS5-pro komt dan gaat men bij games ook los over dat soort tech praat.Dit zijn dingen waar je weinig aan kan doen.
We zitten hier toch op een Tech website? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:14:
[...]

We zitten hier toch op een Tech website? :9
Ik heb er ook geen probleem mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
het valt mij tegenwoordig sowieso op dat er maar ongeveer 5 gebruikers dit soort topics in leven houden. is het dan eigenlijk niet een beetje doodgebloed?

ik kan nog 2 of 3 harde fanaten herinneren, maar zo te zien hebben die een ban gehad.

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 04-06-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:36:
het valt mij tegenwoordig sowieso op dat er maar ongeveer 5 gebruikers dit soort topics in leven houden. is het dan eigenlijk niet een beetje doodgebloed?

ik kan nog 2 of 3 harde fanaten herinneren, maar zo te zien hebben die een ban gehad.
Ik mis Kalder ook al een hele tijd. Maar ik heb het idee dat hij een ban heeft gekregen. Maar verder komt dit ook wel een beetje door het beleid van tweakers eerlijk gezegd, veel discussies worden direct de mond gesnoerd waardoor mensen op een gegeven moment geen zin meer hebben om hier over de ps5 te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik zal niet zeggen dat ik een lieverdje ben, maar met sommige ban's ben ik het harstikke mee eens. je hoefde maar een beetje kritiek te geven op een spel en je werd door sommige als 'troll' benaderd. die dagen lijken nu wel voorbij door dit beleid.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 04-06-2024 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:45:
[...]

Ik mis Kalder ook al een hele tijd. Maar ik heb het idee dat hij een ban heeft gekregen. Maar verder komt dit ook wel een beetje door het beleid van tweakers eerlijk gezegd, veel discussies worden direct de mond gesnoerd waardoor mensen op een gegeven moment geen zin meer hebben om hier over de ps5 te praten.
Is niet alleen hier. Kijk maar eens in het voetbal / F1 topic. Iedereen die een discussie aangaat, wordt het topic gesloten. Dan nog niet eens de discussies in het Songfestival topic :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:51:
[...]

Is niet alleen hier. Kijk maar eens in het voetbal / F1 topic. Iedereen die een discussie aangaat, wordt het topic gesloten. Dan nog niet eens de discussies in het Songfestival topic :+
Ja jammer is dat. Wellicht dat er binnenkort een andere website komt die dit wel allemaal toe laat. Waardoor je weer als vanouds kan discussiëren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Er worden ook wat te snel topics aangemaakt voor games imo. Soms is het ook beter om even in dit soort topics aan te voelen hoeveel animo er voor is. En daarbij komen mensen die geen interesse hebben niet in specifieke topics waardoor ze misschien wel toffe games missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:14
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:56:
[...]

Ja jammer is dat. Wellicht dat er binnenkort een andere website komt die dit wel allemaal toe laat. Waardoor je weer als vanouds kan discussiëren.
Twitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, echt een website. Maar daar wellicht later meer over ;-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Amos_x
Interessant, dan ben ik toch niet de enige die het is opgevallen. Alle grote topics zijn zo dood als een pier. Compleet kapot gemodereerd.

Ik reageerde hier vroeger ook vaker. Goed of slecht, daar kan je over discussiëren, maar er was ten minste wat interactie en 'engagement' zoals dat dan heet. Beetje gedachten wisselen, andere standpunten lezen en innemen...

Maar er wordt tweakers-breed heel erg anaal en neurotisch gemodereerd. Je praat heel lichtjes over een aangrenzend onderwerp, een tangentiele uitwijding; "VERTREK ONDMIDDELIJK, NIEUW TOPIC AANMAKEN". Wat dan op een dag tijd volledig wegzakt naar de 25ste pagina en je gewoon geen gesprek kan voeren.

In de Mac topics idem. Alle grote topics zijn compleet dood. Je stelt een tangetiele vraag, wordt hardhandig gewezen op 'dit mag niet' en waar je in het grote topic nog snel een of twee antwoorden had, krijg je in een apart topic helemaal niets meer tot het wegvalt.

Ook hier waren vroeger een aantal users actief waar ik met plezier mee kon discussiëren, maar ook die zie ik hier niet meer terug.

Er is natuurlijk geen gemakkelijkere moderatie dan een topic compleet dood modereren, dan heb je achteraf weinig werk, want geen posts meer en geen topic meer.

Let maar op hoe snel deze post verplaatst wordt naar het 'algemene Spielerei moderatietopic' waar ook verder niemand leest.

Ik ben hier ook een paar maand weg geweest, en mis het eigenlijk helemaal niet. Waar je vroeger als 'casual' playstation gamer hier wel een beetje de belangrijkste topics, games, discussies, controverses enzo meekreeg moet je nu 5 topics volgen.

Wel prima dat ik nu kan zien dat ik hier niet alleen in sta, ik dacht al dat ik het me inbeeldde. Ik dacht er eens een mod over aan te spreken, maar gezien de alwetende autoritaire stijl die ze hanteren, heb ik dat ook maar gelaten voor wat het is.
[...]

Ik ben al een paar maand op zoek naar alternatieven voor GoT. Dus als iemand, iedereen, me op weg kan helpen naar locaties waar je nog als vanouds inderdaad over een hobby/interesse kan leuteren, dan graag. Engelstalig is ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:14
Amos_x schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:17:
Interessant, dan ben ik toch niet de enige die het is opgevallen. Alle grote topics zijn zo dood als een pier. Compleet kapot gemodereerd.

Ik reageerde hier vroeger ook vaker. Goed of slecht, daar kan je over discussiëren, maar er was ten minste wat interactie en 'engagement' zoals dat dan heet. Beetje gedachten wisselen, andere standpunten lezen en innemen...

Maar er wordt tweakers-breed heel erg anaal en neurotisch gemodereerd. Je praat heel lichtjes over een aangrenzend onderwerp, een tangentiele uitwijding; "VERTREK ONDMIDDELIJK, NIEUW TOPIC AANMAKEN". Wat dan op een dag tijd volledig wegzakt naar de 25ste pagina en je gewoon geen gesprek kan voeren.

In de Mac topics idem. Alle grote topics zijn compleet dood. Je stelt een tangetiele vraag, wordt hardhandig gewezen op 'dit mag niet' en waar je in het grote topic nog snel een of twee antwoorden had, krijg je in een apart topic helemaal niets meer tot het wegvalt.

Ook hier waren vroeger een aantal users actief waar ik met plezier mee kon discussiëren, maar ook die zie ik hier niet meer terug.

Er is natuurlijk geen gemakkelijkere moderatie dan een topic compleet dood modereren, dan heb je achteraf weinig werk, want geen posts meer en geen topic meer.

Let maar op hoe snel deze post verplaatst wordt naar het 'algemene Spielerei moderatietopic' waar ook verder niemand leest.

Ik ben hier ook een paar maand weg geweest, en mis het eigenlijk helemaal niet. Waar je vroeger als 'casual' playstation gamer hier wel een beetje de belangrijkste topics, games, discussies, controverses enzo meekreeg moet je nu 5 topics volgen.

Wel prima dat ik nu kan zien dat ik hier niet alleen in sta, ik dacht al dat ik het me inbeeldde. Ik dacht er eens een mod over aan te spreken, maar gezien de alwetende autoritaire stijl die ze hanteren, heb ik dat ook maar gelaten voor wat het is.

[...]

Ik ben al een paar maand op zoek naar alternatieven voor GoT. Dus als iemand, iedereen, me op weg kan helpen naar locaties waar je nog als vanouds inderdaad over een hobby/interesse kan leuteren, dan graag. Engelstalig is ook goed.
Reddit, maar ook wel veel onzin.

Ik heb zelf niet zo'n moeite met het ontopic beleid. Laatst ging het over de kwaliteit van geluidsboxen. Paar opmerkingen oké, maar daarna weer terug naar het onderwerp. Zo'n discussie over Rhonin/Ghost vind ik dan weer prima. Als daar allemaal aparte topics voor worden gemaakt dan lees je daar niets meer over.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Amos_x
G_Dragon schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Waarom doe je dit nou? Ik begrijp het echt niet. Andere users terecht wijzen, bijdehand doen... "Oei er zijn vijf posts gemaakt over een game die niet strikt over de hardware van de ps5 gaat, opzouten daar mee!".

En dat in een topic dat echt niet hard gaat, paar posts per dag? Moet het nog minder? Mag het enkel over de plastic covers gaan en de kleurtjes op de controller? Is alles al niet gezegd over de playstation? Meteen sluiten dan maar?

Even scrollen aan dat wieltje is toch niet zo erg? Ik begrijp dat het steeds een evenwicht is tussen 'hardliners' en zij die wat gemoedelijker willen praten. Maar dit topic is compleet stuk, is het dan zo moeilijk om de balans even te laten overhellen naar breder over je hobby kunnen praten? Ik voel toch duidelijk dat verlangen hier naar aanleiding van de laatste posts, PMs en +1 op m'n post... En dan moeten dan hardliners maar even chillen ipv de sfeer te verzieken voor zij die gewoon over spelletjes willen praten....

[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 04-06-2024 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Zapato schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:36:
[...]

Reddit, maar ook wel veel onzin.

Ik heb zelf niet zo'n moeite met het ontopic beleid. Laatst ging het over de kwaliteit van geluidsboxen. Paar opmerkingen oké, maar daarna weer terug naar het onderwerp. Zo'n discussie over Rhonin/Ghost vind ik dan weer prima. Als daar allemaal aparte topics voor worden gemaakt dan lees je daar niets meer over.
Ja uiteraard, luidsprekers en tv's horen hier niet. Dat is gewoon duidelijk en zal vast wel consensus over zijn. Net zoals een tv meubel of de bank waarop je zit.

Maar ik zeg maar wat, je wil het over een dualsense edge hebben, en ik ben vrijwel zeker dat er hier tussen zitten die je daarvoor naar een 'apart topic' willen duwen. Even overdreven gesteld.

En alle games zijn met cycli. Toen spiderman even hot was, ging het daar dan over. Prima, tenminste wat te lezen. Nu praat niemand er nog over. Gewoon go with the flow. Als het dan gaat over walkthroughs en collectables, ok, wellicht in een eigen topic. Anders is het gewoon fijn om te lezen wat er leeft bij de medegamers.
Zo'n discussie over Rhonin/Ghost vind ik dan weer prima. Als daar allemaal aparte topics voor worden gemaakt dan lees je daar niets meer over.
En dan vooral voor zo'n game die vrij slecht gereviewed is (maar maar je wel nog plezier aan kan beleven, ik ben ook zo iemand, aparte smaak wellicht), en hier door max. 3 gamers gespeeld wordt. Een apart topic is dan 5 posts en weg.

[ Voor 14% gewijzigd door Amos_x op 04-06-2024 15:47 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jori040
Ben soweiso niet voor een streng ban beleid.In het echt leven heeft ook iedereen wel eens te maken met moeilijke mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik sta er blijkbaar iets anders in dan jullie zo te zien. ik vond het met bepaalde figuren echt te kinderachtig worden hier. toegegeven dat ik me er soms ook aan schuldig maakte, maar k heb liever een streng gemodereerde topic, dan zoveelste 'welles-nietes bash' discussie waar mensen elkaars mening niet konden uitstaan. misschien zijn de topics aan het 'doodbloeden' maar ik verkies altijd kwaliteit boven kwantiteit op dit gebied. ik merk juist weer dat ik meer actiever ben geworden hier.

zo, en nu even een veeg door dit topic heen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 04-06-2024 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Amos_x schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:37:
[...]

Waarom doe je dit nou? Ik begrijp het echt niet. Andere users terecht wijzen, bijdehand doen... "Oei er zijn vijf posts gemaakt over een game die niet strikt over de hardware van de ps5 gaat, opzouten daar mee!".

En dat in een topic dat echt niet hard gaat, paar posts per dag? Moet het nog minder? Mag het enkel over de plastic covers gaan en de kleurtjes op de controller? Is alles al niet gezegd over de playstation? Meteen sluiten dan maar?

Even scrollen aan dat wieltje is toch niet zo erg? Ik begrijp dat het steeds een evenwicht is tussen 'hardliners' en zij die wat gemoedelijker willen praten. Maar dit topic is compleet stuk, is het dan zo moeilijk om de balans even te laten overhellen naar breder over je hobby kunnen praten? Ik voel toch duidelijk dat verlangen hier naar aanleiding van de laatste posts, PMs en +1 op m'n post... En dan moeten dan hardliners maar even chillen ipv de sfeer te verzieken voor zij die gewoon over spelletjes willen praten....
Mijn oprechte excuses als ik deze indruk met mijn reactie heb gewekt want dit is niet zoals ik het bedoelde, ik probeer juist mee te denken met mensen hier op het forum. Als ik zoals nu zie dat er gesproken word over een spel, geef ik vaak als tip nog extra mee dat er ook een onderwerp van bestaat. Voor bijvoorbeeld het geval wanneer mensen hun antwoorden niet hier krijgen / vinden, dat ze dan misschien wel in het aparte topic hun antwoorden kunnen vinden of al gegeven zijn.

Meer is er niet mee bedoeld, hoop dat je mij nu wel begrijpt en anders tegen mijn reactie aankijkt :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Als ik een voorbeeld mag noemen. Voetbal gerelateerd, als Feyenoord verliest of Ajax, is het " ineens' heel druk in het topic en mensen geven elkaar dan oprecht een steek onder water, die wordt terecht tijdelijk dicht gegooid. Dat is in dit topic totaal niet aan de orde.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:15:
ik sta er blijkbaar iets anders in dan jullie zo te zien. ik vond het met bepaalde figuren echt te kinderachtig worden hier. toegegeven dat ik me er soms ook aan schuldig maakte, maar k heb liever een streng gemodereerde topic, dan zoveelste 'welles-nietes bash' discussie waar mensen elkaars mening niet konden uitstaan. misschien zijn de topics aan het 'doodbloeden' maar ik verkies altijd kwaliteit boven kwantiteit op dit gebied. ik merk juist weer dat ik meer actiever ben geworden hier.

zo, en nu even een veeg door dit topic heen :P
Ik snap je wel een beetje. Wat ik vooral merk, is dat er een vaste groep gebruikers op dit forum actief is die weinig tegenspraak kan verdragen. Dit gaat niet specifiek over dit onderwerp, hoor. Ze blijven de discussie voeren, totdat ze hun gelijk krijgen. Vaak helpen ze elkaar daarbij, waardoor het eindeloos doorgaat. Ik begrijp het dan ook als een moderator ingrijpt. Soms kan dat als te snel worden gezien, maar als je het niet doet, komt er geen einde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:16:
[...]

Maar goed, back to PlayStation-gelul. :+
En ik citeer mezelf even. Deze lijkt me nu aardig van toepassing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:28:
[...]

Ik snap je wel een beetje. Wat ik vooral merk, is dat er een vaste groep gebruikers op deze site actief is die weinig tegenspraak kan verdragen. Dit gaat niet specifiek over dit onderwerp, hoor. Ze blijven de discussie voeren, totdat ze hun gelijk krijgen. Vaak helpen ze elkaar daarbij, waardoor het eindeloos doorgaat. Ik begrijp het dan ook als een moderator ingrijpt. Soms kan dat als te snel worden gezien, maar als je het niet doet, komt er geen einde aan.
Het ging mij vooral om, telkens als het over games gaat, dat er naar aparte topics geduwd wordt. Hoe wil je als iemand zonder al te veel tijd nog een beetje op de hoogte blijven? Vooral als het meer 'big picture' is en de 'feel' van games, en hoe ze zich verhouden tot andere. Dus inderdaad dus niet over erg specifieke boss battle mechanics of zo.

Ook andere context, duiding, wordt snel naar aparte topics geduwd. Waardoor hier niets overblijft wat waarde heeft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Amos_x schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:38:
[...]

Het ging mij vooral om, telkens als het over games gaat, dat er naar aparte topics geduwd wordt. Hoe wil je als iemand zonder al te veel tijd nog een beetje op de hoogte blijven? Vooral als het meer 'big picture' is en de 'feel' van games, en hoe ze zich verhouden tot andere. Dus inderdaad dus niet over erg specifieke boss battle mechanics of zo.

Ook andere context, duiding, wordt snel naar aparte topics geduwd. Waardoor hier niets overblijft wat waarde heeft.
Precies, ik snap best dat je niet teveel mag afwijken. Maar soms gebeurt dat nou eenmaal. Je komt vanzelf weer on topic. Daarnaast moet je denk ik gewoon alle ps5 games hier kunnen bespreken. Want waar gaan wij het hier anders over hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
De Sony VR is nu €413,71 op Amazon.de.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 23:05

s0kkie

Cowabunga

Games dat nog geen topic hebben of nog niet gereleased zijn prima, games dat al jaaaaaaren geleden uit zijn gekomen, ga lekker daar verder ;)
Vooral als het een nutteloze discussie over hoe saai de wereld in de game is met 20+ berichten allemaal hetzelfde over de saaie wereld.

[ Voor 3% gewijzigd door s0kkie op 04-06-2024 17:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
s0kkie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:57:
Games dat nog geen topic hebben of nog niet gereleased zijn prima, games dat al jaaaaaaren geleden uit zijn gekomen, ga lekker daar verder ;)
Vooral als het een nutteloze discussie over hoe saai de wereld in de game is met 20+ berichten allemaal hetzelfde over de saaie wereld.
Dan scroll je toch gewoon door? Als we het niet meer over PS games kunnen hebben in een PS topic kan er wel een slotje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Lijkt me niet een discussie om hier te houden toch? Want nu gaat het al niet eens meer over PS5 games.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:30:
[...]

Dan scroll je toch gewoon door? Als we het niet meer over PS games kunnen hebben in een PS topic kan er wel een slotje op.
Precies dit. Er is hier gesproken over rise of the ronin, toen werd er al snel een vergelijk gemaakt met Ghost. Prima om daar even over te discussiëren. Ik ga niet telkens kijken of er een topic voor een bepaalde game is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Lijkt me ook goed om deze discussie te stoppen, iig op deze plek.

Ik herken overigens niet wat hierboven allemaal gesteld word. Volgens mij is er prima ruimte om het hier over PS5 games te hebben, ook als die games een eigen topic hebben. Waar we (met z'n allen) voor moeten opletten is dat niet de hele discussie hierheen verhuist. Maar zeker dingen over hoe games ervaren worden etc kan ook prima hier. Vragen als 'ik zit vast bij X en Y, whelp', kunnen wat mij betreft dan weer beter in een game-specifiek topic.

Er zijn enkele onderwerpen die echt een no-go zijn, en dat is niet omdat wij dat als moderators zo graag willen. Buiten dat moet er wat mij betreft gewoon ruimte te zijn om alles (of toch, veel) PS-related hier te bespreken. Mocht het toch uit de hand lopen horen we dat graag (maak dan een Topic Report aan, en reageer er niet zelf op, nahja, jullie kennen het principe wel :))

Iemand nog wat leuks gespeeld op zijn PS5? ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:54:

Ben nog steeds helemaal verliefd op de wereld van Horizon: Forbidden West, ben met het verhaal over de helft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:01:
[...]

Ben nog steeds helemaal verliefd op de wereld van Horizon: Forbidden West, ben met het verhaal over de helft.
Ik vond de wereld alleen wel een beetje leeg... Grapje, jongens. :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
BM schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:54:
Lijkt me ook goed om deze discussie te stoppen, iig op deze plek.

Ik herken overigens niet wat hierboven allemaal gesteld word. Volgens mij is er prima ruimte om het hier over PS5 games te hebben, ook als die games een eigen topic hebben. Waar we (met z'n allen) voor moeten opletten is dat niet de hele discussie hierheen verhuist. Maar zeker dingen over hoe games ervaren worden etc kan ook prima hier. Vragen als 'ik zit vast bij X en Y, whelp', kunnen wat mij betreft dan weer beter in een game-specifiek topic.

Er zijn enkele onderwerpen die echt een no-go zijn, en dat is niet omdat wij dat als moderators zo graag willen. Buiten dat moet er wat mij betreft gewoon ruimte te zijn om alles (of toch, veel) PS-related hier te bespreken. Mocht het toch uit de hand lopen horen we dat graag (maak dan een Topic Report aan, en reageer er niet zelf op, nahja, jullie kennen het principe wel :))

Tuurlijk, jij herkent je hier weer niet in. Maar dat is ook het probleem, de moderatie (met name jij) kent totaal geen zelf reflectie. Iets met je hoofd in het zand steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Wat is die melding met 'er is gamehulp beschikbaar' rechtsboven iedere keer? Dit is met de nieuwe softwareupdate gekomen als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:46:
Wat is die melding met 'er is gamehulp beschikbaar' rechtsboven iedere keer? Dit is met de nieuwe softwareupdate gekomen als het goed is.
Volgens mij dat je via activity cards hints / hulpvideos kunt bekijken. Eerder waren dat alleen videos die de developer had gemaakt, maar sinds de laatste update kunnen dat ook videos van andere spelers zijn.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Raem schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:48:
[...]

Volgens mij dat je via activity cards hints / hulpvideos kunt bekijken. Eerder waren dat alleen videos die de developer had gemaakt, maar sinds de laatste update kunnen dat ook videos van andere spelers zijn.
Ik speel een game voor mijzelf, niet voor tips of voor de socials, dan zoek ik die zelf wel op. Met video’s komen er altijd weer advertenties vroeg of laat en zon proberen ze je vol te pompen met reclame.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 23 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties