• Misterxbee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:57
Orian schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:07:
[...]

Ik lees met enige regelmaat dit topic (ben meer een lurker dan een reageerders), maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom deze random(?) YouTuber door je elke week wordt gepost. Je doet alsof hij 'de bevestiging heeft gekregen', maar dat is gewoon een algemeen nieuwsbericht. Of is hij persoonlijk de bron? Er is ook nauwelijks (of ik heb het gemist) interactie over de filmpjes. Logisch, het nieuws is over het algemeen al lang gepost, want hij herhaalt gewoon het nieuws van die week.

In andere woorden, waarom moet dit topic als een soort reclame voor deze YouTuber worden gebruikt? Ik neem aan dat het niet de bedoeling is elke week promotie voor YouTubers te maken op tweakers? Of mag iedereen vanaf nu hier gewoon (zijn eigen?) youtube filmpjes gaan posten om meer views te halen.

Mijn mening, maar ik ben benieuwd hoe de rest dit ziet: als ik het wekelijkse filmpje van deze YouTuber wil zien abonneer ik me wel op zijn YouTube kanaal. Dat hoef ik niet op het tweakers forum te zien, daar kom ik voor de mening/discussie van tweakers.
Je kan ook over het bericht heen lezen. Zijn wel meer berichten waarvan gedacht word is dit nodig.

Persoonlijk vind ik het fijn dat de lets talk er elke week voorbijkomt dus vanuit mij dank.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:33
Wel grappig dat 'Mystic de bevestiging heeft gekregen' over Laufey terwijl PlayStation dit zelf officieel heeft aangekondigd deze week haha.

Voor mij is t ook niet nodig maar ik negeer het gewoon.

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Misterxbee schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 00:13:
[...]

Je kan ook over het bericht heen lezen. Zijn wel meer berichten waarvan gedacht word is dit nodig.

Persoonlijk vind ik het fijn dat de lets talk er elke week voorbijkomt dus vanuit mij dank.
Zeker kan dat. Maar toch waarderen (de andere) moderators op tweakers het niet als je topics opent en daar links naar random YouTubers gaat plaatsen. Tweakers is best streng in hun moderatie over het algemeen, wat ik erg waardeer. Het voorkomt dat het hier een zooitje wordt.

Mijn vraag is daarom waarom dit hier wel gebeurt, door een mod nog wel.

Gezien het aantal duimpjes dat mijn post krijgt ben ik niet de enige met deze vraag (/irritatie).

[ Voor 7% gewijzigd door Orian op 01-08-2026 09:03 ]

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-08 18:04
Jumpman schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:20:
Sony, gaat niets doen met de protest acties van gamers (was te verwachten).

https://kotaku.com/sony-n...e-this-forward-2000720708
Nee inderdaad. Het enige wat je kunt doen is stemmen met je portemonnee. Als de PS6 boven de 1000 Euro gaat kosten gaan veel mensen afhaken verwacht ik. Zelf wacht ik af tot de nieuwe console daadwerkelijk is aangekondigd. Ik wil graag weten hoe ze omgaan met de PS4 en PS5 games op discs en digitale licenties.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:56
Vis schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 07:30:
[...]

Ik bedoel maar te zeggen dat de verschillen grafisch marginaal zullen zijn van de PS5 Pro en de PS6.

Elke console generatie verkleind dit.
De 4k@60, pssr 3.0 en vooral de path tracing (ik hoop toch dat ps6 dit gaat hebben) implementatie gaan toch veel doen hoor. Path tracing transformeert het beeld enorm.

Zie maar naar RE9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxHYk6IzPYG72iV6KpOtUTjL4c8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LteCFtRvxf9l86S5dFQMNtvS.jpg?f=fotoalbum_large

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:12
Indiana Jones and the Great Circle - Premium Edition voor €55 in de PS Store. Is dit een mooie prijs ?

DLC de moeite waard ?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Sefaex schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:36:
Indiana Jones and the Great Circle - Premium Edition voor €55 in de PS Store. Is dit een mooie prijs ?

DLC de moeite waard ?
Ik vond de DLC wel leuk, maar het speelt zich wel vooral af in donkere en oude gedeeltes onder de grond. Niet in de open buiten lucht.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 13:43
Orian schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:02:
[...]

Zeker kan dat. Maar toch waarderen (de andere) moderators op tweakers het niet als je topics opent en daar links naar random YouTubers gaat plaatsen. Tweakers is best streng in hun moderatie over het algemeen, wat ik erg waardeer. Het voorkomt dat het hier een zooitje wordt.

Mijn vraag is daarom waarom dit hier wel gebeurt, door een mod nog wel.

Gezien het aantal duimpjes dat mijn post krijgt ben ik niet de enige met deze vraag (/irritatie).
Ik plaatste deze video al voordat ik moderator werd. Ik deelde deze video's omdat er vaak leuke nieuwtjes in stonden, over nieuwe games, ontwikkelingen rondom studio's, enzovoort. In het begin werd dit juist gewaardeerd. Ik merk echter dat het de laatste tijd vaker als spam wordt gezien. Dat vind ik jammer, want het is absoluut niet zo bedoeld.

Bedankt voor je eerlijke feedback, dat wordt gewaardeerd. Aangezien het de laatste tijd vaker gemeld wordt, heb ik besloten om deze video's niet meer te delen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 00:36
Linksquest schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:51:
[...]

Ik plaatste deze video al voordat ik moderator werd. Ik deelde deze video's omdat er vaak leuke nieuwtjes in stonden, over nieuwe games, ontwikkelingen rondom studio's, enzovoort. In het begin werd dit juist gewaardeerd. Ik merk echter dat het de laatste tijd vaker als spam wordt gezien. Dat vind ik jammer, want het is absoluut niet zo bedoeld.

Bedankt voor je eerlijke feedback, dat wordt gewaardeerd. Aangezien het de laatste tijd vaker gemeld wordt, heb ik besloten om deze video's niet meer te delen.
Dat vind ik dan wel weer heel sportief van je. Respect daarvoor!

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06:30
Ik vind MysticRyan geen random YouTuber. Vaak informatieve, rustige video’s gemaakt door een generatiegenoot. Kan zijn stijl wel waarderen en zijn wekelijkse nieuws recap Let’s Talk Playstation is voor mensen zoals ik ideaal. Ik lees niet ieder nieuwtje en zo blijf ik ook op de hoogte.

Dat gezegd hebbende hoeft het voor mij hier niet (structureel) gedeeld te worden. Daar heb ik mijn YouTube subscriptions voor.

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:51:
[...]

Jij ook bedankt voor je snelle en open reactie!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-08 17:30
bRuud83 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:05:
[...]

Nee inderdaad. Het enige wat je kunt doen is stemmen met je portemonnee. Als de PS6 boven de 1000 Euro gaat kosten gaan veel mensen afhaken verwacht ik. Zelf wacht ik af tot de nieuwe console daadwerkelijk is aangekondigd. Ik wil graag weten hoe ze omgaan met de PS4 en PS5 games op discs en digitale licenties.
ik denk dat er al heel veel mensen afvallen als het ding tussen de 800-1000 euro gaat kosten. Veel mensen willen nu al niet de huidige PS5 betalen, dus ik verwacht niet dat er veel mensen overstag zullen gaan. Tuurlijk zul je altijd de fomo mensen hebben, maar de all digital bevalt me voor geen meter als je maar bij een store kunt kopen, want zeg nou zelf, wie koopt er een doosje met een code, dat zal bijna niemand zijn.

Ikzelf zal ook niet voor een PS6 gaan, voor de exclusives hoef ik het niet te doen in ieder geval, de meeste heb ik weinig tot geen interesse in, dan maar sparen voor een goede PC waar ik naast gamen nog veel meer mee kan doen.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:29

Vis

Cowboy_Henk schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:10:
[...]

De 4k@60, pssr 3.0 en vooral de path tracing (ik hoop toch dat ps6 dit gaat hebben) implementatie gaan toch veel doen hoor. Path tracing transformeert het beeld enorm.

Zie maar naar RE9

[Afbeelding]
4k@60fps doet de Pro nu ook al bij bijna alle games. PSSR 3.0 zal gewoon ook op de 5 uitkomen lijkt mij.

En die voorbeelden van dat licht zie ik nu al bij veel games, zeer slecht voorbeeld trouwens want ray tracing en dan een compleet overschaduwd stuk laten zien klopt niet.

path tracing is ook aangekondigd voor de 5 Pro meen ik.

De stapjes worden alsmaar kleiner dus ik denk dat je met de 5 Pro nog wel minstens 5 jaar vooruit kunt vanaf heden.

[ Voor 6% gewijzigd door Vis op 01-08-2026 10:35 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Pro-prutser
Vis schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:34:
[...]

4k@60fps doet de Pro nu ook al bij bijna alle games. PSSR 3.0 zal gewoon ook op de 5 uitkomen lijkt mij.

En die voorbeelden van dat licht zie ik nu al bij veel games, zeer slecht voorbeeld trouwens want ray tracing en dan een compleet overschaduwd stuk laten zien klopt niet.

De stapjes worden alsmaar kleiner dus ik denk dat je met de 5 Pro nog wel minstens 5 jaar vooruit kunt vanaf heden.
Daarom beschouw ik mijn PS5 Pro als een PS6. Dat klopt natuurlijk niet, maar zo voelt het nu wel voor mij.

Ik vind mijn Switch 2 in Dock Mode eigenlijk ook een soort Switch Pro.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:10:
[...]

Zie maar naar RE9

[Afbeelding]
Sorry, maar dat plaatje lijkt eerder op een goed geïmplementeerde HDR-weergave :P

• Cowboy_Henk
Tja een screenshot is inderdaad niet goed om het verschil te laten zien. Nochtans is het verschil aanzienlijk. PT op ps5 pro? Hmm dan in very light modus met weinig geometrie.

Maar misschien zie je het op deze video

• giantgiantus
  • Laatst online: 23:16
Sefaex schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:36:

DLC de moeite waard ?
Ik vond de hele game enorm tegenvallen. Weet niet wat het was, maar ik vond het erg saai en de gameplay erg ouderwets.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

indiana vond ik dan weer geweldig.
Was een van de weinige game trailers waar ik dacht "jammer alleen op Xbox"
Gelukkig later ook op de PS. En heb er juist van genoten. Best goed herkenbaar als indy qua humor en opmerkingen.
Best leuke omgevingen en puzzels.
Niet de beste combat in een game. Maar ik heb me goed vermaakt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Cowboy_Henk
Ik heb ook erg genoten van Indiana Jones, ben nu met de DLC bezig. Sfeer is top, Troy Baker als Harisson Ford is geweldig goed. De map verkennen en alles ontdekken vind ik een echt plezier, en als je alle kaarten heb gevonden om alle relics, boeken,... te zoeken vind ik echt super leuk. Puzzels zijn soms uitdagend maar niet irritant moeilijk. Combat is in het begin wel leuk maar daarna repititief. En als je een goed uniform had gevonden hoef je zelfs niet te vechten. Maar je merkt wel dat combat niet het gene is waar het spel om draait, het gaat om de verwondering van iets te ontdekken.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:43

R.G

Zijn bijna alle ps5 games ook op pc?

Door sony aankondiging ben ik aan overwegen alles can Sony weg te doen..

Maar als ik Uncharted series etc niet meer kan spelen is wel zonde en Spiderman serie..

Dus twijfel nog.

Maar als zometeen gta6 er is dan worden ps5 gewilt en kan je nog een betere prijs krijgen?

Dus misschien nog afwachten?

• Vis

Vis

R.G schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 05:02:
Zijn bijna alle ps5 games ook op pc?

Door sony aankondiging ben ik aan overwegen alles can Sony weg te doen..

Maar als ik Uncharted series etc niet meer kan spelen is wel zonde en Spiderman serie..

Dus twijfel nog.

Maar als zometeen gta6 er is dan worden ps5 gewilt en kan je nog een betere prijs krijgen?

Dus misschien nog afwachten?
Koop jij nog pc games fysiek op schijf dan?

Beetje naïef nietwaar?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:43
Sony heeft juist aangegeven te stoppen met hun games op de PC uit te brengen omdat het niet rendabel bleek te zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Sefaex
Mijn broer is geen gamer, maar wil speciaal voor GTA 6 een Pro halen. Wat me nu opvalt, is dat de Pro letterlijk overal uitverkocht is. Alleen via Sony zelf lijkt hij nog te bestellen, maar dan wel voor €900.

Oké, waarschijnlijk heb ik onder een steen gelegen.

Maar:
  1. Waarom is de Pro ineens zo schaars?
  2. Waarom kost hij ineens €200 meer?

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:26
Sefaex schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:45:
Mijn broer is geen gamer, maar wil speciaal voor GTA 6 een Pro halen. Wat me nu opvalt, is dat de Pro letterlijk overal uitverkocht is. Alleen via Sony zelf lijkt hij nog te bestellen, maar dan wel voor €900.

Maar:
  1. Veel mensen kopen het nu omdat er een hype is.
  2. Hij kost 100 meer. Was eerst 800, nu 900. Die 100 is een prijsverhoging vanwege schaarste van geheugen e.d.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:43

Vrijdag

De Goede

Maar:
Kapitalisme in optima forma 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15dO9Dqku6819VMPuDfu6C8ayCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmvVhvXhuCb39CssR7TkXpHc.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Sefaex
Zorroberner schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:46:
[...]
  1. Veel mensen kopen het nu omdat er een hype is.
  2. Hij kost 100 meer. Was eerst 800, nu 900. Die 100 is een prijsverhoging vanwege schaarste van geheugen e.d.
Jaartje terug gewoon €669 rond kerst bij Bol.com

Mafieuse praktijken van Sony!

• giantgiantus
  • Laatst online: 23:16
Sefaex schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:21:
[...]

Denk dat je gemist hebt dat geheugen nogal duur is geworden :).

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-08 18:36
Vis schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:34:
[...]

Het lijkt me sterk dat ze PSSR 3.0 ook naar de PS5 Pro zullen brengen. Dat zou bijzonder dom van Sony zijn. Om precies de reden die je zelf aangeeft.

Volgens mij heb ik het hier al eerder aangegeven, maar de PS6 zal o.a. ook frame generation gaan krijgen. Bovenop de huidige upscaling zoals we de nu al kennen met PSSR 2.0, welke al heel goed werkt, zie de recent uitgekomen games.

Of dat EUR 1.000+ waard is, dat is een ander verhaal, maar er zal zeker een significant verschil bestaan tussen de PS5 Pro en de PS6.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Rossi46 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:32:
[...]

Het lijkt me sterk dat ze PSSR 3.0 ook naar de PS5 Pro zullen brengen
Wees nog maar voorzichtig. Het enige wat we tot nu toe niet hebben gehad is dat ze een hardware-optimalisatie te koop hebben gezet. Doe dit, en de simulatie is compleet deze generatie.

Wie zou zich nog verbazen als ze volgend jaar PSSR 3.0 voor €99 beschikbaar stellen voor Pro eigenaren? snellere en makkelijkere oplossing dan een PS6.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 03-08-2026 18:58 ]

• Pro-prutser
Farabi schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:55:
[...]

Wees nog maar voorzichtig. Het enige wat we tot nu toe niet hebben gehad is dat ze een hardware-optimalisatie te koop hebben gezet. Doe dit, en de simulatie is compleet deze generatie.

Wie zou zich nog verbazen als ze volgend jaar PSSR 3.0 voor €99 beschikbaar stellen voor Pro eigenaren? snellere en makkelijkere oplossing dan een PS6.
Breng ze aub niet op ideeën

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:43

Vrijdag

De Goede

Farabi schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:55:
[...]

Lijkt me dat ze dat eerder toe zullen voegen aan Plus Premium ofzo. Plus Platinum :P Zoiets heb je liever in abbo vorm dan éénmalige aanschaf. Beter voor de aandeelhouders. Die G6 is ook niet gratis 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:34

Maar:
Ik denk dat je in de handjes mag klappen dat hij nog ergens voor de adviesprijs van €900 te krijgen is. Ik voorzie andere tijden richting de release van GTA VI en verder in de hardwaretekorten.

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 23-08 08:57
Rossi46 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:32:
[...]

Het lijkt me sterk dat ze PSSR 3.0 ook naar de PS5 Pro zullen brengen. Dat zou bijzonder dom van Sony zijn. Om precies de reden die je zelf aangeeft.

Volgens mij heb ik het hier al eerder aangegeven, maar de PS6 zal o.a. ook frame generation gaan krijgen. Bovenop de huidige upscaling zoals we de nu al kennen met PSSR 2.0, welke al heel goed werkt, zie de recent uitgekomen games.

Of dat EUR 1.000+ waard is, dat is een ander verhaal, maar er zal zeker een significant verschil bestaan tussen de PS5 Pro en de PS6.
PSSR3 hoeft misschien niet te komen voor PS5 Pro, maar verbeteringen voor de huidige PSSR2 nog altijd wel. Er bestaan van DLSS ook subversies. Sony noemt het zelf enhanced PSSR en geeft het publiekelijk geen versienr.

• Rossi46
Vanduul42 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:04:
[...]

PSSR3 hoeft misschien niet te komen voor PS5 Pro, maar verbeteringen voor de huidige PSSR2 nog altijd wel. Er bestaan van DLSS ook subversies. Sony noemt het zelf enhanced PSSR en geeft het publiekelijk geen versienr.
Daar geldt toch precies hetzelfde voor? Zodra Sony met een specifieke PSSR versie voor de PS6 komt, lijkt mij de kans bijzonder klein dat de PSSR versie van de PS5 Pro nog updates zal krijgen. Ze willen je immers richting de PS6 bewegen.

• Vanduul42
Rossi46 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:53:
[...]

Daar geldt toch precies hetzelfde voor? Zodra Sony met een specifieke PSSR versie voor de PS6 komt, lijkt mij de kans bijzonder klein dat de PSSR versie van de PS5 Pro nog updates zal krijgen. Ze willen je immers richting de PS6 bewegen.
Voordat de PS6 uitkomt kunnen er als nog verbeteringen komen voor de PS5 Pro. We weten immers niet eens wanneer de PS6 uitkomst. Dat kan nog makkelijk 2,5 jaar duren.

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-08 08:43
Sefaex schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:21:
[...]

In die periode zag je de RAM en opslag geheugenprijzen al flink stijgen en dat heeft zich alleen maar doorgezet dit jaar. Daar is Sony niet immuun voor. De Pro heeft bovendien 2TB aan opslag intern en 16GB GDDR6 + 2GB DDR5 aan werkgeheugen waardoor de impact nog groter is. 100 euro duurder dan de introductieprijs valt dus wel mee. Al leverde de PS5 Pro bij lancering wel een mooie winst op vergeleken met een normale PS5 waar geen of nauwelijks winst op wordt gemaakt.

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-08 12:45
Stijgt de PS5 Pro ook op bij jullie indien er Battlefield Redsec (of een equivalent daarvan) wordt gespeeld?

Ik heb hem nu net twee weken en toen ik Battlefield speelde klonk ie een stuk harder dan mijn PS4 Pro. Zodanig hard dat ik hem ook door mijn koptelefoon heen hoorde.

Heb de afgelopen twee weken voornamelijk Immortals Fenyx Rising gespeeld en daarbij hoor ik de fans in ieder geval niet.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:07
RazorMaron schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:04:
Stijgt de PS5 Pro ook op bij jullie indien er Battlefield Redsec (of een equivalent daarvan) wordt gespeeld?

Ik heb hem nu net twee weken en toen ik Battlefield speelde klonk ie een stuk harder dan mijn PS4 Pro. Zodanig hard dat ik hem ook door mijn koptelefoon heen hoorde.

Heb de afgelopen twee weken voornamelijk Immortals Fenyx Rising gespeeld en daarbij hoor ik de fans in ieder geval niet.
Heb de ps5 (pro) nog nooit gehoord de ps4 pro daarentegen 😲 achteraf bizar dat een console zoveel lawaai moet maken..

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:37
RazorMaron schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:04:

Krijgt hij voldoende koele lucht? Ik merk dat hij harder gaat blazen als hij warmer word. Heb hem in een kastje. Als ik dan het deurtje verder open neemt het weer af

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
RomeoOscarBravo schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:55:
[...]

Ik denk dat je in de handjes mag klappen dat hij nog ergens voor de adviesprijs van €900 te krijgen is. Ik voorzie andere tijden richting de release van GTA VI en verder in de hardwaretekorten.
Voor een tientje even de goedkoopste ps plus nemen en direct opzeggen. Dan krijg je nog 5% korting op de aanschaf van de console.
Deagle schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:46:
[...]

Voor een tientje even de goedkoopste ps plus nemen en direct opzeggen. Dan krijg je nog 5% korting op de aanschaf van de console.
PS Plus is geen 10 euro ?

edit

ja voor 1 maand essentials wel :+

[ Voor 15% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-08-2026 11:33 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:32:
[...]

PS Plus is geen 10 euro ?

edit

ja voor 1 maand essentials wel :+
Ja precies genoeg voor die korting om te bestellen ;)

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ik zit te twijfelen om de disc drive te halen. Niet voor games maar voor films.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08 13:44
Mog schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:42:
Zeker doen, kan je van beide werelden genieten

PSN : Geraedus

• Pro-prutser
Mog schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:42:
Waar haal je die films?

Ik heb wat gezocht, maar prijs en aanbod vond ik persoonlijk nogal teleurstellend.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Pro-prutser schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:30:
[...]

Waar haal je die films?

Ik heb wat gezocht, maar prijs en aanbod vond ik persoonlijk nogal teleurstellend.
Ik houd dit topic in de gaten: 4K UHD blu-rays kopen. 4K Blu-Rays zijn inderdaad flink aan de prijs. €20 is goedkoop.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Pro-prutser
Mog schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:49:
[...]

Ik houd dit topic in de gaten: 4K UHD blu-rays kopen. 4K Blu-Rays zijn inderdaad flink aan de prijs. €20 is goedkoop.
Dank je wel! Deze kende ik nog niet. Ik ga ‘m volgen.

Precies!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-08 12:45
Cloud_VII schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:32:
[...]

Krijgt hij voldoende koele lucht? Ik merk dat hij harder gaat blazen als hij warmer word. Heb hem in een kastje. Als ik dan het deurtje verder open neemt het weer af
Hij ligt in een open tv-meubel maar het is inderdaad vrij krap. Ik denk dat er zo'n 5cm ruimte zit aan de zijkanten? De achterkant heeft wat meer ruimte.

Maargoed, is Redsec dan ook zoveel meer veeleisend dan Immortals Fenyx Rising/ MW3 MP?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• RomeoOscarBravo
Mog schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:49:
[...]

Ik heb er zo'n 200 in mijn collectie en €20 is een stuk meer dan ik gemiddeld betaald heb. En dan heb ik nog voornamelijk Nederlandse uitgaves. Ik zeg eerder dat €10 goedkoop is en €15 schappelijk en te doen. Vooral met die stapelkorting tot 40% korting die Bol recent twee keer heeft gehad kan het erg goedkoop uitpakken.

Daarnaast zijn reguliere blu-rays een stuk goedkoper en kunnen die bij een goede transfer ook prachtig ogen en klinken.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Morgen komt Grounded 2 Early Access uit op de PS5.

Schrik niet van de Early Acces, want de game heeft nu al meer content dan menig fullpriced AAA game. Ik kan de game niet genoeg aanraden. Het is een van mijn meest favoriete IP’s van de laatste decennia.

RomeoOscarBravo schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:55:
[...]

Gewoon bij Sony zelf te koop. De enige webshop die em voor de adviesprijs aanbiedt en 5% korting geeft als je PS plus hebt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Rossi46
uchiha tijntje schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 03:22:
Morgen komt Grounded 2 Early Access uit op de PS5.

Schrik niet van de Early Acces, want de game heeft nu al meer content dan menig fullpriced AAA game. Ik kan de game niet genoeg aanraden. Het is een van mijn meest favoriete IP’s van de laatste decennia.

[Video: Grounded 2 - PlayStation Announce Full Trailer]
Gewoon oprecht beniewd; wat maakt het dan zo leuk? :) Ik weet vanuit het Xbox topic dat er zeker fans van de games zijn, maar ik snap tot nu toe nooit zo goed waarom...

• RomeoOscarBravo
Hulleman schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:41:
[...]

Gewoon bij Sony zelf te koop. De enige webshop die em voor de adviesprijs aanbiedt en 5% korting geeft als je PS plus hebt.
Dat is exact waar mijn opmerking al over ging. Kijk maar terug.

• G_Dragon
Ter aanvulling op @uchiha tijntje, de trailer van de nieuwe grote update!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 23-08 09:40

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb al een hele tijd niet op mijn PS5 gespeeld.. vandaag wilde ik hem weer booten.. één beep, geen stroom, geen LED, niks. Vrijwel alle guides online bekeken, niks werkte.
Ik heb geprobeerd:
- 30 minuten van stoom af te halen, weer direct in de stopcontact en aanzetten, werkte niet
- Safe mode opstarten werkt ook niet

Hij is buiten garantie dus ik moet hem sowieso laten repareren door een derde partij. Voordat ik hem laat repareren... jullie nog briljante ingevingen? Of tips naar een betrouwbare derde partij?

Weten jullie trouwens ook hoe ik een game drive uit de PS5 krijg als die niet wil opstarten? Er zit nu volgens mij een game in..

[ Voor 45% gewijzigd door HollovVpo1nt op 10-08-2026 22:10 ]

• hcQd
  • Laatst online: 01:52
HollovVpo1nt schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:08:
Weten jullie trouwens ook hoe ik een game drive uit de PS5 krijg als die niet wil opstarten? Er zit nu volgens mij een game in..
Sony weet het wel: Een disc uitwerpen die vastzit in een PlayStation®5-console

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rossi46 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:17:
[...]

Gewoon oprecht beniewd; wat maakt het dan zo leuk? :) Ik weet vanuit het Xbox topic dat er zeker fans van de games zijn, maar ik snap tot nu toe nooit zo goed waarom...
Een goede vraag, maar lastig te beantwoorden. Ik heb 450 uur in deel 1 zitten en al 190 uur in deel 2 en wat het zo aantrekkelijk maakt voor mij… een combinatie van diverse zaken denk ik.

De setting vind ik top. Ben een jaren 80/90 kind en opgegroeid met avonturenfilms zoals The Goonies, Honey I Shrunk the kids, Indiana Jones, etc. Films die ze helaas niet meer maken. Grounded past op een of andere manier voor mij helemaal in dat plaatje. Het ontdekken van de wereld op je eigen tempo en zonder handholding vind ik top gedaan. Je ontdekt ook na tientallen uren nog nieuwe hoekjes waar je nog niet eerder geweest bent.

In deel 2 heb je mounts, wat een hele leuke toevoeging is ten opzichte van deel 1. Het maakt de traversal een stuk sneller en afwisselender.

De gameplayloop is voor mij ook top. Het is mijn eerste en enige survival game die ik heb gespeeld, maar de loop van ontdekken van nieuwe gebieden, verzamelen van (nieuwe) resourced voor je gear en base en het daarna bouwen en uitbreiden van je base vind ik heel relaxed. Na een drukke dag op kantoor is het heerlijk om even de game op te starten en gewoon te kunnen doen waar je op dat moment zin in hebt. Geen vervelende icoontjes op de map, geen saaie side quests, gewoon een grote sandbox zonder de standaard vergamifisering voor mensen zonder aandachtspanne die zo vaak in open wereld games voorkomen.

Je speelstijl kun je verder mooi afwisselen met verschillende wapens, armor, perks en abilities. Ik wissel best veel af tussen pijl en boog, magic en gewoon grote two handed wapens :)

Ik speel het voornamelijk solo. Maar het is volledig in coop te spelen. Ideaal voor tweakers met kinderen. Ik denk dat dit een van de beste games is om samen op te pakken en samen op avontuur te gaan zoals je dat ziet in de films die ik al eerder noemde.

Al met al, voor mij een enorme timesinker zonder dat het me ook maar 1 minuut gaat vervelen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-08-2026 07:54 ]

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-08 19:06
Ik heb al een hele tijd niet op mijn PS5 gespeeld.. vandaag wilde ik hem weer booten.. één beep, geen stroom, geen LED, niks. Vrijwel alle guides online bekeken, niks werkte.
Ik heb geprobeerd:
- 30 minuten van stoom af te halen, weer direct in de stopcontact en aanzetten, werkte niet

Hij is buiten garantie dus ik moet hem sowieso laten repareren door een derde partij. Voordat ik hem laat repareren... jullie nog briljante ingevingen? Of tips naar een betrouwbare derde partij?

Volledige power reset al gedaan? Stekker eruit - powerknop 20 seconden ingedrukt houden - even 10 min wachten, weer aansluiten en weer proberen?

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Geraedus
Ik heb geprobeerd:

Je hebt zo goed als alles geprobeerd. De hoop is dat alleen de power supply defect is, dit is vrij goedkoop en enigsinds makkelijk te vervangen.

• R.G
  • Laatst online: 04:43

R.G

Wel benieuwd naar jullie ervaringen? Kopen jullie wel eens dezelfde game op meer platforms?

Omdat je bijvoorbeeld met de ps5 versie haptic feedback hebt etc?ik deed dit wel voor Valhalla en Odyssey en Red Dead Redemption 2 gewoon om te zien hoe de Graphic, fps etc het daar op doen?

Heb het zelfs op pc gehaald ook..

Ik twijfel nu over Wildlands omdat in de sale..

• Yonix
  • Laatst online: 19:40
Vanmiddag MARVEL Tōkon: Fighting Souls gekocht via de Store en na de introductie / tutorial werd mij al snel duidelijk dat Arc System Works weer een pareltje van een game heeft afgeleverd! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdjjEnj5cHvCscNW_xcsohHDOUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rqT5VWMXFbKJG9NmevMNYGGE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s12VjNI8kWgVTQ08O5mQdE5_ng0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8tywIHXljrj572Ts0VnXFyzY.png?f=fotoalbum_large

Speelt heerlijk op de Pro en de art style is onwijs tof gedaan! Komt ook heerlijk tot zijn recht op mijn LG OLED C5. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 11-08-2026 17:04 ]

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JO_1921ChCwzeHIkQk7QjQhX3JE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E40MKv2gjlVaaAEXeGgPMWkL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIJ15pC73fLFfVMJqOtiOdEUado=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KdvNTqXrijdIzvdsgr3n04m.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5c4gjN_OrYCNOTQIINkNaTv3ixI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xpiq7swRa3OYroERLwYmoHXV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ChXk68EnC0dfPWPA7zzvCfgSaw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrFHfG86AL5KYF7Fe1Ri0UWP.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 11-08-2026 19:07 ]

• Geraedus

• G_Dragon
Lets go!

• G_Dragon
Geraedus schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:12:
[...]

Woah, dit wordt een instabuy als deze uitkomen, ben wel een beetje klaar met die witten platen.
Hier wat meer informatie;

Release: 15 september 2026
Pre-order: 19 augustus 2026, 10:00 uur

Prijzen:
  • PS5 Digital Edition Battle Yellow-bundel — €649,99
  • DualSense Battle Yellow-controller — €84,99
  • PS5/PS5 Pro Battle Yellow-covers — €74,99
  • PS5 Pro Adamantium-covers — €74,99
  • DualSense Adamantium-controller — €84,99

• Vis

Vis

Snap die covers nooit zo.

Buiten het feit dat ze lelijk zijn, zijn ze vaak maar tijdelijk "in" als de betreffende game net uit is gebracht. Daarna zit je met zo'n schreeuwerige cover. Vaak qua kleur samenstelling te druk.

Smaken verschillen, maar waarom zou je geld uitgeven aan zulke rommel?

Dit is de enige die ik zou overwegen, nostalgia!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cn8dNgzRU2xKOn-M5_h_4N9Ugis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iyWaqhSCCsvgUcD1Uk1K1hkr.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Vis op 11-08-2026 19:31 ]

• Geraedus
Vis schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:29:

Buiten het feit dat ze lelijk zijn, zijn ze vaak maar tijdelijk "in" als de betreffende game net uit is gebracht. Daarna zit je met zo'n schreeuwerige cover. Vaak qua kleur samenstelling te druk.

[Afbeelding]
Ik snap wat je bedoeld, maar alles is beter dan de standaard witte covers. Ikzelf heb de console rechtop staan en naast de tv.

[Afbeelding]
Ja die grijze kleur is zeker mooi :), maar nog ga ik ze niet kopen.
De ps5 staat toch achter de tv 65 inch tv, die ik zie hem niet.
Ens als ik hem wel zou zien, zou ik het nog niet doen snel.

• Yonix
  • Laatst online: 19:40
[...]

Woah, dit wordt een instabuy als deze uitkomen, ben wel een beetje klaar met die witten platen.
Ik heb hier anders een volledig zwarte PS5 Pro staan: klik. 8)

• RomeoOscarBravo

[Afbeelding]
Ik heb tot mijn upgrade naar een PS5 Pro de cobalt blue console panelen gehad. Die waren effen en een stuk mooier dan die witte waar ik het nu weer mee moet doen. Over die game gerelateerde ben ik het wel met je eens, al zijn deze deels transparante wel weer heel vet.

• Pro-prutser
Yonix schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:50:
[...]

Super mooi 🤩

Die wil ik ook!!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:00

Vliegvlug

Flight Simple

Yonix schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:50:
[...].

Ook een van de eerste dingen die ik gedaan heb toen ik mijn PS5 kocht :) : Vliegvlug in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2"

• Vanduul42

[Afbeelding]
Smaak, maar je hebt gelijk. Heb zelf ook nooit begrepen. Zelfs in mijn kantoor/gameroom wil ik het al niet gezien het gewoon niet bij mijn stijl past en bij het interieur. Die van de Annaversary blijft idd imo ook de mooiste.

Wat wel uniek is aan deze covers van Wolverine is dat je gedeeltelijk de internals van de console ziet. Echter zou ik dan ook weleens een specifieke lijn willen zien waarbij je deels de internals ziet.
Geraedus schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:47:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar alles is beter dan de standaard witte covers. Ikzelf heb de console rechtop staan en naast de tv.
Nou ja alles....wit/zwart past 99% van de tijd tussen je interieur, dat kan je juist van de rest niet zeggen natuurlijk. Ieder geval niet voor in de woonkamer met zulke covers, maar eerder voor een gamy omgeving.

[ Voor 27% gewijzigd door Vanduul42 op 11-08-2026 22:35 ]

• Pro-prutser

[Afbeelding]
Helaas hangt daar wel een flink prijskaartje aan

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 07:40
Heb net ps5 pro besteld via coolblue voor de nieuwe normaal prijs en via Amazon een losse controller.

Zijn er nog must have accessoires?

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:51
Joostje123 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 23:38:
Heb net ps5 pro besteld via coolblue voor de nieuwe normaal prijs en via Amazon een losse controller.

Een tv of monitor lijkt me ook wel handig

• Pro-prutser
Chelseamarre123 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 00:03:
[...]

Een tv of monitor lijkt me ook wel handig
Dat is geen accessoire, maar een randapparaat.

• Pro-prutser

Mogelijk een verticale stand

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Een "charging stand" voor je controller zodat je altijd een plek hebt om je controller weg te leggen en hij altijd geladen is als je hem gebruikt

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

418O2 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 00:32:
[...]

Een "charging stand" voor je controller zodat je altijd een plek hebt om je controller weg te leggen en hij altijd geladen is als je hem gebruikt
@Joostje123 Ik gebruik hiervoor gewoon een kort USB-C naar USB-C kabeltje ingeprikt in de voorkant van mijn PS5 om de controller op de laden. Daarmee heb je ook een speciale manier van laden wat schijnbaar beter is voor de controller.
Geen idee of een losse charger zoiets ook ondersteund.
edit:
blijkt om power saving te gaan niet om de accu van de controller: Vliegvlug in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2"

[ Voor 13% gewijzigd door Vliegvlug op 12-08-2026 22:03 ]

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:04

lord_fh

Môge!

Pro-prutser schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 00:28:
[...]

Dat is geen accessoire, maar een randapparaat.
Maar wel een relevante, ik had een ps5 base (2020) en een 32" 4k 60hz monitor. Werkte prima maar nu heb ik een Pro sinds 2 maanden en ben overgegaan naar een aoc u32g4u, met 120hz ondersteuning. Wereld van verschil, je haalt veel meer uit de pro, zeker als er een balanced mode in een game zit waardoor je op 40hz kan spelen maar met de hoogste grafische setting (en dan dus niet 30fps perse moet spelen). Maakt echt een groot verschil (hopelijk heeft gta VI een 40fps fidelity mode :+

PS5 Pro + AOC U32G4U

• Shaker74
  • Laatst online: 21-08 15:37
Voor de Gen-X-ers.. En voor de nostalgicus onder ons... 8-) Morgen komt Defender of the Crown The Legend returns uit ;)

DofC

• Vis

Vis

lord_fh schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:44:
[...]

Maar wel een relevante, ik had een ps5 base (2020) en een 32" 4k 60hz monitor. Werkte prima maar nu heb ik een Pro sinds 2 maanden en ben overgegaan naar een aoc u32g4u, met 120hz ondersteuning. Wereld van verschil, je haalt veel meer uit de pro, zeker als er een balanced mode in een game zit waardoor je op 40hz kan spelen maar met de hoogste grafische setting (en dan dus niet 30fps perse moet spelen). Maakt echt een groot verschil (hopelijk heeft gta VI een 40fps fidelity mode :+
Dit is wel echt zo.

Laatst ook een nieuwe tv hier omdat de oude LED kuren vertoonde.

OLED met 120hz via HDMI 2.1 is echt een wereld van verschil inderdaad. Alles wordt daarmee uit de Pro geperst.

• Pro-prutser
lord_fh schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:44:
[...]

Zijn er echt tweakers die een Pro kopen zonder hier bewust van te zijn? Ik vond het nogal vanzelfsprekend, maar dat kan aan mij liggen.

• Shaker74
  • Laatst online: 21-08 15:37
Vis schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:29:
[...]

Dit is wel echt zo.

Laatst ook een nieuwe tv hier omdat de oude LED kuren vertoonde.

OLED met 120hz via HDMI 2.1 is echt een wereld van verschil inderdaad. Alles wordt daarmee uit de Pro geperst.
Ja, de OLED 120Hz (LG G5 in mijn geval) Lijkt echt alles eruit te halen. Kunt er alle kanten mee op. Ik speel zelf ook wel eens op 30fps (zet hem altijd best mogelijke kwaliteit op de PRO) en ook dat speelt gewoon lekker. (voor mij)

• Vis

Vis

Pro-prutser schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:37:
[...]

Zijn er echt tweakers die een Pro kopen zonder hier bewust van te zijn? Ik vond het nogal vanzelfsprekend, maar dat kan aan mij liggen.
Ik heb hem vooral gekocht vanwege PSSR mogelijkheden en omdat hij al een 2TB ingebouwd heeft. Vlak voor de verhoging dit jaar.

Het loonde simpelweg niet om een aparte SSD los te kopen en dan alsnog zonder PSSR jaren vooruit te kunnen.

Een nobrainer om voor de pro te gaan wat mij betreft, en dan heb je het inderdaad nog niet gehad over de extra rekenkracht bij 40 fps op VRR balanced.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:54

[Afbeelding]
Ik heb die 30th anni pro, dit was m’n eerste special editie van een console. Terwijl ik hem super vet vind, had ik soms toch gewoon liever een originele.

Ik kan nu niet echt afwisselen, ja ik kan andere kleur panelen erop zetten. Maar die midden vinnen/stuk, is alsnog grijs. Dus een volledig zwarte zoals hierboven, is niet mogelijk. En zou ik ergens ook wel weer zonde vinden als je zo een speciale editie heb, dat je hem weer minder speciaal maakt ofzo

ook ben ik bang dat als der wat mis mee is, ik nooit een vervanging kan krijgen/kopen.
[...]

Er zijn wel heel wat mooiere platen te koop dan deze schreeuwerige dingen.... Ik vind al die game edities van consoles en controllers echt spuuglelijk. Maar hé, smaken verschillen nu eenmaal.

De 30th anniversary editie vind ik wel heel goed gelukt. Jammer dat dat niet de originele kleur van de PS5 is geworden

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-08 18:11
Pro-prutser schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:47:
[...]

Helaas hangt daar wel een flink prijskaartje aan
De 30th anniversary edition is inderdaad erg duur. Ik heb namaak anniversary plates gekocht via AliExpress.

Kwaliteit is goed, de logo's zijn alleen stickers die je er zelf op moet plakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2Im0R1sVSf9ZR6YKvoBqVA-gZc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HaOt65Jcf2bx0VLCvk67PZpe.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Wulfric92 op 12-08-2026 13:46 ]

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-08 11:56
De echte Pro 30th anniversary edition blijft het mooiste... Deze hadden ze niet zo exclusief moeten maken..

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Story expansion voor Ghost of Yotei en meer in de complete edition (15 EUR upgrade als je de basis versie al hebt). Release is 1 oktober:

https://blog.playstation....n-comes-to-ps5-october-1/
Vliegvlug schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:39:
[...]

@Joostje123 Ik gebruik hiervoor gewoon een kort USB-C naar USB-C kabeltje ingeprikt in de voorkant van mijn PS5 om de controller op de laden. Daarmee heb je ook een speciale manier van laden wat schijnbaar beter is voor de controller.
Geen idee of een losse charger zoiets ook ondersteund.
Er is niks "Speciaals " aan het opladen via de voorkant, het is gewoon opladen meer niet.
Maar goed ik doe het ook zo, scheelt weer extra apparaat aan stopcontact / stroom / ruimte etc.
Gewoon 1 controller aan de ps5 met kabeltje, en met de andere spelen. zo is er altijd 1 vol.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Carlos0_0 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:03:
[...]

Er is niks "Speciaals " aan het opladen via de voorkant, het is gewoon opladen meer niet.
Maar goed ik doe het ook zo, scheelt weer extra apparaat aan stopcontact / stroom / ruimte etc.
Gewoon 1 controller aan de ps5 met kabeltje, en met de andere spelen. zo is er altijd 1 vol.
Is al weer een tijd geleden dat ik dat had ingesteld in mijn PS5 settings en had in mijn hoofd zitten dat het iets met het laden van de controller deed voor de batterij. Maar ik heb het net opgezocht en gaat inderdaad niet om de batterij van de controller maar is blijkbaar een power saving feature die Adaptive charging heet:
Adaptive charging on PS5 consoles
Select Adaptive to optimize the charging time based on your controller's remaining battery level, allowing you to save more power than charging with the 3 Hours or Always options.
  • This setting is available only on consoles from the CFI-2000 model group.
  • To charge your controller, connect it to the USB Type-C port on your PS5 console with the included USB Type-C cable.
  • Adaptive charging can be used with your DualSense® wireless controller, DualSense Edge® wireless controller, PS VR2 Sense controller, and Access™ controller.
  • The charging time adjusts to the remaining battery level of the controller you connected before your console enters rest mode.
  • If you connect a different device, it may not charge, or it may not charge with optimized charging time.
  • When in rest mode, power stops being supplied if no device is connected after a certain amount of time.
Bron: Playstation.com: How to charge your controller or accessory on PlayStation consoles
Vliegvlug schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:50:
[...]

Is al weer een tijd geleden dat ik dat had ingesteld in mijn PS5 settings en had in mijn hoofd zitten dat het iets met het laden van de controller deed voor de batterij. Maar ik heb het net opgezocht en gaat inderdaad niet om de batterij van de controller maar is blijkbaar een power saving feature die Adaptive charging heet:
Adaptive charging on PS5 consoles
Select Adaptive to optimize the charging time based on your controller's remaining battery level, allowing you to save more power than charging with the 3 Hours or Always options.
  • This setting is available only on consoles from the CFI-2000 model group.
  • To charge your controller, connect it to the USB Type-C port on your PS5 console with the included USB Type-C cable.
  • Adaptive charging can be used with your DualSense® wireless controller, DualSense Edge® wireless controller, PS VR2 Sense controller, and Access™ controller.
  • The charging time adjusts to the remaining battery level of the controller you connected before your console enters rest mode.
  • If you connect a different device, it may not charge, or it may not charge with optimized charging time.
  • When in rest mode, power stops being supplied if no device is connected after a certain amount of time.
Bron: Playstation.com: How to charge your controller or accessory on PlayStation consoles
Niet iets waar ik mij allemaal zorgen om maak, gewoon. er aan en laden.
Hoe lang of iets er over doet maakt mij niet uit, gewoon laden tot de console uit gaat (Sluimer/Sleep mode gebruik ik niet) :) .

• Pro-prutser
Vis schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:02:
[...]

Ik heb hem vooral gekocht vanwege PSSR mogelijkheden en omdat hij al een 2TB ingebouwd heeft. Vlak voor de verhoging dit jaar.

Het loonde simpelweg niet om een aparte SSD los te kopen en dan alsnog zonder PSSR jaren vooruit te kunnen.

Een nobrainer om voor de pro te gaan wat mij betreft, en dan heb je het inderdaad nog niet gehad over de extra rekenkracht bij 40 fps op VRR balanced.
Mee eens, dat zijn goede redenen om voor de Pro te gaan!

• Pro-prutser
Wulfric92 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:04:
[...]

De 30th anniversary edition is inderdaad erg duur. Ik heb namaak anniversary plates gekocht via AliExpress.

Kwaliteit is goed, de logo's zijn alleen stickers die je er zelf op moet plakken.

[Afbeelding]
Wat een verschil met die witte platen. Ik kan er maar niet aan wennen. Het liefst stop ik mijn console buiten het zicht. Zo lelijk vind ik ‘m. Maar dit ziet er serieus beter uit en die zwarte platen vind ik al helemaal geweldig icm mijn interieur.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:43
kazuka schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:20:
Story expansion voor Ghost of Yotei en meer in de complete edition (15 EUR upgrade als je de basis versie al hebt). Release is 1 oktober:

https://blog.playstation....n-comes-to-ps5-october-1/

[YouTube: Ghost of Yōtei Complete Edition - Announce Trailer | PS5 Games]
Nice! Zin in de verhaal expansion!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:27

Quakie

quakelen

RazorMaron schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:10:
[...]

Hij ligt in een open tv-meubel maar het is inderdaad vrij krap. Ik denk dat er zo'n 5cm ruimte zit aan de zijkanten? De achterkant heeft wat meer ruimte.

Maargoed, is Redsec dan ook zoveel meer veeleisend dan Immortals Fenyx Rising/ MW3 MP?
Ik had een base ps5 v1 en die hoorde ik niet in mijn tv meubel. De ps5 pro stijgt op in hetzelfde kastje. Nadat mijn pro van mijn meubel la viel heb ik hem maar naast mijn televisie gezet 😂.

[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 13-08-2026 06:48 ]

Ik teken nergens meer voor

Pagina: 1 ... 144 145 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale edities --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties

LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.