• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57
Hier ook twee kinderen die net een uurtje Minecraft wilde gaan spelen, helaas!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:46
swoutr schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:48:
Mooie timing met het "all digital" debacle.

Mijn disk game GOY start wel gewoon op. Maar wilde graag even een uurtje AC black flag (digitaal gekocht) spelen.

Hier gaat Sony even met de neus op de feiten gedrukt worden, en terecht.
Daar zeg je wat, misschien wel een aanval om PSN offline te gooien als protest actie. GT7 is in ieder geval bijna compleet onspeelbaar in offline mode, dus daar werd ik ook weer even herinnert aan de risico's van alles online.

• Jumpman
Jumpman schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:14:
Hier ook twee kinderen die net een uurtje Minecraft wilde gaan spelen, helaas!
We hebben nog een disc van Astro Bot.

https://www.doesitplay.org/

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
TheDukemaster schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Daar zeg je wat, misschien wel een aanval om PSN offline te gooien als protest actie. GT7 is in ieder geval bijna compleet onspeelbaar in offline mode, dus daar werd ik ook weer even herinnert aan de risico's van alles online.
Het probleem is dat je bij bijv. GT7 zelfs met een discversie (bijna) hetzelfde lot hebt.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:39
ik ben zo iemand die bijna alles digitaal op de ps5 heeft, zo'n online probleem die er nu gaande is laat mooi zien hoe kwetsbaar dat systeem is, praktisch niks werkt hier meer.

Dan zijn discs op dat soort momenten toch echt wel een stuk beter (alhoewel discs tegenwoordig ook bijna de hele game downloaden als first day patch)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

robinez schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:39:
ik ben zo iemand die bijna alles digitaal op de ps5 heeft, zo'n online probleem die er nu gaande is laat mooi zien hoe kwetsbaar dat systeem is, praktisch niks werkt hier meer.

Dan zijn discs op dat soort momenten toch echt wel een stuk beter (alhoewel discs tegenwoordig ook bijna de hele game downloaden als first day patch)
Volgens mij zijn dit de naweeën van een grote AWS storing eerder vandaag. Ookal heb je Battlefield 6 op disc kun je nog steeds niet spelen.

• Jumpman
kazuka schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:42:
[...]

Volgens mij zijn dit de naweeën van een grote AWS storing eerder vandaag. Ookal heb je Battlefield 6 op disc kun je nog steeds niet spelen.
Zo zijn er meer titels, 'vroeger' kon je dan gewoon nog de single player spelen. Voor Battlefield 6 moet je inderdaad voor alle content online zijn:
https://www.doesitplay.or...ion=PEGI&version=Standard.

• Pro-prutser
  • Nu online
robinez schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:39:

Eigenlijk vertrouw ik alleen de eerste drie disc-generaties

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:56
Hier al een tijdje de PS5 in huis en eindelijk eens GoW Ragnarok uitgespeeld, nu wil ik meerdere dergelijke games gaan kopen en spelen. Zoals bv The Witcher 3, Baldur's Gate, Marvel's Spider-Man 2, The last of Us serie, Assasin's Creed serie. Al wel een aantal van de top games op bv meta critic.

Voorheen kon je deze nog wel eens vinden in de used schappen bij een GameMania bv maar die heeft geen fysieke winkels meer, een marktplaats is dan nog een optie maar hebben jullie ook nog andere tips waar keys of het liefst fysieke games van deze voor een prikkie te verkrijgen zijn?

Gebruiken jullie trouwens naast meta critic nog andere bronnen voor must play / top games?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Pro-prutser
  • Nu online
Jumpman schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:46:
[...]

Zo zijn er meer titels, 'vroeger' kon je dan gewoon nog de single player spelen. Voor Battlefield 6 moet je inderdaad voor alle content online zijn:
https://www.doesitplay.or...ion=PEGI&version=Standard.
Wow wat een handige site! Dank je wel man!!

• Jumpman
Salv schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:48:
Hier al een tijdje de PS5 in huis en eindelijk eens GoW Ragnarok uitgespeeld, nu wil ik meerdere dergelijke games gaan kopen en spelen. Zoals bv The Witcher 3, Baldur's Gate, Marvel's Spider-Man 2, The last of Us serie, Assasin's Creed serie. Al wel een aantal van de top games op bv meta critic.

Voorheen kon je deze nog wel eens vinden in de used schappen bij een GameMania bv maar die heeft geen fysieke winkels meer, een marktplaats is dan nog een optie maar hebben jullie ook nog andere tips waar keys of het liefst fysieke games van deze voor een prikkie te verkrijgen zijn?

Gebruiken jullie trouwens naast meta critic nog andere bronnen voor must play / top games?
Vinted tegenwoordig.

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:30

Ik let eigenlijk nooit op de scores van site´s

Vinted vind je nog goeie koopjes van fysieke games.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:31

Zelf vind ik Gameshop Twente een geweldige winkel. Superveel 2e hands aanbod en een bomvolle toffe retro kelder

• Jumpman
Mutatie schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:52:
[...]

Zelf vind ik Gameshop Twente een geweldige winkel. Superveel 2e hands aanbod en een bomvolle toffe retro kelder
Zeker, ik koop er ook nog regelmatig wat. Een groot fysiek aanbod, soms iets aan de prijs, maar je kan goed bekijken wat je koopt.
Pagina: 1 ... 142 143 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale edities --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties

LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.