De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik meen dat de internetconsensus is: deel 1: de reguliere blu ray is beduidend beter. Van 2-4 is dan weer de 4K een klein beetje beter, de 4K van deel 5 is beduidend beter.ZesBarkiePK schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:31:
De 4K transfers staan volgens mij niet bepaald bekend als referentiemateriaal. De eerste twee films schijnen nog redelijk gedaan te zijn, maar over het algemeen lijkt de Blu-ray de betere keuze. Vooral omdat die meer detail behoudt en natuurlijker oogt.
[Afbeelding]
Ja, zo heb ik het ook begrepen. Eigenlijk is vooral deel 5 echt de moeite waard om op 4K te kopen. Misschien pik ik die nog wel eens los op, want ik vond dat stiekem ook een van de leukste films uit de serie.westers schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:09:
[...]
Ik meen dat de internetconsensus is: deel 1: de reguliere blu ray is beduidend beter. Van 2-4 is dan weer de 4K een klein beetje beter, de 4K van deel 5 is beduidend beter.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Volgens deze pagina komen Troy en The Last Samurai ook uit op 4K Blu-Ray binnenkort
Coming soon to 4K UHD!
— Dawn of The Discs (@dawnofthediscs) 27 mei 2026
The Sopranos (1999-2007) 4K UHD
At a recent screening David Chase stated that HBO is currently remastering The Sopranos and fixing the CGI-produced Livia that appeared in Season 3 episode 2. Chase outwardly lamented the fact that the new episode masters… pic.twitter.com/xwbc7XGld4
[ Voor 16% gewijzigd door Jeroenvde89 op 01-06-2026 20:59 ]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Hoe betrouwbaar is die? Heb the last samurai onlangs op blu-ray gekochtJeroenvde89 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:58:
Pow, instant buy, mocht onderstaande waar zijn. Is geheel geschoten op film schijnbaar dus wordt ook geen 2K naar 4K upscale.
Volgens deze pagina komen Troy en The Last Samurai ook uit op 4K Blu-Ray binnenkort
[X]
Troy is al te vinden op de Arrow site.McRagefit schreef op maandag 1 juni 2026 @ 23:23:
[...]
Hoe betrouwbaar is die? Heb the last samurai onlangs op blu-ray gekocht

Last Samurai nog niet gespot.
Maaaarrrr, who cares... Kpop Demon Hunters krijgt ook een 4K bluray release.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Een 'koopje'Mocht iemand geïnteresseerd zijn; Bol.com lijkt de set op dit moment voor de beste prijs aan te bieden: Game Of Thrones - Complete Series (4K Ultra HD Blu-ray)
Voor de Sopranos zat ik al te wachten op een nieuwe Bol 50% actie op series/boxsets maar dat wordt dus misschien wel ff utistellen (al heb ik met deze serie wel eerder iets van 'wat kan het toevoegen?')
[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 02-06-2026 20:33 ]
Bedankt voor de tip, gewoon via message in mijn account op de website? Zal eens even mijn factuur opzoeken van Zavvinlscavenger schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:03:
The Killer Disc 3 replacement ontvangen van Arrow Video. Basis functies zoals pauzeren, forwarding, chapter skip in de Extended Cut waren uitgeschakeld in de originele pressing. De replacement program is niet officieel aangekondigd; je moet contact opnemen met de klantenservice en dat schijnt, zoals vaker het geval is met uitbestede klantenservice, weleens een pain in the ass te zijn. Gelukkig zelf geen problemen met de klantenservice ondervonden.
[Afbeelding]
hoi
Ja. Als de klantenservice meewerkt, zullen ze vragen naar:ReVision. schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:21:
[...]
Bedankt voor de tip, gewoon via message in mijn account op de website? Zal eens even mijn factuur opzoeken van Zavvi
Proof of Purchase
Quantity of replacement discs required (must be proof for each) - met "proof" bedoelen ze een foto van de disc
SKU/Cat No. beginning FCD (for UK products) or AV (for US/CA products) - FCD2796 (4K) of FCD2797 (BD) voor het product, FCD2797/C voor de disc
Delivery Name
Delivery Address
Email Address
Phone Number (inc. international dialling code)
Ik moet toegeven dat ik van een nieuwe steelbook set soms wel een beetje hebberig word, zeker omdat Game of Thrones voor mij toch één van mijn favoriete series blijft.apis29 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:26:
[...]
Een 'koopje', zoveel mooie box art uitgaves geweest en dan komen ze met dit aanzetten?
Voor de Sopranos zat ik al te wachten op een nieuwe Bol 50% actie op series/boxsets maar dat wordt dus misschien wel ff utistellen (al heb ik met deze serie wel eerder iets van 'wat kan het toevoegen?')
Aan de andere kant is dit wel erg veel geld voor een serie die ik al op 4K in de kast heb staan, dus voor mezelf kan ik die aanschaf eigenlijk niet echt rechtvaardigen. Bovendien hebben we tot nu toe volgens mij nog maar één foto van de nieuwe set gezien. Ik wacht daarom eerst nog wat meer foto’s en details af voordat ik er een definitief oordeel over vel.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Aantal leuke 50's scifi films, The Legend of Hei 2 en Assault on Precinct 13 (Carpenter). Ik verwacht dat er van Assault mogelijk dit jaar nog wel een 4K UHD uitkomt of wordt aangekondigd maar de bluray was maar 8,99 EUR dus ik kon het niet laten.

Dan verder nog de Steelbooks van Fight Club en End of Watch, twee Kurosawa films (Stray dog op 4K Criterion en Red Beard op bluray van BFI) De Dollars Trilogy die ik al had in de individuele limited editions maar ik ben zo'n grote fan van de films dat ik deze box gewoon ook erbij wilde hebben
Dan ook nog Buster Keaton's The General op 4K UHD van Eureka (MOC), Pride and Prejudice en Once Upon a Time in America ook beide 4K UHD
hoi
TL;DR: het verschil is zeer klein. Waarschijnlijk geen visueel verschil.
Dit spreekt uiteraard NIET over de upscaling kwaliteiten van beide spelers. Daar heeft de UB820 toch wel een duidelijk voordeel IMO. Al heb ik daar geen harde bewijzen voor zoals deze user ze wel geeft. Ik spreek uit eigen ervaring want ik heb beide spelers hier thuis.
https://www.avsforum.com/posts/64642792/
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
Vooral blij met The Bourne Ultimate Collection. Blijft voor mij een hele sterke reeks, en ik ben erg benieuwd hoe deze films eruitzien in 4K.
Ook The Mummy Trilogy meegenomen. Ook veel zin om ze weer eens opnieuw in 4K te kijken. Heerlijk avontuurlijk popcornvermaak.
De Mission: Impossible 6 Movie Collection zat er ook nog bij, maar die laat ik hier even wat meer op de achtergrond, want die is volgens mij al eerder voorbijgekomen.
Weer een geslaagde toevoeging aan de verzameling!
:strip_exif()/f/image/cPphsXkz4xgCJwsFjGwdo5Ko.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dswvaMqXO7UjKWyDk8RvsgD1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3Dnaq69ApGbGAPGX9ji34gq0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hbrym707EZbmPfsmvloA3iuF.jpg?f=fotoalbum_large)
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Die Bourne box is matig qua kwaliteit volgens de reviews. Vooral de eerste schijnt enorm slecht te zijn qua transfer. Meer info hier : The Bourne Complete Collection 4K Blu-ray (20th Anniversary Limited Edition)
Nu goed, ik ben sowieso geen fan van de reeks. Actiescenes zijn op een heel aparte manier gefilmd. Ik krijg er zeeziekte van
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
Ik had inderdaad al wat wisselende verhalen gelezen over de Bourne box. Laatst heb ik Pirates of the Caribbean juist bewust op Blu-ray gekocht vanwege de matige 4K transfers, en die Blu-rays zagen er met de upscaling van mijn Panasonic speler eigenlijk verrassend goed uit.
Maar toch heb ik eigenlijk liever een 4K boxset van zulke film series.
Bij deze Bourne set zitten de Blu-rays er gelukkig ook bij, dus ik ga de 4K’s in ieder geval een kans geven. Mocht het tegenvallen, dan kijk ik waarschijnlijk gewoon de Blu-rays.
En ja, met die actiestijl snap ik dat wel. Die shaky cam is inderdaad niet voor iedereen weggelegd.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Ik ben dan weer wel fan van deze serieZesBarkiePK schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:53:
@daffie82 Dank je wel!
Ik had inderdaad al wat wisselende verhalen gelezen over de Bourne box. Laatst heb ik Pirates of the Caribbean juist bewust op Blu-ray gekocht vanwege de matige 4K transfers, en die Blu-rays zagen er met de upscaling van mijn Panasonic speler eigenlijk verrassend goed uit.
Maar toch heb ik eigenlijk liever een 4K boxset van zulke film series.
Bij deze Bourne set zitten de Blu-rays er gelukkig ook bij, dus ik ga de 4K’s in ieder geval een kans geven. Mocht het tegenvallen, dan kijk ik waarschijnlijk gewoon de Blu-rays.
En ja, met die actiestijl snap ik dat wel. Die shaky cam is inderdaad niet voor iedereen weggelegd.
Hier net zo, dus laat het even weten! Staat bij mij al een tijdje op de lijst om aan te schaffen, maar nog niet van gekomen...ZesBarkiePK schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:53:
@daffie82 Dank je wel!
Ik had inderdaad al wat wisselende verhalen gelezen over de Bourne box. Laatst heb ik Pirates of the Caribbean juist bewust op Blu-ray gekocht vanwege de matige 4K transfers, en die Blu-rays zagen er met de upscaling van mijn Panasonic speler eigenlijk verrassend goed uit.
Maar toch heb ik eigenlijk liever een 4K boxset van zulke film series.
Bij deze Bourne set zitten de Blu-rays er gelukkig ook bij, dus ik ga de 4K’s in ieder geval een kans geven. Mocht het tegenvallen, dan kijk ik waarschijnlijk gewoon de Blu-rays.
En ja, met die actiestijl snap ik dat wel. Die shaky cam is inderdaad niet voor iedereen weggelegd.
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
@MasterCypher25 Hoe gaat het trouwens met de kast voor je Blu-ray verzameling? Is die nog in de maak of staat hij al?
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Pakt een beetje UHD tv en zo niet receiver dat niet met zo goed/beter op dan de UHD speler?daffie82 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:16:
Interessant onderzoek van een ervaren gebruiker op avsforum over het verschil in DV/HDR10 output tussen de UB820 en de Sony X800m2 bij een 4k source.
TL;DR: het verschil is zeer klein. Waarschijnlijk geen visueel verschil.
Dit spreekt uiteraard NIET over de upscaling kwaliteiten van beide spelers. Daar heeft de UB820 toch wel een duidelijk voordeel IMO. Al heb ik daar geen harde bewijzen voor zoals deze user ze wel geeft. Ik spreek uit eigen ervaring want ik heb beide spelers hier thuis.
https://www.avsforum.com/posts/64642792
Net nog even gekeken bij Bol voor de Jason Bournebox..... Ruim € 90,- op dit momentZesBarkiePK schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:02:
Is goed, ik kom er volgende week even op terug!
@MasterCypher25 Hoe gaat het trouwens met de kast voor je Blu-ray verzameling? Is die nog in de maak of staat hij al?
Nog niet aan begonnen, maar dat duurt niet lang meer!
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Ben aan het twijfelen om de huidige 4K set te kopen of om te wachten en deze dit najaar aan te schaffen. Ik lees over de gewone boxset dat de disks vrij matig verpakt zijn, dat er een slechte quality control is en dat er dus veel bekraste schijven zijn. Is het wachten (en de extra prijs) de moeite waard? Ik zal de afleveringen toch niet voor de herfst bekijkenZesBarkiePK schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:31:
Het was helemaal aan mij ontgaan, maar Game of Thrones viert dit jaar zijn 15e verjaardag en Warner/HBO brengt ter gelegenheid daarvan een nieuwe 4K UHD steelbook set van de complete serie uit.
Voor zover ik kan vinden lijkt dit vooral een nieuwe collector’s packaging uitgave te zijn. Ik zie op dit moment geen aanwijzingen dat er een nieuwe transfer of andere encode is gebruikt. De specs lijken overeen te komen met de eerdere 4K uitgave en Blu-ray.com vermeldt de transfer nog steeds als upscaled 4K.
Toch word ik hier altijd weer een beetje hebberig van, ook al heb ik de standaard 4K uitgave al in de kast staan.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn; Bol.com lijkt de set op dit moment voor de beste prijs aan te bieden: Game Of Thrones - Complete Series (4K Ultra HD Blu-ray)
[Afbeelding]
[...]
Persoonlijk zou ik me niet al te veel laten afschrikken door de verhalen over defecte of bekraste discs. Die problemen komen zeker voor, maar uiteindelijk is het vooral een kwestie van meteen beginnen met kijken en zo de set controleren zodra je hem binnen hebt. Werkt alles naar behoren, dan heb je een geweldige 4K uitgave. Zijn er problemen, dan stuur je hem gewoon terug voor vervanging.TheThomas schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:39:
[...]
Ben aan het twijfelen om de huidige 4K set te kopen of om te wachten en deze dit najaar aan te schaffen. Ik lees over de gewone boxset dat de disks vrij matig verpakt zijn, dat er een slechte quality control is en dat er dus veel bekraste schijven zijn. Is het wachten (en de extra prijs) de moeite waard? Ik zal de afleveringen toch niet voor de herfst bekijken
Waar ik zelf meer op zou letten, is de verpakking. Er lijkt sinds Maart dit jaar een nieuwere versie van de boxset in omloop te zijn waarbij de seizoenen niet meer in aparte cases zitten, maar in een grote verzamelcase met gestapelde discs. Juist daarbij hoor je vaker dat discs losraken tijdens transport of sneller beschadigen.
Bol verkoopt nog de versie met de acht afzonderlijke seizoenhoesjes in de box. Zie je een product foto met twee grote cases met alle discs erin, dan gaat het om de nieuwere heruitgave.
GOT 4k Complete Collection (re-packaged)
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Recent een uhd blu-ray spelertje gekocht (pioneer dp-ub154 via teufel).
E.e.a 2e hands gekocht alhier. Beschikbaarheid en vooral prijzen in NL vallen vies tegen helaas.
Jpc.de heeft bijvoorbeeeld lotr, hobbit en ook harry potter en fantastic beasts veel goedkoper dan in NL, alleen dan soms/vaak geen NL ondertiteling
Alleen jpc.de levert niet aan NL als er een leeftijdsgrens op zit klaarblijkelijk (kom je na 2 uur browsen achter
Iemand nog tips voor die titels, behalve naar DE rijden? Amazon staat op mn blacklist
[ Voor 3% gewijzigd door Morress op 05-06-2026 10:49 ]
Ik kende die site niet, maar geraakte wel voorbij het adres ingeven. Is dat iets specifiek voor Nederland?Morress schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:49:
Alleen jpc.de levert niet aan NL als er een leeftijdsgrens op zit klaarblijkelijk (kom je na 2 uur browsen achter)
Is dat iets nieuws? Ik heb begin van het jaar en vorig jaar nog een aantal films met leeftijdsgrenzen gekocht bij jpc en die werden gewoon geleverd zonder enige opmerking of probleem bij bestellen?Morress schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:49:
Alleen jpc.de levert niet aan NL als er een leeftijdsgrens op zit klaarblijkelijk (kom je na 2 uur browsen achter)
hoi
Na het adres, tijdens het afrekenen :,(McRagefit schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:23:
[...]
Ik kende die site niet, maar geraakte wel voorbij het adres ingeven. Is dat iets specifiek voor Nederland?
Geen idee wat je hiermee bedoelt. Deze uitgebreide test van die persoon is met een 4k source gedaan. Het gaat hier ALLEEN om wat de 2 bluray spelers in kwestie met het beeld doen en wat de verschillen zijn tussen de 2 spelers.Deruxian schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:11:
[...]
Pakt een beetje UHD tv en zo niet receiver dat niet met zo goed/beter op dan de UHD speler?
Hoe de TV dit uiteindelijk gaat tonen is niet relevant. Ik mag hopen dat de TV dit zo clean mogelijk weergeeft zonder verdere fratsen en interpolatie bullshit. Maar nogmaals daar gaat het niet om. Het gaat om het beeld voordat het de TV bereikt.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
Wat hij bedoelt is dat je beter je TV de upscaling kan laten doen want die is er bij vrijwel elke moderne tv een stuk beter in. Dus dan maakt het verschil in upscaling door de twee UHD spelers uiteindelijk helemaal niets meer uitdaffie82 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:31:
[...]
Geen idee wat je hiermee bedoelt. Deze uitgebreide test van die persoon is met een 4k source gedaan. Het gaat hier ALLEEN om wat de 2 bluray spelers in kwestie met het beeld doen en wat de verschillen zijn tussen de 2 spelers.
Hoe de TV dit uiteindelijk gaat tonen is niet relevant. Ik mag hopen dat de TV dit zo clean mogelijk weergeeft zonder verdere fratsen en interpolatie bullshit. Maar nogmaals daar gaat het niet om. Het gaat om het beeld voordat het de TV bereikt.
hoi
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
Upscaling... Bij een native 4k schijfje. Want daar ging de test over.ReVision. schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:17:
[...]
Wat hij bedoelt is dat je beter je TV de upscaling kan laten doen want die is er bij vrijwel elke moderne tv een stuk beter in. Dus dan maakt het verschil in upscaling door de twee UHD spelers uiteindelijk helemaal niets meer uit
Hij spreekt duidelijk over "native 4k". Of ik begrijp het zelf niet goed. Dat kan ook.
[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 05-06-2026 20:02 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
Ik kan alleen met een G1 vergelijken. Daar is de UB820 superieur qua upscaling van alles wat minder is dan 1080p. 1080p upscaling moet hij ook niet onderdoen voor mijn G1. Maar daar is het verschil veel kleiner.McRagefit schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:38:
Ik blijf het jammer vinden dat de Panasonics geen functie hebben waarbij ze gewoon de originele resolutie doorsturen. Had het eens met een random dvd getest en vond dat de tv (G5) het precies toch beter deed. Geen hele vergelijking natuurlijk, dus met een korrel zout te nemen 😉
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
Ik bedoelde meer jou verhaal over upscaling, jij zegt onderstaande:daffie82 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:49:
[...]
Upscaling... Bij een native 4k schijfje. Want daar ging de test over.
Hij spreekt duidelijk over "native 4k". Of ik begrijp het zelf niet goed. Dat kan ook.
Waarbij ik aangeef dat het niet uitmaakt welke van de twee het beter doet, want vrijwel elke moderne TV doet het beter dan die UHD spelers. je bent dus altijd beter af de upscaling door je TV te laten doen.daffie82 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:16:
Dit spreekt uiteraard NIET over de upscaling kwaliteiten van beide spelers. Daar heeft de UB820 toch wel een duidelijk voordeel IMO. Al heb ik daar geen harde bewijzen voor zoals deze user ze wel geeft. Ik spreek uit eigen ervaring want ik heb beide spelers hier thuis.
hoi
Niet dat ik zoveel DVDs heb, maar toch
[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 05-06-2026 20:17 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
- Space Sheriff Gavan
- Kodocha vol. 1 & 2
- Overman King Gainer
- Sword of Desperation (out-of-print. MediaOCD dumpt de resterende voorraad voor $1 per stuk)
Wat probeer je te bestellen? Had geprobeerd met The Hobbit omdat je dat vermeld had, leek te lukken
Interstellar en band of brothers en dark knight.McRagefit schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:17:
[...]
Wat probeer je te bestellen? Had geprobeerd met The Hobbit omdat je dat vermeld had, leek te lukken
jpc verzendt producten met een FSK 18 classificatie niet naar Nederland. Slaat helemaal nergens op.Morress schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 23:36:
[...]
Interstellar en band of brothers en dark knight.
Thx, iig duidelijk wat ik er dan uot zou moeten latennlscavenger schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 00:42:
[...]
jpc verzendt producten met een FSK 18 classificatie niet naar Nederland. Slaat helemaal nergens op.
Dat is wel raar want ik heb vorig jaar nog Duitse The Great Silence 4k UHD gekocht bij JPC en die is ook FSK18 maar die kon ik zonder problemen bestellen en werd ook netjes geleverd.nlscavenger schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 00:42:
jpc verzendt producten met een FSK 18 classificatie niet naar Nederland. Slaat helemaal nergens op.
Sowieso een idoot iets, dan zijn ze echt het enige bedrijf in de wereld die dit doen volgens mij.
hoi
Ik weet wel wat ik weggeef, want zonder trucjes of een VPN kun je ze niet zomaar in Nederland kijken. Dus je moet eigenlijk al een account hebben om er echt wat aan te hebben.
De codes zijn inmiddels geclaimd!
[ Voor 6% gewijzigd door ZesBarkiePK op 06-06-2026 20:12 ]
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Dit is trouwens de juiste blu-ray versie als ik jullie mag geloven van Terminator 2. Tweedehands, maar disc zag er prima uit.
Ik vond dat mijn dvd versies wel een upgrade verdienden
:strip_exif()/f/image/RpSj09YQgik2Sh7EOVwqcEly.jpg?f=fotoalbum_large)
(cover gecensureerd omdat het ontzettend traumatisch is als je nog geen 18 bent en omdat DPG natuurlijk een keurige media outlet is
[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 06-06-2026 22:24 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
[ Voor 28% gewijzigd door Kimberly op 07-06-2026 11:50 ]
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Op de achterkant van beide setjes staat dat exact dezelfde films erin zitten. Hoe dan?
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Persoonlijk is 4K mijn primaire keuze, de blu-ray zou secundaire keuze zijn. Je kan natuurlijk ook voor een setje van 4K met blu-ray kunnen kijken, heb je ze allebei en kan je altijd kiezen welke je gaat kijkenMcRagefit schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:53:
Ik zou graag 12 monkeys aanschaffen, maar twijfel een beetje tussen blu-ray of 4k. Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
De Jurassic World Trilogy 4K is een misdruk… op Bol zag ik iemand hetzelfde melden. Hoe is dat door de quality control gekomen vraag je je af?Kimberly schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:58:
Een vraag voor de mensen die deze setjes ook hebben:
Op de achterkant van beide setjes staat dat exact dezelfde films erin zitten. Hoe dan?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ah nu lees ik dat ook. Dat is wel gek!PatrickC schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:22:
[...]
De Jurassic World Trilogy 4K is een misdruk… op Bol zag ik iemand hetzelfde melden. Hoe is dat door de quality control gekomen vraag je je af?
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Wat is de reden dat je twijfelt?McRagefit schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:53:
Ik zou graag 12 monkeys aanschaffen, maar twijfel een beetje tussen blu-ray of 4k. Wat zijn jullie ervaringen?
Op de blu-ray.com review bv zeggen ze dat de nieuwe arrow versie beter is, maar dat 4k resolutie niet de beste vriend is van een film die er meer "gritty" uitziet. Daarmee de twijfel 😉
Ik dacht al dat je iets in die richting bedoelde. Daarnaast zou ik nooit een SDR weergave over een HDR weergave kiezen, of het moet echt een ramp-uitgave zijn geweest (T2 UHD). Maar de algemene Twelve Monkeys UHD reviews zitten wel goed als ik het zo snel bekijk.McRagefit schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:45:
[...]
Op de blu-ray.com review bv zeggen ze dat de nieuwe arrow versie beter is, maar dat 4k resolutie niet de beste vriend is van een film die er meer "gritty" uitziet. Daarmee de twijfel 😉

De Pony Canyon release van JW4 is de beste optie als je de originele ingebrande Engelse ondertiteling wilt.
Het beeld is over het algemeen scherper dan de Lionsgate release die lowpass filtered is.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Disc Label: JOHN_WICK_CONSEQUENCE Disc Size: 96,821,787,819 bytes Protection: AACS2 Playlist: 00001.MPLS Size: 89,545,003,008 bytes Length: 2:49:17.605 Total Bitrate: 70.52 Mbps Video: MPEG-H HEVC Video / 54,998 kbps / 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / HDR10 / Limited Range / BT.2020 / PQ / BT.2020 non-constant / Mastering display color primaries: Display P3 / Mastering display luminance: min: 0.0001 cd/m2, max: 1000 cd/m2 / Maximum Content Light Level: 993 cd / m2 / Maximum Frame-Average Light Level: 632 cd/m2 * Video: MPEG-H HEVC Video / 112 kbps / 1080p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / Dolby Vision / Limited Range / BT.2020 / PQ / BT.2020 non-constant / Mastering display color primaries: Display P3 / Mastering display luminance: min: 0.0001 cd/m2, max: 1000 cd/m2 / Maximum Content Light Level: 993 cd / m2 / Maximum Frame-Average Light Level: 632 cd/m2 Audio: English / Dolby TrueHD/Atmos Audio / 7.1 / 48 kHz / 4165 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps / DN -31dB) Audio: Japanese / Dolby TrueHD Audio / 7.1 / 48 kHz / 4758 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps / DN -31dB) Subtitle: Japanese / 12.62 kbps Subtitle: Japanese / 0.91 kbps |
Ik had even gespiekt op Bol, maar dat viel mij toch flink tegen. Ruim € 42,- voor de 4K en 2 uitvoeringen van de 4K + blu-ray, ruim € 62,- voor de ene versie en bijna € 70,- voor de 2e versie. Kan mij nog herinneren dat die 1,5 jaar geleden een stuk goedkoper wasMcRagefit schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:38:
@MasterCypher25 , @Farabi : Ik had denk ik wat last van het review rabbit hole 😉 Zonet de 4K op vinted op de kop getikt!
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
Vandaar ook mijn vraag of die blu-ray toch niet goed genoeg was haha! Maar ik heb enkel de 4K nu voor €25 met verzending bij 🙂MasterCypher25 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:50:
[...]
Ik had even gespiekt op Bol, maar dat viel mij toch flink tegen. Ruim € 42,- voor de 4K en 2 uitvoeringen van de 4K + blu-ray, ruim € 62,- voor de ene versie en bijna € 70,- voor de 2e versie. Kan mij nog herinneren dat die 1,5 jaar geleden een stuk goedkoper was....
Het is de Manta Lab #50 Full Slip Steelbook (klik) Specifiek deze versie gekozen vanwege de box en steelbook artwork. Je kan het op de foto's niet goed zien maar de voorkant van de box heeft spotglass en de achterkant heeft ook voelbare textures (de tekst op de zijkant en bovenkant zijn ook spotglass maar geen fotos van)
Verder ook bijzonder, de steelbook voelt dikker en een stuk steviger aan dan al mijn andere steelbooks. Hij heeft het originele poster artwork op de voorkant in glossy, met debossed titel. Achterkant is ook glossy met origineel concept art waarvan ook delen zijn debossed.
Hieronder wat foto's, in het echt is de set overigens een stuk witter dan het er op mijn foto's uitkomt.






Op onderstaande youtube filmpje komt hij overigens wat beter tot zijn recht dan ik met mijn matige foto's kan laten zien. Op basis van dit filmpje heb ik hem ook uiteindelijk zelf gekocht. (vanaf minuur 4:10)Super blij dat ik nu zo'n mooie editie van een van mijn favoriete films heb :)
Verder zijn er ook een WEET collectors edition van zowel Into the Spider-Verse als Across the Spider-Verse onderweg. Die verwacht ik maandag binnen te krijgen
hoi
De kwaliteit en het geluid blijven onovertroffen, dus wou ik meer…
:strip_exif()/f/image/aLfpBHPhfF3g8ro1xsBcD3d3.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb er negen uitgeleend, dus past precies allemaal
[ Voor 11% gewijzigd door Jeroenvde89 op 13-06-2026 22:27 ]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
Dus je hebt mensen in je omgeving die een fysieke player hebben? heel apart. Ik heb ze zo'n 15 jaar niet gezien
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 15-06-2026 10:50 ]
Mijn punt is vooral, ik leen ook regelmatig Blu-rays uit aan vrienden, en de meesten hebben toch nog wel iets in huis waarmee ze Blu-rays kunnen afspelen.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Dan nog komen de meeste er niet op om een discje te lenen bij iemand om een film in de hoogste kwaliteit te bekijkenZesBarkiePK schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:37:
@Farabi Misschien hebben ze een PlayStation of Xbox staan?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
Mee eens....daffie82 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:44:
Betere vrienden zoeken.
Ik leen ook met regelmaat 4K's uit aan vrienden, als ze het een goede film vinden, dan schaffen ze hem fysiek aan. De meeste kijken via een dedicated 4K player, maar enkele kijken via een console en anderen vinden mkv's ok.
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
Welke versterker gebruik je? Ik heb nog een losse cd speler ook, maar die hangt optisch aan mijn avr. Al schijnt de dac van de 9004 wel heel goed te zijnZesBarkiePK schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:37:
Dat beviel zo goed dat ik een jaar later ben overgestapt naar de UB9004, ook omdat ik nog een cd verzameling heb.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Heh, waarom heb je er 7? Als ik vragen mag :-)nlscavenger schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:33:
Tweedehandsjes via Zenmarket: John Wick Chapter 4 Japanse Pony Canyon UHD en 4x Pioneer BDR-UD03/BDR-UD04. Heb nu 7 tweedehandse Pioneer Slim drives. Ze lijken goed te werken bij UHD, maar bij BD een stuk minder. 5 drives hebben moeite met het herkennen van bepaalde BD50 schijfjes.
[Afbeelding]
De Pony Canyon release van JW4 is de beste optie als je de originele ingebrande Engelse ondertiteling wilt.
Het beeld is over het algemeen scherper dan de Lionsgate release die lowpass filtered is.code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Disc Label: JOHN_WICK_CONSEQUENCE Disc Size: 96,821,787,819 bytes Protection: AACS2 Playlist: 00001.MPLS Size: 89,545,003,008 bytes Length: 2:49:17.605 Total Bitrate: 70.52 Mbps Video: MPEG-H HEVC Video / 54,998 kbps / 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / HDR10 / Limited Range / BT.2020 / PQ / BT.2020 non-constant / Mastering display color primaries: Display P3 / Mastering display luminance: min: 0.0001 cd/m2, max: 1000 cd/m2 / Maximum Content Light Level: 993 cd / m2 / Maximum Frame-Average Light Level: 632 cd/m2 * Video: MPEG-H HEVC Video / 112 kbps / 1080p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / Dolby Vision / Limited Range / BT.2020 / PQ / BT.2020 non-constant / Mastering display color primaries: Display P3 / Mastering display luminance: min: 0.0001 cd/m2, max: 1000 cd/m2 / Maximum Content Light Level: 993 cd / m2 / Maximum Frame-Average Light Level: 632 cd/m2 Audio: English / Dolby TrueHD/Atmos Audio / 7.1 / 48 kHz / 4165 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps / DN -31dB) Audio: Japanese / Dolby TrueHD Audio / 7.1 / 48 kHz / 4758 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps / DN -31dB) Subtitle: Japanese / 12.62 kbps Subtitle: Japanese / 0.91 kbps
Ik dacht dat ik al erg was met 4 (voorheen 5) fysieke drives ingebouwd. 1x DVD, 2x Blu-ray en 1x BD100 geschikte blu-ray drive. Voor mij heel simpel: Als de ene niet goed werkt, dan probeer ik de andere. BD100 afspelen gaat niet altijd vlekkeloos (kan het niet altijd bijhouden), maar dat maakt voor mij niet uit.westers schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:58:
[...]
Heh, waarom heb je er 7? Als ik vragen mag :-)
[ Voor 23% gewijzigd door Twazerty op 15-06-2026 20:51 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Als backup voor het geval dat. PC Blu-ray drives worden steeds schaarser nu Pioneer en LG met de productie gestopt zijn. Alle optical drive activiteiten van Pioneer zijn overgedragen aan het Chinese Shanxi, dus misschien wordt de productie van Pioneer drives hervat, maar ik ga dat niet afwachten.westers schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:58:
[...]
Heh, waarom heb je er 7? Als ik vragen mag :-)
Ik heb in totaal 12 Blu-ray drives, waarvan 10 UHD kunnen lezen.
[ Voor 6% gewijzigd door nlscavenger op 15-06-2026 21:08 ]
Moest ik zelf nog even flashen, maar daarna alle 300+ 4k's geript zonder problemen, plus nog 200 reguliere blu rays. Misschien een aanrader.
https://www.arrowvideo.com/p/4k/identity-limited-edition-4k-uhd/17897666/
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
Die heb ik ook. Welke firmware heb jij erop geflasht? Ik heb namelijk een paar 4K UHD's die ik niet kan rippenwesters schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:38:
Ik heb een jaar geleden deze gekocht: https://www.amazon.nl/dp/B07MTP9VKX
Moest ik zelf nog even flashen, maar daarna alle 300+ 4k's geript zonder problemen, plus nog 200 reguliere blu rays. Misschien een aanrader.
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Als je een nieuwere Verbatim 438888 hebt die geen UHD kan lezen, dan zit er waarschijnlijk een LG BU40N in (je zou het moeten kunnen zien als je MakeMKV opstart). Je kan de SDFTool Flasher en firmware voor LG BU40N vinden op MakeMKV forum, maar die is momenteel down omdat de beheerder vergeten was het domein te verlengen.TheVMaster schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:07:
[...]
Die heb ik ook. Welke firmware heb jij erop geflasht? Ik heb namelijk een paar 4K UHD's die ik niet kan rippen
Ik ben sinds november begonnen met het kopen van uhd series, films. Mijn player is Panasonic 820 die is vervangen voor de oppo 101 CI. En het eerste waar ik van schrok was het geluid dat hij maakt voor het uitlezen van de discs. De oppo is echt geluidloos maar de panasonic hoor je zelfs bij het kijken naar dvd’s. En de UHD disc is soms echt een motor. Nu zijn mijn voorwaarden voor het kopen van een uhd player. 1. regiovrij dvd/bd. en 2. analoge stereo uitgang en dan heb ik maar 2 opties. Panasonic en magnetar. Daarom dacht ik laten we eens kijken hoe het met het geluid van Magnetar zit Dus was ik de forumpoost gaan lezen van Magnetar op blu-ray.com. En wat blijkt hij maakt ook veel geluid en er hebben veel mensen problemen met het kijken van uhd discs. Zowel op de Panasonic als de Magnatar. Ik heb niet zo veel uhd discs en al helemaal niet allemaal gekeken maar nog geen problemen ondervonden van het kijken. Ze werken gewoon zoals ik gewend ben dan alle dvd en bd discs. Wie van jullie heeft hier wel problemen mee?
Ik heb een ouwere en kan de meeste UHD's wel lezen, maar er zijn er een aantal die dus niet te lezen zijnnlscavenger schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:55:
[...]
Als je een nieuwere Verbatim 438888 hebt die geen UHD kan lezen, dan zit er waarschijnlijk een LG BU40N in (je zou het moeten kunnen zien als je MakeMKV opstart). Je kan de SDFTool Flasher en firmware voor LG BU40N vinden op MakeMKV forum, maar die is momenteel down omdat de beheerder vergeten was het domein te verlengen.
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Edit: Er zit ook nog een briefje bij waarop vermeld wordt dat alleen die film in de zending zit en dat andere films apart verstuurd kunnen worden. Wel vreemd dat dan op het etiket van de verpakking wat anders staat.
[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 18-06-2026 16:07 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja dat is typisch Rarewaves, onlangs ook nog gehad. Had vier films besteld en die waren allemaal tegelijk verzonden, kwamen er twee binnen na 2 weken en een bon waar alle 4 op staan. Anderhalve week later kwamen de andere twee pas aan en daar zat dan weer geen bon bij.PatrickC schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:04:
Weer zo’n vreemde levering van rarewaves. 4 films besteld, maar er is vandaag maar één doosje met hierin één film geleverd. De stikker op het doosje geeft echter de 4 films aan, met ook het totale bedrag van die films, maar wel het correcte gewicht van 0,102kg. Ik heb er bij m’n vorige bestelling niet zo op gelet, maar toen kreeg ik de bestelling van 4 films in 2 aparte doosjes geleverd en heb niet gelet op wat er op het etiket van die doosjes stond. Ik wacht wel even af wat er de komende dagen gaat gebeuren.
Edit: Er zit ook nog een briefje bij waarop vermeld wordt dat alleen die film in de zending zit en dat andere films apart verstuurd kunnen worden. Wel vreemd dat dan op het etiket van de verpakking wat anders staat.
Dus gewoon even afwachten en als je over twee weken de rest niet hebt dan contact opnemen. Maar verwacht dat ze ook gewoon nog komen.
hoi
Welke leest hij niet? Als het met name nieuwe titels zijn, volg dan even deze post: https://www.reddit.com/r/makemkv/comments/1rbie8v/update_your_keydbcfg_file_and_update_the_app/TheVMaster schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:54:
[...]
Ik heb een ouwere en kan de meeste UHD's wel lezen, maar er zijn er een aantal die dus niet te lezen zijn
Heb ook zitten kijken naar een 4K player op Amazon.com en die hebben dus regiovrije 4K players, alleen kost degene die ik dan wil ruim boven de $ 600,- en ik ben wel goed, maar niet gek en zeker niet goed gek
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
Ik heb mijn 4K speler (Sony x800m2) voor 99 euro regiovrij laten maken zo'n twee jaar geleden. Er zijn meesere bedrijven die dat kunnen doen voor diverse spelers. Je zou daar dan eventueel ook eens naar kunnen kijken.
hoi
Dat is inderdaad 1 van de optie's die ik inderdaad heb, of zelf doen, ben gelukkig vrij vaardig met de soldeerbout.ReVision. schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:52:
@MasterCypher25
Ik heb mijn 4K speler (Sony x800m2) voor 99 euro regiovrij laten maken zo'n twee jaar geleden. Er zijn meesere bedrijven die dat kunnen doen voor diverse spelers. Je zou daar dan eventueel ook eens naar kunnen kijken.
Heb nu ook een regiovrije 4K player bij Amazon.nl gevonden, maar dan nog steeds rond de € 400,-. Als het met simpelweg rippen zou lukken, zou dat helemaal fantastisch zijn!
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
Het blijft natuurlijk altijd een beetje een gokje, maar de kans is groot dat je UB820 hem met de Top Menu truc gewoon afspeelt. Ik bestel zelf regelmatig blu-ray’s bij Amazon US en vrijwel al mijn Criterion films zijn regio A. Mijn Panasonic heeft ze tot nu toe allemaal zonder problemen afgespeeld.MasterCypher25 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:31:
Ik zat even te grasduinen op zowel Bol als Amazon en vond een film die alleen als zijnde Regio A verkrijgbaar is. Als je 4K player regiocodevrij is, is dat geen probleem, maar de mijne is dat (nog) niet en zou deze film niet af kunnen spelen. De vraag is, als ik deze disc rip met MakeMKV, kan ik de MKV dan wel afspelen? Of moet ik wachten totdat ik mijn player regiocodevrij heb gemaakt?
Heb ook zitten kijken naar een 4K player op Amazon.com en die hebben dus regiovrije 4K players, alleen kost degene die ik dan wil ruim boven de $ 600,- en ik ben wel goed, maar niet gek en zeker niet goed gekDus die ga ik niet aanschaffen.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Dat zou ook een optie zijn uiteraard. Verder heb ik hier 2 ripdrive's staan en 1 ervan zou ik ook op Regio A kunnen zetten. Afijn, optie's zijn er eigenlijk wel zat, downloaden zou ook nog een optie zijn en de film staat op TPB, maar alleen zijn er geen seeders meer. Dus ja, ik zie het nog wel, heb nu even genoeg andere dingen aan mijn hoofd en dat gaat toch eerst...ZesBarkiePK schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:04:
[...]
Het blijft natuurlijk altijd een beetje een gokje, maar de kans is groot dat je UB820 hem met de Top Menu truc gewoon afspeelt. Ik bestel zelf regelmatig blu-ray’s bij Amazon US en vrijwel al mijn Criterion films zijn regio A. Mijn Panasonic heeft ze tot nu toe allemaal zonder problemen afgespeeld.
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
Als je hem ript met makemkv dan maak je hem ook meteen regiovrij. Een mkv met verschillende regio's of met een regio lock bestaat niet, dat is enkel voor de disc zelf. Heb ik hier al vaker gedaan. Nog recent met T2 bluray.MasterCypher25 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:31:
Ik zat even te grasduinen op zowel Bol als Amazon en vond een film die alleen als zijnde Regio A verkrijgbaar is. Als je 4K player regiocodevrij is, is dat geen probleem, maar de mijne is dat (nog) niet en zou deze film niet af kunnen spelen. De vraag is, als ik deze disc rip met MakeMKV, kan ik de MKV dan wel afspelen? Of moet ik wachten totdat ik mijn player regiocodevrij heb gemaakt?
Heb ook zitten kijken naar een 4K player op Amazon.com en die hebben dus regiovrije 4K players, alleen kost degene die ik dan wil ruim boven de $ 600,- en ik ben wel goed, maar niet gek en zeker niet goed gekDus die ga ik niet aanschaffen.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
Ok, dat is dus de info die ik zoek! Dank je!daffie82 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:15:
[...]
Als je hem ript met makemkv dan maak je hem ook meteen regiovrij. Een mkv met verschillende regio's of met een regio lock bestaat niet, dat is enkel voor de disc zelf. Heb ik hier al vaker gedaan. Nog recent met T2 bluray.
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
Als het goed is komt er deze zomer is er een nieuw uitgave van The Patriot (stond bij mij ook al heel lang op het lijstje) https://www.blu-ray.com/m...atriot-4K-Blu-ray/408516/ Met de Extended Cut nu in 4K erbij ipv een normale bluray versie (en nu ook in Dolby Vision)Kimberly schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 17:31:
Weer nieuwe aanwinsten die al een tijdje op mijn lijstje stonden! 🙌
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als het een dure Blu-ray is, zou ik de gok misschien niet zomaar nemen. Al begin ik inmiddels bijna te geloven dat Panasonic zijn spelers ongemerkt regiovrij heeft gemaakt. Of ik heb gewoon absurd veel mazzel gehad met alle schijfjes die ik tot nu toe geprobeerd heb.MasterCypher25 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:12:
[...]
Dat zou ook een optie zijn uiteraard. Verder heb ik hier 2 ripdrive's staan en 1 ervan zou ik ook op Regio A kunnen zetten. Afijn, optie's zijn er eigenlijk wel zat, downloaden zou ook nog een optie zijn en de film staat op TPB, maar alleen zijn er geen seeders meer. Dus ja, ik zie het nog wel, heb nu even genoeg andere dingen aan mijn hoofd en dat gaat toch eerst...
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Met de blu-ray die bij Upgrade zit, lukte het bij mij in ieder geval niet. Heb wel een 420 ipv 820ZesBarkiePK schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:19:
[...]
Als het een dure Blu-ray is, zou ik de gok misschien niet zomaar nemen. Al begin ik inmiddels bijna te geloven dat Panasonic zijn spelers ongemerkt regiovrij heeft gemaakt. Of ik heb gewoon absurd veel mazzel gehad met alle schijfjes die ik tot nu toe geprobeerd heb.
De UB42x, UB82x en UB900x zijn qua software en platform grotendeels hetzelfde, dus als een disc streng op de regiocode controleert, maakt het denk ik weinig verschil welk model je gebruikt. Ik lees net op Reddit trouwens dat bij Criterion uitgaven van na 2010 de top menu truc altijd werkt. Dus dat verklaart waarschijnlijk waarom ik er zoveel mazzel mee heb gehad.McRagefit schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:23:
[...]
Met de blu-ray die bij Upgrade zit, lukte het bij mij in ieder geval niet. Heb wel een 420 ipv 820
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Top menu truc?ZesBarkiePK schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:06:
[...]
De UB42x, UB82x en UB900x zijn qua software en platform namelijk grotendeels hetzelfde, dus als een disc streng op de regiocode controleert, maakt het denk ik weinig verschil welk model je gebruikt. Ik lees net op Reddit trouwens dat bij de meeste Criterion uitgaven van na 2010 de top menu truc altijd werkt. Dus dat verklaart waarschijnlijk waarom ik er zoveel mazzel mee heb gehad.
Jah, de top menu truc. Werkt heel simpel (heb het even stiekum gechecked...).
Stop de disc in je Panasonic.
Wacht op het region lock scherm.
Druk op de stop toets.
Druk 1 of 2 maal op de "Top menu" toets.
Wacht op het menu.
Speel de disc af.
https://www.bing.com/search?q=top+menu+trick+panasonic&form=OPRTSD&pc=OPER
[ Voor 17% gewijzigd door MasterCypher25 op 21-06-2026 09:56 ]
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
https://www.criterion.com/boxsets/9000-the-complete-kubrick
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
:strip_exif()/f/image/YVPo2tMzKZqIEBa4aMocbVe1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZwclCOi1KFZaus4laKUGLxfR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VRMbZCokKpLQOEgcXOIiaRIl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xo0HINxd8uJj9HUnI6dZXcHB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Wac5myyFHr5ugO3p6byrJ7ao.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BH2Uz7qT5pAaiO3U0S3bT3Xa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Hygi56VLUq3zOcjiyEmY3FTh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NtKoBQqe8bXZMtEqsYrmq3up.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uLQUcmccygSpVNcFKziTgd9G.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/UxqwpBs6hbMRme0SbGr8s2Lf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TLDjzVl1ozki8doxP1g95b6I.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6speB9m44BF3LjHpL3q46v9f.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8EqOc2oEBV1Xi0diEJGG2eAd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Xsp4DM72nLK0tHpYCPS09jrR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LuTsyiYW6r1wecolETQa33u9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oQSFmXOCnCLdiAfvkJ9bPHB0.jpg?f=fotoalbum_large)