Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wij zitten tijdelijk in Ierland, om een of andere reden is deze steelbook op amazon.ie maar €10, vond ik een koopje 😉 Boxset is idd best duur momenteelDeruxian schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 14:31:
[...]
Hier is ook een leuke boxset van. Net even gekeken maar nu erg duur: https://www.amazon.fr/dp/...487030221_TE_SCE_3p_dp_i1
Eind vorig jaar voor 56 euro gekocht.
Deel 1 ziet er erg fraai uit. Verhaal zat wat lastiger in elkaar dan dat ik voor de geest had haha
Dat is een bizarre prijs. Laatst heb ik de 6 eerste MI films (wel losse hoesjes) voor iets van € 70,- gekocht.Deruxian schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 14:31:
[...]
Hier is ook een leuke boxset van. Net even gekeken maar nu erg duur: https://www.amazon.fr/dp/...487030221_TE_SCE_3p_dp_i1
Eind vorig jaar voor 56 euro gekocht.
Deel 1 ziet er erg fraai uit. Verhaal zat wat lastiger in elkaar dan dat ik voor de geest had haha
https://www.amazon.com/Mi...ion-Blu-ray/dp/B07HSJQS4Z
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
https://www.fnac.com/a207...-HD-Tom-Cruise-Blu-ray-4K
EDIT: kennelijk ontbreken de meeste extra's omdat die op de BD zitten.
[ Voor 10% gewijzigd door nlscavenger op 08-11-2025 17:28 ]
Paar dagen later zijn de prijzen voor de UB820 opeens ~€408Jeroenvde89 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:23:
[...]
Ik zie 'm inderdaad voor ~€385 op Nederlandse webshops. Relatief klein verschil. Ik ga er eens over nadenken.
@rest van reacties: Bedankt allemaal!
Ik moet ook nog even uitzoeken hoe het allemaal gaat werken qua beeld/audio/kabels met mijn gehele opstelling (UB820, LG CX + Sonos Arc etc.).
De jaarlijkse sneaky verhoging vlak voor Black Friday?
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
2-3 jaren terug toen ik instapte wou ik deze speler ook. Lastig te krijgen en nergens een cent goedkoper te krijgen dan de adviesprijs. Daar waar je met tv/audio wel mooie deal kunt maken.Jeroenvde89 schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:06:
[...]
Paar dagen later zijn de prijzen voor de UB820 opeens ~€408![]()
Ik ben voor de Sony 800m2 gegaan. Scheelt bijna de helft (destijds) echter moet je handmatig schakelen met DV
€408 is niet een abnormale prijs als je de prijsgrafiek bekijkt. Dat de prijs even lager was en nu weer op een normaal niveau is toch niet zo vreemd?Jeroenvde89 schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:06:
[...]
Paar dagen later zijn de prijzen voor de UB820 opeens ~€408![]()
Goede keuzeDeruxian schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:26:
[...]
2-3 jaren terug toen ik instapte wou ik deze speler ook. Lastig te krijgen en nergens een cent goedkoper te krijgen dan de adviesprijs. Daar waar je met tv/audio wel mooie deal kunt maken.
Ik ben voor de Sony 800m2 gegaan. Scheelt bijna de helft (destijds) echter moet je handmatig schakelen met DV
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Inmiddels ook gewoon rond de €300. En vaak problemen met vastlopende BD100 disks lees ik op Reddit?Deruxian schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:26:
[...]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Op zich niet heel vreemd, maar meer even balen dat ik (paar dagen) heb getreuzeld en hij nou weer drie tientjes duurder isPatrickC schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:29:
[...]
€408 is niet een abnormale prijs als je de prijsgrafiek bekijkt. Dat de prijs even lager was en nu weer op een normaal niveau is toch niet zo vreemd?
Ik heb hem, hoe kan ik dat zien?Farabi schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:53:
heeft iemand de NL-versie van Tenet hier? is deze ook een BD100 schijf zoals de Amerikaanse?
Hier staat dat het wél BD100 is.
"You can easily check each disc yourself just in a glimpse. On the data side of the disc there are visible rings around the center hole.Jeroenvde89 schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:34:
[...]
Ik heb hem, hoe kan ik dat zien?
Hier staat dat het wél BD100 is.
4K discs:
two rings & two barcodes = dual layer / BD-66
three rings & three barcodes = triple layer / BD-100"
BevestigdFarabi schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:00:
[...]
"You can easily check each disc yourself just in a glimpse. On the data side of the disc there are visible rings around the center hole.
4K discs:
two rings & two barcodes = dual layer / BD-66
three rings & three barcodes = triple layer / BD-100"
Die link kun je niet altijd nemen voor de eu-markt. Maar bedankt voor het checken.Jeroenvde89 schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:02:
[...]
Bevestigd. Exact zoals m’n link al beschreef.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 09-11-2025 21:16 ]
Volgens bluray.com is er geen NL versie, uiteraard is dat geen 100% garantie maar ik zie dat de Franse versie ook geen NL ondetiteling heeft en dan klopt het eigenlijk meestal wel dat er geen NL versie bestaat.Farabi schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:16:
ik wil M3GAN (2022) aanschaffen. Maar ik wil indien mogelijk alleen NL-uitgaves. Hoe kom ik erachter dat een film wel of geen NL-versie heeft? want deze lijkt het zo te zien niet te hebben, maar ik wil het zeker weten.
Als je persee een NL versie wil kan je altijd de reguliere bluray kopen die is er namelijk wel..
hoi
Kan ik dan vanuit gaan dat deze afgespeeld kan worden op mijn player? Want de mijne is niet regio-vrij.ReVision. schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:10:
[...]
Volgens bluray.com is er geen NL versie, uiteraard is dat geen 100% garantie maar ik zie dat de Franse versie ook geen NL ondetiteling heeft en dan klopt het eigenlijk meestal wel dat er geen NL versie bestaat.
Als je persee een NL versie wil kan je altijd de reguliere bluray kopen die is er namelijk wel..
Als ik boven in de hoes o.a. "digital code" zie, begin ik te twijfelen.
Volgens mij staat er nooit een ABC region code achter op de hoezen?
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 10-11-2025 09:39 ]
Omdat 4K UHD's zelden een regiocode hebben, de eventuele bijgeleverde blu-ray kan wel een regiocode hebben. Digital code heeft over het algemeen te maken met extra's die je alleen digitaal (internet) kan zienFarabi schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:38:
[...]
Kan ik dan vanuit gaan dat deze afgespeeld kan worden op mijn player? Want de mijne is niet regio-vrij.
Als ik boven in de hoes o.a. "digital code" zie, begin ik te twijfelen.
Volgens mij staat er nooit een ABC region code achter op de hoezen?
Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...
UHD-blurays zijn meestal regiovrij inderdaad. Maar bluray-players niet. De reden waarom ik digital code aanduidde was omdat deze meestal uit amerika komen. Dus dat wil zeggen dat mijn player de uhd-disc niet kan laten afspelen.MasterCypher25 schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:45:
[...]
Omdat 4K UHD's zelden een regiocode hebben, de eventuele bijgeleverde blu-ray kan wel een regiocode hebben. Digital code heeft over het algemeen te maken met extra's die je alleen digitaal (internet) kan zien
als ik dan m3gan bestel via bol of amazon, hoe weet ik uit welk continent of land deze komt? vandaar dat ik allergische reactie krijg als ik 'digital-code' op de hoes zie
iemand hier ervaring met zijn 'niet regio-vrije' player met dit soort aankopen via bol of amazon?
[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 10-11-2025 09:59 ]
Jij gelijk....Farabi schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:53:
[...]
UHD-blurays zijn meestal regiovrij inderdaad. Maar bluray-players niet. De reden waarom ik digital code aanduidde was omdat deze meestal uit amerika komen. Dus dat wil zeggen dat mijn player de uhd-disc niet kan laten afspelen.
als ik dan m3gan bestel via bol of amazon, hoe weet ik uit welk continent of land deze komt?
Wil je de LG UBK90 regiocodevrij maken? Zie onderstaand linkje :
https://www.rattlebyte.co...select_model&model_id=219
[ Voor 13% gewijzigd door MasterCypher25 op 10-11-2025 10:01 ]
Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...
Nee, klinkt misschien gek. Maar ik vind het alleen leuk om NL-uitgaves te kopen. Dus laat m3gan maar gaan.MasterCypher25 schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:56:
[...]
Jij gelijk....
Wil je de LG UBK90 regiocodevrij maken? Zie onderstaand linkje :
https://www.rattlebyte.co...select_model&model_id=219
De UHD-wereld beperkt me nogal behoorlijk
Nee, die beperking leg jij jezelf op, niemand anders!Farabi schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:08:
[...]
Nee, klinkt misschien gek. Maar ik vind alleen leuk om NL-uitgaves te kopen.
Dus de UHD-wereld beperkt me nogal behoorlijk
Gedeeltelijk, waar blijven de glorie-tijden van de 1080P bluray waar een hoop NL-uitgaves uitkwamen.MasterCypher25 schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:10:
[...]
Nee, die beperking leg jij jezelf op, niemand anders!
Waarom zou je de 1080p blu-ray af willen spelen als je de 4K hebt? Meestal ontbreken juist de NL subs op een blu-ray, om over de regiocode maar te zwijgen...Farabi schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:12:
[...]
Gedeeltelijk, waar blijven de glorie-tijden van de 1080P bluray waar een hoop NL-uitgaves uitkwamen.
Misschien is voor jou het beste om discs te gaan rippen en als je er subs onder wilt, je dan bij opensubtitles.org de juiste sub erbij te zoeken, mochten die niet op de disc staan
ik speel geen 1080p blurays als er een UHD versie is. mijn comment was retorisch bedoeld.MasterCypher25 schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:17:
[...]
Waarom zou je de 1080p blu-ray af willen spelen als je de 4K hebt? Meestal ontbreken juist de NL subs op een blu-ray, om over de regiocode maar te zwijgen...
Misschien is voor jou het beste om discs te gaan rippen en als je er subs onder wilt, je dan bij opensubtitles.org de juiste sub erbij te zoeken, mochten die niet op de disc staan
Well, you could have fooled me...Farabi schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:21:
[...]
ik speel geen 1080p blurays als er een UHD versie is. mijn comment was retorisch bedoeld.
Check via www.blu-ray.com. Voer de titel in, kies blu-ray of 4K naar keuze per land en kijk per uitgave wat er staat bij subtitles en belangrijker voor jouw vraag: Playback. Meestal staat aangegeven wat de regio is voor de 4K (bijna altijd regiovrij) en de blu-ray als die erbij zit. Is niet altijd 100% accuraat, maar geeft wel een hele goede indicatie. Je kan op de pagina per uitgave ook bijna altijd doorklikken naar Amazon of de EAN opsnorren.Farabi schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:53:
[...]
als ik dan m3gan bestel via bol of amazon, hoe weet ik uit welk continent of land deze komt? vandaar dat ik allergische reactie krijg als ik 'digital-code' op de hoes zie![]()
iemand hier ervaring met zijn 'niet regio-vrije' player met dit soort aankopen via bol of amazon?
Als je 4K UHD Disc zelf regiovrij is maakt het niets uit of je speler zelf niet regio vrij is. Je kan de 4K disc dan gewoon altijd afspelen.[b]Farabi schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:53:[/b}]
UHD-blurays zijn meestal regiovrij inderdaad. Maar bluray-players niet. De reden waarom ik digital code aanduidde was omdat deze meestal uit amerika komen. Dus dat wil zeggen dat mijn player de uhd-disc niet kan laten afspelen.
als ik dan m3gan bestel via bol of amazon, hoe weet ik uit welk continent of land deze komt? vandaar dat ik allergische reactie krijg als ik 'digital-code' op de hoes zie![]()
Verder kan je gewoon de ASIN of EAN invoeren bij bluray.com zoals wel vaker gemeld en dan weet je precies welke versie, uit welk land en met welke talen en ondertitels die komt.
Het is echt allemaal totaal niet ingewikkeld. Ik koop zelf vrijwel enkel buitenlandse releases, en deed dat al ver voordat in uberhaupt mijn speler regiovrij had gemaakt.
hoi
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:38
Dus of ik moet in één klap een hele bulk bestellen zodat die verzending het waard is, of ik moet een alternatieve Nederlandse webshop vinden met goede kwaliteit hoesjes. Een beetje rondkijken op Amazon.nl en Bol.com heeft me nog niet veel opgeleverd.
Als iemand een goedkoper alternatief kent dan hoor ik het graag.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
https://www.ebay.nl/itm/2...c09b7d:g:X2UAAOSwdGJh0KqM
Verzendkosten zijn als nog wel 18 euro, maar als je ze per 50 of 100 stuks koopt prima te doen. Kwaliteit is super goed (kies de 0.5 mm variant)
[ Voor 6% gewijzigd door ReVision. op 11-11-2025 12:19 ]
hoi
In een DM van 7 oktober heb ik je 3 linkjes toegestuurd voor hoesjes of zie ik het nu verkeerd?ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:14:
Heeft iemand hier misschien een goede tip voor het aanschaffen van beschermhoesjes voor steelbooks? Ik stond op het punt om bij Cine Grail Steelbook Protectors te bestellen, de open kaft hoes spreekt me écht erg aan, maar de verzendkosten van €30,- maken het wel meteen een flinke investering.
Dus of ik moet in één klap een hele bulk bestellen zodat die verzending het waard is, of ik moet een alternatieve Nederlandse webshop vinden met goede kwaliteit hoesjes. Een beetje rondkijken op Amazon.nl en Bol.com heeft me nog niet veel opgeleverd.
Als iemand een goedkoper alternatief kent dan hoor ik het graag.
Ik heb https://www.hirescovers.net/ gevonden, maar ben ook bijvoorbeeld benieuwd naar papierkwaliteit etc.
Zo te zien moet je daar betalen om iets te kunnen downloaden en daar ben ik niet zo happig op eerlijk gezegd. Over het papier kan ik duidelijk zijn, in de dvdtijd gebruikte ik altijd fotopapier van 180 tot 200 gram, vrij dik papier dus, dikker dan wat er standaard in het hoesje zat, verder is het afhankelijk van de printer die je gebruikt.Speculaes schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:35:
Ik heb https://www.hirescovers.net/ gevonden, maar ben ook bijvoorbeeld benieuwd naar papierkwaliteit etc.
Dank je! Die was ik even vergeten, maar ik zie dat het dan ongeveer net zo duur wordt als bij Cine Grail. Misschien moet ik de verzendkosten dan gewoon maar accepteren.MasterCypher25 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:24:
[...]
In een DM van 7 oktober heb ik je 3 linkjes toegestuurd voor hoesjes of zie ik het nu verkeerd?
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
We kunnen ze ook delen. Als je er dan 200 besteld, zijn er 100 voor jou en 100 voor mij. Alle kosten delen we dan in 2en, misschien een idee?ZesBarkiePK schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:19:
[...]
Dank je! Die was ik even vergeten, maar ik zie dat het dan ongeveer net zo duur wordt als bij Cine Grail. Misschien moet ik de verzendkosten dan gewoon maar accepteren.
Helemaal goed, kijk vooral even of er nog wat anders tussen zit, ze hebben echt van alles aan hoesjes.MasterCypher25 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:21:
[...]
We kunnen ze ook delen. Als je er dan 200 besteld, zijn er 100 voor jou en 100 voor mij. Alle kosten delen we dan in 2en, misschien een idee?
Zelf heb ik m’n oog laten vallen op deze:
https://shop.cinegrail.co...rs?variant=45278671470741
Zijn de hedendaagse Steelbooks van mindere kwaliteit dan jaren terug?
Bij mijn oudere steelbooks voelden de Spines vaak wel voledig flush dan met de nieuwere die ik heb.
Of zit het tussen mijn oren!?
Ik moet er nog iets verder induiken, dit zijn echt custommade. Maar ik heb voldoende aan de reguliere versie in het Engels of Nederlands. Dat zal even zoeken zijn.MasterCypher25 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:48:
[...]
Zo te zien moet je daar betalen om iets te kunnen downloaden en daar ben ik niet zo happig op eerlijk gezegd. Over het papier kan ik duidelijk zijn, in de dvdtijd gebruikte ik altijd fotopapier van 180 tot 200 gram, vrij dik papier dus, dikker dan wat er standaard in het hoesje zat, verder is het afhankelijk van de printer die je gebruikt.
Goed idee van het fotopapier!
Ik zie en voel geen verschil tussen mijn recente 4k steelbooks en mijn oude dvd steelbooks. Zelfde ontwerp en gevoelsmatig zelfde kwaliteit en gewicht.Psyonara schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:20:
Ondertussen weer een paar Steelbooks erbij.
Zijn de hedendaagse Steelbooks van mindere kwaliteit dan jaren terug?
Bij mijn oudere steelbooks voelden de Spines vaak wel voledig flush dan met de nieuwere die ik heb.
Of zit het tussen mijn oren!?
Gisteren Ben Hur gepreordered bij Amazon. Kon mij wel vinden in de prijs en zit niet weer te wachten op een lange zoektoch zoals met Lawrence of ArabiaReVision. schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:43:
Eindelijk is dan de lang verwachte 4K UHD van Ben Hur (1959) aangekondigd.![]()
Nog even wachten op de prijs en releasedatum maar ik ga hem zeker pre-orderen zodra het kan.
[Afbeelding]
Stiekem heb ik nu ook een beetje hoop dat we ooit nog een keer Cleopatra op 4K UHD gaan krijgen
Edit:
Nog eentje die op het verlanglijstje gaat. All the President's Men komt ook uit op 4K UHD
[Afbeelding]
Dit is voor mij een must have. Zou mooi zijn als dit nog voor de kersdagen wordt bezorgd, al denk ik dat de kans klein is.
Inmiddels is duidelijk (voor degenen die niet per se steelbooks verzamelen) dat er een reguliere release komt: https://www.blu-ray.com/movies/Ben-Hur-4K-Blu-ray/400505/Campo di Casa schreef op donderdag 13 november 2025 @ 06:53:
[...]
Gisteren Ben Hur gepreordered bij Amazon. Kon mij wel vinden in de prijs en zit niet weer te wachten op een lange zoektoch zoals met Lawrence of Arabia![]()
Dit is voor mij een must have. Zou mooi zijn als dit nog voor de kersdagen wordt bezorgd, al denk ik dat de kans klein is.
Volgende week ga ik de Verbatim 43888 bestellen in de hoop dat het een Pioneer-loopwerk is. Is het een LG, dan zal het eerst firmware-prutsen worden. In ieder geval, dat is wat ik gelezen heb.
De NAS komt dan eventueel later wel. Voor 130 euro kan ik me nog geen buil vallen.
Voor heel wat minder moet het nu ook lukken: https://www.amazon.de/dp/...t_b_fed_asin_title_6&th=1Teddieke schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:12:
Aangezien ik toch een hobbyist ben die graag wat rommelt 😛 ga ik mezelf toch maar een USB-speler aanschaffen om in ieder geval even te kijken of ik mijn films, incl. de UHD’s geript krijg.
Volgende week ga ik de Verbatim 43888 bestellen in de hoop dat het een Pioneer-loopwerk is. Is het een LG, dan zal het eerst firmware-prutsen worden. In ieder geval, dat is wat ik gelezen heb.
De NAS komt dan eventueel later wel. Voor 130 euro kan ik me nog geen buil vallen.
Voor 90 in nieuwstaat en dan gaat er nog 15% korting vanaf. En het is een Pioneer drive.
En aangezien het om een Frans talige versie ging zie je er niks van als je de J-card eraf haalt. Dikke blij dus
Lijkt me toch een risico met tweedehands, of mis ik iets?
Ik weet dat ik mijn Pioneer absoluut NIET mag upgraden qua firmware, anders ben ik fucked.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Van Amazon Retourenkauf. Ik ga er van uit dat deze geretourneerd zijn omdat er geen Pioneer drive in zit.TweakGP schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:31:
[...]
Voor heel wat minder moet het nu ook lukken: https://www.amazon.de/dp/...t_b_fed_asin_title_6&th=1
Voor 90 in nieuwstaat en dan gaat er nog 15% korting vanaf. En het is een Pioneer drive.
Ik heb enige tijd geleden gelezen dat het interne loopwerk geen Pioneer meer is en dat er dus niet meer geript mee kan worden. Ik heb zelf ook de Verbatim drive gehad en wist niet hoe snel ik hem terug moest sturen. Had volop leesfouten ermee, daarna een externe Pioneer besteld en die doet het goed.daffie82 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:37:
@TweakGP en als een pipo de firmware ge-update heeft en hem retour stuurt, kan het dan niet zijn dat je libredrive niet meer actief is en je dus niet meer kan rippen ?
Lijkt me toch een risico met tweedehands, of mis ik iets?
Ik weet dat ik mijn Pioneer absoluut NIET mag upgraden qua firmware, anders ben ik fucked.
Ik zou er ver weg van blijven...daffie82 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:45:
Rommel dus... Wegblijven dan zou ik zeggen.
Als alternatief heb ik onderstaande gekocht, moet wel uit Japan komen en is een interne, maar doet het heel goed. De oude externe LG's doen het ook goed, maar moeilijk aan te komen...
https://www.amazon.nl/dp/...=operapc-def-sp-co2-nl-21
https://shop.uhdfriendlydrives.co.uk/
van MakeMKV forum:Please be advised that our website will be opening within the next 7 days. Updated : 12th November 2025.
Stock is running low, and we anticipate limited availability once we reopen. If you’re considering a purchase, we strongly recommend acting quickly on our return. Due to growing demand and distributor constraints, prices are expected to rise significantly in the near future.
We have just over 300 Pioneer Libre-Drive, Friendly Blu-ray Drives in stock that will read 4K discs.
We expect them to clear quickly, we will post here just before we open to be fair to everyone who is looking one of these drives.
Kind Regards
Tracey
Gebruik jij deze met een USB enclosure?MasterCypher25 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:52:
[...]
Ik zou er ver weg van blijven...![]()
Als alternatief heb ik onderstaande gekocht, moet wel uit Japan komen en is een interne, maar doet het heel goed. De oude externe LG's doen het ook goed, maar moeilijk aan te komen...![]()
https://www.amazon.nl/dp/...=operapc-def-sp-co2-nl-21
Nope, ligt in een zelfbouw pc kast, wel gewoon extern, 2 kabeltjes naar buiten en klaar!nlscavenger schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:01:
[...]
Gebruik jij deze met een USB enclosure?
Onzin dus.... hier eentje van een half jaar oud en werkt perfect.daffie82 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:45:
Rommel dus... Wegblijven dan zou ik zeggen.
En bij Amazon is retourneren ook geen enkel probleem als het toch niet bevalt. Je kan pas oordelen als je zelf test.
Aaname die nergens op gebaseerd is.... nieuwstaat alleen beschadigde verpakking. In de praktijk zijn die vaak gewoon nieuw en nooit uit de verpakking geweest. Zijn er ook velen van te koop.nlscavenger schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:41:
[...]
Van Amazon Retourenkauf. Ik ga er van uit dat deze geretourneerd zijn omdat er geen Pioneer drive in zit.
Maar het is gewoon een alternatief.
[ Voor 4% gewijzigd door TweakGP op 14-11-2025 15:07 ]
Oei, nu wordt het dus toch weer lastiger. Ik lees toch vrij veel goede dingen over die Verbatim maar jullie hebben waarschijnlijk gelijk met retour-materiaal. Al waardeer ik wel het zoekwerk van @TweakGPMasterCypher25 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:42:
[...]
Ik heb enige tijd geleden gelezen dat het interne loopwerk geen Pioneer meer is en dat er dus niet meer geript mee kan worden. Ik heb zelf ook de Verbatim drive gehad en wist niet hoe snel ik hem terug moest sturen. Had volop leesfouten ermee, daarna een externe Pioneer besteld en die doet het goed.
Uiteraard kan ik daar ook voor de nieuwe levering kiezen.
Een interne drive is voor mij geen optie dus het dient een USB-drive te zijn. Een volbloed Pioneer kan ik overigens nergens vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Teddieke op 14-11-2025 15:08 ]
Tja, ik heb alleen de ervaring gedeeld die ik er mee had, de keuze is aan jou. Je kan hem ook weer terug sturen, dus risico loop je eigenlijk niet.Teddieke schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:07:
[...]
Oei, nu wordt het dus toch weer lastiger. Ik lees toch vrij veel goede dingen over die Verbatim maar jullie hebben waarschijnlijk gelijk met retour-materiaal. Al waardeer ik wel het zoekwerk van @TweakGP
Uiteraard kan ik daar ook voor de nieuwe levering kiezen.
Een interne drive is voor mij geen optie dus het dient een USB-drive te zijn. Een volbloed Pioneer kan ik overigens nergens vinden.
Van de volbloed Pioneer heb ik enkele berichten geleden een linkje gedeeld, die zou je in een usb enclosure kunnen stoppen...
Hier zat een PIONEER BDR-US03 loopwerk in welke geflashod kon worden naar een BDR-US04 voor het lezen van UHD disks.
[ Voor 4% gewijzigd door abel75 op 14-11-2025 15:18 ]
Ik kan wellicht wel ergens een cheapo pc’tje op de kop tikken.
De ene is TUHD op het einde en de andere TS.
Nope, helemaal niet nodig. Gewoon kabels in pluggen, MakeMKV installeren en rippen maar!!!Teddieke schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:20:
@MasterCypher25 Die interne Pioneer, moet daar ook nog mee geknutseld worden? Of werkt die out-of-the-box?
Ik kan wellicht wel ergens een cheapo pc’tje op de kop tikken.
Ik denk dat de ene wel UHD's aankan en de andere niet, maar pin mij daar niet aan vast.....daffie82 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:24:
Was is eigenlijk het verschil tussen de Pioneer BDR-XD07TUHD en de Pioneer BDR-XD07TS ?
De ene is TUHD op het einde en de andere TS.
Nope. Denk dat ze beide met UHD kunnen werken. Ik heb namelijk zelf de BDR-XD07TUHD en zie dat de TS versie via asmcom verkocht gaat worden. Vandaar dat ik mij afvroeg wat het verschil is.MasterCypher25 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:27:
Ik denk dat de ene wel UHD's aankan en de andere niet, maar pin mij daar niet aan vast.....
Intern vs. extern dan misschien? Verder zou ik mij zo 1, 2, 3 niets kunnen bedenken...daffie82 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:30:
[...]
Nope. Denk dat ze beide met UHD kunnen werken. Ik heb namelijk zelf de BDR-XD07TUHD en zie dat de TS versie via asmcom verkocht gaat worden. Vandaar dat ik mij afvroeg wat het verschil is.
Of ze hebben de firmware aangepast zodat die wel UHD's kan rippen?
[ Voor 7% gewijzigd door MasterCypher25 op 14-11-2025 15:36 ]
Die wat ik heb ript perfect hoor. Ben alleen aan het kijken voor een eventuele backup. Die TS zou dan een optie zijn. Zijn beide extern trouwens.MasterCypher25 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:34:
[...]
Intern vs. extern dan misschien? Verder zou ik mij zo 1, 2, 3 niets kunnen bedenken...
Of ze hebben de firmware aangepast zodat die wel UHD's kan rippen?
https://amzn.eu/d/atHAw58
Die Pioneer waarvan ik hier het linkje heb neergezet, doet het ook perfect. Daarnaast heb ik nog 2 externe LG's staan, waarvan ik er misschien wel 1 kan verkopen... 3 is toch wel enigzins overdaad.....daffie82 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:49:
[...]
Die wat ik heb ript perfect hoor. Ben alleen aan het kijken voor een eventuele backup. Die TS zou dan een optie zijn. Zijn beide extern trouwens.
Dan weet ik het verder ook niet, misschien een vroegere / latere versie of stiller of whatever...
Dat zou op zich moeten werken, hij krijgt stroom en kan zijn signaal kwijtTeddieke schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:54:
Zou dit werken om die interne drive aan mijn laptop te slingeren?
https://amzn.eu/d/atHAw58
Voor die prijs het proberen waard.MasterCypher25 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:59:
[...]
Dat zou op zich moeten werken, hij krijgt stroom en kan zijn signaal kwijt
En ergens lijken me die interne drives wat robuuster dan de slimline. Maar goed, je moet er ook niet mee gaan gooien.
Ik heb er niet aan gedacht om SATA power en data kabels uit mijn PC case te laten lopen. Scheelt een enclosure kopen.MasterCypher25 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:03:
[...]
Nope, ligt in een zelfbouw pc kast, wel gewoon extern, 2 kabeltjes naar buiten en klaar!
Ik heb er een Satakabel van 1 meter aan hangen en een Satapower verlengkabel gebruikt, werkt als een malle!nlscavenger schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:11:
[...]
Ik heb er niet aan gedacht om SATA power en data kabels uit mijn PC case te laten lopen. Scheelt een enclosure kopen.
Weet niet direct waarom ik via mijn oude bestelling op de Verbatim van 90,- terecht kwam..... vast een iets ander artikelnummer. Maar deze versie voor 40,- lijkt eerder de gok waard of er nog een Pioneer drive inzit: https://www.amazon.de/Ver..._d_btf_ci_mcx_mr_hp_atf_mTeddieke schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:02:
[...]
Voor die prijs het proberen waard.
En ergens lijken me die interne drives wat robuuster dan de slimline. Maar goed, je moet er ook niet mee gaan gooien.
Althans, voor nu nog op de 500GB disk van mijn laptop. 😝
Als dat goed gaat en ik ga door naar een digitale bieb en dan komt er nog een NAS.
Allen bedankt voor de input! 💪🏻
Dat is toch helemaal geen uhd drive?TweakGP schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:22:
[...]
Weet niet direct waarom ik via mijn oude bestelling op de Verbatim van 90,- terecht kwam..... vast een iets ander artikelnummer. Maar deze versie voor 40,- lijkt eerder de gok waard of er nog een Pioneer drive inzit: https://www.amazon.de/Ver..._d_btf_ci_mcx_mr_hp_atf_m
@Teddieke welke heb je nu uiteindelijk gekocht?
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 14-11-2025 16:51 ]
External DVD drive.....daffie82 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:50:
[...]
Dat is toch helemaal geen uhd drive?
Een externe LG van mij, compleet met kabel en voeding.daffie82 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:50:
[...]
@daffie82 Uit het winkeltje van @MasterCypher25 dus 😬MasterCypher25 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:08:
[...]
Een externe LG van mij, compleet met kabel en voeding.
Model onbekend maar ik kan er vast fijn mee aan de slag.
Het is de LG BE16NU50. Kan tot BD-XL (128GB) aanTeddieke schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:39:
[...]
@daffie82 Uit het winkeltje van @MasterCypher25 dus 😬
Model onbekend maar ik kan er vast fijn mee aan de slag.
https://www.lg.com/us/bur...xternal-blu-ray-dvd-drive
[ Voor 11% gewijzigd door MasterCypher25 op 14-11-2025 18:09 ]
Ziet er tof uit, echter, ik krijg geen Dolby Atmos als ik die kies maar Dolby True HD. Iemand anders deze al binnen die kan checken?
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Zeker dat jouw soundbar het aankan? Of dat je hoogtekanalen aangesloten hebt op jouw receiver? Ik heb bv een Atmos versterker, maar geen hoogte speakers, dan speelt die als true HD (er valt ook weinig te doen met de extra metadata).OmeJoyo schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:37:
Ik heb de sound of music binnen, Franse release.
Ziet er tof uit, echter, ik krijg geen Dolby Atmos als ik die kies maar Dolby True HD. Iemand anders deze al binnen die kan checken?
Mijn Denon AVR-X2800H versterker geeft wel altijd Dolby Atmos aan, ondanks dat ik gewoon een 5.1 opstelling heb. Volgens mij ‘virtualiseert’ de versterker dan de extra hoogte kanalen.McRagefit schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 22:15:
[...]
Zeker dat jouw soundbar het aankan? Of dat je hoogtekanalen aangesloten hebt op jouw receiver? Ik heb bv een Atmos versterker, maar geen hoogte speakers, dan speelt die als true HD (er valt ook weinig te doen met de extra metadata).
Dat is inderdaad Dolby Atmos Height Virtualization. Voor DTS is het Virtual:X volgens mij. Mijn oudere Denon heeft de Atmos virtualization niet en dan moet ik 5.1.2 aansluiten voor Atmos. 5.1 is dan TrueHD.PatrickC schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 23:58:
[...]
Mijn Denon AVR-X2800H versterker geeft wel altijd Dolby Atmos aan, ondanks dat ik gewoon een 5.1 opstelling heb. Volgens mij ‘virtualiseert’ de versterker dan de extra hoogte kanalen.
Jazeker, heb een volledige Atmos setup en heb een aantal andere films gepakt die het voorheen zonder problemen deden en die spelen nog steeds gewoon Atmos.McRagefit schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 22:15:
[...]
Zeker dat jouw soundbar het aankan? Of dat je hoogtekanalen aangesloten hebt op jouw receiver? Ik heb bv een Atmos versterker, maar geen hoogte speakers, dan speelt die als true HD (er valt ook weinig te doen met de extra metadata).
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Mijn Marantz is net iets ouder en heeft die virtualisatie niet inderdaad.PatrickC schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 23:58:
[...]
Mijn Denon AVR-X2800H versterker geeft wel altijd Dolby Atmos aan, ondanks dat ik gewoon een 5.1 opstelling heb. Volgens mij ‘virtualiseert’ de versterker dan de extra hoogte kanalen.
Klopt, al heb je dat bij DTS minder nodig omdat DTS:X ook werkt op 5.1Gundogan schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 00:09:
[...]
Dat is inderdaad Dolby Atmos Height Virtualization. Voor DTS is het Virtual:X volgens mij. Mijn oudere Denon heeft de Atmos virtualization niet en dan moet ik 5.1.2 aansluiten voor Atmos. 5.1 is dan TrueHD.
Klopt, via Neural:X heb je sowieso DTS:X uit DTS (HD) wat volgens mij ondersteund wordt door elk apparaat die DTS:X ondersteuning heeftMcRagefit schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:46:
[...]
Klopt, al heb je dat bij DTS minder nodig omdat DTS:X ook werkt op 5.1
Ik heb even zitten zoeken, maar het is allemaal wat verwarrend. De Italiaanse release heeft b.v. 3 discs ipv 2 en als ik de cover achterkant bekijk op amazon.it dan heeft de 4K Dolby Atmos, maar volgens blu-ray.com alleen DTS-HD Master Audio 7.1.OmeJoyo schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:37:
Ik heb de sound of music binnen, Franse release.
Ook wel bijzonder dat de Italiaanse een disc extra heeft. Andere Europese releases zijn 2 discs volgens mij? De US release op amazon.com is wel 3 discs.
:strip_exif()/f/image/wNiC7k5hJXq652SSkyWojvtk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C3f3lwFGiQsZsglTIppsLhEf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xuGXXChBtidLAbg0VMsYPQFW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kh9bsFBijeIQ29sh5TiUt6O4.jpg?f=fotoalbum_large)
De series heb ik uit de 2-voor-30-actie bij Bol.com gehaald. Geen 4K, maar wél Dolby Atmos op alle series, mocht iemand ze nog zoeken. En het is soms ook gewoon makkelijk om iets in SDR te kijken. Dan hoef ik de kamer tenminste niet helemaal te verduisteren.
:strip_exif()/f/image/UGQjaPf8r9NMZj376J6VuDql.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik was nog op zoek naar de Batman steelbook, en ik heb ’m eindelijk gevonden. Staat perfect naast de The Penguin steelbook. Erg blij mee!
Waar heb jij die 2 Lord of the Rings boxen vandaan? Die zien er inderdaad erg mooi uit, te mooi om te laten liggen...ZesBarkiePK schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:22:
Dit zijn mijn nieuwste aanwinsten. De Hobbit en Lord of the Rings steelbooks zijn echt prachtig gedaan. Het is voor het eerst dat ik zulke mooie edities aan mijn collectie kan toevoegen. Erg blij mee!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De series heb ik uit de 2-voor-30-actie bij Bol.com gehaald. Geen 4K, maar wél Dolby Atmos op alle series, mocht iemand ze nog zoeken. En het is soms ook gewoon makkelijk om iets in SDR te kijken. Dan hoef ik de kamer tenminste niet helemaal te verduisteren.
[Afbeelding]
Ik was nog op zoek naar de Batman steelbook, en ik heb ’m eindelijk gevonden. Staat perfect naast de The Penguin steelbook. Erg blij mee!
[Afbeelding]
Bij Amazon.it kan je ze nieuw kopen en met Nederlandse ondertiteling.MasterCypher25 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:50:
[...]
Waar heb jij die 2 Lord of the Rings boxen vandaan? Die zien er inderdaad erg mooi uit, te mooi om te laten liggen...
Die moet ook niet in een kast maar op een display.
Mooie aanwinst voor je! 👌🏼
Dank je wel! Het was nog even spannend, want het doosje was open en beschadigd. Gelukkig zat er nog een stevige doos onder, en had ik de cadeauverpakking optie aangevinkt. Daardoor is alles toch netjes en ongeschonden binnengekomen.Teddieke schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:53:
Oké… Ik mag dan normaal gezien geen waarde hechten aan de ‘verpakking’ maar deze box is echt ongelofelijk mooi.
Die moet ook niet in een kast maar op een display.
Mooie aanwinst voor je! 👌🏼
Prachtige boxen. Jammer dat ik LOTR en The Hobbit al in meerdere versies heb op DVD, blu-ray en 4K blu-ray.ZesBarkiePK schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:22:
Dit zijn mijn nieuwste aanwinsten. De Hobbit en Lord of the Rings steelbooks zijn echt prachtig gedaan. Het is voor het eerst dat ik zulke mooie edities aan mijn collectie kan toevoegen. Erg blij mee!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarom heb je de TV series niet in 4K gekocht?
Daar zit al zeker sind april al geen Pioneer drive meer in maar een LG (maar van wat ik gelezen heb zou het daarmee idd ook allemaal moeten werken ...; zelf ook nog steeds niet besteld overigens. Was van plan die interne te bestellen maar aan de andere kant is deze Verbatim een stuk meer 'portable' en daarmee ook nuttig voor aan de laptop. En de reviews over de verkoper van die interne verschillen nogalTeddieke schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:12:
Aangezien ik toch een hobbyist ben die graag wat rommelt 😛 ga ik mezelf toch maar een USB-speler aanschaffen om in ieder geval even te kijken of ik mijn films, incl. de UHD’s geript krijg.
Ik vond die actie van Bol.com echt top. Ik koop af en toe nog graag een ‘gewone’ blu-ray, dus dit kwam perfect uit.PatrickC schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:21:
[...]
Prachtige boxen. Jammer dat ik LOTR en The Hobbit al in meerdere versies heb op DVD, blu-ray en 4K blu-ray.![]()
Waarom heb je de TV series niet in 4K gekocht?
:strip_exif()/f/image/CyGeQ4LU5MIyVk69a6hj3mRw.jpg?f=fotoalbum_large)