De ‘Sound of Music’ 4K is de versie met 3 discs (een 100GB 4K, met 2 blu-ray’s). Ondanks wat op het hoesje staat en op blu-ray.com, heeft deze release gewoon NL ondertiteling en ook NL menu’s. Alleen het hoesje is Italiaans, maar ‘Tutti Insieme Appasionatamente’ klinkt veel mooier dan ‘Sound of Music’ toch? En dat voor €17,80.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nice! Ik had voor de verandering bij Amazon DE eens gekozen voor next day Delivery bij mijn bestelling van gisteren. Betaal je extra voor, maar nu lijken ze toch pas woensdag te komen 😱PatrickC schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:48:
Nieuwste aanwinsten van amazon.it. En ja, Titanic zit er bij terwijl ik eerder aangaf dat ik niet zo veel op had met die film. Maar na de lovende reviews hier en een scherpe prijs, heb ik ‘m toch maar aangeschaft (ook om de verzendkosten nog beter te spreiden, ook al zijn die vanuit Italië wel laag).
De ‘Sound of Music’ 4K is de versie met 3 discs (een 100GB 4K, met 2 blu-ray’s). Ondanks wat op het hoesje staat en op blu-ray.com, heeft deze release gewoon NL ondertiteling en ook NL menu’s. Alleen het hoesje is Italiaans, maar ‘Tutti Insieme Appasionatamente’ klinkt veel mooier dan ‘Sound of Music’ toch? En dat voor €17,80.![]()
[Afbeelding]
10 maart besteld, 13 maart geleverd, gaat altijd snel (genoeg) bij amazon.it en dat voor €4 verzendkosten.TheVMaster schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:08:
[...]
Nice! Ik had voor de verandering bij Amazon DE eens gekozen voor next day Delivery bij mijn bestelling van gisteren. Betaal je extra voor, maar nu lijken ze toch pas woensdag te komen 😱
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat die ik normaal ook. Maar ik had bij DE besteld en morgen geleverd miste 2x zoveel. Wilde ze vandaag in huis hebben ipv begin volgende week. Dat doe ik dus niet weer, maar ben eigenlijk benieuwd hoe ik dat verschil terug kan krijgen. Als je niet kunt leveren, dan wil ik dat prijsverschil terug.PatrickC schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:54:
[...]
10 maart besteld, 13 maart geleverd, gaat altijd snel (genoeg) bij amazon.it en dat voor €4 verzendkosten.
Gewoon chat starten, leverkosten krijg je bijna sowieso terugTheVMaster schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:31:
[...]
Dat die ik normaal ook. Maar ik had bij DE besteld en morgen geleverd miste 2x zoveel. Wilde ze vandaag in huis hebben ipv begin volgende week. Dat doe ik dus niet weer, maar ben eigenlijk benieuwd hoe ik dat verschil terug kan krijgen. Als je niet kunt leveren, dan wil ik dat prijsverschil terug.
Cool, heb hem zelf nog niet gezien maar hoor er wel goede verhalen over. Eureka heeft inderdaad best wel wat leuke releases zo nu en heb ook al redelijk wat blu-rays van ze. Verder toevallig nu ook onderstaande release in bestelling staan, deze hoop ik volgende week te ontvangen.CryptoNL schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:03:
Eureka heeft zoveel moois maar slechts 1 titel besteld
[Afbeelding]

https://eurekavideo.co.uk...-limited-edition-box-set/
hoi
ik was gisteren aan mijn rewatch begonnen, en deze PAL DVD set lag al jaren in mijn kast.
Steek de eerste disc erin, en volgens de Panasonic UB820, is de Engelse audio een 2.1 geluidspoor.... Terwijl dit toch echt 5.1 moet zijn. Ook de info knop geeft 2.1 aan, maar dat kan ook een fout ''label'' zijn.
Iemand toevallig ook deze DVD set die dit even kan checken bij hem? Gewoon de eerste aflevering, ''Emissary'' checken is voldoende.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)
Ik heb de serie niet, maar test eens een andere disc met een andere aflevering van Deep Space Nine. Misschien is het een fout enkel bij 1 dvd of 1 aflevering?
Of heeft de panasonic eventueel misschien aparte audio settings voor dvd/bluray/4K ?
hoi
Bij mij 5.1, ook op een UB820 (Met NAD T758V3 op de HDMI audio uit als we compleet willen zijn )
Moet toch eens aan mijn eerste watch gaan beginnen
Thx!Marcel Br schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:20:
@daffie82:
Bij mij 5.1, ook op een UB820 (Met NAD T758V3 op de HDMI audio uit als we compleet willen zijn )
Moet toch eens aan mijn eerste watch gaan beginnenvan TOS als eerste, die wel op Bluray
Vreemd. Lijkt dan iets niet goed te staan bij de instellingen of zo? Ik zou niet weten welke instelling. Alles staat volgens mij correct. Heb audio apart via hdmi 2 naar de soundbar en video direct naar de tv via de andere hdmi van de UB820.
Heb er onlangs de bluray van Rome op gekeken met een DTS-HD master 5.1 track en die was wel goed.
Snap er dus niets van.
Disc ook net geript met makemkv en geeft wel degelijk een 5.1 track aan.
[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 16-03-2026 19:57 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)
de kwaliteit van de PAL versies van de eerste paar seizoenen zijn echt wel slecht. Ik had gehoopt dat mijn UB820 hier nog iets deftig van kon maken, maar dat is niet het geval.
Na wat zoeken kwam ik uit op ''vertag 1080p'' die met AI een soort upscale heeft gemaakt. En dat is duidelijk beter dan de PAL DVD's. Hij heeft ook de betere NTSC DVD's als source gebruikt. Dus als iemand net zoals ik DS9 wil herbekijken, doe er je voordeel mee. Enige wat me af en toe stoort in die ''vertag'' release is kleine haperingen in motion. Waarschijnlijk door de omzetting van 29.97 fps (NTSC) naar 23.976 fps.
Dit kleine nadeel weegt echter niet op tegen de voordelen.
Ik zou verdomme een nier geven voor een remaster van DS9 zoals ze met TNG gedaan hebben. Als je ziet wat iemand zoals ''vertag'' kan, moet dat echt mogelijk zijn. Maar CBS/Paramount gaat het vrees ik nooit doen. Hoewel er voor de merger wel naar gekeken werd... Wie weet!
[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 17-03-2026 10:53 ]
Ik heb wat vergelijkingen gemaakt tussen de UHD, de blu-rays en de 4K ATV versie.Dagarkin schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:43:
[...]
Anders eens een screenshot plaatsen?
Bij de ps5 staat noice reduction standaard op 1, maar denk niet dat dit de oorzaak is.
Evt bij een screenshot kan ik zelf ook een vergelijking maken, ik heb deze zelf nog niet getest icm ps5.
Wat ik heel duidelijk zie is dat de UHD versie het scherpst is maar dat deze met name in de lichtere, uniforme oppervlakken enorm veel ruis laat zien. Misschien is dat normaal, is het film grain, en ik lees overal dat de UHDs zo goed zijn en dat de film grain zo natuurlijk overkomt. Zal dan misschien aan mij liggen. Maar het leidt enorm af.
De blu-ray heeft deze ruis en grain ook maar wel veel minder en niet storend. Maar zijn natuurlijk ook iets minder scherp.
De ATV 4K vind ik persoonlijk het prettigst kijken: Hier is juist bijna geen ruis of grain te zien, maar het beeld is wel iets minder crisp natuurlijk.
UHD:
/f/image/KeewNc3FixwIaXNGXolRMu2m.png?f=fotoalbum_large)
ATV 4K:
/f/image/rmFBC9eLL9e9XCycKlWhtYvS.png?f=fotoalbum_large)
Niet op de blauwe/groene banding letten, dat is moire interference tussen scherm en camera. En ja, het zijn crappy shots, gecropped vanaf een iPhone filmpje. Maar wel representatief voor wat ik zie.
Temple of Doom laat overigens dezelfde effecten zien. Op KotC is niks vreemds waar te nemen, maar die is digitaal geschoten vermoed ik ook.
Ik blijf het gevoel houden dat er ergens iets van DNR aan staat wat met de bestaande film grain interfereert maar ik kan noch in de TV, noch in de PS5 een setting vinden hiervoor.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Heb je nog andere films op 4K UHD toevallig waar je ook veel last van ruis hebt?
Als je van Raiders de timestamp van je screenshots kan posten dan kan ik het eens vergelijken met mijn disc.
hoi
De eerste vier IJ films zijn mijn enige UHDs. Crystal Skull ziet er een stuk beter uit, Temple of Doom laat hetzelfde zien. Misschien heeft @daffie82 wel gelijk en hoort het zo maar ik vind het echt heel storend veel ruis. Bewegend is het nog irritanter omdat het heen en weer danst.
Zal zelf ook de disc testen, zal ongeveer hetzelfde punt op zoeken. Kom hier later op terugDr. Strangelove schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:11:
[...]
Ik heb wat vergelijkingen gemaakt tussen de UHD, de blu-rays en de 4K ATV versie.
Wat ik heel duidelijk zie is dat de UHD versie op het scherpsts is maar dat deze met name in de lichtere, uniforme oppervlakken enorm veel ruis laat zien. Misschien is dat normaal, is het film grain, en ik lees overal dat de UHDs zo goed zijn en dat de film grain zo natuurlijk overkomt. Zal dan misschien aan mij liggen. Maar het leidt enorm af.
De blu-ray heeft deze ruis en grain ook maar wel veel minder en niet storend. Maar zijn natuurlijk ook iets minder scherp.
De ATV 4K vind ik persoonlijk het prettigst kijken: Hier is juist bijna geen ruis of grain te zien, maar het beeld is wel iets minder crisp natuurlijk.
UHD:
[Afbeelding]
ATV 4K:
[Afbeelding]
Niet op de blauwe/groene banding letten, dat is moire interference tussen scherm en camera. En ja, het zijn crappy shots, gecropped vanaf een iPhone filmpje. Maar wel representatief voor wat ik zie.
Temple of Doom laat overigens dezelfde effecten zien. Op KotC is niks vreemds waar te nemen, maar die is digitaal geschoten vermoed ik ook.
Ik blijf het gevoel houden dat er ergens iets van DNR aan staat wat met de bestaande film grain interfereert maar ik kan noch in de TV, noch in de PS5 een setting vinden hiervoor.
hoi
Even snel een paar random foto's genomen terwijl het beeld beweegd. Je ziet het op mijn foto's ook goed de grain terug. vooral als je erop klikt en ze vergroot. Maar het valt mij totaal niet op als ik de film kijk en enkel als ik een meter van het beeldscherm vandaan zit en op pauze zet. Dit is in ieder geval hoe de film eruit hoort te zien en het ziet er prachtig uit met beweegende beelden.
Dit is de 4K UHD met DV (LG C1 + Sony UBP-X800m2)

[ Voor 7% gewijzigd door ReVision. op 17-03-2026 13:35 ]
hoi

[ Voor 6% gewijzigd door ReVision. op 17-03-2026 14:04 ]
hoi
Bedankt voor het checken @ReVision.
En bij de Apple TV foto zie je weer overduidelijk geen grain en heavy dnr.
Ik kan de betreffende scene niet zo snel vinden maar als je een timestamp hebt gevonden dan zal ik nog een foto maken voor een precieze vergelijking met hetzelfde beeld.
En voor de volledigheid mijn C1 is ingesteld met alle processing uit en de meest neutrale instellingen volgens de bekende HDTVtest videos
YouTube: LG 2021 OLED TV (C1, G1) Picture Settings Explained - Big Changes!
YouTube: 𝗟𝗚 𝗢𝗟𝗘𝗗 𝗧𝗩 𝗦𝗲𝘁𝘁𝗶𝗻𝗴𝘀 𝗧𝗵𝗲 𝗣𝗿𝗼𝘀 𝗨𝘀𝗲: SDR, HDR & Dolby Vision
[ Voor 43% gewijzigd door ReVision. op 17-03-2026 14:50 ]
hoi
Ik zal ook eens kijken. Heb de set hier ook liggen, het viel mij ook al op dat hij veel ruis had.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:06:
Is goed, zal thuis opzoeken. Dank.
De eerste vier IJ films zijn mijn enige UHDs. Crystal Skull ziet er een stuk beter uit, Temple of Doom laat hetzelfde zien. Misschien heeft @daffie82 wel gelijk en hoort het zo maar ik vind het echt heel storend veel ruis. Bewegend is het nog irritanter omdat het heen en weer danst.
De Dolby Vision kalibratie was helaas mislukt, dus dat is nog zoals het out of the box was. Wat verder wel prima is trouwens!
Bij deze vier volledige fotos van +/- 1,5 meter van het scherm (HDR) Wel precies een erg overbelichte scene zoals je kan zien aan de luchtDr. Strangelove schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 16:40:De beelden in kwestie zitten in de Map Room Scene.

Hieronder een foto van het scherm op 30 cm afstand, wat natuurlijk totaal niet representief is van de kijk ervaring.

Die foto van jou lijkt dan haast wel ingezoomd of vrijwel tegen het scherm aan gemaakt.
Kan jij eens wat foto's zoals mijn eerdere fotos maken, gewoon op afstand van 1,5 tot 2 meter met het volledige scherm zonder zoom of crop en eventueel wat minder fel belichte scenes zoals mijn andere fotos van eerder vanmiddag.
[ Voor 3% gewijzigd door ReVision. op 17-03-2026 17:17 ]
hoi
Hier nog een paar afgespeeld met de 820 op een LG C4. Gemaakt op ongeveer 1,5-2 m afstand.ReVision. schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:30:
@Dr. Strangelove
Even snel een paar random foto's genomen terwijl het beeld beweegd. Je ziet het op mijn foto's ook goed de grain terug. vooral als je erop klikt en ze vergroot. Maar het valt mij totaal niet op als ik de film kijk en enkel als ik een meter van het beeldscherm vandaan zit en op pauze zet. Dit is in ieder geval hoe de film eruit hoort te zien en het ziet er prachtig uit met beweegende beelden.
Dit is de 4K UHD met DV (LG C1 + Sony UBP-X800m2)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/ZwQF1VR4KadyNp5eHBQg96tp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0IPpf1VLadJgjCgyScl1eM2G.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je naar instellingen gaat driekhoekje en dan die 3 puntjes, daar is een noise reduction optie, die staat standaard op 1.
Ook gekeken naar de overige instellingen van je tv, en ook dat bv hdmi deep colour aanstaat? De zwart niveua heb deze zelf ivm tv op laag, ook ruisonderdrukking via de tv laag en mpeg onderdrukken. De tv is zo afgesteld om het signaal zo puur mogelijk te houden.
HMV Amsterdam geopend
Ze hebben een serieus blu-ray aanbod maar ook vinyl en cd's. De foto's uit het artikel liegen er niet om.
:strip_exif()/f/image/AoCGaY5o3P203Cuc73hhrY1c.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben in ieder geval benieuwd!
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Jammer dat ik niet meer in de regio woon, hoewel de portemonnee daar wel blij mee is. Maar ik zal toch even langsgaan als ik in de buurt ben.ZesBarkiePK schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 12:28:
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een kijkje ga nemen bij de HMV in Amsterdam.
HMV Amsterdam geopend
Ze hebben een serieus blu-ray aanbod maar ook vinyl en cd's. De foto's uit het artikel liegen er niet om.
[Afbeelding]
Hopelijk gaan ze in de toekomst ook vanuit Nederland verzenden. HMV rekent volgens mij 10 pond voor verzending nu...
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ah! Ik kom er net vandaan en mijn oogjes moesten even wennen aan het aanbod. Wel aan de prijzige kant helaas, maar ze moeten wat denk ik. Vooral veel merch (denk toys/funkos) maar toch fijn om naast Concerto nog wat media vast te kunnen houden. Hereditary 4k voor 60 schrok ik van, maar misschien is die wel oop dus wat weet ik ervan.ZesBarkiePK schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 12:28:
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een kijkje ga nemen bij de HMV in Amsterdam.
HMV Amsterdam geopend
[Afbeelding]
You look like I need a drink.
Ik heb niets meer gehoord van rarewaves sinds ze 3 maart verzonden zijn. Dit is nog ‘vager’ dan bij Zavvi. De UK is schijnbaar verder weg dan we denken…ReVision. schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:05:
16 dagen na verzendbevestiging is mijn Rarewaves order binnen, dat is een record voor hun, meestal is het hier drie tot vier weken namelijk.
[Afbeelding]
Verder is er nog een boel ander leuk spul onderweg, maar dat laat nog even op zich wachten tot het weekend en volgende week
Edit: Over vaag gesproken… krijg nu van PostNL een bericht dat er een pakketje onderweg is van ene Rob Evans uit Den Haag. Dat moet dan het rarewaves pakketje zijn.
Edit 2: Rob Evans is Managing Director at Rarewaves.com Ltd.
[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 18-03-2026 19:18 ]
Vers van de pers dit:
https://www.avsforum.com/posts/64517907/
It's been a while since I had some time to make some extra immersive audio test content. In the meantime Dolby Atmos became quite popular, while Google+Samsung released Eclipsa Audio, Apple brought us their Spatial Audio Format and Auro3D has been further developing AuroCX. I recorded a double Quad mic setup with 2 old Zoom H2N recorders for 4channel bottom and height layers, with an Osmo 360 camera near the bottom, while filming the setup and my announcements with an iPhone 12. All this is available on Youtube in 360, HD and iPhone perspective, with 1OA Spatial Audio for 360 video and Binaural and Eclipsa for "normal" video. This time I also provided 8 versions for download including Dolby Atmos, Auro3D and Eclipsa, so you can test it on your own home theater. As there are a lot of variables possible and probably not all equipment is compatible with everything, the Auro3D versions are available with and without video and in FLAC and WAV versions. The Eclipsa videos are available with LPCM, FLAC and OPUS. Below is the link to the binarual YT version, you will find all the other links in the description of the video. Let me know how it works for you. Thanks!
Marktplaats toch de beste keus hiervoor?
Ze zijn los te verkrijgen, zowel 1080p blu-ray als 4K, maar of je dat wilt gezien de prijs, dat is een andere vraag.Farabi schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:13:
Worden The Hobbit's niet los verkocht? alleen als trilogy box?
https://www.amazon.nl/s?k...sb_ss_mvt-t11-ranker_3_14
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
Die UHD's zijn met een Trilogy omdoos toch? of kijk ik eroverheen? Ik bedoel zoals bij The Godfather alleenstaande uitgaves.MasterCypher25 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:18:
[...]
Ze zijn los te verkrijgen, zowel 1080p blu-ray als 4K, maar of je dat wilt gezien de prijs, dat is een andere vraag.
https://www.amazon.nl/s?k...sb_ss_mvt-t11-ranker_3_14
Dat klopt ja, maar iedere film heeft zijn eigen doosje, dichterbij dan dat kan je helaas niet komen. De oplossing is simpel, haal ze uit de omdoos en zet ze los op de plank. Wil je ze echt per deel aanschaffen, dan vind je ze als 1080p blu-ray's.
In deze doos zitten de 3 losse delen :
https://www.amazon.nl/hob...lu+ray%2Caps%2C108&sr=8-5
[ Voor 49% gewijzigd door MasterCypher25 op 19-03-2026 12:28 ]
Wellicht wachten?Farabi schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:22:
[...]
Die UHD's zijn met een Trilogy omdoos toch? of kijk ik eroverheen? Ik bedoel zoals bij The Godfather alleenstaande uitgaves.
Lotr die trilogie box is later ook per los deel uitgebracht.
Via amazon.it is de hobbit trilogie momenteel 100 euro, maar soms ook vanaf 79.
Dat zei ik dus ook al. Los is die duurder, maar dat is natuurlijk een keus die men zelf maakt.daffie82 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:51:
Trilogie is ook vaak veel goedkoper te koop. Heb hem ergens tussen 40 en 50 euro betaald via amazon.de jaren terug.
Edit: goede edit @ReVision.
Kwestie van smaak en LOTR is uiteraard stukken beter.
[ Voor 15% gewijzigd door daffie82 op 19-03-2026 14:32 ]
Wilde eigenlijk ook nog langs de HMV in A'dam gaan daarnet maar had geen zin om in de spits terecht te komen in de trein dus dat wordt morgen even kijken. Zie op de foto hierboven iig al wat interessants staan ...
Stranger Things: The Complete Series | Deluxe Edition 4K UHD
Had eerlijk gezegd totaal niet verwacht dat deze boxset al zó snel zou verschijnen, wat mij betreft een leuke verrassing.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
- Valerian
- Sound of Music
- Righteous Kill
- Red Cliff
- The Princess Bride
- Million Dollar Baby
- Mall
- Killing Season
- The Karate Kid
- Heineken Ontvoering
- Green Hornet
- Filth
- Ferris Bueller's Day Off ( deze versie https://www.ebay.com/itm/304962382623 )
- Divergent
- Desperado
- The Dark Crystal
- Bounty Killer
- Blood Father
- Bill Ted Excellent Adventure ( deze versie https://www.zavvi.com/p/b...khsZ9B0efUHH9FpVNbOTOaJMo )
- E.T.
- Barbarella ( deze versie https://www.amazon.nl/Bar...Ray-Incluse/dp/B01N2PH31O )
@MasterCypher25
Heb de volgende keuze gemaakt :
Sound of Music
Million Dollar Baby
The Karate Kid
Divergent
Desperado
The Dark Crystal
en E.T.
7 stuks in totaal.
Er zit nooit logica in, bij mij kwamen er drie reguliere pakjes met DPD, eentje met 1 film, eentje met 2 films en eentje met 5 films. Geen idee waarom, ze werden ook allemaal op hetzelfde moment verzonden en geleverd.PatrickC schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 17:25:
De Rarewaves bestelling van 4 films is binnen. In 2 aparte zendingen, van 2 per doos. Zal wel goedkoper voor hun zijn dan 4 in één doos, omdat het nu 2 brievenbuspakketjes zijn. 27 februari besteld, 3 maart verzonden, 19 maart ontvangen.
[Afbeelding]
hoi
Beide waren bij mij PostNL. Maar van één pakketje geeft PostNL nog steeds aan dat ze ‘m nog niet hebben ontvangen en van beide dat ze het bezorgmoment vandaag helaas niet hebben gehaald. Nee, doe mij maar DPD of DHL, die berichtgeving klopt altijd wel. Maar ja… belangrijkste is… ze zijn weer binnen.ReVision. schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 17:28:
[...]
Er zit nooit logica in, bij mij kwamen er drie reguliere pakjes met DPD, eentje met 1 film, eentje met 2 films en eentje met 5 films. Geen idee waarom, ze werden ook allemaal op hetzelfde moment verzonden en geleverd.
Wow! Geweldig nieuws is dat!ZesBarkiePK schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:41:
Ik denk dat ik de Stranger Things set van Arrow Video alvast ga bestellen. Ik kijk nu al uit naar de kwaliteit op blu‑ray, want de Netflix stream was niet al te best en ik ergerde me er vaak aan tijdens het kijken.
Had eerlijk gezegd totaal niet verwacht dat deze boxset al zó snel zou verschijnen, wat mij betreft een leuke verrassing.
[Afbeelding]
Prachtig! Voor £55 minder (dus £145) is er ook nog deze editie. Ik weet niet of ik de verschillen die £55 waard zou vinden.ZesBarkiePK schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:41:
Ik denk dat ik de Stranger Things set van Arrow Video alvast ga bestellen. Ik kijk nu al uit naar de kwaliteit op blu‑ray, want de Netflix stream was niet al te best en ik ergerde me er vaak aan tijdens het kijken.
[Afbeelding]
Dit is wel de bluray standaard versie en niet de 4K standaard editie. Ik heb de 4K Deluxe Edition maar gewoon in de preorder gezetPatrickC schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:58:
[...]
Prachtig! Voor £55 minder (dus £145) is er ook nog deze editie. Ik weet niet of ik de verschillen die £55 waard zou vinden.
[Afbeelding]
hoi
Is niet waar. Er is ook een gewone 4k versie voor 145 pond.ReVision. schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:03:
[...]
Dit is wel de bluray standaard versie en niet de 4K standaard editie. Ik heb de 4K Deluxe Edition maar gewoon in de preorder gezet
https://www.arrowfilms.co...ries-4k-ultra-hd/17782223
Ik heb die versie dan ook in de pre order gezet. Met 10% korting en 5 pond korting voor loyalty points.
Maakt 130 pond 136,5 gbp inclusief verzendkosten
Als we willen dat er meer fysieke series komen, moeten we het ook kopen natuurlijk
[ Voor 23% gewijzigd door daffie82 op 19-03-2026 22:30 ]
Je hebt gelijk ik zat verkeerd te kijken ja. Ik krijg echter als ik bij Arrow een nieuw account aanmaak geen mail met code voor de 10% korting enkel standaard welkoms mail.daffie82 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:05:
[...]
Is niet waar. Er is ook een gewone 4k versie voor 145 pond.
Ik heb die versie dan ook in de pre order gezet. Met 10% korting en 5 pond korting voor loyalty points.
Maakt 130 pond inclusief verzendkosten
Ook komt er bij mij 8,50 verzendkosten bij, geen idee hoe jij 130 pond voor elkaar hebt gekregen?
[ Voor 7% gewijzigd door ReVision. op 19-03-2026 21:18 ]
hoi
Je moet wachten op een gare pop-up op de website waar je je email adres kan ingeven voor 10% korting. Op dat email adres (moet een nieuwe zijn waar geen arrow account aan hangt) krijg je dan onmiddellijk de code.ReVision. schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:15:
[...]
Je hebt gelijk ik zat verkeerd te kijken ja. Ik krijg echter als ik bij Arrow een nieuw account aanmaak geen mail met code voor de 10% korting enkel standaard welkoms mail.
Ook komt er bij mij 8,50 verzendkosten bij, geen idee hoe jij 130 pond voor elkaar hebt gekregen?
Die code kan je dan vervolgens wel gewoon in je oude account gebruiken
Ik kreeg die popup ergens in het scherm van nieuwe account aanmaken.
145 - 14,5 - 5 + 11 ( verzending BE) = 130,5 gbp.
Met dit rekensommetje kom ik anders uit op 136,50 Pond. Ik heb nu de popup gekregen en ook de code. dus even nieuwe pre-order doendaffie82 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:23:
[...]
145 - 14,5 - 5 + 11 ( verzending BE) = 130,5 gbp.
hoi
Ja inderdaad. Die rekensom klopt niet. Maar ik heb echt afgerekend aan 130,5 gbpReVision. schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:29:
[...]
Met dit rekensommetje kom ik anders uit op 136,50 Pond. Ik heb nu de popup gekregen en ook de code. dus even nieuwe pre-order doen
Edit: fout gelezen in de mail. Ik heb afgerekend aan 136,5 gbp.
[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 19-03-2026 21:52 ]
Ik heb zelf nooit extra kosten gehad, maar toen waren het wel kleine pakjes met 1 of 2 films en geen grote boxset.PatrickC schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:39:
Hoe zit het met BTW en inklaringskosten bij Arrow? Ik lees op hun site dat het kan dat je deze moet betalen en dan kun je deze gedeeltelijk terug gaan vragen door bewijzen aan te leveren. Iemand dit al eens ervaren, of gaat het altijd goed?
hoi
Ik heb het even aan ChatGPT gevraagd voor arrowfilms.com. Die acht de kans 80-90% dat je niets hoeft te betalen. Als het toch fout gaat met IOSS dan mag je €45 betalen (bij de £145 box) en die kosten mag je dan proberen terug te krijgen bij arrowfilms.com.ReVision. schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 06:48:
[...]
Ik heb zelf nooit extra kosten gehad, maar toen waren het wel kleine pakjes met 1 of 2 films en geen grote boxset.
Dus bij de 145 gbp set, is er waarschijnlijk geen probleem?nlscavenger schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:14:
Bij de £200 set word je mogelijk dubbel belast omdat ze de Engelse BTW niet van de prijs aftrekken. IOSS geldt maar tot €150 excl. btw en verzendkosten.
Er zou geen probleem horen te zijn,daffie82 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:24:
[...]
Dus bij de 145 gbp set, is er waarschijnlijk geen probleem?
Vrees toch van wel, 1 pound kost je op dit moment € 1,16. Als je dat dus maal 145 doet, zit je ruim boven de € 150,-...daffie82 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:24:
[...]
Dus bij de 145 gbp set, is er waarschijnlijk geen probleem?
Je moet naar de prijs excl. btw kijken; £120,83. Dat zit onder de €150.MasterCypher25 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:29:
[...]
Vrees toch van wel, 1 pound kost je op dit moment € 1,16. Als je dat dus maal 145 doet, zit je ruim boven de € 150,-...
Blu-ray en UHD Blu-ray in normale en deluxe editions.
27 juli 2026.
Ik heb de UHD Blu-ray Deluxe Edition besteld. Omdat het kan.
150+ euro voor de mij matige seizoenen erbij vind ik een beetje veel.
Maaaaaarrrr, betekent dit dat we ook Dark op disks krijgen?
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Nu nog deep space nine op remastered bluray aub. Dan kan ik in vrede sterven.
Hoe kom je aan die prijs excl. BTW? Ik zie nergens hoeveel BTW ze rekenen voordat ik ‘Place Order’ kan doen namelik.nlscavenger schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:46:
[...]
Je moet naar de prijs excl. btw kijken; £120,83. Dat zit onder de €150.
145 pond - 20% btw (UK) dan kom je op ongeveer 120 pond uit.PatrickC schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:54:
[...]
Hoe kom je aan die prijs excl. BTW? Ik zie nergens hoeveel BTW ze rekenen voordat ik ‘Place Order’ kan doen namelik.
hoi
Mocht er nog iemand interesse ergens in hebben dan hoor ik het welCryptoNL schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:46:
Steelbooks overzicht:
- Valerian
- Sound of Music
- Righteous Kill
- Red Cliff
- The Princess Bride
- Million Dollar Baby
- Mall
- Killing Season
- The Karate Kid
- Heineken Ontvoering
- Green Hornet
- Filth
- Ferris Bueller's Day Off ( deze versie https://www.ebay.com/itm/304962382623 )
- Divergent
- Desperado
- The Dark Crystal
- Bounty Killer
- Blood Father
- Bill Ted Excellent Adventure ( deze versie https://www.zavvi.com/p/b...khsZ9B0efUHH9FpVNbOTOaJMo )
- E.T.
- Barbarella ( deze versie https://www.amazon.nl/Bar...Ray-Incluse/dp/B01N2PH31O )
@MasterCypher25
Stranger Things, hoeft voor mij ook niet, maar wel positief dat Netflix de deur weer openzet naar fysiek.Gundogan schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:17:
Ik zou eigenlijk alleen seizoen 1 willen. Dat is voor mij het beste seizoen en kan je zien als een alleenstaand verhaal met een einde.
150+ euro voor de mij matige seizoenen erbij vind ik een beetje veel.
Maaaaaarrrr, betekent dit dat we ook Dark op disks krijgen?(en 1899)
Dark zou voor mij wel een instant buy zijn, maar geloof dat deze serie wel een kleine doelgroep heeft ivm complexe verhaallijn.
1899 is helaas gecanceld na 1 seizoen, ook weer van de makers van Dark, maar fysieke uitgaves van onafgeronde seizoenen hoeft voor mij niet.
We zullen zien in hoeverre Netflix evt andere producties fysiek uit gaat brengen 🙂
hoi
Ja eens. Alhoewel de bluray ook wel heel degelijk is.ReVision. schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:18:
Er zijn heel weinig series die ik op 4K of zelf bluray hoef te hebben want zo vaak herkijk ik series niet. Maar als er 1 serie is die ik nog heel graag wil hebben op 4K UHD dan is het The Expanse
Degelijk is het juiste woord, The Expanse is een van de weinige series waarbij de Amazon WEB rips met HDR (ook al is het maar tot 400 nits) er beter uit zien dan de bluray (ondanks de hoge bitrate) Dit komt voornamelijk door de kleurfilter van de serie en de enorme hoeveelheid donkere scenes.daffie82 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:42:
Ja eens. Alhoewel de bluray ook wel heel degelijk is.
Daarom wil ik een 4K UHD set om echt het maximale uit de serie te halen, en dan natuurlijk met FEL DV en geen statische onzin.
[ Voor 12% gewijzigd door ReVision. op 20-03-2026 16:00 ]
hoi
Ik heb op Reddit r/AllesOverFilm aangemaakt. Stuur er maar oud-bezoekers van de website naar toe, als je iemand kent.peptalk schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:54:
[...]
Zie voor meer info:
https://home-theater.be/threads/allesoverfilm-nl.4899/
Ik heb op Reddit r/AllesOverFilm aangemaakt. Stuur er maar oud-bezoekers van de website naar toe, als je iemand kent.Jurgen_V schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 20:23:
[...]
Ik was hier zelf ook door verrast. Het forum was ook niet zo actief meer als in het verleden (onder dvd.nl), maar zonder dat forum stelt de site helemaal niks meer voor. Ook niets bekend zo te zien over wanneer het weer online komt behalve wellicht in de toekomst...
Instant buy sowieso. Maar ik zie het niet gebeuren helaas.ReVision. schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:59:
[...]
Degelijk is het juiste woord, The Expanse is een van de weinige series waarbij de Amazon WEB rips met HDR (ook al is het maar tot 400 nits) er beter uit zien dan de bluray (ondanks de hoge bitrate) Dit komt voornamelijk door de kleurfilter van de serie en de enorme hoeveelheid donkere scenes.
Daarom wil ik een 4K UHD set om echt het maximale uit de serie te halen, en dan natuurlijk met FEL DV en geen statische onzin.
Ik houd het wel bij de 2160p met HDR Web-DL versies.
Al het Arrow spul kon je net zo goed bij Arrow bestellen met deze prijzen; volgens mij was het goedkoopste €30.
Tegenover de wand in deze foto: ZesBarkiePK in "4K UHD blu-rays kopen" stond nog een even zo grote wand gevuld met 'normale' Blurays (denk dat de verhouding 1/3 UHD, 2/3 FHD was)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sSnow6252cwEDVceSlliCXvB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8WCDNRd7t9jcfLYkeE3EuDVU.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PE1YZptqMDdDY0H69mjYnC1U.jpg?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 21-03-2026 03:14 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:32
Als jullie iets willen verkopen van je collectie, aub in dat forum.
Nu toch maar toegeslagen voor een collectie Looney Tunes op bluray.ReVision. schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:49:
[...]
Die waren bij WowHD het goedkoopst dat ik kon vinden en ze waren toen nog iets goedkoper dan nu. De actie liep helaas tot de 19e en is nu verlopen, ik had hem destijds nog gepost hier.
Overigens heeft WOWHD elke 3 maanden ofzo een vergelijkbare actie.
- Platinum collection 1 tem 3
- Collector's Vault 1 En 2
136€ totaal na aftrek van de 15% korting.
Op die collector's Vault 2 staan vrij veel Road Runner shorts. Nostalgischer wordt het niet voor mij. Enorm van genoten als kind.
Zat er in mijn kindertijd (en later) ook veel naar te kijken! Jammer dat het niet vaak meer op tv is, net zoals Tom & Jerry, Roger Ramjet en Bugs Bunny (fucks funny...
@daffie82
Thanks! Ik heb de serie nog niet gezien maar het leek me toch wel erg leuk om hem te hebben. Eerste bluray aankoop van het jaar!Is niet waar. Er is ook een gewone 4k versie voor 145 pond.
Wile E Coyote en Road Runner waren ook mijn favoriet. maar ik vond alle looney tunes altijd super gaaf. Had ook die twee mappen met alle flippo's die uit de chips zakken kwamen helemaal compleetdaffie82 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:07:
Nu toch maar toegeslagen voor een collectie Looney Tunes op bluray.
- Platinum collection 1 tem 3
- Collector's Vault 1 En 2
136€ totaal na aftrek van de 15% korting.
Op die collector's Vault 2 staan vrij veel Road Runner shorts. Nostalgischer wordt het niet voor mij. Enorm van genoten als kind.
Verder staat de Tom & Jerry collection ook nog op mijn verlanglijstje, daar was ik ook altijd fan van
https://www.blu-ray.com/m...Anthology-Blu-ray/396446/
hoi
Ik heb als kind ooit in de UK een videoband weten te scoren van Roger Ramjet met een paar afleveringen erop. Het was bij een carboot sale (een soort openbare rommelmarkt op een weiland waar iedereen z'n zooi mag verkopen - vergelijkbaar met de kleedjesmarkt op Koiningsdag in NL maar dan zonder de blokfluitspelende kinderen en twijfelachtig eten).MasterCypher25 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:45:
"Now let me introduce myself..... My name is Wild E. Coyote..... Genius...."![]()
Zat er in mijn kindertijd (en later) ook veel naar te kijken! Jammer dat het niet vaak meer op tv is, net zoals Tom & Jerry, Roger Ramjet en Bugs Bunny (fucks funny...). Dat waren nog eens tijden!
@daffie82
Op dat soort markten worden over het algemeen ook veel bootlegs verkocht, dus geen idee of het een officiële release was.
Afgezien van dat, heb ik niet het idee dat we ooit een officiële release van die tekenfimserie gaan zien. Veel te obscuur (zeker in Europa), dus de potentiële markt voor een disc is niet heel groot.
https://www.amazon.com/Roger-Ramjet-Nation-Deluxe-Collectors/dp/B0006TPEAQ
[ Voor 15% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 22-03-2026 09:54 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Aha, net zoiets als de bekende "garage sale" (aka Garden sale en Lawn sale) in Amerika... Op dat soort marktjes kan je inderdaad van alles vinden (of je erop zit te wachten of niet....Heroic_Nonsense schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:44:
[...]
Ik heb als kind ooit in de UK een videoband weten te scoren van Roger Ramjet met een paar afleveringen erop. Het was bij een carboot sale (een soort openbare rommelmarkt op een weiland waar iedereen z'n zooi mag verkopen - vergelijkbaar met de kleedjesmarkt op Koiningsdag in NL maar dan zonder de blokfluitspelende kinderen en twijfelachtig eten).
Op dat soort markten worden over het algemeen ook veel bootlegs verkocht, dus geen idee of het een officiële release was.
Afgezien van dat, heb ik niet het idee dat we ooit een officiële release van die tekenfimserie gaan zien. Veel te obscuur (zeker in Europa), dus de potentiële markt voor een disc is niet heel groot.spoiler:EDIT: I stand corrected - er is wel ooit een DVD box set uitgebracht die tegenwoordig voor belachelijke bedragen de deur uit gaat:*Heroic_Nonsense gaat snel nog even zijn proton energy pill nemen voor hij aan de slag gaat vandaag, zodat hij 20 seconden lang de kracht van 20 atoombommen kan inzetten voor het snoeien van de fruitboom
https://www.amazon.com/Roger-Ramjet-Nation-Deluxe-Collectors/dp/B0006TPEAQ
Een release hier is ook niet echt nodig. Op YouTube kan je zo'n 200 afleveringen vinden :
https://www.youtube.com/p...tupREmnBhvw_9LT9n9V1_Acw7
Halverwege de jaren 80 hadden wij als 1 van de weinige wijken in NL "Sky Channel", begon in 84 of 85 in de Leidse Merenwijk via de SKM (StadsKabel Merenwijk, Leiden noord). Bij de Dj Katshow had je dan vaak oude series uit Amerika, zoals Roger Ramjet en I Dream of Jeanny. Wij hebben toen een hoop opgenomen met een VCC videorecorder! Het grappige is wel dat Roger Ramjet in dezelfde tijd werd uitgezonden als Star Trek TOS (65-69).
Afijn, op zich kan je nog genoeg vinden op YouTube, Roadrunner, Tom & Jerry enz. enz.
Ik ken het ook van Sky Channel (DJ Kat Show). In NL keek ik bijna alleen maar Sky, tot de BBC aan de kabel werd toegevoegd in ieder geval. In de UK was het later ook wel op CBBC.MasterCypher25 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:11:
[...]
Aha, net zoiets als de bekende "garage sale" (aka Garden sale en Lawn sale) in Amerika... Op dat soort marktjes kan je inderdaad van alles vinden (of je erop zit te wachten of niet....). Daarnaast is Roger Ramjet wel zo patriotistisch als het maar kan.... De bekende "Wij goed....Jullie slecht" mentaliteit...
Een release hier is ook niet echt nodig. Op YouTube kan je zo'n 200 afleveringen vinden :
https://www.youtube.com/p...tupREmnBhvw_9LT9n9V1_Acw7
Halverwege de jaren 80 hadden wij als 1 van de weinige wijken in NL "Sky Channel", begon in 84 of 85 in de Leidse Merenwijk via de SKM (StadsKabel Merenwijk, Leiden noord). Bij de Dj Katshow had je dan vaak oude series uit Amerika, zoals Roger Ramjet en I Dream of Jeanny. Wij hebben toen een hoop opgenomen met een VCC videorecorder! Het grappige is wel dat Roger Ramjet in dezelfde tijd werd uitgezonden als Star Trek TOS (65-69).
Afijn, op zich kan je nog genoeg vinden op YouTube, Roadrunner, Tom & Jerry enz. enz.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
[ Voor 91% gewijzigd door Eastend op 22-03-2026 16:19 ]
:strip_exif()/f/image/Al0ANfYO66xpezb6LkJ2qM8U.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/OIPIYoWZhbC8C8VP8VO5VVWb.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/nnI7RuwwvUgmdB63cIJVHUO0.jpg?f=fotoalbum_large)