Ik heb Troy al binnen sinds 14 augustus. Had ik wal bij Arrow zelf bestel. Nog geen tijd gehad om de film te bekijken, maar de limited edition is weer een pareltje qua boekje en artwork.ZesBarkiePK schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:41:
Zavvi heeft me gemaild dat ze vanaf 21 augustus Troy van de leverancier binnen verwachten te krijgen. Dus misschien ontvang ik mijn exemplaar ergens volgende week. Wie heeft Troy trouwens nog meer besteld?
Daarnaast komt DPD vanavond langs met twee pakketjes van Rarewaves, dus ik ben benieuwd wat daar allemaal in zit.
@daffie82 Hoe was The Odyssey in Kinepolis? Had je de film trouwens al eerder gezien, of was dit de eerste keer?
Jammer dat het je zo tegen is gevallen, ik heb dat al met een "normale" bioscoop. De laatste keer dat ik in een bios heb gezeten, was toen Avatar 1 uitkwam, in december 2009 dus. Ik kan een film heel goed waarderen, maar als je met oordopjes in de bios moet zitten, dan is er in mijn ogen iets heel fout, dat het bij een actiescene voorkomt.... Ok, maar niet de hele film door.
Aangezien ik niet de wens heb om naar Brussel te gaan voor een film, wacht ik hem wel af op 4K UHD en speel hem dan wel af via mijn 4K UHD beamer met voor de huiskamer, groot scherm, denk dat ik dat meer zal waarderen.
Mijn goede voornemen voor 2026 : Mijn womanscave realiseren oftewel mijn Dolby Vision-Atmos homecinemacellar!
Vue Eindhoven. Dolby cinema. Enige zaal waar ik nog naartoe ga in de toekomst. Project Hail mary daar gezien. Een verademing om te kijken in dolby vision waar zwart echt zwart is. En dolby atmos, waar geluid accuraat, mooi om je heen en op acceptabel volume is. Met normale bassen.MasterCypher25 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:33:
[...]
Jammer dat het je zo tegen is gevallen, ik heb dat al met een "normale" bioscoop. De laatste keer dat ik in een bios heb gezeten, was toen Avatar 1 uitkwam, in december 2009 dus. Ik kan een film heel goed waarderen, maar als je met oordopjes in de bios moet zitten, dan is er in mijn ogen iets heel fout, dat het bij een actiescene voorkomt.... Ok, maar niet de hele film door.
Aangezien ik niet de wens heb om naar Brussel te gaan voor een film, wacht ik hem wel af op 4K UHD en speel hem dan wel af via mijn 4K UHD beamer met voor de huiskamer, groot scherm, denk dat ik dat meer zal waarderen.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)
Dank je voor de tip! Het betekent helaas wel dat ik dan zo'n 2 a 2,5 uur enkele reis in de trein zit. Voor een bijzondere film wil ik dan wel de uitzondering maken, dat is dan de kosten en tijd waard. Een gemiddelde film zie ik, als ik daar zin in heb, wel in Leiden. Ik heb juist een "thuisbiosje" thuis gecreërd om niet meer naar de bios te gaan, maar van af de (bed)bank met een zak chips en een fles cola te genieten van een filmdaffie82 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:44:
[...]
Vue Eindhoven. Dolby cinema. Enige zaal waar ik nog naartoe ga in de toekomst. Project Hail mary daar gezien. Een verademing om te kijken in dolby vision waar zwart echt zwart is. En dolby atmos, waar geluid accuraat, mooi om je heen en op acceptabel volume is. Met normale bassen.
Mijn goede voornemen voor 2026 : Mijn womanscave realiseren oftewel mijn Dolby Vision-Atmos homecinemacellar!
Het is een artistieke keuze, daarin is niet iets goed of fout. Bij de Nolan films die ik kijk klinkt het geluid (buiten dialoog om) altijd super hard, simpelweg aangezien je het dialoog wilt kunnen verstaan. Zet je het geluid zachter zodat de soundtrack bij wijze van niet de oren van je hoofd afblaast, dan is het dialoog al een stuk minder goed te verstaan.MasterCypher25 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:33:
[...]
Ik kan een film heel goed waarderen, maar als je met oordopjes in de bios moet zitten, dan is er in mijn ogen iets heel fout, dat het bij een actiescene voorkomt.... Ok, maar niet de hele film door.
Over die Troy release van Arrow, bij amazon.com staat hij alweer in de aanbieding met 28% korting. Ik ben benieuwd waarom dat is als het pas net uit is/uit moet komen.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
De Vue in Hilversum heeft ook een goede Dolby Cinema zaal.MasterCypher25 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:54:
[...]
Dank je voor de tip! Het betekent helaas wel dat ik dan zo'n 2 a 2,5 uur enkele reis in de trein zit. Voor een bijzondere film wil ik dan wel de uitzondering maken, dat is dan de kosten en tijd waard. Een gemiddelde film zie ik, als ik daar zin in heb, wel in Leiden. Ik heb juist een "thuisbiosje" thuis gecreërd om niet meer naar de bios te gaan, maar van af de (bed)bank met een zak chips en een fles cola te genieten van een film(ook in Dolby Vision + Atmos).
Owwww, het is zeker een keuze, maar niet de mijne. Bij mij thuis staat er ook wel eens flink geluid op, zal ik niet ontkennen, maar niet op het niveau dat je met oordopjes in moet zitten. Daarnaast zijn de meeste films die ik afspeel voorzien van NL subs, de dialoog kan dus gevolgd worden. Het is ieder zijn meug dusRazorMaron schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:11:
[...]
Het is een artistieke keuze, daarin is niet iets goed of fout. Bij de Nolan films die ik kijk klinkt het geluid (buiten dialoog om) altijd super hard, simpelweg aangezien je het dialoog wilt kunnen verstaan. Zet je het geluid zachter zodat de soundtrack bij wijze van niet de oren van je hoofd afblaast, dan is het dialoog al een stuk minder goed te verstaan.
Over die Troy release van Arrow, bij amazon.com staat hij alweer in de aanbieding met 28% korting. Ik ben benieuwd waarom dat is als het pas net uit is/uit moet komen.
Wat jij hier zegt is inderdaad typisch aan Nolan. Daar hebben al zijn films last van. Dat weet ik.RazorMaron schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:11:
[...]
Het is een artistieke keuze, daarin is niet iets goed of fout. Bij de Nolan films die ik kijk klinkt het geluid (buiten dialoog om) altijd super hard, simpelweg aangezien je het dialoog wilt kunnen verstaan. Zet je het geluid zachter zodat de soundtrack bij wijze van niet de oren van je hoofd afblaast, dan is het dialoog al een stuk minder goed te verstaan.
Wat ik in mijn review beschrijf is echter typisch aan IMAX. Ik heb dune 2 in IMAX gezien in Kinepolis Luik. Dat was net hetzelfde. Veel te luid, veel te veel bass. Zwart is grijs. Voeg de typische Nolan audio stijl samen met IMAX en het bloed loopt net niet je oren uit. Geen wonder dat Nolan verliefd is op IMAX.
Maar ik hoef er geen fan van te zijn. Dat is mijn artistieke keuze.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)
Kijk, dat is al een stuk dichterbij! Dank je voor de tip!nlscavenger schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:20:
[...]
De Vue in Hilversum heeft ook een goede Dolby Cinema zaal.
Voor mij is Eindhoven het dichtste. Heb dus niet verder gekeken dan mijn neus lang is.MasterCypher25 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:30:
[...]
Kijk, dat is al een stuk dichterbij! Dank je voor de tip!
Trouwens niet erg om met Loop oordopjes in de cinema te zitten. Zelden oordopjes gehad die zo comfortabel zitten en toch zo goed het geluid dempen.
Mooi is anders idd maar vergeleken met de originele covers waar deel vijf totaal afwijkt zijn ze iig enigzins uniform te noemenRazorMaron schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:55:
@apis29 Ik vind de steelbooks dus niet zo. Een steelbook die ietwat lijkt op /verwant is met de originele covers zou mij veel meer trekken. Dit is een beetje makkelijk gedaan net zoals de Harry Potter steelbooks. Ik heb dan ook goede hoop dat ze ooit een nieuwe boxset uitbrengen als ze toch een nieuw deel gaan toevoegen aan de Bayverse. Wellicht dat Rise of the Beasts het niet waard was vergeleken met Bumblebee. Of wellicht dat ze deze hele soft reboot verlaten en dan heeft het ook niet echt zin om te pretenderen dat ze tot dezelfde universum horen. Dan hebben we het nog niet eens over Transformers One wat (helaas) daarbij zal blijven.
Ik denk dat ik maar gewoon wacht tot het voor Paramount zelf duidelijk is welke kant ze op willen (blijven) gaan.
Wachten kan ook nog ja of zelf covers maken natuurlijk ...
Dat begrijp ik, maar als ik naar Eindhoven ga, moet ik er ook nog een kamer huren en dan zullen de totaalkosten ruim de € 100,- overschrijden en dat vind ik voor 1 film toch net iets te ver gaandaffie82 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:32:
[...]
Voor mij is Eindhoven het dichtste. Heb dus niet verder gekeken dan mijn neus lang is.
Trouwens niet erg om met Loop oordopjes in de cinema te zitten. Zelden oordopjes gehad die zo comfortabel zitten en toch zo goed het geluid dempen.
Zeker eens met je kritiek op de film. Toch maakt je bioscoopervaring me ook wel nieuwsgierig. Ik kan aardig wat volume hebben, maar ben ook wel gevoelig voor hard geluid, dus ik ben vooral benieuwd hoe hard het in de praktijk écht is.
Wij blijven in Brussel ook nog een nachtje slapen en gaan lekker uit eten, dus ook al valt het tegen is de trip sowieso niet voor niets. En ik moet gewoon een keer dat grote IMAX scherm zelf ervaren hebben.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Ik moet ook maar eens direct bij Arrow gaan bestellen. Maar het is me niet helemaal duidelijk of je nou nog importheffingen moet betalen? Wat was jij alles bij elkaar kwijt voor de Limited Edition?Matey schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:20:
[...]
Ik heb Troy al binnen sinds 14 augustus. Had ik wal bij Arrow zelf bestel. Nog geen tijd gehad om de film te bekijken, maar de limited edition is weer een pareltje qua boekje en artwork.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
@ZesBarkiePK pak goede dopjes mee. Better safe than sorry.
Eerste 45 minuten heb ik trouwens zonder dopjes gedaan maar op een gegeven moment werd het gewoon te veel. En ze dan terug uitdoen is geen optie meer.
De schermgrootte is in ieder geval indrukwekkend. De oppervlakte van dat scherm is evengroot als de oppervlakte van mijn huis en tuin. Lol. Als je daarover nadenkt... Echt waanzinnig. Daar heb ik dus zeker van genoten. Geniet van de uitstap!
The Odyssey speelt trouwens in dolby cinema zaal in Eindhoven. Voor de liefhebbers van echt zwart en normaal goed geluid
Eerste 45 minuten heb ik trouwens zonder dopjes gedaan maar op een gegeven moment werd het gewoon te veel. En ze dan terug uitdoen is geen optie meer.
De schermgrootte is in ieder geval indrukwekkend. De oppervlakte van dat scherm is evengroot als de oppervlakte van mijn huis en tuin. Lol. Als je daarover nadenkt... Echt waanzinnig. Daar heb ik dus zeker van genoten. Geniet van de uitstap!
The Odyssey speelt trouwens in dolby cinema zaal in Eindhoven. Voor de liefhebbers van echt zwart en normaal goed geluid
[ Voor 61% gewijzigd door daffie82 op 19-08-2026 17:17 ]
Geen importheffingen. Heb sinds de invoering begin juli al verschillende bestellingen gedaan. Ik kocht Troy samen met wat andere films, dus die verzending komt wat minder zwaar aan. Bovendien spaar je er ook rewards, wat ook wel handig is om korting te krijgen.ZesBarkiePK schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:44:
[...]
Ik moet ook maar eens direct bij Arrow gaan bestellen. Maar het is me niet helemaal duidelijk of je nou nog importheffingen moet betalen? Wat was jij alles bij elkaar kwijt voor de Limited Edition?
De verzending loopt vrij snel. Zeker in vergelijking met een Rarewaves bvb.
Troy LE was 25 pond. Verzending is afhankelijk van aantal films (gewicht) iets van 7, 9 of 11 pond - naar België. Nederland is enkele ponden goedkoper -> https://www.arrowfilms.com/c/international-delivery/
Kijk zeer gewaardeerd, Godfather collectors edition en Transformers besteld. Ook fraaie versiesnlscavenger schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:24:
Ik zie wat items staan in de Fan Factory sale die er volgens mij eerst niet waren: o.a. Transformers 6-film 4K Steelbook Collection voor €40, The Godfather (Il Padrino) Trilogy 4K Standard Edition Digipack voor €25, een aantal 4K voor €7 o.a. Super Mario en Airplane! (L'Aereo Più Pazzo del Mondo).
De Collector's Edition van The Godfather Trilogy is weer op voorraad voor €30.
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Op 2 augustus besteld bij Rarewaves.com en vandaag door DPD bezorgd.
Second Sight Films
Spider-Man Films
Spider-Man Into the Spider Verse en Across the Spider Verse heb ik, anders hadden die er zeker bijgestaan.
Second Sight Films
Spider-Man Films
Spider-Man Into the Spider Verse en Across the Spider Verse heb ik, anders hadden die er zeker bijgestaan.
Met Spider-Man lopen wij alweer achter. Er is een nieuw deel uitgekomen, nu nog kijken wanneer hij op 4K UHD uitkomtZesBarkiePK schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:56:
Second Sight Films
[Afbeelding]
Spider-Man Films
[Afbeelding]
https://www.imdb.com/title/tt22084616/?ref_=hm_tenup_i_1
Ja, ik heb hem in de bioscoop gezien, en dat heeft deze aankoop ook wel een beetje getriggerd. Ik vond het eerlijk gezegd een van de beste Spider-Man-films met Tom Holland.MasterCypher25 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:02:
[...]
Met Spider-Man lopen wij alweer achter. Er is een nieuw deel uitgekomen, nu nog kijken wanneer hij op 4K UHD uitkomt![]()
https://www.imdb.com/title/tt22084616/?ref_=hm_tenup_i_1
Uiteindelijk The Drama maar bij DVD Outlet gekocht, omdat deze ook Welcome to the Rileys had, een film die ik verrassend goed vond, en waarvan blijkbaar ook een NL blu-ray is uitgebracht.
Gandolfini is natuurlijk vooral bekend van The Sopranos, maar die serie heb ik nooit gezien. Heb wel twee blu-rays met hem in een hoofdrol, deze film en Enough Said (met Julia Louis-Dreyfus). In beide films is hij heel erg sterk. Uitstekende acteur.
Gandolfini is natuurlijk vooral bekend van The Sopranos, maar die serie heb ik nooit gezien. Heb wel twee blu-rays met hem in een hoofdrol, deze film en Enough Said (met Julia Louis-Dreyfus). In beide films is hij heel erg sterk. Uitstekende acteur.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik heb laatst The Drama gezien en vond het echt een zeer geslaagde film. Wat me ook opviel was de manier waarop de film is opgenomen. Ik weet niet precies wat voor camera ze gebruikt hebben. Maar je ziet die typische analoge filmtextuur goed. Af en toe zie je bijvoorbeeld van die kleine spikkeltjes en andere kleine onregelmatigheden in het beeld. Ik vind die analoge opname juist erg mooi en het gaf de film wat extra sfeer.josh-hill schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:12:
Uiteindelijk The Drama maar bij DVD Outlet gekocht, omdat deze ook Welcome to the Rileys had, een film die ik verrassend goed vond, en waarvan blijkbaar ook een NL blu-ray is uitgebracht.
[Afbeelding]
Als ik het goed begrijp, hebben ze 35mm Kodak film gebruikt en speciale "vintage-look" lenzen.ZesBarkiePK schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:28:
[...]
Ik heb laatst The Drama gezien en vond het echt een zeer geslaagde film. Wat me ook opviel was de manier waarop de film is opgenomen. Ik weet niet precies wat voor camera ze gebruikt hebben. Maar je ziet die typische analoge filmtextuur goed. Af en toe zie je bijvoorbeeld van die kleine spikkeltjes en andere kleine onregelmatigheden in het beeld. Ik vind die analoge opname juist erg mooi en het gaf de film wat extra sfeer.
edit:
Wat meer info: https://www.kodak.com/en/motion/blog-post/the-drama/
[ Voor 5% gewijzigd door josh-hill op 19-08-2026 21:21 ]
Ik vond The Chronology of Water nog beter dan The Drama, en daar was de keuze van film ook vrij bijzonder (16mm). De imperfectie past goed bij het verhaal. Heeft alleen weinig zin om daar een 4K transfer van te maken natuurlijk.
https://www.kodak.com/en/.../the-chronology-of-water/
https://www.kodak.com/en/.../the-chronology-of-water/
hehe volgens mij heeft iedereen bijna dezelfde set besteld. Ik heb ipv die Halloween Trilogy nog de ontbrekende steelbook van Transformers en Atomic Blonde besteld.Matey schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:16:
Hier ook maar even Fan Factory geprobeerd en goed bevonden.
Pulp Fiction CE (14,99)
Forrest Gump Steelbook (9,99)
Halloween Trilogy - Steelbook (14,99)
Transformers - Steelbook 6 Films (39,99)
nog 5 euro nieuwsbriefkorting
Maakt in totaal, inclusief verzending: 83,95
Waanzinnig goede deals eigenlijk. Thanks
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
Laatste aanwinsten:
Dollars trilogy nieuw van universe of entertainment.
Take Shelter (superieure Sony US release) + Enter the Void (Capelight DigiBook Limited Edition) + Tom & Jerry golden collection vol. 1 tweedehands van een bekend platform
Dollars trilogy nieuw van universe of entertainment.
Take Shelter (superieure Sony US release) + Enter the Void (Capelight DigiBook Limited Edition) + Tom & Jerry golden collection vol. 1 tweedehands van een bekend platform
haha, zijn idd wel klassiekers op dit forum. Die ontbrekende steelbook, had ik pas nadien aan gedacht. Zal voor een volgende bestelling zijn.TheVMaster schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:55:
[...]
hehe volgens mij heeft iedereen bijna dezelfde set besteld. Ik heb ipv die Halloween Trilogy nog de ontbrekende steelbook van Transformers en Atomic Blonde besteld.
Halloween is nu niet echt het type film dat ik anders zou kopen in 4K. Maar voor die prijs kan je al eens iets onverwachts in huis halen.
Enjoy!
Ik zat op veel te jonge leeftijd al de Halloween films met m’n vader te kijken. Ik weet alleen niet meer precies welke, want het zijn er nogal wat. Daardoor vind ik de nieuwe verfilmingen ook wel leuk; daar zit voor mij toch een stukje nostalgie aan.Matey schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:10:
[...]
haha, zijn idd wel klassiekers op dit forum. Die ontbrekende steelbook, had ik pas nadien aan gedacht. Zal voor een volgende bestelling zijn.![]()
Halloween is nu niet echt het type film dat ik anders zou kopen in 4K. Maar voor die prijs kan je al eens iets onverwachts in huis halen.
Enjoy!
Eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel met horror, maar na het zien van Weapons, Obsession en Pearl ben ik er een beetje ingerold en begin ik het steeds meer te waarderen. En voor €5 per film kon ik deze natuurlijk ook niet laten liggen.
Da's waar. Mooie nostalgie wel die je hebt. Ga die Halloweens mooi bewaren tot binnen een 2-tal maandenZesBarkiePK schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:27:
[...]
Ik zat op veel te jonge leeftijd al de Halloween films met m’n vader te kijken. Ik weet alleen niet meer precies welke, want het zijn er nogal wat. Daardoor vind ik de nieuwe verfilmingen ook wel leuk; daar zit voor mij toch een stukje nostalgie aan.
Eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel met horror, maar na het zien van Weapons, Obsession en Pearl ben ik er een beetje ingerold en begin ik het steeds meer te waarderen. En voor €5 per film kon ik deze natuurlijk ook niet laten liggen.
Idem wat horror betreft, maar de liefde voor film wint het soms van genre. En zo rol je wel in nieuwe werelden. Boeiend for sure!
Ik heb The Prince of Darkness (John Carpenter) onlangs in 4K gekocht en bekeken, nadat ik er online goeie dingen over las. Vond die toch wel sterk, StudioCanal release. The Thing had ik al gezien (wel digitaal op Apple TV gekocht, voor ik 4K's begon te verzamelen). In the Mouth of Madness via Arrow ook gekocht. Dat wordt mijn volgende horror.
Via Rarewaves zijn Silence of the lambs (arrow) en een 4K van Hannibal ook op komst.
Ja precies! In oktober komen die films goed tot hun recht, dat was ook mijn gedachte.Matey schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:59:
[...]
Da's waar. Mooie nostalgie wel die je hebt. Ga die Halloweens mooi bewaren tot binnen een 2-tal maanden![]()
Idem wat horror betreft, maar de liefde voor film wint het soms van genre. En zo rol je wel in nieuwe werelden. Boeiend for sure!
Ik heb The Prince of Darkness (John Carpenter) onlangs in 4K gekocht en bekeken, nadat ik er online goeie dingen over las. Vond die toch wel sterk, StudioCanal release. The Thing had ik al gezien (wel digitaal op Apple TV gekocht, voor ik 4K's begon te verzamelen). In the Mouth of Madness via Arrow ook gekocht. Dat wordt mijn volgende horror.
Via Rarewaves zijn Silence of the lambs (arrow) en een 4K van Hannibal ook op komst.
En zeker, het is altijd leuk om weer iets nieuws te ontdekken. Zo rol je inderdaad ineens een heel ander genre in.
Leuk om te lezen trouwens! Ik ken niet alle films die je noemt, maar ik heb ze inmiddels wel op mijn lijstje gezet. Hannibal en The Silence of the Lambs ken ik natuurlijk wel. Super cool dat je die van Arrow hebt opgepikt.
Maar dit zijn volgens mij de laatste 3 films (uit eind van het vorige decennium als ik het goed las).ZesBarkiePK schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:27:
[...]
Ik zat op veel te jonge leeftijd al de Halloween films met m’n vader te kijken. Ik weet alleen niet meer precies welke, want het zijn er nogal wat. Daardoor vind ik de nieuwe verfilmingen ook wel leuk; daar zit voor mij toch een stukje nostalgie aan.
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
Nice! Silence of the Lambs (de 'gewone' heb ik hier al), maar Hannibal staat nog op mijn lijstje.Matey schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:59:
[...]
Da's waar. Mooie nostalgie wel die je hebt. Ga die Halloweens mooi bewaren tot binnen een 2-tal maanden![]()
Ik ben eigenlijk pas sinds kort begonnen met het verzamelen van 4K films, ik kijk voornamelijk blurays die zien er vind ik prima uit en daarbij ben ik ook niet zo'n kritische kijker. Ik begin inmiddels te begrijpen dat er ook verschillende versies van films in omloop zijn en dat de ene wat beter is dan de andere. Maar om eerlijk te zijn weet ik niet eens of ik het verschil tussen Dolby Vision en HDR zou zien, ik ben jaren lang verpest voor Netflix denk ik. Wat ik wel weet is dat mijn blurays er een stuk beter uitzien dan Netflix. En wat ik op 4K is ook wel echt heel erg mooi. Maar het is jammer dat het prijsverschil nog zo groot is.MasterCypher25 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:38:
[...]
Of heeft het topic jou gevonden?Soms heeft wat wij hier bespreken zin, soms ook onzin, maar juist dat maakt het hier leuk! Tips, aanraders en advies, je vind het hier en soms kan je er wat mee en soms ook niet
....
Btw, het is Fanfactory en geen FunfactoryFunfactory was een kinderprogramma in de jaren '80 op Sky Channel
Ik heb net deze spiderman bluray gekocht, zullen we ruilen?ZesBarkiePK schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:56:
Second Sight Films
[Afbeelding]
Spider-Man Films
[Afbeelding]
Wat ik van jou voorbij zie komen aan films ken ik nog niet allemaal, maar volgens mij hebben we redelijk dezelfde smaak. Hoeveel films heb jij wel niet en is het allemaal in 4K?
Ik heb maar acht 4k's, maar je moet ergens beginnen. Benieuwd wat het bereik van 4K aantallen hier zal zijn, en hoe groot de totale collecties dan zouden zijn.
Zelf ben ik nu zo'n 2 jaar aan het verzamelen/kopen, dus ook nog een jonkie vergeleken bij anderen. Het liefst koop ik 4K UHD, maar als het niet anders kan, dan de gewone 1080p schijven. Ook heb ik nog een kleine verzameling (fysieke) dvd's liggen, het overgrote deel (15+ TB) heb ik jaren geleden al geript.Mouse95 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:00:
[...]
Ik ben eigenlijk pas sinds kort begonnen met het verzamelen van 4K films, ik kijk voornamelijk blurays die zien er vind ik prima uit en daarbij ben ik ook niet zo'n kritische kijker. Ik begin inmiddels te begrijpen dat er ook verschillende versies van films in omloop zijn en dat de ene wat beter is dan de andere. Maar om eerlijk te zijn weet ik niet eens of ik het verschil tussen Dolby Vision en HDR zou zien, ik ben jaren lang verpest voor Netflix denk ik. Wat ik wel weet is dat mijn blurays er een stuk beter uitzien dan Netflix. En wat ik op 4K is ook wel echt heel erg mooi. Maar het is jammer dat het prijsverschil nog zo groot is.
Klopt, er zijn verschillende versie's en dat is soms best wel verwarrend, maar gooi het hier in de groep en je weet vrij snel welke je het beste kan nemen! Ook wordt hier vaak vermeld als er weer ergens een actie is, zodat je weer geld kan besparen! Hou dit topic goed in de gaten en voor je het weet, babbel je lekker mee en steek je ook nog eens wat op...
Dolby Vision is eigenlijk het neusje van de zalm. Het contrast ligt een stuk hoger (heb beweringen gelezen van 50x hoger) dan een normale schijf. De kleuren zijn dus intenser dan normaal. Wil je het verschil zien? Speel een 1080p en een 4K met DV af, dat geeft een goede indruk wat het verschil is. Wat mij bij DV is opgevallen is dat het beeld scherper is, intenser van kleur en een stuk helderder/lichter en de zwartwaarden zijn een stuk beter (geen zwart is grijs). Bij HDR worden de waardes die bij HDR10+ en DV variabel zijn, eenmalig aan het begin van de film ingesteld, bij HDR10+ en DV varieert dat per frame/beeldje, wat dus een stuk mooier is.
Dat een (4K UHD) blu-ray er dus een stuk beter uitziet, is alzo te danken aan diverse technieken. Daarnaast is de bitrate bij een willekeurige streamingsdienst om te huilen, leuk om een paar uurtjes op te vullen, maar wil je echt een goede ervaring, dan kom je niet onder 4K UHD uit! Heb je vragen? Gooi het in de groep, er is altijd wel een helder dwaallicht die je antwoord!
Top. Manhunter staat ook op m'n lijstje. UK pre-order, maar nog niet besteld. Ga met kerst naar Birmingham en zal The Vault (Hmv) bezoeken en hem hopelijk meenemen daar. Iemand al in die shop geweest?TheVMaster schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 00:43:
[...]
Nice! Silence of the Lambs (de 'gewone' heb ik hier al), maar Hannibal staat nog op mijn lijstje.
Nooit van gehoord. Ben met de herfstvacantie in Shropshire, een van mijn beste vrienden woont daar. Denk dat we een dagje Birmingham gaan doen, dank voor de tip 
Sinds gisteren ben ik films weer serieus aan het kijken, in de zin dat ik in 2017 een downgrade gemaakt heb van een 720p projectiescherm naar effectief het overgrote deel van mijn films en series op een 15 inch laptop te kijken. Ik heb in 2018 een 4K OLED gekocht maar die stond op een locatie in huis waar ik eigenlijk weinig zin had om te zitten voor een film.
Probleem was dat er geen geschikte plek in huis was om een scherm op te hangen. Die heb ik nu gevonden, in de dag van de tuindeuren van de woonkamer. Proof of concept is het, ik heb voor weinig een 1080p projector met scherm kunnen kopen. Belangrijkste is dat ik mijn vrouw kan overtuigen dat de concessies aan de WAF voor haar opwegen tegen het genot van films op een groot scherm kijken.
Maar wat me al op de OLED was opgevallen, als je naar een groot/goed scherm gaat, dan zie je de meerwaarde van een hoge bitrate meteen. Downloads/DVDs vs bluray is een enorm verschil en 4K content kan ik niet eens ervaren in deze setup natuurlijk. Ik zie de beperkingen van een oude 1080p projector ook wel (zwartwaardes, contrast, lampgeluid), dus als dit experiment goed uitpakt komt er wel een 4K projector. De UHDs ben ik alvast gaan verzamelen
Sinds gisteren ben ik films weer serieus aan het kijken, in de zin dat ik in 2017 een downgrade gemaakt heb van een 720p projectiescherm naar effectief het overgrote deel van mijn films en series op een 15 inch laptop te kijken. Ik heb in 2018 een 4K OLED gekocht maar die stond op een locatie in huis waar ik eigenlijk weinig zin had om te zitten voor een film.
Probleem was dat er geen geschikte plek in huis was om een scherm op te hangen. Die heb ik nu gevonden, in de dag van de tuindeuren van de woonkamer. Proof of concept is het, ik heb voor weinig een 1080p projector met scherm kunnen kopen. Belangrijkste is dat ik mijn vrouw kan overtuigen dat de concessies aan de WAF voor haar opwegen tegen het genot van films op een groot scherm kijken.
Maar wat me al op de OLED was opgevallen, als je naar een groot/goed scherm gaat, dan zie je de meerwaarde van een hoge bitrate meteen. Downloads/DVDs vs bluray is een enorm verschil en 4K content kan ik niet eens ervaren in deze setup natuurlijk. Ik zie de beperkingen van een oude 1080p projector ook wel (zwartwaardes, contrast, lampgeluid), dus als dit experiment goed uitpakt komt er wel een 4K projector. De UHDs ben ik alvast gaan verzamelen
[ Voor 78% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-08-2026 12:56 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ja klopt, het is de nieuwe trilogie, maar het verhaal borduurt wel voort op de verhaallijn uit de eerdere films. Daarom vind ik het stiekem toch wel leuk om ze te kijken. Misschien moet ik maar eens kijken of Arrow een van de echte Halloween klassiekers in de catalogus heeft.TheVMaster schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 00:42:
[...]
Maar dit zijn volgens mij de laatste 3 films (uit eind van het vorige decennium als ik het goed las).
@Mouse95 Bedankt voor het aanbod, maar ik laat deze aan me voorbijgaan.
Het verschil dvd vs 1080p bluray is visueel groter dan het verschil tussen een goede 1080p bluray en een 4k transfer. Die laatste is echter vaak door een goede HDR toch de upgrade waard.Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:13:
Nooit van gehoord. Ben met de herfstvacantie in Shropshire, een van mijn beste vrienden woont daar. Denk dat we een dagje Birmingham gaan doen, dank voor de tip
Jaaaa! Ik ben zoo blij, ik heb toch iets moois dat heb je nog nooit gezien, echt waar niet. Het is een speciale uitvooering van The Twilight Sage en er zijn er maar 1000 van gemaakt. Ik hou echt van deze films en er zitten allemaal exta dingen bij in het doosje. En er zit ook nog een poster bij daar moet ik ook nog ergens een plekje voor vinden. Heeeeeeel erg blij mee, en mijn eerste echte collectors edition. Ik heb ze ook op bluray dus kan nu mooi vergelijken.MasterCypher25 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:31:
[...]
Zelf ben ik nu zo'n 2 jaar aan het verzamelen/kopen, dus ook nog een jonkie vergeleken bij anderen. Het liefst koop ik 4K UHD, maar als het niet anders kan, dan de gewone 1080p schijven. Ook heb ik nog een kleine verzameling (fysieke) dvd's liggen, het overgrote deel (15+ TB) heb ik jaren geleden al geript.
Klopt, er zijn verschillende versie's en dat is soms best wel verwarrend, maar gooi het hier in de groep en je weet vrij snel welke je het beste kan nemen! Ook wordt hier vaak vermeld als er weer ergens een actie is, zodat je weer geld kan besparen! Hou dit topic goed in de gaten en voor je het weet, babbel je lekker mee en steek je ook nog eens wat op...
Dolby Vision is eigenlijk het neusje van de zalm. Het contrast ligt een stuk hoger (heb beweringen gelezen van 50x hoger) dan een normale schijf. De kleuren zijn dus intenser dan normaal. Wil je het verschil zien? Speel een 1080p en een 4K met DV af, dat geeft een goede indruk wat het verschil is. Wat mij bij DV is opgevallen is dat het beeld scherper is, intenser van kleur en een stuk helderder/lichter en de zwartwaarden zijn een stuk beter (geen zwart is grijs). Bij HDR worden de waardes die bij HDR10+ en DV variabel zijn, eenmalig aan het begin van de film ingesteld, bij HDR10+ en DV varieert dat per frame/beeldje, wat dus een stuk mooier is.
Dat een (4K UHD) blu-ray er dus een stuk beter uitziet, is alzo te danken aan diverse technieken. Daarnaast is de bitrate bij een willekeurige streamingsdienst om te huilen, leuk om een paar uurtjes op te vullen, maar wil je echt een goede ervaring, dan kom je niet onder 4K UHD uit! Heb je vragen? Gooi het in de groep, er is altijd wel een helder dwaallicht die je antwoord!
:strip_exif()/f/image/iwY9AM7nBbDde5i8HJ4CbeOk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FzGE7JhlyEqxQDHcOntiibFE.jpg?f=fotoalbum_large)
Mag ik Mijnheer Muis even een kleine tip geven?Mouse95 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:48:
[...]
Jaaaa! Ik ben zoo blij, ik heb toch iets moois dat heb je nog nooit gezien, echt waar niet. Het is een speciale uitvooering van The Twilight Sage en er zijn er maar 1000 van gemaakt. Ik hou echt van deze films en er zitten allemaal exta dingen bij in het doosje. En er zit ook nog een poster bij daar moet ik ook nog ergens een plekje voor vinden. Heeeeeeel erg blij mee, en mijn eerste echte collectors edition. Ik heb ze ook op bluray dus kan nu mooi vergelijken.![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op de foto zie je de schijfjes elkaar half overlappen, dat ziet er leuk uit, maar is ook schadegevoelig (3x woordwaarde minimaal
Voor de rest : Het ziet er mooi uit, je zou het zo "tentoonstellen" of tenminste op een prominente plaats in de huiskamer zetten
Keukenpapier heeft een schurende karakter.
Je moet natuurlijk wel de goeie nemen, dus zo vlak mogelijk en geen patroontjes of gaatjes er innlscavenger schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:33:
Keukenpapier heeft een schurende karakter.
Ja dat mag zeker maar het is eigenlijk mevrouw. Maar maakt niet uit, had je zeker niet verwacht van een muis in pak met een sigaar in z’n bekkie. Maar ze zitten niet tegen elkaar aan er zit een beetje ruimte tussen dus ze raken elkaar niet. Maar bedankt voor de tip!MasterCypher25 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:13:
[...]
Mag ik Mijnheer Muis even een kleine tip geven?
Op de foto zie je de schijfjes elkaar half overlappen, dat ziet er leuk uit, maar is ook schadegevoelig (3x woordwaarde minimaal). Neem een velletje keukenpapier van 30 x 30 cm, vouw die tot een formaat van 15 x 15 cm, scheur er 4 velletjes van en stop die tussen de discs. Op die manier krassen de discs niet, ok, het ziet er misschien niet uit, maar je kan er wel storingsvrij naar blijven kijken!
Voor de rest : Het ziet er mooi uit, je zou het zo "tentoonstellen" of tenminste op een prominente plaats in de huiskamer zetten
Oeps, excuus Mevrouw Muis (vrij gemodelleerd naar Ma Flodder?Mouse95 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 19:00:
[...]
Ja dat mag zeker maar het is eigenlijk mevrouw. Maar maakt niet uit, had je zeker niet verwacht van een muis in pak met een sigaar in z’n bekkie. Maar ze zitten niet tegen elkaar aan er zit een beetje ruimte tussen dus ze raken elkaar niet. Maar bedankt voor de tip!
Nee, had ik niet verwacht, zoveel dames lopen hier niet rond en ben er zelf ook 1!
Ok, ik doe het wel, voorkomen is beter dan een niet afspeelbare disc hebben, maar dat is mijn mening.
Na werk even (2 uur) wezen struinen in de hmv Amsterdam. Hoef er aankomende maand in ieder geval niet meer te komen nu ik elke rek grondig heb geïnspecteerd. De hauls:
:strip_exif()/f/image/iKf2kz5FnbcWNGAY5LdcJnn0.jpg?f=fotoalbum_large)
Er komt nog een Duitse release van Fernsehjuwelen aan voor Dr. Jekyll and Mr. Hyde op 1 oktober ‘26 voor de eventuele liefhebber. Het is wel een vrij karige release.
:strip_exif()/f/image/iKf2kz5FnbcWNGAY5LdcJnn0.jpg?f=fotoalbum_large)
Er komt nog een Duitse release van Fernsehjuwelen aan voor Dr. Jekyll and Mr. Hyde op 1 oktober ‘26 voor de eventuele liefhebber. Het is wel een vrij karige release.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Disney gaat meerdere 4Ks uitbrengen: https://thedigitalbits.com/columns/bill-hunt/my-two-cents/item/3326-breaking-disney-sets-mrs-doubtfire-dead-poets-society-for-4k-on-9-29
Mrs Doubtfire, Dead Poets Society en later oa The Rock.
Ze zouden beter Andor S02 releasen. Maar ok, dit is een mooie eerste stap zoals ze vaak mooi zeggen in "van onschatbare waarde".
Wel jammer dat van National Treasure alleen deel 1 genoemd wordt.Veertien14 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:04:
Disney gaat meerdere 4Ks uitbrengen: https://thedigitalbits.com/columns/bill-hunt/my-two-cents/item/3326-breaking-disney-sets-mrs-doubtfire-dead-poets-society-for-4k-on-9-29
En ik voel nu al de waarde van mijn Nederlandse uitgave van The Rock op blu-ray verdampen.
[ Voor 8% gewijzigd door RomeoOscarBravo op 20-08-2026 23:19 ]
Twilight, True Blood en meer van dat soort films en series zijn stiekem een beetje een guilty pleasure van mij, dus ik vind dit zeker een interessante boxset.Mouse95 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:48:
[...]
Jaaaa! Ik ben zoo blij, ik heb toch iets moois dat heb je nog nooit gezien, echt waar niet. Het is een speciale uitvooering van The Twilight Sage en er zijn er maar 1000 van gemaakt. Ik hou echt van deze films en er zitten allemaal exta dingen bij in het doosje. En er zit ook nog een poster bij daar moet ik ook nog ergens een plekje voor vinden. Heeeeeeel erg blij mee, en mijn eerste echte collectors edition. Ik heb ze ook op bluray dus kan nu mooi vergelijken.![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Twilight heeft helaas een problematische 4K transfer, waarbij de kleurweergave veel te verzadigd is en niet klopt. Daarvoor zou de Blu-ray eigenlijk de betere keuze zijn. De overige vier films zien er over het algemeen prima uit, maar hebben een lage bitrate en geen Dolby Atmos.
The Twilight Saga 4K UHD (2008-2012) (Eagle Pictures)
Voor zover ik kan vinden, lost de nieuwe Lionsgate release van Twilight deze problemen helaas ook niet op. Het lijkt erop dat Lionsgate dezelfde bestaande 4K transfer gebruikt. Wel hebben alle films Dolby Atmos gekregen in de nieuwe set.
Maar zie het maar eens te vinden voor een normale prijs, ik weet niet waarom maar de boxsets van The Twilight Saga zijn tot nu toe altijd in gelimiteerde oplage verschenen.
Hoe dan ook, heel veel plezier ermee! Aan je enthousiasme te lezen gaat dat vast wel lukken.
The Rock is ook klassiekertje die ik graag zou willen hebben.Veertien14 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:04:
Also:
Simon West’s Con Air (1997)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/EnvLompRfiqtfGyBdZkM0jcx.webp?f=user_large)
Dan is de Cage actie trilogie ook compleet op 4K.
Andor S02 laat inderdaad ook op zich wachten. Zeker nu er ook meer nieuw Star Wars spul uit gaat komen qua series en games.daffie82 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:11:
Ze zouden beter Andor S02 releasen. Maar ok, dit is een mooie eerste stap zoals ze vaak mooi zeggen in "van onschatbare waarde".
[ Voor 14% gewijzigd door Gundogan op 21-08-2026 15:58 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Zo, mijn Matrix hoekje is klaar. Super cool, al zeg ik het zelf.
Nu nog die manta lab ergens scoren de komende maanden.
[ Voor 59% gewijzigd door daffie82 op 21-08-2026 16:46 ]
Leuk gedaan!daffie82 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:46:
Zo, mijn Matrix hoekje is klaar. Super cool, al zeg ik het zelf.![]()
[Afbeelding]
Ik heb die steelbook denk ik al eens op vinted zien passeren, was wel geen koopje
Thanks! @McRagefit Ja, dat zijn geen goedkope edities inderdaad
Maar goed, ik heb tijd. Komt wel eens voorbij.
[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 21-08-2026 17:33 ]
Voor de donnie darko liefhebbers die nog zoeken naar een release:
https://fanfactory.shop/donnie-darko-steelbook-luminescente-midnight-classics-2-4k-ultra-hd-3-blu-ray_4020628666705
Ik heb de mutant exclusive release al dus ik skip deze.
https://fanfactory.shop/donnie-darko-steelbook-luminescente-midnight-classics-2-4k-ultra-hd-3-blu-ray_4020628666705
Denk dat je met de matrix manta lab te laat bent. Ik heb zelf daarom de titan of the cult edition gekocht. Voor een steelbook met het typisch groen niet verkeerd en stukken goedkoper tov de manta labs. Zelf geluk gehad met watchmen van manta lab, maar pers vind ik het jammer, dat ze er voor kiezen om erg beperkte oplages te hebben.daffie82 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:31:
Thanks! @McRagefit Ja, dat zijn geen goedkope edities inderdaad![]()
Er is een speciale forum, waar je mee kunt doen met groep buys en alles voor speciale editities, mar goed, daardoor kan je vaak speciale edities mislopen, aangezien andere consumenten ze massaal gaan opkopen. Ironisch heet het forum dan ook media psychos.
Te laat? Nee, helemaal niet. Watch me 😉Dagarkin schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:14:
[...]
Denk dat je met de matrix manta lab te laat bent. Ik heb zelf daarom de titan of the cult edition gekocht. Voor een steelbook met het typisch groen niet verkeerd en stukken goedkoper tov de manta labs. Zelf geluk gehad met watchmen van manta lab, maar pers vind ik het jammer, dat ze er voor kiezen om erg beperkte oplages te hebben.
Er is een speciale forum, waar je mee kunt doen met groep buys en alles voor speciale editities, mar goed, daardoor kan je vaak speciale edities mislopen, aangezien andere consumenten ze massaal gaan opkopen. Ironisch heet het forum dan ook media psychos.
Kan even duren maar hou dit draadje maar in de gaten.
Die beperkte oplages van manta lab maakt het net zo exclusief en cool om te hebben. En het zijn ook gewoon erg coole uitgaves.
[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 21-08-2026 19:29 ]
Hopelijk slaag je en idd ook maar net wat je er zelf voor over hebt, maar zag zonet op ebay 500 euro, dat gaat mij pers veels te ver.daffie82 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:21:
[...]
Te laat? Nee, helemaal niet. Watch me 😉
Kan even duren maar hou dit draadje maar in de gaten.
Die beperkte oplages van manta lab maakt het net zo exclusief en cool om te hebben. En het zijn ook gewoon erg coole uitgaves.
Tot op een punt ivm beperking. Zat zonet ff te kijken bij de release op reddit van the substance, maar binnen 5 minuten is de hele voorraad ook uit verkocht, daarom zelf ook tevreden om 1 uitgave van een film bij een speciale groep te hebben.
Op vintend staan nu ook nog genoeg manta labs en meestal rond de 100 euro, tenzij het een hele bekende film is en weten dat elke manta labs 2 verschillende edities heeft en er ook de volledige doos editie is, waarbij ze dan beiden inzitten.
500 euro geef ik ook niet hoor. Tussen de 100 en 200 is wel echt mijn maximum. Gewoon wachten op een eerlijke aanbieding. Geduld is een schone deugd :-)
@Dagarkin Zo, dat ging snel lol. Geen manta lab maar nog exclusiever en een prachtig mooi sealed exemplaar. Enorm blij mee dat ik deze heb kunnen scoren voor zo een mooie prijs.
De UHD Club Matrix Leather Case #05: #071/200, sealed. €116,50 incl. verzending. 😎
https://www.benl.ebay.be/itm/397954413008
De UHD Club Matrix Leather Case #05: #071/200, sealed. €116,50 incl. verzending. 😎
Erg netjes en ook mooie editiedaffie82 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:36:
@Dagarkin Zo, dat ging snel lol. Geen manta lab maar nog exclusiever en een prachtig mooi sealed exemplaar. Enorm blij mee dat ik deze heb kunnen scoren voor zo een mooie prijs.
De UHD Club Matrix Leather Case #05: #017/200, sealed. €116,50 incl. verzending. 😎
Top hieronder unboxing vanuit media psychosKwam zelf ook release van Saving private ryan tegen van Manta labs en nog de mogelijkheid om te preorderen. Prijs full slip bij 220 dollar en lenticular rondde 160. Wel twijfel wel erg mooie steelbook ook. Volledige box met 3 edities 420 dollar.
Had er ook zitten naar kijken maar volgens wat ik kon vinden enkel Italiaanse subs. Engelse subs toch wel een must voor mij. Verder mooie release, spijtig.daffie82 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:57:
Voor de donnie darko liefhebbers die nog zoeken naar een release:
Moet eerlijk zeggen dat ik mijn films eigenlijk zonder ondertiteling heb leren kijken. Inmiddels vind ik dat ook prettiger, omdat het me minder afleidt van de film zelf. Engelse ondertiteling zit er meestal wel bij, en daardoor heb je toch veel meer keuze bij het kopen van Blu-rays. Zeker als het om dit soort bijzondere uitgaves gaat.rgeerolf schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:07:
[...]
Had er ook zitten naar kijken maar volgens wat ik kon vinden enkel Italiaanse subs. Engelse subs toch wel een must voor mij. Verder mooie release, spijtig.
Vind zelf ondertiteling wel een must. Engels of Nederlands, maar merk, dat ik soms mensen gewoon niet versta en wil het geluid ook niet voluit en het verstaan van mensen kan ook soms aan het dialect liggen. Als ik bv naar Manic street preacher luister, kan ik alleen met de lyrics de woorden verstaan die hij zegt. Ook bijzonder dat onze eigen hersenen in staat zijn om geluid aan te vullen en met ondertiteling is er geen mismatch. Ook Christopher Nolan zijn films, is het dialoog lastig te horen en een ander genre horror welke ik bv soms wat zachter zet ivm extreme atmos jump scares hier totaal niet behoefte aan en soms de film muten om toch het dialoog te volgen is dan ook wel handig.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:38:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat ik mijn films eigenlijk zonder ondertiteling heb leren kijken. Inmiddels vind ik dat ook prettiger, omdat het me minder afleidt van de film zelf. Engelse ondertiteling zit er meestal wel bij, en daardoor heb je toch veel meer keuze bij het kopen van Blu-rays. Zeker als het om dit soort bijzondere uitgaves gaat.
Misschien kan iemand me helpen, ik heb een nieuwe bluray speler een panasonics dp-ub424, en als ik een nieuwe 4K uhd bluray film ga kijken dan is het beeld in het menu al meteen een beetje schokkerig, net alsof de framerates heel erg laag is. Ik weet niet hoe ik het beter uit kan leggen. Als ik een doekje over de Bluray haal is het probleem wel meteen opgelost, maar is dit nu een probleem met de Panasonics bluray speler of de 4K uhd bluray? Is het normaal dat ie een nieuwe film moet schoonmaken, of moet ik de Panasonics beter terugsturen?
Hier draait de UB-820, volgens mij het "grote" broertje van de 424 en die heeft eigenlijk nooit ergens last van. Kan je het misschien testen met meerdere 4K's? Over het algemeen presteert Panasonic heel goed, maar je kan natuurlijk een "maandagochtend" exemplaar hebben en als het (te) vaak voorkomt, zou ik hem zeker terugsturen en omruilen voor een ander exemplaar. Heb ook wel eens dat ik een disc moet schoonmaken, maar het komt zelden voor.Mouse95 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:41:
Misschien kan iemand me helpen, ik heb een nieuwe bluray speler een panasonics dp-ub424, en als ik een nieuwe 4K uhd bluray film ga kijken dan is het beeld in het menu al meteen een beetje schokkerig, net alsof de framerates heel erg laag is. Ik weet niet hoe ik het beter uit kan leggen. Als ik een doekje over de Bluray haal is het probleem wel meteen opgelost, maar is dit nu een probleem met de Panasonics bluray speler of de 4K uhd bluray? Is het normaal dat ie een nieuwe film moet schoonmaken, of moet ik de Panasonics beter terugsturen?
Ik heb het nog nooit meegemaakt met mijn vorige LG UBK90 en huidige Panasonic UB-820, maar het kan voorkomen dat nieuwe discs ‘vies’ zijn.Mouse95 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:41:
https://www.magnetarusa.c...ay-disc-before-playing-it
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Mijn fout, ik had je reactie niet helemaal goed gelezen. Engelse ondertiteling is inderdaad wel fijn om achter de hand te hebben.Dagarkin schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:12:
[...]
Vind zelf ondertiteling wel een must. Engels of Nederlands, maar merk, dat ik soms mensen gewoon niet versta en wil het geluid ook niet voluit en het verstaan van mensen kan ook soms aan het dialect liggen. Als ik bv naar Manic street preacher luister, kan ik alleen met de lyrics de woorden verstaan die hij zegt. Ook bijzonder dat onze eigen hersenen in staat zijn om geluid aan te vullen en met ondertiteling is er geen mismatch. Ook Christopher Nolan zijn films, is het dialoog lastig te horen en een ander genre horror welke ik bv soms wat zachter zet ivm extreme atmos jump scares hier totaal niet behoefte aan en soms de film muten om toch het dialoog te volgen is dan ook wel handig.
Ik heb dezelfde speler, eigenlijk maar 1x een probleem gehad dus dat lag duidelijk aan de disc. Na afkuisen enzo bleef die altijd op hetzelfde punt haperen.Mouse95 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:41:
De Sony x700 die ik ervoor had haperde telkens op een 100gb disc wanneer die naar de derde laag ging, dus dat was duidelijk een ander probleem.
Ik zou voor de zekerheid nog enkele andere discs testen, maar het klinkt alsof jouw speler wel ok is.
Hoe doe jij dat dan met de Nolan films? Zoals eerder in het draadje besproken is dat toch wel eens lastig te balanceren wat betreft het normaal hoorbaar maken van zowel soundtrack en als dialogue.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:38:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat ik mijn films eigenlijk zonder ondertiteling heb leren kijken. Inmiddels vind ik dat ook prettiger, omdat het me minder afleidt van de film zelf.
Ik kijk films het liefst met NL ondertitels, bij kopen van blu-ray's waren het vooral specifieke fllms of edities die niet in NL verkrijgbaar waren waar ik dan engelse ondertitels gebruik. Bij 4ks is dat qua onderrtitels wel omgedraaid aangezien er veel minder 4ks in nederland worden uitgebracht.
Mn engels is goed genoeg om ook met NL ondertitels de grappen te begrijpen die vaak slecht worden vertaald naar het nederlands, maar ik zou weer niet zonder engelse ondertitels kunnen. Ik kijk al mn films met een 5.1 systeem waar veel geld in zit, de dialoog, niet alleen bij nolan films, is altijd zachter en vaak ook niet heel goed te verstaan tijdens actie scenes, laat staan als er dialect etc in zit. Snatch, The Banshees of Inesherin zou ik sowieso niet zonder kunnen kijken.
Mn engels is goed genoeg om ook met NL ondertitels de grappen te begrijpen die vaak slecht worden vertaald naar het nederlands, maar ik zou weer niet zonder engelse ondertitels kunnen. Ik kijk al mn films met een 5.1 systeem waar veel geld in zit, de dialoog, niet alleen bij nolan films, is altijd zachter en vaak ook niet heel goed te verstaan tijdens actie scenes, laat staan als er dialect etc in zit. Snatch, The Banshees of Inesherin zou ik sowieso niet zonder kunnen kijken.
Dat is een vaak gehoord dingetje. En ik begrijp die verbaasdheid daar niet over.RazorMaron schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:08:
[...]
Hoe doe jij dat dan met de Nolan films? Zoals eerder in het draadje besproken is dat toch wel eens lastig te balanceren wat betreft het normaal hoorbaar maken van zowel soundtrack en als dialogue.
Laten we even Nolan films vergeten, die man kan niet audio mixen.
Als jij tegen iemand op een normaal volume spreekt, en er komt op hetzelfde moment een grote vrachtwagen voorbij geraasd, dan hoor je ook niet meer wat je op dat moment aan het zeggen was. Dat is toch logisch? We gaan films toch ook niet kapot normaliseren zoals we reeds met al onze muziek hebben gedaan? Al de dynamiek moet overal uitgehaald worden, anders vinden we het niet meer tof of zo. Verklaart wel het succes van IMAX onder andere.
Laat in Godsnaam die dynamiek in films zitten aub.
En om heel to the point op je vraag te antwoorden, je kan zelfs met een decent soundbar opstelling (zoals de mijne) de volumes van al je main speakers afzonderlijk instellen. Volume matching dus. Zet desnoods je center channel een tikkeltje harder. Een decibel meter en wat correcte pink noise samples voor elk kanaal is all you need. Dat laatste kan ik wel linken als je dat zou willen.
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 22-08-2026 14:23 ]
Amazon.fr heeft veel 4K voor €12 - €14 tot 3 september https://www.amazon.fr/-/e...255C%2522%253A1%257D%2522
@daffie82
Ik heb begrip voor je verhaal. Als je het zo bekijkt moeten we wellicht de vraag stellen of we uberhaupt wel aan audio settings moeten tornen. Als iets niet (goed) hoorbaar is, is dat wellicht een bewuste keuze vanuit de director. Uiteindelijk gaat het er (denk ik) om hoe de director wilt dat we de film zien. Dit is iets wat ik een keer heb gehoord m.b.t. Nolan, die jij nu buiten beschouwing laat.
Maargoed, ik ben ook geen audiophile. Ik ben maar een simpele ziel die films consumeert zonder sound system. Ik gebruik alleen de interne speakers van de televisie (LG LCD van 10 jaar geleden). De enige parameter waarmee ik speel voor/tijdens de film is de volume-knop op de afstandsbediening.
Ik heb begrip voor je verhaal. Als je het zo bekijkt moeten we wellicht de vraag stellen of we uberhaupt wel aan audio settings moeten tornen. Als iets niet (goed) hoorbaar is, is dat wellicht een bewuste keuze vanuit de director. Uiteindelijk gaat het er (denk ik) om hoe de director wilt dat we de film zien. Dit is iets wat ik een keer heb gehoord m.b.t. Nolan, die jij nu buiten beschouwing laat.
Maargoed, ik ben ook geen audiophile. Ik ben maar een simpele ziel die films consumeert zonder sound system. Ik gebruik alleen de interne speakers van de televisie (LG LCD van 10 jaar geleden). De enige parameter waarmee ik speel voor/tijdens de film is de volume-knop op de afstandsbediening.
Op het gebied van geluid en video.
Bij geluid, laat ik het systeem kalibreren (a1 evo) icm Denon x3800h en vervolgens laat ik het hierbij. Deze tool kan je ook nog volledig naar wens aanpassen, maar met de basis erg tevreden.
Qua geluid ooit wellicht de center vervangen, maar huidige setup van 7.1.4 laat ik eerst zo. Evt subwoofer erbij, maar dat heeft meer nut om het bereik van de lage tonen tov waar de mensen zitten goed uit te breiden. Toen overschakelen naar 7.1.4 en vervolgens met a1 evo alles opmeten hiervoor zelfs nog speciale microfoon gekocht om allerlei analyzes te doen, ben blij dat dit achter de rug is. Uit interesse wel grappig om te kijken waar bv de beste positie is voor de subwoofer en je leert hoe je eigen kamer qua opstellen van de speakers.
Qua tv, dan altijd qua techniek nu oled en dan filmmaker mode of vergelijkbaar. Oled kalibratie voegt weinig toe in theorie is alleen de software die met een grafiek het verschil kan aangeven het zien. Denk als je blind gaat testen tussen een gekalibreerde oled en niet, dat je dit als mens niet zul zien. Oleds komen al zeer accuraat uit de fabrieken.
Bij geluid, laat ik het systeem kalibreren (a1 evo) icm Denon x3800h en vervolgens laat ik het hierbij. Deze tool kan je ook nog volledig naar wens aanpassen, maar met de basis erg tevreden.
Qua geluid ooit wellicht de center vervangen, maar huidige setup van 7.1.4 laat ik eerst zo. Evt subwoofer erbij, maar dat heeft meer nut om het bereik van de lage tonen tov waar de mensen zitten goed uit te breiden. Toen overschakelen naar 7.1.4 en vervolgens met a1 evo alles opmeten hiervoor zelfs nog speciale microfoon gekocht om allerlei analyzes te doen, ben blij dat dit achter de rug is. Uit interesse wel grappig om te kijken waar bv de beste positie is voor de subwoofer en je leert hoe je eigen kamer qua opstellen van de speakers.
Qua tv, dan altijd qua techniek nu oled en dan filmmaker mode of vergelijkbaar. Oled kalibratie voegt weinig toe in theorie is alleen de software die met een grafiek het verschil kan aangeven het zien. Denk als je blind gaat testen tussen een gekalibreerde oled en niet, dat je dit als mens niet zul zien. Oleds komen al zeer accuraat uit de fabrieken.
Ik kijk o.a. Nolan films meestal overdag en accepteer dan het hogere volume. Ik kan mijn woonkamer gemakkelijk verduisteren en mijn buren werken van 9 tot 5, dus dan weet ik dat ik los kan gaan zonder dat zij er last van hebben. Om één of andere reden heb ik overdag zelf ook minder moeite met een hoog volume dan ‘s avonds. En ik gun iedereen z’n rust.RazorMaron schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:08:
[...]
Hoe doe jij dat dan met de Nolan films? Zoals eerder in het draadje besproken is dat toch wel eens lastig te balanceren wat betreft het normaal hoorbaar maken van zowel soundtrack en als dialogue.
Ik heb het tot nu toe met twee blurays gehad, als ik ze schoongemaakt hebt met een doekje doet ie het wel gewoon weer goed. Maar het waren wel nieuwe films dus ik weet het niet.MasterCypher25 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 23:18:
[...]
Hier draait de UB-820, volgens mij het "grote" broertje van de 424 en die heeft eigenlijk nooit ergens last van. Kan je het misschien testen met meerdere 4K's? Over het algemeen presteert Panasonic heel goed, maar je kan natuurlijk een "maandagochtend" exemplaar hebben en als het (te) vaak voorkomt, zou ik hem zeker terugsturen en omruilen voor een ander exemplaar. Heb ook wel eens dat ik een disc moet schoonmaken, maar het komt zelden voor.
Dank je wel ik moest het twee keer lezen, maar dit klinkt eigenlijk wel heel erg logisch en misschien moet ik er gewoon maar een gewoonte van gaan maken om de blurays eerst even met een doekje af te nemen.PatrickC schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 00:04:
[...]
Ik heb het nog nooit meegemaakt met mijn vorige LG UBK90 en huidige Panasonic UB-820, maar het kan voorkomen dat nieuwe discs ‘vies’ zijn.
https://www.magnetarusa.c...ay-disc-before-playing-it
Dank jee wel ik heb er best lang voor gespaard en dit stelt me wel gerust. Ook al heb ik gewoon garantie.McRagefit schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:54:
[...]
Ik zou voor de zekerheid nog enkele andere discs testen, maar het klinkt alsof jouw speler wel ok is.
Ik zou er gewoon een gewoonte van maken om ze de eerste keer dat je ze afspeelt, even schoon te maken en anders wel als die blijft hangen. Van mijn collectie heb ik er tot nu toe, misschien 10 schoongemaakt, dus het zal niet altijd gebeuren.Mouse95 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:00:
[...]
Ik heb het tot nu toe met twee blurays gehad, als ik ze schoongemaakt hebt met een doekje doet ie het wel gewoon weer goed. Maar het waren wel nieuwe films dus ik weet het niet.
Vandaag nog eens gewone blu-ray besteld. De 007-collectie: 24 films via Bol.
Pas héél recent via Apple TV de Craig collectie bekeken en de Bond-smaak te makken. De 4K-schijfjes zijn me net wat te duur, dus eens deze box besteld voor een mooie prijs: 79,19 euro.
Ondertussen wachten op Rarewaves 4k's:
- Hannibal
- The Silence of the Lambs
- The Name of the Rose
- Collateral
- Mean Streets
Pas héél recent via Apple TV de Craig collectie bekeken en de Bond-smaak te makken. De 4K-schijfjes zijn me net wat te duur, dus eens deze box besteld voor een mooie prijs: 79,19 euro.
- Hannibal
- The Name of the Rose
- Collateral
- Mean Streets
Ik zat te denken aan films waarop ik nog zit te wachten op een 4K versie. Mijn top drie is:
American Beauty
Blood Diamond
The Curious Case Of Benjamin Button
Van welke titels zitten jullie het meest te wachten op een 4K release?
American Beauty
Blood Diamond
The Curious Case Of Benjamin Button
@RomeoOscarBravo
Terminator 2 (dat gedrocht wat op dit moment beschikbaar is, tel ik niet mee), The Game, Memento (umbrella I'm talking to you), From Dusk Till Dawn, Running Scared, The Machinist, Equilibrium, Miller's Crossing, Das Boot, Mystic River, Lucky Number Skevin, Sin City, True Grit, Walk The Line, Gravity, Black Swan, La vita è bella, Birdman, Hero, Mommy, Tully, Prisoners, Insomnia, The Fountain.
Terminator 2 (dat gedrocht wat op dit moment beschikbaar is, tel ik niet mee), The Game, Memento (umbrella I'm talking to you), From Dusk Till Dawn, Running Scared, The Machinist, Equilibrium, Miller's Crossing, Das Boot, Mystic River, Lucky Number Skevin, Sin City, True Grit, Walk The Line, Gravity, Black Swan, La vita è bella, Birdman, Hero, Mommy, Tully, Prisoners, Insomnia, The Fountain.
Mooi lijstje! Als ik zo eens denk komen The Last Samurai en Lost in Translation direct naar boven
Misschien overbodig maar dan mis je de laatsteMatey schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:34:
- Hannibal
- The Name of the Rose
- Collateral
- Mean Streets
Ik heb ook deze set met "No time to die" los erbij
De 4k's waar ik op zit te wachten en een instant buy zouden zijn:
- The Battle of Algiers
- The Last Samurai (eerder genoemd)
- Narnia franchise
- Peaky Blinders (tv show)
- Transformers G1 cartoon
- The Battle of Algiers
- The Last Samurai (eerder genoemd)
- Narnia franchise
- Peaky Blinders (tv show)
- Transformers G1 cartoon
Mooie lijst! Ik kan er zelf eigenlijk alleen nog maar 300 Rise of an Empire aan toevoegen.daffie82 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 23:29:
@RomeoOscarBravo
Volgens mij zit de 4K Blu-ray release van From Dusk Till Dawn er dit jaar nog aan te komen. Er zijn in ieder geval de nodige aanwijzingen voor te lezen op Reddit. Zou leuk zijn!
Even een oude post gequoot, want ik vroeg mij af hoe het zit met de Franse UHD van Ballerina. Zijn er "forced" subtitles of zijn de Franse teksten echt ingebakken?ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:56:
[...]
Het oog wil natuurlijk ook wat. Ik heb er eigenlijk een hekel aan, maar soms zijn de aanbiedingen gewoon té goed om te laten liggen. Als een film niet volledig Engels gesproken is, kan ingebakken Franse ondertiteling ook nog een probleem zijn zoals bijvoorbeeld bij John Wick en Ballerina.
-----------
Trouwens, de Franse John Wick Dolby Vision 10th anniversary steelbook is €17 bij fnac en Amazon, maar kan niet vinden of die ingebrande Franse subs heeft
- fnac
- Amazon
Met stip op één:RomeoOscarBravo schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:44:
Baz Luhrman's Romeo & Juliet.
Ik heb geen idee waarom die film nog niet op 4k is uitgebracht. Al dat neon en veel kleurrijke scènes in de nacht en met regen lijkt me fantatisch om in 4k te zien. De meest suffe praat/zit/loopfilms krijgen een 4k uitvoering maar deze film, die wat mij betreft zich uitstekend leent voor de nieuwste technieken, is tot nu toe alleen op blu-ray te krijgen.En dan graag met Engelse subs die NIET sdh zijn. Giev ye olde Shakespearian texte plz!, zonder [screeching tyres], [rustling leaves] of [inaudible dialogue] meuk er tussendoor
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Braveheart UHD gezien.
Beschamend dar ik hem nog nooit had gezien maar zo zal iedereen wel ongeziene klassieker hebben.
De Fox versie heeft geen DV en de Paramountfilm wel!
Beschamend dar ik hem nog nooit had gezien maar zo zal iedereen wel ongeziene klassieker hebben.
Wat is precies het verschil tussen forced en ingebakken ondertiteling? Wat ik er in ieder geval van weet, is dat ik bij Ballerina tijdens de Russisch gesproken scènes Franse ondertiteling in beeld kreeg, ook al had ik de ondertiteling uitgeschakeld. Volgens mij gaat het dan om forced subtitles en niet zozeer om ingebakken ondertiteling?nlscavenger schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:21:
[...]
Even een oude post gequoot, want ik vroeg mij af hoe het zit met de Franse UHD van Ballerina. Zijn er "forced" subtitles of zijn de Franse teksten echt ingebakken?
Heb ik ook recent pas voor de eerste keer gezien hahaDeruxian schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:17:
Braveheart UHD gezien.
Forced (of locked) is niet ingebakken in de video encode. Zoals jij het beschrijft is de ondertiteling in de encode ingebakken. Bedankt voor het bevestigen.ZesBarkiePK schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:23:
[...]
Wat is precies het verschil tussen forced en ingebakken ondertiteling? Wat ik er in ieder geval van weet, is dat ik bij Ballerina tijdens de Russisch gesproken scènes Franse ondertiteling in beeld kreeg, ook al had ik de ondertiteling uitgeschakeld. Volgens mij gaat het dan om forced subtitles en niet zozeer om ingebakken ondertiteling?
Kan je laten weten of er NL-ondertitels bij zitten? Officieel niet, maar sommige recensies geven aan dat ze er toch wel bij zitten, terwijl andere juist aangeven dat ze er niet bij zitten. Het is mij niet helemaal duidelijk.Matey schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:34:
Deze blu ray collection heb ik ookPlato schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 19:02:
[...]
Kan je laten weten of er NL-ondertitels bij zitten? Officieel niet, maar sommige recensies geven aan dat ze er toch wel bij zitten, terwijl andere juist aangeven dat ze er niet bij zitten. Het is mij niet helemaal duidelijk.
NL subs iig bij de eerste twee films!
Ik dacht dat er ook onlangs een UHD collectie was uitgekomen maar dat is alleen van Connery/Craig?
Van Craig is er idd een UHD collectie, die heb ik hier liggen. Van de overige sets zijn toch ook 4K versies, of is dat idd alleen van Connery en Craig dan?Deruxian schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 19:39:
[...]
Deze blu ray collection heb ik ook
NL subs iig bij de eerste twee films!
Ik dacht dat er ook onlangs een UHD collectie was uitgekomen maar dat is alleen van Connery/Craig?
Heb zelf de bond 50 blu-ray collectie, zijn 22 films met nl subs, films die erna zijn uitgekomen heb ik los gekocht. Misschien is dat nog een optie voor wie de reeks met NL subs zoekt.
[ Voor 22% gewijzigd door Veertien14 op 23-08-2026 19:57 ]
klopt volledig! heb me destijds gek gezocht om een Paramount versie te vinden. Ebay was geluktDeruxian schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:17:
Braveheart UHD gezien.
Bewaart iemand anders hier ook de stickers die bij de 4K uitgaven van Arrow en Criterion zitten? Ik bewaar sowieso de stickers van Criterion waarop de handtekening van de regisseur staat. Maar die van Arrow plak ik meestal ook ergens terug op de sleeve of cover.