Bedankt voor het seintje. Is meer dan het dubbele van m’n geannuleerde order. Zo graag wil ik hem persoonlijk niet denk ik
Bij Coolshop nog steeds 50 euro. Ik had ‘m keurig verpakt in 4 dagen binnen.rgeerolf schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:04:
[...]
Bedankt voor het seintje. Is meer dan het dubbele van m’n geannuleerde order. Zo graag wil ik hem persoonlijk niet denk ik
Tron Legacy is toch wel een hele aparte ervaring op mijn oled. Vooral met de IMAX scenes. Wist nooit dat deze film zulke gave scenes had.
Tip: in het pikdonker kijken.
Tip: in het pikdonker kijken.
Die tip moet je altijd doen bij een LG OLED in dolby vision filmmaker.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
mwah, niet noodzakelijk in films met daglicht. Tron draait continue in het donker (veel zwart). Het is een HDR-show in het donker.daffie82 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:12:
Die tip moet je altijd doen bij een LG OLED in dolby vision filmmaker.
Ik kijk elke film in een compleet donkere kamer, ook als het een normale bluray is met weinig donkere scenes. Dat is nu eenmaal de beste methode voor een echt goede immersie
hoi
Altijd in het donker kijken indien mogelijk. Zoals revision ook al zei dus.Farabi schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:16:
mwah, niet noodzakelijk in films met daglicht. Tron draait continue in het donker (veel zwart). Het is een HDR-show in het donker.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Nieuwe aanbieding Bol.com. Zeker niet altijd zo scherp als de 2 voor 30, maar wellicht zit er wat tussen: https://www.bol.com/nl/nl...8402_discount___500179565
Deze actie is geldig tot middernacht helaas, de 2 voor € 30,- loopt nog steedswesters schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:10:
Nieuwe aanbieding Bol.com. Zeker niet altijd zo scherp als de 2 voor 30, maar wellicht zit er wat tussen: https://www.bol.com/nl/nl...8402_discount___500179565
Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...
Ik heb net nog de Master and Commander 4k gekocht op bol (gewone release). Dit was eigenlijk ene waarbij ik wat ging wachten tot deze in prijs gedaald was, maar zag dat deze bijna overal uitverkocht was, dus toch maar toegehapt 🙂
Hi, ik heb een blog geschreven over een Panasonic UHD blu-ray speler: https://www.uniqueradio.n...ub824-uhd-blu-ray-speler/ Onder het kopje "Dolby Atmos luistergenot" en "Waar koop je nog UHD blu-ray schijfjes?" zou ik extra voorbeelden willen plaatsen zoals Dolby Atmos muziek blu-rays en de betere online shops (EU). Wie kan me van tips voorzien?
Nou, dan kun je Coolshop.nl er wel bijzetten. Goede ervaring mee gehad recent.unique-R schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:09:
Hi, ik heb een blog geschreven over een Panasonic UHD blu-ray speler: https://www.uniqueradio.n...ub824-uhd-blu-ray-speler/ Onder het kopje "Dolby Atmos luistergenot" en "Waar koop je nog UHD blu-ray schijfjes?" zou ik extra voorbeelden willen plaatsen zoals Dolby Atmos muziek blu-rays en de betere online shops (EU). Wie kan me van tips voorzien?
Scandinavisch bedrijf.
Ik wil toch heel erg graag de 4k remaster kopen van Tron. Die hebben ze ingescannend op 8k en ge-color graded. Daar hebben ze een 4k intermediate van gemaakt.
Nergens te vinden!
Precies hetzelfde als Amadeus.
Nergens te vinden.
Nergens te vinden!
Nergens te vinden.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Is deze welke je zoekt?Dj Neo Ziggy schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:53:
Ik wil toch heel erg graag de 4k remaster kopen van Tron. Die hebben ze ingescannend op 8k en ge-color graded. Daar hebben ze een 4k intermediate van gemaakt.
Nergens te vinden!
Nergens te vinden.
https://www.bol.com/nl/nl...VLhQ.4_27.28.ProductImage
Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is dit de opgeschoonde versie ipv een ai upscale?MasterCypher25 schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:08:
[...]
Is deze welke je zoekt?
https://www.bol.com/nl/nl...VLhQ.4_27.28.ProductImage
Het moet dus deze versie zijn:
https://www.flatpanelshd.com/pictures/tron4k_1_large.jpg
[ Voor 11% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 22-09-2025 21:12 ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
De info die ik kan vinden is dat die native 4K is, dus geen upscale. Hieronder de info van blu-ray.com :Dj Neo Ziggy schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:03:
[...]
Is dit de opgeschoonde versie ipv een ai upscale?
https://www.blu-ray.com/movies/TRON-4K-Blu-ray/396134
https://www.amazon.co.uk/...-ray-Region/dp/B0FPMDXRCRDj Neo Ziggy schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:03:
[...]
Is dit de opgeschoonde versie ipv een ai upscale?
https://www.amazon.co.uk/...-ray-Region/dp/B0FPMBCHYB
Thx! Zal ik doen.Teddieke schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:49:
[...]
Nou, dan kun je Coolshop.nl er wel bijzetten. Goede ervaring mee gehad recent.
Scandinavisch bedrijf.
Ik denk afgelopen weekend, ik pak eindelijk de Back to the Future trilogy op met de 2de halve prijs bij Bol.
Kijk ik naar de hoesjes en wat the hell is dit dan?!! Het lijkt wel een illegale kopie met een inkjet printje.
Beetje teleurstellend voor 6 tientjes. Hopelijk maakt de 4K kwaliteit veel goed.
Kijk ik naar de hoesjes en wat the hell is dit dan?!! Het lijkt wel een illegale kopie met een inkjet printje.
Beetje teleurstellend voor 6 tientjes. Hopelijk maakt de 4K kwaliteit veel goed.
:strip_exif()/f/image/ZmW0OCO8N0EkNCvMynTrTbuR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind het juist wel grappig gedaan. Ik heb die box ook, maar het was me niet eens opgevallen, totdat ik vanmorgen bezig was met mijn 4K collectie in de My Movies app en deze hoesjes ook zo langs elkaar zag staan. Wel sterk dat jij dan later vandaag deze reactie post.Teddieke schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:05:
Ik denk afgelopen weekend, ik pak eindelijk de Back to the Future trilogy op met de 2de halve prijs bij Bol.
[Afbeelding]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
:strip_exif()/f/image/VmzDaAcZxleK1HDE76JWgWir.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook maar eens een bijdrage doen, ben al geruime tijd aan het kopen, goede ervaringen met bol/rarewaves (duurt lang)/imusic en amazon.
Zag eind aug dat de 25th anniversary weer eens op voorraad was op amazon.com voor een acceptabele prijs (50 euro incl verzenden en belasting). Vandaag binnen gekregen.
man, is geweldig (vintage) gedaanTeddieke schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:05:
[Afbeelding]
jaloers, staat hier op de list, maar niet voor zoveel geld. heeft een indrukwekkende transfer.Dgjlinden schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:23:
[Afbeelding]
Ook maar eens een bijdrage doen, ben al geruime tijd aan het kopen, goede ervaringen met bol/rarewaves (duurt lang)/imusic en amazon.
Zag eind aug dat de 25th anniversary weer eens op voorraad was op amazon.com voor een acceptabele prijs (50 euro incl verzenden en belasting). Vandaag binnen gekregen.
De afgelopen maand heb ik mezelf getrakteerd op een stapel films, sommige lekker voordelig uit de budgetbak, maar voor een paar toppers heb ik de volle prijs betaald.
De DC collectie is uitgebreid met de 1.43:1 IMAX versie van Batman v Superman en de UK steelbook van Joker Folie A Deux. Ik vind deze steelbook art veel mooier dan de NL versie van Bol.com.
:strip_exif()/f/image/WlUY3R5Rs0jpttawoogiXy3z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben voor de Franse versie van de John Wick collectie gegaan, ik wilde eigenlijk de goedkopere UK versie kopen. Maar de Franse versie is 4x op een BD-100 gebrand, dus dat leek me een betere keuze. De 3 disc versie van Gladiator 2 was een koopje.
:strip_exif()/f/image/GtDImpEbPHZLf7EfucH4jVLM.jpg?f=fotoalbum_large)
En nog een paar toffe steelbooks, Final Destination Bloodlines was een vermakelijke film. En het is een mooie steelbook om te zien.
De DC collectie is uitgebreid met de 1.43:1 IMAX versie van Batman v Superman en de UK steelbook van Joker Folie A Deux. Ik vind deze steelbook art veel mooier dan de NL versie van Bol.com.
:strip_exif()/f/image/WlUY3R5Rs0jpttawoogiXy3z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben voor de Franse versie van de John Wick collectie gegaan, ik wilde eigenlijk de goedkopere UK versie kopen. Maar de Franse versie is 4x op een BD-100 gebrand, dus dat leek me een betere keuze. De 3 disc versie van Gladiator 2 was een koopje.
:strip_exif()/f/image/GtDImpEbPHZLf7EfucH4jVLM.jpg?f=fotoalbum_large)
En nog een paar toffe steelbooks, Final Destination Bloodlines was een vermakelijke film. En het is een mooie steelbook om te zien.
:strip_exif()/f/image/yvM0JL7s7EUfuHCwjU5vdVvp.jpg?f=fotoalbum_large)
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
De gewone release? Oei, ik gok er zelf op dat deze als catalogue-titel de komende jaren wel beschikbaar blijft. Wacht zelf dat ze deze meenemen in de 2 voor 30. Hopelijk vis ik niet achter het net :-)McRagefit schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:50:
Ik heb net nog de Master and Commander 4k gekocht op bol (gewone release). Dit was eigenlijk ene waarbij ik wat ging wachten tot deze in prijs gedaald was, maar zag dat deze bijna overal uitverkocht was, dus toch maar toegehapt 🙂
Tja, het viel me gewoon op dat ik hem bijna nergens nog vond en als het kan heb ik graag nl ondertitels (geen must), dus voor de zekerheid gekozen 😉westers schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:04:
[...]
De gewone release? Oei, ik gok er zelf op dat deze als catalogue-titel de komende jaren wel beschikbaar blijft. Wacht zelf dat ze deze meenemen in de 2 voor 30. Hopelijk vis ik niet achter het net :-)
Ik van de week lekker Steamboy kijken (direct gekocht van AlltheAnime), stop ik hem erna in de hoes blijkt het de DVD te zijn
Gelukkig mag ik hem buiten de retourperiode nog terugsturen en krijg ik, hopelijk, echt de BD binnen.
Anime lijkt sowieso maar mondjesmaat over te stappen naar UHD, misschien voor de beeldkwaliteit ook niet altijd even boeiend, maar ik ben bang dat het daardoor alleen maar lastiger wordt titels te vinden. Dus ik was erg positief verrast dat de Amerikaanse BDs van Metropolis en Ninja Scroll gewoon afspelen op de UB824, zonder er iets extra's voor te hoeven doen. Bij amazon.com kan ik nog redelijk wat titels vinden, dus ik ga daar maar meer op gokken.
Speaking of trouwens, ik krijg nu steeds vaker dat bij het opstarten van mijn speler, de UB824 dus, de UI in beeld blijft staan en ik het alleen maar weg krijg door een harde powercycle te doen. Iemand hier ervaring en tips voor?
Anime lijkt sowieso maar mondjesmaat over te stappen naar UHD, misschien voor de beeldkwaliteit ook niet altijd even boeiend, maar ik ben bang dat het daardoor alleen maar lastiger wordt titels te vinden. Dus ik was erg positief verrast dat de Amerikaanse BDs van Metropolis en Ninja Scroll gewoon afspelen op de UB824, zonder er iets extra's voor te hoeven doen. Bij amazon.com kan ik nog redelijk wat titels vinden, dus ik ga daar maar meer op gokken.
Speaking of trouwens, ik krijg nu steeds vaker dat bij het opstarten van mijn speler, de UB824 dus, de UI in beeld blijft staan en ik het alleen maar weg krijg door een harde powercycle te doen. Iemand hier ervaring en tips voor?
You look like I need a drink.
Speaking of anime...
Cowboy Bebop onlangs bij Amazon gekocht. Dat is regio A dus die heb ik eerst moeten rippen.
Cowboy Bebop onlangs bij Amazon gekocht. Dat is regio A dus die heb ik eerst moeten rippen.
Hoe is de 4K kwaliteit?Teddieke schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:05:
[Afbeelding]
Bij Bol.com staan de pre orders voor Tron en Tron Legacy er op. Ik weet niet meer wie het was, maar iemand vroeg hier laatst naar. Het zijn niet de steelbooks, maar als het je alleen om de films gaat dan heb je hier misschien wat aan.
/f/image/clFBrqn02KN4wCElXI7R8GH0.png?f=fotoalbum_large)
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Ik heb vandaag de Australische Toxic Avenger en Infernal Affairs UHD sets voorbesteld bij Umbrella met 15% korting (met 1 van deze 3 codes STEELBOOK15, STEE15 en CAM15). Gratis verzending v.a. 220 AUD.
Mill Creek en Sentai Filmworks BDs zijn doorgaans regiovrij, dus vandaar dat ze afspelen. De UB824 kan trouwens geflasht worden met aangepaste firmware waarmee de regio gewijzigd kan worden. Ik heb dat nog niet met mijne gedaan omdat ik een gesoftmodde PS3 heb voor mijn regio A BDs.
De UK release van Steamboy is gebaseerd op een oude film-out transfers. De Duitse release met Engelse ondertiteling is gebaseerd op de Digital Intermediate.dialMforMike schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:19:
Ik van de week lekker Steamboy kijken (direct gekocht van AlltheAnime), stop ik hem erna in de hoes blijkt het de DVD te zijnGelukkig mag ik hem buiten de retourperiode nog terugsturen en krijg ik, hopelijk, echt de BD binnen.
Mill Creek en Sentai Filmworks BDs zijn doorgaans regiovrij, dus vandaar dat ze afspelen. De UB824 kan trouwens geflasht worden met aangepaste firmware waarmee de regio gewijzigd kan worden. Ik heb dat nog niet met mijne gedaan omdat ik een gesoftmodde PS3 heb voor mijn regio A BDs.
De beeldkwaliteit van de Nederlands ondertitelde Dybex release is veel beter. De Amerikaanse Funimation/Crunchyroll release lijdt aan DNR en fake grain. Daardoor gaat veel detail verloren in donkere kleuren. Ook is de Amerikaanse release 24p, waardoor de kleine hoeveelheid 30p en 60i scenes dropped frames en combing artefacten vertonen.daffie82 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:15:
Speaking of anime...
[ Voor 11% gewijzigd door nlscavenger op 25-09-2025 19:14 ]
Volgens mij was ik dat.ZesBarkiePK schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:31:
Bij Bol.com staan de pre orders voor Tron en Tron Legacy er op. Ik weet niet meer wie het was, maar iemand vroeg hier laatst naar. Het zijn niet de steelbooks, maar als het je alleen om de films gaat dan heb je hier misschien wat aan.
[Afbeelding]
Ik heb inmiddels wel een paar reviews gekeken en vooral die van Tron Legacy valt me wat tegen. Dit is geen native 4K, maar een upscaled versie van de master die al eerder voor de 3D blu-ray gebruikt is. De verbetering zit dan in Dolby Vision en Dolby Atmos. Ik heb eerder deze week even mijn 3D blu -ray geript en een stukje op de Quest 3 gekeken en dat ziet er eigenlijk wel prima uit. Wellicht in de toekomst een keertje in een 2 voor €30 actie aanschaffen bij bol.
Over Tron is men meer enthousiast. Dat is een native 4K scan, dus een flinke upgrade tov de standaard blu-ray.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat is zo te zien een first print van Suicide Squad met een hele mooie slipcover, ik heb hem zelf ook gekocht. De eerste oplage heeft namelijk deze slip met spot-UV (glanzende accenten). Niet persé heel erg zeldzaam of zo, maar natuurlijk wel heel erg leuk om te hebben en te verzamelen.MasterCypher25 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:59:
Ook maar weer eens een paar blu-ray's aangeschaft :
[Afbeelding]
En een (verlaat) verjaardagscadeautje! :
[Afbeelding]
4K beamer met Dolby Vision! en wat geeft die een mooi beeld! Ben er zeer blij mee!
Ik heb de ze inmiddels weten te verzamelen van Man of Steel, Batman v Superman, Suicide Squad, Aquaman, enz. Die van Wonder Woman had ik helaas weggegooid, dom! Maar dat was wel een UK versie met die stomme leeftijd aan alle kanten er op, dus toch niet zoveel waard en ik heb de WW films later ook vervangen met een steelbook.
Heel veel plezier ermee!
heb ondertussen Tron en Tron legacy gezien.PatrickC schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:48:
[...]
Volgens mij was ik dat.![]()
Ik heb inmiddels wel een paar reviews gekeken en vooral die van Tron Legacy valt me wat tegen. Dit is geen native 4K, maar een upscaled versie van de master die al eerder voor de 3D blu-ray gebruikt is. De verbetering zit dan in Dolby Vision en Dolby Atmos. Ik heb eerder deze week even mijn 3D blu -ray geript en een stukje op de Quest 3 gekeken en dat ziet er eigenlijk wel prima uit. Wellicht in de toekomst een keertje in een 2 voor €30 actie aanschaffen bij bol.
Over Tron is men meer enthousiast. Dat is een native 4K scan, dus een flinke upgrade tov de standaard blu-ray.
Tron Legacy is in 1080P geschoten (heel gek), maar het eindresultaat in 4K is indrukwekkend. Tron (1982) was evenals een toptransfer en een flinke upgrade.
Gaat Disney dan voortaan toch Dolby Vision doen?
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 25-09-2025 20:41 ]
Hmm, dank om dit te melden. Wist ik niet. Apprecieer dat je me dit vertelt.nlscavenger schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:07:
De beeldkwaliteit van de Nederlands ondertitelde Dybex release is veel beter. De Amerikaanse Funimation/Crunchyroll release lijdt aan DNR en fake grain. Daardoor gaat veel detail verloren in donkere kleuren. Ook is de Amerikaanse release 24p, waardoor de kleine hoeveelheid 30p en 60i scenes dropped frames en combing artefacten vertonen.
Volgens Bluray.com is de US release van FUNimation 1080p. Dus daar was ik vooral op afgegaan...
https://www.blu-ray.com/m...ete-Series-Blu-ray/81540/
Is die Dybex release ergens voor een goede prijs te vinden? En dan bedoel ik niet die 80 euro bij amazon.fr momenteel. Volgens blu-ray.com is die dybex release trouwens 1080i en geen 1080p.
https://www.amazon.fr/Cowboy-Bebop-Blu-ray/dp/B072KFWBJG
Bij een faire prijs zou ik een dubbeldip nog wel overwegen...
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 25-09-2025 20:47 ]
Ik had deze box van Cowboy Bebop echter was de Nederlandse ondertiteling zo bedroevend slecht dat ik hem direct weer verkocht heb. Helaas zat er geen Engelse ondertiteling op en mijn Japans is niet goed genoeg om zonder ondertiteling te kijken. Erg jammer maar het was echt om te janken.daffie82 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:42:
[...]
Hmm, dank om dit te melden. Wist ik niet. Apprecieer dat je me dit vertelt.
Volgens Bluray.com is de US release van FUNimation 1080p. Dus daar was ik vooral op afgegaan...
Is die Dybex release ergens voor een goede prijs te vinden? En dan bedoel ik niet die 80 euro bij amazon.fr momenteel. Volgens blu-ray.com is die dybex release trouwens 1080i en geen 1080p.
Als je hem dus eventueel koopt en gaat rippen zal ik zeker andere ondertiteling erbij zoeken.
edit: Owja en het boekje was ook niet in het Engels maar Frans, dat was ook een teleurstelling.
[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 25-09-2025 21:07 ]
hoi
Anime-store.fr heeft hem momenteel voor €60 excl. verzendkosten, maar hij is goedkoper geweest. Ik had hem voor €50 in 2019. Ze hadden hem vorig jaar zelfs in de aanbieding voor €40. Ze hebben regelmatig uitverkopen, dus zou daar even op wachten.daffie82 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:42:
[...]
Hmm, dank om dit te melden. Wist ik niet. Apprecieer dat je me dit vertelt.
De Dybex release is 1080i, maar dat is correct omdat het de enige manier is om de variable framerate te behouden. Overigens betekent het niet dat de video volledig interlaced is; de Dybex release gebruikt soft-pulldown waardoor alle 24p en 30p scenes progressive encoded zijn. Alleen de 60i scenes zijn interlaced. De Japanese en UK release zijn volledig interlaced.
Dat klopt zeker van de ondertiteling, vooral de eerste 10(?) afleveringen (rest is door Niels Viveen vertaald) maar ik vind dat zelf een minder grote probleem dan de beeldkwaliteitsproblemen van de USA en UK BDs. Het is zeker aan te raden om betere subs te muxen (heb ik zelf ook gedaan!)ReVision. schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:01:
[...]
Ik had deze box van Cowboy Bebop echter was de Nederlandse ondertiteling zo bedroevend slecht dat ik hem direct weer verkocht heb. Helaas zat er geen Engelse ondertiteling op en mijn Japans is niet goed genoeg om zonder ondertiteling te kijken. Erg jammer maar het was echt om te janken.
Als je hem dus eventueel koopt en gaat rippen zal ik zeker andere ondertiteling erbij zoeken.
edit: Owja en het boekje was ook niet in het Engels maar Frans, dat was ook een teleurstelling.
Dank beide!
Kan je me nog doorverwijzen welke subs je precies hebt gebruikt om te muxen? Liefst die meteen ook sync lopen met de Dybex release. Mag ook in PM!
Kan je me nog doorverwijzen welke subs je precies hebt gebruikt om te muxen? Liefst die meteen ook sync lopen met de Dybex release. Mag ook in PM!
Voor mijn ogen een hele prima upgrade vanuit bluray. Geen weggegooid geld.
Kijk es aan! Heb ook zo'n hoes van Justice League. Leuk om te zien, maar ik verzamel het niet echt, dus of het zeldzaam of waardevol is, doet mij niet zoveel, het gaat mij om de filmZesBarkiePK schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:57:
[...]
Dat is zo te zien een first print van Suicide Squad met een hele mooie slipcover, ik heb hem zelf ook gekocht. De eerste oplage heeft namelijk deze slip met spot-UV (glanzende accenten). Niet persé heel erg zeldzaam of zo, maar natuurlijk wel heel erg leuk om te hebben en te verzamelen.
Ik heb de ze inmiddels weten te verzamelen van Man of Steel, Batman v Superman, Suicide Squad, Aquaman, enz. Die van Wonder Woman had ik helaas weggegooid, dom! Maar dat was wel een UK versie met die stomme leeftijd aan alle kanten er op, dus toch niet zoveel waard en ik heb de WW films later ook vervangen met een steelbook.
Heel veel plezier ermee!
Wonder Woman staat bij mij ook nog op de (lange) lijst, maar na het kopen van de beamer moet ik het even een maandje rustig aan doen!
:strip_exif()/f/image/fjXLrSvCMF2nqBqjiVCYppQN.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer twee mooie steelbooks erbij. Het zijn ook nog eens de goedkoopste opties zover ik kan zien. Kennelijk zijn de films hier helaas niet mainstream genoeg.
Blijven twee geweldige films en reference kwaliteit voor 4k beeld en geluid.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ah dat is nog eens goede informatie, ook over CowboyBebopnlscavenger schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:07:
De UK release van Steamboy is gebaseerd op een oude film-out transfers. De Duitse release met Engelse ondertiteling is gebaseerd op de Digital Intermediate.
En ik wil de speler zeker nog gaan flashen, de optie om gewoon overal de films (BD) vandaan te kunnen halen en afspelen is toch wel een hele fijne.
Ik heb die Sinners steelbook gewoon bij Bol.com gekocht toen ie uitkwam, op 18 augustus zo te zien.Gundogan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:37:
[Afbeelding]
Weer twee mooie steelbooks erbij. Het zijn ook nog eens de goedkoopste opties zover ik kan zien. Kennelijk zijn de films hier helaas niet mainstream genoeg.
Blijven twee geweldige films en reference kwaliteit voor 4k beeld en geluid.Jammer dat de zwartwit versie van godzilla alleen op bluray is en onderdeel is van een 80 euro+ uitgave.
God Zilla -1 heb ik via Amazon.com volgens mij.
Je kan ze inderdaad wel kopen, maar vaak vrij prijzig. Via bol zo'n 40 euro per stuk bijvoorbeeld en dit soort films zie ik nou niet 1-2-3 in de 2 voor 30 actie terechtkomen. Via amazon.it zijn steelbooks vaak het goedkoopst (25-30 euro per stuk voor deze twee), maar mis je uiteraard veel ondertitels.freshy98 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:10:
[...]
Ik heb die Sinners steelbook gewoon bij Bol.com gekocht toen ie uitkwam, op 18 augustus zo te zien.
God Zilla -1 heb ik via Amazon.com volgens mij.
Deze kwam voorbij in mijn Youtube feed… inderdaad indrukwekkend. Had ik niet verwacht, omdat de reguliere blu-ray al bekend stond als erg goed.Farabi schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:33:
[...]
heb ondertussen Tron en Tron legacy gezien.
Tron Legacy is in 1080P geschoten (heel gek), maar het eindresultaat in 4K is indrukwekkend. Tron (1982) was evenals een toptransfer en een flinke upgrade.
Gaat Disney dan voortaan toch Dolby Vision doen?
@PatrickC @Farabi
Voor een accurate vergelijking SDR/HDR (kijken op een scherm wat HDR beeld geeft) :
YouTube: TRON Legacy 2010 HDR WCG ANALYSIS 4K UHD Blu Ray REVIEW vs 1080p BD ...
Voor een accurate vergelijking SDR/HDR (kijken op een scherm wat HDR beeld geeft) :
YouTube: TRON Legacy 2010 HDR WCG ANALYSIS 4K UHD Blu Ray REVIEW vs 1080p BD ...
Heb bij Amazon.fr code AMZ10 gebruikt voor €10 korting v.a. €50 (geldig t/m 30 september). Daarmee de volgende gehaald:
- Barbie steelbook (slechts €10)
- Bloodsport (standard edition)
- Christine
- South Park: Bigger, Longer & Uncut pre-order

De encode op de Franse ESC uitgave van Bloodsport is beter dan die van de Duitse/UK Capelight uitgave. Ik heb een vergelijking gemaakt met screenshots van caps-a-holic en een andere bron: https://slow.pics/c/lu3d9k2z (ik heb een andere tonemapper gebruikt dan hen, dus alleen op compressie letten).
Bonus disc van de limited edition is niet inbegrepen bij de standard edition. De standard edition heeft alleen de trailer (SD upscale) als extra. De originele 2.0 mix ontbreekt.
- Barbie steelbook (slechts €10)
- Bloodsport (standard edition)
- Christine
- South Park: Bigger, Longer & Uncut pre-order

De encode op de Franse ESC uitgave van Bloodsport is beter dan die van de Duitse/UK Capelight uitgave. Ik heb een vergelijking gemaakt met screenshots van caps-a-holic en een andere bron: https://slow.pics/c/lu3d9k2z (ik heb een andere tonemapper gebruikt dan hen, dus alleen op compressie letten).
Bonus disc van de limited edition is niet inbegrepen bij de standard edition. De standard edition heeft alleen de trailer (SD upscale) als extra. De originele 2.0 mix ontbreekt.
[ Voor 8% gewijzigd door nlscavenger op 27-09-2025 23:48 ]
Nederlandse ondertitels gebruikt ik toch niet, dus die mis ik niet.Gundogan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:25:
[...]
Je kan ze inderdaad wel kopen, maar vaak vrij prijzig. Via bol zo'n 40 euro per stuk bijvoorbeeld en dit soort films zie ik nou niet 1-2-3 in de 2 voor 30 actie terechtkomen. Via amazon.it zijn steelbooks vaak het goedkoopst (25-30 euro per stuk voor deze twee), maar mis je uiteraard veel ondertitels.
Engelse ondertitels heb ik vaak wel aanstaan.
Maar een opdruk in het Italiaans wil ik dan weer niet.
Moet wat te zeiken hebben :-)
Gelukkig hebben steelbooks haast geen tekst in de opdruk, alleen de titel die altijd wel in het Engels is.freshy98 schreef op zondag 28 september 2025 @ 01:50:
[...]
Nederlandse ondertitels gebruikt ik toch niet, dus die mis ik niet.
Engelse ondertitels heb ik vaak wel aanstaan.
Maar een opdruk in het Italiaans wil ik dan weer niet.
Moet wat te zeiken hebben :-)
Het enige wat vaak jammer is, is dat de Engelse ondertitels vaak voor slechthorenden is en niet alleen "gewoon" de ondertitels. Eigenlijk sowieso raar dat ze niet alle mogelijke ondertitels (in de regio) op de disk gooien. Neemt toch nauwelijks ruimte in.
Inderdaad, dat neemt misschien per taal maar enkele tientallen kB's in ofzo (afhankelijk van hoeveel tekst een film bevat en hoelang die is).Gundogan schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:40:
[...]
Gelukkig hebben steelbooks haast geen tekst in de opdruk, alleen de titel die altijd wel in het Engels is.
Het enige wat vaak jammer is, is dat de Engelse ondertitels vaak voor slechthorenden is en niet alleen "gewoon" de ondertitels. Eigenlijk sowieso raar dat ze niet alle mogelijke ondertitels (in de regio) op de disk gooien. Neemt toch nauwelijks ruimte in.
Alleen misschien veel werk om al die vertalingen te doen, maar dat kan wellicht met AI gedaan worden in de toekomst.
[ Voor 8% gewijzigd door Robinho96 op 28-09-2025 13:10 ]
Rip met eac3 maar eens de ondertiteling, dan zie je dat het veel meer dan één paar KB is.Robinho96 schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:05:
[...]
Inderdaad, dat neemt misschien per taal maar enkele tientallen kB's in ofzo (afhankelijk van hoeveel tekst een film bevat en hoelang die is).
Alleen misschien veel werk om al die vertalingen te doen, maar dat kan wellicht met AI gedaan worden in de toekomst.
Iig met Blu-ray zijn het bitmap, als ik goed herinner.
Alle ondertitels zouden al beschikbaar moeten zijn als ze een film wereldwijd uitbrengen. Wat nog een punt zou kunnen zijn is dat een menu dan enorm zou worden met 20+ mogelijkheden wat misschien overweldigend zou kunnen zijn voor de kijker.Robinho96 schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:05:
[...]
Inderdaad, dat neemt misschien per taal maar enkele tientallen kB's in ofzo (afhankelijk van hoeveel tekst een film bevat en hoelang die is).
Streamingdiensten zoals HBO Max gebruiken al AI voor ondertiteling.
Die link met hbo max is niet van ondertiteling, maar closed captions in de Amerikaanse markt.Gundogan schreef op zondag 28 september 2025 @ 15:08:
[...]
Alle ondertitels zouden al beschikbaar moeten zijn als ze een film wereldwijd uitbrengen. Wat nog een punt zou kunnen zijn is dat een menu dan enorm zou worden met 20+ mogelijkheden wat misschien overweldigend zou kunnen zijn voor de kijker.
Streamingdiensten zoals HBO Max gebruiken al AI voor ondertiteling.
Ah ja, dacht dat closed captions = ondertitels was. Dus de AI slop is er nog niet.Dagarkin schreef op zondag 28 september 2025 @ 19:04:
[...]
Die link met hbo max is niet van ondertiteling, maar closed captions in de Amerikaanse markt.
Klinkt gek wat ik nu ga zeggen, maar ik vind dat fysieke-media te weinig gebruikt maakt van de mogelijkheden van digitalisering. zoals ondertitels of extra's kunnen downloaden of streamen. Zeg maar een fatsoenlijke BD-Live functie.
Daarnaast zouden ze eventueel patches kunnen uitbrengen voor verkeerd gedrukte discs met bijv frame/scene fouten.
Ik weet dat mensen het juist fijn vinden dat fysieke media juist lekker offline is en dat ze er mooi kunnen afblijven. Maar het zou ook een hoop voordelen kunnen bieden.
Daarnaast zouden ze eventueel patches kunnen uitbrengen voor verkeerd gedrukte discs met bijv frame/scene fouten.
Ik weet dat mensen het juist fijn vinden dat fysieke media juist lekker offline is en dat ze er mooi kunnen afblijven. Maar het zou ook een hoop voordelen kunnen bieden.
@Farabi
Snap je punt, maar daar komen ook weer teveel nadelen bij kijken.
Ik wil niet vertrouwen op een internet verbinding om een disc te kijken. Als de Russen binnenkort ons internet plat gooien, kan ik tenminste paar jaren verder met mijn collectie
Snap je punt, maar daar komen ook weer teveel nadelen bij kijken.
Ik wil niet vertrouwen op een internet verbinding om een disc te kijken. Als de Russen binnenkort ons internet plat gooien, kan ik tenminste paar jaren verder met mijn collectie
@Farabi alsjeblieft niet! Dan zal het niet lang duren voordat de content steeds minder en minder gaat worden op de schijfjes zelf, en de extra's als een soort van DLC aangeboden gaat worden.
Ik wil bewust fysieke-media zodat er niet ineens bepaalde scenes worden aangepast omdat een paar tere zieltjes het niet vinden kunnen. Ik begrijp wat je bedoeld, maar denk dat juist hierdoor minder zorgvuldig films worden uitgebracht want ze kunnen toch een 'patch' aanbieden. Kijk maar naar wat dit heeft gedaan met video-games. Bijna elke game heeft wel patch nodig bij release.
Ik wil bewust fysieke-media zodat er niet ineens bepaalde scenes worden aangepast omdat een paar tere zieltjes het niet vinden kunnen. Ik begrijp wat je bedoeld, maar denk dat juist hierdoor minder zorgvuldig films worden uitgebracht want ze kunnen toch een 'patch' aanbieden. Kijk maar naar wat dit heeft gedaan met video-games. Bijna elke game heeft wel patch nodig bij release.
De 1.0 versie wat standaard erop zit moet niet kunnen worden aangetast uiteraard.Campo di Casa schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:40:
@Farabi alsjeblieft niet! Dan zal het niet lang duren voordat de content steeds minder en minder gaat worden op de schijfjes zelf, en de extra's als een soort van DLC aangeboden gaat worden.
US uitgaves hebben vaak meerdere extra's. Het zou fijn als je op zn minst met een internetverbinding de beste variant van je disc kon ervaren.
De verkeerd gedrukte disc van a space odyssey deden ze alleen in VS ruilen zover ik weet. Echt zo'n fout wat op afstand gepatched kon worden over de hele wereld.
Of er zou dolby vision/HDR10 toegevoegd kunnen worden. Beetje een droom want = licentiekosten. Maar genoeg SDR films waar misschien HDR10 toegevoegd kan worden.
Financieel biedt dit ook voordelen aan ons. Dan hoeven we niet steeds de beste versie van een uitgave te zoeken en een hoop import geld te betalen. Scheelt een hoop tijd en energie.
Ach ja, just my 2 cents
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 29-09-2025 20:06 ]
Dat is een klein beetje zoals Kaleidescape. Alleen is dat ook niet allemaal zo geweldig als ze zelf graag beweren. Dat heeft reset ondertussen wel ruimschoots op hun forum bewezen :-)Farabi schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:49:
Het zou fijn als je op zn minst met een internetverbinding de beste variant van je disc kon ervaren.
Gast heeft het hele bedrijf om zeep geholpen😂daffie82 schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:15:
[...]
Dat is een klein beetje zoals Kaleidescape. Alleen is dat ook niet allemaal zo geweldig als ze zelf graag beweren. Dat heeft reset ondertussen wel ruimschoots op hun forum bewezen :-)
Ik ben bang dat de volgende stap dan is dat je alleen nog maar een downloadlink in een hoesje koopt.Farabi schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:49:
[...]
De 1.0 versie wat standaard erop zit moet niet kunnen worden aangetast uiteraard.
US uitgaves hebben vaak meerdere extra's. Het zou fijn als je op zn minst met een internetverbinding de beste variant van je disc kon ervaren.
De verkeerd gedrukte disc van a space odyssey deden ze alleen in VS ruilen zover ik weet. Echt zo'n fout wat op afstand gepatched kon worden over de hele wereld.
Of er zou dolby vision/HDR10 toegevoegd kunnen worden. Beetje een droom want = licentiekosten. Maar genoeg SDR films waar misschien HDR10 toegevoegd kan worden.
Financieel biedt dit ook voordelen aan ons. Dan hoeven we niet steeds de beste versie van een uitgave te zoeken en een hoop import geld te betalen. Scheelt een hoop tijd en energie.
Ach ja, just my 2 cents

mij maakt het niet uit of het een downloadlink, disc of streamingsdienst is. als ik maar niet telkens hoef te zoeken naar de beste uitvoering en kwaliteit. ze laten ons hier de hoofdprijs betalen voor uitgeklede films die je voor een stuk minder kunt krijgen in een ander land met meer content erop.Wild Chocolate schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:23:
[...]
Ik ben bang dat de volgende stap dan is dat je alleen nog maar een downloadlink in een hoesje koopt.
maar eerlijk is eerlijk. het zoeken is juist het leukste van deze hobby
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 29-09-2025 20:44 ]
Ik heb weer een paar mooie Blu-ray aanbiedingen weten te scoren!
Als beginnende verzamelaar probeer ik mijn collectie stap voor stap uit te breiden, zonder meteen de hoofdprijs te betalen. Dus heb ik geduldig gewacht tot de prijzen wat waren gezakt, en dat wachten werd beloond. Het voelt extra leuk om zo een paar mooie titels aan mijn verzameling toe te voegen, beetje bij beetje groeit de collectie steeds verder.
De Daniel Graig verzameling ga ik vanavond meteen mee beginnen, ik heb al heel erg lang zin in weer een James Bond film.
:strip_exif()/f/image/dq0jCk4Y9z4XEuo24sLIzSra.jpg?f=fotoalbum_large)
Sicario 1 + 2 wil ik ook heel erg graag zien, en wat een toffe print op de discs.
:strip_exif()/f/image/Y6Ln3nwjmbiiN0U8p5vw6t8N.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan de steelbook waar ik lang mee gewacht heb, ik kon het laatste exemplaar kopen voor een scherpe prijs, eindelijk kan ik hem toevoegen aan de DC collectie. Hij staat prachtig naast de Batman films.
:strip_exif()/f/image/tocqmaW5tj2uzI2H2t6osrDe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2rNr08fSkXLCCIYaz3Q8hjvn.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan nog wat Ryan Gosling films uit de budgetbak. Voor minder dan een tientje per stuk kon ik ze niet laten liggen.
:strip_exif()/f/image/Et7Mnme5id8mBzU5lClfBYcs.jpg?f=fotoalbum_large)
Al met al weer heel erg blij met deze aankopen! Langzaam maar zeker begint het kastje voller te raken.
Als beginnende verzamelaar probeer ik mijn collectie stap voor stap uit te breiden, zonder meteen de hoofdprijs te betalen. Dus heb ik geduldig gewacht tot de prijzen wat waren gezakt, en dat wachten werd beloond. Het voelt extra leuk om zo een paar mooie titels aan mijn verzameling toe te voegen, beetje bij beetje groeit de collectie steeds verder.
De Daniel Graig verzameling ga ik vanavond meteen mee beginnen, ik heb al heel erg lang zin in weer een James Bond film.
:strip_exif()/f/image/dq0jCk4Y9z4XEuo24sLIzSra.jpg?f=fotoalbum_large)
Sicario 1 + 2 wil ik ook heel erg graag zien, en wat een toffe print op de discs.
:strip_exif()/f/image/Y6Ln3nwjmbiiN0U8p5vw6t8N.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan de steelbook waar ik lang mee gewacht heb, ik kon het laatste exemplaar kopen voor een scherpe prijs, eindelijk kan ik hem toevoegen aan de DC collectie. Hij staat prachtig naast de Batman films.
:strip_exif()/f/image/tocqmaW5tj2uzI2H2t6osrDe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2rNr08fSkXLCCIYaz3Q8hjvn.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan nog wat Ryan Gosling films uit de budgetbak. Voor minder dan een tientje per stuk kon ik ze niet laten liggen.
:strip_exif()/f/image/Et7Mnme5id8mBzU5lClfBYcs.jpg?f=fotoalbum_large)
Al met al weer heel erg blij met deze aankopen! Langzaam maar zeker begint het kastje voller te raken.
Mooie score @ZesBarkiePK 💪🏻
Sicario 1 en 2 zijn ijzersterk.
Bladerunner 2049 onder een tientje? Hoe dan 😁
Die Bond-films lijken me ook wel wat. Ik heb al 20 jaar geen Bond-film meer gezien. Ik zie die 50-jaar Bond-box (bluray) ook regelmatig op MP staan onder de 100 euro. Heb nog niet toegehapt maar lijkt me een leuke collectie.
Sicario 1 en 2 zijn ijzersterk.
Bladerunner 2049 onder een tientje? Hoe dan 😁
Die Bond-films lijken me ook wel wat. Ik heb al 20 jaar geen Bond-film meer gezien. Ik zie die 50-jaar Bond-box (bluray) ook regelmatig op MP staan onder de 100 euro. Heb nog niet toegehapt maar lijkt me een leuke collectie.
Wild side video, iemand ervaring met deze studio ?
Vraag me af hoe deze is qua kwaliteit? Qua bitrate sowieso het hoogste. Ook hoger dan Arrow. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar toch benieuwd.
https://www.blu-ray.com/movies/Climax-Blu-ray/218392
Is ''wild side video'' een studio met goede uitgaves?
Vraag me af hoe deze is qua kwaliteit? Qua bitrate sowieso het hoogste. Ook hoger dan Arrow. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar toch benieuwd.
Tegenwoordig hit or miss van wat ik heb begrepen. De 1080p BD van The Boy and the Heron is een HDR->SDR conversie met compressie problemen, terwijl de 4K disc wel prima is.daffie82 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:06:
YouTube: REVIEW - Le Garçon et Le Héron - Blu-Ray 4K Ultra HD Steelbook - Wil...
De Franse release van Climax schijnt beter te zijn volgens beschrijving van een remux.
Niet mee bekend zelf, voor het eerst dat ik van ze hoor. Heb zelf de Arrow Blu-ray van Climax en die is uitstekenddaffie82 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:06:
hoi
Amazon.com heeft trouwens een Paramount sale, het lukt mij niet gemakkelijk een overzichtspagina te vinden op de site zelf, maar deze reddit heeft een overzichtje.
Interessant, 2 voor 42 euro.. Dus niet helemaal op bol.com niveau tenzij je er (veel) meer bestelt.dialMforMike schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:30:
Amazon.com heeft trouwens een Paramount sale, het lukt mij niet gemakkelijk een overzichtspagina te vinden op de site zelf, maar deze reddit heeft een overzichtje.
Chow Yun Fat? Check!
Sexy sax muziek? Check!
Pistool in elke hand? Check!
John Woo? Nee, het is Ringo Lam's City on Fire!
Arrow release, dus zal wel goed zijn.
Ik wilde net typen dat de rechten van de John Woo films bij een vaag bedrijf liggen die er niks mee doet, BUT HOLD UP:
Hoe heb ik die kunnen missen.
@Gundogan
Hard Boiled komt zeer waarschijnlijk binnenkort ook naar Arrow op 4K UHD. Arrow heeft namelijk de UK rechten op een heleboel Hong Kong films verkregen.
https://www.screendaily.c...e-release/5205400.article
Hard Boiled komt zeer waarschijnlijk binnenkort ook naar Arrow op 4K UHD. Arrow heeft namelijk de UK rechten op een heleboel Hong Kong films verkregen.
Produced during the golden age of Hong Kong cinema in the 1980s and 1990s, the titles include John Woo action classics Hard Boiled, the A Better Tomorrow trilogy, The Killer, Once A Thief and Bullet In The Head.
Further titles starring Chow Yun-fat include City On Fire, Prison On Fire , Full Contact, Peace Hotel and All About Ah-Long.
[ Voor 39% gewijzigd door ReVision. op 01-10-2025 13:36 ]
hoi
Zoiets had ik ook al gelezen. Nice. Er schijnt ook een Franse uitgave te komen met een Dolby Atmos track.ReVision. schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:35:
@Gundogan
[...]
De Arrow release van City on Fire heeft door Dylan Cheung verbeterde ondertiteling. Er waren wat problemen met de ondertiteling van de Shout release.
Ik had die sicario collectie ook eens gekocht ,maar zag op de achterkant dat deze uitgave enkel duitse subs had. Heb het niet geriskeerd en deze geretourneerd, of is er wel engels beschikbaar als je deze afspeelt?ZesBarkiePK schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:18:
Ik heb weer een paar mooie Blu-ray aanbiedingen weten te scoren!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat had je kunnen checken op www.blu-ray.com na het invoeren van de upc, ean of asincode.Dgjlinden schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:40:
[...]
Ik had die sicario collectie ook eens gekocht ,maar zag op de achterkant dat deze uitgave enkel duitse subs had. Heb het niet geriskeerd en deze geretourneerd, of is er wel engels beschikbaar als je deze afspeelt?
Hieronder het linkje naar de 4K zoekpagina :
https://www.blu-ray.com/movies/search.php?ultrahd=1
Nee, er zit inderdaad alleen Duitse ondertiteling op.Dgjlinden schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:40:
[...]
Ik had die sicario collectie ook eens gekocht ,maar zag op de achterkant dat deze uitgave enkel duitse subs had. Heb het niet geriskeerd en deze geretourneerd, of is er wel engels beschikbaar als je deze afspeelt?
https://www.blu-ray.com/m...-and-2-4K-Blu-ray/254807/
Ik vind het altijd fijn als de optie voor Nederlandse/Engelse ondertiteling beschikbaar is, maar ik kijk m'n films eigenlijk altijd zonder ondertiteling.
Bol heeft een andere versie met Engelse ondertiteling.
[ Voor 16% gewijzigd door ZesBarkiePK op 02-10-2025 10:05 ]
Hier net zo, handig als het erin zit, maar niet noodzakelijk voor mij dankzij het feit dat mijn kennis van Engels heel goed is. Echter rip ik altijd mijn blu-ray's en indien nodig zet ik er zelf NL subs onder, op www.opensubtitles.org kan je over het algemeen wel NL subs vinden. Als ik het dan aan vrienden / vriendinnen uitleen, dan staat het er in ieder geval bij of voeg ze toe met MKVToolNixZesBarkiePK schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:04:
[...]
Ik vind het altijd fijn als de optie voor Nederlandse/Engelse ondertiteling beschikbaar is, maar ik kijk m'n films eigenlijk altijd zonder ondertiteling.
Bol heeft een andere versie met Engelse ondertiteling.
Het was deze week weer feest met de aankopen die allemaal redelijk tegelijk binnen kwamen
Arrow LE van American Gigolo, Billy Wilder's Sunset Boulevard en From Beyond van Vinygar Syndrome

Drie Criterion 4K UHD's plus nog twee bluray's

En dan nog een heleboel Steelbooks

Kan ik weer even een tijdje vooruit nu.
Arrow LE van American Gigolo, Billy Wilder's Sunset Boulevard en From Beyond van Vinygar Syndrome

En dan nog een heleboel Steelbooks

hoi
Super gaaf! Je hebt Ballerina mooi op tijd binnen. Ik heb een preorder uitstaan bij Amazon.fr maar dat duurt nog tot half oktober volgens mij. Geniet er van!ReVision. schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:11:
Het was deze week weer feest met de aankopen die allemaal redelijk tegelijk binnen kwamen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan nog een heleboel Steelbooks![]()
[Afbeelding]
Onlangs 3 films bij Bol besteld maar nu pas tijd en zin om te gaan kijken.
Had ik dit maar eerder gedaan.... bij 2 films heb ik vanaf het begin direct witte stippen disco. Zowel bij Seven als bij Le Mans ook bij de gewone blue-ray. Ik heb dit nog nooit eerder gehad.
Iemand hier die dit heeft mee gemaak?
Ik kan ze helaas niet meer omwisselen omdat het films zijn die niet meer geseald zijn en ben net de 30 dagen voorbij.
Volgende keer direct maar controleren of ze goed zijn. Op de foto wat lastig te zien maar op video wel.
:strip_exif()/f/image/Dc6YWQzAIz30kHlQoNMPjuZn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/67XRo0eyx8uHyS59dV3rckbO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yPewnGd6UVJTQQ5DWq88eYDK.jpg?f=fotoalbum_large)
YouTube: sneeuwstorm in het beeld van een nieuwe 4K Uhd schijf. Se7en
Had ik dit maar eerder gedaan.... bij 2 films heb ik vanaf het begin direct witte stippen disco. Zowel bij Seven als bij Le Mans ook bij de gewone blue-ray. Ik heb dit nog nooit eerder gehad.
Ik kan ze helaas niet meer omwisselen omdat het films zijn die niet meer geseald zijn en ben net de 30 dagen voorbij.
Volgende keer direct maar controleren of ze goed zijn. Op de foto wat lastig te zien maar op video wel.
:strip_exif()/f/image/Dc6YWQzAIz30kHlQoNMPjuZn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/67XRo0eyx8uHyS59dV3rckbO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yPewnGd6UVJTQQ5DWq88eYDK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het ook gehad met een blu-ray, daar was het een grote "pixelhappenshow". Contact opgenomen met Bol en het was geen probleem om hem terug te sturen. Ik zat dan wel binnen de 30 dagenperiode, maar dat jij er buiten zit, zou geen probleem moeten zijn. Het lijkt mij stug dat het probleem er pas na 30 dagen in is gekropen. Mijn advies? Neem gewoon even contact op met de klantenservice, nee heb je en ja kan je krijgenSithlord76 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:21:
Onlangs 3 films bij Bol besteld maar nu pas tijd en zin om te gaan kijken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het ijkt eerder een hardware probleem te zijn. Bij defecte discs worden de niet leesbare sectoren overgeslagen, maar dat is hier niet aan de orde. Probeer eerst een andere HDMI kabel.
Dat is wel apart dan aangezien de andere 4k films dit probleem niet hebben. Maar ik zal eens een andere kabel er tussen steken.nlscavenger schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:33:
Het ijkt eerder een hardware probleem te zijn. Bij defecte discs worden de niet leesbare sectoren overgeslagen, maar dat is hier niet aan de orde. Probeer eerst een andere HDMI kabel.
Daar heb ik toch een hard hoofd in. Als het aan de kabel zou liggen, dan is het logischer dat het bij alle discs gebeurt en niet bij de ene wel en de andere niet. De "fout" is er of is er niet. In dit geval zou ik dan eerder de speler verdenken, dat die bv. op zijn laatste voetjes loopt, aan de andere kant is er zelden een "foute" disc en zeker 2 in 1 levering komt heel zelden voor. Ben het er dus mee eens dat er een andere kabel gebruikt kan worden en als dat het niet is, zou ik er eens een paar discen in afspelen waarvan je weet dat ze goed zouden moeten zijn, als het dan voorkomt, dan weet je dat het eerder aan de speler zou moeten liggen.nlscavenger schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:33:
Speel de disc eens op een andere speler. Kan niet geloven dat een defecte disc dit resultaat geeft.
Of even de lens schoonmaken met 96% alcohol, zeker als de speler intensief gebruikt wordt...Of in een rokers omgeving staat...
[ Voor 15% gewijzigd door MasterCypher25 op 03-10-2025 08:41 ]
Mooie aanbieding Sinners 4K in de 2 voor 30 actie van Bol: https://www.bol.com/nl/nl/p/sinners/9300000238024948/
Dat heeft volgens mij niet zo lang geduurd? Die had ik nog wel willen hebben maar helaas was ik te laat. Volgende keer beter! Wel leuk om te zien dat er ook weer wat nieuws in de 2 voor 30 komt bij Bol.com. Want het is toch altijd een beetje hetzelfde.westers schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:45:
Mooie aanbieding Sinners 4K in de 2 voor 30 actie van Bol: https://www.bol.com/nl/nl/p/sinners/9300000238024948/
Hah dus net gekocht omdat ik dacht dat die niet in een 2 voor 30 actie zou komen.westers schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:45:
(Hoewel ik de 4k versie er nog niet tussen zie staan? Alleen de normale bluray voor 2 voor 20)
Ja dat klopt de 4K versie van Sinners is nu uitverkocht, maar stond er eerder vanochtend nog tussen. Anders had ik hem ook zeker meegepikt.Gundogan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:11:
[...]
Hah dus net gekocht omdat ik dacht dat die niet in een 2 voor 30 actie zou komen.
(Hoewel ik de 4k versie er nog niet tussen zie staan? Alleen de normale bluray voor 2 voor 20)
Ik kon geen 2e 4K blu-ray vinden in de 2 voor 30, dus Sinners maar laten passeren. Misschien voor een volgende keer…
Het was toch de hdmi kabel. Ik had eerst 1 die nog meer sneeuw veroorzaakte. De 2debkabel werkt wel goed, ook nog een paar andere films er in gedaan maar nu is alles goed. Blijft raar dat het probleem maar bij 2 films was....MasterCypher25 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:45:
[...]
Daar heb ik toch een hard hoofd in. Als het aan de kabel zou liggen, dan is het logischer dat het bij alle discs gebeurt en niet bij de ene wel en de andere niet. De "fout" is er of is er niet. In dit geval zou ik dan eerder de speler verdenken, dat die bv. op zijn laatste voetjes loopt, aan de andere kant is er zelden een "foute" disc en zeker 2 in 1 levering komt heel zelden voor. Ben het er dus mee eens dat er een andere kabel gebruikt kan worden en als dat het niet is, zou ik er eens een paar discen in afspelen waarvan je weet dat ze goed zouden moeten zijn, als het dan voorkomt, dan weet je dat het eerder aan de speler zou moeten liggen.
Mooi dat je nu weet waaraan het ligt, maar het blijft inderdaad vreemd dat het bij 2 films gebeurde. Zelf gebruik ik glasvezel hdmi kabels, zijn wel wat prijzig, maar dat heb ik er wel voor over. Als je nu nog problemen hebt met de 2 schijven, gewoon even contact opnemen met Bol, heb er goede ervaringen meeSithlord76 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:32:
[...]
Het was toch de hdmi kabel. Ik had eerst 1 die nog meer sneeuw veroorzaakte. De 2debkabel werkt wel goed, ook nog een paar andere films er in gedaan maar nu is alles goed. Blijft raar dat het probleem maar bij 2 films was....
Ik denk dat ze zich hadden vergist met Sinners in de 2 voor 30. Toen ik het zag staan heb ik 'm snel besteld, samen met een andere film. Ik zag pas daarna dat de korting er helemaal niet was afgegaan. Na contact heeft de klantenservice het verschil vergoed (ik had een screenshot waarop stond dat 'ie in de aanbieding was). Een uur later zag ik dat ze 'm uit de aanbieding hebben gehaald. Een keer een gelukje! Net als toen met de Amadeus steelbook.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:04:
[...]
Dat heeft volgens mij niet zo lang geduurd? Die had ik nog wel willen hebben maar helaas was ik te laat. Volgende keer beter! Wel leuk om te zien dat er ook weer wat nieuws in de 2 voor 30 komt bij Bol.com. Want het is toch altijd een beetje hetzelfde.
Ik heb Sinners ook besteld in die 2 voor 30 euro actie samen met de Mickey17 4K steelbook. Ik kreeg ze overigens wel gewoon voor de actie prijs.
hoi
Kan zijn dat de 2 schijven een veel hogere birate hebben dan de rest die je bezit waardoor die kabel het misschien niet aankan.Sithlord76 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:32:
[...]
Het was toch de hdmi kabel. Ik had eerst 1 die nog meer sneeuw veroorzaakte. De 2debkabel werkt wel goed, ook nog een paar andere films er in gedaan maar nu is alles goed. Blijft raar dat het probleem maar bij 2 films was....