Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:02
Barryvdh schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:31:
[...]

Ja tis een beetje onduidelijk. Als je op label klikt om alles films te tonen uit de actie komt hij er denk ik wel tussen. Was ook bij de Matrix bijv.
Zo had ik mijn linkje ook gevonden, het valt alleen op dat er sommige films geen "2 voor € 30,-" balkje hebben, maar blijkbaar wel onder die actie vallen, wel een beetje onduidelijk ja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:15
MasterCypher25 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:15:
Volgens mij gaf ik de tip over de 2 voor € 30,- en niet Schizo007nl ;)
Sorry! Niet goed opgelet van mijn kant. Nogmaals bedankt dan maar! d:)b

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe kijken jullie naar saga's en trilogy uitgaves? vinden jullie het niet zonde dat de saga incompleet wordt zodra er een nieuwe films uitkomen? ik ga daarom altijd voor stand-alone uitgaves.

zo kan ik overigens de saaie delen uit mijn collectie weerhouden.

[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 19-05-2025 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:29

Gundogan

Rip and tear, until it is done

MasterCypher25 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:32:
[...]

En gelijk heb je! Alleen ging het daar niet over, het ging over de prijs, welke ik gewoon te hoog vind ;)
Dat sowieso! :Y

(hoewel ik grof geld zou betalen voor een goede versie van de cinematic cuts)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:12:
hoe kijken jullie naar saga's en trilogy uitgaves? vinden jullie het niet zonde dat de saga incompleet wordt zodra er een nieuwe films uitkomen? ik ga daarom altijd voor stand-alone uitgaves.

Ik heb alle Star Wars films gewoon los, ooit alle 11 films op 4K UHD samen gekocht op marktplaats voor 100 euro incl verzending :)

Ik koop vrijwel nooit van dat soort boxsets, meestal zijn toch niet alle films in zo'n boxet allemaal even goed en de moeite waard. Dan vind ik het zonde om de hele boxset te kopen. Plus inderdaad omdat er mogelijk weer een nieuw deel bij komt die dan weer niet in de boxset zit wat dan ook jammer is.

Vaak vind ik die standaard boxsets ook nog eens lelijk en goedkoop ogen. Als ik al een boxset koop dan heb ik liever een steelbook variant en eentje waarvan ik niet verwacht dat er nog een nieuw deel bij komt. Zoals die LOTR 4K Steelbook die ik een tijd geleden had gepost. .

[ Voor 14% gewijzigd door ReVision. op 19-05-2025 12:09 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:56
Gundogan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:19:
[...]

Dat sowieso! :Y

(hoewel ik grof geld zou betalen voor een goede versie van de cinematic cuts)
Er zijn veel fan edits die dit pogen te doen toch?
Bijv https://www.thestarwarstrilogy.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Barryvdh schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:12:
[...]

Er zijn veel fan edits die dit pogen te doen toch?
Bijv https://www.thestarwarstrilogy.com/
Uiteraard heb ik die. ben ik bewust van deze releases :)

Maar die zijn alsnog "maar" van gebruikte filmrollen. Ik neem aan dat ze bij Lucasfilm nog wel wat originele hebben liggen waar ze een goede 4K van kunnen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 19-05-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:24

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gundogan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Uiteraard heb ik die. ben ik bewust van deze releases :)

Maar die zijn alsnog "maar" van gebruikte filmrollen. Ik neem aan dat ze bij Lucasfilm nog wel wat originele hebben liggen waar ze een goede 4K van kunnen maken.
Dit zit nu allemaal bij Disney, en Disney interesseert zich niet voor fysieke media.

In het beste geval releasen ze het in HDR10 only op Bluray disc en houden de superieure Dolby Vision voor streaming only.
Maar voor deze release zie ik zelfs dat niet gebeuren.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

daffie82 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:34:
[...]

Dit zit nu allemaal bij Disney, en Disney interesseert zich niet voor fysieke media.

In het beste geval releasen ze het in HDR10 only op Bluray disc en houden de superieure Dolby Vision voor streaming only.
Maar voor deze release zie ik zelfs dat niet gebeuren.
DV alleen voor streaming is inderdaad behoorlijk meh van Disney.

En het hele 'de laatste release is de beste en enige release' van Lucas wat ze ook hebben overgenomen helpt ook niet. Doe gewoon als Blade Runner maar dan alles op UHD. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
mogen wij hier ook 1080P bluraytjes delen of is dat off-topic? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Van mij mag dat haha

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:37
Voor de liefhebber, Amadeus (4K Ultra HD Blu-ray) (Steelbook) voor €9,99
https://nl.pepper.com/aan...-blu-ray-steelbook-356221

[ Voor 22% gewijzigd door Eastend op 19-05-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Eastend schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:47:
Voor de liefhebber, Amadeus (4K Ultra HD Blu-ray) (Steelbook) voor €9,99
https://nl.pepper.com/aan...-blu-ray-steelbook-356221
wow, lijkt wel een fout :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Ik heb de normale UK versie al, maar voor die 10 euro wil ik de Steelbook wel hebben en gooi ik de andere wel op Marktplaats :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ReVision. schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:51:
Ik heb de normale UK versie al, maar voor die 10 euro wil ik de Steelbook wel hebben en gooi ik de andere wel op Marktplaats :)
is dit een NL-steelbook? er staat 2-3 weken levertijd bij. volgens mij is dit gewoon import?

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 19-05-2025 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:58:
[...]

is dit een NL-steelbook? er staat 2-3 weken levertijd bij. volgens mij is dit gewoon import?
Geen idee, niet naar gekeken. De versie die ik heb is de reguliere non steelbook versie. Of deze van bol.com NL of UK import is maakt mij niets uit

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zou deze versie zijn :
https://www.blu-ray.com/movies/Amadeus-4K-Blu-ray/383641/

heb hem ook maar gekocht. Voor die prijs ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:55
Lekker prijsje. Ook maar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beetje vreemd dit… in mijn bestelling van vanmorgen staat Amadeus voor €27,99 normale prijs, maar met de 2 voor €30 gaat daar dus 12,99 vanaf. Maar voor €9,99 is dat dus €18.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Farabi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:04:
mogen wij hier ook 1080P bluraytjes delen of is dat off-topic? :9
Ik heb ook nog VHS banden… mag dat ook? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleKabel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:06
MasterCypher25 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:35:
[...]

Nope, Amazon only. Heb ook even bij Zavvi gekeken, maar inderdaad totaal geen info what-so-ever... :(
Bij Bol heb je nu een beperkte 2 voor € 30,- en daar staat ook Alien Romulus bij, kijk of je nog een 2e film kan vinden, dan heb je hem voor € 15,-.... ;)

https://www.bol.com/nl/nl...romotionpage_100_category

Edit : beter linkje neergeplempt :)
Dat is ook toevallig, bedankt voor de tip! Gisteravond heb ik tot laat nog vanalles bij elkaar lopen zoeken op Amazon punkt de om de verzendkosten lager te krijgen, maar heb het meeste nog kunnen annuleren. Ik heb nu Alien Romulus, the creator, dune part 1 en dune part 2 via de bol actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:46:
Zou deze versie zijn :
https://www.blu-ray.com/movies/Amadeus-4K-Blu-ray/383641/

heb hem ook maar gekocht. Voor die prijs ....
Zal geen NL tekst op de kaft zitten denk ik? Gewoon import-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
KaleKabel schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:08:
[...]

Dat is ook toevallig, bedankt voor de tip! Gisteravond heb ik tot laat nog vanalles bij elkaar lopen zoeken op Amazon punkt de om de verzendkosten lager te krijgen, maar heb het meeste nog kunnen annuleren. Ik heb nu Alien Romulus, the creator, dune part 1 en dune part 2 via de bol actie.
Graag gedaan en geniet er van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
Farabi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:12:
[...]

Hij is gewoon bij Bol te koop voor die prijs ;)
Heb hem even gechecked en er staan NL ondertitels onder :)

[ Voor 11% gewijzigd door MasterCypher25 op 19-05-2025 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MasterCypher25 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:46:
[...]

Hij is gewoon bij Bol te koop voor die prijs ;)
Heb hem even gechecked en er staan NL ondertitels onder :)
Ik koop alleen NL-versies met NL omschrijving op de kaften. Heb een beetje import allergie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:12:

Het is een steelbook dus er staat sowieso behalve de titel geen tekst op. Eventueel wel op de J-card maar die zijn toch niet boeiend en gooit bijna iedereen wel weg denk ik.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
Farabi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:05:
[...]

Ik koop alleen NL-versies met NL omschrijving op de kaften. Heb een beetje import allergie :P
Owjeeeee, is daar geen pilletje tegen? :P
Zolang er NL subs op de schijf staan, boeit het mij niet wat er op de kaft staat, die is alleen ter bescherming van de disc(s)... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:03:
[...]

Ik heb ook nog VHS banden… mag dat ook? :+
alleen als ze in de seal zitten :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Laat ik de barriere dan maar breken met mijn 1080P aankoop, aangezien er geen bezwaren zijn :P

Ik ben me tegenwoordig aan het focussen op zeldzame 1080P bluraytjes die niet makkelijk te vinden zijn (ook niet in piratenland). En waarvan er waarschijnlijk geen 4K uitgaves van gaan komen. Als het goed is staat deze ook niet op een streamingdienst.

Voor mij een van de beste NL films ooit. Voor €5 kon ik deze niet laten liggen op de 2ehands markt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzXQ29wMpF2Wa5sfSJXZ8-o0AHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHrri1sxNEMgCS2HLENiMDig.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfRuXUEtGDhdkfEuv9SgZb4y6vQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTkujiF2Pdu483dnaLbO4GB6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:56
Farabi schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:16:
Laat ik de barriere dan maar breken met mijn 1080P aankoop, aangezien er geen bezwaren zijn :P

Ik ben me tegenwoordig aan het focussen op zeldzame 1080P bluraytjes die niet makkelijk te vinden zijn (ook niet in piratenland). En waarvan er waarschijnlijk geen 4K uitgaves van gaan komen. Als het goed is staat deze ook niet op een streamingdienst.

Voor mij een van de beste NL films ooit. Voor €5 kon ik deze niet laten liggen op de 2ehands markt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb deze blu-ray ooit nieuw gekocht. Goeie film inderdaad, zeker voor Nederlandse begrippen.

Mijn meest obscure blu-ray uit de Benelux die ik heb, is denk ik Alléluia

https://letterboxd.com/film/alleluia/

Het hoesje is helaas maar lelijk vergeleken met de Amerikaanse uitgave. Beetje jammer.

Gelukkig maakt de film zelf dit wel goed. Het is zeker niet een film voor iedereen, maar ik vind hem prachtig.

Een andere Belgische film die ik op blu-ray heb en die waarschijnlijk niet zo bekend is (maar wel al een aantal keer op TV is geweest) is Noces

https://letterboxd.com/film/a-wedding-2016/

Ik weet niet precies welke uitvoering het is. Heb deze ooit gekocht op amazon.fr maar hij heeft volgens het hoesje naast Engelse ook Nederlandse ondertiteling (dit niet gecontroleerd overigens). Het blu-ray doosje is ook rood ipv zwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zz-rTL3eXQXZWXyWLmhMZsodOdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSeyPPmjAKHYKbNXqHwSbkj3.jpg?f=fotoalbum_large

En als ik het dan toch over Franstalige films heb, een ander pareltje, naar wel een stuk bekender, is Grave (Raw). Schitterend horror drama dat al een aantal keer op TV is geweest ook.

https://letterboxd.com/film/raw-2016/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7uUAu_QShzcwA35nIiUDO7BpzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tr7N6D1O8MMgSQk1ipEMbt5R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door josh-hill op 21-05-2025 19:57 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@Farabi 1080p schijfjes zijn al vaak genoeg voorbij gekomen hoor ;) (maar idd dan wel van zeldzame of schaars wordende films die niet op 4K uit zijn en waarvan het ook niet in zicht is; óf van films waarvan de 4K versie niet veel beter is/ het niet waard is boven de 1080p versie te verkiezen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jaaaa Raw. Goede film :)

Edit: Alleluia trouwens voor 5€ te koop op Apple tv.
Je hebt mij wel getriggered dus die digitale aankoop heb ik dan toch maar even gedaan. @josh-hill

[ Voor 78% gewijzigd door daffie82 op 21-05-2025 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh

Niet echt een saga, maar baalde beetje dat ik los was begonnen met Interstellar/Dunkirk/Tenet voor 15 euro per stuk, maar daarna achter kwam dat 8x Nolan boxset maar 86 euro is (dus 11 euro). En ondertussen dus weer voordeliger was om de rest ook maar weer los te kopen :+ Moet ik alleen nog even Batman Begins vinden voor 15 euro een keer en dan is ie ook weer compleet. Maar nu wel alles los dus dat is ook iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
raw en Alleluia die ken ik nog niet.

Alleluia heeft ook een USA versie zie ik. ik kon snel de verschillen niet vinden. iemand?

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 21-05-2025 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Farabi schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:13:
raw en Alleluia die ken ik nog niet.

Alleluia heeft ook een USA versie zie ik. ik kon snel de verschillen niet vinden. iemand?
Geen idee. Mooiere hoes en regio A en geen NL ondertitels, vermoed ik.

Maar, zoals gezegd, geen film voor iedereen. Beeld en geluid laat op verschillende momenten te wensen over, maar zitten toch wel wat unieke scenes in. Moet je net liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa

Voorkeur gaat uit naar losse aanschaffen. Maar bij een echt afgeronden Trilogy heb ik er geen moeite mee om aan te schaffen in een box. Denk aan The Godfather Trilogy, LOTR, The Hobbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:19

Ik ben iemand die er inderdaad niet tegen kan om een collection aan te schaffen om vervolgens over een paar jaar met een incomplete collection te zitten. Dit is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld nog niets heb gekocht van de Transformers of Pirates of the Caribbean franchise.

Pas als ik zeker weet dat er niets meer aankomt, dan zal ik boxsets van bovenstaande franchises aanschaffen, net zoals ik heb gedaan voor Godfather of Back to the Future. Mocht er toch een nieuw deel komen in deze franchises, dan zal dat waarschijnlijk een hard reboot zijn. In dat geval maakt het mij niet uit dat het "incompleet" is, zo zie ik het zelf niet. Ik prefereer dan juist dat de twee verschillende "universes" een aparte boxset oid hebben.

Zelf heb ik ook een vraag: hoe gaan jullie om met tv-series? Ik weet dat enkele tv-series compleet zijn uitgekomen op het 4k-format, en dat van meerdere series een enkele seizoen in 4k te koop is. Is er een kans dat populaire series ooit een volledige 4k uitgave krijgen? Ik heb zelf geen haast en voor mijn part kan het tien jaar wachten. Echter, als de kans nul is dan kan ik net zo goed nu de blu-ray aanschaffen. Ik heb het dan over tv-series zoals Suits, Naruto of Transformers G1.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@RazorMaron Series die ik op 4K heb zijn:
Chernobyl
Game of Thrones The Complete Collection
House of the Dragon Season 1 + 2
Westworld Season 1-4

Ik verwacht eigenlijk niet dat oudere series een 4K release zullen krijgen. Van velen zal er ook geen 4K master zijn denk ik en hele series oppoetsen naar 4K is veel werk en hoe groot is dan je afzetmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:13
Heeft iemand hier seizoen 1 van Andor op uhd bluray?

Ben deze serie opnieuw aan t kijken (1e keer op disk) en halverwege op disk 2 episode 7 blijft ie hangen, en hapert de video en audio vervolgens. Terugspoelen en opnieuw afspelen heeft geen effect.

Ik speel t af op een ps5 en ik dacht dat t 100gb disks zijn (niet zeker). Het klinkt ook alsof de ps5 zelf een beetje een tikkend geluid geeft tijdens het “vastlopen”.

Iemand die mij hiermee kan helpen? Dit is de eerste keer dat me zoiets overkomt namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Pimmetjuuh schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:36:
Heeft iemand hier seizoen 1 van Andor op uhd bluray?

Ben deze serie opnieuw aan t kijken (1e keer op disk) en halverwege op disk 2 episode 7 blijft ie hangen, en hapert de video en audio vervolgens. Terugspoelen en opnieuw afspelen heeft geen effect.

Ik speel t af op een ps5 en ik dacht dat t 100gb disks zijn (niet zeker). Het klinkt ook alsof de ps5 zelf een beetje een tikkend geluid geeft tijdens het “vastlopen”.

Iemand die mij hiermee kan helpen? Dit is de eerste keer dat me zoiets overkomt namelijk
Heb je de UK uitgave waar alle disks op elkaar gepropt zitten? Ik zou dan checken op krassen.

Het zijn BD100 disks ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Gundogan schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:51:
[...]

Heb je de UK uitgave waar alle disks op elkaar gepropt zitten? Ik zou dan checken op krassen.

Het zijn BD100 disks ja.
Ik heb de steelbook, en de disks zitten inderdaad gestapeld zonder echt iets ertussen.

Net de episode af gekeken, en de disk gecheckt op krassen. Zag er allemaal goed uit, enkel een kwart van mn vingerafdruk helemaal aan de rand. Disk er opnieuw in gedaan en nu speelt ie het stuk in kwestie ieder geval goed af.

Is er misschien een bekend probleem met ps5 en BD100 disks? Ik lees hier en daar wel over “echte” sony uhd bd players en bd100 disks als ik t goed herinner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Van Friends en Seinfeld is dit jaar wel een 4K box uitgebracht maar dat waren dan ook echte hitseries (itt iets als Suits bijv.) Voor animatie voegt het imo niet veel toe, dat schaalt vanzichzelf al lekker op. Voor ouder spul als Transformers G1 zou het leuk zijn als het geremastered wordt maar verwacht het niet (misschien laten ze het wel door AI doen een keer al dan niet een fanproject)

Eigenlijk zou ik de nieuwe Das Boot serie wel op 4K willen (of in ieder geval een keer zien), maar die is ook enkel als gewone bluray verkrijgbaar en in NL enkel bij de NPO te zien in 1080p max. In Duitsland is die via Sky tv, zelfs in 8K uitgezonden/gestreamed (exclusief voor Samsung tv's). Maar wellicht zwerft het al rond op de woeste zeeën (nooit gecheckt) ...

Edit: tegenwoordig bij Skyshowtime zie ik en niet meer bij de NPO (maar ook hier enkel in max 1080p SDR terwijl dit nou juist een serie is waar HDR een goede toevoeging zou zijn). Ik was nog niet bij met kijken en ik lees nu ook pas dat de serie na seizoen 4 gecancelled is :+

[ Voor 45% gewijzigd door apis29 op 23-05-2025 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Pimmetjuuh schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:11:
[...]

Ik heb de steelbook, en de disks zitten inderdaad gestapeld zonder echt iets ertussen.

Net de episode af gekeken, en de disk gecheckt op krassen. Zag er allemaal goed uit, enkel een kwart van mn vingerafdruk helemaal aan de rand. Disk er opnieuw in gedaan en nu speelt ie het stuk in kwestie ieder geval goed af.

Is er misschien een bekend probleem met ps5 en BD100 disks? Ik lees hier en daar wel over “echte” sony uhd bd players en bd100 disks als ik t goed herinner?
Als het goed afspeelt met de vingerafdruk weg dan zal het wel goed zijn. Dikke afdrukken heb ik ook wel eens problemen mee gehad maar een stuk makkelijker op te lossen dan krassen. :)

Van korte series die op goede kwaliteit zijn opgenomen wil ik wel de 4K hebben. Andor, Last of Us, Band of Brothers, Dark (oh waarom geen 4K of iets van een fysieke release!), Arcane, ect.

Langlopende series of oude series vind ik wel prima op bluray of DVD. Met (RTX) upscaling ziet het er nog best ok uit op de HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gundogan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:38:
[...]

Als het goed afspeelt met de vingerafdruk weg dan zal het wel goed zijn. Dikke afdrukken heb ik ook wel eens problemen mee gehad maar een stuk makkelijker op te lossen dan krassen. :)

Van korte series die op goede kwaliteit zijn opgenomen wil ik wel de 4K hebben. Andor, Last of Us, Band of Brothers, Dark (oh waarom geen 4K of iets van een fysieke release!), Arcane, ect.

Langlopende series of oude series vind ik wel prima op bluray of DVD. Met (RTX) upscaling ziet het er nog best ok uit op de HTPC.
BoB is not going to happen. En Dark ook niet.

En Andor... Tja. De versie op streaming is helaas beter. DoVi vs platte HDR10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

daffie82 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:41:
[...]

BoB is not going to happen. En Dark ook niet.

En Andor... Tja. De versie op streaming is helaas beter. DoVi vs platte HDR10.
Ja, zeer jammer dat juist die twee series nooit een 4k release krijgen of überhaupt een fysieke release.

Andor op disk vind ik er beter uitzien dan op Disney+ vanwege de veel hogere bitrate (30ish vs 80-90 mbps) Maar ook hier weer jammer dat ze niet gewoon DV op disk doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Andor wel beste Star Wars serie ooit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Oh, toch jammer dat Andor op disk geen DoVi bevat inderdaad. Daar over, als ik mn TV op HDR zet is t beeld een stuk fletser als op de stand “algemeen”. In de ps5 staat HDR op “on when supported”. Hdmi kabel is, voor 99% zeker gewoon geschikt voor 4k HDR.
Tv is niet fantastisch (edgelit lcd) maar ondersteunt wel HDR.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
Ok, have it your way....

[ Voor 96% gewijzigd door MasterCypher25 op 23-05-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dat HDR er fletser uitziet heeft waarschijnlijk te maken met zijn (budget) tv en niet met de hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

inderdaad. Is puur de TV.
Een kabel geweven met elfengoud voor zo een TV is belachelijk.
Dat is het voor elke TV trouwens. Een kabel werkt of hij werkt niet. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
_____________ eronder . erachter

[ Voor 92% gewijzigd door MasterCypher25 op 23-05-2025 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MasterCypher25 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:16:
[...]

Mogelijk, maar als je met een HDMI 1.4 koper kabel zit, zal dat zeker wat uitmaken.
Onzin. Klinkklare onzin zelfs.

Hoeveel bullshit er telkens over kabels verteld wordt, is niet te schatten.

Een kabel geeft je beeld correct weer of dat doet het NIET (dat laatste kan bijvoorbeeld met vervormde kleuren zijn of met artifacts).

Daar zit NIETS tussenin.

Dus ga aub niet mensen op kosten jagen met kabels die meer kosten dan een boxset van Star Wars.

[ Voor 41% gewijzigd door daffie82 op 23-05-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
Klaar... :P

[ Voor 96% gewijzigd door MasterCypher25 op 23-05-2025 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MasterCypher25 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:18:
[...]

Het ging mij erom dat glasvezel niet beinvloed wordt door magnetisme, tenslotte weet jij niet hoe wat hier staat enzo.
ik zou echt nu stoppen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Farabi schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:14:
Dat HDR er fletser uitziet heeft waarschijnlijk te maken met zijn (budget) tv en niet met de hdmi kabel.
Ik denk ook dat het de TV of een PS5 setting is, ik gebruik dezelfde kabel namelijk om mn PC er op aan te sluiten, en dan werkt HDR wel gewoon.

Volgensmij is dit de tv uitvoering: Sony KD-43XF7096 Zwart

Kabel kijk ik thuis even naar, maar zoals eerder gezegd 99% zeker niet de bottleneck. HDMI 2.1 zelfs bedenk ik me nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
Farabi schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:19:
[...]

ik zou echt nu stoppen :9
*knip*
We houden het fatsoenlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 23-05-2025 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pimmetjuuh schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:20:
[...]

Ik denk ook dat het de TV of een PS5 setting is, ik gebruik dezelfde kabel namelijk om mn PC er op aan te sluiten, en dan werkt HDR wel gewoon.

Volgensmij is dit de tv uitvoering: Sony KD-43XF7096 Zwart

Kabel kijk ik thuis even naar, maar zoals eerder gezegd 99% zeker niet de bottleneck. HDMI 2.1 zelfs bedenk ik me nu
Laat je niks wijsmaken qua kabels. Ik gebruik een goede high speed kabel van 15 jaar oud zonder problemen.

Dat is voor alle HDR/2160p meer dan voldoende. Zeker omdat ik (en jij ook waarschijnlijk) 99% kijkt in 24 fps.

Kabels hebben trouwens geen HDMI benaming. Ook dat is onzin. Het gaat erom hoeveel bandbreedte ze maximaal kunnen doorgeven.
Als het een high speed hdmi kabel is, zit je al goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_PgK7Lxy9Q6aifH3YCX_Tgx5So=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OiAca2b9VozVyyvqphhYg3ZL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door daffie82 op 23-05-2025 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
daffie82 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:23:
[...]

Laat je niks wijsmaken qua kabels. Ik gebruik een goede high speed kabel van 15 jaar oud zonder problemen.

Dat is voor alle HDR/2160p meer dan voldoende. Zeker omdat ik (en jij ook waarschijnlijk) 99% kijkt in 24 fps.
Komt goed, ik heb niet gezien welke kabel t was, maar uhd blurays vereisen inderdaad niet zo veel bandbreedte, zeker tov 4k gaming waar ik mn hdmi kabels voor koop ivm ps5.

Dan nog waardeer ik de hulp wel, maar wat hierboven inderdaad al gezegd werd; een kabel kan je gewenste resolutie op je gewenste framerate en kleurdiepte weergeven of een kabel kan dat niet.

Verder heb ik nergens last van alleen dus de fletse HDR tijdens bluray afspelen op de ps5. Ps5 gaming en pc gaming op 4k/60hz gaat via dezelfde kabel ook gewoon goed. Ik zal thuis nog even de instellingen van zowel de tv als ps5 na gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zou dan ook even wat instellingen opsnorren voor je specifieke TV op forums als avforums.com of avsforum.com

die hebben meestal dedicated draadjes voor de meeste TV's. Met op de eerste pagina ook recommended settings.

Van PS5 ken ik niks. Zou ik even naar Googlen ''HDR on PS5'' of iets dergelijks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Pimmetjuuh schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:32:
[...]

Komt goed, ik heb niet gezien welke kabel t was, maar uhd blurays vereisen inderdaad niet zo veel bandbreedte, zeker tov 4k gaming waar ik mn hdmi kabels voor koop ivm ps5.

Dan nog waardeer ik de hulp wel, maar wat hierboven inderdaad al gezegd werd; een kabel kan je gewenste resolutie op je gewenste framerate en kleurdiepte weergeven of een kabel kan dat niet.

Verder heb ik nergens last van alleen dus de fletse HDR tijdens bluray afspelen op de ps5. Ps5 gaming en pc gaming op 4k/60hz gaat via dezelfde kabel ook gewoon goed. Ik zal thuis nog even de instellingen van zowel de tv als ps5 na gaan.
probeer eens je videobereik in de instellingen van je tv te zetten van volledig naar beperkt. ik spreek nu in LG termen. het kan anders heten bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Als 4K/60 op de PS5 werkt dan zal dat met grote zekerheid wel aan staan ...

In de basis is het gewoon een tv die ongeschikt is voor HDR (en zelfs 4K heeft geen meerwaarde tenzij die op je bureau staat en je er op een halve meter vanaf zit) maar flets beeld zal idd aan een instelling moeten liggen (edit: of het gebrek aan local dimming speelt op).
Voor de bandbreedte die een 24p 4:2:0 signaal gebruikt volstaat overigens ook een 'ouderwetse' HDMI 1.4 kabel ...

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 24-05-2025 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tsja… dan roep je eerder dat je geen oude series verwacht in 4K en dan zie ik deze voorbij komen…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frBMNhzuEozIHC7wdumc1e4hI6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AAt2Wej6mZam9dAwBeAjUaBa.jpg?f=fotoalbum_large
Gaan ze nu alle populaire series uit de jaren ‘80 uitbrengen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Knight Rider haha. Echt uit mijn kindertijd. Ik vond dat vroeger geweldig. Vrees dat ik er nu niet meer kan naar kijken. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Campo di Casa
...en deel 2 is ook net afgeleverd door de postbode meneer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CeZORdlhNRqezufcQ4s_HOJTQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4izPIBSnnmhEnH24bCbOUZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUqW1cKoS8D6oBPIqafZQVRYlPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dq7Dm73XEbcdukQJm3ikHhl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:59:
Knight Rider haha. Echt uit mijn kindertijd. Ik vond dat vroeger geweldig. Vrees dat ik er nu niet meer kan naar kijken. :+
Een tijdje terug stond Knight Rider nog op SST, maar nu niet meer. Ik heb toen nog de eerste twee afleveringen gekeken en baalde wel dat het er af gehaald is. Leuk om die oude series nog een keer te kijken. Daarom heb ik laatst ook nog ‘V’ gekocht op DVD en heb hier ook Miami Vice op blu-ray, originele Battlestar Galactica op blu-ray en Babylon 5 The Ultimate Collection op DVD liggen. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 24-05-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Babylon 5 heb ik op bluray :)

Nog nooit gezien. Als star trek fan ligt dat wel in mijn straatje.

Battlestar Galactica heb ik ook op bluray maar dan wel de reboot. Die heb ik wel gezien en vond ik fantastisch

[ Voor 36% gewijzigd door daffie82 op 24-05-2025 13:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:27:
Babylon 5 heb ik op bluray :)

Nog nooit gezien. Als star trek fan ligt dat wel in mijn straatje.

Battlestar Galactica heb ik ook op bluray maar dan wel de reboot. Die heb ik wel gezien en vond ik fantastisch
Babylon 5 is echt een aanrader. Ik heb trouwens de Ultimate Collection met alle speelfilms er bij. Die moet je dan in een specifieke volgorde kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZblkF092EGqw8zbEM9yLQT3WRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZORsCAIQ4XyqyrKen953G0g.jpg?f=fotoalbum_large

De reboot van BSG heb ik natuurlijk ook liggen. Is één van de beste sci-fi series ooit gemaakt. Maar de originele is echt jeugd sentiment. Van Star Trek heb ik ook alles. Sommige alleen op DVD, andere zowel op DVD en blu-ray en alle films op blu-ray en blu-ray 4K. 8)

Ik wil The Expanse ook nog op 4K… ook een geweldige serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The expanse heb ik op bluray. Is volgens mij geen 4k van?
Is inderdaad ook top.

En ja star trek heb ik ook gewoon alles :)

Thx voor de babylon viewing order!

[ Voor 22% gewijzigd door daffie82 op 24-05-2025 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:00:
The expanse heb ik op bluray. Is volgens mij geen 4k van?
Alleen streaming op Prime Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PatrickC schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:33:
[...]

Alleen streaming op Prime Video.
Ah ok. Nja, 5 GB per aflevering in 2160p.

Dan geef ik de voorkeur aan mijn 1080 bluray set.
Tenzij ze een physical release zouden doen in 4k maar dat zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
schandalig dat deze de bluray nog niet eens heeft gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRxStxW0dfzudqnF9NB83ulnFho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kblpRe1CLif4TcekG0TfmRQs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

PatrickC schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 00:19:
Tsja… dan roep je eerder dat je geen oude series verwacht in 4K en dan zie ik deze voorbij komen…
[Afbeelding]
Gaan ze nu alle populaire series uit de jaren ‘80 uitbrengen? :+
Voor eeuwig bevlekt door Mastermovies….

Was er een tijdje terug geen gerucht dat Sopranos een UHD zou krijgen?

Hoop zelf vurig op True Detective (seizoen 1 dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nog een uit de 1080p categorie (en mijn +1 bij de Amadeus Steelbook bestelling O-) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUCInNzfPlsIkZjm9iTL42IZ2CQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7bZPP0cUe74aqYdNFLc4tVDo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCEhvwHOLMKouyGkDuTUBQxerO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qn07kIDNxXFaCeBdBIQIPsTD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Deruxian schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:43:
[...]

Voor eeuwig bevlekt door Mastermovies….
“Lees gewoon n boek”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
gisteren kingdom of heaven bekeken. hele gave transfer, dus mocht je fan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:13:
gisteren kingdom of heaven bekeken. hele gave transfer, dus mocht je fan zijn..
Is die nu al op de tweedehands markt dan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:55:
[...]

Is die nu al op de tweedehands markt dan? :+
''wie zonder zonde is, werpe de eerste steen'' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

1. kingdom of heaven Director's cut
2. kingdom of heaven Director's Cut - Roadshow versie

Wat is het verschil? Beide zijn DC maar wat is die roadshow versie precies?

Edit:
Note that the Roadshow Version also included here is simply the Director’s Cut with an added musical overture, intermission break, and entr’acte.

[ Voor 32% gewijzigd door daffie82 op 26-05-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Poeh ik vind de prijs van Kingdom of Heaven toch wel slikken hoor. 56$ is niet niks. Als je goed zoekt kan je daar drie 4K films voor krijgen. Hopelijk laten ze de prijs vrij snel zakken of zorgen ze er in ieder geval voor dat er een "standard edition" wordt uitgebracht.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
RazorMaron schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:13:
Poeh ik vind de prijs van Kingdom of Heaven toch wel slikken hoor. 56$ is niet niks. Als je goed zoekt kan je daar drie 4K films voor krijgen. Hopelijk laten ze de prijs vrij snel zakken of zorgen ze er in ieder geval voor dat er een "standard edition" wordt uitgebracht.
€27,49 bij zavvi.nl
https://www.zavvi.com/4k/...des-blu-ray/16570475.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

daffie82 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:44:
1. kingdom of heaven Director's cut
2. kingdom of heaven Director's Cut - Roadshow versie

Wat is het verschil? Beide zijn DC maar wat is die roadshow versie precies?

Edit:
Note that the Roadshow Version also included here is simply the Director’s Cut with an added musical overture, intermission break, and entr’acte.
Voor die intermezzos hoef je het niet te doen. Die heb ik op de DVDs en zijn niet zo bijzonder. :+

Inmiddels ook maar besteld. Zoveelste film die ik op DVD, bluray en UHD bluray ga hebben. :7 De Criterion uitgave van Chungking Express was ook weer op voorraad bij Zavvi dus dan moet je wel. Never mind Chungking Express was de normale bluray. :(

[ Voor 19% gewijzigd door Gundogan op 27-05-2025 11:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RazorMaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVdZJOfKK1veOnPbzZg_TbgEPjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fjPobebhCYeFzAQxTg7fw4R.jpg?f=fotoalbum_large

Was naar San Francisco gegaan om de Nintendo Store te bezoeken. Zag op Google Maps dat ze hier ook een Amoeba Music hadden dus die ook maar gelijk bezocht. Ze hadden zeker een honderdtal 4K UHD’s liggen, nieuw en tweedehands. Verder erg veel blu-Ray’s, dvd’s en VHS.

Ik had met mezelf afgesproken nooit een blind buy te doen, maar Wall-E heb ik al eens gezien toen ik jonger was. Verder is dit ook de ‘definitieve’ versie, aangezien de Criterion variant meer (7 extra) special features, een booklet en een upgrade aan de behuizing zelf natuurlijk. Veel goedkoper dan bij Criterion was ie niet, maar je steunt dan ook een zaak die fysieke media beschikbaar stelt.

Ben benieuwd of we in Nederland ook van zulke zaken hebben. Hier worden ze, in ieder geval in Berkeley/San Francisco, erg actief bezocht. Mensen hier hebben echt weer interesse in vinyls, cd’s, (4k) blu-ray, dvd’s en VHS. Er is zelfs een (kleine) schap aan cassettes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:56
Wacht nog steeds op mijn order van Rarewaves. 4 weken inmiddels...

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Eergisteren een mooie deal gemaakt op marktplaats, vandaag opgehaald,

Starwars Skywalker Saga 4k Set + Rogue One + Solo
UB820 speler met (knockoff) afstandsbediening van UB9000

Na een beetje onderhandelen voor een totaalprijs: €500

Voor zo'n mooie prijs kon ik dat echt niet laten liggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Maken jullie nog een beslissing met films kopen op Blu-ray tov digitaal?

Ik vind bijv de Nolan films prachtig op 4K Blu-ray, en heeft ook toegevoegde waarde (volgens mij niet altijd 'IMAX' aspect ratio bij digitale films), maar voor mijn gevoel wordt de kwaliteit van Apple TV (bijvoorbeeld) ook steeds beter + je krijgt gratis upgrades van HD naar 4K vaak.

Voor films als (bijv) Forrest Gump, Shawshank Redemption etc waar de focus meer op het verhaal ligt dan grafisch geweld en overweldigende audio-mixes, zijn vaak voor 5 euro te koop in aanbieding, terwijl een 4k Bluray 15 euro is in de aanbieding. Dus je kan hem letterlijk 3x digitaal kopen mocht Google/Apple/Amazon failliet gaan of je films terugtrekken..

(Jaja ik probeer voor mezelf te goed te praten dat ik films in de aanbieding blijf kopen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Ik koop persoonlijk nooit films digitaal en dat zal ik ook nooit doen. Maar goed ik geef sowieso vrij veel geld uit aan films en koop vooral wat ik graag wil en niet zo zeer omdat het in de aanbieding is.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
ReVision. schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:10:
Ik koop persoonlijk nooit films digitaal en dat zal ik ook nooit doen. Maar goed ik geef sowieso vrij veel geld uit aan films en koop vooral wat ik graag wil en niet zo zeer omdat het in de aanbieding is.
Ja weet je vaak hoort is 'alleen kopen wat je kent', maar ergens is het natuurlijk zonde als je een film gaat kijken, hem niet direct op de beste kwaliteit te bekijken. Alleen de romcom met de vrouw is wat overdreven op blu-ray O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Pimmetjuuh schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:36:
Eergisteren een mooie deal gemaakt op marktplaats, vandaag opgehaald,

Starwars Skywalker Saga 4k Set + Rogue One + Solo
UB820 speler met (knockoff) afstandsbediening van UB9000

Na een beetje onderhandelen voor een totaalprijs: €500

Voor zo'n mooie prijs kon ik dat echt niet laten liggen :*)
Netjes, die set is op internet ook 300 euro zo te zien https://www.zavvi.nl/4k/s...-hd-blu-ray/15301068.html 8)7
Edit: oh gelukkig ook voor de helft op Amazon https://www.amazon.nl/Sta...ker-Blu-ray/dp/B084ZQVSRM

[ Voor 8% gewijzigd door Barryvdh op 29-05-2025 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik koop regelmatig films 'digitaal' omdat er nooit een blu-ray van is uitgebracht, deze nergens meer te krijgen is, of omdat die schrikbarend duur is geworden, omdat deze bijna nergens meer te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Barryvdh schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:58:
Maken jullie nog een beslissing met films kopen op Blu-ray tov digitaal?

maar voor mijn gevoel wordt de kwaliteit van Apple TV (bijvoorbeeld) ook steeds beter + je krijgt gratis upgrades van HD naar 4K vaak.
Ik koop zo weinig mogelijk digitaal.
Een 4k digitaal is niet beter dan een 1080p bluray disc.
En de kwaliteit van dolby vision op apple tv laat vaak te wensen over.

En het grootste issue blijft voor mij... Het is niet van jou. Ook niet als je het "koopt". Als de film niet meer in de catalogus zit, gaat hij er gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 12:02
daffie82 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:53:
[...]
En het grootste issue blijft voor mij... Het is niet van jou. Ook niet als je het "koopt". Als de film niet meer in de catalogus zit, gaat hij er gewoon uit.
Ik vind het nog erger als de streamingsdienst ermee ophoud dat je dan alles kwijt bent. Zoals een paar jaar geleden met Sony geloof ik.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DutchKel schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:27:
[...]

Ik vind het nog erger als de streamingsdienst ermee ophoud dat je dan alles kwijt bent. Zoals een paar jaar geleden met Sony geloof ik.
Dat is inderdaad nog erger.
Of wie zegt dat binnen 5 jaar niet alles uit Amerika geblokkeerd is voor ons Europeanen. Ik sluit niks uit.
Als Poetin de internet kabels in de zee doorknipt, kan ik tenminste nog 10 jaar films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik moet een bluray hoesje vervangen enkeldisc van het merk elite. Hoeveel mm zijn deze hoesjes meestal? ik wil exact hetzelfde doosje hebben, waar kan ik het beste kijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Fd6jvCS77FQCFrv5QG8UTAp_AM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJAYdPW4poOw35SCv5XbCHcx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mb1m01zSl7SgNLjW_ZtWVJgnwas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9B9YcbAlQ1KnMijpcIFX6Tx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 30-05-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
@Farabi

Hoeveel mm verschilt per regio, US en UK hoesjes zijn bijvoorbeeld dikker dan NL hoesjes. Je kan hem beter even opmeten om het zeker te weten, Ik gok zelf 7 mm op basis van de fotos.

Vervolgens zou je hier eens kunnen kijken:
https://www.walvisproduct...u-ray-boxen-game-doosjes/

[ Voor 27% gewijzigd door ReVision. op 30-05-2025 15:37 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ReVision. schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:35:
@Farabi

Hoeveel mm verschilt per regio, US en UK hoesjes zijn bijvoorbeeld dikker dan NL hoesjes. Je kan hem beter even opmeten om het zeker te weten, Ik gok zelf 7 mm op basis van de fotos.

Vervolgens zou je hier eens kunnen kijken:
https://www.walvisproduct...u-ray-boxen-game-doosjes/
Het komt van een NL film. Dus 7mm aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:39:

Het komt van een NL film. Dus 7mm aanhouden?
Sowieso eerst opmeten, ik heb ook een paar NL releases die opeens een dikker doosje hadden. Maar normaal zou het 7mm moeten zijn of met uitzondering 11mm.

[ Voor 5% gewijzigd door ReVision. op 30-05-2025 15:54 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ReVision. schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:53:
[...]

Sowieso eerst opmeten, ik heb ook een paar NL releases die opeens een dikker doosje hadden. Maar normaal zou het 7mm moeten zijn of met uitzondering 11mm.
wat meet je precies op? de hoogte neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:53:

wat meet je precies op? de hoogte neem ik aan?
De dikte meet je op want die kan verschillen. De lengte en breedte zijn altijd hetzelfde bij bluray doosjes.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste