• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:06
peptalk schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:02:
UB420, UB820 and UB9000 zijn regiovrij te maken en er is nog wat meer mogelijk qua firmware(Denk o.a. aan ondertitels en FW optimalisatie):

https://www.avforums.com/...in-regionfreedom.2441584/
Is het ook bekend in hoeverre de UB824 regiovrij is standaard uit de doos?
Ik kan namelijk met mijn UB824 met een klein trucje de regio A blu-rays afspelen van Barry Lyndon (Criterion).
Beetje verrast dat het idd werkte...

Dus daarom verrast dat er veel wordt gesproken over het regio-vrij maken van een speler terwijl het ook (deels?) kan zonder modificatie.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Voor de mensen die hem nog niet hadden maar wel willen, er komt nu dan eindelijk een standard release van Lawrence of Arabia op 4K UHD. Is inmiddels te pre-orderen bij Zavvi, Rarewaves etc..

Ik heb zelf de steelbook al maar toch fijn voor de mensen die een goedkopere versie willen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FqfgY98S/Lawrence.png

Verder krijg ook Dogma een normale release voor mensen die niet de hoofdprijs willen betalen voor de steelbook of limited edition versies. Tevens te pre-orderen via de bekende kanalen

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bRzMwXWY/DOgma.png

hoi

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:29
Lawerence of Arabia krijgt ook een standaard release in Frankrijk. Meer landen zullen vast wel volgen.
Campo di Casa schreef op woensdag 17 december 2025 @ 07:09:
[...]

Is het ook bekend in hoeverre de UB824 regiovrij is standaard uit de doos?
Ik kan namelijk met mijn UB824 met een klein trucje de regio A blu-rays afspelen van Barry Lyndon (Criterion).
Beetje verrast dat het idd werkte...

Dus daarom verrast dat er veel wordt gesproken over het regio-vrij maken van een speler terwijl het ook (deels?) kan zonder modificatie.
Dat trucje werkt alleen met discs die geprogrammeerd zijn op het HDMV platform. Het werkt niet op HDMV discs waarbij de exploit gefixt is en op discs die op het BD-J platform zijn geprogrammeerd.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:59
Gisteren Casper limited 30 years collectors edition besteld. Limiet van 2000. Bijzonder dat deze nog goed te krijgen was.

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-12 14:54
Ben tot nu toe niet actief in dit topic maar lees wel mee en heb inmiddels denk ik rond de 50 4K UHD-schijfjes. Ik koop minder actief dan ik met blu-rays heb gedaan (heb er ca. 450) maar de collectie blijft wel groeien.

Gisteren kwam ik bij Bol een aantal films tegen waarbij 3 voor €20 stond maar die eigenlijk in de 2 voor €30 actie horen te zitten. Bij het afrekenen werd ook de 2 voor €30 toegepast maar ik had schermprints gemaakt dus via de klantenservice het verschil terug gekregen :*) . Enter the Dragon en Mickey 17 zijn ook nog eens steelbooks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6yj348fACadVFV7XeO-EJ3VWD4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/78k0L3oAiRJ6cOXMWRLWokyw.jpg?f=user_large

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:05

TheVMaster

Moderator WOS
JdJtA schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:00:
Ben tot nu toe niet actief in dit topic maar lees wel mee en heb inmiddels denk ik rond de 50 4K UHD-schijfjes. Ik koop minder actief dan ik met blu-rays heb gedaan (heb er ca. 450) maar de collectie blijft wel groeien.

Gisteren kwam ik bij Bol een aantal films tegen waarbij 3 voor €20 stond maar die eigenlijk in de 2 voor €30 actie horen te zitten. Bij het afrekenen werd ook de 2 voor €30 toegepast maar ik had schermprints gemaakt dus via de klantenservice het verschil terug gekregen :*) . Enter the Dragon en Mickey 17 zijn ook nog eens steelbooks.

[Afbeelding]
Die 3 voor 20 zijn volgens mij niet meer beschikbaar. Althans, als ik nu filter zie ik er nog maar 1.

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-12 14:25
ReVision. schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:33:
Voor de mensen die hem nog niet hadden maar wel willen, er komt nu dan eindelijk een standard release van Lawrence of Arabia op 4K UHD. Is inmiddels te pre-orderen bij Zavvi, Rarewaves etc..

Ik heb zelf de steelbook al maar toch fijn voor de mensen die een goedkopere versie willen :)

[Afbeelding]
Goed nieuws. De steelbook staat op bol nog steeds voor 60,99. Dat is toch wel een stevige prijs.
Ik heb gister nog Dune in 4k bekeken. Ziet er prachtig uit, maar visueel vergelijkbaar met de versie op apple TV. Echter, als ik dan kijk naar LOTR 4k versie op bluray, dan vind ik die toch duidelijk een stuk indrukwekkender dan de Apple TV versie. Ik had dat eigenlijk verwacht bij een recentere film.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:00
Winter is coming… maar eerst even alle seizoenen van Game of Thrones in 4K UHD bewonderen. Wat een dikke box, en voorlopig een goed excuus om “nog één aflevering” tot diep in de nacht te kijken. Het plankje wat ik voor series had gereserveerd staat wel meteen vol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Aqays64KVlLoYld6wqgFQA5C9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTWxd0qKZsrYUOnmtofjcYhy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uDDW87mqF9RlyI7LBttjBlKSdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lD5X8Tp41htoTsUmObTCIcLH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XJtsuIOb0A0Afk8k00wI793clU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbsFOttz9ZRIQRsi4byixW2H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uHFaJkGE19E8JzLikb5rOec4kI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Q4vFGnaBE9X0St4PMfEWYW5.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:09
ZesBarkiePK schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:52:
Winter is coming… maar eerst even alle seizoenen van Game of Thrones in 4K UHD bewonderen. Wat een dikke box, en voorlopig een goed excuus om “nog één aflevering” tot diep in de nacht te kijken. Het plankje wat ik voor series had gereserveerd staat wel meteen vol.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blijft een prachtige box! Waar heb jij de jouwe vandaan?

• ZesBarkiePK
McRagefit schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:34:
[...]

Blijft een prachtige box! Waar heb jij de jouwe vandaan?
Ik heb ’m bij Bol.com gekocht. De prijs ligt daar momenteel iets lager dan gebruikelijk. Ik heb deze boxset al een tijdje gevolgd, maar de prijs schommelt normaal gesproken nauwelijks.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:34

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Via amazon geregeld rond de 100 euro. Amazon.it zeker in de gaten houden. Had ik mijn ook vandaan jaar geleden voor 104 euro.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• ZesBarkiePK
daffie82 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:29:
Via amazon geregeld rond de 100 euro. Amazon.it zeker in de gaten houden. Had ik mijn ook vandaan jaar geleden voor 104 euro.
Amazon.it had ik ook gezien maar ik wilde geen “Il Trono di Spade” op de zijkant van de box hebben staan. Daar waardeer ik deze serie teveel voor. Evengoed een super scherpe prijs als dat je niet stoort.

• McRagefit
daffie82 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:29:
Bedoel je ook soms via amazon.nl ofzo dan? Ik ga die binnenkort ook wel eens aanschaffen, dacht inderdaad dat Italië de goedkoopste was

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

McRagefit schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:02:
[...]

Bedoel je ook soms via amazon.nl ofzo dan? Ik ga die binnenkort ook wel eens aanschaffen, dacht inderdaad dat Italië de goedkoopste was
Ja volgens mij wel hoor. Gewoon eens in de gaten houden de komende weken. Hagglezon is je vriend.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

McRagefit schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:02:
[...]

Nog 1 beschikbaar voor 119 zonder verzending. Maar dat is slechts 4,6€ naar België, valt dus mee qua verzendkosten.

https://www.amazon.it/dp/B09P4K9TT5

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 17-12-2025 19:28 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb de eerste 6 Mission Impossible films binnengekregen, maar ga hem weer retourneren (heb de uitgebreidere versie gekocht in de VS).

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 18-12-2025 09:10 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Moet ik nu echt een moderator vertellen dat dit in het vraag en aanbod topic moet komen.

Kreeg er recent zelf ook over mijn kloten voor, dus kon het even niet laten. Sorry.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:23:
Moet ik nu echt een moderator vertellen dat dit in het vraag en aanbod topic moet komen.

Kreeg er recent zelf ook over mijn kloten voor, dus kon het even niet laten. Sorry.
Pfff… je hebt gelijk. Heb het maar weggehaald. Maar goed, wil hem liever niet terugsturen natuurlijk, als er iemand hier die er ook naar op zoek is.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zet hem ook zeker bij de advertenties. Mijn lot films was ook vrijwel onmiddellijk verkocht. Succes!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:28:
Zet hem ook zeker bij de advertenties. Mijn lot films was ook vrijwel onmiddellijk verkocht. Succes!
Nouj, blijkbaar zijn er nu ook al gegadigden. Ff kijken hoe dat afloopt en anders zet ik hem ff in V&A idd.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
TheVMaster schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:58:
[...]

Ik heb de eerste 6 Mission Impossible films binnengekregen, maar ga hem weer retourneren (heb de uitgebreidere versie gekocht in de VD).
Wat is de VD?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
De VD? Was een typefout, moest VS zijn. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 18-12-2025 09:11 ]

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:06
Gisteren heb ik Seven Samurai van Criterion ontvangen via Amazon.com.
Merk nu op dat ik wel de regio A Blu-ray schijven kan bekijken via het trucje, maar dat ik een foutmelding krijg bij het 4K schijfje.
Zie onderstaande screenshot. Meerdere keren geprobeerd maar krijg de melding te zien, en na een paar seconden verdwijnt de melding om dan de disc te stoppen en naar het hoofdmenu te gaan van de Pana speler.
Snelle check gedaan via Blu-ray.com en het zou toch echt gaan om een regio-vrije 4K schijf met 2x regio A schijfjes. Betreft barcode 715515305211. Ik heb een Panasonic 824 en had geen problemen met Barry Lyndon ook van Criterion.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxyaHL8o_EQiWPAFokCGqymrM34=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/yWddINWyTn7Jk4yNX2GFGq9Q.gif?f=fotoalbum_large

• nlscavenger
Campo di Casa schreef op donderdag 18 december 2025 @ 19:43:
Gisteren heb ik Seven Samurai van Criterion ontvangen via Amazon.com.
Merk nu op dat ik wel de regio A Blu-ray schijven kan bekijken via het trucje, maar dat ik een foutmelding krijg bij het 4K schijfje.
Zie onderstaande screenshot. Meerdere keren geprobeerd maar krijg de melding te zien, en na een paar seconden verdwijnt de melding om dan de disc te stoppen en naar het hoofdmenu te gaan van de Pana speler.
Snelle check gedaan via Blu-ray.com en het zou toch echt gaan om een regio-vrije 4K schijf met 2x regio A schijfjes. Betreft barcode 715515305211. Ik heb een Panasonic 824 en had geen problemen met Barry Lyndon ook van Criterion.
Ik heb de Criterion editie van Seven Samurai waarvan de 4K schijf zonder problemen af te spelen is op mijn UB824. Als schoonmaken niet helpt, dan vrees ik dat je een defecte schijf hebt. De kwaliteitsconstrole bij Vantiva Mexico is slecht.

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:51
Vandaag maar alle 4K schijfjes uitgeprobeerd op de Xbox One X en ze werken allemaal!

Bij Lion of the Desert (ShoutFactory) en Inception had die wel moeite, maar na een paar keer invoeren/uitvoeren/schoonmaken konden ook deze discs worden gelezen.

Het vreemde is dat de ShoutFactory releases nog sealed waren, maar dat er toch iets van lichte vocht oid in de case (en de discs) zat. Dit heb ik bij geen enkele andere case gezien, zowel degene die ik hier heb gekocht als in de VS.

Vandaag een beginnetje gemaakt met Inception, morgen maar even verder kijken. Het valt me op dat ik bij spraak het geluid wat harder moet zetten, maar als je andere geluiden hoort zoals klotsende golven moet ik het geluid echt heel erg naar beneden zetten. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb geen sound system oid, het geluid gaat gewoon via de tv.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

RazorMaron schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:05:
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Jep. Heel simpele oplossing: geen films van Nolan kijken.

En neen, dat is geen grap. Die man de allerbeste regisseur noemen van de laatste 20 jaren, kan ik echt niet over mijn lippen krijgen. En dat is vooral te danken aan zijn miserabele sound mixes. Die ook per film slechter en slechter lijken te worden. Hopelijk verneukt hij het niet bij de 4k van Memento binnenkort.

• ZesBarkiePK
Vandaag de Kill Bill Vol. 1 & 2 steelbooks ontvangen. Wat mij betreft een zeer geslaagde uitgave, met als extra een plastic slipcover. In lijn met de wensen van Quentin Tarantino is de originele 5.1 audiomix behouden gebleven. De grootste upgrade is Dolby Vision. Erg blij mee, ik ga er vanavond goed voor zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PqOFr5wAj50kbIhKZCbM9VAo4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iujmqU622mGhf5tm4sLoDseA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTdvkBT0_F2oWmzZ9nyUaepjT2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fugo8HLEO5yq2pOK2lPcMmGk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrHKH3U5gZE_xSkQPWnYCtsG8qY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjpdI8wcfdIHvTi316VRmNx8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQqrcFvc8EcOOrnDBKDFv8Q5PNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yruN6vwRmQbyihtQbfqs9Ift.jpg?f=fotoalbum_large

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:01

Gundogan

Rip and tear, until it is done

RazorMaron schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:05:
Vandaag een beginnetje gemaakt met Inception, morgen maar even verder kijken. Het valt me op dat ik bij spraak het geluid wat harder moet zetten, maar als je andere geluiden hoort zoals klotsende golven moet ik het geluid echt heel erg naar beneden zetten. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb geen sound system oid, het geluid gaat gewoon via de tv.
Nolan heeft een nogal aparte kijk op spraak in de soundmix van zijn films. Als het bijna niet te verstaan is, dan is dat zijn bedoeling. Ander bekend voorbeeld is de Oslo kluis rondleiding in Tenet. Daar hoor je ook niet de beheerder zijn uitleg omdat Nolan wil dat jij de focus legt op de omgeving zoals de andere karakters dat ook doen. Dat is Nolans manier van spelen met beeld, geluid en de aandacht van de kijker.

Is niet zoveel aan te doen. Als je het in andere (niet-Nolan) films ook hebt, is een betere (3weg) center speaker soms een oplossing (wat voor jou geen optie is met alleen tv geluid).

[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 19-12-2025 16:33 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:32

MasterCypher25

Miss Patriotic

Vandaag de 6 Mission Impossible box van TheVMaster mogen ontvangen, nu de 2 laatste nog fysiek kopen (heb wel een download op de nas) en dan is die serie ook weer compleet :)

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-12 21:20
MasterCypher25 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:50:
Vandaag de 6 Mission Impossible box van TheVMaster mogen ontvangen, nu de 2 laatste nog fysiek kopen (heb wel een download op de nas) en dan is die serie ook weer compleet :)
Ik gok nog op een box met alle 8 films komend jaar. :)

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Teddieke schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:31:
[...]

Ik gok nog op een box met alle 8 films komend jaar. :)
Kan best, maar ik heb er geen problemen mee om er 1 of 2 losse doosjes naast te zetten, zo kieskeurig ben ik nu ook weer niet ;)

Vanavond is mijn A3 fotopapier mat en glossy (180Grs) binnen gekomen. Had vandaag ook mijn A3+ fotoprinter binnen verwacht, maar die kan ik morgen ophalen bij het PostNL punt :|

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Vandaag mijn Rarewaves bestelling binnengekregen. The Martian heeft gek genoeg wel de ‘Kijkwijzer’ video aan het begin, maar idd geen NL subs., Terminator heeft wel NL subs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCwBbHmobQFPAUsjYjDvvkUPB_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ErZQJBZvoRUy4hRyPF517Md.jpg?f=fotoalbum_large

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:43:
Vandaag mijn Rarewaves bestelling binnengekregen. The Martin heeft gek genoeg wel de ‘Kijkwijzer’ video aan het begin, maar idd geen NL subs., Terminator heeft wel NL subs.

[Afbeelding]
The Martin? :F :P

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Je weet wel, de Martin.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gister binnengekomen (bovenste drie uit de sale minus nog 15% :*) ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i981cKXpFeEuoqBFaUP3IuJvF_k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6Qp7cEpAawqHe2TWIdl14hx5.jpg?f=user_large

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Ken wel Martini, maar dat is compleet iets anders :P

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

apis29 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:51:
Gister binnengekomen (bovenste drie uit de sale minus nog 15% :*) ):

[Afbeelding]
Demolition Man is en blijft een toffe film met een komische ondertoon! Moet hem nog aanschaffen en zal er zeker gaan komen. De rest.....hmmm....er staat nog een hele stoet aan films die ik eerder aan zou schaffen....

• apis29
  • Niet online
MasterCypher25 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:58:
[...]

Demolition Man is en blijft een toffe film met een komische ondertoon! Moet hem nog aanschaffen en zal er zeker gaan komen. De rest.....hmmm....er staat nog een hele stoet aan films die ik eerder aan zou schaffen....
De korting werkte pas vanaf 40 pond dus er moest nog wat bij O-) , Lost in Space voor de sci-fi collectie en de rechter een aankoop om boven de 40 uit te komen. Had er nog nooit gehoord voor ik die bij Arrow tegenkwam en klinkt, van wat ik er over gelezen heb, wel enginszins interessants. Van dezelfde regisseur als Donnie Darko iig ... (de rest uit de 9 pond prijsklasse is voornamelijk uit categoriëen die ik niet verzamel of waar ook een 4K versie van is)
Uiteraard staat er verder nog een heeele hoop leuks op (voor mij de Hong Kong/ Kungfu categorie o.a.)

Turtles een 90's 'must have' :Y) . Eerder dit jaar ook deze nog opgepikt voor weinig, mooie grafische stijl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6JCcFiBCr_3_XTEduvnFKguy3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oN5molQd0qBgwFUFYiFSBPE0.jpg?f=fotoalbum_large

• nlscavenger
Angel's Egg Collector's Edition UHD (Australische release) en City on Fire UHD. Angel's Egg draait sinds vorige week in de Nederlandse filmhuizen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pvrMppZq/20251218-151005.jpg

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TheVMaster schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:43:
Vandaag mijn Rarewaves bestelling binnengekregen. The Martian heeft gek genoeg wel de ‘Kijkwijzer’ video aan het begin, maar idd geen NL subs., Terminator heeft wel NL subs.

[Afbeelding]
Het gekke is dat geen van beide UHD’s kunnen worden afgespeeld in mijn 4K UHD USB-C speler die aan mijn pc hangt. Alle ander 4K UHD’s doen het zonder problemen. Kan de disk wel lezen en er via de verkenner doorheen bladeren, maar MakeMKV en elke dvd speler app herkennen ze niet. 🤷‍♂️

• Gundogan
  • Laatst online: 23:01

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Here we go :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hG8B3inrQSgOx56bGLMl6Y_STj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8Ebt4jCd8YDSLFmFwUOk9lv.avif?f=fotoalbum_large

30 maart pas. :'( Wel een Atmos track erbij ten opzichte van de Shout release + wat meer extra's.

[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 20-12-2025 12:55 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• ZesBarkiePK
Chernobyl moest ik helaas omruilen vanwege een flinke deuk, maar inmiddels een perfect exemplaar ontvangen. Wat een indrukwekkende serie trouwens, ik ben al bij aflevering 4. Alita: Battle Angel heb ik na Avatar 1 en 2 gekeken en vind ik een dijk van een film. Deel 2 en 3 van Alita zijn inmiddels bevestigd en daar kijk ik dan ook erg naar uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSHARophLd8EhuIeH0BmSXvaVoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1p1cp9K92xENueCG0vept6W.jpg?f=fotoalbum_large

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:58:
Chernobyl moest ik helaas omruilen vanwege een flinke deuk, maar inmiddels een perfect exemplaar ontvangen. Wat een indrukwekkende serie trouwens, ik ben al bij aflevering 4. Alita: Battle Angel heb ik na Avatar 1 en 2 gekeken en vind ik een dijk van een film. Deel 2 en 3 van Alita zijn inmiddels bevestigd en daar kijk ik dan ook erg naar uit.

[Afbeelding]
Alita is zeker goed, alweer een tijdje geleden dat ik hem gekeken heb, misschien in de Kersttijd maar eens doen! Naar deel 2 en 3 kijk ik zeker uit!

Verder ben ik vandaag even bezig met wat "testwerk" en heb net de filmposter van Pink Floyd at Pompeï op A4 formaat uitgepring en ik moet zeggen, tis moooooooooooiii! :P Nu nog even de A3+ printer installeren en dan ga ik een poster op A3 formaat uitdraaien, de foto's van @ZesBarkiePK van Kill Bill zien er goed uit en ik denk dat ik daar wel wat mee kan! :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRd6g8J7Dn1F0BJmEEg34NuMcbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EElsNIjlO4D0yyNUJBRo6foK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door MasterCypher25 op 21-12-2025 14:33 ]

• nlscavenger
HMV heeft hun eerste Nederlandse filiaal geopend op 28 november in De Passage, Den Haag. In deze foto op Google maps is te zien dat ze UK import UHD en Blu-ray's hebben.

Misschien dat ik er binnenkort langs ga.

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:51
nlscavenger schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:55:
HMV heeft hun eerste Nederlandse filiaal geopend op 28 november in De Passage, Den Haag. In deze foto op Google maps is te zien dat ze UK import UHD en Blu-ray's hebben.

Oh dit is echt top! In januari maar eens binnenlopen en kijken of ze het een en ander hebben. Meer aanbieders in Nederland die j-cards/covers uitsluitend in het Engels hebben zijn altijd welkom.

Ondertussen zijn we alweer een maand verder sinds ik heb besteld bij Rarewaves. In de 'shop' app staat er 'wachten op gegevens'. Mijn bestelling op eBay vanuit de UK heb ik ook vorige maand besteld, maar zal begin februari aankomen. Ik wist niet dat die oversteek zo lastig was.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

freshy98

Atari

Of ik was het vergeten of ik wist het nog niet dat HMV in Den Haag zou komen, maar binnenkort maar eens even langs dus.
Kom ik ook weer eens buiten :D

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RazorMaron schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:14:
[...]

Oh dit is echt top! In januari maar eens binnenlopen en kijken of ze het een en ander hebben. Meer aanbieders in Nederland die j-cards/covers uitsluitend in het Engels hebben zijn altijd welkom.

Ondertussen zijn we alweer een maand verder sinds ik heb besteld bij Rarewaves. In de 'shop' app staat er 'wachten op gegevens'. Mijn bestelling op eBay vanuit de UK heb ik ook vorige maand besteld, maar zal begin februari aankomen. Ik wist niet dat die oversteek zo lastig was.
HEel gek wel. Ik heb m'n 2 schijfjes van Rarewaves op 5 Dec besteld en ik had ze afgelopen vrijdag binnen.

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Niet helemaal het goede topic denk ik, maar ik hoop dat ik deze vraag toch kan stellen hier gezien hier denk ik de meeste (ervarings)experts zitten.

TLDR: zal ik het verschil zien tussen een oude blu-ray speler (LG BP250) en een nieuwe 4k blu-ray speler (Panasonic UB450)?

Uitgebreider verhaal:

Ik heb een 55 inch tv (Samsung Neo QLED 55QN95B) en zit op circa 2,5 meter afstand. Ik heb een boel blu-rays en een enkele 4k blu-ray. Ik kijk de blu-rays nu via de LG BP250 blu-ray speler, de 4k blu-rays via de PS5. De reden om de BP250 te gebruiken is dat ik een oude (Yamaha RX 477) versterker heb voor het geluid, en ik de PS5 (ivm game-beeld) direct op de tv heb aangesloten en het geluid via ARC naar de versterker stuur. Dat betekent dat ik in films geen losless geluid kan krijgen (omdat de versterker geen e-ARC ondersteunt). Dus, de BP-250 is direct op de versterker aangesloten en via daar op de tv.

Nu zag ik dat de UB450 twee hdmi-uitgangen had: eentje voor beeld en geluid en eentje voor alleen geluid. Die laatste zou ik dus op de versterker kunnen aansluiten voor losless geluid, en de ander op de tv voor het perfecte beeld. Maar, ik ben vooral benieuwd of ik een verbetering zal zien door betere upscaling van bestaande blu-rays. De PS5 lijkt een marginaal beter beeld te geven bij blu-rays dan de BP250, maar het is moeilijk vergelijken omdat het wisselen van input zolang duurt op de tv dat ik het oude beeld alweer 'vergeten' ben 8)7
Voorlopig verwacht ik geen gigantische hoeveelheid 4k blu-rays te kopen, maar ik ben wel benieuwd of ik meer uit mijn bestaande collectie kan halen met de UB450?

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Orian schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:18:
Niet helemaal het goede topic denk ik, maar ik hoop dat ik deze vraag toch kan stellen hier gezien hier denk ik de meeste (ervarings)experts zitten.

TLDR: zal ik het verschil zien tussen een oude blu-ray speler (LG BP250) en een nieuwe 4k blu-ray speler (Panasonic UB450)?

Uitgebreider verhaal:

Ik heb een 55 inch tv (Samsung Neo QLED 55QN95B) en zit op circa 2,5 meter afstand. Ik heb een boel blu-rays en een enkele 4k blu-ray. Ik kijk de blu-rays nu via de LG BP250 blu-ray speler, de 4k blu-rays via de PS5. De reden om de BP250 te gebruiken is dat ik een oude (Yamaha RX 477) versterker heb voor het geluid, en ik de PS5 (ivm game-beeld) direct op de tv heb aangesloten en het geluid via ARC naar de versterker stuur. Dat betekent dat ik in films geen losless geluid kan krijgen (omdat de versterker geen e-ARC ondersteunt). Dus, de BP-250 is direct op de versterker aangesloten en via daar op de tv.

Nu zag ik dat de UB450 twee hdmi-uitgangen had: eentje voor beeld en geluid en eentje voor alleen geluid. Die laatste zou ik dus op de versterker kunnen aansluiten voor losless geluid, en de ander op de tv voor het perfecte beeld. Maar, ik ben vooral benieuwd of ik een verbetering zal zien door betere upscaling van bestaande blu-rays. De PS5 lijkt een marginaal beter beeld te geven bij blu-rays dan de BP250, maar het is moeilijk vergelijken omdat het wisselen van input zolang duurt op de tv dat ik het oude beeld alweer 'vergeten' ben 8)7
Voorlopig verwacht ik geen gigantische hoeveelheid 4k blu-rays te kopen, maar ik ben wel benieuwd of ik meer uit mijn bestaande collectie kan halen met de UB450?
Verschil zal je op zich zeker zien, niet veel waarschijnlijk. Als je echt verschil wil zien, zou je de UBP-820 moeten nemen, die heeft een HCX beeldoptimalisatie chip aan boord, welke 1080p bijna naar 4K kwaliteit upscaled. Ook deze versie heeft een dubbele output, dus je kan het gescheiden aansluiten en weergeven.

De UB-820 mag dan wel bijna het dubbele kosten dan een 450, maar je krijgt ook een stuk betere kwaliteit dan de 450. Zoek eens de specs op van een 450 en een 820 en vergelijk ze dan. Ik heb hier zelf een 820 staan en zou nooit meer voor een 450 kiezen, omdat de 450, die eerst wel op mijn lijstje stond, simpelweg niet meer aan mijn eisen zou voldoen.
Helaas zijn de prijzen omhoog gegaan, dus ik zou het even afwachten tot ze weer wat lager zijn. De 820 zou rond de € 450,- moeten kosten, voor de rest, doe je voordeel met deze info en ik hoop dat ook andere Tweakers hier info willen delen! :)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Orian schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:18:

Uitgebreider verhaal:

Eerst je TV upgraden naar een Dolby Vision OLED. Anders zal je uberhaupt geen verschil zien. De rest van je apparatuur gaat dan steeds minder uitmaken.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Farabi schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:05:
[...]

Eerst je TV upgraden naar een Dolby Vision OLED. Anders zal je uberhaupt geen verschil zien. De rest van je apparatuur gaat dan steeds minder uitmaken.
Een verschil of geen verschil? :P

• Orian
  • Niet online
Dank voor het meedenken allemaal! Had me niet gerealiseerd dat de tv geen Dolby Vision ondersteund, goeie. Dan is de 424 misschien interessanter, want die schijnt betere upscaling te hebben.

Gaat voorlopig geen nieuwe tv komen, deze is net 2 jaar oud. Dus mag hopelijk nog wel even mee.

Ik ga er nog eens over nadenken. Dank allen!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Orian schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:27:
Dank voor het meedenken allemaal! Had me niet gerealiseerd dat de tv geen Dolby Vision ondersteund, goeie. Dan is de 424 misschien interessanter, want die schijnt betere upscaling te hebben.

Gaat voorlopig geen nieuwe tv komen, deze is net 2 jaar oud. Dus mag hopelijk nog wel even mee.

Een 424 beter dan een 820? Dat meen je toch niet hoop ik? Ik hoop dat ik het verkeerd lees....

• Farabi
  • Niet online
Orian schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:27:

gewoon voor de goedkoopste gaan.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Farabi schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:33:
[...]

gewoon voor de goedkoopste gaan.
:P _O- :P .... :$

• Orian
  • Niet online
MasterCypher25 schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:32:
[...]

Een 424 beter dan een 820? Dat meen je toch niet hoop ik? Ik hoop dat ik het verkeerd lees....
Natuurlijk niet. Maar er zit dezelfde chip voor upscaling in de 424 en de 820. De 424 ondersteunt geen Dolby Vision, maar dat doet mijn tv dus ook niet (had ik me niet gerealiseerd). Dan is er geen reden om 100en euros extra uit te geven.

Sowieso vond ik de 820 al te duur, ik kijk graag een film maar ik ga niet de prijs van een console betalen voor een 4k blu ray speler.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Orian schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:41:
[...]

Natuurlijk niet. Maar er zit dezelfde chip voor upscaling in de 424 en de 820. De 424 ondersteunt geen Dolby Vision, maar dat doet mijn tv dus ook niet (had ik me niet gerealiseerd). Dan is er geen reden om 100en euros extra uit te geven.

Sowieso vond ik de 820 al te duur, ik kijk graag een film maar ik ga niet de prijs van een console betalen voor een 4k blu ray speler.
Tja, ik denk duidelijk verder vooruit, maar zo is niet iedereen.

Dat had ik ook gemeld en je aangeraden om nog even te wachten met de aanschaf, want de prijsstijging geldt voor alle modellen, niet alleen de 820 ;)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Meeste recente TV's doen sowieso beter de upscaling. Tenzij je een Oppo hebt staan of zo.
Laat je niet gek maken door die marketing bullshit.

En als je echt een upgrade wil, dan haal je een AM6B+, digitaliseer je collectie en gooi CoreELEC met de nieuwe ''avdvplus'' build op je AM6B+.
Die build is zeer goed om weergave van Dolby Vision te forceren via player-LED waardoor je de DV tonemapping dus door je AM6B+ laat doen. Als je nog lang met je TV wil doen, zou ik die optie zeker overwegen.

• apis29
  • Niet online
Dit idd, de upscaling van een bluray speler is echt niet beter dan die van je high end tv dus die factor hoef je helemaal niet mee te nemen ...

• McRagefit
Ik lees ook veel online hoe goed die upscaling wel niet is, zeker op Reddit. Vraag me af in hoeverre dit een placebo effect is. Ik heb het destijds vergeleken met de Sony x700 en vond het inderdaad lichtjes beter op de Panasonic, maar beiden op een relatief oude tv, dus kan geen uitspraak doen wat dit op een huidig topmodel nog uitmaakt

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

apis29 schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:30:
Dit idd, de upscaling van een bluray speler is echt niet beter dan die van je high end tv dus die factor hoef je helemaal niet mee te nemen ...
Mee eens, maar er is ook 1 verschil tussen BRspelers en tv's. De innovatie van BRspelers staat al jaren stil, terwijl die van tv's is doorgegaan en eerlijk gezegd, technologie van nu vergelijken met technologie van 5 a 6 jaar geleden is zoiets als appels en peren (of ananassen met watermeloenen ofzo :P ) vergelijken met elkaar.
Na 2019 zijn er in de mainstream amper nog nieuwe modellen BRspelers uitgebracht, die van tv's is echter met sprongen verbeterd. Je kan dus wel een tv uit 2023 of 2024 vergelijken met een BRspeler uit 2019 of 2020, maar dat is natuurlijk niet te doen

Daarmee ben ik het ook met @daffie82 eens, je kan beter een Ugoos aanschaffen en je collectie digitaliseren en het werk dan door de Ugoos laten doen. Maar goed, ook hier zullen de meningen verdeeld over zijn, uiteindelijk komt het toch neer op wat je wel of niet wilt... ;)

• freshy98
  • Nu online

freshy98

Atari

Wat zou er nog geïnnoveerd kunnen worden dan?
Pas als de eerste schijven (en TV's) met bijvoorbeeld DV2 uitkomen dan heeft het pas nut voor echt nieuwe modellen.
Als er dan überhaupt nog makers van loopwerken zijn.

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-12 15:03
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:43:
Vandaag de Kill Bill Vol. 1 & 2 steelbooks ontvangen. Wat mij betreft een zeer geslaagde uitgave, met als extra een plastic slipcover. In lijn met de wensen van Quentin Tarantino is de originele 5.1 audiomix behouden gebleven. De grootste upgrade is Dolby Vision. Erg blij mee, ik ga er vanavond goed voor zitten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

freshy98 schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:23:
Wat zou er nog geïnnoveerd kunnen worden dan?
Pas als de eerste schijven (en TV's) met bijvoorbeeld DV2 uitkomen dan heeft het pas nut voor echt nieuwe modellen.
Als er dan überhaupt nog makers van loopwerken zijn.
Ze hebben helemaal geen interesse om bluray spelers up to date te houden. Waarom is er nog geen enkele BR speler die DV cmv4.0 ondersteunt? They don't care.

Binnen 5 tot 10 jaar ga je geen enkele speler meer vinden, of er dan een nieuwe DV versie uit is maakt geen fluit uit. (die nieuwe versie is er trouwens, maar dat is AI geneuzel waar geen enkele echte videofiel iets aan heeft...)

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 22-12-2025 16:30 ]

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:39

QuattroNL

It is I.

daffie82 schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:28:
[...]
Ze hebben helemaal geen interesse om bluray spelers up to date te houden. Waarom is er nog geen enkele BR speler die DV cmv4.0 ondersteunt? They don't care.

Binnen 5 tot 10 jaar ga je geen enkele speler meer vinden, of er dan een nieuwe DV versie uit is maakt geen fluit uit. (die nieuwe versie is er trouwens, maar dat is AI geneuzel waar geen enkele echte videofiel iets aan heeft...)
Als er (ooit) geen nieuwe spelers meer gemaakt gaan worden dan heeft het ook geen zin meer om fysieke media (schijfjes) te produceren.
Hebben wij dan iets unieks wat gewild gaat worden en veel waard gaat worden of hebben wij dan media die op obsolete hardware draait en langzaam een zachte dood sterft: als je speler de geest geeft dan is je fysieke media dus ook niks meer waard. Die verkopen zal dan ook steeds lastiger worden.

Is dit te vergelijken met iets uit het verleden?
De vergelijking met vinyl gaat slechts gedeeltelijk op lijkt me.

Het gaat me niet om het geld maar puur om het idee wat ons te wachten staat.
Het glazen-bol antwoord weten we ('onbekend') maar het is meer om wat vooruit te filosoferen :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mijn glazen bol antwoord:
Binnen 10 jaar zijn er geen BD spelers meer en ook geen releases meer op fysieke media.
Wel services zoals Kaleidescape. High quality digitale files die je kan kopen of huren op dedicated hardware.
En daarnaast Netflix dat veel studio's heeft overgenomen en waar je een heel aantal films en series kan streamen.

Of iets totaal anders natuurlijk. Is allemaal gokken. :+

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 22-12-2025 17:56 ]

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:54:
Wel services zoals Kaleidescape. High quality digitale files die je kan kopen of huren op dedicated hardware
Dit gaat het waarschijnlijk worden. ik snap niet waarom een investeerder zijn kans nog niet grijpt in europa nu met doodlopende fysieke media. kaleidescpae heeft zo te zien een prima achterban met alle problemen van dien.

Een filmconsole van Sony naast een gameconsole. of geïntegreerd? we zullen zien

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQaZQGoHTyZeQk3-_0Q5ClyDnsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3QzONENSXq2v4J59tUwt80K.jpg?f=fotoalbum_largeWederom drie nieuwe aanwinsten, die van Queen is idd wel gek. Die zit gewoon in een kartonnetje. Gelukkig heb ik de blu-ray versie ook, dan wissel ik ze wel ff om. 😎

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:25:
[Afbeelding]Wederom drie nieuwe aanwinsten, die van Queen is idd wel gek. Die zit gewoon in een kartonnetje. Gelukkig heb ik de blu-ray versie ook, dan wissel ik ze wel ff om. 😎
Of je stopt hem in een echt 4K doosje :

https://www.amazon.nl/dp/...list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it

2 disc doosjes zijn ook te koop.... ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:30:
[...]

Of je stopt hem in een echt 4K doosje :

https://www.amazon.nl/dp/...list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it

2 disc doosjes zijn ook te koop.... ;)
ja, zoiets ga ik bestellen.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

1 of 2 januari ga ik ze bestellen, denk niet dat jij er 25 nodig hebt! ;) Kan er dan 1tje naar je toesturen, moet alleen dan wel even weten of je een single disc of double disc doosje nodig hebt ;)

• apis29
  • Niet online
In het verlengde van dvd vs bluray doosjes kwam ik van de week dit nog tegen (eigenlijk gewoon clear dvd doosjes op bluray formaat dus O-) ):
(net de verkoper in het filmpje opgezocht en ze staan voor 10 voor $20 op eBay, ex verzending etc uit de VS dus wel een stuk[je] duurder tenzij je ze ook ergens in China kan vinden. En uiteraard liever zelf een cover maken dan dit geknutsel :D )

[ Voor 58% gewijzigd door apis29 op 22-12-2025 21:47 ]

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

apis29 schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:44:
In het verlengde van dvd vs bluray doosjes kwam ik van de week dit nog tegen (eigenlijk gewoon clear dvd doosjes op bluray formaat dus O-) ):

[YouTube: Turn Blu-ray Cases into Premium Criterion-Style Cases]

(net de verkoper in het filmpje opgezocht en ze staan voor 10 voor $20 op eBay, ex verzending etc uit de VS dus wel een stuk[je] duurder tenzij je ze ook ergens in China kan vinden)
Transparante doosjes heb ik al in huis en heb nu een leverancier gevonden die ze tot 6 of 7 disc doosjes kan leveren. De 1 en 2 doosjes heb ik nog in huis uit mijn dvd tijd. Heb hier dubbelzijdig fotopapier en binnenkort ga ik daar ook even een testhoesje mee maken ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:33:
[...]

1 of 2 januari ga ik ze bestellen, denk niet dat jij er 25 nodig hebt! ;) Kan er dan 1tje naar je toesturen, moet alleen dan wel even weten of je een single disc of double disc doosje nodig hebt ;)
Ik heb al wat besteld (bij Walvisproducts, die zijn btw veel goedkoper. 95 ct per hoesje), maar thanks voor het aanbod.

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 23-12-2025 01:23 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
TheVMaster schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:25:
[Afbeelding]Wederom drie nieuwe aanwinsten, die van Queen is idd wel gek. Die zit gewoon in een kartonnetje. Gelukkig heb ik de blu-ray versie ook, dan wissel ik ze wel ff om. 😎
Test bij Queen wel even of beide 4K discs werken, want er waren wat problemen met die discs bij release. Ik heb destijds vervangende discs gekregen hiervoor van Mercury Studios, omdat van één van de 4K discs het menu niet werkte (disc 2 met het concert in 1.85:1).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:29:
[...]

Test bij Queen wel even of beide 4K discs werken, want er waren wat problemen met die discs bij release. Ik heb destijds vervangende discs gekregen hiervoor van Mercury Studios, omdat van één van de 4K discs het menu niet werkte (disc 2 met het concert in 1.85:1).
Disk 2 doet het niet mijn Xbox Series X. Heb je Mercury studio’s zelf benaderd dan, of via de shop gedaan? En disk 1 moet wel heel lang nadenken en lijkt dan ook dienst te weigeren. 😱😭

Heb nu een replacement aangevraagd bij Amazon, die sturen ze nu toe (waarna ik de oude disk kan retourneren).

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 23-12-2025 01:06 ]

• PatrickC
TheVMaster schreef op maandag 22 december 2025 @ 23:53:
[...]

Disk 2 doet het niet mijn Xbox Series X. Heb je Mercury studio’s zelf benaderd dan, of via de shop gedaan? En disk 1 moet wel heel lang nadenken en lijkt dan ook dienst te weigeren. 😱😭

Heb nu een replacement aangevraagd bij Amazon, die sturen ze nu toe (waarna ik de oude disk kan retourneren).
Ik heb rechtstreeks contact opgenomen met Mercury Studios destijds (mei 2024).
E-mail: Enquiries@mercurystudios.co
Het duurde destijds wel een maand voordat ik reactie kreeg, maar ik heb de 4K blu-ray bij release aangeschaft, dus kan me voorstellen dat ze nog aan het inventariseren waren en de fabricage van de replacement disks nog moesten regelen.
We are sorry to hear about the playback issues you are encountering with the Queen Rock Montreal + Live Aid 4K UHD disc, and apologise for the delays getting back to you while we have been resolving the issue.

We have manufactured new discs that we can send to replace the ones that have not been able to play correctly. It will be a couple of weeks before the new discs are delivered to us, but we'll get back to you with shipping confirmation as soon as we receive them.

Please reply to this email with:
1. Your name & address
2. A photo of the problematic disc(s)

You will not need to return the old discs, and we will send the new ones to you as soon as possible.

Again, we apologise for the issues you are having with the release and any frustration this has caused.

Mercury Studios

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• rgeerolf
  • Laatst online: 19:07
Mijn buit van de laatste 2 maanden. Zag dat er hier ook nog de Tarantino’s hadden binnengekregen. De mijne komen van Fnac. Had blijkbaar ook nog een bestelling bij Amazon BE van Jackie Brown en de Kill Bill’s, dus heb ze nu dubbel en die gaan terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mr9UtV1PvG8PbvvOnQ1uk2Kb-zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzDtEEdM4v4idi0jAwgxdNoV.jpg?f=fotoalbum_large
Nog een puntje bij de Kill Bill discs, blijkbaar hebben ze de verkeerde Franse dub ingesloten:
https://bsky.app/profile/...4ym2re/post/3mabbvvpaer2f

Maar lijkt me niet echt een probleem voor Vlaamse en Nederlandse kijkers.

Blade Runner is van Amazon UK en Jurassic Park van Bol.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:04:
[...]

Ik heb rechtstreeks contact opgenomen met Mercury Studios destijds (mei 2024).
E-mail: Enquiries@mercurystudios.co
Het duurde destijds wel een maand voordat ik reactie kreeg, maar ik heb de 4K blu-ray bij release aangeschaft, dus kan me voorstellen dat ze nog aan het inventariseren waren en de fabricage van de replacement disks nog moesten regelen.

[...]
Verschil is natuurlijk wel dat ik hem bij Amazon gekocht heb. Last op blu-ray.com al dat ook de recente versies dezelfde issues hebben :-(

Wel slecht hoor van Mercury, dat ze dus de hele batches niet terugroepen en opnieuw gaan maken.

• Roman_Craig
Hoe/waar checken jullie betrouwbaar de ASIN voor de subtitles?
Ik heb bijv de bluray box van TNG Duitse uitgave (B06W55DRSB) en B01BP06ENA met nederlandse subs vermeldt. Vaak zit in de Duitse uitgave ook nl-subs en die is in dit geval toch flink goedkoper. Bluray.com is niet volledig ingevuld.
(geen 4K, maar vraag geldt ook voor 4k schijfjes)

• McRagefit
Heeft iemand de Duitse versie van John Wick toevallig? (Deze: https://www.amazon.com.be/dp/B0DJQJ7GQW). Welke subs heeft deze, naast Duits? Volgens Amazon en blu-ray.com enkel Duits.

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:48
Roman_Craig schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 13:16:
Hoe/waar checken jullie betrouwbaar de ANSI voor de subtitles?
Ik heb bijv de bluray box van TNG Duitse uitgave (B06W55DRSB) en B01BP06ENA met nederlandse subs vermeldt. Vaak zit in de Duitse uitgave ook nl-subs en die is in dit geval toch flink goedkoper. Bluray.com is niet volledig ingevuld.
(geen 4K, maar vraag geldt ook voor 4k schijfjes)
Ik weet niet of het met de ANSI lukt, maar voor Duitse uitgaves zou ik https://bluray-disc.de/ checken.

• Roman_Craig
peptalk schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:02:
[...]

Ik weet niet of het met de ANSI lukt, maar voor Duitse uitgaves zou ik https://bluray-disc.de/ checken.
Dank je!!
Untertitel : Deutsch, Englisch für Hörgeschädigte, Dänisch, Finnisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Norwegisch, Schwedisch, Spanisch

ik blij :*)

• PatrickC
TheVMaster schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:26:
[...]

Verschil is natuurlijk wel dat ik hem bij Amazon gekocht heb. Last op blu-ray.com al dat ook de recente versies dezelfde issues hebben :-(

Wel slecht hoor van Mercury, dat ze dus de hele batches niet terugroepen en opnieuw gaan maken.
Ik had ‘m ook bij Amazon gekocht, amazon.fr. Amazon kan dit probleem niet oplossen, want de discs die zij hebben, zullen waarschijnlijk allemaal hetzelfde probleem hebben. Vandaar dat ik destijds ook rechtstreeks contact heb opgenomen met Mercury.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:11:
[...]

Ik had ‘m ook bij Amazon gekocht, amazon.fr. Amazon kan dit probleem niet oplossen, want de discs die zij hebben, zullen waarschijnlijk allemaal hetzelfde probleem hebben. Vandaar dat ik destijds ook rechtstreeks contact heb opgenomen met Mercury.
Ik heb al een replacement aangevraagd bij hen, maar wat je zegt klinkt wel heel logisch. Als deze ook niet werken, dan neem ik ook contact met Mercury op.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-12 20:24

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zag een mooie LE van Re-Animator langskomen van Second Sight. Echter lijkt deze overal al uitverkocht...

Iemand een idee waar deze nog te krijgen is, zonder exorbitante verzendkosten of douanegeneuzel?
Ebay is wat dat betreft ook een last resort.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• nlscavenger
Deze twee gisteren ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BK4Z7J7P/20251223-182800.jpg
Nyarlathotep schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:04:
Ik zag een mooie LE van Re-Animator langskomen van Second Sight. Echter lijkt deze overal al uitverkocht...

Iemand een idee waar deze nog te krijgen is, zonder exorbitante verzendkosten of douanegeneuzel?
Ebay is wat dat betreft ook een last resort.
€58.67 inclusief verzendkosten en btw bij Second Sight. Geen extra bijkomende kosten.

https://secondsightfilms....os=2&_sid=1326c0111&_ss=r

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-12 20:24

Nyarlathotep

Crawling Chaos

nlscavenger schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:10:
Deze twee gisteren ontvangen:
[Afbeelding]

[...]

€58.67 inclusief verzendkosten en btw bij Second Sight. Geen extra bijkomende kosten.

https://secondsightfilms....os=2&_sid=1326c0111&_ss=r
Ha, dan hebben ze weer een nieuwe lading want hij was daar uitverkocht. Mijn dank is groot _/-\o_

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Dagarkin
Mijn laatste aankopen dit jaar.

Allemaal steelbooks, maar pers erg mooie uitgaves. Volgens mij zijn Casper en The Neverending Story gelimiteerd tot 1500/2000.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcdIv0MShReq6eo9fVPPkNMg_sM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TPo4sUNwarnJcr99SUUOnIsR.png?f=fotoalbum_large

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:25
Vandaag in de HMV store in Den Haag geweest. Best een groot en recent aanbod. Veel Arrow uitgaves (Wolf of Wall Street, Waterworld, Carlito's Way, The Good, the Bad and the Ugly, The Apartment, Donnie Darko, Long Good Friday, Nuovo Cinema Paradiso), maar ook wel een stapel Nederlandse uitgaves, aantal recent (Edward Scissorhands), andere wat meer standaard (Mad Max, Titanic, Green Mile). Wat collectors items ook wel, o.a. Mad Max 4K saga.

Prijzen waren redelijk. African Queen (€ 33), Holdovers (€ 29,99). Arrows tussen € 30 - € 35. Nederlandse uitgaves waren ook 2 voor € 30, maar stonden overal door elkaar dus niet gemakkelijk bij elkaar te vinden.

Al met al leuke ervaring om sinds hele lange tijd weer eens fysiek toe te kunnen slaan.

• McRagefit
Gisteren Aliens 4k voor €13 kunnen kopen bij Mediamarkt België. Waren nog enkele 4Ks voor die prijs, onder andere Titanic.

• freshy98
  • Nu online

freshy98

Atari

Dagarkin schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:51:
Mijn laatste aankopen dit jaar.

Allemaal steelbooks, maar pers erg mooie uitgaves. Volgens mij zijn Casper en The Neverending Story gelimiteerd tot 1500/2000.

[Afbeelding]
The Wild Robot vind ik een erg goede animatie film.
Was heel blij verrast tijdens het kijken.

• Dagarkin
freshy98 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:16:
[...]

The Wild Robot vind ik een erg goede animatie film.
Was heel blij verrast tijdens het kijken.
Ja klopt, in tijden niet meer een animatie film gezien van dit formaat.
Kwam de collectors editie ivm de steelbook tegen en behoorlijk stevig geprijsd soms rond de 100 euro. Toen ik hem zag bij hmv voor 68 incl verzenden toch besteld. Het is in mijn ogen een tijdloze film.

Dit jaar de smaak wel weer te pakken met verzamelen. Hoop ooit ook nog de steelbook van Watchmen te krijgen en Who Framed Roger Rabbit. Deze twee zijn momenteel niet te betalen en het is hopen op een heruitgave.

• ZesBarkiePK
Fijne kerstdagen allemaal! 🎄
Ik zou het stiekem wel leuk vinden om weer eens wat foto’s van jullie (4K) blu-ray verzameling of steelbook collecties te zien.
Altijd leuk om inspiratie op te doen en te zien wat iedereen de afgelopen tijd in huis heeft gehaald.
Heb je een paar echte pronkstukken in de kast staan, dan mogen die wat mij betreft ook gerust even geshowd worden! 😎

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online

In Brussel en Wijnegem viel het toch heel erg tegen. Meer pluche beesten en merchandise dan goeie titels voor een goede prijs. Daar viel het aanbod zeker tegen als je het vergelijk met HMV in de UK. Zou je ook online op HMV kunnen bestellen en hier laten bezorgen? Of gewoon op een NL adres?

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:58:
Chernobyl moest ik helaas omruilen vanwege een flinke deuk [...]
Waar heb je deze mooie editie gekocht ? Heel nice!

• Dagarkin
Odeklontje schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:28:
[...]

Waar heb je deze mooie editie gekocht ? Heel nice!
37 euro Bol

• nlscavenger
Odeklontje schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:26:
[...]

In Brussel en Wijnegem viel het toch heel erg tegen. Meer pluche beesten en merchandise dan goeie titels voor een goede prijs. Daar viel het aanbod zeker tegen als je het vergelijk met HMV in de UK. Zou je ook online op HMV kunnen bestellen en hier laten bezorgen? Of gewoon op een NL adres?
HMV verzendt sinds een aantal maanden weer naar Nederland en België, maar niet alle producten kunnen naar NL/BE adres verzonden worden.
Pagina: 1 ... 44 45 Laatste