Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:49
McRagefit schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:12:
[...]
Zeg maar vaarwel aan jouw centjes })
Gezien ik al 1500 DVDs heb van destijds, ben ik daar maar al te goed van op de hoogte :). Het is eigenlijk triestig om te zien hoe DVDs vandaag compleet waardeloos geworden zijn op de 2de hands markt. Zelfs voor €1 raken mensen ze niet meer kwijt. Je kan jezelf gewoon een 1500 collectie kopen voor nog geen €1000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 23:41
Twixie schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:06:
[...]
Je kan jezelf gewoon een 1500 collectie kopen voor nog geen €1000.
Bij sommige kringloopwinkels zijn de dvd's 10 voor 1 euro :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:40
Twixie schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:06:
[...]

Gezien ik al 1500 DVDs heb van destijds, ben ik daar maar al te goed van op de hoogte :). Het is eigenlijk triestig om te zien hoe DVDs vandaag compleet waardeloos geworden zijn op de 2de hands markt. Zelfs voor €1 raken mensen ze niet meer kwijt. Je kan jezelf gewoon een 1500 collectie kopen voor nog geen €1000.
Helemaal mee eens. Toen ik weer met fysieke media begon heb ik heel even de keuze voor DVD gemaakt, puur omdat die in bakken overal verkrijgbaar zijn voor peanuts.
Ik was wat naïef en dacht dat ik blurays wel op de kop kon tikken bij de kringloop aangezien die Amerikaanse verzamelaars daar heel veel 2de hands aankopen doen. In NL kennelijk even anders, men geeft hier niet even een doos blurays aan de kringloop. Tot op de dag van vandaag heb ik in de 4 kringloopwinkels in de stad wel één hele bluray gevonden. Een tekenfilm. :)
DVD’s daarentegen…. Hoeveel wil je er hebben?

Ik heb vroeger een berg DVD’s gehad, nu nog een bergje, maar voor de lol kijk ik geen DVD’s meer. Laatst nog eens geprobeerd, kon er niet meer naar kijken. Eigenlijk gewoon zonde.
Nostalgie, ja. Leuk als verzamelaar, ook dat zeker, maar ik werp er toch echt liever een bluray in om een film te kijken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:57

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Steelbook van wowhd lag vandaag in de bus. Inderdaad niet geweldig verpakt maar vlekkeloos gearriveerd.
Geen extra douanekosten. 5 okt bestelling gedaan dus nog vrij vlot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq9lsL_bsnuHg52HHebhhsI-wTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8nqXKb7e2BcHBUTMpA8MnCk.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:41
Teddieke schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:21:
[...]

Helemaal mee eens. Toen ik weer met fysieke media begon heb ik heel even de keuze voor DVD gemaakt, puur omdat die in bakken overal verkrijgbaar zijn voor peanuts.
Ik was wat naïef en dacht dat ik blurays wel op de kop kon tikken bij de kringloop aangezien die Amerikaanse verzamelaars daar heel veel 2de hands aankopen doen. In NL kennelijk even anders, men geeft hier niet even een doos blurays aan de kringloop. Tot op de dag van vandaag heb ik in de 4 kringloopwinkels in de stad wel één hele bluray gevonden. Een tekenfilm. :)
DVD’s daarentegen…. Hoeveel wil je er hebben?
Ook hier idd de ervaring dat er bijna geen BD te vinden is bij de Rataplan :) Ook een aantal Used Products winkels langs geweest, maar die gaven aan ze een paar jaar geleden allemaal gratis te hebben weggegeven.

Marktplaats heeft als koper van tweedehands BD's wel weer echt zijn waarde gevonden voor mij. Al weet ik dan weer niet of ik als verkoper de moeite ga nemen om discs die ik dubbel heb (zonder papieren inzet) er op ga zetten. Dan misschien toch de tweedehands in de buurt.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

dialMforMike schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:47:
Dan misschien toch de tweedehands in de buurt.
Wat krijg je daar dan nog voor een Bluray disc? Gemiddeld.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddieke
dialMforMike schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

Ook hier idd de ervaring dat er bijna geen BD te vinden is bij de Rataplan :) Ook een aantal Used Products winkels langs geweest, maar die gaven aan ze een paar jaar geleden allemaal gratis te hebben weggegeven.

Marktplaats heeft als koper van tweedehands BD's wel weer echt zijn waarde gevonden voor mij. Al weet ik dan weer niet of ik als verkoper de moeite ga nemen om discs die ik dubbel heb (zonder papieren inzet) er op ga zetten. Dan misschien toch de tweedehands in de buurt.
Marktplaats is ook de plek waar ik het meeste vandaan haal. Verzendkosten is dan vaak jammer. Ik probeer dan wat te bundelen maar dan krijg je weer zo’n B-garnituur in je verzameling. Helaas geen ‘dealers’ in de buurt.
De Used Products hier in Assen heeft ze wel en krijgt ook wat nieuwe binnen maar niet met schipladingen tegelijk en enkel de massa-titels. Kosten altijd 2,99.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dialMforMike
daffie82 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:17:
[...]

Wat krijg je daar dan nog voor een Bluray disc? Gemiddeld.
Nee niks, het gaat mij puur om dat ik dan met zo min mogelijk moeite (hopelijk) iemand blij kan maken. Voor die 1/2 euro op marktplaats vind ik het dan bijna teveel moeite, en heel boeiend zijn de titels ook niet, dus dan blijft het alsnog weer lang hier liggen en daar ben ik niet van :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wat er soms gevraagd wat op marktplaats gevraagd wordt voor 2e hands Blu ray is bizar. Into the wild 13 euro wel incl verzenden

Voor een 2e hands schijfje. Koekoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Deruxian schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:13:
Wat er soms gevraagd wat op marktplaats gevraagd wordt voor 2e hands Blu ray is bizar. Into the wild 13 euro wel incl verzenden

https://www.amazon.co.uk/dp/B0028PIQEM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Nou Nou 13 hele euro incl verzendkosten dat is ook de wereld niet. Iets met vraag en aanbod enzo. Als je persee een versie met NL ondertiteling wil dan heb je weinig keus. Als je Engelse subs prima vind zijn ze nieuw goedkoper

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:19

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ook op bol.com een euro of 15, wellicht niet de meest populaire film hier. (pssst... voor blurays heeft bol.com ook 3 voor 20 euro acties)

En kringloop winkels is vaak max DVD ja. Of videobanden voor de liefhebber. :*)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

En in die ''actie'' zitten dan ruk versies zoals Amelie Poulin in lage bitrate VC-1 kwaliteit op een BD25 schijfje. Echt waardeloos vaak die NL versies. You have been warned.

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 16-10-2025 15:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:46
Amelie is van Paradiso. Hun BD van The Boy and the Heron heeft ook een VC-1 encode met veel compressie artefacten. BDs van lokale distributeurs laat ik meestal links liggen.

----------------------

Gisteren weer van Amazon.com een pakketje met gift bag optie ontvangen. Ook weer in een doos i.p.v. bubbelenvelop. Dit keer wel de juiste item (The Project A Collection) in de gift bag en ze hebben de item in papier gewikkeld.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dIntXI6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2jkuEvP.jpg

En vandaag deze ontvangen van DiabolikDVD:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xXCKbbf.jpg

DiabolikDVD is een prima winkel. Ze lijken een lagere waarde te noteren omdat het te betalen BTW bedrag niet overeenkomt met de echte waarde. Ze hebben een 10% kortingscode voor je eerste bestelling als je je inschrijft voor hun newsletter. Dit is mijn tweede bestelling daar.

[ Voor 18% gewijzigd door nlscavenger op 16-10-2025 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ook geen extra douane kosten bij DiabolikDVD?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nlscavenger
daffie82 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:14:
Ook geen extra douane kosten bij DiabolikDVD?
Heb €18,27 aan FedEx moeten betalen (€8,27 BTW + €10 voorschotprovisie)

Bij mijn vorige bestelling ook hetzelfde BTW bedrag, plus voorschotprovisie van €6. Enkele weken later kreeg ik nog een extra factuur van €3 voor de voorschotprovisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

daffie82 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:48:
En in die ''actie'' zitten dan ruk versies zoals Amelie Poulin in lage bitrate VC-1 kwaliteit op een BD25 schijfje. Echt waardeloos vaak die NL versies. You have been warned.
Ja bij blurays moet je inderdaad checken welke versie je koopt. Daar kan nog veel meer verschil inzitten dan bij 4K versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-10 11:11

Dus wat je wil zeggen, denk je dat dit aan de hoge kant is? 8)7 https://www.marktplaats.n...d-heat-bluray-gratis-film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddieke

Ik heb 2x in de buidel getast wat dat betreft waarbij ik mijn eigen regel heb gebroken. Verder blijf ik graag weg van dat soort bedragen, anders wordt het me te gortig.
Alleen voor Apocalypse Now en Jesus Christ Superstar heb ik 15+ betaald. Beide blurays met NL subs.
Ik was het zoeken een beetje zat en ze kwamen binnen 1 week beide op mijn pad.

Into the Wild zou ik ook nog wel willen maar daar kan ik ook een leuke 4K voor kopen.

Life is all about priorities. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Teddieke op 17-10-2025 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34

freshy98

Atari

Dus rond de 10 euro voor de film ansich. Verzendkosten doe je niks aan, dat kan je de verkoper niet kwalijk nemen.
Maar wat verwacht je dan, dat ze gratis worden weg gegeven, inclusief verzendkosten?
Beetje realistisch blijven mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

freshy98 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:18:
[...]

Dus rond de 10 euro voor de film ansich. Verzendkosten doe je niks aan, dat kan je de verkoper niet kwalijk nemen.
Maar wat verwacht je dan, dat ze gratis worden weg gegeven, inclusief verzendkosten?
Beetje realistisch blijven mag ook wel.
Dat mag inderdaad en dat ben ik ook vind ik. Hoe je erbij komt dat ik verwacht dat ze gratis worden weggegeven incl verzendkosten weet ik ook niet maar dit zal grappig bedoeld zijn.
10 euro voor een tweedehands product op een verouderd medium.

[ Voor 12% gewijzigd door Deruxian op 17-10-2025 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34

freshy98

Atari

Deruxian schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:08:
[...]

Dat mag inderdaad en dat ben ik ook vind ik. Hoe je erbij komt dat ik verwacht dat ze gratis worden weggegeven incl verzendkosten weet ik ook niet maar dit zal grappig bedoeld zijn.
10 euro voor een tweedehands product op een verouderd medium.
Ja, de sarcasme vliegt over je hoofd. Dat is duidelijk.

En verouderd? Het is nog altijd relevant. Word geproduceerd.
Jij bent iemand voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verouderd medium lol.
Kijk eens om je heen bij ''normale'' mensen. Het merendeel gebruikt nog gewone DVD's en kan niet eens Bluray afspelen. Of kijkt alleen Netflix.

Anyway, even 3 films gekocht op amazon.fr die ik zelf nog niet gezien heb maar wel op mijn verlanglijstje stonden. Staan ook alle 3 in de actie ''koop er 2 voor 25 euro''.
Le Samourai is een andere release dan de Criterion maar gebruikt wel dezelfde master. Op blu-ray.com zijn er die de Franse versie duidelijk beter vinden maar er zijn ook mensen die de Criterion beter vinden. Die laatste heeft enkel HDR10. De Franse Pathé heeft Dolby Vision.
https://forum.blu-ray.com...p=22502217&postcount=2032
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ym9hTUo3EQM9sqZCNVPW4P5xuO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JCviYJ9LNu8Hsn7IEoNd3Uuc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 17-10-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

freshy98 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Ja, de sarcasme vliegt over je hoofd. Dat is duidelijk.

En verouderd? Het is nog altijd relevant. Word geproduceerd.
Jij bent iemand voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.
Dat laatste is een hele rare opmerking, maar goed, we laten het hier maar bij.

(En zoek een op wat sarcasme betekent)

[ Voor 5% gewijzigd door Deruxian op 17-10-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westers
In Duitsland 3 voor 2 (voor wie niet allergisch is voor Duitse titels op de cover):
https://www.amazon.de/promotion/psp/A2GZG9PZ4OPIAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddieke
westers schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:21:
In Duitsland 3 voor 2 (voor wie niet allergisch is voor Duitse titels op de cover):
https://www.amazon.de/promotion/psp/A2GZG9PZ4OPIAO
Die titels zijn vaak wel om te lachen. Ik koop het liefste gewoon de NL-variant maar ben me bewust dat die pool gewoon steeds kleiner wordt. De laatste die ik heb gekocht buiten NL is de Cornetto Trilogy. Duitse uitgave, NL subs.

Ik lig wel voor de deur van Bol voor Ballerina komende week. Betaal ik graag de volle mep voor.

En och, een boek kost tegenwoordig ook dik 20 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Teddieke schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:07:
[...]

Ik lig wel voor de deur van Bol voor Ballerina komende week. Betaal ik graag de volle mep voor.
Heb Ballerina al zo'n 1,5 maand in de pre-order staan, komt morgen binnen als het goed is.

https://www.amazon.fr/dp/...11265561_t_fed_asin_title

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddieke
MasterCypher25 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:16:
[...]

Heb Ballerina al zo'n 1,5 maand in de pre-order staan, komt morgen binnen als het goed is.

https://www.amazon.fr/dp/...11265561_t_fed_asin_title
Die steelbooks zijn meestal erg fraai maar ik heb het premiumbedrag er niet voor over.
Ben heel benieuwd. De John Wicks heb ik op BR en zien er al fantastisch uit. Mogelijk upgrade ik die nog eens als er een NL set komt.
Wat actie en vechtscenes betreft kan er weinig aan die franchise tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Teddieke schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:28:
[...]

Die steelbooks zijn meestal erg fraai maar ik heb het premiumbedrag er niet voor over.
Ben heel benieuwd. De John Wicks heb ik op BR en zien er al fantastisch uit. Mogelijk upgrade ik die nog eens als er een NL set komt.
Wat actie en vechtscenes betreft kan er weinig aan die franchise tippen.
Ieder zijn meug toch? Dit was voor mij ook de eerste pre-order eerlijk gezegd en ik vind de prijs wel meevallen.
John Wick.....Ja, dat is een klasse apart, zeker als je ze afspeelt met DoVi en DoAt! NL set zie ik zo 1, 2, 3 niet verschijnen, wat wel jammer is, ik ga denk voor de Duitse versie en dan zet ik er wel zelf subs onder na het rippen....

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:08
MasterCypher25 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:35:
[...]

Ieder zijn meug toch? Dit was voor mij ook de eerste pre-order eerlijk gezegd en ik vind de prijs wel meevallen.
John Wick.....Ja, dat is een klasse apart, zeker als je ze afspeelt met DoVi en DoAt! NL set zie ik zo 1, 2, 3 niet verschijnen, wat wel jammer is, ik ga denk voor de Duitse versie en dan zet ik er wel zelf subs onder na het rippen....
Weet er toevallig iemand welke subs die Duitse versie heeft? Volgens blu-ray.com en foto's van de achterkant enkel Duits, maar dat lijkt me sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

McRagefit schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:42:
[...]

Weet er toevallig iemand welke subs die Duitse versie heeft? Volgens blu-ray.com en foto's van de achterkant enkel Duits, maar dat lijkt me sterk..
Toch is het zo helaas, alleen DE subs..... :(

https://www.amazon.nl/Joh...7GQW/ref=tmm_frk_swatch_0

[ Voor 12% gewijzigd door MasterCypher25 op 17-10-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
Maar kijk je daarvoor naar de achterkant? Die klopt niet altijd in mijn ervaring, heb bv de Franse versie van Braveheart: daar staat op de achterkant Engels en Frans, maar op de disc staan er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

McRagefit schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:11:
[...]

Maar kijk je daarvoor naar de achterkant? Die klopt niet altijd in mijn ervaring, heb bv de Franse versie van Braveheart: daar staat op de achterkant Engels en Frans, maar op de disc staan er meer.
Uhhhhh.... Ja, dat is toch het eerste waar je van uit gaat lijkt mij. Als je nog even geduld hebt, ik wil de box binnenkort aanschaffen, kan je dan meer duidelijkheid bieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:49
daffie82 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:24:
Kijk eens om je heen bij ''normale'' mensen. Het merendeel gebruikt nog gewone DVD's en kan niet eens Bluray afspelen. Of kijkt alleen Netflix.
Ik ken letterlijk niemand meer die nog DVDs kijkt (maar ook geen BD). Het is gewoon allemaal streaming. Maar als je dan over een vraag over de Netflix tiers van iedereen het antwoord ziet van 'Basic is goed, je mist niets' dan zegt dat natuurlijk ook wel veel :) (als is Basic nu wel ook al 720p ipv SD, dacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Twixie schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:30:
[...]

Ik ken letterlijk niemand meer die nog DVDs kijkt (maar ook geen BD). Het is gewoon allemaal streaming. Maar als je dan over een vraag over de Netflix tiers van iedereen het antwoord ziet van 'Basic is goed, je mist niets' dan zegt dat natuurlijk ook wel veel :) (als is Basic nu wel ook al 720p ipv SD, dacht ik).
Ik kijk met regelmaat nog dvd's, simpelweg omdat die nog niet vervangen zijn door BR's. Sommige zijn moeilijk of niet te vinden en ben ik blij dat ik ze nog op dvd heb liggen. Heb hier ook een aparte 1080p BR speler staan die ook dvd's aan kan, daarnaast heb ik een LG 4K BR speler staan en komt er binnenkort een Panasonic 820 bij.... Misschien een beetje overdadig, maar zo heb ik het graag.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
MasterCypher25 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:23:
[...]

Uhhhhh.... Ja, dat is toch het eerste waar je van uit gaat lijkt mij. Als je nog even geduld hebt, ik wil de box binnenkort aanschaffen, kan je dan meer duidelijkheid bieden....
Geduld heb ik zeker, die gaat niet direct verdwijnen denk ik 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

McRagefit schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:59:
[...]

Geduld heb ik zeker, die gaat niet direct verdwijnen denk ik 🙂
Nou, ik heb net besloten dat ik hem op 2 november bestel, dus de 3e of 4e november zal je antwoord hebben! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
MasterCypher25 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:01:
[...]

Nou, ik heb net besloten dat ik hem op 2 november bestel, dus de 3e of 4e november zal je antwoord hebben! ;)
Ter info, gaat over deze versie. Heeft op de disc minstens 10 talen (zoals je ziet zelfs het menu in het Nederlands).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Z89UQAWlLvIrVgLt98Nsm93f2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GIIjbMeBmUFOsG5g8sWF4BQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSwZXI9Cc0QH5b3wwS7PLcr3QA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZLcnhWq4phtNWpoiOM6x3aQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2674gStDnykynqFk6xSBEf3X1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EubFFloSMPx3ttjCVGQoRBvE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

McRagefit schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:09:
[...]

Ter info, gaat over deze versie. Heeft op de disc minstens 10 talen (zoals je ziet zelfs het menu in het Nederlands).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie het ja, je zou toch verwachten dat het minstens op de hoes vermeld zou staan.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zeker klopt de achterkant niet altijd.
Doe gewoon 10 random 4k discs checken op blu-ray.com en je ziet zeker bij 5 verschillen met wat op de achterkant staat :)

5 op 10 zal wat overdreven zijn trouwens. Maar toch 1 a 2 van de 10, gok ik.

[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 17-10-2025 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:44
MasterCypher25 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:01:
[...]

Ook voor @McRagefit Ik heb laatst de Franse versie via Amazon.fr gekocht, en die boxset heeft inderdaad alleen Franse ondertiteling. Ik vermoed dat dat bij de Duitse versie niet anders zal zijn. Ik heb uiteindelijk voor de Franse gekozen omdat die op BD-100-schijven is gebrand. Maar goed, wie weet heb jij meer geluk!

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:41:
[...]

Ook voor @McRagefit Ik heb laatst de Franse versie via Amazon.fr gekocht, en die boxset heeft inderdaad alleen Franse ondertiteling. Ik vermoed dat dat bij de Duitse versie niet anders zal zijn. Ik heb uiteindelijk voor de Franse gekozen omdat die op BD-100-schijven is gebrand. Maar goed, wie weet heb jij meer geluk!
De Duitse versie is ook op BD-100 schijfjes gebrand, alleen de subs zijn anders... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
MasterCypher25 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:49:
[...]

De Duitse versie is ook op BD-100 schijfjes gebrand, alleen de subs zijn anders... ;)
Dan had ik toch liever de Duitse versie gehad. Volgende keer check ik het eerst even met jou! :)

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:07:
[...]

Dan had ik toch liever de Duitse versie gehad. Volgende keer check ik het eerst even met jou! :)
He has seen the light, oh Lord! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teddieke
Het zal een hele legitieme reden hebben dat ze het niet doen maar pomp die discs vol subs en je hebt een veel grotere afzetmarkt.
Zou ik zeggen met mijn simpele brein. 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westers
Teddieke schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:07:
[...]

Die titels zijn vaak wel om te lachen. Ik koop het liefste gewoon de NL-variant maar ben me bewust dat die pool gewoon steeds kleiner wordt. De laatste die ik heb gekocht buiten NL is de Cornetto Trilogy. Duitse uitgave, NL subs.

En och, een boek kost tegenwoordig ook dik 20 euro.
Ik heb in de 3 voor 2 in Duitsland onder andere Im Westen Nichts Neues en Der Untergang gekocht. In die gevallen hoef ik me ook niet te ergeren aan de Duitse titels O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

westers schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:09:
[...]

Ik heb in de 3 voor 2 in Duitsland onder andere Im Westen Nichts Neues en Der Untergang gekocht. In die gevallen hoef ik me ook niet te ergeren aan de Duitse titels O-)
Wat was de derde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westers
The Name of the Rose (heeft alleen een Duitse en Franse 4K release, maar de Franse heeft geen Engelse subtitles).

[ Voor 9% gewijzigd door westers op 18-10-2025 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:05
westers schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:18:
[...]

The Name of the Rose (heeft alleen een Duitse en Franse 4K release, maar de Franse heeft geen Engelse subtitles).
Duitse ook niet volgens https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=373889&page=2 alleen voor de stukken in het Latijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nlscavenger
Ik heb donderdag de Franse/Benelux Warner Bros release van South Park: Bigger, Longer & Uncut ontvangen van Amazon.fr. Inmiddels staat die ook op Bol. Hij heeft Nederlandse ondertiteling en geen extra's.

De eerste 30 seconden van de 4K master zijn vervangen met de SD master van Warner Bros, omdat de 4K master begint met de Paramount logo. Ze waren te lui om een simpele logo transitie te maken.

Desondanks kan je beter voor de Warner Bros release gaan, omdat de audio van de Paramount release niet synchroon loopt met het beeld. Aan het begin is er een verschil van rond de 30ms, tegen het einde van de film 210ms.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Disc Title:     South Park: Bigger, Longer, & Uncut
Disc Label:     SOUTH_PARK_BIGGER_LONGER_UNCUT
Disc Size:      60,028,200,410 bytes
Protection:     AACS2
Playlist:       00800.MPLS
Size:           59,437,289,472 bytes
Length:         01:21:12.867
Total Bitrate:  97.58 Mbps
Video:          MPEG-H HEVC Video / 87,298 kbps / 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / HDR10 / Limited Range / BT.2020 / PQ / BT.2020 non-constant / Mastering display color primaries: Display P3 / Mastering display luminance: min: 0.0050 cd/m2, max: 4000.0000 cd/m2 / Maximum Content Light Level: 1292 cd / m2 / Maximum Frame-Average Light Level: 279 cd/m2
Audio:          English / DTS-HD Master Audio / 5.1 / 48 kHz /  4321 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz /  1509 kbps / 24-bit)
Audio:          French / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz /   640 kbps / DN -27dB
Audio:          Spanish / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz /   640 kbps / DN -27dB
Subtitle:       English / 62.40 kbps
Subtitle:       French / 42.73 kbps
Subtitle:       Spanish / 49.05 kbps
Subtitle:       Dutch / 39.42 kbps
Subtitle:       French / 11.13 kbps
Subtitle:       Spanish / 0.62 kbps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westers
Ah, dan is blu-ray.com niet helemaal volledig. In ieder geval beter geen ondertitels dan geforceerde Franse ondertitels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
nlscavenger schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:28:
Ik heb donderdag de Franse/Benelux Warner Bros release van South Park: Bigger, Longer & Uncut ontvangen van Amazon.fr. Inmiddels staat die ook op Bol. Hij heeft Nederlandse ondertiteling en geen extra's.

De eerste 30 seconden van de 4K master zijn vervangen met de SD master van Warner Bros, omdat de 4K master begint met de Paramount logo. Ze waren te lui om een simpele logo transitie te maken.

Desondanks kan je beter voor de Warner Bros release gaan, omdat de audio van de Paramount release niet synchroon loopt met het beeld. Aan het begin is er een verschil van rond de 30ms, tegen het einde van de film 210ms.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Disc Title:     South Park: Bigger, Longer, & Uncut
Disc Label:     SOUTH_PARK_BIGGER_LONGER_UNCUT
Disc Size:      60,028,200,410 bytes
Protection:     AACS2
Playlist:       00800.MPLS
Size:           59,437,289,472 bytes
Length:         01:21:12.867
Total Bitrate:  97.58 Mbps
Video:          MPEG-H HEVC Video / 87,298 kbps / 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / HDR10 / Limited Range / BT.2020 / PQ / BT.2020 non-constant / Mastering display color primaries: Display P3 / Mastering display luminance: min: 0.0050 cd/m2, max: 4000.0000 cd/m2 / Maximum Content Light Level: 1292 cd / m2 / Maximum Frame-Average Light Level: 279 cd/m2
Audio:          English / DTS-HD Master Audio / 5.1 / 48 kHz /  4321 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz /  1509 kbps / 24-bit)
Audio:          French / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz /   640 kbps / DN -27dB
Audio:          Spanish / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz /   640 kbps / DN -27dB
Subtitle:       English / 62.40 kbps
Subtitle:       French / 42.73 kbps
Subtitle:       Spanish / 49.05 kbps
Subtitle:       Dutch / 39.42 kbps
Subtitle:       French / 11.13 kbps
Subtitle:       Spanish / 0.62 kbps
Bedankt voor het delen! Dit is goed om te weten. Ik heb dezelfde film besteld, alleen dan via Amazon.com. Blijkt de Paramount uitgave te zijn. Ik moet ‘m nog kijken, maar hopelijk valt dat audio-issue niet al te veel op, ik let er even op als ik ga kijken.

Ik weet trouwens niet of je een beetje een South Park fan bent, maar ik toevallig wel, en ik heb een proef abonnement op Prime genomen bij Amazon.com om alle seizoenen en specials te verzamelen. Ze hebben daar alles en zelfs met de tax er bovenop is het nog veel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:14
Kom zojuist toevallig op BOL een aankondiging tegen voor de Jurassic Park film collectie ( eerste 3 films) op 4k ultra hd blu-ray!

Heel vet om deze films in deze kwaliteit opnieuw te gaan bekijken.

Te pre-orderen voor levering rond 1-11....

Maar gelijk gedaan voor dat deze box is uitverkocht met de feestdagen in aantocht....

[ Voor 15% gewijzigd door Scorpio861 op 18-10-2025 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddieke
Scorpio861 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:09:
Kom zojuist toevallig op BOL een aankondiging tegen voor de Jurassic Park film collectie ( eerste 3 films) op 4k ultra hd blu-ray!

Heel vet om deze films in deze kwaliteit opnieuw te gaan bekijken.

Te pre-orderen voor levering rond 1-11....

Maar gelijk gedaan voor dat deze box is uitverkocht met de feestdagen in aantocht....
Heb ‘m ook maar in pre-order gezet, inc. de Jurassic World trilogy.
Toch maar wel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:14
Teddieke schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:16:
[...]

Heb ‘m ook maar in pre-order gezet, inc. de Jurassic World trilogy.
Toch maar wel. >:)
Ik kan het ook niet laten , veel plezier gehad van de eerste drie films, vindt de latere films wel een heel stuk minder, iets te gelikt en overdreven allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:15
Die Jurassic Park films zijn er toch al lang op 4K? Ik heb de “Jurassic World (Ultimate Collection) 4K” met 6 films. Of is er hier sprake van een nieuwe (betere) versie?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
PatrickC schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:27:
Die Jurassic Park films zijn er toch al lang op 4K? Ik heb de “Jurassic World (Ultimate Collection) 4K” met 6 films. Of is er hier sprake van een nieuwe (betere) versie?
Ja ik lees er alleen maar goede dingen over, de nieuwe Jurassic Park trilogie is interessant omdat:

- De nieuwe 2025-4K-trilogie heeft Dolby Vision + Atmos ondersteuning voor alle drie de films, een kleine stap vooruit ten opzichte van eerdere uitgaven.
- Bij de 1993-film werd in een technische review opgemerkt dat de beeldkwaliteit subtiel is verbeterd: de kleurcorrectie is aangepast (minder magenta in één scène), en de gemiddelde videobitrate is hoger van 50,8 Mbps naar 63,9 Mbps.
- De audio-tracks zijn in de nieuwste set beter uitgerust: Atmos / TrueHD 7.1 wordt genoemd voor de nieuwe uitgave.

Dus ik ben heel erg benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teddieke
Het meeste van wat ik lees is dat het een kleine upgrade is ten opzichte van de vorige uitgave. Voornamelijk door DV.
Ik had ze nog niet dus ben blij met deze nieuwe uitgave. Of het echt nuttig is om van 4K naar 4K te upgraden wordt in twijfel getrokken.

Gisteren op MP nog een leuke deal gemaakt voor 20 euro…..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lz3qd0U4rWlRXmQblx4CL_SE3E0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhUF7R7i3cCoUd287QdaJNml.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westers
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:34:
[...]

Ja ik lees er alleen maar goede dingen over, de nieuwe Jurassic Park trilogie is interessant omdat:

- De nieuwe 2025-4K-trilogie heeft Dolby Vision + Atmos ondersteuning voor alle drie de films, een kleine stap vooruit ten opzichte van eerdere uitgaven.
- Bij de 1993-film werd in een technische review opgemerkt dat de beeldkwaliteit subtiel is verbeterd: de kleurcorrectie is aangepast (minder magenta in één scène), en de gemiddelde videobitrate is hoger van 50,8 Mbps naar 63,9 Mbps.
- De audio-tracks zijn in de nieuwste set beter uitgerust: Atmos / TrueHD 7.1 wordt genoemd voor de nieuwe uitgave.

Dus ik ben heel erg benieuwd!
Hmm, ik vind een DTS:X versus Atmos en HDR10 VS DV wel heel minimaal. Wellicht dat ik een keer overstag ga als ze Jurassic Park 1 separaat uitbrengen. Om de andere films geef ik zelf te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
westers schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:47:
[...]

Hmm, ik vind een DTS:X versus Atmos en HDR10 VS DV wel heel minimaal. Wellicht dat ik een keer overstag ga als ze Jurassic Park 1 separaat uitbrengen. Om de andere films geef ik zelf te weinig.
Mijn ongetrainde ogen zullen het verschil waarschijnlijk niet eens zien.
Maar omdat ik de Jurassic Park-films nog niet heb, is deze 2025-trilogie wel meteen een mooie kans om ze in huis te halen.
De Jurassic World-films heb ik al los op 4K aangeschaft, die ga ik niet vervangen, al schijnen die ook een kleine upgrade te hebben gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Net Ballarina Special Edition Steelbook binnen gehad, dat wordt vanavond lekker languit op de bank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddieke
MasterCypher25 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:43:
Net Ballarina Special Edition Steelbook binnen gehad, dat wordt vanavond lekker languit op de bank!
Have fun. Toffe actie, vette wereld, goede vechtscenes.
Ik hoop ‘m komende week binnen te krijgen.

Ik zag opeens V for Vendetta in mijn Bol-lijst op de 2 voor 30 staan dus die ook maar in het mandje gegooid samen met Dial of Destiny.

Heel vreemd. Ik heb notificaties aanstaan voor aanbiedingen in mijn lijst maar heb er nog nooit een popup van gezien. (En yes, notificatie staat aan voor de Bol-app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Teddieke schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:41:
[...]

Have fun. Toffe actie, vette wereld, goede vechtscenes.
Ik hoop ‘m komende week binnen te krijgen.

Ik zag opeens V for Vendetta in mijn Bol-lijst op de 2 voor 30 staan dus die ook maar in het mandje gegooid samen met Dial of Destiny.

Heel vreemd. Ik heb notificaties aanstaan voor aanbiedingen in mijn lijst maar heb er nog nooit een popup van gezien. (En yes, notificatie staat aan voor de Bol-app)
Dank je! Gaat zeker lukken.... Vrees ik! :P Heb jij de NL of Franse versie? Ik de Franse en heb al NL subs gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddieke
MasterCypher25 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:47:
[...]

Dank je! Gaat zeker lukken.... Vrees ik! :P Heb jij de NL of Franse versie? Ik de Franse en heb al NL subs gedownload.
NL versie die komende week uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Teddieke schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:25:
[...]

NL versie die komende week uitkomt.
En dat is ook de Special Edition Steelbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddieke
MasterCypher25 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:02:
[...]

En dat is ook de Special Edition Steelbook?
Nee, normale uitgave. 21,99
Ik verwacht ‘m eigenlijk nog wel een keer bij de 2 voor 30 maar deze moet in mijn verzameling. En dat van die 2 voor 30 dacht ik ook van Master and Commander maar dat is er tot op heden nog niet van gekomen.

[ Voor 33% gewijzigd door Teddieke op 19-10-2025 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nlscavenger
Ballerina NL UHD is van Searchers. Hun encode van Devotion is een mixed bag; heeft meer grain dan de Paramount release, maar er zijn ook ernstige compressie artefacten.

Vind het jammer hoe inconsistent de Nederlandse John Wick releases zijn.
- JW 1 BD van A-Film/DFW heeft verkeerde gamma.
- JW 2 BD heeft zelfde encode als Spaanse. Beter dan US (UK BD is gecensureerd)
- JW 3 BD+UHD heeft zelfde encode als Franse/Spaanse. Beter dan US/UK.
- JW 4 BD+UHD deelt geen encodes, waarschijnlijk vanwege het wegvallen van eOne Spanje. UHD is slechter dan US/UK. BD beter dan US/UK, maar heeft mogelijk een colorspace conversie fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb raised blacks opgemerkt bij ballerina. iemand anders? ik vind de deep-blacks tegenvallen buiten de vlammewerper scene.

[ Voor 53% gewijzigd door Farabi op 19-10-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:47:
ik heb raised blacks opgemerkt bij ballerina. iemand anders? ik vind de deep-blacks tegenvallen buiten de vlammewerper scene.
Kijk je in cmv4.0 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ja, heb ik al omgezet inderdaad. alsnog viel mij de inky black op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik heb weer een paar leuke nieuwe aanwinsten!

Omdat het maar lastig is om South Park ergens te streamen en streamingdiensten nu zelfs hele afleveringen verwijderen heb ik besloten om alle seizoenen fysiek in huis te halen. Seizoen 1 t/m 5 en 6 t/m 10 zijn nog onderweg. Ik heb er via Amazon.com een proefabonnement op Prime voor genomen. Het scheelt niet echt in verzendkosten, maar je kunt ze daar wel voor zo’n 30 dollar per stuk krijgen als Prime lid. Misschien koop ik later ook nog de South Park specials, maar voorlopig kan ik hier wel even mee vooruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GD62wlzLY0rwOCSwy5nO7j6Vn6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqwW01k8xvryetJgFPtBjTzk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cU-S_xSXpd_bkLwx3wNhKYrU4C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHkgKXJ0aZf1QBXKDvngKUUI.jpg?f=fotoalbum_large

En hier had @MasterCypher25 het ook al over: de special edition steelbook van Ballerina. Supergaaf gedaan, en hij staat perfect naast de John Wick boxset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcrorbynFS9Ox45PQwWE6mMjsuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6tCac8SjIWujcyzEhaNbH1o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IefxSRPg63Dw4xKVkgigvegZgTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66Uow4QedrLmhoqcXNtdwJSy.jpg?f=fotoalbum_large

Tot slot nog twee toppers: één van m’n favoriete films, Tropic Thunder, een komische klassieker en als je het mij vraagt een meesterwerk uit 2008. En de steelbook van Mission Impossible – The Final Reckoning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGs_jCwQEMeJLUyssc4C2CZRTDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEwQ0o21rz8FUomZpnHZh9aX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan wel zeggen dat ik mij dit weekeind goed vermaakt heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teddieke
Jullie praten echt een niveau te hoog voor mij met die encoding, kleurtermen en afkortingen.
Ik vraag me af of mijn gewone mens-ogen al dat verschil zien 😝

@ZesBarkiePK Mooi stel wat je hebt gekocht. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Teddieke schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:03:
Jullie praten echt een niveau te hoog voor mij met die encoding, kleurtermen en afkortingen.
Of je het verschil ziet hangt van heel veel factoren af.
1) hoe is je zicht?
2) wat voor tv gebruik je?
3) gebruik je je tv in een gekalibreerde modus?
4) hoe ver zit je van je tv?
5) kijk je op een OLED? Zoja, kijk je in een donkere kamer?
6) zo kan ik nog wel even verder gaan... ;)

Los daarvan: als ik 20 tot 50 euro betaal voor een UHD film wil ik de beste versie die er op dat moment is. Maakt me nog niet zoveel uit hoe groot de verschillen zijn. Gaat om het principe :)

[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 19-10-2025 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Teddieke schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:03:

@ZesBarkiePK Mooi stel wat je hebt gekocht. 👍
Zie het als een goed ingestelde horloge waar de veren, wijzers en alle andere mechanische onderdelen in harmonie werken.

Voor de pure hobbyist erg belangrijk en een stukje gemoedsrust. of je nu het verschil merkt of niet..

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 19-10-2025 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teddieke
Het is mij ook niet tot doel de draak te steken met jullie, laat dat duidelijk zijn 😉
Ik vind het hartstikke mooi als mensen zo diep in de materie duiken.

Met mijn ongekalibreerde OLED805, UB820 en Q800D geeft dit voor mijn ogen, en die van mijn vrouw, een perfecte filmavond.

Enige waar ik een beetje info vandaan haal is bluray.com en dit draadje, wat informatief en leuk is.

Voor mij blijft NL subs een 100% must have dus de versie die Bol gaat verkopen zal de best mogelijke ervaring voor ons zijn.

Ik vind het wel een hele vreemde gewaarwording dat er meerdere partijen aan een film sleutelen en die vervolgens ook in verschillende uitgaves op de markt brengen.

Subs, menu’s en eventueel extra’s kan ik me voorstellen maar een compleet andere verwerking van de film is bijna zonde van de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Teddieke schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:20:
Het is mij ook niet tot doel de draak te steken met jullie, laat dat duidelijk zijn 😉
Ik vind het hartstikke mooi als mensen zo diep in de materie duiken.

Met mijn ongekalibreerde OLED805, UB820 en Q800D geeft dit voor mijn ogen, en die van mijn vrouw, een perfecte filmavond.

Enige waar ik een beetje info vandaan haal is bluray.com en dit draadje, wat informatief en leuk is.

Voor mij blijft NL subs een 100% must have dus de versie die Bol gaat verkopen zal de best mogelijke ervaring voor ons zijn.

Ik vind het wel een hele vreemde gewaarwording dat er meerdere partijen aan een film sleutelen en die vervolgens ook in verschillende uitgaves op de markt brengen.

Subs, menu’s en eventueel extra’s kan ik me voorstellen maar een compleet andere verwerking van de film is bijna zonde van de tijd.
zo vat ik het niet op hoor. ik ben zelfs jaloers op je. een simpele bluraytje erin schuiven en kijken zit er voor ons niet meer in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddieke
Farabi schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:22:
[...]

zo vat ik het niet op hoor. ik ben zelfs jaloers op je. een simpele bluraytje erin schuiven en kijken zit er voor ons niet meer in :P
Haha, zo zag ik ‘m nog niet.
Denk dat ik het ook zo maar laat.

Ik dagdroom wel eens over een aparte bioscoopkamer. Dat zou nog wel een fraaie upgrade zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dialMforMike
nlscavenger schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:06:
[Afbeelding]
Aaah, Urotsukidoji. Wat een toppertje. Benieuwd of ik mijn vriendin daar ooit gek genoeg voor krijg om te kijken :) En dan daarna nooit meer een anima kan voorschotelen.

Gisteren wilde ik Eternal Sunshine kijken, BD die ik al wat jaren heb liggen, maar de speler kan hem niet meer lezen. Even schoon gemaakt met wat water en een microdoekje, maar niets. Iemand nog een tip? Even door de zandbak halen misschien?

Een tijdje terug meldde ik nog een DVD in een BD case te hebben ontvangen van AllTheAnime (Steamboy). Na die te hebben teruggestuurd (verzendkosten), en een nieuwe te hebben ontvangen (invoerkosten), zat er doodleuk weer een DVD in... Duur grapje zo. Ze zijn het nu aan het onderzoeken, misschien zit er in de hele lichting wel een DVD alleen koopt niemand deze titel en krijgen ze er dus nooit klachten over. Op aanraden van nlscavenger allang de Duitse versie gekocht en die ziet er prima uit, hopelijk wordt dit nog netjes opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nlscavenger
dialMforMike schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:21:
[...]
Gisteren wilde ik Eternal Sunshine kijken, BD die ik al wat jaren heb liggen, maar de speler kan hem niet meer lezen. Even schoon gemaakt met wat water en een microdoekje, maar niets. Iemand nog een tip? Even door de zandbak halen misschien?
Misschien helpt inweken in water met vaatwasmiddel, maar als dat niet helpt vrees ik dat de BD van onzuiver materiaal is gemaakt en daardoor dood is. Zou je de Mastering en Mould IFPI codes kunnen posten? Ben benieuwd waar de schijf geperst is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oFqJIx7.png

Ik heb zelf 3 releases die dood zijn: Back to the Future trilogie (2010, NL), Sword of the Stranger (2009, FR), en minstens 1 schijf van Twin Peaks The Entire Mystery (2014, NL). Moet BTTF en Twin Peaks nog vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door nlscavenger op 21-10-2025 00:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Actie bij wowhd.co.uk

Buy 2 In-stock items save 10% with code WICKED10
Buy 3 or more in stock items save 15% with code WICKED15

Geld dus enkel voor in-stock items en niet voor pre-orders, actie eindigd op 26 oktober
Ik heb inmiddels vijf 4K UHD's in de order gezet :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:49:
Actie bij wowhd.co.uk

Buy 2 In-stock items save 10% with code WICKED10
Buy 3 or more in stock items save 15% with code WICKED15

Geld dus enkel voor in-stock items en niet voor pre-orders, actie eindigd op 26 oktober
Ik heb inmiddels vijf 4K UHD's in de order gezet :)
Welke heb je gekocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

The Mist is erg gaaf met 2x de film op BD100 DV/Atmos in kleur en zwartwit. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27
Possessor (Uncut) is toch wel de beste sci-fi en/of body-horror film van de laatste 15 jaar, imho. :)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Gundogan schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:05:
The Mist is erg gaaf met 2x de film op BD100 DV/Atmos in kleur en zwartwit. :Y
Klopt ja, heb hem zelf enkel in kleur gezien dus ben zeer benieuwd naar de zwart-wit versie en waarom ik deze ook heb gekocht :)
josh-hill schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:37:
Possessor (Uncut) is toch wel de beste sci-fi en/of body-horror film van de laatste 15 jaar, imho. :)
Ja echt een geniale en brute film zeg! Het is echter geen film voor de casuals denk ik ;)

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZesBarkiePK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Dank!

Toch weer 4 4K blu-ray’s gevonden in de actie:
- Sinners
- Willow
- A Star Is Born
- The Lion King (2019)
Allemaal films die ik nog niet had op DVD of blu-ray.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

Vrijdag

De Zwarte

nlscavenger schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:06:
Amelie is van Paradiso. Hun BD van The Boy and the Heron heeft ook een VC-1 encode met veel compressie artefacten. BDs van lokale distributeurs laat ik meestal links liggen.

----------------------

Gisteren weer van Amazon.com een pakketje met gift bag optie ontvangen. Ook weer in een doos i.p.v. bubbelenvelop. Dit keer wel de juiste item (The Project A Collection) in de gift bag en ze hebben de item in papier gewikkeld.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

DiabolikDVD is een prima winkel. Ze lijken een lagere waarde te noteren omdat het te betalen BTW bedrag niet overeenkomt met de echte waarde. Ze hebben een 10% kortingscode voor je eerste bestelling als je je inschrijft voor hun newsletter. Dit is mijn tweede bestelling daar.
Urotsukidoji. Is dat werkelijk de ongecensureerde versie? Heel, heel vroeger had ik namelijk de videocd van Legend of the Overfiend. Die was... impactvol.
Jaren later de dvd gevonden die "UNCENSORED!!!11!!!einz!!11" zou zijn. Maar die miste dus toch scènes die wél op de videocd stonden. Die videocd kan ik helaas nergens meer vinden (in de loop der jaren waarschijnlijk kwijtgeraakt of uitgeleend). Nu is het niet zo dat ik met heel veel plezier die scenes wil zien, maar ik vroeg het me af. Ook omdat dit een deel twee is zo te zien.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
Ik keek zojuist op Zavvi en ik zag het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZl8AF_Rij9V0G8967mKs9AmYGs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RZCRNx3Bo5RWug0WfmUhtp62.png?f=user_large

Het is natuurlijk wat de gek ervoor wilt geven, maar dit is toch te gek voor woorden? Je zit tegen de €200 aan als je de gehele serie (vier seizoenen) wilt hebben. De dvd-versies zijn ook relatief duur.

Er zit natuurlijk erg veel hype achter de serie en dat is ook terecht. Het is een zekere meesterwerk, maar dit voelt bijna respectloos.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westers
Mooi, dan wordt het ook tijd om Master and Commander in de 2 voor 30 te gooien. Die kwam 1 dag later uit dan Sinners :)

En Zodiac en Warfare zou ook leuk zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nlscavenger
Vrijdag schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:46:
[...]

Urotsukidoji. Is dat werkelijk de ongecensureerde versie? Heel, heel vroeger had ik namelijk de videocd van Legend of the Overfiend. Die was... impactvol.
Jaren later de dvd gevonden die "UNCENSORED!!!11!!!einz!!11" zou zijn. Maar die miste dus toch scènes die wél op de videocd stonden. Die videocd kan ik helaas nergens meer vinden (in de loop der jaren waarschijnlijk kwijtgeraakt of uitgeleend). Nu is het niet zo dat ik met heel veel plezier die scenes wil zien, maar ik vroeg het me af. Ook omdat dit een deel twee is zo te zien.
De 2 Urotsukidoji sets van Discotek Media zijn zo compleet voor zover mogelijk is, met de OVA en film versies. Zie reviews:
- Legend of the Overfiend
- Sequels of the Overfiend

Let op: bijna alles is in standard definition omdat de film elementen kwijt zijn, behalve de film versie van Legend of the Overfiend; daar hebben ze Amerikaanse film prints van kunnen lenen en scannen.

De film versie van Legend of the Overfiend draait op 1 en 4 november bij Imagine Film Festival in Amsterdam. Ze hebben niet aangegeven of ze de Discotek Media remaster gaan draaien.
RazorMaron schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:12:
Ik keek zojuist op Zavvi en ik zag het volgende:

Het is natuurlijk wat de gek ervoor wilt geven, maar dit is toch te gek voor woorden? Je zit tegen de €200 aan als je de gehele serie (vier seizoenen) wilt hebben. De dvd-versies zijn ook relatief duur.

Er zit natuurlijk erg veel hype achter de serie en dat is ook terecht. Het is een zekere meesterwerk, maar dit voelt bijna respectloos.
Zavvi is duurder dan bijvoorbeeld Rarewaves. Goedkoop is het niet, maar voor anime valt het wel mee, helemaal als je vergelijkt met Japanese releases. Heb dit jaar bijna €300 betaald voor de Japanese volumes van Love Live! Superstar!! seizoen 3 (12 afleveringen).

Persoonlijk vind ik het overpriced, maar om een totaal andere reden: Crunchyroll Blu-ray encodes zijn meuk.

[ Voor 4% gewijzigd door nlscavenger op 24-10-2025 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddieke
PatrickC schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:47:
[...]

Dank!

- Sinners
- Willow
- A Star Is Born
- The Lion King (2019)
Ik vind er nog heel veel in die 2 voor 30 maar ik zit met twee issues. Mijn portemonnee en mijn vrouw :P
Zit net als @westers ook te wachten op M&C.

Voor de rest, rustig aan. Paar bestellingen per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

Vrijdag

De Zwarte

nlscavenger schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:40:
[...]

De 2 Urotsukidoji sets van Discotek Media zijn zo compleet voor zover mogelijk is, met de OVA en film versies. Zie reviews:
- Legend of the Overfiend
- Sequels of the Overfiend

Let op: bijna alles is in standard definition omdat de film elementen kwijt zijn, behalve de film versie van Legend of the Overfiend; daar hebben ze Amerikaanse film prints van kunnen lenen en scannen.

De film versie van Legend of the Overfiend draait op 1 en 4 november bij Imagine Film Festival in Amsterdam. Ze hebben niet aangegeven of ze de Discotek Media remaster gaan draaien.

[...]
Ah dankjewel voor de info. Ik ga er eens naar kijken. Wellicht ook naar dat film festival, lijkt me toch wel tof :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:47:
[...]

Dank!

- Sinners
- Willow
- A Star Is Born
- The Lion King (2019)
Zitten inderdaad wel een hele rits leuke films tussen. Voor nu maar ff de volgende besteld.
- Deadpool & Wolverine
- Topgun Maverick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
nlscavenger schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 00:14:
[...]

Misschien helpt inweken in water met vaatwasmiddel, maar als dat niet helpt vrees ik dat de BD van onzuiver materiaal is gemaakt en daardoor dood is. Zou je de Mastering en Mould IFPI codes kunnen posten? Ben benieuwd waar de schijf geperst is.

[Afbeelding]
Het is een single layer, er is geen tweeds ring met informatie waar de mastering zou moeten staan. De Mould IFPI is 074A. Kan je daar al iets mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Teddieke schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:30:
[...]

Ik vind er nog heel veel in die 2 voor 30 maar ik zit met twee issues. Mijn portemonnee en mijn vrouw :P
Zit net als @westers ook te wachten op M&C.

Voor de rest, rustig aan. Paar bestellingen per maand.
Haha… herkenbaar… toen ik met 4K begon was de keuze ook reuze met dit soort acties, maar inmiddels heb ik een groot aantal van die 4K blu-ray’s in mijn bezit… althans… van films die ik nog niet had, of de moeite waren voor een upgrade naar 4K tov de blu-ray en/of DVD die ik al had. Ik heb nu wel geleerd om langer te wachten, want best een aantal van de films die nu in de actie zitten, heb ik gekocht tegen een hogere prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nlscavenger
dialMforMike schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Het is een single layer, er is geen tweeds ring met informatie waar de mastering zou moeten staan. De Mould IFPI is 074A. Kan je daar al iets mee?
De disc is geperst door de Arvato/Sonopress. Meerdere Europese replicators, waaronder Arvato/Sonopress, produceerden in het verleden Blu-ray schijfjes die naar verloop van tijd onleesbaar konden worden. Hoogtepunt was 2008 t/m 2012. Zie statistieken van Blu-ray Defecteux https://bluraydefectueux.com/statistiques-bd/ (vooral gebaseerd op informatie van Franse Blu-rays)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:46:
[...]

Haha… herkenbaar… toen ik met 4K begon was de keuze ook reuze met dit soort acties, maar inmiddels heb ik een groot aantal van die 4K blu-ray’s in mijn bezit… althans… van films die ik nog niet had, of de moeite waren voor een upgrade naar 4K tov de blu-ray en/of DVD die ik al had. Ik heb nu wel geleerd om langer te wachten, want best een aantal van de films die nu in de actie zitten, heb ik gekocht tegen een hogere prijs.
Klinkt bekend. Heb hier best een redelijke collectie DVD's, maar de meeste zijn nooit 'geupgrade' naar 4K. Ik heb de afgelopen jaren veel films Digitaal aangeschaft, maar aangezien die digitale licenties ook weer ingetrokken kunnen worden nu toch maar eens begonnen met de 4K 'upgrade'.

Elke maand een paar 4K UHD's kopen moet kunnen, vooral als ze in een aanbieding zijn. Dan is het nog behapbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Weer wat leuke nieuwe films binnen! Allemaal uit de 2 voor 30 actie bij Bol.com. Sinners is helaas een wat simpele release zonder Blu-ray, maar verder ben ik er helemaal blij mee. Vanavond ga ik eerst Braveheart kijken, daar heb ik nu al zin in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pR7sCwyphV9TEBJcVSkasVOzFdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSbPejfn0Q39S0Q6l6t515Q9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:22:
Weer wat leuke nieuwe films binnen! Allemaal uit de 2 voor 30 actie bij Bol.com. Sinners is helaas een wat simpele release zonder Blu-ray, maar verder ben ik er helemaal blij mee. Vanavond ga ik eerst Braveheart kijken, daar heb ik nu al zin in.

[Afbeelding]
Geniet ervan! Ik vond Braveheart echt prachtig beeld
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste