Thanks voor deze, heb ook Ben Hur, A Beautiful Mind en Lethal Weapon op de kop getikt, 15 euro is een mooie prijs per film, zeker gezien het inclusief verzendkosten en btw is!PatrickC schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:50:
[...]
Hamnet 4K zit in de 3 for $33 actie op amazon.com, met nog heel wat andere interessante titels (o.a. ook Ben Hur).
Ik heb er 6 kunnen vinden.
- Hamnet
- Apollo 13
- Shrek
- All the President’s Men
- News of the World
- A Beautiful Mind
Totaal €89.99 voor 6 4K blu-ray’s, dus net geen €15 per stuk.
Een korte video van the Stranger Things Deluxe Boxset is zojuist gepost door Arrow.
https://x.com/i/status/2047329842866028731
Verder zijn de slipcovers zoals in deze video te zien zijn enkel bij deze deluxe versie en de standard versie heeft ze niet blijft uit een antwoord van Arrow. Gewoon FYI voor het geval iemand de serie nog wil bestellen.
https://x.com/i/status/2047329842866028731
Verder zijn de slipcovers zoals in deze video te zien zijn enkel bij deze deluxe versie en de standard versie heeft ze niet blijft uit een antwoord van Arrow. Gewoon FYI voor het geval iemand de serie nog wil bestellen.
[ Voor 7% gewijzigd door ReVision. op 23-04-2026 20:36 ]
hoi
De afgelopen 2 maanden heb ik geprobeerd een Pioneer UHD friendly drive te kopen en dat ging niet zonder slag of stoot; de eerste van een Europese verkoper raakte kwijt, de andere van Chinese Aliexpress en ebay verkopers werden niet geleverd.
Uiteindelijk heb ik er een van een Chinese ebay verkoper ontvangen. De drive is verkocht als een BDR-S12JX, maar is waarschijnlijk een refurbish van een BDR-212DBK. De drive is vooraf geflasht met de gelekte Pioneer crossflasher.

De drive leest mijn Batman and Robin UHD moeiteloos; mijn 2 BP55EB40 drives worstelen met deze. Ik ben tevreden met de Pioneer drive, maar ik zal deze alleen maar gebruiken voor UHD discs die moeilijk te lezen zijn.
Uiteindelijk heb ik er een van een Chinese ebay verkoper ontvangen. De drive is verkocht als een BDR-S12JX, maar is waarschijnlijk een refurbish van een BDR-212DBK. De drive is vooraf geflasht met de gelekte Pioneer crossflasher.

De drive leest mijn Batman and Robin UHD moeiteloos; mijn 2 BP55EB40 drives worstelen met deze. Ik ben tevreden met de Pioneer drive, maar ik zal deze alleen maar gebruiken voor UHD discs die moeilijk te lezen zijn.
Nieuwe Arrow aankondigingen waaronder Falling Down en To Live and Die in LA

De nieuwe Arrow releases zijn nu allemaal direct met 10% korting te pre-orderen bij Rarewaves met code: RWSPECIAL10
https://www.rarewaves.com/pages/search-results?q=RWSPECIAL10
Ik heb beide besteld met de korting, Falling Down wil ik al heel lang hebben en van To Live and Die in LA kan ik nu eindelijke de teleurstellende Kino 4K vervangen.

De nieuwe Arrow releases zijn nu allemaal direct met 10% korting te pre-orderen bij Rarewaves met code: RWSPECIAL10
https://www.rarewaves.com/pages/search-results?q=RWSPECIAL10
Ik heb beide besteld met de korting, Falling Down wil ik al heel lang hebben en van To Live and Die in LA kan ik nu eindelijke de teleurstellende Kino 4K vervangen.
hoi
Ik heb bijna dezelfde drive, er staat alleen geen Pioneer op de voorkant, maar is het wel. Komt uit Japan en is de BDR-211EBK, welke gelijk staat aan de Amerikaanse BDR-211UBK. Tot nu toe heeft die alles geript wat ik hem te vreten gafnlscavenger schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:22:
De afgelopen 2 maanden heb ik geprobeerd een Pioneer UHD friendly drive te kopen en dat ging niet zonder slag of stoot; de eerste van een Europese verkoper raakte kwijt, de andere van Chinese Aliexpress en ebay verkopers werden niet geleverd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.
In Spanje heeft de 4K versie ook de normale blu-ray erbij zitten met NL ondertitels. Die komt op iets meer dan €30 inclusief verzendkosten. De release is 27 mei en volgens Amazon wordt hij 6 juni pas bezorgd, dus ik heb alleen wat geduld nodig. Daarmee heb ik de 4K voor mezelf en de ondertitelde blu-ray voor als ik hem ooit met mijn vrouw ga kijken.daffie82 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:51:
@ReVision.Dan nog zou ik voor de 4k gaan en er wat andere zooi bij gooien. Dan is die 12 euro nog wel te behappen.
Klopt. Komt uit de Steven Spielberg boxset waarvan er een aantal ook los uitgegeven worden.Dagarkin schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:59:
Zojuist Et besteld
Kwam deze op Amazon it tegen volgens mij een nieuwe release.
[Afbeelding]
Ben voor de kinderen op zoek naar toystory.
Ik zie een mooie UHD box staan maar dat is alleen ENG-ENG als ik blu-ray.com mag geloven?
Ik zie een mooie UHD box staan maar dat is alleen ENG-ENG als ik blu-ray.com mag geloven?
Die op bol.com heeft NL-NL als ik de backcovers bekijk.Deruxian schreef op maandag 27 april 2026 @ 12:57:
Ben voor de kinderen op zoek naar toystory.
https://www.bol.com/nl/nl...llection/9300000040435116
Edit: de 4e film is niet NL zo te zien
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 27-04-2026 13:51 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
NL audio op de reguliere blu rays, 4K's hebben geen NL audio.PatrickC schreef op maandag 27 april 2026 @ 13:48:
[...]
Die op bol.com heeft NL-NL als ik de backcovers bekijk.
https://www.bol.com/nl/nl...llection/9300000040435116
Edit: de 4e film is niet NL zo te zien
Inderdaad, niet goed gekeken. Schermpje op mijn iPhone vanmiddag in de zon was toch te klein. Op mijn iPad nu zie ik dat ik niet goed gekeken heb.westers schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:10:
[...]
NL audio op de reguliere blu rays, 4K's hebben geen NL audio.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Twee bluray's met heerlijke 70's crime thrillers op de kop getikt via Vinted voor 3x niets
The French Connection I + II en The Day of the Jackal
The French Connection I + II en The Day of the Jackal
[ Voor 7% gewijzigd door ReVision. op 01-05-2026 10:43 ]
hoi
Equilibrium BD Japanse rental versie (inhoud identiek aan retail versie), Oldboy UHD, The Day Earth Blew Up: A Looney Tunes Movie BD

Screenshot vergelijking Looney Tunes met Amerikaanse en Italiaanse BDs.. Ze hebben pros en cons. Mijn voorkeur gaat uit naar de UK BD.

Screenshot vergelijking Looney Tunes met Amerikaanse en Italiaanse BDs.. Ze hebben pros en cons. Mijn voorkeur gaat uit naar de UK BD.
Besteld bij Amazon.fr:
Blade Runner 2049 4K
The Truman Show 4K (dubbeldip, maar schijnt een flinke upgrade te zijn)
Gladiator II 4K (ik importeer niet graag als er een Nederlandse uitgave bestaat, maar ik heb lang genoeg gewacht met die achterlijke €48 die in Nederland gevraagd wordt voor deze niet veel meer dan redelijke film tegenover €15 in Frankrijk voor dezelfde schijf)
Twee films zaten in een 2 voor €25 actie, waardoor het totaal een kleine €45 was inclusief verzending.
Blade Runner 2049 4K
The Truman Show 4K (dubbeldip, maar schijnt een flinke upgrade te zijn)
Gladiator II 4K (ik importeer niet graag als er een Nederlandse uitgave bestaat, maar ik heb lang genoeg gewacht met die achterlijke €48 die in Nederland gevraagd wordt voor deze niet veel meer dan redelijke film tegenover €15 in Frankrijk voor dezelfde schijf)
Twee films zaten in een 2 voor €25 actie, waardoor het totaal een kleine €45 was inclusief verzending.
Voor €44 gekocht bij Bol:
Raiders Of The Lost Ark 4K
Indiana Jones And The Temple Of Doom 4K
Indiana Jones And The Last Crusade 4K
Indiana Jones And The Crystal Skull 4K
[ Voor 70% gewijzigd door RomeoOscarBravo op 07-05-2026 14:07 ]
Leuk! Drie films en een fancy bierviltjeRomeoOscarBravo schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:54:
Voor €44 gekocht bij Bol:
Superman
Luca
Poor Things
Haunted Mansion
Weer onderweg van Bol.com. Rounders van 88 Films al binnengekregen
Luca
Poor Things
Haunted Mansion
Weer onderweg van Bol.com. Rounders van 88 Films al binnengekregen
Zijn er meer mensen waarbij de 2 voor 30 actie niet goed werkt bij Rarewaves?
Ik had 6 deelnemende 4k blu ray’s in m’n winkelmandje en er stond boven dat de actie bundle geactiveerd was. Totaal kwam op €144 uit wat niet lijkt te kloppen. Zou eerder rond de €100 moeten zijn
Ik had 6 deelnemende 4k blu ray’s in m’n winkelmandje en er stond boven dat de actie bundle geactiveerd was. Totaal kwam op €144 uit wat niet lijkt te kloppen. Zou eerder rond de €100 moeten zijn
WB actie bij amazon.it, link via bluray.com
Helaas geen Ben Hur, maar die had ik zelf al via 3 voor 33 op amazon.com, zelf onderstaande aangeschaft:
Superman(2025) €8,83
Terminator €8,68
All the President's Men €12,95
One Flew Over the Cuckoo's Nest €14,99
Companion €12,29
Verzenden €4,08
Helaas geen Ben Hur, maar die had ik zelf al via 3 voor 33 op amazon.com, zelf onderstaande aangeschaft:
Superman(2025) €8,83
Terminator €8,68
Companion €12,29
Verzenden €4,08
Ik heb af en toe dat het niet werkt en dan haal ik alles uit mijn mandje en doet het er opnieuw in en dan werkt het weer wel. Eventueel even cookies verwijderen eerst.tim.w schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:47:
hoi
Nice!peptalk schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:50:
Superman(2025) €8,83
Terminator €8,68
Companion €12,29
Verzenden €4,08
Heb gelijk de volgende maar even aangeschaft:
Lethal Weapon € 13,06
Shining € 10,21
Interstellar € 10,21
en inderdaad € 4,08 verzenden.
Nieuw: DiscVault — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault
Normaal gesproken hebben ze het dan over 2 voor 30 GBP ipv Euro (maar dat zit dan idd rond de €104). Mogelijk dat het alleen per twee werkt (was eerst ook bij amzn UK het geval)tim.w schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:47:
[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 08-05-2026 14:20 ]
Die Matrix collectie voor €16 is ook echt wel weinig! Maar heb ze alpeptalk schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:50:
Superman(2025) €8,83
Terminator €8,68
Companion €12,29
Verzenden €4,08
@McRagefit Dankzij jouw post heb ik de laatste bij Amazon.it besteld. Inclusief verzendkosten kom ik uit op €20,72 echt een scherpe prijs. Leuk om ’m nu eindelijk binnen te halen; ik had er eigenlijk al best lang mee gewacht.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
De nieuwe Arrow-boxset van de Dollars Trilogy vind ik erg interessant. Weet iemand toevallig of het boekje dat erbij zit een compilatie is van de boekjes die bij de losse Limited Editions zaten? Qua dikte lijkt het erop dat het boekje in de nieuwe boxset vooral geselecteerde stukken bevat uit de boekjes van de afzonderlijke uitgaven.
Weet jij het wellicht @nlscavenger ?
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
2 essays per film, geselecteerd uit de boekjes van de afzonderlijke uitgaven.RazorMaron schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 23:05:
De nieuwe Arrow-boxset van de Dollars Trilogy vind ik erg interessant. Weet iemand toevallig of het boekje dat erbij zit een compilatie is van de boekjes die bij de losse Limited Editions zaten? Qua dikte lijkt het erop dat het boekje in de nieuwe boxset vooral geselecteerde stukken bevat uit de boekjes van de afzonderlijke uitgaven.
Bij voorbaat alvast excuus voor de foto dump, maar ik dacht dat dit wel handig is voor andere mensen die eventueel op zoek zijn nu of in de toekomst naar protective sleeves voor de boxsets
Ik heb via ebay uit duitsland 3 dikte maten boxset protective sleeves gekocht, de sleeves zijn niet zo duur maar de verzendkosten wel wat hoog, dus vooral de moeite waard als je er gelijk een goede aantal koopt, ik heb bijvoorbeeld het dubbele gekocht dan wat ik nodig had zodat ik alvast veel extra heb en niet nog een keer moet bestellen met veel verzendkosten.
Je vind de sleeves bij Reset Retro via https://www.ebay.nl/itm/277479356478?var=2560580122992 (geen affiliatie)
Anyway, drie dikte maten, we beginnen met de small (30mm) wat past hier allemaal in?
Zowel de oude als de nieuwe Arrow chucky boxsets (met uitzonderingen)

Met ruimte voor de J-card van Carlito's Way en perfect op maat voor Hard Boiled

Maar ook de Universal Ultimate Collectors Editon boxsets passen er in (met uitzonderingen)

Met een kleine beetje extra ruimte voor The Northman J-Card en perfect op maat voor Oppenheimer

Maar ook bijvoorbeeld de BFI Seven samurai box past in de small sleeve

Dan gaan we naar de Medium sleeves (33mm) en hier past in:
De Arrow boxset van The Warriors (deze was net te dik voor de small) maar ook Eyes without a face van Umbrella entertainment past erin. en ook deze aparte Bad Bad I + II boxset gaat er perfect in.

Dan passen de Universal Back to the Future boxsets niet in de small zoals de rest maar wel perfect in de medium sleeves

Als laatste dan nog de Large (36mm) deze zijn vooral bedoelt voor de dikke Warner Bros UCS boxsets zoals:Ben Hur, The Conjuring maar ook Edge of Tomorrow welke nog een extra slipcover over de box heeft.

En dan nog even een fototje van alles naast elkaar:
Zijn er dan nog dingen die niet in deze 3 maten passen? Ja, bijvoorbeeld de Vinygar Syndrome boxset van D.A.R.Y.L pas niet want die is te hoog. Ook past de Perfect Blue boxset niet want die is te dik.
Dat was het dan, nogmaals excuus voor de lange post vol plaatjes, maar hopelijk help ik hier iemand mee die net als mij op zoek is naar protective sleeves voor boxsets
Ik heb via ebay uit duitsland 3 dikte maten boxset protective sleeves gekocht, de sleeves zijn niet zo duur maar de verzendkosten wel wat hoog, dus vooral de moeite waard als je er gelijk een goede aantal koopt, ik heb bijvoorbeeld het dubbele gekocht dan wat ik nodig had zodat ik alvast veel extra heb en niet nog een keer moet bestellen met veel verzendkosten.
Je vind de sleeves bij Reset Retro via https://www.ebay.nl/itm/277479356478?var=2560580122992 (geen affiliatie)
Anyway, drie dikte maten, we beginnen met de small (30mm) wat past hier allemaal in?
Zowel de oude als de nieuwe Arrow chucky boxsets (met uitzonderingen)

Met ruimte voor de J-card van Carlito's Way en perfect op maat voor Hard Boiled

Maar ook de Universal Ultimate Collectors Editon boxsets passen er in (met uitzonderingen)

Met een kleine beetje extra ruimte voor The Northman J-Card en perfect op maat voor Oppenheimer

Maar ook bijvoorbeeld de BFI Seven samurai box past in de small sleeve

Dan gaan we naar de Medium sleeves (33mm) en hier past in:
De Arrow boxset van The Warriors (deze was net te dik voor de small) maar ook Eyes without a face van Umbrella entertainment past erin. en ook deze aparte Bad Bad I + II boxset gaat er perfect in.

Dan passen de Universal Back to the Future boxsets niet in de small zoals de rest maar wel perfect in de medium sleeves

Als laatste dan nog de Large (36mm) deze zijn vooral bedoelt voor de dikke Warner Bros UCS boxsets zoals:Ben Hur, The Conjuring maar ook Edge of Tomorrow welke nog een extra slipcover over de box heeft.

En dan nog even een fototje van alles naast elkaar:
Zijn er dan nog dingen die niet in deze 3 maten passen? Ja, bijvoorbeeld de Vinygar Syndrome boxset van D.A.R.Y.L pas niet want die is te hoog. Ook past de Perfect Blue boxset niet want die is te dik.
Dat was het dan, nogmaals excuus voor de lange post vol plaatjes, maar hopelijk help ik hier iemand mee die net als mij op zoek is naar protective sleeves voor boxsets
hoi
Had mazzel op Comicon, 25 euro voor Lethal weapon steel book gekocht. Was ook de enige leuke deal, die dealer had ontzettend veel steelbooks die als ik zo rondkijk op het internet flink gezocht worden, helaas had die geen website.
Don't make me use myself on ya baby!
Tip 1: Game Of Thrones 4K nu €139,- bij Bol... onderaan wel Bol selecteren:
https://www.bol.com/nl/nl/p/game-of-thrones-seizoen-1-8/9300000007028751/
Tip 2: Op de actiepagina van de 40% stapelkorting zie je 165 (4K) films:
https://www.bol.com/nl/nl/ra/tot-40-stapelkorting-op-de-beste-films/522575/
Alleen hebben meer films korting 🥳 Ik zie (de laatst tijd) veel externe verkopers staan. Bij meerdere films keek ik eventjes bij 'Shop dit artikel' en daar stond Bol gewoon tussen. Vaak goedkoper én het doet mee met de 40% stapelkorting.... beetje vreemd 😅
Tip 2: Op de actiepagina van de 40% stapelkorting zie je 165 (4K) films:
https://www.bol.com/nl/nl/ra/tot-40-stapelkorting-op-de-beste-films/522575/
Alleen hebben meer films korting 🥳 Ik zie (de laatst tijd) veel externe verkopers staan. Bij meerdere films keek ik eventjes bij 'Shop dit artikel' en daar stond Bol gewoon tussen. Vaak goedkoper én het doet mee met de 40% stapelkorting.... beetje vreemd 😅
“Do. Or do not. There is no try.”
Nog steeds 30 euro meer als ik betaald heb op amazon.itBartvanOranje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:35:
Tip 1: Game Of Thrones 4K nu €139,- bij Bol... onderaan wel Bol selecteren:
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
Link?Ik zie 159 op Amazon.itdaffie82 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:30:
[...]
Nog steeds 30 euro meer als ik betaald heb op amazon.it
Zag gisteren een review op youtube over The Frighteners op 4K.
Amazon.nl heeft 'm voor 65 Euro, maar de Turbine Shop heeft 'm voor een iets normalere prijs.
https://turbine-shop.de/en/search?manufacturer=018d1259a4f770dcbbb5b99bf0330966&properties=018d125ba20a72b19d2dc1a57e9fed17&p=1&order=score&search=the+frighteners
Heb deze eind jaren 90 gezien op TV en vond het een toffe film.
Grote upgrade over de Blu-ray uit 2011 (iirc) volgens de review, welke beelden liet zien van beiden.
Amazon.nl heeft 'm voor 65 Euro, maar de Turbine Shop heeft 'm voor een iets normalere prijs.
https://turbine-shop.de/en/search?manufacturer=018d1259a4f770dcbbb5b99bf0330966&properties=018d125ba20a72b19d2dc1a57e9fed17&p=1&order=score&search=the+frighteners
Heb deze eind jaren 90 gezien op TV en vond het een toffe film.
Grote upgrade over de Blu-ray uit 2011 (iirc) volgens de review, welke beelden liet zien van beiden.
[ Voor 9% gewijzigd door freshy98 op 14-05-2026 00:29 ]
Vorig week ontvangen van MediaOCD en Bullet Train van Amazon
- Lupin The Third - TV Specials Collection 1
- Sgt. Frog Season 2 - 7
- Street Fighter: The Animated Series
- Hans Christian Andersen’s The Little Mermaid
- Goku Midnight Eye
- Party 7
- Bullet Train

Gisteren tweedehandsjes ontvangen van Zenmarket en Jin-Roh van CDJapan. De BD/UHD hebben Engelse ondertiteling en dub
- Tiger & Bunny Blu-ray Box
- Ghost in the Shell UHD
- Jin-Roh UHD
- Kamen Rider BLACK DVD 5 volumes + box (ik heb deze al op BD, maar de DVD behoudt alle flash en strobe effects en behoudt ook film grain)

Ook meerdere Pioneer interne slim Blu-ray drives ontvangen van Zenmarket.
1x BDR-UD04 (UHD friendly) a €33 voor service kosten/verzendkosten/btw
2x BDR-UD03 (Kan geflasht worden naar BDR-UD04 voor UHD compatibility) a €22 per stuk voor service kosten/verzendkosten/btw
1x BDR-TD04TBD (per vergissing gekocht, verouderde drive die geen UHD kan)

De twee BDR-UD03s heb ik succesvol kunnen flashen met een gratis tool (op aanvraag te krijgen bij het Poolse CDRinfo forum). Op MakeMKV forum/reddit is er iemand die $40 vraagt voor een geautomatiseerde versie van de tool, maar de instructies van de gratis versie zijn zo simpel dat je het beter zelf kan doen.
Before:

After:
- Lupin The Third - TV Specials Collection 1
- Sgt. Frog Season 2 - 7
- Street Fighter: The Animated Series
- Hans Christian Andersen’s The Little Mermaid
- Goku Midnight Eye
- Party 7
- Bullet Train

Gisteren tweedehandsjes ontvangen van Zenmarket en Jin-Roh van CDJapan. De BD/UHD hebben Engelse ondertiteling en dub
- Tiger & Bunny Blu-ray Box
- Ghost in the Shell UHD
- Jin-Roh UHD
- Kamen Rider BLACK DVD 5 volumes + box (ik heb deze al op BD, maar de DVD behoudt alle flash en strobe effects en behoudt ook film grain)

Ook meerdere Pioneer interne slim Blu-ray drives ontvangen van Zenmarket.
1x BDR-UD04 (UHD friendly) a €33 voor service kosten/verzendkosten/btw
2x BDR-UD03 (Kan geflasht worden naar BDR-UD04 voor UHD compatibility) a €22 per stuk voor service kosten/verzendkosten/btw
1x BDR-TD04TBD (per vergissing gekocht, verouderde drive die geen UHD kan)

De twee BDR-UD03s heb ik succesvol kunnen flashen met een gratis tool (op aanvraag te krijgen bij het Poolse CDRinfo forum). Op MakeMKV forum/reddit is er iemand die $40 vraagt voor een geautomatiseerde versie van de tool, maar de instructies van de gratis versie zijn zo simpel dat je het beter zelf kan doen.
Before:

After:
@nlscavenger Ben benieuwd hoe de beeld kwaliteit van de Jin-Roh UHD is. Klopt het trouwens dat enkel de bluray Engelse ondertiteling heeft en de 4K niet? Anders dan wacht ik tot er een US of EU release van komt.
hoi
De 4K heeft ook Engelse ondertiteling en dub. Ik heb gemengde gevoelens bij wat ik tot nu toe heb gezien. Er is veel DNR toegepast, maar er is tegelijkertijd veel meer detail zichtbaar in donkere scenes omdat de scan nieuw is. De oude Blu-ray remaster is gebaseerd op dezelfde scan als de allereerste DVD uit 2000. de 4K is een upgrade, maar het had veel beter gekund.ReVision. schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:13:
@nlscavenger Ben benieuwd hoe de beeld kwaliteit van de Jin-Roh UHD is. Klopt het trouwens dat enkel de bluray Engelse ondertiteling heeft en de 4K niet? Anders dan wacht ik tot er een US of EU release van komt.
De eerste film in de reeks, The Red Spectacles, heeft een veel mooiere 4K remaster gekregen. Ben blij dat ik mee had gedaan aan de crowdfunding campagne van die remaster.
Oke dus wel engelse ondertiteling, dat scheeld. Dat van de DNR had ik soort van al verwacht dat is bij enorm veel 4k anime releases helaas het geval. Ik heb zelf de bluray niet omdat die al OOP was en te duur werd en heb ooit de DVD versie gezien. Hij stond dus al een tijdje op mijn verlanglijstje.nlscavenger schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:45:
De 4K heeft ook Engelse ondertiteling en dub. Ik heb gemengde gevoelens bij wat ik tot nu toe heb gezien. Er is veel DNR toegepast, maar er is tegelijkertijd veel meer detail zichtbaar in donkere scenes omdat de scan nieuw is. De oude Blu-ray remaster is gebaseerd op dezelfde scan als de allereerste DVD uit 2000. de 4K is een upgrade, maar het had veel beter gekund.
De eerste film in de reeks, The Red Spectacles, heeft een veel mooiere 4K remaster gekregen. Ben blij dat ik mee had gedaan aan de crowdfunding campagne van die remaster.
Wat was je uiteindelijk totaal kwijt voor Jin-Roh via CDJapan als ik vragen mag?
hoi
Ik had spaarpunten (1499 yen) en een kortingscode (1200 yen) bij CDJapan, dus ik was in totaal 12924 yen kwijt (incl. btw via IOSS) i.p.v 16190 yen.ReVision. schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:52:
[...]
Oke dus wel engelse ondertiteling, dat scheeld. Dat van de DNR had ik soort van al verwacht dat is bij enorm veel 4k anime releases helaas het geval. Ik heb zelf de bluray niet omdat die al OOP was en te duur werd en heb ooit de DVD versie gezien. Hij stond dus al een tijdje op mijn verlanglijstje.
Wat was je uiteindelijk totaal kwijt voor Jin-Roh via CDJapan als ik vragen mag?
''Space Battleship Yamato 2199: The Complete Series Blu-ray'' van Mandarake Japan is binnen. Was dik 50 euro voor 7 discs maar met douanekosten en btw erbij dik 90 geworden.
Wel in nieuwstaat. En allemaal met slip. Blij mee!
Wel in nieuwstaat. En allemaal met slip. Blij mee!
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
Bol.com heeft weer 40% stapelkorting. Veel blu ray en UHD.
Voor de kinderen blu ray Toy Story 4 en ratatouille met hierbij Sinners/F1 Movie (UHD)
totaal 41 euro incl verzenden
Voor de kinderen blu ray Toy Story 4 en ratatouille met hierbij Sinners/F1 Movie (UHD)
totaal 41 euro incl verzenden
Is het weggeweest dan? Volgens mij al een maand bezig ondertussen ... (zie liever de 50% op series/boxsets weer eens terugkomen).
[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 16-05-2026 22:48 ]
Nee, het is niet weggeweest. Kijk er iedere week en bestel dan wat, dat zou niet kunnen als de actie er niet meer zou zijn.apis29 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 22:47:
Is het weggeweest dan? Volgens mij al een maand bezig ondertussen ... (zie liever de 50% op series/boxsets weer eens terugkomen).
Soms komen er best nog interessante titels voorbij. Al komen mijn komende nieuwe titels voornamelijk uit Italie
Komende dagen The Shining, Lethal Weapon (1) en Interstellar (nu hopen dat de disk wel werkt). En dan eind aankomende week de steelbook van DaVinci Code.
Paar weken later nog een paar steel books van E.T., Schindler's List en Jaws.
Tijdje terug hadden we het over DVD beheer tools, ik erger mij al tijdje aan de tools die ik gebruikte dus heb ik me ff boos gemaakt en samen met Claude Code een eigen tool ontwikkeld. Zie signature voor meer info.
Tijdje terug hadden we het over DVD beheer tools, ik erger mij al tijdje aan de tools die ik gebruikte dus heb ik me ff boos gemaakt en samen met Claude Code een eigen tool ontwikkeld. Zie signature voor meer info.
[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 17-05-2026 01:51 ]
Klopt, daarom kijk ik ook 1x per week, even kijken of er nog wat interessants bij zit en zo ja, dan bestel ik ze (als ik het eens ben met het totaalbedrag, that is....).TheVMaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 01:49:
Soms komen er best nog interessante titels voorbij. Al komen mijn komende nieuwe titels voornamelijk uit ItalieKomende dagen The Shining, Lethal Weapon (1) en Interstellar (nu hopen dat de disk wel werkt). En dan eind aankomende week de steelbook van DaVinci Code.
Er is ook een sequel van The Shining, genaamd Doctor Sleep :
Wikipedia: Doctor Sleep (2019 film)
Met een volwassen Danny!
Schindler's List was onlangs nog op tv en uiteraard (weer) gekeken. Moet hem nog aan mijn collectie toevoegen, want de film is het meer dan waard!
Edit : Even naar je progje gekeken en ziet er interessant uit! Zodra ik tijd heb, ga ik het verder onderzoeken en misschien in gebruik nemen!
[ Voor 5% gewijzigd door MasterCypher25 op 17-05-2026 08:06 ]
Ja, ik heb ook andere hobbies....hehe dus ik probeer zeker niet iedere week daar te kijken.MasterCypher25 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 07:47:
[...]
Klopt, daarom kijk ik ook 1x per week, even kijken of er nog wat interessants bij zit en zo ja, dan bestel ik ze (als ik het eens ben met het totaalbedrag, that is....).
Er is ook een sequel van The Shining, genaamd Doctor Sleep :
Wikipedia: Doctor Sleep (2019 film)
Met een volwassen Danny!
Schindler's List was onlangs nog op tv en uiteraard (weer) gekeken. Moet hem nog aan mijn collectie toevoegen, want de film is het meer dan waard!![]()
Edit : Even naar je progje gekeken en ziet er interessant uit! Zodra ik tijd heb, ga ik het verder onderzoeken en misschien in gebruik nemen!
Thanks! Laat maar weten als je features mist....hij is nog vol in ontwikkeling.
Ja, ik ook, maar kijken kan geen kwaad, kopen echter wel!TheVMaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:47:
[...]
Ja, ik heb ook andere hobbies....hehe dus ik probeer zeker niet iedere week daar te kijken.
Thanks! Laat maar weten als je features mist....hij is nog vol in ontwikkeling.
Zit er ook een zoekfunctie op acteur/actrice niveau? Ik weet bijvoorbeeld een goede film, maar kan de titel even niet voor me halen, maar weet wel dat bv. Chris Pine, Vin Diesel of Sylvester Stallone er in speelt. Kan ik dan een overzichtje tevoorschijn toveren van alle films waarin genoemde acteur of actrice speelt? Ik denk dat dat wel een handige functie is
MasterCypher25 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:03:
[...]
Ja, ik ook, maar kijken kan geen kwaad, kopen echter wel!
Zit er ook een zoekfunctie op acteur/actrice niveau? Ik weet bijvoorbeeld een goede film, maar kan de titel even niet voor me halen, maar weet wel dat bv. Chris Pine, Vin Diesel of Sylvester Stallone er in speelt. Kan ik dan een overzichtje tevoorschijn toveren van alle films waarin genoemde acteur of actrice speelt? Ik denk dat dat wel een handige functie is
![]() | ![]() |
Niet helemaal
Maar volgens mij zocht ik op de regiseur, maar als je op Harrison zoekt dan vind je natuurlijk alleen zijn films.MasterCypher25 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:00:
[...]
Niet helemaalHarrison Ford speelt zover ik weet, niet in Jurassic Park of Minority Report. Ik bedoel dus als je Harrison Ford intikt, dat je alle films krijgt te zien waar hij in speelt, hoofdrol of niet.
Maar genoeg hierover, opmerkingen daarover passen beter hier denk ik: TheVMaster in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV"
Klopt, terwijl ik het over acteurs/actrices hadTheVMaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:17:
[...]
Maar volgens mij zocht ik op de regiseur, maar als je op Harrison zoekt dan vind je natuurlijk alleen zijn films.[Afbeelding]
Maar genoeg hierover, opmerkingen daarover passen beter hier denk ik: TheVMaster in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV"
Eerst zeg je, als je features mist, laat het maar weten en als ik dat dan doe, dan moet dat opeens ergens anders, vreemd, zeg het dan ook niet of verwijs gelijk ergens anders naartoe. Maar goed, duidelijk.
MasterCypher25 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:25:
[...]
Klopt, terwijl ik het over acteurs/actrices hadWaarom je dan op regiseur gaat zoeken, is mij een raadsel.
Eerst zeg je, als je features mist, laat het maar weten en als ik dat dan doe, dan moet dat opeens ergens anders, vreemd, zeg het dan ook niet of verwijs gelijk ergens anders naartoe. Maar goed, duidelijk.
Maar laten we weer on-topic gaan hier. Kan niet wachten om komende week weer een paar leuke films toe te voegen aan m'n collectie.
[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 17-05-2026 13:29 ]
Ik heb het niet gehad over "tom", maar over het rechter screenshot, waar je wel degelijk op regisseur zoekt, maar goed, nogmaals duidelijk.TheVMaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:28:
[...]
In de linker screenshot zocht ik op een acteur. Of zijn er geen acteurs die Tom heten?
Maar laten we weer on-topic gaan hier. Kan niet wachten om komende week weer een paar leuke films toe te voegen aan m'n collectie.
In het 3e screenshog zoek je op Harrison f, maar ook dan is het overzicht niet compleet. Mis alzo Air Force One, een film waar hij wel degelijk in speelt (I rest my case
Eh...het gaat hier om mijn fysieke 4K UHD collectie en ik heb maar een kleine selectie van alle topper die Harrison heeft gemaakt in z'n lange carriere. Jij had het inderdaad niet over Tom, maar soms gebruiken mensen Tom als voorbeeld. Dat was nu dus het geval, maar laten we daar nu geen ruzie over gaan zitten maken.MasterCypher25 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:36:
[...]
Ik heb het niet gehad over "tom", maar over het rechter screenshot, waar je wel degelijk op regisseur zoekt, maar goed, nogmaals duidelijk.
In het 3e screenshog zoek je op Harrison f, maar ook dan is het overzicht niet compleet. Mis alzo Air Force One, een film waar hij wel degelijk in speelt (I rest my case).
Heb jij overigens alle Harrison Ford toppers wel in je collectie dan?
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 17-05-2026 13:44 ]
Oké, oké, dat is aannemelijk. En ruzie maken? Neh, dat is niet de bedoeling, heb net zo'n leuke zondag!TheVMaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:43:
[...]
Eh...het gaat hier om mijn fysieke 4K UHD collectie en ik heb maar een kleine selectie van alle topper die Harrison heeft gemaakt in z'n lange carriere. Jij had het inderdaad niet over Tom, maar soms gebruiken mensen Tom als voorbeeld. Dat was nu dus het geval, maar laten we daar nu geen ruzie over gaan zitten maken.
Heb jij overigens alle Harrison Ford toppers wel in je collectie dan?
Om eerlijk te zijn? Nee, dat heb ik niet, volgens mij heb ik er 1 of 2 (als het meezit), maar zeker wel de moeite waard om te gaan verzamelen, tis een goede acteur
Edit : zag ook dat je IMDB integratie gaat toevoegen en daar heb je wel het complete overzicht per acteur/actrice
[ Voor 7% gewijzigd door MasterCypher25 op 17-05-2026 13:51 ]
Ja, ik heb er nog wel een aantal op m'n lijstje staan. Ach, er staan nog zoveel films op.MasterCypher25 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:49:
[...]
Oké, oké, dat is aannemelijk. En ruzie maken? Neh, dat is niet de bedoeling, heb net zo'n leuke zondag!![]()
Om eerlijk te zijn? Nee, dat heb ik niet, volgens mij heb ik er 1 of 2 (als het meezit), maar zeker wel de moeite waard om te gaan verzamelen, tis een goede acteur
Tell me 'bout it! Same here!TheVMaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:50:
[...]
Ja, ik heb er nog wel een aantal op m'n lijstje staan. Ach, er staan nog zoveel films op.
En ik weet niet hoe het bij jou is, maar er zijn meer dingen waar ik mijn geld aan moet/wil besteden. Dus het film budget is maar beperkt, maar goed. Langzaan ontstaat er wel een lekkere collectie. Ik ben ergens halverwege vorig jaar begonnen en zit nu al op 80 titels zag ik
Hier niet anders, ben hier ook met diverse "dingen" bezig en staan de aankopen nu eigenlijk op een "waakvlammetje". Heb de afgelopen tijd genoeg uitgegeven, nu even een "rustpauze".TheVMaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:54:
[...]
En ik weet niet hoe het bij jou is, maar er zijn meer dingen waar ik mijn geld aan moet/wil besteden. Dus het film budget is maar beperkt, maar goed. Langzaan ontstaat er wel een lekkere collectie. Ik ben ergens halverwege vorig jaar begonnen en zit nu al op 80 titels zag ik
Zit nu op zo'n 120 tot 140 titels en ben als ik het goed herinner, augustus of september '24 begonnen. Binnenkort wil ik een zelfbouwprojectje gaan beginnen, een cd, dvd en (4K) blu-raykast te gaan maken, heb al diverse schetsen liggen, nu nog een model uitzoeken
Er komt een tijd dat je ze nergens meer kwijt kunt. Tot die tijd geniet ervanTheVMaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:54:
[...]
Een nieuwe (?) uitgave van Amelie, maar geen 4K Bluray versie.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Echt irritant dat er nog steeds geen 4K versie van is, maar schijnbaar heeft dat een reden:Gundogan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:28:
Een nieuwe (?) uitgave van Amelie, maar geen 4K Bluray versie.
Jeunet confirmed in 2024 that there would be a 2K restoration. A few recent sources mention a 4K restoration but they must be wrong, Jeunet specifically mentioned that he did not have access to the elements needed to restore the film in 4K.
Dus er zal waarschijnlijk nooit een 4K versie komen lijkt het. Er komt overigens ook een reguliere nieuwe release zonder alle poespasThe film only exists as the final 2K master, the original 35mm materials were junked after the movie was finished, 25 years ago. Jeunet alluded to this in multiple interviews, and also said he hates the 4K format.
[ Voor 65% gewijzigd door ReVision. op 19-05-2026 11:00 ]
hoi
Sja, liever dat ze er duidelijk over zijn dan dat ze een upscale van dezelfde 2K master als 4K verkopen.
Twee van de aanwinsten van Amazon IT zijn ook binnen, vrijdag komt de rest. Beide waren net €10 per stuk geloof ik. Beide hebben NL subs.
Dit is wel een film met allerlei HDR mogelijkheden wat je nu ook niet gaat krijgen ...Bundin schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:19:
Sja, liever dat ze er duidelijk over zijn dan dat ze een upscale van dezelfde 2K master als 4K verkopen.
Inderdaad. HDR, geluid, bitrate en zeker resolutie kunnen het verschil maken. 2K upscale betekent niet per definitie = slecht.apis29 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:15:
[...]
Dit is wel een film met allerlei HDR mogelijkheden wat je nu ook niet gaat krijgen ...
Into en Across the Spiderverse geneest je wel van upscale-is-geen-4K-uitgave-waard-ritus.Farabi schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:52:
[...]
Inderdaad. HDR, geluid, bitrate en zeker resolutie kunnen het verschil maken. 2K upscale betekent niet per definitie = slecht.
(Hoewel voor Amelie een native 4K wel mogelijk was als ze dus niet zo laks waren met de originele film, nu dus kennelijk helemaal nooit een 4K uitgave)
Uiteraard, uitzonderingen heb je altijd, maar de positieve voorbeelden zijn in de meerderheid.Gundogan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:40:
[...]
Into en Across the Spiderverse geneest je wel van upscale-is-geen-4K-uitgave-waard-ritus.(ja ja, animatie film, dus vaak geen native 4K mogelijk)
(Hoewel voor Amelie een native 4K wel mogelijk was als ze dus niet zo laks waren met de originele film, nu dus kennelijk helemaal nooit een 4K uitgave)
Het probleem met Amelie is ook wel een beetje dat het helemaal aan het begin van het digitale film tijdperk is geschoten op 35mm film en toen is omgezet naar digitaal. De vele visual effects en de film bestaan nu nog enkel op die oude 1080p 2K DI.
Je hebt dan al snel kans dat het een Phantom Menace verhaal gaat worden kwa upscale en niet zoals een moderne upscale waarvan inderdaad voldoende prachtige voorbeelden zijn. Niemand zit the wachten op een Phantom Menace upscale dus dan is een reguliere bluray waarschijnlijk ook wel gewoon de beste optie.
Je hebt dan al snel kans dat het een Phantom Menace verhaal gaat worden kwa upscale en niet zoals een moderne upscale waarvan inderdaad voldoende prachtige voorbeelden zijn. Niemand zit the wachten op een Phantom Menace upscale dus dan is een reguliere bluray waarschijnlijk ook wel gewoon de beste optie.
[ Voor 9% gewijzigd door ReVision. op 21-05-2026 12:01 ]
hoi
Dat bedoelde ik ook. Als native 4K mogelijk is, graag. Maar er zijn voldoende upscales die ook de moeite waard zijn en waar dus ook geen native 4K mogelijk is omdat, in het geval van animatie, er geen 4K+ bron is.Farabi schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:52:
[...]
Uiteraard, uitzonderingen heb je altijd, maar de positieve voorbeelden zijn in de meerderheid.
Ik denk dat de prijs ondertussen alweer verdubbeld is 😉Dancis schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:59:
Net deze besteld. Het is dan geen 4k maar volgens mij wel een nette prijs voor de bluray collectie.[Afbeelding]
En de laatste van de Amazon IT aanbieding is binnen net als de pre-ordered 20ste jubileum Steelbook van The Da Vinci Code.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ik heb de drie film set, maar begreep dat The DaVinci Code steelbook naast de extended edition ook Dolby Vision heeft.TheVMaster schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:50:
En de laatste van de Amazon IT aanbieding is binnen net als de pre-ordered 20ste jubileum Steelbook van The Da Vinci Code.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Daar word ik dan toch wel hebberig van :-)
Lijkt me geen slechte prijs voor de steelbook (Pulp Fiction voor € 19,89):
https://www.bol.com/be/nl/p/pulp-fiction/9300000123707489/?Referrer=ADVNLPPceeaca000032affa002219307c681380323
In 2024 gekocht voor € 24,25.
https://www.bol.com/be/nl/p/pulp-fiction/9300000123707489/?Referrer=ADVNLPPceeaca000032affa002219307c681380323
In 2024 gekocht voor € 24,25.
[ Voor 4% gewijzigd door rgeerolf op 23-05-2026 10:25 ]
Een kleine jaar en twee maanden geleden ben ik begonnen met het verzamelen van fysieke media. In eerste instantie was het de bedoeling dat ik het bij 4k-films zou houden. Mijn eerste bestelling bestond uit Lion of the Desert, The Message en Transformers: The Movie 35th anniversary, allemaal uitgebracht door Shout Factory. Daarna ben ik op een vrij rustig tempo (pieken en dalen) verder gegaan met het opbouwen van mijn collectie.
In eerste instantie had ik mezelf beloofd alleen 4K UHD aan te schaffen, aangezien ik dan zeker zou zijn dat ik het meest superieure format zou hebben voor de aankomende jaren. Dit heb ik in het half jaartje daarna losgelaten voor content dat geen 4K UHD uitgave zal krijgen zoals het Huis Anubis (dvd) en Bloody Sunday (blu-ray) van Paul Greengrass.
Nu ben ik op het punt aangekomen dat ik nog steeds de meest superieure format wil van films die ik de moeite waard vind, ook als dit geen 4K UHD is. Tegelijkertijd kijk ik ook naar speciale uitgaves op blu-ray en dvd mochten die extra’s/accessoires hebben die niet bij de 4K zitten.
Afgelopen week ben ik jarig geweest en het is hier thuis dan ook niet onopgemerkt gebleven dat ik van fysieke media houd. Ik heb de PotC 4K boxset cadeau gekregen en mijn collectie ziet er nu als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/J2xwkbHzAqO4S9dlqJ2uUilc.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze hobby heeft eigenlijk gezorgd voor twee dingen:
1. Ik heb nu een passie voor films/cinema, maar tegelijkertijd consumeer ik dit ook een stuk bewuster.
2. Ik ben ook begonnen met de aanschaf van andere soorten fysieke media zoals games. Ik ben ook een game liefhebber, dus het was een kwestie van tijd alvorens ik ook games zou verzamelen. De games zijn echter een stuk minder functioneel en worden vooral ter display gebruikt.
Verder ben ik van sommige franchises, zoals The Godfather, begonnen met het verzamelen van boeken, om de franchise nog beter te begrijpen en te waarderen. Hieronder het resultaat:
In eerste instantie had ik mezelf beloofd alleen 4K UHD aan te schaffen, aangezien ik dan zeker zou zijn dat ik het meest superieure format zou hebben voor de aankomende jaren. Dit heb ik in het half jaartje daarna losgelaten voor content dat geen 4K UHD uitgave zal krijgen zoals het Huis Anubis (dvd) en Bloody Sunday (blu-ray) van Paul Greengrass.
Nu ben ik op het punt aangekomen dat ik nog steeds de meest superieure format wil van films die ik de moeite waard vind, ook als dit geen 4K UHD is. Tegelijkertijd kijk ik ook naar speciale uitgaves op blu-ray en dvd mochten die extra’s/accessoires hebben die niet bij de 4K zitten.
Afgelopen week ben ik jarig geweest en het is hier thuis dan ook niet onopgemerkt gebleven dat ik van fysieke media houd. Ik heb de PotC 4K boxset cadeau gekregen en mijn collectie ziet er nu als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/J2xwkbHzAqO4S9dlqJ2uUilc.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze hobby heeft eigenlijk gezorgd voor twee dingen:
1. Ik heb nu een passie voor films/cinema, maar tegelijkertijd consumeer ik dit ook een stuk bewuster.
2. Ik ben ook begonnen met de aanschaf van andere soorten fysieke media zoals games. Ik ben ook een game liefhebber, dus het was een kwestie van tijd alvorens ik ook games zou verzamelen. De games zijn echter een stuk minder functioneel en worden vooral ter display gebruikt.
Verder ben ik van sommige franchises, zoals The Godfather, begonnen met het verzamelen van boeken, om de franchise nog beter te begrijpen en te waarderen. Hieronder het resultaat:
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Mooi en herkenbaar!
Door over te stappen op fysieke media en een Letterboxd-account te nemen, ben ik veel bewuster de films gaan kijken die ik echt wil zien, in plaats van de dingen die het algoritme van een streamingdienst me voorschotelt.
Voor de Jackie chan fans: ik heb deze een tijde terug gepreordered:
Jackie Chan's Breakout hits.

Helaas heb ik de helft al op remastered blu-ray, maar de andere nu voor het eerst in hoge kwaliteit.
Bij imusic preordered om geen btw problemen te krijgen.
88 films en Eureka brengen nu 1 voor 1 de 4K versies uit van de jackie chan films terwijl ik alle blu-ray's al heb gekocht. Zo smerig. Ik ga nu niet double dippen. Voor Police Story heb ik dat wel gedaan.
Het was voor mij even over met de pret om 4K af te spelen op mijn Panasonic UB820. 4K gaf steeds meer afspeelproblemen (blokken). Op een gegeven moment gaven ook normale blu-rays af en toe problemen. Geprobeerd schoon te maken en de lagers in te vetten met speciaal vet. Niet geholpen. Voor 70 euro een laser besteld op aliexpress en er zojuist ingebouwd. Lijkt nu weer probleemloos te werken
.
Ik ben niet voor de complete laser unit incl lade gegaan, maar enkel voor de lasermodule.
Voor degene die het zich afvragen: Mijn model is vermoedelijk een van de eerste revisies. Op de laserunit staat de datum: 01/12/2018. Ik heb de speler in 2020 tweedehands op ebay gekocht. Heeft bij mij zeker 1200 films probleemloos afgespeeld voordat deze problemen begon te geven.
Jackie Chan's Breakout hits.

Helaas heb ik de helft al op remastered blu-ray, maar de andere nu voor het eerst in hoge kwaliteit.
Bij imusic preordered om geen btw problemen te krijgen.
88 films en Eureka brengen nu 1 voor 1 de 4K versies uit van de jackie chan films terwijl ik alle blu-ray's al heb gekocht. Zo smerig. Ik ga nu niet double dippen. Voor Police Story heb ik dat wel gedaan.
Het was voor mij even over met de pret om 4K af te spelen op mijn Panasonic UB820. 4K gaf steeds meer afspeelproblemen (blokken). Op een gegeven moment gaven ook normale blu-rays af en toe problemen. Geprobeerd schoon te maken en de lagers in te vetten met speciaal vet. Niet geholpen. Voor 70 euro een laser besteld op aliexpress en er zojuist ingebouwd. Lijkt nu weer probleemloos te werken
Ik ben niet voor de complete laser unit incl lade gegaan, maar enkel voor de lasermodule.
Voor degene die het zich afvragen: Mijn model is vermoedelijk een van de eerste revisies. Op de laserunit staat de datum: 01/12/2018. Ik heb de speler in 2020 tweedehands op ebay gekocht. Heeft bij mij zeker 1200 films probleemloos afgespeeld voordat deze problemen begon te geven.
[ Voor 16% gewijzigd door Twazerty op 27-05-2026 20:01 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Pre-order is gestart voor KILL BILL: THE WHOLE BLOODY AFFAIR 4K COLLECTOR’S EDITION.
https://lionsgatelimited....on?variant=53127415234671
Helaas verzend Lionsgate nog steeds niet buiten de USPatrickC schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:59:
Pre-order is gestart voor KILL BILL: THE WHOLE BLOODY AFFAIR 4K COLLECTOR’S EDITION.
[Afbeelding]
hoi
Oh, dat had ik niet eens gecontroleerd. Erg jammer. De standaard 4K is wel via Amazon te pre-orderen, maar die Collectors Edition is wel erg gaaf. Ik had beide Kill Bill films bewust nog niet aangeschaft, omdat ik wist (hier gelezenReVision. schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 06:35:
[...]
Helaas verzend Lionsgate nog steeds niet buiten de US
Standaard 4K via Amazon pre-ordered. Kan niet wachten tot ik hem op 3 augustus (volgens planning) ga ontvangen!PatrickC schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:29:
Oh, dat had ik niet eens gecontroleerd. Erg jammer. De standaard 4K is wel via Amazon te pre-orderen, maar die Collectors Edition is wel erg gaaf. Ik had beide Kill Bill films bewust nog niet aangeschaft, omdat ik wist (hier gelezen) dat er The Whole Bloody Affair er ging komen.
Laatste aankopen:
/f/image/pdVSDXBumKWIizlBhbn9vJyj.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb wel een beetje de vreemde gewoonte om vooral films die ik al had opnieuw te kopen... Toegegeven, die Matrix collectie heb ik vooral gedaan omdat daar de blu-ray versie van de Animatrix bij zat want die is los nergens meer te vinden. En die Spawn box is de verzameling van de animatie serie. In the Mouth of Madness heb ik ook nog ergens op dvd, in zo'n kartonnen doosje dacht ik en van Blade slingert nog een Blade Trilogy dvd set rond maar ik heb geen idee meer waar ik die nou heb gelaten
/f/image/pdVSDXBumKWIizlBhbn9vJyj.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb wel een beetje de vreemde gewoonte om vooral films die ik al had opnieuw te kopen... Toegegeven, die Matrix collectie heb ik vooral gedaan omdat daar de blu-ray versie van de Animatrix bij zat want die is los nergens meer te vinden. En die Spawn box is de verzameling van de animatie serie. In the Mouth of Madness heb ik ook nog ergens op dvd, in zo'n kartonnen doosje dacht ik en van Blade slingert nog een Blade Trilogy dvd set rond maar ik heb geen idee meer waar ik die nou heb gelaten
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hm, heb helaas ook alleen een DVD van The Animatrix. Maar ik ga daar toch niet de 4K Matrix box set voor kopen. Al was het alleen al omdat daar die film bij zit die ik niet nader wil noemen.
Wel een beetje suf dat je zo aan het hoesje niet ziet dat The Animatrix er bij zit. Wellicht omdat dat dan geen 4K is, natuurlijk.
Wel een beetje suf dat je zo aan het hoesje niet ziet dat The Animatrix er bij zit. Wellicht omdat dat dan geen 4K is, natuurlijk.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Waar heb je de blade vandaan ?Vrijdag schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:45:
Laatste aankopen:
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik weet niet wat je bedoeld? Er zijn drie Matrix films en een lepel (die niet bestaat)josh-hill schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:20:
Hm, heb helaas ook alleen een DVD van The Animatrix. Maar ik ga daar toch niet de 4K Matrix box set voor kopen. Al was het alleen al omdat daar die film bij zit die ik niet nader wil noemen.
@limefresh2011 bij Rarewaves. (als het je voornamelijk om de film gaat: https://www.rarewaves.com/collections/2-for-30-offer/products/5051892229753-blade
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja, is wel goedkoper zo, maar zie het nut niet zo om mijn The Matrix collectie voor de 2e keer te upgraden. De CGI is allemaal in 2K en de films leunen nogal zwaar op de CGI.
(nog even afgezien van dat ik geen enkele 4K blu-ray heb en dat ik nu zodanige problemen met mijn ogen heb, dat ik het verschil toch niet ga zien)
(nog even afgezien van dat ik geen enkele 4K blu-ray heb en dat ik nu zodanige problemen met mijn ogen heb, dat ik het verschil toch niet ga zien)
[ Voor 30% gewijzigd door josh-hill op 29-05-2026 13:31 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Je zult daar vast niet de enige in zijn. Ik begon eind jaren '90 met films op DVD kopen. Jaren later films op bluray gaan kopen, en mijn meest favoriete films die ik al op DVD had gaan vervangen door bluray. En inmiddels al weer wat jaren voornamelijk films op 4K UHD bluray kopen, waarbij ik ook weer bepaalde favoriete films vervang (upgrade) die ik al op bluray had.Vrijdag schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:45:
Ik heb wel een beetje de vreemde gewoonte om vooral films die ik al had opnieuw te kopen...
Voorbeelden:
- Lord of the Rings trilogy, extended edition. Eerst op DVD regio 1 vanwege correcte (NTSC) snelheid van de audio. Vervolgens de LotR trilogy Limited Extended Edition (bluray) box set gekocht. En daarna de 4K UHD versie aangeschaft. 🙂
- Pulp Fiction had ik eerst op DVD. Daarna in de Quentin Tarantino bluray box set. En sinds kort de Pulp Fiction Steelbook Edition op 4K UHD aangeschaft.
Herkenbaar… ik heb ook verschillende films op DVD, blu-ray en 4K blu-ray. Ik ga er even van uit dat er niet nog een nieuw formaat uit gaat komen, want 4 x is me toch wat te gortig.
Zojuist een nieuwe bestelling bij Rarewaves gedaan. 2 4K voor £30 met daarbovenop de 10% korting voor mei.
- Barry Lyndon
- Lethal Weapon
- Baby Driver
- Close Encounters Of The Third Kind.
Alleen die laatste had ik al blu-ray en Lethal Weapon nog op DVD.
- Barry Lyndon
- Lethal Weapon
- Baby Driver
- Close Encounters Of The Third Kind.
Alleen die laatste had ik al blu-ray en Lethal Weapon nog op DVD.
Haha. Je wilt niet weten hoe vaak ik alles van star trek al opnieuw gekocht heb. Terwijl ik echt tegen mijn vrouw gezegd heb: "de 1080p bluray gaat het echt bij blijven. Ik laat die 4k wel passeren."PatrickC schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:14:
Herkenbaar… ik heb ook verschillende films op DVD, blu-ray en 4K blu-ray. Ik ga er even van uit dat er niet nog een nieuw formaat uit gaat komen, want 4 x is me toch wat te gortig.
Yeah right
Vet ja! Doet mij wat denken aan mijn collectors editie van American Psycho. Evenveel bloed ongeveer haha.PatrickC schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:59:
[Afbeelding]
Als deze via andere website naar de EU te verzenden is, laat zeker weten. Denk dat ik hem wel koop dan. Past mooi op mijn rekje.
En het ergste is nog dat je het echt meent op dat moment!daffie82 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:39:
[...]
Haha. Je wilt niet weten hoe vaak ik alles van star trek al opnieuw gekocht heb. Terwijl ik echt tegen mijn vrouw gezegd heb: "de 1080p bluray gaat het echt bij blijven. Ik laat die 4k wel passeren."
Yeah right
Bij mij springt de star wars OT er wel uit, die heb ik op:
- VHS
- Laserdisc 3:4
- Laserdisc wide-screen
- Special edition DVD box (Darth Vader kop)
- Limited edition DVD box (met niet-special edition op de bonus disc)
- 4k blu-ray (met blu-ray erbij natuurlijk)
Ik heb van Macross: Do You Remember Love? veel releases. Allen Japanse releases, behalve de Kiseki Films UK/NL VHS tapes
- 1984 VHS
- 1984 audio drama op cassette (full length)
- 1984 CLV LaserDisc
- 1992 CAV Perfect Edition LaserDisc
- 1993 CLV Perfect Edition LaserDisc
- Kiseki Films UK VHS Japanse versie
- Kiseki Films UK VHS Engelse dub
- Kiseki Films NL VHS Japanse versie, Nederlands ondertiteld
- Kiseki Films NL VHS Engelse dub, Nederlands ondertiteld
- 1999 Perfect Edition DVD (port van 1992 LD)
- 2007 Memorial Box DVD met originele versie en Perfect Edition
- 2016 Blu-ray
- 2025 4K UHD (Engels ondertiteld)
- 1984 VHS
- 1984 audio drama op cassette (full length)
- 1984 CLV LaserDisc
- 1992 CAV Perfect Edition LaserDisc
- 1993 CLV Perfect Edition LaserDisc
- Kiseki Films UK VHS Japanse versie
- Kiseki Films UK VHS Engelse dub
- Kiseki Films NL VHS Japanse versie, Nederlands ondertiteld
- Kiseki Films NL VHS Engelse dub, Nederlands ondertiteld
- 1999 Perfect Edition DVD (port van 1992 LD)
- 2007 Memorial Box DVD met originele versie en Perfect Edition
- 2016 Blu-ray
- 2025 4K UHD (Engels ondertiteld)
Ok jij wintnlscavenger schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 23:12:
Ik heb van Macross: Do You Remember Love? veel releases. Allen Japanse releases, behalve de Kiseki Films UK/NL VHS tapes
:strip_exif()/f/image/MQi4Z6ovPstmkb9CyisL7lbf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/LVa8D4L6rKcxOJNiGETi88JT.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/ZIbpHdJDBWKe0IzOj4DWv8It.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7PQCkNP9ruarKcEn0lxCqQhU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lHjurGVoICjYX3ZZ3YGIjpXl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xXqHAX7JkhlbJMOLQC5wVmC7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/K1wu6AJav11x92l9hC7rhtzH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zwC9UQ6LApj29vwqHXUndWbt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hO7UZ51ic70zHJ2KkS0hpQUZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uc8V0iVCFNFoRTC5zpiV3qkX.jpg?f=fotoalbum_tile)

/f/image/hp8OIMjbMuQy1LgMrZnArj4N.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/c6hJzCkNodQWnUdVT2lgmrx5.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/TBuSJcfmE7mGDHK4oib3gJqC.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/5L5HYCOuRhrtSgP356AyZHZ3.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/4PZLIHJYYe26incnl3zmD5fg.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/IcvU8bo1HhETNjHI8FfPPQVw.png?f=fotoalbum_tile)