• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:42
Erg mooie opstelling @ZesBarkiePK! Ik moet wel zeggen dat je ‘oude’ opstelling er ook wel heel vet uit zag. Ik blijf een zwak hebben voor zulke houten meubels. Je huidige opstelling is misschien wat praktischer nu je alle kaften kan lezen. Waarschijnlijk is het niet diep genoeg, maar kun je er niet voor zorgen dat die LoTR boxsets niet uitsteken?

Ik heb vandaag de LE’s binnengekregen van The Dollar Trilogy. Dit is toch echt wel mijn grail naast The Godfather 50th Anniversary (US) (niet op de foto). Heb wel vies veel (ruim boven MSRP) ervoor neergelegd en dat gaat eigenlijk tegen mijn principes in, maar ik kon het gewoon niet laten. Vooral met de wetenschap dat dit er hoogstwaarschijnlijk geen uitgave zal komen die hieraan kan tippen. The Dollars Trilogy boxset baalde ik gewoonweg van dat het niet alle inhoud uit de boekjes had maar een selectie. Tja, dat was me blijkbaar het veelvoudige wel waard.

Ik hoor nog een blu-ray van The Book of Eli binnen te krijgen. Echter is het vanaf nu de bedoeling dat ik niks meer ga kopen/bestellen. Ik heb nog zat dat ik moet bekijken en daar ben ik wel even zoet mee. Idem voor de spellen en boeken die jullie op de planken zien.

Dit is allemaal in anderhalf jaar verzameld. Als student zijnde moet ik vrij creatief omgaan met mijn geld en het voornamelijk hebben van buitenkansjes. De boekenkast is van mijn ouders en al een aantal decennia oud. Het kastje erboven had ik hier in de straat gevonden wat weg werd gegooid wegens een verbouwing. Volgens mij was het oorspronkelijk een deel van een grotere kast, maar het is exact dezelfde kleur dus vond ik het een handige (en creatieve) ‘expansion’ :P

Zoals jullie zien hebben de dvd/blu-ray/4k uhd-plank en de boekenplank een deel van de game-plank overgenomen. Zodoende is mijn boekenkast een vrij vol geraakt. De onderste drie planken, niet op beeld, staan al vol met andere boeken (die ik ook nog moet lezen). Verder heb ik op een ander kastje nog wat boeken voor op de salontafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpgnbk_RI5MmWbNW9oNjn230f4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYY7GZmV5ufKAXl7PxgKQ4ez.jpg?f=fotoalbum_large

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:42
@RazorMaron Bedankt! Ik vond de vorige kast ook zeker wat hebben, maar dit is inderdaad een stuk praktischer. De nieuwe kast is 28 cm diep, dus eigenlijk past alles er prima in. Ik had alleen een paar dingen iets te ver naar voren gezet. Inmiddels heb ik ze een stukje naar achter geschoven en dat oogt meteen een stuk netter.

Die Dollar Trilogy is trouwens echt een fantastische aanwinst. En ach, wat maakt het uit dat je er een keer wat meer voor hebt betaald. Soms kom je gewoon iets tegen wat je écht wilt hebben. Veel (kijk)plezier ermee!

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-08 16:24
RazorMaron schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:47:

Ik hoor nog een blu-ray van The Book of Eli binnen te krijgen.
Toevallig nieuw via Bol besteld deze week en hij deed het niet, wat ik ook probeerde. En dat is voor het eerst, na ruim 130 Blu-Rays, dat ik een nieuwe titel heb gekocht en dat die het niet deed.
Heeft maar €10 gekost ofzo, maar toch ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenvde89 op 25-07-2026 23:12 ]

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:10
Jeroenvde89 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 23:11:
[...]

Toevallig nieuw via Bol besteld deze week en hij deed het niet, wat ik ook probeerde. En dat is voor het eerst, na ruim 130 Blu-Rays, dat ik een nieuwe titel heb gekocht en dat die het niet deed.
Heeft maar €10 gekost ofzo, maar toch ;(
Als je contact met Bol opneemt sturen ze gewoon een nieuwe. :)

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-08 16:24
IceFox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 23:13:
[...]

Als je contact met Bol opneemt sturen ze gewoon een nieuwe. :)
Had al een vraag ingediend bij de tussenpartij die de blu-ray verkocht op Bol.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Bol niks doet met geopende seals van verpakkingen, maar goed, we gaan het zien :)

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:56
Gelet op de release date zal het een oude out-of-print Blu-ray zijn, uitgebracht in een periode toen bepaalde met name Franse Blu-ray replicators problemen hadden met vervuilde hars. Een replacement zal waarschijnlijk ook aangetast zijn.

• RazorMaron
@Jeroenvde89 Ik heb zelf de Engelse Book of Eli blu ray tweedehands gekocht. Ik houd je up to date of deze wel werkt!

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:48

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:59:
Dit ziet er wel interessant uit… blij dat ik in de jaren ‘80 ben opgegroeid met niet alleen geweldige muziek, maar ook iconische TV series, waar Knight Rider er maar eentje van was.
[YouTube: Knight Rider: Declassified | Official Trailer (4K)]
Ik heb hem besteld. Knight Rider was toch wel een van de top series uit m'n jeugd.

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:34
RazorMaron schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:47:

Echter is het vanaf nu de bedoeling dat ik niks meer ga kopen/bestellen.
Succes daarmee :+

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:06

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ik heb voor mijzelf een lijstje opgezet van wat ik nog perse wil hebben, mits het uberhaupt op 4K bluray uitkomt (Vampire Hunter D Bloodlust bijvoorbeeld) of een betere versie krijgt dan nu (Terminator 2). Terminator 2 bijvoorbeeld heb ik weinig hoop voor dus die koop ik wel een keer als die heel goedkoop is. Verder is de lijst erg kort nu.
  • Terminator 2: "bagger" op 4K, misschien, ooit misschien een goede rerelease daarvan
  • Lion King: heb ik al op bluray en de 4K heb ik nooit goedkoop te pakken kunnen krijgen
  • Goldeneye: nog niet op 4K
  • Vampire Hunter D Bloodlust: nog niet op 4K
  • Spirited Away: nog niet op 4K
  • Big Trouble in Little China: nog niet op 4K
De rest heb ik al (4K of op een goede bluray release) of hebben geen prioriteit. Ik heb nu liever een wat strakker gecureerde 4K collectie dan alles los en vast kopen. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• RazorMaron
Haha dat gaat wel lukken denk ik. Eerst al hetgeen consumeren dat ik nu op de plank heb liggen. (Al maak ik graag een uitzondering for the Transformers The Movie 40th anniversary :+ )

• ZesBarkiePK
Vandaag Killers of the Flower Moon ontvangen. Die ga ik vanavond meteen kijken. Ik ben heel erg benieuwd, vooral omdat de film bekendstaat om het sterke waargebeurde verhaal en de regie van Martin Scorsese.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/450qU7NEeKlrrPof3rpTjaf7Fho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JYuex0Qd21Ueu6EorHt9dTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQTfP_jLGlP69cKTOCdRgDi0RJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udwSGCrqJkuwBKM3TyFjZg7W.jpg?f=fotoalbum_large

En ik zag in dit topic ook de foto’s van de The Godfather 50th Anniversary Edition voorbij komen. Die heb ik zelf ook nog opgepikt voor slechts €30, de set was een feestje om uit te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SC9ojuuUbgn7ijgMnOVw87guiV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkqrlMfo9qq8JNQNhwMSG34c.jpg?f=fotoalbum_large

@daffie82 Het is me trouwens gelukt om kaartjes te bemachtigen voor The Odyssey in Kinepolis Brussel, in september. We zitten op rij 8, dus dat zijn mooie plekken. Ik heb er nu al ontzettend veel zin in!

[ Voor 6% gewijzigd door ZesBarkiePK op 27-07-2026 14:09 ]

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:09

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ah top man! Rij 8 is super inderdaad! Ik meld mij nog in augustus als ik hem gezien heb.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:46
Weer een aantal leuke 4K’s binnen gekregen met slipcovers. Vooral heel blij met The Prestige, hele Nolan collectie compleet! 🙌

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPZP-LOQnx3cNffE4jzv66dEGTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHW2D4bE308hOjtx45CjAOb3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53evDC8LHfaWe2TX7CTxMetUslA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNwAYxUkvlkIpUDnyGXs61sr.jpg?f=fotoalbum_large

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• ZesBarkiePK
@Kimberly Misschien een tip gezien je recente aankopen: Jumanji (1995). Als je hem niet al hebt (gezien). Ik heb vorig jaar dit setje gekocht Jumanji 1-3 Al is dat niet zo’n mooie uitgave met slipcover.

• Kimberly
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:08:
@Kimberly Misschien een tip gezien je recente aankopen: Jumanji (1995). Als je hem niet al hebt (gezien). Ik heb vorig jaar dit setje gekocht Jumanji 1-3 Al is dat niet zo’n mooie uitgave met slipcover.
Dank voor de tip, ik verzamel echter alleen 4k’s met slipcover en steelbooks. 😊

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNtbAB8-_W0PeetoFKa_9jtrPO4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMFdYl26SRQxvfCQMqlXbV8j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDP8xZneKc3AYAOrNJBd2kUSugY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eahSHhRbwXU1pAUYzO7Au1f7.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik kreeg vandaag deze set binnen, mooi in een keer de hele Fast saga compleet, al mis je Hobbs & Shaw wel in de set.

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik had nog altijd geen mooie uitgave van mijn favoriete film allertijden; Interstellar.

Dus ik was tijdje terug aan het struinen op Vinted. Mijn oog viel op de limited edities van WeET. Ik kon niet kiezen uit de A2 en de Quarter slip. Dus heb ik ze maar beide gekocht bij dezelfde verkoper. Nog sealed en in mint conditie. 216 all in betaald met koperbescherming en verzending. Happy! (protectors ga ik er ook nog voor kopen trouwens)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQVsSfTumm3w7BVh641Nhtn_t4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ztb0wfQbdhWQcl8pSxZekSFF.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3FXzgL3npFNhHKk8OWKuEqjhEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvrVeMhfrOfatNo0C8Y0HLY7.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHZogFM3V2vzvUbw9tY1pEiOlfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afjm3KlWuiroM88BGdh3jyIW.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
daffie82 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:53:
Ik had nog altijd geen mooie uitgave van mijn favoriete film allertijden; Interstellar.

Dus ik was tijdje terug aan het struinen op Vinted. Mijn oog viel op de limited edities van WeET. Ik kon niet kiezen uit de A2 en de Quarter slip. Dus heb ik ze maar beide gekocht bij dezelfde verkoper. Nog sealed en in mint conditie. 216 all in betaald met koperbescherming en verzending. Happy! (protectors ga ik er ook nog voor kopen trouwens)

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
€216… dan hoop je eigenlijk dat dat nog Belgische frankjes waren! :+ Ik kende deze edities van Interstellar niet. Ik baal er nog altijd van dat ik destijds de 10th Anniversary Limited Special Edition gekocht heb toen die nog betaalbaar was. Gelukkig wel nog gezien in de IMAX bij het 10-jarige jubileum.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ZesBarkiePK
Voor 3 tientjes mag ik eigenlijk niet klagen maar mijn Panasonic speler heeft de grootste moeite om de eerste 4K disc uit The Godfather 50th Anniversary af te spelen. Na de schijf goed te hebben schoongemaakt ging het al een stuk beter, maar halverwege de film liep hij alsnog vast. Daarbij maakte mijn Panasonic ook aanzienlijk meer geluid dan normaal. Om de speler een beetje te ontzien heb ik de rest van de film uiteindelijk op mijn PlayStation afgekeken.

Ik vermoed dat de schijfjes, doordat ze los in een kartonnen houder zitten, tijdens transport wat zijn geschuurd. Hier en daar zie ik namelijk ook een paar minuscule krasjes zitten.

Ook een beetje jammer dat deel 1 wel Nederlandse ondertiteling heeft, terwijl die bij deel 2 weer ontbreekt. Gelukkig red ik me prima met de Engelse ondertiteling die er wel op staat.

Ik hoop dat Criterion dit bij de Stanley Kubrick set beter heeft aangepakt. Voor zover ik weet worden de schijfjes daar op dezelfde manier verpakt, dus ik houd mijn hart een beetje vast. Hopelijk valt het mee.

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-08 14:01
Ben nu momenteel in Duitsland, en heb gisteren de stad Kassel bezocht, had even tijd om de Mediamarkt daar te bezoeken, maar hoe kan het toch dat ze daar dus nog wel vollop DVD's, Blu-rays en 4k Blu-rays hebben liggen, en ook nog een beste selectie en behoorlijk wat steelbooks. Maar hier in Nederland, niet. Het was echt leuk om weer eens in een winkel door een leuke selectie te kunnen kijken. De prijzen waren normaal. Helaas zat er niks tussen wat ik gelijk wilde mee nemen.

Don't make me use myself on ya baby!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02:07

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 23:57:
[...]

Dank je wel! Nog geen idee eigenlijk. Ik ben de laatste tijd flink aan het opruimen en heb er nu nog geen doel voor. Voorlopig blijft hij gewoon even staan, en wie weet kan ik hem na mijn verhuizing weer ergens voor gebruiken.
Waarom gebruik je hem niet om je laatste aanwinsten te laten zien of je mooiste aankopen in te showen? Na verloop van tijd of als die te vol wordt, verhuis je een deel naar "het archief" en zet je wat andere hoesjes neer om te showen (soort van doorlopende showcase). ;)

Mijn goede voornemen voor 2026 : Mijn womanscave realiseren oftewel mijn Dolby Vision-Atmos homecinemacellar!

• ZesBarkiePK
@MasterCypher25 Ja dat is eigenlijk een heel goed idee. Ik denk dat ik dat ook ga doen. Waarschijnlijk zal ik die kast vooral gaan gebruiken voor mijn Criterion en Arrow films, omdat ik daar toch de meeste waarde aan hecht.

Ik heb tijdens de 2 voor 25 actie van Amazon.fr een stapeltje Star Wars films opgepikt, samen met een paar Marvel titels. Alleen de Benelux versie van Thor (2011) lijkt nergens meer te vinden. Als ik die ooit nog ergens kan scoren, heb ik Marvel Phase 1 t/m 5 compleet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTAn09_s15IrM79k5pp_hTXHT6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqh8haTRyP5AvAAQ9Nj0Xna3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcpU1jtBo1F6gAMWEp5jZfFsycs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ip2pLB3HxvvASA9viQ6Vj9tc.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond heb ik de Godfather trilogie afgekeken en vanavond ga ik met Star Wars beginnen. Het wordt de eerste keer dat ik ze op 4K Blu-ray zie, dus ik ben erg benieuwd. Vooral de eerste zes films heb ik al ontzettend lang niet meer gezien.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zal later ook weer eens een foto plaatsen van mijn latere aanwinsten. De hand is een beetje op de knip gegaan (iets met een nieuwe badkamer), maar koopjes of films die ik erg graag wil hebben komen er gewoon in.
Straks na werk ook weer even langs de HMV in de Kalverstraat, waar ik ongetwijfeld niet met lege handen weg zal gaan...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:26
Bij amazon.fr is een 2 voor 25 actie op 4ks: https://www.amazon.fr/-/en/promotion/psp/A6YFQYUOOG4F9?ref=psp_pc_cart_collapse&redirectAsin=B0CNWLKK8P&redirectMerchantId=A1X6FK5RDHNB96

Bij toevoegen items gaat de prijs naar 30. ik dacht dat die extra 5 euro verzendkosten zouden zijn, maar zie geen extra kosten voor het afrekenen. Ook geen promotiecode oid wat ik in moet vullen. Doe ik iets fout of ondervinden jullie hetzelfde?

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Veertien14 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:48:
Bij amazon.fr is een 2 voor 25 actie op 4ks: https://www.amazon.fr/-/en/promotion/psp/A6YFQYUOOG4F9?ref=psp_pc_cart_collapse&redirectAsin=B0CNWLKK8P&redirectMerchantId=A1X6FK5RDHNB96

Bij toevoegen items gaat de prijs naar 30. ik dacht dat die extra 5 euro verzendkosten zouden zijn, maar zie geen extra kosten voor het afrekenen. Ook geen promotiecode oid wat ik in moet vullen. Doe ik iets fout of ondervinden jullie hetzelfde?
Er komen inderdaad verzendkosten bij, zie onderstaan screenshot, daar staat de prijsopbouw :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GD9mcv6h4LxSBN3Ll8Hi8neZ5w8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJ2WXL5DPE6NcDr2X4ZI8oUZ.jpg?f=fotoalbum_large Je krijgt dus korting, maar er worden wel verzendkosten toegepast.

[ Voor 20% gewijzigd door MasterCypher25 op 30-07-2026 14:22 ]

Mijn goede voornemen voor 2026 : Mijn womanscave realiseren oftewel mijn Dolby Vision-Atmos homecinemacellar!

• nlscavenger
Een waarschuwing m.b.t. pre-orders bij iMusic; bij pre-orders die niet gemarkeerd zijn als "Limited Edition" plaatst iMusic pas een bestelling bij de leverancier 7 dagen voor release. Hierdoor loop ik waarschijnlijk de eerste oplage van Story of Ricky 4K UHD met slipcover en poster mis, omdat de leveranciers toen door hun voorraad heen waren.

Mijn voorbestelling van A Better Tomorrow Trilogy 4K UHD die als Limited Edition is gemarkeerd hebben zij wel vrijwel meteen besteld bij de leverancier.

• nlscavenger
MasterCypher25 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 11:02:
[...]

Er komen inderdaad verzendkosten bij, zie onderstaan screenshot, daar staat de prijsopbouw :

Je krijgt dus korting, maar er worden wel verzendkosten toegepast.
Je NAW gegevens staan in de screenshot....

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

@nlscavenger

Dank je! En aangepast!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:47
Ik volg dit topic wel met enige interesse. Maar wellicht off-topic:

Zelf heb ik jarenlang fysieke schijfjes gekocht, maar ik ben ermee gestopt.

Heb je eenmaal een uitgave gekocht, dan wordt je geconfronteerd met nog meer uitgaven en kun je de portemonnee weer trekken. Ik pas ervoor. Bijvoorbeeld:

DVD: reguliere uitgave
DVD: director's cut
DVD: special edition
DVD: gerestaureerde versie
BLU-RAY: reguliere uitgave
BLU-RAY: director's cut
BLU-RAY: special edition
BLU-RAY: gerestaureerde versie

En dan nu weer hetzelfde verhaal met 4K UHD. Nee, dat gaan we niet meer doen. Ik ga wel naar de bios, huur de film of download hem wel voor die enkele keer dat ik een film wil zien. Kwaliteit maak ik me niet meer druk over.

Zo dat moest ik even kwijt.

• nlscavenger
De tekst is niet volledig afgedekt waardoor het nog steeds leesbaar is. Als je er zeker van wilt zijn dat de tekst gewist is, kan je beter rechthoekige selectie + delete gebruiken.

• PatrickC
Glamdring schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:58:

Heb je eenmaal een uitgave gekocht, dan wordt je geconfronteerd met nog meer uitgaven en kun je de portemonnee weer trekken. Ik pas ervoor. Bijvoorbeeld:

En dan nu weer hetzelfde verhaal met 4K UHD. Nee, dat gaan we niet meer doen. Ik ga wel naar de bios, huur de film of download hem wel voor die enkele keer dat ik een film wil zien. Kwaliteit maak ik me niet meer druk over.

Overdrijven is ook een kunst! ;) Er zijn wereldwijd zo’n 300.000 films op DVD en blu-ray. Noem er eens 10 die je in je collectie hebt/had waar bovenstaande voor geldt (b.v. waar er 3 of meer versies zijn, die je allemaal zou willen bezitten)?

Als ik naar mijn eigen collectie van zo’n 1500 titels kijk, ja, dan schat ik dat ik zo’n 150 titels waarschijnlijk dubbel (DVD+Blu-ray of Blu-ray+4K blu-ray) heb. Enkele heb ik 3 x of zelfs meer zoals b.v. de LOTR trilogy, maar dat zijn dan echt de uitzonderlijke films en edities.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:47
PatrickC schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:21:
[...]

Overdrijven is ook een kunst! ;) Er zijn wereldwijd zo’n 300.000 films op DVD en blu-ray. Noem er eens 10 die je in je collectie hebt/had waar bovenstaande voor geldt (b.v. waar er 3 of meer versies zijn, die je allemaal zou willen bezitten)?

Als ik naar mijn eigen collectie van zo’n 1500 titels kijk, ja, dan schat ik dat ik zo’n 150 titels waarschijnlijk dubbel (DVD+Blu-ray of Blu-ray+4K blu-ray) heb. Enkele heb ik 3 x of zelfs meer zoals b.v. de LOTR trilogy, maar dat zijn dan echt de uitzonderlijke films en edities.
Misschien heb je gelijk en overdrijf ik; maar voor mij voelt het wel zo.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dat is een keuze. En hoe jij het nu doet is het in ieder geval veel gemakkelijker en goedkoper.

Ik vind de kwaliteit van streaming echter (vrij vaak) niet om aan te zien en wil gewoon films in de beste kwaliteit in mijn bezit hebben. Dus ja, voor mij is de keuze dan ook snel gemaakt.

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:36
Ik kon de Stranger Things 4K box toch niet laten liggen, dus hopelijk snel binnen :9

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• ZesBarkiePK

Alternatief kun je ook boutique labels zoals Criterion of Arrow gaan verzamelen. Koop je daar meteen de 4K versie van een film, dan heb je meestal al één van de beste en meest complete uitgaven die verkrijgbaar zijn. Hetzelfde geldt eigenlijk voor een 4K boxset zoals Stranger Things: daarmee haal je in feite de definitieve fysieke versie in huis. Mocht 8K ooit doorbreken, dan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat dat nog op een fysieke schijf zal gebeuren, dus veel hoger dan 4K zullen we op fysiek gebied waarschijnlijk niet meer gaan. (Al hoop ik daar ongelijk in te krijgen).

• RazorMaron

Dat gaat toch prima hand in hand bij deze hobby? Als de kwaliteit je niet meer uitmaakt is er toch ook geen behoefte om up te graden en dus altijd het hoogste kwaliteit format te hebben? Lijkt me juist heel fijn als physical media collector. Je koopt de dvd voor een paar euro's en je bent klaar. Wellicht een blu-ray her en der. Waarom zou je dan helemaal stoppen met de hobby puur en alleen omdat er elke keer een betere versie (wat jou dus niks uitmaakt) uitkomt?

Nu ben ik recentelijk begonnen met het kopen van fysieke media, dus ik heb de dvd en blu-ray tijdperken overgeslagen en ben gelijk begonnen met 4K UHD. Wellicht is het voor mij dan dus makkelijker praten.

Upgraden is niet verplicht. Als dat het je niet waard is, is dat ook helemaal goed. Genoeg mensen die bv. alleen blu-ray aanschaffen en alleen 4K UHD kopen als de prijs erg goed is.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:35
e6r6i6c schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:28:
Ben nu momenteel in Duitsland, en heb gisteren de stad Kassel bezocht, had even tijd om de Mediamarkt daar te bezoeken, maar hoe kan het toch dat ze daar dus nog wel vollop DVD's, Blu-rays en 4k Blu-rays hebben liggen, en ook nog een beste selectie en behoorlijk wat steelbooks. Maar hier in Nederland, niet. Het was echt leuk om weer eens in een winkel door een leuke selectie te kunnen kijken. De prijzen waren normaal. Helaas zat er niks tussen wat ik gelijk wilde mee nemen.
Bij diverse MM in de buurt van NL (bv Nordhorn) wordt het ook al steeds minder...

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:52

Twazerty

AVCHDCoder developer

e6r6i6c schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:28:
Ik kom af en toe bij de Saturn in Kleve, maar ook daar gaat het aanbod hard achteruit. Heb het idee dat het ook in Duitsland gaat gebeuren dat fysieke media langzaam verdwijnt. Loopt wat jaartjes achter op Nederland, maar het gaat gebeuren. Voor mijn gevoel is het aanbod films bij Kaufland niet veel slechter dan bij Saturn/Mediamarkt. De laatste jaren heb ik dan ook meer films gekocht bij Kaufland, dan bij Saturn/Mediamarkt (in Duitsland).

In Nederland is het inderdaad hopeloos. Ik haal nog veel bij Boekenvoordeel in de winkels. Meeste titels in de winkel goedkoper of gelijk geprijsd aan bol.com

Ook bij hmv in Den Haag geweest, maar dat voelde als een kleine teleurstelling. Stevig geprijsd, meestal duurder dan online. Wel mooi aanbod Engelse uitgaven.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik begrijp de situatie wel hoor. De sleutel tot succes (en niet een lege bankrekening) is om heel selectief te zijn. Ik had ooit 1000 dvd's. Dat gaan we niet meer doen. Ik heb denk ik zo'n 120 titels op 4K nu, en dat zijn vaak wel 'definitieve' uitgaven. Leuk om te kijken, nog leuker om te hebben.
Double dippen op 4K doe ik gewoon niet aan. Komt er toch een mooiere / completere versie uit? Jammer dan :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 00:09
@ZesBarkiePK Even reageren op een post van bijna een maand geleden. Wanneer heb jij de Wes Anderson box besteld? Die van mij staat nog steeds op Order Received. Mijn andere Criterion Sale bestelling komt vandaag aan. Heb een week geleden besteld, maar nooit eerder geïmporteerd vanuit Amazon US, dus vroeg me even af wat jullie ervaring is met hun snelheid.

• ZesBarkiePK
@Jochem Boom Ik heb de Wes Anderson boxset op 5 juli besteld en op 8 juli al ontvangen via UPS. Die vergelijking is alleen misschien niet helemaal eerlijk, want ik had destijds voor Premium Shipping gekozen.

Mijn ervaring met DHL zendingen vanuit Amazon US is dat het gemiddeld zo’n twee weken duurt voordat ze binnen zijn.

Misschien kun je de tracking updates op Amazon.com eens bekijken. Als er nog steeds alleen “Order Received” staat, dan hebben ze de bestelling waarschijnlijk nog niet verzonden. Zodra hij daadwerkelijk verstuurd is, zie je normaal gesproken ook een verzenddatum en trackinginformatie verschijnen, dan kan je zien of je bestelling op een vlucht zit of bij de douane ligt.

• Jochem Boom
Vreemd, nee hij staat dus sinds bestelling alleen op order received, ook zonder datum. Als ik op Amazon zelf kijk staat er wel een leverdatum van 10 augustus. Dus wacht dan nog maar even af. M'n levering van vandaag (zelfde datum besteld) kwam ook met DHL, die werd vrij snel verzonden en ging snel door de douane op zich.

• ZesBarkiePK
@Jochem Boom Ik vermoed dat het misschien te maken heeft met het feit dat de set een paar dagen uitverkocht is geweest. Inmiddels heeft Amazon volgens mij weer nieuwe voorraad binnengekregen, maar het zou kunnen dat daardoor sommige bestellingen iets langer nodig hebben om verwerkt te worden. Ik zou de bestelling inderdaad gewoon laten staan want hij is inmiddels alweer in prijs verhoogd.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Twazerty schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:25:
[...]

dat fysieke media langzaam verdwijnt.
Nah. If anything, is verkoop van fysieke media zelfs aan het toenemen de laatste jaren. Fysieke winkels hebben het moeilijk. Al jaren. Tegen dat online geweld van vooral amazon valt bijna niet op te boksen voor een retail winkel. Ook bijna elke verzamelaar hier en ergens anders kopen online.

Ik heb mij trouwens zonet deze gekocht op Vinted, niet meer sealed maar op enkele heel fijne haarlijntjes na wel volledig mint. Is ook 1 van mijn absolute toppers van de laatste 20 jaren, dus die ik moest ik ook wel in een speciale editie hebben.

[ME#29] Joker Steelbook (Double Lenticular Full Slip) - Manta Lab

[ Voor 32% gewijzigd door daffie82 op 31-07-2026 15:31 ]

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:47:
[...]

Nah. If anything, is verkoop van fysieke media zelfs aan het toenemen de laatste jaren. Fysieke winkels hebben het moeilijk. Al jaren. Tegen dat online geweld van vooral amazon valt bijna niet op te boksen voor een retail winkel. Ook bijna elke verzamelaar hier en ergens anders koopt online.

Ik heb mij trouwens zonet deze gekocht op Vinted, niet meer sealed maar op enkele heel fijne haarlijntjes na wel volledig mint. Is ook 1 van mijn absolute toppers van de laatste 20 jaren, dus die ik moest ik ook wel in een speciale editie hebben.

[ME#29] Joker Steelbook (Double Lenticular Full Slip) - Manta Lab
Er zijn inderdaad nog weinig winkels waar je fysieke media kan kopen. Leiden floreerde vroeger in dat soort winkels. V&D, Free Record Shop en Gé Hofenk waren toen toch wel de toppers. Iedere week kon je mij wel vinden in die winkels, in het begin voor een singletje of lp, later voor cd's en vhsbanden, gevolgd door dvd's. V&D en Gé Hofenk zijn ondertussen al jaren verdwenen en of Free Record Shop nog bestaat, ik vraag het mij af... Enige (voor zover ik weet) winkel voor blu-ray's in Leiden is Boekenvoordeel, maar ook daar ben ik al jaren niet meer geweest. Het lijkt mij ook niet leuk meer om vandaag de dag een winkeltje in cd's, dvd's en blu-ray's te starten of je moet wel zo'n topcollectie kunnen aanbieden.

Ja hoor, Daffie schaft weer een steelbook aan en gelijk is het "sold out"! :P

Edit : Free Record Shop is in 2014 failliet gegaan en overgenomen door Boekenvoordeel. Jammer, jammer, jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door MasterCypher25 op 31-07-2026 15:05 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Al die winkels gaan failliet... Maar dat heeft maar gedeeltelijk met terugval van fysieke media te maken. Minstens evenveel te maken met het online geweld. Hoeveel echte speelgoedwinkels bestaan er nog? Dat is net hetzelfde verhaal.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:22:
Al die winkels gaan failliet... Maar dat heeft maar gedeeltelijk met terugval van fysieke media te maken. Minstens evenveel te maken met het online geweld. Hoeveel echte speelgoedwinkels bestaan er nog? Dat is net hetzelfde verhaal.
Helaas wel. Van de V&D kan ik het wel begrijpen, die ging niet echt mee met de tijd, Free Record Shop begrijp ik niet, het was er altijd wel druk, hetzelfde gold voor Gé Hofenk (plaatselijke retailler), maar toch zijn die ook verdwenen. Ook een paar kleinere zijn een stille dood gestorven.

Speelgoedwinkels.... Ff denken. Alleen de Intertoys nog eigenlijk. Bart Smit en De Speelboom zijn al jaren foetsie, net als Toy's 'R Us, daar is dus ook een kaalslag geweest :|

• Veertien14
Mn eerste criterions binnen, Uncut Gems en Punch Drunk Love, had ook nog de criterion van No Country for Old Men besteld.

Over de fysieke winkels: Prijzen zijn vaak ook een stuk hoger, online kan je van te voren makkelijk uitzoeken welke editie je wil en genoeg online winkels, enige voordeel bij fysieke winkels is dat je van tevoren een niet beschadigd exemplaar kan pakken. Maar online krijg ik al zelden iets onbeschadigd binnen.

Het is alleen jammer dat ze 4k films qua fysieke edities steeds minder interessant worden, dvds werden vroeger in vele verschillende edities uitgebracht en vaak ook mooie uitvoeringen. Als ik nu een directors cut van een film wil staat deze op bluray ipv 4k, de 4k disc is de theatrale versie, meestal geen of weinig extras.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
Vandaag werd deze aanwinst in mijn collectie bezorgd! :) (US versie, via Amazon.com besteld)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfOJwvO-JmPkAXpIJHZ05rg2sD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcMwlw9T5BcrPwbdytBn0EYC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dat het beeld niet of nauwelijks vernieuwd is t.o.v. de bestaande UHD, maar omdat ik beide films apart alleen op blu-ray had is dit wel een verbetering. Ben erg benieuwd om de film als één geheel te kijken!

• Veertien14
Haay schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:13:
Vandaag werd deze aanwinst in mijn collectie bezorgd! :) (US versie, via Amazon.com besteld)

[Afbeelding]

Ik weet dat het beeld niet of nauwelijks vernieuwd is t.o.v. de bestaande UHD, maar omdat ik beide films apart alleen op blu-ray had is dit wel een verbetering. Ben erg benieuwd om de film als één geheel te kijken!
Klopt het dat de discs op elkaar zitten bij deze?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Haay ik moet wachten tot november. Ik ben het er trouwens niet mee eens dat hij nauwelijks verschilt van kill bill 1 4k en kill bill 2 4k. De verschillen zijn duidelijk en maken de film echt beter imo.

• PatrickC
MasterCypher25 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:54:
[...]

Helaas wel. Van de V&D kan ik het wel begrijpen, die ging niet echt mee met de tijd, Free Record Shop begrijp ik niet, het was er altijd wel druk, hetzelfde gold voor Gé Hofenk (plaatselijke retailler), maar toch zijn die ook verdwenen. Ook een paar kleinere zijn een stille dood gestorven.
Vroeger had je in Venlo een Free Record Shop, Van Leest en V&D, en later ook een Mediamarkt met toe nog een flinke collectie. Ik vind het jammer dat de grotere platenzaken die je nu weer hebt na de revival van vinyl, niet in deze markt gedoken zijn. Als ik bijvoorbeeld Sounds in Venlo bekijk, een enorme winkel waar best een stukje DVD/(4K) blu-ray zou kunnen bestaan. Maar ja… de naam van de winkel past dan wellicht niet meer. :+

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

https://www.techradar.com/televisions/blu-ray/the-future-of-4k-blu-ray-according-to-the-experts

Interessant artikel dat precies gaat waar we het een paar posten hoger over hadden.

• Jochem Boom
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:00:
@Jochem Boom Ik vermoed dat het misschien te maken heeft met het feit dat de set een paar dagen uitverkocht is geweest. Inmiddels heeft Amazon volgens mij weer nieuwe voorraad binnengekregen, maar het zou kunnen dat daardoor sommige bestellingen iets langer nodig hebben om verwerkt te worden. Ik zou de bestelling inderdaad gewoon laten staan want hij is inmiddels alweer in prijs verhoogd.
Aan dat had ik niet gezien, dat zou het wel kunnen verklaren inderdaad. Heb hem ook voor de 50% korting ipv de 20% korting waar hij nu op staat.

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:27
4k is nog steeds te duur terwijl de productiekosten niet hoger liggen dan blurays. Ze hadden allang op het prijsniveau van blurays moeten zitten.

• ZesBarkiePK
Zeker een interessant artikel en ik ben het er grotendeels mee eens.

Mijn grootste zorg is eigenlijk niet de beschikbaarheid van films, boutique labels zijn populairder dan ooit en ik heb steeds meer collega’s en vrienden die blu-ray’s willen kijken vanwege de veel betere beeld en geluidskwaliteit.

Maar dan de hardware. Ik hoop dat fabrikanten zoals Panasonic nog jarenlang kwalitatief goede spelers blijven maken, want zonder een goede speler heeft een blu-ray collectie uiteindelijk weinig waarde. Als consoles, zoals de waarschijnlijk volledig digitale PlayStation 6, straks ook geen discdrive meer hebben, helpt dat de toekomst van fysieke media natuurlijk niet. Mijn PlayStation 5 doet nu nog prima dienst als extra Blu-ray-speler naast mijn Panasonic.

Achteraf gezien had ik mijn UB450 misschien toch als back-up moeten bewaren.

• ZesBarkiePK
Jochem Boom schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:26:
[...]

Aan dat had ik niet gezien, dat zou het wel kunnen verklaren inderdaad. Heb hem ook voor de 50% korting ipv de 20% korting waar hij nu op staat.
Laat het vooral even weten als je hem binnen hebt! Over de verpakking hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. De boxset zit al in een eigen stevige kartonnen verzenddoos en Amazon doet daar vervolgens nog een extra doos omheen, dus hij zou goed beschermd moeten aankomen.

Bij mij zaten er wel een paar discs los in de verpakking, maar gelukkig hadden die geen schade. Ik heb ze voor de zekerheid even met een microvezeldoek schoongemaakt en daarna speelden ze probleemloos af. Er zit bij mijn exemplaar wel een beetje een chemisch luchtje aan de set. Ik ben benieuwd of jij dat ook merkt.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:58:
[...]

Vroeger had je in Venlo een Free Record Shop, Van Leest en V&D, en later ook een Mediamarkt met toe nog een flinke collectie. Ik vind het jammer dat de grotere platenzaken die je nu weer hebt na de revival van vinyl, niet in deze markt gedoken zijn. Als ik bijvoorbeeld Sounds in Venlo bekijk, een enorme winkel waar best een stukje DVD/(4K) blu-ray zou kunnen bestaan. Maar ja… de naam van de winkel past dan wellicht niet meer. :+
Van Leest, nu je die naam laat vallen, die hebben we in Leiden ook inderdaad gehad. De winkel trok mij om 1 of andere redenen niet echt. Ben er volgens mij wel eens binnen geweest, maar was ik er ook zo weer vertrokken, mijn favorieten waren toch echt V&D, Free Record Shop en Gé Hofenk en af en toe Boekenvoordeel. Zoals eerder gemeld, is eigenlijk alleen Boekenvoordeel er nog.

Sounds zou met een simpele naamsaanpassing weer correct zijn, bv. Sound(s) & Vision.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:22:
[...]

Mocht 8K ooit doorbreken, dan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat dat nog op een fysieke schijf zal gebeuren, dus veel hoger dan 4K zullen we op fysiek gebied waarschijnlijk niet meer gaan. (Al hoop ik daar ongelijk in te krijgen).
Ik denk dat het nog wel heel wat jaartjes gaat duren voordat 8K gemeengoed wordt en wel om verschillende redenen. Ten eerste zijn, op enkele mediaspelers na, geen 8K Blu-rayspelers, ten tweede zijn er nog amper 8K televisie's of beamers en degene die er zijn, moet je rekening houden met een aanschafprijs van 5 cijfers voor de komma. Wie nu een 8K setup wil hebben, moet een flinke bankrekening hebben, het wordt op dit moment dus iets voor de elite, niet voor de gewone man of vrouw.
Daarnaast zijn er geen schijfjes op dit moment waar een 8K film op gezet kan worden, men zal dus naar een usbstick uit moeten wijken. Een 8K film zal minimaal 150 tot 200GB groot zijn. De grootste schijfjes die nu bestaan zijn quadlayer oftewel 128GB. Of men gaat een verschrikkelijke compressie toepassen of verdeeld het over 2 schijfjes, wat ook niet echt gewenst is, een usbstick zal dus de oplossing zijn, geen krasjes ofzo, maar wel weer de kans dat de stick corrupt wordt, zo heeft iedere media zijn voor en nadelen.

• ZesBarkiePK
@MasterCypher25 Zoo jij bent ook nog lekker laat op! Ik heb net The Piano gekeken, wat een vreselijk ongemakkelijke film, maar prachtige muziek en de nog maar 11 jaar oude Anna Paquin vond ik wel heel erg goed.

Maar eens hoor. Mijn punt was eigenlijk vooral dat als je nu een 4K Blu-ray koopt, je er wel vanuit kunt gaan dat je de definitieve fysieke versie van die film in huis hebt. Daarom heb ik niet het gevoel dat ik over x jaar mijn hele collectie hoef te vervangen, zoals destijds bij dvd naar Blu-ray en van Blu-ray naar 4K.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 02:10:
@MasterCypher25 Zoo jij bent ook nog lekker laat op! Ik heb net The Piano gekeken, wat een vreselijk ongemakkelijke film, maar prachtige muziek en de nog maar 11 jaar oude Anna Paquin vond ik wel heel erg goed.

Maar eens hoor. Mijn punt was eigenlijk vooral dat als je nu een 4K Blu-ray koopt, je er wel vanuit kunt gaan dat je de definitieve fysieke versie van die film in huis hebt. Daarom heb ik niet het gevoel dat ik over x jaar mijn hele collectie hoef te vervangen, zoals destijds bij dvd naar Blu-ray en van Blu-ray naar 4K.
Tja, ben een nachtmens, altijd al geweest.. ;)
The Piano heb ik volgens mij vroeger verhandelt, maar nooit gekeken. Film uit de begin jaren 90 als ik het goed heb, moet hem maar eens gaan kijken als het weer wat rustiger is.

Ja, dat klopt wel ongeveer. 4K is nog amper uit de kinderschoenen als het om tv uitzendingen gaat, alleen enkele zenders geven 4K door en daar horen de publieke zenders niet echt bij. Vroeger had je dat ook met de 16:9 verhouding, alleen het journaal werd uitgezonden in dat formaat, de rest was nog 4:3, de tv's liepen dus vooruit.
Ook is het maar de vraag of het echt een verbetering is om van 4K naar 8K te gaan. Persoonlijk denk ik van niet, maar dat is mijn mening.

• McRagefit
MasterCypher25 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 01:49:
[...]

Daarnaast zijn er geen schijfjes op dit moment waar een 8K film op gezet kan worden, men zal dus naar een usbstick uit moeten wijken. Een 8K film zal minimaal 150 tot 200GB groot zijn. De grootste schijfjes die nu bestaan zijn quadlayer oftewel 128GB.
Folio Photonics is al jaren bezig met het ontwikkelen van 1TB discs, vooral gericht op concurrentie met opslagtape. Maar daar is nog niet veel uitgekomen.

Als er ooit nog een volgend fysiek medium komt (wat ik eerlijk gezegd niet verwacht), denk ik dat het niet per se een hogere resolutie gaat zijn. Zoals we vaak nu ook HDR/DV eigenlijk soms al belangrijker vinden dan de resolutie, verwacht ik eerder zoiets. Of we kijken binnenkort allemaal VRdisc :+

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

McRagefit schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 08:35:
[...]

Folio Photonics is al jaren bezig met het ontwikkelen van 1TB discs, vooral gericht op concurrentie met opslagtape. Maar daar is nog niet veel uitgekomen.

Als er ooit nog een volgend fysiek medium komt (wat ik eerlijk gezegd niet verwacht), denk ik dat het niet per se een hogere resolutie gaat zijn. Zoals we vaak nu ook HDR/DV eigenlijk soms al belangrijker vinden dan de resolutie, verwacht ik eerder zoiets. Of we kijken binnenkort allemaal VRdisc :+
Net zoals ik zo'n 20 jaar geleden een docu zag over opslag in kristal. Volgens de onderzoekers zou een staafje van 1cm bij 1cm en 6cm lang 1000den PetaBytes aan data kunnen bevatten. Men zou gaatjes in het kristal branden met verschillende kleuren laser, 1 rij gaatjes gebrand met verschillende kleuren laser zou dan al PetaBytes aan data kunnen bevatten, laat staan het hele staafje. Ook hier heb ik verder niets meer over gehoord, maar van wat ik gezien heb, was het veelbelovend. Conclusie was dat je 10tallen malen het complete internet zou kunnen opslaan op 1 staafje.

Wat voor mij een logische vervolgstap zou zijn, is de usbstick, die zijn al verkrijgbaar met 2TB capaciteit en kosten zo'n € 250,- euro per stuk. Niks geen film meer verdelen over meerdere schijfjes of een (vernietigende) compressie toepassen, gewoon as is. Avatar 1 is in 2009 ook niet voor niets op harddisk gezet ;)

• Haay
Veertien14 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:52:
Klopt het dat de discs op elkaar zitten bij deze?
Ja, er zitten 4 disks in: twee 4k UHD en twee blu-ray disks. De twee UHD disks en de twee BR disks zitten op elkaar.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Haay schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:01:
[...]

Ja, er zitten 4 disks in: twee 4k UHD en twee blu-ray disks. De twee UHD disks en de twee BR disks zitten op elkaar.
Kleine tip : knip uit een velletje keukenpapier van 30 x 30cm even een velletje van 15 x 15cm, haal het binnenrondje er uit en stop hem tussen de onderste en bovenste disk, zo worden beide disken beschermt tegen krassen en het papier zal nooit anti-statisch geladen worden ;)

Simpel, goedkoop en het werkt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door MasterCypher25 op 01-08-2026 10:35 ]

• ZesBarkiePK
Drie nieuwe Criterion titels binnen: The Shape of Water, Pinocchio en Paris, Texas. Mooi op tijd voor het weekend! Aangezien ik toch een soort filmvakantie heb, kan ik straks alweer lekker beginnen met films kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9V42642nTmlQu4eNKAknIoXNB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBULcIvlQaIHeRosfMIlebAG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcm2fgy_GrbOjgiHnkGvXx408Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNVODsydImpRPrPCiPdjMDXh.jpg?f=fotoalbum_large

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:12:
Drie nieuwe Criterion titels binnen: The Shape of Water, Pinocchio en Paris, Texas. Mooi op tijd voor het weekend! Aangezien ik toch een soort filmvakantie heb, kan ik straks alweer lekker beginnen met films kijken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tijdje geleden heb ik Paris, Texas gedownload, maar wat een trage film is dat. Kreeg soms echt het idee dat de film achteruit ging in plaats van vooruit. Na de 1e poging ook nooit meer gekeken, het zal best een goede film zijn, maar ik was na 20 minuten al in slaap :O gevallen en ik weet wat dat mij zegt.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:06

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GH6I34S92e7aBlM5FHyrl_80Zqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8ioqpk4Ai6QCsD7bOVKBy7XV.webp?f=fotoalbum_large Onverwachte guilty pleasure release op komst. *O*

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• ZesBarkiePK
MasterCypher25 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:27:
[...]

Tijdje geleden heb ik Paris, Texas gedownload, maar wat een trage film is dat. Kreeg soms echt het idee dat de film achteruit ging in plaats van vooruit. Na de 1e poging ook nooit meer gekeken, het zal best een goede film zijn, maar ik was na 20 minuten al in slaap :O gevallen en ik weet wat dat mij zegt.
Ja dat klopt eigenlijk wel een beetje, maar dat hoeft niet per se iets negatiefs te zijn. ;)

De film heeft geen actie of special effects, maar het is een rustige en emotionele roadmovie met prachtige beelden van het Amerikaanse zuidwesten.

Ik ben 10 jaar geleden in o.a. Paris en Dallas Texas geweest en heb toen een aantal film locaties bezocht. Een van de leuke dingen aan Paris, Texas is dat vrijwel alle locaties echte plekken zijn die je kunt bezoeken.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:58:
[...]

Ja dat klopt eigenlijk wel een beetje, maar dat hoeft niet per se iets negatiefs te zijn. ;)

De film heeft geen actie of special effects, maar het is een rustige en emotionele roadmovie met prachtige beelden van het Amerikaanse zuidwesten.

Ik ben 10 jaar geleden in o.a. Paris en Dallas Texas geweest en heb toen een aantal film locaties bezocht. Een van de leuke dingen aan Paris, Texas is dat vrijwel alle locaties echte plekken zijn die je kunt bezoeken.
Mee eens, maar ik ben er bij in slaap gevallen en dan weet ik dat het een film is, die niet voor mij geschikt is, dat komt wel eens voor. Ik ga er verder ook niets negatiefs over zeggen, ik heb het alleen over mijn ervaring gehad. Voor de juiste persoon zal dit een juiste film zijn, maar ik ben duidelijk niet de juiste persoon, so be it, ik kijk voortaan wel wat anders.
Horizon is op zich ook een trage film, maar hield mij wel vast, net zoals Dances With Wolves dat ook deed.

• RazorMaron
RazorMaron schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:14:
[...]

Haha dat gaat wel lukken denk ik.
@McRagefit Had je toch gelijk. Met het gezin naar de Madame Tussauds gegaan, en tja, als de hmv om de hoek is…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EYjvg5yeHun-WnRWLzI-bynHBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65WpdwWHgEp2TFZsNob22zcJ.jpg?f=fotoalbum_large

• ZesBarkiePK
MasterCypher25 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:46:
[...]

Mee eens, maar ik ben er bij in slaap gevallen en dan weet ik dat het een film is, die niet voor mij geschikt is, dat komt wel eens voor. Ik ga er verder ook niets negatiefs over zeggen, ik heb het alleen over mijn ervaring gehad. Voor de juiste persoon zal dit een juiste film zijn, maar ik ben duidelijk niet de juiste persoon, so be it, ik kijk voortaan wel wat anders.
Horizon is op zich ook een trage film, maar hield mij wel vast, net zoals Dances With Wolves dat ook deed.
Ik vind het al cool dat je de film überhaupt hebt geprobeerd. Ken je de film Sucker Punch? Ik heb hem net gekeken en het is stiekem mijn favoriete Zack Snyder film na 300. Helaas is er geen 4K uitgave van, dus we zullen het voorlopig met de Blu-ray moeten doen.

Mocht je hem nog niet kennen, dan is het misschien wel een aanrader om eens te proberen. Als het op actiefilms aankomt, weet ik dat we ongeveer dezelfde smaak hebben, dus ik denk dat deze wel in jouw straatje kan passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UXFmzOGeMhexkaozXfQO_tsD1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bxyc11vGTNVkK2g4SQSHnNSG.jpg?f=fotoalbum_large

• PatrickC
Met een Sint Bernard thuis mag deze natuurlijk niet ontbreken in mijn film collectie. Arrow brengt een nieuwe 4K uit van Cujo, een verfilming van een boek van Stephen King. Wel bijzonder dat hij een Sint Bernard, een echte ‘gentle giant’ (weet ik dus uit eigen ervaring :) ), als ‘monster’ heeft gekozen. Misschien wel juist vanwege dat grote contrast.

Er bestaat al een 4K versie van deze film uitgebracht door Kino Lorber Studio Classics, maar die heeft een teleurstellende beeldkwaliteit volgens blu-ray.com, terwijl andere reviewers veel positiever zijn. Maar ik ben wel benieuwd met welke transfer Arrow gaat komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Usw7TAWh3p53DZVElG8sGnRMyqU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GdAaH2HATKGkxZ9oJ5NurqsI.jpg?f=user_large

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:00:
Met een Sint Bernard thuis mag deze natuurlijk niet ontbreken in mijn film collectie. Arrow brengt een nieuwe 4K uit van Cujo, een verfilming van een boek van Stephen King. Wel bijzonder dat hij een Sint Bernard, een echte ‘gentle giant’ (weet ik dus uit eigen ervaring :) ), als ‘monster’ heeft gekozen. Misschien wel juist vanwege dat grote contrast.

Er bestaat al een 4K versie van deze film uitgebracht door Kino Lorber Studio Classics, maar die heeft een teleurstellende beeldkwaliteit volgens blu-ray.com, terwijl andere reviewers veel positiever zijn. Maar ik ben wel benieuwd met welke transfer Arrow gaat komen.
[Afbeelding]
Goeie film! Heb hem hier nog op dvd liggen (zoals zovele films van Stephen King). Als je soortgelijke films zoekt, moet je eens op zoek gaan naar Men's Best Friend en White Dog.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 15:24:
[...]

Ik vind het al cool dat je de film überhaupt hebt geprobeerd. Ken je de film Sucker Punch? Ik heb hem net gekeken en het is stiekem mijn favoriete Zack Snyder film na 300. Helaas is er geen 4K uitgave van, dus we zullen het voorlopig met de Blu-ray moeten doen.

Mocht je hem nog niet kennen, dan is het misschien wel een aanrader om eens te proberen. Als het op actiefilms aankomt, weet ik dat we ongeveer dezelfde smaak hebben, dus ik denk dat deze wel in jouw straatje kan passen.

[Afbeelding]
Ach, ik ben niet van het type "wat een boerin niet kent, vreet ze niet" en kijk dus van alles en nog wat. Zo heb ik in de laatste helft van de jaren 80 een hoop S-F films op vhs gehuurd, er werd al gezegd dat het B-films zouden zijn, maar C of D zou een betere benoeming zijn. Ook eens een band gehuurd van "Faces Of Death" en ik moet zeggen, dat heeft echt wel indruk gemaakt....
SuckerPunch heb ik volgens mij wel eens gezien, maar ik vind 300 dan toch echt een stuk beter, sorry, maar smaken verschillen! :P Ik wil hem echter best nog wel eens een keer kijken :Y

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 02:38:
[...]

Tja, ben een nachtmens, altijd al geweest.. ;)
The Piano heb ik volgens mij vroeger verhandelt, maar nooit gekeken. Film uit de begin jaren 90 als ik het goed heb, moet hem maar eens gaan kijken als het weer wat rustiger is.

Ja, dat klopt wel ongeveer. 4K is nog amper uit de kinderschoenen als het om tv uitzendingen gaat, alleen enkele zenders geven 4K door en daar horen de publieke zenders niet echt bij. Vroeger had je dat ook met de 16:9 verhouding, alleen het journaal werd uitgezonden in dat formaat, de rest was nog 4:3, de tv's liepen dus vooruit.
Ook is het maar de vraag of het echt een verbetering is om van 4K naar 8K te gaan. Persoonlijk denk ik van niet, maar dat is mijn mening.
Ik verwacht eigenlijk ook niet dat we 8K media de komende 10 jaar gaan kunnen verwelkomen. Voordat we in 8K films kunnen gaan kijken zal er eerst in 8K geschoten moeten worden en vervolgens moeten mensen ook nog eens 8K tv's gaan kopen.

Dat laatste gebeurt volgens mij amper. Daar komt dan weer bij dat je volgens mij best ver van je tv af moet zitten om uberhaupt 8K goed te kunnen ervaren. Dat artikel verwacht meer van HDR/Dolby Vision achtige verbeteringen die meer gemeengoed gaan worden.

Ik ben het ook wel met je eens trouwens, verwacht ook niet heel veel verbetering van 8K t.o.v. 4K. Zolang niet alles 4K is (dus ook de gemiddelde TV uitzending) verwacht ik geen 8K iig.

• nlscavenger
PatrickC schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:00:

Zal denk ik dezelfde 4K master zijn, anders zou er "brand new restoration" o.i.d. in de beschrijving zijn vermeld. De upgrade zit vooral in het mono geluid dat dit keer geen downmix is. Ik hoop dat ze een goede mono bron hebben gevonden, want ik weet dat zij daar enkele maanden geleden nog naar op zoek waren.

• Kimberly
Weer een aantal binnen gekregen, nu toch maar eerst wat gaan kijken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEyDvHDax674I3IV5Pz9d4Y8uIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yd5Woxf5Nei3js9YEyyuWgWz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoYiEs49CNsqZtJftkszhQpBogM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oYpNIkprAASvoSJfoK2CoO1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgyRzynEjCNHccwmPpTv-Q6w_iM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MGRTDTnn6UOmvL5ke51WNQ6.jpg?f=fotoalbum_large

• RazorMaron
@Kimberly Ziet er goed uit! Waar heb je Braveheart met slipcover gekocht?

• Kimberly
RazorMaron schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:16:
Heb inmiddels meerdere plekken waar ik wel goed kan slagen. Braveheart stond al lang op mijn wishlist, maar deze was heel lastig om te vinden. Staat er nu nergens meer 1 te koop, zeker niet met NLO.

• ZesBarkiePK
Dit is een piek. Maar ik vind het indrukwekkend dat Top Gun Maverick op sommige momenten een bitrate van ruim 220 Mbps haalt. Natuurlijk is de bitrate niet allesbepalend voor de beeldkwaliteit, maar het geeft wel een goed idee hoeveel data er beschikbaar is. Als je dit soort dingen eenmaal weet wil je toch nooit meer streamingdiensten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSiJcCFE3SMgBEtArn5uG2xsVaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mknQLDAcjvRdFRxTYaSSzvzH.jpg?f=fotoalbum_large

• RazorMaron
ZesBarkiePK schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 01:10:
Als je dit soort dingen eenmaal weet wil je toch nooit meer streamingdiensten.
Ik heb een vriend die elk jaar opnieuw GoT (op dvd) kijkt. Heeft volgens mij een prima tv en soundbar, maar hij vindt het niet waard om GoT op blu-ray/4k aan te schaffen 'want dvd is toch prima'. Dit alles ondanks dat ik hem comparisons heb laten zien tussen dvd en blu-ray.

Ik vind het dan in ieder geval niet vreemd dat men streamingdiensten prima vindt.

Een ander hersenspinsel: uitfaseren van dvd. Volgens mij heeft de gemiddelde (jongere) huishouden wel een (verkapte) blu-rayspeler. De huishoudens die dat niet hebben kunnen dat wel voor een paar tientjes op de kop tikken. Dit zorgt ervoor dat veel mensen gaan overstappen op blu-ray/4k, waardoor die markten weer groter worden en de prijzen kunnen zakken (hopium). Of is een blu-rayspeler nog altijd een luxe buiten EUW/NA? Aan de andere kant, volgens mij is een PS3 of PS4/Xbox One ook niet duur meer in andere markten.

• Haay
MasterCypher25 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 02:38:
Van wat ik heb begrepen zijn de plannen bij diverse fabrikanten voor 8K televisies al in de ijskast gezet. Ons menselijk oog kan geen onderscheid maken tussen 4K en 8K op de normale huiskamer kijkafstand en formaat van televisies in normale huiskamers, en dus heeft upgraden naar 8K voor verreweg de meeste consumenten totaal geen zin. Voor de kleine elite groep die in grote villa's wonen waar een heel groot TV scherm met 8K resolutie en voldoende kijkafstand nog wel zin zou hebben is het voor de fabrikanten niet financieel haalbaar om 8K televisies te maken.

En dan het aanbod van content... Want als je een 8K TV zou hebben dan wil je natuurlijk ook 8K materiaal kijken. Maar de streaming partijen doen al moeilijk over 4K welke achter premium abonnementen worden weggestopt, of ze stoppen helemaal met 4K uitzenden (*kuch* Disney+ *kuch*). Terwijl reguliere uitzendingen regelmatig niet eens in 4K beschikbaar zijn (zie WK Voetbal 2026 waarbij NPO niet voor 4K licentie wilde betalen). De benodigde bandbreedte voor 8K uitzendingen zie ik al helemaal niet snel beschikbaar komen.

Oftewel, films op 4K UHD blu-ray disks kopen is voor zover ik kan zien een behoorlijk toekomst vaste keuze. ☺️

Ik zag overigens vorige week deze disk aangekondigd voor release eind september:
Afbeeldingslocatie: https://kinolorber.com/media_cache/userFiles/uploads/productpageposter/JESUS_CHRIST_SUPERSTAR_ocard_flat.webp
  • Brand New HDR/Dolby Vision Master – From a 4K Scan of the 35mm Original Camera Negative
  • 2026 Audio Mix by Musician and Engineer Brian Kehew, Mixer of Classic Albums by Sly Stone, Black Sabbath, Aretha Franklin, YES, Fleetwood Mac, Talking Heads, Madonna, and the Soundtrack for Woodstock
  • Audio Commentary by Director Norman Jewison and Actor Ted Neely
  • NEW Audio Commentary by Film Historian/Screenwriter Gary Gerani
  • NEW Audio Commentary by Film Critic and Author Simon Abrams
  • Newly Mixed 5.1 Surround/Lossless 2.0 Stereo and Original Lossless 2.0 Stereo
  • Triple-Layered UHD100 Disc
  • Optional English Subtitles

• McRagefit
Dit is een piek. Maar ik vind het indrukwekkend dat Top Gun Maverick op sommige momenten een bitrate van ruim 220 Mbps haalt. Natuurlijk is de bitrate niet allesbepalend voor de beeldkwaliteit, maar het geeft wel een goed idee hoeveel data er beschikbaar is. Als je dit soort dingen eenmaal weet wil je toch nooit meer streamingdiensten.

[Afbeelding]
Niet dat ik het niet eens ben met jouw standpunt, maar lag de max bitrate van een 4k blu-ray niet een stuk lager, rond de 150? Of is dit afhankelijk van hoe je het juist meet?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

[Afbeelding]
Dat is een leesfout. Dit is niet mogelijk.

• ZesBarkiePK
RazorMaron schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 09:10:
[...]

Ik vind het dan in ieder geval niet vreemd dat men streamingdiensten prima vindt.
Ik snap het wel. Ik heb zelf een kast vol CD’s staan, maar uiteindelijk luister ik ook vrijwel iedere dag muziek via Spotify.
McRagefit schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:50:
[...]

Niet dat ik het niet eens ben met jouw standpunt, maar lag de max bitrate van een 4k blu-ray niet een stuk lager, rond de 150? Of is dit afhankelijk van hoe je het juist meet?
Ik denk dat je gelijk hebt. Voor zover ik weet ligt de maximale bitrate van een UHD Blu-ray inderdaad een stuk lager dan de waardes die mijn Panasonic soms laat zien. Waarschijnlijk meet die analysetool niet alleen de daadwerkelijke videobitrate, maar ook andere data of buffering, waardoor de cijfers hoger uitvallen. De piek van ruim 220 Mbps die ik noemde zal dus waarschijnlijk niet de echte videobitrate zijn.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:51

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik ben recent wat bijgedraaid als het gaat om 4K. Tot een jaar terug zat ik ferm op de lijn dat blu-rays mijn laatste fysieke media zouden zijn. 4K content kocht ik via Apple TV+.

Maar nu UHDs goedkoper worden is het toch wel aantrekkelijker aan het worden. Ik pak het wel anders aan dan in het verleden: Toen ik van VHS naar DVD en DVD naar BD ging ben ik 'cold turkey' gegaan steeds en gestopt met het kopen van de oude media. Persoonlijk vind ik de winst van 4K t.o.v. BD niet dermate groot dat het met stoort om films in Full HD te kijken; het is niet de winst die je bij de introductie van DVD en BD had naar mijn mening. En het aanbod (tweedehands) goedkope BDs is zo groot dat die nog wel aantrekkelijk zijn voor me.

Ik heb dus voor nu de regel geadopteerd dat ik UHDs alleen koop als ik de betreffende film nog niet op BD heb. Dat zal mogelijk nog wel veranderen als ze nog goedkoper worden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ZesBarkiePK
RazorMaron schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:16:
Ik vermoed zomaar dat het via Vinted komt. Ik snap wel dat daar een beetje omheen wordt gepraat, want als iedereen dezelfde bron kent, vissen we straks allemaal in dezelfde vijver.

• RazorMaron
ZesBarkiePK schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

Ik vermoed zomaar dat het via Vinted komt. Ik snap wel dat daar een beetje omheen wordt gepraat, want als iedereen dezelfde bron kent, vissen we straks allemaal in dezelfde vijver.
Haha dat dacht ik ook al, maar zag de folie overal er nog omheen zitten dus dacht wellicht dat het toch een webshop was.

• ZesBarkiePK
Ik heb zojuist mijn eerste bestelling geplaatst bij Rarewaves.

Ik heb vier toffe films van Second Sight besteld, waaronder The Guest en Drive. Nu ben ik vooral benieuwd hoe lang de levering gaat duren; of dat weken worden of misschien zelfs maanden.

De verzendkosten vielen me in ieder geval erg mee. Ook weet ik niet of die korting van 10% standaard is of dat ik toevallig net op het juiste moment heb besteld. Wat me vooral opviel is het enorme aanbod. Ik kon nergens anders zoveel Second Sight titels vinden.

Ik begrijp wel dat de prijzen de laatste tijd wat zijn gestegen, maar zelfs dan lijken ze nog steeds erg scherp als ik het met Amazon of Zavvi vergelijk.

Ik ben benieuwd hoe het gaat, misschien ga ik hier wel vaker bestellen.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:22:

Ik heb vier toffe films van Second Sight besteld, waaronder The Guest en Drive. Nu ben ik vooral benieuwd hoe lang de levering gaat duren; of dat weken worden of misschien zelfs maanden.

De verzendkosten vielen me in ieder geval erg mee. Ook weet ik niet of die korting van 10% standaard is of dat ik toevallig net op het juiste moment heb besteld. Wat me vooral opviel is het enorme aanbod. Ik kon nergens anders zoveel Second Sight titels vinden.

Ik begrijp wel dat de prijzen de laatste tijd wat zijn gestegen, maar zelfs dan lijken ze nog steeds erg scherp als ik het met Amazon of Zavvi vergelijk.

Rarewaves duurt bij mij gemiddeld twee weken ongeveer. DIe 10% korting hebben ze eens per maand geloof ik een paar dagen. Overigens zie ik die korting niet nu op de website van ze, wat is de code op dit moment?

Second Sight heb ik ook een aardig stapeltje van, komen zowel van Rarewaves als van Zavvi. Tegenwoordig is Rarewaves enkel nog de moeite waard met korting en als je punten spaart door de prijsverhogingen van 1 Juli.

hoi

• PatrickC
ZesBarkiePK schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:22:

Ook hier is de ervaring zo’n 2 weken. Houdt er ook rekening mee dat het wel eens in meerdere pakketjes verstuurd wordt over enkele dagen verspreid. Mijn laatste bestelling van 4 (allen gewoon op voorraad en direct leverbaar), kwam in 3 pakketjes verspreid over een hele week.

• ZesBarkiePK
Bedankt voor de info, twee weken is niet slecht. Op Amazon.com duurt het ook zo’n twee weken.

De code die ik had gekregen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCsD7Kcy85-jz5Nr3KxYht_yOxs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z6nd1bgdhk12Nov8bIJm7bYF.png?f=fotoalbum_large

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:49:
Bedankt voor de info, twee weken is niet slecht. Op Amazon.com duurt het ook zo’n twee weken.

De code die ik had gekregen;

[Afbeelding]
Ah toch wel, dan was ik net te laat en jij net op tijd voor die code, want die is inmiddels verlopen.

hoi

• ZesBarkiePK
@ReVision. Dan heb ik zeker mazzel gehad.

@PatrickC Hoe kan je bij Rarewaves zien of iets op voorraad is? Misschien ligt het aan mij maar ik heb het idee dat ze het nergens vermelden.

• PatrickC
ZesBarkiePK schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:00:
@PatrickC Hoe kan je bij Rarewaves zien of iets op voorraad is? Misschien ligt het aan mij maar ik heb het idee dat ze het nergens vermelden.
Ik had het beter moeten verwoorden. De blu-rays die ik kocht waren geen pre-orders. Ik ging er even vanuit dat de niet pre-orders standaard leverbaar zijn.

• PatrickC
Yes, Queen’s Budapest concert, inmiddels 40 jaar geleden komt op blu-ray 4K (en vinyl). Ik heb ‘m al op standard blu-ray, maar dat mag de pret niet drukken.
https://www.blu-ray.com/news/?id=38768
https://www.soundandvisio...ober-7-4k-uhd-3lp-and-2cd

[ Voor 31% gewijzigd door PatrickC op 03-08-2026 15:58 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:46:
Yes, Queen’s Budapest concert, inmiddels 40 jaar geleden komt op blu-ray 4K (en vinyl). Ik heb ‘m al op standard blu-ray, maar dat mag de pret niet drukken.
https://www.blu-ray.com/news/?id=38768
https://www.soundandvisio...ober-7-4k-uhd-3lp-and-2cd
[YouTube: Queen Budapest in cinemas and IMAX from 7/10. 3LP, 2CD, 4k UHD, Blu-ray and DVD out on 30/10]
Dit is een instant buy. Heb hem ook al op blu-ray. Maar op 4K komt hij er ook.

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:32
Kimberly schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:28:
[...]

Braveheart stond al lang op mijn wishlist, maar deze was heel lastig om te vinden. Staat er nu nergens meer 1 te koop, zeker niet met NLO.
Niet heel lastig, inclusief NLO:

https://www.amazon.co.uk/Braveheart-4K-Blu-ray/dp/B07GJNR9PZ?tag=bluraycom-21&linkCode=ogi&th=1&psc=1&m=A3P5ROKL5A1OLE
Pagina: 1 ... 62 63 Laatste