• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-02 11:53

freshy98

Atari

Gundogan schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:46:
[...]

#freeDARK :+

Een ander nadeel is dat content helemaal kan verdwijnen als de rechten vervallen of doorverkocht worden naar een partij die het niks boeit.

Of dan zoals hierboven al gezegd het origineel niet meer bestaat door censuur of creatieve herziening (#releasethecinematiccut #starwars :+).

Daarom vind ik releases als de Blade Runner box zo mooi. Die bevatten gewoon alle versies, tot aan de early screening met placeholder muziek.
Dat had ik een tijdje geleden. Was begonnen aan Absentia op Amazon Prima.
Bleken ze geen licentie te hebben voor aflevering 8 van seizoen 1...

Maand later was de hele serie was, en opeens was het de nieuwe hit op Netflix :-)
Voor een serie van 3 seizoenen die al afgelopen is.

• freshy98

freshy98

Atari

ZesBarkiePK schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:55:
[...]

En gelukkig maar, want er komen ook weer nieuwe liefhebbers en verzamelaars bij. Ik ben er zelf eigenlijk nog maar een jaar mee bezig, maar merk nu ook dat ik op mijn beurt weer vrienden aansteek die zien hoeveel meer je uit je tv en geluidsapparatuur haalt met blu-ray. Dus hopelijk kunnen we nog lang van deze hobby blijven genieten, maar ja een beetje een bedreigde diersoort is fysieke media ook wel weer.
Ik ben al 28 jaar ofzo bezig. Sinds de begin tijd van de DVD, nog met een Creative DXR3 oid in mijn PC.
En de dubbelzijdige, single layer DVD's.

Deels om de kwaliteit maar in het begin vooral om het verzamelen.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:44
Voor de liefhebbers… Tron en Tron Legacy 4K zijn nu op te pikken op amazon.fr voor €14,99 per stuk. Het zijn niet de steelbooks trouwens.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02:43
PatrickC schreef op maandag 2 februari 2026 @ 22:53:
Voor de liefhebbers… Tron en Tron Legacy 4K zijn nu op te pikken op amazon.fr voor €14,99 per stuk. Het zijn niet de steelbooks trouwens.
Goede tip! Ik heb ze aangeschaft. Beide films nog nooit gezien, terwijl er destijds best wat hype rondom zat, dus ik ben benieuwd hoe ze zijn. Tron: Ares schaf ik later nog wel een keer aan zodra die in de 2 voor 30 actie van Bol verschijnt.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:44

MasterCypher25

Miss Patriotic

Ik heb TRON ooit op vhs gekeken en vond het een hele aparte film, althans, qua techniek. Het was de eerste film in zijn soort. Computer graphics in zijn meest basale vorm eigenlijk, maar wel zeer onderhoudend en liet mij dus niet los! Staan bij mij ook nog op de verlanglijst, gewoon omdat TRON een hele aparte film is!

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• PatrickC
Ik heb Tron Legacy destijds in 3D in de bioscoop gezien en later thuis in 3D blu-ray op een Panasonic 3D Plasma TV. Het is echt een film waar 3D iets toevoegt vind ik, doordat ze van 2D in de real world naar 3D in the grid switchen, wat the grid een extra effect geeft.

Ik heb de film een tijdje terug opnieuw gekeken in 3D op mijn Quest 3. Nadeel is dan wel dat het geluid achterblijft. Als je een Apple Vision Pro hebt, dan is Tron Legacy zelfs te kijken in 4K, Dolby Vision HDR, 48fps HFR (High Frame Rate) en spatial audio (including Dolby Atmos). Tron Ares is ook beschikbaar in dat formaat.
Erg jammer dat het beperkt is tot alleen de Apple Vision Pro.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-02 14:37
Die schiet snel weer uit de actie ook helaas... Minimale voorraad van Bol ?

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

limefresh2011 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:00:
[...]

Die schiet snel weer uit de actie ook helaas... Minimale voorraad van Bol ?
Ik heb net het linkje wat ik gepost had gevolgd, maar hij is nog gewoon leverbaar, of bedoel je dat niet?
Als je op de verzamelpagina kijkt, staat er op=op, wat inderdaad suggereert dat er een limited oplage is... :|

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
MasterCypher25 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:29:

Ik heb net het linkje wat ik gepost had gevolgd, maar hij is nog gewoon leverbaar, of bedoel je dat niet?
Als je op de verzamelpagina kijkt, staat er op=op, wat inderdaad suggereert dat er een limited oplage is... :|
Verkoop van een derde partij voor 28,28 EUR en niet die van bol.com in de 2 voor 30 actie, die van bol.com is nu 29,95 EUR en zit niet meer in de actie lijkt het.

[ Voor 14% gewijzigd door ReVision. op 03-02-2026 09:35 ]

hoi

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ReVision. schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:34:
[...]

Verkoop van een derde partij voor 28,28 EUR en niet die van bol.com in de 2 voor 30 actie, die van bol.com is nu 29,95 EUR en zit niet meer in de actie lijkt het.
Verdorrie!, je hebt gelijk! Weet niet waar Bol mee bezig is, zo geeft de verzamelpagina 75 resultaten, maar als ik ze tel, kom ik niet verder dan 63.... 8)7

Edit :
En nu weer 68....

[ Voor 3% gewijzigd door MasterCypher25 op 03-02-2026 09:43 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Tron (1982) is echt een aanrader qua PQ.

''De transfer is afkomstig van een native 4K-scan van de originele filmelementen, inclusief 8K-scans van 35mm live-action segmenten en 6K-scans van 65mm VFX-platen''

Tron (2010): ondanks het geschoten is in 1080P, is de 4K disc een absolute upgrade (HDR show).

De derde Tron niet gezien op UHD. Maar dat is toch een schijtfilm. Ik doe alsof deze nooit is gemaakt. (jared leto = verschrikkelijke acteur)

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 03-02-2026 10:42 ]

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Zie ik nou spoken of worden nieuwe 4K-uitgaven steeds duurder?
Ik heb Minority Report op mijn lijstje staan maar die komt straks uit voor 28 euro. Voor een standaard uitgave. Vorig jaar heb ik meerdere nieuwe uitgaven gezien die rond de 21-23 euro lagen.
Nou is altijd de kans dat ze in de 2 voor 30 komen uiteindelijk maar dat blijft een gokje uiteraard.

• ReVision.
  • Niet online
Teddieke schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:44:
Ik heb Minority Report op mijn lijstje staan maar die komt straks uit voor 28 euro. Voor een standaard uitgave. Vorig jaar heb ik meerdere nieuwe uitgaven gezien die rond de 21-23 euro lagen.
Nou is altijd de kans dat ze in de 2 voor 30 komen uiteindelijk maar dat blijft een gokje uiteraard.
Gewoon wachten, het is een standaard NL uitgave die toch de komende jaren beschikbaar blijft. Hij komt sowieso nog wel in de aanbieding een keer en mogelijk ook in de 2 voor 30 actie. Zolang je hem niet direct wil hebben en geen probleem hebt om desnoods 6 maanden te wachten dan komt er vast nog een scherpe aanbieding voorbij.

Ik heb zelf al een tijd de UK steelbook in de pre-order staan voor 34 euro.

hoi

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46

TheVMaster

Moderator WOS
ReVision. schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:48:
[...]

Gewoon wachten, het is een standaard NL uitgave die toch de komende jaren beschikbaar blijft. Hij komt sowieso nog wel in de aanbieding een keer en mogelijk ook in de 2 voor 30 actie. Zolang je hem niet direct wil hebben en geen probleem hebt om desnoods 6 maanden te wachten dan komt er vast nog een scherpe aanbieding voorbij.

Hier al een tijdje de (Franse) steelbook via Amazon.fr in bestelling staan, daar was hij 'maar' 29,95

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Teddieke schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:44:
Op 22 januari heb ik de dubbelbox van The Meg gekocht voor € 18,89 en Sinners voor € 16,99. Gisteravond was ik even het aanbod aan het doorbladeren en zag ik dat de dubbelbox van The Meg nu € 40,41 kostte en Sinners € 17,99. Stond toch wel even te kijken dat de dubbelbox van The Meg ruim verdubbeld was qua prijs, een paar euro meer had ik nog wel geaccepteerd, maar ruim een verdubbeling..... Steek hem dan maar daar waar het zonnetje niet schijnt...... :P Gelukkig had ik hem al :D

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 12:14
Odeklontje schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:55:
[...]

FAME Megastore Amsterdam - zo was de naam bij de Mediamarkt Amsterdam Centrum - bestaat niet meer. Iets van drie jaar geleden zijn ze echt helemaal gestopt. Geen idee wat er nu in de kelder van de Mediamarkt aan de Oosterdokskade zit. Vanaf 2015 waren er nog wel goede deals te scoren en was het assortiment veeel beter dan de HMV in België en Nederland nu. Het domein Fame.nl staat te koop. :)

edit: Ik kan geen faillissement vinden. Maar volgens een aantal reviews is er nog wel beperkt aanbod bij de Mediamarkt, maar niet zoals FAME. Is er iemand die meer weet? Echt zonde.
Daar zit de Fame idd niet meer. Ik weet niet hoe jammer ik dat vind trouwens, het voelde als het bezoeken van je lieve oma in het meest treurige bejaardentehuis op een grauwe grijze dag. De bovenste verdieping in Magna Plaza was nog tot daar aan toe. De Mediamarkt exploiteert de bovenste verdieping en kelder daar trouwens helemaal niet meer. Dat geeft ook wel wat aan. Het laatste restje films/cds lag in een kleine bak liggen, waar ik The Stranger heb mogen bemachtigen. Score!

You look like I need a drink.

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
En efkes mijn nieuwe aanwinsten nog op de foto. Vooral heel blij met Black Hawk Down.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkhY4bP24ljs1G5ur06PXVBdhYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZZX7abyguVCXW7wqWWkqFpj.jpg?f=fotoalbum_large

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:17

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:43:
Tron (1982) is echt een aanrader qua PQ.

''De transfer is afkomstig van een native 4K-scan van de originele filmelementen, inclusief 8K-scans van 35mm live-action segmenten en 6K-scans van 65mm VFX-platen''

Tron (2010): ondanks het geschoten is in 1080P, is de 4K disc een absolute upgrade (HDR show).

De derde Tron niet gezien op UHD. Maar dat is toch een schijtfilm. Ik doe alsof deze nooit is gemaakt. (jared leto = verschrikkelijke acteur)
Is die Tron uit 1982 een goede film? Krijgt vrij matige reviews overal.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• freshy98

freshy98

Atari

daffie82 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:37:
[...]

Ja, het is een goede film. Maar houdt rekening met dat het een oude film is.
Maar als je je verdiept in hoe het gemaakt is, de gedachte er achter dan is het heel interessant.

• Farabi
  • Niet online
[...]

Ik vind het een revolutionaire film voor de filmindustrie. Ook op het gebied van verhaal. Heb er zeker van genoten. Maar het moet wel je ding zijn uiteraard.

Voor mij is het lastig om te bepalen voor iemand anders omdat ik je filmsmaak niet weet.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 03-02-2026 14:42 ]

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

[...]

Ja, ben van mening van wel. Tot die tijd keek ik alleen maar Star Trek en Battlestar Galactica, toen ik echter TRON keek, ging er een wereld voor mij open als het gaat om computer graphics en wat men op het scherm toverde. De computer graphics waren stunning en nooit eerder vertoond! Dan de scene's met de "racemotoren", ik wist niet wat ik zag!, zeker voor die tijd en ja, de film mag dan misschien "oud" zijn, maar als je hem voor de eerste keer ziet, dan staat je wel wat te wachten!..... Verder hou ik mijn mond :X Wil zeker niet van alles vertellen, je kijkt zelf maar! :D ....

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Die uit 2010 heb ik wel gezien. Die vond ik wel ok. Vooral visueel geweldig.
Zal de originele ook eens kijken. Dank voor de reacties.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:06:
Zal de originele ook eens kijken. Dank voor de reacties.
Dan zal het kunnen zijn, dat je het een beetje "verziekt" hebt om de 1982 versie te kijken. Ik heb dan de 2010 versie niet gezien, maar die zal ongetwijfeld met betere technieken gemaakt zijn, daarom tracht ik altijd om een serie van af deel 1 te kijken, in plaats met het enerlaatste of laatste deel te beginnen....

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-02 08:39
daffie82 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:06:
Ik kan toch echt niet de enige zijn die vooral de OST van Daft Punk het beste vindt aan de hele film ? :)

• freshy98

freshy98

Atari

Twixie schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:40:
[...]

Ik kan toch echt niet de enige zijn die vooral de OST van Daft Punk het beste vindt aan de hele film ? :)
Ik heb de film destijds in in Amersfoort in een bioscoop gezien met DBox stoelen.
Dat was heel tof.
De film vond ik ook heel tof (OST is super).

Ik ben niet zo'n mierenneuker die op alle kleine details gaat lopen zeiken in films (dat doe ik met andere dingen wel) en kan gewoon genieten van een film voor wat het is.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:57

Gundogan

Rip and tear, until it is done

MasterCypher25 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:01:
[...]

Ja, ben van mening van wel. Tot die tijd keek ik alleen maar Star Trek en Battlestar Galactica, toen ik echter TRON keek, ging er een wereld voor mij open als het gaat om computer graphics en wat men op het scherm toverde. De computer graphics waren stunning en nooit eerder vertoond! Dan de scene's met de "racemotoren", ik wist niet wat ik zag!, zeker voor die tijd en ja, de film mag dan misschien "oud" zijn, maar als je hem voor de eerste keer ziet, dan staat je wel wat te wachten!..... Verder hou ik mijn mond :X Wil zeker niet van alles vertellen, je kijkt zelf maar! :D ....
De oude Battlestar Galactica film kan je tegenwoordig ook op 4k kopen. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Gundogan

Gundogan

ReVision. schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:28:
[...]

Die was er al een paar jaartjes maar volgens mij enkel als steelbook, die heb ik hier liggen namelijk :)

https://www.blu-ray.com/m...actica-4K-Blu-ray/339578/
Ah ja is deze versie:

https://www.blu-ray.com/m...actica-4K-Blu-ray/337958/

Had het zelf nog niet eerder gespot.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

De reboot van BSG van Ronald D. Moore is geweldig. Schreef ook veel star trek.

• PatrickC
daffie82 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:14:
De reboot van BSG van Donald D. Moore is geweldig. Schreef ook veel star trek.
So Say We All!

En het is Ronald D. Moore. ;) Één van zijn meer recentere creaties… For All Mankind… ook erg sterk.

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 03-02-2026 18:49 ]

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:03
Ik heb vandaag een 2de handse Japanse John Wick 3 UHD ontvangen. Het heeft dezelfde encode als de Metropolitan, Belga, eOne UHD, maar zonder de corrupted frames van de Metropolitan UHD. Geen idee of Belga/eOne UHDs die ook hebben.

Franse Metropolitan UHD
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vCCc1mSd/snapshot-00-01-16-859.jpg

Japanse Pony Canyon UHD
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nN2cw267/00005-m2ts-snapshot-00-01-16-076.jpg

De 1080p BD heeft een andere encode met 12-bit MGVC enhancement layer die alleen ondersteund wordt door Japanse Panasonic spelers.

• PatrickC
@TheVMaster Interstellar 4K kun je voor €15 oppikken bij amazon.fr. Hij zit ook in een 3 voor €30 actie, maar dat is dan voornamelijk met reguliere blu-rays, maar er zitten ook enkele 4K blu-ray’s bij.

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-02 09:14
ReVision. schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:48:
[...]

Laten we het hopen. Ik wacht nog steeds geduldig op Master And Commander in de 2 voor 30 actie. Net als Zodiac. Laat lang op zich wachten...

Ook vreemd dat F1 (5051888274941) bij Bol.com nu al niet meer leverbaar is. Maar die zou toch ook weer terug moeten komen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:09:
@TheVMaster Interstellar 4K kun je voor €15 oppikken bij amazon.fr. Hij zit ook in een 3 voor €30 actie, maar dat is dan voornamelijk met reguliere blu-rays, maar er zitten ook enkele 4K blu-ray’s bij.
Hmm...mijn vorige kwam bij Amazon ES vandaan, maar ik ga eens ff kijken bij .FR! Thanks.

Zie trouwens (voor de mensen die de Jurassic World trilogie nog zoeken) dat Jurassic World ook in de aanbieding is bij Amazon FR (20,99 nu)

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 04-02-2026 15:07 ]

• PatrickC
PatrickC schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:46:
[...]

Ferrari zit er al niet meer tussen. Wel MI Final Reckoning en Ballerina opgepikt. Mijn eerste 2 4K aankopen voor dit jaar.
Het begint al weer goed dit jaar bij Bol.com icm PostNL… Je pakket is bezorgd in je brievenbus… echt niet! Die brievenbus pakketjes van Bol via PostNL zijn toch wel een erg groot nadeel. Gaat meerdere malen per jaar mis bij mij. Amazon levert altijd via DHL en dat gaat wel altijd goed.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:32

QuattroNL

It is I.

PatrickC schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:37:
[...]

Het begint al weer goed dit jaar bij Bol.com icm PostNL… Je pakket is bezorgd in je brievenbus… echt niet! Die brievenbus pakketjes van Bol via PostNL zijn toch wel een erg groot nadeel. Gaat meerdere malen per jaar mis bij mij. Amazon levert altijd via DHL en dat gaat wel altijd goed.
De postbezorger had mogelijk wel zin in het bekijken van 2 goede films.
(sorry, mag niemand valselijk beschuldigen).

Gister 2 brievenbuspakketjes van hen binnen gehad. Ging goed.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[...]

Klacht neerleggen via PostNL. Is het enige wat (misschien) helpt.

• ZesBarkiePK
Het staat of valt met de lokale bezorger. DPD en DHL doen het hier altijd top, zelfs al een paar keer fooi gegeven omdat ze alles netjes afleveren. PostNL maakt er hier helaas structureel een rommeltje van. Als je een goed pakketpunt in de buurt hebt kan dat ook uitkomst bieden.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhBCdXEwYqs0tHlgKmIMZ7pkrNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SZJKnrIybRlrLTFMNb5ooLH.jpg?f=fotoalbum_large De laatste MI is ook binnen via de 2 voor €30 bij Bol, toch ook maar de eerste Pirates besteld. Had hem nog op DVD, dus de kwaliteit is sowieso beter al begreep ik wel dat de 4K versie niet super goed schijnt te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbXfFjbsJTKZ7tuSnDcPYbfojGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evQizaCeky7jYiAKZfZ392vQ.jpg?f=fotoalbum_large
En met de laatste MI heb ik eindelijk de hele reeks in 4K compleet.

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 04-02-2026 17:54 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Ik heb daar eigenlijk nooit issues mee. Moet wel zeggen dat ik vanuit m'n werkkamer zicht heb op de brievenbus en dat gaat altijd goed.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MeesKees21 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:41:
[...]

Als ik jou was, zou ik Roger Rabbit even controleren. De mijne heb ik teruggestuurd omdat er artifacts op de 4K disc aanwezig waren, die begonnen rond de 40 minuten.
Goede tip. De mijne geeft ook disc errors in makemkv. Dus ik ben ook bij de gelukkigen met een faulty disc.
Uiteraard ruim de retour periode gepasseerd :+

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

[...]

Nooit last van met PostNL, wordt altijd netjes bezorgt. GLS, dat is andere koek en zo ook weer vandaag, zou zogezegd niet thuis zijn, dat was echter wel het geval. Niet thuiscode werkt niet, geen info van de bezorger en nu maar kijken hoe ik het op moet gaan lossen aangezien een klacht indienen ook niet werkt bij die gasten... :r

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:04
Ik heb even de versies van The Last Emperor zitten vergelijken. De gewone versies zijn best duur en de speciale uitgave van Arrow is al even uitverkocht (of €100+ op eBay). Heb me nu de Duitse versie van Turbine besteld, die bevat de theatrale versie op 4K en blu-ray, extended op blu-ray en nog een bonus disc. https://www.amazon.de/let...nus-Blu-ray/dp/B0D99XGGRB

Ik heb die als kind gezien en sindsdien niet meer, ik kijk er dus naar uit!

• ZesBarkiePK
Even een vraag aan de kenners hier: ik wil graag de Star Wars films in huis halen, het liefst meteen als boxset. Ik heb even in dit topic gezocht en deze set zag ik eerder voorbij komen. Is dit een goede keuze om mee te starten, of zijn er betere versies/edities om te overwegen?

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:30:
Even een vraag aan de kenners hier: ik wil graag de Star Wars films in huis halen, het liefst meteen als boxset. Ik heb even in dit topic gezocht en deze set zag ik eerder voorbij komen. Is dit een goede keuze om mee te starten, of zijn er betere versies/edities om te overwegen?
Deze set is hier eerder al eens langsgekomen en volgens mij is die wel goed, als ik het mij juist herinner.
Er zitten alleen geen NL subs onder, dus je zal het met gesproken Engels moeten doen ;)

• PatrickC
TheVMaster schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:55:
[...]

Ik heb daar eigenlijk nooit issues mee. Moet wel zeggen dat ik vanuit m'n werkkamer zicht heb op de brievenbus en dat gaat altijd goed.
Ik was vanmiddag gewoon thuis op het moment dat het pakket zou zijn afgeleverd. Maar bij mij is het probleem steeds dat de brievenbuspakketjes in een andere straat in de buurt op hetzelfde huisnummer als mijn huisnummer worden afgeleverd. De PostNL bezorgers kunnen tegenwoordig slecht lezen waarschijnlijk, maar een huisnummer lukt dan nog wel. En de straten lijken op elkaar. En ik heb eigenlijk geen zin meer om die straten allemaal weer zelf af te gaan om te vragen of ze mijn pakketje wellicht hebben gekregen. Het is wel een keer klaar…

• PatrickC
daffie82 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:03:
[...]

Klacht neerleggen via PostNL. Is het enige wat (misschien) helpt.
Ga ik nu ook doen, maar verwacht er weinig van…

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:52:
[...]

Ga ik nu ook doen, maar verwacht er weinig van…
Jij bent de opdrachtgever niet en hoeven ze niet naar te luisteren. Als ze dat wel doen, is het eigenlijk uit coulance.....

• PatrickC
MasterCypher25 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:57:
[...]

Jij bent de opdrachtgever niet en hoeven ze niet naar te luisteren. Als ze dat wel doen, is het eigenlijk uit coulance.....
Van Bol moet ik 4 werkdagen wachten en van PostNL 2 werkdagen. PostNL zegt altijd dat ze in hun systeem kunnen zien dat het pakket op mijn adres is afgegeven, dus het is ‘gek’ dat ik het dan niet heb. Ik ga als ik maandag nog niets heb, wel met Bol verder.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:07:
[...]

Van Bol moet ik 4 werkdagen wachten en van PostNL 2 werkdagen. PostNL zegt altijd dat ze in hun systeem kunnen zien dat het pakket op mijn adres is afgegeven, dus het is ‘gek’ dat ik het dan niet heb. Ik ga als ik maandag nog niets heb, wel met Bol verder.
Dat kan best, ik heb je alleen uitgelegd hoe de wet werkt in dit geval en waar zij zich op kunnen beroepen. Over het algemeen helpt PostNL je wel, al is het vaak met antwoorden waar je eigenlijk niets aan hebt. Als het weer eens gebeurt, zou ik er een filmpje van maken en die meesturen zodat ze het zelf kunnen zien en dan de vraag stellen bij het adres "is er WEER een pakketje van Bol bij u bezorgt?". Het woord "WEER" geeft dan duidelijk aan dat het al vaker is gebeurt, doe er je voordeel mee.... En anders Kassa of Radar contacten... Kom je denk ik verder mee....

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:57:
[...]

Dat helpt zeker wel, als het goed is. Waarschijnlijk wordt de bezorger erop aangesproken. Heb dat op ons oude adres ook paar keer gedaan, paar weken later hadden we een andere bezorger. 😬

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:20:
[...]

Dat helpt zeker wel, als het goed is. Waarschijnlijk wordt de bezorger erop aangesproken. Heb dat op ons oude adres ook paar keer gedaan, paar weken later hadden we een andere bezorger. 😬
Jij gelijk.....

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@TheVMaster heeft gewoon gelijk @MasterCypher25

ik heb hier thuis ook recent klacht gemaakt over onze Bpost postbode. Die belde aan en was nog te mottig om even te wachten tot de deur open ging. Weken na mekaar.
Klacht gemaakt hieromtrent en een paar dagen later.... Je raadt het al... Hij belt en WACHT.

die is daar 100% zeker op aangesproken.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:31:
@TheVMaster heeft gewoon gelijk @MasterCypher25

ik heb hier thuis ook recent klacht gemaakt over onze Bpost postbode. Die belde aan en was nog te mottig om even te wachten tot de deur open ging. Weken na mekaar.
Klacht gemaakt hieromtrent en een paar dagen later.... Je raadt het al... Hij belt en WACHT.

die is daar 100% zeker op aangesproken.
Bpost is geen PostNL, zoals eerder gemeld, ze hoeven het niet te doen (NL wet), maar doen het wel, al is het met een nietszeggend antwoord. Maar ook jij gelijk, al heb je het niet.... :)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dan ga ik ook bezorger worden in NL. Want je kan er nooit op aangesproken worden. Ideaal toch. Ik zwier overal pakketjes rond en kom er altijd mee weg.
Lijkt me heel sterk hoor. Maar goed @PatrickC doe maar gewoon klacht neerleggen bij PostNL. In het ergste geval helpt het niet maar heb je toch een beetje frustratie van je af kunnen schrijven/typen :-)

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:40:
Dan ga ik ook bezorger worden in NL. Want je kan er nooit op aangesproken worden. Ideaal toch. Ik zwier overal pakketjes rond en kom er altijd mee weg.
Lijkt me heel sterk hoor. Maar goed @PatrickC doe maar gewoon klacht neerleggen bij PostNL. In het ergste geval helpt het niet maar heb je toch een beetje frustratie van je af kunnen schrijven/typen :-)
Dat gebeurt dus ook heel vaak, pas als er een consumentenprogramma als Kassa of Radar er achter wordt gezet, gebeurt er wat. Maar goed, jij kent de NL wet beter dan dat ik hem ken....

• ReVision.
  • Niet online
Wat een gejank om pakketjes, hij komt vanzelf wel aan en anders meld je het bij bol en krijg je gewoon je geld terug of een nieuwe opgestuurd :)

In ander nieuws:

nieuws: Disney+ lijkt momenteel geen Dolby Vision meer te ondersteunen

Nou nu is er helemaal geen excuus meer over om daar nog een abonnement op te nemen. Niet dat ik het uberhaupt ooit heb gehad maar toch.

All Hail Fysieke media :P

hoi

• Farabi
  • Niet online
wat is:''mejane'' voor streamingdienst? amerikaans ofzo? ik zie dat de nieuwste films vaak daarheen komen.

• Gundogan

Gundogan

ReVision. schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:44:
Wat een gejank om pakketjes, hij komt vanzelf wel aan en anders meld je het bij bol en krijg je gewoon je geld terug of een nieuwe opgestuurd :)

In ander nieuws:

Nou nu is er helemaal geen excuus meer over om daar nog een abonnement op te nemen. Niet dat ik het uberhaupt ooit heb gehad maar toch.

Een 50℅ prijsverhoging vond ik al een mooie reden om op te zeggen. :+

Wel jammer dat fysieke Disney releases niet altijd Dolby Vision hebben waar de streaming versie die wel heeft (nouja, had).

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:36:
[...]

Bpost is geen PostNL, zoals eerder gemeld, ze hoeven het niet te doen (NL wet), maar doen het wel, al is het met een nietszeggend antwoord. Maar ook jij gelijk, al heb je het niet.... :)
PostNL moet, zoals ieder bedrijf gewoon wat met klachten doen. Dat heeft vrij weinig met de wet te maken. En wat ik al zei, bij ons in de regio worden klachten wel aangepakt. Althans, in ons huidige huis heb ik nog niets te klagen gehad over PostNL. 😇

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 05-02-2026 01:20 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:40:
Maar het helpt dus wel, althans mogelijk ligt het aan de regio. Maar bij ons in de regio worden die klachten gelukkig serieus genomen. Totdat ze geen nieuwe bezorgers meer kunnen vinden.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ReVision. schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:44:

In ander nieuws:

Bizar dat ze vanuit de klantenservice zeggen dat het een storing is. Gelukkig heeft fysieke media daar geen last van inderdaad. 😎

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 01:16:
[...]

PostNL moet, zoals ieder bedrijf gewoon wat met klachten doen. Dat heeft vrij weinig met de wet te maken. En wat ik al zei, bij ons in de regio worden klachten wel aangepakt. Althans, in ons huidige huis heb ik nog niets te klagen gehad over PostNL. 😇
:X

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Terug naar de schijfjes.

Deze 4 van Bol gister binnen gekregen.
De MI serie nu ook compleet oOo
En toch nog gelukt met Ferrari :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10l1V1LIgBmn2C6WBsBh7zBqKvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVyoPVqiyVNkazYZv04nfv8u.jpg?f=fotoalbum_large

• ZesBarkiePK
@QuattroNL Wat me opviel aan Ferrari is de ruime keuze aan audiosporen. Ik heb begrepen dat de DTS track het geluid van de Ferrari motoren het meeste recht aan doet. Ik heb zelf een andere uitvoering van Ferrari en die mist bijvoorbeeld de Dolby Atmos track, dus dat maakt dit wel een leuke toevoeging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15pUktjAQcyT-HaFRyXP6YhaITk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/W4rrEJYwVuuNANHAi5xOS8YQ.png?f=user_large

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:12:
@QuattroNL Wat me opviel aan Ferrari is de ruime keuze aan audiosporen. Ik heb begrepen dat de DTS track het geluid van de Ferrari motoren het meeste recht aan doet. Ik heb zelf een andere uitvoering van Ferrari en die mist bijvoorbeeld de Dolby Atmos track, dus dat maakt dit wel een leuke toevoeging.

[Afbeelding]
Interessant, thx! Ik ga binnenkort dan maar eens met die audio-tracks experimenteren.
Ik zou uit mezelf sowieso die DTS HD-MA 7.1 track kiezen omdat DTS bij mij het beste klinkt én ik een 7.1 setup heb.

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:53
Vraagje voor degenen hier met een versterker met (e)ARC of soundbar met (e)ARC en hdmi passthrough:

Ik zit te denken om alles op de receiver aan te sluiten, om dan vervolgens 1 kabel naar de tv te leggen. Op die manier hoef ik niet moeilijk te doen met allerlei kabels naar mn tv leggen, en hoef ik minder op te letten hoeveel HDMI 2.1 poorten mn tv heeft waarvan er altijd 1 gebruikt wordt voor eARC. (Ik weet dat HDMI 2.0 voldoende is voor 4k Blu-Rays)

Nou hoorde ik bij HiFi klubben dat dat niet aan te raden is omdat dat de kwaliteit van het beeld kan aantasten, en zij raden dus aan om al je invoer direct aan de tv te hangen. De receiver in kwestie had gewoon HDMI 2.1 met alles er op en er aan (VRR, ALLM, HDR10(+), DV etc) dus dat vond ik een beetje raar.

Hoe staan jullie hier in en hoe hebben jullie alles aangesloten?

• Farabi
  • Niet online
Pimmetjuuh schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:24:

Nou hoorde ik bij HiFi klubben dat dat niet aan te raden is omdat dat de kwaliteit van het beeld kan aantasten, en zij raden dus aan om al je invoer direct aan de tv te hangen. De receiver in kwestie had gewoon HDMI 2.1 met alles er op en er aan (VRR, ALLM, HDR10(+), DV etc) dus dat vond ik een beetje raar.

Is totale onzin. Lekker op je receiver aansluiten. hier heb ik het ook zo gedaan. let wel op tot hoeveel gbps de hdmi uitgangen van je receiver gaan. meestal zijn ze gecapt tussen 24 en 40gbps . voor films is het altijd voldoende, maar niet (altijd) voor een ps5 of xbox. Het werkt wel, maar dan met een lagere resolutie en/of zonder HDR.

Indien je een LG oled hebt, ondersteunen al je poorten de volle 48gbps. Dus dat is eigenlijk het enige voordeel om het rechtstreeks aan je TV te aansluiten. Dan hoef je nergens mee rekening te houden en weet je dat je over de volle bandbreedte beschikt.

Er zijn naar mijn weten nog geen 48gbps receivers op de markt. De dure modellen van Denon hebben bijv. 40gbps poorten, wat het maximale is op een receiver op dit moment.

De PS5 heeft een 32gbps poort en de xbox een 40gbps. Mijn yamaha heeft ook hdmi 2.1 poorten, maar zijn allemaal gecapt op 24gbps. dus ik kan hier maximaal een nintendo switch, bluray of een mediaplayer op aansluiten.

[ Voor 54% gewijzigd door Farabi op 05-02-2026 10:46 ]

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-02 14:37
Zo te zien heeft je receiver gewoon een ps5 input, dus die gewoon pakken voor je ps5. Aansluiten zoals jij al aangaf dat je het zou doen. Stom dat Klubben dit verkeerd aangeeft.

• Gundogan

Gundogan

Vraagje voor degenen hier met een versterker met (e)ARC of soundbar met (e)ARC en hdmi passthrough:

Ik zit te denken om alles op de receiver aan te sluiten, om dan vervolgens 1 kabel naar de tv te leggen. Op die manier hoef ik niet moeilijk te doen met allerlei kabels naar mn tv leggen, en hoef ik minder op te letten hoeveel HDMI 2.1 poorten mn tv heeft waarvan er altijd 1 gebruikt wordt voor eARC. (Ik weet dat HDMI 2.0 voldoende is voor 4k Blu-Rays)

Gewoon alles op de reciever aansluiten als deze alles ondersteunt. Aantasting van het beeld klinkt een beetje als een toegang om je spullen te verkopen gesmeed door elven bij maanlicht.

Een TV aansluiting zou je dan nog kunnen gebruiken voor tijdelijke apparaten omdat die poorten denk ik makkelijker te bereiken zijn dan de achterkant van je reciever. Je kan dan alsnog het geluid via de reciever laten lopen via eARC.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Eens met allen hierboven. Gewoon alles op de receiver aansluiten en dan 1 kabel naar je tv. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? ;)

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:04
Er inderdaad gewoon op letten dat de instellingen van de receiver goed staan, de mijne kan bv ook upscalen maar is naar het schijnt vrij slecht (nooit getest).

Voor game consoles wordt meestal aangeraden het eerder rechtstreeks op de tv aan te sluiten, vooral voor hogere inputlag als het de receiver nog moet passeren.

• Pimmetjuuh
Dank! Ik dacht inderdaad al verkooppraat te ruiken, net als de kabels naar de speakers van €11 en €8 /meter. Misschien dat ik die ook van amazon haal ofzo.

De receiver in kwestie is de Denon 2800H, maar ik denk dat ik voor de 1800H ga, want die is meer dan capabel genoeg zover ik kan zien. Over de bandbreedte heb ik alleen onderstaande gevonden, dit is identiek voor de 1800h en 2800h:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWzyc04uFEfOHtbvlO3tHmNvx6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xi2ndvvYU9uhSNzVzHLdfiFv.jpg?f=fotoalbum_large

Qua tv denk ik aan de philips 910, aangezien deze alle gangbare HDR standaarden ondersteunt, deze heeft alleen maar twee 2.1 poorten.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zoals ik hier al had gemeld had ik Donnie Darko Mutant exclusive besteld via https://madebymutant.com/products/donnie-darko-4k-uhd

Deze staat nog steeds op 23 januari release date. Ik had daarom ook zaterdag 31-01 eens een mail naar hun gestuurd. Hier heb ik nog geen enkele reactie op gekregen....

Moet ik mij zorgen beginnen maken?

• Pimmetjuuh
McRagefit schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:50:
Voor game consoles wordt meestal aangeraden het eerder rechtstreeks op de tv aan te sluiten, vooral voor hogere inputlag als het de receiver nog moet passeren.
De games die ik op mn tv speel vind ik t niet zo belangrijk om de beste snelste latency te krijgen dus zolang het niet te erg is laat ik die lekker aan de receiver.

[ Voor 4% gewijzigd door Pimmetjuuh op 05-02-2026 11:01 ]

• Pimmetjuuh
Oeps

[ Voor 95% gewijzigd door Pimmetjuuh op 05-02-2026 11:01 ]

• Farabi
  • Niet online
Pimmetjuuh schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:56:
Dank! Ik dacht inderdaad al verkooppraat te ruiken, net als de kabels naar de speakers van €11 en €8 /meter. Misschien dat ik die ook van amazon haal ofzo.

De receiver in kwestie is de Denon 2800H, maar ik denk dat ik voor de 1800H ga, want die is meer dan capabel genoeg zover ik kan zien. Over de bandbreedte heb ik alleen onderstaande gevonden, dit is identiek voor de 1800h en 2800h:[Afbeelding]

Qua tv denk ik aan de philips 910, aangezien deze alle gangbare HDR standaarden ondersteunt, deze heeft alleen maar twee 2.1 poorten.
Dit schema zegt helaas niets, Ik zou echt de bandbreedte van de poorten opzoeken.

Het HDMI 2.1 verhaal is warrig, daar is ook een rotzooi van gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 05-02-2026 11:14 ]

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:56:
Zoals ik hier al had gemeld had ik Donnie Darko Mutant exclusive besteld via https://madebymutant.com/products/donnie-darko-4k-uhd

Deze staat nog steeds op 23 januari release date. Ik had daarom ook zaterdag 31-01 eens een mail naar hun gestuurd. Hier heb ik nog geen enkele reactie op gekregen....

Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Er staat op de site inderdaad nog steeds (ESTIMATED) release date en tevens een pre-order knop en niet een koop knop. Ik verwacht dus dat ze hem gewoon nog niet hebben, Ik zou gewoon nog een mailtje sturen met de vraag of er al meer bekend was over de daadwerkelijke release date en verzenddatum

hoi

• Pimmetjuuh
Farabi schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:05:
[...]
Dit schema zegt helaas niets, Ik zou echt de bandbreedte van de poorten opzoeken.
Enig idee wat hier een goeie bron voor is? Als k hier op zoek zie ik nergens iets conclusiefs, op de marketing praat van 4k120hz ready etc en dat tabel uit de manual na.

• Farabi
  • Niet online
Pimmetjuuh schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:12:
[...]

Enig idee wat hier een goeie bron voor is? Als k hier op zoek zie ik nergens iets conclusiefs, op de marketing praat van 4k120hz ready etc en dat tabel uit de manual na.
Dat is het vervelende er aan. Er is geen officiele tabel. Het beste is om te zoeken naar fora discussies zoals reddit. Op dit soort plekken is het snel te achterhalen.

Of hier op tweakers kijken naar topics.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 05-02-2026 12:27 ]

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:29
Pimmetjuuh schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:12:
[...]

Zelf onderstaande wel handige (Rechterkant komende jaren nog niet nodig )en je kunt de snelheden wel opzoeken van de receivers. Recente Yahama meende ik caps tot 24gbps en Denon 40 gbps.

Zelf hopelijk deze week nog nieuwe Denon X3800H binnen en sluit dan alles op de versterker aan. , dan is mijn tv aan upgraden toe op het gebied van hdmi. Deze heeft nu een max van 18 gbps.
Afbeeldingslocatie: https://www.tftcentral.co.uk/images/hdmi2.1/formatdataratetable.jpg

• Farabi
  • Niet online
@Pimmetjuuh wat is de exacte reden waarom je het op de receiver wil? een 48gbps hdmi 2.1 switcher is dan misschien een betere en goedkopere oplossing voor je? (heb er een te koop :P ) dan kun je al die technische details overslaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 05-02-2026 13:23 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ahum…kunnen we het weer over 4K Blu-Rays hebben jongens mensen.?

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 05-02-2026 20:21 ]

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Mee eens, maar ik ben geen jongen.....

• Pimmetjuuh
Farabi schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:21:
@Pimmetjuuh wat is de exacte reden waarom je het op de receiver wil? een 48gbps hdmi 2.1 switcher is dan misschien een betere en goedkopere oplossing voor je? (heb er een te koop :P ) dan kun je al die technische details overslaan.
Kan ik meteen een leuk geluidsysteempje neerzetten :p

• ZesBarkiePK
Nieuwe aankopen:

- Knight Rider: The Complete Series
- Back to the Future 40th Anniversary

Een flinke dosis nostalgie. Heel erg veel zin in om Knight Rider weer helemaal opnieuw te kijken. BTTF heb ik als kind ooit gezien, maar ik kan me er nog maar weinig van herinneren, dus dat gaat ook super leuk worden. Heerlijk om deze nu compleet in huis te hebben!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mR103fFwPzFem9Z5b14BUBDjYe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvHpEfgPYmFKRAyfaeILflsF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiJaerBb3aE-L1c6ho0k-As9VLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAdftNSsTlpvPkNruyTWePSI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8tSpKDgg-oNrvU_w1djYYqH3VA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnyEn2q1HmEy1JQFafCmeiRK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKMB-qqzPaVsaRvKkpN_gRil1LQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2xRGghWgEJcZR7p7p07ljZz.jpg?f=fotoalbum_large

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:05:
[...]

Er staat op de site inderdaad nog steeds (ESTIMATED) release date en tevens een pre-order knop en niet een koop knop. Ik verwacht dus dat ze hem gewoon nog niet hebben, Ik zou gewoon nog een mailtje sturen met de vraag of er al meer bekend was over de daadwerkelijke release date en verzenddatum
Na mijn nieuwe mail vandaag is de datum aangepast naar 25 februari 8)7

• ZesBarkiePK
Het is wel een feest vandaag, m’n eerste twee Criterion’s, en wat zijn ze mooi gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXgXi78BgwC7Bdb26Jg35pODPLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9o4EKaJQVebP36AHCvPhp2C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xNErvykN05l4z3EUKUu-pt7jIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4972wU3bsj2r0Z4ENEIWiqE6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoiWu-04NT1qBvQ0lMmagxXz09A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxnvTD0ZGWf6M9EBC2Dp8ySi.jpg?f=fotoalbum_large

• PatrickC
ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:35:
Nieuwe aankopen:

Een flinke dosis nostalgie. Heel erg veel zin in om Knight Rider weer helemaal opnieuw te kijken. BTTF heb ik als kind ooit gezien, maar ik kan me er nog maar weinig van herinneren, dus dat gaat ook super leuk worden. Heerlijk om deze nu compleet in huis te hebben!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een paar maanden terug de eerste paar afleveringen van Knight Rider gekeken op SkyShowtime. Leuk om weer te zien, maar niet leuk genoeg om de serie in 4K te kopen. De prijzen die ik tot nu toe heb gezien, vind ik het niet waard. Waar heb je ‘m gekocht?

BTTF is voor mij echt een filmserie die ik om de zoveel jaar weer eens helemaal kijk. Die heb ik natuurlijk al lang op 4K. 8)

• ZesBarkiePK
PatrickC schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:10:
[...]

Een paar maanden terug de eerste paar afleveringen van Knight Rider gekeken op SkyShowtime. Leuk om weer te zien, maar niet leuk genoeg om de serie in 4K te kopen. De prijzen die ik tot nu toe heb gezien, vind ik het niet waard. Waar heb je ‘m gekocht?

BTTF is voor mij echt een filmserie die ik om de zoveel jaar weer eens helemaal kijk. Die heb ik natuurlijk al lang op 4K. 8)
Ja dat snap ik wel, voor mij is The Knight Rider ook echt een pure nostalgie aankoop. Ik heb ’m via Amazon.com gehaald; daar zakt de prijs regelmatig.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik ben echt heel blij met hmv in den haag! Die doen aan import!
Afgelopen zondag de 4k versie gehaald van Donnie Darko!
Volgende week london, fopp en hmv leegtrekken.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Ballerina is weer beschikbaar voor de 2x €30,- https://www.bol.com/nl/nl/p/ballerina/9300000239665493/
Samen met Braveheart gekocht, net de laatste want deze is nu alweer eruit 😅

Helaas gisteren de Hobbit Trilogy terug moeten sturen richting Bol.com, de 2e film stopt er na ongeveer 2,5 uur mee. Het beeld schokt en blijft hangen. Laatste half uur op blu-ray gekeken. Wat een enorm verschil, niet eens qua scherpte/resolutie, maar vooral kleuren.

“Do. Or do not. There is no try.”

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

BartvanOranje schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:53:
Helaas gisteren de Hobbit Trilogy terug moeten sturen richting Bol.com, de 2e film stopt er na ongeveer 2,5 uur mee. Het beeld schokt en blijft hangen. Laatste half uur op blu-ray gekeken. Wat een enorm verschil, niet eens qua scherpte/resolutie, maar vooral kleuren.
Dat is Dolby Vision wat daar het verschil maakt. En misschien is je SDR weergave niet optimaal (niet gekalibreerd in combinatie met eventueel wat andere "foute" instellingen) en daarmee wordt het verschil nog groter.
Bij DV is bijna alles al optimaal ingesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 05-02-2026 20:01 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:35:
Nieuwe aankopen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super gaaf! Ik heb BTTF hier ook liggen (ben een superfan) op zowel dvd, Blu-Ray als 4K UHD. Die blijven leuk.

Ben wel benieuwd naar The Knight Rider, dat was ook wel een van m’n favoriete series vroeger….

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:01:
Mee eens, maar ik ben geen jongen.....
Aangepast :9

• PatrickC
ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:30:
[...]

Ja dat snap ik wel, voor mij is The Knight Rider ook echt een pure nostalgie aankoop. Ik heb ’m via Amazon.com gehaald; daar zakt de prijs regelmatig.
Nostalgie… daarom heb ik een paar jaar terug de Miami Vice serie op blu-ray gekocht. 8)

Ik heb me laatst nog wel even verdiept in Knight Rider 4K. Het schijnt dat er vanwege rechten bepaalde originele muziek tracks ontbreken, welke wel op de Duitse Turbine set staan, maar dat zijn reguliere blu-rays (https://turbine-shop.de/e...ays-Bonus-Blu-ray/6961063).

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Klopt. Had ik ook gezien in een YT video. De echte Knight Rider puristen zweren bij die Turbine BD om die reden.
Gave serie en pure nostalgie inderdaad.

• ZesBarkiePK
The A-Team zou ik ook nog wel in 4K willen hebben. Wie weet komt daar, net als bij Knight Rider, ook ooit zomaar een 4K boxset van, deze kwam tenslotte ook redelijk uit het niets. Ik houd het in ieder geval in de gaten.

Jammer van de muziek, maar eerlijk gezegd zou ik dat zelf echt niet meer kunnen herinneren. Daar moet je de serie goed voor kennen. Ik ben al blij als ze in KITT rondscheuren met het Knight Rider theme op.

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:12:

[Afbeelding]
Net Ferrari gekeken.
Dit zijn de audiotracks:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9z0K5GXomyY6BXERJ7OJgUvrQE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pzLq5mtqsIrWPYI7g8zLeWo.jpg?f=fotoalbum_large

Weinig 7.1 dus maar voor de DTS HD-MA 5.1 track gegaan. Ook daar klonk het motorgebrul lekker _O-
Toch wel benieuwd hoe Auro met 13.1 zou klinken :+

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een aantal off-topic posts zijn weggehaald.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste