Coolshop heft ook een redelijk aanbod voor bepaalde dingen, maar is meestal niet de goedkoopste als ze elders te vinden zijn. En het kan makkelijk een paar weken duren voordat iets binnen is. Is volgens mij wel allemaal import.
Ik probeer zelf al een tijdje Puss in Boots The Last Wish in 4K te vinden voor een redelijke prijs. Maar de enige sites die onder de €40 gaan ervoor krijgen ook nog eens importkosten erbij dus is het uiteindelijk niet goedkoper.
KefRef69 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 01:35:
Ik vraag mij af waarom er niets tegen die distributeurs wordt gedaan tegen die absurde 4K blu-ray prijzen. Je koop een 4K blu-ray en je krijgt er een blu-ray bij omdat die extra's niet op een 4K kunnen. Als je de prijs van een 4K blu-ray met de gewone blu-ray prijs aftrekt dan kom je aan een prijs die lager ligt als een dvd, dat is toch oplichterij? DVD's zouden niet meer geproduceerd worden, videorecorders maken ze toch ook niet meer.
We zitten in HD tijdperk. De grootste markt in Duitsland dalen de fysieke schijfjes nog elk jaar met 10%, alleen de verkoop van 4K blu-ray blijft stabiel, dus er zit een groep die de hoogste kwaliteit willen en respecteren. De meeste jongeren zitten op hun smartphone te streamen. Die kwaliteit van streaming op een tv is om te huilen.
Dat ze de prijzen is aanpassen dat zal de verkoop serieus naar omhoog gaan.
Ook niet altijd helemaal waar. Is afhankelijk van streaming service en film. De films op Bravia Core zien er vrijwel hetzelfde uit als de 4K blu-ray versies en de bandbreedte die ondersteund wordt is tot 80 mbps. Geluid loop dat wel nog steeds achter op de 4K blu-ray versies, wat ik zelf wat vreemd vind omdat de meeste 4K blu-rays zelfs nog onder die 80 mbps zitten zelfs met het geluid erbij. De service is echter wel nogal gelimiteerd... alleen te gebruiken voor de nieuwste en duurste Sony TV's en smartphones en als je muntjes op zijn kun je geen nieuwe kopen en ben je beperkt tot een kleine selectie van 'gratis' films (voor 1-2 jaar geloof ik afhankelijk van je product).
En zelfs zonder die service zijn er ook genoeg films op andere services die visueel haast identiek zijn aan de 4K blu-ray versies (maar geluid natuurlijk dat weer niet). Niet dat dat altijd het geval is, maar de kwaliteit van gestreamde films onderling verschilt drastisch en dat kan gaan van slechter dan 1080p blu-rays tot bijna net zo goed als 4K blu-rays.
En DVD's and blu-rays verkopen nog altijd een stuk beter dan 4K blu-rays. Niet alleen dat, ze zijn ook een stuk goedkoper. Iets maken of masteren in 4K is een flink stuk duurder. En aangezien je inmiddels 4K content makkelijker en goedkoper kan krijgen middels streaming zal fysieke variant van 4K dus ook gewoon nooit zo goed aanslaan als DVD's and blu-rays. Het is een niche markt die binnen enkele jaren waarschijnlijk alleen nog releases gaat krijgen voor de grotere markten (zoals de VS en grote Europese landen).
[
Voor 9% gewijzigd door
RedHeroDude op 04-09-2023 14:46
]