Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

limefresh2011 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:34:
[...]

Nu is die bourne box 45eu.. Is het ook allemaal 4K of is het simpelweg remasterd blu-ray?
Ik dacht eerst van wel maar dus toch niet dus, zie de post hierboven..

Maar goed, had de films nog niet.
Deze review vindt het alsnog een (kleine) aanrader , vooral als je de 1080 niet hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElwinP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 10:54
Ik zie bij Amazon.com een mooie aanbieding van Game of Thrones complete 4K.
https://www.amazon.com/s?...ps%2C186&ref=nb_sb_noss_1

Als ik daar online op de hoes kijk staat er alleen Subs English/spanish echter als ik de ASIN invoer op blu-ray.com geeft hij aan dat er ook NL subs bij zitten. Hoe weet ik zeker of er NL subs bij zitten? Is die info op blu-ray.com betrouwbaar?

https://www.blu-ray.com/m...ection-4K-Blu-ray/272488/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 23:33
ElwinP schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:00:
Als ik daar online op de hoes kijk staat er alleen Subs English/spanish echter als ik de ASIN invoer op blu-ray.com geeft hij aan dat er ook NL subs bij zitten. Hoe weet ik zeker of er NL subs bij zitten? Is die info op blu-ray.com betrouwbaar?
Ik heb al gezien dat het niet altijd klopt op blu-ray.com. Ik zou eerlijk gezegd zeggen dat er geen NL subs bij zitten gezien de specs op de slipback (heb wel de ASIN niet gecontroleerd van de slipback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen69
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:46
rgeerolf schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:18:
[...]

[...]

[...]

Overlaatst ook een situatie gehad met Amazon UK. Mijn pakketje van ~67 GBP was 'Delayed at customs' en ergens 'May require additional information'. Ik kreeg toen inderdaad een mailtje van UPS met de vraag of het om een privé of commerciële aankoop ging. Dit was een week na de bestelling en ik had binnen de 5 min gereageerd dat het privé was. Dan niets meer van gehoord.

Ruim 2 weken daarna contact opgenomen met de support van Amazon UK. Heel vriendelijk geholpen en die vertelden mij dat ze vanaf 3 weken een pakketje als 'verloren' zien. Dus ik kreeg de optie om het opnieuw te sturen of mijn geld terug. Gekozen om opnieuw te sturen en dit werd onmiddellijk in gang gezet.

Een week later kwam het eerste pakketje (opnieuw en slecht verpakt door douane) aan. De replacement order zit intussen na opnieuw 2 weken ook vast bij de douane. Ze steken daar wat uit precies ... Ik zou sowieso in eerste instantie Amazon contacteren en dan pas de koerierdienst.
Ik bestel al jaren mijn films bij Amazon UK en het ging altijd vlekkeloos. Het kan toeval zijn maar sinds ze van DHL naar DPD geswitched zijn is er steeds een of andere 'clearance delay'. Als dit zo blijft hou ik het voor gezien, dan ga ik kijken of er andere webshops zijn die Engelse versies leveren. Bij Amazon NL bestel ik niets, die hebben meestal enkel een Duitse versie. Al krijg ik geld toe dan wil ik ze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Die Clearance Delays komen door een onvolledige/onjuiste aangifte over het algemeen, zeker als er gevraagd wordt om extra informatie te verschaffen. Ergens in het aangifte proces gaat dus wat mis, dat ligt niet aan de Douane maar aan partij die verstuurd.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevin VH
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:45
Nu ik me ook heb gewaagd aan het starten van een 4k bluray collectie, misschien meteen een koopje voor de geïnteresseerden onder jullie: de Bad Boys trilogie op Amazon BE voor €17.28, is nog geen €6 per titel. Volgens blu-ray.com alledrie met NL ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Kevin VH schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:33:
Nu ik me ook heb gewaagd aan het starten van een 4k bluray collectie, misschien meteen een koopje voor de geïnteresseerden onder jullie: de Bad Boys trilogie op Amazon BE voor €17.28, is nog geen €6 per titel. Volgens blu-ray.com alledrie met NL ondertiteling.
Woon je in België? Want ik krijg de melding dat het niet kan worden geleverd op mijn adres.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
Kevin VH schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:33:
PatrickC schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:08:
[...]

Woon je in België? Want ik krijg de melding dat het niet kan worden geleverd op mijn adres.
Bedankt voor de tip. Ik heb 'm net besteld (vanuit België). @PatrickC misschien kan je eens proberen vanop Amazon FR? Daar is een gelijkaardige deal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin VH
PatrickC schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:08:
[...]

Ja, ik woon in België. Ik zie nu pas dat je, in tegenstelling tot andere EU Amazons, je blijkbaar enkel vanuit België kan bestellen hier. Mijn excuses!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Kevin VH schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:28:
[...]

Ja, ik woon in België. Ik zie nu pas dat je, in tegenstelling tot andere EU Amazons, je blijkbaar enkel vanuit België kan bestellen hier. Mijn excuses!
Excuses niet nodig hoor! Want @rgeerolf had de tip. Via amazon.fr is deze ook te bestellen en die leveren wel naar NL. Heb meteen ook even de Godzilla & Kong : Collection 4 Films toegevoegd voor €30. Misschien wel geen topfilms maar voor dit bedrag een mooie 4K release met Dolby Atmos en ik had al deze films ook nog niet op blu-ray (net als die Bad Boys trilogy).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Heb een zeer fraaie LOTR/Hobbit Blu-ray collectie. Is het de moeite waard een 4k box aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Deruxian schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:46:
Heb een zeer fraaie LOTR/Hobbit Blu-ray collectie. Is het de moeite waard een 4k box aan te schaffen?
Afgelopen 2 weken LOTR op 4k HDR gekeken en het is wel echt prachtig en fantastisch.
Enige nadeel is dat je langzaam de CGI en mengen van verschillende beelden kunt zien :)

Maar de films zijn meer dan 20 jaar oud, maar was weer helemaal genieten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Hann1BaL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:50:
[...]

Afgelopen 2 weken LOTR op 4k HDR gekeken en het is wel echt prachtig en fantastisch.
Enige nadeel is dat je langzaam de CGI en mengen van verschillende beelden kunt zien :)

Maar de films zijn meer dan 20 jaar oud, maar was weer helemaal genieten. 8)
Ik hoopte op het antwoord; neem de moeite niet, weinig verschil… toch maar overwegen misschien dan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hier ook gezien. absoluut upgradewaardig maar niet voor een volle winkelprijs. gewoon 2e hands ergens op de kop tikken.

sowieso zou ik nooit een bluray uit de winkel halen, schandalige prijzen. gewoon op marktplaats zoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 23-01-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBx2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 13:45
Je zou eventueel ook zelf kunnen kijken. Op deze website zijn vele vergelijkingen terug te vinden.
Rechts bovenaan kun je de filmtitel intikken.

[ Voor 6% gewijzigd door HBx2000 op 23-01-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin VH
Op amazon.fr loopt er momenteel een promotie op een groot aanbod aan 4k-titels: 2 voor €24.99. Niet alles heeft NL ondertiteling, dus goed opletten voor je iets bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 23:04
Kevin VH schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:52:
Op amazon.fr loopt er momenteel een promotie op een groot aanbod aan 4k-titels: 2 voor €24.99. Niet alles heeft NL ondertiteling, dus goed opletten voor je iets bestelt.
Bedankt voor de suggestie, heb er 4 gekocht! (3 star wars & de eerste matrix :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin VH
McRagefit schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Bedankt voor de suggestie, heb er 4 gekocht! (3 star wars & de eerste matrix :*) )
Ik heb me ook laten verleiden tot de drie Captain America's en Super Mario Bros The Movie :9~

De Star Wars blijven ook tempting, maar het gebrek aan NL ondertiteling doet me twijfelen. Nu ja, de drie Captain America's hebben dat evenmin, maar die bestaan ook niet met NL ondertitels op 4k bluray |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:04
is iedereen die films kijkt zo afhankelijk van NL ondertiteling?

Ik kijk graag films, en zet vaak zat Engels aan. Als je al sowieso moet lezen, dan maar precies wat er gezegd wordt ipv ''hopen'' op fatsoenlijke vertaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
Kevin VH schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:23:
[...]

Ik heb me ook laten verleiden tot de drie Captain America's en Super Mario Bros The Movie :9~

De Star Wars blijven ook tempting, maar het gebrek aan NL ondertiteling doet me twijfelen. Nu ja, de drie Captain America's hebben dat evenmin, maar die bestaan ook niet met NL ondertitels op 4k bluray |:(
Zeker dat ze de ondertiteling niet hebben? Ik zag niets van ondertitels staan bij de beschrijving en de screenshot was Frans/Nederlands op het doosje, dus heb het me gewaagd ;)

Edit: amai ik moet beter leren lezen, staat er inderdaad bij. Nog eens over denken dan.

[ Voor 6% gewijzigd door McRagefit op 02-02-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
dfbt schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:32:

Ik kijk graag films, en zet vaak zat Engels aan. Als je al sowieso moet lezen, dan maar precies wat er gezegd wordt ipv ''hopen'' op fatsoenlijke vertaling
Ik ben eigenlijk niet zo goed op de hoogte hoe dat gaat, is de Engelse ondertiteling altijd aanwezig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:38
Ik heb nog nooit een BD gezien zonder. En in mijn DVD collectie misschien een handvol op 700+ discs. Is makkelijk na te gaan toch ook?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

dfbt schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:32:

Mijn ervaring is dat veel mensen die pretenderen zonder te kunnen toch niet alles meekrijgen als Engels niet hun moedertaal is. Zo ook ik:)
Engelse ondertiteling is vaak hearing impaired en kijkt niet prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Klopt, als er English SDH staat is het met [melancholy music playing]

Veel discs hebben echter met en zonder SDH. En ik kijk liever met Engels SDH dan met die rampzalig slechte Nederlands vertaalde subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:33
Is toch ook wel de reden dat ik liever een UK release van een niet-Engelstalige film dan van een Engelstalige film koop. De NL subs mogen wel niet fantastisch zijn, maar SDH subs irriteren me meestal. Dan zet ik het nog liever af, maar ja, met dat gemompel tegenwoordig...

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Liever [sound of engine running] dan een vertaler die niet opgelet heeft en een willekeurig stukje Engels idioom letterlijk vertaald.

Het is soms echt alsof John O’ Mill bij zo’n club werkt. Je mist daardoor gewoon serieus het punt van wat er gezegd wordt.

Ik heb subs helaas nodig omdat ik eenvoudigweg niet hoor wat er gezegd wordt, niet omdat mijn Engels slecht is; ik spreek, lees en schrijf het vloeiend. Maar als je de woorden niet hoort houdt het op. En het probleem wordt erger met die crappy sound mixes tegenwoordig. Veel Engelsen en Amerikanen klagen er ook over. Een film als Tenet kan je niet volgen zonder subs, al ligt dat niet alleen aan de sound mix in dat geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik heb precies hetzelfde hoor. Daarom kijk ik meestal ook geen NL films als die geen ondertitels hebben (even afgezien van het niveau van sommige NL films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:25:
Liever [sound of engine running] dan een vertaler die niet opgelet heeft en een willekeurig stukje Engels idioom letterlijk vertaald.

Het is soms echt alsof John O’ Mill bij zo’n club werkt. Je mist daardoor gewoon serieus het punt van wat er gezegd wordt.

Ik heb subs helaas nodig omdat ik eenvoudigweg niet hoor wat er gezegd wordt, niet omdat mijn Engels slecht is; ik spreek, lees en schrijf het vloeiend. Maar als je de woorden niet hoort houdt het op. En het probleem wordt erger met die crappy sound mixes tegenwoordig. Veel Engelsen en Amerikanen klagen er ook over. Een film als Tenet kan je niet volgen zonder subs, al ligt dat niet alleen aan de sound mix in dat geval ;)
Ja dat verstaan is een dingetje soms. Vind -stiekem- het Ferry-universum erg leuk. Maar man, het laatste seizoen was moeilijk te verstaan.

Gister de uhd van The Matrix gekeken (1999). Kraakhelder stemgeluid uit de centre speaker. Helaas kwam ik er na afloop achter dat ik dolby vision uit had staan omdat ik toen ik wilde kijken of de disc UHD had zocht op de naam “Enter the Matrix”😫(heb de x800m2 speler).

Iemand hierboven had de Matrix gekocht volgens mij. Echt genieten audiovisueel (zelfs zonder dolby vision).

[ Voor 4% gewijzigd door Deruxian op 02-02-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
Deruxian schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:59:
[...]

Ja dat verstaan is een dingetje soms. Vind -stiekem- het Ferry-universum erg leuk. Maar man, het laatste seizoen was moeilijk te verstaan.

Gister de uhd van The Matrix gekeken (1999). Kraakhelder stemgeluid uit de centre speaker. Helaas kwam ik er na afloop achter dat ik dolby vision uit had staan omdat ik toen ik wilde kijken of de disc UHD had zocht op de naam “Enter the Matrix”😫(heb de x800m2 speler).

Iemand hierboven had de Matrix gekocht volgens mij. Echt genieten audiovisueel (zelfs zonder dolby vision).
Top, kijk er naar uit! Ik heb een x700 dus ga het ook manueel moeten aanzetten, bedankt voor de reminder 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:55
Hebben mensen verder nog bronnen waar ze 4K blurays kopen?
Als ik bekijk waar ik kijk naar films is het:

Bol
Mediamarkt
Amazon (UK)
Marktplaats ( paar hele grote aanbieders die het algemene 2e hands aanbod vervuilen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Amazon IT (goede prijzen en groot aanbod steelbooks, gewoon op letten dat je EN subs hebt, maar vaak genoeg zijn het dezelfde discs als de UK versies. Wel niet altijd NL subs maar dat is voor mij persoonlijk niet belangrijk. Enkel opletten van de 4Kult versies, die zijn volgens mij helaas enkel met IT subs)
  • Fnac (Ik ben een Belg)
  • Rarewaves (tijdens bf wat deals kunnen doen)

[ Voor 4% gewijzigd door rgeerolf op 08-02-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 20:33
limefresh2011 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:35:
Hebben mensen verder nog bronnen waar ze 4K blurays kopen?
Als ik bekijk waar ik kijk naar films is het:

Bol
Mediamarkt
Amazon (UK)
Marktplaats ( paar hele grote aanbieders die het algemene 2e hands aanbod vervuilen )
Zavvi.com
EBay

Eventueel kan u ook kijken bij specifieke labels zoals Arrow Video, Powerhouse Indicator en Eureka films, volgens mij verzenden zij ook allemaal internationaal.

[ Voor 17% gewijzigd door BiaggioLuciano op 08-02-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Hm, zavvi.com. Daar heb ik nooit aan gedacht. Ik kocht altijd bij zavvi.nl, maar die zijn gestopt met blu-rays en dergelijke. Kun je bij zavvi.com wel naar NL laten verschepen?

Overigens, voor anime heb je bijvoorbeeld ook het Belgische archonia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Iemand een idee waar de 4K van The Abyss een beetje normaal te krijgen is?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
Willybubba schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:56:
Iemand een idee waar de 4K van The Abyss een beetje normaal te krijgen is?
Als je kan wachten tot na de release zou ik dat aanraden. Denk dat je met die pre-orders altijd rond de €30 zal zitten. Enkele weken laten kan je soms al deals doen op Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
josh-hill schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:26:
Hm, zavvi.com. Daar heb ik nooit aan gedacht. Ik kocht altijd bij zavvi.nl, maar die zijn gestopt met blu-rays en dergelijke. Kun je bij zavvi.com wel naar NL laten verschepen?

Overigens, voor anime heb je bijvoorbeeld ook het Belgische archonia.com
Dat is gewoon dezelfde winkel natuurlijk maar die verzenden idd niet meer buiten de VK (al een jaar niet meer).

Er is ook nog een Zweedse winkel met nu een aardig aantal titels voor minder dan 9 euro https://cdon.se/film/4k-ultra-hd/?orderBy=LowestPrice (wel opletten of er op z'n minst engelse ondertiteling bij zit wat ook wel eens niet het geval is ;) ) Leveren blijkbaar ook enkel in die landen (meen ze toch een aantal keer voorbij gekomen te zien hebben als tip)

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 10-02-2024 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
4K blu-rays kopen bij amazon.co.uk is wel een heel stuk minder interessant geworden. De leveringskosten zijn enorm toegenomen naar meer dan €12. Komt dat door die nieuwe douane regels die sinds kort zijn ingegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:04:
4K blu-rays kopen bij amazon.co.uk is wel een heel stuk minder interessant geworden. De leveringskosten zijn enorm toegenomen naar meer dan €12. Komt dat door die nieuwe douane regels die sinds kort zijn ingegaan?
Welke nieuwe regels? Maar net even gekeken en is inderdaad nu 12 euro nogwat waar het vorige week nog in de drie/vier euro was...
Of met een nieuwe bezorgdienst in zee gegaan of verder ontmoedigingsbeleid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
apis29 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:29:
[...]

Welke nieuwe regels? Maar net even gekeken en is inderdaad nu 12 euro nogwat waar het vorige week nog in de drie/vier euro was...
Of met een nieuwe bezorgdienst in zee gegaan of verder ontmoedigingsbeleid :/
Voor mijn laatste order van 2 4K blu-rays op 19-Jan-24 waren de verzendkosten 2,35 GBP.

De extra kosten die sinds 1-jan-24 gerekend worden zijn alleen voor bepaalde producten en niet voor blu-rays.
https://www.belastingdien...roles-verenigd-koninkrijk

Dus ze zullen wel alleen nog met een duurdere bezorgdienst werken… wel een flink duurdere. :(

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 12-02-2024 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als je in het VK bent bent zijn de CEX winkels een goede bron van tweedehands BDs en steeds meer ook UHDs. Dirt cheap too.

Als je liever nieuw wil dan is de HMV een goede. Bijna altijd x discs voor y pond deals.

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-02-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik heb contact opgenomen met Amazon UK via X maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd en doorverwezen naar de shipping rates pagina en de chat, maar daar kom ik geen steek verder. Op mijn vraag waarom de verzendkosten ineens zo drastisch zijn gestegen krijg ik gewoon geen antwoord. Meer dan €12 voor één BD van de UK naar NL slaat echt nergens op.Waarschijnlijk willen ze hier het grote prijsverschil tov Amazon NL mee compenseren. Er zijn namelijk ook nog een hoop landen waar de verzendkosten gewoon rond 2 GBP zijn… landen die veel verder weg liggen. Dus ook hier worden we weer genaaid met hogere prijzen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:39:
[...]

Voor mijn laatste order van 2 4K blu-rays op 19-Jan-24 waren de verzendkosten 2,35 GBP.

De extra kosten die sinds 1-jan-24 gerekend worden zijn alleen voor bepaalde producten en niet voor blu-rays.
https://www.belastingdien...roles-verenigd-koninkrijk

Dus ze zullen wel alleen nog met een duurdere bezorgdienst werken… wel een flink duurdere. :(
Dat gaat bovendien ook over goederen die het VK in moeten.
Ik had nog wat dingen in m'n mandje (waarvan minstens de helft niet eens op de .nl site terug te vinden is) maar met deze verzendkosten ga je er nog wel twee keer over nadenken ... Ook de hele lijst doorgespit en sowieso alle landen met een 'eigen' amazon website betalen een hoog tarief, dan zou België zich eerder 'benadeeld' moeten voelen, Portugal bijvoorbeeld betaald nog een laag tarief terwijl Spanje ook een hoog tarief heeft.

Nieuw verzendtarief (ook voor België):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqjmsUpiE_BeLk_SYf-FvUR9VDU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aNCW5C7lWRqMrTgE23nwWQsj.png?f=user_large

Oude was ongetwijfeld vergelijkbaar met:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlc8pqNO-VmKKyxbUZeIa5p61oA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0L0xIs85sQHuiU7pzQE1h8RZ.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 13-02-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wel vandaag binnen gekomen vanuit Amerika (met een andere zending mee verstuurd dus weinig extra kosten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzQVfMce3ic5p8JsvNgCwXUDImE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ti8z5UEgWuAGAfkXsTi3zIo8.jpg?f=user_large

Was het gegoochel van de europese prijzen onderhand wel zat dus toen maar in Amerika besteld, al komen ze toevallig nu bij Amazon UK wel in de buurt (edit: met de 'Get any 2 for EUR 35.16' actie).

Across the Spiderverse gewoon €35 bij Bol 8)7 ; deel 1 is zelfs een prijstip :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjSBaBUILxwa1QvbFYHFmFsfwMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B8hj0G1gsjx2EAodchcbH1Ni.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 16-02-2024 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik had ze gisteren al in mijn winkelmandje liggen voor £25 bij Amazon UK, maar toen ontdekte ik de £10,59 aan verzendkosten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ja voor kleine bestellingen tikt het hard aan nu, zal zeker een kwestie van tijd zijn voor de overige Amazon sites aan de beurt zijn dus die mandjes die ik daar nog vol heb zal ik binnenkort maar gaan afrekenen.
En de klantenservice op twitter wist idd weinig te vertellen en hadden ook geen idee waarom dat nu ineens een stuk duurder is geworden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Het aanschaffen van 4K blu-rays tegen acceptabele prijzen wordt wel steeds lastiger. Ik heb het idee dat het aanbod steeds verder afneemt en de prijzen stijgen. Zijn er buiten BOL, amazon.nl en Mediamarkt nog andere webshops waar we 4K blu-rays kunnen aanschaffen? Bij Amazon in FR en DE is het assortiment wel veel groter en prijzen lager, maar dan krijg je vaak Duitse of Franse versies. En Amazon UK is nu vanwege de verzendkosten alleen nog maar interessant als je meerdere blu-rays in één keer aanschaft, maar dan moeten ze wel tegelijkertijd goed geprijst (korting) zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Je zou eens kunnen kijken op https://www.lellodvd.nl/

Verkoopt ook op Marktplaats, maar is wel nieuw spul volgens mij en bestaat uit 1 persoon. Er staan ieder geval behoorlijk wat 4K Blu Ray's op en anders kun je ze aanvragen bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:22
Die site kende ik ook nog niet! Goeie!

Wat gebruiken jullie om je (uhd)blurays op af te spelen? Ik heb zelf een ps5 maar zou opzich wel graag naar een dedicated player willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

apis29 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:00:
[...]

Dat gaat bovendien ook over goederen die het VK in moeten.
Ik had nog wat dingen in m'n mandje (waarvan minstens de helft niet eens op de .nl site terug te vinden is) maar met deze verzendkosten ga je er nog wel twee keer over nadenken ... Ook de hele lijst doorgespit en sowieso alle landen met een 'eigen' amazon website betalen een hoog tarief, dan zou België zich eerder 'benadeeld' moeten voelen, Portugal bijvoorbeeld betaald nog een laag tarief terwijl Spanje ook een hoog tarief heeft.

Nieuw verzendtarief (ook voor België):

[Afbeelding]

Oude was ongetwijfeld vergelijkbaar met:

[Afbeelding]
Gisteren bestelling gedaan van 2x 4K bluray op amazon.co.uk met verzending naar BE.
Verzendkosten = 2,88 Britse Pond.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
daffie82 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:42:
[...]

Gisteren bestelling gedaan van 2x 4K bluray op amazon.co.uk met verzending naar BE.
Verzendkosten = 2,88 Britse Pond.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Belgium
Standard (three to five business days):
All categories – £10.49 per delivery + £0.99 per kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
vinom schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:31:
Je zou eens kunnen kijken op https://www.lellodvd.nl/

Verkoopt ook op Marktplaats, maar is wel nieuw spul volgens mij en bestaat uit 1 persoon. Er staan ieder geval behoorlijk wat 4K Blu Ray's op en anders kun je ze aanvragen bij hem.
Ik heb de site bekeken.Veel is niet op voorraad helaas en het is een beetje vreemd qua aanbod. Prijzen zijn voor sommige blu-rays best ok maar gemiddeld gezien wel een stuk hoger dan bij amazon.co.uk.

Verder lijkt de site qua layout nog op wat we 20 jaar terug hadden. Dat hoeft verder geen probleem te zijn, maar echt professioneel komt hij bij mij niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:20:
[...]

Ik heb de site bekeken.Veel is niet op voorraad helaas en het is een beetje vreemd qua aanbod. Prijzen zijn voor sommige blu-rays best ok maar gemiddeld gezien wel een stuk hoger dan bij amazon.co.uk.

Verder lijkt de site qua layout nog op wat we 20 jaar terug hadden. Dat hoeft verder geen probleem te zijn, maar echt professioneel komt hij bij mij niet over.
De site is inderdaad ziet er inderdaad een beetje ouderwets uit. Zijn reviews op Marktplaats zijn ieder geval in orde en het korte mail contact wat ik een tijd terug had, was verder prima. Nog nooit daadwerkelijk iets gekocht though. Maargoed, het kan een uitkomst zijn voor sommige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PatrickC schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:15:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Belgium
Standard (three to five business days):
All categories – £10.49 per delivery + £0.99 per kg
Ik ga geen screenshot posten.
Wat ik zeg, is wat er aangerekend is. In het mandje en afrekenen en klaar. Kan er niet meer van maken.
Zijn al beide onderweg. Ook nog eens apart verzonden, maar dat is Amazon hun keuze.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik heb net een chat gehad met een medewerker van amazon.co.uk. Ze vroeg me een nieuwe order te plaatsen, ondanks de shipping rates. Dat ging ze dan terug melden. Verder zal ik de verzendkosten terug ontvangen. ik ben benieuwd of dit ook gaat gebeuren. Verzendkosten waren £10,65 voor één blu-ray.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1z9DlFAizV_MiUjVBTPJvN2DUUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FkL21ZrNVQ1fz6IuAZgjsJ1c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door PatrickC op 23-02-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
daffie82 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:45:
[...]

Ik ga geen screenshot posten.
Wat ik zeg, is wat er aangerekend is. In het mandje en afrekenen en klaar. Kan er niet meer van maken.
Zijn al beide onderweg. Ook nog eens apart verzonden, maar dat is Amazon hun keuze.
Wat kan is dat de verkoper niet Amazon zelf is.Als ik iets bestel bij uniqueplace-uk heb ik zelfs maar £0.40 verzendkosten. Maar bij dit soort verkopers kun je gedonder krijgen met inklaringskosten en importheffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Als ik willekeurige blu-rays aanduid op amazon.co.uk, waaronder hele populaire, zoals Oppenheimer, staat er steeds 10.66 gbp shipping bij. Dus ik denk dat dat toch het standaard bedrag is nu, voor Amazon zelf (staat dan ook Amazon bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PatrickC schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:01:
[...]

Wat kan is dat de verkoper niet Amazon zelf is.Als ik iets bestel bij uniqueplace-uk heb ik zelfs maar £0.40 verzendkosten. Maar bij dit soort verkopers kun je gedonder krijgen met inklaringskosten en importheffingen.
Neen. Beide Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Dan begrijp ik er echt niets meer van. Volgens mij worden we voor de gek gehouden als Nederlanders. Ik neem aan dat jij dan in België woont. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PatrickC schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:20:
[...]

Dan begrijp ik er echt niets meer van. Volgens mij worden we voor de gek gehouden als Nederlanders. Ik neem aan dat jij dan in België woont. :)
Yes. Facturatie en levering BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik krijg nu ook regelmatig die popup dat ik een NL adres heb ingesteld, dat was eerst nooit. Het lijkt er op dat ze via de verzendkosten het verschil in prijs tussen amazon.co.uk en amazon.nl willen compenseren.

Op amazon.nl krijg je ook steeds meer Duitse blu-rays trouwens. Alhoewel ik prima Duits spreek en kan lezen, is dat voor mij een No-Go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Net weer een box op amazon.co.uk besteld. Nog geen 3 pond verzending. Nu wel met screenshot.
Ik stel voor dat jullie in België komen wonen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OC3pOkraHECC0vVYO0x1x4X_glE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWlcDTgaMc7CiqcUnZFhpA6G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 24-02-2024 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Dit is toch wel een schoffering voor NL klanten van Amazon. Hetzelfde artikel voor mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyagOhJjzh85EbrzQeHlNVHYf4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRhd92kfJ70OLLiB8IJ24Sv2.jpg?f=fotoalbum_large

@daffie82 Als je de international delivery rates opzoekt, wat staat er dan bij jou voor Belgium?

[ Voor 56% gewijzigd door PatrickC op 24-02-2024 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@PatrickC dan zie ik de tarieven die jij betaalt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Laatst online: 09-09 21:36
Franse Amazon rekent normale verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:46
Toch jammer dat de interessante prijzen op deze manier helemaal verdampen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GN1iepextqHQz70YLGmvEUd9m-M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/12sBpm62OBjGt4i0eAPBzN3O.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door evmmb op 26-02-2024 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

evmmb schreef op maandag 26 februari 2024 @ 00:15:
Toch jammer dat de interessante prijzen op deze manier helemaal verdampen..

[Afbeelding]
Welke 6 items zijn dat? Heb je de ASIN nummers toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:46
daffie82 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 00:45:
[...]

Welke 6 items zijn dat? Heb je de ASIN nummers toevallig?
Had mijn mandje weer leeg gegooid. Kan het wel weer bij elkaar zoeken als het nut heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

evmmb schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:34:
[...]

Had mijn mandje weer leeg gegooid. Kan het wel weer bij elkaar zoeken als het nut heeft
Ja, graag. Goede deals ben ik zeker geïnteresseerd in.

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waar kopen jullie amerikaanse blurays? ik ben geinteresseerd in de US versie van starship troopers omdat deze dolby vison ondersteund.

in europa hebben we de 20th anniversary edition met alleen hdr. amerika heeft ondertussen 25th anniversary met dolby vision.

[ Voor 32% gewijzigd door Farabi op 26-02-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:00:
waar kopen jullie amerikaanse blurays? ik ben geinteresseerd in de US versie van starship troopers omdat deze dolby vison ondersteund.

in europa hebben we de 20th anniversary edition met alleen hdr. amerika heeft ondertussen 25th anniversary met dolby vision.
Amazon.
maar staat aan absurde prijs op dit moment.
46 euro op amazon.com.be en amazon.nl
ASIN = B0B7XWRQDL
dat nummer intikken in het zoekveld van de amazon site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Amazon.
maar staat aan absurde prijs op dit moment.
46 euro op amazon.com.be en amazon.nl
ASIN = B0B7XWRQDL
dat nummer intikken in het zoekveld van de amazon site.
jammer inderdaad. ben meer op zoek naar een third-party website waarvoor je het voor de helft kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Farabi marktplaats, ebay, ...

maar ik vrees dat je het nergens goedkoper gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Wat ik erg jammer vind, er zijn een aantal films die ik graag op 4K disc zou willen kopen welke enkel in Amerika zijn uitgegeven. Nou zijn er gelukkig voldoende plekken waar ik deze kan kopen in NL maar het probleem is dat deze vrijwel altijd een bonus disc bevatten met leuke extra's, maar die staan dan op een regulier bluray schijfje welke weer wel regio locked zijn.

Dan vind ik het zonde om zoveel geld uit te geven als ik niet eens de extra's kan bekijken. Niemand anders die hier issues mee heeft? Wachten jullie dan allemaal op een NL/EU versie, of kijken jullie gewoon niet naar de extra's?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

De extra's boeien mij niet, persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Voor de mensen die hier The Matrix in 4k UHD Dolby Vision hebben gezien :

vonden jullie de scene met Morpheus en Neo met die hele witte achtergrond ook een beetje vreemd? De witte achtergrond leek hier vrij gekorreld. Of ligt dat aan mij?

Deze scene dus :
https://caps-a-holic.com/...852&s2=116838&i=4&l=0&a=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

daffie82 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:43:

vonden jullie de scene met Morpheus en Neo met die hele witte achtergrond ook een beetje vreemd? De witte achtergrond leek hier vrij gekorreld. Of ligt dat aan mij?

Deze scene dus :
Ik kan voor je kijken. Mij niet opgevallen maar had per abuis dolby vision uitstaan. Staat ook zo klein op het doosje dat het ondersteund wordt. Heb een 800m2 dus moet manueel schakelen.

Wat betreft de extra’s; vaak een moetje. Het kán wat toevoegen. Zo had de GoT bijvoorbeeld erg veel achtergrond over de families. Ook op de James Bond collection staat wel wat geinigs volgens mij. Maar dat geleuter met commentaar onder de film zelf hoeft voor mij ook niet.

Zou het trouwens in de toekomst mogelijk worden om een UHD te streamen in native kwaliteit? Dus met dezelfde bitstream (audio en video) als op het schijfje? Of is dit technisch niet haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
Deruxian schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:01:
[...]

Zou het trouwens in de toekomst mogelijk worden om een UHD te streamen in native kwaliteit? Dus met dezelfde bitstream (audio en video) als op het schijfje? Of is dit technisch niet haalbaar?
Sony heeft al zo'n poging gedaan met Bravia Core, maar daar hangen heel wat voorwaarden aan vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:43:

Deze scene dus :
zoiets kan ik me herinneren inderdaad.
ReVision. schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:22:
Wat ik erg jammer vind, er zijn een aantal films die ik graag op 4K disc zou willen kopen welke enkel in Amerika zijn uitgegeven. Nou zijn er gelukkig voldoende plekken waar ik deze kan kopen in NL maar het probleem is dat deze vrijwel altijd een bonus disc bevatten met leuke extra's, maar die staan dan op een regulier bluray schijfje welke weer wel regio locked zijn.

Dan vind ik het zonde om zoveel geld uit te geven als ik niet eens de extra's kan bekijken. Niemand anders die hier issues mee heeft? Wachten jullie dan allemaal op een NL/EU versie, of kijken jullie gewoon niet naar de extra's?
ik vind het ook ontzettend jammer, als ik een bluray koop wil ik de meest mogelijke opties erop hebben. Maar ik ga toch liever zoveel mogelijk voor NL-versies. ik wil geen vreemde franse/duitse/italiaanse teksten op mijn hoes.

Het enige waar ik een uitzondering voor maak zijn blurays met dolby vision erop. Want als een schijf dat ondersteund en het andere niet, dan maak het zelfs niet uit of er chinees op staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Farabi welke TV heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
haha, wilde het ook aan jou vragen maar weet niet of het veel uitmaakt. de LG C9 oled. jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zie sig :)
LG G1 oled

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 26-02-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Het is voor mij ook niet zo dat ik per se de extra's wil hebben, maar als er maar 1 uitgave van en film te krijgen is welke 40/50 euro kost en dan kan ik ook alle extra's niet bekijken is dat gewoon zonde vind ik.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:00:

Die staat ook nog steeds op mijn lijstje; en stond in mijn amzn US mandje maar ik zie net dat die blijkbaar ergens in de afgelopen week/weken is 'uitverkocht' . Ik had een jaar of twee geleden net de normale UHD versie gekocht toen ik erachter kwam dat deze 25th anniversary editie er aan zat te komen :+
Vreemd dat die dan op amzn NL wel te koop is bij amzn zelf (maar als je die bij US koopt betaal je bijna hetzelfde na verzendkosten en BTW)

Voorbeeld andere steelbook van $26,99 dus zal dichter bij €40 liggen voor Starship Troopers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qLNm3VnSu_BDCGCblyeBWUOOq0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ioq7uUdANj0mihvpEYAIUOrT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
die paul verhoeven 4K blurays zijn echt een lust voor het oog. zie ook robocop, basic instinct, total recall,

hoop nog een keer op dick maas uhd's met amsterdamned en de lift. volgens mij zijn er nog geen NL 4K blurays? bumperkleef zou ik ook heel graag in mijn 4K collectie willen.

ligt het aan mij of vinden jullie langzamerhnd 1080P blurays ook niet meer eruitzien? SDR materiaal heb ik eigenlijk al afgeschreven voor mijn collectie. Dat krijgen we tegenwoordig via tv-zenders en is niet meer acceptabel als volwaardig schijfje.

Vind het zelfs verschrikkelijk dat ze 4K SDR blurays durven uit te brengen. of het moet echt niet meer te restaureren te zijn. bijv. films uit 1940 kan ik nog begrijpen. maar de rest vind ik ronduit luiheid.

[ Voor 95% gewijzigd door Farabi op 26-02-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Total Recall moet ik ook nog steeds kopen idd, twijfel alleen nog of ik moet wachten tot ik de steelbook versie ooit weer tegenkom of maar gewoon goedkoop de standaard versie moet nemen.
(en ook nog over Show Girls goede dingen over de beeldkwaliteit gehoord idd)

Starship Troopers zal ongetwijfeld weer op voorraad komen in de US store, een week geleden (of twee max) stond er niet eens een indicatie dat de voorraad bijna op was.
Eventueel kun je ook van zo'n doorstuurservice gebruik maken maar dan moet je wel aardig wat spullen tegelijk laten doorsturen om het een beetje rendabel te maken (maar zo heb ik wel die twee Spider-verse films van laatst [mee]besteld en dat zal ik waarschijnlijk ook wel doen met Starship Troopers. Kan het tzt nog wel posten hier als ik die ga bestellen).

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 26-02-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:05:
die paul verhoeven 4K blurays zijn echt een lust voor het oog. zie ook robocop, basic instinct, total recall,

hoop nog een keer op dick maas uhd's met amsterdamned en de lift. volgens mij zijn er nog geen NL 4K blurays? bumperkleef zou ik ook heel graag in mijn 4K collectie willen.

ligt het aan mij of vinden jullie langzamerhnd 1080P blurays ook niet meer eruitzien? SDR materiaal heb ik eigenlijk al afgeschreven voor mijn collectie. Dat krijgen we tegenwoordig via tv-zenders en is niet meer acceptabel als volwaardig schijfje.

Vind het zelfs verschrikkelijk dat ze 4K SDR blurays durven uit te brengen. of het moet echt niet meer te restaureren te zijn. bijv. films uit 1940 kan ik nog begrijpen. maar de rest vind ik ronduit luiheid.
Een goed gemasterde 1080P Bluray is nog wel ok. Ik koop de 4k enkel als ik het echt een goede film vind en als het ook daadwerkelijk een flinke upgrade is in beeldkwaliteit (en eventueel audiokwaliteit). Liefst met Dolby Vision uiteraard.

Zo heb ik recent volgende gekocht :
Joker
matrix trilogy
Dune
1917
Hobbit trilogy
Star trek the next generation motion pictures (4 films)
Star trek undiscovered country

Allemaal dolby vision 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
ReVision. schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:22:
[…] maar die staan dan op een regulier bluray schijfje welke weer wel regio locked zijn.

Ik had paar jaar geleden de Community box set besteld wat volgens de uitgever regio A was, maar alles speelde gewoon af. Ik denk dat als je het echt wil best de gok kan wagen. Zeker met grote titels/uitgevers is de kans groot dat ze gewoon wereldwijd afspeelbaar zijn. Anders kan je via Amazon terugsturen als het echt niet werkt.

Mijn blu ray speler was een PS4 slim en een Panasonic UB420

[ Voor 3% gewijzigd door BiaggioLuciano op 26-02-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Deruxian schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:01:
[...]

[…]

Wat betreft de extra’s; vaak een moetje. Het kán wat toevoegen. Zo had de GoT bijvoorbeeld erg veel achtergrond over de families. Ook op de James Bond collection staat wel wat geinigs volgens mij. Maar dat geleuter met commentaar onder de film zelf hoeft voor mij ook niet.

Extra’s: ik heb liever commentaar dan de zoveelste making of. Alsof er echt een verschil zit achter de schermen van een actiefilm en rom-com. Met commentaar gaan ze meestal dieper in op wat er getoond wordt en details en easter eggs. Maar ik probeer eigenlijk alles wel te kijken.

Streamen: vast wel. Volgens mij is iTunes bitrate 30-40mbps, een disc is nu 60-100 mbps. Audio is het grootste probleem. Maar goed niet veel mensen die streamen hebben Dolby Atmos 11.4.4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:34

Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen 1080p of 4k. Maar dat ligt denk ik eerder aan de tv die alleen een resulutie van 1920x1080 aan kan. Het is een lg oled tv die nog lang niet versleten is.

Ik verzamel wel 4k schijfjes maar dat is alvast voor de toekomst als de tv wordt vervangen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
DutchKel schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:28:
[...]

Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen 1080p of 4k. Maar dat ligt denk ik eerder aan de tv die alleen een resulutie van 1920x1080 aan kan. Het is een lg oled tv die nog lang niet versleten is.

Ik verzamel wel 4k schijfjes maar dat is alvast voor de toekomst als de tv wordt vervangen.
Het gaat meer over het verschil tussen SDR en HDR, wat los staat van 1080p tov 4K.

Verstandig om alvast 4K schijfjes te verzamelen, want ze worden steeds slechter verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
PatrickC schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:36:
[...]

Het gaat meer over het verschil tussen SDR en HDR, wat los staat van 1080p tov 4K.

Verstandig om alvast 4K schijfjes te verzamelen, want ze worden steeds slechter verkrijgbaar.
Het ging mij meer om het eerste zinnetje. ;)

Maar ik merk inderdaad ook dat 4k schijfjes moeilijker te krijgen zijn en ook steeds meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
DutchKel schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:28:
[...]

Gaat eerder om HDR zoals hierboven gezegd. Verzamel je 4K's met 1080P schijfje in de hoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Farabi schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:42:
[...]

Gaat eerder om HDR zoals hierboven gezegd. Verzamel je 4K's met 1080P schijfje in de hoes?
Nee ik verzamel normale uhd blurays. Ik heb ook een PS5 om ze mee af te spelen. Maar helaas wordt het nog gedownscaled naar 1080p.

Op de slaapkamer hebben we wel een 4k tv hangen, maar die is 42" en door de afstand kan ik daar ook geen verschil zien tussen 1080p en 4k.

Overigens heeft mijn tv beneden helaas geen hdr support dus daar zie ik ook geen verschil in. De tv is ook ongeveer 6 a 7 jaar oud. De meeste oled tv's hebben met die leeftijd al last van dat er een bepaald beeld is ingebrand. Ik heb gelukkig geen tv zenders hier, dus het beeld is ook nog prima zonder een of ander zender logo.

Misschien dat ik de komende black friday kijk voor een nieuwe tv of anders het volgend jaar. Het voordeel is dat ik dan alle films in 4k weer opnieuw kan bekijken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Rond de 15€ per film is eigenlijk mijn leidraad. Veel meer dan dat geef ik niet aan een film.
20€ absoluut maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
DutchKel schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:49:
[...]

Nee ik verzamel normale uhd blurays. Ik heb ook een PS5 om ze mee af te spelen. Maar helaas wordt het nog gedownscaled naar 1080p.

Op de slaapkamer hebben we wel een 4k tv hangen, maar die is 42" en door de afstand kan ik daar ook geen verschil zien tussen 1080p en 4k.

Overigens heeft mijn tv beneden helaas geen hdr support dus daar zie ik ook geen verschil in. De tv is ook ongeveer 6 a 7 jaar oud. De meeste oled tv's hebben met die leeftijd al last van dat er een bepaald beeld is ingebrand. Ik heb gelukkig geen tv zenders hier, dus het beeld is ook nog prima zonder een of ander zender logo.

Misschien dat ik de komende black friday kijk voor een nieuwe tv of anders het volgend jaar. Het voordeel is dat ik dan alle films in 4k weer opnieuw kan bekijken. >:)
Huh, kan je uhd's discs op een 1080p tv afspelen? Waarom doen ze dan 1080p bluray schijfjes in zo'n hoes. Dit wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Farabi schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:51:
[...]

Huh, kan je uhd's discs op een 1080p tv afspelen? Waarom doen ze dan 1080p bluray schijfjes in zo'n hoes. Dit wist ik niet.
Dat is geen probleem. Je stelt bij de speler (in mijn geval een PS5) de uitvoer resolutie in of deze wordt automatisch herkend en dan wordt alles naar 1080p omgezet. Je verliest dan uiteraard wel details omdat je geen 4k meer hebt.

Ik heb bijvoorbeeld de Harry potter box set in 4k, daar zitten geen blurays in de box. Uiteraard heb ik ook combi's met een blurays erbij maar dat is geen vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
[...]

Ja, dat vraag ik me ook altijd af. Als je een 4K blu-ray koopt dan moet je een 4K blu-ray speler hebben. Een 4K TV is optioneel. De 1080p blu-ray schijfjes zijn volstrekt overbodig. Het enige scenario dat ik kan verzinnen is dat je nog geen 4K blu-ray speler hebt, maar er in de toekomst wel eentje wilt gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[...]

Die bluray doen ze er denk ik bij als je je film op een medium wil afspelen die alleen maar Blu-ray capable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hoe kan je met de Sony X800M2 de subtitles kleiner maken?
Ik kan het nergens vinden.

manual al gezocht, maar niks te vinden : https://www.sony.com/elec...8029fdb0239/47408221M.pdf

enkel ''shift'' is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:54
Ligt aan jou denk ik. ;) Als ik het aanbod van 4k bluray's op bol.com bekijk dan wil ik me daar niet op vastpinnen:

Dvd's: 130.000
Blu-rays: 27.000
4K blu-ray's: 3.000

Verschil tussen 1080p en 4K is op mijn 65" tv ook alleen te zien als ik heel dichtbij zit dus dat is ook geen argument. Natuurlijk zal ik eerst kijken of er een 4K beschikbaar is voor een goede prijs, maar als die er niet is, is een 1080p of zelfs DVD ook prima.

Afgelopen weekend nog een dvd van "Earth girls are easy" met Jim Carrey, Jeff Goldblum en Geena Davis gekocht voor 50 cent bij de kringloop. Ik ben bang dat je met een focus op 4K films je alleen maar moderne/mainstream films krijgt, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste