Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:25:
[...]

Ligt aan jou denk ik. ;) Als ik het aanbod van 4k bluray's op bol.com bekijk dan wil ik me daar niet op vastpinnen:

Dvd's: 130.000
Blu-rays: 27.000
4K blu-ray's: 3.000

Verschil tussen 1080p en 4K is op mijn 65" tv ook alleen te zien als ik heel dichtbij zit dus dat is ook geen argument. Natuurlijk zal ik eerst kijken of er een 4K beschikbaar is voor een goede prijs, maar als die er niet is, is een 1080p of zelfs DVD ook prima.

Afgelopen weekend nog een dvd van "Earth girls are easy" met Jim Carrey, Jeff Goldblum en Geena Davis gekocht voor 50 cent bij de kringloop. Ik ben bang dat je met een focus op 4K films je alleen maar moderne/mainstream films krijgt, maar ieder zijn ding natuurlijk.
zie hierboven, het ging eigenlijk niet om de resolutie maar om de SDR/HDR vergelijking. In de resolutie merk je inderdaad niet veel op onze 65inch minischermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ramon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:25:
[...]

Ligt aan jou denk ik. ;) Als ik het aanbod van 4k bluray's op bol.com bekijk dan wil ik me daar niet op vastpinnen:

Dvd's: 130.000
Blu-rays: 27.000
4K blu-ray's: 3.000

Verschil tussen 1080p en 4K is op mijn 65" tv ook alleen te zien als ik heel dichtbij zit dus dat is ook geen argument. Natuurlijk zal ik eerst kijken of er een 4K beschikbaar is voor een goede prijs, maar als die er niet is, is een 1080p of zelfs DVD ook prima.

Afgelopen weekend nog een dvd van "Earth girls are easy" met Jim Carrey, Jeff Goldblum en Geena Davis gekocht voor 50 cent bij de kringloop. Ik ben bang dat je met een focus op 4K films je alleen maar moderne/mainstream films krijgt, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Heb nu een paar keer een 4k schijfje vergeleken met een blu ray schijfje. Nou, best een groot verschil! Toch overstag gegaan en de Hobbit gekocht in uhd. Waanzinnig. Dunkirk idem. Vergeleken met de Blu-Ray en het verschil is wel overduidelijk hoor.

Maar, er zijn natuurlijk ook matige 4k uhd discs en ja dan zal het weinig uitmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Deruxian op 27-02-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:29

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Vergelijk the matrix maar eens. Zegt genoeg. Groot verschil.

Maar als je Terminator 2 of Star wars gaat vergelijken bijvoorbeeld, tja, dan kan je evengoed de Bluray gewoon bekijken.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:15
Deruxian schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:40:
[...]

Heb nu een paar keer een 4k schijfje vergeleken met een blu ray schijfje. Nou, best een groot verschil! Toch overstag gegaan en de Hobbit gekocht in uhd. Waanzinnig. Dunkirk idem. Vergeleken met de Blu-Ray en het verschil is wel overduidelijk hoor.

Maar, er zijn natuurlijk ook matige 4k uhd discs en ja dan zal het weinig uitmaken.
Helemaal eens. Verschil is echt groot. Afgelopen weekend de klassieker 'The Boondock Saints' gekeken, welke er niet is in 4K formaat. Dus normale blu-ray van gekocht aangezien deze nergens te streamen is. Ziet er prima uit hoor, maar vergeleken met bijv. Interstellar op 4K blu-ray is het verschil mega.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenvde89 op 27-02-2024 14:12 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Interstellar vind ik dan nog geen geweldig voorbeeld met slechts gewone HDR10. Het verschil is er, maar niet mega.

Zoals gezegd, the matrix in dolby vision is een MEGA verschil.

En voor mensen die me niet geloven wat betreft Interstellar :
https://archimago.blogspo...-4k-uhd-blu-ray-does.html

[ Voor 28% gewijzigd door daffie82 op 27-02-2024 14:52 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
daffie82 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:31:
Die staat nog op m'n wenslijst om te kopen op 4K UHD Blu-ray. Maar ik lees net pas dat mijn Xbox Series X Blu-ray speler helemaal geen DV aan kan 8)7.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Jeroenvde89 genoeg spelers die dat wel kunnen voor rond de 200 EUR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Jeroenvde89 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:15:
Die staat nog op m'n wenslijst om te kopen op 4K UHD Blu-ray. Maar ik lees net pas dat mijn Xbox Series X Blu-ray speler helemaal geen DV aan kan 8)7.
Toen ik mijn Series X nog had gaf die ook nogal veel problemen met triple layer of 100GB 4K discs. Dan kwam je niet eens in het menu en soms werkte de disc helemaal niet. Bij vier films gehad ofzo daarna maar naar een dedicated speler gegaan. Je vind er ook veel klachten over op verschillende forums.

Ik zal je dus sowieso aanraden een losse speler te halen als je meer 4K films wil gaan kopen in de toekomst.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
ReVision. schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Toen ik mijn Series X nog had gaf die ook nogal veel problemen met triple layer of 100GB 4K discs. Dan kwam je niet eens in het menu en soms werkte de disc helemaal niet. Bij vier films gehad ofzo daarna maar naar een dedicated speler gegaan. Je vind er ook veel klachten over op verschillende forums.
Nooit van gehoord en ook (nog) nooit 'last van gehad'. Dat zal wel voor bepaald lange films gelden dan ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
niet alle 4K spelers spelen 100GB discs af. dit was een bekend fenomeen destijds. 100GB discs bestaan uit dubbele laag en niet alle spelers ondersteunen dual-layer technology.

dit werd niet duidelijk vermeld door fabrikanten. genoeg boze mensen erover op forums gezien.

[ Voor 59% gewijzigd door Farabi op 27-02-2024 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Farabi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:46:
niet alle 4K spelers spelen 100GB discs af. dit was een bekend fenomeen destijds. 100GB discs bestaan uit dubbele laag en niet alle spelers ondersteunen dual-layer technology.

dit werd niet duidelijk vermeld door fabrikanten. genoeg boze mensen erover op forums gezien.
Heb mij er even snel in ingelezen en blijkbaar ging het vaak mis met zogenaamde BD100 discs i.c.m. de Xbox Series X. Ook een lijstje met BD100 films bekeken en heb meerdere (Batman Begins, Chernobyl etc.) van deze in bezit en nooit proberen mee gehad, gelukkig _/-\o_ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
de current-gen consoles zullen sowieso wel dual-layer ondersteunen. aangezien de grootte van de games.

overigens, misschien kunnen we de topictitel aanpassen naar ervaringen met UHD-blurays?

[ Voor 30% gewijzigd door Farabi op 27-02-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
vroeger hoopte ik eigenlijk dat ze het beeldmateriaal met een zo hoog mogelijke kwaliteit op de disc zetten en dat we de ondertitelingen/audio/extra's etc konden downloaden/streamen via een server. Een soort betere BD-live versie.

Vind het zonde dat op zo'n disc talloze ondertitelingen, audio's en extra's staan, terwijl al die ruimte voor de film zelf gebruikt kan worden met een zo hoog mogelijke kwaliteit. Het nadeel is dan natuurlijk dat je vast zit aan een server die zomaar uit de lucht kan gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 27-02-2024 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Farabi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:21:
de current-gen consoles zullen sowieso wel dual-layer ondersteunen. aangezien de grootte van de games.

overigens, misschien kunnen we de topictitel aanpassen naar ervaringen met UHD-blurays?
Verzoek had ik gedaan in “feedback” algemeen uhd incl aanbiedingen maar dat was niet direct nodig..
Leek mij ook wel goed idee..;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:31:
Interstellar vind ik dan nog geen geweldig voorbeeld met slechts gewone HDR10. Het verschil is er, maar niet mega.

En voor mensen die me niet geloven wat betreft Interstellar :
https://archimago.blogspo...-4k-uhd-blu-ray-does.html
Deze vergelijking focust vooral op de details die de extra resolutie zouden moeten geven. HDR10 vs Dolby Vision is misschien op een (oudere) OLED een groter verschil maar als je tv 1000 nits aan kan valt dat dynamisch effect van Dolby Vision/ HDR10+ook wel weer mee, die hoefen zich enkel aan te passen wanneer de max helderheid van de tv tekort schiet ...

Die witte scene die laatst genoemd werd blijkt dus een helderheid van rond de 800 nits te hebben en vult bijna het hele beeld, op een (iets oudere) oled blijft er hooguit 300 nits over? De echte pieken zitten ook niet zo ver boven de 1000 nits dus wat dat betreft valt er qua dynamische tonemapping niet al teveel te winnen bij een tv van 1000+ nits piekhelderheid

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 27-02-2024 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@apis29 mijn G1 haalt zelfs geen 1000 nits. Ik heb dus nog wat ruimte om het verschil te zien op mijn volgende TV als ik de matrix weer aan slinger... :)

Geen idee of de G4 dan echt een upgrade waard zou zijn? Heb mijn G1 pas 2 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:06
Zit nu de 4K versie van Avatar (2009) te kijken, en wat een pracht. Helaas kan je in sommige scènes zien dat de animatie uit 2009 is, en zijn sommige effecten lelijk afgewerkt, maar die paar frames hebben echt nul effect op de totaalbeleving. Helaas slechts een 5.1 systeem maar de Atmos track zit ik nu al naar uit te kijken mocht ik mijn studiootje inruilen voor een woonkamer met meer ruimte 😅 Van de week Way Of Water maar weer eens herkijken via 4K blu ray. Blijft toch wel mijn favoriete Sci Fi serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:18
BiaggioLuciano schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:39:
Zit nu de 4K versie van Avatar (2009) te kijken, en wat een pracht. Helaas kan je in sommige scènes zien dat de animatie uit 2009 is, en zijn sommige effecten lelijk afgewerkt, maar die paar frames hebben echt nul effect op de totaalbeleving. Helaas slechts een 5.1 systeem maar de Atmos track zit ik nu al naar uit te kijken mocht ik mijn studiootje inruilen voor een woonkamer met meer ruimte 😅 Van de week Way Of Water maar weer eens herkijken via 4K blu ray. Blijft toch wel mijn favoriete Sci Fi serie.
Dat zijn nog niet de Extended versies in Dolby Vision neem ik aan?

Ik heb een aantal maanden terug de 3D blu-ray van Way Of Water aangeschaft. Ik heb helaas wel geen 3D TV meer, maar heb de VR bril ontdekt mbt het kijken van 3D films… echt een geweldige ervaring. 8)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
PatrickC schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:50:
[...]

Dat zijn nog niet de Extended versies in Dolby Vision neem ik aan?

Ik heb een aantal maanden terug de 3D blu-ray van Way Of Water aangeschaft. Ik heb helaas wel geen 3D TV meer, maar heb de VR bril ontdekt mbt het kijken van 3D films… echt een geweldige ervaring. 8)
Ik heb de Steelbook: https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/339259/#Review.

Dus helaas niet, maar misschien dat ik de extended edition ga halen. Dat 3D geloof ik graag, ik ben ook van plan de iTunes versies te halen voor het geval ik een Vision Pro ooit bemachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Way of the water ziet er fantastisch uit en klinkt fantastisch. Jammer dat de rest van de film gewoon matig is. Verhaallijn en dialogen zijn echt niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
BiaggioLuciano schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:02:
[...]

Ik heb de Steelbook: https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/339259/#Review.

Dus helaas niet, maar misschien dat ik de extended edition ga halen. Dat 3D geloof ik graag, ik ben ook van plan de iTunes versies te halen voor het geval ik een Vision Pro ooit bemachtig.
Ik kijk nu nog met een good old Oculus Rift dus best wel een lage resolutie, maar ga bij een goede aanbieding wel upgraden naar een Quest 3. Maar met de Oculus Rift benader ik naar mijn gevoel nu al een bioscoop ervaring.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ReVision.
  • Niet online
Wie kan mij helpen, ik ben al weken op zoek naar Akira (1988) maar ik kan nergens een goede versie vinden.

Het issue is dat er versies met HDR en versies zonder HDR zijn uitgegeven. Ik zoek specifiek de versie met HDR en dan met taal het originele Japans en ondertitels engels of nederlands.

Ik vind of versies met Japanse taal en engelse ondertitels maar die hebben geen HDR of het staat niet aangegeven. Of ik vind versies met HDR met die zijn of niet Japans gesproken of hebben geen engels/nederlandse ondertitels.

Ik word wel echt een beetje moe van al die versies van 4K films. Met Blade Runner 2049 had ik ook al veel moeite en toen uiteindelijk een Catalaanse versie moeten kopen waarbij de film wel engels gesproken en engelse ondertiles had maar de extra's hadden dan weer enkel catalaanse ondertitels. Het hoesje was ook catalaans.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/303772/#Review

Funimation noted in a press release that replacement discs would be offered to buyers wanting the HDR version of the 4K presentation. The replacement discs were expected to be shipped in February, 2021. Yet several months later, the replacement discs have yet to be shipped to many buyers – and a HDR disc was unable to be obtained for the review. Buyers should consider this to be a significant caveat to an otherwise decent release.

gewoon op amazon te koop. via i-Deals Store het goedkoopste.
41 euro geleverd.
blijken de discs geen HDR te hebben, kan je dus omwisselen.
op amazon.nl en amazon.com.be ook te koop, voor iets goedkoper zelfs.
Zoeken op ASIN B09JXWP8N1

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 29-02-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
Fopp London:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xbjv66famxTWRc3AVkZSlGae6E4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXBT5CSf8AMAuwaTDjj6OUhh.jpg?f=fotoalbum_large

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Dr. Strangelove pak er mij een paar mee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Even een vraag: is er in de topic hier interesse in home-theater/collectie set-ups/displays? Of zullen we dit topic beperken tot 4K discs?

Mij lijkt het wel interessant hoe jullie kasten eruit zien😅

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik zou het beperken tot 4K discs.

In slechtste geval als je toch iets wil laten zien, in spoiler of zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

BiaggioLuciano schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:33:
Even een vraag: is er in de topic hier interesse in home-theater/collectie set-ups/displays? Of zullen we dit topic beperken tot 4K discs?

Mij lijkt het wel interessant hoe jullie kasten eruit zien😅
Volgens mij is het topic al een beetje in de breedste zin van het woord; UHD players, discs en aanbiedingen. Een show-topic is volgens mij al in beeld en geluid?

Een naamswijziging zou overigens wel een idee zijn overigens;)

Weet overigens niet of het een aanbieding is: Hobbit 4k uhd extended trilogie

[ Voor 16% gewijzigd door Deruxian op 29-02-2024 17:03 ]

• Jurgen69
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:46
Deruxian schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:30:
[...]

Volgens mij is het topic al een beetje in de breedste zin van het woord; UHD players, discs en aanbiedingen. Een show-topic is volgens mij al in beeld en geluid?

Een naamswijziging zou overigens wel een idee zijn overigens;)

Weet overigens niet of het een aanbieding is: Hobbit 4k uhd extended trilogie
Een Franse uitvoering?? Al was ie 10 euro... Brrrr

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Jurgen69 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:54:
[...]

Een Franse uitvoering?? Al was ie 10 euro... Brrrr
Nee, gewoon Engels + NLD ondertiteld.
Tekst op de cover is Frans ivm Benelux volgens mij

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Deruxian schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:06:
[...]Tekst op de cover is Frans ivm Benelux volgens mij
Frans + Engels https://www.marktplaats.n...d-blu-ray-origineel-nieuw

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Helemaal geen geweldige aanbieding.
Staat op dit moment aan €40 op Amazon.fr en amazon.com.be

Was eigenlijk niet van plan hem te kopen maar voor dit bedrag heb ik hem ook besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 29-02-2024 19:18 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nog een leuke:
Joker + the Batman voor €20
https://www.amazon.com.be...&pd_rd_i=B0B4G37JRK&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:49
Via Amazon wilde ik Dune op 4k blu ray aanschaffen, maar bleek een Spaanse editie te zijn. De film heb ik weer geretourneerd. Er zijn veel verschillende edities van de film, maar het lijkt erop dat de film met Nederlandse ondertiteling niet te krijgen is? Bij Amazon moet je blijkbaar goed opletten welke versie je koopt betreft films. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
bRuud83 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:25:
Via Amazon wilde ik Dune op 4k blu ray aanschaffen, maar bleek een Spaanse editie te zijn. De film heb ik weer geretourneerd. Er zijn veel verschillende edities van de film, maar het lijkt erop dat de film met Nederlandse ondertiteling niet te krijgen is? Bij Amazon moet je blijkbaar goed opletten welke versie je koopt betreft films. Waardeloos.
Gewoon bij Bol.com kopen? of woon je niet in NL?

https://www.bol.com/nl/nl/p/dune/9300000060645397/

Ik koop echt bijna nooit films op Amazon, het ie echt een enorme bende kwa versies en prijzen daar.

[ Voor 8% gewijzigd door ReVision. op 01-03-2024 11:29 ]

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gewoon perfect te traceren via ASIN code op amazon.
De Asin code lekker ingeven op blu-ray.com

is allemaal geen rocket science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ah, dezelfde aanbieding als bij HMV. Afgelopen weekend Interstellar en Inception uit Inverness meegenomen (niet per se de beste prijzen voor de wat oudere films misschien, maar wel handig zo voor het grijpen ipv online bestellen).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:49
ReVision. schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Ik koop echt bijna nooit films op Amazon, het ie echt een enorme bende kwa versies en prijzen daar.
Het leek een mooie aanbieding, maar inderdaad beter om via Bol.com te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 23:04
Dit leek mij een zeer goede deal voor Oppenheimer steelbook:

https://www.amazon.com.be/-/en/gp/product/B0CL7Z83YT/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:22
Dat is een mooie prijs inderdaad, alleen krijg ik hem niet naar mijn adres (NL) bezorgd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Pimmetjuuh schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:42:
Dat is een mooie prijs inderdaad, alleen krijg ik hem niet naar mijn adres (NL) bezorgd :(
Kijk dan eens bij https://www.amazon.it/dp/B0CL7Z83YT . Deze is al een paar keer in de aanbieding geweest, nu helaas weer wat in prijs verhoogd naar €29,99 (wat wel weer iets goedkoper wordt ivm verschil BTW IT vs NL). Het is gewoon hetzelfde schijfje als de Nederlandse versie, ik heb deze van de week dan ook van daar binnengekregen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
Pimmetjuuh schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:42:
En is alweer gestegen naar €35. Dat was een korte aanbieding.. 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
Bra-Jo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:28:
[...]

Ah, dezelfde aanbieding als bij HMV. Afgelopen weekend Interstellar en Inception uit Inverness meegenomen (niet per se de beste prijzen voor de wat oudere films misschien, maar wel handig zo voor het grijpen ipv online bestellen).
Fopp = HMV

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:04
yodeluxe schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:56:
Kijk dan eens bij https://www.amazon.it/dp/B0CL7Z83YT . Deze is al een paar keer in de aanbieding geweest, nu helaas weer wat in prijs verhoogd naar €29,99 (wat wel weer iets goedkoper wordt ivm verschil BTW IT vs NL). Het is gewoon hetzelfde schijfje als de Nederlandse versie, ik heb deze van de week dan ook van daar binnengekregen.
Zoals ik al eerder zei in deze topic, Italië is een goudmijn voor betaalbare steelbooks. Gewoon Keepa alert er op en gaandeweg de collectie uitbreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Oppenheimer €15 op amazon.fr en amazon.com.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

daffie82 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:53:
Evt link? Ik zie alleen de blu ray volgens mij voor 15

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Deruxian schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:12:
[...]

Evt link? Ik zie alleen de blu ray volgens mij voor 15
https://www.blu-ray.com/m...heimer-4K-Blu-ray/355682/

Je kan zo doorklikken naar de link.
ASIN : B0CNWLKK8P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
En de steelbook is terug €24.5 https://amzn.eu/d/ctCavXW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Verzend nog steeds niet buiten België

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Welke methode/app gebruiken jullie om jullie collectie te organiseren/bij te houden? Ik zit zelf te twijfelen tussen Blu-ray.com en IMDB en Excell. De eerste en laatste zijn leuk voor de statistieken en details, terwijl IMDB makkelijker is voor reviews, aanbevelingen en collecties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:33
BiaggioLuciano schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:37:
Welke methode/app gebruiken jullie om jullie collectie te organiseren/bij te houden? Ik zit zelf te twijfelen tussen Blu-ray.com en IMDB en Excell. De eerste en laatste zijn leuk voor de statistieken en details, terwijl IMDB makkelijker is voor reviews, aanbevelingen en collecties.
Ik gebruik Google Spreadsheets en tegenwoordig ook Letterboxd, waar ik een list heb gemaakt van wat ik op blu-ray heb en een list met wat ik bij streamingsdiensten gekocht heb. Letterboxd heeft ook statistieken, reviews, e.d.

Op IMDb word ik redelijk moe van alle Amazon reclames. Ik heb overigens een Letterboxd abonnement, anders heb je daar ook reclames.

[ Voor 64% gewijzigd door josh-hill op 06-03-2024 16:22 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik gebruik blu-ray.com

ook ben ik Pro gebruiker van Letterboxd om zelf lijstjes bij te houden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik gebruik al jaren My Movies op mijn iPad en iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgeerolf
Ik gebruik blu-ray.com via de iOS-app. Bij het verkrijgen van een nieuwe blu-ray scan ik de barcode om hem toe te voegen aan de collectie. Ik geloof dat je je collectie op de website ook kan exporteren naar csv dus dan heb je meteen ook je Excel. Ik heb dit wel zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Ik heb zowel een Excel sheet als mijn collectie op Blu-ray.com staan. Wel enkel voor mijn 4K UHD's.
Letterboxd gebruik ik ook heel veel (Pro member), maar daar heb ik mijn collectie niet op staan, maar misschien wel een goed idee :)

[ Voor 11% gewijzigd door ReVision. op 07-03-2024 07:27 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:25:
[...]

Ik heb zowel een Excel sheet als mijn collectie op Blu-ray.com staan. Wel enkel voor mijn 4K UHD's.
Letterboxd gebruik ik ook heel veel (Pro member), maar daar heb ik mijn collectie niet op staan, maar misschien wel een goed idee :)
Handige is als je dat doet dan zie je meteen of je een film in je bezit hebt of niet.
Wat is je naam op Letterboxd? :)
Edit: heb hem al. Was niet zo moeilijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 07-03-2024 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:48:

Handige is als je dat doet dan zie je meteen of je een film in je bezit hebt of niet.
Wat is je naam op Letterboxd? :)
Volgens mij heb je me al gevonden ;)

https://letterboxd.com/ReVision/

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:55
daffie82 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:53:
Wat vinden jullie van de "anderstalige" hoesjes bij dit soort bestellingen? Ben ik te kieskeurig als ik zeg dat ik liever een nederlands/engels hoesje ook heb in plaats van Frans of andere talen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Ik heb liever alles in het Engels, maar soms scheelt het zo veel qua prijs dan koop ik wel een ander taal hoes. Hetzelfde heb ik met de Duitse hoesjes met die enorme FSK logo's op de voorkant. Liever niet tenzij het heel gunstig is geprijsd

[ Voor 3% gewijzigd door ReVision. op 07-03-2024 09:06 ]

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

limefresh2011 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:30:
[...]

Wat vinden jullie van de "anderstalige" hoesjes bij dit soort bestellingen? Ben ik te kieskeurig als ik zeg dat ik liever een nederlands/engels hoesje ook heb in plaats van Frans of andere talen?
Kan mij persoonlijk geen hol interesseren. Het gaat mij om de disc en de kwaliteit van het beeld en de audio op de disc. De rest is niet belangrijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
De laatste aanwinsten:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/23F5ZG5/IMG-20240308-100143.jpg

In slechts een paar maanden tijd toch best rap een bescheiden collectie opgebouwd
Moet nu enkel een mooi plekje verzinnen om het neer te zetten :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/B6NdQR3/IMG-20240308-095842.jpg

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wist niet dat er een remastered bluray van Donnie Darko was sinds 2017. Heb hier net de Bluray van gekocht op amazon.de
Blijkbaar voegt de 4K niet heel veel toe, dus dan ga ik voor de goedkopere Bluray. Zal sowieso een upgrade zijn tov mijn oudere bluray uit 2010 (niet remastered).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReVision. schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Bij Bol klopt het vaak niet met de omschrijving, steelbook of case, maar je krijg het gewoon in een plastic doosje. Aanduiding Stereo en blijkt de film gewoon alle bekende geluidssporen te bevatten, of erger nog precies andersom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:58:
Bij Bol klopt het vaak niet met de omschrijving, steelbook of case, maar je krijg het gewoon in een plastic doosje. Aanduiding Stereo en blijkt de film gewoon alle bekende geluidssporen te bevatten, of erger nog precies andersom.
Je kan net als met de Amazon ASIN ook bij bol.com de EAN kopiëren en bij Blu-ray.com controleren welke versie dat daadwerkelijk is. Als je niet die EAN code ontvangt dan laat je hem dicht en stuur je hem terug.

Ik heb overigens tot nu toe altijd de correcte versie ontvangen, maar ik controleer wel de EAN of dat echt de versie is die ik wil.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
Voor degene die de taal op de doos en NL ondertitels niet zo belangrijk vinden, is deze deal wel interessant: https://www.amazon.it/dp/B09XXP9ZFM/

Alle Harry Potters op 4K voor €45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgeerolf
McRagefit schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:11:
Voor degene die de taal op de doos en NL ondertitels niet zo belangrijk vinden, is deze deal wel interessant: https://www.amazon.it/dp/B09XXP9ZFM/

Alle Harry Potters op 4K voor €45
Zeer interessante prijs. Let wel op dat de Extended versies van de eerste 2 films enkel bij de Duitse editie zitten betreft 4K releases (Extended cuts wel enkel in 1080p, ze bestaan niet in 4K). (bron) Als dit niet belangrijk is, dan is deze Italiaanse natuurlijk een heel goede deal.

https://www.amazon.de/gp/product/B07FKLF91F
(ik heb deze eind vorig jaar voor € 59,- gekocht)

[ Voor 5% gewijzigd door rgeerolf op 09-03-2024 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
rgeerolf schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Zeer interessante prijs. Let wel op dat de Extended versies van de eerste 2 films enkel bij de Duitse editie zitten betreft 4K releases (Extended cuts wel enkel in 1080p, ze bestaan niet in 4K). (bron) Als dit niet belangrijk is, dan is deze Italiaanse natuurlijk een heel goede deal.

https://www.amazon.de/gp/product/B07FKLF91F
(ik heb deze eind vorig jaar voor € 59,- gekocht)
Bedankt voor die link, ik geraakte niet zo goed wijs uit alle verschillende versies!

Sowieso is deze enkel de 4Ks. Heb even getwijfeld, maar ga het toch bij deze editie houden. We hebben nog alle dvd's ook, dus was vooral op zoek naar zo goedkoop mogelijk de 4k's te pakken te krijgen 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

McRagefit schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:10:
[...]

Bedankt voor die link, ik geraakte niet zo goed wijs uit alle verschillende versies!

Sowieso is deze enkel de 4Ks. Heb even getwijfeld, maar ga het toch bij deze editie houden. We hebben nog alle dvd's ook, dus was vooral op zoek naar zo goedkoop mogelijk de 4k's te pakken te krijgen 🙂
Nogmaals: gebruik de ASIN code van Amazon en geef dit in het zoekveld in van blu-ray.com
Dan zie je precies wat die versie omvat.

Dit is echt geen hogere wiskunde.

Geen idee waarom iedereen dit zo moeilijk vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 09-03-2024 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik ben al jaren gebruiker van Collectorz.com Desktop en Mobiel. Niet gratis, maar de prijs vind ik meevallen. Met met 3000+ films (voonamelijk 4k en blu-ray) vind ik het de prijs meer dan waard. Op blu-ray.com en collectorz submit ik de specs van alle titels die ik heb gezien.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
limefresh2011 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:30:
[...]

Ik heb nu een aantal Franse hoesjes… liever NL/Engels maar als het prijsverschil zo groot is wil ik dat wel door de vingers zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
rgeerolf schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:37:
[...]

Ik gebruik blu-ray.com via de iOS-app. Bij het verkrijgen van een nieuwe blu-ray scan ik de barcode om hem toe te voegen aan de collectie. Ik geloof dat je je collectie op de website ook kan exporteren naar csv dus dan heb je meteen ook je Excel. Ik heb dit wel zelf nog niet geprobeerd.
Ben deze nu ook eens aan het uitproberen maar kom verschillende 4K blu-rays tegen die blu-ray.com niet herkend. Meestal zijn dat blu-rays met een NL/UK hoesje of NL/FR. Bij My Movies zijn al deze titels wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@PatrickC zet de taal bij blu-ray.com eens op "all countries" voor je de ASIN of EAN ingeeft.
Helemaal rechts in de zoekbalk kan je dit selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 09-03-2024 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:38:
@PatrickC zet de taal bij blu-ray.com eens op "all countries" voor je de ASIN of EAN ingeeft.
Helemaal rechts in de zoekbalk kan je dit selecteren.
Ik scan de barcode van het hoesje en die wordt niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@PatrickC geef de barcode eens handmatig in. Werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 23:44:
@PatrickC geef de barcode eens handmatig in. Werkt het dan wel?
Nee, bijvoorbeeld E.T., toch niet echt een exotische film, zou toch vindbaar moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ym4QJIGv5CuyCTCT2c9_HwQfCPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LTfJEEGyq9MYbrI96erZmsQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20

Twazerty

AVCHDCoder developer

PatrickC schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:00:
[...]

Nee, bijvoorbeeld E.T., toch niet echt een exotische film, zou toch vindbaar moeten zijn.
[Afbeelding]
Houd er wel rekening mee dat de content op blu-ray.com wordt gevuld door vrijwilligers zoals ik. Ik heb mijn E.T. 4K NL uitgave er eens bij gepakt en die staat er wel op. Jij hebt een recentere uitgave met een andere barcode. Jouw versie is er een uit 2022, die op blu-ray.com staat is de 2017 versie. Nu kun je niet zomaar aannemen dat de 2017 editie en 2022 uitgave identiek zijn qua talen, dus die zal iemand moeten controleren en toevoegen :)

Er zijn niet genoeg content submitters voor de nederlandse markt ben ik bang. Ik kom ook zeer regelmatig titels tegen die ik wel in bezig heb, maar niet online staan. Die submit ik dan zodat iemand anders hem wel kan vinden.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Twazerty schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:05:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de content op blu-ray.com wordt gevuld door vrijwilligers zoals ik. Ik heb mijn E.T. 4K NL uitgave er eens bij gepakt en die staat er wel op. Jij hebt een recentere uitgave met een andere barcode. Jouw versie is er een uit 2022, die op blu-ray.com staat is de 2017 versie. Nu kun je niet zomaar aannemen dat de 2017 editie en 2022 uitgave identiek zijn qua talen, dus die zal iemand moeten controleren en toevoegen :)

Er zijn niet genoeg content submitters voor de nederlandse markt ben ik bang. Ik kom ook zeer regelmatig titels tegen die ik wel in bezig heb, maar niet online staan. Die submit ik dan zodat iemand anders hem wel kan vinden.
Ok, zal eens opzoeken hoe ik ook een bijdrage kan leveren wat betreft gemiste titels. Ik heb in korte tijd een collectie van meer dan 100 4K films verzameld, maar had al bijna 1000 ‘normale’ blu-rays in mijn collectie. Die heb ik nu allemaal op My Movies staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:25
Ik wil, zo nu en dan, nog wel eens een 4K Blu-Ray scoren. Gaat dan meestal via Bol.com (vaak 3 voor 2), Amazon.nl / Amazon.de en Zavvi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ml9k4_2WqbpGGtOHi2W0s3LuETo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cjtiyx0CRu8qxow3IaBAnKdB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Yonix zavvi doet toch enkel nog verzending naar UK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:25
daffie82 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:07:
@Yonix zavvi doet toch enkel nog verzending naar UK?
Heb laatst nog ‘RoboCop’ bij hen besteld en dat ging prima. 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:17
Twazerty schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:05:
[...]

Is het in dergelijke gevallen ook mogelijk om de versies te 'bundelen' of zo? Ik ben die optie niet tegen gekomen.
Afgelopen weekend ben ik met blu-ray.com bezig geweest om m'n collectie toe te voegen, maar kwam verdacht weinig tegen. Heb nu dus vergelijkbare versies toegevoegd aan m'n collectie, wat voor mezelf goed genoeg is, maar niet heel correct.

Ook wanneer ik films wilde toevoegen aan m'n wishlist dan kan ik voor bepaalde films, laten we zeggen The Matrix, wel 8 verschillende 4K blurays toevoegen. Op zich snap ik de split, want het zijn soms ook echt verschillende versies. Voor mijzelf wil ik alleen de film tracken en of het nou een steelbook, reguliere, collectors, anniversery, ...-editie is maakt niet veel uit.
Hier kon ik ook niet zo 123 een optie vinden, maar misschien ook daar overheen gekeken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hoe doen jullie het met boxes? ik probeer zoveel mogelijk losse blurays te kopen, want als er weer een nieuw deel komt dan voelt de box opeens 'verwaarloosd' aan bij mij.
daffie82 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:51:
Wist niet dat er een remastered bluray van Donnie Darko was sinds 2017. Heb hier net de Bluray van gekocht op amazon.de
Blijkbaar voegt de 4K niet heel veel toe, dus dan ga ik voor de goedkopere Bluray. Zal sowieso een upgrade zijn tov mijn oudere bluray uit 2010 (niet remastered).
deze wist ik ook niet. ik ga eens even zoeken want dit behoort tot een van mijn favo's.

[ Voor 58% gewijzigd door Farabi op 11-03-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Farabi schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:35:
hoe doen jullie het met boxes? ik probeer zoveel mogelijk losse blurays te kopen, want als er weer een nieuw deel komt dan voelt de box opeens 'verwaarloosd' aan bij mij.

[...]

deze wist ik ook niet. ik ga eens even zoeken want dit behoort tot een van mijn favo's.
Plastic: doosjes weggooien, films in een cd-albums plaatsen. Neemt ook minder ruimte in beslag.

Steelbooks: dan kijk ik naar gens/collecties en of ze bij elkaar passen, anders doe ik ze weg en vervang ik ze mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Nog een tip voor goedkope 4K films (zowel nieuw als tweedehands) gewoon via marktplaats.
Er zijn redelijk wat verkopers die gesealde films verkopen voor een stuk lagere prijs dan dat ik ze elders kan vinden via een webshop. Ook voor dure of moeilijk te krijgen films valt er regelmatig nog wel een deal te vinden.

Ik heb al best een aantal gesealde films gekocht inmiddels en ook heb ik een paar dagen geleden de gehele Star Wars film collectie van 11 films gekocht op marktplaats. Kosten me 120euro incl verzendkosten (niet nieuw maar wel nieuwstaat)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jammer dat de star wars films vrij zwakke 4k transfers hebben gekregen. Voor mij geen must buy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:08:
Jammer dat de star wars films vrij zwakke 4k transfers hebben gekregen. Voor mij geen must buy.
Hoewel het absoluut beter had gekund, hebben ze er allemaal nooit beter uitgezien dan nu.
Daarnaast had ik überhaupt de SW films nog niet in mijn collectie dus dan was dit de beste optie. Zeker voor de prijs van net iets meer dan 10 euro per stuk kon ik die kans niet laten liggen. ;)

Als ik ze allemaal nieuw zou moeten kopen met de huidige retail prijzen dan had ik ze zeker niet gekocht overigens.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:22
Star Wars film collectie van 11 films gekocht op marktplaats. Kosten me 120euro incl verzendkosten (niet nieuw maar wel nieuwstaat)
Sow das een goeie deal, stiekem wel een beetje jaloers, ben ook nog opzoek naar deze saga op 4k

Is het verschil echt zo klein tussen de normale en 4k bluray? De meerprijs vind ik nogal stevig voor de 4k versies, alhoewel ik de recentere (7,8,9 en rogue one) wel graag op 4k zou willen

EDIT: ik zag dat de ObiWan en Andor serie op 4k bluray worden uitgebracht in de US. Weet iemand of deze ook naar NL/Europa komen?

[ Voor 13% gewijzigd door Pimmetjuuh op 14-03-2024 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Hoewel het absoluut beter had gekund, hebben ze er allemaal nooit beter uitgezien dan nu.
Daarnaast had ik überhaupt de SW films nog niet in mijn collectie dus dan was dit de beste optie. Zeker voor de prijs van net iets meer dan 10 euro per stuk kon ik die kans niet laten liggen. ;)

Als ik ze allemaal nieuw zou moeten kopen met de huidige retail prijzen dan had ik ze zeker niet gekocht overigens.
Als ik ze nog niet had, was het inderdaad anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

True Lies ga ik ook lekker skippen op UHD.

https://www.avsforum.com/...iew.3296914/post-63195652

Aliens en The Abyss is het betere werk. Die ga ik zeker kopen als de prijzen wat gezakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Jammer om te lezen inderdaad, maar goed True Lies is een prima film maar ook niet meer dan dat naar mijn mening. Aliens kijk ik ook erg naar uit en komt hier ook nog wel. Maar eigenlijk wacht ik nog veel meer op een 4K versie van The Terminator want dat is toch echt wel een meesterwerk. Had gehoopt dat deze tegelijk zou gedaan worden met de andere Cameron films maar helaas. Nu zal het minimaal weer een paar jaar duren ben ik bang.

Overigens hier de collectie deze week weer wat verder uitgebreid :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RbRQ7M2/IMG-20240316-152824-2.jpg

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@ReVision. Persoonlijk veel meer fan van T2.
Zeer jammer dat de 4k release hiervan zo zwaar ondermaats is. Sticking with the bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-04 12:45
Grappig om dit topic toevallig te ontdekken, al jaren geleden een stuk of 40 klassiekers gekocht in 4K via Zavvi, die hadden toen enorm goede acties 3 voor 25 euro etc. Geen idee of ze het nog steeds doen, maar heb nog zoveel op de plank dat ik al een paar jaar niks meer heb bijgekocht. Heb daar toen ook meerdere speciale boxen gekocht zoals alle films van Nolan bijv. Leuk om dat jaren in je eentje te verzamelen en dan hier te lezen dat er parallel in die periode genoeg anderen waren die exact hetzelfde deden :)
Meteen een vraag: ik heb op een locatie alleen de beschikking over een Xbox series X. Heeft het zin mijn 4K verzameling mee te nemen naar die locatie of zeggen jullie dat dat enorm gaat tegenvallen? Volgens de specs van Microsoft zit er een degelijke 4k speler in de Xbox, ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door Eagles op 17-03-2024 01:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Eagles schreef op zondag 17 maart 2024 @ 01:31:
Grappig om dit topic toevallig te ontdekken, al jaren geleden een stuk of 40 klassiekers gekocht in 4K via Zavvi, die hadden toen enorm goede acties 3 voor 25 euro etc. Geen idee of ze het nog steeds doen, maar heb nog zoveel op de plank dat ik al een paar jaar niks meer heb bijgekocht. Heb daar toen ook meerdere speciale boxen gekocht zoals alle films van Nolan bijv. Leuk om dat jaren in je eentje te verzamelen en dan hier te lezen dat er parallel in die periode genoeg anderen waren die exact hetzelfde deden :)
Meteen een vraag: ik heb op een locatie alleen de beschikking over een Xbox series X. Heeft het zin mijn 4K verzameling mee te nemen naar die locatie of zeggen jullie dat dat enorm gaat tegenvallen? Volgens de specs van Microsoft zit er een degelijke 4k speler in de Xbox, ben benieuwd!
De Xbox heeft geen Dolby Vision voor disks. Alleen voor apps en games om de een of andere reden, maar of dat cruciaal is…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 23:52:
@ReVision. Persoonlijk veel meer fan van T2.
Zeer jammer dat de 4k release hiervan zo zwaar ondermaats is. Sticking with the bluray.
Ik zou me niet zo zorgen maken om die reviews eerlijk gezegd, vrijwel telkens gaat dat om puristen die dan klagen over een paar % andere color timings of iets meer DNR in bepaalde scenes dan hun heilige DVD versie of bioscoop ervaring van 20 jaar geleden. Als je sommige van die puristen geloofd, dan zijn de beste versies van de originele Star Wars trilogie nog steeds de eerste run van VHS tapes. Jaa dag!

Ook bijvoorbeeld Le Cercle Rouge die ik gekocht hebt zou ook waardeloos zijn volgens Blu-ray.com omdat de color timings anders zijn dan de vorige buray master uit 2011.

https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/307218/#Review

Nou Ik heb hem gisteravond gekeken, de grading is wat warmer inderdaad maar dat maakt voor mij echt niets uit, na een aantal minuten heb je dat niet eens meer door. Tenzij je continue gaat A-B testen en vergelijken is het echt geen issue. De upgrade naar 4K en DV maakt echter een veel groter en posifief verschil. Wat het in mijn geval de aankoop absoluut de moeite waard heeft gemaakt.

Daarnaast heb ik net eens de 4K REMUX van True Lies deels bekeken en die ziet er toch echt wel zeer goed uit. Ja er zijn scenes en momenten waarbij de scherpte door de DNR zeker ondermaats is. Maar overal ziet deze 4K versie er in zijn totaal echt wel meer dan prima uit. True Lies is volgens mij ook nooit op bluray uitgekomen en vergeleken met de DVD is het echt VEEL beter. Er zijn ook genoeg user reviews te vinden bij AV en bluray forums die aangeven dat het allemaal wel mee valt. Als je het echt een goede film vind en er niet te veel voor hoeft te betalen zou ik hem als ik jou was zeker kopen.

Bij T2 viel het ook echt wel mee toen ik de REMUX een paar maanden terug bekeek en zal deze zelf ook nog kopen zodra ik hem voor een degelijke prijs tegen kom :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

*knip*
Dat mag in V&A

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 17-03-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
BiaggioLuciano schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:31:
[...]

De Xbox heeft geen Dolby Vision voor disks. Alleen voor apps en games om de een of andere reden, maar of dat cruciaal is…
De TV is een Sony Mini Led (X95L), en ik meen me te herinneren dat Sony sowieso weinig met Dolby Vision heeft en veel meer met HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Eagles schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:17:
[...]

De TV is een Sony Mini Led (X95L), en ik meen me te herinneren dat Sony sowieso weinig met Dolby Vision heeft en veel meer met HDR?
Rare vraag want Dolby vision is een HDR standaard. Bedoel je misschien HDR10+?

Het is vaak de keuze om de licentie niet te willen betalen. Genoeg Sony modellen met DV trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagles
Hann1BaL schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:11:
[...]

Rare vraag want Dolby vision is een HDR standaard. Bedoel je misschien HDR10+?

Het is vaak de keuze om de licentie niet te willen betalen. Genoeg Sony modellen met DV trouwens
Uiteraard, HDR10+. Moet wel zeggen dat ik die strijd tussen Dolby Vision en HDR10+ allemaal niet precies heb gevolgd en weet hoe en wat, maar daarom ook mijn eerste vraag, of de 4K speler in de Xbox X de klassieke 4K discs (op een ondersteunende TV uiteraard) volledig ondersteunt en het niet een soort upscaling is of iets degelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Eagles schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:24:
Uiteraard, HDR10+. Moet wel zeggen dat ik die strijd tussen Dolby Vision en HDR10+ allemaal niet precies heb gevolgd en weet hoe en wat, maar daarom ook mijn eerste vraag, of de 4K speler in de Xbox X de klassieke 4K discs (op een ondersteunende TV uiteraard) volledig ondersteunt en het niet een soort upscaling is of iets degelijks.
Persoonlijk had ik zelf problemen met 100GB UHD discs die de Xbox series X bij mij vaak niet goed kon afspelen. Er zijn meerdere issues erover te vinden op onder andere Reddit. Andere users leken weer geen problemen te hebben. Sowieso als de Xbox Series X de enige 4K speler is die je hebt kan je die sowieso natuurlijk gebruiken tot dat je misschien iets beters wil (of niet)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
ReVision. schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:54:
[...]

Persoonlijk had ik zelf problemen met 100GB UHD discs die de Xbox series X bij mij vaak niet goed kon afspelen. Er zijn meerdere issues erover te vinden op onder andere Reddit. Andere users leken weer geen problemen te hebben. Sowieso als de Xbox Series X de enige 4K speler is die je hebt kan je die sowieso natuurlijk gebruiken tot dat je misschien iets beters wil (of niet)
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb al een Sony 4K speler die eerder in dit topic is genoemd, alleen ik ga naar een plek waar ze alleen een Xbox X 4K speler hebben, en ik vroeg me af of het dan zin heeft mijn collectie mee te nemen, dat is alles :) overigens ben ik persoonlijk ook geïnteresseerd of de Xbox X 4K speler kwalitatief goed is omdat ik deze voor de “mancave” wil aanschaffen, en dan niet de hele tijd met mn originele Sony speler heen en weer hoef te slepen (en één ipv twee apparaten onder de TV is sowieso fijner natuurlijk) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Eagles op 17-03-2024 18:58 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste