• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rossi46 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:10:
[...]

Je weet het natuurlijk nooit, maar ik heb in heel m’n leven nog nooit garantie hoeven claimen op een console. En ik kan ze volgens mij niet eens meer op drie handen tellen…
Oh wow, ik kan niet op 1 hand tellen hoevaak ik garantie heb moeten claimen op een Xbox 360 :P

Maar verder zijn het vaak controllers in mijn situatie, meerdere Dual Shock's (van de Ps4 weet even niet welke generatie dat is) welke gingen driften in garantie, een Dual Sense die driftend nieuw uit de doos kwam, Xbox Elite controllers met knoppen die matig registreerde, enz.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 03-07-2026 19:27 ]

I wake up in the morning and I piss excellence

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-08 18:36
Donstil schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:25:
[...]

Oh wow, ik kan niet op 1 hand tellen hoevaak ik garantie heb moeten claimen op een Xbox 360 :P

Maar verder zijn het vaak controllers in mijn situatie, meerdere Dual Shock's (van de Ps4 weet even niet welke generatie dat is) welke gingen driften in garantie, een Dual Sense die driftend nieuw uit de doos kwam, Xbox Elite controllers met knoppen die matig registreerde, enz.
Ik stapte pas op de 360 wagon vanaf de stevig aangepaste versie (en nee, niet die laatste Xbox One look-a-like 😉). Die heeft het altijd netjes gedaan. Net zoals m'n NES, N64, PS1, PS2, Xbox OG, etc-etc...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 07:40
Playstation pro 5 is nu ook weer bijna overal uitverkocht. Komt er weer een prijsstijging aan?
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:22:
Ik vraag me wel af hoe ze het gedaan gaan krijgen op de PS6 dat ik mijn fysieke PS5 spellen kan spelen? Of ze moeten op PS5 nu ook een Disc2Digital doen, zodat je al je discs naar een digitale licentie kan omzetten die je over kan zetten naar de PS6 ook.

Ok ik koop vooral digitaal (iedereen in mijn gezin heeft Orange herlaadkaart en we gebruiken overschot van belkrediet om te zetten 1:1 naar ps store credit) maar ik heb er toch een tiental.

Ik vind digital wel het handigste, niet telkens van disc wisselen als iemand iets anders wil spelen. En PS store heeft ook wel regelmatig kortingen.
Ja ik vind digitaal ook super fijn, heb nog wel fysiek maar dat heb ik al lang digitaal.
Misschien dat ze een usb blu ray speler uitbrengen, die je op de ps6 zou kunnen aansluiten ?.

Ik denk alleen wel. ze niet helemaal weg komen met alleen de playstation store, iets waar de Eu nu al heel erg op aan drammen is met Apple enzo.
Ik denk dat ze nog wel met iets gaan komen uiteindelijk, als ze dat niet doen zal niet heel slim zijn.

Misschien ook wel een soort gamekeycard idee, zoals Nintendo heeft.
Of dat je spellen op meer plekken kan kopen, net zoals je op de pc kan doen. Code verzilveren erna in steam etc en klaar (Dit geval dan in de playstation).

[ Voor 30% gewijzigd door Carlos0_0 op 03-07-2026 20:34 ]

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-08 22:40
Vlaanderen1 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:20:
[...]

Je kan even proberen te bellen naar 020 709 5025, dit zou de KS van playstation moeten zijn.
Dankje! Ga ik eens proberen.

• Ferrando
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-08 17:29
Joostje123 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:14:
Playstation pro 5 is nu ook weer bijna overal uitverkocht. Komt er weer een prijsstijging aan?
Komt door de GTA hype die gaande is. Niemand wil misgrijpen bij launch en of verwacht een prijsstijging nog voor de relase..

"A life without memes is not worth living." - Socrates

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:23
Bij Dreamland is hij wel nog gewoon te koop voor 899. Blijkbaar doet die niet mee in de pricewatch van Tweakers.

https://www.dreamland.nl/...tb-white-console/02315898

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 23-08 08:57
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:22:
Ik vraag me wel af hoe ze het gedaan gaan krijgen op de PS6 dat ik mijn fysieke PS5 spellen kan spelen? Of ze moeten op PS5 nu ook een Disc2Digital doen, zodat je al je discs naar een digitale licentie kan omzetten die je over kan zetten naar de PS6 ook.

Ok ik koop vooral digitaal (iedereen in mijn gezin heeft Orange herlaadkaart en we gebruiken overschot van belkrediet om te zetten 1:1 naar ps store credit) maar ik heb er toch een tiental.

Ik vind digital wel het handigste, niet telkens van disc wisselen als iemand iets anders wil spelen. En PS store heeft ook wel regelmatig kortingen.
Zoals ze nu ook doen. Een optionele disc drive voor de console. Als ze de console kleiner willen houden kunnen ze een externe usbc drive aanbieden. Persoonlijk hoop ik gewoon weer op een interne drive zoals nu bij de Slim en Pro ook is.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
De pro zal een langere adem hebben vanwege de hoge prijs. De goedkopere varianten kun je straks vergeten.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Iemand nog tips voor een goede betaalbare ssd voor in de ps5? Heb nu een Western Digital op het oog die geschikt zou zijn voor de ps5

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:06

Vis

squashedraven schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:22:
Iemand nog tips voor een goede betaalbare ssd voor in de ps5? Heb nu een Western Digital op het oog die geschikt zou zijn voor de ps5
Wellicht zou je goedkoper kunnen zijn als je je ps5 verkoopt, en daarna upgraded naar een pro, welke al 2TB heeft.

Al eens naar gekeken?

De geheugen prijzen zijn sky high momenteel dat je vaker goedkoper uit bent als je gewoon de Pro neemt ipv uitbreid met een SSD.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Vandaag pro geleverd van Intertoys.

Maar de buitenlaag van kartoon ontbreekt. Allleen het witte gedeelte wel bijzonder. Vanavond ff testen.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:35
Dagarkin schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:20:

Maar de buitenlaag van kartoon ontbreekt. Allleen het witte gedeelte wel bijzonder. Vanavond ff testen.
Dus de seal van de doos is al verbroken?

PSN : Geraedus

• Dagarkin
  • Nu online
Geraedus schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:42:
[...]

Dus de seal van de doos is al verbroken?
Yup en die doos zelf ontbreekt ook volledig.

Alleen de witte doos en precies hetzelfde met de disc drive.

ik heb het doorgestuurd naar Intertoys ben benieuwd. Alles lijkt wel aanwezig en serie nummer en de pro, maar goed geeft natuurlijk geen fijn gevoel, dat je het deze toestand ontvangt.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Dagarkin schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:20:

Intertoys is vaak ellende, ook een keer een Sony PlayStation waar de gaten en een knikker in de doos zat (er was met knikkers zo hard op de doos gegooid, dat de knikker er echt in zat). Ze hebben gewoon voorraad uit winkels wat ze online verkopen. Waarschijnlijk staan bij jou de buitenverpakking nog ergens in de winkel in het schap, de medewerker (met waarschijnlijk geen affiniteit met gaming heeft het zo (eerst naar het hoofdkantoor) verzonden). Ik zou het sowieso niet accepteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 04-07-2026 15:05 ]

• Dagarkin
  • Nu online
Jumpman schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:02:
[...]

Intertoys is vaak ellende, ook een keer een Sony PlayStation waar de gaten en een knikker in de doos zat (er was met knikkers zo hard op de doos gegooid, dat de knikker er echt in zat). Ze hebben gewoon voorraad uit winkels wat ze online verkopen. Waarschijnlijk staan bij jou de buitenverpakking nog ergens in de winkel in het schap, de medewerker (met waarschijnlijk geen affiniteit met gaming heeft het zo (eerst naar het hoofdkantoor) verzonden). Ik zou het sowieso niet accepteren.
Ja destijds mijn eerste ps 5 uit de winkel gehaald en toen geen problemen. Helaas is die lokatie gesloten, waardoor ik online heb besteld.

ik wacht eerst af, aangezien ze in hun webshop ook niet meer leverbaar zijn. Hopelijk komen ze met een goed voorstel.

• Geraedus
Dagarkin schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:16:
[...]

Ja destijds mijn eerste ps 5 uit de winkel gehaald en toen geen problemen. Helaas is die lokatie gesloten, waardoor ik online heb besteld.

ik wacht eerst af, aangezien ze in hun webshop ook niet meer leverbaar zijn. Hopelijk komen ze met een goed voorstel.
Ik zou het bij een klacht indienen houden mits alles in orde is met de ps5. Ik zelf bewaar de doos altijd i.v.m mogelijke garantie geneuzel.

• Dagarkin
  • Nu online
Geraedus schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:19:
[...]

Ik zou het bij een klacht indienen houden mits alles in orde is met de ps5. Ik zelf bewaar de doos altijd i.v.m mogelijke garantie geneuzel.
ja ga ik ook doen. Hij is daar niet meer leverbaar. Op die doos zelf staat ook meende ik een serie nummer?

Hopelijk werkt het en kan ik vanavond genieten van kingdom deliverance 2 wel benieuwd hoeveel dit verschilt op de base ps 5 in performance mode ziet deze er al prachtig uit.

sowieso laatste tijd paar games gekocht plague tale requiem en black flag resynced. Die laatste was voor mij de drempel om toch een pro te halen.

volgens mij is dan nu de pro bij sommige winkels nog fysiek te krijgen of alleen rechtstreeks via Sony.

• Dagarkin
  • Nu online
Gisteravond toch aangesloten en lijkt prima te werken, ondertussen ook alles omgezet. Ook serie nummer op de witte doos en in het menu komen overeen.

eerste indruk is dat je onderscheid tussen een pro en base in het menu lastig ziet. Wel blijkbaar dat unieke thema bij opstarten en een aantal extra opties bij de video instellingen, maar had wel verwacht bij console information, dat je hier ook het model type zag.

Ik had gelukkig de base ps 5 nog aangesloten, waardoor ik alles via het netwerk kon overzetten. Hierna de disc drive aangesloten en dat werkte ook vlekkeloos.

Alleen Kingdom deliverance 2 getest en het ziet er erg goed uit, alleen merk ik wel meer pop in tov base versie. Las op internet hier wel meer klachten over hopelijk fixen ze dit nog.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Dagarkin schreef op zondag 5 juli 2026 @ 11:08:
Gisteravond toch aangesloten en lijkt prima te werken, ondertussen ook alles omgezet. Ook serie nummer op de witte doos en in het menu komen overeen.

eerste indruk is dat je onderscheid tussen een pro en base in het menu lastig ziet. Wel blijkbaar dat unieke thema bij opstarten en een aantal extra opties bij de video instellingen, maar had wel verwacht bij console information, dat je hier ook het model type zag.

Ik had gelukkig de base ps 5 nog aangesloten, waardoor ik alles via het netwerk kon overzetten. Hierna de disc drive aangesloten en dat werkte ook vlekkeloos.

Alleen Kingdom deliverance 2 getest en het ziet er erg goed uit, alleen merk ik wel meer pop in tov base versie. Las op internet hier wel meer klachten over hopelijk fixen ze dit nog.
Heb je PSSR aangezet?

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Dagarkin
  • Nu online
Mog schreef op zondag 5 juli 2026 @ 11:33:
[...]

Heb je PSSR aangezet?
Ja. Dat was overal wel het advies, maar las in het Kd 2 topic ook al gebruikers, dat sinds een bepaalde patch dat het met de pro versie mis gaat. Las op reddit een gebruiker die als oplossing aandiende op vrr uit te schakelen, maar goed ik denk dat de ontwikkelaar met een goede patch moet komen.

Reddit kingdom 2 pop in met video

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:32
Heb 28 maart een ps5 pro gekocht voor 735 euro bij bol en toen mijn oude ps5 ( de eerste grote versie ) verkocht voor 335 euro. Upgrade voor 400 euro. Dit gedaan toen de prijsstijgingen aangekondigd werden.

Goede zet geweest want zie ze nu staan voor 1079 euro de goedkoopste leverbaar.

Aantaande do genieten van Black Flag Resync op de pro.

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:15
Mastergo schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:56:
Goede zet geweest want zie ze nu staan voor 1079 euro de goedkoopste leverbaar.
Het goedkoopste is nu €899 bij NBB en Playstation Direct. Laatstgenoemde geeft volgens mij zelfs PS+ leden 5% korting, waardoor het neerkomt op €855.

Ik verwacht wel dat het slechts een kwestie van tijd is totdat ze daar op raken en je claim wel gaat kloppen.

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:04
Heb dan ook maar de switch gemaakt van base naar pro… Wat moet ik allemaal veranderen van instellingen om alles uit de pro en tv te halen? Tv is een lg oled 77”

• Geraedus
P3rf3ct1on schreef op maandag 6 juli 2026 @ 06:44:
Heb dan ook maar de switch gemaakt van base naar pro… Wat moet ik allemaal veranderen van instellingen om alles uit de pro en tv te halen? Tv is een lg oled 77”
Beste wat je kan doen is je type tv + PS5 in chatgpt.com zoeken

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Geraedus schreef op maandag 6 juli 2026 @ 06:58:
[...]

Beste wat je kan doen is je type tv + PS5 in chatgpt.com zoeken
Dit is zowat hetzelfde als een lmgtfy linkje posten :-(
Ik mag toch hopen dat we op Tweakers een meer gedegen antwoord kunnen geven op zulke vragen :)

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
@Technomania: We zijn niet allemaal zo perfect als Bas170

• Geraedus
Bas170 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:19:
[...]

Dit is zowat hetzelfde als een lmgtfy linkje posten :-(
Ik mag toch hopen dat we op Tweakers een meer gedegen antwoord kunnen geven op zulke vragen :)
Er is geen meer gedegen antwoord dan dat. Chatgpt is in staat om niet alleen de settings van de betreffende tv te adviseren, maar ook wat je eventueel moet aanpassen op de ps5.

En inderdaad we zitten op Tweakers, daar mag je ook verwachten dat men eerst eigen research gedaan heeft.

De betreffende persoon heeft letterlijk een algemene vraag gepost zonder een exact type model van de LG oled 77 inch tv te vermelden.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:06

Vis

Geraedus schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:35:
[...]

Er is geen meer gedegen antwoord dan dat. Chatgpt is in staat om niet alleen de settings van de betreffende tv te adviseren, maar ook wat je eventueel moet aanpassen op de ps5.

En inderdaad we zitten op Tweakers, daar mag je ook verwachten dat men eerst eigen research gedaan heeft.

De betreffende persoon heeft letterlijk een algemene vraag gepost zonder een exact type model van de LG oled 55 inch tv te vermelden.
Het is dan ook een 77 inch en geen 55 inch ;)

Chatgpt had dit beter gelezen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Geraedus
Vis schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:40:
[...]

Het is dan ook een 77 inch en geen 55 inch ;)

Chatgpt had dit beter gelezen.
Precies dat 🤡

• Dagarkin
  • Nu online
Als recente tv is dan zijn het kleine stapjes. Zelf heb ik de ps 5 op game mode, maar op reddit zijn er ook mensen die op film maker mode spelen, dit heeft een hogere helderheid.

Als je g5 of hoger hebt gebruik dan ook Ambient Filmmaker Mode. Deze kan de helderheid oled afstemmen op de omgevingslicht, super functie

Dit roept om Vincent ;)

Algemene instellingen tv beeld.
Ps 5 instelling ook icm hdr kalibratie.

[ Voor 21% gewijzigd door Dagarkin op 06-07-2026 08:47 ]

Dagarkin schreef op maandag 6 juli 2026 @ 08:43:
[...]

Als recente tv is dan zijn het kleine stapjes. Zelf heb ik de ps 5 op game mode, maar op reddit zijn er ook mensen die op film maker mode spelen, dit heeft een hogere helderheid.
Dat komt omdat alleen de game mode een juiste HDR weergave heeft in games met de dynamic tone mapping optie HGiG. Andere beeldmodi hebben die optie niet. Smaken verschillen natuurlijk. Soms vind ik normale DTM fijner dan HGIG, want dat is in sommige scenes helderder (soms ook geen verschil), wat ik dan gewoon fijner/mooier vind. In Crimson Desert was DTM ingame overdag zó helder dat ik wel HGiG moest gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 06-07-2026 10:18 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

Niks anders, de Pro is gewoon een PS5. Als je (HDR) settings met de PS5 goed zijn, zal dat met de Pro ook zo zijn. Althans, dat is mijn ervaring met de upgrade van base naar Pro.

Het enige wat je in de Pro aanvullend in kunt stellen is dat altijd de geavanceerde PSSR gebruikt moet worden en dat PS4 games verbeterd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 06-07-2026 09:31 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Dagarkin
  • Nu online
Hulleman schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:28:
[...]

Dat komt omdat alleen de game mode een juiste HDR weergave heeft in games met de dynamic tone mapping optie HGiG. Andere beeldmodi hebben die optie niet. Smaken verschillen natuurlijk. Soms vind ik normale DTM fijner dan HGIG, want dat is in sommige scenes helderder (soms ook geen verschil), wat ik dan gewoon fijner/mooier vind. In Crimson Desert was DTM ingame overdag zó helder dat ik wel HGiG moest gebruiken.
Ja ik gebruik nu zelf hgig, alleen nog getest met Kingdom deliverance 2.

Op Reddit die gebruikt Hgig volledig niet, maar hoe hgig bedoeld is zou het wel mijn voorkeur hebben, aangezien het dan wel een uitdaging kan worden om hdr in te stellen. Ik zit zelf met Hgig op 20 kliks op basis van hdr calibration ps 5 clicks als ik hgig uitzet kom ik uit op 22 kliks

Met uitdaging bedoel ik ook games waarbij je vervolgens in game ook nog hdr kunt instellen.
Dagarkin schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:41:
[...]

Met uitdaging bedoel ik ook games waarbij je vervolgens in game ook nog hdr kunt instellen.
Als je in de settings van een game HDR in kunt stellen, dan worden de PS5 HDR systeem instellingen niet gebruikt. Veel games doen dat helaas wel.

HGiG zorgt ervoor dat geen dubbele tone mapping plaatsvindt, door je console én door je tv. Dat staat los van of de HDR setting vanuit de game of vanuit de PS5 systeeminstellingen wordt gebruikt. Je hebt wel gelijk dat de PS5 HDR systeeminstellingen anders zijn voor DTM en HGiG (om het allemaal makkelijk te houden :+ ).

Overigens kijk ik per game wat ik mooier vind. Ik switch in bepaalde scenes altijd tussen game mode en filmmaker mode. HGiG wil nog wel eens te donker zijn naar mijn smaak. Vaak kom ik op DTM uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Hulleman op 06-07-2026 10:50 ]

• Dagarkin
  • Nu online
Hulleman schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:46:
[...]

Als je in de settings van een game HDR in kunt stellen, dan worden de PS5 HDR systeem instellingen niet gebruikt. Veel games doen dat helaas wel.

HGiG zorgt ervoor dat geen dubbele tone mapping plaatsvindt, door je console én door je tv. Dat staat los van de HDR instelling van een game of je PS5.
Meende dat hgig dat je juist de console het werkt laat doen en de tv in een passieve modus komt.

Als je zelf dan handmatig switch tussen High and bv filmmaker modus dan moet je elke keer ook weer de kalibratie uitvoeren.

Kwam onderstaande nog tegen op het avsforum
20 clicks with HGIG, 22 clicks with FMM+DTM off + professional 100.
Zal vanavond eens de filmmaker modus testen.

Als in filmmaker modus de latency ook gewoon laag is, dan heeft dit denk ik wel mijn voorkeur.
Just turn on ALLM (auto low latency mode) on PS5 and when Game Optimizer pops up on the G5 you can turn that off so it doesn't pop up anymore, and change the picture mode on the G5 to Filmmaker or one of the other modes.

Only Filmmaker mode, Game Optimizer picture mode, and Cinema mode have TruMotion disabled. And only FMM has all the Noise reduction/Smooth Gradation disabled.

I have DTM (dynamic tone mapping) turned off, and Professional enabled with all sliders at 100. The Professional toggle is in the DTM option. Since PS5 is HDR10, I have Color Gamut set to Native and Color Temp at Warm 40. Sharpness at 0, Super Resolution off. All the other Clarity options are grayed out and can't be used.

I set PS5 HDR calibration to right when the sun icon disappears.

You can decide on what you want to change on PS5 and the G5 to suit your wants and needs. I have my PS5 set to 4K@60Hz since there aren't many games with a 120fps option. VRR can be enabled whether you're in 60Hz or 120Hz, but the VRR range on PS5 is 48Hz - 120Hz. Xbox VRR goes down to 20Hz.

Games look amazing on PS5 and input lag is fantastic.

Edit: I'll add that the info above is all for HDR. PS5's UI is in HDR. For SDR content: I use Auto for Color Gamut, and OLED brightness at 45 (which is somewhere around 300 nits).
Dagarkin schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:52:
[...]

Meende dat hgig dat je juist de console het werkt laat doen en de tv in een passieve modus komt.

Als je zelf dan handmatig switch tussen High and bv filmmaker modus dan moet je elke keer ook weer de kalibratie uitvoeren.

Kwam onderstaande nog tegen op het avsforum

[...]

Zal vanavond eens de filmmaker modus testen.

Als in filmmaker modus de latency ook gewoon laag is, dan heeft dit denk ik wel mijn voorkeur.

[...]
Ik weet niet precies welk apparaat de tone mapping doet, maar ik vermoed dan inderdaad de console en niet de console én de tv. Klopt, als je switcht van game mode, naar filmmaker mode en je gebruikt de HDR Systeem instellingen van de PS5, moet je dat aanpassen.

Wat betreft latency/input lag merk ik geen verschil tussen game mode en andere beeldmodi.

• Dagarkin
  • Nu online
Hulleman schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:02:
[...]

Ik weet niet precies welk apparaat de tone mapping doet, maar ik vermoed dan inderdaad de console en niet de console én de tv. Klopt, als je switcht van game mode, naar filmmaker mode en je gebruikt de HDR Systeem instellingen van de PS5, moet je dat aanpassen.

Wat betreft latency/input lag merk ik geen verschil tussen game mode en andere beeldmodi.
Top bedankt. :)

Als enige gebruik je met de color temp warm 50? of 40, waarbij ik vreemd vind die suggestie van 40, normaal is 50 de standaard ivm correcte tempratuur.
Dagarkin schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:04:
[...]

Top bedankt. :)

Als enige gebruik je met de color temp warm 50? of 40, waarbij ik vreemd vind die suggestie van 40, normaal is 50 de standaard ivm correcte tempratuur.
Altijd de maximale warmte setting voor de witbalans gebruiken. Dat is namelijk de juiste kleurtemperatuur. Vaak is dat warm 50. Ik heb ook wel eens warm 1, warm 2 en warm 3 gezien.

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:21
Zojuist Transformers Devastation en Transformers Rise of the Dark Spark gehaald via marktplaats. nu nog een disc drive. Nog hopelijk wat delisted games op CD erbij tikken.

Voor de rest ben ik volledig digitaal, maar heb nog wel wat must-haves gemist (ja, desondanks dat Transformers RotDS niet echt goed was)

• Ferrando
Voorraad lijkt overal wel opgedroogd te zijn inmiddels!

• Misterxbee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:00
Ik ben wel benieuwd.

Zijn er mensen die een XBOX series X hebben en een PS5 Pro en die het verschil ook echt daadwerkelijk zien in games? of valt het allemaal wel mee..

• stefanliemburg
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-07 11:31
Misterxbee schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:25:
Ik ben wel benieuwd.

Zijn er mensen die een XBOX series X hebben en een PS5 Pro en die het verschil ook echt daadwerkelijk zien in games? of valt het allemaal wel mee..
Ik heb zelf een PS5 en een vriend van mij een PS5 Pro, je merkt het verschil vooral qua framerate en minder stutters.. Dus als je "serieuzer" wil gamen, zeker waard! Ik ga zelf voor GTA 6 ook de stap maken.

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:15
Ferrando schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:21:
Voorraad lijkt overal wel opgedroogd te zijn inmiddels!
Zeker. Je hoeft alleen maar de partijen die hem voor de normale prijs op voorraad hebben te negeren.

• Dagarkin
  • Nu online
Hulleman schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:06:
[...]

Altijd de maximale warmte setting voor de witbalans gebruiken. Dat is namelijk de juiste kleurtemperatuur. Vaak is dat warm 50. Ik heb ook wel eens warm 1, warm 2 en warm 3 gezien.
Vanavond eventjes kunnen testen. Filmmaker modus lijkt prima te werken, merk geen input lag.

Enige wat jammer is nu heeft Kingdom 2 deliverance standaard 4k en 120 herz, maar helaas ondersteunt de ps 5, maar (hdmi)32 Gbs, waardoor ze geen rgb doorsturen maar yuv 4:2:2. Zelf wel mooi gevonden dat je ook in de game kunt kiezen ipv direct 120 herz. 60 is voor mij soepel genoeg en heb dan wel volledig rgb.

Ik hoop dat die 32 gb een software limiet is. Hdmi 2.1 standaard zou gewoon ten alle tijden 48 gbs moeten zijn.

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-08 08:10
RomeoOscarBravo schreef op zondag 5 juli 2026 @ 22:01:
[...]

Het goedkoopste is nu €899 bij NBB en Playstation Direct. Laatstgenoemde geeft volgens mij zelfs PS+ leden 5% korting, waardoor het neerkomt op €855.

Ik verwacht wel dat het slechts een kwestie van tijd is totdat ze daar op raken en je claim wel gaat kloppen.
Heb daarom Nu ook maar alvast de ps5 pro besteld, wil Binnekort de remaster van cod spelen en later gta6, speel nu voornamelijk op de pc

Vandaag besteld bij nbb voor 16:00 maar heb nog geen verzendbevestiging, Dus baat mij zorgen dat ze geen voorraad hebben

[ Voor 11% gewijzigd door Soppyscroll op 06-07-2026 23:55 ]

Dagarkin schreef op maandag 6 juli 2026 @ 22:47:
[...]

Vanavond eventjes kunnen testen. Filmmaker modus lijkt prima te werken, merk geen input lag.

Enige wat jammer is nu heeft Kingdom 2 deliverance standaard 4k en 120 herz, maar helaas ondersteunt de ps 5, maar (hdmi)32 Gbs, waardoor ze geen rgb doorsturen maar yuv 4:2:2. Zelf wel mooi gevonden dat je ook in de game kunt kiezen ipv direct 120 herz. 60 is voor mij soepel genoeg en heb dan wel volledig rgb.

Ik hoop dat die 32 gb een software limiet is. Hdmi 2.1 standaard zou gewoon ten alle tijden 48 gbs moeten zijn.
Nee, de PS5 heeft geen volledige 48gb/s bandbreedte over HDMI 2.1. Vreemde keuze van Sony, maar dat was al bekend bij launch van de PS5. Overigens zie je geen verschil tussen chroma 4:4:4 (RGB) of 4:2:2 of 4:2:0 bij bewegende beelden. Als je er screenshots van neemt zul je in details wellicht verschillen zien. chroma 4:4:4 (RGB) is met name van belang voor desktop werk op een PC of voor foto/videobewerking.

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:39:
[...]

Nee, de PS5 heeft geen volledige 48gb/s bandbreedte over HDMI 2.1. Vreemde keuze van Sony, maar dat was al bekend bij launch van de PS5. Overigens zie je geen verschil tussen chroma 4:4:4 (RGB) of 4:2:2 of 4:2:0 bij bewegende beelden. Als je er screenshots van neemt zul je in details wellicht verschillen zien. chroma 4:4:4 (RGB) is met name van belang voor desktop werk op een PC of voor foto/videobewerking.
Zodra RGB wegvalt zie ik zeker verschil, de kleuren worden doffer en zien er niet uit in mijn optiek. Daarom hier ook alleen maar 60HZ.

• Dagarkin
  • Nu online
Hulleman schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:39:
[...]

ja lees altijd zelf wel gemengde verhalen 1 persoon ziet het en de andere niet. Ook met 30 fps of 60 fps. Zelf kan ik helaas geen red dead redemption 2 spelen en wacht op de patch.

Herinner mij nu dat ik ook 120 kan uitschakelen vanavond eens kijken of het mij opvalt of niet.
Farabi schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:51:
[...]

Zodra RGB wegvalt zie ik zeker verschil, de kleuren worden doffer en zien er niet uit in mijn optiek. Daarom hier ook alleen maar 60HZ.
Dat durf ik wel te ontkrachten. RGB is eigenlijk alleen maar nodig voor bepaalde kleuren tekst op bepaalde ondergronden en rode tinten in scenes met een heel hoog contrast. Voor desktop gebruik is RGB een must, omdat desktop gebruik zwaar tekst gedreven is. Dat alle kleuren in games ineens doffer worden van RGB naar 4:2:2 is echt onzin. Game engines zijn ook met niet RGB kleurendiepte in het achterhoofd ontworpen.

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:20:
[...]

Dat durf ik wel te ontkrachten. RGB is eigenlijk alleen maar nodig voor bepaalde kleuren tekst op bepaalde ondergronden en rode tinten in scenes met een heel hoog contrast. Voor desktop gebruik is RGB een must, omdat desktop gebruik zwaar tekst gedreven is. Dat alle kleuren in games ineens doffer worden van RGB naar 4:2:2 is echt onzin. Game engines zijn ook met niet RGB kleurendiepte in het achterhoofd ontworpen.
Waarom krijg ik een lichte witte waas over mijn scherm zodra ik naar 120hz ycbcr overschakel? De kleuren worden echt doffer. Waar ligt het dan aan?
Farabi schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:23:
[...]

Waarom krijg ik een lichte witte waas over mijn scherm zodra ik naar 120hz ycbcr overschakel? De kleuren worden echt doffer. Waar ligt het dan aan?
Dat licht niet aan chroma 4:2:2. Is je hele keten HDMI 2.1? Wat voor HDMI kabels gebruik je?

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:27:
[...]

Dat licht niet aan chroma 4:2:2. Is je hele keten HDMI 2.1? Wat voor HDMI kabels gebruik je?
yep, heb trouwens laatst een nieuwe 8K kabel van ugreen gekocht. Volgens mij heb ik de 120hz modus nog niet getest met deze. Want de oude kabel was inderdaad niet onschuldig (op een andere manier achter gekomen). Ik ga vanavond kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 07-07-2026 12:32 ]

Farabi schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:31:
[...]

yep, heb trouwens laatst een nieuwe 8K kabel van ugreen gekocht. Volgens mij heb ik de 120hz modus nog niet getest met deze. Want de oude kabel was inderdaad niet onschuldig (op een andere manier achter gekomen). Ik ga vanavond kijken.
Ik ben benieuwd!

• Soppyscroll
HDMI kabels maken vaak echt het verschil! Hier ook apart een HDMI kabel besteld (2.1) extra laag erover

• Sakkerloot
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:06
Soppyscroll schreef op maandag 6 juli 2026 @ 23:54:
[...]

Vandaag besteld bij nbb voor 16:00 maar heb nog geen verzendbevestiging, Dus baat mij zorgen dat ze geen voorraad hebben
Ik wilde oorspronkelijk de Pro van Marktplaats halen, maar na een paar berichten wist ik weer waarom ik dat niet doe. Ze willen allemaal meer dan de nieuwprijs hebben, of de nieuwprijs voor een console die meer dan een jaar gebruikt is.

Gisteren bij Sony zelf besteld en was een uur later verzonden. Komt morgen al binnen. Daar is ieder geval nog wel voorraad, voor de 'normale' prijs.

• Soppyscroll
Sakkerloot schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:01:
[...]

Ik wilde oorspronkelijk de Pro van Marktplaats halen, maar na een paar berichten wist ik weer waarom ik dat niet doe. Ze willen allemaal meer dan de nieuwprijs hebben, of de nieuwprijs voor een console die meer dan een jaar gebruikt is.

Gisteren bij Sony zelf besteld en was een uur later verzonden. Komt morgen al binnen. Daar is ieder geval nog wel voorraad, voor de 'normale' prijs.
hoelaat heb je die daar besteld? hoop dat ie vandaag verzonden wordt

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

• Sakkerloot
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:06
Soppyscroll schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:57:
[...]

hoelaat heb je die daar besteld? hoop dat ie vandaag verzonden wordt
11:56 en kreeg om 14:52 de verzendbevestiging.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:24
Farabi schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:35:
[...]

is dat als je een PS+ member bent (5%)? en komen er nog verzendkosten bij?
Hij is net in de bus toegekomen :)

• Soppyscroll
ik zit even te kijken naar PS plus premium, zie diverse prijzen. bij hun zelf voor 151 per jaar maar op g2a kom ik ook 58 euro tegen. wat doen jullie? of wat raden jullie aan

Staat ook bij. werkzaam in nederland

[ Voor 9% gewijzigd door Soppyscroll op 07-07-2026 17:07 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:04
Soppyscroll schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:07:
ik zit even te kijken naar PS plus premium, zie diverse prijzen. bij hun zelf voor 151 per jaar maar op g2a kom ik ook 58 euro tegen. wat doen jullie? of wat raden jullie aan

Staat ook bij. werkzaam in nederland
Dat is meestal een account... Niet je eigen account. En zeer grote kans dat het binnen een jaar niet meer toegankelijk is.

• Soppyscroll
Deezers schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:09:
[...]

Dat is meestal een account... Niet je eigen account. En zeer grote kans dat het binnen een jaar niet meer toegankelijk is.
ik zie het is idd account, als ik een key wilt waar raad jij aan? bij ps zelf? of bij een ander aanbieder die goedkoper kan zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Soppyscroll op 07-07-2026 17:14 ]

Soppyscroll schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:12:
[...]

ik zie het is idd account, als ik een key wilt waar raad jij aan? bij ps zelf? of bij een ander aanbieder die goedkoper kan zijn?
Sony verkoopt geen ps plus elders, die kan je alleen nog maar kopen bij Sony zelf (Sinds een paar jaar).
Dus of dat zijn hele oude key's (Die misschien nog kunnen werken), of ze kunnen niet tot amper goedkoper zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-07-2026 17:47 ]

• Farabi
  • Niet online
Een paar spellen getest, maar zie helaas hetzelfde.

RGB 12b 4L8 HDR10 = kleurvol (60hz fixed)

YCBCR422 8b 4L8 HDR10 = beetje doffe levenloze kleuren (VRR 120hz)

• Ferrando
Sakkerloot schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:01:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook in eerste instantie. Daarnaast zijn het ook nog een hoop schimmige accounts die recent aangemaakt zijn zonder marktplaats-recensies. Ik denk dat je echt geluk moet hebben op Marktplaats met toevallig iemand die hem echt amper gebruikt heeft en niet te oud is. Anders gewoon nieuw kopen, zit je ieder geval goed qua garantie en zekerheid

Farabi schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 23:34:
[...]

Een paar spellen getest, maar zie helaas hetzelfde.

RGB 12b 4L8 HDR10 = kleurvol (60hz fixed)

YCBCR422 8b 4L8 HDR10 = beetje doffe levenloze kleuren (VRR 120hz)
Bijzonder. Bij mij gebeurt dat niet. HDR knalt altijd van het scherm af.

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:20:
[...]

Bijzonder. Bij mij gebeurt dat niet. HDR knalt altijd van het scherm af.
Misschien komt mijn bericht wat erger over dan dat het is. Ik heb wel gewoon kleuren, maar niet zo 'vol' als bij RGB. Ik had hetzelfde probleem destijds ook met mijn XSX op mijn beide oleds C9 en G4.

Maar jij ziet absoluut geen verschil in kleuren? Heb je spiderman remastered? In het hoofdmenu kun je 120hz aan en uitzetten. Dan zie ik zijn rode pak opeens minder rood worden.

In het echt natuurlijk duidelijker, maar kijk naar het blauw en rood:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nvsLbUsdCYanFj0imZpHGPmBLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2zOquogAg3fq7vOTNSV0rxH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4pXc_DybIgzFiU8MavxrjACwFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaTbVqi6Nml1LufF8LLk6fVo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Farabi op 09-07-2026 10:44 ]

Farabi schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:30:
[...]

Misschien komt mijn bericht wat erger over dan dat het is. Ik heb wel gewoon kleuren, maar niet zo 'vol' als bij RGB. Ik had hetzelfde probleem destijds ook met mijn XSX op mijn beide oleds C9 en G4.

Maar jij ziet absoluut geen verschil in kleuren? Heb je spiderman remastered? In het hoofdmenu kun je 120hz aan en uitzetten. Dan zie ik zijn rode pak opeens minder rood worden.

In het echt natuurlijk duidelijker, maar kijk naar het blauw en het rood:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie het verschil ja. Als Spiderman nog ergens in PS+ zit, dan kan ik dat wel eens opstarten om te kijken. Nu is rood wel zo'n kleur die in RGB duidelijk beter is dan met chroma subsampling. Wellicht komt het verschil eerder door het downgraden van de kleurdiepte van 12 naar 8 bit. Wel bijzonder, want de PS5 zou wel gewoon 4K 120hz met 12bit kleuren moeten kunnen doorsturen met 422 subsampling.

Anyway, het verschil is inderdaad goed zichtbaar als je het zo naast elkaar legt. Ik zal het ook eens bekijken thuis :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 09-07-2026 10:50 ]

Farabi schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:30:
[...]

In het echt natuurlijk duidelijker, maar kijk naar het blauw en rood:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind de eerste afbeelding juist mooier. :P Oogt veel natuurlijker. Misschien is het in het echt minder, maar in die tweede zit ook een rode gloed over de gebouwen heen in de achtergrond.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:51:
[...]

Ik vind de eerste afbeelding juist mooier. :P Oogt veel natuurlijker. Misschien is het in het echt minder, maar in die tweede zit ook een rode gloed over de gebouwen heen in de achtergrond.
Klopt, dat is mij ook opgevallen. Maar in de praktijk is dat echt niet zo :9

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Raem schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:51:
[...]

Als Sandman in de stad los loopt heb je natuurlijk veel zand en gele/rode gloed. O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Dagarkin
  • Nu online
Hulleman schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:47:
[...]

Ik zie het verschil ja. Als Spiderman nog ergens in PS+ zit, dan kan ik dat wel eens opstarten om te kijken. Nu is rood wel zo'n kleur die in RGB duidelijk beter is dan met chroma subsampling. Wellicht komt het verschil eerder door het downgraden van de kleurdiepte van 12 naar 8 bit.

Anyway, het verschil is inderdaad goed zichtbaar als je het zo naast elkaar legt.
Sowieso wel bijzonder dat het 8 bit, als ik de hdmi plaatjes bekijk met hoeveel benodigd zou 12 bit ook gewoon mogelijk moeten zijn

Sowieso ondersteunt de ps 5 gewoon 12 bit. Qua bandbreedte moet dit makkelijk kunnen op 4 k 120 met 422.

Ik krijg zelf ook 8 bit en vermoed, dat het door de receiver komt. Speciaal een Denon x3800h gekocht, maar blijkbaar of de tv rapporteert het verkeerd, maar goed als je op google zoekt ps 5 hdmi 4k 120 herz en 8 bit en receiver. Kom je veel informatie tegen. Zal straks alles eens doorlopen.

Ook Vincent op youtube heeft hier een video over, maar kon deze zo 1 2 niet vinden.

Mocht het niet lukken, dan maar ps 5 rechtstreeks op de tv.

Denon ondersteunt het wel goed.
https://manuals.denon.com/AVRX3800H/na/en/DRDZSYuvqzolrz.php

[ Voor 4% gewijzigd door Dagarkin op 09-07-2026 11:08 ]

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08 11:58

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik ben de afgelopen maanden een gelukkige bezitter van een Ps5 Pro. Maar waar ik maar niet uit kom is, wat is nou het beste voor de Ps5, staand of liggend? Staand vind ik hem mooier, maar als liggend beter is ivm die liquid metal vind ik het ook prima. Ik wil er graag zo lang mogelijk mee doen, wat is verstandig? Hoe hebben jullie de Ps5? :)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:44
NinjaKiwiNL schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:09:
Ik ben de afgelopen maanden een gelukkige bezitter van een Ps5 Pro. Maar waar ik maar niet uit kom is, wat is nou het beste voor de Ps5, staand of liggend? Staand vind ik hem mooier, maar als liggend beter is ivm die liquid metal vind ik het ook prima. Ik wil er graag zo lang mogelijk mee doen, wat is verstandig? Hoe hebben jullie de Ps5? :)
Heb weleens voorbij zien komen dat liggend beter is of het zo is geen idee

De mijne ligt in ieder geval staand past die niet in de kast ;)
Staat al vanaf dag 1 staand achter de tv, net als de gewone ps5 ook vanaf dag1 release staand heeft gestaan.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08 15:37
Zowel mijn PRO als die van mijn zoon liggen beide. Bij mij kan hij niet staan dus is dat geen optie maar die van mijn zoon zou het mooier zijn als die staat maar zijn kamer is heel erg warm en gezien het verleden met die LM problemen heb ik het voor hem liggend geinstalleerd. Ik durf het niet aan. Zeker ook omdat het niet per see uitmaakt.

• Dagarkin
  • Nu online
Dagarkin schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:05:
[...]

Sowieso wel bijzonder dat het 8 bit, als ik de hdmi plaatjes bekijk met hoeveel benodigd zou 12 bit ook gewoon mogelijk moeten zijn

Sowieso ondersteunt de ps 5 gewoon 12 bit. Qua bandbreedte moet dit makkelijk kunnen op 4 k 120 met 422.

Ik krijg zelf ook 8 bit en vermoed, dat het door de receiver komt. Speciaal een Denon x3800h gekocht, maar blijkbaar of de tv rapporteert het verkeerd, maar goed als je op google zoekt ps 5 hdmi 4k 120 herz en 8 bit en receiver. Kom je veel informatie tegen. Zal straks alles eens doorlopen.

Ook Vincent op youtube heeft hier een video over, maar kon deze zo 1 2 niet vinden.

Het is een bug van de lg tv.

Als ik via de denon de hdmi doorvoer bekijk stuurt de ps 5 pro gewoon 4k 120 422 met 12 bit.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dagarkin schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:48:
[...]
Het is een bug van de lg tv.

Als ik via de denon de hdmi doorvoer bekijk stuurt de ps 5 pro gewoon 4k 120 422 met 12 bit.
Dus de denon geeft niet hetzelfde signaal op de output door als binnen komt op de input?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Dagarkin
  • Nu online
YakuzA schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:07:
[...]

Dus de denon geeft niet hetzelfde signaal op de output door als binnen komt op de input?
Zo lijkt het inderdaad. Als ik kijk op google schijnt het wel een bug te zijn. Die lg tool 7 x groene toets geeft het verkeerd terug en dan is de default waarde 8.

Lg g5 is trouwens zelf 10 bit dus 12 wordt altijd gedownscaled naar 10.

Kwam onderstaande tegen op avs forum.
https://www.avforums.com/...z-ycbcr422-8b-tm.2386433/
The LG diagnostic cannot determine the bit depth in YCC so will always report 8-bit even if its 10/12-bit.

[ Voor 23% gewijzigd door Dagarkin op 09-07-2026 12:58 ]

Dagarkin schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:05:
[...]

Ik heb de PS5 direct op de tv en werk met een audio extractor.

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:08
Al jaar en dag een ps5 echter is deze de afgelopen 2 jaar niet aan geweest ivm komst kleine etc. Gisteren weer eens ingeschakeld om wat te spelen, echter merk ik op dat de controler thumbsticks enorm plakken. Ik ben zelf altijd erg zuinig en schoon, dus dit was raar. schoonmaken lukt een beetje maar het plakken blijft. volgens mij is dit het rubber van de thumbsticks welke aan het vergaan is. (nog nooit eerder bij een ander PS controller gehad overigens).

Om hiervan af te komen kan ik gewoon nieuwe rubbertjes voor de originele thumbsticks kopen zoals deze ?

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:38

Lapras

Ice beam

basjuhh schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:09:
Al jaar en dag een ps5 echter is deze de afgelopen 2 jaar niet aan geweest ivm komst kleine etc. Gisteren weer eens ingeschakeld om wat te spelen, echter merk ik op dat de controler thumbsticks enorm plakken. Ik ben zelf altijd erg zuinig en schoon, dus dit was raar. schoonmaken lukt een beetje maar het plakken blijft. volgens mij is dit het rubber van de thumbsticks welke aan het vergaan is. (nog nooit eerder bij een ander PS controller gehad overigens).

Om hiervan af te komen kan ik gewoon nieuwe rubbertjes voor de originele thumbsticks kopen zoals deze ?
Waarschijnlijk wel. Ik heb dit soort rubbertjes ook al jaar en dag op mijn PS4 en PS5 controller. Degene met meer grip vind ik zelfs nog beter.

• Dagarkin
  • Nu online
Hulleman schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:16:
[...]

Ik heb de PS5 direct op de tv en werk met een audio extractor.
Ja zelf volledige upgrade gedaan het begon met een oude Yahama receiver, toen direct 1 gekozen met redelijke hmdi 2.1 support. Ook juist fijn zo min mogelijk kabels naar de tv.

Ik geloof het eerst nu ook wel laat 120 ook staan op automatic pers icm filmmaker modus en dynamisch contract uit en all op 100 en kleur temp op 50 erg mooi.

Ook trouwens de video gevonden van Vincent waarhij rond minuut 6.00 de bug aantoont icm lg schermen. Ook laat hij via Denon zien wat output is van de ps 5 mooi 12 bit.

Je kunt nog proberen om ze schoon te maken met Dasty Classic. Dat heeft voor mij ook met diverse oudere controllers geholpen tegen het plakken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09

koboy

Heb een idee voor een icon

Dat is de weekmaker die langzaam uit het plastic zweet. Zoals @raem al zegt met een wat agressiever schoonmaakmiddel schoonmaken. Ikzelf gebruik een simpel huismerk supermarkt nat schoonmaakdoekje, eventueel wat spiritus. Hiermee krijg je ze bijna helemaal schoon. Het laatste beetje plak speel je er snel genoeg vanaf.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:08
Had al natte doekjes geprobeerd, maar ga ook eens met antivet zoals dasty of st marc proberen of alcohol en als dat niet helpt bestel ik de nieuwe rubbertjes.
koboy schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:51:
[...]

Dat is de weekmaker die langzaam uit het plastic zweet. Zoals @raem al zegt met een wat agressiever schoonmaakmiddel schoonmaken. Ikzelf gebruik een simpel huismerk supermarkt nat schoonmaakdoekje, eventueel wat spiritus. Hiermee krijg je ze bijna helemaal schoon. Het laatste beetje plak speel je er snel genoeg vanaf.

• Soppyscroll
Shaker74 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:24:
[...]

Zowel mijn PRO als die van mijn zoon liggen beide. Bij mij kan hij niet staan dus is dat geen optie maar die van mijn zoon zou het mooier zijn als die staat maar zijn kamer is heel erg warm en gezien het verleden met die LM problemen heb ik het voor hem liggend geinstalleerd. Ik durf het niet aan. Zeker ook omdat het niet per see uitmaakt.
Maakt dat echt een verschil? rechtop en plat? Want dan ga ik hem straks plat neerzetten

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:59

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Soppyscroll schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:35:
[...]

Maakt dat echt een verschil? rechtop en plat? Want dan ga ik hem straks plat neerzetten
Zowel de nieuwe 825GB Slim modellen als de Pro hebben v.z.i.w. geen last van de liquid metal problemen omdat Sony de koelelementen heeft aangepast. Dus je kan hem zonder zorgen rechtop zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Militia Pilot op 09-07-2026 16:52 ]

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:52
basjuhh schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:03:
Had al natte doekjes geprobeerd, maar ga ook eens met antivet zoals dasty of st marc proberen of alcohol en als dat niet helpt bestel ik de nieuwe rubbertjes.

[...]
Ik heb dit ook al eens gehad met controllers die langer niet gebruikt zijn, mijn ervaring is dat het na een tijdje vanzelf weer verdwijnt. Dus schoonmaken met dasty kan altijd, maar misschien kun je even een paar speelsessies aankijken voor je nieuwe erop zet
Hey Gamers,

Om het overzicht een beetje erin te houden, heb ik de berichten over het bestellen van de Playstation verplaatst naar het topic Beschikbaarheid en levertijden van de Playstation 5. Mijn vriendelijk verzoek dan ook om dat gesprek over de levering van de Playstation 5 en de Playstation 5 Pro daar verder te voeren. Deze kun je vinden op: [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Bedankt alvast en Game On!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Soppyscroll schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:35:
[...]

Die van mij (OG PS5) staat al sinds de release rechtop zonder issues, dus ik denk niet dat het veel uitmaakt. Belangrijkste is dat er voldoende ruimte is om te ventileren.

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
@Technomania: We zijn niet allemaal zo perfect als Bas170

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08 11:58

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb er nu veel over gelezen, filmpjes gekeken, en vaak eindigt het met: het zou opgelost moeten zijn, maar het advies blijft om hem liggend te houden als je 100% zeker wil zijn. Ik kan gelukkig de PlayStation op beide manieren hebben, en omdat die nu zoveel duurder is geworden sinds ik hem gekocht heb + bijna overal uitverkocht, kies ik er voor om hem maar liggend te houden.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

De nieuwe Let's Talk Playstation is er, in deze escalerende week staat voor Mystic de volgende ingrijpende gebeurtenissen centraal:
  • Massale Woede Richting Sony, Mystic ziet dat de gaming-community (en zelfs de politiek) keihard terugslaat tegen het schrappen van fysieke media, terwijl Sony de storm bewust probeert te negeren.
  • Hij verwerkt de klap van 3.200 ontslagen bij Microsofts Xbox-divisie, waarbij studio's worden ontmanteld of afgestoten.
  • Onzekere Toekomst omdat de industrie in een ongekende overgangsfase zit waarin de stabiliteit van grote studio's volledig is verdwenen.
Dat en nog meer in deze nieuwe aflevering.

• Geraedus
Linksquest schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:04:
De nieuwe Let's Talk Playstation is er, in deze escalerende week staat voor Mystic de volgende ingrijpende gebeurtenissen centraal:
  • Massale Woede Richting Sony, Mystic ziet dat de gaming-community (en zelfs de politiek) keihard terugslaat tegen het schrappen van fysieke media, terwijl Sony de storm bewust probeert te negeren.
  • Hij verwerkt de klap van 3.200 ontslagen bij Microsofts Xbox-divisie, waarbij studio's worden ontmanteld of afgestoten.
  • Onzekere Toekomst omdat de industrie in een ongekende overgangsfase zit waarin de stabiliteit van grote studio's volledig is verdwenen.
Dat en nog meer in deze nieuwe aflevering.

[YouTube: PlayStation Is Ignoring The Disc Controversy, And People Are NOT Having It. - [LTPS #734]]
Ben bang als XBOX wegvalt als console zijnde dat de monopoly positie compleet is en dat alles tegen de hoofdprijs verkocht zal worden.

Ik ken het gevoel, en dit speelt ook erg door mijn hoofd, ben zelf voor een artikel zelf bezig met punten te verzamelen, maar ik kan je zeggen, ik word er niet vrolijk van en vraag me ook echt af waar dit heen gaat.

• Ferrando
Geraedus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:07:
[...]

Ben bang als XBOX wegvalt als console zijnde dat de monopoly positie compleet is en dat alles tegen de hoofdprijs verkocht zal worden.
Wie wat dat de EU dan om de hoek komt kijken. Daar zijn ze doorgaans niet zo dol op monopolies.

Ik zie het nog wel eens gebeuren als Sony echt de discs gaat verbannen, dat ze hun playstations open moeten stellen aan bijv steam/epic/gog etc.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-08 19:24
Ferrando schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:10:
[...]

Wie wat dat de EU dan om de hoek komt kijken. Daar zijn ze doorgaans niet zo dol op monopolies.

Ik zie het nog wel eens gebeuren als Sony echt de discs gaat verbannen, dat ze hun playstations open moeten stellen aan bijv steam/epic/gog etc.
Oja, doet steam deck dat ook? Doet nintendo dat ook?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Amaze86 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 22:35:
[...]

Voor Steam zijn wel codes te koop toch? Daar zit je aan Steam als platform vast maar hoef je niet perse daar te kopen dacht ik. Dat is al een hele grote stap beter dan wat Sony nu doet.

Bij Sony zijn Keys voor de PSN store heel schaars, dat zou zeker opengebroken mogen worden!

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 11-07-2026 23:48 ]

I wake up in the morning and I piss excellence

Amaze86 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 22:35:
[...]

In Theorie ja, maar Steam games kan je overal kopen.
https://www.kinguin.net/

https://www.g2a.com/

Bijv, in hoeverre het legaal allemaal is geen idee.
Maar je kan hier gewoon Steam / Ea games etc games kopen, code verzilveren in de App en klaar.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:04

Vrijdag

De Goede

Steam op de PlayStation zou ik wel heel tof vinden. Met verschillende keysites en Humble en Fanatical bouw je een mooie bibliotheek op.

Gaat nooit gebeuren natuurlijk :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Pagina: 1 ... 141 ... 146 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale edities --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties

LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.