"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
En dat is prima. Zat andere games doen dat wel. Gelukkig krijgen we niet alleen games die zich puur op grafische pracht richten omdat de Pro er is.... dat zou wat zijn.G_Dragon schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 00:33:
[...]
Ik ga er geen uitgebreide discussie over voeren, maar dat was niet wat ik zei! Ik zei alleen dat dit spel de Playstation 5 pro niet gaat uitdagen
Ik houd niet van Zelda franchise, maar vind Kena toch wel gaaf 😄.Gynnad schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 06:24:
[...]
Kena is absoluut een aanrader als je van de Zelda franchise houdt, heeft ook zijn eigen topic: [PS/PC] Kena: Bridge of Spirits
Ontzettend tof dat er een vervolg komt.
GTA6 gaat waarschijnlijk nog eerder uitkomen dan Wolverine. Ik snap nog steeds niet waarom die game zo ongelofelijk vroeg aangekondigd is. Sinds september 2021 is er al nieuws over.Chaoss schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 00:37:
[...]
Iemand vroeg op X aan Insomniac of er vanavond beelden van Wolverine getoond zouden worden, daarop reageerden ze met 'spring 2026'.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
God of War rake 1 - 3 yesss eindelijk, hoe mooi de nieuwe ook zijn. Dit blijven denk ik toch wel mijn favoriete delen
God of War: Sons of Sparta: Nou misschien leuk als tussendoortje een keer
John Wick-game: O vet ben benieuwd.
Kena: Scars of Kosmora: Super vet, moet bekennen ik de eindbaas van deel 1 volgens mij nooit verslagen heb. Vond hem op hard modes te moeilijk en ben uiteindelijk vergeten op een standje makkelijker
Star Wars: Galactic Racer: Ook super leuk
007: First Light: Ook super leuk weer wat beelden hiervan
Vanavond nog maar even kijken wat er nog meer te zien was, maar dit was toch wel 1 van de betere State of Play in tijden weer(Ook al waren een paar spellen al bekend dat ze kwamen).
BigF25 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:04:
Wat was dat project windless joh - een of ander grote kip als main die hordes vijanden afslacht, kwam niet bij
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik kijk enorm uit naar de remakes van God of War en MGS Master Collection 2. Ook John Wick en First Light trekken me enorm. Verder doet GoW Sons of Sparta me vrij weinig. Er zijn al zo enorm veel van deze 2D games de laatste tijd dat ik daar een beetje moe van word persoonlijk. Leuk voor de mensen die geen genoeg kunnen krijgen van dergelijke games.
En MGS 4 Guns of the Patriot... Finally.
Dat zou wel fijn zijn. Ik heb MGS Collection 1 fysiek op de Switch, maar ik denk dat ik Collection 2 liever op de PS5 heb, ik verwacht dat de Switch 2 wel problemen gaat hebben met MGS 4 GotP.Timothy3000 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:27:
Ik hoop wel dat ze die nieuwe MGS collectie met iets meer liefde en zorgvuldigheid behandelen dan die eerste.
Die was op bezoek bij TokonDonstil schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 00:20:
Waar was Wolverine trouwens? Daar zien we verdacht weinig van.
Over het algemeen niet veel soeps voor mezelf als ik eerlijk moet zijn
Castlevania
Rev.Noir lijkt me interessant genoeg
Marvel Tokon, maar geen idee of ik die haal als die uitkomt
Wellicht die gamefreak game
Had wel een nieuwe GoW verwacht, zeker geen remake van de eerste trilogy, maar we gaan zien wat dat brengt.
- Forza Horizon 6
- Tombraider Legacy of Atlantis
- Fable
- Blood of the Dawnwalker
- Wolverine
Maar 007 zag er goed uit. John Wick een aangename verrassing. God of War weet ik eerlijk gezegd niet zo goed want ik heb de eerste drie nooit gespeeld. Alleen de laatste 2.. Die zijn episch (vind ik)
En misschien stiekem toch iets uit het Witcher universum. DLC voor Wild hunt, iets meer van 4 of de remake van 1. Maar dat komt als het komt denk ik dan maar.
Ik vond de state of play verder ook wat magertjes. Eigenlijk alleen John Wick was aan aangename verassing voor mij, wist niet dat dat onderweg was.
Zit zelf vooral op Neo Berlin te wachten dus hoopte op iets op dat front.
[ Voor 7% gewijzigd door Polderviking op 13-02-2026 14:07 ]
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 11-03 22:44
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Gewoon een lekkere casual triple A story driven game. In de gameplay trailer vond ik vooral het rijden erg matig eruit zien. Maar deze story trailer spreekt mij wel heel erg aan. Hoop echt dat het een knaller gaat worden!
Het is mij niet duidelijk of het nu een 'simpele' remaster is of echt een remake in de stijl van FFVII remake.Polderviking schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:03:
Ook heel erg fan van die laatste twee GoW games maar de originele God of War games zijn heel andere games, vind ik zelf niet zo heel boeiend maar deze remake/master zitten zeker wel mensen op te wachten.
In dat laatste geval lijkt het me logisch dat de gameplay juist vergelijkbaar zal zijn aan de Noorse titels.
Hoezo niet duidelijk, overal staat REMAKE in hun aankondigingenJovatov schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:58:
[...]
Het is mij niet duidelijk of het nu een 'simpele' remaster is of echt een remake in de stijl van FFVII remake.
In dat laatste geval lijkt het me logisch dat de gameplay juist vergelijkbaar zal zijn aan de Noorse titels.
Ben wel blij hiermee, had hier al lang op gehoopt. Pas ingestapt bij God Of war en Rangnarok. Als kind/tiener nooit de GOW serie gespeeld
De ene remake is de andere niet he. Is het volledig opnieuw opbouwen maar gameplaytechnisch hetzelfde als origineel (zoals MGS Delta) of is het compleet opnieuw opbouwen met een grove blauwdruk van het origineel maar verder volledig naar huidige tijd gebracht (FFVII remake).Chelseamarre123 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:05:
[...]
Hoezo niet duidelijk, overal staat REMAKE in hun aankondigingen![]()
Ben wel blij hiermee, had hier al lang op gehoopt. Pas ingestapt bij God Of war en Rangnarok. Als kind/tiener nooit de GOW serie gespeeld
Ook in het eerste geval prima wmb hoor. Vorig jsar nog de PS4-remsster van God of War 3 herspeeld en dat was gewoon lekker wegspelen weer.
[ Voor 10% gewijzigd door Jovatov op 13-02-2026 21:15 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nu loopt mijn premium abbo morgen af maar ik zie nergens dat ik hem kan verlengen voor 99 eur
Zien andere dit wel?
PSN ID Binloading_nl
Dat kan je dus doen als die afgelopen is, of te wel vandaag.steefje schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:26:
Ik zie dat er een aanbieding is voor ps plus https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/
Nu loopt mijn premium abbo morgen af maar ik zie nergens dat ik hem kan verlengen voor 99 eur
Zien andere dit wel?
Sony laat je niet echt verlengen(Als je korting wil), Dus op de dag zelf dat het abbo afgelopen is weer opnieuw aanmelden.
Mmm handig maar dank voor je tipCarlos0_0 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:43:
[...]
Dat kan je dus doen als die afgelopen is, of te wel vandaag.
Sony laat je niet echt verlengen(Als je korting wil), Dus op de dag zelf dat het abbo afgelopen is weer opnieuw aanmelden.
Overigens kan je via Kingping voor 80 € 100 € tegoed kopen. Naar mijn weten is dat een legitieme site.
https://www.kinguin.net/c...m=100851984&utm_source=cj
[ Voor 34% gewijzigd door steefje op 14-02-2026 08:50 ]
PSN ID Binloading_nl
Uitverkocht bij die verkoper. Je krijgt hem nog wel in je winkelwagentje. Maar als je betalen wilt klikken zie je dat het uitverkocht is.steefje schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:48:
[...]
Mmm handig maar dank voor je tip
Overigens kan je via Kingping voor 80 € 100 € tegoed kopen. Naar mijn weten is dat een legitieme site.
Goedkoopste is nu €90 (€93 incl ideal transactiekosten). Als je je inschrijft krijg je via de mail ook een 10% kortingscode. Dus dan kom je uit op €84.
Moet je voor jezelf bepalen of je dat een mooie deal vind. Ik wacht nog wel even tot de prijs weer omlaag gaat.
En je abbo loopt ook niet precies om 00:00 af, kan in de loop van de dag gebeuren.steefje schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:48:
[...]
Mmm handig maar dank voor je tip
Dus even een beetje in de gaten houden.
Sony Considering PS6 Delay to 2028 or Even 2029, New Report Says
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zouden er echt gamers bestaan die wachten en wachten en wachten. Op wat eigenlijk? Zo blijf je bezig.CLB schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:46:
Toch maar goed dat ik een PS5 heb gekocht misschien...
Sony Considering PS6 Delay to 2028 or Even 2029, New Report Says
Denk het wel, die wachten nu al op GTA7Lekkerboeie86 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:12:
[...]
Zouden er echt gamers bestaan die wachten en wachten en wachten. Op wat eigenlijk? Zo blijf je bezig.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Van uitstel komt afstel...Lekkerboeie86 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:12:
[...]
Zouden er echt gamers bestaan die wachten en wachten en wachten. Op wat eigenlijk? Zo blijf je bezig.
Dat gezegd hebbende... Met de huidige prijzen voor hardware is uitstel denk ik onvermijdelijk. Weinig animo verwacht ik voor een PS6 met introductieprijs van 1400 euro o.i.d. Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat een PS6 veel zal voorstellen als ze de prijs rond de 600-700 euro willen laten zijn. IK zou het prima vinden om meer uit te geven (heb ook een PS5 Pro), maar veel mensen is meer dan dat gewoon een no-go.
GTA6, of die nu uitkomt op de PS5 voor of tijdens het bestaan van de PS6, geen zorgen; Er komt ook een versie voor de PS6-7-8 en 9 denk ik zo met een ultimate final 240fps versie op de PS10.
*Er vanuit gaande dat er nog fysieke consoles blijven uitkomen in de toekomst...
[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 16-02-2026 17:16 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Je bedoelt de PS-XThalaron schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:14:
[...]
GTA6, of die nu uitkomt op de PS5 voor of tijdens het bestaan van de PS6, geen zorgen; Er komt ook een versie voor de PS6-7-8 en 9 denk ik zo met een ultimate final 240fps versie op de PS10.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 07:56
Nu de volgende generatie consoles waarschijnlijk uitgesteld gaat worden kan ik me niet voorstellen dat mensen tot 2029 gaan wachten om GTA6 te spelen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Inderdaad sowieso niet wachten op gtaChaoss schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:35:
Wachten op GTA6 voor de PS6 zou ik idd nooit doen, ik wacht al lang genoeg... hopelijk komt hij uberhaupt nog in 2026
Nu de volgende generatie consoles waarschijnlijk uitgesteld gaat worden kan ik me nier voorstellen dat mensen tot 2029 gaan wachten om GTA6 te spelen.
Dat wordt nu wel een dingetje ja. Ik had er geen moeite mee om te wachten, maar om de game 3 jaar te laten liggen is wel héél lang. Alles valt of staat met de performance. 30fps op een OLED is gewoon erg taai. Hoop echt op een 40fps mode.Chaoss schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:35:
Nu de volgende generatie consoles waarschijnlijk uitgesteld gaat worden kan ik me niet voorstellen dat mensen tot 2029 gaan wachten om GTA6 te spelen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
- Chaoss
Laten we niet vergeten dat Rockstar het al voor elkaar kreeg om RDR2 op de PS4 uit te brengen. Natuurlijk, in drukke gebieden zoals Saint Denis had je hier en daar wat framedrops, maar verder draaide die game echt als een zonnetje, zeker als je kijkt naar hoe ambitieus en technisch indrukwekkend die game toen wel niet was.
Als ze dát al uit een PS4 konden persen, dan maak ik me over de performance op een PS5 of PS5 Pro eerlijk gezegd totaal geen zorgen. Rockstar kennende weten ze precies hoe ze hardware tot het uiterste moeten benutten.
En het zal misschien geen populaire mening zijn, maar zelfs als de PS6 straks €1500 kost, dan verkoopt die console alsnog wel.
Als ik kijk naar wat een fatsoenlijke PC-upgrade tegenwoordig kost, dan is zo’n console in mijn ogen nog steeds een relatief “betaalbare” instap in high-end gaming.
En laten we eerlijk zijn: er zijn genoeg Tweakers die vanuit pure FOMO of YOLO gewoon dag één op de bestelknop drukken. Kijk maar eens terug naar de Marktplaats prijzen van de base PS5 in coronatijd… die gingen ook voor krankzinnige bedragen van de hand, en toch werden ze verkocht.
Vraag en hype doen soms meer dan gezond verstand.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Precies hierom is de angst natuurlijk gegrond. Een paard en een uitgestrekte vlakte soepel laten draaien is leuk en is de coregameplay van RDR2. GTA's spelen zich hoofdzakelijk af in de stad.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:19:
Waar komt eigenlijk de angst vandaan dat GTA6 slecht zou draaien op een PS5 of PS5 Pro?
Laten we niet vergeten dat Rockstar het al voor elkaar kreeg om RDR2 op de PS4 uit te brengen. Natuurlijk, in drukke gebieden zoals Saint Denis had je hier en daar wat framedrops, maar verder draaide die game echt als een zonnetje, zeker als je kijkt naar hoe ambitieus en technisch indrukwekkend die game toen wel niet was.
Alsof die game alleen maar “een paard en een uitgestrekte vlakte” was. Heb je de game wel eens gespeeld? Die wereld zat vol dynamische NPC’s, complete steden als Saint Denis, complexe AI-systemen, wildlife, weersimulatie, physics, noem maar op. Dus iets minder pessimistisch mag wel.Jovatov schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:37:
[...]
Precies hierom is de angst natuurlijk gegrond. Een paard en een uitgestrekte vlakte soepel laten draaien is leuk en is de coregameplay van RDR2. GTA's spelen zich hoofdzakelijk af in de stad.
In GTA6 is naar verluidt meer dan 2 miljard geïnvesteerd. Een flink deel van dat budget is in de ontwikkeling van een compleet nieuwe engine gegaan. En juist omdat we nog niet precies weten wat die engine allemaal kan, kun je ook niet zomaar stellen dat de PS5 het niet aankan.
Nah GTA 5 kwam ook uit op de Ps3 en Xbox360 en dat was performance technisch echt geen fijne ervaring.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:19:
Waar komt eigenlijk de angst vandaan dat GTA6 slecht zou draaien op een PS5 of PS5 Pro?
Zeker op launch waren dips naar 20 fps geen uitzondering. Ik zou er daarom niet zomaar vanuit gaan dat dit op de PS5 heel anders gaat zijn. Ik vind 30 FPS prima maar ik denk dat we blij mogen zijn als hij daar stabiel op draait en de details van de trailer bevat.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
VRR op de PS5 werkt pas vanaf 48fps. Voor 40fps op een 120hz scherm is VRR ook niet nodig.Chaoss schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:07:
Ik heb een Pro dus ik hoop ook op 40fps zodat ik VRR kan gebruiken, moet te doen zijn
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
- Chaoss
Toch heb ik destijds met voll teugen genoten van GTA5 of de PS3, en dat is uiteindelijk het belangrijkste. Uiteraard zijn we tegenwoordig meer gewend omdat best wel veel ooenwereld games VRR hebben of zelfs 60fps.Donstil schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:10:
[...]
Nah GTA 5 kwam ook uit op de Ps3 en Xbox360 en dat was performance technisch echt geen fijne ervaring.
Zeker op launch waren dips naar 20 fps geen uitzondering. Ik zou er daarom niet zomaar vanuit gaan dat dit op de PS5 heel anders gaat zijn. Ik vind 30 FPS prima maar ik denk dat we blij mogen zijn als hij daar stabiel op draait en de details van de trailer bevat.
Uuteindeljjk draaide GTA5 wel beter na een aantal updates en de PS4 en 5 versie draaiden helemaal goed. De grafische verbeteringen van de latere versie's vond ik dan weer verwaarloosbaar.
Ja ik heb er ook wel van genoten hoor, maar het een heft het ander niet op natuurlijk.Chaoss schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:19:
[...]
Toch heb ik destijds met voll teugen genoten van GTA5 of de PS3, en dat is uiteindelijk het belangrijkste. Uiteraard zijn we tegenwoordig meer gewend omdat best wel veel ooenwereld games VRR hebben of zelfs 60fps.
Ik ben zo iemand die nog prima kan wennen aan 30 FPS overigens, als ik dat een uurtje speel heb ik het niet meer door, dus GTA6 komt er hier zeker, ook op 30 FPS op de Ps5 pro
Oh ja wat was dat jammer... Weet je ook nog dat amper twee maanden na de release van GTA5 de PlayStation 4 al in de winkels lag?Donstil schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:10:
[...]
Nah GTA 5 kwam ook uit op de Ps3 en Xbox360 en dat was performance technisch echt geen fijne ervaring.
GTA 5 was een cross-gen titel op het einde van de levenscyclus van de PS3. Dat zo’n gigantische open wereld überhaupt nog zo goed draaide op de PlayStation 3 zegt eigenlijk al alles.
Je schrijft het aanvallend, is dat perse nodig?ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:26:
[...]
Oh ja wat was dat jammer... Weet je ook nog dat amper twee maanden na de release van GTA5 de PlayStation 4 al in de winkels lag?
Ik ben helemaal niet vergeten dat "amper twee maanden" na die release de Playstation 4 uit kwam, alleen de daadwerkelijke Playstation 4 release kwam pas een jaar later.
Nou dat "goed draaien" betwijfel ik dus hierboven, ik vond persoonlijk van niet dus hoop dat ze GTA6 in een betere staat uitbrengen.GTA 5 was een cross-gen titel op het einde van de levenscyclus van de PS3. Dat zo’n gigantische open wereld überhaupt nog zo goed draaide op de PlayStation 3 zegt eigenlijk al alles.
De PS4 kwam in november 2013 uit, dus zo “een jaar later” was dat niet. Dat GTA V pas later een specifieke PS4 versie kreeg klopt, maar dat is iets anders dan doen alsof de console er toen nog niet was waar je prima GTA5 op kon spelen.Donstil schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:44:
[...]
Je schrijft het aanvallend, is dat perse nodig?
Ik ben helemaal niet vergeten dat "amper twee maanden" na die release de Playstation 4 uit kwam, alleen de daadwerkelijke Playstation 4 release kwam pas een jaar later.
[...]
Nou dat "goed draaien" betwijfel ik dus hierboven, ik vond persoonlijk van niet dus hoop dat ze GTA6 in een betere staat uitbrengen.
Hoe dan ook laten we de moed er een beetje in houden. We weten eigenlijk nog amper iets over de game, behalve wat ze ons in de trailers hebben laten zien en dat is vooral marketing en geen eindproduct.
Ik heb er zelf ook hoge verwachtingen van GTA6, maar eerlijk gezegd maak ik me minder druk om de performance. Natuurlijk moet het soepel draaien, maar als ze de wereld zo mooi en ambitieus mogelijk neerzetten vind ik dat belangrijker.
Tegen de tijd dat de PlayStation 6 er is, krijgen we toch weer een “definitive”, “enhanced” of “ultimate” editie. Dat kunstje kennen we inmiddels wel.
Ik doe niet alsof de console er niet was, het doet er alleen helemaal niet toe omdat de daadwerkelijke Playstation 4 versie pas een jaar later kwam. De Playstation 3 versie deed het niet eens op de Playstation 4 als ik het mij goed kan herinneren.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:59:
[...]
De PS4 kwam in november 2013 uit, dus zo “een jaar later” was dat niet. Dat GTA V pas later een specifieke PS4 versie kreeg klopt, maar dat is iets anders dan doen alsof de console er toen nog niet was waar je prima GTA5 op kon spelen.
GTA 5 is ook nu nog steeds prima te spelen. Leuke single player!Shaker74 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:51:
Ik vind dit wel mooi. Ik heb werkelijk nog nooit een GTA game gespeeld.Maar door de hype die onstaan is kan ik niet wachten te starten met GTA6....
Houden zo! Als GTA 6 straks wéér wordt uitgesteld, zit jij in ieder geval niet met een kater van jewelste.Timothy3000 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:04:
Ik wacht sowieso gewoon lekker op een versie op nextgen console. Zitten er ook wat patches en extra content achter. De hype is er hier nog niet.
Ik ga ’m daarentegen op dag één binnen halen. Waarschijnlijk eerst digitaal, zodat ik geen seconde hoef te wachten op de postbode. Paar dagen vrij nemen, rolluiken dicht, en alleen maar gamen.
Deze game is voor mij simpelweg te groot om te laten liggen.
Ik heb er ook enorm van genoten, en niks gemerkt naar mijn weten van die eventuele framedrops.Chaoss schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:19:
[...]
Toch heb ik destijds met voll teugen genoten van GTA5 of de PS3, en dat is uiteindelijk het belangrijkste. Uiteraard zijn we tegenwoordig meer gewend omdat best wel veel ooenwereld games VRR hebben of zelfs 60fps.
Uuteindeljjk draaide GTA5 wel beter na een aantal updates en de PS4 en 5 versie draaiden helemaal goed. De grafische verbeteringen van de latere versie's vond ik dan weer verwaarloosbaar.
Ik heb gelukkig niet zo gevoelig hierop, kom nog uit tijdperk met gameboy / nintendo / Super Nintendo enzo. Dat waren nog hele andere tijden(Dan werkt gta5 op de ps3 gewoon prima
Dus ja wachten op een ps6 versie nee, dan moet ik wellicht veel te lang nog wachten.
Het zal meer dan prima draaien, daar ben ik zeker niet bang voor.
Ik ben niet pessimistisch. Ik probeerde alleen aan te voeren waar angst voor slechte performance op gebaseerd kan zijn.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:39:
[...]
Alsof die game alleen maar “een paard en een uitgestrekte vlakte” was. Heb je de game wel eens gespeeld? Die wereld zat vol dynamische NPC’s, complete steden als Saint Denis, complexe AI-systemen, wildlife, weersimulatie, physics, noem maar op. Dus iets minder pessimistisch mag wel.
RDR2 is onmiskenbaar een knappe game, maar deze had op de base PS4 wel last van framedrops in drukke steden.
Precies we weten het niet van GTA 6, we moeten het doen met de dingen die we wel weten, zoals de eerdere releases.In GTA6 is naar verluidt meer dan 2 miljard geïnvesteerd. Een flink deel van dat budget is in de ontwikkeling van een compleet nieuwe engine gegaan. En juist omdat we nog niet precies weten wat die engine allemaal kan, kun je ook niet zomaar stellen dat de PS5 het niet aankan.
Conclusies kan je niet trekken inderdaad, het blijft speculatie. Helemaal eens.
Ik denk dat veel van die negatieve aannames over de performance van GTA6 gewoon voorbarig zijn. Als je bij release de allerbeste ervaring wilt, dan is een PlayStation 5 Pro natuurlijk de meest logische keuze. Een 60 fps modus op de standaard PS5 zit er waarschijnlijk niet in. Maar zelfs als het uiteindelijk op de PS5 Pro 30 fps wordt, betekent dat niet automatisch dat het een slechte ervaring is en zal ik niet meteen teleurgesteld zijn.Jovatov schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:12:
[...]
Ik ben niet pessimistisch. Ik probeerde alleen aan te voeren waar angst voor slechte performance op gebaseerd kan zijn.
RDR2 is onmiskenbaar een knappe game, maar deze had op de base PS4 wel last van framedrops in drukke steden.
[...]
Precies we weten het niet van GTA 6, we moeten het doen met de dingen die we wel weten, zoals de eerdere releases.
Conclusies kan je niet trekken inderdaad, het blijft speculatie. Helemaal eens.
Persoonlijk heb ik liever dat ze, desnoods ten koste van wat performance, zoveel mogelijk content en detail in de game stoppen. Want dit is zo’n game die ik toch weer opnieuw ga spelen op een volgende generatie PlayStation en ik haat het om te lezen dat ze delen van de map of andere content geschrapt hebben.
Spec van de console en of PC heeft niks te maken met de stabilitieit van de scipt/code van het spel zelf.
En voor hetzelfde geld is GTA VI 30 fps ook op de Pro.
Ik game normaal op een LG 77 Inch 4K 120Hz OLED, maar ik heb vorige week een Samsung S94F 42 Inch 4K 144Hz voor €539,10 bij Samsung kunnen kopen. Deze ga ik als monitor gebruiken, ik ben dus benieuwd.sacaji schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:16:
Zijn er toevallig mensen die op een (qd)-oled monitor gamen? Speel nu op mijn tv s95d, maar moet er wel dichtbij op zitten voor shooters. Zit te dubben om een 27” te halen (pg27ucdm) maar zoek naar ervaringen in het algemeen van mensen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dat is niet voorbarig, maar ligt in lijn der verwachting. Rockstar heeft nog nooit een game op een console gereleased met een 60fps mode.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:00:
[...]
Ik denk dat veel van die negatieve aannames over de performance van GTA6 gewoon voorbarig zijn.
De PS5Pro zal de beste beeldkwaliteit en performance neerzetten, maar dat zal marginaal zijn zoals bij heel veel games. Het is zeer aannemelijk dat ook de Pro geen 60fps mode zal hebben. Laten we hopen op een 40fps mode voor zowel de PS5 als Pro.
Of 30fps een probleem is moet je voor jezelf uitmaken. Op de PS4 vond ik 30fps prima. Dat werd wel anders toen ik van een LCD tv naar een OLED tv ging. 30fps daarop voelt veel minder smooth dan op een LCD tv.
Het zal geen dealbreker zijn, maar ik zou niet echt heel blij worden van weer 30fps.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Mensen die nu een PS5 of Pro hebben en zeggen dat ze gaan wachten op een PS6 om GTA6 te spelen, houden alleen zichzelf voor de gek.
Edit: Mensen vergeten even dat de GTA die ze nu spelen, officieel is ontwikkeld voor consoles met MAAR 512MB ram. Just think about that for a second. De engine is ook compleet geëvalueerd natuurlijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Vanduul42 op 18-02-2026 09:11 ]
Ik heb GTA V destijds gespeeld én voltooid op de PS3 Slim en vond dat prima te doen. Later nog eens op pc en PS5 gespeeld en de ervaring was er niet compleet anders door.Donstil schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:10:
[...]
Ik maak me dus geen zorgen.
En ik zit nog steeds te twijfelen of ik een slim of pro moet kopenYonix schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:55:
[...]
Ik heb GTA V destijds gespeeld én voltooid op de PS3 Slim en vond dat prima te doen. Later nog eens op pc en PS5 gespeeld en de ervaring was er niet compleet anders door.
Ik maak me dus geen zorgen.
De reacties/feedback/reviews die ik lees zijn 50/50, maakt het er niet 'makkelijker' op.
The best is yet to come
Als je zelf een 4k oled 120hz vrr tv heb en je kan het betalen > pro. Anders voldoet een base ps5 prima en heb je meer winst als je je tv upgrade naar een oled.Dean Martin schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:12:
[...]
En ik zit nog steeds te twijfelen of ik een slim of pro moet kopen![]()
De reacties/feedback/reviews die ik lees zijn 50/50, maakt het er niet 'makkelijker' op.
Ik heb zelf een pro
Als je geen boterham minder eet van €750 voor een console (plus spellen, een eventueel Plus abbo etc.) dan lekker de Pro kopen.Dean Martin schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:12:
[...]
Als je een Pro koopt en je kan daardoor de huur of een niertransplantatie voor jezelf of je kinderen niet betalen, dan moet je je prioriteiten even overwegen
[ Voor 24% gewijzigd door Vrijdag op 18-02-2026 09:36 ]
Als het mogelijk is de PRO. Zeker gezien de PS6 waarschijnlijk nog een tijd op zich laat wachten. Zo goed mogelijke machine om de tijd door te komen. En dat gaat met de PRO zeker!Dean Martin schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:12:
[...]
Ik heb een Pro, maar als je niet uren en uren speelt, is het eerlijk gezegd de upgrade niet waard. Maar het is wel een lekker gevoel wetende dat je de snelste machine hebt.Dean Martin schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:12:
[...]
Ik hoop eigenlijk helemaal nergens op. Eerst maar eens zien of GTA6 dit jaar überhaupt uitkomt, dat zou al heel wat zijn. Mijn PS5 Pro staat er in ieder geval klaar voor, en als de PS6 straks verschijnt, dan speel ik ’m daar weer op. Maar wachten? Zeker niet.Hulleman schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:21:
[...]
De PS5Pro zal de beste beeldkwaliteit en performance neerzetten, maar dat zal marginaal zijn zoals bij heel veel games. Het is zeer aannemelijk dat ook de Pro geen 60fps mode zal hebben. Laten we hopen op een 40fps mode voor zowel de PS5 als Pro.
Als GTA6 uitkomt, staat de halve wereld even stil. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen dan denken: “Laat ik nog even wachten op een 60 fps-modus.” Dan wil je toch gewoon spelen.
Wat ik begrijp is dat het alleen voor de echte techgeeks etc echt een meerwaarde heeft om een Pro te halen ten opzichte van een normale ps5 omdat de verschillen zo minimaal merkbaar zijn voor de meeste gamers. Of je moet echt je geld niet op kunnen maken zou ik ook gewoon altijd voor de beste editie gaan natuurlijk, maar zelf heb ik die honderden euros extra er niet voor over. Ik heb meerdere keren de pro getest met games bij een vriend en als ik dan thuis speel merk ik echt het verschil niet, maar als je ze naast elkaar zet kan je het wel zien natuurlijk.Dean Martin schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:12:
[...]
Zou eerder dat geld besteden aan wat extra nieuwe games ofzo.
Blijft persoonlijke keuze maar test het eerst is uit als je de mogelijkheid hebt zou ik zeggen.
Verwacht allen niet zo'n verschil als bij de ps4 naar ps4 pro, dat was wel echt een flinke upgrade.
[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 18-02-2026 10:11 ]
Playstation 5
Rockstar kennende zorgen ze er inderdaad wel voor dat hun spellen goed draaien; daarin hebben ze nog niet vaak teleurgesteld. Je noemt met Red Dead Redemption 2 het perfecte voorbeeld: een spel dat is uitgebracht op de vorige generatie hardware, maar tot op de dag van vandaag nog steeds een van de mooiste games is. Eerlijk gezegd zijn er naast Rockstar maar weinig ontwikkelaars die zoveel potentie uit de consoles weten te halen. Ik zou persoonlijk willen dat meer studio's dit deden.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:19:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De PRO is meer toekomst proof. De ontwikkelingen met de games gaan door en ze blijven de grenzen opzoeken. En de console die je nu koopt moet nog even een tijdje mee omdat ik de PS6 pas in 2029 verwacht.Lapras schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:50:
[...]
Ik heb een Pro, maar als je niet uren en uren speelt, is het eerlijk gezegd de upgrade niet waard. Maar het is wel een lekker gevoel wetende dat je de snelste machine hebt.
Maar ik merk zelf wel degelijk verschil tussen de OG en de PRO. Ik speel b.v. veel Skull and Bones. Deze loopt aanzienlijk beter op de PRO dan voorheen op de OG. Zeker met massale zeeslagen. Daar kreeg ik vaak framedrops. Mogelijk is het verschil bij andere games minder merkbaar. Ik heb iig geen spijt van mijn aankoop toen.
denk dat zn upgrade/koop van een Pro ook wel staat en valt met de rest, daarmee bedoel ik, wat zijn bv de specs van je TV en ga je "enhanced" ps5 pro games spelen. Als ik bv kijk naar fifa26, ziet er heel gelikt uit op een oled tv en pro. Maar wat je zegt, het verschil zal er zijn, maar als je niet naast elkaar zet weet je het ook niet.Stylze schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:53:
[...]
Wat ik begrijp is dat het alleen voor de echte techgeeks etc echt een meerwaarde heeft om een Pro te halen ten opzichte van een normale ps5 omdat de verschillen zo minimaal merkbaar zijn voor de meeste gamers. Of je moet echt je geld niet op kunnen maken zou ik ook gewoon altijd voor de beste editie gaan natuurlijk, maar zelf heb ik die honderden euros extra er niet voor over. Ik heb meerdere keren de pro getest met games bij een vriend en als ik dan thuis speel merk ik echt het verschil niet, maar als je ze naast elkaar zet kan je het wel zien natuurlijk.
Zou eerder dat geld besteden aan wat extra nieuwe games ofzo.
Blijft persoonlijke keuze maar test het eerst is uit als je de mogelijkheid hebt zou ik zeggen.
Verwacht allen niet zo'n verschil als bij de ps4 naar ps4 pro, dat was wel echt een flinke upgrade.
no comment
Echt een enorm roze bril. RDR2 is specifiek een voorbeeld dat (naast een prachtige game) óók framedrops had op de base PS4.G_Dragon schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:15:
[...]
Rockstar kennende zorgen ze er inderdaad wel voor dat hun spellen goed draaien; daarin hebben ze nog niet vaak teleurgesteld. Je noemt met Red Dead Redemption 2 het perfecte voorbeeld: een spel dat is uitgebracht op de vorige generatie hardware, maar tot op de dag van vandaag nog steeds een van de mooiste games is. Eerlijk gezegd zijn er naast Rockstar maar weinig ontwikkelaars die zoveel potentie uit de consoles weten te halen. Ik zou persoonlijk willen dat meer studio's dit deden.
En de GTA Definitive trilogie die voor PS5 werd uitgebracht blonk ook niet uit in technische vernuftigheid. En dat is dan de enige (soortvan) nieuwe game die voor deze console is uitgebracht
[ Voor 4% gewijzigd door Jovatov op 18-02-2026 11:31 ]
Ik zeg ook nergens dat je moet wachten met spelen. Persoonlijk voel ik die hype nog niet zo, maar dat zal wellicht aan m'n leeftijd liggen (achter in de 30)ZesBarkiePK schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:51:
[...]
Ik hoop eigenlijk helemaal nergens op. Eerst maar eens zien of GTA6 dit jaar überhaupt uitkomt, dat zou al heel wat zijn. Mijn PS5 Pro staat er in ieder geval klaar voor, en als de PS6 straks verschijnt, dan speel ik ’m daar weer op. Maar wachten? Zeker niet.
Als GTA6 uitkomt, staat de halve wereld even stil. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen dan denken: “Laat ik nog even wachten op een 60 fps-modus.” Dan wil je toch gewoon spelen.
Ik heb een 'oudje' dat nog prima werkt, een Samsung QE65Q6F. Maar zodra deze kapot gaat komt er een nieuwe die voldoet aan de huidige maatstaven natuurlijk.nDirect090 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:31:
[...]
Als je zelf een 4k oled 120hz vrr tv heb en je kan het betalen > pro. Anders voldoet een base ps5 prima en heb je meer winst als je je tv upgrade naar een oled.
Ik heb zelf een pro
The best is yet to come
Ik ga er geen boterham minder van eten neeVrijdag schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:34:
[...]
Als je geen boterham minder eet van €750 voor een console (plus spellen, een eventueel Plus abbo etc.) dan lekker de Pro kopen.
Als je een Pro koopt en je kan daardoor de huur of een niertransplantatie voor jezelf of je kinderen niet betalen, dan moet je je prioriteiten even overwegen
Maar ik ken mezelf en dacht dat nu eens een keer niet te doen, en tevreden te zijn met de slim. Maar dan blijft het toch knagen waarschijnlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 18-02-2026 12:20 ]
The best is yet to come
En dit soort reacties doet me dan toch twijfelenLapras schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:50:
[...]
Ik heb een Pro, maar als je niet uren en uren speelt, is het eerlijk gezegd de upgrade niet waard. Maar het is wel een lekker gevoel wetende dat je de snelste machine hebt.
The best is yet to come
Ik zal je helpenDean Martin schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:20:
[...]
Ik ga er geen boterham minder van eten nee![]()
Maar ik ken mezelf en dacht dat nu eens een keer niet te doen, en tevreden te zijn met de slim. Maar dan blijft het toch knagen waarschijnlijk.
Poll: Moet Dean Martin een PS5 Pro kopen?
• Ja!
• Neen!
• Bouw een pc
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Because there is no pressure like peer pressure
Vrijdag schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:31:
[...]
Ik zal je helpen
Poll: Moet Dean Martin een PS5 Pro kopen?
• Ja!
• Neen!
• Bouw een pc
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Because there is no pressure like peer pressure
The best is yet to come
PSN: AreVeeDee
Heb ook zoiets gedaan maar dan andersom.AreVeeDee schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:03:
Stond voor dezelfde keuze. Heb een LG OLED C4 en ‘gewoon’ de Pro gekocht. Dan weet ik zeker dat het achteraf niet gaat knagen. Het geld dat ik extra uitgeef merk ik toch niet meer. Geldontwaarding is een ding tegenwoordig, dus het kan maar beter rollen.
Misschien kan je het op deze manier aan jezelf verkopen: base PS5 heeft 825gb, wil je een 2tb ssd erin stoppen kost je dat nu ong 230,- extra voor een SSD (gezien de prijzen enorm zijn gestegen). De pro komt direct al met een 2TB. Dan kan je beter voor de PRO gaan gezien daar al meer opslag inzit en dus het verschil in prijs niet zo groot is in de praktijkDean Martin schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:21:
[...]
En dit soort reacties doet me dan toch twijfelen(en dit soort reacties zijn uiteraard helemaal prima he).
Stiekem heb ik de beslissing al wel gemaaktnDirect090 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:28:
[...]
Misschien kan je het op deze manier aan jezelf verkopen: base PS5 heeft 825gb, wil je een 2tb ssd erin stoppen kost je dat nu ong 230,- extra voor een SSD (gezien de prijzen enorm zijn gestegen). De pro komt direct al met een 2TB. Dan kan je beter voor de PRO gaan gezien daar al meer opslag inzit en dus het verschil in prijs niet zo groot is in de praktijk
Mijn 'manco' is dat het altijd zo gaat, bij alles. Terwijl de basis waarschijnlijk ook meer dan goed genoeg is voor me.
The best is yet to come
PSN : Geraedus
Bij de 4 serie kan je beter voor de G serie gaan, die had last volgens mij van groen achtige kleuren ofzo(Misschien wat opgelost in firmware updates).Geraedus schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:04:
Het kriebelt om met de credit card te gaan zwaaien om ook maar een LG 65 Inch C4 aan te schaffen zodat de Pro beter tot zijn recht komt 👌
Of ga gelijk voor de C5, aangezien dit jaar de c6 komt al weer bijna.
Herken het wel ja, maar op de een of andere manier ben ik achteraf altijd wel tevreden met die keuze. Je hebt dan niet meer "wat als" want je hebt al het beste.Dean Martin schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:34:
[...]
Stiekem heb ik de beslissing al wel gemaakt![]()
Mijn 'manco' is dat het altijd zo gaat, bij alles. Terwijl de basis waarschijnlijk ook meer dan goed genoeg is voor me.
Ik zou het een tijd geleden hiermee eens zijn geweest, maar tegenwoordig met glasvezel heb je een volledige game in no-time binnen gehengeld, waarmee het argument van 2TB in een Pro geen hout meer snijdt. En vooral nu de prijzen zo gestegen zijn.nDirect090 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:28:
[...]
Misschien kan je het op deze manier aan jezelf verkopen: base PS5 heeft 825gb, wil je een 2tb ssd erin stoppen kost je dat nu ong 230,- extra voor een SSD (gezien de prijzen enorm zijn gestegen). De pro komt direct al met een 2TB. Dan kan je beter voor de PRO gaan gezien daar al meer opslag inzit en dus het verschil in prijs niet zo groot is in de praktijk
Voor mij persoonlijk was de rest van de Pro ook niet voldoende voor de enorme meerprijs t.o.v. een normale PS5. Zodra ik speel ga ik op in de game en zie ik het toch niet.
Ik heb vorig jaar deze gekocht voor €149. Dat ding kost nu gewoon bijna net zoveel als een nieuwe PS5 Slim DigitalnDirect090 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:28:
[...]
Ja bizar, ik overweeg de mijne uit de PS5 pro te halen en in de PC te stoppen. Ik heb aan 2TB genoeg opzich, en dan hoef ik geen nieuwe te kopen voor de PC. Want met deze prijzen wil ik dat echt niet..Vrijdag schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:37:
[...]
Ik heb vorig jaar deze gekocht voor €149. Dat ding kost nu gewoon bijna net zoveel als een nieuwe PS5 Slim Digital
https://x.com/idlesloth84_/status/2024557488368988458?s=46
Maar fijn dat Sony wel kansen ziet voor Marathon en de coop Horizon game…
Sony is shutting down Bluepoint Games, the studio behind the Demon's Souls and Shadow of the Colossus remakes. Sony first acquired Bluepoint in 2021, and is now closing the studio less than 5 years later https://t.co/a7ODV0SzWi pic.twitter.com/aPuH3KfUtL
— Tom Warren (@tomwarren) 19 februari 2026
[ Voor 45% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-02-2026 20:17 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Voor wie hem gaat spelen heel veel plezier!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Sony is helemaal de weg kwijt.uchiha tijntje schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:04:
Ah Bluepoint games wordt gesloten…
Beter gewoon (op zaterdag) bij een autodealer gaan werken dan.G_Dragon schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:07:
Sinds vandaag is Car Dealer Simulator verkrijgbaar op de Playstation 4 en Playstation 5, ik zit zelf al sinds juni vorig jaar te wachten op de Xbox versie. Die er ook snel aankomt want ze zijn bijna klaar met het laatste papierwerk met Microsoft, maar Sony was gewoon sneller en makkelijker dus daarom is de Playstation versie uit.
Voor wie hem gaat spelen heel veel plezier!
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Die maakten vooral remakes toch?uchiha tijntje schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:04:
[X]
Ja, maar wel zeer geslaagde remakes. Nu waren ze door Sony op een God of War live service game gezet. (Vast niet hun eigen keuze). Stekker is daar uitgetrokken en studio dus dicht. Goed bezig Sony...
[ Voor 30% gewijzigd door Carlos0_0 op 19-02-2026 23:17 ]
Bluepoint maakte vooral remakes. Zij wilden wel een eigen game maken en laat dat misschien dan die GoW Live service game zijn geweest. Waarom ik dit zeg? Bluepoint heeft ook aan verschillende GoW games meegewerkt namelijk en ook enkele remasters als ik me niet vergis. Die GoW live service game zou zomaar hun eigen project kunnen zijn geweest omdat ze ermee bekend waren.uchiha tijntje schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:04:
[X]
Maar Bluepoint gaan vergelijken met Bungie is natuurlijk complete onzin. Ik was zelf wel erg benieuwd naar het volgend project van Bluepoint, maar voor mij persoonlijk was het nou ook weer niet de studio die het voor mij echt moest gaan doen.
https://www.reddit.com/r/...ng_has_changed_since_our/
Misschien kwam dit project gewoon niet van de grond?Bluepoint Games: "Nothing has changed since our statement that we are working on an original title. Everything takes time. We are committed to sharpening our skills."
Het kan prima zijn dat dit niet goed ging. Waarom een studio daarna wordt gesloten is mij een raadsel, maar er zullen vast verschillende redenen voor zijn. Gelukkig kunnen meestal veel devs gewoon aan de slag bij andere studio's of worden er intern nieuwe studio's gevormd. Het kan ook vaak zijn dat intern niet iedereen dezelfde gedachtegang heeft. Wie weet was er wel een deel die juist zich wilde blijven richten op remakes en een ander deel een eigen creatie (in dit geval van een bestaande IP).
s=20https://x.com/oliver_drk/status/2024640356139126995?s=20
[ Voor 24% gewijzigd door Vanduul42 op 20-02-2026 09:47 ]
Volgens mij is het veiliger om gewoon te partneren met anders studios en die onder je eigen label een game te laten maken. Zoals Arrowhead met Helldivers, Kojima met Death Stranding en Ember Lab met Kena. Dat lijkt beter te werken.
Ontzettend zonde van Bluepoint. De Shadow of the Colossus remake was geweldig.
Vind dat het net dik tegenvalt met die extreem goede games. Zeker deze generatie Playstation blijf ik op mijn honger zitten.giantgiantus schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:22:
Waarom maken mensen zich zo zorgen om een studiootje meer of minder. Wat ik zie is dat er een gigantische hoeveelheid extreem goede games uitkomen. Als je kijkt naar de afgelopen jaren maar ook weer naar 2026 is het allemaal maar moeilijk bij te houden hoeveel goed er uitkomt. Wat maakt het dan uit dat een studio stopt die niets heeft gepresteerd de afgelopen jaren?
Demon Souls remake 👌🏻giantgiantus schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:22:
Waarom maken mensen zich zo zorgen om een studiootje meer of minder. Wat ik zie is dat er een gigantische hoeveelheid extreem goede games uitkomen. Als je kijkt naar de afgelopen jaren maar ook weer naar 2026 is het allemaal maar moeilijk bij te houden hoeveel goed er uitkomt. Wat maakt het dan uit dat een studio stopt die niets heeft gepresteerd de afgelopen jaren?
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.