Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:55:
Ik wilde de PS5 patch (en dan meteen N+) voor Horizon Forbidden West installeren. Geen ruimte :') Wel installeren van de basegame, maar voor de patch moest er nog eens 200gb worden gedownload. Maar ja, wat moest ik er dan af gooien? Dat was nog een afweging. Uiteindelijk A Plague Tale, want daar was ik nog niet in begonnen. En Call of Duty Black Ops 6. Heb ik al meer dan een maand niet meer aangeraakt. Leverde me zomaar bijna 250gb aan ruimte op samen.

Wel aardig dat bij het importeren van de saves en starten van de laatste PS4 save ik meteen ook alle trophies (incl platinum) er bij kreeg. Niet dat ik het daarom deed maar is wel geinig.

Nu dus eens beginnen aan N+ en de Burning Shores. Zag dat die nu in de sale voor een tientje is.
Niet al je spellen op je console bewaren, spel uitspelen en eraf gooien ;).
Dan pas door naar een andere single player game, en eventueel een multi player spelletje kan je dan prima bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Oké, ‘The Precinct’ is leuk; lekker politieagentje spelen. :D

Helaas wel 30 fps, maar dat stoort niet - imho. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:24
Yonix schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:59:

[YouTube: The Precinct - Official Launch Trailer]
Zojuist aan begonnen, lang op gewacht..

Inderdaad stoort 30fps niet bij dit spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:07
DM89 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:47:
[...]

Zojuist aan begonnen, lang op gewacht..

Inderdaad stoort 30fps niet bij dit spel :)
Deze dagen ook even aanschaffen denk ik, maar eerst even wat livestreams kijken. Ik ben alleen een beetje bang dat het na een korte tijd al een beetje hetzelfde wordt en wat saai kan worden.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 12:39

Vliegvlug

Flight Simple

Vrijdag schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:44:
[...]

Als mijn vakantiegeld is gestort wilde ik deze aanschaffen: uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB :)
Heb nog niet zo lang een PS5 dus nog geen ruimtegebrek maar had er wel al even kort naar gekeken en gezien dat het een extra slot is en je de opslagruimte er dus ook helemaal bij krijgt en niet eerst de oude meuk van de oorspronkelijke harddisk hoeft over te kopiëren. Dat is erg fijn! :)

Vraagje; waarom ga je specifiek voor deze uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB?
En kan elke M.2 SSD in de PS5 worde gebruikt of zijn er nog specifiek door Sony gecertificeerde nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 09:59
Yonix schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:59:

[YouTube: The Precinct - Official Launch Trailer]
Erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben enthousiast geraakt na de eerste trailers, maar weinig meer van gehoord daarna. Dat zegt meestal wel iets..

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:08
Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:07:
En kan elke M.2 SSD in de PS5 worde gebruikt of zijn er nog specifiek door Sony gecertificeerde nodig?
Je zou verwachten dat Sony dat wel ergens op hun website zou vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Zoals ik al zei had ik er alleen nog even kort naar gekeken. :)
Maar dank voor de link! (y)

Alleen heb je na het lezen daarvan alsnog geen zekerheid dat het gaat gaat werken want er staat het volgende:
SIE kan niet garanderen dat alle M.2 SSD's die aan de beschreven specificaties voldoen, met je systeem zullen werken en accepteert geen verantwoordelijkheid voor de selectie, prestaties of het gebruik van producten van derden.

Ik kan geen door Sony zelf verkochte SSD vinden dus ben je blijkbaar altijd aangewezen op derde partijen.
Zou fijn zijn als ze tenminste een lijst geven met gecertificeerde of geteste producten, zoals je bijvoorbeeld wel hebt voor geheugen en mobo’s.
Maar die zijn er blijkbaar niet, wordt een kwestie van afgaan op de ervaringen van de community dus. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:48

Vrijdag

De Zwarte

Carlos0_0 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:50:
[...]

Niet al je spellen op je console bewaren, spel uitspelen en eraf gooien ;).
Dan pas door naar een andere single player game, en eventueel een multi player spelletje kan je dan prima bewaren.
Spellen worden ook steeds groter. Op mijn PS3 (die ik héél sporadisch nog wel eens gebruik) heb ik echt tientallen spellen geïnstalleerd staan. Op de PS4 staan er ook erg veel.

Soms (of eigenlijk continu) heb ik een soort gaming ADHD en speel ik zowat om de dag een ander spel. Variërend van Tony Hawk, Diablo 3, CoD, Space Marine 3 en nog een hoop andere titels door elkaar. Op de PS4 was dat een stukje makkelijker om te doen aangezien ze minder ruimte in beslag namen en ik er een 2TB hdd in had gezet.

Op de standaardopslag van de PS5 is minder ruimte en de spellen zijn dus ook groter. En nu moet ik keuzes maken :X VOordeel van de PS5 is dat een spel opnieuw downloaden en installeren tenminste lekker rap gaat, itt de PS4. Gecombineerd met 1gbit glasvezel maakt dat het er wat makkelijker op.

Gisteren begonnen in de Burning Shores uitbreiding van HFW. Moest weer even aan de controls wennen maar het is weer fijn om in die wereld terug te zijn. Wat ook fijn is, is dat het spel dus twee installaties heeft. PS4 en PS5 en dat je de PS4 versie erna dus gewoon kan verwijderen.
Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:07:
[...]

Heb nog niet zo lang een PS5 dus nog geen ruimtegebrek maar had er wel al even kort naar gekeken en gezien dat het een extra slot is en je de opslagruimte er dus ook helemaal bij krijgt en niet eerst de oude meuk van de oorspronkelijke harddisk hoeft over te kopiëren. Dat is erg fijn! :)

Vraagje; waarom ga je specifiek voor deze uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB?
Nou, omdat deze ssd (op papier) prima specs heeft, niet al te duur is en al een heatsink fabriek af heeft. En ook geschikt is voor de PS5. Dus een kwestie van de cover er af, ssd er in prikken en gaan met die hi-res textures :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lariekoek
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15-05 00:56
Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:54:
[...]

Zoals ik al zei had ik er alleen nog even kort naar gekeken. :)
Maar dank voor de link! (y)

Alleen heb je na het lezen daarvan alsnog geen zekerheid dat het gaat gaat werken want er staat het volgende:
SIE kan niet garanderen dat alle M.2 SSD's die aan de beschreven specificaties voldoen, met je systeem zullen werken en accepteert geen verantwoordelijkheid voor de selectie, prestaties of het gebruik van producten van derden.

Ik kan geen door Sony zelf verkochte SSD vinden dus ben je blijkbaar altijd aangewezen op derde partijen.
Zou fijn zijn als ze tenminste een lijst geven met gecertificeerde of geteste producten, zoals je bijvoorbeeld wel hebt voor geheugen en mobo’s.
Maar die zijn er blijkbaar niet, wordt een kwestie van afgaan op de ervaringen van de community dus. ;)
Krijg je deze melding met de SSD die je eerder aanhaalde?
Het schijnt namelijk zo te zijn dat het een 4e generatie drive moet zijn die (benchmarked door de PS5 na installatie) een bepaalde snelheid moet leveren.
Nou kun je die melding schijnbaar negeren maar ze willen eigenlijk dat mensen een drive gebruiken met betere specs om een bepaalde kwaliteit te garanderen.

Dus 4e generatie met een leessnelheid van minimaal 5600 MB/s oid, uit mijn blote hoofd.
Dat weet er hier vast iemand exact.
Op papier zal die Kingston drive dan meer dan voldoende zijn.

Ik ben zelf op dit moment op zoek. Mijn vraag is dan eerder hoe het met de heatsink zit. Afdekplaatje weg laten?

[ Voor 9% gewijzigd door lariekoek op 14-05-2025 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is de 'beste' deal voor een PS5 momenteel?
Kun je met een digital edition games alleen in de Sony store kopen of kun je ze net als met Steam elders kopen en dan een key importeren?

Ik zie dat GT7 bijvoorbeeld bij Sony 80 euro kost (zonder huidige actie) en elders slechts 45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:07:
Ik zie dat GT7 bijvoorbeeld bij Sony 80 euro kost (zonder huidige actie) en elders slechts 45.
dat is het voordeel van een disc inderdaad:
uitvoering: Gran Turismo 7, PS5

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:54:
[...]

Ik vind de reviews daarvoor wel handig, zag laatst deze van Techradar langs komen bijvoorbeeld:
https://www.techradar.com/best/best-ssd-for-ps5

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

lariekoek schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:35:
[...]

Krijg je deze melding met de SSD die je eerder aanhaalde?
Welke melding bedoel je, mijn cursieve tekst?
Dat is een quote van de website van Sony.

Heb zelf nog geen SSD nodig, is @Vrijdag die aan het kijken is naar een SSD. :)
Het schijnt namelijk zo te zijn dat het een 4e generatie drive moet zijn die (benchmarked door de PS5 na installatie) een bepaalde snelheid moet leveren.
Nou kun je die melding schijnbaar negeren maar ze willen eigenlijk dat mensen een drive gebruiken met betere specs om een bepaalde kwaliteit te garanderen.

Dus 4e generatie met een leessnelheid van minimaal 5600 MB/s oid, uit mijn blote hoofd.
Dat weet er hier vast iemand exact.
Op papier zal die Kingston drive dan meer dan voldoende zijn.
Goed om te weten!
Wist niet dat de PS5 zelf een check doet na installatie. Wel fijn want als je geen melding krijgt is het dus waarschijnlijk goed.
Ik ben zelf op dit moment op zoek. Mijn vraag is dan eerder hoe het met de heatsink zit. Afdekplaatje weg laten?
Nu je het zegt kwam ik die discussie wel ergens tegen toen ik kort aan het kijken was.
Weet het niet meer zeker maar dacht dat een heatsink zou moeten passen met klepje.
Ging volgens mij meer om het feit dat sommigen dachten dat het klepje van het SSD slot weglaten de koeling zou verbeteren terwijl anderen juist weer bang waren voor stof in het binnenste van de console en zeiden dat Sony dat klepje niet voor niets heeft bedacht en er dus al rekening mee is gehouden qua koeling.

Maar laat vooral even weten wat jouw research oplevert

edit:
Kwam in de review hieronder tegen dat er ook heatsinks zijn die het klepje zelf vervangen, bijv deze: SABRENT M.2 NVMe PS5 Koelplaat (SB-PSHS)
Past wel enkel op de originele PS5 en niet op de Slim en de Pro als ik de reviews erbij lees.
En deze ElecGear PS5 NVMe SSD Koellichaam, ook alleen voor de originele PS5 geschikt.

Maar er zijn dus opties beschikbaar

[ Voor 13% gewijzigd door Vliegvlug op 14-05-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

YakuzA schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:18:
[...]

Ik vind de reviews daarvoor wel handig, zag laatst deze van Techradar langs komen bijvoorbeeld:
https://www.techradar.com/best/best-ssd-for-ps5
Dank voor de link.

Er is blijkbaar dus wel een officieel gelicenseerde SSD voor de PS5 lees ik daar: Seagate Game Drive NVMe™ SSD for PS5®
Afbeeldingslocatie: https://www.seagate.com/content/dam/seagate/assets/products/gaming-drive/playstation/game-drive-m2-ssd/game-drive-nvme-m2-ssd-ps5-4.png

Wel vrij prijzig: uitvoering: Seagate Game Drive PS5 NVMe 2TB
€190 als laagste prijs momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:27:
[...]

Dank voor de link.

Er is blijkbaar dus wel een officieel gelicenseerde SSD voor de PS5 lees ik daar: Seagate Game Drive NVMe™ SSD for PS5®
[Afbeelding]

Wel vrij prijzig: uitvoering: Seagate Game Drive PS5 NVMe 2TB
€190 als laagste prijs momenteel.
Quote: "sequentiële lees-/schrijfsnelheden tot 7400/6900 MB/s en een op maat gemaakte heatsink"

De heatsink is dus vereist en heeft een afwijkende maat, klopt dat?

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lariekoek
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15-05 00:56
Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:18:
[...]
Maar laat vooral even weten wat jouw research oplevert
Ik herinner mij niet alle details maar dat was naar aanleiding van deze van Linus:
YouTube: I tried an INCOMPATIBLE drive with the PS5

Hij probeert een aantal verschillende drives, gen3 en gen4 met de juiste/onjuiste benchmark om te zien wat er gebeurt.
Zo zag ik ook dat er ruimte is zonder het klepje maar je wat je aanhaalde snap ik ook.
Zo'n gat kan natuurlijk een lek zijn wanneer het om koeling gaat. Geen idee of dat heel spannend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

JJ Le Funk schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:51:
[...]

Quote: "sequentiële lees-/schrijfsnelheden tot 7400/6900 MB/s en een op maat gemaakte heatsink"

De heatsink is dus vereist en heeft een afwijkende maat, klopt dat?
Heatsink is inderdaad een vereiste maar wat die afwijkende maat betreft heb ik geen idee.
Waarschijnlijk mag hij niet te hoog zijn omdat anders de cover van het deksel er niet meer op past en in een pc is er natuurlijk meer ruimte beschikbaar.
Mogelijk zijn er standaard maten qua volume waar M.2 SSD’s binnen moeten blijven en is dat groter dan in het vakje van de PS5 past en hebben ze er daarom die opmerking over een op maat gemaakte heatsink erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

koboy

Heb een idee voor een icon

Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:12:
[...]

Heatsink is inderdaad een vereiste maar wat die afwijkende maat betreft heb ik geen idee.
Waarschijnlijk mag hij niet te hoog zijn omdat anders de cover van het deksel er niet meer op past en in een pc is er natuurlijk meer ruimte beschikbaar.
Mogelijk zijn er standaard maten qua volume waar M.2 SSD’s binnen moeten blijven en is dat groter dan in het vakje van de PS5 past en hebben ze er daarom die opmerking over een op maat gemaakte heatsink erbij gezet.
Bij een PC pak je de meegeleverde heatsink, of de "ingebouwde" van het moederbord. Maar omdat de PS5 geen "ingebouwde" heatsink voor het M.2 slot heeft en de ruimte beperkt is moet je opletten wat voor heatsink wordt gebruikt. Een in de PS5 passende heatsink kun je waarschijnlijk ook wel los kopen.

Wat betreft die Seagate drive: voor zo ver ik weet heeft Sony geen "officiële" drives, en is de licentie dus puur dat Seagate betaalt om het playstation logo te gebruiken en zo te zien het PS4 design (naast dat hij aan de vereiste snelheden voldoet). Seagate lift hiermee mee op de XBox drives, waarbij alleen specifieke drives werken waarvan die van Seagate er 1 is.
Andere fabrikanten zetten gewoon op de doos dat hij werkt met de PS5.

In pricewatch kun je trouwens filteren op geschikt voor PS5 en al dan niet heatsink meegeleverd.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

koboy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:47:
[...]

Wat betreft die Seagate drive: voor zo ver ik weet heeft Sony geen "officiële" drives, en is de licentie dus puur dat Seagate betaalt om het playstation logo te gebruiken en zo te zien het PS4 design (naast dat hij aan de vereiste snelheden voldoet). Seagate lift hiermee mee op de XBox drives, waarbij alleen specifieke drives werken waarvan die van Seagate er 1 is.
Lijkt meer te zijn dan enkel een licentie voor het logo:
OFFICIEEL GELICENTIEERD Uitgerust met overeenkomstige firmware voor probleemloos gebruik met alle PS5-modellen.

Geen idee of dat onderdeel is van de licentie voorwaarden of niet.

En waar ik eerst dacht dat Sony zelf geen SSD’s voor de PS5 verkoopt blijkt dat in Amerika wel zo te zijn:
2TB WD BLACK™ SN850P NVMe™ SSD for PS5™ consoles
Het is dan wel geen Sony product maar wel te koop via hun webshop.

Andere fabrikanten zetten gewoon op de doos dat hij werkt met de PS5.
Ook prima natuurlijk, zelfs als het geen officiële licentie van Sony is want als ze zo’n uitspraak doen kan je wel bij de fabrikant aankloppen.
Dus het is wel iets meer dan enkel op de doos vermelden.

In pricewatch kun je trouwens filteren op geschikt voor PS5 en al dan niet heatsink meegeleverd.....
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 00:32

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

According to a new report by Bloomberg, Raymond – who rose to prominence after producing Assassin’s Creed and executive producing Assassin’s Creed II, Assassin’s Creed: Bloodlines and Watch Dogs – has left her studio, which is still in the process of developing online shooter Fairgames.

Although a reason wasn’t given for Raymond’s departure, the report cites sources who note that an external test of Fairgames took place several weeks ago, and that some developers were concerned about how it was received.

The departure rounds off an eventful decade for Raymond, who left Ubisoft to found EA‘s Motive Studio in 2015, before leaving in 2018 for Google Stadia.

After Google decided to close its internal games development teams in 2021, Raymond left her position as Stadia’s development boss and, along with five co-founders and around 20 ex-Google employees, launched Haven Studios, a Montreal-based outfit with PlayStation funding its first game (which turned out to be Fairgames). Sony then announced in 2022 that it was acquiring the studio for an undisclosed price.

Na die trailer van 2023 is er volgens mij ook weinig nieuws meer geweest rondom deze game dacht ik. Benieuwd wat dit betekent voor de development.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende live service game die de prullenbak in kan en studio die gesloten wordt?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 00:58:
Volgende live service game die de prullenbak in kan en studio die gesloten wordt?
Raymond's track record is niet best, al de derde studio die ze voortijdig verlaat? Amy Hennig kan er over meepraten :P De Concord mispeer heeft denk ik wel behoorlijk wat invloed gehad op Fairgames.

En toch hebben ze dit jaar alweer 2 nieuwe live service studios opgericht met TeamLFG (het 'Gummybears' project) en Dark Outlaw Games (ontstaan uit het eerder gesloten Deviation Games van Jason Blundell). Dus ze geven het blijkbaar nog niet op.

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het Horizon multiplayer project ervoor staat want daar zijn ze intussen ook al 7 jaar mee bezig en we hebben er nog niets van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:22
Hier is de HDMI poort naar zijn grootje. Elke keer met wat ondersteuning en wrikken nog wel aan de praat gekregen maar nu is het toch echt afgelopen. Hier in de buurt even rondgebeld maar wat een prijzen. Gaat hier in de omgeving Arnhem EUR 150 kosten met een wachttijd van 7 werkdagen.

Moet er nog even over nadenken maar ga waarschijnlijk dan toch maar voor een nieuwe versie zonder disc. Of toch even doorsparen voor een pro versie richting mei volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe krijg je de HDMI poort nou weer stuk, je verplaatst dat ding toch niet constant ?.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
Carlos0_0 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:04:
Hoe krijg je de HDMI poort nou weer stuk, je verplaatst dat ding toch niet constant ?.
Door de combinatie van een vrouw, zit/sta bureau en een iets te korte HDMI kabel ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
Crawl NL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:08:
[...]

Door de combinatie van een vrouw, zit/sta bureau en een iets te korte HDMI kabel ;)
2 van de 3 zijn dan niet handig gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:15:
[...]

Raymond's track record is niet best, al de derde studio die ze voortijdig verlaat?
Ja, ze wordt altijd aangehaald als één van de grondleggers van Assassin's Creed, wat dan heel indrukwekkend klinkt (en destijds misschien ook wel was). Maar alles wat daarna komt is eigenlijk niet zo heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 19:27
Crawl NL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:47:
Hier is de HDMI poort naar zijn grootje. Elke keer met wat ondersteuning en wrikken nog wel aan de praat gekregen maar nu is het toch echt afgelopen. Hier in de buurt even rondgebeld maar wat een prijzen. Gaat hier in de omgeving Arnhem EUR 150 kosten met een wachttijd van 7 werkdagen.

Moet er nog even over nadenken maar ga waarschijnlijk dan toch maar voor een nieuwe versie zonder disc. Of toch even doorsparen voor een pro versie richting mei volgend jaar.
Een nieuw HDMI poortje op solderen kan toch niet zo duur zijn? Misschien zelf een soldeerset aanschaffen en proberen te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou altijd nog een repair cafe kunnen proberen;

https://www.repaircafe.or..._form_page=%2Fbezoeken%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
kazuka schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:15:
[...]

Raymond's track record is niet best, al de derde studio die ze voortijdig verlaat? Amy Hennig kan er over meepraten :P De Concord mispeer heeft denk ik wel behoorlijk wat invloed gehad op Fairgames.

En toch hebben ze dit jaar alweer 2 nieuwe live service studios opgericht met TeamLFG (het 'Gummybears' project) en Dark Outlaw Games (ontstaan uit het eerder gesloten Deviation Games van Jason Blundell). Dus ze geven het blijkbaar nog niet op.

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het Horizon multiplayer project ervoor staat want daar zijn ze intussen ook al 7 jaar mee bezig en we hebben er nog niets van gezien.
Is het niet gewoon mismanagement bij PlayStation? Jim Ryan heeft er een potje van gemaakt en ik denk dat Hermen Hulst ook niet helemaal op zijn plek zit. Ik zou zeggen de bezem er doorheen en stop met GAAS games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bRuud83 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:46:
[...]

Is het niet gewoon mismanagement bij PlayStation? Jim Ryan heeft er een potje van gemaakt en ik denk dat Hermen Hulst ook niet helemaal op zijn plek zit. Ik zou zeggen de bezem er doorheen en stop met GAAS games.
Of dat enkel en alleen aan een Ryan of Hulst ligt is voor ons buitenstaanders moeilijk te zeggen, er zijn meerdere mensen met beslissingsbevoegdheid bij betrokken. Ik denk dat Ryan en Hulst zowel goede als slechte keuzes hebben gemaakt, maar door de buitenwacht wordt er graag met de vinger gewezen en moet er een boeman aangewezen worden die aansprakelijk wordt gehouden. Qua GAAS, ja dat hebben ze gewoon echt niet goed gedaan. Zoveel geannuleerde projecten en meerdere gesloten studios is niet best. Na Concord zullen ze intern toch wel een aantal "lessons learned" sessies gehad hebben en lijkt het nu een beetje op course correction door niet alles en iedereen op live service te gooien.

Vooral bestaande studios die bekend staan om hun single player games hadden ze niet op die live service trein moeten gooien, ookal was dat wellicht een eigen keuze van de studios (want wordt dan makkelijker ge-greenlit door SIE management). Bend, Bluepoint, Naughty Dog, London Studio en Insomniac hebben al hun multiplayer projecten geannuleerd, zonde van de tijd en het geld. Dat ze het met nieuwe studios en IP's proberen, prima wat mij betreft. Er hoeft maar 1 groot succes tussen te zitten a la Helldivers, maar zoiets kun je nou eenmaal niet forceren. Marathon wordt tot nu toe ook matig ontvangen terwijl een Arc Raiders lovende kritieken krijgt. Zelfde genre games. Nadeel als je aan trend chasing doet; tegen de tijd dat je game klaar is 5-6 jaar later is de markt alweer veranderd. Dan slaat je oorspronkelijke idee wellicht niet meer aan.

Aan de andere kant doen ze het qua SP games wat mij betreft best goed met games als Astrobot, Ghost of Yotei, partnership met Kojima (DS2 en Physint) en 2 nieuw aangekondigde IP's met Intergalactic en Saros. Nadeel is dat games maken elke generatie langer duurt en je nu 5-7 jaar moet wachten tot zo'n game klaar is, dus je first party output is dan een stuk minder. Dat kunnen ze opvangen met 3rd party partnerships maar het kopen van studios zal gezien de ontwikkelingen in de industrie de afgelopen jaren (post Covid zeg maar) minder snel gebeuren verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-05 13:31
bRuud83 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:38:
[...]

Een nieuw HDMI poortje op solderen kan toch niet zo duur zijn? Misschien zelf een soldeerset aanschaffen en proberen te repareren.
Tsja, ding aannemen, open maken, kijken, inkopen, solderen, dicht maken, klant bellen, administratie etc etc. Kost zo 2 uur? Beetje arbeid kost wel 75 p/u. Dan nog garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 11:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De PS5 is vrij makkelijk open te schroeven.
De kans is groot dat je met een klodder siliconenkit de contactjes weer... Contact kunt laten maken :+
Daarna eventueel nog wat lijm om de connector weer wat te verstevigen. Het is een poging waard.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Nyarlathotep schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:07:
[...]

De kans is groot dat je met een klodder siliconenkit de contactjes weer... Contact kunt laten maken :+
Daarna eventueel nog wat lijm om de connector weer wat te verstevigen. Het is een poging waard.
Hmm, dat is wellicht nog wel het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
maartend schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:21:
[...]

2 van de 3 zijn dan niet handig gedaan
Wijsneus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nyarlathotep schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:07:
[...]
Vast kitten terwijl er geen contact is gaat je niet helpen.
Dan moet je eerder even de soldeer opwarmen :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:47
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-024
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:17

Als je kan solderen kan je het zelf heel makkelijk doen volgens mij. Maar ik heb een tijd geleden ook een kapotte HDMI poort gehad. Voor € 100,00 laten maken bij Rocket Sale in Nijmegen. Kon de PS5 dezelfde dag nog ophalen.

Zie nu dat het zelfs lager is, voor € 89,00: https://www.rocketsale.nl...laystation/playstation-5/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
T-024 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:39:
[...]

Als je kan solderen kan je het zelf heel makkelijk doen volgens mij. Maar ik heb een tijd geleden ook een kapotte HDMI poort gehad. Voor € 100,00 laten maken bij Rocket Sale in Nijmegen. Kon de PS5 dezelfde dag nog ophalen.

Zie nu dat het zelfs lager is, voor € 89,00: https://www.rocketsale.nl...laystation/playstation-5/
Ik en een soldeerbout gaan niet echt niet samen. Dank je wel voor de tip, die prijs wil ik er nog wel tegenaan gooien. Volgende week maar eens even contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb een hele domme vraag (ja, die bestaan :P )

Heb de Fortnite Cobalt bundel gekocht voor mijn PS5. Nu speel ik zelf geen Fortnite, dus ik was van plan het ooit nog eens door te verkopen ofzo. Maar nu is binnenkort een vriendje van mijn zoontje jarig en die speelt dus Fortnite op zijn PS4. Kan je dan die code ook invoeren op de PS4? Het zijn twaalf karakters, dus dat is wel de standaard lengte. Alleen weet ik dus niet of die Fortnite bundel exclusief gebonden is aan de PS5 of ook gebruikt kan worden op de PS4.

Als dat wel kan, dan kan mijn zoontje natuurlijk een tof cadeau geven :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:09
Vrijdag schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:14:
Ik heb een hele domme vraag (ja, die bestaan :P )

Heb de Fortnite Cobalt bundel gekocht voor mijn PS5. Nu speel ik zelf geen Fortnite, dus ik was van plan het ooit nog eens door te verkopen ofzo. Maar nu is binnenkort een vriendje van mijn zoontje jarig en die speelt dus Fortnite op zijn PS4. Kan je dan die code ook invoeren op de PS4? Het zijn twaalf karakters, dus dat is wel de standaard lengte. Alleen weet ik dus niet of die Fortnite bundel exclusief gebonden is aan de PS5 of ook gebruikt kan worden op de PS4.

Als dat wel kan, dan kan mijn zoontje natuurlijk een tof cadeau geven :)
Ik vermoed in de PS store? Codes invoeren ergens zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:49:
[...]

Ik vermoed in de PS store? Codes invoeren ergens zoeken
Ja je moet de code invoeren op de site of in de store. Maar ik vroeg me dus af of die dlc dus ook te gebruiken op de PS4 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08:42
Ik ben al jaren lid van PS+ Essential. Volgende maand verloopt mijn lidmaatschap en meestal verleng ik maar weer. Nu overweeg ik om dat niet te doen.

- Ik speel alleen singleplayer games. Liefst langdurig één game (soms tot Platinum) die ik fysiek koop. Pas daarna ga ik door naar de volgende.
- Ik claim de maandelijkse Plus games altijd, maar speel ze weinig. Vaak net niet de games die ik wil spelen. Heb destijds alleen gebruik gemaakt van de PS4 collectie (God of War, The Last of Us Remastered), maar heb dit inmiddels allemaal wel gespeeld.
- Cloud saves vind ik top, maar heb mij er even in verdiept en heb zojuist een back-up van mijn save games gemaakt op een usb-stick. Als ik dit periodiek even doe dan vind ik het prima. Gaat mij er vooral om dat ik bijv. mijn voortgang in RDR2 niet verlies.

Meer mensen zonder PS+? Zie ik nog iets over het hoofd?

PSN: AreVeeDee

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 09:05
AreVeeDee schreef op zondag 18 mei 2025 @ 14:48:
Ik ben al jaren lid van PS+ Essential. Volgende maand verloopt mijn lidmaatschap en meestal verleng ik maar weer. Nu overweeg ik om dat niet te doen.

- Ik speel alleen singleplayer games. Liefst langdurig één game (soms tot Platinum) die ik fysiek koop. Pas daarna ga ik door naar de volgende.
- Ik claim de maandelijkse Plus games altijd, maar speel ze weinig. Vaak net niet de games die ik wil spelen. Heb destijds alleen gebruik gemaakt van de PS4 collectie (God of War, The Last of Us Remastered), maar heb dit inmiddels allemaal wel gespeeld.
- Cloud saves vind ik top, maar heb mij er even in verdiept en heb zojuist een back-up van mijn save games gemaakt op een usb-stick. Als ik dit periodiek even doe dan vind ik het prima. Gaat mij er vooral om dat ik bijv. mijn voortgang in RDR2 niet verlies.

Dat gele logootje van PSN mis je dan ook naast je naam.

Ik snap het probleem niet zo? Verleng gewoon niet, en als je het toch mist of nodig hebt dan zet je het gewoon weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 15:11

In
Kortingen op geselecteerde games vanwege Plus. Die krijg je dan ook niet meer. Indien je digitaal koopt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Heeft iemand een Ultra Wide Screen (b.v. MSI) Hoe werkt dat met een PS5 (PRO)?

Mijn zoon overweegt ook een PS5 te kopen maar hij gamed nu met een ultra wide op de PC. Krijg je dan balken? Uitgerekt beeld?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 22:05

koboy

Heb een idee voor een icon

Shaker74 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:32:

Mijn zoon overweegt ook een PS5 te kopen maar hij gamed nu met een ultra wide op de PC. Krijg je dan balken? Uitgerekt beeld?

Hangt af van de instel mogelijkheden op de monitor. Forceer eens een niet UW resolutie op de PC en kijk wat er in jullie specifieke geval gebeurt en of dat als dat niet is wat je wilt aan te passen is.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:55

Ik zit in precies dezelfde modus. Jaren aan maandelijkse games 'opgebouwd' die ik sinds een paar maanden kwijt ben tot ik eventueel opnieuw lid word.
Ik heb genoeg games in bezit die ik zonder Plus kan uitspelen. Inmiddels is mijn wishlist alweer gegroeid met games waarvan ik weet dat die regelmatig 10-15 euro kosten, dus daar kan ik er ook weer een aantal van kopen voor de prijs van een jaar Plus, maar dan met games die ik zelf kies.
Ik ben nooit een day-1 koper/speler geweest, en eigenlijk niet eens een year-1..

[ Voor 5% gewijzigd door WaterFire op 19-05-2025 11:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 09:25
WaterFire schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:22:
[...]

Ik zit in precies dezelfde modus. Jaren aan maandelijkse games 'opgebouwd' die ik sinds een paar maanden kwijt ben tot ik eventueel opnieuw lid word.
Ik heb genoeg games in bezit die ik zonder Plus kan uitspelen. Inmiddels is mijn wishlist alweer gegroeid met games waarvan ik weet dat die regelmatig 10-15 euro kosten, dus daar kan ik er ook weer een aantal van kopen voor de prijs van een jaar Plus, maar dan met games die ik zelf kies.
Ik ben nooit een day-1 koper/speler geweest, en eigenlijk niet eens een year-1..
Heel herkenbaar dit. Ook ik kom er langzamerhand achter dat al die gratis games (PS+ en Xbox Live) in the end maar weinig toevoegen. Het zijn meestal toch niet de games die je echt graag spelen wilt. Veel beter om aandacht (en geld) te besteden aan de games die (voor mij) wel echt gaaf zijn.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:18
Shaker74 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:32:

Op Youtube staan fimpjes waar mensen dit laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 15:54

s0kkie

Cowabunga

Vrijdag schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 23:32:
[...]

Ja je moet de code invoeren op de site of in de store. Maar ik vroeg me dus af of die dlc dus ook te gebruiken op de PS4 😅
Sommige bundels zijn alleen via bepaalde wegen exclusief te krijgen, maar eenmaal geclaimd via Fortnite is het aan het account gekoppeld en skins zijn altijd voor alle systemen te gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

s0kkie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:04:
[...]

Sommige bundels zijn alleen via bepaalde wegen exclusief te krijgen, maar eenmaal geclaimd via Fortnite is het aan het account gekoppeld en skins zijn altijd voor alle systemen te gebruiken :)
Mooi dankjewel! Gaan we deze week even een mooie kaart knutselen met die voucher :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Playstation Stars stopt. Snel punten inwisselen voor geld als je dat nog kan. In het verleden al gebleken dat die optie er ook ineens uit kan zijn.

https://blog.playstation....-loyalty-program-efforts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:16
Raem schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:49:
Playstation Stars stopt. Snel punten inwisselen voor geld als je dat nog kan. In het verleden al gebleken dat die optie er ook ineens uit kan zijn.

Waarom is dit ooit geïntroduceerd? Vanaf dag 1 zag je al in dat verdienen veel meer moeite kostte dan het op zou leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo hé nu al dat is snel, zolang bestaat het nog niet 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:31:
[...]

Waarom is dit ooit geïntroduceerd? Vanaf dag 1 zag je al in dat verdienen veel meer moeite kostte dan het op zou leveren..
€5 per €125 aan aankopen in de store. Geen vetpot, maar als je veel digitaal koopt was het toch snel en makkelijk verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Dam, ik heb net niet een bon van €5,00 compleet :'( Heel jammer dat ze ermee stoppen, benieuwd wat hiervoor in de plaats gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Heb wel een nieuwtje voor jullie, waar ik hoop dat jullie blij van worden. Deze zomer zal Hellblade 2 naar Playstation 5 komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Linksquest op 21-05-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:45:
[...]

Dam, ik heb net niet een bon van €5,00 compleet :'( Heel jammer dat ze ermee stoppen, benieuwd wat hiervoor in de plaats gaat komen.
Je kunt nog tot 23 juli punten verzamelen, misschien red je het nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Raem schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:54:
[...]

Je kunt nog tot 23 juli punten verzamelen, misschien red je het nog.
Zou mooi zijn, ik heb nu 1118 punten, en heb 1250 nodig voor een €5,00 bon. Misschien inderdaad voor die tijd de Upgrade van The Last of Us Part 2 en Horizon even kopen, zodat ik die bon compleet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Inmiddels ook via de mail bericht gehad. Het inwisselen faalde twee keer, mogelijk dat het wat druk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Is meer dan €5 uitgeven om €5 te besparen niet een beetje zonde?

Kan je beter wachten op een sale lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-05 11:21

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Jammer, ik vond dit een leuk concept. Ook met gratis dingen (bijv. maandelijkse games) kon je punten halen. En met bijvoorbeeld AstroBot was het mooi meegenomen.

Benieuwd wat ervoor in de plek komt.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vrijdag schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:59:

Als je al op de digitale trein zat kreeg je sowieso punten voor elke aankoop in de store. Dus die kortingen kwamen vanzelf, buiten de sales om.

Jammer dat ze er mee stoppen maar de implementatie ervan vond ik ook maar halfslachtig. Het zat enigzins verstopt in de mobile app, er was geen enkele Stars integratie op de console zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Vrijdag schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:59:

Ik weet even niet hoeveel punten je per euro krijgt, maar snap je gedachten. Het is niet dat ik iets koop dat ik niet wil, alleen wilde ik die uitbreidingen pas in het najaar kopen. Maar als ik zo onder de streep €5,00 kan sparen, waarom niet. Weet niet of die upgrades wel eens in de sale zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Je kan geen Save Games van PS5 games op een USB stick zetten, enkel nog van PS4 games.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Greatsword schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 23:07:
[...]

Je kan geen Save Games van PS5 games op een USB stick zetten, enkel nog van PS4 games.
Individueel niet, nee, maar als je een back-up maakt worden alle games meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Linksquest schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:45:
[...]

Ik weet even niet hoeveel punten je per euro krijgt, maar snap je gedachten. Het is niet dat ik iets koop dat ik niet wil, alleen wilde ik die uitbreidingen pas in het najaar kopen. Maar als ik zo onder de streep €5,00 kan sparen, waarom niet. Weet niet of die upgrades wel eens in de sale zijn.
Volgens mij krijg je 10 punten per Euro die je uitgeeft aan een game. Zelf heb ik nog 846 punten en aangezien Clair Obscure nog op mijn wensenlijstje staat toch maar voor die tijd aanschaffen. Komt dan mooi uit voor 5 Euro shop tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

hcQd schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 01:15:
[...]

Individueel niet, nee, maar als je een back-up maakt worden alle games meegenomen.
Ja maar dan moet je die backup ook weer terugzetten en dat duurt super lang. En als je dan andere games speelt, moet je die save games dus weer overschrijven en ben je als nog progressie kwijt.

Dit is mijn inziens alleen werkbaar als je een PS5 verkoopt en misschien in de toekomst weer een nieuwe (Pro) of iets koopt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:44
Greatsword schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:43:
[...]

Ja maar dan moet je die backup ook weer terugzetten en dat duurt super lang. En als je dan andere games speelt, moet je die save games dus weer overschrijven en ben je als nog progressie kwijt.

Dit is mijn inziens alleen werkbaar als je een PS5 verkoopt en misschien in de toekomst weer een nieuwe (Pro) of iets koopt.
Het is ook alleen maar voor noodgevallen voor als je PS5 het begeeft. Ik maak 1 x per week een backup, alles bij elkaar nog geen 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Nou dat is (voor mij) onverwachts. Sony gaat stoppen met Stars. :/

Vanaf 23-7 verdien je geen punten meer en inwisselen kan tot 3-11. Jammer. Zeker voor de mensen die vol digitaal zijn (zoals ik) ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Shaker74 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:38:
Nou dat is (voor mij) onverwachts. Sony gaat stoppen met Stars. :/

Vanaf 23-7 verdien je geen punten meer en inwisselen kan tot 3-11. Jammer. Zeker voor de mensen die vol digitaal zijn (zoals ik) ;w
Er komt wel een vervangend programma, hier een kopie van mijn nieuwsbrief, onderaan bij het 2de plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SO-Xauf5FRsasDtlJW3pXUBjfwc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bcrAWifnGPpjI4GG0eeW98qS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUKgjDo3GZXtONTHRPM_E8pxuS8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LJqH33GfXubSrCeaLwp0ZV3q.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De State Of Play Juni blijkt geen echt bericht te zijn, ondanks het er wel echt uitzag |:(
Excuses voor het ongemak!

[ Voor 89% gewijzigd door G_Dragon op 23-05-2025 08:06 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 24-05 20:10
Ik heb de Playstation 5 Pro gekocht 4 weken geleden.

Alleen ik heb hem via afterpay gekocht via Klarna.

Ik heb mijn oude Playstation 5 slim editie verkocht via marktplaats.
En dit geld wat ik van mijn oude PS5 heb gekregen
Heb ik al een deel van mijn nieuwe Pro betaald.

Ik betaal deze PS5 Pro deze vrijdag af of maandag via mijn vakantie geld.
Ik wist vantevoren al dat ik deze PS5 Pro wou kopen van mijn vakantie geld.

Dit zit wel goed en ik heb hier vantevoren goed over na gedacht.

Edit

[ Voor 17% gewijzigd door Water_824 op 23-05-2025 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 09:05
1 april? Lijkt me fake, geen datum + niks te zien op officiële kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Daan0s schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:47:
[...]

1 april? Lijkt me fake, geen datum + niks te zien op officiële kanalen.
Ik lees het op meerdere nieuws bronnen, maar kwam na het posten inderdaad wel tot de conclusie dat er nog niks 100% bevestigd is door Sony zelf.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 11:41
Water_824 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:47:

Maar het valt mij op dat ik maar weinig heb kunnen spelen op mijn nieuwe PS5 Pro.

Ik snap waarschijnlijk al hoe dit komt.
Ik heb dan meer het idee dat ik deze PS5 Pro heb geleend via Klarna.

Dus je speelt weinig omdat je het gevoel hebt dat je hem nog niet betaald hebt ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51

Maar het valt mij op dat ik maar weinig heb kunnen spelen op mijn nieuwe PS5 Pro.

WTH probeer je nou te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
G_Dragon schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:08:
[...]

Ik lees het op meerdere nieuws bronnen, maar kwam na het posten inderdaad wel tot de conclusie dat er nog niks 100% bevestigd is door Sony zelf.
Dit is een bericht van TCMF games. Een Youtuber die aan de haal gaat met Playstation geruchten en veel erbij verzint. Dus niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Voor wie de Clair Obscure: Expedition 33 Collector’s Edition gemist heeft is er nu de
Clair Obscur: Expedition 33 Monolith Set

You’ll get all the physical goodies from the Collector’s Edition – just without the game itself or the digital extras.

Clair Obscur: Expedition 33 Monolith Set includes:
  • Steelbook case
  • Monolith music box
  • Expedition Journal Artbook
Pre-orders will be available from the Laced store starting 23rd May until Thursday, 12th June, priced at £99.99

Afbeeldingslocatie: https://www.lacedrecords.co/cdn/shop/files/Clair-Obscur-E33_Monolith-Edition_Render-2_1024x1024.jpg

Is dus vergelijkbaar met de Collector’s Edition maar dan zonder game.
En hoewel er beschikbaar vanaf 23 mei staat toont de link nu enkel de uitverkochte Collector’s Edition.

Dacht dat het misschien aan de link lag omdat deze specifiek naar de collector’s editie verwijst maar ook met deze algemene Clair Obscur link staat hij er nog niet bij: https://www.lacedrecords.co/collections/clair-obscur

[ Voor 5% gewijzigd door Vliegvlug op 23-05-2025 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
bRuud83 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:03:
[...]

Dit is een bericht van TCMF games. Een Youtuber die aan de haal gaat met Playstation geruchten en veel erbij verzint. Dus niet serieus nemen.
Ah duidelijk, dank je! Ik heb mijn bericht met foto gelijk aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Linksquest schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:36:
[...]

Er komt wel een vervangend programma, hier een kopie van mijn nieuwsbrief, onderaan bij het 2de plaatje.

[Afbeelding][Afbeelding]
Had ik gelezen. We gaan het zien wat er komt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Het is weer vrijdag, en dat betekend tijd voor een nieuwe Let's Talk Playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:16

Wat wil je nu duidelijk maken eigenlijk?

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 24-05 20:10
Geraedus schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:32:
[...]

Wat wil je nu duidelijk maken eigenlijk?
Ik heb mijn post nog even aangepast.

Is hij nu duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-05 18:52
Water_824 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:04:
[...]

Is hij nu duidelijk?
Nee sorry.. gewoon lekker gaan gamen zou ik zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:03
[...]

Is hij nu duidelijk?
Ps5 verkocht PS5 pro gekocht geniet ervan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-05 18:56
[...]

Is hij nu duidelijk?
Geniet van je PS5 kerel, het is geen schande om iets met Klarna te betalen, toch? Je hebt er zo te lezen over nagedacht en je kan de rekening bij Klarna weer op tijd betalen. Daar is het hele systeem voor bedoeld. En nu gamen!

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:49
Idd gewoon genieten, de PS5 Pro is een heerlijke console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een Sony / PS account aanmaken lijkt onmogelijk, krijg elke keer deze error:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ec8ZABLPP79GavYGCwMrSk3UEk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NCmMRshiCS05EBohjmWOB9Xg.png?f=user_large

Console laat "CORS Missing Allow Origin" error zien. Tips of tricks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ga naar bed, oogjes dicht, snaveltje toe. Morgen weer een dag 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 00:12:
Ga naar bed, oogjes dicht, snaveltje toe. Morgen weer een dag 😌
Zeker, maar vorige week had ik het probleem ook al..
Pagina: 1 ... 107 108 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties