Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 13:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

dutchgio schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:19:
Borderlands is toch ook veel meer een niche game, lang zp groot niet als een release als GTA.
Ik heb er ook een hard hoofd in en acht de kans groter dat er uitstel volgt, maar ik denk niet dat een release van Borderlands daar aan bijdraagt.
Ik zou de Borderlands serie nu niet bepaald niche willen noemen met deze verkoop cijfers;
Borderlands 3 sales reached over 18 million copies.
Borderlands 2 sales reached over 27 million copies.
The original Borderlands sold over 6 million copies.
There are additional, undocumented sales through the Handsome Collection and such that bring the series’ total sales to over 75 million.
https://levvvel.com/borderlands-statistics/

Niet groot genoeg om een GTA release dan ook maar in welke richting te beinvloeden maar zeker niet niche.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:40:
@Raem wij gaan al lang genoeg mee om te weten dat je bij Rockstar games altijd een jaartje of 1, 2 erbij op kan tellen toch :P
Ja hoor. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXPBtgiGr9HMNkLxbo4jyZJ9SPc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TZnMLpSzPP5QqbPHlF8aarDm.png?f=fotoalbum_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:39
Een vol jaar is echt wel lang, dan moet er structureel nog wat te bij te klussen zijn... En een jaar langer ontwikkelingskosten dus reken maar op minimaal 80-100 euro ja. Gelukkig nog genoeg op backlog en de gamestudio's zullen wel enigszins opgelucht zijn dat ze gewoon een paar normale maanden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:56
Ace schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:28:
[...]

Ik zou de Borderlands serie nu niet bepaald niche willen noemen met deze verkoop cijfers;

[...]

https://levvvel.com/borderlands-statistics/

Niet groot genoeg om een GTA release dan ook maar in welke richting te beinvloeden maar zeker niet niche.
Oh dat is vrij veel inderdaad, dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:56
Deezers schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:39:
[...]

Een vol jaar is echt wel lang, dan moet er structureel nog wat te bij te klussen zijn... En een jaar langer ontwikkelingskosten dus reken maar op minimaal 80-100 euro ja. Gelukkig nog genoeg op backlog en de gamestudio's zullen wel enigszins opgelucht zijn dat ze gewoon een paar normale maanden krijgen.
De eerdere release was herfst 2025, dus daar komt nu een halfjaar bij, niet een volledig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:41
Het is weer vrijdag, en dat betekend tijd voor een nieuwe Lets Talk PlayStation, deze keer wat vroeger dan normaal.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
dutchgio schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:42:
[...]

De eerdere release was herfst 2025, dus daar komt nu een halfjaar bij, niet een volledig jaar.
Ik bedoelde vanaf nu ;) maar ja aan de andere kant hebben ze dus ook geen zin in elke week een patch uitbrengen straks, dus hopelijk dan in èèn keer vrijwel goed uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 13:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

En nu is het wachten op studio's die van plan waren dit najaar iets te releasen. Die zijn blij dat ze zich niet meer druk hoeven te maken over een GTA6 release date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:33

Vrijdag

De Zwarte

CoD kan rustig ademhalen dan :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 21:25
Ik moest even kijken of het wel de echte bron was, maar blijkbaar wel waar inderdaad. De PR afdeling heeft er ook nog niet veel zin in, heb ik het idee :o

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:43
krijgt Borderlands 4 mooi de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:38
Aight! schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:51:
[...]

Ik heb eigenlijk hetzelfde, ook dat ik eigenlijk helemaal niet zo sterk ben in het begin. Te grote groepjes zombies moet ik al ontwijken of ik ga dood haha. Toch iets tatischer spelen.

Voor mij ook de zoveelste keer weer geintsalleerd. Misschien nu maar toch eens doorzetten.
Klopt, in het begin is het overleven, maar eenmaal betere uitrusting is het tof om het tegen (grote) hordes op te nemen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:14
Vrijdag schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:36:
CoD kan rustig ademhalen dan :P
Zat andere games :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34

Vliegvlug

Flight Simple

Afgelopen dinsdag naar PlayStation The Concert in de Ziggo Dome geweest waar ik eerder al over postte: Vliegvlug in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2"

Vond het een leuk concert met goede muziek, alleen had ik wat meer van de visuals verwacht eigenlijk.
Al met al wel de moeite waard voor die 50% korting maar niet voor de volle mep.

Blijkbaar dachten veel mensen dat zelfs met die 50% korting al want de ring bleek afgesloten en enkel de vloer van de Ziggo Dome was in gebruik.

Terwijl toen ik boekte op 13 april er toch al flink wat plaasten in de ring verkocht waren, de grijze stoelen hieronder:
Ziggo Dome - PlayStation The Concert - bezetting 13 april 2025
Die zijn blijkbaar allemaal naar de vloer verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vliegvlug schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:11:
Terwijl toen ik boekte op 13 april er toch al flink wat plaasten in de ring verkocht waren, de grijze stoelen hieronder:
Zelfs met 50% korting nog zoveel lege plaatsen… We mogen dit dus gerust een flop noemen. Die in Brussel is verzet naar 2026 maar zou me niet verbazen mocht die uiteindelijk niet doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 05:28
Well I'm f*cked :F
Dat is tegen het einde van mijn opleiding, dan kan ik zo'n afleiding niet gebruiken :X

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:22

Superkiwi

Hoi doei

Geronimous schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:40:
[...]
Well I'm f*cked :F
Dat is tegen het einde van mijn opleiding, dan kan ik zo'n afleiding niet gebruiken :X
Geen zorgen. Ook jij weet dat Rockstar niet aan éénmalig uitstel doet :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:03
Superkiwi schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:49:
[...]

Geen zorgen. Ook jij weet dat Rockstar niet aan éénmalig uitstel doet :+
Hij haalt makkelijk nog zijn Masters met de toekomstige uitstellen van Rockstar 🤣

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Geraedus schreef op zondag 4 mei 2025 @ 18:31:
[...]

Hij haalt makkelijk nog zijn Masters met de toekomstige uitstellen van Rockstar 🤣
Ik mag hopen dat een concrete datum niet zomaar gecommuniceerd wordt ;) maar we gaan het zien! De game kan eigenlijk alleen maar teleurstellen bij veel mensen denk ik door de torenhoge verwachtingen. Het blijft GTA met een nieuw verhaal, waarschijnlijk geen hele nieuwe gameplay etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 22:22

Superkiwi

Hoi doei

Deezers schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:58:
[...]
De game kan eigenlijk alleen maar teleurstellen bij veel mensen
(...)
Het blijft GTA met een nieuw verhaal, waarschijnlijk geen hele nieuwe gameplay etc.
Daarom kan het toch niet teleurstellen? GTA gameplay is júist wat we willen toch :9

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54

koboy

Heb een idee voor een icon

Superkiwi schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:09:
[...]

Daarom kan het toch niet teleurstellen? GTA gameplay is júist wat we willen toch :9
Als ik kijk naar de geschiedenis van games die zo lang in ontwikkeling zijn geweest, dan KAN het alleen maar teleurstellen: Duke Nukem Forever, Skull & Bones.....
Geen idee wat het record is, maar met 13 jaar zit Rockstar al bijna op de 14 jaar van Duke Nukem Forever.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:28
koboy schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:05:
[...]

Als ik kijk naar de geschiedenis van games die zo lang in ontwikkeling zijn geweest, dan KAN het alleen maar teleurstellen: Duke Nukem Forever, Skull & Bones.....
Geen idee wat het record is, maar met 13 jaar zit Rockstar al bijna op de 14 jaar van Duke Nukem Forever.
Is dat kleine spelletje RDR2 ook niet van Rockstar? Ten eerste zijn ze niet 13 jaar bezig met GTA6 en ten tweede kan je die ontwikkelaars echt niet met elkaar vergelijken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koboy schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:05:
[...]

Beyond Good and Evil 2 zit al op 17 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Daan0s schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:48:
[...]

Is dat kleine spelletje RDR2 ook niet van Rockstar? Ten eerste zijn ze niet 13 jaar bezig met GTA6 en ten tweede kan je die ontwikkelaars echt niet met elkaar vergelijken haha.
Oeh, teentjes!

Duke Nukem was ook niet het enige spelletje van 3D Realms, om over Ubisoft maar niet te praten. Rockstar is trouwens veel meer dan alleen GTA en RDR.....
ALS GTA6 volgend jaar uitkomt is dat 13 jaar na deeltje 5. Afgaand op de pre-orders was bij release al bekend dat 5 een kraker zou worden, dus is zowiezo in enige vorm met GTA6 gestart. Rockstar koos er alleen voor GTA5 maximaal uit te melken met allerlei live service zooi ipv gewoon flink aan te zetten op een volgend verhalend deel (waar ze om bekend staan).
Ubisoft heeft er in de tussentijd 8!!! deeltjes Assassin's Creed uitgepompt. Ja, veel van hetzelfde, maar kom op 13 jaar voor een game, die al 2 jaar gehyped wordt..... De enige manier waarop GTA6 niet teleur gaat stellen is als het het beste is sinds de uitvinding van het gesneden brood. Als het het vertrouwde concept in een jasje van nu is stelt het dus teleur. Wat niet wil zeggen dat hele volksstammen zich er niet mee gaan vermaken, maar de laatste echte revolutie was die van GTA2 naar GTA3.

GTA - 1997
GTA2 - 1999
GTA3 - 2001
GTA4 - 2008
GTA5 - 2013
GTA6 - 2026
GTA7 - 2045?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:58
koboy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 00:14:
[...]

Oeh, teentjes!

Duke Nukem was ook niet het enige spelletje van 3D Realms, om over Ubisoft maar niet te praten. Rockstar is trouwens veel meer dan alleen GTA en RDR.....
ALS GTA6 volgend jaar uitkomt is dat 13 jaar na deeltje 5. Afgaand op de pre-orders was bij release al bekend dat 5 een kraker zou worden, dus is zowiezo in enige vorm met GTA6 gestart. Rockstar koos er alleen voor GTA5 maximaal uit te melken met allerlei live service zooi ipv gewoon flink aan te zetten op een volgend verhalend deel (waar ze om bekend staan).
Ubisoft heeft er in de tussentijd 8!!! deeltjes Assassin's Creed uitgepompt. Ja, veel van hetzelfde, maar kom op 13 jaar voor een game, die al 2 jaar gehyped wordt..... De enige manier waarop GTA6 niet teleur gaat stellen is als het het beste is sinds de uitvinding van het gesneden brood. Als het het vertrouwde concept in een jasje van nu is stelt het dus teleur. Wat niet wil zeggen dat hele volksstammen zich er niet mee gaan vermaken, maar de laatste echte revolutie was die van GTA2 naar GTA3.

GTA - 1997
GTA2 - 1999
GTA3 - 2001
GTA4 - 2008
GTA5 - 2013
GTA6 - 2026
GTA7 - 2045?
Vergeet GTA Vice City 2002 en GTA San Andreas 2004 niet. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 19:28
[...]

Oeh, teentjes!

GTA - 1997
GTA2 - 1999
GTA3 - 2001
GTA4 - 2008
GTA5 - 2013
GTA6 - 2026
GTA7 - 2045?
Weinig teentjes, ben niet heel erg hyped voor gta6. Ga hem zeker wel spelen maar zal me verder een worst wezen of ie nog 2 jaar later uit komt en weinig vernieuwing brengt. Voor mij wordt het sowieso niet "de game der games".

Maar ik vind dat je dit niet kan vergelijken met jouw voorbeelden. Als iemand een andere mening heeft dan jij betekent het niet gelijk dat diegene op zijn teentjes is getrapt.

[ Voor 5% gewijzigd door Daan0s op 05-05-2025 06:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ja rare conclusie om te zeggen dat GTA6 gaat floppen want 2 andere games die lang in ontwikkelin waren zijn geflopt...

Ten eerste is GTA6 helemaal niet 13 jaar in ontwikkeling na GTA5 is Rockstar doorgegaan met GTA online ontwikkeling en natuurlijk RDR2 wat ook een gigantische game is. Pas na RDR2 zijn ze vollopen gaan inzetten op GTA6.

Daarnaast zag de trailer er erg goed uit. Rockstar is heer en meester in het maken van levende werelden (kijk naar RDR2), als GTA6 nog meer details krijgt dan weet je ook dat het simpelweg erg veel ontwikkel tijd kost. GTA6 gaat de volgende standaard worden wat open wereld games betreft. Net zoals RDR2 dat nu nog steeds is, ondanks dat die game al 7 jaar oud is.

En Rockstar heeft de inkomsten niet nodig. GTA5 is inmiddels meer dan 200 miljoen keer verkocht. RDR2 is 70 miljoen keer verkocht. En daar komen de GTA online inkomsten nog overheen. Rockstar heeft geen enkele financiële drive om GTA6 snel af te ronden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 23:29
[...]

Oeh, teentjes!

GTA - 1997
GTA2 - 1999
GTA3 - 2001
GTA4 - 2008
GTA5 - 2013
GTA6 - 2026
GTA7 - 2045?
Wat is nu eigenlijk je punt? Als Rockstar hun spel pas na 15 jaar wil uitbrengen is dat toch hun goed recht?
En dan Ubisoft als voorbeeld stellen? Het is dat dat zo goed werkt om elk jaar een game te recyclen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
er komt ieder jaar een GTA uit. ik snap het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Chelseamarre123 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:58:
[...]

Wat is nu eigenlijk je punt? Als Rockstar hun spel pas na 15 jaar wil uitbrengen is dat toch hun goed recht?
En dan Ubisoft als voorbeeld stellen? Het is dat dat zo goed werkt om elk jaar een game te recyclen.
Het zou goed zijn voor de AC serie als er wat meer tijd werd genomen tussen de delen. Kan er wat meer focus gebracht worden op de verhaal-content ratio....
Maar het staat Rockstar vrij hun game pas na 10+ jaar te recyclen. Mijn probleem ermee is dat in het geval van GTA het de beste game sinds het gesneden brood is, en er bij andere series of games terecht "meh" geroepen wordt. Denk hierbij aan alle Ubisoft open world dingen, maar ook aan starfield!

Het wordt binnen de high budget games tijd voor weer eens een echt vernieuwende game qua techniek, gameplay of IP (games zoals Rift apart, Indiana Jones scoren hier). Ben benieuwd waar naughty dog uiteindelijk mee op de proppen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koboy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:36:
[...]
Het wordt binnen de high budget games tijd voor weer eens een echt vernieuwende game qua techniek, gameplay of IP (games zoals Rift apart, Indiana Jones scoren hier). Ben benieuwd waar naughty dog uiteindelijk mee op de proppen komt.
Voor echte vernieuwing moet je bij de kleinere studios zijn. De kosten en belangen bij AAA games zijn te groot om het risico te nemen dat het niet aanslaat.
Rift Apart en Indiana Jones zou ik ook niet perse heel vernieuwend willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Raem schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:53:
[...]

Voor echte vernieuwing moet je bij de kleinere studios zijn. De kosten en belangen bij AAA games zijn te groot om het risico te nemen dat het niet aanslaat.
Rift Apart en Indiana Jones zou ik ook niet perse heel vernieuwend willen noemen.
Rift apart zit een stuk gameplay vernieuwing in, namelijk de levels die een interactie aangaan via de rifts. Indiana Jones is de eerste echte multiplatform 3d versie en heractivering van een slapend IP. Hierom heb ik beide games genoemd.

De kleinere studios leveren inderdaad meer vernieuwing (flower en journey schieten mij even te binnen uit de eigen catalogus), maar als het gaat om een echt nieuw IP neer te zetten doet Naughty Dog het eigenlijk altijd goed. Daarbij zijn zij ook meester in het maximaliseren van de capaciteiten van een console. Heb mijn hoop dus op hun gevestigd voorlopig, want de rest van de AAA bedrijven is al dan niet onder druk van hun aandeelhouders in slaap gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Twixie schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:05:
[...]

Zelfs met 50% korting nog zoveel lege plaatsen… We mogen dit dus gerust een flop noemen. Die in Brussel is verzet naar 2026 maar zou me niet verbazen mocht die uiteindelijk niet doorgaan.
Het loopt inderdaad niet echt best, in de Lets Talk PlayStation, waarin ik überhaupt voor het eerst hoorde dat PlayStation The Concert bestond, werd ook al verteld dat er veel concerten geannuleerd of uitgesteld waren.
Ben het vreemd genoeg ook nergens in de officiële PlayStation kanalen tegengekomen zoals op de console zelf of in de vele emails die in van Sony krijg sinds ik een PSN account het aangemaakt.

Ze hadden het zeker beter kunnen promoten, zeker met die 50% korting had je met exposure best nog wat mensen over de streep kunnen trekken zoals bij mij het geval was, en wat toch weer 3 verkochte stoelen opleverde.
Maar misschien is het een bewuste keuze om niet met de kortingen te adverteren omdat het laat zien dat het niet echt lekker loopt, hoewel me dat geen slimme keuze lijkt.

Ik heb ook pas sinds kort een PS5 dus mogelijk is er initieel wel meer aandacht en promotie geweest van dit concert via de officiële kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:29
Vliegvlug schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:25:
[...]

Het loopt inderdaad niet echt best, in de Lets Talk PlayStation, waarin ik überhaupt voor het eerst hoorde dat PlayStation The Concert bestond, werd ook al verteld dat er veel concerten geannuleerd of uitgesteld waren.
Ben het vreemd genoeg ook nergens in de officiële PlayStation kanalen tegengekomen zoals op de console zelf of in de vele emails die in van Sony krijg sinds ik een PSN account het aangemaakt.

Ze hadden het zeker beter kunnen promoten, zeker met die 50% korting had je met exposure best nog wat mensen over de streep kunnen trekken zoals bij mij het geval was, en wat toch weer 3 verkochte stoelen opleverde.
Maar misschien is het een bewuste keuze om niet met de kortingen te adverteren omdat het laat zien dat het niet echt lekker loopt, hoewel me dat geen slimme keuze lijkt.

Ik heb ook pas sinds kort een PS5 dus mogelijk is er initieel wel meer aandacht en promotie geweest van dit concert via de officiële kanalen.
Ik ben op Facebook veel reclames tegengekomen. Alleen de getoonde games hadden gewoonweg mijn interesse niet om de muziek van te horen. Last of Us dan nog wel, maar dat komt vooral door de serie dat die muziek me meer bij staat.
Horizon en God of War zijn goede games maar kan de muziek niet direct voor de geest halen, heeft geen indruk gemaakt. Ghost of Tsushima heb ik verder niet gespeeld...

Als ze nu Final fantasy en Metal Gear Solid als titels hadden, maargoed daar heeft Sony zelf geen rechten op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Jovatov schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:33:
[...]
Ik ben op Facebook veel reclames tegengekomen.
Ik zit niet op facebook dus kom het daar ook niet tegen, maar er is dus wel wat aan promotie gedaan.
Alleen de getoonde games hadden gewoonweg mijn interesse niet om de muziek van te horen. Last of Us dan nog wel, maar dat komt vooral door de serie dat die muziek me meer bij staat.
Horizon en God of War zijn goede games maar kan de muziek niet direct voor de geest halen, heeft geen indruk gemaakt. Ghost of Tsushima heb ik verder niet gespeeld...

Als ze nu Final fantasy en Metal Gear Solid als titels hadden, maargoed daar heeft Sony zelf geen rechten op natuurlijk.
Is natuurlijk een kwestie van smaak, en om eerlijk te zijn kende ik de muziek van God of War en Ghost of Tsushima ook niet maar we houden hier wel van dat type muziek en mijn zoon kende het meeste wel dus was ook een familieuitje.

We zijn eind vorig jaar ook naar Games in Concert: The Score in Theater Carré geweest en dat vond ik echt een stuk leuker.
Het interactieve maar ook de variatie aan muziek was beter (zie set list uit de link hierboven) en sowieso is Carré een intiemere zaal dan de Ziggo Dome

YouTube: Games in Concert: The Score

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Originele GoW, maar dan opgepoetst? Cool, ooit gespeeld op PC, kom maar op!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Voelt een beetje als vreemdgaan.. en alleen deel 1. Dan is 40 euro best prijzig. Gezien het alleen een digitale release is zal het wel even duren voordat de prijs überhaupt gaat zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:52
CLB schreef op maandag 5 mei 2025 @ 23:48:
Originele GoW, maar dan opgepoetst? Cool, ooit gespeeld op PC, kom maar op!
Net op het moment dat mijn eerste PS5 in bestelling staat wordt hier de afkorting GoW voor het eerst juist gebruikt. Voel me al helemaal thuis hier. :)

God of War wordt denk ik mijn eerste PS5 spel of misschien toch Spiderman, Astro bot of dat play lab ding. Er valt best wat de kiezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:46
Exactor it schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:42:
[...]

Net op het moment dat mijn eerste PS5 in bestelling staat wordt hier de afkorting GoW voor het eerst juist gebruikt. Voel me al helemaal thuis hier. :)

God of War wordt denk ik mijn eerste PS5 spel of misschien toch Spiderman, Astro bot of dat play lab ding. Er valt best wat de kiezen. :)
Heel veel plezier met je nieuwe console! Ik wil je nog even meegeven dat ik zou starten met astros playroom, die gratis op de console staat. Het is een ontzettend leuk, kort spel, wat heel goed laat zien wat met name de controller allemaal kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-05 14:34
Exactor it schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:42:
[...]

Welkom :)
Als Ps1-2-3-4-5 bezitter respecteerde ik altijd de exclu's bij Xbox maar er gaat een hele nieuwe wereld voor je open gaan ;).
Ik ben wel nieuwsgierig naar je bevindingen inzake de controller vs die van de Xbox - let me know. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Derbiss schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:23:
[...]

Welkom :)
Als Ps1-2-3-4-5 bezitter respecteerde ik altijd de exclu's bij Xbox maar er gaat een hele nieuwe wereld voor je open gaan ;).
Ik ben wel nieuwsgierig naar je bevindingen inzake de controller vs die van de Xbox - let me know. ;)
PS 1 tm 4 heb ik allemaal gehad. Dus ik ken de exclusives een beetje. :) Ik vraag me af of een dualsense met gave rumble dingen het gaat winnen van een elite v2 xbox controller. Zal allebei wel goed spul zijn. :) . Zal tzt wel laten weten wat de eerste ervaringen zijn.
evil_lemon schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:31:
[...]

Heel veel plezier met je nieuwe console! Ik wil je nog even meegeven dat ik zou starten met astros playroom, die gratis op de console staat. Het is een ontzettend leuk, kort spel, wat heel goed laat zien wat met name de controller allemaal kan!
Haha, die bedoelde ik met play lab ding. Staat zeker op de planning, goede dingen over gehoord!

[ Voor 27% gewijzigd door Exactor it op 06-05-2025 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-05 14:34
Exactor it schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:21:
[...]

PS 1 tm 4 heb ik allemaal gehad. Dus ik ken de exclusives een beetje. :) Ik vraag me af of een dualsense met gave rumble dingen het gaat winnen van een elite v2 xbox controller. Zal allebei wel goed spul zijn. :) . Zal tzt wel laten weten wat de eerste ervaringen zijn.

[...]

Haha, die bedoelde ik met play lab ding. Staat zeker op de planning, goede dingen over gehoord!
Excuses dan ;) Geniet ervan zou ik zeggen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

De tweede trailer is er!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 16:03
Ok, GT5 nooit gespeeld. Ja die mensen bestaan :+ Maar deze is een no-brainer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb GTAV ook nog nooit gespeeld. Hoewel ik die nog wel ergens voor de PS3 in de kast heb staan. Hoewel, misschien heb ik een half uurtje ofzo er in gestoken, toen was mijn interesse weg.
Nuja, ik heb ook nooit wat gehad met de franchise. 2 en 3 nog wel een paar keer gespeeld, en San Andreas en Vice City had ik op de PS2 maar eigenlijk nooit opgestart :P Het enige waar ik wel wat mee had, waren de radiostations en spotjes van Vice City. Die vond ik geweldig.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijdag schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:50:
Ik heb GTAV ook nog nooit gespeeld. Hoewel ik die nog wel ergens voor de PS3 in de kast heb staan. Hoewel, misschien heb ik een half uurtje ofzo er in gestoken, toen was mijn interesse weg.
Nuja, ik heb ook nooit wat gehad met de franchise. 2 en 3 nog wel een paar keer gespeeld, en San Andreas en Vice City had ik op de PS2 maar eigenlijk nooit opgestart :P Het enige waar ik wel wat mee had, waren de radiostations en spotjes van Vice City. Die vond ik geweldig.
Wauw hoe dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
GTA5 was wat mij betreft echt de beste van de hele serie.

Maar hele vette trailer van GTA6, ziet er goed uit en zet de sfeer goed neer... absurd dat we na zo'n trailer nog een jaar moeten wachten... aftellen maar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb gta V nog rondslingeren. Ooit aan begonnen, nooit afgerond. Das mijn probleem met een sand box game. Geen aandachtspanne om de main quest af te ronden. Vroegah wel gta 2/3/vice city en san adreas uren mee vermaakt. 4 kon me dan weer niet boeien en V dus evenmin. Als VI een combi van vice city en san adreas is maar met graphics anno nu vind ik het wel best.

In de tussentijd nog genoeg tijd om alle Assassins Creed games die ik achterloop sinds Black Flag in te halen. God of War af te ronden, Ragnarok op te starten etc etc. Dus ik ben nog wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:11

Mauz1978

Console War Veteran

Ik vond GTA IV ook geweldig waar je als oostblokker op een gegeven moment de scene uit ‘Heat’ na aan het spelen bent + de Ricky Gervais optredens. Maar wellicht moet je daar wat ‘ouder’ voor zijn geweest ;).

Maar V staat nipt bovenaan. Geweldige levende en levendige wereld.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:57:
Ik vond GTA IV ook geweldig waar je als oostblokker op een gegeven moment de scene uit ‘Heat’ na aan het spelen bent + de Ricky Gervais optredens. Maar wellicht moet je daar wat ‘ouder’ voor zijn geweest ;).

Maar V staat nipt bovenaan. Geweldige levende en levendige wereld.
Ik heb die film gezien, maar kon mij dat toch echt niet herinneren meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Ben bij GTA5 direct gegaan voor Multiplayer, de SinglePlayer niet aan begonnen, misschien toch maar eens gaan doen voor GTA6 uitkomt (heb dus nog tijd zat 🤡).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Laatst online: 22:45
Zo he he, eindelijk eens een ps5 drive kunnen aanschaffen. Blij dat de prijs nu stuk lager is ook. 75 euro

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Geraedus schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:43:
Ben bij GTA5 direct gegaan voor Multiplayer, de SinglePlayer niet aan begonnen, misschien toch maar eens gaan doen voor GTA6 uitkomt (heb dus nog tijd zat 🤡).
Man, ik zou willen dat ik de SP van GTA5 weer voor het eerst kon beleven. Ik heb hem denk ik in totaal al 8x gedaan (3x op de PS3, 2x op de 4 en 3x op de 5). Blijft voor mij echt geweldig.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Centauriprime schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:33:
Zo he he, eindelijk eens een ps5 drive kunnen aanschaffen. Blij dat de prijs nu stuk lager is ook. 75 euro
waar voor dat bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Eén of andere 5% off deal van de 80 euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmCu-a_PKceeiy0vFMx_U92WO60=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/y9MIiCU7ohzWaHbrEGgo3ItA.png?f=user_large

Ding heeft lange tijd voor iets van 120 op de site gestaan. Tot die prijsverhoging van de digital tijdje terug.

[ Voor 16% gewijzigd door Centauriprime op 07-05-2025 13:42 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Centauriprime schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:40:
[...]

Eén of andere 5% off deal van de 80 euro.
[Afbeelding]

Ding heeft lange tijd voor iets van 120 op de site gestaan. Tot die prijsverhoging van de digital tijdje terug.
dan snap ik nog steeds niet hoe je met 5% op €75 komt :9

edit. ik zie het al. staat voor €80 erop. vreemd dat de adviesprijs goedkoper is dan bij alle andere webwinkels.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 07-05-2025 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Check

Zie het idd op de andere sites
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5j_ffh359KdKZ_kAjQugIGgiKU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2xzk6ldf5U1RAX2zreTJLH1q.png?f=user_large

[ Voor 190% gewijzigd door Centauriprime op 07-05-2025 13:49 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:44:
[...]
edit. ik zie het al. staat voor €80 erop. vreemd dat de adviesprijs goedkoper is dan bij alle andere webwinkels.
Omdat die willen profiteren van de schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:21:
[...]

Omdat die willen profiteren van de schaarste.
die is er allang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:44
Retail heeft het ook zwaar in deze tijden, marges zijn minimaal dus proberen ze op deze manier wat extra geld binnen te harken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 19:17

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik ook niet hoor. Geen één GTA trouwens. Wel GTA V gekocht op de Xbox, maar nooit aan toe gekomen. Ook op de PS5 gekocht... Gevalletje fomo :D
Exactor it schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:21:
[...]

Ik vraag me af of een dualsense met gave rumble dingen het gaat winnen van een elite v2 xbox controller. Zal allebei wel goed spul zijn. :)
Waarom denk je dat ik in het Xbox topic altijd liep te zeiken als Microsoft weer met een kek kleurtje kwam op de standaard Xbox controller, en dat ze die DualSense features eens moesten gaan implementeren ? En lekker met Astro's Playroom beginnen, al was het maar om de soundtrack !!

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb ook nog nooit Skyrim gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:11:
[...]

Ik heb ook nog nooit Skyrim gespeeld :P
Ik volgens mij wel eens geprobeerd, maar was niks voor mij :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Carlos0_0 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:34:
[...]

Ik volgens mij wel eens geprobeerd, maar was niks voor mij :+ .
Ik zie wel dat de complete editie nu voor nog geen twee tientjes in de store staat.....

Ho, laat ik eerst eens The Witcher 3 op de PS5 installeren en éérst de main quest afronden. Die staat al een jaar of vijf stil op 80% ofzo :P
En de update is gratis, dus waarom niet.

Dan kan ik daarna altijd nog eens beginnen aan Skyrim. Hoewel... er zijn nog twee uitbreidingen ook voor TW3. En Blood & Wine staat hier nog steeds ongeopend in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:59:
[...]

Ik zie wel dat de complete editie nu voor nog geen twee tientjes in de store staat.....

Ho, laat ik eerst eens The Witcher 3 op de PS5 installeren en éérst de main quest afronden. Die staat al een jaar of vijf stil op 80% ofzo :P
En de update is gratis, dus waarom niet.

Dan kan ik daarna altijd nog eens beginnen aan Skyrim. Hoewel... er zijn nog twee uitbreidingen ook voor TW3. En Blood & Wine staat hier nog steeds ongeopend in de kast.
Ook geprobeerd the Witcher 3, maar neeh niks aan vind ik. Daarom vind ik wellicht Skyrim ook niks enzo(Niet mijn soort spellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De nieuwste GAAS poging onder de Playstation Studios vlag. Geen idee wat een 'frog type' game is overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qban1ulkfshiES4Co-hUmig8j2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5GMfwoO7yxFnnN20WgSRux6E.webp?f=fotoalbum_large
Today, I am thrilled to officially unveil a new studio in the PlayStation Studios family. teamLFG originated at Bungie, but has also rallied developers from across the industry to bring to life an ambitious incubation project that I'm very excited about. The studio is now fully formed and ready to be introduced to the world.

I'll let teamLFG introduce themselves properly and give a tiny glimpse of what they've been working on.
"Hello, world. It's a delight to meet you, and we're very grateful to be joining PlayStation Studios.

Our studio is headquartered in Bellevue, WA, with team members working both on-site and remotely throughout the U.S. and Canada. We are a team composed not just of industry veterans who have shipped titles like Destiny, Halo, League of Legends, Fortnite, Roblox, and Rec Room, but also industry newcomers with fresh creative perspectives and skills. We are passionate about exceptional action-based gameplay, moment-to-moment game feel, and richly social virtual worlds.

The "LFG" in "teamLFG" stands for "Looking For Group." We are driven by a mission to create games where players can find friendship, community, and belonging. We want our players to feel excited when they log on to discover their teammates already hanging out online. We want our players to recognize familiar names and to make myths and memes out of each other. We want our players to love remembering that one time where they pulled off That Play that changed the whole story of the match. As we say on the team – dat's da good stuff.

We will make immersive multiplayer worlds propelled by action games that players can learn, play, and master for countless hours. We want to build our games with our communities, inviting players to be a part of our development process through early access playtests. It's critical that we stay nimble enough to react to player feedback, not just in our lead-up to launch, but throughout live service as we continue to grow the game and community for years to come.

Our first game is a team-based action game that draws inspiration from fighting games, platformers, MOBAs, life sims, and frog-type games. Players will inhabit a lighthearted, comedic world set in brand-new, mythic, science-fantasy universe. We can't wait to reveal more.

'Til then, we'll do our best! Thanks for reading."
https://blog.playstation....aystation-studios-family/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Als het goed is moet deze dit najaar uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:33
Kan inderdaad interessant zijn, ben met Starfield gestopt bij level 20 omdat ik de combat niet lekker vond maar voornamelijk omdat ik de laadtijden echt zat was...eigenlijk door de creative engine die gewoon op is. Ga deze zeker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Galvatron schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:30:
[...]

Kan inderdaad interessant zijn, ben met Starfield gestopt bij level 20 omdat ik de combat niet lekker vond maar voornamelijk omdat ik de laadtijden echt zat was...eigenlijk door de creative engine die gewoon op is. Ga deze zeker in de gaten houden.
Tip:IGN heeft meer video's online staan rondom deze game.Qua gameplay en wereld gaat het veel meer om het lijf hebben dan bij de 1e.

Starfield:Daar is nog veel ruimete voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
kazuka schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:03:
De nieuwste GAAS poging onder de Playstation Studios vlag. Geen idee wat een 'frog type' game is overigens.

[Afbeelding]

[...]

[...]

https://blog.playstation....aystation-studios-family/
Weer een gaas game met een hoop PR fluf. Klinkt absoluut niet interessant op papier. Wanneer gaan Sony studios weer nieuwe single player IP's op de markt brengen, want op Returnal en Concord (we weten hoe dat afgelopen is) na is er volgens mij weinig gebeurd. Sony lijkt deze generatie wel in slaap gesukkeld te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bRuud83 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:54:
[...]

Weer een gaas game met een hoop PR fluf. Klinkt absoluut niet interessant op papier. Wanneer gaan Sony studios weer nieuwe single player IP's op de markt brengen, want op Returnal en Concord (we weten hoe dat afgelopen is) na is er volgens mij weinig gebeurd. Sony lijkt deze generatie wel in slaap gesukkeld te zijn.
Valt wel mee toch? Death Stranding 2, Ghost of Yotei, Saros, Intergalactic en Wolverine zijn allemaal reeds aangekondigde SP games. En er zijn intussen meerdere live service projecten geannuleerd, dus ik denk dat ze zelf ook wel inzien dat ze iets te hard van stapel liepen met hun GAAS initiatief. Neemt niet weg dat ze het helemaal los zullen laten want Helldivers liet zien dat het ook uiterst succesvol kan zijn.

Zover ik weet is de enige echt aangekondigde GAAS game van Sony op dit moment Fairgames (Marathon valt technisch gezien niet onder PS Studios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bRuud83 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:54:
[...]

Ik zit op zo'n studio ook niet te wachten.

Sony heeft dit jaar twee grote AAA SP games en dat is prima lijkt me.Heel veel goeds komt dit jaar wel vanuit Microsoft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Over DS2 gesproken, de previews zijn zojuist gepost. Klinkt veelbelovend, voor mij persoonlijk de game waar ik dit jaar het meest naar uitkijk. Blijkbaar heeft de sequel meer Metal Gear Solid invloeden.

This is the longest preview I've ever written, but Death Stranding 2 warrants it. I wasn't a huge fan of the first game, but after 30hrs in the sequel I am absolutely desperate to play more.

Ed Nightingale (@ednights.bsky.social) 8 mei 2025

I've been to countless pre-release events, and in the best-case scenario, it usually winds up with a preview along the lines of, "What I played during my hour-long demo was great, let's hope the final product can match what they showed off!" But I played 30 hours of Death Stranding 2 before writing this preview. I can confidently say that it's excellent, and I can't wait to do it all again (and much more) when it releases next mont
While there will be inevitable comparisons to Metal Gear Solid, I'll mince no words. Death Stranding 2: On The Beach is still Death Stranding at its core. Your objectives remain the same – deliver cargo, connect people to the chiral network and deal with everything in between. In this incredible opening, the game makes clear how things will be different.

Like many, I liked Death Stranding, but I didn’t love it. After around 30 hours with DS2 – estimated to be around 40% – I’m convinced this will be my favorite Hideo Kojima game certainly since Phantom Pain. There are so many more options for players, including stealth & combat

Andy Robinson (@andyrobinson.bsky.social) 8 mei 2025

[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 08-05-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
kazuka schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:01:
[...]

Valt wel mee toch? Death Stranding 2, Ghost of Yotei, Saros, Intergalactic en Wolverine zijn allemaal reeds aangekondigde SP games. En er zijn intussen meerdere live service projecten geannuleerd, dus ik denk dat ze zelf ook wel inzien dat ze iets te hard van stapel liepen met hun GAAS initiatief. Neemt niet weg dat ze het helemaal los zullen laten want Helldivers liet zien dat het ook uiterst succesvol kan zijn.

Zover ik weet is de enige echt aangekondigde GAAS game van Sony op dit moment Fairgames (Marathon valt technisch gezien niet onder PS Studios).
Ja dat is waar. Ik kijk ook zeker uit naar deze games, maar zijn geen nieuwe IP's. Saros klinkt weel heel interessant en Intergalactic hou ik ook in de gaten, maar deze laatst genoemde game komt pas op het einde van deze generatie uit. Wolverine is een superhelden game waar ik persoonlijk minder mee heb, maar dat is puur smaak. Voor mijn gevoel had de PS4 veel meer nieuwe IP's en Sony leek een stuk meer echt voor de gamer te zijn. De echte verrassingen van deze generatie komen naar mijn mening van nieuwe kleinere ontwikkelaars, zoals Larian met BG3 of Clair Obcsure. Ook het sluiten van Japan Studio heeft ze geen goed gedaan. Wat meer kortere AA games zou welkom zijn, zoals van team ICO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

kazuka schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:20:
Over DS2 gesproken, de previews zijn zojuist gepost. Klinkt veelbelovend, voor mij persoonlijk de game waar ik dit jaar het meest naar uitkijk. Blijkbaar heeft de sequel meer Metal Gear Solid invloeden.
Als ik tijd heb binnenkort als voorbereiding Death Stranding nog maar eens een keertje doorspelen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nieuwe Maffia old country trailer, ziet er goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:19
En de pre-order is vriendelijk geprijsd, ik heb hem alvast besteld, ziet er zeker goed uit.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZesBarkiePK schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:55:
[...]

En de pre-order is vriendelijk geprijsd, ik heb hem alvast besteld, ziet er zeker goed uit.
Zo inderdaad wat een leuke prijs 50 euro, en 60 euro voor de deluxe editie.
Gelijk maar pre order gedaan, ziet er inderdaad goed uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Laatst online: 19:59

R.G

ligt het aan mij of is de ps store op ps5 en ps4 buggy ?

Deals overzicht laadt amper in? vaak maar voor de helft?

echt onbegrijpelijk, breekt echt af aan de ui response en beleving... dat doet xbox veel beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 15:37
kazuka schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:20:

[Bluesky]

[YouTube: We played 30 hours of Death Stranding 2: On The Beach]

[YouTube: 8 Things You Need To Know About Death Stranding 2: On The Beach - Hands On Preview, New Gameplay]

[...]

[...]

[Bluesky]
Ik zit hier ook op te wachten maar denk dat door de komst van de switch 2 ik hier toch nog niet aan ga beginnen. Hoe moeilijk het ook is, ik ga hem uitstellen tot na de vakantie zodat ik er zeker van ben dat ik het spel de aandacht kan geven dat het vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.G schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:33:

echt onbegrijpelijk, breekt echt af aan de ui response en beleving... dat doet xbox veel beter..
Nooit iets van gemerkt dat de store buggy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 16-05 16:03

Nee eigenlijk niet. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Store op mijn PS4 was ook altijd erg traag op de PS5 geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PS4 store traag is/was een known issue voor mensen met Ziggo internet in het verleden.
vziw lag dat niet aan de store, maar ergens in de Ziggo handling van dat dataverkeer oid, nooit erg genoeg aan geërgerd om dat tot de bodem uit te zoeken :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:32

Lapras

Ice beam

Alleen als ik iets aan downloaden ben via de PS5 dan werkt de store niet goed. Hij lijkt dan alle bandbreedte te gebruiken voor het downloaden. Ook mijn Sonos krijg ik dan moeilijker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:41
Het is weer vrijdag en dat betekend een nieuwe Lets Talk PlayStation

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
DOOM The Dark Ages reviews: https://www.metacritic.com/game/doom-the-dark-ages/

Pfff zit in Oblivion en nu komt deze ook nog uit.Op game gebied nu al een top jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uncharted 2 zojuist uitgespeeld, ik speel niet al te veel blijkbaar...
Vond 'm qua verhaal wel wat minder dan deel 1 eerlijk gezegd, van hot naar her allemaal.

Lekker door met Uncharted 3 binnenkort dan maar...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:41:
Uncharted 2 zojuist uitgespeeld, ik speel niet al te veel blijkbaar...
Vond 'm qua verhaal wel wat minder dan deel 1 eerlijk gezegd, van hot naar her allemaal.

Lekker door met Uncharted 3 binnenkort dan maar...
Oh ik vond ze allemaal geweldig, Maar je heb deel 3 nog en 4 en The Lost Legacy aan het eind :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Uncharted, Tomb Raider, TLOU en dergelijke games hebben echt een speciale plek in hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Carlos0_0 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:49:
Oh ik vond ze allemaal geweldig, Maar je heb deel 3 nog en 4 en The Lost Legacy aan het eind :).
Yes en daarna is het eens tijd voor Indiana Jones denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CLB schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:08:
[...]

Yes en daarna is het eens tijd voor Indiana Jones denk ik...
Ja dat is ook zeker een aanrader, ben ik mee bezig(Story klaar side missies aan het doen).
Het is anders, en niet te vergelijken(Zeker ook vanwege 1st person view). en omdat je minder met actie bezig ben.

Maar het is zeker aan te raden te spelen :).

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 10-05-2025 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:25
Carlos0_0 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:33:
[...]

Ja dat is ook zeker een aanrader, ben ik mee bezig(Story klaar side missies aan het doen).
Het is anders, en niet te vergelijken(Zeker ook vanwege 1st person view). en omdat je minder met actie bezig ben.

Maar het is zeker aan te raden te spelen :).
Ben ook begonnen. Vind sfeertje heerlijk…

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Exactor it
Nou de PS5 staat en mijn xbox hart draait overuren. De kabels, van de S die beneden staat, zitten nu allemaal in de PS5. Mijn zonen zijn lyrisch over dat introspel. Ik was vooral bezig met uitzoeken of ik ps extra voor ons moest nemen, ondanks overlap met gamepass is het antwoord ja want Spiderman, last of us en uncharted. Wat me nog het langst bezig hield was uitzoeken hoe je hem uitzet. :)

Verder heb ik uitgezocht hoe je de mic mute. Vanwege crossplay spellen wist ik dat dit een niet veel gevonden feature is :+ .

Morgenavond maar eens wat verder rondstruinen en met een beetje geluk zelf dat intro spel opstarten. Had hem wel al per ongeluk opgestart en dacht wow wat een gave rumble. Dat is alvast een positief aspect aan de controller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:26
Afgelopen weekend ‘Clair Obscur: Expedition 33’ uitgespeeld ( _/-\o_ ) en gisteravond begonnen aan ‘The Thaumaturge’.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_D1AMvNp-HNInd1VImWTi34xMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2qPBSyUcUfsFhmuniG23nQ00.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Foe6gIhWpXTpQep2i98s_JvZzMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mbBwu95OpXGtlTeDEqMbfxI8.png?f=fotoalbum_large

Prima game, tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik wilde de PS5 patch (en dan meteen N+) voor Horizon Forbidden West installeren. Geen ruimte :') Wel installeren van de basegame, maar voor de patch moest er nog eens 200gb worden gedownload. Maar ja, wat moest ik er dan af gooien? Dat was nog een afweging. Uiteindelijk A Plague Tale, want daar was ik nog niet in begonnen. En Call of Duty Black Ops 6. Heb ik al meer dan een maand niet meer aangeraakt. Leverde me zomaar bijna 250gb aan ruimte op samen.

Wel aardig dat bij het importeren van de saves en starten van de laatste PS4 save ik meteen ook alle trophies (incl platinum) er bij kreeg. Niet dat ik het daarom deed maar is wel geinig.

Nu dus eens beginnen aan N+ en de Burning Shores. Zag dat die nu in de sale voor een tientje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 23:29
Vrijdag schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:55:
Ik wilde de PS5 patch (en dan meteen N+) voor Horizon Forbidden West installeren. Geen ruimte :') Wel installeren van de basegame, maar voor de patch moest er nog eens 200gb worden gedownload. Maar ja, wat moest ik er dan af gooien? Dat was nog een afweging. Uiteindelijk A Plague Tale, want daar was ik nog niet in begonnen. En Call of Duty Black Ops 6. Heb ik al meer dan een maand niet meer aangeraakt. Leverde me zomaar bijna 250gb aan ruimte op samen.

Wel aardig dat bij het importeren van de saves en starten van de laatste PS4 save ik meteen ook alle trophies (incl platinum) er bij kreeg. Niet dat ik het daarom deed maar is wel geinig.

Nu dus eens beginnen aan N+ en de Burning Shores. Zag dat die nu in de sale voor een tientje is.
Investeren in een extra interne harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chelseamarre123 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:12:
[...]

Investeren in een extra interne harde schijf
Als mijn vakantiegeld is gestort wilde ik deze aanschaffen: uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB :)

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties