• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:45
Als ik het zo lees is het precies wat ik verwacht had van een Wolverine game. Dus voor mij een grote win. Sites als IGN en Gamespot neem ik sowieso niet serieus, met hogere cijfers voor Starfield en zelfs 8 en 9 voor Veilguard. Wat mij betreft horen die tot de allerslechtste games van afgelopen jaren.

Denk dat de verwachtingen wat verkeerd waren bij Wolverine bij veel mensen.

• Magenof
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-10 04:17
Weer een saaie first party game, go Hermen go!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Sefaex schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:11:
[...]
Schijnbaar goede graphics en een goed verhaal, maar het vechtsysteem is erg repetitief.
Dat hoeft natuurlijk niet persé verkeerd te zijn. Het vechtsysteem van de Spiderman games was ook repetetief als je het neutraal bekijkt, maar wél leuk en speelde lekker weg :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:51
Daan0s schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:18:
Als ik het zo lees is het precies wat ik verwacht had van een Wolverine game. Dus voor mij een grote win. Sites als IGN en Gamespot neem ik sowieso niet serieus, met hogere cijfers voor Starfield en zelfs 8 en 9 voor Veilguard. Wat mij betreft horen die tot de allerslechtste games van afgelopen jaren.

Denk dat de verwachtingen wat verkeerd waren bij Wolverine bij veel mensen.
De gameplay van de Spider-Man-games vond ik erg verslavend. Bij Wolverine is dit dus erg repetitief. Dan doe je als Insomniac toch iets verkeerd.

Tuurlijk, Wolverine is geen Spider-Man. Wolverine heeft geen gadgets en kan ook niet door de lucht slingeren. Maar een beetje diversiteit qua gameplay moet toch wel je prioriteit nummer één zijn als je een superheldengame maakt.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
Sefaex schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:24:
[...]

De gameplay van de Spider-Man-games vond ik erg verslavend. Bij Wolverine is dit dus erg repetitief. Dan doe je als Insomniac toch iets verkeerd.

Tuurlijk, Wolverine is geen Spider-Man. Wolverine heeft geen gadgets en kan ook niet door de lucht slingeren. Maar een beetje diversiteit qua gameplay moet toch wel je prioriteit nummer één zijn als je een superheldengame maakt.
Heb Spiderman 2 als enige game ooit Platinum gespeeld maar ook daar was je grotendeels steeds hetzelfde aan het doen met combat. Betekent niet dat ik er niet van genoot :) Ik wil gewoon met Wolverine op de meest ranzige en lompe manier lui neermeppen, niet meer en niet minder. En dat lijkt hier prima te kunnen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nog meer Layton incoming:

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:31

lord_fh

Môge!

zijn er tips voor een goede headset voor PS5 ? vooral om het 3D audio expect ook echt te ervaren. Ik zag dat de Pulse elite van Sony snel kapot "breekt" , lijkt me beetje flut als je zoiets duur koopt....

PS5 Pro + AOC U32G4U

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:15
lord_fh schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:41:
zijn er tips voor een goede headset voor PS5 ? vooral om het 3D audio expect ook echt te ervaren. Ik zag dat de Pulse elite van Sony snel kapot "breekt" , lijkt me beetje flut als je zoiets duur koopt....
Wat is je budget ? Ik heb de Audeze Maxwell 2 zowel 3D audio als microfoon erg tevreden over.

Hiervoor had ik de standaard pulse en daar vond ik 3D drama. Pulse pro is de microfoon dan weer slecht van vind ik.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:31

lord_fh

Môge!

Max dat van de pulse (150) maar rond de 100 voldoet ook wellicht , een arctis nova 3p bijvoorbeeld ?

Ik heb ook altijd last van overhitte oren met dat leer van die koptelefoons (of dat moet aan de kwaliteit liggen die ik eerder had dat kan) , en die arctic hebben stof, vandaar dat ik daar aan dacht, maar ik huiver een beetje voor het draadloze, want in het verleden had ik een (goedkope) headset draadloos, en dat geluid liep nooit synchroon..

[ Voor 69% gewijzigd door lord_fh op 14-09-2026 13:13 ]

PS5 Pro + AOC U32G4U

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik ben na heel wat research op de Steelseries Artis Nova 7p uitgekomen. Is vaak in de aanbieding voor rond de €139-149. Top ding

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb sinds een jaartje de SteelSeries Arctis Nova 3. Zit heel fijn. Helemaal prima geluid. Ik heb alleen zelf in de zomer gewone earplugs in (wired) omdat ik die over-ear dingen te warm vind. In de winter is het juist wel lekker. Dus de Nova 3 komt volgende maand weer uit de kast. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:44
Even een rondje Marvel's Wolverine reviews gedaan, maar dit is denk ik niet het resultaat waar Sony op hoopte met een first party exclusive. Gelukkig nog genoeg backlog en GTA VI in het vooruitzicht.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 19:56
Dat hele Wolverine lijkt me inderdaad geen klap aan :) Die laat ik lekker aan mij voorbij gaan.

psn: HertogJack

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:13

Vrijdag

De Goede

Wat ik er zoal van zag was dat het wel heel erg een handje vasthouden spel is geworden. Zeg maar een Call of Dutyfisering met grote visuele aanwijzingen waar je heen moet, je nauwelijks of niet buiten het geplande pad kan en veel verplichte langzaam-loop-secties.

Maar goed, ik was toch al niet geïnteresseerd in het spel dus ik ga me er ook niet druk over maken verder.

Ben zelf nu druk met Wolfenstein, Days Gone en de eerste Avatar. Heb ook onlangs nog Cthulhu: Cosmic Abyss binnen en de bundel met The Sinking City en Sherlock Holmes gekocht dus ik heb voorlopig nog wel wat te doen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:42:
Wat ik er zoal van zag was dat het wel heel erg een handje vasthouden spel is geworden. Zeg maar een Call of Dutyfisering met grote visuele aanwijzingen waar je heen moet, je nauwelijks of niet buiten het geplande pad kan en veel verplichte langzaam-loop-secties.
Dat is dan weer pecies wat ik zoek :P
Geef me gewoon een grafische mooie lineaire achtbaan met toffe cutscenes voor 12 uurtjes ontspanning en ik ben weer helemaal blij!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-10 16:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kydc6aIkiTAlpukmjEHsHQdS7oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pq2JPSKChB98SUUVF2UJiVE.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is zo ontzettend tof. Blij dat ik eens wat very limited heb kunnen scoren.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:07
Farabi schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:12:
[...]

Geef me gewoon een grafische mooie lineaire achtbaan met toffe cutscenes voor 12 uurtjes ontspanning en ik ben weer helemaal blij!
Ik weet het u morgen te zeggen. Na Farming Simulator 25 en Mortal shells 2 heb ik dit even nodig ;).

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:50
Meneer UYL schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:48:
[Afbeelding]

Hij is zo ontzettend tof. Blij dat ik eens wat very limited heb kunnen scoren.
Top, ik zou hem vandaag binnen krijgen, helaas niet thuis toen de UPS koerier voor de deur stond, een dagje langer wachten.

PSN : Geraedus

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Farabi schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:12:
[...]

Maar daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk. Dat jíj er plezier mee hebt, ongeacht wat random joeptjoepers rondblèren :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 22:24
Geronimous schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:22:
[...]

Dat hoeft natuurlijk niet persé verkeerd te zijn. Het vechtsysteem van de Spiderman games was ook repetetief als je het neutraal bekijkt, maar wél leuk en speelde lekker weg :)
Maar Spiderman had dan nog een sandbox speeltuin waar je lekker vrij in kon struinen.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
Eindelijk een Playstation 5 weten te bemachtigen.
Helemaal blij wil ik beginnen, maar ik moet inloggen. Daarvoor moet ik een account aanmaken. Maar wat ik ook probeer (via de console of ditect op de website) is krijg telkens de melding: The connection to the server timed out.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by1WDVy9GVRkDL1xXTCqL3b_BsY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dbTu6FKjXxCDJK9zyEwy7EOK.jpg?f=user_large

Als ik zoek op deze fout krijg ik alleen maar oude hits op reddit en linkjes naar 'downdetector' maar er lijkt daar niets aan de hand.

Iemand een tip of idee hoe nu verder?

edit: laat maar, het is al gelukt. Bleek al een account te hebben (nog uit de PS3 periode)

[ Voor 6% gewijzigd door DonJunior op 16-09-2026 12:08 ]

*sowieso

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-10 16:35
DonJunior schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:51:
Eindelijk een Playstation 5 weten te bemachtigen.
Helemaal blij wil ik beginnen, maar ik moet inloggen. Daarvoor moet ik een account aanmaken. Maar wat ik ook probeer (via de console of ditect op de website) is krijg telkens de melding: The connection to the server timed out.

[Afbeelding]

Als ik zoek op deze fout krijg ik alleen maar oude hits op reddit en linkjes naar 'downdetector' maar er lijkt daar niets aan de hand.

Iemand een tip of idee hoe nu verder?

edit: laat maar, het is al gelukt. Bleek al een account te hebben (nog uit de PS3 periode)
Voor de volgende keer. Probeer andere browser. En ook werkt dit niet via incognito

• Sefaex
Meer mensen die deze game gaan halen _/-\o_

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:51
Deze sla ik over. De eerste Control ook niet echt van genoten. De overige games uit hetzelfde universum, zoals Alan Wake en Alan Wake 2 wel erg tof. Hopelijk is hun volgende game weer meer in lijn met Alan Wake 2
Nee vorige leek me ook niks, volgens mij wel gespeeld.
Deze Skip ik ook zo te zien :).

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:57
Zekers, net control weer uitgespeeld. Maar ik haal em wel voor de pc ;)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 19:33

Oxigeon

En zo is dat!

Goedemiddag, ik zag gisteren de game Active Matter voorbij komen. Zijn er gasten die deze spelen? Zoja hoe bevalt die?

Game is volgens mij niet echt reclame voor gemaakt. En afgelopen week uitgekomen

[ Voor 8% gewijzigd door Oxigeon op 20-09-2026 17:07 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 20:25
Met PS Plus Premium heb ik Avatar Frontiers of Pandora. Al een paar uur gespeeld en speelt lekker weg

Dus ik ga dan maar de Complete Edition die zelfs goedkoper is dan From The Ashes Edition. Er zit zelf de Season Pass bij!! Dus dit is ineens een tip voor mensen die het nog moeten spelen. (Langs de andere kant is het weer een val dat PS Premium me geeft door niet de volledige editie te geven en me dwingt het toch te kopen)
  1. De Season Pass kost los standaard € 29,99.
  2. De From The Ashes-uitbreiding kost los € 24,99.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaI-SCqW-SSy0kY9viLfPUMrvdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Qbxa1F0XN0OH5XDhbdcj9MR.png?f=fotoalbum_large

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben een budget gamer, als ie goedkoper is: JA.

Basis spel van deel 1 speelde lekker weg. Lekker vibes als Dark, X-files of Stranger Things. Dlc uitbreiding was wat te vaag voor mij.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Arie- schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 18:19:
[...]

Ik ben een budget gamer, als ie goedkoper is: JA.

Basis spel van deel 1 speelde lekker weg. Lekker vibes als Dark, X-files of Stranger Things. Dlc uitbreiding was wat te vaag voor mij.
Je moet jezelf geen budget gamer, maar patiënt gamer noemen. Dat klinkt lekker hip ;)

• Cowboy_Henk
Ik ben onlangs naar een kermis geweest (Edegem, België)

Ik was blij verbaasd door een attractie.

Attractie wordt gerund door twee jonge broers. Ik vraag me wel af in welke mate dit mag zonder toestemming van Sony, Rockstar,... Ze hebben dat niet, ik heb dat gevraagd 😏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eU4nMhBmLOM6bJRA-3RUjs4iLdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEGDVsAqRBWMPRziFZUweC6r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZENBBoam4J84GZFIfoKywkIZsxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aK4mfl0iGCvRirch77hxAlMW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lunf4WueIJ6ZLWPbNM3xgDQotEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41DE5e7McoZqVOEwaH3Xzg2b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvE8wc1NyyJT683oAlv8uGcbXv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEy9VriSQBk72H8qcuMYovtf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUTNhCCb4I0QmoNQwUUiFDb8gBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSRY3ToXtJEM2Z79S716D1tG.jpg?f=fotoalbum_large

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Ik wens Sony veel succes om hier iets aan te doen. Ze willen zelf immers van fysiek vermaak af :P

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 23:41
Ik werk op een jongeren groep en we hebben hadden tot voor kort een Ps5 op de groep staan. Alle jongeren konden deze gebruiken. Dus er stonden er meerderen accounts op.

Helaas is onze ps5 van de week gestolen. Bij 90% van de accounts was gelukkig wel een wachtwoord nodig om in te loggen.

Ik wilde kijken of de ps5 geblokkeerd kan worden op afstand. Het lastige is... Ik heb het serienummer niet. Ik heb Nedgame benaderd, maar die houden de serienummers niet bij van verkochte ps5's. De doos is helaas ook weg gegooid.

Kan ik via een andere weg nog achter het serienummer komen of de ps5 laten blokkeren?

PSN: Mondaatje

• Geraedus
Monda schreef op zondag 27 september 2026 @ 13:59:
Ik werk op een jongeren groep en we hebben hadden tot voor kort een Ps5 op de groep staan. Alle jongeren konden deze gebruiken. Dus er stonden er meerderen accounts op.

Helaas is onze ps5 van de week gestolen. Bij 90% van de accounts was gelukkig wel een wachtwoord nodig om in te loggen.

Ik wilde kijken of de ps5 geblokkeerd kan worden op afstand. Het lastige is... Ik heb het serienummer niet. Ik heb Nedgame benaderd, maar die houden de serienummers niet bij van verkochte ps5's. De doos is helaas ook weg gegooid.

Kan ik via een andere weg nog achter het serienummer komen of de ps5 laten blokkeren?
Sony contacteren en zien of ze de console kunnen achterhalen aan de hand van de hoofd PSN account.

• Monda
Geraedus schreef op zondag 27 september 2026 @ 14:28:
[...]

Sony contacteren en zien of ze de console kunnen achterhalen aan de hand van de hoofd PSN account.
Oke thnx. Nu weet ik even niet wie het hoofdaccount had. Ik hoop dat ik dit was. Ik ga dit iig even proberen.

• hcQd
  • Nu online
Monda schreef op zondag 27 september 2026 @ 14:39:
[...]

Oke thnx. Nu weet ik even niet wie het hoofdaccount had. Ik hoop dat ik dit was. Ik ga dit iig even proberen.
Er is niet iets als een hoofdaccount. Ieder account geregistreerd op de PS5 kan in principe deze console als primair hebben ingesteld.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik heb sinds launch een PS5, maar ben er net pas achter gekomen dat de DualSense veel harder trilt wanneer je de mic mute (oranje lampje aan) :') en ik al jaren klagen dat zelfs de DualShock 3 krachtigere trillingen had...

Stukken beter nu _O-

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
@Technomania: We zijn niet allemaal zo perfect als Bas170
- Stik in je LLM drek

Bas170 schreef op maandag 28 september 2026 @ 19:30:
Ik heb sinds launch een PS5, maar ben er net pas achter gekomen dat de DualSense veel harder trilt wanneer je de mic mute (oranje lampje aan) :') en ik al jaren klagen dat zelfs de DualShock 3 krachtigere trillingen had...

Stukken beter nu _O-
Haha mij nog nooit opgevallen, maar ik drukte altijd de mic op mute.
En sindsdien het Standaard op mute kan, gelijk toen ingesteld via instellingen :P.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Carlos0_0 schreef op maandag 28 september 2026 @ 19:51:
[...]

Haha mij nog nooit opgevallen, maar ik drukte altijd de mic op mute.
En sindsdien het Standaard op mute kan, gelijk toen ingesteld via instellingen :P.
Nooit gedaan, want ik vind het oranje lampje lelijk. Lekker sinds launch met een gehandicapte controller gegamed :')

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
- Stik in je LLM drek

Bas170 schreef op maandag 28 september 2026 @ 19:54:
[...]

Nooit gedaan, want ik vind het oranje lampje lelijk. Lekker sinds launch met een gehandicapte controller gegamed :')
Haha ik kijk toch niet na de controller, ik kijk na de tv als ik aan het spelen ben 8) .

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Bas170 schreef op maandag 28 september 2026 @ 19:54:
[...]

Ja, door dat oranje lichtje denk ik dat er iets mis is. Beetje zoals oranje lampjes in de auto.

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:11
Bas170 schreef op maandag 28 september 2026 @ 19:30:

Stukken beter nu _O-
Is dit echt zo ja? Ik heb hem zelf ook altijd op mute staan, maar dat is meer omdat ik het idee heb dat de batterij dan veel langer meegaat.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Gerwin89 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 12:53:
[...]

Is dit echt zo ja? Ik heb hem zelf ook altijd op mute staan, maar dat is meer omdat ik het idee heb dat de batterij dan veel langer meegaat.
Probeer het maar uit tijdens het gamen :)

- Stik in je LLM drek

• Jumpman
De Sony PlayStation 5 firmware 13.60 nu uitgesloten van PlayStation Network.

• Jumpman
Mijn PS5 Pro wel gedaan, maar mijn gewone PS 5 niet. ;)

• Jumpman
De exploit voor firmware 7.00 t/m 13.60 is gereleased. Dit is een zwaar verlies voor Sony. Dit betekent dat men binnenkort ook alle games kan dumpen t/m firmware 13.60. Er zijn veel hackers opgedoken sinds de negatieve PR trein van Sony is gaan rijden.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
Jumpman schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:03:
De exploit voor firmware 7.00 t/m 13.60 is gereleased. Dit is een zwaar verlies voor Sony. Dit betekent dat men binnenkort ook alle games kan dumpen t/m firmware 13.60. Er zijn veel hackers opgedoken sinds de negatieve PR trein van Sony is gaan rijden.
Hopelijk kunnen ze dit allemaal weren. Erg jammer als diefstal weer de norm gaat worden.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54
Jumpman schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:03:
Wat houdt dit precies in dan? Wat betreft firmware enzo? Ik heb er zelf geen behoefte aan, maar ik begrijp gewoon niet precies wat je zegt :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:56:
[...]

Wat houdt dit precies in dan? Wat betreft firmware enzo? Ik heb er zelf geen behoefte aan, maar ik begrijp gewoon niet precies wat je zegt :)
Soms zoeken mensen op Marktplaats etc. Specifiek naar consoles met oude firmware zodat je er illegaal games op kunt zetten.

Nu kan dat met veel meer consoles die nog niet geüpdatet zijn. En dus ook met recente spellen, want op die oude versies werken de nieuwe games vaak niet. Maar die kun je nu dan dus ook illegaal er op zetten.

• Jumpman
dutchgio schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:55:
[...]

Soms zoeken mensen op Marktplaats etc. Specifiek naar consoles met oude firmware zodat je er illegaal games op kunt zetten.

Nu kan dat met veel meer consoles die nog niet geüpdatet zijn. En dus ook met recente spellen, want op die oude versies werken de nieuwe games vaak niet. Maar die kun je nu dan dus ook illegaal er op zetten.
Klopt alle games die uitgebracht zijn t/m firmware 13.60 kunnen nu gedumpt worden.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:37
giantgiantus schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:53:
[...]

Hopelijk kunnen ze dit allemaal weren. Erg jammer als diefstal weer de norm gaat worden.
Waarschijnlijk een onpopulaire mening hier, maar ik vind dat Sony het wel een beetje over zichzelf aan het afroepen is met hun huidige beleid. Ik zou zelf niet zo snel meer teruggaan naar de oude tijd, maar ik ben het ook niet helemaal eens met de huidige koers en ik snap dat anderen dat wel doen.

Ik wil mijn bezittingen gewoon tweedehands kunnen kopen en doorverkopen. Ik geniet heus wel een beetje van Wolverine nu, maar ik vind het zeker geen 80 euro waard en ben blij dat ik hem straks weer door kan verkopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Steven030 op 30-09-2026 13:36 ]

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:58

koboy

Heb een idee voor een icon

Steven030 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:33:
[...]

Waarschijnlijk een onpopulaire mening hier, maar ik vind dat Sony het wel een beetje over zichzelf aan het afroepen is met hun huidige beleid. Ik zou zelf niet zo snel meer teruggaan naar de oude tijd, maar ik ben het ook niet helemaal eens met de huidige koers en ik snap dat anderen dat wel doen.

Ik wil mijn bezittingen gewoon tweedehands kunnen kopen en doorverkopen. Ik geniet heus wel een beetje van Wolverine nu, maar ik vind het zeker geen 80 euro waard en ben blij dat ik hem straks weer door kan verkopen.
Dus de de AH zou het ook over zich afroepen om geplunderd te worden als ze de duimschroeven bij hun leveranciers nog verder aandraaien? Wat een onzin!

Het aspect van hackers die massaal op Sony duiken vanwege een zet waar de publieke opinie het niet mee eens is is gewoon voor eigen rechter spelen. De juiste plek is voor de rechter, in de politiek dan wel de portemonnee in de zak houden.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Cowboy_Henk schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 13:16:
Met PS Plus Premium heb ik Avatar Frontiers of Pandora. Al een paar uur gespeeld en speelt lekker weg

Dus ik ga dan maar de Complete Edition die zelfs goedkoper is dan From The Ashes Edition. Er zit zelf de Season Pass bij!! Dus dit is ineens een tip voor mensen die het nog moeten spelen. (Langs de andere kant is het weer een val dat PS Premium me geeft door niet de volledige editie te geven en me dwingt het toch te kopen)
  1. De Season Pass kost los standaard € 29,99.
  2. De From The Ashes-uitbreiding kost los € 24,99.
[Afbeelding]
Dat is altijd zo. Je krijgt gewoon de volledige editie van de basisgame bij PS Plus Premium. Die andere versies zijn incl (single player) DLC.

Wat nog wel eens voorkomt is dat je de versie van de game in PS Plus premium niet (gratis) kunt upgraden naar een remasterd/PS5 variant. Lijkt me bij Avatar niet aan de orde.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Nintendo Switch 2 |

• giantgiantus
[...]

Ik vind de keuzes van Sony ook niet goed. Maakt niet dat diefstal opeens gerechtvaardigd is. Ik zou zeggen stem met de portemonnee en koop geen Sony apparaten meer.

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:02
Ik denk dat heel veel mensen met 1 PS5 die nu op 13.60 zitten hem alsnog niet durven te jailbreaken met de aankomende release van GTA6 :-) maar dat maakt het niet minder erg.

Tuurlijk is het mooi dat je homebrew en emulators kan draaien maar de meeste zullen het gebruiken voor het spelen van spellen, ook zet dit de deur open voor cheats, al zal PSN waarschijnlijk al een hoger FW vereisen.

[ Voor 48% gewijzigd door Equazor_ op 01-10-2026 11:02 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Equazor_ schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 11:00:
Ik denk dat heel veel mensen met 1 PS5 die nu op 13.60 zitten hem alsnog niet durven te jailbreaken met de aankomende release van GTA6 :-) maar dat maakt het niet minder erg.

Tuurlijk is het mooi dat je homebrew en emulators kan draaien maar de meeste zullen het gebruiken voor het spelen van spellen, ook zet dit de deur open voor cheats, al zal PSN waarschijnlijk al een hoger FW vereisen.
Je gaat echt met een gehackte PlayStation niet online komen hoor, dus dat cheaten is niet zo'n probleem

• Farabi
  • Niet online
Hoe kun je gerustgesteld gamen zonder fatsoenlijke updates te ontvangen voor je spellen? Ik krijg er de kriebels van :P

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 01-10-2026 11:32 ]

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:23
Hiermee gaan de mensen alsnog overstag om met hun ps5 naar digital only te gaan :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Tjesus schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:38:
Hiermee gaan de mensen alsnog overstag om met hun ps5 naar digital only te gaan :+
Echte hardcore fysieke media only piraten gaan natuurlijk weer vanuit de kofferbak Twilight en Crazybytes discs (met zelfgemaakte kopieerbeveiliging!) verkopen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 01-10-2026 15:43 ]

Lego playstation nu beschikbaar

Ik denk dat de tijdelijke lego astro bot deze gaat zijn

https://www.lego.com/nl-nl/product/astro-bot-40899

[ Voor 32% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-10-2026 17:59 ]

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:07

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 15:20
YouTube: Hands-On with QSSR - AI Upscaling For Standard PS5 - Image Quality, PSSR Comparisons + More

QSSR voor base PS5, mooie ontwikkeling.

Ik vind bijv. Control resonant echt te korrelig/low res op base ps5. Maar met een mogelijke update misschien toch wel interesse.

Voor GTA VI zou dit ook wonderen kunnen doen, maar Rockstar staat helaas bekend om zijn implementatie van nieuwe hardware/software.

[ Voor 17% gewijzigd door swoutr op 01-10-2026 22:08 ]

• Psyonara
  • Laatst online: 04-10 23:04
Verschil is negeerbaar, okay als je de screens statisch naast elkaar zet. Dan pas zie je het verschil.

Maar als je in de game zelf zit let je daar niet op.

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 15:20
Psyonara schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 01:12:
Verschil is negeerbaar, okay als je de screens statisch naast elkaar zet. Dan pas zie je het verschil.

Maar als je in de game zelf zit let je daar niet op.
Oneens, duidelijk zichtbare flikkeringen worden duidelijk opgelost. En juist dat is goed zichtbaar op een 4k 65” oled scherm. Dat het minder zichtbaar is op je 5” telefoon scherm lijkt me logisch. Een mooie gratis upgrade imo.

• Cowboy_Henk
Inderdaad mooie ontwikkeling! Had nooit gedacht dat base ps5 iets van pssr ging krijgen. Dit gaat heel wat games cleaner maken van beeld. Hopelijk gaan sommige oudere games een qssr patch krijgen zoals ff7 rebirth
swoutr schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 07:11:
[...]

Oneens, duidelijk zichtbare flikkeringen worden duidelijk opgelost. En juist dat is goed zichtbaar op een 4k 65” oled scherm. Dat het minder zichtbaar is op je 5” telefoon scherm lijkt me logisch. Een mooie gratis upgrade imo.
Ik denk ook echt wel dat je het gaat zien ja, net zoals je echt wel verschil zag met de ps5 en de ps5 pro.
Bepaalde games maakte echt wel gebruik van de nieuwe hardware, met bijv The Last of us zag ik echt wel verschil.

Dus ik denk ook echt wel je hier verschil gaat zien, als je een beetje goeie tv of monitor heb.

• Farabi
  • Niet online
Wolverine heeft gisteren een QSSR update gehad.

• Monda
Moet er per game een patch uitgebracht worden om gebruik te maken van QSSR?

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 03-10 13:14
dutchgio schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:55:
[...]

Heel veel gaat niet werken gezien de console niet online kan, je zit niet met de laatste versie van de game die op de servers staan. Het is allemaal niet zo interessant meer als vroeger namelijk. Het hele jailbreaken is leuk voor andere toepassingen, maar voor gedumpte games al lang niet meer.

• Farabi
  • Niet online
Monda schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 14:33:
Dat denk ik. Het stond gisteren specifiek aangegeven in de patchnotes van wolverine.

New QSSR Mode ON vs OFF Comparison - Marvel's Wolverine | Base PS5 - YouTube

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 22:59
Yep, per game moet deze QSSR voor pro of PSSR voor basis ps5 worden toegevoegd. Ik neem aan dat dat wel relatief makkelijk te doen is.

Zie ook bericht op de fp

• Cowboy_Henk
Als een game al PSSR heeft dan zou QSSR het vrij gemakkelijk kunnen vervangen. Plug out pssr en plug in qssr.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:41
Dit mag wel hier, toch? :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDajJAfYiVGxiGh-x6QYpvOvGcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yas2mTsNzMZCtPnYTY7DTGTZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 21:33
[...]

Als je iets 80 euro niet waard vindt, waarom koop je het dan toch tegen die prijs? Wacht dan gewoon totdat de prijs daalt tot de helft (ik noem maar wat). Of koop de game in z'n geheel niet. Hadden ze maar een betere game uit moeten brengen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Geraedus

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:51
Ja heb deze zelf bij Lego geannuleerd toen het mogelijk was om rechtstreeks via Direct te bestellen. De playstation lego kan je op den duur wel voor 90 euro krijgen.
Zeker een mooie gwp, maar ook mooi, dat je deze op een andere manier kan krijgen dan alleen via Lego.

Hopelijk betekend dit ook goed nieuws voor Astro Bot, dat we hier ook meer games van krijgen. Hopelijk ooit de VR game overzetten naar de nieuwe ps vr 2, erg jammer met de kennis van nu had ik dan achteraf nooit de ps vr 1 moeten verkopen. De ps vr 2 is zelfs een stap terug tov de ps vr 1. Nu is het ook niet meer mogelijk om je 3d films af te spelen icm blu ray. Vr game zelf was 1 van de mooiste ervaringen. Een gemiste kans om deze niet opnieuw uit te brengen op de vr 2

[ Voor 12% gewijzigd door Dagarkin op 03-10-2026 12:08 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:37
Rossi46 schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 10:07:
[...]

Als je iets 80 euro niet waard vindt, waarom koop je het dan toch tegen die prijs? Wacht dan gewoon totdat de prijs daalt tot de helft (ik noem maar wat). Of koop de game in z'n geheel niet. Hadden ze maar een betere game uit moeten brengen.
Nee dank je, maar ik vind mijn eigen strategie veel aantrekkelijker. Ík heb er geen 80 euro voor betaald, hecht weinig waarde aan reviews want smaak, speel games op launch day en ben van plan hem straks weer door te verkopen. Ik vermaak me ook nog eens prima met de game trouwens.

Voor mij persoonlijk: digitaal een licentie aanschaffen; prima. Maar dan wel met de mogelijkheid om die licentie door te verkopen zoals Xbox nu lijkt te onderzoeken. Elke top game hou ik überhaupt wel, maar typisch zo’n game als Wolverine verkoop ik straks graag weer door.

Ieder zijn voorkeur, maar we kunnen het erover eens zijn dat ze er het meeste for the players zouden zijn als ze dit toe zouden laten want dan zou bijna iedereen blij zijn. Behalve nog steeds de verzamelaar wellicht, hopelijk hebben die genoeg aan de code in a box.

Maar goed, het ging erover dat ik het door dit soort acties wel enigszins begrijp dat mensen weer terug willen naar piraterij. Ikzelf niet, hier ben ik inmiddels te oud voor geworden en ik hou van het gemak. Maar stel je eens voor dat je een student bent met weinig geld op de bank.

[ Voor 58% gewijzigd door Steven030 op 03-10-2026 16:28 ]

• Rossi46
  • Laatst online: 04-10 21:33
Steven030 schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 13:16:
[...]

Nee dank je, maar ik vind mijn eigen strategie veel aantrekkelijker. Ík heb er geen 80 euro voor betaald, hecht weinig waarde aan reviews want smaak, speel games op launch day en ben van plan hem straks weer door te verkopen. Ik vermaak me ook nog eens prima met de game trouwens.

Voor mij persoonlijk: digitaal een licentie aanschaffen; prima. Maar dan wel met de mogelijkheid om die licentie door te verkopen zoals Xbox nu lijkt te gaan doen. Elke top game hou ik überhaupt wel, maar typisch zo’n game als Wolverine verkoop ik straks graag weer door.

Ieder zijn voorkeur, maar we kunnen het erover eens zijn dat ze er het meeste for the players zouden zijn als ze dit toe zouden laten want dan zou bijna iedereen blij zijn. Behalve nog steeds de verzamelaar wellicht, hopelijk hebben die genoeg aan de code in a box.

Maar goed, het ging erover dat ik het door dit soort acties wel enigszins begrijp dat mensen weer terug willen naar piraterij. Ikzelf niet, hier ben ik inmiddels te oud voor geworden en ik hou van het gemak. Maar stel je eens voor dat je een student bent met weinig geld op de bank.
Xbox gaat niet doen wat je suggereert. Ja, je kunt je disc nu 'digitaal maken' en daarna alsnog de disc doorverkopen (dan verlies je ook die licentie weer uiteraard). Het werkt in de praktijk super makkelijk, hebben ze echt goed gedaan (hier staat sinds launch een XSX).

Maar dit geldt enkel voor de huidige games. De nieuwe Xbox zal - net als de PS6 - geen disc drive meer hebben. In het geval van de Xbox nog logisch ook, want het wordt onderhuids een PC. En PC games op disc liggen al jaren achter ons.
De enige reden dat Xbox hier nu mee komt, is om ervoor te zorgen dat huidige Xbox eigenaren hun disc games ook kunnen spelen op de nieuwe Xbox. Alsnog beter dan wat Sony tot nu laat zien overigens.

En die student met weinig centen, die moet maar gewoon een keuze maken en niet verwachten dat hij/zij altijd de nieuwste games kan spelen. Lijkt me een stuk gezondere overweging dan piraterij goedpraten.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Grindtegel
  • Laatst online: 04-10 23:54
Heeft iemand Ace Combat 8 al gespeeld? Is een vrij niche game maar de reviews liegen er niet om, ben wel benieuwd eigenlijk

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:26
Grindtegel schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:17:
Heeft iemand Ace Combat 8 al gespeeld? Is een vrij niche game maar de reviews liegen er niet om, ben wel benieuwd eigenlijk
Ja ik speel het! Meest fantastische editie tot nu toe. Sws al een ace combat fan sinds mijn 10e (nu 31).

• Sefaex
Wolverine €44 bij Mediamarkt Duitsland.
Dat wordt gewoon €35 op Black Friday!!

Eerst even GTA 6. Dan als toetje Wolverine voor een habbekrats. Mooi toch! 8)
Gisteren even mijn 2de speel sessie gehad te hebben, en ook wat langer dan de 1ste speel sessie.
Ik vind het spel het volledige bedrag waard, heerlijk spel gewoon.

Eindelijk ook eens geen open wereld gedoe, dat heb je al vaak genoeg. gewoon beginnen bij a weg volgen naar B level klaar hop.
Uiteraard doe je wat dingen tussen door, en zijn er her en der wat dingen verstopt. Maar dat is allemaal prima.

Het is ook zeker niet makkelijk op middelste niveau(mutant), ga verschillende keren alsnog wel eens dood.
Alleen met een enkele grotere eindbaas hem even iets simpeler gezet, maar daarna weer terug gezet.

Insomniac Games heeft een mooi spel geleverd, hier mag wel een deel 2 komen ook 8) .
Ik ben denk ik nu met vandaag ergens op de helft van het spel, dus heb nog even te gaan :).

[ Voor 33% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-10-2026 17:21 ]

• Vis
  • Laatst online: 12:11

Vis

Sefaex schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 11:15:

"Even" GTA?

LOL

Ik pik Wolverine wel op in 2027 tijdens Black Friday voor een tientje.

Als tegen die tijd Intergalactic niet is uitgekomen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:32
Sefaex schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 11:15:

Black friday is op 27 november, dus in de praktijk nog vier weekjes wachten tot het losbarst ;)

• Farabi
  • Niet online
Vis schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 18:34:
[...]

Ik pik Wolverine wel op in 2027 tijdens Black Friday voor een tientje.
Een insomniac game voor een tientje? Gaat niet gebeuren :9
Farabi schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 08:59:
[...]

Een insomniac game voor een tientje? Gaat niet gebeuren :9
Fysiek wel op disc ergens op de vlooienmarkt :P
Pagina: 1 ... 147 148 Laatste

Let op:
Gerelateerde topics:

Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale edities:
• [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht:
• [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt:
• [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus, maandelijke games, aankopen delen, kind-accounts:
• [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6:
• [Playstation 6] Nieuws & Speculaties