ShininNL schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:39:
Heb sinds gisteren de ps5 pro staan i.c.m. met een nieuwe samsung S95D.
Het valt me op dat bij Spiderman 2 (verder geen andere games gespeeld nog) het beeld erg schokt. Ik draai hem in de 'fidelity pro' mode, VRR aan,120hz aan, RT op max en fps uncapped. De tv draait in game mode. De tv geeft ook aan dat VRR aan staat.
Mis ik ergens een setting, of waren mijn verwachtingen te hoog? Het speelt voor geen meter op deze manier, dacht dat VRR er juist voor was om de boel smooth te maken? Tevens gebruik ik gewoon de bijgeleverde hdmi kabel van Sony, heb een andere kabel gepakt (met een label certified hmdi 2.1), geen verschil helaas.
Ik ben bang dat je verwachtingen te hoog waren, wellicht doordat je van high fps PC games komt.
De GPU in de pro is voor een console best krachtig, maar komt niet in de buurt van high end PC hardware. Realistisch is om op max quality uit te gaan van 30+ fps bij intensieve games. Kom je van 120 fps gaming af dan is dat gewoon minder smooth want je mist gewoon ¾ van de fps.
VRR zorgt er ook niet voor dat het allemaal smooth wordt, het zorgt er alleen maar voor dat de framerate van de TV zo staat dat er niet halverwege het tekenen op het scherm een nieuw frame begint en je dus rare vervormingen/jaggies krijgt. Om het "smooth" te maken heb je
fake frame interpolation nodig, en dat heeft de PS5 (pro) niet.
Op internet zijn genoeg guided te vinden voor Spiderman 2 en de grafische settings. Speel daar eens wat mee zodat je op een voor jou acceptabel compromis komt.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!