LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Klopt het dat je save data op de locatie staat waar ook je spel geïnstalleerd staat?
Ik heb een usb externe aan mijn ps5 hangen met mijn PS4 games.. Die kan ik los koppelen en aan mijn PS5 Pro hangen en dan gewoon verder gaan waar ik gebleven ben?
Dit geldt ook voor de SSD die ik er later in gezet heb?
Dan je interne SSD via PlayStation netwerk overzetten? Gaat wel uren duren dan ben ik bang.
[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 04-06-2025 11:02 ]
Ik teken nergens meer voor
Heb je PS plus? Zo ja, dan staan al je savegames als het goed is ook in de cloud.Quakie schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:01:
Euh kom er niet echt helemaal uit.. hoe ik migratie van PS5 naar PS5 pro het beste kan aanpakken.
Klopt het dat je save data op de locatie staat waar ook je spel geïnstalleerd staat?
Op reddit lees ik het volgende:
- Connect both consoles by LAN cable. The proper way to do would be:
- Start Pro and let it update
- Connect disc drive and let it update
- Add extra memory and restart
- Connect two consoles by LAN cable and transfer everything.
Unless you have PS subscription, you can’t use cloud to transfer game saves
Via de cloud lijkt mij het makkelijkse. Desnoods sluit je ff maandje PSplus af voor alleen de transfer.
[ Voor 45% gewijzigd door Hulleman op 04-06-2025 12:58 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
En mocht je traag internet hebben (of een limiet), dan kan je ze altijd nog overzetten met een USB device.Hulleman schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:54:
[...]
Heb je PS plus? Zo ja, dan staan al je savegames als het goed is ook in de cloud.
Of je sluit ze beide aan (zou wel een kabel gebruiken) op je netwerk en de transfer mode gebruiken, kan je ook je games overzetten met ongeveer 300 GB per uur.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb een premium abo sinds gisteren. Hiervoor ps extra.
Ik ga dan voor data overzetten via het netwerk. Denk dat het snelst is. Ik heb wel 1000/1000 glasvezel maar goed dat dit minste vertraging is.
Ik heb in begin paar keer gehad dat ik ongemerkt ps4 versie van een game had. Als ik het overzet via het netwerk heb ik wel de enhanced versies ?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 15% gewijzigd door Stylze op 04-06-2025 23:06 ]
Playstation 5
Het is nog niet veel beter geworden, hoop toch wel echt op veel betere en mooiere spellen qua niveau van Horizon en God Of War. Want wat ze nu laten zien is om te huilenStylze schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:06:
Na 4 min uitgezet als het zo al begint wat een vage shit, hoor morgen wel of er nog wat boeiends is gekomen ga nu maar slapen haha:) zo'n show moet je toch met een knaller starten.

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Serieus? Omdat ze beginnen met een Lumines trailer?Stylze schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:06:
Na 4 min uitgezet als het zo al begint wat een vage shit, hoor morgen wel of er nog wat boeiends is gekomen ga nu maar slapen haha:) zo'n show moet je toch met een knaller starten.
Ok....
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-06-2025 23:09 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Vond Pragmata er anders wel cool uit zien.G_Dragon schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:08:
[...]
Het is nog niet veel beter geworden, hoop toch wel echt op veel betere en mooiere spellen qua niveau van Horizon en God Of War. Want wat ze nu laten zien is om te huilen
Dan verschillen onze meningen
Z’n tijdstip ga sowieso al niet kijken(zo lekker de binnenkant van de ogen bekijken), al kijk ik dit soort dingen sowieso niet.Stylze schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:06:
Weinig games boeien mij, dus kijk liever een dag later terug. Kan ik tenminste de saaie stukken overslaan 😂.
Edit: is deze state of play alleen voor japanse games ? Heb me totaal niet ingelezen maar tot nu toe lijkt het er wel op..
[ Voor 30% gewijzigd door v8power67 op 04-06-2025 23:17 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Nee niet specifiek. Maar wel veel Aziatische games / studio’s inderdaad.v8power67 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:15:
Tot nu toe weinig boeiends. Maar hou dan ook totaal niet van japanse vage games.. benieuwd of we eindelijk eens iets gaan zien van wolverine.
Edit: is deze state of play alleen voor japanse games ? Heb me totaal niet ingelezen maar tot nu toe lijkt het er wel op..
Tot nu toe weinig interessant, met uitzondering van wellicht Bloodstained.
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-06-2025 23:19 ]
Hmm. Vraag me af of ik Snake Eater gewoon in mijn herinnering moet laten als een van de meest emotionele games die ik ooit heb gespeeld en deze remake aan me voorbij moet laten gaan na het zien van deze trailer….
Het gaat toch nooit zo goed worden als ik me herinner.
[ Voor 85% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-06-2025 23:30 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 16:59
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nog een paar minuten dus ze zullen wel met een eigen game eindigen lijkt me.mobygo76 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:38:
Sony zelf is nagenoeg afwezig, toch heel bijzonder.
[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 04-06-2025 23:47 ]
Staat of valt echt met de gameplay. Wat ik zag qua gameplay is het vooral shoot outs. Hoop dat het geen generieke 3rd person action adventure wordt. Wat Machinegames met Indy heeft gedaan vind ik tof. De essentie van die IP zit er echt in. Bond is zoveel meer dan alleen shoot outs.Raem schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:43:
Ziet er vrij generiek uit. Ben nog niet echt overtuigd.
[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-06-2025 23:45 ]
Is ie hoor 😎uchiha tijntje schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:40:
[...]
Nog een paar minuten dus ze zullen wel met een eigen game eindigen lijkt me.
En er dan ook een mini documentary van maken, niet echt op z'n plaats in een State of Play.
Ja wilde ik net ook gaan zeggen, zoveel rijd steken hierin geeft echt aan dat sony 1st party gewoon niks heeft om te laten zien de komende tijd...Ace schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:53:
[...]
En er dan ook een mini documentary van maken, niet echt op z'n plaats in een State of Play.
Wat een absurd matige show.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik denk dan waarom Sony? Waarom! Mensen hebben een Playstation 5 Pro gekocht en willen dan meer zien dan dit, het niveau van Horizon / God Of War / Grand Turismo kwa niveau...
Het zal vast weer een onpopulaire mening zijn die ik heb, maar ik zie zo weinig goede hoop voor Sony in de toekomst met wat ze vanavond hebben laten zien.
Geen concurrentie meer van Microsoft en al die games komen ook naar de PlayStation. De druk is volledig weggevallen op kwalitatieve games van Sony zelf.
Gelukkig heb ik nog een gigantische back log aan goede games en komt morgen Mario Kart World uit.
[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 05-06-2025 00:00 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
- Chaoss
Smaak inderdaad. Sword of the Sea bijvoorbeeld sprak mij veel meer aan dan 007.G_Dragon schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:57:
Misschien is het een persoonlijke smaak, maar als ik heel eerlijk ben vond ik deze State Of Play ontzettend slecht. 80% allemaal van die verouderde spellen die er niet uitzien, waarbij de gezichts animaties niet eens werken. Alleen James Bond en Ghost of Yōtei zijn van die spellen om naar uit te kijken, van James Bond wil ik wel eerst nog meer zien.
Ik denk dan waarom Sony? Waarom! Mensen hebben een Playstation 5 Pro gekocht en willen dan meer zien dan dit, het niveau van Horizon / God Of War / Grand Turismo kwa niveau...
Het zal vast weer een onpopulaire mening zijn die ik heb, maar ik zie zo weinig goede hoop voor Sony in de toekomst met wat ze vanavond hebben laten zien.
Final Fantasy Tactics, Nioh 3 en Pragmata kijk ik ook naar uit. En uiteraard de nieuwe Astro Bot levels!
Alleen RE9 en die 2D God of War spinoff ontbrak, dus wellicht bij Keighley over een paar dagen.
En volgende maand een deep dive van Ghost of Yotei, leuk
Snel naar bed en die Switch 2 straks in ontvangst nemen.
- Chaoss
Ik ben vooral enorm blij dat mijn voorgevoel over de PS5 Pro klopt; het is een nutteloze toevoeging en een cash grab. Behalve wat remasters / remakes met marginale verbetering is er weinig nieuws onder de zon vanuit Sony. In plaats daarvan heb ik in februari een mooie game PC neer gezet en geniet daar al 3 maanden volop van.G_Dragon schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:57:
Misschien is het een persoonlijke smaak, maar als ik heel eerlijk ben vond ik deze State Of Play ontzettend slecht. 80% allemaal van die verouderde spellen die er niet uitzien, waarbij de gezichts animaties niet eens werken. Alleen James Bond en Ghost of Yōtei zijn van die spellen om naar uit te kijken, van James Bond wil ik wel eerst nog meer zien.
De Pro heeft geen toegevoegde waarde. Sony moet weer met goede (first party) games komen om relevant te blijven. Morgen wordt de Switch 2 bezorgd (cadeau voor zoon) en eerlijk gezegd kijk ik daar meer naar uit dan welke PS5 game ook die de afgelopen 1-2 jaar is gereleased.
Heb m'n PS5 ook 2 maanden niet aangeraakt en ga m'n Plus ook voor het eerst in jaren niet verlengen. Laat ze eerst maar eens met een goede reden komen om mij van gedachten te veranderen. Dit soort States of Play helpen daar zeker niet bij
Hier ook voor het eerst Sony PlayStation Plus niet verlengen sinds de Sony PlayStation.4 release.Denman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 00:24:
[...]
Ik ben vooral enorm blij dat mijn voorgevoel over de PS5 Pro klopt; het is een nutteloze toevoeging en een cash grab. Behalve wat remasters / remakes met marginale verbetering is er weinig nieuws onder de zon vanuit Sony. In plaats daarvan heb ik in februari een mooie game PC neer gezet en geniet daar al 3 maanden volop van.
De Pro heeft geen toegevoegde waarde. Sony moet weer met goede (first party) games komen om relevant te blijven. Morgen wordt de Switch 2 bezorgd (cadeau voor zoon) en eerlijk gezegd kijk ik daar meer naar uit dan welke PS5 game ook die de afgelopen 1-2 jaar is gereleased.
Heb m'n PS5 ook 2 maanden niet aangeraakt en ga m'n Plus ook voor het eerst in jaren niet verlengen. Laat ze eerst maar eens met een goede reden komen om mij van gedachten te veranderen. Dit soort States of Play helpen daar zeker niet bij
Ik heb net een jaar Nintendo Switch Online + Uitbreiding genomen voor €6,85 met zeven anderen. Ik neem pas weer Plus als er echt wat interessants is.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik zit hier dus ook al maanden over te twijfelen. Game PC samenstellen. En idd ik heb 3 maanden geleden mijn Plus Essentials dus ook niet verlengd. Het tij kan snel keren. Mijn jaren happende naar stof Series X staat opeens vaak aan. En vanaf vandaag zit ik waarschijnlijk met een groep vrienden voorlopig in een kartDenman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 00:24:
[...]
Ik ben vooral enorm blij dat mijn voorgevoel over de PS5 Pro klopt; het is een nutteloze toevoeging en een cash grab. Behalve wat remasters / remakes met marginale verbetering is er weinig nieuws onder de zon vanuit Sony. In plaats daarvan heb ik in februari een mooie game PC neer gezet en geniet daar al 3 maanden volop van.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Eindelijk Nioh 3!
Ziet er ook interessant uit. Doet me denken aan Tearaway.
En natuurlijk de nieuwe game van Suda51.
Daarom kijk ik zulke dingen ook niet, en als het wel tof was. dan mis ik alles maar en kijk ik het op mijn eigen gemak terug.
In plaats van alles te moeten zien, op een specifieke tijd. zonder enige garantie dat er veel leuks tussen zit
Bloodstained wellicht
Silent Hill F ook wellicht
Marvel Tokon niet verwacht, zeker omdat Arcsys het doet ipv Capcom.
Eentje die ik persoonlijk wel in de gaten ga houden
Verder was er eigenlijk niet iets wat er echt heel erg uitsprong maar voor ieder wat wils zeggen we maar.
Qua games kan ik zeker met je redenering meekomen, maar dat geldt voor de hele games industrie. Die ligt naar mijn gevoel al een paar jaar op zijn gat.Denman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 00:24:
[...]
Aan de andere kant is de gaming community als geheel mede schuldig door al die remasters/remakes toch weer te kopen. Dit geeft de paar overgebleven bedrijven de mogelijkheid om makkelijk geld te verdienen met alle opgekochte studios. Zelfde geldt voor het klagen over de hoge hardware prijzen, maar ondertussen wel allemaal chatgpt etc gebruiken....
Qua hardware ben ik het niet met je eens. De pro biedt wel degelijk meerwaarde: 30+ meer fps in elke PS5 game, PSSR..... Of het een upgrade van een base/slim waard is valt over te discussiëren, maar om in te stappen of al upgrade vanaf een PS4(pro) is het absoluut de overweging waard. Zeggen dat het niets toevoegt is hetzelfde als zeggen dat een rx9070 niets toevoegt t.o.v. de rx9060xt 16Gb.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Met in het vooruitzicht Death Stranding 2 over een paar weken, Ghost of Yotei over een paar maanden en komende jaren games als Intergalactic, Saros, GTA VI en Wolverine denk ik dat de Pro voor mij in elk geval zeker van toegevoegde waarde is.
Ja, als je nog geen PS5 hebt dan is de overweging naar de Pro nog wel te maken. Maar een echt grote upgrade vanaf de base PS5 vind ik het niet, al geef je dat zelf ook al aan. Ik denk dat de meeste mensen het verschil niet eens zien. Dat is ook de reden waarom ik voor een Game PC ben gegaan. Waarom zou ik (bij launch) 900 Euro neertellen voor een console met beperkte mogelijkheden (gamen), en niet 500 Euro meer betalen voor een machine die minimaal 60+ FPS meer doet en veel veelzijdiger is (games, editen, browsen, ontwerpen, etc).koboy schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:17:
[...]
Qua games kan ik zeker met je redenering meekomen, maar dat geldt voor de hele games industrie. Die ligt naar mijn gevoel al een paar jaar op zijn gat.
Aan de andere kant is de gaming community als geheel mede schuldig door al die remasters/remakes toch weer te kopen. Dit geeft de paar overgebleven bedrijven de mogelijkheid om makkelijk geld te verdienen met alle opgekochte studios. Zelfde geldt voor het klagen over de hoge hardware prijzen, maar ondertussen wel allemaal chatgpt etc gebruiken....
Qua hardware ben ik het niet met je eens. De pro biedt wel degelijk meerwaarde: 30+ meer fps in elke PS5 game, PSSR..... Of het een upgrade van een base/slim waard is valt over te discussiëren, maar om in te stappen of al upgrade vanaf een PS4(pro) is het absoluut de overweging waard. Zeggen dat het niets toevoegt is hetzelfde als zeggen dat een rx9070 niets toevoegt t.o.v. de rx9060xt 16Gb.
30+ FPS meer en PSSR klinkt natuurlijk leuk, maar in games waar ik al klaar mee ben heb ik er geen fluit meer aan. Ik heb dan ook liever dat ze die tijd en energie in nieuwe games stoppen, en niet in marginale verbeteringen in de hardware. Want ik ben ook van mening dat ontwikkelaars hiermee lui gemaakt worden. Vroeger werd er naar mate een console ouder werd, steeds meer uitgeperst door ontwikkelaars. Ze werden creatiever met de mogelijkheden die ze hadden en je stond versteld wat er nog mogelijk was. En wat krijgen we nu? Een tussentijdse upgrade van een console en… Remasters

Op de PC heb ik Game Pass aan staan en ik ben onder de indruk wat daar de laatste tijd allemaal op gezet wordt. De PS Plus bibliotheek is nog steeds indrukwekkend, maar Sony moet wel oppassen dat ze niet in slaap sukkelen en/of arrogant worden, wat nu wel een beetje lijkt te gebeuren.
Met Nioh 3 in het vooruitzicht hebben we helemaal geen Bloodborne remake nodig
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik las even flight stick, en dan MS Flight Simulator er nog bij, maar vreugde was van korte duurDerbiss schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:55:
Ik speel er niet mee maar ik vind het er wel superbe uitzien https://www.youtube.com/w...2F&source_ve_path=Mjg2NjY
Zapato schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:00:
[...]
Ik las even flight stick, en dan MS Flight Simulator er nog bij, maar vreugde was van korte duur
Gewoon: Settings -> System -> Backup & Restore. Die feature is letterlijk gemaakt om te migreren naar een nieuw toestel (ofwel omdat je oude kapot is, of bvb omdat je naar een Pro wil).Quakie schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:01:
Euh kom er niet echt helemaal uit.. hoe ik migratie van PS5 naar PS5 pro het beste kan aanpakken.
Bij de backup kan je kiezen om al dan niet ook de games zelf te backuppen. Dat is optioneel aangezien de games ook gewoon weer gedownload kunnen worden. Zonder games neemt een backup een tiental GB in beslag.
Via Game Pass en Steam kun je inderdaad heel veel leuke (Indie) games vinden. De hele non indie games industrie is in slaap gesukkeld. Over alle platformen verspreid komen er hooguit een paar echt nieuwe AAA games uit; de rest is allemaal rehashes van CoD, AC etc. Wel wil ik even een nuance bij jouw prijsvergelijking en mijn eigen tikfout plaatsen. Ik bedoelde geen 30+ fps, maar 30+% fps er bij....Denman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:52:
[...]
Ja, als je nog geen PS5 hebt dan is de overweging naar de Pro nog wel te maken. Maar een echt grote upgrade vanaf de base PS5 vind ik het niet, al geef je dat zelf ook al aan. Ik denk dat de meeste mensen het verschil niet eens zien. Dat is ook de reden waarom ik voor een Game PC ben gegaan. Waarom zou ik (bij launch) 900 Euro neertellen voor een console met beperkte mogelijkheden (gamen), en niet 500 Euro meer betalen voor een machine die minimaal 60+ FPS meer doet en veel veelzijdiger is (games, editen, browsen, ontwerpen, etc).
30+ FPS meer en PSSR klinkt natuurlijk leuk, maar in games waar ik al klaar mee ben heb ik er geen fluit meer aan. Ik heb dan ook liever dat ze die tijd en energie in nieuwe games stoppen, en niet in marginale verbeteringen in de hardware. Want ik ben ook van mening dat ontwikkelaars hiermee lui gemaakt worden. Vroeger werd er naar mate een console ouder werd, steeds meer uitgeperst door ontwikkelaars. Ze werden creatiever met de mogelijkheden die ze hadden en je stond versteld wat er nog mogelijk was. En wat krijgen we nu? Een tussentijdse upgrade van een console en… Remasters![]()
Op de PC heb ik Game Pass aan staan en ik ben onder de indruk wat daar de laatste tijd allemaal op gezet wordt. De PS Plus bibliotheek is nog steeds indrukwekkend, maar Sony moet wel oppassen dat ze niet in slaap sukkelen en/of arrogant worden, wat nu wel een beetje lijkt te gebeuren.
De 1440 game pc uit de BBG is redelijk vergelijkbaar met de PS5pro, en kost ruim 1100 euro t.o.v. 750 bij launch van de pro (beide zonder drive!). Wil je naar jouw gewenste situatie dan heb je dus nog 150 euro over voor een substantiële upgrade van de GPU......
Ook gold een hele hoop van jouw kritiek natuurlijk ook al voor de PS4pro....
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
En wat maakt het spelen op de PC vervolgens het dan wel waard? Ik vind deze generatie (mening) echt teleurstellend en inspiratieloos met alle remakes/masters. Ik heb ook wel eens nagedacht om weer net zoals vroeger op de PC te gaan gamen, maar het aanbod daar is toch vrij gelijk aan wat er op een console te vinden is?kazuka schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:49:
Idem hier. Heb een mooie SFF PC met 7900XTX staan hier maar sinds ik de Pro heb november vorig jaar is de PC niet meer aan geweest. Zeker nu alle MS games ook op de PS5 uitkomen vind ik het fijn alle games op 1 console te kunnen spelen. En de Pro upgrades bij veel spellen zijn het mij absoluut waard.
Met in het vooruitzicht Death Stranding 2 over een paar weken, Ghost of Yotei over een paar maanden en komende jaren games als Intergalactic, Saros, GTA VI en Wolverine denk ik dat de Pro voor mij in elk geval zeker van toegevoegde waarde is.
PSN ID Binloading_nl
Niet, wat mij betreftsteefje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:09:
[...]
En wat maakt het spelen op de PC vervolgens het dan wel waard? Ik vind deze generatie (mening) echt teleurstellend en inspiratieloos met alle remakes/masters. Ik heb ook wel eens nagedacht om weer net zoals vroeger op de PC te gaan gamen, maar het aanbod daar is toch vrij gelijk aan wat er op een console te vinden is?
Maar qua game aanbod vind ik het helemaal niet teleurstellend. Er is zoveel keus en veel kwalitatief goed spul dat ik moeite heb om mijn backlog op pijl te houden. Het wordt anders als je enkel geïnteresseerd bent in westerse AAA Hollywood producties. Die zijn tegenwoordig zo lang in ontwikkeling en kosten een vermogen om te maken dat je daar gewoon 5-7 jaar op moet wachten voor het klaar is. Maar uit de Aziatische hoek komt tegenwoordig genoeg moois, als je daar open voor wilt staan. Stellar Blade, Death Stranding 2, Astro Bot, alles van Capcom, de Final Fantasy reeks van Square Enix, zelfs Konami is weer back on the scene.
Achteraf, viel het allemaal mee. Tijdens eerste boot wordt het allemaal uitgelegd. Het heeft ongeveer 3 uur geduurd om inhoud te kopiëren van ps5 naar de pro toe. Daarna diverse game updates. Waarschijnlijk om de enhanced versies te installeren.Twixie schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:53:
[...]
Gewoon: Settings -> System -> Backup & Restore. Die feature is letterlijk gemaakt om te migreren naar een nieuw toestel (ofwel omdat je oude kapot is, of bvb omdat je naar een Pro wil).
Bij de backup kan je kiezen om al dan niet ook de games zelf te backuppen. Dat is optioneel aangezien de games ook gewoon weer gedownload kunnen worden. Zonder games neemt een backup een tiental GB in beslag.
Daarna ps5 pro uitgezet en SSD uitbreiding overgezet.
In apex zag ik het verschil wel. Paar andere games viel het minder op.
Wat ik wel gelijk merkte is het lawaai. Na een tijdje gaat de pro aardig blazen waar mijn ps5 stil bleef.
Dark Souls 1 draait op 60 FPS op de PS4 Pro, idem dito voor de DS2 en DS3.Hulleman schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:52:
[...]
Wellicht nog goed om te onderzoeken hoe de souls games op de PS4 en PS5 draaien. Dark Souls 3 draait op 60fps op de PS5, 30fps op de PS4. Met Souls games is dat echt een wereld van verschil voor het timen van je parry/dodge. Geen idee hoe dat met DS 1 en 2 is. Demon's Souls remake is op de PS5 ook een parel. Die heb je niet voor de PS4. Kan nog de overweging zijn om voor een PS5 te gaan.
Demons Souls reeds gespeeld op de PS5; maar Dark Souls Trilogy is an sich toereikend.
Nee, de store heeft niet echt een fijne interface helaas. Zo mis ik het filter "couch coop game" bijv. Sowieso staan er ongelooflijk veel flutgames (vooral voor trophy-whores, van die dingen die 1,99 euro kosten, maar wel een "full game" zijn die je binnen 15 minuten op platinum hebt). Dus aan een "full game filter" heb je weinig zolang ook dat soort poepgames zijn toegestaan.Olaf van der Spek schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:00:
Kun je in de web PS Store niet filteren op alleen full games? De interface lijkt zo primitief..
Goede nieuws: op een gegeven moment wen je eraan en filteren je ogen de kwaliteit er wel een beetje uit.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik filter, zeker bij de deals, op:Olaf van der Spek schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:00:
Kun je in de web PS Store niet filteren op alleen full games? De interface lijkt zo primitief..
* Volledige game
* Gamebundel
* Premium editie
En dan sorteren op van hoog naar laag. Dan heb je tenminste eerst de "echte" spellen. Eventueel kan je ook nog prijsvariaties aanvinken. Bijvoorbeeld vanaf €5 tot €29,99. Omdat er tussen de 5 en 10 soms ook nog wel eens leuke aanbiedingen zijn
Ik heb trouwens net, zwakkeling als ik ben, Premium genomen. Want mijn abbo was afgelopen en er zijn nog wat spellen in de classics en Ubisoft reeks die ik op mijn verlanglijstje had. Dat scheelt mij weer om ze los te kopen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
jazeker, en ook genre, ps5 of ps4Olaf van der Spek schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:00:
Hoe dan? Ik zie @ https://store.playstation.com/nl-nl/search/forza%20horizon/ geen filter mogelijkheden.Vrijdag schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:50:
Ik filter, zeker bij de deals, op:
* Volledige game
* Gamebundel
* Premium editie
Ook al ben je wél in het bezit van een PS5 hebt dan is deze overweging zeker nog te maken; velen waaronder ik hebben hun normale PS5 verkocht, geld bijgelegd en een Pro aangeschaft.Denman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:52:
[...]
Ja, als je nog geen PS5 hebt dan is de overweging naar de Pro nog wel te maken.
Toegegeven, voor veel mensen is dit bij te leggen bedrag nog altijd significant en de groep die de upgrade kan waarderen is vrij klein.
Ik ga niet meer terug naar PC gaming, heb geen zin in de inherente nadelen. Ik wil gewoon de best mogelijke console ervaring ook al is dit geen generatie-stap. De PS5 Pro biedt dit.
Ik verkoop nooit een consoleDanster75 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:04:
[...]
Ook al ben je wél in het bezit van een PS5 hebt dan is deze overweging zeker nog te maken; velen waaronder ik hebben hun normale PS5 verkocht, geld bijgelegd en een Pro aangeschaft.
Toegegeven, voor veel mensen is dit bij te leggen bedrag nog altijd significant en de groep die de upgrade kan waarderen is vrij klein.
Ik ga niet meer terug naar PC gaming, heb geen zin in de inherente nadelen. Ik wil gewoon de best mogelijke console ervaring ook al is dit geen generatie-stap. De PS5 Pro biedt dit.
Vanaf de NES heb ik ze hier allemaal in de kast liggen.
Dus voor mij was het verschil niet zo groot tussen een PS5 Pro kopen of een Game PC.
En ja, ik begrijp je standpunt. Maar als de verbeteringen -voor mij- niet groot genoeg zijn, én er daarnaast ook nog eens te weinig goede (nieuwe!) games voor uit komen om het potentieel er uit te halen, rechtvaardigt dat voor mij niet een nieuwe aankoop. Dat was bij de PS4 Pro zo, en dat is bij de PS5 Pro ook zo.
Ik zie de nadelen van PC gaming ook heus. Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn. Maar het gedoe met drivers, instellingen, tweaken zoals dat 10 - 20 jaar geleden was is het allang niet meer. En ik vind het heerlijk om tijdens het gamen op mijn 2e monitor Youtube / Discord / GoT / TV aan te hebben staan. Lekker relaxt.
En als ik op m'n PS5 wil, dan ga ik in de mancave 2 meter verder op de bank zitten, slinger de beamer aan en ga daar op gamen. Best of both worlds. Maar dat is dus al 2 maanden niet gebeurd
Ik wil verder helemaal geen hetze tegen Sony of de PS. Ik heb fantastisch veel plezier aan alle consoles + PSVR(2) beleefd en zal dat in de toekomst ook zeker nog wel doen. Maar ik vind het de laatste tijd gewoon te magertjes vanuit de hoek van Sony.
Consolegaming doe ik vanaf de NES en heb vrijwel alles gehad zelfs een Panasonic 3DO en NeoGeo. Wanneer een console de andere vervangt dan verkoop ik die laatste aangezien de prakijk uitwees dat ik er toch niets meer mee deed en het alleen maar plek innam. Ook al was hij wat duurder dan verwacht ben ik erg tevreden met de Pro. Het verschil is, hoewel niet heel groot, voor mij duidelijk zichtbaar en dit persoonlijk ook waard. Wanneer een PS6 uitkomt zal deze ook direct de Pro vervangen waarna die op Marktplaats komt.
Met PC gaming ben ik begonnen met de Pentium 90MHz, gestopt met een i7/GeForce 1080. Ik ben er zeker niet onbekend mee en het is door de jaren heen inderdaad een stuk gebruiksvriendelijker geworden. Maar ook op het laatst zat ik toch vaak te klooien met fatsoenlijke HDR weergave, DTS of Dolby Digital geluid te krijgen uit mijn Logitech Z5500, veel tijd aan het prutsen met het optimaliseren van grafische instellingen (per spel!), lange laadtijden ondanks NVMe SSD, microstutters, Windows of driverupdates die roet in het eten gooien, toetsenbord en muis die toch vaker dan gewenst nodig zijn. Ik heb wel de kennis en ervaring om de meeste van dit soort problemen op te lossen maar er gewoon geen zin en tijd meer voor.
Tegenwoordig wil ik lekker neerploffen op de bank, op de PS knop drukken en spelen.
Waar verkopen jullie de ps5? Marktplaats is voor mij geen optie. Het liefst stap ik ergens een winkel binnen en dan verkopen, maar waar?Denman schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:27:
[...]
Ik verkoop nooit een console
Vanaf de NES heb ik ze hier allemaal in de kast liggen.
Dus voor mij was het verschil niet zo groot tussen een PS5 Pro kopen of een Game PC.
En ja, ik begrijp je standpunt. Maar als de verbeteringen -voor mij- niet groot genoeg zijn, én er daarnaast ook nog eens te weinig goede (nieuwe!) games voor uit komen om het potentieel er uit te halen, rechtvaardigt dat voor mij niet een nieuwe aankoop. Dat was bij de PS4 Pro zo, en dat is bij de PS5 Pro ook zo.
Ik zie de nadelen van PC gaming ook heus. Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn. Maar het gedoe met drivers, instellingen, tweaken zoals dat 10 - 20 jaar geleden was is het allang niet meer. En ik vind het heerlijk om tijdens het gamen op mijn 2e monitor Youtube / Discord / GoT / TV aan te hebben staan. Lekker relaxt.
En als ik op m'n PS5 wil, dan ga ik in de mancave 2 meter verder op de bank zitten, slinger de beamer aan en ga daar op gamen. Best of both worlds. Maar dat is dus al 2 maanden niet gebeurd
Ik wil verder helemaal geen hetze tegen Sony of de PS. Ik heb fantastisch veel plezier aan alle consoles + PSVR(2) beleefd en zal dat in de toekomst ook zeker nog wel doen. Maar ik vind het de laatste tijd gewoon te magertjes vanuit de hoek van Sony.
Als je Marktplaats niet fijn vind, hier op tweakers bij vraag en aanbod ?.Drials schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:09:
[...]
Waar verkopen jullie de ps5? Marktplaats is voor mij geen optie. Het liefst stap ik ergens een winkel binnen en dan verkopen, maar waar?
https://nl.webuy.com/Drials schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:09:
[...]
Waar verkopen jullie de ps5? Marktplaats is voor mij geen optie. Het liefst stap ik ergens een winkel binnen en dan verkopen, maar waar?
Ik heb alleen geen idee wat zij er voor geven, vermoed wel dat het minder dan V&A/marktplaats (al vermoed ik dat je op het laatste platform ook grote kans heb op reacties waar je in een ander topic mooi kan reageren (Verkoopsites... ik word er gek van - Deel 2)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
@bRuud83 Gefeliciteerd met je verjaardag
Je kan je spullen nog beter aan je nichtje geven waar je eigenlijk een hekel aan hebt dan aan die sites die het inkopen en weer verkopen. Ik denk dat ze nu meer marge per item maken dan de winkels jaren geleden op nieuwe verkopen van datzelfde artikel.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:33:
[...]
https://nl.webuy.com/
Ik heb alleen geen idee wat zij er voor geven, vermoed wel dat het minder dan V&A/marktplaats (al vermoed ik dat je op het laatste platform ook grote kans heb op reacties waar je in een ander topic mooi kan reageren (Verkoopsites... ik word er gek van - Deel 2)
Ps; deze bedrijven hebben als doelgroep vooral de mensen die op korte termijn geld nodig hebben. En ook al zullen ze het altijd ontkennen, je wordt onder druk gezet want je krijgt nu handje contantje geld, maar over een kwartier niet meer.
[ Voor 15% gewijzigd door WaterFire op 06-06-2025 15:57 ]
Dat is goed mogelijk, geen ervaring mee, maar de eis was naar binnenlopen en verkopen en dan kom je toch vaak bij dit soort bedrijven als Webuy en Cashconverters (als die nog bestaan).WaterFire schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:39:
[...]
Je kan je spullen nog beter aan je nichtje geven waar je eigenlijk een hekel aan hebt dan aan die sites die het inkopen en weer verkopen. Ik denk dat ze nu meer marge per item maken dan de winkels jaren geleden op nieuwe verkopen van datzelfde artikel.
Ja precies iemand anders heel blij mee maken beste..WaterFire schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:39:
[...]
Je kan je spullen nog beter aan je nichtje geven waar je eigenlijk een hekel aan hebt dan aan die sites die het inkopen en weer verkopen. Ik denk dat ze nu meer marge per item maken dan de winkels jaren geleden op nieuwe verkopen van datzelfde artikel.
Een oude console probeer ik altijd eerst kwijt te raken bij bekenden. Bij geen interesse ga ik altijd naar een winkel als 'Used products', daar heb ik ook mijn PS4 achtergelaten. Zij kijken of het product werkt en je spreekt een prijs af. Is meestal lager dan wat je op Marktplaats of vraag & aanbod kan krijgen, maar neemt wel wat gedoe weg. Anders blijft het toch maar op zolder liggen.Drials schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:09:
[...]
Ja zo kan het inderdaad ook, zo doe ik het ook met mijn telefoon/ smartwatches / macbook.geenwaarde schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:44:
[...]
Een oude console probeer ik altijd eerst kwijt te raken bij bekenden. Bij geen interesse ga ik altijd naar een winkel als 'Used products', daar heb ik ook mijn PS4 achtergelaten. Zij kijken of het product werkt en je spreekt een prijs af. Is meestal lager dan wat je op Marktplaats of vraag & aanbod kan krijgen, maar neemt wel wat gedoe weg. Anders blijft het toch maar op zolder liggen.
Gewoon naar een Coolblue / Amac of iets, oude device inruilen voor een nieuw device.
Geen gedoe met biedingen, talloze berichten van mensen die het willen. en mensen over de vloer enzo.
Dan maar iets minder er voor krijgen, maar je ben er wel in 1 keer van af.
🎙 Next stop: PlayStation 5!
— Star Trucker (@StarTruckerGame) 6 juni 2025
Star Trucker hits PS5 on June 10th, alongside a massive update loaded with new modes, features, improvements, and more! 🚚
Ready to hit the open road, trucker?
Buckle up and wishlist Star Trucker now 👇 https://t.co/G3g5RGpLQA pic.twitter.com/rxtHhTs9Gt
Is niet elke leuke game een aanrader?uchiha tijntje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:03:
Leuke game en aanrader!
Something under the bed is drooling
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 18:01
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Veel games maar weinig spannends imho.
Resident Evil 9 reveal was the one more thing, release 26/02/2026.
[ Voor 68% gewijzigd door Ace op 07-06-2025 01:03 ]
- Chaoss
Mijn ps5 bracht €125 meer(!) op dan CEX hiervoor wil gevenMeNTaL_TO schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:33:
[...]
https://nl.webuy.com/
Marktplaats dus. Het is altijd weer een ellende maar die 125€ extra is me dat zeker waard
DLC van Lies of P. Meteen aangeschaftAce schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:03:
Tijd voor Summer Game Fest.
[ Voor 19% gewijzigd door Vinnocchio op 07-06-2025 09:14 ]
Dat was een mooie openings avond van de Summer Game Fest, veel mooie trailers voorbij zien komen!Ace schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:03:
Tijd voor Summer Game Fest.
Mij lijken de volgende games echt super tof:
- Dying Light The Beast
- Stronger Then Heaven
- Mindseye
- Voyagers
- Game Of Thrones
- Maffia
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties