Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:34
G_Dragon schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:27:
[...]

Dat was een mooie openings avond van de Summer Game Fest, veel mooie trailers voorbij zien komen!

Mij lijken de volgende games echt super tof:
  • Dying Light The Beast
  • Stronger Then Heaven
  • Mindseye
  • Voyagers
  • Game Of Thrones
  • Maffia
Effe playstation kanaal terug bekeken, vind wel meevallen een nieuwe Mafia trailer en dat was het voor mij haha.
Enige waar ik nog over twijfel is MindsEye, ik snap nog niet helemaal het doel van het spel.
Ik kijk dit spel nog even aan, sowieso eerst Mafia spelen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
ILL - End of Abyss - RE9 voor mij

Vond de RE9 trailer trouwens niet zo heel speciaal. Maar als fan van de franchise ga ik hem sowieso op day 1 halen natuurlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Sefaex op 07-06-2025 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De pacing van de SGF is wat mij tegenstaat, het duurt echt veel te lang en op een gegeven moment lijken alle trailers op elkaar en heb ik op het eind moeite om te herinneren wat er nu echt bovenuit stak. Ik zie liever iets van max 45-60 min. het Nintendo Direct en SoP format werkt een stuk beter.

Maar: RE9, Dying Light: The Beast en End of Abyss (sterke Inside van Playdead vibes) waren voor mij de smaakmakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:34
Ik heb nog geen trailers gezien. Maar er zitten toch wel een stuk of vijf spellen bij waarbij je in 3rd person dingen kan slaan met een zwaard?

Want dat moet, anders is het niet compleet 😌

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:39

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Sefaex schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:09:
ILL - End of Abyss - RE9 voor mij

[YouTube: ILL World Premiere Trailer | Summer Game Fest 2025]

[YouTube: End of Abyss | Reveal Trailer - PS5 Games]

Vond de RE9 trailer trouwens niet zo heel speciaal. Maar als fan van de franchise ga ik hem sowieso op day 1 halen natuurlijk.
Haha die eind scene ook van Ill, ik ging echt helemaal stuk..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4pjE-BbJ8l_fcMCh4-cNWgdlO0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/u3Xx4qj9TuneXDWHtX1wazUW.gif?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Vrijwel niet genoemd als ik het goed zag, maar atomic heart 2 en The cube zien er erg goed uit. Mij heel goed vermaakt met atomic heart. Ill, RE9, Dying Light en End of Abyss zien er ook heel tof uit, vooral Ill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:34

koboy

Heb een idee voor een icon

G_Dragon schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:59:
[...]

[Afbeelding]
Gaaf ja, er ontbreekt alleen nog een kip.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
G_Dragon schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:59:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er erg goed uit.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:12
Wij hebben zojuist de PS 5 Slim (met 2 controllers) binnen gekregen van Coolblue. Daar zie ik de volgende seals opzitten. Ze trekken mijn aandacht aangezien ze niet echt schoon zijn, eentje half kapot is, en ze niet in het midden geplakt zitten.
Is dit inderdaad hoe het origineel uitziet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4He1bqZy9dfICCrEf7CaS9T4ha0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXH3uEShUedIhUAIT0kYqyge.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93TNl8NyhitVG7y9icwLXA_LM-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkRJ0Xvz0lpz5db274RqeDNr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iusP6s77u_2lakqstekIsNbzz-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNZF34TD4Os2We2oSM2Zs0gp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Geen idee, kocht de mijne 5 jaar geleden :P

Ziet er redelijk normaal uit, als de doos open vas geweest dan zijn de originele seals eraf getrokken en dan zou hey.blauwe papier wel beschadigingen hebben.

Doos open maken en als alles er normaal uit ziet lekker gaan gamen

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Het is Coolblue. Dus je kan gewoon de verpakking openmaken en de rest van de inhoud controleren. Bevalt het niet of vertrouw je het niet, dan kan je het terugsturen of omruilen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:27
Is normaal hoor.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Is idd gewoon normaal. Kan ook een beetje los schieten tijdens het bezorgen. Niks mis mee. Zolang alles werkt en er verder nieuw uitziet. Zou ik me geeen zorgen maken.

Ik heb weleens een kapotte PS5 doos binnen gehad. Dat is pas schrikken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
zunrob schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:14:
Wij hebben zojuist de PS 5 Slim (met 2 controllers) binnen gekregen van Coolblue. Daar zie ik de volgende seals opzitten. Ze trekken mijn aandacht aangezien ze niet echt schoon zijn, eentje half kapot is, en ze niet in het midden geplakt zitten.
Is dit inderdaad hoe het origineel uitziet?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is meer een soort van "kado" verpakking, de echte doos zit erin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
Niks mis mee, gewoon uitpakken.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Bedankt iedereen! Ik ga hem verder uitpakken!

Al zie ik net wel dat ie volgens mij niet in de TV-kast mag qua warmte. Even kijken hoe ik dat qua WAF ga oplossen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
zunrob schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:39:
Bedankt iedereen! Ik ga hem verder uitpakken!

Al zie ik net wel dat ie volgens mij niet in de TV-kast maf qua warmte. Even kijken hoe ik dat qua WAF ga oplossen...
Was onlangs iemand in dit topic die het met een rails systeem mooi in een kast had weggewerkt.
Even terug zoeken in het topic dus.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:13
Ik ga zoiets doen in onze nieuwe gameroom: https://www.reddit.com/r/playstation5/s/rEOuSprNG7

Hoewel de rails goed gemaakt en een goed idee zijn, vind ik de ps5 zo ontiegelijk lelijk dat ik hem niet in beeld wil hebben tijdens het spelen. Heeft mijn vrouw haar acceptatie verder niks mee te maken, zij heeft mindere eisen dan ik wat dit soort dingen betreft. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:03
Gears of War Reloaded is nu beschikbaar voor pre-orders (45 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

DS2 panel met een aantal acteurs en nieuwe beelden. Als je er echt blank wilt instappen zou ik deze skippen maar wel een aantal mooie nieuwe beelden. Decima engine op PS5 is echt next level.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLXD8rg196fLRXSFzUV0KclByh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4vVvD0JA4peRYSBfvloH43c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door kazuka op 09-06-2025 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:54
Waarom kom ik er nu pas achter dat ‘Kunitsu-Gami: Path of the Goddess’ bestaat?! :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wtBtuFiXM-6yrCdpGhOYtb8gWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wvcpnKCdrqbwE3buDEdDl2eY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZo0vIE7dtJEMHosGa9m3QFYiKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OQnZYj7QZY4ktgQ2JEyILzaG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPKdV5kcRV24paoJi64n1Xs_SH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ODKYuD1t0VrXohaIPJEufGJ5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeZjkMF-fcAwpKrlq0nHcj3AZF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HNxtSSMJL1eWGzupWVUrHNzV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbvXHDCaR1iHBYPgcnvbqHAQ4Xk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f0VpcNmz52S2DbMODiReZ98I.png?f=fotoalbum_largeEcht een verrassing. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ook nog nooit van gehoord :P ziet er zo op het eerste oog wel mooi uit. Wat is het voor game?

Zelf net begonnen met Jedi Survivor uit de ps+ collectie. Totaal wat anders dan KCD2 waar ik de afgelopen maanden mee bezig ben geweest.

[ Voor 78% gewijzigd door Chaoss op 09-06-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:21
Vandaag begonnen met Death Stranding 1, bij release eens gespeeld maar toen kwam ik er niet in. Nu deel 2 eraan komt toch nog maar eens proberen 😅 had gelezen dat het naar chapter 2 een stuk beter wordt dua ga proberen vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Chaoss schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:47:
Ook nog nooit van gehoord :P ziet er zo op het eerste oog wel mooi uit. Wat is het voor game?

Zelf net begonnen met Jedi Survivor uit de ps+ collectie. Totaal wat anders dan KCD2 waar ik de afgelopen maanden mee bezig ben geweest.
Kunitsu-Gami is een actiegame waarin je niet alleen zelf vecht, maar ook het slagveld strategisch moet beheren. Je speelt als een goddelijke beschermer en vecht tegen vervloekte vijanden in real-time combat, terwijl je tegelijk een groep volgelingen aanstuurt om gebieden te zuiveren en je invloed te verspreiden. Je bent dus constant aan het schakelen tussen directe actie en het tactisch inzetten van je krachten en helpers. Het voelt als een spirituele kruising tussen een actie-RPG en een strategisch bordspel – met een flinke scheut Japanse mythologie eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb GTA V als een van de eerste spellen geïnstalleerd op de PS5, maar elke keer bij het opstarten vraagt ie om de taal in te stellen. Best vervelend. Is dit normaal? Of kan je dit wel ergens vastzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
DM89 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:48:
Vandaag begonnen met Death Stranding 1, bij release eens gespeeld maar toen kwam ik er niet in. Nu deel 2 eraan komt toch nog maar eens proberen 😅 had gelezen dat het naar chapter 2 een stuk beter wordt dua ga proberen vol te houden.
Het begin is heel traag. Je krijgt vanzelf betere en snellere manieren om jezelf te verplaatsen, meuk rond te brengen en vijanden om te leggen. Dat duurt wel een lange tijd. Eigenlijk vond ik dat trage en overzichtelijke aan het begin wel fijn als je daar later op terug kijkt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:21
Hulleman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:30:
[...]

Het begin is heel traag. Je krijgt vanzelf betere en snellere manieren om jezelf te verplaatsen, meuk rond te brengen en vijanden om te leggen. Dat duurt wel een lange tijd. Eigenlijk vond ik dat trage en overzichtelijke aan het begin wel fijn als je daar later op terug kijkt.
Ben benieuwd, ben nu pas bij de eerste missie waarbij je naar de incinerator moet lopen met een lichaam op je rug haha. Neem. Nu de omweg waarbij je geen ladder of touw nodig zou hebben, want die heb ik niet of ik heb al iets gemist? 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
DM89 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:48:
[...]

Ben benieuwd, ben nu pas bij de eerste missie waarbij je naar de incinerator moet lopen met een lichaam op je rug haha. Neem. Nu de omweg waarbij je geen ladder of touw nodig zou hebben, want die heb ik niet of ik heb al iets gemist? 🤣
In het begin heb je dat allemaal niet nee. Spelers voor jou hebben als het goed is al wel diverse ladders en touwen voor je geplaatst ;) Vergeet ze dan niet te bedanken :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:03

s0kkie

Cowabunga

zunrob schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:03:
Ik heb GTA V als een van de eerste spellen geïnstalleerd op de PS5, maar elke keer bij het opstarten vraagt ie om de taal in te stellen. Best vervelend. Is dit normaal? Of kan je dit wel ergens vastzetten?
Log je niet toevallig telkens in met een gast account? Dit zorgt er voor dat je iedere keer weer alles opnieuw moet instellen en geen save games bewaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
s0kkie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:52:
[...]

Log je niet toevallig telkens in met een gast account? Dit zorgt er voor dat je iedere keer weer alles opnieuw moet instellen en geen save games bewaart.
Nope, met mijn eigen accounts. Hij onthoud de voortgang ook.

Ik kan me alleen voorstellen dat het komt doordat de systeem taal op NL staat en de game dat niet ondersteund?

[ Voor 14% gewijzigd door zunrob op 10-06-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zunrob schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:09:
[...]

Nope, met mijn eigen accounts. Hij onthoud de voortgang ook.

Ik kan me alleen voorstellen dat het komt doordat de systeem taal op NL staat en de game dat niet ondersteund?
Is het weg als je je systeemtaal op Engels zet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
YakuzA schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:12:
[...]

Is het weg als je je systeemtaal op Engels zet?
Goede vraag, nog niet geprobeerd! Hebben andere mensen waar de systeem taal op NL staat dit 'issue' niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:03
zunrob schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:19:
[...]

Goede vraag, nog niet geprobeerd! Hebben andere mensen waar de systeem taal op NL staat dit 'issue' niet?
Nee, ik herken je probleem niet. Log anders eens uit en in of sluit de game helemaal af ipv slaap/resumestsand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zunrob schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:19:
[...]

Herken dit niet. Kan ook een GTA dingetje zijn. Wat is de bron van de game? PSN account gemaakt/gekoppeld en de laatste updates binnen gehaald?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Dit ziet er toch best gaaf uit. Ben wel benieuwd hoe dat werkt op consoles, aangezien de toon en sfeer een stuk realistischer en grimmiger is dan een CoD.
Ken de titel verder niet, maar het lijkt me wel tof om eens een meer tactische shooter te spelen, met hopelijk eens niet talloze kermispakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Vrijdag schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:27:
[YouTube: Ready or Not: Weight of the Badge - Console Release Date Trailer | PS5 Games]

Dit ziet er toch best gaaf uit. Ben wel benieuwd hoe dat werkt op consoles, aangezien de toon en sfeer een stuk realistischer en grimmiger is dan een CoD.
Ken de titel verder niet, maar het lijkt me wel tof om eens een meer tactische shooter te spelen, met hopelijk eens niet talloze kermispakjes.
Komt die nu pas uit? Ooit eens paar sessie van gekeken via jackfrags. Game was ik earty acces in 2021.
Zag er inderdaad wel vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
koboy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:10:
[...]

Herken dit niet. Kan ook een GTA dingetje zijn. Wat is de bron van de game? PSN account gemaakt/gekoppeld en de laatste updates binnen gehaald?
Gekocht en gedownload vanuit de PlayStation store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Deezers schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:09:
[...]

Nee, ik herken je probleem niet. Log anders eens uit en in of sluit de game helemaal af ipv slaap/resumestsand.
Ik zet de PS5 na het gamen altijd helemaal uit. Ik neem aan dat de game dan ook gesloten wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
zunrob schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:39:
[...]

Ik zet de PS5 na het gamen altijd helemaal uit. Ik neem aan dat de game dan ook gesloten wordt?
Ja die wordt dan ook afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Haha wtf, pixelart slasher met Art :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-09 23:39
Voor de horrorfans: Silent Hill remake officieel bevestigt!

https://www.reddit.com/r/...ake_officially_announced/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Oeh, beide Terrifier en SH1 Remake gaan er hier op day one komen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:08
Fantastisch nieuws. Ik heb het origineel op de PS one gespeeld en blijft mijn favoriete game binnen de serie. Ik ben benieuwd of de moeilijke piano puzzel er ook weer in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Gears Of War Reloaded closed multiplayer beta dit weekend als je de game gepre-ordered hebt op de PS5 8)
De beta begint vanavond om 21.00 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 08:38

Lapras

Ice beam

Eerder deze week overstag gegaan en toch ook een Pro gehaald nadat ik een gegadigde had gevonden om de Base over te nemen.

Indrukwekkend apparaat, maar wel voor de fijnproever. Groot voordeel is dat ik nu wel éindelijk Dragon's Dogma kan spelen zoals het vast ooit bedoeld is. Prima spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01
Ondanks dat het vandaag vrijdag de 13de is 😉, is er toch een nieuwe Lets Talk PlayStation.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
Sinds gisteravond bezig aan ‘The Alters’. Een toffe, aangename verrassing. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1c9OUCWkdt6AvNWHvxw2OD11RQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u7KLfUZhg1P8oynaXy77cHbo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcLms_s2pNIdFtxrhI5ecXZY9NI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ARMSB5JJCMlYc5URMCVzAY7r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRT1h2kKAIxkgrACFIpLa5UKlKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rXlnYJF1hloLYaXjuaVlemUQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ai_ZfrerIceUUMLUJcZJEdYjXWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G23tfBBZS7bq5nR95wfeQvWj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:08

R.G

even benieuwd:

Als je een ps3,ps4 hebt kan je dan nog steeds games kopen op psn?
of is de ps3 store down? Alleen nog ps4 en ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
R.G schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:50:
even benieuwd:

Als je een ps3,ps4 hebt kan je dan nog steeds games kopen op psn?
of is de ps3 store down? Alleen nog ps4 en ps5?
PS3 store is alleen nog te benaderen via de console zelf. Op de webstore kan je alleen PS4 en PS5 titels vinden.

Behalve dan de stream spellen voor PSPlus Premium maar die kan je dan ook niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:08

R.G

Vrijdag schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:16:
[...]

PS3 store is alleen nog te benaderen via de console zelf. Op de webstore kan je alleen PS4 en PS5 titels vinden.

Behalve dan de stream spellen voor PSPlus Premium maar die kan je dan ook niet kopen.
Oke dus user agent aanpassing of je browser faken als ren ps3 en je kan fat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
Jeutje, wat een bijzondere game is dit joh! Tnx voor het posten, ik wist helemaal niet van het bestaan af. Zelfs in Game Pass op de Xbox (al heeft het gros daar in dit topic natuurlijk weinig aan ;) )
Yonix schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:07:
Sinds gisteravond bezig aan ‘The Alters’. Een toffe, aangename verrassing. (y)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.G schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:39:
[...]

Oke dus user agent aanpassing of je browser faken als ren ps3 en je kan fat wel?
Nee, de PS3 store is een applicatie die je alleen op een PS3 kan benaderen. Het is geen webpagina.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Om de één of andere reden krijg ik sinds zondag geen smsjes meer via de MFA. Dat is wel vervelend, want ik wil gewoon via de webinterface spellen toevoegen aan de bibliotheek, geld storten etc. Gelukkig heb ik wel mijn recovery codes gevonden, dus daar vanavond maar eens mee aan de slag. Alleen heb ik geen idee waarom de smsjes niet meer binnenkomen. De mfa berichten van mijn werk komen ook door en testjes doen het ook gewoon.

Iemand wellicht dezelfde ervaring, en eventueel met oplossing? Ik zit bij Odido (glas en mobiel) maar ik heb geen onderbreking van mijn mobiele netwerk gehad. Wel glas, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Vrijdag schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:05:
Om de één of andere reden krijg ik sinds zondag geen smsjes meer via de MFA. Dat is wel vervelend, want ik wil gewoon via de webinterface spellen toevoegen aan de bibliotheek, geld storten etc. Gelukkig heb ik wel mijn recovery codes gevonden, dus daar vanavond maar eens mee aan de slag. Alleen heb ik geen idee waarom de smsjes niet meer binnenkomen. De mfa berichten van mijn werk komen ook door en testjes doen het ook gewoon.

Iemand wellicht dezelfde ervaring, en eventueel met oplossing? Ik zit bij Odido (glas en mobiel) maar ik heb geen onderbreking van mijn mobiele netwerk gehad. Wel glas, maar dat terzijde.
Ik kreeg dit weekend ook geen SMS.
Heb het via andere methode opgelost en dat was m'n geboortedatum invullen (lekker veilig...)

----
Ik kwam er toen ook achter dat m'n wachtwoord van 32 karakters niet werd ondersteund. 16 karakters werkt wel.
32 karakters werden wel geaccepteerd en systeem leek mee te werken, maar onmogelijk om mee in te loggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan_V op 17-06-2025 17:32 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:20
Vanaf vandaag mag ik me hier ook melden. Ik heb een PS5 Pro met discdrive van een mede-Tweaker overgenomen. :)

Daar hebben de kinderen en ik samen voor “gespaard” :+ Voor mij is het vooral gericht op GTA6, dat duurt helaas nog even. Mijn kinderen willen vooral een stuur en stoel erbij, dat is het volgende doel :)

Ik zal vanavond GTA V even installeren en kijken of ik The Last of Us kan overnemen.

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 17-06-2025 17:32 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Odido heeft al 3 dagen last van storing toch? Apart dat alleen Sony dan problemen zou geven, maar misschien heeft het toch met elkaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
ephymerous schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:32:
Vanaf vandaag mag ik me hier ook melden. Ik heb een PS5 Pro met discdrive van een mede-Tweaker overgenomen. :)

Daar hebben de kinderen en ik samen voor “gespaard” :+ Voor mij is het vooral gericht op GTA6, dat duurt helaas nog even. Mijn kinderen willen vooral een stuur en stoel erbij, dat is het volgende doel :)

Ik zal vanavond GTA V even installeren en kijken of ik The Last of Us kan overnemen.
Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik zou PassKey aanraden in plaats van MFA: https://www.playstation.com/nl-nl/passkey/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Jan_V schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:30:
[...]

Ik kreeg dit weekend ook geen SMS.
Heb het via andere methode opgelost en dat was m'n geboortedatum invullen (lekker veilig...)

----
Ik kwam er toen ook achter dat m'n wachtwoord van 32 karakters niet werd ondersteund. 16 karakters werkt wel.
32 karakters werden wel geaccepteerd en systeem leek mee te werken, maar onmogelijk om mee in te loggen.
Ah, dan was ik dus niet de enige :)
Raem schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:58:
[...]

Odido heeft al 3 dagen last van storing toch? Apart dat alleen Sony dan problemen zou geven, maar misschien heeft het toch met elkaar te maken.
Ja ik dacht dat het daar door zou komen, alleen heb ik geen idee hoe dan.
Ohja, dat is ook nog een optie inderdaad!

-------

Inmiddels werkt het weer, ik kreeg net gewoon weer een sms zonder dat ik de recovery keys hoefde te gebruiken. Wat er veranderd is, geen idee. Maar wellicht dat het iets te maken had met de Odido storing van afgelopen weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:59
Ik heb al een tijdje een Panasonic 4K UHD Blu-Ray speler op het oog, maar om met 4K UHD Blu-Ray te beginnen heb ik een disc drive gekocht bij PlayStation voor mijn PS5 Pro. Volgens mij heb ik mazzel, want ze zijn best lang uitverkocht geweest en waren toen ook erg duur.

Ondanks dat de PS5 Pro geen Dolby Vision ondersteund is het een goede Blu-Ray speler en ik ben blij dat mijn PlayStation op deze manier dubbel dienst kan doen. HDR10+ ziet er ook nog altijd goed uit. Blu-Ray’s worden snel gelezen en het geluid van de disc drive is verwaarloosbaar.

De nieuwe look was in het begin wel even wennen, de PS5 is meteen een stuk dikker, maar nu vind ik hem misschien nog wel mooier ook, het apparaat is alleen wat groter geworden en dus ook wat meer aanwezig.

Al met al zeer tevreden met deze upgrade. Misschien ga ik nu nog een keer een fysieke game kopen.

Dit komt trouwens van iemand die sinds november 2020 een digitale PS5 heeft gehad. Maar ik ga nu minder streamen en meer op Blu-Ray kijken. Het kwaliteitsverschil is zo groot.

[ Voor 4% gewijzigd door ZesBarkiePK op 18-06-2025 00:31 ]

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Donderdag 26 juni is er een Capcom Spotlight. Titels die langskomen zijn oa Resident Evil Requiem, PRAGMATA, Monster Hunter Wilds en Street Fighter 6.

[ Voor 43% gewijzigd door Raem op 19-06-2025 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01
Het is weer vrijdag, en dat betekend een nieuwe Let's Talk Playstation

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-09 13:29
Mijn PS5 (Pro) liggen een beetje stof te happen behalve dat ik Expedition 33 speel of wat kleinere indie games. Beetje jammer deze generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

TrafalgarLaw schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:53:
Mijn PS5 (Pro) liggen een beetje stof te happen behalve dat ik Expedition 33 speel of wat kleinere indie games. Beetje jammer deze generatie.
Wat is jammer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
Dat Sony qua exclusives het nogal safe heeft gespeeld terwijl de PS4 generatie en zeker de PS3 generatie veel diversere portofolio kende qua exclusives en studios.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
TrafalgarLaw schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:53:

[ Voor 18% gewijzigd door Yonix op 21-06-2025 07:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Toch snap ik het niet. Je hoort dit vaker. Maar spelen mensen dan echt uren per dan op de spelcomputer of vinden die mensen heel weinig leuk? Want ik kan niet eens een fractie spelen van wat ik allemaal leuk zou vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30
giantgiantus schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 07:50:
[...]

Toch snap ik het niet. Je hoort dit vaker. Maar spelen mensen dan echt uren per dan op de spelcomputer of vinden die mensen heel weinig leuk? Want ik kan niet eens een fractie spelen van wat ik allemaal leuk zou vinden.
Ik heb zelf een PS5 vooral voor de exclusives, maar als ik verder kijk is er voor mij persoonlijk ook weinig boeiends. Ik hou niet van monsters, zombies en horror, ik hou niet van grote healthbalkjes en andere flauwe manieren om games moeilijker te maken, ik hou niet van games waar je alleen tekstballonnen ziet en je op next moet drukken. Ik heb niet zoveel met turnbased, met fantasy of esports en ik speel al vrij lang games dus heb nu wel snel een been there, done that gevoel bij veel games.

Dus ja, dan valt er al enorm veel af waar anderen misschien enthousiast van worden. Het valt allemaal een beetje in hetzelfde straatje. Online is sowieso alles al wel vertieft omdat mensen niet meer voor de lol spelen maar doen alsof ze in de finale van het grootste esports toernooi ooit staan, zo zweterig zijn online lobbies tegenwoordig. En qua singleplayer is het vooral horror, gore, zombies, en game mechanics die we al 20 jaar hebben maar mensen vreemd genoeg nog steeds boeiend vinden.

Het aantal realistische of semi-realistische games is tegenwoordig erg laag. Sci-fi of moderne games zijn zowat uitgestorven en als er eens een game daarin afspeelt wordt ie afgebrand omdat ie niet origineel zou zijn, terwijl elke pixelneuker helemaal lijp wordt van de zoveelste 2d dungeon crawler of metroid vania. Nee, momenteel is er weinig op Playstation waar ik warm van wordt en al helemaal niet van Sony zelf.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koboy

koboy

Martinspire schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:03:
[...]

Ik heb zelf een PS5 vooral voor de exclusives, maar als ik verder kijk is er voor mij persoonlijk ook weinig boeiends. Ik hou niet van monsters, zombies en horror, ik hou niet van grote healthbalkjes en andere flauwe manieren om games moeilijker te maken, ik hou niet van games waar je alleen tekstballonnen ziet en je op next moet drukken. Ik heb niet zoveel met turnbased, met fantasy of esports en ik speel al vrij lang games dus heb nu wel snel een been there, done that gevoel bij veel games.

Dus ja, dan valt er al enorm veel af waar anderen misschien enthousiast van worden. Het valt allemaal een beetje in hetzelfde straatje. Online is sowieso alles al wel vertieft omdat mensen niet meer voor de lol spelen maar doen alsof ze in de finale van het grootste esports toernooi ooit staan, zo zweterig zijn online lobbies tegenwoordig. En qua singleplayer is het vooral horror, gore, zombies, en game mechanics die we al 20 jaar hebben maar mensen vreemd genoeg nog steeds boeiend vinden.

Het aantal realistische of semi-realistische games is tegenwoordig erg laag. Sci-fi of moderne games zijn zowat uitgestorven en als er eens een game daarin afspeelt wordt ie afgebrand omdat ie niet origineel zou zijn, terwijl elke pixelneuker helemaal lijp wordt van de zoveelste 2d dungeon crawler of metroid vania. Nee, momenteel is er weinig op Playstation waar ik warm van wordt en al helemaal niet van Sony zelf.
Ik denk dat we hier een verschijnsel zien dat door de hele entertainment industrie al eeuwen te zien is. Ik ga dan wel even snel en kort door de bocht en trek ook de entertainment industrie heel breed.

* Schilderkunst: het zoveelste stilleven en later abstracte vlekken patroon
* Schrijfkunst: de zoveelste gekwelde personage roman of de zoveelste fantasy serie (die niet af komt omdat de schrijver overlijdt)
* Cinema: de zoveelste horror of actiefilm
* Tv: de zoveelste spelshow of reality serie, zie verder ook Cinema

Punt is naar mijn gevoel dat op een gegeven moment de creatieve mogelijkheden uitgeput lijken, en er soms een pareltje naar boven komt die dan weer uit den treuren geremaked en gesequeld wordt. Denk aan Tolkien binnen de schrijfkunst.

Binnen het gaming genre is dat punt nu ook bereikt. Is dat erg? Nee, maar het is ook niet iets om je druk over te maken of om op af te geven. Het is gewoon een natuurlijk verschijnsel.
Wel is het verstandig om keuzes te maken bij aanschaf, want om nou te zeggen dat dit pas gekomen is met de PS5 klopt niet. De trend is al langer ingezet, misschien al aan het eind van de PS3 generatie. Vanaf dat moment werden de games eigenlijk alleen maar "mooier" maar kwamen er niet echt meer (sub)genres bij in een redelijk tempo.

Nogmaals: is dat erg? Nee, het biedt jonge mensen de mogelijkheid om kennis te maken met een entertainment vorm in een (grafische) vorm die bij hen past. Wie het op storende manier te herhalend vindt is waarschijnlijk een beetje uitgekeken op gaming in het algemeen en wordt waarschijnlijk ook gewoon oud en moet op zoek naar een meer bij de leeftijd passende hobby......

Zo nu is opa moe en heeft het in deze hitte veel te warm. Ik ga weer in een rustig koel hoekje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Sci-fi of moderne games zijn zowat uitgestorven en als er eens een game daarin afspeelt wordt ie afgebrand omdat ie niet origineel zou zijn, terwijl elke pixelneuker helemaal lijp wordt van de zoveelste 2d dungeon crawler of metroid vania. Nee, momenteel is er weinig op Playstation waar ik warm van wordt en al helemaal niet van Sony zelf.
Sony zet toch juist volop in op sci-fi? Volgende week notabene een grote sci-fi release met Death Stranding 2.

Returnal, Horizon, Saros, Ratchet & Clank, Intergalactic. Allemaal sci-fi games van Sony.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Zin in DEATH STRANDING 2.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zin in Ghost of Yotei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
k1978 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:37:
Yes! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
[...]

Ja dit snap ik wel. Maar is dat niet ook gewoon leeftijd. Das grootste nadeel van ouder worden. Nieuwe ervaringen nemen af in intensiteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
koboy schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:08:
[...]

Ik denk dat we hier een verschijnsel zien dat door de hele entertainment industrie al eeuwen te zien is. Ik ga dan wel even snel en kort door de bocht en trek ook de entertainment industrie heel breed.

* Schilderkunst: het zoveelste stilleven en later abstracte vlekken patroon
* Schrijfkunst: de zoveelste gekwelde personage roman of de zoveelste fantasy serie (die niet af komt omdat de schrijver overlijdt)
* Cinema: de zoveelste horror of actiefilm
* Tv: de zoveelste spelshow of reality serie, zie verder ook Cinema

Punt is naar mijn gevoel dat op een gegeven moment de creatieve mogelijkheden uitgeput lijken, en er soms een pareltje naar boven komt die dan weer uit den treuren geremaked en gesequeld wordt. Denk aan Tolkien binnen de schrijfkunst.

Binnen het gaming genre is dat punt nu ook bereikt. Is dat erg? Nee, maar het is ook niet iets om je druk over te maken of om op af te geven. Het is gewoon een natuurlijk verschijnsel.
Wel is het verstandig om keuzes te maken bij aanschaf, want om nou te zeggen dat dit pas gekomen is met de PS5 klopt niet. De trend is al langer ingezet, misschien al aan het eind van de PS3 generatie. Vanaf dat moment werden de games eigenlijk alleen maar "mooier" maar kwamen er niet echt meer (sub)genres bij in een redelijk tempo.

Nogmaals: is dat erg? Nee, het biedt jonge mensen de mogelijkheid om kennis te maken met een entertainment vorm in een (grafische) vorm die bij hen past. Wie het op storende manier te herhalend vindt is waarschijnlijk een beetje uitgekeken op gaming in het algemeen en wordt waarschijnlijk ook gewoon oud en moet op zoek naar een meer bij de leeftijd passende hobby......

Zo nu is opa moe en heeft het in deze hitte veel te warm. Ik ga weer in een rustig koel hoekje zitten.
Enerzijds heb je wel gelijk, anderzijds heb je binnen de zaken die je noemt nog genoeg verschil in de genres die worden uitgebracht. Ja er wordt ook daar genoeg uitgebracht waar ik niks mee heb (wederom horror, gore, romantische films of animatie waar ik niks mee heb), maar ook genoeg waar ik nog met plezier naartoe ga. Ik zit niet elke maand in de bios maar om de maand is het al snel. Ook van series zijn er genoeg waar ik toch wel blij van wordt, ook al is het merendeel dat inderdaad niet. Ik mis bij gaming vooral de afwisseling en zodra men eens wat anders doet of weer eens een genre herbezoekt wat een tijdje stil lag, dan zijn mensen ineens super kritisch en is niks goed genoeg. Het is misschien een slecht voorbeeld, maar ik ben blij met games als mindseye die toch wat anders doen dan wat er al was. En ja het open wereld gedeelte daar faalt ie compleet in en ook de gameplay is wat herhalend, maar als verhaal lijkt het nog best prima te zijn. En niet teveel dat fantasie-sausje er overheen. Dat maakt veel ontwikkelaars heel lui. Pleur maar wat random vijanden neer, geef ze grote healthbalkjes en grote zwaarden en men heeft weer een gebied gevuld. Misschien nog even een oneindige respawn erbij en klaar. Dat zijn zaken die mij totaal niet meer uitdagen.

Er is ook verder niemand gesprongen in het gat wat Battlefield heeft achtergelaten (wat nu nog maar een schim is van wat het ooit was). Of iets ala syphon filter, splinter cell, de originele rainbow six of iets dergelijks. Die prince of persia remake duurt ook maar lang, etc.
kazuka schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:59:
[...]

Sony zet toch juist volop in op sci-fi? Volgende week notabene een grote sci-fi release met Death Stranding 2.
Sorry maar DS2 is voor mij toch echt meer fantasy dan science imo. Ik trek dat kojima sausje sowieso wel slecht. Vaak wel coole dingen maar dan weer met die weirde shit erbij, laat maar zitten. Overigens is dat niet echt van Sony trouwens. Ze zijn alleen de publisher.
Returnal, Horizon, Saros, Ratchet & Clank, Intergalactic. Allemaal sci-fi games van Sony.
Dan rek je het begrip wel ver op. Maar goed, returnal moet het toch wel van gore/horror/monsters hebben. Horizon speel ik wel maar is ook iets wat vaak toch net wat te onrealistisch wordt. Al ging ik wel heel hard op het verhaal van deel 1 trouwens. Dat was mijn GOTY destijds. Saros heb ik ook niks mee. R&C was aardig maar vrij snel klaar mee. Intergalactic verwacht ik niet dit jaar, niet volgend jaar en ik heb zo mijn bedenkingen voor 2027. En op zich prima, maar dat is uiteindelijk maar 1 game per jaar. Daar heb ik geen console voor aangeschaft...
giantgiantus schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:53:
[...]

Ja dit snap ik wel. Maar is dat niet ook gewoon leeftijd. Das grootste nadeel van ouder worden. Nieuwe ervaringen nemen af in intensiteit.
Enerzijds ja, anderzijds is het aanbod gewoon helemaal verschoven. Er zijn vast mensen wild van wat er de afgelopen paar weken gepresenteerd is, maar voor mij zit er gewoon niks boeiends tussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Martinspire Als je zoveel opnoemt wat je niet leuk vindt is het niet gek dat je niks te spelen hebt. Ben ook wel benieuwd wat je dan wél leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 18:25

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Martinspire schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:41:
[...]

Enerzijds heb je wel gelijk, anderzijds heb je binnen de zaken die je noemt nog genoeg verschil in de genres die worden uitgebracht. Ja er wordt ook daar genoeg uitgebracht waar ik niks mee heb (wederom horror, gore, romantische films of animatie waar ik niks mee heb), maar ook genoeg waar ik nog met plezier naartoe ga. Ik zit niet elke maand in de bios maar om de maand is het al snel. Ook van series zijn er genoeg waar ik toch wel blij van wordt, ook al is het merendeel dat inderdaad niet. Ik mis bij gaming vooral de afwisseling en zodra men eens wat anders doet of weer eens een genre herbezoekt wat een tijdje stil lag, dan zijn mensen ineens super kritisch en is niks goed genoeg. Het is misschien een slecht voorbeeld, maar ik ben blij met games als mindseye die toch wat anders doen dan wat er al was. En ja het open wereld gedeelte daar faalt ie compleet in en ook de gameplay is wat herhalend, maar als verhaal lijkt het nog best prima te zijn. En niet teveel dat fantasie-sausje er overheen. Dat maakt veel ontwikkelaars heel lui. Pleur maar wat random vijanden neer, geef ze grote healthbalkjes en grote zwaarden en men heeft weer een gebied gevuld. Misschien nog even een oneindige respawn erbij en klaar. Dat zijn zaken die mij totaal niet meer uitdagen.

Er is ook verder niemand gesprongen in het gat wat Battlefield heeft achtergelaten (wat nu nog maar een schim is van wat het ooit was). Of iets ala syphon filter, splinter cell, de originele rainbow six of iets dergelijks. Die prince of persia remake duurt ook maar lang, etc.

[...]
Sorry maar DS2 is voor mij toch echt meer fantasy dan science imo. Ik trek dat kojima sausje sowieso wel slecht. Vaak wel coole dingen maar dan weer met die weirde shit erbij, laat maar zitten. Overigens is dat niet echt van Sony trouwens. Ze zijn alleen de publisher.

[...]

Dan rek je het begrip wel ver op. Maar goed, returnal moet het toch wel van gore/horror/monsters hebben. Horizon speel ik wel maar is ook iets wat vaak toch net wat te onrealistisch wordt. Al ging ik wel heel hard op het verhaal van deel 1 trouwens. Dat was mijn GOTY destijds. Saros heb ik ook niks mee. R&C was aardig maar vrij snel klaar mee. Intergalactic verwacht ik niet dit jaar, niet volgend jaar en ik heb zo mijn bedenkingen voor 2027. En op zich prima, maar dat is uiteindelijk maar 1 game per jaar. Daar heb ik geen console voor aangeschaft...

[...]

Enerzijds ja, anderzijds is het aanbod gewoon helemaal verschoven. Er zijn vast mensen wild van wat er de afgelopen paar weken gepresenteerd is, maar voor mij zit er gewoon niks boeiends tussen.
Wat zijn recente games (afgelopen 3 jaar) die je met veel plezier hebt gespeeld? Wellicht hebben we hier nog tips :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinspire schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:41:
[...]

[...]

[...]

[...]
Ik denk dat je dan meer zoekt naar spellen met hard sci-fi of nasa punk, enigszins grounded in reality en meer gebaseerd op bestaande wetenschappelijke regels?

Overigens is DS2 wel echt een first party game die grotendeels gefund is door Sony en actief mee ontwikkeld door Guerrilla en XDEV. Kojima heeft vorig jaar de IP teruggekregen van Sony (in ruil voor de Physint deal) dus over een paar jaar zal ie wel op alle andere platformen uitkomen, net als het eerste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
Ik heb buiten MGS geen interesse in Kojima's spellen. Ik had wel gehoopt dat BluePoint meer remakes zou maken aangezien Demon's Souls Remake er erg goed uitzag, maar misschien dat hun originele game het dan wel waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik herken het wel en vind deze generatie tot dusver ook vrij matig. Wat ik mis zijn vooral de single-player games, met een leuk verhaaltje, casual gameplay en niet teveel in de fantasy/scifi-hoek. Games zoals Uncharted-serie, de laatste drie Tomb Raider games, TLoU, GTA5, RDR2 etc. vond ik leuk. Spider Man 1 en Miles Morales waren ook leuk, deel 2 kon ik niet in komen (en teveel boss-fights). Assassins Creed was vroeger goed, met soms nog een deel dat redelijk vermaakt.

Wat uit komt en mij aanspreekt is vaak de zoveelste remake van iets uit de vorige generatie. Die Indiana Jones game wil ik nog wel kopen. En binnenkort komt die nieuwe Mafia game uit, dat lijkt mij ook wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tom schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 20:32:
Ik herken het wel en vind deze generatie tot dusver ook vrij matig. Wat ik mis zijn vooral de single-player games, met een leuk verhaaltje, casual gameplay en niet teveel in de fantasy/scifi-hoek. Games zoals Uncharted-serie, de laatste drie Tomb Raider games, TLoU, GTA5, RDR2 etc. vond ik leuk. Spider Man 1 en Miles Morales waren ook leuk, deel 2 kon ik niet in komen (en teveel boss-fights). Assassins Creed was vroeger goed, met soms nog een deel dat redelijk vermaakt.

Wat uit komt en mij aanspreekt is vaak de zoveelste remake van iets uit de vorige generatie. Die Indiana Jones game wil ik nog wel kopen. En binnenkort komt die nieuwe Mafia game uit, dat lijkt mij ook wel iets.
Ja die heb ik ook die spellen die jij noemt, vond ik ook leuk(ook spider man 2 :) ). Alleen Assassins Creed niet(Maar heb ik nooit leuk gevonden).
Andere spellen voor de ps5

- Astro Bot
- Hogwarts Legacy
- God of War delen
- A Plague tale delen
- Star Wars Jedi survivor en het andere deel
- Stray
- Kena Bridge of Spirits
- Ratchet & Clank
- Mafia 1 & 2 ook al waren het spellen die opnieuw uitgegeven waren

Al met al toch nog best een aantal spellen gespeeld dus de afgelopen jaren, verder nog eens tussendoor wat lego spellen. Niet specifiek voor de ps5 dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
k1978 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:37:
Zeker weten, ik heb mij erg vermaakt met deel 1 en ik denk dat ik deel 2 nog wel ga reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  1. God of War: Ragnarok: Vrij vroeg afgehaakt, ookal was GoW 2016 mijn favo game.
  2. Horizon Forbidden West: Op 60% oid afgehaakt, wat een slome game zeg...ik heb het geduld er niet meer voor.
  3. Demon's Souls Remake: Platinum behaald. De game is echter nogal kort als je weet hoe het moet spelen.
  4. TLOU 1/2: Ik vind hier geen bal aan. De Uncharted games waren nog wel leuk.
  5. Returnal: Leuk, mijn beste run duurde 4 uur oid. hahahahaha
  6. Spiderman Miles Morales: Eventjes gespeeld, geen echte tijd voor om zoiets groots te spelen.
  7. FF7 Remake/Rebirth: Rebirth is op papier leuker en ziet er toffer uit maar ik vond de lineaire structuur van Remake toch wat fijner denk ik. Ook afgehaakt, toen ik op een gegeven moment met Caith Sith dozen moest gooien was ik er ongeveer klaar mee.
Wat ik met name merk is, is met het ouder worden dat ik geen geduld meer heb voor duidelijk padding of domme fetch quests. Geef mij kortere games. Zo vind ik het bizar dat ik het origineel GoW binnen 24 voor 100% heb uitgespeeld maar Ragnarok met 27 uur spelen nog niet eens op de helft van het spel ben. Zelfde geldt voor Forbidden West.

[ Voor 8% gewijzigd door TrafalgarLaw op 22-06-2025 00:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
Raem schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:08:
@Martinspire Als je zoveel opnoemt wat je niet leuk vindt is het niet gek dat je niks te spelen hebt. Ben ook wel benieuwd wat je dan wél leuk vindt.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:15:
[...]

Wat zijn recente games (afgelopen 3 jaar) die je met veel plezier hebt gespeeld? Wellicht hebben we hier nog tips :P
Ik heb niet echt tips nodig, ik vind de games wel als ze uitkomen en kijk regelmatig bij de nieuwe releases...

Maar als je het wilt weten qua Sony exclusives:
  • Uncharted
  • Horizon (vooral deel 1)
  • Astro Bot
  • Spider-Man
  • Ghost of Tushima
  • R&C
  • Detroit Become Human
  • Infamous
  • LBP
En verder wat ik wel toffe franchises vond:
  • Syphon Filter
Wat ik nog had willen zien doorgaan:
  • MAG
  • Motorstorm
  • The Getaway
  • Killzone
Ik heb dit jaar de PS5 nog voor geen enkele exclusive aangezet en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren. En tuurlijk, er zijn altijd wel franchises geweest die mij nooit lagen, maar ik heb het idee dat het er alleen maar meer worden ipv dat er nog wat bij uitkomt wat ik wel graag wil doen. Voor dit jaar heb ik in ieder geval weinig tot geen verwachtingen meer. Maar ik vind games met een leuk verhaal, met niet zo depressieve thema's, waarbij je nog een beetje lol kunt verwachten, waar je een soort sandbox hebt en je je eigen lol kunt maken of je eigen speelstijl kunt toepassen, nog wel het leukst en dat is er momenteel gewoon bijna niet meer. Ik vind online games ook alleen maar leuk als het niet al te serieus genomen wordt of waarbij je met een minder goede positie, toch nog een leuke game kunt hebben. Wreckfest vind ik nog altijd wel leuk om online te doen en ook rocket league doet het nog wel redelijk met de matchmaking. Maar de rest van de games zijn gewoon te zweterig online en ik haat echt die matchmaking systemen die gewoon 0 lol meer toestaan. De keren dat ik alleenb maar super serieus was in een battlefield game, kan ik denk ik op 2 handen tellen. Maar tegenwoordig wordt je al weer ge no-scoped van de andere kant van de map door een no-life sniper die jou niet toestaat om een leuke c4 jeep te prepareren. Maar goed, dat is wellicht verder ook ouder worden en is nog niet eens zo'n punt ware het niet dat de offline ervaringen ook steeds kariger worden en een wat meer realistischer uitgangspunt al bijna een unieke game lijkt te zijn. Maarja, een goed verhaal maken is ook moeilijk en goede gameplay verzinnen die niet van die healthbalkjes, giga zwaarden en hele domme voorspelbare AI voorzien is, is natuurlijk ook wel heel lastig...

Maar goed, ik wil niet echt de discussie kapen om te praten over oude meuk. Ik kijk liever vooruit, ook al weet ik momenteel dat er gewoon niet zoveel voor mij bij zit.

[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 22-06-2025 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
RaXz schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:33:
[...]

Zeker weten, ik heb mij erg vermaakt met deel 1 en ik denk dat ik deel 2 nog wel ga reserveren.
Ik heb deel 1 te snel weggelegd en daarna nooit meer opgepakt.. Daar spijt van en ga er nu voor met deel 2.. Het is gewoon een bijzondere game en dat besefte ik me later pas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
Grappig als ik de reacties zo lees dat deze generatie slecht is. Dat gevoel had ik namelijk juist met de PS4. Alles al gezien en meegemaakt waardoor ik het plezier in gamen kwijt was. Daardoor die generatie zo goed als compleet overgeslagen (op destiny na). Inmiddels speel ik weer met veel plezier op de PS5. Grappig genoeg speel ik veel gemiste PS4 games nu wel met plezier. _O-

Al met al denk ik dat het eerder aan de persoon ligt dat diegene gewoon even uitgekeken is op gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Martinspire schreef op zondag 22 juni 2025 @ 01:28:
[...]

[...]

Ik heb niet echt tips nodig, ik vind de games wel als ze uitkomen en kijk regelmatig bij de nieuwe releases...

Maar als je het wilt weten qua Sony exclusives:
  • Uncharted
  • Horizon (vooral deel 1)
  • Astro Bot
  • Spider-Man
  • Ghost of Tushima
  • R&C
  • Detroit Become Human
  • Infamous
  • LBP
En verder wat ik wel toffe franchises vond:
  • Syphon Filter
Wat ik nog had willen zien doorgaan:
  • MAG
  • Motorstorm
  • The Getaway
  • Killzone
Ik heb dit jaar de PS5 nog voor geen enkele exclusive aangezet en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren. En tuurlijk, er zijn altijd wel franchises geweest die mij nooit lagen, maar ik heb het idee dat het er alleen maar meer worden ipv dat er nog wat bij uitkomt wat ik wel graag wil doen. Voor dit jaar heb ik in ieder geval weinig tot geen verwachtingen meer. Maar ik vind games met een leuk verhaal, met niet zo depressieve thema's, waarbij je nog een beetje lol kunt verwachten, waar je een soort sandbox hebt en je je eigen lol kunt maken of je eigen speelstijl kunt toepassen, nog wel het leukst en dat is er momenteel gewoon bijna niet meer. Ik vind online games ook alleen maar leuk als het niet al te serieus genomen wordt of waarbij je met een minder goede positie, toch nog een leuke game kunt hebben. Wreckfest vind ik nog altijd wel leuk om online te doen en ook rocket league doet het nog wel redelijk met de matchmaking. Maar de rest van de games zijn gewoon te zweterig online en ik haat echt die matchmaking systemen die gewoon 0 lol meer toestaan. De keren dat ik alleenb maar super serieus was in een battlefield game, kan ik denk ik op 2 handen tellen. Maar tegenwoordig wordt je al weer ge no-scoped van de andere kant van de map door een no-life sniper die jou niet toestaat om een leuke c4 jeep te prepareren. Maar goed, dat is wellicht verder ook ouder worden en is nog niet eens zo'n punt ware het niet dat de offline ervaringen ook steeds kariger worden en een wat meer realistischer uitgangspunt al bijna een unieke game lijkt te zijn. Maarja, een goed verhaal maken is ook moeilijk en goede gameplay verzinnen die niet van die healthbalkjes, giga zwaarden en hele domme voorspelbare AI voorzien is, is natuurlijk ook wel heel lastig...

Maar goed, ik wil niet echt de discussie kapen om te praten over oude meuk. Ik kijk liever vooruit, ook al weet ik momenteel dat er gewoon niet zoveel voor mij bij zit.
Ik heb het ook dat ik steeds minder leuk vind, of misschien geduld er niet voor heb meer om erin te duiken.
Maar er komen ook wel vrij veel rare games uit naar mijn idee, allemaal giga drukke shooters achtige games tegen mensens / aliens / robots etc(Of vechten met andere rare wapens).
Niet meer echt een verhaaltje volgen, beetje schieten/vechten enzo prima, maar moet niet de overhand hebben van zowat alleen maar.

Nu heb ik ook al nooit iets met shooters gehad, vroeger vond ik het al niet eens leuk. dus ja dat help al niet mee natuurlijk.
Ik kijk dit jaar nog wel uit na de nieuwe Mafia, maar verder eigenlijk niks.

Detroit Become Human was inderdaad echt een gaaf spelen, niet eens een heel druk spel ofzo. je moest redelijk gewoon wandelen enzo. maar zat heel goed in elkaar.
inFAMOUS Second Son heb ik eens via plus ofzo geclaimd, toen niet ingekomen. Wil het nog wel eens een keer proberen.

Ik vrees dus nu ook voor het nieuwe spel van Naughty Dog, dat zij nu een spel aan het maken zijn wat mij misschien totaal niet aanspreekt(Maar goed ik laat mij graag verassen).
Buiten een echt nieuwe Sony Exclusives(Geen remakes), Hoop ik nu eens op een nieuwe Tomb Raider(Dat is wel echt te lang geleden hiervan een deel uitkwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Rox92 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:37:
Grappig als ik de reacties zo lees dat deze generatie slecht is. Dat gevoel had ik namelijk juist met de PS4. Alles al gezien en meegemaakt waardoor ik het plezier in gamen kwijt was. Daardoor die generatie zo goed als compleet overgeslagen (op destiny na). Inmiddels speel ik weer met veel plezier op de PS5. Grappig genoeg speel ik veel gemiste PS4 games nu wel met plezier. _O-

Al met al denk ik dat het eerder aan de persoon ligt dat diegene gewoon even uitgekeken is op gamen.
Nou ja niet eens perse uitgekeken is op gamen, het ligt er ook maar aan waar je interesses liggen.
Ik heb nooit iets met shooters gehad, rpg achtige games, sport games bijv al gehad. dus in deze genres zal vast wel eens iets uit komen(Kijk naar Hog Warts Legacy bijv ook rpg).
Maar hierdoor vallen al heel veel spellen snel af.

Alleen er lijkt een beetje een verschuiving te komen, met wat voor soort games er de laatste jaren uit komt.
Het lijken meer drukke hak / slashachtige games of schiet spellen met een sausje fantasy er eventueel over heen uit te komen(Eventuele zombies etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:59
Bij mij is het eigenlijk precies het tegenovergestelde. Vroeger speelde ik enkel en alleen mp. Battlefield, cod, tribes. De afgelopen jaren ben ik vooral single player games gaan spelen. Op mijn ps5 ben ik toen eerst uncharted, last of us en horizon gaan spelen. Dit jaar in de Xbox game pass dishonered en twee doom games gespeeld, nu ben ik mass effect Andromeda aan het spelen. Allemaal heel toffe games. Ik ben nog niet verzadigd. Ondertussen trouwens ook de nieuwste games gespeeld hoor. Spider-Mans, God of wars en delaatste Doom of Indiana Jones en avowed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
Rox92 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:37:

Mwha niet per se.
Ik vond PS4 uitstekend eigenlijk. Maar de PS5 generatie gewoon bar en bar slecht. Heel weinig echt vanuit de eigen studio's. Ik vind deze generatie echt de PS5 de remaster generation. Volgens mij hebben alle PS4 games inmiddels een remaster (sommige zelfs 2) op de PS5 gekregen. Dan nog die maffe Ryan met zijn focus op geflopte live service games.

Ik denk dat Playstation haar identiteit een beetje kwijt is. Ze weten niet meer waar de focus op moet waardoor ze jaren weggegooid hebben. Als ik heel eerlijk ben vond ik deze generatie alleen Returnal en Astro Bot de moeite waard.

Ik heb zelfs nog de PS5 Pro in huis gehaald een half jaar geleden wat ook een miskoop is geweest. Deze heeft eigenlijk 2 maanden lopen te verstoffen alvorens ik hem verkocht heb.

Wie weet lukt het Playstation ooit weer eens Playstation te zijn. Ondertussen vermaak ik me met de nieuwe console van de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
@Dwight84 wat heeft de console van de concurent dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
k1978 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:34:
@Dwight84 wat heeft de console van de concurent dan?
Games waar ik blij van word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Het is zoals altijd een kwestie van smaak. Hier is de X al een half jaar niet aan geweest. Ik heb ook veel minder tijd om te gamen dan 'vroeger' dus ik ga veel minder snel door de games heen. En omdat ik selectiever ben met gamen speel ik ook meer games uit. Recent KCD2 uitgespeeld, zo'n game kan ik 3 maand op teren :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 22-06-2025 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Dwight84 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:55:
[...]

Aangezien je niet zegt welke zal ik je even aanvullen:

* Games die multiplatform zijn
* Games die in de (goedkoop afgesloten) gamepass zitten
* Games die je dus in hogere kwaliteit had kunnen spelen als je de PS5pro niet had verkocht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:33
Dwight84 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:55:
[...]

Niet goed gelezen.

[ Voor 37% gewijzigd door Daan0s op 22-06-2025 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hij bedoeld gewoon de Switch….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
koboy schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:29:
[...]

Aangezien je niet zegt welke zal ik je even aanvullen:

* Games die multiplatform zijn
* Games die in de (goedkoop afgesloten) gamepass zitten
* Games die je dus in hogere kwaliteit had kunnen spelen als je de PS5pro niet had verkocht >:)
Sinds wanneer zit Mario in Gamepass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Timothy3000 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:09:
[...]

Sinds wanneer zit Mario in Gamepass?
gaat nergens over dit antwoord

[ Voor 15% gewijzigd door Linksquest op 22-06-2025 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Zeg dat dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dit mag wat anders, niet iedereen heeft iets direct door

[ Voor 24% gewijzigd door Linksquest op 22-06-2025 23:04 ]

Pagina: 1 ... 111 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties