Ace schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:45:
[...]
Hoe kom je hierbij en dan zeker met betrekking tot Death Stranding 2?
Die draait op de Pro 60fps zoals de PS5 in Quality mode op 30 fps draait en ziet er werkelijk geweldig uit (inmiddels al 5u gespeeld).
De verschillen zijn echt wel meer dan 'marginaal' te noemen.
Check
dit DF item over death stranding 2. De Pro heeft een iets hogere resolutie en iets meer detail in de verte. Dat noem ik marginaal, helemaal voor een prijsverschil van 50%. Prima om de Pro te gaan verdedigen, maar laten we nu niet gaan doen of het echt dag en nacht is (echt een enkeling daargelaten zoals FF7 Rebirth). Het is niet zo dat de Pro 60fps doet waar de base PS5 geen 60fps kan weergeven.
koboy schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:22:
[...]
Het is maar wat je marginaal noemt:
* Alle games van na de release van de pro MOETEN iets met de verbeteringen van de pro doen. Kan een extra setting zijn bij quality, maar ook PSSR, extra raytracing
* PSSR is echt een bak beter dan FSR
* 30% meer fps in eigenlijk alle games
* Door de bank genomen draai je op de pro in quality stand met performance fps van de base/slim
Claims dat de GPU enorm geknepen wordt door de CPU vind ik wat kort door de bocht. Heb je daar documentatie over of is het een onderbuik gevoel?
Hoe GTA6 gaat draaien weet nog niemand. Nu al roepen dat de pro niets toevoegt zijn is dus voorbarig, net als roepen dat GTA6 pas goed draait op de PS6 wat weer anderen doen.
Mijn advies voor @
multipasser : heb je de knaken, lekker de pro kopen. Hiermee kun je waarschijnlijk de base PS6 tijd overslaan. In de eigen store van playstation/Sony is de drive regelmatig te koop voor de adviesprijs.
Ik merk dat ik hier op wat teentjes van Pro bezitters heb getrapt. Rustaaagh.
De Pro moet inderdaad ondersteunt worden. Hoe mag de developer zelf bepalen. PSSR is in de basis veel beter dan FSR, maar het wordt heel vaak niet eens ondersteund door games. Met name third party games. Er zijn ook zat cases waar PSSR gewoon niet goed is. Mooi begin van AI upscaling op de Playstation, maar door de huidige implementatie zie ik dat nog niet als een reden om te upgraden.
In games die CPU limited zijn presteert de Pro niet veel beter dan een PS5. Dat is geen onderbuikgevoel, maar een technisch feit. Rockstar heeft daarnaast nog nooit een game op de console gelanceerd die op 60fps draaide. GTA VI zal dat ook niet zijn. De Pro zal wat scherpere beelden op je tv toveren tov de Base PS5, maar de Pro zal geen 60fps doen waar de Base PS5 op 30 blijft steken. Dat is inderdaad een onderbuikgevoel.
Echt onzin om te stellen dat je met een Pro de base PS6 tijd kan overslaan. Een PS4Pro komt ook niet in de buurt van de performance van een PS5 en zo zal het met een PS5Pro tov een PS6 net zo zijn. Ik zou eerder zeggen, hou het geld van een Pro in de zak, koop een PS5 en bewaar het prijsverschil voor een PS6.
[
Voor 4% gewijzigd door
Hulleman op 25-06-2025 12:08
]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |