Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
koboy schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:29:
[...]

Aangezien je niet zegt welke zal ik je even aanvullen:

* Games die multiplatform zijn
* Games die in de (goedkoop afgesloten) gamepass zitten
* Games die je dus in hogere kwaliteit had kunnen spelen als je de PS5pro niet had verkocht >:)
Xbox Series X heb ik ook nog staan klopt maar dat is niet de console die ik bedoelde (al vind ik dat ook een prima console/merk en tevens ook een die bezig is met een eigen identiteit (maar niet de juiste plek hier). Zoals al eerder door @uchiha tijntje is het de Switch 2.

Ik had bewust geen consolenaam erbij gezet omdat dit een PS5 topic is.
koboy schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:16:
[...]

Die zal er in zitten als je naam Dwight wordt.....
Beetje een vreemde reactie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:34

koboy

Heb een idee voor een icon

Dwight84 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:06:
[...]

Xbox Series X heb ik ook nog staan klopt maar dat is niet de console die ik bedoelde (al vind ik dat ook een prima console/merk en tevens ook een die bezig is met een eigen identiteit (maar niet de juiste plek hier). Zoals al eerder door @uchiha tijntje is het de Switch 2.

Ik had bewust geen consolenaam erbij gezet omdat dit een PS5 topic is.

[...]

Beetje een vreemde reactie dit?
Het niet noemen van de switch2 maakt het wel onduidelijker. Niet alleen voor mij (duurde wel een aantal reacties voordat ik het doorhad), maar aan de reacties te zien ook voor anderen.

Ik beschouw de switch(2l namelijk niet als concurrent voor een PlayStation. Voor mij is dat een Ford mondeo met een Fiesta vergelijken... Dit in tegenstelling tot dat ding van Microsoft / PC.

Die vreemde reactie waar je naar verwijst is ook daarmee verklaard. Mario komt naar gamepass op het moment dat Timothy anders heet, hell freezes over, met st. Juttemis etc ...

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
Nintendo is natuurlijk wel een concurrent. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Timothy3000 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:46:
Nintendo is natuurlijk wel een concurrent. :)
Met een andere target audience, compleet andere games etc is het iig nog steeds niet een directe concurrent.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dwight84
koboy schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:39:
[...]

Het niet noemen van de switch2 maakt het wel onduidelijker. Niet alleen voor mij (duurde wel een aantal reacties voordat ik het doorhad), maar aan de reacties te zien ook voor anderen.

Ik beschouw de switch(2l namelijk niet als concurrent voor een PlayStation. Voor mij is dat een Ford mondeo met een Fiesta vergelijken... Dit in tegenstelling tot dat ding van Microsoft / PC.

Die vreemde reactie waar je naar verwijst is ook daarmee verklaard. Mario komt naar gamepass op het moment dat Timothy anders heet, hell freezes over, met st. Juttemis etc ...
Het niet noemen heb ik al aangegeven omdat dit een PS5 topic is. Ik dacht dat de tekst "nieuwe console van de concurrent" Toch wel een mooie weggever was. Blijkbaar niet voor jou en 1 ander. voor andere blijkbaar wel.

Leuk dat jij dat niet beschouwd als een concurrent maar dat is het natuurlijk wel. Xbox, Playstation en Nintendo zijn gewoon concurrenten van elkaar met hun console.

Wat een bijzondere verklaring.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Nintendo is wel waar je moet zijn als je veel first party titels wil hebben, dat valt best tegen bij Sony, ze zijn ook erg druk bezig met live service titels eruit te pompen in de hoop op een goudmijn. Evengoed blij met mijn PS5, maar ik had er meer van verwacht, ze beginnen nu al over de PS6 en ik heb mijn twijfels of ik die wel wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Hier ook even rustig aan op de PlayStation 5, PlayStation Plus Essential was afgelopen week einde abonnement en ik ga echt niet voor €71,99 verlengen. Ik was sinds 2013 lid en heb door trucjes en vooruit kopen nooit meer dan €35,00 per jaar betaald tot vorige week) Buiten Gran Turismo 7 speel ik eigenlijk niets meer met PlayStation Plus. Ik heb nog een gigantische back log PlayStation 4 en PlayStation 5 games fysiek. Daarnaast wel een Nintendo Switch 2 gekocht met Nintendo Switch Online + Expansion voor €6,85 voor een jaar met een aantal andere Tweakers. Je hebt dan de Nintendo Switch 2 patches voor de recente Zelda's en de NES, Gameboy, SNES, N64 en GameCube games er ook bij. Het online vermaak ga ik dus voorlopig even daar halen.

Helaas zijn er voor mij te weinig PlayStation 5 exclusives die mij nog trekken, waar op wacht is Mafia The Old Country en GTA VI. Indiana Jones The Great Circle (al op de PC gespeeld) en Death Stranding 2 (ik moet eerst deel één nog gaan spelen) gaan er wel komen als ze onder €30,00 zakken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Ik vind essential ook veel te duur, waarschijnlijk koop ik wel een keer 1 maand zodat ik weer Helldivers 2 online kan spelen, moet ook nog Hell Let Loose uitproberen.

Net even gekeken hoeveel tijd ik in Death Stranding heb zitten en de teller staat op 160 uur. Blijkbaar viel het spel goed in de smaak, in de Director's cut heb ik niet zoveel tijd zitten want ik had de normale versie al erg veel zitten spelen. Ik had wel de PC versie omdat ik toen nog geen PS5 had, Death Stranding 2 koop ik wel voor de PS5 want ik heb het geduld niet om te wachten op de PC release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hoge beoordelingen voor Death Stranding 2, 91 MC / 93 OC:

https://opencritic.com/ga...-stranding-2-on-the-beach

Nog wel even wachten tot vrijdag tot ik kan spelen maar hopelijk zijn dan de eerste wegen en hulpmiddelen al gebouwd door de vroege spelers :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:54
Hoppa, zojuist DS2: On The Beach ‘Digital Deluxe Edition’ besteld - met 48 uur eerder toegang tot het spel. Let’s go! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1EKrqbtWisHJiyTGdqKrCLmvRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5CwHtu0Uzcpln9NKz24xwxip.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:27
@Yonix ben benieuwd, ik begin vrijdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Ik laat DS2 nog even voor wat het is, totdat ik meer gametijd heb. Ziet er wel echt indrukwekkend uit allemaal. Eerst Stellar Blade eens oppakken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 24-06-2025 08:56 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, benieuwd wat ze hiermee doen. Je hebt nog steeds de keuze om fysiek te kopen in plaats van digitaal, dus je zit niet vast aan de digitale store. Zodra fysiek verbannen wordt vermoed ik wel dat Sony uiteindelijk verplicht wordt om op de een of andere manier meerdere stores toe te staan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:18
@Raem
MS is er wel mee bezig, zo gaan de geruchten, andere stores toe te laten.
Het is hopen dat ze bij Sony ook hierover nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Chaoss schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:28:
Het is zoals altijd een kwestie van smaak. Hier is de X al een half jaar niet aan geweest. Ik heb ook veel minder tijd om te gamen dan 'vroeger' dus ik ga veel minder snel door de games heen. En omdat ik selectiever ben met gamen speel ik ook meer games uit. Recent KCD2 uitgespeeld, zo'n game kan ik 3 maand op teren :P
Same here. Laatste half jaar veel meer op de Xbox gespeeld omdat gamepass, wat mij betreft, eindelijk eens een goed aanbod had (Indiana Jones, Expedition 33, Doom dark Ages). Dus met name daar druk mee geweest. Voor Indiana Jones speelde ik amper op de Xbox, omdat de xbox games me helaas minder boeien dan ik had gehoopt. Ik heb net Stellar Blade binnen en Death Stranding 2 wil ik nog graag spelen. Dus komende tijd zal de Xbox niet veel aan staan. Nadeel van twee consoles is dat je keuzes moet maken in wat je kunt spelen.

Wat betreft het magere aanbod van Sony studio's waar @Dwight84 het over heeft is gewoon een feit. Er komt maar bar weinig uit de eigen stal van Sony, terwijl de nex-gen consoles stilletjes aan al weer worden geteased. De PS5 en Series X hebben relatief gezien de beste console hardware ooit, maar daar is echt bar weinig mee gedaan helaas.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
BigF25 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:45:
@Raem
MS is er wel mee bezig, zo gaan de geruchten, andere stores toe te laten.
Het is hopen dat ze bij Sony ook hierover nadenken.
Sony zal wel een keer moeten als ze digital only willen en moeten voldoen aan EU wetgeving. De PS store monopolie moeten ze dan sowieso opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Raem schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:41:
[...]

Tja, benieuwd wat ze hiermee doen. Je hebt nog steeds de keuze om fysiek te kopen in plaats van digitaal, dus je zit niet vast aan de digitale store. Zodra fysiek verbannen wordt vermoed ik wel dat Sony uiteindelijk verplicht wordt om op de een of andere manier meerdere stores toe te staan.
Er zijn games die alleen nog digital-only uitkomen, dan heb je natuurlijk geen alternatief. Bij Forza kan je nog via Steam of Xbox kopen (mits je die systemen hebt) maar bij eigen releases van Sony is het al lastiger. En als je een digital PS5 hebt moet je natuurlijk alles al digitaal kopen en dat kan niet buiten de PS-store om. Al zijn zulke rechtszaken best lastig te bewijzen en heeft Sony natuurlijk geen zin om de store open te stellen voor andere verkoopplatforms of digitale keys aan te bieden via andere sites waar ze geen controle hebben over de verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:11:
[...]

Er zijn games die alleen nog digital-only uitkomen, dan heb je natuurlijk geen alternatief. Bij Forza kan je nog via Steam of Xbox kopen (mits je die systemen hebt) maar bij eigen releases van Sony is het al lastiger. En als je een digital PS5 hebt moet je natuurlijk alles al digitaal kopen en dat kan niet buiten de PS-store om. Al zijn zulke rechtszaken best lastig te bewijzen en heeft Sony natuurlijk geen zin om de store open te stellen voor andere verkoopplatforms of digitale keys aan te bieden via andere sites waar ze geen controle hebben over de verkoopprijs.
Je hebt gelijk dat niet alles fysiek te koop is, maar dat is bijvoorbeeld met Forza een keuze van Microsoft en niet van Sony. First party games van Playstation zijn allemaal ook fysiek te koop. En ook met een digital PS5 heb je nog steeds de mogelijkheid om fysiek te kopen en te spelen. Moet je er alleen een disc drive bij kopen.

Betekent overigens niet dat ik het ermee eens ben hoor en ik zou meerdere stores alleen maar toejuichen. Maar kan me voorstellen dat Sony bovenstaande argumenten gebruikt in een eventuele rechtszaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19

Vliegvlug

Flight Simple

Las het ook net nieuws: Stichting dagvaardt Sony voor te hoge prijzen van digitale PlayStatio...

Ben toch blij dat ik een PS5 met diskdrive heb gekocht.
Ook bewust gedaan overigens omdat ik zelf al het gevoel had dat fysieke spellen veel goedkoper zijn dan de digitale. Zeker 2de hands of als ze ouder zijn. En aangezien ik niet per se een nieuwe game direct bij release hoef te spelen en geen probleem heb met wachten tot iets goedkoper wordt is een fysiek spel meestal de beste optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Vliegvlug schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:01:
[...]En aangezien ik niet per se een nieuwe game direct bij release hoef te spelen en geen probleem heb met wachten tot iets goedkoper wordt is een fysiek spel meestal de beste optie. :)
dat is hetzelfde met digitaal.

het voordeel van fysiek is juist dat je de volle mep makkelijker kunt geven tijdens release. want je kunt het weer voor een hoog bedrag doorverkopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 24-06-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:15
Raem schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:41:
[...]

Ze verkopen nu al digital only consoles, bij Xbox zijn ze al aan het voorsorteren om bij de volgende generatie andere appstores te integreren.
Sony zal het krampachtig proberen tegen te houden, tot ze het opgelegd krijgen van de EU (net als Apple).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:40

lord_fh

PS5

Vraagje:

In de PS Store (ik heb een PS5) is Horizon Zero Dawn remasterd nu 40 euro (ipv 50)
De Complete PS4 editie is nu id aanbieding, voor 20 euro.

Nu dacht ik dat er een upgrade is als je de PS4 versie hebt, dat je voor 10 euro (?) de PS5 remasterd kan kopen.

als ik het via die weg zou doen, bespaar ik 10 euro tov meteen de Remastered te kopen. is er iemand die kan bevestigen dat dit zo kan werken of ben ik te naief ?

//NVM , het werkt! gekocht! :D

[ Voor 3% gewijzigd door lord_fh op 24-06-2025 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:05
Yonix schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:47:
Hoppa, zojuist DS2: On The Beach ‘Digital Deluxe Edition’ besteld - met 48 uur eerder toegang tot het spel. Let’s go! 8)

[Afbeelding]
Veel game plezier en niet in slaap vallen he 😉

PSN : Geraedus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Geraedus schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Veel game plezier en niet in slaap vallen he 😉
Here. We. Go. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtBe09DIi0au1KgWPxF9s29PI50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wU4WEDhjB7WxUn3AJ7zgfiBm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:18
Dwight84 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:00:
[...]

Het niet noemen heb ik al aangegeven omdat dit een PS5 topic is. Ik dacht dat de tekst "nieuwe console van de concurrent" Toch wel een mooie weggever was. Blijkbaar niet voor jou en 1 ander. voor andere blijkbaar wel.

Leuk dat jij dat niet beschouwd als een concurrent maar dat is het natuurlijk wel. Xbox, Playstation en Nintendo zijn gewoon concurrenten van elkaar met hun console.

Wat een bijzondere verklaring.. :+
Switch is toch ook helemaal geen concurent van PS. Dat blijft Xbox.
Switch is een ander publiek en ander soort games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zo ik heb GTA V gekocht. Jaaaaren terug gespeeld op de PS4. Toch wel genieten weer hoor op de PS5 pro :9

Kan niet wachten op nummer 6 :)

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 24-06-2025 21:13 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:18
ephymerous schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:13:
Zo ik heb GTA V gekocht. Jaaaaren terug gespeeld op de PS4. Toch wel genieten weer hoor op de PS5 pro :9

Kan niet wachten op nummer 6 :)
Nee eerst een remaster/ remake van deel 4, om de tijd door te komen(En rockstar nog een beetje te laten cashen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik ben volledig nieuw voor playstation (ooit xbox one gehad).
Ik had graag een pro willen kopen maar slecht leverbaar, en discdrive nergens te krijgen.

Dan maar de slim drive edition? Zijn er hardwarematige verschillen? Ik zie bij Pricewatch dat amazon 100 euro goedkoper is dan de 2de goedkoopste? voor de Slim met drive, 449? Dat is identiek hetzelfde model?

Werken alle ps4 games? Ik hoor dat als je een ps4 game heb op disc je 'gratis' een upgrade krijgt naar ps5 versie? is dat dan digitaal of een soort patch?

En laatste: ik wil hem eigenlijk in afwachting van GTA6, Zo'n game, hoeveel gig wordt er dan op de hD geinstalleerd? Kom je ver met 1tb?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
@multipasser

Pro en disc toch gewoon leverbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
multipasser schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 00:13:
Ik had graag een pro willen kopen maar slecht leverbaar, en discdrive nergens te krijgen.

Dan maar de slim drive edition? Zijn er hardwarematige verschillen? Ik zie bij Pricewatch dat amazon 100 euro goedkoper is dan de 2de goedkoopste? voor de Slim met drive, 449? Dat is identiek hetzelfde model?

Werken alle ps4 games? Ik hoor dat als je een ps4 game heb op disc je 'gratis' een upgrade krijgt naar ps5 versie? is dat dan digitaal of een soort patch?

En laatste: ik wil hem eigenlijk in afwachting van GTA6, Zo'n game, hoeveel gig wordt er dan op de hD geinstalleerd? Kom je ver met 1tb?
De pro is meer dan prima leverbaar en te koop(en de disc drive ook), wellicht heb je het over toen die net uit was.

Werken alle ps4 games: ja alles werkt zover ik weet.

Nee je krijgt geen upgrade naar de ps5, dit ligt sowieso helemaal aan de ontwikkelaar.
Over algemeen kan je een betaalde upgrade kopen, je krijgt echter gewoon een patch.
Je ps4 disc moet in de ps5 blijven zitten, echter installeert hij die naast de ps4 editie(je zal dus 2x het zelfde spel zien staan).

Hoeveel Gb gta6 gaat innemen weet niemand hier, maar het is sowieso genoeg voor 1 spel.
Je kan er wel een paar spellen op kwijt, ben je iemand die graag alles bewaard. Kan je een 2de m2 ssd erin doen voor extra opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:06
multipasser schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 00:13:

Zou niet twijfelen tussen de pro en de slim. Gewoon de PRO nemen zeker als he GTA6 wilt spelen volgend jaar. Er zit zeker hardware verschil tussen. Met name het grafische deel. 1T vind ik te weinig. Sommige games nemen echt heel veel ruimte in beslag. De 2T van de PRO kom je al veel verder. Maar je hebt er zo een extra SSD ingezet.

Mediamarkt. Nu besteld morgen ophalen en BOL nu besteld morgen in huis. b.v. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Have fun!

Kan optisch bedrog zijn, maar het lijkt alsof de witbalans van je tv veel te blauw is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@multipasser, ik zou niet voor een Pro gaan. De verschillen in games tussen een Pro en Base PS5 zijn marginaal. Helemaal voor de forste meerprijs van de Pro tov een Base PS5. Er zijn wel een handjevol games die baat hebben bij de betere upscaling van de Pro (FF7 rebirth bijvoorbeeld), maar door de bank genomen is een Pro het eigenlijk niet waard tov een gewone PS5. Death Stranding 2 is ook weer zo'n voorbeeld dat de Pro amper meerwaarde biedt. Wellicht dat de veel grotere SSD van de Pro je over de streep trekt, maar als je een disc wil, is dat een beetje broekzak vestzak. Je 'bespaart' met de Pro op het kopen van een extra SSD tov een PS5 met disc, maar voor dat geld wat je bespaart moet je nog een disc kopen voor de Pro. Digital only zou ik niet doen door de zeer hoge prijzen van games in de PS store (tenzij je games wilt delen op meerdere accounts). Als je helemaal nieuw bent in playstation land, kun je zoveel games voor een prikkie in winkels en op marktplaats oppikken.

Nagenoeg alle PS4 games werken op de PS5. Niet alle games hebben een patch gehad. Als er een patch is, dan download de PS5 die automatisch. Soms kost een PS5 upgrade van een PS4 game € 10.

Er wordt hier gezegd dat je voor GTA 6 een Pro nodig hebt/wilt hebben. Ook dat betwijfel ik. De GPU van de Pro wordt enorm geknepen door de CPU die er in zit (zelfde als de PS5). GTA 6 zal naar alle waarschijnlijkheid ook niet op 60fps draaien op de Pro, omdat de CPU de limiterende factor is. Ik zou de knaken lakker in de zak houden.

[ Voor 36% gewijzigd door Hulleman op 25-06-2025 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Hulleman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:02:
@multipasser, ik zou niet voor een Pro gaan. De verschillen in games tussen een Pro en Base PS5 zijn marginaal. Er zijn wel een handjevol games die baat hebben bij de betere upscaling van de Pro (FF7 rebirth bijvoorbeeld), maar door de bank genomen is een Pro het niet waard tov een gewone PS5. Death Stranding 2 is ook weer zo'n voorbeeld dat de Pro voor die meerprijs eigenlijk geen meerwaarde biedt.

Er wordt hier gezegd dat je voor GTA 6 een Pro nodig hebt/wilt hebben. Ook dat betwijfel ik. De GPU van de Pro wordt enorm geknepen door de CPU die er in zit (zelfde als de PS5). GTA 6 zal naar alle waarschijnlijkheid ook niet op 60fps draaien op de Pro, omdat de CPU de limiterende factor is. Ik zou de knaken lakker in de zak houden.
Het is maar wat je marginaal noemt:
* Alle games van na de release van de pro MOETEN iets met de verbeteringen van de pro doen. Kan een extra setting zijn bij quality, maar ook PSSR, extra raytracing
* PSSR is echt een bak beter dan FSR
* 30% meer fps in eigenlijk alle games
* Door de bank genomen draai je op de pro in quality stand met performance fps van de base/slim

Claims dat de GPU enorm geknepen wordt door de CPU vind ik wat kort door de bocht. Heb je daar documentatie over of is het een onderbuik gevoel?

Hoe GTA6 gaat draaien weet nog niemand. Nu al roepen dat de pro niets toevoegt zijn is dus voorbarig, net als roepen dat GTA6 pas goed draait op de PS6 wat weer anderen doen.

Mijn advies voor @multipasser : heb je de knaken, lekker de pro kopen. Hiermee kun je waarschijnlijk de base PS6 tijd overslaan. In de eigen store van playstation/Sony is de drive regelmatig te koop voor de adviesprijs.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:48
@multipasser , hier een lijstje van een aantal PS4 spellen die je al dan niet gratis met een update ook op de PS5 kan spelen en wat dat betekent:

https://www.thesixthaxis....ree-upgrade-how-do-i-get/

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:33

Ace

Happy Happy Joy Joy

Hulleman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:02:
@multipasser, ik zou niet voor een Pro gaan. De verschillen in games tussen een Pro en Base PS5 zijn marginaal. Helemaal voor de forste meerprijs van de Pro tov een Base PS5. Er zijn wel een handjevol games die baat hebben bij de betere upscaling van de Pro (FF7 rebirth bijvoorbeeld), maar door de bank genomen is een Pro het eigenlijk niet waard tov een gewone PS5. Death Stranding 2 is ook weer zo'n voorbeeld dat de Pro amper meerwaarde biedt.
Hoe kom je hierbij en dan zeker met betrekking tot Death Stranding 2?

Die draait op de Pro 60fps zoals de PS5 in Quality mode op 30 fps draait en ziet er werkelijk geweldig uit (inmiddels al 5u gespeeld).

De verschillen zijn echt wel meer dan 'marginaal' te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Ace schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:45:
[...]

Die draait op de Pro 60fps zoals de PS5 in Quality mode op 30 fps draait en ziet er werkelijk geweldig uit (inmiddels al 5u gespeeld).

Hier heb ik een Sony PlayStation 5 en een Sony PlayStation 5 Pro en ik vind de verschillen erg tegenvallen. Ik merk het soms niet eens als ik op de locatie speelt waar de één of de ander staat. Bij de PlayStation 4 en PlayStation 4 Pro vond ik het verschil op een 4K TV veel groter, omdat de Sony PlayStation 4 Pro 2160p checkerboard kon doen bij veel games, voelde het in game scherper en vloeiender.

Als je het beeld stil zet op een PlayStation 5 Pro, dan zie je wel wat meer detail in verte dan met een PlayStation 5, maar met gamen ligt je focus op de actie en vind ik het verschil in alle games die ik speel verwaarloosbaar, zeker als ik het tegen het geld afzet. De PlayStation 5 Pro heb ik in de aanbieding bij Amazon gekocht voor €669,00, maar de release prijs was zeker te hoog en dat nog zonder disc drive.

Nu moet ik Death Stranding 2 On The Beach nog gaan spelen (Death Stranding wil ik eerst doen), dus specifiek over die game heb ik nog geen oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19

Vliegvlug

Flight Simple

Farabi schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:02:
[...]

dat is hetzelfde met digitaal.
Ik begrijp dat een van de punten uit die rechtszaak juist is dat de prijzen digitaal kunstmatig hoog worden gehouden voor oudere games terwijl dat voor de fysieke games niet zo is en deze dan veel voordeliger te krijgen zijn.
het voordeel van fysiek is juist dat je de volle mep makkelijker kunt geven tijdens release. want je kunt het weer voor een hoog bedrag doorverkopen.
Dat voordeel is nog groter als je een oudere fysieke game koopt, dan kan je ‘m vaak kopen en weer verkopen voor hetzelfde bedrag en speel je de game dus eigenlijk gratis! :*)

Dat is bij digitaal helaas niet mogelijk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hulleman
Ace schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:45:
[...]

Check dit DF item over death stranding 2. De Pro heeft een iets hogere resolutie en iets meer detail in de verte. Dat noem ik marginaal, helemaal voor een prijsverschil van 50%. Prima om de Pro te gaan verdedigen, maar laten we nu niet gaan doen of het echt dag en nacht is (echt een enkeling daargelaten zoals FF7 Rebirth). Het is niet zo dat de Pro 60fps doet waar de base PS5 geen 60fps kan weergeven.
koboy schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:22:
[...]

Het is maar wat je marginaal noemt:
* Alle games van na de release van de pro MOETEN iets met de verbeteringen van de pro doen. Kan een extra setting zijn bij quality, maar ook PSSR, extra raytracing
* PSSR is echt een bak beter dan FSR
* 30% meer fps in eigenlijk alle games
* Door de bank genomen draai je op de pro in quality stand met performance fps van de base/slim

Claims dat de GPU enorm geknepen wordt door de CPU vind ik wat kort door de bocht. Heb je daar documentatie over of is het een onderbuik gevoel?

Hoe GTA6 gaat draaien weet nog niemand. Nu al roepen dat de pro niets toevoegt zijn is dus voorbarig, net als roepen dat GTA6 pas goed draait op de PS6 wat weer anderen doen.

Mijn advies voor @multipasser : heb je de knaken, lekker de pro kopen. Hiermee kun je waarschijnlijk de base PS6 tijd overslaan. In de eigen store van playstation/Sony is de drive regelmatig te koop voor de adviesprijs.
Ik merk dat ik hier op wat teentjes van Pro bezitters heb getrapt. Rustaaagh.

De Pro moet inderdaad ondersteunt worden. Hoe mag de developer zelf bepalen. PSSR is in de basis veel beter dan FSR, maar het wordt heel vaak niet eens ondersteund door games. Met name third party games. Er zijn ook zat cases waar PSSR gewoon niet goed is. Mooi begin van AI upscaling op de Playstation, maar door de huidige implementatie zie ik dat nog niet als een reden om te upgraden.

In games die CPU limited zijn presteert de Pro niet veel beter dan een PS5. Dat is geen onderbuikgevoel, maar een technisch feit. Rockstar heeft daarnaast nog nooit een game op de console gelanceerd die op 60fps draaide. GTA VI zal dat ook niet zijn. De Pro zal wat scherpere beelden op je tv toveren tov de Base PS5, maar de Pro zal geen 60fps doen waar de Base PS5 op 30 blijft steken. Dat is inderdaad een onderbuikgevoel.

Echt onzin om te stellen dat je met een Pro de base PS6 tijd kan overslaan. Een PS4Pro komt ook niet in de buurt van de performance van een PS5 en zo zal het met een PS5Pro tov een PS6 net zo zijn. Ik zou eerder zeggen, hou het geld van een Pro in de zak, koop een PS5 en bewaar het prijsverschil voor een PS6.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 25-06-2025 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:18
Hulleman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:02:
[...]

Check dit DF item over death stranding 2. De Pro heeft een iets hogere resolutie en iets meer detail in de verte. Dat noem ik marginaal, helemaal voor een prijsverschil van 50%. Prima om de Pro te gaan verdedigen, maar laten we nu niet gaan doen of het echt dag en nacht is (echt een enkeling daargelaten zoals FF7 Rebirth). Het is niet zo dat de Pro 60fps doet waar de base PS5 geen 60fps kan weergeven.

[...]

In games die CPU limited zijn presteert de Pro niet veel beter dan een PS5. Dat is geen onderbuikgevoel, maar een technisch feit. Rockstar heeft daarnaast nog nooit een game op de console gelanceerd die op 60fps draaide. GTA VI zal dat ook niet zijn. De Pro zal wat scherpere beelden op je tv toveren tov de Base PS5, maar de Pro zal geen 60fps doen waar de Base PS5 op 30 blijft steken. Dat is inderdaad een onderbuikgevoel.
Nogal lastig als de laatste game RDR2 was in 2018. Toen was 60fps nog niet zo'n standaard als nu en zeker niet voor zo'n zware game.

Vind dat je nogal aangevallen reageert. Pro is gewoon beter en als iemand er geld voor heeft om dit te kopen moet die dit lekker doen. Maar zoals jij laat uitschijnen is de PRO niet beter wat absoluut nonsens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:30:
[...]

Switch is toch ook helemaal geen concurent van PS. Dat blijft Xbox.
Switch is een ander publiek en ander soort games.
Je kunt en en hebben toch? Xbox als Nintendo zijn gewoon concurrentie. Het is allemaal voor gamers op een console.

Xbox heeft de focus op gamepass waarin first party games ook zichtbaar centraal gaat staan om dit zoveel mogelijk op verschillende platformen te krijgen.

Nintendo heeft de focus op first party en waar steeds meer third party titels nu ook weer kunnen aansluiten vanwege de nieuwe console.

Playstation die had altijd de focus op first party maar dat is een beetje weggeweest de afgelopen 4 jaar om dankzij Ryan alles te gooien op die Live service rotzooi wat een mega flop werd uiteindelijk.

Ik zie niet in waarom de Switch 2 geen concurrentie is van de Playstation 5 en van Xbox Series S/X. Ze nemen allemaal een hap uit de consolewereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Hulleman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:02:
[...]

[...]

Ik merk dat ik hier op wat teentjes van Pro bezitters heb getrapt. Rustaaagh.

De Pro moet inderdaad ondersteunt worden. Hoe mag de developer zelf bepalen. PSSR is in de basis veel beter dan FSR, maar het wordt heel vaak niet eens ondersteund door games. Met name third party games. Er zijn ook zat cases waar PSSR gewoon niet goed is. Mooi begin van AI upscaling op de Playstation, maar door de huidige implementatie zie ik dat nog niet als een reden om te upgraden.

Echt onzin om te stellen dat je met een Pro de base PS6 tijd kan overslaan. Een PS4Pro komt ook niet in de buurt van de performance van een PS5 en zo zal het met een PS5Pro tov een PS6 net zo zijn. Ik zou eerder zeggen, hou het geld van een Pro in de zak, koop een PS5 en bewaar het prijsverschil voor een PS6.
Weer een hoop aannames.....

De DF video van de launch van de pro liet zien dat games die voorheen stutterden en onder de 60foa doken dat met de pro niet meer doen.
Wat betreft de PS5 generatie geeft de pro gewoon de beste ervaring.
Wat betreft het geld in de zak houden: geldt ook voor nu de ps5pro kopen en pas instappen op de PS6 generatie met de ps6pro.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hulleman
Chelseamarre123 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:26:
[...]
Vind dat je nogal aangevallen reageert. Pro is gewoon beter en als iemand er geld voor heeft om dit te kopen moet die dit lekker doen. Maar zoals jij laat uitschijnen is de PRO niet beter wat absoluut nonsens is.
Ik zeg nergens dat een Pro niet beter is. Ik zeg alleen dat de Pro marginaal beter is dan een Base PS5 en adviseer om het geld in de zak te houden en voor een gewone PS5 te gaan. Als ik dat zeg, buitelen meerdere over me heen, die denk ik een Pro hebben, dat een Pro echt zoveel beter is. Tja, wie reageert er dan aangevallen.

Dat de Pro beter is, is een feit. Maar het verschil met een Base PS5 is gewoon niet zo groot (op een enkele uitzondering daargelaten). 45% krachtigere GPU... waar zien we dat nu echt terug? In dit topic wordt door sommigen gedaan alsof de Pro echt stappen vooruit is tov een Base PS5 en dat is toch beperkt. Uiteraard helemaal prima als je er één koopt als je koste wat kost de beste console wilt hebben. Heel rationeel gezien is het niet eigenlijk niet zo'n goede koop.

Ik kijk er op deze manier naar en andere op een andere manier. Agree to disagree en dat is helemaal goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:59
Hulleman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:20:
[...]

Ik zeg nergens dat een Pro niet beter is. Ik zeg alleen dat de Pro marginaal beter is dan een Base PS5 en adviseer om het geld in de zak te houden en voor een gewone PS5 te gaan. Als ik dat zeg, buitelen meerdere over me heen, die denk ik een Pro hebben, dat een Pro echt zoveel beter is. Tja, wie reageert er dan aangevallen.

Dat de Pro beter is, is een feit. Maar het verschil met een Base PS5 is gewoon niet zo groot (op een enkele uitzondering daargelaten). 45% krachtigere GPU... waar zien we dat nu echt terug? In dit topic wordt door sommigen gedaan alsof de Pro echt stappen vooruit is tov een Base PS5 en dat is toch beperkt. Uiteraard helemaal prima als je er één koopt als je koste wat kost de beste console wilt hebben. Heel rationeel gezien is het niet eigenlijk niet zo'n goede koop.

Ik kijk er op deze manier naar en andere op een andere manier. Agree to disagree en dat is helemaal goed.
Ik vind de verschillen ook tegenvallen. Bij de vorige pro en Xbox One X waren verschillen een stuk groter. Het prijsverschil rechtvaardigd wat mij betreft ook niet de aanschaf van een pro. Ik heb het geen moment overwogen. DF vind het op dit moment ook nog teleurstellend https://www.youtube.com/watch?v=RpBtIXn35P0 Het filmpje is wel 3 maanden oud overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:16
Chelseamarre123 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Nogal lastig als de laatste game RDR2 was in 2018. Toen was 60fps nog niet zo'n standaard als nu en zeker niet voor zo'n zware game.

Volgens mij stelt hij nergens dat de Pro niet beter is hoor. Hij zegt slechts dat de Pro verhoudingsgewijs de meerprijs niet waard is in vergelijking met de base PS5. Hij geeft daarbij aan wat hij met zijn geld zou doen. Dat is allemaal meer een mening dan een stelling dat de Pro niet beter zou zijn.

Ik ben een fervent gamer en ik koop altijd als eerste de nieuwste consoles. Heb ik bij de PS5 Pro nog niet gedaan omdat ik het ook de meerprijs niet waard vind op dit moment.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyrax0508 op 25-06-2025 15:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jumpman
Conclusie: Voor het geld van de PlayStation 5 Pro kan je beter een Nintendo Switch 2 erbij kopen. :)

Daar verschijnen nog wel echte goede exclusives, ook al lopen ze grafisch achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Jumpman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:00:
Conclusie voor het geld van de PlayStation 5 Pro kan je beter een Nintendo Switch 2 erbij kopen. :)

Daar verschijnen nog wel echte goede exclusives, ook al lopen ze grafisch achter.
Is wel een goeie 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Jumpman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:00:
Conclusie: Voor het geld van de PlayStation 5 Pro kan je beter een Nintendo Switch 2 erbij kopen. :)

Moet wel je ding zijn, ik heb een switch liggen maar alleen gebruikt voor Annimal crossing en Stardew Valley :+ Kinderen hebben wel Mario kart en Mario party die ik af en toe verplicht mee moet spelen, maar kheb voor de rest niets met Nintendo games.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:23
Het is weer vrijdag en dat betekend tijd voor een nieuwe Lets Talk PlayStation.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat zijn de leukste co-op games voor zeer casual beginners?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:42
Chaoss schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:58:
[...]

Moet wel je ding zijn, ik heb een switch liggen maar alleen gebruikt voor Annimal crossing en Stardew Valley :+ Kinderen hebben wel Mario kart en Mario party die ik af en toe verplicht mee moet spelen, maar kheb voor de rest niets met Nintendo games.
Sinds we hier een Switch 2 in huis hebben ben ik opnieuw begonnen met Breath of the Wild. Wat een parel blijft dat toch :) Maar dat zijn alle Zelda games wat mij betreft.

Tears of the Kingdom komt er hier ook als ik klaar ben met BotW.
Mario Kart (World) en Smash Bros ook altijd een succes hier als ik met de kids ga gamen, maar zijn alleen stiekem ook best leuk ;)

Maar idd, het is niet voor iedereen. Wellicht heeft het er ook mee te maken dat ik ben opgegroeid met de NES en alle consoles van Nintendo die daarna kwamen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:41:
Ik zou eens kijken naar It takes Two, die is niet al zo duur en is game van het jaar geweest. En anders zijn LEGO games ook altijd leuk om in co-op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Laatst aan Cyberpunk 2077 begonnen. Na alle lovende berichten had ik er wel meer van verwacht. Maar na 8 uurtjes ga ik er toch mee stoppen. Kan ook aan mij liggen trouwens. Maar vind het heel generiek aanvoelen. En nergens echt speciaal.

Snel maar met Death Stranding 1 beginnen :D
Heb Sackboy helemaal uitgespeeld met mijn zoontjes. Heb Sackboy ook eens met 4 man tegelijk gespeeld(couch-co op). Blijft lachen!

Op dit moment speel ik Split Fiction. Ook een dikke aanrader.

P.S. Resident Evil 5 blijft trouwens één van mijn favoriete co-op games ooit. Een must play,als je van third person actie games houdt én co-op.. Het is survival horror. Maar Resident Evil 5 is de minst engste uit de reeks. Eigenlijk is de game alles behalve eng :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Mocht je het leuk vinden om een wat meer filmische ervaring te hebben in co-op, die ook nog eens spooky zijn (het is nooit echt eng, meer spannend), kijk dan naar de games van Super Massive, zoals Until Dawn, The Quarry en de Dark Anthem trilogy (man of medan, house of ashes, the devil in me). Mijn vrouw en ik vonden dat leuk om te spelen. In deze games word je met name voor keuzes gesteld, moet je relaties onderling opbouwen en voer je quick-time-events uit (binnen een bepaalde tijd de juiste knoppen indrukken).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMdTyI6WK23Xs6lTUAwKdmXYKl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPO0mHBKd0KgO2EURie5B1Gp.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds gisteren begonnen aan God of War: Ragnarök :)
Mijn eerste play through dus ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 30-06-2025 11:39 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

G_Dragon schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:38:
[Afbeelding]

Sinds gisteren begonnen aan God of War: Ragnarök :)
Mijn eerste play through dus ben benieuwd!
Veel plezier! Vond hem beter dan het vorige deel en de meeste characters vond ik echt een leuke toevoeging (met name Thor, Odin en Angrboda). Niet vergeten als je klaar bent met de story de Valhalla DLC (gratis) te spelen, leuke toevoeging.
Sefaex schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 06:59:
Laatst aan Cyberpunk 2077 begonnen. Na alle lovende berichten had ik er wel meer van verwacht. Maar na 8 uurtjes ga ik er toch mee stoppen. Kan ook aan mij liggen trouwens. Maar vind het heel generiek aanvoelen. En nergens echt speciaal.

Snel maar met Death Stranding 1 beginnen :D
Het begint vrij traag maar als je main story line volgt wordt het wel snel beter. Met name de Phantom Liberty uitbreiding vond ik heel sterk en integreert zich mooi in de main story.

[ Voor 30% gewijzigd door kazuka op 30-06-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
kazuka schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Veel plezier! Vond hem beter dan het vorige deel en de meeste characters vond ik echt een leuke toevoeging (met name Thor, Odin en Angrboda). Niet vergeten als je klaar bent met de story de Valhalla DLC (gratis) te spelen, leuke toevoeging.

[...]

Het begint vrij traag maar als je main story line volgt wordt het wel snel beter. Met name de Phantom Liberty uitbreiding vond ik heel sterk en integreert zich mooi in de main story.
Dank je wel, ik ben heel benieuwd!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTxJ6P84kn8oM4_0IlnKV9Yw5wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKrbyNAEW3OneN8RuuPBYbEf.jpg?f=fotoalbum_large

Nu met nieuwe controller. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:51
En verrekijker?

Vette controller trouwens!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Shaker74
giantgiantus schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:52:
[...]

En verrekijker?

Vette controller trouwens!
Verrekijker.. Weet ik ook een leuke tegenstelling.

Daar had mijn zoon ook leuke actie. Hij vroeg me advies over TV op zijn slaapkamer. Voor gamen voor zijn toekomstige PRO en serietjes kijken. Ik zei, OLED van LG, 42 inch. Stuurde voorbeeld door. Je moet je voorstellen dat hij vanuit zijn bed wil kijken. Kan hij die op zijn bureau zetten die direct aan zijn bed schuin tegenover hem staat. Dus met zijn neus erbovenop. Komt ie aanrijden, vraagt ie of ik even wil helpen. Heeft ie een 55 OLED gekocht. 8)7 Zijn moeder over de flos, ik stiekem lachen (in mij hoofd he :+ ) Nu staat ie dus scheef op zijn bureau voor zijn neus... Tsja. Ik geloof dat dit wel even blijft staan zo. Mafkees. Maar stiekem had ik dat zelf ook misschien wel gedaan als ik hem was :9 Niet doorvertellen he. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Het is weer vrijdag, en dat betekent tijd voor een nieuwe Lets Talk PlayStation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:03
Hulleman schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:55:
Ik laat DS2 nog even voor wat het is, totdat ik meer gametijd heb. Ziet er wel echt indrukwekkend uit allemaal. Eerst Stellar Blade eens oppakken :)
Stellar Blade is een mooi (voor)uitzicht ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wat ziet dit spel er toch prachtig uit op Oled!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6uFRA15XBKMDJVA-4DfmQmgYsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5RLsAJgNwVnXfcaU6xHAWcsq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 14:55

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

G_Dragon schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:21:

[Afbeelding]
Misschien ligt het aan de foto of de scène maar als ik dit zo zie zou ik denken dat er wat mis is met de kleuren samenstelling?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die kleuren kloppen inderdaad niet. Hopelijk ligt het aan de foto. :P

YouTube: God Of War Ragnarok - All Temple Of Light Puzzle Solution

0:30 is volgens mij locatie van de foto en hoe het eruit zou moeten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:43:
[...]

Misschien ligt het aan de foto of de scène maar als ik dit zo zie zou ik denken dat er wat mis is met de kleuren samenstelling?
Het is de foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gelukkig maar, op mijn PS4 met Oled scherm er aan zag die er jaren geleden beter uit kwa kleur namelijk :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
G_Dragon schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:21:

[Afbeelding]
Show dont tell is niet op deze post van toepassing. Soort kauwgombal kleurtjes 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik hoop echt dat ze ook een nieuwe Ghost Legends aankondigen in de SoP. Kan bijna niet anders als ze ook bezig zijn met een Netflix anime maar een bevestiging zou fijn zijn.

Oh, dit is wel een leuke toevoeging aan TLOU2. Je kunt het spel nu in chronologische volgorde spelen. Benieuwd of dat een beetje lekker flowed.

Experience Ellie and Abby’s journeys in a new way with The Last of Us Part II Remastered's Chronological mode, out today. The free update includes new unlockable skins and trophies: play.st/3Ij9sNH

PlayStation (@playstation.com) 8 juli 2025

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:3nfshkzomgboapasu6amkhui/bafkreicwqgufrfj7cu7o7ji3wg2vdwmcxla6rvmkjprtgdp6y5zws3s7ee@jpeg

[ Voor 54% gewijzigd door kazuka op 08-07-2025 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ah eindelijk Yotei gameplay, ben erg benieuwd!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
kazuka schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:04:
Ik hoop echt dat ze ook een nieuwe Ghost Legends aankondigen in de SoP. Kan bijna niet anders als ze ook bezig zijn met een Netflix anime maar een bevestiging zou fijn zijn.

Oh, dit is wel een leuke toevoeging aan TLOU2. Je kunt het spel nu in chronologische volgorde spelen. Benieuwd of dat een beetje lekker flowed.

[Bluesky]

[Afbeelding]
Hoe tof ik TLOU ook vind, ik ben nu wel echt helemaal klaar met die games. Hier zit toch echt helemaal niemand op te wachten. Laat ND met nieuwe games komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Hulleman schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:13:
[...]

Hoe tof ik TLOU ook vind, ik ben nu wel echt helemaal klaar met die games. Hier zit toch echt helemaal niemand op te wachten. Laat ND met nieuwe games komen.
We kijken toch ook nog steeds naar de godfather?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
giantgiantus schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:32:
[...]

Ik zeg niet dat er iets mis mee is om TLOU 1 of TLOU 2 opnieuw te spelen. Dat blijven pareltjes. Ik zeg alleen maar dat ND beter tijd kan steken in wat nieuws dan keer op keer met oude wijn in nieuwe zakken te komen voor TLOU.

Zit toch ook niemand te wachten op de Godfather deel 1, 2 en 3 die in één film zijn gevrot, waarbij eerst deel 2, dan deel 3 en dan deel 1 wordt afgespeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
giantgiantus schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:32:
[...]

Nee verschrikkelijke films vind ik dat, ik verveel me stierlijk tijdens die films iedere keer.
Alle 3 de films geprobeerd meerdere keren, maar het is gewoon niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
kazuka schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:04:

[Bluesky]

[Afbeelding]
Mm op zich voor een keer misschien eens leuk, maar op het moment heb ik het spel wel even genoeg speelt :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
Gisteren Climate Station eens geïnstalleerd en rondgekeken. Best leuk, niet echt een spel maar meer een interactieve documentaire. Heb geen VR, maar daar is ook speciale content voor:

https://www.playstation.com/nl-nl/games/climate-station/

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Dit is een gratis update grotendeels gemaakt door Nixxes. Dus geen zorgen, ND is volop bezig met Intergalactic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
kazuka schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:06:
[...]

Dit is een gratis update grotendeels gemaakt door Nixxes. Dus geen zorgen, ND is volop bezig met Intergalactic ;)
Goede nuance :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-09 04:42
Four ce 108262-9
Iemand ervaring met deze four.
Gebeurt nu wel heel vaak als ik de play aanzet deze zichzelf uitschakelt en deze four weergeeft.
Wat kan ik hier aan doen?

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanant schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:20:
Four ce 108262-9
Iemand ervaring met deze four.
Gebeurt nu wel heel vaak als ik de play aanzet deze zichzelf uitschakelt en deze four weergeeft.
Wat kan ik hier aan doen?
https://www.playstation.c...or-codes/ps5/ce-108262-9/

Deze stappen al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:08
Vrijdag schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:24:
Gisteren Climate Station eens geïnstalleerd en rondgekeken. Best leuk, niet echt een spel maar meer een interactieve documentaire. Heb geen VR, maar daar is ook speciale content voor:

https://www.playstation.com/nl-nl/games/climate-station/

[YouTube: Climate Station - Launch Trailer | PS5 & PS VR2 Games]
Doet PlayStation tegenwoordig ook aan greenwashing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bRuud83 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:32:
[...]

Doet PlayStation tegenwoordig ook aan greenwashing?
Zolang ze in de game over klimaatverandering niet stellen dat de Playstation daar niet aan bijdraagt zal dit niet onder greenwashing vallen? :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En dat was je nog niet opgevallen vooraleer je de foto hier postte ? :p

Da's gelijk het geluid van je nieuwe hifi installatie opnemen met een smartphone van 10 jaar geleden en dan de audio daarvan posten om te illustreren hoe goed je nieuwe installatie is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 14:55

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ghost of Yotei ziet er qua sfeer, met name die zwart wit optie, wel echt tof uit. Ook de Japanse voice acting brengt altijd wat extra’s. Helaas is de gameplay dan weer niets voor mij denk ik. Lijkt net zoals deel 1 op assassins creed, maar dan met meer stijl en sfeer :)

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-07-2025 01:19 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 01:13:
[Embed: Ghost of Yōtei - Official Gameplay Deep Dive | State of Play]

Ghost of Yotei ziet er qua sfeer, met name die zwart wit optie, wel echt tof uit. Ook de Japanse voice acting brengt altijd wat extra’s. Helaas is de gameplay dan weer niets voor mij denk ik. Lijkt net zoals deel 1 op assassins creed, maar dan met meer stijl en sfeer :)
Het eerste deel heb ik grotendeels gespeeld, maar nooit uitgespeeld. Later heb ik nog eens een poging gedaan, maar dat was geen succes. De sfeer in het spel is absoluut sterk, maar uiteindelijk begon ik me enorm te storen aan de zwakke AI en de geforceerde stealth-missies.

Yotei sla ik daarom over. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74

Staat al op mijn lijst. Eerste vond ik geweldig. Deze zal er alleen maar aan toevoegen voor mij. Zag aan het einde faceplates. Alleen niet voor de PRO. Vind het opvallend dat er helemaal geen originele faceplates zijn voor de PRO. Maakt me inmiddels niet meer uit maar is wel opmerkelijk. Hij is er nu al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 17:47
Shaker74 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:17:
[...]

Staat al op mijn lijst. Eerste vond ik geweldig. Deze zal er alleen maar aan toevoegen voor mij. Zag aan het einde faceplates. Alleen niet voor de PRO. Vind het opvallend dat er helemaal geen originele faceplates zijn voor de PRO. Maakt me inmiddels niet meer uit maar is wel opmerkelijk. Hij is er nu al een tijdje.
https://blog.playstation....-edition-console-designs/

helemaal onderaan de site staat dat ze ook een speciale cover hebben voor de PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
BomBer_BeN schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:14:
[...]

https://blog.playstation....-edition-console-designs/

helemaal onderaan de site staat dat ze ook een speciale cover hebben voor de PS5 Pro
Klopt ik zie het maar ik zie ze nergens daadwerkelijk staan in de shop. Ook geen normale PRO plates zeg maar. Misschien komt het nog dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Ik zou gewoon bij Ali kijken voor faceplates/covers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07

Klopt idd. Het is een vrij toegankelijke game met een prachtige sfeer. Ik vond de gameplay wel okay, maar ook niet enorm uitdagend. Op een gegeven moment ook vrij herhalend.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
Twixie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:41:
[...]

En dat was je nog niet opgevallen vooraleer je de foto hier postte ? :p

Da's gelijk het geluid van je nieuwe hifi installatie opnemen met een smartphone van 10 jaar geleden en dan de audio daarvan posten om te illustreren hoe goed je nieuwe installatie is...
Reclame voor tv's:
Zit je op je oude tv te kijken naar reclame voor een nieuwe tv: "Kijk eens wat een schitterende kleuren en contrast deze tv heeft. En wat een geluid ook!".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaker74
Vrijdag schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:21:
Ik zou gewoon bij Ali kijken voor faceplates/covers :P
Tx maar nee. Als ik ze vervang worden het originele. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Hoe tof ik TLOU ook vind, ik ben nu wel echt helemaal klaar met die games. Hier zit toch echt helemaal niemand op te wachten.
Ik ben niemand :+ Nooit TLOU gespeeld eigenlijk....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sony doet er met Ghost Of Yotei blijkbaar alles aan om één van hun weinige exclusieve games maximaal uit te melken met zoveel merchandise. Ik wil geen stukken gekleurd plastic, maar meer exclusieve games, zoals ten tijde van de Sony PlayStation 3 en Sony PlayStation 4.

De Sony PlayStation 5 is er al bijna vijf jaar en we hebben bar weinig echte Sony games gezien: Astro's Playroom. Astro Bot, Gran Turismo 7 en Death Stranding 2. De rest van de top games is zo'n beetje ook ergens anders te spelen (Death Stranding 2 volgend jaar ook). Dit is de complete lijst: Wikipedia: Category:PlayStation 5-only games.

Voor mijn gevoel staan we een beetje stil. Alles is inmiddels wel ge-remasterd of ge-remaked of anderzijds uitgemolken. Maar weinige uitgevers durven een nieuwe IP te starten. Men kijkt naar de Indies in de hoop daar als eerste de parel op te vissen om te vercommercialiseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 11-07-2025 14:34 ]

Pagina: 1 ... 112 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties