Puur op gebied van tech moet ik je gelijk geven.De niet open-wereld achtige Capcom games draaien op ieder systeem top.PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:24:
[...]
Klinkt leuk maar je vergeet de engine. Die doet open world games niet het allerbeste recht toe zachtgezegd.
Al draait Wilds prima op de Pro met de goede settings, Had dit makkelijk op base moeten kunnen zonder Hiccups.
Ja de engine doet wonderen in dat soort games. het lijkt alleen open world games niet goed aan te kunnen en daarom zijn ze ook bezig met de ontwikkeling van een nieuwe RE engine. maar vraag me af of RE9 daar al op draait, ben bang van niet omdat de game wss al een tijd in ontwikkeling is.jori040 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:22:
[...]
Puur op gebied van tech moet ik je gelijk geven.De niet open-wereld achtige Capcom games draaien op ieder systeem top.
Laat ze er de tijd voor nemen zou ik zeggen.Er is voor Capcom ook geen nood om iets snel te gaan lanceren.PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:27:
[...]
Ja de engine doet wonderen in dat soort games. het lijkt alleen open world games niet goed aan te kunnen en daarom zijn ze ook bezig met de ontwikkeling van een nieuwe RE engine. maar vraag me af of RE9 daar al op draait, ben bang van niet omdat de game wss al een tijd in ontwikkeling is.
De laatste Resi games blijven het goed doen in verkoop.
Eens, ik bedoel al wachten ze tot die nieuwe engine af is... zou ik ook helemaal prima vinden.jori040 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:40:
[...]
Laat ze er de tijd voor nemen zou ik zeggen.Er is voor Capcom ook geen nood om iets snel te gaan lanceren.
De laatste Resi games blijven het goed doen in verkoop.
In navolging van mijn eerdere post hier Vliegvlug in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2" heb ik de tweedehands playstation5 slim inmiddels aangeschaft!
Geen coilwhine, luide ventilator of gebande console gelukkig
Heb nog geen goede alternatieve zware covers gevonden, veel hebben ook extra’s waar ik niet op zit te wachten zoals gaten in de covers ter hoogte van de ventilator. Zogenaamd voor betere koeling maar daar zal Sony wel over nagedacht hebben en vind het er niet mooi uit zien.
Uiteindelijk ook geen groene chroma teal controller aangeschaft. Ziet er heel mooi uit op de productfoto’s van Sony zelf maar had wat filmpjes gezien op internet waar het meer op van die botsauto’s op de kermis leek, teveel glitter en dat vind ik niet mooi. Ook had ik eerst niet gezien dat de rest van die controller een vage kleur blauw is ipv zwart wat ook niet helpt.
Dus uiteindelijk een Vulcanic Red DualSense gekocht:
:no_upscale():strip_exif()/f/image/idasVwqQBiBiHStNKpABDYPp.webp?f=user_large)
Heb ook nog even de Last of Us 2 controller overwogen maar die vond ik toch te saai, de Helldivers II was een stuk mooier maar heb niets met dat spel, dus vandaar de rode
Ben nu ook Horizon Zero Dawn Remastered aan het spelen, erg leuk spel en dat voor €17; €7 voor de PS4 disc en €10 voor de digitale upgrade
Heb de PS5 rechtop naast mijn TV staan wat op zich wel goed ging maar merkte dat de console toch steeds een beetje naar achteren schoof als ik er een usb-c kabel in prikte of te hard op de eject knop drukte. Daarom toch de vertical stand gekocht:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/q56PZTG6g7NdPyWzXHV2wAQD.jpg?f=user_large)
Wel de kloon variant voor €15 en niet de originele die 2x zo duur is want ik had bij reviews gelezen dat er feitelijk geen verschil is. En nu staat de console als een huis en verschuift niet meer!
Waar ik nu naar wil gaan kijken is hoe ik surround geluid krijg op mijn versterker vanaf de PS5.
Heb nu de HDMI kabel direct naar de TV en vanaf daar een TOSlink kabel naar mijn versterker maar krijg geen surroundgeluid. Kan dat ook niet aanpassen bij de geluid instellingen op de PS5.
Las dat een HDMI extractor mogelijk een oplossing zou kunnen zijn maar daar moet ik me nog verder in verdiepen.
Is er eigenlijk ergens te vinden welke games surroundgeluid ondersteunen?
Heb nog geen goede alternatieve zware covers gevonden, veel hebben ook extra’s waar ik niet op zit te wachten zoals gaten in de covers ter hoogte van de ventilator. Zogenaamd voor betere koeling maar daar zal Sony wel over nagedacht hebben en vind het er niet mooi uit zien.
Uiteindelijk ook geen groene chroma teal controller aangeschaft. Ziet er heel mooi uit op de productfoto’s van Sony zelf maar had wat filmpjes gezien op internet waar het meer op van die botsauto’s op de kermis leek, teveel glitter en dat vind ik niet mooi. Ook had ik eerst niet gezien dat de rest van die controller een vage kleur blauw is ipv zwart wat ook niet helpt.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/idasVwqQBiBiHStNKpABDYPp.webp?f=user_large)
Heb ook nog even de Last of Us 2 controller overwogen maar die vond ik toch te saai, de Helldivers II was een stuk mooier maar heb niets met dat spel, dus vandaar de rode
Ben nu ook Horizon Zero Dawn Remastered aan het spelen, erg leuk spel en dat voor €17; €7 voor de PS4 disc en €10 voor de digitale upgrade
Heb de PS5 rechtop naast mijn TV staan wat op zich wel goed ging maar merkte dat de console toch steeds een beetje naar achteren schoof als ik er een usb-c kabel in prikte of te hard op de eject knop drukte. Daarom toch de vertical stand gekocht:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/q56PZTG6g7NdPyWzXHV2wAQD.jpg?f=user_large)
Wel de kloon variant voor €15 en niet de originele die 2x zo duur is want ik had bij reviews gelezen dat er feitelijk geen verschil is. En nu staat de console als een huis en verschuift niet meer!
Waar ik nu naar wil gaan kijken is hoe ik surround geluid krijg op mijn versterker vanaf de PS5.
Heb nu de HDMI kabel direct naar de TV en vanaf daar een TOSlink kabel naar mijn versterker maar krijg geen surroundgeluid. Kan dat ook niet aanpassen bij de geluid instellingen op de PS5.
Las dat een HDMI extractor mogelijk een oplossing zou kunnen zijn maar daar moet ik me nog verder in verdiepen.
Wat je doet met de toslink is correct hoor. Ik veronderstel dat je surround systeem geen hdmi input heeft?Vliegvlug schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:35:
In navolging van mijn eerdere post hier Vliegvlug in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2" heb ik de tweedehands playstation5 slim inmiddels aangeschaft!![]()
[Afbeelding: PS5 DualSense draadloze controller - Volcanic Red]
![]()
Heb ook nog even de Last of Us 2 controller overwogen maar die vond ik toch te saai, de Helldivers II was een stuk mooier maar heb niets met dat spel, dus vandaar de rode![]()
Ben nu ook Horizon Zero Dawn Remastered aan het spelen, erg leuk spel en dat voor €17; €7 voor de PS4 disc en €10 voor de digitale upgrade![]()
[Afbeelding: PS5 vertical stand]
Maar als je toslink gebruikt van de tv moet je in de tv instellingen gaan en daar bij geluid instellingen. Daar kies je dan output met toslink.
Zo ziet het eruit op mijn tv.
Ofwel enkel geluid naar optische kabel
:strip_exif()/f/image/4M7WExZEu1lAfXHvIZpHTbL1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ofwel geluid naar tv speakers + optische kabel
:strip_exif()/f/image/d8GjBhta41IXtpT2jBhOtQmc.jpg?f=fotoalbum_large)
@Vliegvlug Controleer ook of je op de TV niet per ongeluk PCM hebt ingesteld op de optische uitgang, dan krijg je een downmix naar stereo ook als je PS5 een surround signaal uitstuurt.
Dat is goed om te horen!Cowboy_Henk schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:33:
[...]
Wat je doet met de toslink is correct hoor.
Nou, dat heeft hij welIk veronderstel dat je surround systeem geen hdmi input heeft?
Is een Pioneer VSX-S500
Maar de TOSlink kabel zat er toch al in en de PS5 staat vlak naast de TV dus makkelijker aansluiten.
Heb deze versterker al jaren en in het begin geprobeerd HDMI passthrough goed aan de praat te krijgen maar dat werkte niet echt goed en de receiver verbruikt ook flink wat stroom als dit aan staat dus het daarom maar heel kort gebruikt en daarna nooit meer naar gekeken.
Dank voor de duidelijke plaatjes, ga ik proberen op mijn TV.Maar als je toslink gebruikt van de tv moet je in de tv instellingen gaan en daar bij geluid instellingen. Daar kies je dan output met toslink.
Zo ziet het eruit op mijn tv.
Ofwel enkel geluid naar optische kabel
[Afbeelding]
Ofwel geluid naar tv speakers + optische kabel
[Afbeelding]
Ziet er wel praktisch uit dat je via de tv gewoon de output kan kiezen.
Wil namelijk niet altijd mijn versterker gebruik om op de console te spelen.
Is al wel een oud beestje die TV van mij, een FullHD Samsung van meer dan 10 jaar oud dus ik hoop dat het daarmee kan
edit:
link naar brakke Pioneer website voor de versterker vervangen door link naar Tweakers Pricewatch.
link naar brakke Pioneer website voor de versterker vervangen door link naar Tweakers Pricewatch.
[ Voor 6% gewijzigd door Vliegvlug op 20-03-2025 15:45 ]
Dank voor de tip, ga er naar kijken.hcQd schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:37:
@Vliegvlug Controleer ook of je op de TV niet per ongeluk PCM hebt ingesteld op de optische uitgang, dan krijg je een downmix naar stereo ook als je PS5 een surround signaal uitstuurt.
Ziet er op zich wel leuk uit, zal hem eens toevoegen aan het lijstje 👍
ACG heeft al een hands-on er over. Ziet er wel interessant uit, leuk dat niet alles met grote neon pijlen en oplichtende elementen. Voornamelijk gericht op zelf ontdekken. En de setting spreekt me ook wel aan.
Deze vind ik ook wel interessante titels:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Oeh een remake/nieuw deel van Painkiller!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 09:00
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Het is vrijdag en dat betekend tijd voor een nieuwe Let's Talk Playstation. Fijn weekend allemaal.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
@Cowboy_Henk & @hcQd, dank nog voor de tips!
De output op de TV was wel aan te passen van TV naar externe bron maar helaas kan ik dan enkel PCM formaat selecteren en heb ik alsnog geen surround geluid op mijn versterker.
Om het topic hier verder niet te vervuilen heb ik een eigen topic aangemaakt: [PS5] Surround sound vanaf console via versterker
Mochten jullie nog ideeën hebben
De output op de TV was wel aan te passen van TV naar externe bron maar helaas kan ik dan enkel PCM formaat selecteren en heb ik alsnog geen surround geluid op mijn versterker.
Om het topic hier verder niet te vervuilen heb ik een eigen topic aangemaakt: [PS5] Surround sound vanaf console via versterker
Mochten jullie nog ideeën hebben
Split Fiction staat momenteel blijkbaar aan 37.9€ ipv 49 op de Belgische Amazon. Er staat “francais” bij de versie, maar ook een paar Nederlandstalige promo screens. Ik veronderstel dat het enkel de verpakking zal zijn dat Franstalig is en de game gewoon multilanguage?
Ik heb een aantal maanden geleden als vervanging van mijn externe ssd een m2 opslag in de PlayStation gezet.
Ik heb de externe ssd daarna geformatteerd en nu wilde ik zojuist een game opstarten die duidelijk ooit op de externe schijf stond. Nu kan ik alleen maar kiezen voor de optie game spelen waarna ik een foutmelding krijg met het verzoek de externe ssd aan te sluiten.
Ik wil de game gewoon opnieuw downloaden zodat ik hem kan spelen, maar deze optie ontbreekt. Heeft iemand een oplossing, afgezien van een eventuele Factory reset?
Ik heb de externe ssd daarna geformatteerd en nu wilde ik zojuist een game opstarten die duidelijk ooit op de externe schijf stond. Nu kan ik alleen maar kiezen voor de optie game spelen waarna ik een foutmelding krijg met het verzoek de externe ssd aan te sluiten.
Ik wil de game gewoon opnieuw downloaden zodat ik hem kan spelen, maar deze optie ontbreekt. Heeft iemand een oplossing, afgezien van een eventuele Factory reset?
To dare is to do
@Slaapje Wat als je het spel eerst verwijdert? Kun je het dan wel opnieuw downloaden?
Is enkel de verpakking.Dakoina schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:15:
Split Fiction staat momenteel blijkbaar aan 37.9€ ipv 49 op de Belgische Amazon. Er staat “francais” bij de versie, maar ook een paar Nederlandstalige promo screens. Ik veronderstel dat het enkel de verpakking zal zijn dat Franstalig is en de game gewoon multilanguage?
Game is meertalig.
Ik kan hem niet verwijderen, want die ssd wordt is niet meer aangesloten. Game staat dus ook niet meer in mijn overzicht, maar als ik de game opzoek om te downloaden staat er game spelen ipv downloaden...hcQd schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:29:
@Slaapje Wat als je het spel eerst verwijdert? Kun je het dan wel opnieuw downloaden?
To dare is to do
@Slaapje Een database rebuild zou je probleem als het goed is moeten oplossen.
YouTube: How To Rebuild Your Database On PS5 - Playstation 5 Rebuild Database...
YouTube: How To Rebuild Your Database On PS5 - Playstation 5 Rebuild Database...
Ga ik daar eens naar kijken, thanks.Raem schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:38:
@Slaapje Een database rebuild zou je probleem als het goed is moeten oplossen.
Yes, dat werkte, top! Thanks @Raem
[ Voor 4% gewijzigd door Slaapje op 23-03-2025 17:15 ]
To dare is to do
Ervaart er hier iemand ook drops in het geluid.
Ik heb de ps5 via een hdmi 2.1b kabel naar mijn Sony Bravia hdmi input 4 (ivm vrr ed.) en vanaf de tv op hdmi ingang 3 een hdmi 2.1b kabel naar mijn Denon x2600h (ivm.earc).
Welke geluidsinstellingen ik ook selecteer in de ps5, ik blijf drops in het geluid houden (ca.2 a 3 seconden).
Speel alleen maar GT7.
Update:
Net even getest met de tv als uitvoer voor geluid en nog steeds drops. Het probleem ontstaat dus tussen de ps5 en de tv. Beide Sony, toch het laatste wat je mag verwachten.
Ik heb de ps5 via een hdmi 2.1b kabel naar mijn Sony Bravia hdmi input 4 (ivm vrr ed.) en vanaf de tv op hdmi ingang 3 een hdmi 2.1b kabel naar mijn Denon x2600h (ivm.earc).
Welke geluidsinstellingen ik ook selecteer in de ps5, ik blijf drops in het geluid houden (ca.2 a 3 seconden).
Speel alleen maar GT7.
Update:
Net even getest met de tv als uitvoer voor geluid en nog steeds drops. Het probleem ontstaat dus tussen de ps5 en de tv. Beide Sony, toch het laatste wat je mag verwachten.
[ Voor 24% gewijzigd door keroner op 23-03-2025 20:35 ]
Andere HDMI kabel geprobeerd?keroner schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:11:
Speel alleen maar GT7.
Update:
@Ike.
Yep. Splinternieuwe HDMI 2.1b kabels van Qnected (50 euro) gekocht. Doen het net zo slecht als die action kabels 😅
Yep. Splinternieuwe HDMI 2.1b kabels van Qnected (50 euro) gekocht. Doen het net zo slecht als die action kabels 😅
Ik heb dat ook op mijn Sony tv. Of ik nu via de ps5 speel, via mijn decoder tv kijk of voe het netwerk films kijken.keroner schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:11:
Speel alleen maar GT7.
Update:
Lijkt dus iets in de tv te zijn.
Hangt met sinds deze avond een soundbar aan
Is het alleen met de PS5 of ook met andere apparaten op andere HDMI-inputs?keroner schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:11:
Speel alleen maar GT7.
Update:
Heb je wel eens geprobeerd of het probleem verdwijnt als je schakelt tussen verschillende HDMI-inputs (op de tv en/of de receiver) en dan terug naar die van de PS5?
Maar ik heb het dus ook als ik het geluid via de avr laat lopen (Denon).maartend schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:24:
[...]
Ik heb dat ook op mijn Sony tv. Of ik nu via de ps5 speel, via mijn decoder tv kijk of voe het netwerk films kijken.
Lijkt dus iets in de tv te zijn.
Hangt met sinds deze avond een soundbar aan
Met andere bronnen heb ik het probleem nergens.
Hey is echt alleen met de PS5. Andere bronnen nergens last van.MartijnS72 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:47:
[...]
Is het alleen met de PS5 of ook met andere apparaten op andere HDMI-inputs?
Heb je wel eens geprobeerd of het probleem verdwijnt als je schakelt tussen verschillende HDMI-inputs (op de tv en/of de receiver) en dan terug naar die van de PS5?
Zojuist even naar andere inputs en tv geschakeld en weer terug, maar nog steeds het probleem alleen op de PS5.
Sony PlayStation 5 Pro €675,81 op Amazon.es.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nog disc erbij zou mooi zijnJumpman schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:03:
Sony PlayStation 5 Pro €675,81 op Amazon.es.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Spoiler: Geen aankondiging van een remake/remaster/nieuw spel
Uiteindelijk nog steeds: €675,81 + €113,99 = €789,80 als je de goedkoopste weg voor een nieuw pakt.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Als in de PS store staat "Bespaar 70% met PlayStation Plus"....betekent dit dan bijvoorbeeld dat ik voor 1 maand een essential abonnement neem van 8,99 en dan het spel met die korting kan kopen? Dus ook nadat mijn maand abonnement is afgelopen, kan ik het spel blijven spelen?
Gekochte games kan je gewoon blijven spelen.Galvatron schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:53:
Als in de PS store staat "Bespaar 70% met PlayStation Plus"....betekent dit dan bijvoorbeeld dat ik voor 1 maand een essential abonnement neem van 8,99 en dan het spel met die korting kan kopen? Dus ook nadat mijn maand abonnement is afgelopen, kan ik het spel blijven spelen?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Nvm @NukaWorldNL was me voor
[ Voor 93% gewijzigd door G_Dragon op 24-03-2025 16:06 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Sorry man
Ja dit zat er natuurlijk wel aan te komen. Het is alleen nog de vraag wanneer Starfield naar de PS5 komt, en dan wellicht later nog Halo en Gears Of War. Ik weet in ieder geval wel 100% dat het Xbox tijdperk voor mij echt helemaal klaar is. Er is echt totaal geen reden meer voor mij om een Xbox te nemen. Paar jaar gleden was dat nog omdat Bethesda toen overgenomen was, maar ja tegenwoordig komt toch alles weer naar de Playstation.
Dat Indiana Jones naar ps5 is al een paar maanden geleden aangekondigd hoorNukaWorldNL schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:30:
[...]
Sorry man![]()
Ja dit zat er natuurlijk wel aan te komen.
nieuws: Indiana Jones and the Great Circle komt uit in december, PS5-versie v...
Ik verwacht ook nog eens Hellblade 2, duur project dus het moet nog wat terug verdienen op de ps5
Dit gaat om de releasedatum, die was officieel nog niet bekend.Cowboy_Henk schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:45:
Dat Indiana Jones naar ps5 is al een paar maanden geleden aangekondigd hoor
nieuws: Indiana Jones and the Great Circle komt uit in december, PS5-versie v...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ha wat is dat leuk gedaan! Superveel zin in en gelukkig hoefde wij er niet al te lang op te wachten.
En ook wel verrassend want ze waren lange tijd niet 'on best terms'. Mooi interview met Troy:
https://www.gq-magazine.c...he-great-circle-interview
This process has been both public and private. During the making of The Great Circle he fell out with his good friend Nolan North (best known for playing Nathan Drake in Uncharted) with whom he ran a retro gaming YouTube channel. "What he and I learned is that, in a pub, with a pint of Guinness, [we were] fucking great," he says. "But [on the show] I was trying to turn him into something that I wanted him to be. I was being a bad friend." They are on good terms now, friends again even, but it forced some introspection. "Before, I was so focused on being able to perfectly articulate the problem that I had with you, and really break down and litigate the offence and what you did that was wrong."
He found what he calls the better path. It came with a freeing realisation: "I'm the problem."
Ah, dat wist ik niet. Kon altijd wel lachen om hun videos. Vooral de Uncharted playthrough die ze samen hebben gedaan. Nolan North is totaal geen gamer.kazuka schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:19:
[...]
En ook wel verrassend want ze waren lange tijd niet 'on best terms'. Mooi interview met Troy:
https://www.gq-magazine.c...he-great-circle-interview
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 24-03-2025 18:33 ]
Starfield, Halo, Gears of War, Hellblade 2, Flight Simulator komen allemaal dit jaar als het goed is. Mocht je nog actieve gamepass hebben zou ik ze gewoon nog op xbox uitspelen.NukaWorldNL schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:30:
[...]
Sorry man![]()
Ja dit zat er natuurlijk wel aan te komen. Het is alleen nog de vraag wanneer Starfield naar de PS5 komt, en dan wellicht later nog Halo en Gears Of War. Ik weet in ieder geval wel 100% dat het Xbox tijdperk voor mij echt helemaal klaar is. Er is echt totaal geen reden meer voor mij om een Xbox te nemen. Paar jaar gleden was dat nog omdat Bethesda toen overgenomen was, maar ja tegenwoordig komt toch alles weer naar de Playstation.
Inmiddels zijn m'n kinderen wat ouder en hebben ze 'gekozen' voor Playstation (voornamelijk omdat hun vriendjes hierop gamen). Nu Forza en Indiana naar PS komen zie ik ook geen reden om meerdere consoles in huis te hebben (met uitzondering van de Switch, blijft een klasse apart). Wel jammer dat PS5 games zo duur zijn, maar goed er loopt geloof ik een rechtszaak tegen Sony over dit onderwerp.
Overigens, was nog wel Starfield aan het spelen maar haakte na level 16 af (persoonlijk mening: Echt veel te veel laadschermen, gedateerde graphics, vreemde mechanics...raakte me veel minder dan Fallout of Skyrim). Dus ga deze ook niet missen.
Dus papa gaat z'n xbox series X en S verkopen binnenkort....voor diegene check binnenkort Vraag & Aanbod ;-)
Overigens, was nog wel Starfield aan het spelen maar haakte na level 16 af (persoonlijk mening: Echt veel te veel laadschermen, gedateerde graphics, vreemde mechanics...raakte me veel minder dan Fallout of Skyrim). Dus ga deze ook niet missen.
Dus papa gaat z'n xbox series X en S verkopen binnenkort....voor diegene check binnenkort Vraag & Aanbod ;-)
Ik zou best wel blij worden van een Gears of War trilogie remake (dus niet een simpele remaster) op de PS5. Vond dat toch wel een hele sterke serie toentertijd op de X360. En samen couch-coöp was ook echt goed uitgewerkt en speelde erg fijn..Amaze86 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:28:
[...]
Starfield, Halo, Gears of War, Hellblade 2, Flight Simulator komen allemaal dit jaar als het goed is. Mocht je nog actieve gamepass hebben zou ik ze gewoon nog op xbox uitspelen.
Niemand houd je tegen spellen op disc te kopen, verder zijn er vaak genoeg actiesGalvatron schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:29:
Inmiddels zijn m'n kinderen wat ouder en hebben ze 'gekozen' voor Playstation (voornamelijk omdat hun vriendjes hierop gamen). Nu Forza en Indiana naar PS komen zie ik ook geen reden om meerdere consoles in huis te hebben (met uitzondering van de Switch, blijft een klasse apart). Wel jammer dat PS5 games zo duur zijn, maar goed er loopt geloof ik een rechtszaak tegen Sony over dit onderwerp.
Je hoeft niet alles dag 1 te kopen, toevoegen aan watchlist en je krijgt van zelf een notificatie als die in de actie is
Gratis?Stimulate14 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:59:
Gratis vanaf 22 mei.
[YouTube: Deliver At All Costs - Release Date Trailer (4K)]
Screenshots;
https://www.deliveratallcosts.com/
Edit; is alleen in de Epic Game Store het geval.
https://www.reddit.com/r/..._be_free_to_keep_on_epic/
[ Voor 13% gewijzigd door Raem op 25-03-2025 10:30 ]
Een naar mijn mening kansloze rechtzaak, als gevolg van een schikking in de VS. Punt waar het om draaide was dat anti-conpetitief gedrag van Sony wellicht aantoonbaar was omdat Sony gestopt was met de verkoop van game codes via de reguliere retail (wallmart, GameStop etc). Er is uiteindelijk geschikt voor minder dan een procent van de geclaimde schade, dus de uiteindelijke vergoeding voor de consument is peanuts.Galvatron schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:29:
Bij mijn beste weten zijn er nooit download codes voor games in de reguliere retail te vinden geweest in Nederland; ik heb ze in elk geval nooit gezien. Blijft als enige over dat de games in de store over het algemeen hoger geprijsd zijn, maar niemand verplicht je om games daar te kopen. Zeker de hooggeprijsde games kun je op disc kopen, en met hulp van sites als budget gaming kun je al snel besparen en dan hebben we het nog niet eens over de tweedehands markt.
Dit soort zaken worden voorgefinancierd door investeringsmaatschappijen. Het is dus net als een investering in een startup een win some lose some situatie. De enige die altijd goed betaald krijgt zijn de advocaten. Dit geldt ook voor de Nederlandse situatie trouwens. Omdat er een paar zaken in Nederland gewonnen zijn (sjoemeldiesel, woekerpolis) proberen ze het hier gewoon ook. Dit is dus geen zaak die aangezwengeld is door een groep consumenten, maar door advocaten die een investeerder hebben gevonden.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Grafisch niet echt mijn stijl, maar als souls liefhebber ziet de gameplay er echt fantastisch uit.
[ Voor 24% gewijzigd door Greatsword op 25-03-2025 10:56 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Gisteren 5 uur gespeeld.Greatsword schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:46:
Grafisch niet echt mijn stijl, maar als souls liefhebber ziet de gameplay er echt fantastisch uit.
[YouTube: The First Berserker: Khazan Review - ABSOLUTE PEAK]
[YouTube: First Berserker Khazan Review - BRUTAL, Polished and Absolutely ADDICTIVE]
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-03-2025 11:27 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
In de week van 22 mei is deze een week gratis te claimen.Raem schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:16:
[...]
Gratis?
Edit; is alleen in de Epic Game Store het geval.
https://www.reddit.com/r/..._be_free_to_keep_on_epic/
Alleen via de Epic Game Store. Niet op de Playstation.Stimulate14 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:28:
[...]
In de week van 22 mei is deze een week gratis te claimen.
Iemand nog een tip voor een nieuwe game? Onlangs God of War Ragnarok uitgespeeld. Zie AC Shadows nu veel voorbij komen met wisselende meningen.
Heb geen zin in superlange games zoals Horizon Dawn of The Witcher.
Horizon Zero Dawn is toch niet zo'n hele lange game? Die zit qua lengte veel dichter bij God of War dan bij The Witcher.
God of War 2018 al gespeeld?
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 25-03-2025 12:36 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hmm, ja mogelijk trok het spel/open wereld mij niet heel erg.
Ja de voorgaande God of War heb ik ook al gespeeld.
Ja de voorgaande God of War heb ik ook al gespeeld.
Ik lees op Google dat wanneer jij je alleen op het verhaal gaat focussen dat je rond de 22 tot 25 uur kan zitten. Maar ik was er toen rond de 80 uur aan kwijt omdat de focus op alleen het verhaal in dit soort prachtige spellen vaak onmogelijk isSuperkiwi schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:34:
Horizon Zero Dawn is toch niet zo'n hele lange game? Die zit qua lengte veel dichter bij God of War dan bij The Witcher.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Daar heb je gelijk in. Volgens mij had ik de platinum van Horizon (alles gedaan) in iets van 70 uur. Dat is alsnog significant korter dan The Witcher, waar de teller op ruim 180 uur stond.
Categorie gouwe ouwe: alle Uncharted delen, AC: Ezio collection..... Maar die heb je waarschijnlijk al gehad.Mime010 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:31:
Iemand nog een tip voor een nieuwe game? Onlangs God of War Ragnarok uitgespeeld. Zie AC Shadows nu veel voorbij komen met wisselende meningen.
AC: Shadows is juist weer groot, kun je beter 1 van de Horizon games pakken.
Iets totaal anders: Lego Bricktales?
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
En iets als Ghost of Tsushima?
Wat voor soort game ben je naar op zoek?
Als je een goede uitdaging kunt waarderen kun je ook eens bij de FromSoftware games kijken, of bij soulslikes zoals Nioh, Lies of P, Khazan.
Als je een goede uitdaging kunt waarderen kun je ook eens bij de FromSoftware games kijken, of bij soulslikes zoals Nioh, Lies of P, Khazan.
Yes Uncharted al uitgespeeld (mogelijk dat Indiana Jones binnenkort ook wat is).koboy schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:42:
[...]
Categorie gouwe ouwe: alle Uncharted delen, AC: Ezio collection..... Maar die heb je waarschijnlijk al gehad.
AC: Shadows is juist weer groot, kun je beter 1 van de Horizon games pakken.
Iets totaal anders: Lego Bricktales?
AC heb ik in principe helemaal niet gespeeld, alleen de eerste 1 of 2 games (op de Xbox360 nog geloof ik).
De Lego games trekken mij meestal niet zo. Zal zo wel even wat gameplay opzoeken van Bricktales.
Ja ik ben ook wel lastig met games. Veel vind ik bij voorbaat al niks. Moet ook niet te uitdagend zijn (Elden Ring etc). Wil aan de andere kant ook wel wat spannende games kopen (Resident Evil, Silent Hill, Alan Wake) maar dan speel ik dat weer niet omdat het niet zo relaxed is (💩).Superkiwi schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:51:
En iets als Ghost of Tsushima?
Twijfel zelf ook nog een beetje tussen AC Shadowa en Ghost of Tsushima. Ghost heeft me - na zien gameplay - niet over de streep getrokken. Maar veel mensen zijn er enthousiast over, dus misschien gewoon kopen.
Wat voor soort spel zoek je? Shooter? Rpg? Action? Sport? Vechten? Race? Indie? AAAAAA?Mime010 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:31:
Weet niet of je PS+ hebt en de afgelopen jaren spellen voor de PS5 hebt geclaimd, maar daar zitten de meest uiteenlopende titels tussen. Ghostrunner, Steel Rising, Meet your Maker, Biomutant, Trek to Yomi, Maneater, Borderlands 3, Tony Hawk, Rollerblade, Hot Wheels, Greedfall, Dead Space, Alan Wake remastered, Callisto Protocol, Turtles Cowabunga Collection...
In de store zijn er een aantal sales. Filter gewoon op platform PS5 en dan volledige game+gamebundel+premium edition en sorteer van hoog naar laag (of andersom). Er zitten best interessante titels tussen. Ik zag bijvoorbeeld dat The Sinking City met DLC voor nog geen tientje te koop is, om maar wat te noemen.
AAA, actie & avontuur en soms wat shooters.
Toevallig loopt de PS Plus een dezer dagen af. Claim meestal wel de gratis games, maar heb ze verder nog nooit gespeeld (zit dan meestal gewoon al in een andere game).
Merk nu wel dat ik misschien wat te veeleisend soms ben haha. Maar als voorbeeld zie ik vaak Hades voorbij komen.. maar als ik dit dan zie, heb ik niet echt het gevoel van “dit moet ik spelen”. Zou het eerder ook een mobile of Switch game vinden.
Toevallig loopt de PS Plus een dezer dagen af. Claim meestal wel de gratis games, maar heb ze verder nog nooit gespeeld (zit dan meestal gewoon al in een andere game).
Merk nu wel dat ik misschien wat te veeleisend soms ben haha. Maar als voorbeeld zie ik vaak Hades voorbij komen.. maar als ik dit dan zie, heb ik niet echt het gevoel van “dit moet ik spelen”. Zou het eerder ook een mobile of Switch game vinden.
Alle suggesties waren bedoeld als overbrugging naar Indiana Jones....Mime010 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:35:
[...]
Yes Uncharted al uitgespeeld (mogelijk dat Indiana Jones binnenkort ook wat is).
AC heb ik in principe helemaal niet gespeeld, alleen de eerste 1 of 2 games (op de Xbox360 nog geloof ik).
De Lego games trekken mij meestal niet zo. Zal zo wel even wat gameplay opzoeken van Bricktales.
Als je AC 1 en 2 ooit gespeeld hebt weet je ongeveer wat te verwachten. 2 (het eerste deel van de Ezio trilogie) was qua gameplay sterk verbeterd t.o.v. 1. AC 3 in Rome werd al behoorlijk massief, en daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan qua grootte van de wereld, maar vooral vanaf Origins is het giga-groot geworden en begint het wat op werk te lijken.
Bricktales is een leuk tussendoortje. Beetje puzzelen, wat bouwwerkjes zelf ontwerpen/bouwen. Als het puur om relaxed gamen/puzzelen gaat heb je ook nog Lego Builders Journey. Beide zijn niet de "traditionele" Lego games zoals de Harry Potter reeks etc.
Puur relaxed (en ook kort/klein) zijn Journey en Flower. Of als muziek gedreven shooter Rez Infinite (kan met PSVR2 wat ik zelf nog niet geprobeerd heb. Heb hem behoorlijk grijs gespeeld indertijd op de PS2)
Ik zou als ik jou was gewoon wat van die gratis games proberen. Met de PS5 zijn de spellen toch binnen no-time gedownload en geïnstalleerd, dus je bent hooguit een uurtje kwijt voor een eerste indruk (downloaden, installeren en stukej spelen).Mime010 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:02:
En wellicht zijn de Dark Pictures spellen wat voor je? Of Until Dawn. Dat zijn een soort interactieve horror/thriller films waarbij je verschillende uitkomsten hebt op basis van de keuzes die je maakt. Wel veel quicktime events, dus daar moet je je niet aan ergeren.
Heb ooit een keer Until Dawn voor een paar euro op de kop getikt. Zijn niet al te grote spellen waar je lekker binnen een weekendje mee klaar bent
Hij komt toch pas de 27ste uit of bedoel je de Demo?uchiha tijntje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:01:
[...]
Gisteren 5 uur gespeeld.Erg vermakelijk! De stijl is altijd persoonlijk, maar ik vind het spel ontzettend mooi en speelt erg soepel. Foto mode zou best wel welkom zijn alhoewel ik dat in de meeste games niet zo boeiend vind.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Heb de deluxe gekocht en die kon je vanaf gisteren spelenGreatsword schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:32:
[...]
Hij komt toch pas de 27ste uit of bedoel je de Demo?
[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-03-2025 18:37 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Bedankt voor de reminder, Vrijdag!
Deze was ik alweer helemaal vergeten. Nu weet ik niet heel zeker of ik die in '22 geclaimd heb (ik hoop het wel); als dat het geval is ga ik 'm direct downloaden
*edit
Kak, ik heb 'm niet.
Dan maar Bioshock 3 downloaden
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 26-03-2025 11:17 ]
Net Dragon Age Veilguard uitgespeeld, prima spel. Vond het beter dan GoW. Is gratis met ps plus.Mime010 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:31:
Thanks, ga zo even de gameplay bekijken!
Ik ben gisteren met Maneater begonnen. Dat is best geinig eigenlijk. Lekker mensen opeten en zeehonden aan stukken scheuren. Lekker therapeutisch na een lange kantoor dag
Ha! Ik heb om dat soort redenen WWE2K24 erop staan. Die was paar maand geleden game of the month. Als je een kak dag hebt is het heerlijk om iemand met een stoel te slaanVrijdag schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:48:
Ik ben gisteren met Maneater begonnen. Dat is best geinig eigenlijk. Lekker mensen opeten en zeehonden aan stukken scheuren. Lekker therapeutisch na een lange kantoor dag
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dead Island 2 al gespeeld? Daar heb ik me laatst goed mee vermaakt. Of Star Wars Jedi Survivor?Mime010 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:31:
Oef daar noem je ook een topper! Dat spel is geweldig en grafisch ziet het er echt prachtig uitRaem schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:02:
[...]
Dead Island 2 al gespeeld? Daar heb ik me laatst goed mee vermaakt. Of Star Wars Jedi Survivor?
Is zeker geschikt maar het gaat maar tot hdmi 2.0Drials schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:55:
Kan iemand mij vertellen hoe ik erachter kom of mijn tv (LG c7) geschikt is voor de ps5 pro?
Je hebt oled en hdr kwaliteit beeld met 4k@60hz of 1080p@120hz
Hdmi2.1 kan tot 4k@120hz en kan ook vrr.
Welke van de twee bedoel je dan?G_Dragon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:19:
[...]
Oef daar noem je ook een topper! Dat spel is geweldig en grafisch ziet het er echt prachtig uit
Drie bedoel je
- Dead Island
- Dead Island Riptide
- Dead Island 2
Zijn alle drie goede games inderdaad. Ik vind de eerste nog wel steeds het leukst. Met name de setting, zombies in badkleding op een vakantieresort.G_Dragon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:54:
[...]
Drie bedoel je..
Maar vind ze er allemaal erg goed uitzien grafisch, natuurlijk is Dead Island 2 wel de mooiste
- Dead Island
- Dead Island Riptide
- Dead Island 2
Ik ga hier toch ook even een duit in het zakje doen... Ik heb een Samsung QE55Q85R uit 2019. Toentertijd gekocht vanwege VRR maar dat leek toch niet helemaal het geval te zijn. De Samsung zou namelijk HDMI 2.0 hebben met een paaar 2.1 eigenschappen (2.0b?)
PS5 werkt alleen maar met 2.1 voor VRR toch? of hoe zit dat precies?
Wat zou een PS5 Pro mij dan nog gaan brengen? 4k 60hz blijft met deze tv, zo lijkt het.
Wat zou een PS5 Pro mij dan nog gaan brengen? 4k 60hz blijft met deze tv, zo lijkt het.
Dat was zeker erg leuk inderdaad. In plaats van grimmige, grijze steden liep je in een tropisch paradijs rond. Terwijl je Baywatch zombies de schedel insloeg met een geëlekrificeerde aluminium knuppel met prikkeldraad en circkelzaagbladen. Who do you voodoo? Good timesRaem schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:28:
[...]
Zijn alle drie goede games inderdaad. Ik vind de eerste nog wel steeds het leukst. Met name de setting, zombies in badkleding op een vakantieresort.
Kan best dat de VRR wel werkt, maar dan uiteraard met een max van 60Hz. Wat zegt Google hierover? VRR kan de reguliere PS5 trouwens ook....crimby schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:39:
Ik ga hier toch ook even een duit in het zakje doen... Ik heb een Samsung QE55Q85R uit 2019. Toentertijd gekocht vanwege VRR maar dat leek toch niet helemaal het geval te zijn. De Samsung zou namelijk HDMI 2.0 hebben met een paaar 2.1 eigenschappen (2.0b?)
De PS5pro gaat je aardig wat brengen: zowiezo in elke game rond de 30% meer fps voor zo ver dat niet gelimiteerd wordt door de tv of een fps cap in de game. Games die niet zo heel best draaien met framedrops op de reguliere PS5 doen het vaak soepeltjes op de pro.
Voor elke game die de afgelopen maanden uit is gekomen (of een pro-patch) heeft gekregen krijgen je gewoon het maximaal haalbare wat er nu is. Omdat je tv max 60Hz aankan is dat dus kort door de bocht gezegd t.o.v. de reguliere: quality beeld met performance fps.
Ook profiteer je van PSSR en doorontwikkelingen daarvan.
De TV kan 100hz aan als ik het goed heb. Maar de PS5 heeft 60 of 120?koboy schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:45:
[...]
Kan best dat de VRR wel werkt, maar dan uiteraard met een max van 60Hz. Wat zegt Google hierover? VRR kan de reguliere PS5 trouwens ook....
De PS5pro gaat je aardig wat brengen: zowiezo in elke game rond de 30% meer fps voor zo ver dat niet gelimiteerd wordt door de tv of een fps cap in de game. Games die niet zo heel best draaien met framedrops op de reguliere PS5 doen het vaak soepeltjes op de pro.
Voor elke game die de afgelopen maanden uit is gekomen (of een pro-patch) heeft gekregen krijgen je gewoon het maximaal haalbare wat er nu is. Omdat je tv max 60Hz aankan is dat dus kort door de bocht gezegd t.o.v. de reguliere: quality beeld met performance fps.
Ook profiteer je van PSSR en doorontwikkelingen daarvan.
En thanks voor de verdere uitleg. Heb nog geen drops gemerkt (dat ligt aan mij of aan de setup) gelukkig :-)
[ Voor 5% gewijzigd door crimby op 26-03-2025 11:50 ]
Zijn er mensen met een JBL Quantum 910 en hebben die een ervaring icm een PS5.
Ben opzoek naar een nieuwe headset.
Ben opzoek naar een nieuwe headset.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Als je nog even PS plus hebt. Returnal een kans geven, moeilijke game maar fantastische gameplay.Mime010 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:02:
100Hz is volgens mij een refresh rate die non-standaard is, en dus in het VRR bereik zou moeten vallen. Daarnaast zit er ook een deel implementatie in de game in, die vaak een max/target heeft van 30/60 Hz.crimby schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:49:
[...]
De TV kan 100hz aan als ik het goed heb. Maar de PS5 heeft 60 of 120?
En thanks voor de verdere uitleg. Heb nog geen drops gemerkt (dat ligt aan mij of aan de setup) gelukkig :-)
Dat je geen drops hebt gemerkt kan ook liggen aan de games die je speelt. Het is ook niet zo dat elke game er last van heeft, en zo veel zijn het er nou ook weer niet. Uit mijn herinnering gaat het o.a. om FF7 rebirth?, een Far Cry deel....
Met een pro zal ik er ook veel minder last van hebben.
Maar hier is een linkje naar ervaringen op Reddit:https://www.reddit.com/r/...hat_benefit_from_the_pro/
Heeft iemand hier Prototype 1 en/of 2 ooit al in sale gezien? Heb die nu al een jaar of 2 in mijn wensenlijst staan en bij elke nieuwe sale ga ik eens piepen maar tot op heden nog nooit korting op gezien.
Prototype 1 staat aan €29,99, 2 staat aan €39,99 en de bundel (1&2 samen) staat aan €49,99, en dat vind ik nu wel net iets te veel voor zo'n oude games.
Prototype 1 staat aan €29,99, 2 staat aan €39,99 en de bundel (1&2 samen) staat aan €49,99, en dat vind ik nu wel net iets te veel voor zo'n oude games.
De laatste keer dat de bundel in de aanbieding was was mei 2023. Ik zou er dus niet meer op rekenen.Forsaken schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:52:
Heeft iemand hier Prototype 1 en/of 2 ooit al in sale gezien? Heb die nu al een jaar of 2 in mijn wensenlijst staan en bij elke nieuwe sale ga ik eens piepen maar tot op heden nog nooit korting op gezien.
https://psdeals.net/nl-st...prototype-biohazardbundel
Zo ik heb net mijn PS opslag uitgebreid door een extra ssd te kopen van 1TB 
Door de Amazon deals staat het heel goedkoop (85euro - 10 euro amazon kortingcode) en deze krijgt ook goede beoordelingen. Is geoptimaliseerd voor PS5 en heeft een koellichaam
Door de Amazon deals staat het heel goedkoop (85euro - 10 euro amazon kortingcode) en deze krijgt ook goede beoordelingen. Is geoptimaliseerd voor PS5 en heeft een koellichaam
/f/image/naulaUIrWgj8zexPljLyDYHa.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Cowboy_Henk op 26-03-2025 19:38 ]
https://psprices.com/region-nl/games/?q=prototypeForsaken schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:52:
Bij elk game kan je de historiek zien en zal je zien dat die al ettelijke keren spotgoedkoop geweest zijn. Vreemd genoeg is het nu alweer een tijd full price, maar betekent ook dat het misschien niet zo lang meer wachten is nu tot de volgende sale.
Ik heb een Q70 uit 2019 en zover ik weet mis ik op zich niks in combinatie met een base PS5. Enige wat de televisie doet, is terugschakelen naar 2560 x 1440 ipv 4K bij 120hz. VRR werkt ook maar het is moeilijk te checken welke mode nu het mooist is. Aangezien meeste PS5 games toch scalen en in performance geen echt 4K aanleveren zal ik weinig verlies moeten ervaren. Ik zie vaak geen verschil en kies dan voor performance.. Het was voor mij geen reden om televisie te vervangen.. Ik zou hem nu eerder vervangen om een grotere terug te zetten. Niet voor de 4K en 120Hz. Ik overweeg zelfs een PS5Pro in combinatie met deze tv.crimby schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:39:
Jouw televisie is een hogere versie volgens mij en zou dus dit ook moeten kunnen allemaal.
Ik teken nergens meer voor
Mocht dit uiteindelijk kloppen, beetje jammer..
https://playsense.nl/6436...hijnlijk-pas-in-2027-uit/
Dat wordt een end of life cycle title voor de ps5 met een remaster op de ps6..
https://playsense.nl/6436...hijnlijk-pas-in-2027-uit/
Dat wordt een end of life cycle title voor de ps5 met een remaster op de ps6..
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties