Haha ja voor 10 euro upgraden na de ps6 versie, voor enige tijd beschikbaarBigF25 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:56:
Mocht dit uiteindelijk kloppen, beetje jammer..
https://playsense.nl/6436...hijnlijk-pas-in-2027-uit/
Dat wordt een end of life cycle title voor de ps5 met een remaster op de ps6..![]()
Op 01-12-2020 de bundel gekocht voor €9,99. Dank voor de reminder, moet deel 2 nog steeds spelenForsaken schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:52:
Heeft iemand hier Prototype 1 en/of 2 ooit al in sale gezien? Heb die nu al een jaar of 2 in mijn wensenlijst staan en bij elke nieuwe sale ga ik eens piepen maar tot op heden nog nooit korting op gezien.
Prototype 1 staat aan €29,99, 2 staat aan €39,99 en de bundel (1&2 samen) staat aan €49,99, en dat vind ik nu wel net iets te veel voor zo'n oude games.
Staat toch alweer meer dan 4 jaar digitaal stof te happen...
Verbaasd me niks. ND heeft TLOU 2 volgens mij 4 jaar voor release aangekondigd.BigF25 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:56:
Mocht dit uiteindelijk kloppen, beetje jammer..
https://playsense.nl/6436...hijnlijk-pas-in-2027-uit/
Dat wordt een end of life cycle title voor de ps5 met een remaster op de ps6..![]()
Edit: Reveal trailer december 2016, release juni 2020. 3,5 jaar dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 27-03-2025 13:23 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dankzij jullie inspiratie ben ik ook met Uncharted 1 begonnen. Nou had ik als taal Nederlands geselecteerd in de veronderstelling dat ik dan Nederlandse ondertiteling kreeg. Maar de game is nu zowaar Nederlands gesproken. Geen ramp maar beetje gek. Ik zie alleen nergens de instelling om dit om te zetten? Iemand enig idee?
Je PlayStation instellen op Engels, of in elk geval Engelse spraak binnen games. Binnen de game zelf zit deze optie niet.crimby schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:13:
Dankzij jullie inspiratie ben ik ook met Uncharted 1 begonnen. Nou had ik als taal Nederlands geselecteerd in de veronderstelling dat ik dan Nederlandse ondertiteling kreeg. Maar de game is nu zowaar Nederlands gesproken. Geen ramp maar beetje gek. Ik zie alleen nergens de instelling om dit om te zetten? Iemand enig idee?
Latin capital letter y with diaeresis
De taal bij de opties in het engels zetten, zit gewoon in het spel zelf(Of voordat je het spel start).crimby schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:13:
Maar ik moet zeggen ik normaal geen fan ben ervan, maar bij Uncharted de stemmen erbij goed passen en bij de personages(Het stoorde mij een keer totaal niet).
Het viel mij ook pas op na een tijdje spelen eigenlijk, volgens mij heb ik deel 1 zelfs een keer volledig in het Nederlands uitgespeeld(Spel meerdere keren gespeeld andere keren in het Engels gewoon).
[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 28-03-2025 10:17 ]
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 24-05 11:33
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Iets vroeger dan normaal, maar de nieuwe Lets Talk PlayStation is er.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Puntje twee van mijn eerdere post ook afgevinkt, zwarte covers voor mijn PS5 slim disc. 
![[PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers [PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers](https://tweakers.net/i/Oc02RHRcsUh0N_N5abF9zMJQGK4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AlczPkosjLKe8qKR05qZJQFt.jpg?f=user_large)
![[PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers [PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers](https://tweakers.net/i/6L2oGOvMYYHvyXElzmjnlNtRdRI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hYJRBujnjpdUcpbe9L8Kw0w3.jpg?f=user_large)
Ziet er een stuk minder opvallend uit zo naast de TV die ook zwart is.
Zijn geen originele Sony covers trouwens, die Midnight Black versie van hun zullen er ongetwijfeld beter uit zien maar de prijs is er ook wel naar, deze waren een derde van de kosten.
Helaas wel een kleine beschadiging op de cover rechtsboven, is op die laatste foto al te zien, die vage lichte plekken:
![[PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers - beschadiging [PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers - beschadiging](https://tweakers.net/i/cDUsbEa8zdZPNQOSjBDcbMOsjTk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QyyVmdMcDPtTUJnqPnDtENPp.jpg?f=user_large)
Kwam zo uit de doos, ik vermoed een van de palletjes waarmee de platen vast zitten die door de foam zakjes waar ze in zitten is gekomen en een andere covers beschadigd heeft. Ze worden namelijk allemaal op elkaar gestapeld in een doos verstuurd
Vast gekomen doordat er teveel druk op de doos is gezet tijdens het transport:
![PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers - verpakking PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers - verpakking](https://tweakers.net/i/XM6JpqNCa0rzd724GvSviLhe5Og=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QZWDh2FvOIMUpawx35yg1bNe.jpg?f=user_large)
De voorkant is een beetje gemangeld.
Gelukkig zit de beschadiging op de cover rechts waar de TV staat dus zit het niet in het zicht.
![[PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers [PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers](https://tweakers.net/i/Oc02RHRcsUh0N_N5abF9zMJQGK4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AlczPkosjLKe8qKR05qZJQFt.jpg?f=user_large)
![[PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers [PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers](https://tweakers.net/i/6L2oGOvMYYHvyXElzmjnlNtRdRI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hYJRBujnjpdUcpbe9L8Kw0w3.jpg?f=user_large)
Zijn geen originele Sony covers trouwens, die Midnight Black versie van hun zullen er ongetwijfeld beter uit zien maar de prijs is er ook wel naar, deze waren een derde van de kosten.
Helaas wel een kleine beschadiging op de cover rechtsboven, is op die laatste foto al te zien, die vage lichte plekken:
![[PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers - beschadiging [PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers - beschadiging](https://tweakers.net/i/cDUsbEa8zdZPNQOSjBDcbMOsjTk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QyyVmdMcDPtTUJnqPnDtENPp.jpg?f=user_large)
Kwam zo uit de doos, ik vermoed een van de palletjes waarmee de platen vast zitten die door de foam zakjes waar ze in zitten is gekomen en een andere covers beschadigd heeft. Ze worden namelijk allemaal op elkaar gestapeld in een doos verstuurd
![PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers - verpakking PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers - verpakking](https://tweakers.net/i/XM6JpqNCa0rzd724GvSviLhe5Og=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QZWDh2FvOIMUpawx35yg1bNe.jpg?f=user_large)
Gelukkig zit de beschadiging op de cover rechts waar de TV staat dus zit het niet in het zicht.
Ik heb de originele slim disc PS5 nooit van dichtbij bekeken, maar als ik eerlijk ben dacht ik bij je tweede foto eerst "de twee delen van de cover klikken niet goed in elkaar".. Of ziet de kier er met de witte kappen ook zo uit?Vliegvlug schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:42:
Puntje twee van mijn eerdere post ook afgevinkt, zwarte covers voor mijn PS5 slim disc.
No offence, just an opinion..
Vind het er ook niet mooi uitzien maar smaken verschillen. Misschien in het echt mooier.
Maakt niet uit hoor, snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met “niet goed in elkaar klikken”, als in dat er geen spleet meer zit?WaterFire schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:49:
[...]
Ik heb de originele slim disc PS5 nooit van dichtbij bekeken, maar als ik eerlijk ben dacht ik bij je tweede foto eerst "de twee delen van de cover klikken niet goed in elkaar".. Of ziet de kier er met de witte kappen ook zo uit?
No offence, just an opinion..
Dat kan niet want er zitten vaste bevestigingspunten op de console zelf en nokjes op de panelen, er is dus niets aan af te stellen of verkeerd te monteren.
Bij de originele witte faceplates zit er ook een spleet tussen bovenste en onderste deel.
Ik heb die spleet niet vooraf opgemeten dus weet niet of die bij deze zwarte covers net wat groter is.
Heb alleen deze “voor” foto die ik gemaakt heb toen ik net de vertical stand erop gezet had:
![[PS5] PlayStation 5 slim disc - vertical stand [PS5] PlayStation 5 slim disc - vertical stand](https://tweakers.net/i/wDo7Vgnerp0q7yTq1PJwEhacE8U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MnWgzrNkr9t8nSDNMsGLVZiX.jpg?f=user_large)
Daar zie je de spleten tussen de panelen aan beide zijden van de console. Dat zijn de originele witte waarmee Sony de PS5 slim standaard levert.
Waarschijnlijk doordat ik de foto’s ongeveer op spleet-hoogte genomen heb dat het ook meer opvalt. Die gaten die je in de spleet ziet waren me daarvoor bijvoorbeeld nooit opgevallen.
Is normaal een andere hoek, meer van boven, vanwaar je kijkt en het is dan ook meer een donker gat en dan zie je ook die gaten niet omdat die vrij hoog zitten en dan niet zichtbaar zijn omdat ze worden afgedekt door de onderste rand van de bovenste covers.
[ Voor 14% gewijzigd door Vliegvlug op 29-03-2025 18:27 ]
Die spleet hoort daar, ook de gaatjes. Daar prikken de voetjes voor de horizontale houding in.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Wat is er mis mee?k1978 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:57:
Vind het er ook niet mooi uitzien maar smaken verschillen. Misschien in het echt mooier.
Vind het er wat goedkoop uitzien. Vlekkerig maar laten we het erop houden dat het niet mijn smaak is. Maar vind mooi dat mensen lekker doen wat ze mooi vinden hoor...
Weet niet precies wat je met “vlekkerig” bedoelt maar waarschijnlijk is dat de compressie van de afbeelding, ze zijn maar 67Kb, want in het echt is het een egaal zwart vlak.k1978 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 22:06:
[...]
Vind het er wat goedkoop uitzien. Vlekkerig maar laten we het erop houden dat het niet mijn smaak is. Maar vind mooi dat mensen lekker doen wat ze mooi vinden hoor...
Heb de zwarte covers van Sony nooit in het echt gezien maar die zullen vast mooier zijn, maar of ze ook 3x mooier zijn?
Ziet er goed uit, het enige wat me een klein beetje tegenstaat is het midden gedeelte. Maar veel beter dan de witte covers.Vliegvlug schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:42:
[Afbeelding: [PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers]
[Afbeelding: [PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers]
[Afbeelding: [PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers - beschadiging]
[Afbeelding: PS5] PlayStation 5 slim disc - zwarte covers - verpakking]
PSN : Geraedus
Screenshots van een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Bit Reactor en Respawn Entertainment zijn onbedoeld online verschenen: https://pu.nl/artikelen/n...n-respawn-en-bit-reactor/
Deze houd ik zeker op me radar.
Deze houd ik zeker op me radar.
Dan zal dat het zijn hoor 👍Vliegvlug schreef op zondag 30 maart 2025 @ 00:06:
[...]
Weet niet precies wat je met “vlekkerig” bedoelt maar waarschijnlijk is dat de compressie van de afbeelding, ze zijn maar 67Kb, want in het echt is het een egaal zwart vlak.
Heb de zwarte covers van Sony nooit in het echt gezien maar die zullen vast mooier zijn, maar of ze ook 3x mooier zijn?
Helaas een defect aan m'n DualSense Edge. 1 van de backbuttons werkt niet meer goed. Heb 'm net open gemaakt. Er is een onderdeel afgebroken (zie foto) waar de backbutton in geklikt zit.
Daarnaast kwam er een plastic onderdeel uitvallen (onderste foto). Weet iemand waar deze terug moet? Kan het op de filmpjes niet ontdekken.
:strip_exif()/f/image/avB3x2CbRayGa0l5mqA3SjXw.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast kwam er een plastic onderdeel uitvallen (onderste foto). Weet iemand waar deze terug moet? Kan het op de filmpjes niet ontdekken.
:strip_exif()/f/image/avB3x2CbRayGa0l5mqA3SjXw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/808pUyEAlwppA6uPf6IhXMzj.jpg?f=fotoalbum_large)
PSN: Mondaatje
Hoi Mede-Tweakers,
Mijn ip- adres is helaas uitgesloten van V&A dus ik ben mijn PS5 Slim disc editie1 TB incl doos en 2 controllers aan verkopen op Marktplaats. De console is zo goed als nieuw. Ik heb een bod ontvangen van €400 voor het totale pakket. Zou ik hier nog meer voor kunnen vragen of is dit wel gemiddelde prijs?
Mijn ip- adres is helaas uitgesloten van V&A dus ik ben mijn PS5 Slim disc editie1 TB incl doos en 2 controllers aan verkopen op Marktplaats. De console is zo goed als nieuw. Ik heb een bod ontvangen van €400 voor het totale pakket. Zou ik hier nog meer voor kunnen vragen of is dit wel gemiddelde prijs?
Een nieuwe bundel met game kost tegenwoordig 450-500 euro maar dan heb je 2 jaar garantie. Dus voor 2ehands is 400 natuurlijk best veel.Rijstbal schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:25:
Hoi Mede-Tweakers,
@Rijstbal Prima prijs, al zou je er rond €430 kunnen krijgen mits de controllers nog goed zijn.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik heb mijn PS5 Disk Editie 1 TB inclusief Samsung SSD met heatsink van 2 TB met één controller ook verkocht voor €400.Rijstbal schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:25:
Hoi Mede-Tweakers,
Zou het een mooie prijs vinden mits die extra controller geen bijzondere speciale editie is.Rijstbal schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:25:
Hoi Mede-Tweakers,
Heb net zelf een PS5 slim disc voor €400 op Marktplaats gekocht van een half jaar oud. Met het idee van 1,5 jaar garantie nog en dat ik dan voor het bespaarde geld een nieuwe controller kan kopen.
Was dus €475 kwijt voor een half jaar oude console & controller plus een extra hele nieuwe controller in de kleur die ik zelf wilde.
Zelf zou ik niet meer dan €400 over hebben gehad voor hetgeen je aanbiedt.
Help ook niet dat er nu de Astrobot PS5 slim disc bundle is voor €499 waarvan je het spel weer kan verkopen als je dat spel niet speelt.
Ik heb sinds vorige week een dual sense edge controller. Bij de PS4 gebruikte ik die attachment voor de backpaddels en ben er fan van.
Maar bij deze controller sukkel ik er toch wat mee. Op 1 of andere manier is de plaatsing niet optimaal en geraak ik er minder gemakkelijk aan dan ik gewoon ben. Maar dat spreekt dan tegen met het feit dat ik ze tijdens een gunfight ze per ongeluk indruk. Ik snap er zelf niks van. Ik heb ze ook al eens vertikaal gezet, maar dat helpt niet, integendeel zelfs...
Misschien ligt het aan het feit dat ik mijn wijsvingers op L1/R1 rust en mijn middelvingers op L2/R2... Als ik mijn wijsvingers op L2/R2 rust, kunnen mijn middelvingers wel gemakkelijk aan de backpaddels aan
Maar bij deze controller sukkel ik er toch wat mee. Op 1 of andere manier is de plaatsing niet optimaal en geraak ik er minder gemakkelijk aan dan ik gewoon ben. Maar dat spreekt dan tegen met het feit dat ik ze tijdens een gunfight ze per ongeluk indruk. Ik snap er zelf niks van. Ik heb ze ook al eens vertikaal gezet, maar dat helpt niet, integendeel zelfs...

Misschien ligt het aan het feit dat ik mijn wijsvingers op L1/R1 rust en mijn middelvingers op L2/R2... Als ik mijn wijsvingers op L2/R2 rust, kunnen mijn middelvingers wel gemakkelijk aan de backpaddels aan
[ Voor 25% gewijzigd door pina op 31-03-2025 12:06 ]
Dank voor jullie input. Heb er uiteindelijk €425 voor kunnen krijgen.
Als GTA 6 dit jaar nog uitkomt even de Pro halen tijdens Black Friday!
Als GTA 6 dit jaar nog uitkomt even de Pro halen tijdens Black Friday!
Iemand die mij kan helpen. Ik heb een PS5 (gekocht op day 1). Met deze PS5 heb ik nooit problemen gehad. Nu is september vorig jaar mijn Playstation al 2x random uitgevallen tijdens het spelen van FIFA. Ik heb toen een keer de kappen eraf gehaald en het aanwezige stof verwijderd, omdat ik dacht dat de PS5 uitviel door het aanwezige stof. Daarna ook geen problemen meer mee gehad.
Nu heb ik sinds twee weken weer dat de PS5 af en toe uitvalt. Weer toevallig tijdens het spelen van FIFA. Ik speel ook veel COD maar daar heb ik het nooit meegemaakt. Ik denk dat de PS5 in de afgelopen twee weken nu zo'n 5x tijdens het gamen volledig is afgesloten. Ik moet dat ook de stekker uit het stopcontact halen om de PS5 weer op te kunnen starten. Weer de kappen eraf gehaald maar niet veel stof zichtbaar. Als ik mijn PS5 voel heb ik ook niet het idee dat deze super warm wordt. Mijn PS4 werd warmer naar mijn idee. Hij staat ook gewoon open, niet in een kastje.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik vind het heel toevallig dat me dit alleen nog maar bij het spelen van FIFA is gebeurt.
Nu heb ik sinds twee weken weer dat de PS5 af en toe uitvalt. Weer toevallig tijdens het spelen van FIFA. Ik speel ook veel COD maar daar heb ik het nooit meegemaakt. Ik denk dat de PS5 in de afgelopen twee weken nu zo'n 5x tijdens het gamen volledig is afgesloten. Ik moet dat ook de stekker uit het stopcontact halen om de PS5 weer op te kunnen starten. Weer de kappen eraf gehaald maar niet veel stof zichtbaar. Als ik mijn PS5 voel heb ik ook niet het idee dat deze super warm wordt. Mijn PS4 werd warmer naar mijn idee. Hij staat ook gewoon open, niet in een kastje.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik vind het heel toevallig dat me dit alleen nog maar bij het spelen van FIFA is gebeurt.
Staat de PS5 rechtop of ligt hij?destroye schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 00:05:
Iemand die mij kan helpen. Ik heb een PS5 (gekocht op day 1). Met deze PS5 heb ik nooit problemen gehad. Nu is september vorig jaar mijn Playstation al 2x random uitgevallen tijdens het spelen van FIFA. Ik heb toen een keer de kappen eraf gehaald en het aanwezige stof verwijderd, omdat ik dacht dat de PS5 uitviel door het aanwezige stof. Daarna ook geen problemen meer mee gehad.
Het staat me bij dat soms de koeler niet (meer) goed aangedraaid zit waardoor in verticale stand de liquid metal naar onderen kan zakken.
Als dit het geval is kan het zijn dat er stukken van de soc minder goed gekoeld worden, waarbij FIFA stukken die intensiever gebruikt dan CoD.
Een reparateur eens naar laten kijken?
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
De PS5 ligt al vanaf het begin horizontaal. Ik heb er geen reparateur naar laten kijken.koboy schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:13:
[...]
Staat de PS5 rechtop of ligt hij?
Het staat me bij dat soms de koeler niet (meer) goed aangedraaid zit waardoor in verticale stand de liquid metal naar onderen kan zakken.
Als dit het geval is kan het zijn dat er stukken van de soc minder goed gekoeld worden, waarbij FIFA stukken die intensiever gebruikt dan CoD.
Een reparateur eens naar laten kijken?
Las net wel dat de PS5 twee dust holes heeft die je met de stofzuiger kan schoonmaken. Dat het ik sinds het begin dat ik mijn PS5 heb nog niet gedaan. Dus zat zou ik nog wel kunnen proberen. Ik weet niet of die dust holes veels tof aanzuigen
Zat even voor de grap te kijken welke nieuwe games er komen. En zag nieuwe indiana jones en forza horizon staan. Maar wtf is er met die prijzen. 70 euro voor horizon 5, een game uit 2021. En 99 euro voor de premium editie. Holy crap wat een bizarre prijzen.
Maar word nog beter. Indiana jones normale versie 80! Euro en de premium 109 euro what the actual flying fuck zijn dat voor bedragen. Waar forza nog multiplayer heeft, is indiana jones singleplayer. En dan 109 euro vragen. Maar hellemaal als je kijkt naar de content extra in de premium versie. Een outfit een dlc pakketje en een soundtrack was volgens mij wat erin zat.
Heb verder niet vergeleken met ander games. Zag deze 2 vooraan staan bij nieuwe games. En schrok best van de prijzen. Wil indiana jones best proberen maar niet voor 80 of 109 euro...
Maar word nog beter. Indiana jones normale versie 80! Euro en de premium 109 euro what the actual flying fuck zijn dat voor bedragen. Waar forza nog multiplayer heeft, is indiana jones singleplayer. En dan 109 euro vragen. Maar hellemaal als je kijkt naar de content extra in de premium versie. Een outfit een dlc pakketje en een soundtrack was volgens mij wat erin zat.
Heb verder niet vergeleken met ander games. Zag deze 2 vooraan staan bij nieuwe games. En schrok best van de prijzen. Wil indiana jones best proberen maar niet voor 80 of 109 euro...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Tja dat zijn de nieuwe prijzen een beetje 70/80 euro, ook fysiek worden ze duurder.
Ook al is het een spel uit 2021, hij is opnieuw gemaakt voor deze console(Met enkele nieuwe dingen erbij met Forza dacht ik).
Dus ja kan prima weer voor de volle mep verkocht worden dan wordt er gedacht.
Ook al is het een spel uit 2021, hij is opnieuw gemaakt voor deze console(Met enkele nieuwe dingen erbij met Forza dacht ik).
Dus ja kan prima weer voor de volle mep verkocht worden dan wordt er gedacht.
Xbox versie van Indiana Jones kost in de winkel 75. Stukje er over op omdat Microsoft niet te veel minder op wil verdienen, en dan kom je op 80.v8power67 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:25:
Zat even voor de grap te kijken welke nieuwe games er komen. En zag nieuwe indiana jones en forza horizon staan. Maar wtf is er met die prijzen. 70 euro voor horizon 5, een game uit 2021. En 99 euro voor de premium editie. Holy crap wat een bizarre prijzen.
Edit: ik wacht wel tot kijk goedkoper wordt. Backlog is groot genoeg
[ Voor 3% gewijzigd door koboy op 02-04-2025 11:35 ]
70 euro voor Indiana bij Bol, prima prijs toch? En anders is ie heel snel 2e hands te koop voor de helft.v8power67 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:25:
Forza is wel gekkenhuis ja, 4 jaar oude game haha.
niks mis mee dat ze voor een voormalige xbox exclusive de hoofdprijs vragen., hoe oud het ook is. nog altijd goedkoper dan een extra console aanschaffen en je game-collectie versplinteren. ik had hier een XSX staan puur vanwege de Forza spellen. wat eigenlijk als onzin aanvoelde.
laat aub zoveel mogelijk xbox exclusives komen. ik ben bereid om er extra voor te betalen. vergeet niet dat je Forza met een Pro-patch gaat spelen. dus op een manier dat een xbox'er nooit heeft ervaren. dat is ook geld waard
laat aub zoveel mogelijk xbox exclusives komen. ik ben bereid om er extra voor te betalen. vergeet niet dat je Forza met een Pro-patch gaat spelen. dus op een manier dat een xbox'er nooit heeft ervaren. dat is ook geld waard
[ Voor 55% gewijzigd door Farabi op 02-04-2025 11:51 ]
€80,- is de nieuwe standaardprijs voor grote titels in de store. AC: Shadows, Death Stranding 2, MGS Snake Eater, Monster Hunder Wilds, allemaal €80,- voor de standaard versie.v8power67 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:25:
Wil je goedkoper dan zul je moeten wachten op een aanbieding of fysiek gaan.
Ik snap die heisa over prijzen van games niet zo. Prijzen van games zijn de afgelopen 30 jaar amper gestegen, voor consoles zelfs fors lager. In het SNES/N64 tijdperk tikte je zo 180-200 gulden neer voor een game. Onze inkomens zijn zoveel hoger dan 30 jaar geleden. € 70 voor een game is toch niet zo exorbitant? Sony exclusives kosten in de basis ook € 80 in de store. Fysiek is dat een stuk goedkoper te koop. Gerucht gaat dat Rockstar €100 gaat vragen voor GTA 6. Kun je vast aan dat idee wennen.v8power67 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:25:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
In dit soort gevallen kan het ook zijn dat je even je database moet reconstrueren. Dit kun je doen als je de PS5 vanuit de veilige modus opstart. Het kan namelijk zo zijn dat er je database corrupte data vanuit FIFA (ik verwacht EAFC) bevat.destroye schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:57:
[...]
De PS5 ligt al vanaf het begin horizontaal. Ik heb er geen reparateur naar laten kijken.
Las net wel dat de PS5 twee dust holes heeft die je met de stofzuiger kan schoonmaken. Dat het ik sinds het begin dat ik mijn PS5 heb nog niet gedaan. Dus zat zou ik nog wel kunnen proberen. Ik weet niet of die dust holes veels tof aanzuigen
Daarnaast heb ik qua opmerkelijke fouten die optreden met de PS vaker last bij EAFC, vaker dan bij andere games. Het zal ook gewoon aan de game zelf liggen verwacht ik.
Okee aan de reacties te zien word dit nu als normaal gezien.. Naja ik koop echt amper nog games, dus vond de prijzen van zeker de premium edities gewoon bizar. Zou het er ook absoluut niet voor over hebben zoveel te betalen voor een singleplayer game, en hellemaal niet voor een 4jaar oude game. Maar ben blijkbaar onder een steen vandaan gekropen want meeste vinden het dus normaal 
Zit zo efkes te denken zou niet meer herinneren de laatste game waar ik volle prijs voor heb betaald, denk gt7 in 2022. Heb ik nu 1100 uur inzitten dus was opzich wel waard dat wel.
Heb wel ragnarok en spiderman 2 op disc gekocht destijds met broertje samen, dus dat was 30 euro ofzo de man de game. Wel zonde maar geen enkele neiging gehad ze te spelen tot nu toe.
Zit zo efkes te denken zou niet meer herinneren de laatste game waar ik volle prijs voor heb betaald, denk gt7 in 2022. Heb ik nu 1100 uur inzitten dus was opzich wel waard dat wel.
Heb wel ragnarok en spiderman 2 op disc gekocht destijds met broertje samen, dus dat was 30 euro ofzo de man de game. Wel zonde maar geen enkele neiging gehad ze te spelen tot nu toe.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik vind het ook geen normale prijzen hoor. Door de verhoogde prijzen ben ik nog selectiever geworden in mijn game keuze. Voor dit jaar ga ik alleen voor Death Stranding 2 full price en verder niet. Ook door tijdgebrek koop ik veel minder games. Ik ben al een half jaar bezig met Baldurs Gate 3 en zit nu pas in Act 2. Elden Ring en Diablo 4 liggen ook nog op de stapel.v8power67 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:09:
Okee aan de reacties te zien word dit nu als normaal gezien.. Naja ik koop echt amper nog games, dus vond de prijzen van zeker de premium edities gewoon bizar. Zou het er ook absoluut niet voor over hebben zoveel te betalen voor een singleplayer game, en hellemaal niet voor een 4jaar oude game. Maar ben blijkbaar onder een steen vandaan gekropen want meeste vinden het dus normaal
Het klopt dat games in tijden van de Nintendo 8 bit veel duurder waren, maar in die tijd kocht ik ook veel minder games. Ik had hooguit een handvol titels voor de gehele generatie en deze kocht ik vaak ook nog in de aanbieding, want ja. Het beetje zakgeld wat ik kreeg per week was niet voldoende om meerdere games per jaar te kopen. Volgens mij wordt er in de huidige generatie veel meer games verkocht.
Ben benieuwd of er nog een demo komt voor Indiana Jones op de PS5, dat zou ik wel waarderen...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat ben ik overigens wel met je eens. Deluxe of premium editions koop ik nooit, omdat je echt heel veel betaald voor cosmetics of exclusieve items. Ben ik niet zo gevoelig voor. Ik kan me wel voorstellen dat je een editie met season pass koopt voor alle daadwerkelijke uitbreidingen. Al doe ik dat laatste eigenlijk ook niet.v8power67 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:09:
dus vond de prijzen van zeker de premium edities gewoon bizar. Zou het er ook absoluut niet voor over hebben
Wellicht een 2uur trial als je PS+ Premium hebt.CLB schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:10:
Ben benieuwd of er nog een demo komt voor Indiana Jones op de PS5, dat zou ik wel waarderen...
Indiana Jones is echt een goede game. Ik heb hem op de series X gespeeld. Leuk verhaal, ziet er heel goed uit, kwalitatief hoge side quests. Echt heel tof! Het enige nadeel vond ik dat de game begint met de tofste gebieden. Dat vond ik persoonlijk dus steeds minder worden.
Het is meer dat "dit de wereld is waarin wij nu leven". Alles wordt duurder, want: inflatie! Met natuurlijk als dooddoener "je hoeft het niet te kopen, niemand dwingt je!".v8power67 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:09:
Okee aan de reacties te zien word dit nu als normaal gezien..
Ik maak me er persoonlijk niet druk om. Maar dat is omdat ik een langzame gamer ben met weinig vrije tijd en een achterlijk grote backlog. Dus tegen de tijd dat ik eens toe kom aan een nieuw spel is het óf al in de Plus óf al zoveel in prijs gedaald dat ik het zonder problemen kan toevoegen aan mijn backlog
Her en der zijn wel uitzonderingen, maar afgezien van Call of Duty (ja, ik ben díe ene gamer) koop ik vrijwel nooit een spel op dag 1 voor de volledige prijs.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Begin vorig jaar zijn er langzaam wat games van 70 naar 80 euro gegaan. Een jaar of 3 daarvoor ging het meeste wel naar 60 toen we nog wel eens games voor 50 in de winkel zagen. Het is de afgelopen tijd hard gegaan, maar de inflatie is dan ook behoorlijk omhoog gegaan de laatste paar jaar. En dat is de grootste reden.v8power67 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:25:
Veel premium of deluxe versies vind ik de laatste tijd ook eigenlijk niet de moeite waard. Een pakje hier en daar, wat nutteloze punten en wat zooi is mij ook niet 10, 20 of 30 euro waard.
Ik vind het ook wel jammer, maar dat is waar de markt nu wel naartoe gaat. En het is niet alsof je met een PC zoveel bespaart op games als de hardware upgrades echt vele honderden euro's duurder zijn geworden dan pak em beet 10 jaar geleden. Het is over de hele linie allemaal wel duurder aan het worden. Voor 100 euro krijg je nu waar je 10 of 20 jaar geleden maar 50 euro voor neer hoefde te leggen. Dat is deels met inflatie te verklaren, maar ook gewoon corporate greed.
70 a 80 euro is ook eigelijk niet duur voor 10 a 20 uur spelplezier per spel.
Ga eens naar de bioscoop of naar een concert en je betaalt een pak meer voor 1 avondje
Ga eens naar de bioscoop of naar een concert en je betaalt een pak meer voor 1 avondje
1 avondje een film maar 2 uurtjes, heb 2 kaartjes a working man gekocht voor zondag.Chelseamarre123 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:11:
70 a 80 euro is ook eigelijk niet duur voor 10 a 20 uur spelplezier per spel.
Ik was 34 euro kwijt voor ongeveer 2 uur, dan nog wat te drinken etc.
En idd 70/80 euro valt nog steeds mee, en goed ligt ook wel aan hoeveel je gamed.
Ik speel alleen in het weekend, dus ja dan ben ik gerust 1 of soms 2 maanden met een spel bezig.
Daarom is de Gamepass op de xbox zo lekker. Ik betaal ongeveer 110 euro per jaar, en speel veel nieuwe games. Ok, ze zijn niet van mij, maar dat zijn de series van disney plus en netflix ook niet die ik kijk. Of de muziek van spotify.
Ik zie het ophogen van losse verkoop prijzen meer als push naar het nieuwe verdienmodel abonnementen. Hoe hoger de prijs van een losse game, des te meer waarde zal het abonnement in verhouding bieden.
En abonnementen zie ik dan weer als onderdeel om mensen in je ecosysteem te krijgen en houden.
Op korte termijn is dit natuurlijk heel leuk als je veel verschillende games speelt. Op lange termijn vrees ik dat we meer en meer abonnement only zullen gaan.
Speel je nu game X voor €60-90 euro onbeperkt? Dat zal in de toekomst zomaar €100 per jaar kunnen worden.
Ik merkte zelf dat toen ik een abonnement had, ik voornamelijk last van keuzestress had. Nee… ik wacht wel even tot de game die ik wil een acceptabele prijs heeft tijdens een aanbieding en dan koop ik hem.
Maar goed, los van mijn toekomstvisie heb ik momenteel een Nintendo Switch (2 staat op de agenda), XSX én PS5 Pro. Ik speel met vlagen games en niet alles door elkaar, dus 1 voor 1). Een abonnement op alle drie de platforms en/ of daartussen wisselen heb ik geen trek in. Met de juiste aanbiedingen en geduld, betaal ik wellicht iets meer dan ik zou doen via een abonnement, maar dan zijn de games wel “eigendom” en kan ik ze spelen wanneer ik wil, zonder te denken: ik speel niets, dat kost mij geld.. en ja je kan ook een maand een abonnement afsluiten, maar dat is dan vaak weer veel duurder.
Hét probleem dat veel mensen denk ik hebben met de hogere kostprijs van nieuwe games, is denk ik niet zozeer de prijs/ kwaliteit, maar het gebrek aan prijsstijgingen in het verleden. Prijzen van games zijn gewoon dusdanig lang gelijk/ laag geweest, dat men hieraan gewend is geraakt.
En abonnementen zie ik dan weer als onderdeel om mensen in je ecosysteem te krijgen en houden.
Op korte termijn is dit natuurlijk heel leuk als je veel verschillende games speelt. Op lange termijn vrees ik dat we meer en meer abonnement only zullen gaan.
Speel je nu game X voor €60-90 euro onbeperkt? Dat zal in de toekomst zomaar €100 per jaar kunnen worden.
Ik merkte zelf dat toen ik een abonnement had, ik voornamelijk last van keuzestress had. Nee… ik wacht wel even tot de game die ik wil een acceptabele prijs heeft tijdens een aanbieding en dan koop ik hem.
Maar goed, los van mijn toekomstvisie heb ik momenteel een Nintendo Switch (2 staat op de agenda), XSX én PS5 Pro. Ik speel met vlagen games en niet alles door elkaar, dus 1 voor 1). Een abonnement op alle drie de platforms en/ of daartussen wisselen heb ik geen trek in. Met de juiste aanbiedingen en geduld, betaal ik wellicht iets meer dan ik zou doen via een abonnement, maar dan zijn de games wel “eigendom” en kan ik ze spelen wanneer ik wil, zonder te denken: ik speel niets, dat kost mij geld.. en ja je kan ook een maand een abonnement afsluiten, maar dat is dan vaak weer veel duurder.
Hét probleem dat veel mensen denk ik hebben met de hogere kostprijs van nieuwe games, is denk ik niet zozeer de prijs/ kwaliteit, maar het gebrek aan prijsstijgingen in het verleden. Prijzen van games zijn gewoon dusdanig lang gelijk/ laag geweest, dat men hieraan gewend is geraakt.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
- Linksquest
De nieuwe Lets Talk Playstation is er.
Ben benieuwd wat er gebeurt als de tarrifs door blijven gaan.. Gaat GTA6 van 100 naar 125 euro omdat het door een Amerikaanse Studio gemaakt wordt? Wat gebeurt er met USA games die in PS Plus staan? En andersom EU en JP games in USA? Al vind ik dat laatste alleen maar interessant en niet spannend..Thalaron schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:04:
Ik zie het ophogen van losse verkoop prijzen meer als push naar het nieuwe verdienmodel abonnementen. Hoe hoger de prijs van een losse game, des te meer waarde zal het abonnement in verhouding bieden.
Tarieven zijn vooralsnog omgekeerd hè 😉WaterFire schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:23:
[...]
Ben benieuwd wat er gebeurt als de tarrifs door blijven gaan.. Gaat GTA6 van 100 naar 125 euro omdat het door een Amerikaanse Studio gemaakt wordt? Wat gebeurt er met USA games die in PS Plus staan? En andersom EU en JP games in USA? Al vind ik dat laatste alleen maar interessant en niet spannend..
Ja wachten tot er een actie is vanuit Sony een paar keer per jaarR.G schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:39:
Is er al een goedkopere ps plus sub? Manier?
Of ps store te goed kaarten zoeken, soms zie je deze nog wel eens in de actie(Die dan inwisselen in de store voor ps store te goed).
[ Voor 23% gewijzigd door Carlos0_0 op 08-04-2025 11:44 ]
Oke twijfel wel hoor..
Want heb amper ps5 aangeraakt..
Heel jaar weg wel ps plus games geclaimt
Maar om even 71,99 betalen voor amper gebruik idk
Dan doe je het niet?R.G schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:30:
Oke twijfel wel hoor..
Vanaf morgen heeft mijn oudste zoon (10 jaar) een PS5. Hij wilde graag een F1 spel. Dus hebben editie 24 voor hem gekocht (was 16 euro bij Amazon). Straks in sep/okt wil hij denk ik wel FC 26 hebben. Editie 25 heeft hij voor de Switch.
Zelf kijk ik nu ook rond voor goede PS5 games. Uncharted en The Last of Us lijken me erg mooie games (grafisch). Klopt het dat deze bijna als een soort film wegspelen?
Horizon lijkt me ook erg gaaf. Speelt in een mooi thema. Ik heb gelezen dat dit spel RPG elementen heeft (of zelfs een RPG) is. Dit schrikt mij altijd af, want ik heb dan het idee dat de leercurve vrij stijl is. Kun je dit spel lekker makkelijk snel oppakken of moet je er echt uren in hebben zitten om een beetje progressie te maken?
O ja, Gran Turismo gaat er sowieso komen.
Alle door mij genoemde spellen (exclusives) lijken nu bij veel winkels in de aanbieding te zijn. Soms verschillen ze een eurootje qua prijs.
Zelf kijk ik nu ook rond voor goede PS5 games. Uncharted en The Last of Us lijken me erg mooie games (grafisch). Klopt het dat deze bijna als een soort film wegspelen?
Horizon lijkt me ook erg gaaf. Speelt in een mooi thema. Ik heb gelezen dat dit spel RPG elementen heeft (of zelfs een RPG) is. Dit schrikt mij altijd af, want ik heb dan het idee dat de leercurve vrij stijl is. Kun je dit spel lekker makkelijk snel oppakken of moet je er echt uren in hebben zitten om een beetje progressie te maken?
O ja, Gran Turismo gaat er sowieso komen.
,Ja Uncharted delen, en the last of us zijn zeker aanraders.meesje schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:30:
Horizon Zero Dawn (remastered) en Forbidden West zijn grafisch echt pareltjes. En HZD hoort voor mij echt tot de top van spellen die ik ooit gespeeld heb. De hele setting, het hoofdverhaal, sidequests en lore in het spel waren een geweldige ervaring. En laat je niet afschrikken door het rpg element. Dat stelt echt heel weinig voor. Forbidden West was ook erg mooi, maar vond ik toch minder indrukwekkend verhaaltechnisch gezien.meesje schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:30:
Vanaf morgen heeft mijn oudste zoon (10 jaar) een PS5. Hij wilde graag een F1 spel. Dus hebben editie 24 voor hem gekocht (was 16 euro bij Amazon). Straks in sep/okt wil hij denk ik wel FC 26 hebben. Editie 25 heeft hij voor de Switch.
O ja, Gran Turismo gaat er sowieso komen.Alle door mij genoemde spellen (exclusives) lijken nu bij veel winkels in de aanbieding te zijn. Soms verschillen ze een eurootje qua prijs.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Maar ik had een foutje bedankt met mijn Playstation 5 controller.
Ik wou mijn PS5 controller automatisch laten uitschakelen binnen 10 minuten.
Alleen dit werkte niet 😀.
Ik had al meerdere reset gedaan met mijn controller met het kleine gaatje op de achterkant van de controller.
Ook meerdere keren opnieuw laten pairen via bleutooth.
Maar het was mijn eigen foutje.
Mijn controller lag naast me op de bank.
En als je dan op de bank gaat zitten dan registreerd de controller dit als beweging.
Dus elke keer begint hij opnieuw 10 minuten te tellen.
Waarschijnlijk is deze controller een stuk gevoeliger dan een PS3 of PS4 controller😀
Ik had al meerdere reset gedaan met mijn controller met het kleine gaatje op de achterkant van de controller.
En als je dan op de bank gaat zitten dan registreerd de controller dit als beweging.
Waarschijnlijk is deze controller een stuk gevoeliger dan een PS3 of PS4 controller😀
Haha ik wist niet eens dat er een reset gaatje ik de controller zit, en heb de ps5 al sinds dag1(ondertussen de ps5 pro).Shifter3 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 06:40:
Maar ik had een foutje bedankt met mijn Playstation 5 controller.
Dus heb de controller al best wat jaren 😂, had de ps3/ps4 controller dit ook ? Haha.
The Last of Us is wel echt 18+ en zou ik niet aanraden aan een jongen van 10.meesje schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:30:
Hier sluit ik mij bij aan, want er zijn genoeg momenten tijdens het verhaal die niet geschikt zijn voor iemand van 10 jaaraap009 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:11:
[...]
The Last of Us is wel echt 18+ en zou ik niet aanraden aan een jongen van 10.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Goed punt. Ik was daar misschien niet duidelijk in. Maar inderdaad zeker niet voor hem geschikt. Dat zou dan ook een spel worden voor mij. Hij wil wel graag GTA, maar daar begin ik ook nog niet aan. Alhoewel hij volgens mij wel eens GTA filmpje bekijkt via Youtube.aap009 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:11:
[...]
The Last of Us is wel echt 18+ en zou ik niet aanraden aan een jongen van 10.
Wobbly life lijkt mij erg leuk om met een kind te spelen, een soort GTA voor kinderen, is nu ook in de aanbieding in de PS Store.meesje schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:13:
[...]
Goed punt. Ik was daar misschien niet duidelijk in. Maar inderdaad zeker niet voor hem geschikt. Dat zou dan ook een spel worden voor mij. Hij wil wel graag GTA, maar daar begin ik ook nog niet aan. Alhoewel hij volgens mij wel eens GTA filmpje bekijkt via Youtube.
Toen wij 10 jaar waren (Ben nu 34) waren Grand Theft Auto 3 / Grand Theft Auto Vice City nog pixels, maar tegenwoordig is het grafisch net echt en zou ik het mijn kinderen ook niet meer laten spelenmeesje schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:13:
[...]
Goed punt. Ik was daar misschien niet duidelijk in. Maar inderdaad zeker niet voor hem geschikt. Dat zou dan ook een spel worden voor mij. Hij wil wel graag GTA, maar daar begin ik ook nog niet aan. Alhoewel hij volgens mij wel eens GTA filmpje bekijkt via Youtube.

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb mijn zoon nog geprobeerd enthousiast te krijgen voor Astro Bot, maar helaas niet gelukt. Omdat hij van een Switch af komt, leek me dit spel wel erg geschikt. Dan zelf maar eens kopen in de aanbieding.
Eerst maar de versie spelen die bij de PS5 zit.
Wat speelt hij op de Switch? Sackboy is ook een aanrader als het om 3D platformers gaat.meesje schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:19:
Ik heb mijn zoon nog geprobeerd enthousiast te krijgen voor Astro Bot, maar helaas niet gelukt. Omdat hij van een Switch af komt, leek me dit spel wel erg geschikt. Dan zelf maar eens kopen in de aanbieding.Eerst maar de versie spelen die bij de PS5 zit.
En Lego Horizon is nu ook in de aanbieding in de store, mocht je iets family friendly zoeken, leuke co-op game ook.
It Takes Two en Split Fiction zijn allebei geniaal.
Ik krijg het idee dat sommige games non-stop in de aanbieding zijn in de PS Storekazuka schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:33:
En Lego Horizon is nu ook in de aanbieding in de store, mocht je iets family friendly zoeken, leuke co-op game ook.
Dat hoorde ik zo vaak dat ik ze beiden heb aangeschaft, It Takes Two 2dehands voor €30 en Split Fiction voor €37 in de Amazon lentedeal.Lapras schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:14:
It Takes Two en Split Fiction zijn allebei geniaal.
Flinke aanschaff maar kan niet wachten om het te gaan spelen met mijn zoon!
Hij heeft alleen zo weinig tijd
Hopelijk binnenkort
Daarover gesproken, worden 18+ rated games tegen de geboortedatum aangehouden die je in je account PSN account invoert?G_Dragon schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:16:
[...]
Toen wij 10 jaar waren (Ben nu 34) waren Grand Theft Auto 3 / Grand Theft Auto Vice City nog pixels, maar tegenwoordig is het grafisch net echt en zou ik het mijn kinderen ook niet meer laten spelen. Allemaal te realistisch geworden
En voor het GTA account?
Ja, dit kun je offline nog instellen wat ze wel of niet mogen spelen. Online is de leeftijd leidend. Dus is je leeftijd lager dan de PEGI-rating, dan kun je niet online.Vliegvlug schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:19:
[...]
Daarover gesproken, worden 18+ rated games tegen de geboortedatum aangehouden die je in je account PSN account invoert?
En voor het GTA account?
Op de Switch nu voornamelijk Minecraft, FC 25 en Mario Kart. We hebben wel wat Mario platform games (maar daar kijkt hij niet meer naar om). De Mario Party games waren wel een succes.Raem schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:28:
[...]
Wat speelt hij op de Switch? Sackboy is ook een aanrader als het om 3D platformers gaat.
Zelf lijken mij inderdaad Sackboy, maar ook Ratchet wel toffe games. Visueel volgens mij vrij goed.
Ik moet me wel inhouden om nu niet diverse exclusives te kopen: 2 x Horizon, 2 x Last of Us, Uncharted, Sackboy, Ratchet en Gran Turismo. Al deze spellen zijn nu overal in de aanbieding. De laatste drie dan ook voor mijn oudste zoon geschikt.
Ik ben geen ervaren gamer. Volgens mij moet ik met deze spellen wel mijn pensioen kunnen halen.
Ik bedoelde het eigenlijk precies andersom!Raem schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:40:
[...]
Ja, dit kun je offline nog instellen wat ze wel of niet mogen spelen. Online is de leeftijd leidend. Dus is je leeftijd lager dan de PEGI-rating, dan kun je niet online.

Maar dat geldt dus zowel voor het PSN account als GTA? Of hoef je bij die laatste geen geboortedatum op te geven.
Gaat in eerste instantie om offline trouwens, en denk ook niet dat hij het geld er voor over heeft om PSN+ af te nemen, ik ga het in elk geval niet voor hem betalen.
Is er offline ook een leefdtijdscheck, lijkt uit jouw antwoord te destilleren dat dit niet het geval is…
[ Voor 24% gewijzigd door Vliegvlug op 09-04-2025 14:51 ]
Als je een account aanmaakt voor een minderjarige kun jij als familiebeheerder zelf instellen wat hij offline mag spelen. De leeftijdscheck doe jij dus zelf in principe.Vliegvlug schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:48:
[...]
Ik bedoelde het eigenlijk precies andersom!![]()
Maar dat geldt dus zowel voor het PSN account als GTA? Of hoef je bij die laatste geen geboortedatum op te geven.
Gaat in eerste instantie om offline trouwens, en denk ook niet dat hij het geld er voor over heeft om PSN+ af te nemen, ik ga het in elk geval niet voor hem betalen.
Is er offline ook een leefdtijdscheck, lijkt uit jouw antwoord te destilleren dat dit niet het geval is…
https://www.playstation.com/nl-nl/parental-controls/
Geen idee hoe het met een Rockstar account werkt. Maar zodra hij online gaat overruled Sony jouw offline instellingen. Dus stel hij is 14 jaar en jij hebt aangegeven dat hij 18+ mag spelen kan hij GTA wel offline spelen. Hij kan echter niet online spelen, omdat hij daar dan te jong voor is.
Zeker, met name Ratchet & Clank rift apart is een visueel feest. De game is alweer bijna 5 jaar oud, maar alsnog een van de mooiste games op de PS5. Erg leuk om te spelen en zeer geschikt voor de wat jongere gamers. Die game doet me altijd aan tekenfilms van vroeger denken qua personages en humor.meesje schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:48:
[...]
Zelf lijken mij inderdaad Sackboy, maar ook Ratchet wel toffe games. Visueel volgens mij vrij goed.
Oef, het gaat al lekker. Vanmiddag de PS5 aangesloten. Vraagt om account gegevens. Nieuw account aanmaken. Is mijn e-mail al bekend. Wachtwoord herstel gedaan. Maar… kan nog steeds niet inloggen vanwege 2 staps verificatie. Ik kan me niet herinneren dat ik dat voor mijn account ooit heb ingesteld. Mijn account heb ik ooit aangemaakt voor mogelijke aankopen via de PlayStation store.
Dan maar de support chat opgestart. Eerst een hartnekkige bot.
Daarna echte medewerker. Omdat ik mijn online Id niet weet, kunnen ze niks anders doen dan mijn account verwijderen. Het online id heb ik destijds nooit ingegeven voor een inlog op hun store. Volgens mij overwoog ik destijds om een PS5 bundel te kopen.
Het verwijderen van het account gaat een aantal werkdagen overheen. Daar kunnen we niet op wachten. Vanavond maar met een ander e-mail adres een nieuwe account aanmaken. Als het andere account tzt is verwijderd, kan ik wellicht het e-mail adres weer wijzigen in wat ik initieel wilde. Hopelijk kan dat en is het e-mail adres niet één of andere sleutel.
Dan maar de support chat opgestart. Eerst een hartnekkige bot.
Het verwijderen van het account gaat een aantal werkdagen overheen. Daar kunnen we niet op wachten. Vanavond maar met een ander e-mail adres een nieuwe account aanmaken. Als het andere account tzt is verwijderd, kan ik wellicht het e-mail adres weer wijzigen in wat ik initieel wilde. Hopelijk kan dat en is het e-mail adres niet één of andere sleutel.
Ik ben er vorige week tegenaan gelopen dat het op de PS5 wél enforced wordt voor Child Accounts. Mijn dochter van 17 wou TLOU spelen, maar kreeg een prompt dat ze toestemming moest vragen omdat ze nog niet oud genoeg was.Raem schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:40:
[...]
Ja, dit kun je offline nog instellen wat ze wel of niet mogen spelen. Online is de leeftijd leidend. Dus is je leeftijd lager dan de PEGI-rating, dan kun je niet online.
Heb dan even gezocht in de Parental Control Settings, en vreemd genoeg kan je enkel voor PS4 zelf eender welke leeftijdscategorie kiezen. Voor PS5 kon ik enkel de geratete leeftijd verlagen (dus bvb zeggen dat ze geen 14+ mag spelen), niet verhogen.
Heel die child accounts en leeftijdsafhandeling is op de PlayStation 1 groot wespennest.
Als je eea zelf een beetje begeleid en als ouderlijke regels en afspraken goed opgevolgd worden door de kids doe je jezelf een groot plezier door niet een kind account aan te maken.
Ook het e-mailadres zal permanent bij de account horen dus let op dat je iets duurzaams gebruikt. Ik heb voor mijn kids (toen zij nog geen e-mail van zichzelf hadden) aliassen toegevoegd op mijn mail voor hun accounts en geboortedatum minus 10jaar.
Als je eea zelf een beetje begeleid en als ouderlijke regels en afspraken goed opgevolgd worden door de kids doe je jezelf een groot plezier door niet een kind account aan te maken.
Ook het e-mailadres zal permanent bij de account horen dus let op dat je iets duurzaams gebruikt. Ik heb voor mijn kids (toen zij nog geen e-mail van zichzelf hadden) aliassen toegevoegd op mijn mail voor hun accounts en geboortedatum minus 10jaar.
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Ik ben weer in de markt voor een PS5, tijdje terug de PS5 slim verkocht maar toch een beetje spijt van.
Ik vraag me nu alleen af of ik toch weer een Slim ga kopen of de Pro. Ik vind de keuze erg lastig omdat ik toch regelmatig lees dat de upgraden mager is en de prijs een stuk hoger ligt dan de slim (met disc). Laten we zeggen 500 tegenover 900 euro
Ik heb een Samsung 65" QLED QN95B tv en zit op zo'n 5m afstand van de Tv, ik speel niet online dus alleen singleplayer games. Was eigenlijk altijd wel tevreden met de kwaliteit die de slim leverde maar goed met een Pro variant op de markt slaan de twijfels toe.
Meeste SP games van afgelopen tijd heb ik al uitgespeeld en ga ik ook niet opnieuw spelen.. (TLOU, GOW, FF7 etc) zal nu misschien beginnen met AC Shadows, The Precinct lijkt me wel leuk maar goed daarvoor geen Pro nodig en verder zal het vooral wachten zijn op GTA6
Ik vraag me nu alleen af of ik toch weer een Slim ga kopen of de Pro. Ik vind de keuze erg lastig omdat ik toch regelmatig lees dat de upgraden mager is en de prijs een stuk hoger ligt dan de slim (met disc). Laten we zeggen 500 tegenover 900 euro
Ik heb een Samsung 65" QLED QN95B tv en zit op zo'n 5m afstand van de Tv, ik speel niet online dus alleen singleplayer games. Was eigenlijk altijd wel tevreden met de kwaliteit die de slim leverde maar goed met een Pro variant op de markt slaan de twijfels toe.
Meeste SP games van afgelopen tijd heb ik al uitgespeeld en ga ik ook niet opnieuw spelen.. (TLOU, GOW, FF7 etc) zal nu misschien beginnen met AC Shadows, The Precinct lijkt me wel leuk maar goed daarvoor geen Pro nodig en verder zal het vooral wachten zijn op GTA6
[ Voor 20% gewijzigd door DM89 op 09-04-2025 19:53 ]
Zie mijn relaas hierboven.
Ik heb hierbij geen kind account aangemaakt. Ik wil niet het risico lopen dat hij toch net iets mag/kan doen waarvoor hij volgens de rating nog niet voor bevoegd is. Wij houden voor nu wel even de controle (lees: regelmatig toezicht). En indien hij alleen fysieke spellen speelt en niet zelf spellen in de store kan kopen, gaat dit toezicht wel lukken.
Rond de periode van Black Friday hebben wij onze PS5 slim disc versie gekocht voor iets meer dan 400 euro. Dat is minder dan helft voor de Pro met disc. De grafische update vond (en vind) ik dit prijsverschil niet waard. Ook het huidige prijsverschil zou ik het niet waard vinden. Maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk.DM89 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:45:
Ik ben weer in de markt voor een PS5, tijdje terug de PS5 slim verkocht maar toch een beetje spijt van.
@DM89 gewoon voor de pro gaan
je hebt al zo vaak die slim gekocht en verkocht 
En ac shadows heeft/krijgt nog een update voor de pro.
En ac shadows heeft/krijgt nog een update voor de pro.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Tomb Raider 1-3 remastered voor €14,99: https://www.bol.com/nl/nl...oft-ps5/9300000179983695/
Laagste prijs tot nu toe
Laagste prijs tot nu toe
71,99 is normale ps plus prijs?
Er zijn 3 modes, welke ps plus mode is de beste?
Is premium en extra het waard?
Ik heb nu fomo om ps plus games monthly te missen..
Vandaar
Vandaar
Google? Playstation website bekeken?R.G schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:52:
Vandaar
Ligt eraan wat je wilt.R.G schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:52:
Vandaar
Essential = online gamen + 3 maandelijkse games
Extra = Essential + catalogus met games om te spelen
Premium = Extra + classic games (PS1, PS2, PS3) en Cloud Streaming.
Helaas wel. En de aanbiedingen hierop zijn ook nog maar 1 of 2 keer per jaar, voorheen kon je 12 maanden nog wel eens voor 40 scoren.R.G schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:52:
Horizon is echt fantastisch; wel best een pittig verhaal voor iemand van 10
Er zitten uiteraard wat combat elementen in; pijlen door iemands hoofd knallen etc.
Idem met Uncharted; prachtig spel, mooi verhaal, maar gewelddadige combat elementen
Ik zou ook zeker eens kijken naar wat Indie spellen; Journey is een prachtig kort verhaal
Little Nightmares is best spannend voor iemand van 10, maar prima om samen te spelen
Rocket League is natuurlijk ook helemaal top! Net als Rocket Arena om het FPS genre op speelde manier te leren.
Fall Guys, ook erg leuk
¯\_(ツ)_/¯
En niemand noemt Crash Team Racing? Of sowieso Crash Bandicoot?meesje schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:48:
[...]
Op de Switch nu voornamelijk Minecraft, FC 25 en Mario Kart. We hebben wel wat Mario platform games (maar daar kijkt hij niet meer naar om). De Mario Party games waren wel een succes.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Rocket League.. Die heb ik vroeger ook (te) veel gespeeld op de PC. Mijn ervaring was dat dit een zeer toxic game kan zijn. Het is leuk ja maar de community not so mutch. Niet allemaal he. Maar wel te vaak en heftig ook. Op de PS5 heb ik het ook niet meer echt opgepakt.beschuitfluiter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:24:
[...]
Horizon is echt fantastisch; wel best een pittig verhaal voor iemand van 10
Er zitten uiteraard wat combat elementen in; pijlen door iemands hoofd knallen etc.
Idem met Uncharted; prachtig spel, mooi verhaal, maar gewelddadige combat elementen
Ik zou ook zeker eens kijken naar wat Indie spellen; Journey is een prachtig kort verhaal
Little Nightmares is best spannend voor iemand van 10, maar prima om samen te spelen
Rocket League is natuurlijk ook helemaal top! Net als Rocket Arena om het FPS genre op speelde manier te leren.
Fall Guys, ook erg leuk
- Linksquest
Ik kwam hier net door een short van PlayStation Granade achter, maar blijkbaar kunnen we nu ook themas selecteren.
Ik wist het zelf niet, dus daarom deel ik het graag met jullie
Ik wist het zelf niet, dus daarom deel ik het graag met jullie
Nu nog de mogelijkheid om je (gekochte) animated themes van de PS3 te gebruiken
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Alleen in je dromen gaat dat gebeurenSuperkiwi schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:16:
Nu nog de mogelijkheid om je (gekochte) animated themes van de PS3 te gebruiken
Dat ziet er wel uit als een leuke, kleurrijke platformer
- Linksquest
Het is weer vrijdag en dat betekend een nieuwe Lets Talk PlayStation. Fijn weekend allemaal.
The Last of Us - Complete Edition is aangekondigd!

Zoekfunctie gebruikt, maar die vond het bericht van twee posts niet

Zoekfunctie gebruikt, maar die vond het bericht van twee posts niet
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 11-04-2025 21:25 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties