The S in IOT stands for security.
:strip_exif()/f/image/Z9ffsr0iu7cX2SWnXckokK9U.jpg?f=fotoalbum_large)
Staat hier ondertussen ook al een jaar. Hoofd is enorm kwetsbaar voor bewegen, dus al 10 tal keer moeten herstellen.
[ Voor 8% gewijzigd door depette op 22-06-2024 17:35 ]
Op de juiste plekken ondersteunen dan gaat het wel prima. Maar het is inderdaad geen build voor kinderen (of om mee te spelen).depette schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 17:33:
[Afbeelding]
Staat hier ondertussen ook al een jaar. Hoofd is enorm kwetsbaar voor bewegen, dus al 10 tal keer moeten herstellen.
:strip_exif()/f/image/FRRUSohCc7WJDwJuwYJWQ7d7.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had dus de The Justifier (75323) gekocht via MP. Die heb ik vandaag in elkaar gezet.
Het landingsgestel systeem zit best wel gaaf in elkaar maar wat is het een enorm bakbeest zeg. Veel lompe bricks ook die het niet mooier maken moet ik zeggen.
Deze mag wat mij betreft naar een ander baasje.
This is the Way.
"It's just a glitch."HMaster_II schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:17:
[...]
Yep, dat is ED-209. Die was een beetje doof.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4ce7UqLIw01e7KJIHjZrJHjx.jpg?f=user_large)
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
:strip_exif()/f/image/9XXKfIVIivS59n8roxxfkap6.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat het een Mclaren zou worden staat inmiddels wel vast. De P1 zou wel apart zijn, want de reeks van 1:8 auto's is dusver recente/net uitgekomen auto's en de P1 is inmiddels al 10+ jaar oud.
Misschien dat de auto ook op GWP past ipv het logo en je hem zo kan ronddraaien als het logo van de GWP.
Het enige waar ik zelf op hoop, is dat die Mclaren dark purple wordt, vind ik wel een kek kleurtje voor zo'n auto (kleur die ik ook wilde voor de 42056 Porsche).
[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 23-06-2024 21:43 ]
Iemand nog tips?
P1 dus, ben erg benieuwd of het de 'huidige' P1 is of dat ze de opvolger ook P1 gaan noemen. Dit laatste lijkt mij logischer, maar Cada heeft de licentie van de P1 nooit gekregen, dus wellicht betekent dat nog wat?
[ Voor 26% gewijzigd door RBH op 24-06-2024 09:04 ]
Er schijnt een nieuwe versie van de McLaren P1 uit te komen dit jaar. Helaas weten we dan dus niet hoe deze er uit gaat zien.AppieNL schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:40:
Niet bevestigd, maar dit zou de GWP worden bij de nieuwe Technic 1:8 Supercar set van Mclaren die er aan zou komen
[Afbeelding]
Dat het een Mclaren zou worden staat inmiddels wel vast. De P1 zou wel apart zijn, want de reeks van 1:8 auto's is dusver recente/net uitgekomen auto's en de P1 is inmiddels al 10+ jaar oud.
Misschien dat de auto ook op GWP past ipv het logo en je hem zo kan ronddraaien als het logo van de GWP.
Het enige waar ik zelf op hoop, is dat die Mclaren dark purple wordt, vind ik wel een kek kleurtje voor zo'n auto (kleur die ik ook wilde voor de 42056 Porsche).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb echt precies op het juiste moment vanochtend bij bol.com zitten kijken naar Lego en veel geluk gehad.
Ze hadden per ongeluk de 60409 City Crane van 103 euro aangepast naar 41,99 euro dus ik heb hem gelijk besteld. Inmiddels een mail met tracking code ontvangen en hij is verzonden

Ze hebben de prijs inmiddels heel snel weer aangepast naar 103 euro, maar die van mij was al verzonden
https://www.bol.com/nl/nl...09/9300000173010357/?s2a=
hoi
Zo! Dat is een koopje! Ik betaalde bij de Intertoys er 92,- voor, wat op zich geen slechte deal is. Maar dit is inderdaad gewoon een foutje. Best apart dat ze hem ook voor die prijs verzenden. Blijkbaar zit er dan toch te weinig controle op. Mooie deal voor je!ReVision. schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:52:
HA!
Ik heb echt precies op het juiste moment vanochtend bij bol.com zitten kijken naar Lego en veel geluk gehad.
Ze hadden per ongeluk de 60409 City Crane van 103 euro aangepast naar 41,99 euro dus ik heb hem gelijk besteld. Inmiddels een mail met tracking code ontvangen en hij is verzonden
In de tussentijd hem maar eens uit elkaar halen en schoonmaken.

Hij heeft niet in premium-opslag gestaan, meer een model uit een garage in Dubai
[ Voor 20% gewijzigd door Mad-Matt op 24-06-2024 14:21 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
- 76895: Ferrari F8 Tributo
- 42095: Remote-Controlled Stunt Racer
- 42075: First Responder
Op het eerste gezicht ver compleet(heb een stuk of 6 missende blokjes gezien), met boekjes, zonder reserve delen. En dat voor 3 tientjes
Daarnaast nog een Lego Ideeën boek voor 2 euro.
Stadia was beter....
Waar zie je dat? Ik hoop dat hij voor half juli komt, anders wordt het wat ingewikkeld met afwezigheid i.v.m. vakantie
Heb hier hetzelfde met de Old Train Engine Shed. Vanaf 20 juli 2 weken met vakantie. Lekkere timing.Sjurm schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:19:
[...]
Waar zie je dat? Ik hoop dat hij voor half juli komt, anders wordt het wat ingewikkeld met afwezigheid i.v.m. vakantie
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Ik zat even te kijken, vorig jaar kreeg ik 3 dagen voor daadwerkelijke shipping die mail met de update en 10 dagen na de mail pas het daadwerkelijke pakket.
Ik heb nu ook maar 1 mail gehad, maar heb 4 orders open
[ Voor 10% gewijzigd door ThaRoof op 24-06-2024 17:14 ]
Morgen maar even contact opnemen met Lego.
Denk dat dat wel goed komt. Tweede week juli zou ik wel weer fijn vinden, want ik ben er nu juist niet ;-)Sjurm schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:19:
[...]
Ah, ik zie nu de charges ook. Ik heb om die reden een kaart gebruikt die meestal “leeg” isSecsytime schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:15:
Men credit card had niet genoeg saldo om de transactie te verwerken.. en die wordt pas gecharged bij verzending.
Morgen maar even contact opnemen met Lego.
Gisteren wel 2x Simba binnen gekregen! (de grote en de kleine set).
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Zomaar ineens?Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:32:
Gisteren wel 2x Simba binnen gekregen! (de grote en de kleine set).
Ben benieuwd (naar beide), vrouwlief is groots Lion King fan.
Semi-ineens. Had het mailtje niet gezien dat hij bezorgd zou worden, dus ik was even verbaasd dat de bezorger aan de deur stondRubjeMazter schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:54:
[...]
Zomaar ineens?
Ben benieuwd (naar beide), vrouwlief is groots Lion King fan.
Wij zijn ook Lion King fan, daarom heb ik ze ook gelijk beide besteld.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Omdat ze maanden geleden het bedrag voor je Bricklink bestelling gereserveerd hebben, zijn er banken die momenteel de daadwerkelijke charge niet goedkeuren. Die bestellingen worden volgens de email van Lego binnen 5 dagen geannuleerd.
Ik zit bij Bunq en had dat probleem. Bedrag was nog steeds gereserveerd en heb het geannuleerd. Moet je even liegen dat je contact heb gehad met Lego en een bestand uploaden van de rekening/bon. Dan storten ze het meteen terug. Net met Lego contact gehad. Blijkbaar zijn er duizenden telefoontjes binnengekomen bij Lego.
Ze hebben nu opnieuw het bedrag gereserveerd en blijkbaar wordt het daadwerkelijk eraf gehaald als de dozen de deur uit gaan.
Vaag dat het zo gaat, maar let erop als je ook een en ander besteld hebt bij Bricklink rond 7 februari.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
(Bricklink zijn toch losse verkopers?)
Gister in ieder geval een bricklink bestelling gedaan (ook al verzonden), ik ga erop letten wat er bij een volgende bestelling gebeurd. (Rabo)
[ Voor 3% gewijzigd door Mad-Matt op 25-06-2024 14:57 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik had er ook een tijd terug eentje die gecanceld was omdat PayPal het te lang vond duren.
Volgens mij ís Bricklink van LEGO? En alle bricklink series sets die je bestelt gaan ook via de LEGO website.Mad-Matt schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:57:
Ik snap het ff niet. Bricklink heeft toch niets te maken met Lego.com of wel?
Bovenstaande posts gaan ook alleen over de series 1 sets volgens mij, had er imo ook wel bij mogen staanGister in ieder geval een bricklink bestelling gedaan (ook al verzonden), ik ga erop letten wat er bij een volgende bestelling gebeurd. (Rabo)
Bricklink is overgenomen door LEGO. (https://bouwsteentjes.info/lego-koopt-bricklink/)Mad-Matt schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:57:
Gister in ieder geval een bricklink bestelling gedaan (ook al verzonden), ik ga erop letten wat er bij een volgende bestelling gebeurd. (Rabo)
Ik gebruik PayPal hiervoor, dat gaat tot nu toe altijd goed, en zie de aankondiging komen van afschrijving, vaarvoor ik kan zorgen dat er genoeg geld op de rekening staat. Gister (24e) heeft Lego de betaling bij Paypal neergelegd ( en de mail verstuurd), en morgen (26e) wordt het afgeschreven van mijn rekening.Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:29:
BrickLink bestellingen : let op!
Omdat ze maanden geleden het bedrag voor je Bricklink bestelling gereserveerd hebben, zijn er banken die momenteel de daadwerkelijke charge niet goedkeuren. Die bestellingen worden volgens de email van Lego binnen 5 dagen geannuleerd.
...
Vaag dat het zo gaat, maar let erop als je ook een en ander besteld hebt bij Bricklink rond 7 februari.
[ Voor 47% gewijzigd door PurpleBlue op 25-06-2024 15:09 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OxMBwcIJLlk93rZsal8DQ2Kg.jpg?f=user_large)
Ook maar gehaald. Hopelijk past deze echt in de Technic maanrover (42182) die in aug uit zou moeten komen, zou wel cool zijn. De astronaut was in de aanbieding bij toychamp, tegenover mijn werk, dus de verleiding was weer te groot
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Alle modulars hebben al een stoep, waarom maak je niet een fietspad? Ziet logischer uit dan een 'extra' stuk stoep. Of maak een kleine extra groenstrook. Of maak een fietspad met een busstop zo her en der.Bint schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:14:
Even wat hulp nodig: ik ben een weg aan het maken voor mijn modulars (leuke plannen, more on that later), maar twijfel hoe breed ik de stoep moet maken: 2 studs, 6 studs of 8 studs. 2 studs is het minimum wat ik nodig heb voor de Mils Plate, en geeft weinig tot geen mogelijkheden voor leuke verhaaltjes, 4 studs is vrij nutteloos, ook te smal, dan blijft 6 of 8 over. Met 8 studs blijft de groene rand aan de andere kant vrij smal, en (dus) vrij beperkt om daar iets leuks mee te doen, maar aan de andere kant geeft het veel ruimte om verhaaltjes op de stoep kwijt te kunnen. Wat is jullie mening (los van het feit dat 6 studs breed minder tiles kosten dan 8 studs?zelf neig ik overigens naar 6 studs. Is ook wat praktischer met eventuele bochten enzo.
PS: let niet op de wegen, zijn allemaal probeersels, dat maak ik robuuster na mijn keuze
[Afbeelding]
Ik kom deze net ook nog tegen https://www.youtube.com/watch?v=N0jBeH7cXBg
[ Voor 3% gewijzigd door Viper_4111 op 25-06-2024 16:26 ]
Geen informatie beschikbaar
Ik heb dit meerdere keren gelezen, maar ik snap geen bal van deze tekst. Jij hebt het zelf de reservering geannuleerd? En je moet dan een bon/rekening laten zien aan wie? De bank? Wat moet er worden teruggestort als de reservering in de eerste plaats is geannuleerd?Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:29:
Bedrag was nog steeds gereserveerd en heb het geannuleerd. Moet je even liegen dat je contact heb gehad met Lego en een bestand uploaden van de rekening/bon. Dan storten ze het meteen terug. Net met Lego contact gehad. Blijkbaar zijn er duizenden telefoontjes binnengekomen bij Lego.
Ik heb ook iets uit serie 2 besteld met PayPal. Ben je er uitgekomen met LEGO?Reinier schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:05:
Dit gaat over het Designer Program, niet over reguliere Bricklink-bestellingen.
Ik had er ook een tijd terug eentje die gecanceld was omdat PayPal het te lang vond duren.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik zou het doen!
Gelukkig, ik ben niet de enige die het niet snaptAppieNL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:11:
[...]
Ik heb dit meerdere keren gelezen, maar ik snap geen bal van deze tekst. Jij hebt het zelf de reservering geannuleerd? En je moet dan een bon/rekening laten zien aan wie? De bank? Wat moet er worden teruggestort als de reservering in de eerste plaats is geannuleerd?
Hehehehe...AppieNL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:11:
[...]
Ik heb dit meerdere keren gelezen, maar ik snap geen bal van deze tekst. Jij hebt het zelf de reservering geannuleerd? En je moet dan een bon/rekening laten zien aan wie? De bank? Wat moet er worden teruggestort als de reservering in de eerste plaats is geannuleerd?
LEGO heeft bedrag gereserveerd op mijn creditcard. Maar omdat het maanden duurt voordat ze het gereserveerde bedrag echt willen innen, zegt de bank dat ze die transactie (het innen) niet meer kan. Dan faalt je betaling en krijg je een email van Lego.
Dan moet je Lego bellen en de betaling alsnog betalen. Maar wel binnen 5 dagen!
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
[ Voor 12% gewijzigd door rammes op 25-06-2024 20:36 ]
Ik zou het doen!
Ik wist tot voor kort niet dat zulke winkels bestonden maar vind het best leuk om een beetje naar missende onderdelen te graaien en ook onverwacht onderdelen te vinden die je nog niet kent/inspiratie op te doen voor MOCs.
Ik heb zelf al even gezocht, deze winkels zijn bij mij bekend (ik heb geen affiliatie ermee oid):
- Blokjesland in Ede (blokjesland.nl)
Hier ben ik een paar keer geweest, de winkel is niet zo groot maar ze hebben aardig wat oude sets te koop voor prijzen vergelijkbaar met de goedkopere op Bricklink. Deze staan in elkaar gezet in de winkel. De ongesorteerde afdeling is niet zo groot maar het is ook vrij goedkoop en er zitten wel leuke dingen tussen. Ze hebben ook veel gesorteerde lego die deels ook op gewicht afgerekend wordt - BSL Bricks in Hardinxveld-Giessendam (geen website)
Hier ben ik een paar keer geweest, erg grote winkel met veel ongesorteerde lego waar ook veel leuke/zeldzame dingen tussen zitten. Wel iets duurder. Ook veel gesorteerde lego. Weinig oude sets te koop - Bouwsteenwinkel in Bussum (bouwsteenwinkel.nl)
Een lego verhuur bedrijf maar volgens de website verkopen ze ook gesorteerde/ongesorteerde lego in de winkel. Ben ik zelf niet geweest. - Bram's Bouwstenen in Breda (bramsbouwstenen.nl)
Alleen open op afspraak, ben er zelf niet geweest. Ziet er op de site wel interessant uit.
Emma’s speelgoed in de binnenstad van Dordrecht. Verkoopt tweedehands playmobil en Lego. Heeft ook veel Lego blokjes gesorteerd staan.LvanW schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:34:
Ik vroeg mij af of er ergens een overzicht te vinden is van fysieke winkels waar je in bakken met ongesorteerde lego onderdelen kan zoeken en deze kan afrekenen op gewicht?
Ik wist tot voor kort niet dat zulke winkels bestonden maar vind het best leuk om een beetje naar missende onderdelen te graaien en ook onverwacht onderdelen te vinden die je nog niet kent/inspiratie op te doen voor MOCs.
Ik heb zelf al even gezocht, deze winkels zijn bij mij bekend (ik heb geen affiliatie ermee oid):
Hier ben ik een paar keer geweest, de winkel is niet zo groot maar ze hebben aardig wat oude sets te koop voor prijzen vergelijkbaar met de goedkopere op Bricklink. Deze staan in elkaar gezet in de winkel. De ongesorteerde afdeling is niet zo groot maar het is ook vrij goedkoop en er zitten wel leuke dingen tussen. Ze hebben ook veel gesorteerde lego die deels ook op gewicht afgerekend wordt- BSL Bricks in Hardinxveld-Giessendam (geen website)
Hier ben ik een paar keer geweest, erg grote winkel met veel ongesorteerde lego waar ook veel leuke/zeldzame dingen tussen zitten. Wel iets duurder. Ook veel gesorteerde lego. Weinig oude sets te koop- Bouwsteenwinkel in Bussum (bouwsteenwinkel.nl)
Een lego verhuur bedrijf maar volgens de website verkopen ze ook gesorteerde/ongesorteerde lego in de winkel. Ben ik zelf niet geweest.- Bram's Bouwstenen in Breda (bramsbouwstenen.nl)
Alleen open op afspraak, ben er zelf niet geweest. Ziet er op de site wel interessant uit.
https://www.emmaspeelgoed.nl/
Bloksjop in Goes heeft ook lego in bakken waar je zelf uit kan pakken, afwegen, betalen en gaan bouwen.LvanW schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:34:
Ik vroeg mij af of er ergens een overzicht te vinden is van fysieke winkels waar je in bakken met ongesorteerde lego onderdelen kan zoeken en deze kan afrekenen op gewicht?
Hier ben ik een paar keer geweest, de winkel is niet zo groot maar ze hebben aardig wat oude sets te koop voor prijzen vergelijkbaar met de goedkopere op Bricklink. Deze staan in elkaar gezet in de winkel. De ongesorteerde afdeling is niet zo groot maar het is ook vrij goedkoop en er zitten wel leuke dingen tussen. Ze hebben ook veel gesorteerde lego die deels ook op gewicht afgerekend wordt- BSL Bricks in Hardinxveld-Giessendam (geen website)
Hier ben ik een paar keer geweest, erg grote winkel met veel ongesorteerde lego waar ook veel leuke/zeldzame dingen tussen zitten. Wel iets duurder. Ook veel gesorteerde lego. Weinig oude sets te koop- Bouwsteenwinkel in Bussum (bouwsteenwinkel.nl)
Een lego verhuur bedrijf maar volgens de website verkopen ze ook gesorteerde/ongesorteerde lego in de winkel. Ben ik zelf niet geweest.- Bram's Bouwstenen in Breda (bramsbouwstenen.nl)
Ma tm vr van 10 tot 16 zijn ze open
Ik had het via PayPal laten lopen maar het zou worden afgeschreven van een rekening die ik nu niet meer heb.. dus die zal mislukken.Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:31:
[...]
Hehehehe...
LEGO heeft bedrag gereserveerd op mijn creditcard. Maar omdat het maanden duurt voordat ze het gereserveerde bedrag echt willen innen, zegt de bank dat ze die transactie (het innen) niet meer kan. Dan faalt je betaling en krijg je een email van Lego.
Dan moet je Lego bellen en de betaling alsnog betalen. Maar wel binnen 5 dagen!
Had Lego een paar weken geleden al gemaild dat dit zou gaan gebeuren en of we het alvast konden aanpassen, maar dat was niet mogelijk 😩
Morgen maar eens bellen denk ik.
Perron 4 heeft dat soms in de zomermaanden. Kan je lekker in het zonnetje lego graaienLvanW schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:34:
Knip...
Inmiddels gewoon open, niet meer enkel op afspraak (was volgens mij nog n nasleep van Corona) Fijne winkel, ruim en veel keus! En vriendelijk personeelLvanW schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:34:
- Bram's Bouwstenen in Breda (bramsbouwstenen.nl)
playtoday Gouda toch ook? en zat ook 1 dacht ik in Zwolle?LvanW schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:34:
Play2day in Gouda heeft een (fijne) Brickwall met nieuw spul, maar vziw geen bakken met losse ongesorteerde (gebruikte) onderdelen.leosand schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:01:
[...]
playtoday Gouda toch ook? en zat ook 1 dacht ik in Zwolle?
Ah, dat is mooi. Hier was ik erg benieuwd naar. Ik ben toevallig zelf een lijstje aan het maken met steentjes die nodig zijn om de Countach van Firas te verbeteren, omdat ik dat model in de basis mooier vind dat het officiële model van Lego. Met wat aanpassingen aan de MOC is dat naar mijn mening een mooier model om op display te zetten. Uiteindelijk blijft het Lego en is het toch het leukste om zelf aan de slag te gaan om precies dát te maken wat je graag wilt, in plaats van vast te zitten aan 'hoe Lego het bedoeld heeft'Haay schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:53:
Erg interessante vergelijking tussen de nieuwe Lego Countach (10337) en de Firas MOC van de Porsche 911 (10295), met een 3D geprint model op vergelijkbare schaal als vergelijkingsmateriaal:
[YouTube: LEGO Lamborghini Countach showdown - 10337 vs 10295 mod by Firas vs 3d printed model - review pt2]
Het Beekse steentje in Beek (LB)LvanW schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:34:
Gaat per aangebroken 100 gram.
Redelijk veel bakken met gebruikte steentjes ongesorteerd, maar is geen goedkoop bedrijf.
Ben er zelf een aantal keer geweest voor de gebruikte steentjes toen ik in de buurt was.
Tevens veel nieuwe steentjes, dozen en mini figs. Ook allemaal aan de prijs.
Je kan er aardig wat tijd doorbrengen in je zoektocht naar bepaalde steentjes, graaien maar!
Otten Speelgoed in 's-Hertogenbosch heeft ook een kleine (gesorteerde) Pick-a-Brick selectie in de winkel. Of ben je juist op zoek naar alleen ongesorteerd?LvanW schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:34:
scintillating
Tada

:strip_exif()/f/image/e022zlDBVSwaBFv6IrH29pRJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Sneller geleverd dan verwacht!
Echter de andere sets uit dezelfde order nog niet geleverd.
Ook op de Lego site staat deze nog "in magazijn"
Edit:
Ik heb overigens helemaal geen mail gehad van DPD dat er een pakket aankomt van Lego zoals ik normaliter wel gewend ben...
[ Voor 11% gewijzigd door PurpleBlue op 26-06-2024 18:11 ]
Dit is de lijst met winkels die ongesorteerde lego aanbieden:
- Blokjesland in Ede
- BSL Bricks in Hardinxveld - Giessendam
- Bouwsteenwinkel in Bussum
- Bram's Bouwstenen in Breda
- Emma Speelgoed in Dordrecht
- Bloksjop in Goes
- Perron 4 in Alkmaar (ongesorteerd van mei tot september)
- Het Beekse Steentje in Beek (LB)
- Play2day in Gouda
- Otten Speelgoed in 's Hertogenbosch.
Lijkt erop dat Paypal de betaling gewoon heeft "voorgeschoten" want ik kreeg de melding om geld toe te voegen aan me Paypal rekening, want er stond -200 euro op. En de betalingen naar Lego lijken wel gedaan te zijn..iketot schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 02:38:
[...]
Ik had het via PayPal laten lopen maar het zou worden afgeschreven van een rekening die ik nu niet meer heb.. dus die zal mislukken.
Had Lego een paar weken geleden al gemaild dat dit zou gaan gebeuren en of we het alvast konden aanpassen, maar dat was niet mogelijk 😩
Morgen maar eens bellen denk ik.
Enfin, we gaan het zien.
@Zeehond wellicht een idee om deze in de startpost mee te nemen?LvanW schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:56:
Bedankt voor de tips allemaal! Weer wat nieuwe winkels om eens te gaan kijken. Zelf vind ik het zoeken in ongesorteerde lego het leukst. Ik heb de lijst met jullie suggesties aangevuld:
Dit is de lijst met winkels die ongesorteerde lego aanbieden:Deze winkels hebben geen ongesorteerde lego maar wel gesorteerde lego/brickwall:
- Blokjesland in Ede
- Bloksjop in Goes
- Play2day in Gouda
Die van mij is "Verzonden", hopelijk komt hij vrijdag (anders moet ik hem weer verplaatsen...)PurpleBlue schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:54:
Ding Dong, DPD aan de deur..![]()
[Afbeelding]
Lego heeft bricklink overgenomen meen ikMad-Matt schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:57:
LvanW schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:56:
Bedankt voor de tips allemaal! Weer wat nieuwe winkels om eens te gaan kijken. Zelf vind ik het zoeken in ongesorteerde lego het leukst. Ik heb de lijst met jullie suggesties aangevuld:
Dit is de lijst met winkels die ongesorteerde lego aanbieden:Deze winkels hebben geen ongesorteerde lego maar wel gesorteerde lego/brickwall:
- Blokjesland in Ede
- Bloksjop in Goes
- Play2day in Gouda
Jan's Steen in Woerden heeft ook een PaB-wall bedacht ik me.LvanW schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:56:
- Blokjesland in Ede
- Bloksjop in Goes
- Play2day in Gouda
+ die van Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops ?RubjeMazter schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:25:
[...]
@Zeehond wellicht een idee om deze in de startpost mee te nemen?
scintillating
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Zijn ze al verzonden? Kijk even naar de status, heel goed mogelijk dat ze nog in het magazijn staan.Beavbusi schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:16:
Oh kut ik had hem moeten annuleren. Ik heb er eigenlijk het geld niet meer voor over voor de Parisien street en het kasteel. Oopsie. Kan ze nog wel terug sturen denk ik ?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Van mij zijn ook onderweg 😁ruurd v. schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:38:
Ik kreeg net de melding dat mijn bricklink Snackavan vandaag ook verzonden is.
Je inbox is sneller vol dan je brievenbus. 👍🏿Beavbusi schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:16:
Oh kut ik had hem moeten annuleren. Ik heb er eigenlijk het geld niet meer voor over voor de Parisien street en het kasteel. Oopsie. Kan ze nog wel terug sturen denk ik ?
Nice!PurpleBlue schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:54:
Ding Dong, DPD aan de deur..![]()
Tada![]()
[Afbeelding]
Edit:
Ik heb overigens helemaal geen mail gehad van DPD dat er een pakket aankomt van Lego zoals ik normaliter wel gewend ben...
Die staat bij mij nu ook op verzonden, de overigen nog niet (allemaal losse bestellingen).ruurd v. schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:38:
Ik kreeg net de melding dat mijn bricklink Snackavan vandaag ook verzonden is.
Wel stom dat ze sets niet tegelijk uitleveren aan iedereen.
Same here. Wacht al maanden dus die paar extra dagen kunnen er wel bijjordy89 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:46:
Zojuist mailtje gehad dat het kasteel vertraagd is qua verzending door de vele orders die er dit moment zijn. Benieuwd wanneer deze mijn kant op komt.
https://www.blokjesplaza.nl/
LvanW schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:56:
- Blokjesland in Ede
- Bloksjop in Goes
- Play2day in Gouda
*hint hint
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Volgens brickclicker komt de supercar toch op 1 augustus uit en wordt het toch een McLaren P1, waarschijnlijk toch de oude versie. Die C3PO ziet er eigenlijk ook best gaaf uit.
[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 26-06-2024 23:38 ]
Zelf vind ik het vooral leuk om grotere bouwwerken te maken dus ben ook altijd wel een beetje aan het grasduinen welke MOC voor mij redelijkerwijs haalbaar is door bijvoorbeeld wat missende onderdelen bij te kopen.
Zo kwam deze MOC in beeld.
Optisch waren een paar zaken die me een beetje stoorden. Met name de verhoudingen vind ik niet helemaal in orde. Wielen en buckets zijn naar mijn smaak te klein. Maar weinig aan te doen want Lego heeft ze niet groter. De ontwerper van de MOC is met een 3D printer aan de slag gegaan en doet de 3d-bestanden ook bij de instructies maar ik moest het doen met originele onderdelen.
Maar dan heb ik wel even genoeg gezeurd want wat is dit een fenomenale build. Dit is een beetje de technic heaven of een wheel loader on steroids. Onvoorstelbaar hoeveel techniek hier in gestopt zit. Flinke build met 6700 onderdelen en bijvoorbeeld al dik 230 tandwielen. Ja , er zitten ook wel wat onderdelen in de 'aankleding' om het zijn definitieve vorm te geven maar dat is maar een beperkt deel van de build en dat staat mij heel erg aan.
Begrijpelijkerwijs krijg je met zoveel onderdelen ook een groot gevaarte. Gelukkig had ik nog een groot draai-plateau dus ideaal in dit geval. De laatste foto kun je een vergelijking zien met een andere MOC die ongeveer ter grootte is van de Landrover Defender.
Nog een paar plaatjes die hopelijk een beetje beeld geven de complexiteit. Heb je de onderdelen , geef deze zeker een kans. Zal je niet teleur stellen.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Veel plezier met het bouwen! Het is echt een hele leuke set. Ik vind hem zelfs beter gelukt dan 71043.
Echter, de set heet Hogwarts Castle en Grounds, maar er missen toch nog een hoop zaken. Ik heb hem hier dan ook staan met nog een extra uitbreiding:
:strip_exif()/f/image/xOLO7UGz9HRu9elMFwp9AAQ6.jpg?f=fotoalbum_large)
P.S. Kijk uit. Lego (Harry Potter) is verslavend. Voor je het weet staat je hele huis vol ermee 🤣 De kids vinden dit dan wel weer fantastisch.
[ Voor 10% gewijzigd door Psyx88 op 27-06-2024 09:27 ]
Nomen nescio
Nice! Ja ik vind de build echt fantastisch en héél satisfying! HP lijkt een nieuwe Lego verslaving te worden.Psyx88 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:24:
@flugelisoke
Veel plezier met het bouwen! Het is echt een hele leuke set. Ik vind hem zelfs beter gelukt dan 71043.
Echter, de set heet Hogwarts Castle en Grounds, maar er missen toch nog een hoop zaken. Ik heb hem hier dan ook staan met nog een extra uitbreiding:
[Afbeelding]
P.S. Kijk uit. Lego (Harry Potter) is verslavend. Voor je het weet staat je hele huis vol ermee 🤣 De kids vinden dit dan wel weer fantastisch.
De Hogwarts Expres is erg leuk in dat formaat bij jou.
Die 6x2 stukjes boven de wapens zitten fout om. Het idee is dat je de wapens niet ziet en dat die stukjes eraf vliegen als de wapens omhoog komen. Daarom staan er ook plaatjes bij die stappen dat je moet oppassen dat je die stukjes in je ogen krijgtReVision. schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:20:
Gisteren middag veel te warm buiten dus lekker binnen met de airco aan weer een leuk setje zitten bouwen. Erg tof model en leuk ook die functie voor de wapens aan de voorkant.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
There is no place like 127.0.0.1
Ik vind het wel een creatieve oplossing van ReVision om het onderdeel toch te gebruiken en er blijkbaar net genoeg ruimte is dat de guns omhoog kunnen.
Ook passen ze niet in het Lego City thema waardoor de inzetbaarheid minder is.
Inmiddels begin ik ze toch wel te waarderen. Zeker als ze enkel als display model staan.
Het bouwen duurt wat langer wat ook een plus is.
Alle 6-wides zijn nu naar mijn zoontjes gegaan
:strip_exif()/f/image/18fev536NiR03XGI7dNe48t8.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is deze MOC van Rebrickable:Bra-Jo schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:38:
@Psyx88 Oeh mooi die uitbreiding! Welke MOC is dat? Ik heb 'm hier nog in de doos liggen, als die MOC een beetje betaalbaar is dan doe ik 'm misschien wel meteen erbij.
https://rebrickable.com/m...-76419-expansion/#details
Ik had nog een set van een niet nader te noemen partij van bouwblokjes liggen, waar de meeste steentjes voor deze uitbreiding in zaten. Dus het aantal steentjes wat ik miste was hierdoor behapbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Psyx88 op 27-06-2024 10:56 ]
Yes dat heb ik expres gedaan, dan staan de wapens open en zijn er niet van die grote gaten in de motorkapDannisi schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:14:
[...]
Die 6x2 stukjes boven de wapens zitten fout om. Het idee is dat je de wapens niet ziet en dat die stukjes eraf vliegen als de wapens omhoog komen. Daarom staan er ook plaatjes bij die stappen dat je moet oppassen dat je die stukjes in je ogen krijgt
hoi
Ik heb de volgende 3 nog hoog op mijn wensenlijstje staan:
42146 Liebherr Rupsbandkraan LR 13000
75192 Millenium Falcon UCS
75313 AT-AT UCS
Nu ben ik dus aan het zoeken welke set mogelijk als eerst EOL gaat. Als ik op Brick Economy kijk zou dit voor de liebherr begin 2026 zijn. Tijd zat nog dus. Alleen ik kan niet vinden waar dit op gestoeld is. Ik weet eerlijk gezegt ook niet welke set hij vervangen heeft en wat die heeft gedaan. (was dat de actross, of de CAT D11?)
Met de UCS-sets is het wat lastiger. De Millennium falcon op Brick Economy wordt een EOL van eind 2024 verwacht. Voor de AT-AT is dat eveneens eind 2024
Echter had ik ook dit gevonden over de millennium faclon, waarbij dus 2025 genoemd wordt
Als ik het zo moet zien, zou ik als eerste de AT-AT kopen, dan de Millenium Falcon en dan de liebherr. Maar ik twijfel heel erg over die laatste of die niet eerder uit productie gaat. Met de UCS sets is het nog lastiger omdat dit enorm kan verschillen per set.
Heeft iemand een advies? Zou over een tijdspanne een jaar zijn. Dus volgende maand of net na de vakantie de eerste set al kopen. Rond december 1 en dan de laatste ergens begin volgend jaar.
Hier ?Heaget schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:33:
Wellicht een long shot maar ik heb deze op de foto gezet op de parkeerplaats van Legoland in Billund. Ik had gehoopt dat ze deze wel in de winkel daar zouden verkopen, maar helaas.
Weet iemand misschien of, en zo ja, waar ik deze kan kopen?
[Afbeelding]
https://www.marktplaats.n...res-serie-4-col054-viking
https://www.lego.com/en-nl/product/viking-village-21343
Heaget schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:33:
Wellicht een long shot maar ik heb deze op de foto gezet op de parkeerplaats van Legoland in Billund. Ik had gehoopt dat ze deze wel in de winkel daar zouden verkopen, maar helaas.
[Afbeelding]
Die lijkt er wel op ja, hele toffe set overigens *adds viking village to wishlistfishman schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:44:
Zit ie hier niet bij?
https://www.lego.com/en-nl/product/viking-village-21343
[...]
Mocht je meer dingen nodig hebben is het misschien interessant om op Bricklink te kijken.Heaget schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:49:
[...]
Oh ja cool dat is hem precies! Ik ga kijken of ze hem nog hebben! Thanks!
Daar kost hij 7,80 euro maar wel minimum order van 20 euro, dus vandaar als je meer dingen nodig hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door iketot op 27-06-2024 13:54 ]
Die mag je wat mij betreft best noemen hoor.Psyx88 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:55:
[...]
Het is deze MOC van Rebrickable:
https://rebrickable.com/m...-76419-expansion/#details
Ik had nog een set van een niet nader te noemen partij van bouwblokjes liggen, waar de meeste steentjes voor deze uitbreiding in zaten. Dus het aantal steentjes wat ik miste was hierdoor behapbaar.
Andere vraag: als je in Rebrickable een partslist van een MOC bekijkt, is het dan te zien uit welke set die je in bezit hebt, het systeem welk blokje haalt? Dan weet ik wat ik buiten Hogwarts eventueel nog uit elkaar zou moeten halen...

Never mind, knop Find Parts gevonden op Rebrickable
[ Voor 3% gewijzigd door Bra-Jo op 27-06-2024 15:01 ]
Nomen nescio
Die UCS AT-AT zou ik ook wel willen, maar dat gaat nooit gebeuren. Geld kan ik veel beter besteden.Ferrox1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:21:
In het kader van uit productie nemen van sets... ik heb er 3 op mijn verlang lijstje staan. Alle 3 duur, dus ik wil tactisch kopen. Ik wacht via brickwatch op een goedkoop moment en sla dan toe. Of als iemand hier op tweakers een leuke aanbieding post.
Ik heb de volgende 3 nog hoog op mijn wensenlijstje staan:
42146 Liebherr Rupsbandkraan LR 13000
75192 Millenium Falcon UCS
75313 AT-AT UCS
Nu ben ik dus aan het zoeken welke set mogelijk als eerst EOL gaat. Als ik op Brick Economy kijk zou dit voor de liebherr begin 2026 zijn. Tijd zat nog dus. Alleen ik kan niet vinden waar dit op gestoeld is. Ik weet eerlijk gezegt ook niet welke set hij vervangen heeft en wat die heeft gedaan. (was dat de actross, of de CAT D11?)
Met de UCS-sets is het wat lastiger. De Millennium falcon op Brick Economy wordt een EOL van eind 2024 verwacht. Voor de AT-AT is dat eveneens eind 2024
Echter had ik ook dit gevonden over de millennium faclon, waarbij dus 2025 genoemd wordt
Als ik het zo moet zien, zou ik als eerste de AT-AT kopen, dan de Millenium Falcon en dan de liebherr. Maar ik twijfel heel erg over die laatste of die niet eerder uit productie gaat. Met de UCS sets is het nog lastiger omdat dit enorm kan verschillen per set.
Heeft iemand een advies? Zou over een tijdspanne een jaar zijn. Dus volgende maand of net na de vakantie de eerste set al kopen. Rond december 1 en dan de laatste ergens begin volgend jaar.
Maar als sets uit productie/assortiment gaan, worden ze dan minder duur? Ik heb zo het idee dat alles alleen maar duurder wordt als het nog nieuw in doos zit. Of bedoelde je gebruikt?
Ik bedoel juist kopen nog voordat ze uit productie gaan. Maar omdat alles in 1 keer nu kopen te veel is moet ik het spreiden. Kortom, welke blijft het langse in productie en kan ik de aankoop van uitstellen.neanderthaler schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:28:
[...]
Die UCS AT-AT zou ik ook wel willen, maar dat gaat nooit gebeuren. Geld kan ik veel beter besteden.
spoiler:Hooguit een versie uit China als die voor een paar tientjes op marktplaats staat zonder minifigs en wat stenen ontbrekend ofzo.
Maar als sets uit productie/assortiment gaan, worden ze dan minder duur? Ik heb zo het idee dat alles alleen maar duurder wordt als het nog nieuw in doos zit. Of bedoelde je gebruikt?
Als ze eenmaal er uit zijn dan wil ik ze ook niet meer, dan worden ze veel te duur. En ik koop deze voor mijzelf en niet voor de verkoop.
Heb hier nog een flinke backlog liggen waarbij een aantal nu al verdubbeld zijn in prijs. Maar die gaan niet weg, dat vind ik zelf veel te leuk
Helaas worden de grotere sets al lang niet meer geleverd met zo'n chique grote doos met flap en dan zo'n plastic binnenbakje, zoals ook de treinsets. Man, wat was dat lang geleden in mijn kindertijd prachtig om te zien in de winkel of bij een vriendje of neefje thuis. Ik had nooit de 928 en kocht hem later pas toen je op Marktplaats nog wel eens dit soort klassiekers voor weinig te koop zag. Helaas een keer te lang getwijfeld om een set met doos te kopen en toen ging hij aan mijn neus voorbij. Ik zou de set netjes in de doos doen en vervolgens voorzichtig in een dichte kast leggen, weg van het zonlicht. En dan af en toe even uit die kast halen alleen maar om te kijken met een grote kinderlijke grijns op mijn kop en er een vreselijk goed gevoel bij krijgengizmokat schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:05:
[...]
Ik heb zelf niets met die dozen, ook niet van grote dure sets, ik gooi ze toch altijd weg, daarom maakt het mij niet uit, en nu toch een leuke korting.

Groot was mijn teleurstelling om te zien dat de 10947 met zo'n simpele weggooidoos werd verkocht. En ook geen back-of-the-box modellen die heel erg afweken van het basismodel. Daar had Lego toch wel nog meer punten kunnen scoren. Bij mij dan.
Het is natuurlijk een glazenbollen vraag. Maar de AT-AT is het minst lang in productie (2021), dus ik zou verwachten dat de Millennium Falcon (2017) het eerst uit productie gaat. Maar misschien verkoopt de AT-AT slecht en gaat hij daarom er uit. Beide zijn nu met ca 20% korting te koop. Laagste prijs voor beide was ca 560 euro (de AT-AT iets meer) volgens brickwatch.net.Ferrox1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:50:
[...]
Ik bedoel juist kopen nog voordat ze uit productie gaan. Maar omdat alles in 1 keer nu kopen te veel is moet ik het spreiden. Kortom, welke blijft het langse in productie en kan ik de aankoop van uitstellen.
Als ze eenmaal er uit zijn dan wil ik ze ook niet meer, dan worden ze veel te duur. En ik koop deze voor mijzelf en niet voor de verkoop.
Heb hier nog een flinke backlog liggen waarbij een aantal nu al verdubbeld zijn in prijs. Maar die gaan niet weg, dat vind ik zelf veel te leuk
@neanderthaler Ik heb toch al een paar nieuwe sets gezien met zo'n openklapbare doos. Volgens mij uit de Space reeks.
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 27-06-2024 16:39 ]
https://www.brickfanatics...ring-this-year-and-beyond
En
https://www.reddit.com/r/...store_exclusive_may_2024/
(De falcon die daar genoemd wordt is de non-ucs versie)
Precies.. die laatste link is wel een mooi lijstje, dank daarvoor!defusion schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:48:
Uit bepaalde lijsten zou blijken dat de AT-AT er dit jaar uit gaat, maar de millennium falcon juist pas 2025.
https://www.brickfanatics...ring-this-year-and-beyond
En
https://www.reddit.com/r/...store_exclusive_may_2024/
(De falcon die daar genoemd wordt is de non-ucs versie)
Volgens mij van idea set; Viking dorpHeaget schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:33:
[Afbeelding]
Als je bij Mekka bent, kun je een korting in de winkel krijgen bij tonen voucher. Zo’n voucher staat veelal in de krant, folder, of via social media
Ik zou zeggen; kijk even online voor korting bij lego billund
LEGO house geweest?
Wat is jouw ervaring van het park ?
Afhankelijk wat je bedoelt maar het oplepelen van allerlei shops in de buurt vind ik echt enorm waardevol!QuattroNL schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:12:
Jullie weten dat er een Lego bestellingen topic bestaat?
*hint hint
Vgm sloeg dat voornamelijk op de bricklink series 1 updatesdaantjuh68 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:21:
[...]
Afhankelijk wat je bedoelt maar het oplepelen van allerlei shops in de buurt vind ik echt enorm waardevol!
On-topic:
Die Hogwarts express is echt een unit van een ding zeg... Ik wist dat ie 1.18 was maar dat merk je pas als je het framework van de rails in elkaar zet.
Er is maar 1 McLaren P1, geen nieuwe en oude versie. Of bedoel je een oude versie van een andere LEGO doos oid?zonoskar schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:37:
[YouTube: NEW LEGO LEAKS! (Technic, Star Wars, Promos, Fortnite & MORE!)]
Volgens brickclicker komt de supercar toch op 1 augustus uit en wordt het toch een McLaren P1, waarschijnlijk toch de oude versie. Die C3PO ziet er eigenlijk ook best gaaf uit.
Vind persoonlijk de P1 niet echt een geweldige keuze overigens, er zijn zat nieuwe(re) hypercars die als basis zouden kunnen dienen, ook bij McLaren als ze dat graag zouden willen.
Ik hoop in ieder geval nog op wat anders.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"