WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 185 186 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pazo schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:47:
[...]

Niet verrassend (zelf samen met mijn vrouw die volgende week ook jarig is besteld), maar wel vet:

[Afbeelding] [Afbeelding]

Dat wordt weer het hele kasteel de komende dagen opbouwen :) oOo
Zoals mijn vrouw mij meermaals corrigeert; het is geen kasteel! Het is een school

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:34
Kerngezond schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:23:
Ik wilde gisteren bij de lokale Intertoys stipt om 09:30 uur voor de deur staan voor een doosje oranje LEGO. Ik moest echter onverwacht werken om 09:00 uur dus dat plan ging niet door. Ik wilde toch al die middag even langs gaan voor een gewone LEGO-set dus ik ben om 16:30 uur langsgegaan. Ik vroeg aan de verkoper die ik redelijk goed ken of ze nog doosjes hadden en hij heeft me smakelijk uitgelachen: “Drie kwartier voor openingstijd stond er al een rij tot de overkant en na een kwartier was alles weg. Het was een gekkenhuis. Tja, Nederlanders hè.” Ik realiseerde me daarna pas dat oranje blokjes gratis weggeven wel een unieke sweet spot is voor Nederlanders. ;)
Hier in Den Bosch bij de ITT een vergelijkbaar verhaal, uit nieuwsgierigheid gevraagd aan het einde van de middag, ze waren toen "al heel erg lang weg" volgens de medewerker.

Zag wel dat er twee nieuwe seasonal polybags zijn die ik nog niet eerder voorbij had zien komen:

30717 Fun Halloween Skeleton
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/30717-1/30717_front_iso.jpg

30718 Cataclaws Snow Adventure
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/30718-1/30718-front_iso.jpg

scintillating

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:34
himlims_ schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:28:
[...]

Zoals mijn vrouw mij meermaals corrigeert; het is geen kasteel! Het is een school
Maar een school kan ín een kasteel gevestigd zijn.

Case in point: Wikipedia: Nyenrode Business Universiteit ;)

scintillating

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:56

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Pazo tof! Great Hall gaat uit de handel dus die moet ik eigenlijk nog snel even kopen. Mijn dochter wil graag het kasteel bouwen. We hebben al wel de kleine versie maar ja, groot is leuker. :+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:05

Tarin

Just plain weird.

Pazo schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:47:
[...]

Niet verrassend (zelf samen met mijn vrouw die volgende week ook jarig is besteld), maar wel vet:

[Afbeelding] [Afbeelding]

Dat wordt weer het hele kasteel de komende dagen opbouwen :) oOo
Wacht even, zitten daar random professor-portretten in? Kan je die ook los kopen (buiten Bricklink) of wordt dat geluk hebben en ruilen? Ik heb qua HP sinds het laatste boek een beetje onder een duplosteen gelegen, die boeken en films komen wel een keer als onze dochter in die leeftijd komt (maar dan kan ze ze lekker zelf lezen).

[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 04-06-2026 09:44 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
(jarig!)
Tc99m schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:26:
[...]
Harry Potter en de Brug naar Nergens. :p

Hoeveel sets komen er nog uit in deze iteratie van Hogwarts? In december begint die nieuwe serie (met andere acteurs en vast ook een ander set- en kostuumdesign), daar zullen neem ik aan ook weer nieuwe LEGO-sets in de vernieuwde stijl bij uitkomen.
Geen idee, er is nergens iets bekend van een einddatum of laatste uitbreiding.
Volgens mij zitten we nu op iets van 8 sets voor dit modulaire kasteel. En steeds zitten op sets bevestigingshaakjes waar wat anders aan vast kan komen, dus er moet nog wel wat komen.

We gaan de komende dagen / weken alles weer opbouwen om te kijken hoe het er nu voor staat :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• Pazo
  • Nu online
(jarig!)
Tarin schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:41:
[...]

Wacht even, zitten daar random professor-portretten in?
Ja klopt, zit in elke set. Moet zeggen dat ik er nog nooit naar heb gekeken welke we wel of niet hebben :)

[ Voor 32% gewijzigd door Pazo op 04-06-2026 10:53 ]

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:41

qless

...vraag maar...

gielie schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Als je hem graag wil hebben, MP staat er vol mee, wel een goed gevulde portemonnee mee nemen 8)7
Dat is echt wel gedrag om van te kotsen. Ja, wettelijk is het allemaal wel, maar als je het niet wil laat het dan aan een ander zonder dat je als een aasgier het wegsnaait om er wat centen aan te verdienen. Overigens niet alleen bij Lego een probleem...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
qless schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Dat is echt wel gedrag om van te kotsen. Ja, wettelijk is het allemaal wel, maar als je het niet wil laat het dan aan een ander zonder dat je als een aasgier het wegsnaait om er wat centen aan te verdienen. Overigens niet alleen bij Lego een probleem...
Ze hadden die actie zo moeten doen dat de blokjes enkel aan kinderen werden weggegeven, of op zijn minst pas na schooltijd moeten beginnen. Daarnaast hadden ze het ook gewoon in een ongemarkeerd zakje moeten doen in plaats van het een "exclusieve" verpakking te geven. Op deze manier kon het haast niet anders dat alles op zou gaan aan volwassenen.

Nou ja, ik hoop dat alle scalpers er in stikken en dat niemand hun doosje met 50 generieke blokjes koopt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ErikT738 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:21:
[...]

Ze hadden die actie zo moeten doen dat de blokjes enkel aan kinderen werden weggegeven, of op zijn minst pas na schooltijd moeten beginnen. Daarnaast hadden ze het ook gewoon in een ongemarkeerd zakje moeten doen in plaats van het een "exclusieve" verpakking te geven. Op deze manier kon het haast niet anders dat alles op zou gaan aan volwassenen.

Nou ja, ik hoop dat alle scalpers er in stikken en dat niemand hun doosje met 50 generieke blokjes koopt.
Dat zei ik gisteren ook al in een ander topic ;)
RaZ schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:49:
Om nog even terug te komen op dat gratis oranje Lego blokjes setje. Lego had dat niet op deze manier moeten doen. Ze hadden die actie niet met Intertoys & Dreamland en hun eigen store moeten doen. Ze hadden deze actie moeten doen met scholen. Alle koters vanaf groep 1 tot groep, uh.. wanneer je nog in sinterklaas geloofd.

Dan is er voor elk kind een setje, ipv dat nu een zwik volwassen malloten in de rij staan voor een paar lego-blokjes om ze vervolgens op marktplaats te verkopen 8)7

En dan zullen er vast wel ouders zijn die het van hun kinderen afpakken, en dan bel je maar de kindertelefoon als je ouders je zo'n kutgeintje flikken :P

Ey!! Macarena \o/

• ErikT738
  • Nu online
RaZ schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:26:
[...]

[...]
Ze hebben al Lego Education om via scholen te indoctrineren natuurlijk, en het zou wel een duur grapje worden.

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:41
RaZ schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:26:
[...]

[...]
Ik zat gister er al bijna aan te denken om een tijdelijk MP account aan te maken en dan overal een belachelijk bedrag op te bieden en dan het account weer te verwijderen...

Er waren zelf al een aantal advertenties waarop daadwerkelijk gereageerd was... 8)7

At the end of each great post, there is a disappointing signature

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

ErikT738 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:21:
[...]

Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Omdat ik geen kinderen heb, zou ik geen recht hebben op zo'n doosje? (niet dat wij een Intertoys bij ons in de stad hebben... Die is in 2019 al gesloten in Delfzijl :P)

Ben het wel met je eens dat er veel te veel asociale mensen op deze wereld rondlopen waarbij alles alleen maar om geld gaat...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:35

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

RichardG schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:28:
[...]

Ik zat gister er al bijna aan te denken om een tijdelijk MP account aan te maken en dan overal een belachelijk bedrag op te bieden en dan het account weer te verwijderen...

Er waren zelf al een aantal advertenties waarop daadwerkelijk gereageerd was... 8)7
Op Reddit was dit plan al geopperd, dus waarschijnlijk ook al uitgevoerd.

Las ook ergens dat de steentjes voor 11 euro te bestellen zijn, dus het enige echt exclusieve is het doosje.

Battle.net Spud#2543

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:59

vhal

ಠ_ಠ

sh4d0wman schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:40:
@Pazo tof! Great Hall gaat uit de handel dus die moet ik eigenlijk nog snel even kopen. Mijn dochter wil graag het kasteel bouwen. We hebben al wel de kleine versie maar ja, groot is leuker. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw-5j2_xDMSVCeoCEiHyZsjRz48=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8XpnrQeZWD2XF5iT8a4XMSoG.jpg?f=user_large

Toevallig ben ik bezig met de Great Hall nu ik in de LEGO Harry Potter rabbithole ben gedoken 😝

Overigens horen niet alle sets er ‘officieel ‘ bij maar via de link hieronder kom je al een heel eind (al zijn sommige sets al retired) 

The LEGO Hogwarts Castle: What the Full Build Looks Like So Far

Strava

• ErikT738
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:28:
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Omdat ik geen kinderen heb, zou ik geen recht hebben op zo'n doosje?
Correct. Het is een waardeloos stukje karton met een QR code er op. Als je de stenen wilt hebben kan je ze voor een euro of vijf op Bricklink vinden.

Als iedereen een beetje normaal kon doen zou het niet erg zijn als een aantal van de setjes bij volwassenen terecht komen, maar dat is helaas niet het geval.

• Pazo
  • Nu online
(jarig!)
vhal schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:36:
[...]

[Afbeelding]

Toevallig ben ik bezig met de Great Hall nu ik in de LEGO Harry Potter rabbithole ben gedoken 😝

Overigens horen niet alle sets er ‘officieel ‘ bij maar via de link hieronder kom je al een heel eind (al zijn sommige sets al retired) 

The LEGO Hogwarts Castle: What the Full Build Looks Like So Far
Mjah, wij hebben ze dus allemaal, ook alle kleine setjes die je onderin het kasteel kan plaatsen.

Oudere foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDqxwZv9JWXkbeuoYXCExoh3YKk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5o9HkghF5vodOhsk0XjixZBN.jpg?f=user_large

Pagina: 1 ... 185 186 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .