*Ding, ding, ding!*Arunia schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 15:00:
[...]
Ehm, Nintendo Switch en de PS5?
Super leuk dit soort dingen. Ook wel eens gedaan met onze dochter. Alleen dan zonder thema, buiten auto's dan.
Verwijderd
Hier bouwt de oudste (vijf) vaak de sets na die ik bouw of samen met hem heb gebouwd. Zijn laatste creatie was de Gameboy inclusief vakje voor de cartridge en standaard om op te staan.Arunia schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 15:00:
[...]
Ehm, Nintendo Switch en de PS5?
Super leuk dit soort dingen. Ook wel eens gedaan met onze dochter. Alleen dan zonder thema, buiten auto's dan.
Meh, ergens wil ik de TIE/in wel, maar ik lees vooral hoe saai de build is.. het resultaat is wel weer mooi om te zien, maar echt een mooi plekje heb ik ook weer niet (en wel lompe katten). Moet 't maar laten en het bij polybag 30685 houden
Los van dat het zoals gezegd een rare combinatie is... wat is die Defender spuuglelijk zeg. De proporties zijn compleet scheefRubjeMazter schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:06:
Voor de speed champions fans:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meer info & plaatjes.
Weer een prijs ophoging van 5,- waarmee 'ie 54,99 is...

Reacties online lijken wel voornamelijk enthousiast te zijn, dus het kan ook zijn dat ik niet de juiste wagen kan vinden waar de Speed Champions-versie op gebaseerd is. Maar de wielen ogen veel te groot en alle details komen behoorlijk bulky over. Het oogt in mijn ogen meer als een verhoogde Amerikaanse pick-up met extra grote wielen.
Het is een hoop geld maar het valt me eigenlijk nog mee. En qua motoren... dan is officieel spul inderdaad echt niet te betalen. Hoe hard LEGO daar de plank mis mee slaat blijf ik me over verbazen. Die lampjes vind ik wel echt heel tof. Geen idee of je het al 's gemeld hebt hier, maar welk merk is het? Dan ga ik het even opslaan voor in de toekomstPazo schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:15:
[...]
Dank je
Ik moet zeggen dat ik er ook enorm veel plezier aan beleef, haast nog meer dan met bouwen van standaard setjes.
Qua kosten... ik heb het eerlijk gezegd niet exact uitgerekend, maar het zou me niet verbazen als het de €1000 gaat halen. Ondanks het grotendeel tweedehands lego is wat ik heb kunnen uitzoeken bij Blokjesland in Ede, heb ik ook best wat specialere onderdelen moeten bestellen. En dan loopt het hard op.
Ook heb ik in totaal 10 motoren moeten aanschaffen. Hoewel het een China remake is (die van lego zijn echt niet te betalen) zit daar ook een hoop geld in. Inmiddels zitten ze er niet meer allemaal in, maar toch, heb ze wel moeten kopen. Qua aansturen van de motoren gebruik ik de BuWizz accu en app (die kostte ook weer een dikke €150) Levert 12 volt waardoor de motoren veel meer kracht krijgen.
Verlichting wordt aangestuurd door een klein bordje met afstandsbediening. Dat bordje heeft 4 uitgangen / kanalen. Heb nu: A) Richtingaanwijzers links B ) Richtingaanwijzers links C) Koplampen / toplampen / achterlichten en D) zwaailampen en knipperlichten in grille.
Binnenkort nog zwaailampen op de trailer maken. En ik wil nog iets van oprijplaten verzinnen / maken. Dan is het wel klaar denk ik.
[ Voor 37% gewijzigd door SomerenV op 02-05-2026 01:07 ]
De auto waar het op is gebaseerd is te zien op de doos.SomerenV schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 01:05:
[...]Reacties online lijken wel voornamelijk enthousiast te zijn, dus het kan ook zijn dat ik niet de juiste wagen kan vinden waar de Speed Champions-versie op gebaseerd is. Maar de wielen ogen veel te groot en alle details komen behoorlijk bulky over. Het oogt in mijn ogen meer als een verhoogde Amerikaanse pick-up met extra grote wielen.

Hij is naar mijn idee iets te kort in vergelijking met het echte model, maar niet perse slecht gedaan..
Nieuwe Tumbler: 719 steentjes... 189,99 euro


Dat is flink aan de prijs, voor wat simpele remote-control-mogelijkheden imo.
Zelf vanavond deze epische set nog gescoord: Tempel van het Gouden Beeld.


Dat is flink aan de prijs, voor wat simpele remote-control-mogelijkheden imo.
Zelf vanavond deze epische set nog gescoord: Tempel van het Gouden Beeld.
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 02-05-2026 02:10 ]
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Je hebt gelijk dat hij grotendeels helemaal los te bestellen is. Alleen het ronde zandkleurige gat (waar het hoofd uit zou komen) aan de voorkant is een relatief zeldzaam onderdeel en komt alleen voor in deze set. Via Bricklink wel te bestellen maar LEGO pab heeft hem bijvoorbeeld niet.Daniel. schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:10:
[...]
Niet dat het de moeite waard is maar hij is ook altijd nog helemaal los te bestellen?
https://rebrickable.com/s...o-kart-spiny-shell/#parts
Of zie ik iets over het hoofd?
Jullie hebben mij 'helaas' overgehaald om de Falcon toch maar alvast te halen.
Dat is ook weer overdreven. Bricklink is een slechte indicator voor de prijs. Ik heb net even zitten rommelen op LEGO PAB en daar kwam ik zo op het oog op een veel lager bedrag uit. Zoals ik al in mijn vorige post zei, de meeste onderdelen zijn niet bijzonder, maar dat ronde gat aan de voorkant is de beperkende factorDeathchant schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 13:19:
[...]
Kijk eens even naar de prijs....
Dit zijn nou typisch dingetjes waar mensen, die deze gratis bij een aankoop hebben gekregen, of via insiderpunten o.i.d., weer geld ruiken. Toen hij net uitkwam (bij de Super Mario Kart), stonden ze al voor tegen de 80-100 euro (en nog hoger) aan op marktplaats....Dus ik vermoed dat dat ná die insideractie weer het geval gaat zijn....
Zoals je idd al zei: niet de moeite waard.
Denk dat ik de Jaguar echt zonder die 7 stickers ga maken. Snap dat het naar een specifiek model is gemaakt, maar dat doet echt afbreuk aan een auto die al langer op mn lijstje staat voor de SCiketot schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 01:21:
[...]
De auto waar het op is gebaseerd is te zien op de doos.
[Afbeelding]
Hij is naar mijn idee iets te kort in vergelijking met het echte model, maar niet perse slecht gedaan..
Niet dat ik het prijsbeleid van Lego wil verdedigen (het is idd absurd), maar dusver hebben sets met deze all-in-one hub een adviesprijs van €180 (zwarte Porsche en grijze Lambo), maar die hebben wel zo'n 400 onderdelen meer dan deze. Ook de Audi die nog wel losse motors had, heeft een adviesprijs van €180. Dus in dat opzicht is het (ook met part count) "maar" een beetje meer geschift dan de andere 3 die ik noemde.CLB schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 01:58:
Nieuwe Tumbler: 719 steentjes... 189,99 euro![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is flink aan de prijs, voor wat simpele remote-control-mogelijkheden imo.
Zoals altijd, stem met je portemonnee en als je hem dan toch per se wilt, alledrie de bovengenoemde sets zijn (regelmatig) rond de €100 in de aanbieding geweest, dus wellicht volgt de Batmobile die trend.
De oudste is ondertussen wel klaar met Lego. Maar de jongste is net goed begonnen en heeft al een paar City sets gebouwd. Het valt me hierbij op dat ik geen stickers hoef te plakken. En in plaats daarvan er bedrukte steentjes zijn. Is dit een nieuwe ontwikkeling? Ik vind het wel fijn.
Ook als tip om de franse Cd discount in de gaten te houden.CLB schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 01:58:
Zelf vanavond deze epische set nog gescoord: Tempel van het Gouden Beeld.
[Afbeelding]
Eind 2024 2 stuks bovenstaande set voor 177,50.
Zelf koop ik geen retired sets, aangezien Lego genoeg sets uitbrengt en genoeg sets krijgen een reboot. De oude set prijzen tov de nieuwe sets is het mij niet waard.
Vandaag een tweedehands Barad-dûr opgepikt bij het pakketpunt, die mag fijn Rivendell aanstaren wanneer ie af is. Enm nu sparen voor Minas Tirith, vrees ik..
Gelukkig was de polybag TIE Interceptor lekker betaalbaar
Gelukkig was de polybag TIE Interceptor lekker betaalbaar
Bij de lokale Intertoys waren de nieuwe minifig series al helemaal uitverkocht. Alleen nog een Lego doos in de schappen.
Als er iemand overigens naar een lego store gaat en heel vriendelijk wil zijn; Ik ben nog op zoek naar de koala verzorger van de bam van deze maand tegen een normale prijs 😇
Helaas ligt er in het zuiden geen lego winkel.
Als er iemand overigens naar een lego store gaat en heel vriendelijk wil zijn; Ik ben nog op zoek naar de koala verzorger van de bam van deze maand tegen een normale prijs 😇
Helaas ligt er in het zuiden geen lego winkel.
Definieer zuiden? Er zijn plenty retailers buiten intertoys. Nodige Lego exclusiefkey schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 14:29:
Bij de lokale Intertoys waren de nieuwe minifig series al helemaal uitverkocht. Alleen nog een Lego doos in de schappen.
Als er iemand overigens naar een lego store gaat en heel vriendelijk wil zijn; Ik ben nog op zoek naar de koala verzorger van de bam van deze maand tegen een normale prijs 😇
Helaas ligt er in het zuiden geen lego winkel.
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 02-05-2026 14:30 ]
Dark ages in huis, hahameesje schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 11:53:
De oudste is ondertussen wel klaar met Lego. Maar de jongste is net goed begonnen en heeft al een paar City sets gebouwd. Het valt me hierbij op dat ik geen stickers hoef te plakken. En in plaats daarvan er bedrukte steentjes zijn. Is dit een nieuwe ontwikkeling? Ik vind het wel fijn.
De jongere setjes hebben tot 7 geen stickers geloof ik. Van city vind ik dat ook erg fijn. Andere series koop ik vaak voor onderdelen
Maar alleen LEGO biedt Build A Minifig aan toch? Volgens mij vind je dat niet in winkels van derden.himlims_ schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 14:29:
[...]
Definieer zuiden? Er zijn plenty retailers buiten intertoys. Nodige Lego exclusief
Ja het lijkt, maar ik blijf er bij dat de proporties en het formaat van de details totaal niet kloppen. Wielen (vooral de banden) zijn ook gewoon een stuk te groot. En met de uitstekende wielen is dat ding bijna 12 studs breed.iketot schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 01:21:
[...]
De auto waar het op is gebaseerd is te zien op de doos.
[Afbeelding]
Hij is naar mijn idee iets te kort in vergelijking met het echte model, maar niet perse slecht gedaan..
Speed Champions zit qua schaal tussen de 1:25 en 1:30 ergens. Een Land Rover Defender Classic is 1,80 meter breed. Omgerekend zou hij 8 á 9 studs breed moeten zijn. 12 studs in schaal 1:25 zou uit komen op 2,4 meter
[ Voor 65% gewijzigd door SomerenV op 02-05-2026 19:08 ]
Het gaat ook om de BAM koala verzorger. Alleen in de officiële lego stores te vinden.
Dichtsbijzijnde officiële lego stores: Utrecht, Antwerpen of Keulen. Laat mij nu ongeveer in het midden wonen. In ieder geval minimaal een 1.5 uur rijden ongeacht winkel.
De cmf die ik zocht heb ik inmiddels gevonden. Mijn vader moest naar Eindhoven dus even meegereden en daar lagen 2 dozen. Volledig doorzocht door anderen maar gelukkig zocht niemand tubaspelers.
Dichtsbijzijnde officiële lego stores: Utrecht, Antwerpen of Keulen. Laat mij nu ongeveer in het midden wonen. In ieder geval minimaal een 1.5 uur rijden ongeacht winkel.
De cmf die ik zocht heb ik inmiddels gevonden. Mijn vader moest naar Eindhoven dus even meegereden en daar lagen 2 dozen. Volledig doorzocht door anderen maar gelukkig zocht niemand tubaspelers.
Voor geen enkele normale consument dus...
Deze wel voor 99,99 euro:
Deze wel voor 99,99 euro:
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Het setnummer (en de beperkte oplage) betekent hoogstwaarschijnlijk dat dit een Inside Tour set is. Volgens mij ging iemand hier op het forum dit jaar naar de Inside Tour dus die kan allicht bevestigen of hij deze set heeft gehad of niet. Volgens mij hadden voorgaande Inside Tour sets wel een connectie met Lego zelf en niet een historische auto, dus kan ook voor iets anders zijn?JBL-freak schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 23:04:
Ja dan… allemensen… da’s echt onwijs gaaf… een Bugatti T35. (Reddit)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen die oplage… 250 stuks!!
Sets van de Inside Tour staan ook (wel eens) op Bricklink te koop.
Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat dit ook waarschijnlijk betekent dat deze auto nooit in de Icons serie uitkomt en qua auto's met een mooie geschiedenis is dit er wel eentje.
[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 03-05-2026 02:46 ]
Opvallend weinig berichten over de enorme sloot aan nieuwe releases die net bekend is gemaakt. Laat ik dan maar beginnen met zelf een duit in het zakje doen, en wel met een onderbelichte:

Hier ben ik enthousiast over omdat ik nog altijd treur om het gemis van onderstaande set:

Deze set was met afstand de goedkoopste manier om aan 2x2 en 2x4 blokjes te komen, zelfs goedkoper dan de PAB-muur in de LEGO-winkel. Het is nog niet duidelijk wat de precieze inhoud van de nieuwe set wordt, maar afgaande op de plaatjes, de prijs en het genoemde aantal steentjes zou dit wel eens een waardig opvolger kunnen zijn.

Hier ben ik enthousiast over omdat ik nog altijd treur om het gemis van onderstaande set:

Deze set was met afstand de goedkoopste manier om aan 2x2 en 2x4 blokjes te komen, zelfs goedkoper dan de PAB-muur in de LEGO-winkel. Het is nog niet duidelijk wat de precieze inhoud van de nieuwe set wordt, maar afgaande op de plaatjes, de prijs en het genoemde aantal steentjes zou dit wel eens een waardig opvolger kunnen zijn.
De Bugatti internationale car meeting is dit jaar in Denemarken.AppieNL schreef op zondag 3 mei 2026 @ 02:40:
[...]
Het setnummer (en de beperkte oplage) betekent hoogstwaarschijnlijk dat dit een Inside Tour set is. Volgens mij ging iemand hier op het forum dit jaar naar de Inside Tour dus die kan allicht bevestigen of hij deze set heeft gehad of niet. Volgens mij hadden voorgaande Inside Tour sets wel een connectie met Lego zelf en niet een historische auto, dus kan ook voor iets anders zijn?
Sets van de Inside Tour staan ook (wel eens) op Bricklink te koop.
Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat dit ook waarschijnlijk betekent dat deze auto nooit in de Icons serie uitkomt en qua auto's met een mooie geschiedenis is dit er wel eentje.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Wel grappig dat LEGO nu met specialistische parts komt om bepaalde delen van de auto 1:1 na te maken, nadat LEGO-liefhebbers af zaten te geven op Mattel omdat zij specialistische parts gebruikten om auto's beter na te kunnen makenJBL-freak schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 23:04:
Ja dan… allemensen… da’s echt onwijs gaaf… een Bugatti T35. (Reddit)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen die oplage… 250 stuks!!
Gave set wel, alleen was mijn eerste gedachte wel dat de ondergrond de prijs enorm op zou drijven. Daarna pas zag ik dat het om een beperkte oplage zou gaan, dus dan is het ergens wel logisch dat ze hier en daar afwijken van de norm.
De licentie onderhandelingen zullen wel weer van toepassing zijn geweest
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mag toch hopen dat alleen deze kleur in beperkte oplage is en er een in een andere kleur wel voor iedereen beschikbaar is.JBL-freak schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 23:04:
Ja dan… allemensen… da’s echt onwijs gaaf… een Bugatti T35. (Reddit)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen die oplage… 250 stuks!!
Anders keert Lego zich wel echt af van hun vaste doelgroep. Want dit ding gaat straks anders ongetwijfeld voor €1000,- + het internet op
De velgen zijn waarschijnlijk 3d geprint. Dus dat zal zeker niet onmiddellijk een grotere oplage betekenen.dr86 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 12:52:
[...]
Mag toch hopen dat alleen deze kleur in beperkte oplage is en er een in een andere kleur wel voor iedereen beschikbaar is.
Anders keert Lego zich wel echt af van hun vaste doelgroep. Want dit ding gaat straks anders ongetwijfeld voor €1000,- + het internet op
Dit zijn de Bugatti boys die aan lego vragen "doe maar zo'n setje".
Wel zonde. De best lijkende lego auto ooit waarschijnlijk een limited set voor mensen met teveel geld.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Komen de bouwinstructies van dit soort limited/exclusieve sets ooit ergens beschikbaar?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik zie 3D printed velgen en straps over de motorkap en voor het reserve wiel die volgens mij niet reguliere onderdelen zijn? De rest is gewoon Lego volgens mij.SomerenV schreef op zondag 3 mei 2026 @ 11:33:
[...]
Wel grappig dat LEGO nu met specialistische parts komt om bepaalde delen van de auto 1:1 na te maken, nadat LEGO-liefhebbers af zaten te geven op Mattel omdat zij specialistische parts gebruikten om auto's beter na te kunnen maken
Voor een set van maar 250 stuks, kan ik het nog begrijpen dat er geen nieuwe mal wordt gemaakt voor de velgen, maar de normale Lego keuze zou dan zijn geweest "we gebruiken de Ford-T velg wel, close enough", dus op zich nog steeds apart. De straps hadden ze denk ik wel gedaan als dit een reguliere set was. Simpel stukje rubber of misschien zelfs stof.
Ik stoor me niet aan de complete one-part dakjes van Mattel (staat lekker strak), maar ik vind dat wel van een andere orde op de custom parts schaal dan de velgen en straps van deze Lego set, dus snap ook wel dat men zich hier wat minder aan stoort.
Over het algemeen niet. Reverse engineeren gebeurt soms, maar dat soort instructies mogen op Rebrickable of Bricklink niet gedeeld worden. Ik heb een exclusieve set van ze nagemaakt. Deels op basis van instructies van iemand anders, en deels door het te reverse engineeren met onderdelen die nu wel goed beschikbaar zijn. Op Reddit vragen mensen wel 's aan me of ze de instructies mogen hebben omdat die dus nergens te vinden zijn. Doe ik nooit moeilijk overQuattroNL schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:57:
Komen de bouwinstructies van dit soort limited/exclusieve sets ooit ergens beschikbaar?
Bij Mattel zijn het vooral de mudguards, wielen en ramen die volledig custom zijn, dus dat valt op zich nog mee. LEGO brengt nou ook weer niet zóveel Icons-wagens uit dat dat opeens een probleem zou gaan vormen mochten ze die kant op gaan. Maar ik vind het vooral grappig dat LEGO nu ook met custom onderdelen komt specifiek voor één model om het zo goed mogelijk te laten lijken. Sure, het is een set met een beperkte oplage, en op deze manier wordt het net een stukje specialer/exclusiever. Maar gezien de reactie de vorige keer op het Mattel-gebeuren hier in het topic dacht ik meteen:AppieNL schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:44:
[...]
Ik zie 3D printed velgen en straps over de motorkap en voor het reserve wiel die volgens mij niet reguliere onderdelen zijn? De rest is gewoon Lego volgens mij.
Voor een set van maar 250 stuks, kan ik het nog begrijpen dat er geen nieuwe mal wordt gemaakt voor de velgen, maar de normale Lego keuze zou dan zijn geweest "we gebruiken de Ford-T velg wel, close enough", dus op zich nog steeds apart. De straps hadden ze denk ik wel gedaan als dit een reguliere set was. Simpel stukje rubber of misschien zelfs stof.
Ik stoor me niet aan de complete one-part dakjes van Mattel (staat lekker strak), maar ik vind dat wel van een andere orde op de custom parts schaal dan de velgen en straps van deze Lego set, dus snap ook wel dat men zich hier wat minder aan stoort.
Dat ze voor 3D printen kiezen snap ik ook wel hoor, en volgens mij experimenteren ze daar sowieso wel een beetje mee. Zie ook het kleine 3D geprinte treintje in een set van vorig jaar.
Deze was hier een paar dagen terug al gedeeld. Net na Koningsdag geloof ik. Maar ik vind die versie maar matig, zeker vergeleken met dezeDevke schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:07:
Aankomende Amsterdam Set:
[Afbeelding]
Bron:
https://www.want.nl/lego-...aankomende-amsterdam-set/
[ Voor 16% gewijzigd door SomerenV op 03-05-2026 15:59 ]
Goeiedag zeg, je hebt gelijk! Zou toch jammer zijn als ze voor de inferieure versie gaan.SomerenV schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:57:
[...]
Deze was hier een paar dagen terug al gedeeld. Net na Koningsdag geloof ik. Maar ik vind die versie maar matig, zeker vergeleken met deze
[Afbeelding].
Ah even gemist. Ik zag hem net voorbij komen.SomerenV schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:57:
[...]
Over het algemeen niet. Reverse engineeren gebeurt soms, maar dat soort instructies mogen op Rebrickable of Bricklink niet gedeeld worden. Ik heb een exclusieve set van ze nagemaakt. Deels op basis van instructies van iemand anders, en deels door het te reverse engineeren met onderdelen die nu wel goed beschikbaar zijn. Op Reddit vragen mensen wel 's aan me of ze de instructies mogen hebben omdat die dus nergens te vinden zijn. Doe ik nooit moeilijk over
[...]
Bij Mattel zijn het vooral de mudguards, wielen en ramen die volledig custom zijn, dus dat valt op zich nog mee. LEGO brengt nou ook weer niet zóveel Icons-wagens uit dat dat opeens een probleem zou gaan vormen mochten ze die kant op gaan. Maar ik vind het vooral grappig dat LEGO nu ook met custom onderdelen komt specifiek voor één model om het zo goed mogelijk te laten lijken. Sure, het is een set met een beperkte oplage, en op deze manier wordt het net een stukje specialer/exclusiever. Maar gezien de reactie de vorige keer op het Mattel-gebeuren hier in het topic dacht ik meteen:![]()
Dat ze voor 3D printen kiezen snap ik ook wel hoor, en volgens mij experimenteren ze daar sowieso wel een beetje mee. Zie ook het kleine 3D geprinte treintje in een set van vorig jaar.
[...]
Deze was hier een paar dagen terug al gedeeld. Net na Koningsdag geloof ik. Maar ik vind die versie maar matig, zeker vergeleken met deze
[Afbeelding].
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
De inferieure versie is toch al goedgekeurd? Terwijl deze betere versie nog maar net 3k votes heeft. Wel jammer, zelfs als die 10k haalt, wordt het hem niet, want deze is al doorKerngezond schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:21:
[...]
Goeiedag zeg, je hebt gelijk! Zou toch jammer zijn als ze voor de inferieure versie gaan.
Moet gelijk aan deze denkenJBL-freak schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 23:04:
Ja dan… allemensen… da’s echt onwijs gaaf… een Bugatti T35. (Reddit)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen die oplage… 250 stuks!!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens mij heb je gelijk. Jammer inderdaad. Nou hopen dat de superieure versie op een later moment nog op Rebrickable komt of zo.AppieNL schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:43:
[...]
De inferieure versie is toch al goedgekeurd? Terwijl deze betere versie nog maar net 3k votes heeft. Wel jammer, zelfs als die 10k haalt, wordt het hem niet, want deze is al door
Dit is niet de set die wij gekregen hebben dit jaar bij de Inside TourAppieNL schreef op zondag 3 mei 2026 @ 02:40:
[...]
Het setnummer (en de beperkte oplage) betekent hoogstwaarschijnlijk dat dit een Inside Tour set is. Volgens mij ging iemand hier op het forum dit jaar naar de Inside Tour dus die kan allicht bevestigen of hij deze set heeft gehad of niet. Volgens mij hadden voorgaande Inside Tour sets wel een connectie met Lego zelf en niet een historische auto, dus kan ook voor iets anders zijn?
Sets van de Inside Tour staan ook (wel eens) op Bricklink te koop.
Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat dit ook waarschijnlijk betekent dat deze auto nooit in de Icons serie uitkomt en qua auto's met een mooie geschiedenis is dit er wel eentje.
AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE
Nou ben ik niet zo van het posten van dozen, maar als je zo veel shit krijgt bij één set!
Bovendien goed nieuws..
:strip_exif()/f/image/omW3ge9Xbd0GaQqul9McfKaq.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerst het goede nieuws: de Rotterdam store had blijkbaar nog een zooi van die exclusieve Lego store setjes. Die waren oorspronkelijk te krijgen van 19-04 t/m 22-04 (had ik moeten melden hier). Maar ze hadden dus nog een zooi over, dus bij besteding van € 120,- krijg je 'm mee. Ik had er al één van de opening in Den Haag. Er waren zelfs nog van die make & take setjes over, mocht er 2 meenemen (een take & make dus) van de medewerker die me hielp, maar een andere collega kwam al naar mij toe met "it's for kids!"

Volgende keer laat ik die make & takes schieten denk ik haha.
Maar die Naboo starfighter dus. Was een beetje een impuls aankoop, dit is de eerste eigenlijk die ik gekocht heb om te bouwen en dan weer door te verkopen. Ik wil eigenlijk geen plaats maken voor grote Star Wars sets (als het budget het had toegelaten had ik een uitzondering gemaakt voor de AT-AT, of oudere sets zoals de A-Wing of Snowspeeder). En eerlijk gezegd heb ik bar weinig met non original trilogy Star Wars, uitzonderingen daargelaten (absoluut niks gezien van The Mandolorian). Maar deze zag er uit als leuk om te bouwen, en eerlijk gezegd vind ik 'm niet verkeerd als display model. En 't was m'n favoriete schip in Rogue Squadron.
. Misschien dat ik me bedenk en 'm toch hou. Die Darksabre gaat in de verkoop, dat display dingetje waarschijnlijk ook (m'n broer wilde 'm niet), die Razor Crest..
:strip_exif()/f/image/YJwftYfk8ed6RdRsN2XGlpcd.jpg?f=fotoalbum_large)
Om te laten zien dat ik ze niet alleen maar koop maar ook af en toe bouw! Die Razor Crest was erg leuk voor een polybag setje trouwens! En ook had ik deze nog:
:strip_exif()/f/image/4qpdP4LKF1Q4CP6TxoxwuCw7.jpg?f=fotoalbum_large)
Impuls aankoop van een paar weken terug. Ik vond de minifig cute
. Ik ben ook niet super van de Speed Champions (dit is m'n 3de), maar deze was ook weer leuk om te bouwen. Toch weer een paar dingetjes waarvan je denkt "waarom doe je zo moeilijk?" haha. Maar dat maakt het bouwen dus weer leuk. Plus veel verstopte oranje bloemetjes haha. De spoiler (ik verbaas me dat ik überhaupt weet hoe dat ding heet, ik ben geen auto mens *), is uitschuifbaar.. Geen idee of dat bij het echte model ook zo is.
* Geen auto mens dus, wel een fiets mens..
Ga niks beloven wat betreft die moc challenge, maar ik heb ook de haai meegenomen.
Oh, m'n broer komt ook z'n voortgang met z'n Gundam model laten zien.. "En ik dacht dat Lego stickers erg waren!"
:strip_exif()/f/image/omW3ge9Xbd0GaQqul9McfKaq.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerst het goede nieuws: de Rotterdam store had blijkbaar nog een zooi van die exclusieve Lego store setjes. Die waren oorspronkelijk te krijgen van 19-04 t/m 22-04 (had ik moeten melden hier). Maar ze hadden dus nog een zooi over, dus bij besteding van € 120,- krijg je 'm mee. Ik had er al één van de opening in Den Haag. Er waren zelfs nog van die make & take setjes over, mocht er 2 meenemen (een take & make dus) van de medewerker die me hielp, maar een andere collega kwam al naar mij toe met "it's for kids!"

Volgende keer laat ik die make & takes schieten denk ik haha.
Maar die Naboo starfighter dus. Was een beetje een impuls aankoop, dit is de eerste eigenlijk die ik gekocht heb om te bouwen en dan weer door te verkopen. Ik wil eigenlijk geen plaats maken voor grote Star Wars sets (als het budget het had toegelaten had ik een uitzondering gemaakt voor de AT-AT, of oudere sets zoals de A-Wing of Snowspeeder). En eerlijk gezegd heb ik bar weinig met non original trilogy Star Wars, uitzonderingen daargelaten (absoluut niks gezien van The Mandolorian). Maar deze zag er uit als leuk om te bouwen, en eerlijk gezegd vind ik 'm niet verkeerd als display model. En 't was m'n favoriete schip in Rogue Squadron.
:strip_exif()/f/image/YJwftYfk8ed6RdRsN2XGlpcd.jpg?f=fotoalbum_large)
Om te laten zien dat ik ze niet alleen maar koop maar ook af en toe bouw! Die Razor Crest was erg leuk voor een polybag setje trouwens! En ook had ik deze nog:
:strip_exif()/f/image/4qpdP4LKF1Q4CP6TxoxwuCw7.jpg?f=fotoalbum_large)
Impuls aankoop van een paar weken terug. Ik vond de minifig cute
* Geen auto mens dus, wel een fiets mens..
Deze vind ik echt super, en gaat er komen.CLB schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:04:
[..]
En deze unit komt dan ook uit voor 119,99 euro:
[Afbeelding]
Ga niks beloven wat betreft die moc challenge, maar ik heb ook de haai meegenomen.
Oh, m'n broer komt ook z'n voortgang met z'n Gundam model laten zien.. "En ik dacht dat Lego stickers erg waren!"
Make lovecraft not warcraft.
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
De Grote minifiguur van Darth Vader set is hier al voorbij gekomen en over de Imperial Lambda-Class Shuttle twijfel ik, maar volgens mij de aangekondigde Imperial Remnant AT-RT Driver helm nog niet
Oeeeh nieuwe helmWitlof schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:43:
De Grote minifiguur van Darth Vader set is hier al voorbij gekomen en over de Imperial Lambda-Class Shuttle twijfel ik, maar volgens mij de aangekondigde Imperial Remnant AT-RT Driver helm nog niet
[Afbeelding]
*kijkt naar z'n plank....sh*t die is vol..
En net als de extra nieuwe Speed Champions wordt het nog druk hier zeg!
Verder nog tegengekomen:
In het kader van de grotere Friends sets: Het hotel
Niet al te enthousiast. Vond de winkelstraat wat leuker. Denk dat ik deze oversla.

En een nieuwe Megatron:
Zou een leuke voorbode zijn voor een nieuwe grote transformer...
[ Voor 33% gewijzigd door sheane op 04-05-2026 10:22 ]
Via Aliexpress.SomerenV schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 01:05:
Die lampjes vind ik wel echt heel tof. Geen idee of je het al 's gemeld hebt hier, maar welk merk is het? Dan ga ik het even opslaan voor in de toekomst
Het is deze store die een hoop heeft, zowel losse lampjes als complete sets.
https://lybmtwf.aliexpress.com/store/1104064181
De zwaailampen waar wat lastiger te vinden, maar dat zijn deze:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005913303322.html
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Ik wacht nog steeds op een leveringsdatum van DPDSméagol schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:07:
Nou ben ik niet zo van het posten van dozen, maar als je zo veel shit krijgt bij één set!Bovendien goed nieuws..
[Afbeelding]
Ha. Ik had voor de verandering zin om te shoppen, en wilde dus sowieso fysiek langskomen in een echte winkel.. Zat te twijfelen, maar die Lego store set was een onverwachte leuke bonus die de keus opeens makkelijk maakte, en die ik online gemist zou hebben dus. Omdat ik 'm al had, had ik 'm laten schieten tijdens de oorspronkelijke periode dat ie verkrijgbaar was. Maar holy shit, dit was de laatste keer dat ik iets in de winkel koop wat niet in m'n fietstas past.Xqlus1ve schreef op maandag 4 mei 2026 @ 18:46:
[...]
Ik wacht nog steeds op een leveringsdatum van DPD
Make lovecraft not warcraft.
Mja, ik weet het niet. De winkelstraat was inderdaad wel heel erg leuk, maar bij deze kriebelt het ook wel bij mij. Ik vind vooral de façade toch wel erg leuk, alleen het binnenwerk spreekt me bij deze wat minder aan. Hij doet me een beetje denken aan Boetiekhotel.sheane schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:13:
[...]
Verder nog tegengekomen:
In het kader van de grotere Friends sets: Het hotel
Niet al te enthousiast. Vond de winkelstraat wat leuker. Denk dat ik deze oversla.
[Afbeelding]
Onder de noemer ik heb nog een backlog, ik ga geen grote sets kopen. Eerst geruchten over KITT en nu Megatron.......sheane schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:13:
[...]
En een nieuwe Megatron:
Zou een leuke voorbode zijn voor een nieuwe grote transformer...
[Afbeelding]
Tot zover mijn voornemen.
Bwah, die Icons racefiets is echt wel groot! Ik denk niet dat die hier in huis komt.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
60x36cm zie ik?zonoskar schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:57:
Bwah, die Icons racefiets is echt wel groot! Ik denk niet dat die hier in huis komt.
Bekijk het zo: kleiner dan een UCS Falcon of AT-AT
Als het nou een gewone fiets zou zijn, ipv een racefiets...zonoskar schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:57:
Bwah, die Icons racefiets is echt wel groot! Ik denk niet dat die hier in huis komt.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
pardon?Sméagol schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:07:maar een andere collega kwam al naar mij toe met "it's for kids!"
Gisteren kwam ik tijdens 't werk in een dorp met een Intertoys dus even naar binnen geschoten en dit setje gescoord:
Bij terugkomst liet ik het aan een collega zien die daarop zei 'oh leuk! Is dat voor je zoontje?'
Nee
Op Reddit zag ik deze voorbij komen:

Misschien dat ik ook zoiets ga doen aangezien ik dat er wel echt geinig uit vind zien zo.
Bij terugkomst liet ik het aan een collega zien die daarop zei 'oh leuk! Is dat voor je zoontje?'
Nee
Op Reddit zag ik deze voorbij komen:

Misschien dat ik ook zoiets ga doen aangezien ik dat er wel echt geinig uit vind zien zo.
O dat is serieus heel tof! Als ik wat losse parts ga bestellen bij Lego, ga ik daar even rekening mee houden.
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Ik stond er vorige week ook al mee in mijn handen. Een must-have, want het eerste setje uit die "serie" (de tweede afbeelding van @SomerenV dus, met de gele en de blauwe) staat hier ook te shinen. In tweevoud.
Gisteren begonnen aan Luigi in de kart. Al best een eind.
Maar zat te denken en nog niet gezocht om zoiets te doen zoals met die grotere auto's zodat beide opgehangen kunnen worden.
Ga eens zoeken of iemand zoiets al gedaan heeft en anders kijken of het met zo'n zelfde constructie kan zoals die sportauto's.
Ik zie wel van die plexi cases met een achtergrond voor heel duur, maar dan is het wel weer neerzetten.
Maar zat te denken en nog niet gezocht om zoiets te doen zoals met die grotere auto's zodat beide opgehangen kunnen worden.
Ga eens zoeken of iemand zoiets al gedaan heeft en anders kijken of het met zo'n zelfde constructie kan zoals die sportauto's.
Ik zie wel van die plexi cases met een achtergrond voor heel duur, maar dan is het wel weer neerzetten.
[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 06-05-2026 10:45 ]
Altijd weer die plakkende handen, het moest verboden worden.SomerenV schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:37:
Gisteren kwam ik tijdens 't werk in een dorp met een Intertoys dus even naar binnen geschoten en dit setje gescoord:
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Een afbeelding van de nieuwe 1:8 supercar ser is gelekt:

Beetje teleurgesteld dat hety weer donker blauw is en niet dark brown. Aan de andere kant, het ziet er wel goed uit zo. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van die flex axles aan de spatborden. Ziet er als een MOC van 10 jaar geleden uit. Erg jammer.

Beetje teleurgesteld dat hety weer donker blauw is en niet dark brown. Aan de andere kant, het ziet er wel goed uit zo. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van die flex axles aan de spatborden. Ziet er als een MOC van 10 jaar geleden uit. Erg jammer.
[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 06-05-2026 11:48 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
zou dan wel eerste plaatje zijn van AI wat klopt (9/10x zijn het verzonnen blokjes, wat ik hier zie, lijkt het allemaal ligitiem lego)AppieNL schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:29:
@zonoskar is blijkbaar AI plaatje, curved panels kloppen bijvoorbeeld niet of anders het bovenste 3x11 (of AI 2X11) paneel in de deur met maar 2 pingaten.
De velgen lijken van de Bugatti 42083 te komen. En als ik kijk naar het verleden: De Porsche. Mclaren, Bugatti en Ferrari zijn (volgens mij) altijd de reference kleuren gebruikt.zonoskar schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:47:
Een afbeelding van de nieuwe 1:8 supercar ser is gelekt:
[Afbeelding]
Beetje teleurgesteld dat hety weer donker blauw is en niet dark brown. Aan de andere kant, het ziet er wel goed uit zo. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van die flex axles aan de spatborden. Ziet er als een MOC van 10 jaar geleden uit. Erg jammer.
Dus dark brown is misschien nog steeds een optie
Die is er toch met 2 pinholes? https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=62531#T=CAppieNL schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:29:
@zonoskar is blijkbaar AI plaatje, curved panels kloppen bijvoorbeeld niet of anders het bovenste 3x11 (of AI 2X11) paneel in de deur met maar 2 pingaten.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dit dus, de velgen zijn van de Bugatti en Lego gaat never/nooit een 1:8 supercar uitbrengen met de verkeerde velgen!small2 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:27:
[...]
De velgen lijken van de Bugatti 42083 te komen. En als ik kijk naar het verleden: De Porsche. Mclaren, Bugatti en Ferrari zijn (volgens mij) altijd de reference kleuren gebruikt.
Dus dark brown is misschien nog steeds een optie
Die is curved, die op 't plaatje is recht:zonoskar schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:43:
[...]
Die is er toch met 2 pinholes? https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=62531#T=C
[Afbeelding]
En voor zover ik weet is dit idd geen bestaand onderdeel, tenzij dit een nieuwe is/wordt
[ Voor 7% gewijzigd door RubjeMazter op 06-05-2026 14:35 ]
Toch alvast even gespiekt bij Citysparow schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:14:
Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn: de adventscalenders voor dit jaar:
[Afbeelding]
Zie voor meer info:
https://www.stonewars.de/news/lego-adventskalender-2026/
De Marvel kalender met Wolverine en Dr Doom gaat er komen. En in de city is de nieuwe elf wel erg leuk en ook de baby rendier en de duif.
Lijkt erop dat er dit keer geen Harry Potter calendar verschijnt?
spoiler:
Ze stappen dit jaar weer een beetje af van het thema van de afgelopen twee jaren, met een wat meer fantasie-thema (Santa’s workshop). Beetje verwarrend dat er nu twee kerstmannen in lijken te zitten, ééntje in “workshop” stijl en een ‘normale’ Kerstman op de laatste dag.
Bij de vorige kalenders zaten minifigs met kersttruien, leuk om je winter village mee te bevolken. Dit jaar zit er nog maar één in, wel een hele leuke (sneeuwman) maar ik denk niet dat ik de kalender weer ga halen dit jaar. De rest van de minifigs en builds interesseert me niet zo veel (en verder ook prima om een jaar te skippen)
scintillating
En toch is het nep. Zoals @RubjeMazter al zei dat paneel bestaat niet en zelfs als het gaat om een nieuw onderdeel, waarom de oude niet gebruiken als eronder een liftarm zit wat het effectief weer een 3x11 paneel maakt.himlims_ schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:52:
[...]
zou dan wel eerste plaatje zijn van AI wat klopt (9/10x zijn het verzonnen blokjes, wat ik hier zie, lijkt het allemaal ligitiem lego)
:strip_exif()/f/image/4oXq9MMyKhGZYin4S0tqjwP9.jpg?f=fotoalbum_large)
Het paneel bij de koplamp is nep. Tuurlijk het kan een nieuw onderdeel zijn, maar het onderdeel roept bij mij wel vragen op. Waarom is er verbindingspunt onder richting het 2x5 baby paneel terwijl er ook een "typische Lego inkeping" zit boven dat verbindingspunt om een pin in te doen? Zwakke plek. Zo'n zelfde zwakke plek zit achter bij datzelfde paneel (richting de band). Oogt erg flimsy daar.
Het tweede cirkeltje in de deur moet denk ik een 3x2 curved paneel zijn, maar lijkt boven 2 pingaten te de hebben met de liftarm erboven (hoort 1 te zijn) en het paneel heeft een pingat rechtsonder gekregen wat er niet is bij Lego (OF... het is een sticker/print?
En zoals @small2 en @chrisO al hadden gezegd: Bugatti velgen. Gigantische red flag. De velgen worden dusver niet recycled tussen de 1:8 auto's en Koenigsegg wil vast niet de afdankertjes van Bugatti
Waarom deze waarschijnlijk zo goed lijkt op het eerste gezicht, is omdat het waarschijnlijk een MOC is en een beetje is aangepast. Of iemand heeft goed zijn best gedaan, maar het is gewoon nep.
Daarbij denk ik ook niet dat LEGO dit zou toelaten, dit steekt voor mij te veel uit ofzo... niet mooi in elk gevalAppieNL schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:25:
[...]
En toch is het nep. Zoals @RubjeMazter al zei dat paneel bestaat niet en zelfs als het gaat om een nieuw onderdeel, waarom de oude niet gebruiken als eronder een liftarm zit wat het effectief weer een 3x11 paneel maakt.
[Afbeelding]
Het paneel bij de koplamp is nep. Tuurlijk het kan een nieuw onderdeel zijn, maar het onderdeel roept bij mij wel vragen op. Waarom is er verbindingspunt onder richting het 2x5 baby paneel terwijl er ook een "typische Lego inkeping" zit boven dat verbindingspunt om een pin in te doen? Zwakke plek. Zo'n zelfde zwakke plek zit achter bij datzelfde paneel (richting de band). Oogt erg flimsy daar.
Het tweede cirkeltje in de deur moet denk ik een 3x2 curved paneel zijn, maar lijkt boven 2 pingaten te de hebben met de liftarm erboven (hoort 1 te zijn) en het paneel heeft een pingat rechtsonder gekregen wat er niet is bij Lego (OF... het is een sticker/print?)
En zoals @small2 en @chrisO al hadden gezegd: Bugatti velgen. Gigantische red flag. De velgen worden dusver niet recycled tussen de 1:8 auto's en Koenigsegg wil vast niet de afdankertjes van Bugatti![]()
Waarom deze waarschijnlijk zo goed lijkt op het eerste gezicht, is omdat het waarschijnlijk een MOC is en een beetje is aangepast. Of iemand heeft goed zijn best gedaan, maar het is gewoon nep.
Youtuber DuckBricks is op bezoek geweest bij youtuber Brick_Crafts.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik ga ook maar eens een poging wagen bij de MOC Challenge:
"Tweakers Lego MOC Challenge 40 - Mei & juni 2026"
Uiteraard eerst maar eens volgens het boekje bouwen om te kijken en een beeld te krijgen welke onderdelen er zijn.
"Tweakers Lego MOC Challenge 40 - Mei & juni 2026"
Uiteraard eerst maar eens volgens het boekje bouwen om te kijken en een beeld te krijgen welke onderdelen er zijn.
Er was rond release wat controverse dat het nieuwe modular building te veel leek op oudere gebouwen.
Nu is 11371 in de aanbieding bij Intertoys van €249,99 voor €199,99 dus dacht ik “dan koop ik hem nu alsnog”
Ziet mijn dochtertje van 7 mij bestellen, zegt ze “die hebben we toch al”.
Ontkennen kan niet meer, de gelijkenis is bevestigd 😂
Nu is 11371 in de aanbieding bij Intertoys van €249,99 voor €199,99 dus dacht ik “dan koop ik hem nu alsnog”
Ziet mijn dochtertje van 7 mij bestellen, zegt ze “die hebben we toch al”.
Ontkennen kan niet meer, de gelijkenis is bevestigd 😂
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 08-05-2026 09:00 ]
Live, Laugh, Toaster bath.
@SomerenV misschien ook wel een idee om het daar op kantoor te leggen. Dan weet je collega de volgende keer ook dat het zeker weten niet voor je zoontje is.
Ik werk niet op een kantoor dus dat gaat moeilijk. Mijn werkplek is meestal een bakwagenDaniel. schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:13:
[...]
@SomerenV misschien ook wel een idee om het daar op kantoor te leggen. Dan weet je collega de volgende keer ook dat het zeker weten niet voor je zoontje is.
:strip_exif()/f/image/9POZkD7C9dUwemX2uEEFiH3K.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier staan ze op het moment hier.
[ Voor 35% gewijzigd door SomerenV op 08-05-2026 11:47 ]
Oeps .. na dit bericht klikte mijn hand zomaar op “In winkelmandje” 😅Donstil schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:58:
Er was rond release wat controverse dat het nieuwe modular building te veel leek op oudere gebouwen.
Nu is 11371 in de aanbieding bij Intertoys van €249,99 voor €199,99 dus dacht ik “dan koop ik hem nu alsnog”
Ziet mijn dochtertje van 7 mij bestellen, zegt ze “die hebben we toch al”.
Ontkennen kan niet meer, de gelijkenis is bevestigd 😂
In This House We Narrate the Dog's Thoughts
Same day delivery?R3W schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 11:50:
[...]
Oeps .. na dit bericht klikte mijn hand zomaar op “In winkelmandje” 😅
[Afbeelding]
Niet dezelfde datum, wel binnen 24 uur. Was ik ook verbaasd over 😄
In This House We Narrate the Dog's Thoughts
Ben nu op Singapore Changi Airport en toevallig hebben ze hier ook een Lego Store. Even wezen kijken uiteraard, niet van plan iets te kopen maar toen zag ik de Black Pearl, oké vooruit Jack Sparrows Pirate Ship, in de aanbieding. Omgerekend 231 euro.
Die kon ik niet laten staan natuurlijk. Nu hopen dat er nog ruimte is in de bagagebakken want het is een flinke doos
Die kon ik niet laten staan natuurlijk. Nu hopen dat er nog ruimte is in de bagagebakken want het is een flinke doos
Singapore Airlines heeft meestal wel plek voor dat soort impulsaankopen, kan ik uit ervaring zeggenTinusXIII schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:32:
Ben nu op Singapore Changi Airport en toevallig hebben ze hier ook een Lego Store. Even wezen kijken uiteraard, niet van plan iets te kopen maar toen zag ik de Black Pearl, oké vooruit Jack Sparrows Pirate Ship, in de aanbieding. Omgerekend 231 euro.
Die kon ik niet laten staan natuurlijk. Nu hopen dat er nog ruimte is in de bagagebakken want het is een flinke doos
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Weet iemand hier goeie displays voor mini figs? Ik kom Wicked Bricks tegen maar erg veel geld (200+) voor een stukje plexiglas
Gefeliciteerd.SpeedyNick schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 13:21:
Nou, ik kan voorlopig ook weer even voort, toch fijn dat jarig zijn😆
die JP-jeep vind ik ook wel erg leuk.
Toppe schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:47:
Weet iemand hier goeie displays voor mini figs? Ik kom Wicked Bricks tegen maar erg veel geld (200+) voor een stukje plexiglas
Deze staat nog op mijn wensenlijstje….
In This House We Narrate the Dog's Thoughts
Mooi. Maar ik zoek eigenlijke 3 losse voor de Disney sets. Heb nu een doos van temu ofzo (zat er bij) en is wel praktisch.R3W schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:11:
[...]
[Afbeelding] Deze staat nog op mijn wensenlijstje….
Zijn dat studs uit hout gefreesd? Kan me niet voorstellen dat vergelijkbare precisie gemaakt wordt. Los van eventuele externe invloed op werking van hout. Maar kan het mis hebben, is wel een van mooier figure-display die gezien heb.R3W schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:11:
[...]
[Afbeelding] Deze staat nog op mijn wensenlijstje….
Grenen op een CNC, moet goed gaanhimlims_ schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:03:
[...]
Zijn dat studs uit hout gefreesd? Kan me niet voorstellen dat vergelijkbare precisie gemaakt wordt. Los van eventuele externe invloed op werking van hout. Maar kan het mis hebben, is wel een van mooier figure-display die gezien heb.
Wij hebben deze, daar zijn we erg blij mee..Toppe schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:47:
Weet iemand hier goeie displays voor mini figs? Ik kom Wicked Bricks tegen maar erg veel geld (200+) voor een stukje plexiglas
https://www.smythstoys.com/nl/nl-nl/speelgoed/bouwspeelgoed/build-it/vitrinekast-voor-minifiguren-met-5-niveaus-en-ledverlichting/p/220532
Kunnen echt veel minifigs in, veel meer dan de 80 dat zij zeggen op de doos. We hebben twee rijen achter elkaar, 2e rij met een zwarte brick verhoogd, zodat ze beter zichtbaar zijn.
Buren vonden ze allemaal erg mooi, inmiddels hebben 3 andere het ook gekocht..
Blacked BrickToppe schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:47:
Weet iemand hier goeie displays voor mini figs? Ik kom Wicked Bricks tegen maar erg veel geld (200+) voor een stukje plexiglas
Zie ook topic post van een tijdje terug van mij.
Ik kan onderschrijven dat deze wel goed is, ik heb hem zelf ook. Er bestaan vast betere. Zo vind ik dat sommige van de plates wat krap zitten en de verlichting zit er wat slordig ingelijmd. Maar dat zijn details die je alleen opvallen als je er een vergrootglas oplegt en voor € 30 is dit gewoon dikke prima.iketot schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:36:
[...]
Wij hebben deze, daar zijn we erg blij mee..
https://www.smythstoys.com/nl/nl-nl/speelgoed/bouwspeelgoed/build-it/vitrinekast-voor-minifiguren-met-5-niveaus-en-ledverlichting/p/220532
Kunnen echt veel minifigs in, veel meer dan de 80 dat zij zeggen op de doos. We hebben twee rijen achter elkaar, 2e rij met een zwarte brick verhoogd, zodat ze beter zichtbaar zijn.
Buren vonden ze allemaal erg mooi, inmiddels hebben 3 andere het ook gekocht..
Precies, voor die 30 euro is het meer dan prima. Je schuift immers niet de hele tijd met de plates, dus als t eenmaal gevuld is, is het een dikke prima 🙂Kerngezond schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:44:
[...]
Ik kan onderschrijven dat deze wel goed is, ik heb hem zelf ook. Er bestaan vast betere. Zo vind ik dat sommige van de plates wat krap zitten en de verlichting zit er wat slordig ingelijmd. Maar dat zijn details die je alleen opvallen als je er een vergrootglas oplegt en voor € 30 is dit gewoon dikke prima.
Deze idd prima, maar niet de minifigs rechtstreeks op de noppen zetten. Maar eerst een minifig plaatje eronder.iketot schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:36:
[...]
Wij hebben deze, daar zijn we erg blij mee..
https://www.smythstoys.com/nl/nl-nl/speelgoed/bouwspeelgoed/build-it/vitrinekast-voor-minifiguren-met-5-niveaus-en-ledverlichting/p/220532
Kunnen echt veel minifigs in, veel meer dan de 80 dat zij zeggen op de doos. We hebben twee rijen achter elkaar, 2e rij met een zwarte brick verhoogd, zodat ze beter zichtbaar zijn.
Buren vonden ze allemaal erg mooi, inmiddels hebben 3 andere het ook gekocht..
Is dat nodig? Ik heb alle “neppe” plates vervangen door los aangekochte van LEGO, maar dat was vooral omdat ik zelf een beetje een puritein ben.JBplap schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:03:
[...]
Deze idd prima, maar niet de minifigs rechtstreeks op de noppen zetten. Maar eerst een minifig plaatje eronder.
Die waren overigens alles bij elkaar ongeveer even duur als het hele kastje.
Nog even gekeken, het zijn ‘gewoon’ LEGO plates er op gemonteerdhimlims_ schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:03:
[...]
Zijn dat studs uit hout gefreesd? Kan me niet voorstellen dat vergelijkbare precisie gemaakt wordt. Los van eventuele externe invloed op werking van hout. Maar kan het mis hebben, is wel een van mooier figure-display die gezien heb.
Dan geeft mijn telefoon vertekend beeld. Meennechtniets aan nerven en kleur verloop te zien.Toppe schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:57:
[...]
Nog even gekeken, het zijn ‘gewoon’ LEGO plates er op gemonteerd
Goede toevoeging, maar ik mis wel het "waarom"?JBplap schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:03:
[...]
Deze idd prima, maar niet de minifigs rechtstreeks op de noppen zetten. Maar eerst een minifig plaatje eronder.
Trekt de plaat anders krom?
Is de klemkracht minder?
Lijnt het mooier uit oid?
Je tip roept vragen op
De maat van de noppen kan net te groot zijn en op termijn de benen van je minifig scheuren.davidov schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:28:
[...]
Goede toevoeging, maar ik mis wel het "waarom"?
Trekt de plaat anders krom?
Is de klemkracht minder?
Lijnt het mooier uit oid?
Je tip roept vragen op
Beetje zonde als je dure minifig opeens veel minder waard is door een besparing van een paar cent op een echte Lego plate.
Dit gebeurt alleen ook met echte LEGO. Genoeg posts op Reddit van mensen waarbij beentjes of torsos opeens een scheurtje hebben. Hier ook met een CMF-poppetje dat na een paar maanden opeens een scheur in de torso had. Is niet mee gespeeld en heeft altijd op één plek gestaan. Ook niet in aanraking gekomen met essential oils of luchtverfrissers ofzo. Volgens mij is de beste en meest veilige manier om een minifig te plaatsen op een 1x2 panel met een tussenschotje. Part 93095. Maar het is ook vrij bizar dat dat nodig lijkt te zijn.JBplap schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:43:
[...]
De maat van de noppen kan net te groot zijn en op termijn de benen van je minifig scheuren.
Beetje zonde als je dure minifig opeens veel minder waard is door een besparing van een paar cent op een echte Lego plate.
[Afbeelding]
Vorig jaar heb ik al eens mijn voortgang gepost van een MOC van Wyrms Crossing (Baldurs Gate), vorige week heb ik hem eindelijk afgerond. Zeker voor de liefhebbers van het spel een aanrader, maar verder ook gewoon een leuke en goede build, deze MOC zit gewoon heel goed in elkaar. Hij staat nu prominent in mijn thuiskantoor op de kast.
:strip_exif()/f/image/Gmg5TdlC2knP9kLvNwIhQAFl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W5RU66sWeqkxzGYuq6JZ4Lwo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wysR4B0oRfWqMtYLzYGZOZda.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gmg5TdlC2knP9kLvNwIhQAFl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W5RU66sWeqkxzGYuq6JZ4Lwo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wysR4B0oRfWqMtYLzYGZOZda.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:no_upscale():strip_exif()/f/image/QFwY1urWtLM1UO40quWfIBUx.webp?f=user_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/v7Pa5VqhXMrdvBKkFHig4XLa.webp?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/qPtaeVrnnKtmpjUOmVVEyr8Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xx6ykRdaprOjGzWpVa7oFdEx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kkbz9EFtgxpb7VshOCkPkt46.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zv3pYoggvcvIk1aCmgUhyfAW.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/8VSiogCQx7GUy4flCPhGWfR9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/42U5ppg0J7BCYQAP69760wPT.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wPRSTvcW4rwGjgZQod9j5D8y.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RX9O1KgMopoTdfMMUKZgnDsc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qRPh6Ss8KYheLFQ92wgkC05O.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fWw48YmVVnVjxWgvwhfi6SkN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XtuIVRgL6QqeK4UEmeI87qkl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/e2S7IGA1Txid4DF3QebUWELQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gOJ1Eq64BNhZSRnHzjpGNi7N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GER5s4BRh1NBQhBhQ5dGExSD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HzXfjzNhqCkYtJkWeBIP7oJR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lYkUsr0ADNTw7VZbQienCCza.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xwbTI9mxaxw38iDDlKAyhAIB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hcLpQ5NMJSyW3q3tAkrPsyWl.jpg?f=fotoalbum_large)