Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 146 147 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:31
ThaRoof schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:19:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je met 31.5x31.5 uit komt.
Ik heb van een plak van 4 baseplates 1 rij studs bovenaan en 1 rij studs aan de zijkant afgesneden waardoor het OK-ish past in de lijst. Dat zou per saldo dezelfde maatvoering moeten zijn (63x63 voor 4 plates).
Ik ervaar wel dat de plates nog een beetje te veel schuiven als ik ze niet vastplak.

[Afbeelding]
Dat hoop ik een beetje te vermijden inderdaad. 50 cm is inderdaad 62,5 studs, Ik hoop dat is 4 mm erin kan masseren, waardoor het strak zit.

Hoe heb jij ze trouwens vastgemaakt? Ik merk dat met 1 plate dikte, de wielen (te) strak tegen de baseplate komt en een beetje buigt. Gebruik nu daarom 2 plates

[ Voor 5% gewijzigd door small2 op 05-11-2025 13:39 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:40

Mad-Matt

TheDoctor#2181

small2 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:43:
[...]

Dat klopt, ze zijn nu 31,5 bij 31,5 studs. Partij Jumpers en stenen die je niet meer gaat gebruiken (in mijn geval oranje 6x4 plates), scherp Stanleymes ertegen aan en snijden maar. Misschien dat ze nog iets korter moeten naar 31 bij 31, maar iets extra's afsnijden is makkelijker dan weer iets erop plakken.
[...]

Lijsten zijn ook te krijgen in 50x50 inderdaad. De kleintjes staan bij mij nu nog op het tv-meubel, maar misschien dat ik die ook wel in een lijst doe.
Als je wil kan ik je m'n achtergrondje sturen voor de kleintjes, ik heb deze een tijd terug gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hR01c1FT/6a1807bf-76e1-42ca-8539-02a3f523320f.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:00
small2 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:57:
Er komt nog een Ikea Sannahed lijst omheen. Nu nog uitvogelen of en hoe er verlichting in kan komen.
De rode achterverlichting op elke auto, en die dan aan kunnen sturen (arduino/raspberry pi) zodat je binair de tijd kan weergeven.

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:18
Work in progress:
[Afbeelding]

Eindelijk wat tijd om er elke avond 1 te maken. Voorvleugel instructies kan ik ondertussen wel dromen :+

Er komt nog een Ikea Sannahed lijst omheen. Nu nog uitvogelen of en hoe er verlichting in kan komen.
Leuk gedaan vooral ook het Formule 1 Logo!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Work in progress:
[Afbeelding]

Eindelijk wat tijd om er elke avond 1 te maken. Voorvleugel instructies kan ik ondertussen wel dromen :+

het ontwerp van dat F1 logo ga ik van je jatten :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• small2
himlims_ schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:32:
[...]

het ontwerp van dat F1 logo ga ik van je jatten :+
Zelfde gedaan hoor :9
https://rebrickable.com/m...ns-display-frame/#details

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14

Pierre

Van nature lui!

Work in progress:
[Afbeelding]

Hoe monteer je ze op de base? als ik vragen mag.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:49
Geweldig concept, maar ik ben hopelijk niet de enige die het slecht trekt dat de "F" en de "1" niet even schuin zijn zoals in het echte logo. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5138RzIJ6_UBMPudmiLvKvHHyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jUpGddi6bPFXqr9226LOfWhE.png?f=fotoalbum_large
Of zou het expres zijn omdat die geen copyright rechtzaak van de F1 aan z'n broek wilde? :D

• small2
Pierre schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:45:
[...]

Hoe monteer je ze op de base? als ik vragen mag.
Hoe bedoel je? Onder de auto's zitten nog antistuds, waardoor je ze makkelijk op de baseplates kan krijgen met wat platen. Voor in de lijst hoop ik dat frictie genoeg is, anders waarschijnlijk secondelijm op de baseplates en deze vastzetten op de achterkant van de lijst.
AppieNL schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:28:
[...]

Geweldig concept, maar ik ben hopelijk niet de enige die het slecht trekt dat de "F" en de "1" niet even schuin zijn zoals in het echte logo. [Afbeelding]
Of zou het expres zijn omdat die geen copyright rechtzaak van de F1 aan z'n broek wilde? :D
Het blijft Lego ;) . De 45 graden hoek aan de linkerkant is inderdaad te scherp. Misschien dat ik later nog wat ga proberen. Voor nu is het beter dan alleen een wit vlak.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14

Pierre

Van nature lui!

small2 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:56:
[...]

Hoe bedoel je? Onder de auto's zitten nog antistuds, waardoor je ze makkelijk op de baseplates kan krijgen met wat platen. Voor in de lijst hoop ik dat frictie genoeg is, anders waarschijnlijk secondelijm op de baseplates en deze vastzetten op de achterkant van de lijst.
Deze zag ik net hier Viper_4111 in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"
Ik heb ze net even gekocht (leuk voor de donkere winteravonden) deze lijst ga ik ook kopen en aan een vriend vragen of hij de 3D dingen wil printen voor me.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Voor de geinteresseerden. Vandaag om 1815 livestream door Lego rondom Black Friday en de officiele aankondiging van Lego Star Trek Enterprise :).

https://www.lego.com/en-n...lOwbHM-3631777-1513442-10
Pagina: 1 ... 146 147 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .