Toch nog een laatste en aanvullende vraag:
Bericht van DeGiro:
"Voor uw belastingaangifte kunt u voor het op te geven saldo van uw flatexDEGIRO bankrekening uitgaan van het bedrag dat vermeld is op de flatex bijlage (laatste pagina van het jaaroverzicht).
Als dat bedrag afwijkt van het bedrag aan Cash & Cash Fund dat is opgenomen in het portefeuilleoverzicht, dan kunt u het verschil in uw belastingaangifte aangeven als saldo van uw DEGIRO beleggingsrekening. Dit verschil kan positief of negatief zijn.
In totaal hoeft u voor uw bij DEGIRO aangehouden bezittingen niet meer aan te geven dan het totaalbedrag van uw portefeuilleoverzicht."
Stel:
De volgende zinsnede is in mijn account een waarde van 100euro;
"Voor uw belastingaangifte kunt u voor het op te geven saldo van uw flatexDEGIRO bankrekening uitgaan van het bedrag dat vermeld is op de flatex bijlage (laatste pagina van het jaaroverzicht)."
De volgende zin heeft het deel Cash & Fund een waarde van 300euro en de aandelen portefeuille heeft een waarde van 50euro;
"Als dat bedrag afwijkt van het bedrag aan Cash & Cash Fund dat is opgenomen in het portefeuilleoverzicht, dan kunt u het verschil in uw belastingaangifte aangeven als saldo van uw DEGIRO beleggingsrekening. Dit verschil kan positief of negatief zijn."
Hamvraag, wat is dan mijn totaalbedrag van het portefeuilleoverzicht?
"In totaal hoeft u voor uw bij DEGIRO aangehouden bezittingen niet meer aan te geven dan het totaalbedrag van uw portefeuilleoverzicht."
Optie 1:
300+50 = 350euro portefeuillewaarde
100 = saldo bankrekening
Deze waardes dien ik in te vullen.
Optie 2:
300+50-100 = 250euro portefeuillewaarde
100 = saldo bankrekening
Deze waardes dien ik in te vullen.
[
Voor 12% gewijzigd door
BaBoK op 28-04-2024 11:29
]