Beetje off topic, maar toevallig net een nieuwe controller voor mijn pc gekocht, en dat maakte dat ik het toch wel jammer vind dat controllers niet gewoon zomaar de draadloze connectie voor Xbox kunnen ondersteunen (licentie issue meen ik). Heb de Gamesir cyclone 2 gekocht voor 65 euro met een dock om op te laden, draadloze dongel, en dat ding is geweldig... Zeg ik als iemand met drie elite controllers hier rond slingerend. Maar ja, dat ding werkt overal op, maar niet op Xbox en PlayStation (wel op switch want dat is nou net één punt waar Nintendo minder moeilijk doet

). De opvolger van hall effect voor de sticks, triggerstops met echte microswitch schakelaars wat echt goed voelt, prima face en back buttons... En rgb maar dat kan ook uit

Enige wat ik mis ten opzichte van de elite is het wisselen van de sticks en instellen van weerstand (maar eerlijk gezegd deed ik daar nooit meer wat mee) en twee back buttons ipv 4 (maar heb er ook altijd maar twee op de elite gehad want met 4 werd het me te vol achterop).
Ik ben altijd fan geweest van de elite controllers maar omdat de draadloze connectie de laatste tijd weer kuren had en ik maar bedraad was gaan spelen, toch maar eens een andere geprobeerd... Doet je toch afvragen waarom Microsoft het voor 2-3 keer zoveel geld niet voor elkaar krijgt om zo'n goed product neer te zetten. Ik weet niet hoeveel het uiteindelijk echt uitmaakt, maar voor mij toch weer een punt tegen Xbox (vs pc). Nou heb ik me niet echt verdiept in controllers die wel draadloos op de Xbox werken, maar diverse roundup videos gezien en nergens wordt Xbox genoemd. Ik denk dat dat toch ook een punt is waar het verlies aan marktaandeel pijn gaat doen, want het maakt het minder interessant om controllers voor te maken.
Het zou misschien geen slecht idee zijn voor Microsoft om het protocol gewoon open te gooien voor 3rd party controllers... Maar zou me ook niks verbazen als ze daar stiekem toch gewoon nog te veel voor aan de controllers verdienen.