Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 10:33
Stalker 2 gisteren eens geprobeerd op de X. Uurtje gespeeld, lijkt wel goed te draaien in performance maar denk toch dat ik deze op PC ga spelen. Shooters met een controller gaat me nog steeds niet goed af. Werd op een gegeven moment aangevallen door 3 of 4 honden en mijn aim snelheid kon gewoon niet mee met de bewegingen van die honden. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:19
uchiha tijntje schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:23:
[...]

Die is niet aangekondigd voor GP maar flink aantal wel.

[Afbeelding]

En voor je dochtertje wil je hem vast wel kopen ;)
Balatro stond er gisteravond al op iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Xgar schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:40:
[...]

Balatro stond er gisteravond al op iig.
Klopt. Die heb ik dan ook zojuist geïnstalleerd en even gespeeld om te kijken of de hype het een beetje waard is. Ben nog niet overtuigd :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Fable is naar 2026 geschoven :) Gok een goede keuze als ze ook maar enigszins in het vaarwater zouden zitten van GTA. Denk dat we een mager najaar krijgen met grote releases.

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-02-2025 18:02 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:01:

Fable is naar 2026 geschoven :) Gok een goede keuze als ze ook maar enigszins in het vaarwater zouden zitten van GTA.
Denk dat de kans juist groter is dat ze dan in het vaarwater zitten van GTA. Al vraag ik me af hoeveel het uitmaakt. Fable is Gamepass en toch een totaal ander soort game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:36:
[...]

Denk dat de kans juist groter is dat ze dan in het vaarwater zitten van GTA. Al vraag ik me af hoeveel het uitmaakt. Fable is Gamepass en toch een totaal ander soort game.
Volgens geruchten was de verwachte release van Fable december 25. Als GTA in 2025 komt wil je ervoor zitten en niet er relatief dicht na. En denk dat GTA helaas zo groot is dat alle genres er “last” van gaan hebben :)

Maar wellicht hebben ze gewoon meer tijd nodig en heeft het niets met gta te maken :P

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-02-2025 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:55:
[...]

Volgens geruchten was de verwachte release van Fable december 25. Als GTA in 2025 komt wil je ervoor zitten en niet er relatief dicht na. En denk dat GTA helaas zo groot is dat alle genres er “last” van gaan hebben :)
Ik zie GTA niet in 25 uitkomen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:19
Ha all, ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik zit er al een hele tijd over na te denken om een nieuwe game console te kopen. Regelmatig check ik dan ook dit Xbox topic en denk ik: wow, wat komt er zoveel moois aan voor Xbox. Al vind ik het met de koerswijziging van Microsoft nu ook lastiger worden. Ik heb nu een PS4, al speel ik daar vrij weinig meer op.

Vroeger heb ik van mijn vroegere spaargeld een OG Xbox gekocht met Halo, Fable, Knights of the Old Republic etc. Wat mij aanspreekt aan Xbox nu zijn de (komende) releases zoals Avowed, Fable, Clockwork Revolution, en uiteraard Game Pass. Een goede vriend van mij heeft echter een PS5, en de Switch 2 wil ik sowieso halen waar er daarnaast dus eigenlijk nog maar ruimte is voor 1 andere console.

Maar met het huidige beleid van Microsoft vraag ik me af of een Xbox console nog wel "handig" is om te kopen aangezien alle 'exclusives' straks ook op PS5 komen. Zelf voel ik echter meer enthousiasme bij een Series X (of S) console, al worden er ook nauwelijks meer disc games voor Xbox verkocht. Zit je daar weer mee..

Kortom, wat zouden jullie aanraden voor een casual gamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33
EdwardK123 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:52:
Ha all, ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik zit er al een hele tijd over na te denken om een nieuwe game console te kopen. Regelmatig check ik dan ook dit Xbox topic en denk ik: wow, wat komt er zoveel moois aan voor Xbox. Al vind ik het met de koerswijziging van Microsoft nu ook lastiger worden. Ik heb nu een PS4, al speel ik daar vrij weinig meer op.

Vroeger heb ik van mijn vroegere spaargeld een OG Xbox gekocht met Halo, Fable, Knights of the Old Republic etc. Wat mij aanspreekt aan Xbox nu zijn de (komende) releases zoals Avowed, Fable, Clockwork Revolution, en uiteraard Game Pass. Een goede vriend van mij heeft echter een PS5, en de Switch 2 wil ik sowieso halen waar er daarnaast dus eigenlijk nog maar ruimte is voor 1 andere console.

Maar met het huidige beleid van Microsoft vraag ik me af of een Xbox console nog wel "handig" is om te kopen aangezien alle 'exclusives' straks ook op PS5 komen. Zelf voel ik echter meer enthousiasme bij een Series X (of S) console, al worden er ook nauwelijks meer disc games voor Xbox verkocht. Zit je daar weer mee..

Ik zou vooral kijken naar de games die je tof vind om te spelen.
De meeste games zijn op alle platformen te spelen, dus zal de keuze vooral vallen op de (tijdelijke) exclusives zoals Avowed & Fable. En de controller natuurlijk, zelf vind ik de Xbox controller fijner in de hand liggen, maar dat is vooral smaak.

Zelf heb ik onlangs nog een PS5 aangeschaft, omdat ik God of War, Spiderman en Horizon Zero Dawn wilde spelen.

Gamepass is wel echt heel goed, vind ik, in het MS ecosysteem. Heb nu ook PS+ Premium, vergelijkbaar, maar voelt toch minder volwassen aan. Echter, het kost wel weer ~10 euro per maand, dus dat is best veel voor een casual gamer (vind ik tenminste).

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:29

Ook ik ben casual gamer.
Daarom heb ik juist voor de Xbox gekozen (Series S) i.c.m. met Gamepass
1x in de zoveel tijd koop ik een game in de aanbieding, Verder gebruik ik gamepass.
Ik vind lang niet alle games leuk, Met gamepass is het gewoon downloaden (of spelen via cloud)
Is het niks pleur ik hem er weer af en download ik weer een andere game.
Elke maand komen er weer nieuwe games bij dus je kunt altijd war nieuws proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
uchiha tijntje schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:23:
[...]

Die is niet aangekondigd voor GP maar flink aantal wel.

[Afbeelding]

En voor je dochtertje wil je hem vast wel kopen ;)
Balatro! Tijdje terug op de PS5 gekocht. Dat is echt enorm verslavend.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Jan_V schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:17:
[...]

Ik zou vooral kijken naar de games die je tof vind om te spelen.
De meeste games zijn op alle platformen te spelen, dus zal de keuze vooral vallen op de (tijdelijke) exclusives zoals Avowed & Fable. En de controller natuurlijk, zelf vind ik de Xbox controller fijner in de hand liggen, maar dat is vooral smaak.

Zelf heb ik onlangs nog een PS5 aangeschaft, omdat ik God of War, Spiderman en Horizon Zero Dawn wilde spelen.

Gamepass is wel echt heel goed, vind ik, in het MS ecosysteem. Heb nu ook PS+ Premium, vergelijkbaar, maar voelt toch minder volwassen aan. Echter, het kost wel weer ~10 euro per maand, dus dat is best veel voor een casual gamer (vind ik tenminste).
Ik weet niet waarom PS+ premium minder volwassen is dan GPU. Het streamen uit de cloud werkt op PS+ een stuk beter dan via Xcloud. Veel betere kwaliteit ook. Zie dit item van Digital Foundry. Het aanbod qua third party games ligt behoorlijk in lijn. Het enige echt grote voordeel van GPU is dat first party games op day op GPU staan. Dat heeft wat mij betreft meer met het verdienmodel te maken dan de volwassenheid van de dienst.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:33

Je zit hier natuurlijk binnen het Xbox topic, maar ik zal proberen oprecht objectief te reageren :)

Ik heb alle huidige consoles staan (XSX, PS5 Slim en Switch). Ik vind de hardware én het OS van de XSX erg goed. Echt kwalitatief hoogwaardig. De console is stil (console zelf en discdrive), het OS is mooi en werkt goed. De controller vind ik ook fijner in de hand liggen dan die van de PS5, al heeft de 'rumble' van de PS5 controller wel voelbaar meer 'detail'. De adaptive triggers van de PS5 vind ik weinig toevoegen.

Game Pass is zeer uitgebreid, al vind ik het aanbod binnen PS Plus Extra ook echt goed. Verschil is wel dat best best wat nieuwe releases direct beschikbaar komen binnen GP Ultimate, dat is aan de Playstation kan minder het geval.

Wat fysieke games betreft merk ik weinig verschil met de PS5. Behalve dan de beschikbaarheid bij de grote retailers in de winkel. Daar is Xbox bijna uitgestorven. Maar in de webshops kun je nog altijd heel veel fysiek krijgen, net zoals op de PS5.

Wat betreft de toekomst van Xbox, tsja, daar is Xbox niet heel erg helder in. Ze gooien het heel erg op 'alles is een Xbox', maar de geruchten gaan nu toch weer dat na de XSX weer een nieuwe console zou komen. Ik moedig dat laatste enorm aan, want met de XSX hebben ze echt een pracht van een console op markt gebracht die niet altijd de waardering krijgt die het verdient.

Ik vind het Xbox ecosysteem dermate fijn dat ik er gewoon in blijf 'investeren' (lees: mijn geld aan besteden).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 23:33
Hulleman schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:38:
[...]

Ik weet niet waarom PS+ premium minder volwassen is dan GPU. Het streamen uit de cloud werkt op PS+ een stuk beter dan via Xcloud. Veel betere kwaliteit ook. Zie dit item van Digital Foundry. Het aanbod qua third party games ligt behoorlijk in lijn. Het enige echt grote voordeel van GPU is dat first party games op day op GPU staan. Dat heeft wat mij betreft meer met het verdienmodel te maken dan de volwassenheid van de dienst.
Oh, dat zou zeker kunnen hoor. Was zeker niet de bedoeling om te zeggen dat PS+ minder goed is.
Vind alleen GPU een fijnere ervaring bieden, maar dat zal vast en zeker persoonlijk zijn. Het is ook gelijk op al m'n apparaten beschikbaar, want niet een grote toegevoegde waarde is voor velen, maar wel handig.

Heb bij beide ook geen issues ondervonden met streaming van een game. Dat werkt heerlijk!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:19
Rossi46 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:28:
[...]

Je zit hier natuurlijk binnen het Xbox topic, maar ik zal proberen oprecht objectief te reageren :)

Ik heb alle huidige consoles staan (XSX, PS5 Slim en Switch). Ik vind de hardware én het OS van de XSX erg goed. Echt kwalitatief hoogwaardig. De console is stil (console zelf en discdrive), het OS is mooi en werkt goed. De controller vind ik ook fijner in de hand liggen dan die van de PS5, al heeft de 'rumble' van de PS5 controller wel voelbaar meer 'detail'. De adaptive triggers van de PS5 vind ik weinig toevoegen.

Game Pass is zeer uitgebreid, al vind ik het aanbod binnen PS Plus Extra ook echt goed. Verschil is wel dat best best wat nieuwe releases direct beschikbaar komen binnen GP Ultimate, dat is aan de Playstation kan minder het geval.

Wat fysieke games betreft merk ik weinig verschil met de PS5. Behalve dan de beschikbaarheid bij de grote retailers in de winkel. Daar is Xbox bijna uitgestorven. Maar in de webshops kun je nog altijd heel veel fysiek krijgen, net zoals op de PS5.

Wat betreft de toekomst van Xbox, tsja, daar is Xbox niet heel erg helder in. Ze gooien het heel erg op 'alles is een Xbox', maar de geruchten gaan nu toch weer dat na de XSX weer een nieuwe console zou komen. Ik moedig dat laatste enorm aan, want met de XSX hebben ze echt een pracht van een console op markt gebracht die niet altijd de waardering krijgt die het verdient.

Ik vind het Xbox ecosysteem dermate fijn dat ik er gewoon in blijf 'investeren' (lees: mijn geld aan besteden).
Dank voor je mooie uitgebreide antwoord! Ik heb zonet even op Game Pass gekeken wat er allemaal op staat, en dat is best wel wat! En fijn dat er nog meer dan genoeg game aanbod is.

Ik twijfel om voor de Series S of X te gaan. Zie nu een aantal advertenties voor de S en die trekken me toch wel aan, maar hoeveel performance mis ik als ik voor de S ga? Het voordeel van de X is dan weer dat ik mijn oude OG Xbox games erop zou kunnen spelen - wellicht toch leuk een keer. Ik heb een Full HD TV, 4K is dus niet per se nodig. Iets in mij zegt toch: doe gewoon de X, dan ben je gelijk weer klaar voor de komende 5-6 jaar en weet je zeker dat er goeie performance is voor de games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:37
Ik merk het verschil tussen S en X niet G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
EdwardK123 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:02:
[...]

Dank voor je mooie uitgebreide antwoord! Ik heb zonet even op Game Pass gekeken wat er allemaal op staat, en dat is best wel wat! En fijn dat er nog meer dan genoeg game aanbod is.

Ik twijfel om voor de Series S of X te gaan. Zie nu een aantal advertenties voor de S en die trekken me toch wel aan, maar hoeveel performance mis ik als ik voor de S ga? Het voordeel van de X is dan weer dat ik mijn oude OG Xbox games erop zou kunnen spelen - wellicht toch leuk een keer. Ik heb een Full HD TV, 4K is dus niet per se nodig. Iets in mij zegt toch: doe gewoon de X, dan ben je gelijk weer klaar voor de komende 5-6 jaar en weet je zeker dat er goeie performance is voor de games :)
Als je het geld kunt missen, zou ik voor de XSX gaan. De performance is gewoon een stuk beter, dat verschil detail zie je ook op een Full HD TV. En je hebt een discdrive, dat geeft je véél meer mogelijkheden om relatief goedkoop games aan te schaffen. Zo verdien je gaandeweg automatisch het prijsverschil tussen de XSX en XSS weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik zou kijken naar de games die je speelt en je keuze daarvan af laten hangen. Edit: gamepass ultimate is qua games beter gevuld dan bij playstation plus, maar neem daar in ook mee dat gamepass ultimate een stuk duurder is. Aan de andere kant, bij Sony moet je de first party games weer los aftikken, bij MS zitten ze in gamepass. Ik weet niet wat je voorkeur heeft qua games (zowel first party als third party). De 2e hands game markt van Playstation is veel levendiger dan voor de Xbox. Dus via marktplaats is de kans veel groter dat je voor de PS5 goedkoop een game op de kop kunt tikken die je graag wil dan voor de Xbox. Ook de third party games. Je moet voor jezelf wat zaken op een rij gaan zetten en dan tot een keuze komen.

Ik heb 2 jaar terug een XSX gekocht voor inderdaad 'al dat moois' wat voorbij komt voor de xbox en dan met name gamepass. Ook omdat MS Activision had gekocht kon gamepass wel eens heel interessant worden. 2 jaar later concludeer ik dat Xbox geen echte aanvulling is voor mijn gameplezier. Gegeven de koers van MS is voor mij ook reden om geen xbox meer te kopen de volgende generatie.

Qua hardware en OS vind ik de PS5 superieur aan de XSX, maar ook dat is weer persoonlijk. Ik zou dat ondergeschikt laten aan het game aanbod wat je graag wil spelen (en wat je daarvoor moet gaan betalen). De PS5 en XSX zijn heel gelijkwaardig qua hardware en ervaring.

[ Voor 48% gewijzigd door Hulleman op 26-02-2025 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
deryck schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:04:
Het verschil wordt wel steeds groter en groter. In veel games krijgt de Series S geen 60fps mode meer, de Series X wel. En het verschil in resolutie is wel echt enorm. Het verschil wordt in de toekomst ook alleen maar groter. De Series S is qua hardware heel beperkt. 1/3 van de GPU performance en fors minder RAM betekent dat veel sneller verdere concessies voor de Series S gedaan moeten worden. Dat is ook een reden dat een game als Black Myth Wukong überhaupt nog niet voor de Xbox is verschenen. Kan een ding zijn vanuit de ontwikkelaar, maar geeft wel aan dat de Series S niet zo'n toekomstbestendige aankoop is anno 2025.

[ Voor 55% gewijzigd door Hulleman op 26-02-2025 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Afgezien van performance, denk even goed na over de hoeveelheid opslagruimte die je denkt te gaan gebruiken.
500GB in de Series S is zo gevuld en dan zou ik mijn geld liever investeren in een krachtigere console met standaard 1TB opslag dan in een externe geheugenkaart.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hulleman schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:19:
[...]

De 2e hands game markt van Playstation is veel levendiger dan voor de Xbox. Dus via marktplaats is de kans veel groter dat je voor de PS5 goedkoop een game op de kop kunt tikken die je graag wil dan voor de Xbox. Ook de third party games. Je moet voor jezelf wat zaken op een rij gaan zetten en dan tot een keuze komen.
Dit is eigenlijk gewoon niet waar natuurlijk...

Uiteraard is de markt voor PS5 titels veel groter op MP, er worden ook veel meer PS5 titels verkocht. Maar de vraag óók veel groter (weer heel logisch natuurlijk).

Ik koop veel games gebruikt en heb nog nooit een probleem gehad om een goeie deal te maken op een Xbox game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Rossi46 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:05:
[...]

Uiteraard is de markt voor PS5 titels veel groter op MP, er worden ook veel meer PS5 titels verkocht. Maar de vraag óók veel groter (weer heel logisch natuurlijk).

Ik koop veel games gebruikt en heb nog nooit een probleem gehad om een goeie deal te maken op een Xbox game.
Goed te horen dat je ervaring daarmee gewoon goed is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
deryck schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:04:
Als een 1080p TV hebt, dan zal je inderdaad weinig verschil zien, maar op een 4K scherm zie je het wel. Wat je eens kunt doen is op Youtube een spel zoeken en dan Xbox Series S VS Xbox Series X intypen, dan zie je vaak wel de verschillen. Hier ook een heel mooi overzicht van de verschillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9tj5_aDTwzyuxB0dlN6tmXbxrk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LEv3yjxCT3Pmh3oKMPwd9dvW.webp?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:27
[...]

Ga , als je het extra geld kunt missen voor de XSX a.u.b
Betere performence, een discdrive en meer opslag ruimte, zelf 1 TB is rap gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18

JanAd

Wind’s howling

Triple Stars schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:46:
[...]

Ga , als je het extra geld kunt missen voor de XSX a.u.b
Betere performence, een discdrive en meer opslag ruimte, zelf 1 TB is rap gevuld.
Idd, ik bots ook continue tegen de grens aan… 2TB zou echt geen overbodige luxe zijn.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rossi46 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:05:
[...]
Uit mijn ervaring blijkt dat je PS5 games zo kwijt bent op Marktplaats en Vinted. Bij Xbox duurt het op Vinted even en op Marktplaats krijg ik amper reacties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dit is grafisch best wel heel fraai te noemen. En zo te zien nemen de kippen wraak? :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Wauw. Dat ziet er heel tof uit qua graphics.

Zelf nooit Fable gespeeld. Heeft het nog zin om een eerder deel op te pakken? Of zijn die te verouderd?

(En ja, ik weet het…. Fantasy game, terwijl ik eerder aangaf dat sci-fi meer mijn genre is. Maar ik vertik het om een potentieel goede game links te laten liggen. Shadow of Mordor heb ik bijvoorbeeld ook helemaal grijs gespeeld)

[ Voor 25% gewijzigd door PdeBie op 27-02-2025 06:50 ]

PdeBie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 06:42:
[...]

Zelf nooit Fable gespeeld. Heeft het nog zin om een eerder deel op te pakken? Of zijn die te verouderd?

(En ja, ik weet het…. Fantasy game, terwijl ik eerder aangaf dat sci-fi meer mijn genre is. Maar ik vertik het om een potentieel goede game links te laten liggen. Shadow of Mordor heb ik bijvoorbeeld ook helemaal grijs gespeeld)
Heb destijds erg genoten van (de humor en exploration van) Fable 3
Is alleen wel een andere stijl dan de nieuwe Fable die er aan komt.
Youtube is your friend :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:24
Leuk interview. Ben heel benieuwd naar de game. Zitten zo te zien weer een hoop verschillende gameplay elementen in. Het spreekt me nog wel iets minder aan dan It Takes Two, maar volgens mij ga ik hier wel weer veel plezier uithalen.

Ook fijn om te horen dat Hazelight aanbiedingen voor overnnames heeft afgewezen, zodat ze gewoon hun eigen ding kunnen blijven doen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:14:
[...]

Leuk interview. Ben heel benieuwd naar de game. Zitten zo te zien weer een hoop verschillende gameplay elementen in. Het spreekt me nog wel iets minder aan dan It Takes Two, maar volgens mij ga ik hier wel weer veel plezier uithalen.

Ook fijn om te horen dat Hazelight aanbiedingen voor overnnames heeft afgewezen, zodat ze gewoon hun eigen ding kunnen blijven doen.
Helemaal met je eens. 23 miljoen verkochte exemplaren van 1 spel maken dat je gelukkig genoeg zelfbeschikking hebt over je toekomst :) Hoop dat deze ook weer goed verkoopt.

Zelf vind ik de artstyle ook nog wat minder aansprekend dan It Takes Two, maar verwacht dat de gameplay wel weer erg vermakelijk is.

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18

JanAd

Wind’s howling

uchiha tijntje schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:22:
[...]

Helemaal met je eens. 23 miljoen verkochte exemplaren van 1 spel maken dat je gelukkig genoeg zelfbeschikking hebt over je toekomst :) Hoop dat deze ook weer goed verkoopt.

Zelf vind ik de artstyle ook nog wat minder aansprekend dan It Takes Two, maar verwacht dat de gameplay wel weer erg vermakelijk is.
Hopelijk komt deze snel naar de GamePass.
It Takes Two heb ik meerdere keren doorlopen met m'n zoontje. Maar om er nu de volle pot voor te betalen, daarvoor spreekt Split Fiction mij ook wat minder aan dan ITT.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

Van Fable 1 is er ooit een remastered versie gemaakt (Anniversary edition).

De gameplay is nog steeds op 2004 niveau, maar graphics kunnen redelijk mee. Ik heb me er wel mee vermaakt.
Fable 2 uit 2008 vond ik ook erg tof, Fable 3 wat minder.

Ik heb de anniversary edition een tijdje geleden opgepakt (hij heeft ooit in Gamepass gezeten volgens mij). Ik vond het wel de moeite waard. Het is een simpele RPG, verwacht niet de uitgebreide skilltree's zoals je het tegenwoordig hebt (ook wel logisch natuurlijk).

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
Hulleman schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:20:
[...]

Het verschil wordt wel steeds groter en groter. In veel games krijgt de Series S geen 60fps mode meer, de Series X wel. En het verschil in resolutie is wel echt enorm. Het verschil wordt in de toekomst ook alleen maar groter. De Series S is qua hardware heel beperkt. 1/3 van de GPU performance en fors minder RAM betekent dat veel sneller verdere concessies voor de Series S gedaan moeten worden. Dat is ook een reden dat een game als Black Myth Wukong überhaupt nog niet voor de Xbox is verschenen. Kan een ding zijn vanuit de ontwikkelaar, maar geeft wel aan dat de Series S niet zo'n toekomstbestendige aankoop is anno 2025.
De vraag is of een game als Black Myth Wukong niet voor de xbox uitkomt omdat die het niet aan kan of omdat de ontwikkelaar gewoon geen zin heeft om optimalisaties door te voeren. Ik heb toch vaak genoeg het idee dat het het laatste is. Op een PC is het immers geen enkel probleem om mindere hardware te ondersteunen. Het is een kwestie van wat settings terug te brengen.
Daarnaast is ook bekend dat de Series S juist er voor zorgt dat een ontwikkelaar gaat kijken naar optimalisaties waar vervolgens de Series X en PS5 alleen maar profijt van hebben.

Ik verwacht echter dat de Series S nog maar 1,5 jaar wordt ondersteund. Mijn vermoeden is dat Microsoft eind 2026 met een nieuwe Xbox uitkomt die de Series X gaat opvolgen. Daarmee wordt de Series X het goedkopere broertje, de nextgen het topmodel en wordt de Series S afgezonken of omgedoopt tot xCloud device (wat sowieso altijd een mogelijkheid is om nieuwere games te spelen die de xbox zelf niet aankan).

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
Wom schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:22:
[...]

Dit is grafisch best wel heel fraai te noemen. En zo te zien nemen de kippen wraak? :P
Dat is wel een uit de kluiten gewassen kip in het begin... weet niet wat voor krachtvoer die te eten heeft gehad :)

Maar als dit pre-alpha is en ze nu uitstellen om het verder te optimaliseren, dan kan ik niet wachten op het eind resultaat.

• Hulleman
SunnieNL schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:51:
[...]
De vraag is of een game als Black Myth Wukong niet voor de xbox uitkomt omdat die het niet aan kan of omdat de ontwikkelaar gewoon geen zin heeft om optimalisaties door te voeren. Ik heb toch vaak genoeg het idee dat het het laatste is

Op een PC is het immers geen enkel probleem om mindere hardware te ondersteunen. Het is een kwestie van wat settings terug te brengen.
Daarnaast is ook bekend dat de Series S juist er voor zorgt dat een ontwikkelaar gaat kijken naar optimalisaties waar vervolgens de Series X en PS5 alleen maar profijt van hebben.
Dat eerste vermoed ik ook wel. Echter, op de PC wordt minimaal 16gb RAM vereist. De Series S heeft 10GB. Daar moet nog wat OS af. Dat is toch wel een groot verschil. Geen idee hoe de game op de PC met 8gb ram ofzo draait.

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2025 13:57 ]

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09 10:40

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

[...]

IMHO deel 1 en 2 zeker!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:38
Weer iemand of er ook een vr headset is voor de xbox? Laatst de PS VR2 opgehad, alleen heeft MS er volgensmij geen een!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34
Nee, bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je was me voor, wilde hem net ook delen, hier heb ik wel zin in, denk wel als liefhebber van de film deel 2 en de Resistance game dat dit een day one koop word.

• PdeBie
Dat is toch net Contra, maar dan in een Terminator jasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:55:
Dat is toch net Contra, maar dan in een Terminator jasje?
Daar heeft het inderdaad wel wat van weg, is trouwens niet de eerste keer dat een Terminator Game met Contra vergeleken word.

Terminator 1 op zowel de Super Nintendo als voor de Sega CD leken daar ook veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:33

R.G

Vraagje werkt bij jullie remote play nog?

Is opeens gestopt met werken bij mij..

Remote play is on alles lijkt goed maar de app blijft een raket laten zien..

App laatste versie en Xbox series x

Geen idee. Heb gedaan:
App opnieuw
Remote aan uit aan
Ip static address zelfde network wireless network en wired

Niks werkt,bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:33

R.G

Nvm werkt nadat ik stroom eraf en 5 minuten uit lier.

Dus toch een OS / firmware, hw issue.

Hard power reset nodig gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aparte bug dan inderdaad, heb er even op lopen zoeken maar er niks geks over gevonden. Gelukkig werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:47
G_Dragon schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:13:
[...]

Het is echt heel mooi gemaakt, het spel heeft wel een hoge leerdrempel en kost geduld om het allemaal goed onder de knie te krijgen maar als je hier het geduld voor hebt dan krijg je wel een prachtig realistisch spel. Ik probeer regelmatig foto's te plaatsen in het [Multi] Kingdom Come: Deliverance II topic. Alleen denk ik dat het vanaf nu eerst niet veel meer zal gaan worden, want ben gisteren ook begonnen aan Avowed. En thuis kan mijn vrouw elk moment bevallen, dus mijn luxe uren om te spelen worden straks even tijdelijk minder :P

Haha dan hebben wij deel 2 en deel 3 precies het tegenovergestelde van elkaar gespeeld, ik ging omdat ik alles al kende er als een rambo doorheen! :D

Oef S.T.A.L.K.E.R. 2 was echt een prachtig spel, waarvan ik het verhaal heb uitgespeeld maar zo weer zou kunnen doen. Die Atmosfeer is echt heel goed neergezet en het spel ziet er grafisch zo onwijs tof uit. Als ze Crysis 4 op die engine zouden doen, zou je mij zeker niet horen. Ben dan juist wel heel benieuwd wat ze ervan weten te maken, want we zijn het nu zo op de Cryengine gewend.

Zelf ben ik wel een grote voorstander van grafische stappen die ze hebben gezet bij S.T.A.L.K.E.R 2 & Kingdom Come: Deliverance II :)
Nou alvast heel veel succes met de bevalling, als dit inmiddels al niet gebeurd is!

Ik ga het gewoon eens proberen. Falout NV is de eerste game waar ik me echt even in verdiept heb en soms is het geduld er niet :+ Ik laat het wel op me af komen en als het echt niets is, dan stop ik gewoon.

Crysis 2/3 heb ik ook als Rambo gespeeld, maar ik vind het steeds leuker om stealth te spelen. Crysis 3 leent zich daar wel lekker voor met de pijl en boog.

Nou ja, ik hoop juist dat er wat meerdere engines dan alleen UE5 op de markt komen. Dan heb je wat diversiteit. UE5 heeft ook zijn eigen problemen, dus als Cryengine een waardige oplossing is, dan zie ik graag meer games op die engine. Zeker nu Crytek in zwaar weer zit en centen nodig heeft.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Mosin schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:55:
[...]

Nou alvast heel veel succes met de bevalling, als dit inmiddels al niet gebeurd is!
offtopic, hij is inmiddels vader geworden van een dochter, met kindje en moeder gaat alles goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:17
Vraagje, de afgelopen dagen heb ik er meerdere malen over nagedacht en het antwoord kon ik zelf zo niet bedenken.

Bij de Xbox Series S/X kan je bij de instellingen kiezen voor je gewenste resolutie, aantal herz etc. Dat vind ik al interessant omdat ik daar 120 hz kan kiezen terwijl mijn televisie "maar" 100 hz ondersteund. 4k ondersteund mijn televisie wel.

In videogames kan je echter kiezen tussen quality of performance. Wil je een hoge resolutie of een hoge framerate even zwart/ wit gezegd. Maar wat nou als je in bijvoorbeeld Space Marine 2 kiest voor performance terwijl je consoles setting staan op 4k resolutie ofwel quality?

Hoe wordt bepaald wat leidend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:23:
Vraagje, de afgelopen dagen heb ik er meerdere malen over nagedacht en het antwoord kon ik zelf zo niet bedenken.

Bij de Xbox Series S/X kan je bij de instellingen kiezen voor je gewenste resolutie, aantal herz etc. Dat vind ik al interessant omdat ik daar 120 hz kan kiezen terwijl mijn televisie "maar" 100 hz ondersteund. 4k ondersteund mijn televisie wel.

In videogames kan je echter kiezen tussen quality of performance. Wil je een hoge resolutie of een hoge framerate even zwart/ wit gezegd. Maar wat nou als je in bijvoorbeeld Space Marine 2 kiest voor performance terwijl je consoles setting staan op 4k resolutie ofwel quality?

De settings in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:47
Linksquest schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:41:
[...]

offtopic, hij is inmiddels vader geworden van een dochter, met kindje en moeder gaat alles goed ;)
Offtopic.
Dat is mooi en fijn nieuws! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is weer vrijdag en dat betekend een nieuwe this week on Xbox.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MetalSonic schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:23:

Je TV ondersteunt hoogstwaarschijnlijk wel 120Hz, alleen in Europa staat in de specs vaak 100Hz omdat we dat zo gewend zijn vanuit het PAL tijdperk toen onze TV's op 50Hz draaiden... maar elke TV die 100Hz ondersteunt ondersteunt ook gewoon 120.

Wat betreft wat leidend is... daarvoor moet je eigenlijk het verschil zien tussen de twee, er is een reden waarom de ene in Hz uitgedrukt staat en de ander in FPS. Hz gaat over de communicatie met je TV. Als je die op 120 zet, dan zal de Xbox elke 1/120e seconde een nieuw beeld naar de TV sturen (even ervanuit gaande dat je niet ook adaptive sync gebruikt of zo).
Dit staat los van je framerate of FPS. Je kunt prima je Xbox op 120 Hz hebben staan en de game op 60 FPS. Maar dat betekent dan dat de Xbox 2 keer achter elkaar hetzelfde beeld (frame) naar de TV stuurt, want de game maakt maar elke 1/60e seconde een nieuw beeld (wat twee keer zo lang duurt als die 1/120e seconde waarin de TV een nieuw beeld krijgt).

Uiteindelijk is het de traagste van de twee die 'leidend' is voor wat je effectief ervaart. En dat zal in de praktijk op de Xbox vrijwel altijd de FPS in de game zijn. Maar bv op een PC kan het eerder voorkomen dat de game wel meer FPS haalt dan de monitor aankan (als je geen vsync aan hebt). Op dat moment is de monitor de beperkende factor.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Deze trailer is niet voor mensen met arachnapobia….

Wel zit er in de game een arachnophobia modus blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
kevlar01 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:44:
[...]

[YouTube: Fable Anniversary Gameplay (Xbox One X HD) [1080p60FPS]]
De gameplay is nog steeds op 2004 niveau, maar graphics kunnen redelijk mee. Ik heb me er wel mee vermaakt.

Ik heb de anniversary edition een tijdje geleden opgepakt (hij heeft ooit in Gamepass gezeten volgens mij). Ik vond het wel de moeite waard. Het is een simpele RPG, verwacht niet de uitgebreide skilltree's zoals je het tegenwoordig hebt (ook wel logisch natuurlijk).
Klopt het dat dit een 360 game is? Althans, dat is de enige die ik in de store zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:09
PdeBie schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:42:
[...]

Klopt het dat dit een 360 game is? Althans, dat is de enige die ik in de store zie.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ok duidelijk, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Finraziel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:48:
[...]

Je TV ondersteunt hoogstwaarschijnlijk wel 120Hz, alleen in Europa staat in de specs vaak 100Hz omdat we dat zo gewend zijn vanuit het PAL tijdperk toen onze TV's op 50Hz draaiden... maar elke TV die 100Hz ondersteunt ondersteunt ook gewoon 120.

Wat betreft wat leidend is... daarvoor moet je eigenlijk het verschil zien tussen de twee, er is een reden waarom de ene in Hz uitgedrukt staat en de ander in FPS. Hz gaat over de communicatie met je TV. Als je die op 120 zet, dan zal de Xbox elke 1/120e seconde een nieuw beeld naar de TV sturen (even ervanuit gaande dat je niet ook adaptive sync gebruikt of zo).
Dit staat los van je framerate of FPS. Je kunt prima je Xbox op 120 Hz hebben staan en de game op 60 FPS. Maar dat betekent dan dat de Xbox 2 keer achter elkaar hetzelfde beeld (frame) naar de TV stuurt, want de game maakt maar elke 1/60e seconde een nieuw beeld (wat twee keer zo lang duurt als die 1/120e seconde waarin de TV een nieuw beeld krijgt).
Bedankt voor deze uitgebreide reactie, ik snap het nu.

Uiteindelijk is het de traagste van de twee die 'leidend' is voor wat je effectief ervaart. En dat zal in de praktijk op de Xbox vrijwel altijd de FPS in de game zijn. Maar bv op een PC kan het eerder voorkomen dat de game wel meer FPS haalt dan de monitor aankan (als je geen vsync aan hebt). Op dat moment is de monitor de beperkende factor.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Space Marine 2 XBOX series X uitgespeeld <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Eerst even kritisch

Ik heb het uitgespeeld eigenlijk omdat ik bijna dwangmatig de credits wilde halen. Ik heb mij er vaak aan lopen ergeren dat ik het verhaal niet volledig begreep. Er zijn zoveel momenten dat ze verwachten dat je schrikt of verbaast bent, als je ineens iemand ziet of als er ineens wat gebeurt maar ik denk steeds "euh ok?" ik heb in veel gebieden gespeeld met een gevoel van "wat doe ik hier voor het verhaal?"

Het is echt lang geleden dat ik mij zo niet betrokken heb gevoeld bij een verhaal. Dit is Space Marine's 2 had ik deel 1 moeten spelen? Ik heb de memo gemist? Of had ik een boek moeten lezen of een youtube film moeten kijken? Hoe is dat voor jullie dan?

Die hele "Archenemy, ik ken hem niet" wat er aan het einde gebeurt, ik begreep er weinig van......

Next gen
Qua presentatie, gigantische hoeveelheid tegenstanders etc voelt dit echt als een NEXT GEN spel. Eigenlijk een spel dat vooruitloopt op de console want als het echt druk wordt dan kakt ook op de Series X de framerate in. Wellicht ben ik verwend geraakt door mijn game pc maar de frame drops waren jammer vond ik maar het is wat het is. De gameplay/ actie was puur en creatief/ fris.

Ik ben blij dat ik de credits heb gehaald ik ga nog kijken hoe de losse missies zijn die je online kan doen.

[ Voor 32% gewijzigd door MetalSonic op 01-03-2025 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@MetalSonic Ik heb juist echt nooit iets met het verhaal in games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJxxusjJyP9uDZXv8klyO6ZF2Wg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6vHM8JcqvaN590ETKn9BMUni.png?f=user_large

Maar juist door de setting van Space Marine 2 en de manier waarop de overgang van story in missie overloopt maakten dit verhaal voor mij best goed te behappen.
Kreeg ook echt het gevoel betrokken te zijn bij de grote oorlog ipv dat dat ergens op de achtergrond afspeelt.
Maar om het verhaal waar je het allemaal voor doet samen te vatten : “FOR THE EMPEROR!”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
kevlar01 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:44:
[...]

[YouTube: Fable Anniversary Gameplay (Xbox One X HD) [1080p60FPS]]

Heb hem vanmiddag geïnstalleerd en even gespeeld. Kan grafisch nog prima mee. Ben gekomen tot de eerste “will training” en tot dusver bevalt het goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
justifire schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:42:
@MetalSonic Ik heb juist echt nooit iets met het verhaal in games.

[Afbeelding]

Maar juist door de setting van Space Marine 2 en de manier waarop de overgang van story in missie overloopt maakten dit verhaal voor mij best goed te behappen.
Kreeg ook echt het gevoel betrokken te zijn bij de grote oorlog ipv dat dat ergens op de achtergrond afspeelt.
Maar om het verhaal waar je het allemaal voor doet samen te vatten : “FOR THE EMPEROR!”
Wat het spel heel goed deed en dat doen weinig games is dat je echt deel uit maakte van een grotere oorlog. Het is niet zo dat jij alls killed. Je ziet links, rechts, boven, onder overal zie je veel soldaten, tanks, vliegtuigen. Dat vond ik zeer indrukwekkend.

Maar qua verhaal, dit spel gooit je in het diepe. Alsof iemand een goed boek aan mij geeft maar ik moet beginnen met lezen op de helft van het boek en dat het ook nog eens zo is dat richting het einde van het boek tal van dingen tot een bepaald plot komen wat in het begin van het boek was geïntroduceerd. Ik heb mij hier echt flink aan lopen ergeren bij dit spel. Jouw plaatje vat mijn emotie voor Space Marine 2 goed samen.

Iemand hier Space Marine 1 gespeeld/ gezien of gelezen?

En ja ik ben vergeleken met een aantal hier denk ik echt een noob/ leek in de wereld van Warhammer, maar ik zag nergens in reviews tips voor dingen die ik moest lezen of bekijken.

Over het "combat systeem" niks dan lof, die is met lef en creatief. Het is absoluut geen Gears of War kloon. Hoe je steeds goed moet anticiperen op "blauw" of "rood" , leuke afwisseling in de wapens. Leuke diversiteit in type tegenstanders etc etc. _/-\ YouTube: Essential Lore You Need To Know Before Space Marine 2

[ Voor 10% gewijzigd door MetalSonic op 02-03-2025 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

PdeBie schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:14:
[...]

Heb hem vanmiddag geïnstalleerd en even gespeeld. Kan grafisch nog prima mee. Ben gekomen tot de eerste “will training” en tot dusver bevalt het goed.
Tof! De gameplay en sfeer vond ik altijd erg goed. Ik denk dat als je een aantal uur in de game hebt zitten je steeds beter begrijpt waarom dit een toffe franchise is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik begin de moed een beetje op te geven dat er een grote CoD drop komt in Xbox Game Pass.

Dit jaar maar verder met m'n Call of Duty collectie groter maken. Ik heb op dit moment alles sinds Modern Warfare 2019 en alle Xbox 360 golden era CoD's. Kijk uit naar een paar Xbox One CoD's en CoD 2 :)

Jammer dat het per titel verschilt of er hackers in het spel zitten of niet. Qua Series X/S games laten de hackers de oudere games met rust maar Black Ops 2 en Modern Warfare II (Xbox 360) zijn 99% onspeelbaar door de hackers. De andere Xbox 360 games hebben er dan geen last van. Vond dat best opvallend. Dit wetende snap ik wel dat bepaalde spellen niet op Game Pass komen. Ook al zijn er wel speciale PC Microsoft Store versies gemaakt. Die je echt niet moet kopen omdat die versies geen crossplay hebben met Steam dus je hebt letterlijk niemand die het speelt.

Hoewel ik wel zou willen dat het allemaal op Game Pass komt. Met de dingen die ik hierboven heb genoemd snap ik het wel. Op PC zelfs gevaarlijk om multiplayer te spelen. (Als er geen dedicated servers in het spel zitten) Hackers kunnen je PC overnemen en malware installeren. Daarom ook dat ik dit allemaal op de Xbox speel en koop. Ik durf absoluut niet meer om een spel ouder dan MW2019 op mijn computer te spelen. (Sindsdien werken alle spellen op Dedicated Servers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43
MetalSonic schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 23:29:

Over het "combat systeem" niks dan lof, die is met lef en creatief. Het is absoluut geen Gears of War kloon. Hoe je steeds goed moet anticiperen op "blauw" of "rood" , leuke afwisseling in de wapens. Leuke diversiteit in type tegenstanders etc etc. _/-\ YouTube: Essential Lore You Need To Know Before Space Marine 2
Denk dat ze toch wat 'tegengas' kregen in de richting die ze zijn gegaan met SM2, SM1 was meer een 'shoot and smash' type, terwijl deze game meer leunt richting een soullike type dan het killen van hordes vijanden. De storymode is meer dan prima te doen, maar wil je verder in de missies (en beter wapens unlocken), ging mijn motivatie toch behoorlijk rap van 100 naar 10, om inmiddels nu al weken niet meer te hebben gespeeld.

Lore van 40k is gigantisch, Titus heeft ook een enorme backstory en in de game ziten veel referenties naar oudere verhalen van SM1 (zeker als je 'succesvol' bent en je komt oude bekende tegen) en je moet maar net bekend zijn met hele Primaris Marines om te begrijpen hoe Titus nu Titus is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ouch, wilde de dlc voor Lies of P wel gaan halen maar als ik dan het spel er bij moet kopen laat ik dat plan denk ik maar varen }:|

Games leaving Xbox Game Pass and PC Game Pass on March 15
Evil West
Lies of P
MLB The Show 24
No More Heroes 3
Solar Ash
SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated
Yakuza 5 Remastered
Yakuza 6: The Song of Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
De enige interessante release :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
justifire schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:16:
Ouch, wilde de dlc voor Lies of P wel gaan halen maar als ik dan het spel er bij moet kopen laat ik dat plan denk ik maar varen }:|

Games leaving Xbox Game Pass and PC Game Pass on March 15
Evil West
Lies of P
MLB The Show 24
No More Heroes 3
Solar Ash
SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated
Yakuza 5 Remastered
Yakuza 6: The Song of Life
Ga er maar vanuit dat Lies of P weer terugkeert in Game Pass Rondom de release van de DLC. Want juist daar is GP heel geschikt voor; spelers overhalen tot het kopen van lucratieve DLC pakketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 11:44
Als ik een spel wil starten op de xbox geeft hij aan dat ik voor dit spel online moet zijn. Maar als ik de netwerkverbinding test geeft hij aan dat ik ook online ben. Xbox al opnieuw gestart. Probleem hetzelfde. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Rossi46 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:58:
[...]

Ga er maar vanuit dat Lies of P weer terugkeert in Game Pass Rondom de release van de DLC. Want juist daar is GP heel geschikt voor; spelers overhalen tot het kopen van lucratieve DLC pakketten.
Topgame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
wjsiebes schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:28:
Als ik een spel wil starten op de xbox geeft hij aan dat ik voor dit spel online moet zijn. Maar als ik de netwerkverbinding test geeft hij aan dat ik ook online ben. Xbox al opnieuw gestart. Probleem hetzelfde. Iemand een idee?
Heb ik ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:09
wjsiebes schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:28:
Sinds kort of altijd al?

Ik game nu tijdelijk via een wifiverbinding met KPN en die gaat niet zo lekker met de Xbox. Dan duurt het altijd ff voordat hij pas verbindt en als ik dan te snel een game wil opstarten krijg ik die melding ook... Maar met een 20 seconden ben ik verbonden en loopt alles prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door mobygo76 op 03-03-2025 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 10:18
Same het ziet ernaar uit dat always online heel goed werkt 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dantius
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09 08:15
Hier ook de melding dat ik online moet zijn om te spelen en een vriend aan de andere kant van het land ook. Lijkt dus meer op een xbox live storing want wij hebben dit beiden nog nooit gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 11:44
Bedankt voor de reacties! Dan ligt het niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Er staan ook 100 man in de rij bij Xbox support.
Ik zat klaar om de laatste missie van Stalker te spelen. Dan slingeren we de PS5 maar aan.

[ Voor 48% gewijzigd door mobygo76 op 03-03-2025 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 14:01
Hier zelfde melding dat ik online moet zijn om game te spelen (Battlefield). Lijkt erop dat MS problemen heeft met hun servers. Digid wordt ook al ge DOS-et schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
goede zinnen van Microsoft, maar boodschap is duidelijk.

Aan onze kant controleren we ondervinden momenteel problemen met de verbinding, daarom verschijnt die fout, we werken eraan om u een oplossing te geven, maar op dit moment hebben we geen manier om het op te lossen, sorry, om een paar uur te wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
kevlar01 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 23:38:
[...]

Tof! De gameplay en sfeer vond ik altijd erg goed. Ik denk dat als je een aantal uur in de game hebt zitten je steeds beter begrijpt waarom dit een toffe franchise is :)
Inmiddels paar uurtjes inzitten. Is inderdaad wel leuk, maar merk toch ook de leeftijd van het spel wel. Niet dat het slecht is, maar gameplay-wijs zitten er toch dingen in die in latere jaren wel verbeterd zijn in andere games.

Plus dat de kaart rechtsboven op een 4K scherm echt niet fijn kijken is. Ik moet continu zoeken waar “mijn pijltje” is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
Xbox live werkt weer

[ Voor 11% gewijzigd door mobygo76 op 03-03-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
Had eerder gemeld dat Avowed niet mijn soort game is (fantasy) en dat ik sceptisch was vanwege de hoge reviews t.o.v. andere meh reviews en eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid de game aan geslingerd van het weekend.

En ik kom eens niet (volledig) negatief doen, want ik heb het eerste gebied nu helemaal afgevinkt en ik vind het best wel leuk om te spelen. Geen idee of ik het spel uit speel (die kans is hoe dan ook klein bij mij), maar ik geef het tot nu toe een 6,5 - 7. Het scheelt al dat ik gewoon wat kan hakken en schieten en niet afhankelijk ben van een (in mijn ogen) dom stokje met spreuken.

Waarom dit in mijn ogen nooit een 8 of 9 kan zijn ligt hem vooral in het gedrag van de NPC's die heel erg stationair zijn en totaal geen eigen leven leiden wat de wereld doods laat aanvoelen. Ik verwacht echt niet dat elke game een hele agenda maakt voor elke NPC, maar ze hadden de gamer wel het idee kunnen geven door events en die ook weer te laten verdwijnen (er ligt nu al dagen een lijk in Paradis met dezelfde wachter er overheen gebogen bv.) dan wel met looproutes of aangepaste reacties na een event. Zelfs op "stelen" wordt totaal niet gereageerd ook al sta je voor de NPC een tafel leeg te ruimen.

De vijanden zijn heel erg gebonden aan bepaalde posities wat een MMO gevoel geeft (was dit ooit het idee?). Het is nu vrij makkelijk om vijanden te cheesen door afstand te nemen of op een hoger platform te gaan staan. Een jaartje extra ontwikkeltijd voor het NPC gedeelte had deze game voor mij makkelijk naar een 8 kunnen trekken. Nu is het voor mij vooral een mooie game met weinig inhoud.

Positieve afsluiter is dat ik het een mooie game vind die lekker speelt op balanced mode (mijn PC heeft er meer moeite mee), het schieten voelt best goed aan en dat het tot nu toe leuk is om te spelen wat toch het belangrijkst is. Ik hoop gewoon dat ze in Outer World 2 wat meer moeite steken in een levendige geloofwaardige wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben op zoek naar een feel good single player game die best wel wat uren in beslag mag nemen (en waar ook niet perse een einde aan zit ofzo), zodat ik die kan oppakken als het qua releases even rustig is. Dus ook niet iets waar je een flow in moet blijven houden, maar gewoon op elk moment kan oppakken. Zou ideaal zijn als deze bijvoorbeeld play anywhere is zodat ik die ook op mijn ROG kan spelen.

Zo ben ik dit weekend klaar met Avowed en wacht ik in de tussentijd op Split Fiction en daarna weer een tijdje op Khazan enzovoort enzovoort.

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@uchiha tijntje wat versta je onder 'feel good' single player? Iets in de zin van Stardew valley?

Minecraft kan je ook altijd weer in duiken. Heb je een hele sandbox voor jezelf :)
In creative mode kan je zelfs alle mobs etc. uitzetten, zodat je gewoon rustig iets kan bouwen zonder alle hassle van spullen moeten verzamelen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:50:
Ik ben op zoek naar een feel good single player game die best wel wat uren in beslag mag nemen (en waar ook niet perse een einde aan zit ofzo), zodat ik die kan oppakken als het qua releases even rustig is. Dus ook niet iets waar je een flow in moet blijven houden, maar gewoon op elk moment kan oppakken. Zou ideaal zijn als deze bijvoorbeeld play anywhere is zodat ik die ook op mijn ROG kan spelen.

Zo ben ik dit weekend klaar met Avowed en wacht ik in de tussentijd op Split Fiction en daarna weer een tijdje op Khazan enzovoort enzovoort.

Dragon’s Dogma 2 ? Of voel je je dan gedwongen om door te spelen ?
Misschien is The Talos Principle 2 iets voor jou ?
Of Afterimage uiteraard

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 03-03-2025 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50

Satisfactory komt dit jaar als het goed is. Met 1000+ uur kan ik wel stellen dat daar geen einde aan komt :o En inderdaad zoals genoemd Stardew en geen idee hoe de Anno 1800 console editie is, maar dat kan ik ook eindeloos spelen op de PC. Bij mij is het Timberborn op het moment, maar die gaat geen console editie krijgen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:33

ilm

In gamepass zit ook een soort van theme hospital in space. Misschien zitten er nog wel van dat genre in gp. Lijkt me wel leuk om af en toe op te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ga eens kijken naar Stardew Valley :) Thanks!

——-

Verder zijn de previews van Claire Obscur Expedition 33 erg positief. Komt eind april in gamepass. :)

Heb nu wat beelden gekeken. En dit is wel een turn based RPG die ik ga spelen. Tov vele jrpgs trekt me deze game wel echt stukken meer. Het meer westerse stijltje helpt daar flink in.

Hier een groot deel van de demo. Ook een leuke YouTuber die voornamelijk wat strategischere games speelt, zonder een hoop poespas.

[ Voor 121% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2025 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inmiddels Stardew Valley geprobeerd. Denk dat dat toch net iets teveel van het goede is. :)
Ik ga denk ik voor Snowrunner… alhoewel dat helaas geen play anywhere titel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:45:
Inmiddels Stardew Valley geprobeerd. Denk dat dat toch net iets teveel van het goede is. :)
Ik ga denk ik voor Snowrunner… alhoewel dat helaas geen play anywhere titel is.
Die heb ik helemaal grijs gespeeld op de Nintendo Switch, echt een leuk spel om handheld te spelen. Maar ook een pittig spel :o

Zit nu al maanden vast op een stuk en telkens als ik verder lijk te komen moet ik weer slapen, dus schiet niks op >:)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
G_Dragon schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:47:
[...]

Die heb ik helemaal grijs gespeeld op de Nintendo Switch, echt een leuk spel om handheld te spelen. Maar ook een pittig spel :o

Zit nu al maanden vast op een stuk en telkens als ik verder lijk te komen moet ik weer slapen, dus schiet niks op >:)
Heb je het nu over snow runner of stardew valley? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:03:
[...]

Heb je het nu over snow runner of stardew valley? :P
Stardew Valley :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 81 ... 106 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties