Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:44:
[...]

Sword saint isshin lukte me uiteindelijk wel in een no hit run ongeveer, alleen het geblinddoekte met een dansmat gaat me net wat te ver. :)
Dat begrijp ik.
Zo'n dansmat is totaal niet handig in de woonkamer!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het is weer vrijdag en dat betekend een nieuwe This week on Xbox, fijn weekend man.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vriend van mij heeft stapel Coolblue binnen uit zijn kerstpakket. Wil er een XSX van kopen, maar is uitverkocht bij Coolblue. Andere plekken gewoon beschikbaar. Coolblue bestelling bij MS vergeten te doen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:49

ilm

justifire schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:36:
[...]

Dat begrijp ik.
Zo'n dansmat is totaal niet handig in de woonkamer!
Misschien als je het even voordoet voor ons dan lukt het wel. En het filmpje hier posten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ilm schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:08:
[...]

Misschien als je het even voordoet voor ons dan lukt het wel. En het filmpje hier posten natuurlijk.
Ik zoek nog een converter voor mijn SEGA BASS Fishing Rod om NG2B op 1000G te zetten 8)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:04
Goede developer direct, South of Midnight heeft origineel thema, doet een beetje denken aan The Chant of misschien zelfs Alone In The Dark. Ben er blij mee dat ze deze maken.

Over Expedition 33 ben ik nog niet helemaal overtuigd, al is jrpg wel in mijn straatje. Had (weer) gehoopt op Final Fantasy 16.

Raden jullie aan om nog te "upgraden" naar een Series X of is het ook een idee om op termijn te gaan naar een game laptop? Kan ik die enigszins een beetje als console maken (xbox controller en aangesloten op TV)? Heb nu een Series S.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Jonathan2011 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:28:
Goede developer direct, South of Midnight heeft origineel thema, doet een beetje denken aan The Chant of misschien zelfs Alone In The Dark. Ben er blij mee dat ze deze maken.

Over Expedition 33 ben ik nog niet helemaal overtuigd, al is jrpg wel in mijn straatje. Had (weer) gehoopt op Final Fantasy 16.

Raden jullie aan om nog te "upgraden" naar een Series X of is het ook een idee om op termijn te gaan naar een game laptop? Kan ik die enigszins een beetje als console maken (xbox controller en aangesloten op TV)? Heb nu een Series S.
Er wordt hier op een series x en series s tegelijk fortnite gespeeld op verschillende schermen in dezelfde kamer. Ik zie geen verschil. De kinderen klagen ook nooit dat de ene beter of mooier is dan de andere. De series s lijkt veel console voor weinig geld te zijn. Ik ben geen purist en casual gamer. De series s zou ik denk ik niet upgraden. Hoewel een upgrade waarschijnlijk wel vrij goedkoop kan als je bereid bent tweedehands te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ligt een beetje aan welke televisie er aan hangt, en of je evt meer dan 500GB opslag wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:04
Dankjewel voor jullie reacties.

@OFV de kwaliteit van de Series S is inderdaad al dusdanig dat het er al geweldig uitziet.

@justifire Ik heb een WD_Black C40 expansion card. Wel een 4K TV.

Zie wel het volgende nieuws voorbijkomen, de "box" van xbox blijft bestaan.
https://gamer.nl/nieuws/x...-onderdeel-van-strategie/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik verwacht in ieder geval niet dat er al heel snel een betere Xbox gaat komen, als dat je overweging zou zijn. De Series X gaat denk ik nog wel een paar jaar de top Xbox zijn.

Wat betreft een PC, dat is wel iets heel anders. Een laptop heeft dan nog de extra beperking dat het allemaal in een kleine behuizing moet waardoor je meer betaalt voor minder performance. En je betaalt natuurlijk voor een scherm en keyboard en dergelijke die je als je hem alleen als console aan een PC wil hangen niet gebruikt. Met Windows blijf je verder altijd houden dat je af en toe toch een muis en keyboard nodig hebt. Je kunt bijvoorbeeld ook UAC (beveiligings-)meldingen krijgen bij het installeren van een game of de eerste keer opstarten, of er springen update schermen in beeld. Je kunt dus bijvoorbeeld wel Steam instellen om automatisch te starten bij boot en automatisch naar big picture mode te gaan, daarmee kom je een eind in de richting van een console ervaring, maar het wordt het nooit helemaal. Ook is er geen uniform prestatieniveau, je zult altijd moeten kijken hoe games draaien (vooral met iets minder krachtige laptophardware) en wellicht zelf de settings induiken. Een Xbox gaat altijd gebruikersvriendelijker zijn en je weet zeker dat de game afgestemd is op de hardware. Het kan altijd dat een game eens wat minder draait, maar dan is dat voor iedereen zo met dat model Xbox en kun je het over het algemeen weten voordat je de game koopt en hoef je dus ook niet in de settings te prutsen om te proberen het toch goed te laten draaien.
Natuurlijk heeft PC ook voordelen, zoals goedkopere games, meer mogelijkheden om te modden, betere prestaties mogelijk (al betaal je daar ook voor). Verder zijn er geruchten dat Valve mogelijk met een console-achtig apparaat zou kunnen komen, een soort Steam Deck voor je PC. Maar het is afwachten wat daaruit gaat komen en vooralsnog is Steam OS of Linux in het algemeen prima voor singleplayer maar minder goed vertoeven voor multiplayer omdat veel anticheat systemen het niet ondersteunen.

Dat werd alsnog meer tekst dan ik probeerde, probeer het een beetje oppervlakkig te houden want dit is het Xbox topic en gaat niet over PC's (hooguit Xbox games op PC want 'ook dat is een Xbox' :+), maar wellicht dat bovenstaand helpt met de afweging. PC is cool, maar voor TV gebruik moet je wel een beetje weten wat je doet en geen bezwaar hebben tegen wat meer "jank".

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:01
Jonathan2011 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:40:
Daar maak ik me ook geen zorgen over. Wel merk ik dat Microsoft/Xbox moeite heeft de multiplatform overgang te communiceren en daar onnodig voorzichtig in is. Het staat voor mij wel vast dat Halo in de toekomst ook naar Playstation 5 en Switch 2 komt. Denk dat ze daar zelf inmiddels ook wel een tijdlijn voor hebben, maar de communicatie is tot dusver dat Halo platform exclusive blijft. Daardoor krijg ik het gevoel dat ze het een zeggen en het ander doen. De timing van Indiana Jones voor de PS5 aankondigen vond ik ook wat raar. Je zult altijd wel ontevreden Xbox console gebruikers hebben met de keuzes die er gemaakt worden, beter trekken ze die pleister er snel af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
En de games van deze week:

https://www.trueachieveme...new-xbox-games-january-27

Best wel wat interessante games met Sniper Elite, Eternal Strand en Citizen Sleepers 2 in Gamepass en daarnaast nog Tails of Iron 2.

————-

Ten aanzien van de posts hierboven. In het interview met Phil Spencer werd aangegeven dat MS bezig is met het “consoliseren” van Windows voor het gebruiksgemak. Als dat eenmaal goed uitpakt en het qua gebruiksvriendelijkheid net zo goed werkt als een console zie ik mijzelf nog wel een PC naast mijn tv zetten in plaats van een console zoals we die nu kennen. Heb je het beste van twee werelden. Hardware die je in de loop der jaren kan upgraden met een enorme game library, want behalve Nintendo wordt alles gewoon multiplatform richting PC met een gebruiksgemak van een console.

Zelf gebruik ik met plezier de ROG Ally al geruime tijd. Waarbij ik eigenlijk ook al een plug en play ervaring heb. Ik zet het aan en de Xbox app start op en verder heb ik er eigenlijk geen omkijken naar. 1 keer in de zoveel tijd updates een kwartiertje updates laten draaien en klaar is die.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-01-2025 10:42 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jonathan2011 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:40:
Dankjewel voor jullie reacties.

@OFV de kwaliteit van de Series S is inderdaad al dusdanig dat het er al geweldig uitziet.

@justifire Ik heb een WD_Black C40 expansion card. Wel een 4K TV.

Volgens mij ben jij met de S al dik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
uchiha tijntje schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:37:
En de games van deze week:

https://www.trueachieveme...new-xbox-games-january-27

Best wel wat interessante games met Sniper Elite, Eternal Strand en Citizen Sleepers 2 in Gamepass en daarnaast nog Tails of Iron 2.

————-

Ten aanzien van de posts hierboven. In het interview met Phil Spencer werd aangegeven dat MS bezig is met het “consoliseren” van Windows voor het gebruiksgemak. Als dat eenmaal goed uitpakt en het qua gebruiksvriendelijkheid net zo goed werkt als een console zie ik mijzelf nog wel een PC naast mijn tv zetten in plaats van een console zoals we die nu kennen. Heb je het beste van twee werelden. Hardware die je in de loop der jaren kan upgraden met een enorme game library, want behalve Nintendo wordt alles gewoon multiplatform richting PC met een gebruiksgemak van een console.

Zelf gebruik ik met plezier de ROG Ally al geruime tijd. Waarbij ik eigenlijk ook al een plug en play ervaring heb. Ik zet het aan en de Xbox app start op en verder heb ik er eigenlijk geen omkijken naar. 1 keer in de zoveel tijd updates een kwartiertje updates laten draaien en klaar is die.
Deze toekomst is al volledig beschikbaar. Gewoon bazzite installeren op je pc. Gebruiksgemak even goed als steamdeck. Werkt echt geweldig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:28
Ben wel benieuwd naar de nieuwe Sniper Elite. Als ik de trailer zie is het gewoon weer meer van hetzelfde maar in een andere setting. En dat is eigenlijk precies wat ik hoop dat het is, heb er altijd hele leuke games gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:02:
[...]

Deze toekomst is al volledig beschikbaar. Gewoon bazzite installeren op je pc. Gebruiksgemak even goed als steamdeck. Werkt echt geweldig.
*Voor singleplayerts (of specifieke multiplayer games waarvan je weet dat ze niet moeilijk doen over linux) met AMD hardware die niet zo nodig lokaal Gamepass games willen kunnen draaien...
Ik ben heel tevreden met Steam OS op de Deck (geen ervaring met Bazzite), maar het is niet zonder nadelen.

Het is wel spannend om te zien wat er de komende tijd gebeurt, wat Valve weet uit te brengen en of Microsoft nou eindelijk eens écht de beloftes waar kan maken en Windows controller-vriendelijk kan maken. Als Microsoft dat goed genoeg doet kunnen ze potentieel denk ik heel veel wind uit de zeilen van Valve en Linux in het algemeen wegnemen. Doen ze dat niet, dan kan het andersom gaan.

Maar op dit moment zou ik iemand die in een console topic komt vragen nooit aanraden om een PC te kopen en er Linux op te zetten, tenzij die zelf aangeeft vrij goed technisch onderlegd te zijn en het niet erg vindt als iets misschien niet altijd direct werkt (hoewel je praktisch hetzelfde over Windows kunt zeggen, punt is meer, we zitten in een console topic).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:28
JimmyNL schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:04:
Ben wel benieuwd naar de nieuwe Sniper Elite. Als ik de trailer zie is het gewoon weer meer van hetzelfde maar in een andere setting. En dat is eigenlijk precies wat ik hoop dat het is, heb er altijd hele leuke games gevonden.
Ik hoopte op wat meer variatie en gore in die kill cams. Na de vorige game, heb ik op een gegeven moment die geknapte balzakjes wel gezien :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
JDL15 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:54:
[...]

Ik hoopte op wat meer variatie en gore in die kill cams. Na de vorige game, heb ik op een gegeven moment die geknapte balzakjes wel gezien :)
Misschien moet je hoger richten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02
JimmyNL schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:04:
Moet 5 nog even doorspelen, want die zal dan aan het einde van deze maand wel van GP verdwijnen (iemand die nog weet hoe snel 4 er vanaf ging?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 10:33
Ik ben ook aan het kijken voor een console. Heb boven in de bureau een performante pc staan, maar merk van mezelf dat ik vaak gewoon ‘s avonds na een lange dag werken, en nadat de vriendin gaan slapen is ik gewoon wat in de zetel wil blijven hangen, in plaats van mijn avond door te brengen in een gaming stoel.

Ben eerder geneigd om naar de series X te gaan. De ps5 heeft de betere exclusives, maar die kan ik (op latere tijd) tegenwoordig ook op de pc spelen. Terwijl de xbox met gamepass voor mezelf een intrigerend aanbod heeft.

Ben nu op de pc al een 20 uurtjes ver met Indiana Jones, maar de laatste paar avonden niet meer gespeeld omdat ik gewoon geen zin heb om naar boven te gaan. Gewoon lekker couch hangen en wat gamen. En als ik dan toch op mn pc wil spelen moet ik maar even mijn lui gat opheffen en de bureau opzoeken.

Denk dat ik dan met de X wel een goeie keuze maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat denken de meesten in dit topic ook, rubmifer ;)

Na vier jaar in bezit is het nog steeds een fijne console. Kan hem alleen maar aanraden eigenlijk. Maar je reactie lezende, heb je geen overtuiging meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rubmifer schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:59:
Ik ben ook aan het kijken voor een console. Heb boven in de bureau een performante pc staan, maar merk van mezelf dat ik vaak gewoon ‘s avonds na een lange dag werken, en nadat de vriendin gaan slapen is ik gewoon wat in de zetel wil blijven hangen, in plaats van mijn avond door te brengen in een gaming stoel.

Ben eerder geneigd om naar de series X te gaan. De ps5 heeft de betere exclusives, maar die kan ik (op latere tijd) tegenwoordig ook op de pc spelen. Terwijl de xbox met gamepass voor mezelf een intrigerend aanbod heeft.

Ben nu op de pc al een 20 uurtjes ver met Indiana Jones, maar de laatste paar avonden niet meer gespeeld omdat ik gewoon geen zin heb om naar boven te gaan. Gewoon lekker couch hangen en wat gamen. En als ik dan toch op mn pc wil spelen moet ik maar even mijn lui gat opheffen en de bureau opzoeken.

Snap heel goed wat je bedoeld, het is ook makkelijker om gewoon lekker in de woonkamer vanaf de bank even de controller + headset erbij te pakken en te gaan gamen. Ik ben zelf in bezit van een Xbox Series X, S Playstation 5 en de Nintendo Switch.. wissel nog best vaak af tussen de consoles!

Heb laatst wel een videokaart in mijn HTPC gezet voor Need For Speed Underground 1 & 2, Most Wanted en Carbon maar ik merk inderdaad dat ik de laatste weken niet snel naar boven ga om daar verder mee te gaan.

Persoonlijk zou ik liever iets meer geld neerleggen en dan voor de Xbox Series X gaan :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 10:33
Wom schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:31:
Dat denken de meesten in dit topic ook, rubmifer ;)

Na vier jaar in bezit is het nog steeds een fijne console. Kan hem alleen maar aanraden eigenlijk. Maar je reactie lezende, heb je geen overtuiging meer nodig ;)
Heb lang zitten twijfelen tussen de ps5 en series X.
Heb de ps5 bij release gehad maar uiteindelijk verkocht. Nu leen ik af en toe eens de ps5 van mn broer, al heb ik de laatste keer de maand dat ik hem staan had enkel weer maar eens een 100tal uur in bloodborne gestoken. :')

Ik vind het wel een fijne console, maar zoals gezegd kan ik tegenwoordig de (meeste) exclusives op pc spelen, en voor de aankomende titels die uitkomen die ik zou willen spelen vraag ik gewoon even de ps5 van broerlief. Plus qua ecosysteem is het wel fijn denk ik dat de xbox en pc in elkaars vaarwater zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:14

JanAd

Wind’s howling

rubmifer schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:59:

Ik heb om diezelfde reden mijn gaming pc 4 jaar geleden weggedaan en overgestapt naar de Serie X.
Nog geen seconde spijt van gehad. Ik speel nu zelfs een héél pak meer dan vroeger op de gaming pc.
Door in de zetel te spelen, zijn wij thuis ook meer samen aan het spelen. Bv gamepass games als It Takes Two, Unravel, Minecraft of Fortnite, zou ik vroeger nooit gespeeld hebben, maar nu samen met m'n zoontje en/of vriendin is dat dolle pret.
Ik zit nu zo'n 100 uur in Stalker 2, heerlijk in de zetel, lekker warm, (alcoholvrij) pintje ernaast, gewoon Xbox opzetten en met 'Quick Resume' direct knallen.
Niet twijfelen, gewoon doen _/-\o_

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Ninja Gaiden heb ik nooit gespeeld, dus nu NG 2 Black aan het spelen. Ik zit nu in chapter 4, maar ik snap niet dat deze game zó hoog scoort. Zal wel de nostalgie zijn. Je merkt aan alles dat die game bijna 20 jaar oud is. Simpele gameplay, nog simpeler leveldesign en ronduit schandalig slecht camerawerk. Dat laatste is wat de game lastig maakt, niet de gameplay.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 27-01-2025 12:56 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hulleman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:55:
Ninja Gaiden heb ik nooit gespeeld, dus nu NG 2 Black aan het spelen. Ik zit nu in chapter 4, maar ik snap niet dat deze game zó hoog scoort. Zal wel de nostalgie zijn. Je merkt aan alles dat die game bijna 20 jaar oud is. Simpele gameplay, nog simpeler leveldesign en ronduit schandalig slecht camerawerk. Dat laatste is wat de game lastig maakt, niet de gameplay.
Ninja Gaiden was in 2004 echt een van de toppers destijds, en NG2 in 2008 was ook erg goed.
Tegenwoordig wordt je doodgegooid met alle soulslike games, en kan je het eigenlijk niet meer vergelijken met toen.

De remake is qua gameplay nog hetzelfde als in 2008, voor mijn gevoel is er letterlijk niks veranderd behalve de graphics. Het camerawerk is inderdaad tergend, dat ben ik met je eens. Voor de meeste zal het inderdaad nostalgisch zijn, tegenwoordig kan de gameplay niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
kevlar01 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:10:
[...]

Ninja Gaiden was in 2004 echt een van de toppers destijds, en NG2 in 2008 was ook erg goed.
Tegenwoordig wordt je doodgegooid met alle soulslike games, en kan je het eigenlijk niet meer vergelijken met toen.
Kan ik me iets bij voorstellen, maar NG2 heeft ook geen enkele soulslike gameplay mechanic.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hulleman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:15:
[...]

Kan ik me iets bij voorstellen, maar NG2 heeft ook geen enkele soulslike gameplay mechanic.
Klopt, de enige overeenkomst is dat je met melee vijanden te lijf moet gaan.
Misschien is het beter te vergelijken met games als Wu Kong of Wo Long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
kevlar01 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:39:
[...]

Klopt, de enige overeenkomst is dat je met melee vijanden te lijf moet gaan.
Misschien is het beter te vergelijken met games als Wu Kong of Wo Long.
Ik denk dat het nergens mee te vergelijken valt. Wellicht een wat lastigere versie van de vroegere side scrolling beat 'em ups zoals Street Fighter, Double Dragon en de Ninja Turtles games. Maar dan in 3D. Wu-kong is wel echt een soulslike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:55:
Easy to learn, hard to master!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Hulleman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:44:
[...]
Wellicht een wat lastigere versie van de vroegere side scrolling beat 'em ups zoals Street Fighter, Double Dragon en de Ninja Turtles games. Maar dan in 3D.
Of de eerste Ninja Gaiden op de NES. Wat een klassieker is dat. O+

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Raem schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:02:
[...]

Of de eerste Ninja Gaiden op de NES. Wat een klassieker is dat. O+
Ah, ik wist niet dat die game al zo ver terug ging :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://xboxera.com/2025/...hiskers-of-winter-review/

Odd Bug Studio boldly combines the charming whimsy of a hand-illustrated children’s book with brutal violence and storytelling inspired by the likes of Game of Thrones.

Tails of Iron 2: Whiskers of Winter is a thoroughly enjoyable Metroidvania with detailed action-RPG mechanics, that still offers challenging soulslike combat without feeling like a punishing ride on its easiest mode. On it’s normal and hard difficulties, the game offers a grind that will leave you feeling tested at best, and a crying mess at very worst.

It’s an extremely well-put-together experience that I can wholeheartedly recommend.

Zin in :)

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-01-2025 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:52:
Behoorlijke lay offs bij People Can Fly.

[Afbeelding]

Ik ken ze vooral van Bulletstorm. Dat was een toffe game. Outriders is helaas nooit echt een succes geworden voor ze.
https://xboxera.com/2025/...e-day-with-the-coalition/

Ik ben niet tegen Bulletstorm invloeden in Gears hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Beide games gespeeld van deze studio, laatste game zelfs twee keer en zou een derde keer ook geen straf vinden.

Kijk er erg naar uit 8) _/-\o_ :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilm

ilm

Sniper elite ziet er goed uit. Zoals verwacht een kleine iteratie en vnl. meer van hetzelfde (daarom ook geen versie 6). Prima voor mij.

[ Voor 25% gewijzigd door ilm op 27-01-2025 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm

ilm

Trouwens, had zelf geen idee maar Atomfall (voor 27 maart) is van dezelfde dev als sniper elite (Rebellion developments).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:18
Last campfire gekocht (1,49 euro :P), schijnt goed te zijn (8,6 metacritic, 6 uur speeltijd).
En voor de kaartspelers schijnt balatro ook goed te zijn (12,74 euro, 9,5 metacritic en ook op xcloud beschikbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Leuk! It takes two vonden we te veel gericht op kinderen en te cheesy. Ondanks dat de gameplay leuk was. Dit ziet er wat volwassener uit!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:14

JanAd

Wind’s howling

Hulleman schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:49:
[...]

Leuk! It takes two vonden we te veel gericht op kinderen en te cheesy. Ondanks dat de gameplay leuk was. Dit ziet er wat volwassener uit!
Dr. Hakim's disapproves... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIYEjarjCas8gUcpWCB2acgHDJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghcg5YhWMDuNFuW51Kb3r3pC.jpg?f=fotoalbum_large

Maar idd, Split Fiction ziet er wat meer volwassen uit. Hopelijk komt deze snel naar de Gamepass.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
JanAd schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:24:
[...]

Dr. Hakim's disapproves... :+

[Afbeelding]

Maar idd, Split Fiction ziet er wat meer volwassen uit. Hopelijk komt deze snel naar de Gamepass.
Haha, ja dat book of love vond ik nog wel het ergste :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 23:05
Hulleman schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:18:
[...]

Haha, ja dat book of love vond ik nog wel het ergste :+
Hahah die vond ik juist geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
G_Dragon schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:41:
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

[Afbeelding]
"Klik op de afbeelding voor de deals"
Hmmmm.... helaas niks voor mij dit keer.

Ik wacht tot Inertial Drift een keer in de aanbieding komt. Ik heb hem op de PC, maar is nu typisch een game die ik lekker onderuithangend op de bank wil spelen in plaats van rechtop zittend in m'n bureaustoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
*O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HK3WrCeOtzab7_ZKidGbp7URmL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QqZf7QLP6KDDSLfTkHYPrDp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iP-iBcF_ZSv8fYtCZ5akCe5vRCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYD2eE6j0sFy0xgZC84EpMsA.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn tip voor een lang en leuk avontuurlijk spel:

New World – Aeternum

Ik was op het internet aan het zoeken voor een MMO zoals Final Fantasy XIV. Ik had verschillende spellen gevonden. Door die lijst heb ik het spel gekocht voor mijn Xbox Series X. Ik zit er nu dik 12 uur in en tot nu toe was het genieten. Soms is het een beetje uitdagend. Dat went wel even omdat je talloos kan her proberen. De game benut de Xbox Series X compleet en de laadtijden zijn kort. Hier ga ik deze winter wel mee doorkomen met ook andere spellen om te spelen.

Ik ben ook sinds ruim 280 dagen aan het sparen via het Microsoft Rewards systeem op de Xbox, mobiel en PC. Ik heb elke maand daardoor gratis Xbox GamePass Ultimate gespaard met die punten. Dat scheelt mij alweer wat centen. Het is een leuk spaarsysteem op deze manier.

Op de PC heb ik een proefversie van het bekendste en meest populaire spel World of Warcraft tot level 20 geactiveerd. Ben nu level 8, maar ik denk dat als de proefversie afgelopen is doordat ik level 20 ben ik het voor gezien hou. Ik vindt het niet leuk genoeg en het bestuurd moeilijk met muis en keyboard. Maar ik heb het spel dan wel geprobeerd en ervaren. Het is mij geen maandelijks abonnement waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
PdeBie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Ik wacht tot Inertial Drift een keer in de aanbieding komt.
Apart, volgens die site (en ook de nl-nl versie https://www.xbox.com/nl-N...ertial-drift/9pf7z089sj6n) is die gratis als je gamepass hebt, maar in de gamepass catalogus en ook op gamepassport.net is die niet te vinden :?

Straks maar eens proberen te installeren dan...

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 28-01-2025 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
sewer schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:00:
[...]

Apart, volgens die site (en ook de nl-nl versie https://www.xbox.com/nl-N...ertial-drift/9pf7z089sj6n) is die gratis als je gamepass hebt, maar in de gamepass catalogus en ook op gamepassport.net is die niet te vinden :?

Ik zou niet weten hoe je hem moet installeren. Ik zie hem niet op GP.

Waar zie jij dat staan op de site?

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 28-01-2025 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
Zie je op die Nederlands site (wanneer je ingelogd bent) bij het spel een groene knop 'INSTALLEREN OP - Inbegrepen bij game pass'?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WInanp02JPcuC928KhQ6inGzu0g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qSsOh1ycaPivL77tnwSIN7bM.jpg?f=user_large

Zo ja, dan thuis de xbox aanzetten, op het zelfde netwerk naar die site gaan, op die groene knop drukken en dan (in de popup) je xbox selecteren en op 'nu installeren' klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34CpSoVSeb8xm2Iv4nFPpfxGl3I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bRUV6TJRHC6Db9E0nNW9FOJQ.png?f=user_large

Update; ben nu thuis en spel doet het gewoon op de Xbox :)

[ Voor 41% gewijzigd door sewer op 28-01-2025 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Er is na een x aantal weken weer een nieuwe Xbox Podcast aflevering.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:53
Voor de liefhebbers. Interview met Phil over future of xbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
sewer schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:00:
[...]

https://news.xbox.com/en-...ith-gold-for-august-2023/

Waarschijnlijk heb je hem toen geclaimd?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:28
Heeft iemand van jullie ook het volgende probleem als hij een tijdje weg is van zijn Xbox:

Ik krijg sinds kort telkens een scherm met 'you need a controller for this game, press a to continue', op het moment dat ik ff ben gaan eten ofzo en ik de controller weer opnieuw connect. Eerder had ik dit niet, lijkt wel een kleine bug ofzo?

Heb de controller proberen te updaten maar er is geen update en ik heb geen idee wat het dan zou kunnen zijn.. Is ook niet echt spannend verder ofzo, vroeg het me alleen ff af..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilm

ilm

JDL15 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:43:
Heeft iemand van jullie ook het volgende probleem als hij een tijdje weg is van zijn Xbox:

Ik krijg sinds kort telkens een scherm met 'you need a controller for this game, press a to continue', op het moment dat ik ff ben gaan eten ofzo en ik de controller weer opnieuw connect. Eerder had ik dit niet, lijkt wel een kleine bug ofzo?

Heb de controller proberen te updaten maar er is geen update en ik heb geen idee wat het dan zou kunnen zijn.. Is ook niet echt spannend verder ofzo, vroeg het me alleen ff af..
Heb ik altijd al gehad. Hangt ook van de game af en hoe die ermee omgaat denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:14
JDL15 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:43:

Heb ik vaker. Ik denk dan altijd hoppa daar heb ik er meerdere van en duw dan op a. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Deel 2 van 5 voorafgaand aan release van Avowed.

En in mei al de nieuwe game van de makers van Mudrunner.

Ziet er uit als een game met meer “purpose” dan expeditions a mudrunner game. Ik vond het rijden leuk, maar het exploreren was echt compleet zinloos naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Roadcraft ziet er idd wel mooi uit, die gaan we in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ah ja, dat verklaart het, in de library staat inderdaad wel ‘gold’ in het icoontje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilm

ilm

Alhoewel hier al een paar keer vermeld stond Eternal Strands niet op men radar. Gelukkig heeft Austin er een positieve review van. Een rechtoe rechtaan typische fantasy rpg (er wordt verwezen naar kingdoms of amalur wat me wel correct lijkt). Heb er nu wel zin in (of sniper elite...).

Linus heeft een overzicht van xbox controllers (beetje ad-hoc subjectieve review maar toch mooi overzicht denk ik), of althans controllers die ook werken met xbox. Vraag me af of ze allemaal een officiele xbox licentie hebben (dus connectie via proprietary xbox RF), of dat het via een bluetooth dongle gaat.

Is zo een Hall effect sensor (of TMR sensor) nu zoveel beter als de klassieke potentiometer? Ik wist niet dat er al zoveel controllers waren, over het algemeen ook niet te duur (tov de officiele). Sommige zien er wel goedkope plastiek uit (desondanks een goede review), de duurdere lijken betere kwaliteit maar die designs zijn vaak veel te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ilm schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:57:
Alhoewel hier al een paar keer vermeld stond Eternal Strands niet op men radar. Gelukkig heeft Austin er een positieve review van. Een rechtoe rechtaan typische fantasy rpg (er wordt verwezen naar kingdoms of amalur wat me wel correct lijkt). Heb er nu wel zin in (of sniper elite...).
[YouTube: Austin recommends: Eternal Strands (Review)]

Linus heeft een overzicht van xbox controllers (beetje ad-hoc subjectieve review maar toch mooi overzicht denk ik), of althans controllers die ook werken met xbox. Vraag me af of ze allemaal een officiele xbox licentie hebben (dus connectie via proprietary xbox RF), of dat het via een bluetooth dongle gaat.

Is zo een Hall effect sensor (of TMR sensor) nu zoveel beter als de klassieke potentiometer? Ik wist niet dat er al zoveel controllers waren, over het algemeen ook niet te duur (tov de officiele). Sommige zien er wel goedkope plastiek uit (desondanks een goede review), de duurdere lijken betere kwaliteit maar die designs zijn vaak veel te druk.

[YouTube: The Hunt for the BEST Controller (Hall Effect)]
Qua controller zweer ik bij de Razer Wolverine V3. Hangt een aardig prijskaartje aan maar vind hem nog fijner dan de Elite V2. Nog geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm

ilm

uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:26:
[...]

Qua controller zweer ik bij de Razer Wolverine V3. Hangt een aardig prijskaartje aan maar vind hem nog fijner dan de Elite V2. Nog geen moment spijt van gehad.
Ik hoor goede dingen over de gamesir cyclone 2. :)

Ik volg de 3rd party controllers wel niet zo, dus geen idee welke bedrijven de betere kwaliteit bieden. Het belangrijkste is dat het dezelfde UX biedt als de officiële controllers (bv. aanzetten van de xbox, snel verbinden, goede batterijduur, etc).

Edit: blijkbaar hebben veel van die controllers toch geen rechtstreekse support voor xbox. Vaak is het bedraad. Spijtig :(

[ Voor 9% gewijzigd door ilm op 28-01-2025 23:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ilm schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:57:
Is zo een Hall effect sensor (of TMR sensor) nu zoveel beter als de klassieke potentiometer?
Het zou preciezer moeten zijn en geen last krijgen van stick drift... Maar zelf heb ik nog nooit stick drift gehad op een controller en merk ik ook nooit iets van niet genoeg precisie.

Ik heb wel een controller met hall effect, een 8bitdo ultimate bluetooth (niet voor Xbox, is het switch model met ook een dongle voor pc). Daar zijn mensen ook altijd lovend over en de opvolger doet het ook erg goed in dit overzicht, maar ik vind hem zelf toch duidelijk minder fijn dan de elite v2 dus uiteindelijk gebruik ik de 8bitdo nooit. Het feit dat hij hall effect heeft merk ik zelf eigenlijk niks van terwijl het feit dat de sticks wat minder hoog zijn juist er voor zorgt dat ik minder controle heb naar mijn idee. En de vorm in de hand vind ik minder fijn (Linus klaagt daar ook over).

Maar, andere mensen zweren bij hall effect, dus misschien snap ik het gewoon niet. Maar deze ervaring met de 8bitdo maakt me wel wat voorzichtig met dit soort video's. Ik kom wel vaker dit soort meningen tegen dat de 1st party controllers zoveel slechter zouden zijn dan de betere 3rd party controllers, maar aangezien ik dus de elite v2 echt veel veel beter vind dan de 8bitdo ultimate geloof ik het niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
sewer schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:21:
[...]

Ah ja, dat verklaart het, in de library staat inderdaad wel ‘gold’ in het icoontje.
Kijk, dat heb ik destijds niet gedaan. Dus daarom dat hij bij mij niet in GP staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ongeveer 2 weken terug de gamesir G7 SE gekocht omdat mijn Elite2 toch echt de geest had gegeven en ik was nu wel klaar met de WD40 etc.

Fijne controller wel maar ik mis wel de extra 2 paddles van de Elite2, op de gamesir zitten 2 extra back buttons maar één daarvan kun je bijv niet als shift knop gebruiken wat ook jammer is.

Achteraf had ik misschien toch liever de Elite2 core gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ninja Gaiden 2 Black update

[ Voor 17% gewijzigd door justifire op 29-01-2025 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tails of Iron 2 gisteren opgestart. Had behoorlijk moeite met de eerste boss zeg :P Stukken meer dan met the first berserker. Vooralsnog vermaak ik me er prima mee. Het is ook niet zo’n hele lange game. Uurtje of 10-15 volgens mij. Het focust zich meer dan ik me kan herinneren in het origineel op elementen als strength en weakness. Hierdoor ben je best wel wat aan het wisselen in armor en wapens om de beste elementen als defense en attack te kiezen. Vooralsnog niet heel vervelend omdat de diverse zelfde type vijanden vaak geclusterd zitten maar als je zou moeten wisselen tijdens combat zou dat wel wat minder zijn. Maar dat ben ik nog niet tegen gekomen.

———

Vandaag komt ook Shady part of me in Gamepass. Is een leuke korte puzzel platformer en kan hem wel aanraden.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-01-2025 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Finraziel schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 06:16:
[...]

Het zou preciezer moeten zijn en geen last krijgen van stick drift... Maar zelf heb ik nog nooit stick drift gehad op een controller en merk ik ook nooit iets van niet genoeg precisie.

Ik heb wel een controller met hall effect, een 8bitdo ultimate bluetooth (niet voor Xbox, is het switch model met ook een dongle voor pc). Daar zijn mensen ook altijd lovend over en de opvolger doet het ook erg goed in dit overzicht, maar ik vind hem zelf toch duidelijk minder fijn dan de elite v2 dus uiteindelijk gebruik ik de 8bitdo nooit. Het feit dat hij hall effect heeft merk ik zelf eigenlijk niks van terwijl het feit dat de sticks wat minder hoog zijn juist er voor zorgt dat ik minder controle heb naar mijn idee. En de vorm in de hand vind ik minder fijn (Linus klaagt daar ook over).

Maar, andere mensen zweren bij hall effect, dus misschien snap ik het gewoon niet. Maar deze ervaring met de 8bitdo maakt me wel wat voorzichtig met dit soort video's. Ik kom wel vaker dit soort meningen tegen dat de 1st party controllers zoveel slechter zouden zijn dan de betere 3rd party controllers, maar aangezien ik dus de elite v2 echt veel veel beter vind dan de 8bitdo ultimate geloof ik het niet zo...
De meeste spellen zijn geoptimaliseerd voor de standaard controller. Ze hebben vaak een grote deadzone om te compenseren voor eventuele stick drift en er is helaas weinig aan in te stellen. Hierdoor merk je in de praktijk vaak weinig van betere sticks.

Ik wilde Perfect Dark spelen op de Xbox, maar dat spel vrijwel onspeelbaar met de Xbox-controllers. De oorspronkelijke versie was voor de N64 die een heel precieze stick heeft met optische encoders waarmee je heel precies kan richten. Bij de Xbox versie is er een enorme deadzone waardoor dat gewoon niet te doen is. Een betere controller helpt niet als de software de input gewoon negeert.

Als een console vanaf het begin met betere controllers wordt geleverd zullen spellen daar wel voor geoptimaliseerd worden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Mijn zoontje is bijna jarig en wil van zijn verjaardagsgeld een Pro Controller voor zijn Xbox Series X kopen. Standaard kijk je dan natuurlijk naar de Elite 2, maar ik lees overal dat deze veel problemen heeft met stick drift en hangende knoppen. In mijn onderzoek naar een vergelijkbare controller viel mijn oog op de Victrix Pro BFG. Iemand ervaring met deze controller? Mijn zoontje speelt voornamelijk Fortnite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
GilbertvH schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:45:
Mijn zoontje is bijna jarig en wil van zijn verjaardagsgeld een Pro Controller voor zijn Xbox Series X kopen. Standaard kijk je dan natuurlijk naar de Elite 2, maar ik lees overal dat deze veel problemen heeft met stick drift en hangende knoppen. In mijn onderzoek naar een vergelijkbare controller viel mijn oog op de Victrix Pro BFG. Iemand ervaring met deze controller? Mijn zoontje speelt voornamelijk Fortnite
Wat versta je onder een Pro controller? En wat biedt het voor meerwaarde in Fortnite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
PdeBie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:32:
[...]

Wat versta je onder een Pro controller? En wat biedt het voor meerwaarde in Fortnite?
Kan me voorstellen dat je die extra flippers kan mappen op de bouwfuncties? Dat zou wel schelen als dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
drakiesoft schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:51:
[...]

Kan me voorstellen dat je die extra flippers kan mappen op de bouwfuncties? Dat zou wel schelen als dat zou kunnen.
De flippers map je aan de overige knoppen, dus bijvoorbeeld de linker flipper boven kan je aan 'X' mappen en de rechter flipper aan 'RB'. Dus op ergonomie na biedt het verder geen meerwaarde naar mijn idee.

Voor racing games bijvoorbeeld heb ik de flippers gemapt aan LB en RB, zodat ik met m'n wijsvingers de trekkers kan bedienen voor analoog gas geven en remmen en de flippers met m'n middelvingers kan bedienen om te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
drakiesoft schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:51:
[...]

Al die extra flippers zijn te mappen en de LT en RT zijn in te stellen qua indrukhoogte om sneller te reageren (trigger stop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij hebben nu eindelijk ook een televisie met hmdi 2.1, helaas is de ontwikkelaar zo slim geweest om een van die poorten op dezelfde poort te zetten als de ARC ingang. Deze gebruiken we helaas voor de soundbar, dus daarom nog maar een ingang waarmee ik VRR en 120hz kan ontvangen, voor €90 heb ik een kastje gekocht die dat kanaal verdeeld over 4 andere uitgangen. Waardoor ik 120hz en VRR nu werkend, alleen bij sommige spellen ( Avatar Frontiers Of Pandora, Red Dead Redemption 2) slaat het scherm op zwart en krijg ik de melding dat er geen signaal meer is. Terwijl bij Dragon Age The Veilguard, Forza Horizon 6 en zoveel meer het wel gewoon werkt in 120hz.

Mis ik een instelling op de Xbox Series X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 22:11
Ik heb echt even geen idee waar ik deze vraag het beste kan stellen.
Dus doe ik het hier, omdat het verband houdt met mijn Xbox Series X.

Het afgelopen jaar heb ik de console eigenlijk altijd in de TV-kast gehad. Tijdens gamen wel met de klep op een goede kier, maar vond het toch wel te warm worden in de kast. Daar wil ik vanaf, en de console nu naast de kast op de grond gaan zetten.

Probleem is alleen dat mijn HDMI kabel hiervoor te kort is. Deze loopt via een kabelgoot, en ik heb niet zo zin om de TV van de muur te halen en een langere kabel door te goot te stoppen.

Dus wil ik een HDMI koppel- of verlengstuk gebruiken. Ik heb ongeveer 2 meter extra nodig. Raden jullie een koppelstuk OF verlengkabel aan? Of beter allebei niet? En welk koppelstuk of verlengkabel is dan de beste keuze?

Let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Saaslijer1 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:46:

Het afgelopen jaar heb ik de console eigenlijk altijd in de TV-kast gehad. Tijdens gamen wel met de klep op een goede kier, maar vond het toch wel te warm worden in de kast. Daar wil ik vanaf, en de console nu naast de kast op de grond gaan zetten.

Probleem is alleen dat mijn HDMI kabel hiervoor te kort is. Deze loopt via een kabelgoot, en ik heb niet zo zin om de TV van de muur te halen en een langere kabel door te goot te stoppen.

Dus wil ik een HDMI koppel- of verlengstuk gebruiken. Ik heb ongeveer 2 meter extra nodig. Raden jullie een koppelstuk OF verlengkabel aan? Of beter allebei niet? En welk koppelstuk of verlengkabel is dan de beste keuze?

Let me know!
Als het werkt, dan werkt het. Welke oplossing maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it

Let me know!
Je kunt ook overwegen een langere hdmi kabel te kopen. edit las over de zin over kabelgoten heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:26:
Gisteren begonnen met NG+ dus dit vind ik leuk :)

[Afbeelding]
Goeie smaak! Wat blijft dit spel er grafisch toch onwijs goed uitzien, als ik er ooit tijd voor vind wil ik ook nog met die NG+ aan de gang. Mijn zwager heeft NG+ vorige week uitgespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eternal Strands even gespeeld maar het pakt me niet echt. Ga het een paar uur geven maar heb geen hoge verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH

Let me know!
Ik had hetzelfde met een Nintendo Switch erbij en wilde niets doen aan de bekabeling dus heb toen een splitter besteld. Werkt perfect en je bekabeling kan verlengd worden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
GilbertvH schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:03:
[...]

Ik had hetzelfde met een Nintendo Switch erbij en wilde niets doen aan de bekabeling dus heb toen een splitter besteld. Werkt perfect en je bekabeling kan verlengd worden 😉
Top. Neem aan dat zo'n splitter dezelfde effecten heeft als een verlengkabel of koppelstuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm

ilm

Voor de fans, Outcast: Second Contact voor 9 euro op amazon.de
Saaslijer1 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:31:
[...]

Top. Neem aan dat zo'n splitter dezelfde effecten heeft als een verlengkabel of koppelstuk?
Als de afstand niet te groot is zou ik het gewoon met een verlengkabel proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
Saaslijer1 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:31:
[...]

Zolang jij de ingang gelijk laat lijkt me dat van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Neehoor, alles bij elkaar 4 meter kabel denk ik.
Wel belangrijk denk ik om voor een 2.0 kabel te kijken? Zie er 1 die aangeeft 4K@60hz te kunnen voorzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:18
Ze hebben hun fout rechtgezet in de store, werkt helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Triple Stars schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:56:
[...]

Ze hebben hun fout rechtgezet in de store, werkt helaas niet meer.
ja had ook al gekeken maar hier moet je hem ook kopen dus telt al niet meer helaas

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan was ik er dus op tijd bij, hopelijk hebben er nog meer mensen veel geluk mee gehad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz

Als iemand zich ooit nutteloos voelt denk dan aan de Series X in mijn woonkamer :+ Ik ben helemaal niet tegen timed exclusives, maar door dit soort nieuws weet ik wel zeker dat dit de laatste console is die ik van MS heb gekocht. Ik zou bijna gaan denken dat die keuze er niet eens komt en dat MS gewoon een soort Sega gaat worden met hoogstens een streaming console/handheld.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Exactor it
Beakzz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 22:44:
[YouTube: Forza Horizon 5 Announced for Playstation and Its Not the Last!]

Als iemand zich ooit nutteloos voelt denk dan aan de Series X in mijn woonkamer :+ Ik ben helemaal niet tegen timed exclusives, maar door dit soort nieuws weet ik wel zeker dat dit de laatste console is die ik van MS heb gekocht. Ik zou bijna gaan denken dat die keuze er niet eens komt en dat MS gewoon een soort Sega gaat worden met hoogstens een streaming console/handheld.
Als ik me ooit nutteloos voel, zal ik aan deze post van jou denken. Dank voor je bijdrage!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Exactor it schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:00:
[...]

Als ik me ooit nutteloos voel, zal ik aan deze post van jou denken. Dank voor je bijdrage!
Dat was precies wat ik wilde bereiken. Fijn dat je weet dat ik en mijn console er voor je zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Ja die strategie doet als Xbox Hardware liefhebber toch wel een beetje pijn, geen concurrentie op de console markt is de gamer niet bij gebaat en worden de andere leveranciers alleen maar lui van.

Toch gun ik PlayStation gamers de Forza Horizon serie wel, erg fijne serie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

En je hebt volgens mij geen PlayStation dus je bent eigenlijk een PC gamer. Helemaal prima toch? :)
Deze week is aangegeven dat MS niet uit de hardware stapt. Hoe dat zich ontwikkeld zullen we over een jaar of 2 zien vermoed ik. Hardware met een meer open karakter maar met de gebruiksgemak van een console zie ik graag tegemoet.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-01-2025 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Exactor it schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:00:
[...]

En ik aan deze van jou!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 76 ... 106 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties