Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:41:
[...]

Boven op de vuurtoren. Het eerste level aan de linker zijde van de lift als ik het goed heb. :)
Gevonden, dank je! Het plaatje van de vuurtoren en de planeet erbij gaf het eigenlijk ook wel weg. 8)7

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:20
Raem schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:43:
[...]

Gevonden, dank je! Het plaatje van de vuurtoren en de planeet erbij gaf het eigenlijk ook wel weg. 8)7
Veel plezier alvast bij het komen bij het ruimteschip zonder hook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Exactor it schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:02:
[...]

Veel plezier alvast bij het komen bij het ruimteschip zonder hook. :)
Ik zag inderdaad dat dat een trophy is. En x aantal cogs halen voordat je de hookshot krijgt.
Ik heb nu volgens mij bijna alle levels gehaald, daarna ga ik eens kijken naar de rest van de trophies. Die 2,5 uur zie ik wel tegenop. :P Heb een hekel aan speedruns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Raem schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:06:
[...]

Ik zag inderdaad dat dat een trophy is. En x aantal cogs halen voordat je de hookshot krijgt.
Ik heb nu volgens mij bijna alle levels gehaald, daarna ga ik eens kijken naar de rest van de trophies. Die 2,5 uur zie ik wel tegenop. :P Heb een hekel aan speedruns.
Had ik ook. Kostte twee pogingen die speedrun maar wilde dit pareltje wel op 100% hebben. Voor een goede route heb ik een guide gebruikt. Er zijn ook flink wat cogs in de elevator zelf. Succes. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vxlsR_uJeyDHV9nvPkqB2F31Us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ky5H1q3G4lMCovpvEDqJn2ee.jpg?f=fotoalbum_large
Ben benieuwd!! *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Mog schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:17:
[...]

Ik gok dat ze CoD alleen gaan toevoegen aan een nieuwe Game Pass tier.

Game Pass Core: €7/maand
Game Pass Ultimate: €15/maand
Game Pass Ultimate Plus*: €20/maand

* Plus = Call of Duty
Toch niet:
Call of Duty: Black Ops 6 will be available across all Game Pass tiers, Microsoft has confirmed.
https://www.eurogamer.net...a-new-xbox-game-pass-tier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik las het ja. Wat goed! Had ik echt niet verwacht.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een mooie meevaller! Mijn gamepass loopt nog tot eind April 2027

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die hier de twee Dead Island 2 expansions hebben gespeeld?

Zo ja, hoe vond je ze? Het geld waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@justifire

Net even de eerste Test Drive uit 1987 gespeeld in een browser.

De nieuwe haal ik wel met de eerste kortingsronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net even Humanity kort geprobeerd. De prologue smaakt naar meer. :)
Best wel een lange puzzel game als ik het zo het en der lees. Misschien dat deze game je Lemmings itch kan krabber @justifire :p

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Jullie gaan hard. Ik moet Senua nog verder spelen maar ben veel te druk met falen in Have a nice death (aardige maar best lastige roguelike) en xdefiant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:52

ilm

Geen zorgen, Hellblade moet ik ook nog (en veel meer). Voorlopig bezig met immortals, maar lords of the fallen lonkt.
devilsnight schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:33:
Zijn er mensen die hier de twee Dead Island 2 expansions hebben gespeeld?

Zo ja, hoe vond je ze? Het geld waard?
Niet gespeeld, sorry. Recent DI2 uitgespeeld en voel niet meteen de drang voor meer.

Edit: lord of the fallen heeft enkele 'advanced' klasses. Ik vermoed dat als je wel eens een soul game hebt gespeeld dit wel tof is of wordt het daardoor echt wel ontiegenlijk moeilijk?

[ Voor 17% gewijzigd door ilm op 30-05-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
@uchiha tijntje Pfoe, de dev time trial van The Tower was wel even zweethandjes hoor. :P

Hoe kun je eigenlijk de 'A true masterpiece' trophy halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:47:
@uchiha tijntje Pfoe, de dev time trial van The Tower was wel even zweethandjes hoor. :P

Hoe kun je eigenlijk de 'A true masterpiece' trophy halen?
Netjes!

Voor de masterpiece is het volgens mij gewoon in een schilderij helemaal los gaan. Maar weet het niet helemaal zeker meer :)

——-

Edit:

Humanity is awesome!! :) Een hele leuke puzzelgame. Net de tweede wereld gecomplete. Echt leuke brainteasers!

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-05-2024 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Zijn er meer mensen die een donkere doorschijnende donkere horizontale balk in beeld hebben op de XSX? Het irritante is dat ie bij de games ook aanwezig blijft. Geen idee waar die balk vandaan komt en hoe weg te krijgen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:59
Lekker Ventje schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:35:
Zijn er meer mensen die een donkere doorschijnende donkere horizontale balk in beeld hebben op de XSX? Het irritante is dat ie bij de games ook aanwezig blijft. Geen idee waar die balk vandaan komt en hoe weg te krijgen.
Komt het niet door je TV? Oudere Sony TV's hebben daar een tijdje een handje van gehad, omdat ze het signaal niet goed herkenden (switch tussen HDR/Dolby profielen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BY7fCFT8MFjdhUU5DnU2pWW-j9s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P1zPkbCQQBRLYcszwPUzrs6s.jpg?f=user_large

Berichtje van de makers van Little Nightmares 3.

En wat is Humanity een fijn puzzelspel. Je waant je echt als een soort van Neo als je de puzzel “ziet” :P

En over een weekje de Xbox showcase. Ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En nog een paar videootjes van wat games die gisteren in de State of Play zijn getoond:

[ Voor 33% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-05-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:23:
[Afbeelding]

Berichtje van de makers van Little Nightmares 3.

En wat is Humanity een fijn puzzelspel. Je waant je echt als een soort van Neo als je de puzzel “ziet” :P

En over een weekje de Xbox showcase. Ben benieuwd.
Deels jammer, maar van de andere kant wel iets moois om naar uit te kijken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Goed om te lezen. Hopelijk geen Mp game maar een leuke platformer. Crash 4 was ook echt top.

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-05-2024 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Sahi_NL schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:01:
[...]

Komt het niet door je TV? Oudere Sony TV's hebben daar een tijdje een handje van gehad, omdat ze het signaal niet goed herkenden (switch tussen HDR/Dolby profielen).
Ik heb een LG maar uiteindelijk bleek het de tv te zijn die de balk enkel bij de XBox bleek te tonen. Bij bv YouTube was de balk er niet maar omdat het opnieuw opstarten van de XBox niet hielp heb ik de tv toch maar opnieuw opgestart en toen was de balk verdwenen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:40
Afgelopen dagen paper trail gespeeld, erg leuke indieplatformer van 7-8 uur puzzelen. Is ook een trial van beschikbaar in de xbox store.

Vanavond beginnen aan Talios principle II, net even opgestart en zo te zien heel vertrouwd hetzelfde sfeertje als deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik kom helaas niet meer op mijn Xbox Live account als ik een Xbox 360 game speel op de Series X. :-( paar dagen geleden werkte het nog wel.

Krijg wel het icoontje en geluidje in beeld dat ik ben ingelogd maar kom dan niet verder en het spel geeft dan een error.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:59
Senua’s Saga: Hellblade II vanavond uitgespeeld. Tof spel. Zeker een aanrader als je het eerste deel ook leuk vond. Wel vond ik de gameplay en combat in het eerste deel iets beter. Qua challenges/puzzels was het meer van hetzelfde, maar alsnog vermakelijk. Qua combat was het simpeler, gebruikte ik minder knoppen, maar het ziet er wel mooi uit. Verder goed verhaal en grafisch een indrukwekkende game. Het grafische komt niet helemaal tot zijn recht als je de game via Xbox Cloud gaming speelt door de compressie die nogal opvalt in donkere omgevingen.

Verder waardeloos dat de Xbox versie in-game niet een inverted y-axis optie heeft, de PC versie heeft die optie wel. Met zoveel accessibility features is het vreemd dat een standaard instelling vergeten word. Het valt me in het algemeen op dat het tegenwoordig steeds vaker over het hoofd wordt gezien (bij release).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:17:
Senua’s Saga: Hellblade II vanavond uitgespeeld. Tof spel. Zeker een aanrader als je het eerste deel ook leuk vond. Wel vond ik de gameplay en combat in het eerste deel iets beter. Qua challenges/puzzels was het meer van hetzelfde, maar alsnog vermakelijk. Qua combat was het simpeler, gebruikte ik minder knoppen, maar het ziet er wel mooi uit. Verder goed verhaal en grafisch een indrukwekkende game. Het grafische komt niet helemaal tot zijn recht als je de game via Xbox Cloud gaming speelt door de compressie die nogal opvalt in donkere omgevingen.

Verder waardeloos dat de Xbox versie in-game niet een inverted y-axis optie heeft, de PC versie heeft die optie wel. Met zoveel accessibility features is het vreemd dat een standaard instelling vergeten word. Het valt me in het algemeen op dat het tegenwoordig steeds vaker over het hoofd wordt gezien (bij release).
Die gekkies ook altijd met die inverted y axis :P. Merk het eigenlijk alleen als ik in een vliegtuig zit. Anders is het soort van counter intuïtief. Maar voor de rest, gebruik je dat dus ook voor normale third person en first person games? Ben ik wel benieuwd naar :)

Oja. En Humanity is echt een toffe puzzelge! Don’t sleep on it. Zit in GP.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-06-2024 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
uchiha tijntje schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:41:
[...]

Die gekkies ook altijd met die inverted y axis :P. Merk het eigenlijk alleen als ik in een vliegtuig zit. Anders is het soort van counter intuïtief. Maar voor de rest, gebruik je dat dus ook voor normale third person en first person games? Ben ik wel benieuwd naar :)

Oja. En Humanity is echt een toffe puzzelge! Don’t sleep on it. Zit in GP.
Ja ik ben me er van bewust dat ik nogal in de minderheid ben, maar maakt het niet minder irritant :P Bij een vliegtuig inderdaad logisch. Ik speel zowel third person en first person games inverted. Weet niet precies meer waarom ik met inverted begonnen ben, maar was destijds wel meer de standaard bij consoles zoals de Nintendo 64. Maar zoveel Golden Eye heb ik niet gespeeld. Pas echt leren console gamen met de Xbox en Halo: Combat Evolved en daar gekozen voor inverted in de tutorial. Het is verder ook nooit een probleem geweest, elke game had een inverted optie. Bij de Xbox 360 kon je ook in de systeem instellingen je voorkeur opgeven zodat het bij elke game al gelijk goed was ingesteld.

Op de Xbox One/Series kan je wel de controller zelf configureren en de y-as omdraaien. Maar met Xbox Cloud gaming moet je dan op elk apparaat apart dit aanpassen (als dat mogelijk is). Als een game op de Nintendo Switch de optie niet heeft dan heb je pech. Ik verwacht dat ik ooit een keer verplicht wordt om "Normal" te leren spelen.

Zal eens kijken naar Humanity. Nog andere interessante korte Game Pass games? Ik ga ook weer verder met Control.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 01:28:
[...]

Ja ik ben me er van bewust dat ik nogal in de minderheid ben, maar maakt het niet minder irritant :P Bij een vliegtuig inderdaad logisch. Ik speel zowel third person en first person games inverted. Weet niet precies meer waarom ik met inverted begonnen ben, maar was destijds wel meer de standaard bij consoles zoals de Nintendo 64. Maar zoveel Golden Eye heb ik niet gespeeld. Pas echt leren console gamen met de Xbox en Halo: Combat Evolved en daar gekozen voor inverted in de tutorial. Het is verder ook nooit een probleem geweest, elke game had een inverted optie. Bij de Xbox 360 kon je ook in de systeem instellingen je voorkeur opgeven zodat het bij elke game al gelijk goed was ingesteld.

Op de Xbox One/Series kan je wel de controller zelf configureren en de y-as omdraaien. Maar met Xbox Cloud gaming moet je dan op elk apparaat apart dit aanpassen (als dat mogelijk is). Als een game op de Nintendo Switch de optie niet heeft dan heb je pech. Ik verwacht dat ik ooit een keer verplicht wordt om "Normal" te leren spelen.

Zal eens kijken naar Humanity. Nog andere interessante korte Game Pass games? Ik ga ook weer verder met Control.
Helaas heeft Humanity wel achievements gekoppeld aan user created content. Met name om level 20 te worden. Dat is een kleine grind als ik het zo zie (uurtje gespeeld en ben level 6, maar benodigde Xp wordt steeds meer per level). Beetje zonde. Maar vermaak me er nog wel goed mee.
Nog 1 chapter van story en dan heb ik de “sp” klaar. Erg leuke puzzel mechanics.

En kortere andere games in GP… Botany Manor. Ook een puzzelgame maar een erg relaxte. Lil Gator game is ook een korte simpele platformer maar wel vermakelijk. Open roads is heel kort maar niet echt boeiend. Nog minder gameplay dan Hellblade :+ Heb je Jusant gespeeld? Die is wel tof en ook lekker kort. En Venba? Die vond ik wel goed en het verhaal greep me best wel aan en duurt maar een uurtje of 3.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-06-2024 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op zondag 2 juni 2024 @ 01:51:
[...]

Helaas heeft Humanity wel achievements gekoppeld aan user created content. Met name om level 20 te worden. Dat is een kleine grind als ik het zo zie (uurtje gespeeld en ben level 6, maar benodigde Xp wordt steeds meer per level). Beetje zonde. Maar vermaak me er nog wel goed mee.
Nog 1 chapter van story en dan heb ik de “sp” klaar. Erg leuke puzzel mechanics.
Apart, dan hebben ze die aan de xbox release toegevoegd. Op de PS heb je (gelukkig) geen trophies gerelateerd aan user content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Apart, dan hebben ze die aan de xbox release toegevoegd. Op de PS heb je (gelukkig) geen trophies gerelateerd aan user content.
Jep, gebeurd wel vaker als het later op de Xbox wordt gereleased. Stoppen ze DLC erin en koppelen ze daar achievements aan.

——

De games voor deze week: https://www.trueachievements.com/news/new-xbox-games-june-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
uchiha tijntje schreef op zondag 2 juni 2024 @ 01:51:
En kortere andere games in GP… Botany Manor. Ook een puzzelgame maar een erg relaxte. Lil Gator game is ook een korte simpele platformer maar wel vermakelijk. Open roads is heel kort maar niet echt boeiend. Nog minder gameplay dan Hellblade :+ Heb je Jusant gespeeld? Die is wel tof en ook lekker kort. En Venba? Die vond ik wel goed en het verhaal greep me best wel aan en duurt maar een uurtje of 3.
Jusant was ik destijds wel mee begonnen, maar nog niet verder gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

On_E

Housemusic

Dat Humanity is wel echt een tof puzzel spel. :)
Heb de proloog en eerste act erop zitten en kijk uit naar de rest.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
justifire schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:24:
Yeah F U B*tch!!!! })
https://www.xbox.com/play/media/FcGSDPiY8z

Dik 300 uur grinden en 150 runs later, worst boss ever |:(

[Afbeelding]
Hoeveel gold moeten we betalen voor een carry?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Hypercharged is best wel leuk om te spelen. Beetje clunky qua controls maar leuke game voor nostalgie naar jaren negentig speelgoed. Nu nog even mijn zonen trainen zodat ze goede squadmates worden op hoogste moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:37:
[...]

Hoeveel gold moeten we betalen voor een carry?
Ik weet niet of ik dat nog op kan brengen, wat een ergernis :r
uchiha tijntje schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:45:
Netjes!! Ik heb iets van 25 miljoen dat je mag hebben :P Hoe lang duurde het gevecht?
Met dat handje kleingeld kan je hooguit een aantal keer je equipment repairen :+

Wil het best nog eens proberen hoor maar kan zo maar weer 50-100 runs duren voordat het uberhaupt lukt….

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 16:48
Dit weekend begonnen met Lords of the Fallen op gamepass. Eerste boss is neer en zit nu in het gebied daarna. Speelt echt wel lekker weg en, tot nu toe, niet zo achterlijk moeilijk als de meeste soulslikes die ik heb gespeeld.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:24:
Yeah F U B*tch!!!! })
https://www.xbox.com/play/media/FcGSDPiY8z

Dik 300 uur grinden en 150 runs later, worst boss ever |:(

[Afbeelding]
Wow! Diep respect, dat is een mooie om op je naam te hebben _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Zondag om 19:00 lokale tijd :)

[ Voor 43% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-06-2024 16:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:01
Kena is een leuke game. Niet het beste wat je ooit gaat spelen, maar erg vermakelijk en ziet er ook nog eens prachtig uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
justifire schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:51:
[...]

Niet eerder van gehoord maar ziet er uit als een kinderspelletje ?
Nee nog best lastige combat eigenlijk. Heeft ergens iets weg van Zelda. Plus mooie beelden. Op het eind was ik het zat en heb ik de moeilijkheidsgraad verlaagd en door het eind heen gerushed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:52

ilm

justifire schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 06:57:
[...]

Zou Immortals zelf een 6.5 tot 7.0 geven.
Intro vond ik erg tof gedaan, de wereld ontdekken is ook tof maar het wordt wel érg snel repetetief.
Zeker om alle achievements te behalen is regelmatig tenenkrommend.

Diablo IV moet je maar net liggen.
Verhaal zou ik niet weten maar dopaminegehalte ligt hoog icm flinke lootdrops.
Mijn build krijgt nu aardig vorm, kwam gisteren lvl100 The Butcher tegen, zóó schattig https://www.xbox.com/play/media/PzV7Ez7peP
Immortals of Aveum. Spijtig genoeg moet ik inderdaad wat punten aftrekken van de initiele 8/10. Uiteindelijk is het voor mij een 6/10 (-1 wegens toch wat jankyness, eerder een A-game dan AA(A), en -1 voor de technische problemen). Echter heb ik wel men plezier gehad ermee. De ontwikkelaar noemt zichzelf een onafhankelijke studio (wel EA als uitgever). In dat geval kijk ik wel uit naar hun volgende games en de vooruitgang die ze maken.

Ik zie dat Ascendant Studios wel veel man ontslagen heeft wegens tegenvallende verkoop :(.
https://www.polygon.com/2...ls-of-aveum-studio-layoff

Diablo 4. Proficiat met je achievement! Ik heb nog 1x geprobeerd, maar ik ga er niet aan beginnen. Het werkt te afstompend voor mij. Ik kan zeker zien waarom anderen het fantastisch vinden (powertrip, loot, challenge, etc.).

Resident evil: Village. Bij gebrek aan RE4 in gamepass maar begonnen aan RE Village (tijdje geleden gekocht). En wat een ervaring was dat. Ontzettend veel plezier aan gehad (9.5/10. Echt, zal me nog even bijblijven). Ok, de formule (na RE2/3 back to back te spelen) is nagenoeg onveranderd, buiten dat het nu in eerste persoon is, maar ze is wel steengoed.

Vroeg in het spel viel het me al op:
spoiler:
Ethan kan fysiek wel veel aan. Al heel snel een deel van de linkerhand kwijt (een pink en ringvinger), snel daarachter wordt zijn rechterhand afgehakt (en terug gelijmd), en hij wordt vele keren doorspiest. En we blijven gaan. _/-\o_

Was leuk dat daar dan daadwerkelijk een 'uitleg' voor werd gegeven op het einde. :)

Vraag me dan af of zulke singleplayer ervaringen zo slecht verkopen dat er niet veel meer van zijn (Prey, Deus ex, ...). Even gekeken en RE Village heeft 9.3 miljoen stuks (einde 2023) en beide Deux Ex remakes 12 miljoen stuks (Mei 2022) wereldwijd. Dat zit dan wel snor.

Daarnaast ook even wat bonus videos gekeken met ondermeer de mocap opnames. Wel tof (en beetje raar) om de verschillende scenes te zien in het 'echt'. Lijkt me toch nog een heel stuk anders dan acteren op een filmset (bv. sommige bewegingen van een vrouwelijke NPC werden gedaan door een man, en vice versa. Eigenlijk logisch maar viel wel op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 16:48
giantgiantus schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:41:
[...]

Kena is een leuke game. Niet het beste wat je ooit gaat spelen, maar erg vermakelijk en ziet er ook nog eens prachtig uit.
Vooral dat laatste. Ziet er goed uit en die beestjes zijn super cute, maar de gameplay is wel echt van 20 jaar geleden. Ik vond er niet veel aan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Twee geruchten over de Xbox Showcase:

spoiler:
  1. Er wordt een teaser getoond voor een nieuwe Xbox handheld.
  2. Op 9 juni komt er een verrassingsrelease van een grote game of DLC van een Xbox first-party studio.

Dit gerucht komt van "eXtas1s". Hij lekte al eerder de gameplay van Overdose, de toevoeging van Lords Of The Fallen aan Gamepass, de releasedatum van Hellblade 2 en de samenwerking tussen Xbox en Hundred Star.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

G_Dragon schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:23:
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

[Afbeelding]
"Klik op de afbeelding voor de deals"
En daar is de Top Spin 2k25 sale waar ik op zat te wachten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Mog schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:43:
Twee geruchten over de Xbox Showcase:

spoiler:
  1. Er wordt een teaser getoond voor een nieuwe Xbox handheld.
  2. Op 9 juni komt er een verrassingsrelease van een grote game of DLC van een Xbox first-party studio.

Dit gerucht komt van "eXtas1s". Hij lekte al eerder de gameplay van Overdose, de toevoeging van Lords Of The Fallen aan Gamepass, de releasedatum van Hellblade 2 en de samenwerking tussen Xbox en Hundred Star.
Xbox handheld zou wel leuk zijn. Al hoop ik dat deze dan net zo “open” is als een steam deck. Zou wel leuke toevoeging zijn, met name ook omdat MS tegenwoordig (haast ironisch) de hardware goed voor mekaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 08:44
giantgiantus schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Xbox handheld zou wel leuk zijn. Al hoop ik dat deze dan net zo “open” is als een steam deck. Zou wel leuke toevoeging zijn, met name ook omdat MS tegenwoordig (haast ironisch) de hardware goed voor mekaar heeft.
Hoop niet dat die handheld de bumper knoppen van de huidige controllers krijgt. Voor een meerprijs willen we wel kwaliteit en wellicht hall effect sticks.

Die handheld krijgt vermoedelijk een pc/xbox modus waar je kan switchen. Hoop niet cloud only, dat werkt toch niet. Verder gaan de geruchten dat andere hardware makers ook zo'n Xbox handheld mogen maken met de door MS gestelde minimale specs. Voor de liefhebbers met cash een luxe krachtige oled Xbox handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
giantgiantus schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Ik zou een dichtgebouwde denk ik weer juist goed vinden. Als ik ergens een broertje dood aan heb is het updaten van drivers en het moeten uitzoeken van oorzaken van een probleem. Dat is nou juist waarom ik consoles top vind, alles is makkelijk te vinden in instellingen (merk je niet altijd evengoed aan de vragen in dit topic maar soit) en iemand anders regelt dat het werkt. Steam Deck en Asus Rog hebben al een goed apparaatje voor de pc enthousiast. Voor de gemakszoeker zou een kleuren gameboy met een xbox logo weer een leuke zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Exactor it schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:14:
[...]

Ik zou een dichtgebouwde denk ik weer juist goed vinden. Als ik ergens een broertje dood aan heb is het updaten van drivers en het moeten uitzoeken van oorzaken van een probleem. Dat is nou juist waarom ik consoles top vind, alles is makkelijk te vinden in instellingen (merk je niet altijd evengoed aan de vragen in dit topic maar soit) en iemand anders regelt dat het werkt. Steam Deck en Asus Rog hebben al een goed apparaatje voor de pc enthousiast. Voor de gemakszoeker zou een kleuren gameboy met een xbox logo weer een leuke zijn.
Snap ik ook wel weer. Al is het bij steam deck wel anders. Alles werkt out of the box als een console. Maar je hebt de mogelijkheid om hem ook te gebruiken als pc enthousiast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
giantgiantus schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:19:
[...]

Snap ik ook wel weer. Al is het bij steam deck wel anders. Alles werkt out of the box als een console. Maar je hebt de mogelijkheid om hem ook te gebruiken als pc enthousiast.
Zullen we MS samen adviseren om een Xbox mode en een Windows mode schakelaar in te bouwen. Xbox mode zorgt voor een standaard pakket aan software terwijl de Windows mode je vrij laat aan wat je allemaal uitspookt met je apparaat. Zijn we allebei blij. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
En dat was Humanity! Als je op zoek bent naar een leuke puzzle game dan is dit een aanrader. Heb voor 1 level helaas echt een guide moeten raadplegen. Na een kleine anderhalf uur proberen zag ik de oplossing maar niet. Helaas was de oplossing uiteindelijk zo simpel waarbij ik enorm moeilijk zat te denken. Voor mensen die GP hebben. Gewoon even proberen zou ik zeggen, als het niet klikt lekker uninstallen, maar het heeft best wel een goede build up van mechanics en difficulty.

Uiteindelijk vond ik de community achievements nog wel oké. :) Best wel wat creatieve levels gespeeld. Helaas is er een groot verschil tussen kwaliteit in de levels, maarja dat houd je altijd.

Erg leuke toevoeging weer op GP.

——

En als we het toch hebben over PC handhelds. Op PC gamepass is Firework uitgekomen. Blijkbaar ook een goede game:

Mocht Xbox een handheld aankondigen ala ROG Ally of steamdeck, dus geen streaming device, ben ik erg genegen om die te kopen als het mijn ROG evenaart of overtreft qua specs/batterij/UI etc.

Ik speel de laatste tijd erg veel op mijn Ally, waarbij het systeem van gamepass games / play anywhere uitermate fijn functioneert. Maar een iets betere ergonomie zou wel fijn zijn, en ik geloof wel dat Xbox daar iets beters van kan maken. Daarnaast werkt streaming ook wel prima, maar is niet wat ik prefereer als ik ook gewoon games op dat ding kan installeren.

De toekomst waarbij je je gehele games catalogus op ieder device kan spelen, dan wel local dan wel streaming, vind ik een mooie ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[ Voor 42% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-06-2024 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Ik vind humanity wat onoverzichtelijk eigenlijk. Normaal word ik ontspannen van een puzzelspel. Deze geeft me een overloaded head. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:19:
Ik vind humanity wat onoverzichtelijk eigenlijk. Normaal word ik ontspannen van een puzzelspel. Deze geeft me een overloaded head. :)
Ah daar kan ik me wel op zich wel wat in vinden trouwens. Daarnaast zou ik wel willen dat de fast forward optie nog een stukje faster was geweest :) met name om sneller te zien waar je gekozen oplossing uiteindelijk spaak loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:24:
[...]

Ah daar kan ik me wel op zich wel wat in vinden trouwens. Daarnaast zou ik wel willen dat de fast forward optie nog een stukje faster was geweest :) met name om sneller te zien waar je gekozen oplossing uiteindelijk spaak loopt :P
Yep, en om sneller bij het punt te komen waar je het kunt herstellen. :)

Ik ben toch te druk met xdefiant en hypercharge om rustige spellen te spelen. Senua 2 is wel awesome en humanity en have a nice death wel leuk maar xdefiant is echt een meer dan prima shooter l!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Exactor it schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:38:
[...]

Zullen we MS samen adviseren om een Xbox mode en een Windows mode schakelaar in te bouwen. Xbox mode zorgt voor een standaard pakket aan software terwijl de Windows mode je vrij laat aan wat je allemaal uitspookt met je apparaat. Zijn we allebei blij. :)
Ja dit zou helemaal top zijn. Goede schil bovenop Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand trouwens nog enig idee waar Redlynx momenteel mee bezig is?

De laatste Trials game is alweer uit 2019 en daarna hebben ze alleen nog maar The division 2 geport naar stadia en een of andere mobile game gemaakt. Wat zou het tof zijn als ze weer eens een Trials game uitbrengen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zo, eindelijk klaar met Like a dragon Infinite Wealth, kostte me maar een paar maanden }:O, heb er weer van genoten. Afgelopen dagen kunnen beginnen aan Hellblade 2. Het begin van Hellblade 2 is een beetje aan de trage kant maar nu ik in de grotten op zoek ben naar de hidden people zit ik er helemaal in.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 05-06-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:45
Caayn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:26:
Zo, eindelijk klaar met Like a dragon Infinite Wealth, kostte me maar een paar maanden }:O, heb er weer van genoten. Afgelopen dagen kunnen beginnen aan Hellblade 2. Het begin van Hellblade 2 is een beetje aan de trage kant maar nu ik in de grotten op zoek ben naar de hidden people zit ik er helemaal in.
Dat is echt een vet stukje vind ik dat van the hidden people, deed me denken aan de film the descent😬

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:15:
Heeft iemand trouwens nog enig idee waar Redlynx momenteel mee bezig is?

De laatste Trials game is alweer uit 2019 en daarna hebben ze alleen nog maar The division 2 geport naar stadia en een of andere mobile game gemaakt. Wat zou het tof zijn als ze weer eens een Trials game uitbrengen.
Ik denk dat ze bezig zijn met het behalen van alle track challenges inclusief extreme tracks no faults. Daarna beginnen ze pas weer met ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Exactor it schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:25:
[...]

Ik denk dat ze bezig zijn met het behalen van alle track challenges inclusief extreme tracks no faults. Daarna beginnen ze pas weer met ontwikkelen.
Ik zat er laatst weer aan te denken om Trials Fusion te installeren om te kijken of ik nog wat trophies kan halen. De enige uit de reeks die ik gespeeld heb. Echt zo'n game die steeds moeilijker wordt, controllers die bijna door de lucht vliegen, rage quits, maar toch blijf je het steeds proberen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Raem schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:33:
[...]

Ik zat er laatst weer aan te denken om Trials Fusion te installeren om te kijken of ik nog wat trophies kan halen. De enige uit de reeks die ik gespeeld heb. Echt zo'n game die steeds moeilijker wordt, controllers die bijna door de lucht vliegen, rage quits, maar toch blijf je het steeds proberen. :P
Ik vind het leuk om alle levels te halen met zoveel medailles of challenges of wat ze ook verzonnen hebben inclusief de extreme tracks. Maar dat ik die ooit foutloos kan afronden is een illusie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het echt een van de beste IP’s die er bestaat. Gamen zoals gamen in mijn optiek echt bedoeld is. Namelijk het overkomen van uitdagingen en gewoonweg steeds beter en beter worden. Echt skills opbouwen en uiteindelijk toch die extreme track foutloos kunnen rijden. Dat is voor mij gaming pur sang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:01
uchiha tijntje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:31:
Ik vind het echt een van de beste IP’s die er bestaat. Gamen zoals gamen in mijn optiek echt bedoeld is. Namelijk het overkomen van uitdagingen en gewoonweg steeds beter en beter worden. Echt skills opbouwen en uiteindelijk toch die extreme track foutloos kunnen rijden. Dat is voor mij gaming pur sang. :)
Nah. Gaming is voor mij juist even ontsnappen aan de werkelijkheid en mijzelf een futuristische supersoldaat wanen die zonder enige moeite hordes vijanden kapot schiet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
PdeBie schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:35:
[...]

Nah. Gaming is voor mij juist even ontsnappen aan de werkelijkheid en mijzelf een futuristische supersoldaat wanen die zonder enige moeite hordes vijanden kapot schiet!
Nou een Trialmotor besturen is anders ook wel behoorlijk ver van de werkelijkheid 8)7
Een Machinegeweer vasthouden en wat raak schieten lukt mij nog wel, op een trailmotor rijden zeer zeker niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Donstil schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:30:
[...]

Nou een Trialmotor besturen is anders ook wel behoorlijk ver van de werkelijkheid 8)7
Een Machinegeweer vasthouden en wat raak schieten lukt mij nog wel, op een trailmotor rijden zeer zeker niet.
Maar lukt het je ook om bunnyhoppend en glijdend goed te mikken en je gezondheid te regennen nadat je geraakt bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Exactor it schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:33:
[...]

Maar lukt het je ook om bunnyhoppend en glijdend goed te mikken en je gezondheid te regennen nadat je geraakt bent?
Ja dat moet wel lukken, moet ik wel even een konijnen pak kopen bij de feestwinkel :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het enige wat ze voor mij moeten aankondigen is dus een nieuwe trials :P

De rest kan me gestolen worden wat Ubisoft maakt.

Dit is toch geweldig! Na 2 uur trial and error eindelijk een flawless run en diamond tijd!

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-06-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Beyond good and evil 2. Als we daar ooit nog wat van gaan zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:56:
[...]

Child of Light, Vaillant Hearts, Prince of Persia ?
Oh er zijn wel goede games uitgebracht door Ubisoft. Zoals die eerste 2, maar die dateren alweer uit 2014.

Valiant Hearts van dit jaar viel toch wel wat tegen vergeleken met de eerste. En die laatste Prince of Persia was wel prima maar als een echte metroidvania stak die niet boven het maaiveld uit.

Ubisoft heeft best nog wel wat toffe IP’s maar helaas doen ze er gewoon niets tot weinig mee. Bijvoorbeeld een Trials, Rayman maar ook Splinter Cell.

Ze cruisen nu op de gebruikelijke twee IP’s (Far Cry en AC) met met af en toe een ander IP in dezelfde game “mal”. Business wise snap ik dat wel maar daarmee is het eigenlijk een van de minst boeiende publishers voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:31:
[...]

Oh er zijn wel goede games uitgebracht door Ubisoft. Zoals die eerste 2, maar die dateren alweer uit 2014.

Valiant Hearts van dit jaar viel toch wel wat tegen vergeleken met de eerste. En die laatste Prince of Persia was wel prima maar als een echte metroidvania stak die niet boven het maaiveld uit.

Ubisoft heeft best nog wel wat toffe IP’s maar helaas doen ze er gewoon niets tot weinig mee. Bijvoorbeeld een Trials, Rayman maar ook Splinter Cell.

Ze cruisen nu op de gebruikelijke twee IP’s (Far Cry en AC) met met af en toe een ander IP in dezelfde game “mal”. Business wise snap ik dat wel maar daarmee is het eigenlijk een van de minst boeiende publishers voor mij.
Ze maken 2 geweldige Mario games en niemand koopt het. Zonde, maar de game community geeft geen geld uit aan originele games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Ze maken 2 geweldige Mario games en niemand koopt het. Zonde, maar de game community geeft geen geld uit aan originele games.
Dat zijn sowieso ook gewoon lastigere genres. Neem aan dat je de Mario + Rabbids games bedoelt, toch hebben ze 3 miljoen exemplaren verkocht, wat denk ik niet verkeerd is voor het genre.

Maar net zoals een Trials. Het kent blijkbaar helaas niet het publiek wat nodig is om het risico te nemen om daar een game voor te ontwikkelen. Dat de game community originele games weinig kansen biedt ben ik verder met je eens. Dat zie je op een forum hier al, laat staan de echte casuals die 2 of 3 games per jaar koopt. Wat wel leuk is om te zien is dat mensen via Gamepass of PS abbo nu eens vaker games en genres proberen waarvan ze het niet in hun hoofd hadden gehaald om die überhaupt te kopen.

En uiteraard kunnen mensen wel uitkijken naar andere Ubisoft games. :P

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-06-2024 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:46:
[...]

Dat zijn sowieso ook gewoon lastigere genres. Neem aan dat je de Mario + Rabbids games bedoelt, toch hebben ze 3 miljoen exemplaren verkocht, wat denk ik niet verkeerd is voor het genre.

Maar net zoals een Trials. Het kent blijkbaar helaas niet het publiek wat nodig is om het risico te nemen om daar een game voor te ontwikkelen. Dat de game community originele games weinig kansen biedt ben ik verder met je eens. Dat zie je op een forum hier al, laat staan de echte casuals die 2 of 3 games per jaar koopt. Wat wel leuk is om te zien is dat mensen via Gamepass of PS abbo nu eens vaker games en genres proberen waarvan ze het niet in hun hoofd hadden gehaald om die überhaupt te kopen.

En uiteraard kunnen mensen wel uitkijken naar andere Ubisoft games. :P
Wat die Mario rabbids games betreft, die waren ook switch exclusief geloof ik toch... Dus je bent een xcom achtige game aan een beperkter en toch vaak wat meer casual publiek aan aan het bieden. Ja er zijn veel switch consoles verkocht maar denk dat dit toch wel mee speelt. Ik denk dat die niche toch iets minder goed vertegenwoordigd is op de switch dan op de andere consoles en vooral pc.

Overigens kon deel 1 mij niet echt bekoren, maar weet niet echt meer waarom... Xcom en gears tactics vond ik wel cool, maar ik ben ook geen fan van de stijl van Mario dus dat zal ook al meegespeeld hebben.

Wat betreft laatste Prince of Persia, dan heb je het nog niet over de rogue Prince of Persia denk ik he? Ik zie nou ook dat die pas in early access is en alleen op pc... Maar die zou wat ik gehoord heb wel heel goed zijn en komt van de makers van dead cells.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 06:20:
[...]

Wat die Mario rabbids games betreft, die waren ook switch exclusief geloof ik toch... Dus je bent een xcom achtige game aan een beperkter en toch vaak wat meer casual publiek aan aan het bieden. Ja er zijn veel switch consoles verkocht maar denk dat dit toch wel mee speelt. Ik denk dat die niche toch iets minder goed vertegenwoordigd is op de switch dan op de andere consoles en vooral pc.

Overigens kon deel 1 mij niet echt bekoren, maar weet niet echt meer waarom... Xcom en gears tactics vond ik wel cool, maar ik ben ook geen fan van de stijl van Mario dus dat zal ook al meegespeeld hebben.

Wat betreft laatste Prince of Persia, dan heb je het nog niet over de rogue Prince of Persia denk ik he? Ik zie nou ook dat die pas in early access is en alleen op pc... Maar die zou wat ik gehoord heb wel heel goed zijn en komt van de makers van dead cells.
Nee ik bedoel die Prince of Persia the lost crown van begin dit jaar. :)

En die Mario games zijn idd turn based games.

Iets voor jou @Timothy3000?

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-06-2024 07:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
justifire schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:53:
Hollow Knight Silksong staat plots in de xbox store :) (nog niet te koop)
https://www.xbox.com/en-U...ght-silksong/9n116v0599hb
Ik hoor wel rumours dat morgen bij de summer game fest of zondag bij de xbox showcase er mogelijk wat aan kan komen.

Daarnaast dat Silksong in de store al staat zegt volgens mij wel wat. Alsof de game ready is maar alleen nog geactiveerd moet worden.

Ik hoop op 1 of 2 dingen. Een release date van silksong OF een shadowdrop.

Liefst hoop ik dat xbox zegt: jongens we hebben 2 jaar geleden gezegd dat volgend jaar silksong speelbaar is, dit is niet gelukt. Daarom hebben we nu een verrassing als in de vorm van shadowdrop en je kan hem nu spelen.

Kans is klein denk ik maar ik kan niet wachte op deze game!!

[ Voor 8% gewijzigd door nemesis2212 op 06-06-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Er is een open bèta te downloaden van voetbalgame UFL die vanaf morgen tot maandag te spelen is.

Ben wel benieuwd, EA kan wel wat concurrentie gebruiken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ja het is al bijna zondag :). De geruchten gaan dat die 2 uur duurt en iets van 30 games worden getoond (vast inclusief uitbreidingen van bestaande games).

Hierbij dan een aantal van mijn verwachtingen / hoop bij de showcase waar ik blij van zou worden.
  • Gears 6 (verwachting) met een release datum voor 1e helft van 2025 (hoop :P). Helaas is er maar 1 versie van GoW uitgekomen in de 1e helft van het jaar. De rest allemaal rondom september, oktober en november. Ik heb erg veel zin om mijzelf weer vast te bijten in een nieuwe MP. Halo Infinite is nu al bijna 3 jaar mijn go to MP en heb eigenlijk geen andere MP in het shootergenre aangeraakt. Daar mag wel eens verandering in komen :). Kunnen de Xbox oldies eindelijk eens gaan zagen met een chainsaw! Dat wordt lachen.
  • Fable met een stuk gameplay in combinatie met de dosis humor die deze reeks altijd heeft gehad en een release binnen een jaar.
  • De DLC van Starfield met hopelijk veel nieuwe pluche diertjes :P
  • Releasedatum van Silksong. Hoeft geen toelichting waarom mensen zitten te wachten op een van de beste metroidvania soulslike games die ooit gemaakt is.
  • Aankondiging van een nieuwe game van Double Fine Productions, de makers van Psychonauts.
  • Releasedatum van Avowed. Obsidian is voor mij een van de tofste studios van Xbox Game studios.
  • Shadowdrop day one van een kleinere game ala Hi Fi Rush van vorig jaar.
  • Releasedatum van Towerborne. Tijdens mijn bezoek aan Gamescom vorig jaar was dit toch een leuke (coop) game.
  • Een SP CoD die de vroegere tijden met toffe missies en verhaallijnen weer kan evenaren.
Qua hardware zou ik blij zijn met:

Een elite controller V3 en een handheld.

Ik heb er in ieder geval veel zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik krijg steeds meer zin in het Summer Game Fest nu het steeds dichterbij komt! Word wel met twee schermen kijken, aangezien de Formule 1 ook om 20:00 start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Ik zag ook geruchten voorbij komen dat de Final Fantasy IX remake tijdens de Xbox show aangekondigd gaat worden. Krijgt volgens mij niet dezelfde scope als FFVII, maar het schijnt wel een deftige remake te moeten worden. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:41:
Ik zag ook geruchten voorbij komen dat de Final Fantasy IX remake tijdens de Xbox show aangekondigd gaat worden. Krijgt volgens mij niet dezelfde scope als FFVII, maar het schijnt wel een deftige remake te moeten worden. Ben benieuwd!
Als ik Square 1 tip kan geven is om nooit meer een origineel verhaal te remaken en uit te brengen in 3 delen… dat lijkt in beginsel een financieel goede keuze… drie keer cashen, maar het is echt een financieel risico wat je nu ook ziet met die Remake van 7. Mensen die deel 1 niets vonden haken direct af en ben je kwijt als user base voor de overige 2. Je userbase wordt echt met de game gewoon kleiner, terwijl de kosten ongetwijfeld niet zoveel afnemen. Want je hebt de verwachtingen gecreëerd dat je drie enorme games aflevert.

Dus een remake van 9 verpakt in 1 game zou prima zijn. 7 heeft me nooit echt kunnen pakken. 8 is mijn favoriet maar 9 is wel het meeste “cute” :P En na 10 heb ik de franchise nooit meer aangeraakt toen ze af stapten van de “traditionele fight mechanics”. Zouden ze dan 9 ook op dezelfde manier behandelen qua fight mechanics denk je als de remake van 7? Want dat trekt me niet zo.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-06-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:07:
[...]

Als ik Square 1 tip kan geven is om nooit meer een origineel verhaal te remaken en uit te brengen in 3 delen… dat lijkt in beginsel een financieel goede keuze… drie keer cashen, maar het is echt een financieel risico wat je nu ook ziet met die Remake van 7. Mensen die deel 1 niets vonden haken direct af en ben je kwijt als user base voor de overige 2. Je userbase wordt echt met de game gewoon kleiner, terwijl de kosten ongetwijfeld niet zoveel afnemen. Want je hebt de verwachtingen gecreëerd dat je drie enorme games aflevert.

Dus een remake van 9 verpakt in 1 game zou prima zijn. 7 heeft me nooit echt kunnen pakken. 8 is mijn favoriet maar 9 is wel het meeste “cute” :P En na 10 heb ik de franchise nooit meer aangeraakt toen ze af stapten van de “traditionele fight mechanics”. Zouden ze dan 9 ook op dezelfde manier behandelen qua fight mechanics denk je als de remake van 7? Want dat trekt me niet zo.
Nee, volgens mij is het nog steeds turn based. Grafisch zou het moeten lijken op wat ze met de Trials of Mana remake hebben gedaan. Maar ik denk dat dat ook prima past bij FFIX.

[Twitter: https://x.com/MbKKssTBhz5/status/1797904836371079519?]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwacht toch ook wel een minuutje gameplay van Shadow of the Erdtree :9

En een Elite V3 zou rond 21.00 uur meteen in het mandje liggen !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:24:
[...]

Nee, volgens mij is het nog steeds turn based. Grafisch zou het moeten lijken op wat ze met de Trials of Mana remake hebben gedaan. Maar ik denk dat dat ook prima past bij FFIX.

[Twitter]
Remake van FFIX met behoudt van de turn-based combat zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:07:
[...]

Of mensen zoals ik die gewoon wachten tot alle FF7R delen zijn uitgebracht en hopen op een bundel.
Pagina: 1 ... 32 ... 106 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties