Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:41
drakiesoft schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:59:
Metacritic moet je een punt bij optellen aangezien de metro's, gamespots en IGN altijd standaard een paar punten lager geven want ja Xbox.
Of geen waarde aan hechten? Lees/kijk sowieso enkel de reviews van websites die mij aanspreken, IGN is daar niet een van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt er van vinden wat je wil maar ontkennen dat er toch enige vorm van bias bestaat vind ik moeilijk te geloven. :)

Zie dit bericht. Waarom het überhaupt hebben over een optie om de studio te sluiten? Vanwege sluiting van Tango en Arkane Austin?

Als er geen bias is verwacht ik bij de volgende PS release dat er ook gemeld wordt dat er geen plannen zijn om de studio te sluiten. Mede gelet op dit bericht:

Wat daadwerkelijk een afscheidsbericht is van een studio die 3 maanden geleden is gesloten ;)

Verder wil ik geen discussie starten ofzo :P en anders maar in het ontwikkelingen topic. Echter de headlines zijn zo vaak vanuit het negatieve. Maarja alles voor de clicks en engagement.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-05-2024 15:55 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 06:59:
[...]

Ik zie echt enkel maar lege gebieden en 1 op 1 gevechten…
G_Dragon schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:03:
[...]

Gisteren het filmpje gekeken en het ziet er goed uit, wel veel lege gebieden en 1 vs 1 gevechten. Maar voordat ik een oordeel geef wil ik eerst meer gameplay zien!
Yep, dat dus.

Kweenie, na het zien van deze beelden heb ik wel mijn twijfels. Ook ziet de enemy feedback er niet best uit, geen hit reactions zeg maar. We moeten inderdaad wat meer zien. Maar tenzij mijn geheugen mij aan het bedriegen is zag de allereerste footage er toch echt veel mooier uit. De devs zeiden toen dat de game er nog mooier uit zou zien de volgende keer dat ze hem gingen tonen. Maar dit is echter nooit het geval gebleken meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de liefhebbers, Opus Castle is momenteel gratis te claimen voor Xbox.
https://www.xbox.com/nl-N.../opus-castle/9ns2wf6gvwq6

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:15

ilm

PdeBie schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Ik heb ook de sundara, maar die draag ik de hele dag (o.a. voor werk etc.). Geweldige koptelefoon.
Inderdaad, ik ga het zeker nog een tweede kans geven dankzij hellblade 2. Ik denk dat ik ook wat moet wennen iets op men hoofd te hebben tijdens het gamen.

Gebruik je de sundara ook met xbox? Bedraad dan. Via de controller poort of aangesloten op de headphone out van de de tv/xbox?

Ik heb een bluetooth dongle eraan hangen. Ontzettend spijtig dat xbox geen bluetooth audio ondersteund. Latency vind ik niet echt een argument, in 2024 zijn er genoeg oplossingen om deze laag te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:45
ilm schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:34:
[...]

Gebruik je de sundara ook met de xbox? Bedraad dan. Via de controller poort of aangesloten op de headphone out van de de tv/xbox?
Nee, maar wel op de pc. Gaat prima wat mij betreft. Lekker ruimtelijk geluid, niet te bass heavy, maar voldoende punch en laag voor de explosies.

Denk dat hij voor de Xbox ook prima kan gezien zijn relatief lage impedantie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:50:
Voor de liefhebbers, Opus Castle is momenteel gratis te claimen voor Xbox.
https://www.xbox.com/nl-N.../opus-castle/9ns2wf6gvwq6
Zie dat deel 2 dan weer 5 euro kost, leuk lokkertje dus.

Eerste twee chapters van Hellblade 2 gespeeld.
Ziet er echt waanzinnig uit maar de gameplay is wel tergend traag.
Alsof je continue over encumbered bent, soort walking simulator door de modder, Mudcrawlers : The Game :P
Ga deze dus lekker in etappes spelen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 19:10
Er is altijd dat moment waar een cutscene overgaat in gameplay en je toch wel ziet dat het er allemaal stukken minder uitziet, die soepele overgang die ze proberen na te bootsen en je een lichte stutter ziet, de foliage iets minder oogt, de textures wat getekender ogen en je field of view toch wel flink is ingeperkt...

Totdat je Hellblade 2 hebt gespeeld, de tering!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:30:
[...]

Zie dat deel 2 dan weer 5 euro kost, leuk lokkertje dus.

Eerste twee chapters van Hellblade 2 gespeeld.
Ziet er echt waanzinnig uit maar de gameplay is wel tergend traag.
Alsof je continue over encumbered bent, soort walking simulator door de modder, Mudcrawlers : The Game :P
Ga deze dus lekker in etappes spelen.
Ik ga er morgen aan beginnen. :) Maar nu een paar missies gedaan in Mudrunner met een veel te zware vrachtwagen dus heb me prima voorbereid :P Ben benieuwd!

En Lillith is a show off….
Hype! En ik heb werkelijk waar nog nooit zo weinig gesnapt van een verhaal als in Elden Ring. Iets met een boom toch :p

———

Voor origami en puzzel fans :)

[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-05-2024 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:45:
[...]

Ik ga er morgen aan beginnen. :) Maar nu een paar missies gedaan in Mudrunner met een veel te zware vrachtwagen dus heb me prima voorbereid :P Ben benieuwd!

En Lillith is a show off….
Mocht je een betrouwbaar persoon vinden die uber lilith kan slopen laat het even weten :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Leuke trailer, dat kan snel nog best een pittig spel worden :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Game met GTA vibes, maar dan als politieagent. Van de makers van American Fugitive.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doet me denken aan de Grand Theft Auto tijd toen alles van bovenaf was met een grafische look van Grand Theft Auto 3 / Vice City. Een soort mix.. maar er is ook al een Police Simulator die er veel beter uitziet dan dit spel :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:17
Heb police simulator kort gespeeld, maar vond dat te frustrerend om te spelen. En helaas heeft dit ook simulatie trekjes. Dus wss niet de game voor mij, maar een goed politie actie spel ben ik wel voor te porren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28

MazeWing

The plot thickens...

RedFox schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:03:
Game met GTA vibes, maar dan als politieagent. Van de makers van American Fugitive.
[Video: The Precinct Gameplay Explainer]
Het idee is leuk en de gameplay ziet er ook wel goed uit maar snap niet dat de framerate zo slecht is in dit soort filmpjes. Als je dit de deur uit laat gaan dan is je kwaliteitsstandaard volgens mij niet heel hoog....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik had ergens gelezen dat The Coalition had geholpen met Hellblade 2. Die gasten weten echt wat je moet doen met Unreal Engine 5. Ik ben dan ook echt super benieuwd naar Gears of War 6 die waarschijnlijk een reveal krijgt in juni. 5 was al mooi en Hivebusters deed er nog een schepje bovenop.

Avowed is ook UE5 toch? Hopelijk lukt het ze om die op 60fps te krijgen, want we zijn nu toch wel echt gewend eraan en het is pittig om terug te gaan naar 30fps. Doe op zijn minst 40fps, dat maakt al een zeer merkbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
devilsnight schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:33:
Hopelijk lukt het ze om die op 60fps te krijgen, want we zijn nu toch wel echt gewend eraan en het is pittig om terug te gaan naar 30fps. Doe op zijn minst 40fps, dat maakt al een zeer merkbaar verschil.
Valt wel mee toch? 30 fps is prima. Even tegengeluid laten horen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zorroberner schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:05:
Heb police simulator kort gespeeld, maar vond dat te frustrerend om te spelen. En helaas heeft dit ook simulatie trekjes. Dus wss niet de game voor mij, maar een goed politie actie spel ben ik wel voor te porren.
Police Quest. <3

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Als het niet anders kan, dan moet het. Zoals vorig jaar toen ik hardcore in RDR2 zat, maar wanneer ik toen een game in 60fps speelde en weer terug naar RDR2.....ouch!

Vroeg of laat zullen we ongetwijfeld toch weer terug moeten naar 30fps ben ik bang. Witcher Remake en 4 zijn allebei UE5 en Digital Foundry zei hoe zwaar 60fps is met UE5 voor de huidige consoles. Maar, who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RedFox schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:03:
[Video: The Precinct Gameplay Explainer]
Cool, ziet er wel lachen uit. Ga ik zeker even proberen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ja eens, uiteraard is 30 fps even schakelen als je hoger gewend bent maar na een paar minuten in een goeie game is dat meestal wel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:33:
Doe op zijn minst 40fps, dat maakt al een zeer merkbaar verschil.
Daar heb je alleen wat aan als je tv dat ondersteund toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Donstil schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:21:
[...]

Ja eens, uiteraard is 30 fps even schakelen als je hoger gewend bent maar na een paar minuten in een goeie game is dat meestal wel gebeurd.
Belangrijk daarbij is dat de frametiming ook netjes constant is. 30fps is voor bepaalde games echt best te doen, maar niet als de timing all-over-the-place is. Volgens mij was dat ook het probleem toen Dragons Dogma een 30fps limit kreeg.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Yes, which mine does. Die 10 extra fps zijn echt nice.
Ah ja, dat zal ook wel de reden zijn waarom developers er nog niet groots op inzetten. Kan mij zo voorstellen dat die functie op een tv buiten onze bubbel helemaal nog niet zo gangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BM schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:32:
[...]

Belangrijk daarbij is dat de frametiming ook netjes constant is. 30fps is voor bepaalde games echt best te doen, maar niet als de timing all-over-the-place is. Volgens mij was dat ook het probleem toen Dragons Dogma een 30fps limit kreeg.
Ja precies, moet wel strak 30 fps zijn dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:00

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Het origineel ken ik niet maar dit ziet er toch erg goed uit, ook knap dat de Series S er goed vanaf kwam met deze Unreal Engine 4 game _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:36:
[...]

Ah ja, dat zal ook wel de reden zijn waarom developers er nog niet groots op inzetten. Kan mij zo voorstellen dat die functie op een tv buiten onze bubbel helemaal nog niet zo gangbaar is.
LG OLED FTW. :+

;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benieuwd naar de DF video.
Unfortunately, neither the Series X or S is capable of hitting the target 30FPS consistently, with the analysis saying it was able to reach 30FPS approximately 80% of the time, with dips in the FPS becoming noticeable in particularly graphically intense environments. On the worse side of things, the framerate on the Xbox Series X can even reach down to the low 20's in some locations.
https://www.tweaktown.com...es-on-consoles/index.html

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 22-05-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja ze zijn mooi idd, alleen op de 77” na allemaal van die slaapkamer formaten. Ik wacht met smart op het moment dat 85” of 90” betaalbaar(der) geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:07:

On the worse side of things, the framerate on the Xbox Series X can even reach down to the low 20's in some locations.
He gadverdamme dat is wel een domper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

Sagat

Is pappa x2!

[...]

Same here, gisteren even gespeeld op de series x icm met de C9, vond het er prachtig uitzien en me geen moment gestoord. Maar goed eerlijk is eerlijk ben er doorgaans niet heel erg gevoelig voor...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm

ilm

Donstil schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:32:
[...]

He gadverdamme dat is wel een domper.
Ik heb juist jedi survivor uitgespeeld. Ik ben nu wel wat gewoon qua stutter. Wat dips hier en daar is geen probleem meer. :)

Lage 20 fps is natuurlijk wel een domper, maar als dit 1 a 2 keer voorkomt is dat het einde van de wereld niet. In ieder geval wacht ik ook wel op een patch (en ook nog dead island 2 uitspelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ilm schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:35:
[...]

Ik heb juist jedi survivor uitgespeeld. Ik ben nu wel wat gewoon qua stutter. Wat dips hier en daar is geen probleem meer. :)

Lage 20 fps is natuurlijk wel een domper, maar als dit 1 a 2 keer voorkomt is dat het einde van de wereld niet. In ieder geval wacht ik ook wel op een patch (en ook nog dead island 2 uitspelen).
1 a 2 keer is nog te overkomen maar “some locations” doet dat niet vermoeden.

Jedi Survivor vond ik een goed voorbeeld van een game waar ik totaal niet in kwam door de lage framerate en de stotteringen naar beneden. Dat is inmiddels wel gepatched allemaal maar op launch was het een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Ik moet de game nog opstarten om te zien hoe de game er überhaupt uit ziet, maar 963p op series X en 615p op series S en dan geen locked 30fps..... :')

De current gen consoles zijn echt niet geschikt voor UE5 he.

Hou m'n hart vast voor Gears 6.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 22-05-2024 14:52 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt me dan wel dat er gebruik wordt gemaakt van bepaalde technieken die ook voor Starfield werd gebruikt waardoor het er als native 4K uit ziet, terwijl dat niet zo is.

Als het echt 963p is met framedrops, damn bro.

Ik ben dan wel echt benieuwd hoe CDPR dat met Witcher Remake en Witcher 4 gaat doen. Mega grote open world vol detail en geen laadtijden. En dat met die engine. Ik denk zelf dat wij die games op de volgende Xdoos zullen halen.

[ Voor 34% gewijzigd door devilsnight op 22-05-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:00:
Het lijkt me dan wel dat er gebruik wordt gemaakt van bepaalde technieken die ook voor Starfield werd gebruikt waardoor het er als native 4K uit ziet, terwijl dat niet zo is.

Als het echt 963p is met framedrops, damn bro.
Bijna elke game heeft tegenwoordig upscaling. Check gewoon zelf de game. Ben nu een uurtje of 2 verder en heb in 1 gevecht iets van een dip gezien. En het ziet er prachtig uit. :) Rennen is zonde in deze game.

Echt wat een genot voor het oog en oor. Als de volgende generatie dit ook op het scherm kan toveren met meer interactiviteit (want dat kende deel 1 niet echt en dit deel ook niet) dan mogen ze wat mij betreft elke mid gen refresh die ze mogelijk van plan zijn cancelen en zsm gaan werken aan de nieuwe generatie, ook al zijn we pas net los van cross gen games.

Helaas vergt dat waarschijnlijk nog meer ontwikkeltijd en kosten en worden games nog lastiger te ontwikkelen en worden risico’s vermeden. :P

Double edged sword helaas.

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-05-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:35:
[...]

Bijna elke game heeft tegenwoordig upscaling. Check gewoon zelf de game. Ben nu een uurtje of 2 verder en heb in 1 gevecht iets van een dip gezien. En het ziet er prachtig uit. :) Rennen is zonde in deze game.
Tja het zit zo....

Ik ben zo'n rare die nog altijd deel 1 moet spelen. Paar jaar geleden eens opgezet om "even te kijken" en hooguit tot het eerste gevecht gekomen en nooit verder gegaan. Nu gaat al mijn tijd naar Witcher 3 B&W eerst. 😝

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Het word tijd dat 'we' met z'n allen stoppen met het heel belangrijk vinden op welke resolutie games (intern) renderen. Zoals reeds gemeld is upscaling here-to-stay, en als iets er gewoon goed uit ziet zal het mij persoonlijk niet zo boeien of dat nu op 2160p gerenderd is, of op 960 waarna AI er een plasje over gedaan heeft. Als het ff kan dan uiteraard wel zonder drops, maar dat is een andere discussie.

Dit staat overigens los van Hellblade, die heb ik nog niet geprobeerd, dus daar heb ik ook nog geen mening over.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Merk niks van de 963p. Game ziet er fantastischcuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:22
uchiha tijntje schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:35:
[...]

Echt wat een genot voor het oog en oor. Als de volgende generatie dit ook op het scherm kan toveren met meer interactiviteit (want dat kende deel 1 niet echt en dit deel ook niet) dan mogen ze wat mij betreft elke mid gen refresh die ze mogelijk van plan zijn cancelen en zsm gaan werken aan de nieuwe generatie, ook al zijn we pas net los van cross gen games.

Helaas vergt dat waarschijnlijk nog meer ontwikkeltijd en kosten en worden games nog lastiger te ontwikkelen en worden risico’s vermeden. :P

Double edged sword helaas.
XSX is al de "mid Gen refresh" van deze generatie. Next gen start in November 2026 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ondersteuning van dit spel gaat maar door, ze blijven ons verwennen met content na van het mega succes van Dragon Ball Xenoverse 2... Wat blijft het bijzonder om te beseffen dat dit spel zoveel support blijft krijgen door zijn grote succes!

[ Voor 44% gewijzigd door G_Dragon op 22-05-2024 17:02 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 19:10
Donstil schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:09:
[...]

Ja ze zijn mooi idd, alleen op de 77” na allemaal van die slaapkamer formaten. Ik wacht met smart op het moment dat 85” of 90” betaalbaar(der) geworden is.
85 of 90 inch? Je woont in een paleis ofzo ;)

Voor MP games vind ik mijn 65 inch zelfs ietsje te groot icm de afstand die ik ervan af zit. Heb dan soms al moeite om alles in één oogopslag te zien... Vraag me af hoe je dat flikt op zo'n grote tv?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
JDL15 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:07:
[...]

85 of 90 inch? Je woont in een paleis ofzo ;)

Voor MP games vind ik mijn 65 inch zelfs ietsje te groot icm de afstand die ik ervan af zit. Heb dan soms al moeite om alles in één oogopslag te zien... Vraag me af hoe je dat flikt op zo'n grote tv?
Valt wel mee hoor. Heb sinds paar weken de LG 77G4 (hiervoor de 65CX) en zit er 2.5m vanaf. Perfect. :)

We hadden beide na één dag al beide; “hoe hebben we de 65” ooit groot gevonden?”

Het went zo snel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KWPrnnHi5j_bbZPmIyIfPT-Bdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsbzV3gh6pWyhhsjLAYyO5u0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f_Qrfio3a_Ap9CtaolxIwdZOSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8joryVx9sDoqQC4GB3RegpHf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 22-05-2024 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:23:
[...]

Valt wel mee hoor. Heb sinds paar weken de LG 77G4 (hiervoor de 65CX) en zit er 2.5m vanaf. Perfect. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb nu 85” en zit er ook 2,5meter vanaf, wil dus niet meer kleiner maar iets groter kan ik ook wel kwijt (dan zou ik wel iets naar achter gaan), vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:27:
[...]

Ik heb nu 85” en zit er ook 2,5meter vanaf, wil dus niet meer kleiner maar iets groter kan ik ook wel kwijt (dan zou ik wel iets naar achter gaan), vandaar ;)
Vision Pro verkopen en 83G4 halen. Heb je meer aan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:23:
[...]

We hadden beide na één dag al beide; “hoe hebben we de 65” ooit groot gevonden?”

Het went zo snel..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel echt een ultra ultra ultra wide screen tv!… o wacht :+

————

Als we het over consolidaties hebben….

https://www.gamesindustry...ck-paper-shotgun-and-more

IGN Entertainment acquires Eurogamer, GI, VG247, Rock Paper Shotgun and more
New owner makes redundancies across the Gamer Network portfolio

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-05-2024 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:28:
[...]

Vision Pro verkopen en 83G4 halen. Heb je meer aan. ;)
Vision Pro lost dat probleem wel op inderdaad, alleen mijn vrouw vind het niet gezellig als ik daarmee op zit.

83g4 is kleiner dus die komt er niet, wel mooi overigens. Ik kan rechts nog wel een stukje groter dus wacht nog even geduldig. Geen haast verder.

*Halo Series X for scale
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yk0Q1pbXzkF1Zdm6fv5UrHaDVYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xf1cazBvMJeMqbbAD4Bor8TV.jpg?f=fotoalbum_large
(de plek waar ik sta is ook nog woonkamer etc, dus bank kan naar achter met groter scherm, althans zo ga ik het verkopen en dan niet doen :P )

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 22-05-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal toch niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbrzKFAZyjDufMiCy-oCJHs7zKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHsZBxtD7w0bvEJzVrVuJLVN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik bedoel, Phil Spencer wil graag de Steam Store op Xbox en ik zie dat ook zeker wel zitten als wij die games allemaal zouden kunnen spelen, maar......doubt it.

[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 22-05-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:57:
Het zal toch niet?

[Afbeelding]

Ik bedoel, Phil Spencer wil graag de Steam Store op Xbox en ik zie dat ook zeker wel zitten als wij die games allemaal zouden kunnen spelen, maar......doubt it.
Dat Microsoft Valve zou willen kopen geloof ik best, maar ik schaar dat in dezelfde hoek als dat ze Nintendo wel zouden willen kopen. Ik denk dat Valve zich net zo min laat kopen als Nintendo.
En dan hebben we het nog niet over of toezichthouders dit dan ook nog door zouden laten gaan, nadat ze ABK al gekocht hebben... Valve is met afstand de grootste macht in PC gaming, dat toevoegen aan de eigenaar van het OS (en alle andere diensten van MS)? Brrr....
Neuh, never gonna happen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09 21:22
Finraziel schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:28:
[...]

Dat Microsoft Valve zou willen kopen geloof ik best, maar ik schaar dat in dezelfde hoek als dat ze Nintendo wel zouden willen kopen. Ik denk dat Valve zich net zo min laat kopen als Nintendo.
En dan hebben we het nog niet over of toezichthouders dit dan ook nog door zouden laten gaan, nadat ze ABK al gekocht hebben... Valve is met afstand de grootste macht in PC gaming, dat toevoegen aan de eigenaar van het OS (en alle andere diensten van MS)? Brrr....
Laten we hopen dat het nooit zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:28:
[...]

Maar er is wel kans dat Steam naar Xbox zal komen, als ik zou deze tweet zie. Al denk ik dat Jez wel puur speculeert hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITSWf_OCywrTSqRck0ya976nyjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoABVPDAzOk4b54FttzSvpmC.jpg?f=fotoalbum_large

Ben dan wel benieuwd hoe dat zou werken. Er zijn genoeg games op Steam die wij niet krijgen, kunnen we die ineens dan met controller spelen? Steam heeft ook Playstation games, kunnen we die dan spelen? Het zou wat zijn. Afwachten maar I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm

ilm

Even afgezien van de wilde geruchten.

Ik weet wel dat enige tijd geleden microsoft besefte dat ze op Windows geen inkomen van games hadden terwijl ze wel het platform in handen hebben. Daarom zijn ze ook begonnen met de Microsoft game store (of hoe het ook heet) om ook een deel van de taart te krijgen Echter was steam al te groot, en hebben ze enkele rare technische keuzes gemaakt. Volgens mij kijken ze nog altijd met grote ogen naar steam die 20/30% commissie hebben.

Langs de andere kant realiseerde steam toen ook (en wss al daarvoor) dat ze teveel afhangen van microsoft. Daarom dat ze ook met steam machines begonnen (linux) wat niet echt een success was, nu met de steam deck hebben ze wel een voet in de deur gekregen om op langere termijn van windows af te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 01:13:
[...]

Maar er is wel kans dat Steam naar Xbox zal komen, als ik zou deze tweet zie. Al denk ik dat Jez wel puur speculeert hier.

[Afbeelding]

Ben dan wel benieuwd hoe dat zou werken. Er zijn genoeg games op Steam die wij niet krijgen, kunnen we die ineens dan met controller spelen? Steam heeft ook Playstation games, kunnen we die dan spelen? Het zou wat zijn. Afwachten maar I guess.
Steam op Xbox is natuurlijk een heel andere vraag... Zou Valve dat willen? Vast wel, waarom niet? Het is meer afzetmarkt voor ze, al hangt het natuurlijk af van de deal die Microsoft er van maakt.
Sony games er op? Tja als de volgende Xbox eigenlijk gewoon een pc is dan zie ik niet waarom niet. Je kunt Sony games ook op een surface draaien.
Als ik mag dromen... Dan Microsoft met een samensmelting van Windows en Xbox. De vrijheid van Windows, alles kunnen draaien, alles aan kunnen sluiten, gewoon de reguliere desktop omgeving wanneer je dat wil... Maar switch je naar de game/Xbox omgeving dan heb je een controller-vriendelijke omgeving, kun je daar ook gelijk in booten en kun je alle dagelijkse zaken daarin doen zonder terug te grijpen naar de desktop omgeving en kun je zelf games toevoegen aan die Xbox omgeving die vervolgens gewoon in je lijstje staan daar. Stores als steam zouden dit kunnen ondersteunen en er rechtstreeks in integreren. Eigenlijk dus de ervaring zoals de steam deck die biedt, maar met de voordelen van Windows (algemene ondersteuning en meer verschillende stores).

De vraag die in die tweet al staat is wel een goede, hoe verdient Microsoft daar aan? Ik denk dat de vraag is hoe bang Microsoft is dan wel hoe ver ze de toekomst in kijken. Als ze bang zijn dat Windows op game gebied echt grond gaat verliezen dan zijn ze misschien wel bereid dit te doen terwijl ze dan niet veel meer aan verkopen verdienen omdat je bij steam kunt kopen. Als gamepass goed geïntegreerd is in dit nieuwe Xbox Windows platform dan zou dat misschien wel veel beter kunnen lopen. En aan de andere kant als dit systeem echt goed werkt en op alle game pc's komt, dan is er in theorie ook geen barrière om zelf weer meer games te gaan verkopen en te concurreren met Valve.

Maar bovenstaand is gedroom... Ik zou het cool vinden maar echt geloven? Niet echt... Ze zouden het kunnen doen, maar ik kan me niet herinneren wanneer Microsoft iets echt goed gedaan heeft voor gaming op Windows (wat de voorkant betreft, ik heb het niet over directx of de beslissing om alle games naar pc te brengen of op steam te verkopen). Dus het zou wel echt iets nieuws zijn voor ze. En zelfs als de Xbox divisie wil, je moet Windows meekrijgen en ik ben bang dat allerlei legacy shit en andere belangen het dan al snel weer zou verpesten al zouden ze dit echt willen doen...

Time will tell :z

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Gisteravond een eerste stukje gedaan in Hellblade II, en 2 dingen die me daarin opvallen.

Als dit daadwerkelijk intern op iets van 9xx p gerenderd word, dan is dat voor mij het bewijs dat upscaling echt helemaal dikke prima is. Als ik met een vergrootglas ga zoeken vind ik vast wel iets, maar het ziet er echt fan-tas-tisch uit.
Frametiming > framerate. Ik besef dat het voor fast-paced actie games anders ligt, maar dit moet 1 van de smoothest 30fps games zijn die ik ooit gespeeld heb. Ik heb echt nog geen seconde het idee gehad 'he verdorie, was de framerate maar hoger'. Hoe ze het doen weet ik niet, maar het werkt.

Inhoudelijk over game weinig te melden, zoveel anders dan deel 1 is het nog niet, en dat had ik ook niet verwacht :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 08:44
BM schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:37:
Gisteravond een eerste stukje gedaan in Hellblade II, en 2 dingen die me daarin opvallen.

Als dit daadwerkelijk intern op iets van 9xx p gerenderd word, dan is dat voor mij het bewijs dat upscaling echt helemaal dikke prima is. Als ik met een vergrootglas ga zoeken vind ik vast wel iets, maar het ziet er echt fan-tas-tisch uit.
Frametiming > framerate. Ik besef dat het voor
Wat me wel opvalt is dat nooit het hele scherm in focus is en ze gebruik maken van chromatic aberation effect. Daar wordt ik altijd misselijk van op een of andere manier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
drakiesoft schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:39:
[...]

Wat me wel opvalt is dat nooit het hele scherm in focus is en ze gebruik maken van chromatic aberation effect. Daar wordt ik altijd misselijk van op een of andere manier.
Ik heb sinds een jaar of twee/drie bij sommige games ook last van die misselijkheid (COD, Starfield en soms zelfs Halo -> nu gelukkig niet meer want Halo is mijn lievelings ;) )

Bij Hellblade geen last van. Speelt natuurlijk ook een stuk langzamer. Visueel gewoon prachtig en na een uurtje nergens last van gelukkig. Eindelijk weer een game die ik verwacht uit te gaan spelen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
9 Free play Days games! Damn ze zijn vrijgevig dit keer.

- Necromunda
- Warhammer : Vermintide 2
- Warhammer40, 000: Mechanicus
- Blood Bowl 3
- Warhammer 40,000: Inquisitor
- Warhammer : Chaosbane
- Talisman
- Warhammer 40,000: Rogue Trader
- Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

drakiesoft schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:39:
[...]

Ze zijn compleet doorgeslagen hier in! Het is net zo erg als bij the outer worlds in het begin. Daar kwam toen snel genoeg een patch voor om het uit te zetten. Ik snap niet hoe ook maar 1 developer dit toe kan juichen. Het is verkrachting van je eigen graphics. Daarnaast is het een neveneffect van een lens en doen Nikon, Canon, etc. er alles aan om dit te voorkomen (dure en zware lenzen met veel elementen, etc.) en wat doet de gaming industrie: laten we dit mankement als "feature" implementeren omdat het cinematisch is.... 8)7 |:(

En bovenstaande effect valt misschien minder goed op een tv vanwege de afstand maar op een monitor is het onspeelbaar. Kijk ook maar eens goed naar de screenshots: bijna alles heeft een paarsige onscherpe rand.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:57:
[...]

Ze zijn compleet doorgeslagen hier in! Het is net zo erg als bij the outer worlds in het begin. Daar kwam toen snel genoeg een patch voor om het uit te zetten. Ik snap niet hoe ook maar 1 developer dit toe kan juichen. Het is verkrachting van je eigen graphics. Daarnaast is het een neveneffect van een lens en doen Nikon, Canon, etc. er alles aan om dit te voorkomen (dure en zware lenzen met veel elementen, etc.) en wat doet de gaming industrie: laten we dit mankement als "feature" implementeren omdat het cinematisch is.... 8)7 |:(

En bovenstaande effect valt misschien minder goed op een tv vanwege de afstand maar op een monitor is het onspeelbaar. Kijk ook maar eens goed naar de screenshots: bijna alles heeft een paarsige onscherpe rand.
Nah niet overdrijven. Het is een prachtig spel met ongeëvenaarde graphics. Het past wel bij dit spel, alleen ik kan er niet goed tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

drakiesoft schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:14:
[...]

Nah niet overdrijven. Het is een prachtig spel met ongeëvenaarde graphics. Het past wel bij dit spel, alleen ik kan er niet goed tegen
Nee ik overdrijf niet! Ik zal zo eens een screenshot maken met en zonder.

Vergelijk tussen de 2. Links uiteraard uit, rechts aan

300% zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EE4J7rNaBd1u_VPZrWf6PGLYtqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngic7H4NSDTc2cJYfJ8E9OEd.jpg?f=fotoalbum_large

100% zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fX6VSWdtTs30CqYzvMN46Xqrprs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EJefwhgOnks8buGZj3a9Rhi8.jpg?f=user_large

200% zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMlA4Zh-gZnpU62LgQ6c1kG8kqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqzV7IephZahN7rqu9HCjdfc.jpg?f=fotoalbum_large

CA = on
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EhpCG7PxLp2hjUTM2Kttb90k9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCACwYou2b1u4KMLwsvrh0CX.jpg?f=fotoalbum_large

CA = off
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOzI0FJ3dtDEw7StIQLP3Sxim-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouKBsh97Ky7xVuWPczWhd3fo.jpg?f=fotoalbum_large

Je moet de 2 grote afbeeldingen in een net tabblad laden want als je er op klikt krijg ik de melding dat ie de afbeelding niet kan laden.

Hoe dan ook een enorm verschil. Ik gebruik 3840x2160 met DLAA om image scaling zo minimaal mogelijk te houden.

[ Voor 207% gewijzigd door MazeWing op 23-05-2024 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:50
uchiha tijntje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 23:48:

Verder ook wel best tricky. In de laatste 5 minuten van de expeditie had ik ineens “onderdelen” nodig om een brug te bouwen. Gelukkig ga ik altijd met enorm veel benzine en onderdelen op pad, want anders had ik de expeditie niet kunnen afronden, want de enige normale toegangsweg leek via die te bouwen brug. Of met een detour van een half uur mocht je daar genoeg benzine voor hebben. Mocht je dus geen onderdelen meer over hebben (je hebt bijvoorbeeld schade gereden of gewoon niet genoeg mee genomen) dan kun je 55 minuten op je buik schrijven. Dat zijn echt vage gameplay mechanics vind ik.
Dit is niet anders dan 'In Real life' toch? Je moet meenemen wat je nodig hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:57
Goedemiddag,

klopt het dat die truc van Xboxlive naar GP ultimate tegenwoordig niet meer zo aantrekkelijk is?
https://support.xbox.com/...ox-game-pass-ultimate-faq

Ik speel voornamelijk online met af en toe (sporadisch) een game van gamepass. Het heeft voor mij niet echt veel nut om veel maanden te gaan stacken lijkt me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mick3112 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:53:
Goedemiddag,

klopt het dat die truc van Xboxlive naar GP ultimate tegenwoordig niet meer zo aantrekkelijk is?
https://support.xbox.com/...ox-game-pass-ultimate-faq

Ik speel voornamelijk online met af en toe (sporadisch) een game van gamepass. Het heeft voor mij niet echt veel nut om veel maanden te gaan stacken lijkt me?
Ik zou je willen aanraden om even het [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie topic door te nemen, want daar word het veel meer besproken dan in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik weet dus bijna niets van Hellblade 2, alleen dat er een Hellblade 1 was en dat ik die niet gespeeld heb.
Heb er nu een ruim uurtje in deel 2 zitten maar komt er ook nog gameplay? Want ik heb nu vooral gekeken, gelopen en een hele makkelijke puzzle opgelost.

Dat zag er overigens allemaal wel echt waanzinnig uit en heb mij er ook wel mee vermaakt maar dacht ook steeds "Wanneer komt de gameplay".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:17:
Ik weet dus bijna niets van Hellblade 2, alleen dat er een Hellblade 1 was en dat ik die niet gespeeld heb.
Heb er nu een ruim uurtje in deel 2 zitten maar komt er ook nog gameplay? Want ik heb nu vooral gekeken, gelopen en een hele makkelijke puzzle opgelost.

Dat zag er overigens allemaal wel echt waanzinnig uit en heb mij er ook wel mee vermaakt maar dacht ook steeds "Wanneer komt de gameplay".
De gameplay bestaat uit lopen, puzzels en de vechtmechanics die je wel gezien hebt denk ik. :)
Precies zoals Hellblade 1. Dus verwacht niet heel veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:19:
[...]

De gameplay bestaat uit lopen, puzzels en de vechtmechanics die je wel gezien hebt denk ik. :)
Precies zoals Hellblade 1. Dus verwacht niet heel veel meer.
Nou Hellblade 1 heb ik niet gespeeld (zie boven) dus vandaar dat ik nog een beetje in onwetendheid ben. Vechtmechanics heb ik ook nog niet gezien, misschien ben ik daar nog niet ver genoeg voor doorgelopen?

Vind het overigens niet erg als het niet meer dan dit is hoor, alleen dan weet ik dat ik niet meer hoef te verwachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Voor de liefhebbers die graag dieper over Hellblade 2 willen praten, er is ook een speciaal Hellblade 2 topic.
Senua's Saga: Hellblade II

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:25:
Voor de liefhebbers die graag dieper over Hellblade 2 willen praten, er is ook een speciaal Hellblade 2 topic.
Senua's Saga: Hellblade II
Ja daar heb ik mijn vraag expres niet gepost omdat ik niet gespoilerd wil worden.
Ik scrolde er net even versneld doorheen en het staat bijvoorbeeld helemaal vol met screenshots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drakiesoft
MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:22:
[...]

300% zoom
[Afbeelding]

100% zoom
[Afbeelding]

200% zoom
[Afbeelding]

CA = on
[Afbeelding]

CA = off
[Afbeelding]

Je moet de 2 grote afbeeldingen in een net tabblad laden want als je er op klikt krijg ik de melding dat ie de afbeelding niet kan laden.

Hoe dan ook een enorm verschil. Ik gebruik 3840x2160 met DLAA om image scaling zo minimaal mogelijk te houden.
Ja als je 300 x gaat zoomen kan ik ook wel van alles vinden. Gewoon niet doen, laat dat maar aan die gasten van Digital Foundry over anders hebben die niks meer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:27:
[...]

Ja daar heb ik mijn vraag expres niet gepost omdat ik niet gespoilerd wil worden.
Ik scrolde er net even versneld doorheen en het staat bijvoorbeeld helemaal vol met screenshots.
Zodra je moet vechten weet je het wel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
drakiesoft schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:28:
[...]

Ja als je 300 x gaat zoomen kan ik ook wel van alles vinden. Gewoon niet doen, laat dat maar aan die gasten van Digital Foundry over anders hebben die niks meer te doen.
Ik heb even 500x ingezoomd en toen zag ik een rode vlag! :P

-

Vandaag in GP:

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-05-2024 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

D-Ed schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:31:
[...]

Zodra je moet vechten weet je het wel ;)
Goed ik heb zelf pas 45-60 mins gespeeld ook maar just in case, ik haat zelf ook spoilers :)
spoiler:
In het eerste uurtje heb je absoluut al moeten vechten, volgens mij is de eerst puzzle ook pas na op zijn minst 1 en mogelijk al 2 of 3 van de gevechten die al genoemd werden. Maar dit leken mij eigenlijk tutorial fights gezien ik ze allemaal won en in deel 1 bij een soort parry training oid niet verder kwam (jaja shame, ik moet op reviewer mode gaan spelen :X )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:22:
[...]

300% zoom
[Afbeelding]

100% zoom
[Afbeelding]

200% zoom
[Afbeelding]

CA = on
[Afbeelding]

CA = off
[Afbeelding]

Niet flauw bedoeld, maar wat voor vermaak haal jij nou uit het spelen van Hellblade II? Deel 1 kwam je niet doorheen. Over dit spel was je voor release al behoorlijk negatief. En vooralsnog geef je aan er niet warm van te worden. Je lijkt er toch erg in geïnteresseerd te zijn, anders besteed je je tijd wel aan iets anders? Op grafisch gebied is het wel interessant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

drakiesoft schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:28:
[...]

Pffff.... Ik wilde het gewoon duidelijk maken met wat screenshots. Maar bagatelliseer het maar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

L23 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:42:
[...]

Niet flauw bedoeld, maar wat voor vermaak haal jij nou uit het spelen van Hellblade II? Deel 1 kwam je niet doorheen. Over dit spel was je voor release al behoorlijk negatief. En vooralsnog geef je aan er niet warm van te worden. Je lijkt er toch erg in geïnteresseerd te zijn, anders besteed je je tijd wel aan iets anders? Op grafisch gebied is het wel interessant?
Ik had het enkel over de absurde hoeveelheid chromatic aberration. Maar ik zal de echo kamer verlaten rondom Hellblade 2. Kennelijk is er geen plaats voor een kritische noot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:39:
[...]

Goed ik heb zelf pas 45-60 mins gespeeld ook maar just in case, ik haat zelf ook spoilers :)
spoiler:
In het eerste uurtje heb je absoluut al moeten vechten, volgens mij is de eerst puzzle ook pas na op zijn minst 1 en mogelijk al 2 of 3 van de gevechten die al genoemd werden. Maar dit leken mij eigenlijk tutorial fights gezien ik ze allemaal won en in deel 1 bij een soort parry training oid niet verder kwam (jaja shame, ik moet op reviewer mode gaan spelen :X )
spoiler:
Zodra je tegen die kerel met dat grote zwaard moet vechten schiet de moeilijkheidsgraad omhoog, die andere dudes sla je zo doorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:46:
[...]

Ik had het enkel over de absurde hoeveelheid chromatic aberration. Maar ik zal de echo kamer verlaten rondom Hellblade 2. Kennelijk is er geen plaats voor een kritische noot.
Je kan inderdaad ook gewoon geen antwoord geven... Kritische noot is verder prima hoor. Ik las inderdaad over de chromatic aberration, maar dat was toch niet het enige waar je het over had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:46:
[...]

Je punt maken met screenshots ingezoomd tot 300% is niet een 'kritische noot' maar lichtelijk overdrijven.. Als de game ergens niet op is afgekraakt zijn het de graphics, zelfs niet door de meest kritische reviewers...

Afijn, ik heb er nog maar iets meer dan een uurtje inzitten en heb al flink genoten. Op naar meer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

D-Ed schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:50:
[...]

Je punt maken met screenshots ingezoomd tot 300% is niet een 'kritische noot' maar lichtelijk overdrijven.. Als de game ergens niet op is afgekraakt zijn het de graphics, zelfs niet door de meest kritische reviewers...

Afijn, ik heb er nog maar iets meer dan een uurtje inzitten en heb al flink genoten. Op naar meer! _/-\o_
Ik heb gewoon een paar screenshots gemaakt en heb vervolgens de verschillen naast elkaar gezet zodat je ze goed zien. Aangezien het personage op dat screenshot niet heel groot is heb ik wat ingezoomd. Daarnaast is er ook een vergelijk op 100% en 200% en heb ik 2 4K screenshots met on en off gepost. Dus je gaat wel heel kort door de bocht nu.

De.graphics zijn goed maar worden deels verpest door de hoeveelheid CA. Dat jij daar kennelijk geen last van hebt is fijn voor jou maar neemt niet weg dat er wel degelijk sprake van is en mijn screenshots tonen duidelijk aan wat voor effect dit heeft op de graphics en dan vooral de scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:45:
[...]

Pffff.... Ik wilde het gewoon duidelijk maken met wat screenshots. Maar bagatelliseer het maar....
Het is een artistieke keuze die je blijkbaar kan uitzetten. Ik hoef geen ingezoomde screenshots, heb het zelf nl al geconstateerd, sterker nog ik benoemde het als eerste, maar alleen met reden dat ik daar niet zo goed tegen kan. Verder geen waarde oordeel hierover gedaan wat ook puur persoonlijke smaak is en dat doet er verder niet toe wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

L23 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:50:
[...]

Je kan inderdaad ook gewoon geen antwoord geven... Kritische noot is verder prima hoor. Ik las inderdaad over de chromatic aberration, maar dat was toch niet het enige waar je het over had?
Grotendeels wel en det ik nog niet warm word van het uurtje spelen. Ik vind het behoorlijk saai en eentonig en het enige dat me "spelende" houd zijn de graphics. Graphics die dus vanwege de hoeveelheid CA behoorlijk onscherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

drakiesoft schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:54:
[...]

Het is een artistieke keuze die je blijkbaar kan uitzetten. Ik hoef geen ingezoomde screenshots, heb het zelf nl al geconstateerd, sterker nog ik benoemde het als eerste, maar alleen met reden dat ik daar niet zo goed tegen kan. Verder geen waarde oordeel hierover gedaan wat ook puur persoonlijke smaak is en dat doet er verder niet toe wat mij betreft.
Je kunt het (nog) niet uitzetten in een menu. Je kunt enkel op de pc een ini-bestand aanpassen en daar algemene UE5 regels inzetten om dit uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Ik irriteer me er voornamelijk aan dat er in de game zelf geen inverted Y-axis optie zit. Maar daar hoor je dan weer niemand over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Je kunt het (nog) niet uitzetten in een menu. Je kunt enkel op de pc een ini-bestand aanpassen en daar algemene UE5 regels inzetten om dit uit te schakelen.
Ik vind het in je directe vergelijkingen inderdaad goed zichtbaar, maar op de 'grote' foto's screenshots zie ik het echt totaal niet......heb echt nog mijn bril opgezet B)

Maar ben nu wel benieuwd, ga hem dan ook even op pc spelen. En kom nog wel terug met mijn bevindingen, op 50 cm afstand van het lcd scherm vs meter of 2.5-3.5 oled zal sowieso al uitmaken vermoed ik.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

L23 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:58:
Ik irriteer me er voornamelijk aan dat er in de game zelf geen inverted Y-axis optie zit. Maar daar hoor je dan weer niemand over :P
Wel! Inverse look volgens mij. Ik gebruik ook altijd de "N64 style" manier van kijken. Dus naar je toe is omhoog kijken en van je af naar beneden. 28 jaar aan gewenning krijg je er niet meer uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Sagat schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:10:
[...]

Ik vind het in je directe vergelijkingen inderdaad goed zichtbaar, maar op de 'grote' foto's screenshots zie ik het echt totaal niet......heb echt nog mijn bril opgezet B)

Maar ben nu wel benieuwd, ga hem dan ook even op pc spelen. En kom nog wel terug met mijn bevindingen, op 50 cm afstand van het lcd scherm vs meter of 2.5-3.5 oled zal sowieso al uitmaken vermoed ik.
Op en tv met voldoende afstand valt het inderdaad stukken minder op. Op de grotere screenshots zie je het vooral aan de randen van het dak, haar gezicht en het gras/grond.

Ben benieuwd naar je bevindingen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:26:
[...]

Wel! Inverse look volgens mij. Ik gebruik ook altijd de "N64 style" manier van kijken. Dus naar je toe is omhoog kijken en van je af naar beneden. 28 jaar aan gewenning krijg je er niet meer uit 8)
Dat bedoel ik, maar die optie zit niet in de Xbox versie van de game en anders hoor ik het graag. Kan het wel aanpassen in de controller settings op de Xbox zelf, maar dan werkt dat uiteraard niet als ik ik de game via de cloud wil spelen op mijn Macbook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:39:
[...]

spoiler:
Mm ik heb niet hoeven vechten hoor, de eerste puzzle die ik bedoelde is net voor je op het strand gaat.
Althans Puzzle, je moet een stukje terug lopen en iets "scannen" met je focus. Op dat punt heb je nog niet gevochten.

Of dat dan 60 minuten of 45 minuten spelen/kijken was weet ik niet, misschien voelde het als een uur ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Donstil schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:02:
[...]

Mm ik heb niet hoeven vechten hoor, de eerste puzzle die ik bedoelde is net voor je op het strand gaat.
Althans Puzzle, je moet een stukje terug lopen en iets "scannen" met je focus. Op dat punt heb je nog niet gevochten.

Of dat dan 60 minuten of 45 minuten spelen/kijken was weet ik niet, misschien voelde het als een uur ;)
Ik zou zweren dat ik ervoor al gevochten had, maar goed. je kan zo maar gelijk hebben, we hebben het verder inderdaad over hetzelfde qua puzzle denk ik.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:06
Ik heb 30 minuten gespeeld en nul keer gevochten. Wel vijf keer omgedraaid omdat er een stem van achter me sprak. Die stemmen hebben ze weer geweldig gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik ben vast niet de enige die echt kan genieten van prachtige lore in games? Dit is zo goed gedaan in Witcher 3 he. Elke keer nadat ik nieuwe characters of monsters tegen kwam ging ik meteen de entry in de bestiary lezen. Die verhalen daar zijn gewoon zo gaaf en tof om te lezen. Zo super goed bedacht! En genoeg nieuws in Blood and Wine weer.

Masterful game blijft dit hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 23-05-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

devilsnight schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:31:
Ik ben vast niet de enige die echt kan genieten van prachtige lore in games? Dit is zo goed gedaan in Witcher 3 he. Elke keer nadat ik nieuwe characters of monsters tegen kwam ging ik meteen de entry in de bestiary lezen. Die verhalen daar zijn gewoon zo gaaf en tof om te lezen. Zo super goed bedacht! En genoeg nieuws in Blood and Wine weer.

Masterful game blijft dit hoor.
Ik blijf maar afhaken. Heb genoten gaan deel 1 en 2 maar deeltje 3 probeer ik al sinds 2015 maar het lukt gewoon niet. Langere tijd bij bloody barron blijven hangen en recent weer eens doorgespeeld. Zit nu in Novigrad en dat trekt me echt totaal niet. Maar ik moet het maar weeeeeeeer eens een kans geven in de hoop dat het ooit een keer gaat klikken. Het spel doet eigenlijk niets verkeerd dus het zal wel aan mezelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:37:
[...]

Ik blijf maar afhaken. Heb genoten gaan deel 1 en 2 maar deeltje 3 probeer ik al sinds 2015 maar het lukt gewoon niet. Langere tijd bij bloody barron blijven hangen en recent weer eens doorgespeeld. Zit nu in Novigrad en dat trekt me echt totaal niet. Maar ik moet het maar weeeeeeeer eens een kans geven in de hoop dat het ooit een keer gaat klikken. Het spel doet eigenlijk niets verkeerd dus het zal wel aan mezelf liggen.
Ik begrijp je over Novigrad hoor. Je bent daar wel echt heel lang bezig en ik waardeerde dat niet altijd even erg, zeg maar. Maar overall genoten van de game. Als het echt niet lukt, dan zou je altijd de expansions kunnen proberen. Die kun je vanuit Witcher 3 main menu als standalone opstarten.
Pagina: 1 ... 30 ... 105 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties