Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:19

ilm

devilsnight schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:39:
[...]

Ik ga van de Stealth 700 gen 2 dan naar deze en volgens Rtings is de Pro beter. Dat mag ook wel als je de nieuwprijs ziet, damn, haha. Super human hearing is ideaal maar het haalt wel alle bass weg he? Dat mis ik dan zo erg in een CoD.

Ik laat je weten hoe ie bevalt. :)
Geniet ervan! Beetje off topic maar ik geraak maar niet gewoon aan een koptelefoon tijdens het gamen.

Ik heb een hifiman sundara (open koptelefoon, dus meer ademruimte) die ik al eens geprobeerd heb met hellblade 1. Echter na 30 minuten begint dat toch al te warm te worden naar mijn gevoel. Ik zou er geen uren mee kunnen gamen :( . Klinkt nochtans wel fantastisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zou leuk zijn als ze weer eens een goede SP campaign weten af te leveren. De Black Ops serie deed dat altijd wel prima.

——

Vandaag verder gegaan met Mudrunner Expedition. Het rijden is tof, maar ze hebben wel een verkeerde afslag genomen met de missie structuur. Ik had in Mudrunner een wat meer samenhangend gevoel dan in Expedition.

——-

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-05-2024 01:28 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De DLC 'Phantom Liberty' doorspeelt van Cyberpunk 2077. Digitaal gekocht met 15% korting. Het was een leuk achtbaan ritje.

Binnenkort ga ik lekker knallen in XDefiant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 13:41
ilm schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:43:
[...]

Geniet ervan! Beetje off topic maar ik geraak maar niet gewoon aan een koptelefoon tijdens het gamen.

Ik heb een hifiman sundara (open koptelefoon, dus meer ademruimte) die ik al eens geprobeerd heb met hellblade 1. Echter na 30 minuten begint dat toch al te warm te worden naar mijn gevoel. Ik zou er geen uren mee kunnen gamen :( . Klinkt nochtans wel fantastisch.
Ik heb ook de sundara, maar die draag ik de hele dag (o.a. voor werk etc.). Geweldige koptelefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die demo van Banishers is tof zeg. Het deed me al vrij gauw denken aan een echte Witcher 3 achtige quest, heel tof.

Het verhaal lijkt erg tof te zijn, coole protagonisten, mooi sfeertje, leuke combat en grafisch in orde en soepel qua framerate. DontNod laat wel zien dat ze niet alleen maar Life is Strange achtige games kunnen maken.

En de scène op het eind van de demo.....damn dat smaakt naar meer! Als ik geen backlog had gehad van heb ik jou daar (heb gvd Hogwarts nog niet eens gespeeld, laat staan geïnstalleerd) dan had ik hem gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:06:
[...]

Dat verklaart een boel, waarom oa games echt prachtige prijsjes hebben. De headset van MS maar 65 euro is.

Over headsets gesproken. Morgen ga ik bij iemand kijken die de Turtle Beach Stealth Pro voor 180 verkoopt. De headset is van maart dit jaar, bon erbij en alles. Als alles werkt......wordt dat mijn nieuwe headset. Mooi op tijd voor Hellblade 2 ook. 😁
Oeh laat even weten hoe die bevalt!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Hellblade 2 wat ik heb gezien ziet er prachtig uit maar 30 fps onder het mom van cinematic feeling vind ik maar een slap excuus. Dan maar liever ietsje minder mooi maar wel 60fps. Wat het nog erger maakt zijn de zwarte balken die je te zien krijgt dus geen full screen. Beide een reden om überhaupt niet aan het spel te beginnen, enorme domper.

[ Voor 5% gewijzigd door rutgergron op 18-05-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

MazeWing

The plot thickens...

rutgergron schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:58:
Hellblade 2 wat ik heb gezien ziet er prachtig uit maar 30 fps onder het mom van cinematic feeling vind ik maar een slap excuus. Dan maar liever ietsje minder mooi maar wel 60fps. Wat het nog erger maakt zijn de zwarte balken die je te zien krijgt dus geen full screen. Beide een reden om überhaupt niet aan het spel te beginnen, enorme domper.
En dus hoeft er 1/3 minder op het beeld getoond te worden. Moet je nagaan hoe de performance anders was geweest...

Onbegrijpelijk dat ze voor dit type spel gekozen hebben voor 30fps. Maar ik heb sowieso het idee dat ze heel erg leunen op de audiovisuele presentatie. Dit komt ook naar voren in de vele filmpjes die reeds getoond zijn.
Voor mij zijn er aardig wat rode vlaggetjes vanwege:
- reviews pas op de dag van release! (dit gaat af en toe goed zoals bij Doom 2016, maar meestal is dit een teken aan de wand)
- 0 gameplay filmpjes waarbij je daadwerkelijk het idee hebt dat iemand het speelt en je een hud, etc. ziet. En dan te beseffen dat het spel over 3 dagen uitkomt.
- De gehele promotie rondom het spel draait om het (audio)visuele aspect en wat ze wel allemaal niet gedaan hebben. In combinatie met geen enkele gameplay beelden is dit voor mij een enorm rode vlag!
- Nauwelijks marketing/hype
- Geen fysieke release
- Een wat kortere speelduur dan normaliter bij dit soort spellen (deeltje 1 was rond de 7-8 uur)
- Lagere prijs (waarom niet, zoals andere AAA games, gewoon de volle mep vragen?)

[ Voor 46% gewijzigd door MazeWing op 18-05-2024 18:25 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:54
30fps is bij een dikke actiegame of een shooter heel matig. Bij hellblade lijkt het me geen probleem. Het is niet alsof je snelle actie hebt, het is toch meer een bioscoopachtige spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Exactor it schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:21:
30fps is bij een dikke actiegame of een shooter heel matig. Bij hellblade lijkt het me geen probleem. Het is niet alsof je snelle actie hebt, het is toch meer een bioscoopachtige spel.
Toen ik God of War en Last of Us Part 2 op de PS5 in 60fps kon spelen was dit toch echt een verademing. Zeker met een OLED is 30fps gewoon zeer matig. Zelfs als ze fantastische blur, etc. weten toe te voegen.

Daarnaast vraag ik me af waarom ze niet een 40/120 mode konden doen als ze het WEL op de series S met 30fps kunnen draaien...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:36
MazeWing schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:09:
- Een wat kortere speelduur dan normaliter bij dit soort spellen (deeltje 1 was rond de 7-8 uur)
Hoe kort is het spel dan? Vorige game ook gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Ik ga niet het hele artikel lezen, maar ik vond zelf ook dat het eerste deel lang genoeg was.

Heb je deel 1 nou gespeeld of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

L23 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:32:
[...]

Ik ga niet het hele artikel lezen, maar ik vond zelf ook dat het eerste deel lang genoeg was.

Heb je deel 1 nou gespeeld of niet?
meermaals geprobeerd maar ik kan er niet inkomen. Het ziet er best mooi uit en de sfeer is wel goed maar het "klikt" op 1 of andere manier niet.

Hetzelfde had ik met de laatste 2 God of War games. Daar klikte het ook niet, alhoewel ik die langer de kans heb gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
MazeWing schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:36:
[...]

meermaals geprobeerd maar ik kan er niet inkomen. Het ziet er best mooi uit en de sfeer is wel goed maar het "klikt" op 1 of andere manier niet.

Hetzelfde had ik met de laatste 2 God of War games. Daar klikte het ook niet, alhoewel ik die langer de kans heb gegeven...
Weet niet waarom, zal ook wel door Game Pass komen waar je van alles kan uitproberen, maar ooit in 2022 een avondje gespeeld en toen laten liggen. Maar vorige week weer een kans gegeven en toen in een paar dagen uitgespeeld. Vond het juist wel vermakelijk voor wat het is en het type game hoeft van mij niet groter of langer. In die zin verwacht ik bij Hellblade II hetzelfde.

Nauwelijks marketing/hype geef ik je gelijk in, mag van mij ook wel meer. Geen fysieke release lijkt me bij Microsoft inmiddels wel standaard, maar inderdaad wel jammer als je games graag fysiek koopt (Ik ben al sinds de Xbox One volledig digitaal, maar op de Switch koop ik vrijwel alles fysiek). Review op de dag van release is volgens mij ook vrij standaard, voor mij in ieder geval niet een red flag. Ik koop een game toch pas na het lezen/zien van de reviews. Maar in dit geval kan ik het gelijk met Game Pass spelen en zelf uitvinden of ik het wat ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:09:
[...]

En dus hoeft er 1/3 minder op het beeld getoond te worden. Moet je nagaan hoe de performance anders was geweest...

Onbegrijpelijk dat ze voor dit type spel gekozen hebben voor 30fps. Maar ik heb sowieso het idee dat ze heel erg leunen op de audiovisuele presentatie. Dit komt ook naar voren in de vele filmpjes die reeds getoond zijn.
- reviews pas op de dag van release! (dit gaat af en toe goed zoals bij Doom 2016, maar meestal is dit een teken aan de wand)
- 0 gameplay filmpjes waarbij je daadwerkelijk het idee hebt dat iemand het speelt en je een hud, etc. ziet. En dan te beseffen dat het spel over 3 dagen uitkomt.
- De gehele promotie rondom het spel draait om het (audio)visuele aspect en wat ze wel allemaal niet gedaan hebben. In combinatie met geen enkele gameplay beelden is dit voor mij een enorm rode vlag!
- Geen fysieke release
- Lagere prijs (waarom niet, zoals andere AAA games, gewoon de volle mep vragen?)
Gelukkig hoef je het spel niet te spelen. Mocht je het toch gaan spelen ondanks al je rode vlaggetjes, dan wens ik je iig veel plezier. De verwachtingen liggen zo laag dat het wel mee moet vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

L23 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:42:
[...]

Weet niet waarom, zal ook wel door Game Pass komen waar je van alles kan uitproberen, maar ooit in 2022 een avondje gespeeld en toen laten liggen. Maar vorige week weer een kans gegeven en toen in een paar dagen uitgespeeld. Vond het juist wel vermakelijk voor wat het is en het type game hoeft van mij niet groter of langer. In die zin verwacht ik bij Hellblade II hetzelfde.

Nauwelijks marketing/hype geef ik je gelijk in, mag van mij ook wel meer. Geen fysieke release lijkt me bij Microsoft inmiddels wel standaard, maar inderdaad wel jammer als je games graag fysiek koopt (Ik ben al sinds de Xbox One volledig digitaal, maar op de Switch koop ik vrijwel alles fysiek). Review op de dag van release is volgens mij ook vrij standaard, voor mij in ieder geval niet een red flag. Ik koop een game toch pas na het lezen/zien van de reviews. Maar in dit geval kan ik het gelijk met Game Pass spelen en zelf uitvinden of ik het wat ga vinden.
Als een ontwikkelaar echt zeker is van zijn product dan is het juist super slim om een week of 2 voor release al reviews te hebben en zo een hype creëren. Kijk wat bijvoorbeeld Rockstar en Naughty Dog doen, die laten ook ruim van te voren al reviews verschijnen en iedereen verheugd zich dan nog meer want de spellen scoren gemiddeld een 9,5 en niemand kan wachten tot het eindelijk zo ver is!

Reviews echt "op" release day vallen meestal tegen. Er zijn uitzonderingen zoals Doom uit 2016 maar dat is echt meer uitzondering dan regel.

Maar de combinatie van al mijn punten geeft mij een beetje alsof me bij Microsoft dacht: "acht wat kon ons het allemaal interesseren, het komt toch op GamePass...."

Benieuwd wat er trouwens met Ninja Theory gaat gebeuren. Ik verwacht namelijk niet dat het spel een commercieel succes gaat zijn die van dusdanige orde is dat Microsoft de studio volledig met rust laat. Zeker niet als je ziet dat ze Tango vrolijk sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:48:
[...]

Gelukkig hoef je het spel niet te spelen. Mocht je het toch gaan spelen ondanks al je rode vlaggetjes, dan wens ik je iig veel plezier. De verwachtingen liggen zo laag dat het wel mee moet vallen!
Beetje flauwe reactie (net zoals je eerste reactie op mijn kritiek over Hellblade 2). Je zou ook eens op de punten in kunnen gaan en deze met argumenten ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
MazeWing schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:48:
[...]

Als een ontwikkelaar echt zeker is van zijn product dan is het juist super slim om een week of 2 voor release al reviews te hebben en zo een hype creëren. Kijk wat bijvoorbeeld Rockstar en Naughty Dog doen, die laten ook ruim van te voren al reviews verschijnen en iedereen verheugd zich dan nog meer want de spellen scoren gemiddeld een 9,5 en niemand kan wachten tot het eindelijk zo ver is!

Reviews echt "op" release day vallen meestal tegen. Er zijn uitzonderingen zoals Doom uit 2016 maar dat is echt meer uitzondering dan regel.

Maar de combinatie van al mijn punten geeft mij een beetje alsof me bij Microsoft dacht: "acht wat kon ons het allemaal interesseren, het komt toch op GamePass...."

Benieuwd wat er trouwens met Ninja Theory gaat gebeuren. Ik verwacht namelijk niet dat het spel een commercieel succes gaat zijn die van dusdanige orde is dat Microsoft de studio volledig met rust laat. Zeker niet als je ziet dat ze Tango vrolijk sluiten.
Van wat ik gezien heb zie ik wel een enthousiast ontwikkel team. 2 weken van te voren een review heb ik nog niet eerder gezien.

Ben ook benieuwd hoe Microsoft met zijn huidige studios om gaat. Dit soort studios vind ik wel belangrijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Onbegrijpelijk dat ze voor dit type spel gekozen hebben voor 30fps.

Jij vind het onbegrijpelijk. De developers hebben blijkbaar een andere keuze gemaakt. Waar ze blijkbaar in vrijgelaten worden om zo hun visie te kunnen waarmaken.

Maar ik heb sowieso het idee dat ze heel erg leunen op de audiovisuele presentatie. Dit komt ook naar voren in de vele filmpjes die reeds getoond zijn.

Oké, prima toch als ze zich daar op willen focussen. Dat hebben ze bij deel 1 ook gedaan. Een game die je ook blijkbaar niet boeiend vond, dus wat interesseert jou deel 2 eigenlijk?

Aanname.

Genoeg beelden getoond. Oja we willen de HUD zien! Ik gok dat je daadwerkelijk voor het grootste deel geen HUD hebt dan wel dat je die ingame kunt uitzetten.

Leuk voor je. Hier kan toch niemand iets mee behalve jezelf? Hoe zou ik hier op in moeten gaan?

Subjectief. Ik zie genoeg langskomen. Juist deze laatste 2 weken. Veel toelichting over bepaalde onderdelen van het spel. Genoeg filmpjes ook in dit topic gedeeld. Jij bent echter op zoek naar Marvel achtige marketing heb ik het idee. Misschien moet je dan ook op zoek gaan naar marvel achtige games.

- Geen fysieke release

Oké?

Oké? Want games moeten filler content hebben! Jeej!

Hilarisch. Je klaagt over korte speelduur maar je vind dat ze gewoon de volle mep moeten vragen? Nogmaals, het is geen traditionele AAA game. Het is een relatief kleine studio die zich focust op een game die absoluut niet zal aansluiten bij wat de mainstream wil. Net zoals deel 1. Je hebt echt een verkeerd beeld van deze game. Ook best logisch aangezien je deel 1 amper hebt gespeeld als ik het zo lees.

——

Als ik je rode vlaggen zie ben je vooral geïndoctrineerd door de huidige AAA game industrie en wat ze jou laten denken dat elke game moet hebben.

We gaan dinsdag zien hoe de game ontvangen wordt. Echter geen enkele vlag van je biedt enig aanleiding om nu te denken dat het een flop wordt. Dat is toch echt je eigen subjectief gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:07:
Jij vind het onbegrijpelijk. De developers hebben blijkbaar een andere keuze gemaakt. Waar ze blijkbaar in vrijgelaten worden om zo hun visie te kunnen waarmaken.
Zo kun je alles wel wegwuiven onder het mom van "de developers hebben die keuze gemaakt". Dacht je ook zo over Redfall en z'n 30 fps. Want dat was volgens de developers ook "more cinematic"
Oké, prima toch als ze zich daar op willen focussen. Dat hebben ze bij deel 1 ook gedaan. Een game die je ook blijkbaar niet boeiend vond, dus wat interesseert jou deel 2 eigenlijk?
Je moet dit niet los zien van het totale gebrek aan gameplay filmpjes. Waarom niets waarin de combat of gameplay elementen uit de doeken wordt gedaan? Het is alleen: "oh kijk hoe we dit gezicht hebben gemaakt" en "kijk hoe we naar IJsland zijn gegaan..."
Aanname
Nee op basis van ervaringen uit het verleden. Zoek zelf maar op Google om uit te zoeken welke games pas reviews hadden op release date. Dit waren zelden games die hoger dan een 8 gemiddeld scoorden.
Genoeg beelden getoond. Oja we willen de HUD zien! Ik gok dat je daadwerkelijk voor het grootste deel geen HUD hebt dan wel dat je die ingame kunt uitzetten.
Mag ik dan graag de link naar een filmpje waarin je daadwerkelijk gameplay ziet van enkele minuten en je dus echt iemand daadwerkelijk de boel ziet besturen. Ik benoemde de HUD zodat het daadwerkelijke "gameplay" zou zijn. Zoals jij en ik het spel zien als we het spelen en geen aaneenschakeling van wat fragmenten. Zelfs de IGN preview van een maand geleden laat nauwelijks "echte" gameplay zien.
Leuk voor je. Hier kan toch niemand iets mee behalve jezelf? Hoe zou ik hier op in moeten gaan?
Het is de combinatie van meerdere punten die ik benoem. Waarom niets tonen van gameplay en alleen maar het visuele aspect?
Subjectief. Ik zie genoeg langskomen. Juist deze laatste 2 weken. Veel toelichting over bepaalde onderdelen van het spel. Genoeg filmpjes ook in dit topic gedeeld. Jij bent echter op zoek naar Marvel achtige marketing heb ik het idee. Misschien moet je dan ook op zoek gaan naar marvel achtige games.
Ohja? Je moet actief zelf op zoek gaan naar informatie van het spel, tweets lezen van developers, fora bezoeken, etc. Er is praktisch geen reclame van het spel, grote promotie op het scherm van de xbox, etc. Dat zou je toch verwachten van 1 van de weinige AAA/story driven games op de Xbox.
Oké?

Oké? Want games moeten filler content hebben! Jeej!

Hilarisch. Je klaagt over korte speelduur maar je vind dat ze gewoon de volle mep moeten vragen? Nogmaals, het is geen traditionele AAA game. Het is een relatief kleine studio die zich focust op een game die absoluut niet zal aansluiten bij wat de mainstream wil. Net zoals deel 1. Je hebt echt een verkeerd beeld van deze game. Ook best logisch aangezien je deel 1 amper hebt gespeeld als ik het zo lees.
Het is de combinatie van het bovenstaande. Waarom geen fysieke release, waarom alleen digital only voor een lagere prijs, waarom geen gameplay, waarom naar hedendaagse maatstaven (vergeleken met andere games in het genre) een relatief korte speelduur. Het hoeft geen filler te zijn. Kijk naar God of War, Last of Us, Uncharted, etc. stuk voor stuk spellen die nauwelijks filler hebben maar aanzienlijk langer duren.
Als ik je rode vlaggen zie ben je vooral geïndoctrineerd door de huidige AAA game industrie en wat ze jou laten denken dat elke game moet hebben.

We gaan dinsdag zien hoe de game ontvangen wordt. Echter geen enkele vlag van je biedt enig aanleiding om nu te denken dat het een flop wordt. Dat is toch echt je eigen subjectief gevoel.
Als iemand een hekel heeft / begint te krijgen aan de huidige AAA industrie met hun live service games, etc. ben ik het wel. Ik ben alleen van mening dat een aantal (flink) kritische noten wel op z'n plaats mogen zijn. Er is gewoon belachelijk weinig getoond van een spel dat over 3 dagen beschikbaar is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Exactor it
@MazeWing Hellblade vergelijken met God of War, Last of Us en Uncharted. Wat een grap. Het lijkt er in de verste verte niet op qua budget, scope of gameplay. Het is een korte psychologische thriller in spelvorm. Ze willen een verhaal vertellen en een ervaring bieden. Waarom moet dat aan een bepaalde lengte vasthangen of aan een bepaald fps?

Maar goed, je hebt deel 1 niet gespeeld. Dat verklaart de onlogische redeneringen denk ik. De verklaring voor de walls of tekst is dat je wat filler belangrijk vindt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:42:
[...]

Zo kun je alles wel wegwuiven onder het mom van "de developers hebben die keuze gemaakt". Dacht je ook zo over Redfall en z'n 30 fps. Want dat was volgens de developers ook "more cinematic"

[...]

Je moet dit niet los zien van het totale gebrek aan gameplay filmpjes. Waarom niets waarin de combat of gameplay elementen uit de doeken wordt gedaan? Het is alleen: "oh kijk hoe we dit gezicht hebben gemaakt" en "kijk hoe we naar IJsland zijn gegaan..."

[...]

Nee op basis van ervaringen uit het verleden. Zoek zelf maar op Google om uit te zoeken welke games pas reviews hadden op release date. Dit waren zelden games die hoger dan een 8 gemiddeld scoorden.

[...]

Mag ik dan graag de link naar een filmpje waarin je daadwerkelijk gameplay ziet van enkele minuten en je dus echt iemand daadwerkelijk de boel ziet besturen. Ik benoemde de HUD zodat het daadwerkelijke "gameplay" zou zijn. Zoals jij en ik het spel zien als we het spelen en geen aaneenschakeling van wat fragmenten. Zelfs de IGN preview van een maand geleden laat nauwelijks "echte" gameplay zien.

[...]

Het is de combinatie van meerdere punten die ik benoem. Waarom niets tonen van gameplay en alleen maar het visuele aspect?

[...]

Ohja? Je moet actief zelf op zoek gaan naar informatie van het spel, tweets lezen van developers, fora bezoeken, etc. Er is praktisch geen reclame van het spel, grote promotie op het scherm van de xbox, etc. Dat zou je toch verwachten van 1 van de weinige AAA/story driven games op de Xbox.

[...]

Het is de combinatie van het bovenstaande. Waarom geen fysieke release, waarom alleen digital only voor een lagere prijs, waarom geen gameplay, waarom naar hedendaagse maatstaven (vergeleken met andere games in het genre) een relatief korte speelduur. Het hoeft geen filler te zijn. Kijk naar God of War, Last of Us, Uncharted, etc. stuk voor stuk spellen die nauwelijks filler hebben maar aanzienlijk langer duren.

[...]

Als iemand een hekel heeft / begint te krijgen aan de huidige AAA industrie met hun live service games, etc. ben ik het wel. Ik ben alleen van mening dat een aantal (flink) kritische noten wel op z'n plaats mogen zijn. Er is gewoon belachelijk weinig getoond van een spel dat over 3 dagen beschikbaar is.
Over drie dagen kun je zelf ervaren of je het wat vindt of niet. En heb je genoeg gameplay te ervaren! Althans een uurtje of 8 ;) (Oja minus alle cutscenes!) Enige wat je nu doet is speculeren, waarbij ik het gevoel heb dat je de nodige talking points vergaart van diverse YouTubers die clicks nodig hebben. En negativiteit scoort.

Maar waarom je zo benieuwd bent naar deel 2 terwijl deel 1 je niet kon boeien is mij nog steeds een raadsel.

—-

En dan toch nog een paar kleine inhoudelijke puntjes. Alan Wake 2 is ook enkel een digital only release (en lagere prijs) en de reviews kwamen uit 1 dag voor release, en met vrij beperkte gameplay footage. We weten hoe slecht die game was!

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-05-2024 21:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L23
Zelf ook niet zo fan van het negatieve opzoeken, zeker als deel 1 niet (uit)gespeeld is. Maar goed, iedereen mag hier zijn mening geven. Zelf houd ik het liever positief en games die mijn interesse niet hebben ga ik ook niet uitgebreid aannames over doen voordat de game uit is. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de game, maar heb er verder geen belang bij of het een slechte of goede game gaat worden. Eenmaal uitgespeeld vind ik wel altijd leuk om mijn ervaring te laten weten.

Vandaag begonnen met Control. Kijken of ik die nog voor Hellblade II uitkomt kan uitspelen. Speelt tot nu toe lekker weg. De standaard moeilijkheidsgraad vind ik te moeilijk (of ik heb er nu geen zin in om honderd keer dood te gaan), dus “assist mode” aangezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Exactor it schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:56:
@MazeWing Hellblade vergelijken met God of War, Last of Us en Uncharted. Wat een grap. Het lijkt er in de verste verte niet op qua budget, scope of gameplay. Het is een korte psychologische thriller in spelvorm. Ze willen een verhaal vertellen en een ervaring bieden. Waarom moet dat aan een bepaalde lengte vasthangen of aan een bepaald fps?

Maar goed, je hebt deel 1 niet gespeeld. Dat verklaart de onlogische redeneringen denk ik. De verklaring voor de walls of tekst is dat je wat filler belangrijk vindt? :)
Het is sowieso raar om een PS exclusive te vergelijken met een Xbox exclusive.
Daarnaast is er géén enkel, en ik herhaal géén enkel spel zo goed als God of War, een 10/10 is immers nóóit te overtreffen :+
Vind het ook wel hilarisch om te lezen dat iemand die na meerdere pogingen niet in het spel kan komen en bij chapter twee gestopt is, het tweede deel uit diezelfde serie veels te kort vind :')

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vanavond de tijd goed gespendeerd aan beginnetjes maken in Kona 2 en Immortals of Aveum. Beide zijn titels die ik absoluut verder ga spelen en vooral Aveum heeft me positief verrast zeg.

Fun combat, mooie gebieden, je ziet echt dat Unreal Engine 5 echt nice kan zijn. Verhaal lijkt leuk ook. De 60fps is nice, maar helaas merk ik absoluut dips in de fps. Maar niet genoeg om mij echt te irriteren. Daarnaast ben ik een Blighttown (if you know, you know) survivor, dus dan kun je alles aan. 😝

Thank you, Game Pass!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:41:
Vanavond de tijd goed gespendeerd aan beginnetjes maken in Kona 2 en Immortals of Aveum. Beide zijn titels die ik absoluut verder ga spelen en vooral Aveum heeft me positief verrast zeg.

Fun combat, mooie gebieden, je ziet echt dat Unreal Engine 5 echt nice kan zijn. Verhaal lijkt leuk ook. De 60fps is nice, maar helaas merk ik absoluut dips in de fps. Maar niet genoeg om mij echt te irriteren. Daarnaast ben ik een Blighttown (if you know, you know) survivor, dus dan kun je alles aan. 😝

Thank you, Game Pass!
\[T]/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Ik moet nog even een lans breken voor Promenade. Het is echt een topspel. Collection platformer is het genre maar dat doet het te kort. Net als Slay the Spire een card based roguelike of Eden Ring een souls ike noemen. Er zit veel meer in dit spel. Super sfeervol spel met veel te ontdekken en veel te leren qua skills (althans voor mij als nooby platformer). En veel humor in wat je moet regelen voor je cogs (die moet je verzamelen).

Als je houdt van poezilig ogende platformers die kneiter moeilijk (nogmaals ik ben geen goede platform speler) worden als je verder komt is dit je spel.

[ Voor 10% gewijzigd door Exactor it op 19-05-2024 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36

On_E

Housemusic

devilsnight schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:41:

Thank you, Game Pass!
Ik vond de intro van Immortals zo saai dat ik m verwijderd heb. Dat had toch wel wat spectaculairder gekund zodat je gelijk zin hebt om verder te gaan, maar nee dus voor mij. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!
On_E schreef op zondag 19 mei 2024 @ 00:10:
[...]

Ik vond de intro van Immortals zo saai dat ik m verwijderd heb. Dat had toch wel wat spectaculairder gekund zodat je gelijk zin hebt om verder te gaan, maar nee dus voor mij. :+
Oh dat vond ik juist weer tof, een beetje een introductie van hun woongebied voordat de shit losbarst.

Gewoon opnieuw installeren en even door die proloog heen. Misschien ga je hem daarna wel heel tof vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
justifire schreef op zondag 19 mei 2024 @ 01:41:
Hier weer helemaal terug in Diablo IV, wat een tijdvreter is dat _/-\o_
Als achievement trutje: Ik moet nog anderhalve level tot 100 en uber lilith verslaan maar vond het zo tergend saai dat ik gestopt ben. :) Jammer ook wel dat seasonal dingen betekent dat je opnieuw moet beginnen. Snap ik wel voor de fans van het type spel maar ik ga niet nog een poppetje levelen. Maar goed, beter houden ze het leuk voor mensen die wel van dit soort spelletjes houden dan voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 19 mei 2024 @ 01:41:
Hier weer helemaal terug in Diablo IV, wat een tijdvreter is dat _/-\o_
Ben vandaag ook weer begonnen. Geen idee wat ik aan het doen ben maar het houdt me al weer een uurtje of 3 zoet. Misschien af en toe zo eens spelen totdat ik over een half jaar level 100 aan tik ofzo :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 19 mei 2024 @ 01:58:
[...]

Als achievement trutje: Ik moet nog anderhalve level tot 100 en uber lilith verslaan maar vond het zo tergend saai dat ik gestopt ben. :) Jammer ook wel dat seasonal dingen betekent dat je opnieuw moet beginnen. Snap ik wel voor de fans van het type spel maar ik ga niet nog een poppetje levelen. Maar goed, beter houden ze het leuk voor mensen die wel van dit soort spelletjes houden dan voor mij.
Dit seizoen zijn bijna alle wijzigingen ook direct naar eternal gekomen (vooral loot overhaul en iedereen is veel sterker). Je kunt nu denk ik vrij makkelijk dat laatste stukje naar 100 doen en uber lilith mollen (zelf nog niet gedaan, ben nu lvl 84 geloof ik want ik heb wel een nieuw season char gemaakt). Als je nu start zul je nog niet meteen super OP zijn zoals de rest nu wel is voor alles behalve de nieuwe endgame content, maar ga even wat door helltide wandelen en looten, dan vind je tempering manuals en dan kun je bij de black smith je gear temperen en word je snel veel sterker.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op zondag 19 mei 2024 @ 02:01:
[...]

Ben vandaag ook weer begonnen. Geen idee wat ik aan het doen ben maar het houdt me al weer een uurtje of 3 zoet. Misschien af en toe zo eens spelen totdat ik over een half jaar level 100 aan tik ofzo :p
Nou met de snelheid waarmee levelen gaat (vanaf) dit seizoen ben je er waarschijnlijk in enkele dagen/weken.

Ik ben woensdag begonnen met een Minion Necromancer (guide van maxroll) en ben inmiddels level 74. Heb de campaign bij release uitgespeeld en was toen level 48. Destijds was ik er echt helemaal klaar mee en had ik geen enkele incentive om verder te levelen (lees: grinden). Ik had dus ook in geen enkel gebied noemenswaardige renown, geen tier 3/4 vrijgespeeld en ook de statues of Lilith had ik nauwelijks.

De afgelopen dagen dus bezig geweest in ieder gebied level 3 renown te halen (zodat ik die extra skillpoints heb), world tiers vrij te spelen, statues te zoeken en voor de rest Helltides en af en toe een dungeon te doen en het gaat echt allemaal super snel. Ik denk dat ik alles bij elkaar nu een uurtje of 14 gespeeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:23:
[...]
Minion Necromancer (guide van maxroll)
Shake hands! :*)
Mijn mendeln summoner build omgegooid naar de shadow summoner build https://maxroll.gg/d4/bui...-minion-necromancer-guide
Mis wel de krankzinnige crits en bossmelts van mendeln maar damage overall en tankiness zijn top!
Nog lekker het spul optimaliseren en dan gaan we uber lilith weer eens bezoeken })

[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 19-05-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

justifire schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:08:
[...]

Shake hands! :*)
Mijn mendeln summoner build omgegooid naar de shadow summoner build https://maxroll.gg/d4/bui...-minion-necromancer-guide
Mis wel de krankzinnige crits en bossmelts van mendeln maar damage overall en tankiness zijn top!
Nog lekker het spul optimaliseren en dan gaan we uber lilith weer eens bezoeken })
Waarom shadow Minion ipv "pure" Minion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de nieuwe games van deze week:

https://x.com/trueachieve.../1792118029234393237?s=46

Dat word voor mij Hellblade, Hauntti en wellicht System Shock.

Ben echter deze week ook weer in Diablo en Mudrunner Expedition gedoken… en moet ook nog verder met Fallout 4 en wil eigenlijk ook Harold Halibut proberen… te veel games. :)

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-05-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:24:

Ben echter deze week ook weer in Diablo en Mudrunner Expedition gedoken… en moet ook nog verder met Fallout 4 en wil eigenlijk ook Harold Halibut proberen… te veel games. :)
Morbid ziet er ook interessant uit.
De backlog groeit dit jaar wel erg hard :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Finraziel schreef op zondag 19 mei 2024 @ 07:44:
[...]

Dit seizoen zijn bijna alle wijzigingen ook direct naar eternal gekomen (vooral loot overhaul en iedereen is veel sterker). Je kunt nu denk ik vrij makkelijk dat laatste stukje naar 100 doen en uber lilith mollen (zelf nog niet gedaan, ben nu lvl 84 geloof ik want ik heb wel een nieuw season char gemaakt). Als je nu start zul je nog niet meteen super OP zijn zoals de rest nu wel is voor alles behalve de nieuwe endgame content, maar ga even wat door helltide wandelen en looten, dan vind je tempering manuals en dan kun je bij de black smith je gear temperen en word je snel veel sterker.
Dank voor deze tip! Ik ga hem weer installeren en kijken of ik het langer dan 1 helltide volhoud :) Zag wel dat je nieuwe gear moet farmen voor tempering. Ik heb geloof ik alleen een setje voor bone spear necro. Het voelt al als werken aan nu ik erover nadenk. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:49:
[...]

Dank voor deze tip! Ik gah en weer installeren en kijken of ik het langer dan 1 helltide volhoud :) Zag wel dat je nieuwe gear moet armen voor tempering. Ik heb geloof ik alleen een setje voor bone spear necro. Het voelt al als werken aan nu ik erover nadenk. :z
Gear is wel veel makkelijker te zien of het een upgrade is nu... Ik raakte voor die dit seizoen altijd uitgekeken op de game weer omdat ik het uitzoeken van gear zo vervelend ging vinden. Dan stopte ik een keer met een volle inventory, volgende dag zag ik die lading en had ik er al gelijk geen zin meer in. Dat is nu helemaal niet meer aan de orde, nu gewoon even snel er doorheen kijken en gelijk alles salvagen of verkopen. En je inventory is ook wat minder snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Finraziel schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:16:
[...]

Gear is wel veel makkelijker te zien of het een upgrade is nu... Ik raakte voor die dit seizoen altijd uitgekeken op de game weer omdat ik het uitzoeken van gear zo vervelend ging vinden. Dan stopte ik een keer met een volle inventory, volgende dag zag ik die lading en had ik er al gelijk geen zin meer in. Dat is nu helemaal niet meer aan de orde, nu gewoon even snel er doorheen kijken en gelijk alles salvagen of verkopen. En je inventory is ook wat minder snel vol.
OK, ik ben om. Even de speed runs van promenade afmaken en dan weer demons verslaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:43:
[...]

OK, ik ben om. Even de speed runs van promenade afmaken en dan weer demons verslaan!
Succes met de toren! :)

@Exactor it Haha die zoektocht herken ik. Met name voor die normale trials die je tijdens de reguliere levels tegen komt. Je bent langer bezig om te zoeken waar ze zijn dan de tijd die je nodig hebt om het te verslaan. :)

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-05-2024 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Is al geregeld (6:13, na drie dagen proberen, uiteindelijk een volledig foutloze run). Moet er nog drie. Uitdaging is vooral om ze te vinden. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Exactor it op 19-05-2024 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36

On_E

Housemusic

uchiha tijntje schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:24:

Crown Wars ziet er veelbelovend uit, even reviews afwachten.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!
20 augustus! 😱

Ik hoop wel dat er ook reguliere vijanden in zitten tussen de boss fights door, zoals alle Souls games eigenlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 19-05-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:20:
[...]

20 augustus! 😱

Ik hoop wel dat er ook reguliere vijanden in zitten tussen de boss fights door, zoals alle Souls games eigenlijk.
Dat viel mij bij alle voorgaande trailers dus ook al op, continue 1-op-1 gevechten en geen enkele gameplay van omgevingen verkennen.
Hoop niet dat het uitendelijk een boss-rush game blijkt te zijn.
Daarnaast hou ik mijn hart vast voor de framerate op console :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:49:
[...]

Dat viel mij bij alle voorgaande trailers dus ook al op, continue 1-op-1 gevechten en geen enkele gameplay van omgevingen verkennen.
Ja ben erg benieuwd naar hoe die game daadwerkelijk is opgebouwd qua structuur. Hoop dat het een beetje in de buurt komt van Sekiro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:49:
[...]

Vorig jaar tijdens de Gamescom was er een video van volgens mij Fextralife en hij had de game gespeeld. Hij zei dat hij wel wat normale vijanden was tegengekomen, maar ook dat niet lang duurde en hij zat weer bij een boss. Misschien was dat puur voor demo doeleinden gedaan. Hoop het echt idd.

Heb vanavond Witcher 3 opgestart om eindelijk te gaan beginnen met Blood and Wine, maar ook had ik die hele next gen update nog niet gecheckt. De nieuwe camera is echt tof, een stuk meer immersive vind ik en grafisch lekker clean en de 60fps is top! De nieuwe quest die deze update brengt is gewoon meteen weer echt als vanouds goed ook. Het is een vrij simpele side quest, maar het verhaal is echt sterk en je krijgt een coole keuze.

Dit blijft gewoon zo'n magistrale game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Typisch een spel dat al goed was in de staat waarin het uitkwam. Geen idee in welke framerate dat was, maar witcher 3 was keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:22:
Typisch een spel dat al goed was in de staat waarin het uitkwam. Geen idee in welke framerate dat was, maar witcher 3 was keurig.
Als ik me niet vergis had Witcher 3 al een performance mode, maar dat weet ik niet zeker. Toen ik de game hardcore speelde was het volgens mij in 30fps omdat ik de resolutie verlaging het niet waard vond. Bij launch was het echter nog niet meteen echt goed, als je de camera draaide had je van die micro stutters. Gelukkig hebben ze dit vrij snel gefixt.

Ben super benieuwd naar de Witcher 1 remake en natuurlijk 4.

[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 19-05-2024 23:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Looking good damn! Zin in dit spel, hopelijk niet weer uren bezig met de eindbaas zoals in deel 1...

spoiler:
waar je simpel dood moet gaan, maar ik dacht te moeten overleven

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:22:
Zijn we de rolschaatsen van Geralt nu alweer vergeten ja ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ben benieuwd naar XDefiant vandaag. Merk 0.0 hype erover. Zat toevallig op NeoGAF en moest flink terugscrollen om eraan herinnerd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 13:41
G_Dragon schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:40:
[...]

Looking good damn! Zin in dit spel, hopelijk niet weer uren bezig met de eindbaas zoals in deel 1...

spoiler:
waar je simpel dood moet gaan, maar ik dacht te moeten overleven
Haha geen uren hier, maar na een half uur was ik het wel zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor patch 1.07 hadden we geen option voor movement, op standard (pre-patch movement) is het net of Geralt op rolschaatsen staat.
Was zwaar irritant als je iets wilde looten maar Geralt telkens net buiten bereik schoof.

[ Voor 21% gewijzigd door justifire op 20-05-2024 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:42:
[...]

Voor patch 1.07 hadden we geen option voor movement, op standard (pre-patch movement) is het net of Geralt op rolschaatsen staat.
Was zwaar irritant als je iets wilde looten maar Geralt telkens net buiten bereik schoof.

[YouTube: The Witcher 3: Wild Hunt Movement Response Explanation]
Ah dat. Klopt. Ik heb dit gisteren even getest en met de standard setting speelt het absoluut minder fijn. Er zit wel "gewicht" in zeg maar, maar alternative is wel echt beter.

Gek genoeg stoorde mij dit in RDR2 totaal niet. Al was een setting voor sommige mensen wel welkom geweest, want ik zie er vaak genoeg klachten over. Maar liever dat dan hoe AC Origins het doet. Ik ging van uren lang RDR2 naar Origins en het leek alsof Bayek aan het Forward Moonwalken was, 0,0 gewicht in de movement, voelde crap aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilm

ilm

Ik lig even strijk van de death scene van Bud in Dead Island 2. Eventjes nog een trekje nemen van zijn sigarette... moet een rokers reflex zijn haha :)

YouTube: Dead Island 2 - Bud's Death Scene

Hellblade 2 is vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:04:
[...]

Morgen 10.00 uur nl tijd wereldwijd.
De Nieuw-Zeeland truc werkt denk ik dit keer ook niet ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:13:
[...]

De Nieuw-Zeeland truc werkt denk ik dit keer ook niet ? :P
Dan kan je het 6pm (AEST) spelen inplaats van 10am (CEST). Lijkt me geen nuttige truc :p

Wanneer werkte dat wel dan? Ik zie alleen nog maar games wereldwijd op hetzelfde moment releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Dan kan je het 6pm (AEST) spelen inplaats van 10am (CEST). Lijkt me geen nuttige truc :p

Wanneer werkte dat wel dan? Ik zie alleen nog maar games wereldwijd op hetzelfde moment releasen.
Dat maakt het tegenwoordig inderdaad wel een stuk moeilijker om een dag vroeger te spelen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb het verhaal nog wel redelijk scherp denk ik maar toch vanavond maar eens even een recap kijken. :)

Verder is dit weekend een beetje een Diablo weekend geworden. Hoorde goede verhalen over seizoen 4 en het upgrade systeem en dat klopt ook wel. Van level 73 naar 93 gegaan en leuk om wat meer controle te hebben over je build. Deze week de 100 aan tikken en dan een medetweaker zoeken die me kan helpen met Lilith… want dat zal nog een behoorlijke grind zijn om haar solo te kunnen verslaan. Mijn build is redelijk voor groepjes. Maar niet solo qua grote dps.

@justifire, kun jij haar one shotten? :P

Verder een mooie gameweek voor de boeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:48:
[...]

Ik heb het verhaal nog wel redelijk scherp denk ik maar toch vanavond maar eens even een recap kijken. :)

Verder is dit weekend een beetje een Diablo weekend geworden. Hoorde goede verhalen over seizoen 4 en het upgrade systeem en dat klopt ook wel. Van level 73 naar 93 gegaan en leuk om wat meer controle te hebben over je build. Deze week de 100 aan tikken en dan een medetweaker zoeken die me kan helpen met Lilith… want dat zal nog een behoorlijke grind zijn om haar solo te kunnen verslaan. Mijn build is redelijk voor groepjes. Maar niet solo qua grote dps.

Gisteravond toevallig geprobeerd.
Met Mendeln build icm bone prison kreeg ik haar op 40% health.
Met de nieuwe build leg ik bij 95% al het loodje.
Is dus een no-go :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:48:
[...]

Ik heb van de week al even een recap gekeken, maar was weinig vergeten van het verhaal :)

Hier naar de Formule 1 en wat dingen in huis verder ook een rustig game weekend gehad. Ben bijna klaar met Horizon Zero Dawn op de Playstation 5 na bijna 60 uur..

Binnenkort even tijd maken voor Hellblade 2 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wukong:

https://www.neogaf.com/th...s.1670749/#post-269208621

- The game will have NG+ at launch - Multiple endings

- Around 160+ enemy types
- 80+ Bosses

- The game is slightly easier than soulsborne games

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:53:
Wukong:

https://www.neogaf.com/th...s.1670749/#post-269208621

- The game will have NG+ at launch - Multiple endings

- Around 160+ enemy types
- 80+ Bosses

- The game is slightly easier than soulsborne games
Het wordt met de dag mooier!
Nou ben benieuwd.

Het was ook wel een hele reis om via neogaf de link te vinden naar reddit die als source dan weer X gaf :')
Anyway, hier is de daadwerkelijke bron:

[ Voor 22% gewijzigd door justifire op 20-05-2024 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als er zoveel enemy types in die game zitten, dan zit het wel goed qua dat het niet boss fight : the game is, zeg maar.

Hopelijk toffe level design ook. En hopelijk draait het goed op de consoles. Tot nu toe naar mijn weten alleen pc beelden vooralsnog. En er is een downgrade als ik dit vergelijk met de eerste footage. Maar dat moet niemand verbazen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Een bericht van Ninja Theory

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfU00BG_6AKUgkSgJn9n4J-Dlzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OikdUsfeNCq1o2DwkAwpgCWC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 20-05-2024 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ergens leest dit als een “sluit ons alsjeblieft niet” post

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:16:
[...]

Ergens leest dit als een “sluit ons alsjeblieft niet” post
Want Satya Nadella is te overtuigen met tweets :P

Als Tango niet was gesloten, hoe las je het dan?

Blijkbaar is een nieuwe game van ze al “gegreenlit”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Ik kan alleen maar hopen dat deze game het goed zal doen. Met Xbox weet je het tegenwoordig niet meer wat betreft studio's sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

uchiha tijntje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:21:
[...]

Want Satya Nadella is te overtuigen met tweets :P

Als Tango niet was gesloten, hoe las je het dan?

[Embed]

Blijkbaar is een nieuwe game van ze al “gegreenlit”.
Het is vormgegeven als een “bedankt voor alles” tweet announcement

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik lees het als een "onze game is uit en we zijn er trots op" tweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de year one editie gekocht van expeditions, a mudrunner game, maar ik kan de DLC (flink wat voertuigen) niet ingame downloaden. Krijg de melding, je hebt de DLC niet. Meer mensen last van gehad?

Ah never mind… I had uiteraard de nog duurdere versie moeten kopen :+

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-05-2024 22:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDBVa1Ivlc_01xvmKoLOmwhqb0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FvzKNl7v3R5sRR4vTrg9aJg8.png?f=fotoalbum_large

Een game/expansion uit 2016. Toegegeven, dit is current gen patched. Maar op pc zag het er toen ongetwijfeld al zo uit. Prachtig. Hoe fucking mooi gaat de remake van 1 wel niet worden? En 4? 🤯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 13:20
uchiha tijntje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:42:
Ik heb de year one editie gekocht van expeditions, a mudrunner game, maar ik kan de DLC (flink wat voertuigen) niet ingame downloaden. Krijg de melding, je hebt de DLC niet. Meer mensen last van gehad?

Ah never mind… I had uiteraard de nog duurdere versie moeten kopen :+
Nee, maar ik zou op de Xbox zelf de game zoeken (bij find en dan intypen), en dan specifiek de year 1 edition versie ervan selecteren, dan manage game (of zo) en vanuit daar alles installeren.

Ik vind dat zelf beter werken dan remote de basis game installeren en dan vanuit de game proberen de dlc’s te installeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen die hier Expedition, Mudrunner hebben gespeeld en ook denken dat de developer per ongeluk een vacature heeft uitgezet met de titel, open world gameplay designer, maar in de vacature tekst is vergeten op te nemen dat dit geen standaard open world adventure game is, maar een Mudrunner game? Er zitten zo’n vage gameplay mechanics in dit spel dat ik me serieus afvraag of de game door twee verschillende teams die elkaar niet spreken is gemaakt. Ik heb net een behoorlijk leuke expeditie gereden (bijna een uurtje in totaal denk ik), maar waarvan ik een goede 10 minuten met een drone heb zitten vliegen omdat je een bepaald gebied moet “completen”. Lees = je moet met je drone rondjes vliegen om tot 100% te komen van een cirkel. Helaas zat ik vast op 99% en moest ik blijkbaar nog 1 mm scannen met de drone aan de rand van een cirkel. Wie bedenkt zoiets :)

Verder ook wel best tricky. In de laatste 5 minuten van de expeditie had ik ineens “onderdelen” nodig om een brug te bouwen. Gelukkig ga ik altijd met enorm veel benzine en onderdelen op pad, want anders had ik de expeditie niet kunnen afronden, want de enige normale toegangsweg leek via die te bouwen brug. Of met een detour van een half uur mocht je daar genoeg benzine voor hebben. Mocht je dus geen onderdelen meer over hebben (je hebt bijvoorbeeld schade gereden of gewoon niet genoeg mee genomen) dan kun je 55 minuten op je buik schrijven. Dat zijn echt vage gameplay mechanics vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe gameplay, althans ik heb dit nog niet eerder gezien. Eindelijk niet alleen maar boss fights!

YouTube: Black Myth: Wukong (2024) - New 20 Minutes Gameplay Trailer | 2K 60 ...

En dit zag ik in dezelfde thread waar de nieuwe informatie vandaan kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VUI3zaTfzpsf-tYT5ak6YXk_-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJ2RTulHqhazPV1nyqpOiZAp.jpg?f=fotoalbum_large

Klein team kan ik nog wel geloven, maar 40 dollar? Dat zou wel crazy zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door devilsnight op 21-05-2024 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm

ilm

devilsnight schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:53:
[Afbeelding]

Een game/expansion uit 2016. Toegegeven, dit is current gen patched. Maar op pc zag het er toen ongetwijfeld al zo uit. Prachtig. Hoe fucking mooi gaat de remake van 1 wel niet worden? En 4? 🤯
Bijna, toch een stukje mooier. Ik geloof dat ze veel assets hebben vervangen en hoge resolutie / 4k texture (gebaseerd op een mod).

- Hoe is de combat? Ik heb hem opnieuw gekocht op xbox met de bedoeling om hem te herspelen met next-gen patch, maar had het wat moeilijk combat (toegegeven ik had hem ook op hard gezet).
- Is het met raytracing aan een beetje te doen? Ik hoop stiekem dat er nog wat performantie patches zijn geweest (40 fps VRR?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 00:39:
Nieuwe gameplay, althans ik heb dit nog niet eerder gezien. Eindelijk niet alleen maar boss fights!

YouTube: Black Myth: Wukong (2024) - New 20 Minutes Gameplay Trailer | 2K 60 ...

[Afbeelding]

Ik zie echt enkel maar lege gebieden en 1 op 1 gevechten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Gisteren het filmpje gekeken en het ziet er goed uit, wel veel lege gebieden en 1 vs 1 gevechten. Maar voordat ik een oordeel geef wil ik eerst meer gameplay zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Ik heb het totaal niet gevolgd en niet heel erg geïnteresseerd, maar ik hoop voor de liefhebbers dat het niet blijkt dat het maar 5 bosses zijn maar met 4 verschillende modifiers waardoor je op 80 verschillende combinaties uitkomt of zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Acties:
  • +7 Henk 'm!
De reviews van Hellblade zoals verwacht wisselend van aard. De game is niet voor iedereen:

Net zoals deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ilm schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 02:18:
[...]

Bijna, toch een stukje mooier. Ik geloof dat ze veel assets hebben vervangen en hoge resolutie / 4k texture (gebaseerd op een mod).

- Hoe is de combat? Ik heb hem opnieuw gekocht op xbox met de bedoeling om hem te herspelen met next-gen patch, maar had het wat moeilijk combat (toegegeven ik had hem ook op hard gezet).
- Is het met raytracing aan een beetje te doen? Ik hoop stiekem dat er nog wat performantie patches zijn geweest (40 fps VRR?).
De combat is niets anders dan voorheen. Maar het voelt toch beter en ziet er nicer uit met die nieuwe camera die dicht op Geralt zit. Zelf speel ik op Blood and Broken Bones en enemy scaling staat standaard uit. Combat is nooit het sterkste punt van de game geweest, maar tegelijkertijd zal ik het nooit slecht noemen.

Raytracing brengt vooral bij interieurs zeker verschil qua lighting, maar het is de framerate opoffering niet waard. Wat een verschil met de performance mode, dat speelt echt zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:29:
De reviews van Hellblade zoals verwacht wisselend van aard. De game is niet voor iedereen:

[Embed]

Net zoals deel 1.
Heb in het Senua's Saga: Hellblade II topic nog een langere lijst met reviews geplaatst _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16

[Embed]

Net zoals deel 1.
Eigenlijk niet zo wisselend toch? Gewoon goede game met een enkele uitschieter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Embed]

Net zoals deel 1.
Geldt dat niet voor iedere game? :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Geldt dat niet voor iedere game? :+
Op zich wel, :) maar over het algemeen voor het ene genre / game wat meer dan voor het andere.

Het is geen mainstream game, denk dat dat beter de lading dekt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
NukaWorldNL schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:21:
Ik kan alleen maar hopen dat deze game het goed zal doen. Met Xbox weet je het tegenwoordig niet meer wat betreft studio's sluiten.
Ik ben wel benieuwd wanneer MS vindt dat deze game het goed doet. Is dat bij zoveel spelers via gamepass, zoveel nieuwe/hernieuwde gamepass subscripties, zoveel verkopen, bepaalde metacritic score, combi van voornoemde? Door het gamepass systeem zullen MS exclusives niet heel veel los verkopen. Sowieso niet dergelijke verhalende games als deze waar je ook met een paar uur door bent. Een maandje GPU kost je 25% van de retailprijs van deze game.

Metacritic staat momenteel op een 8.1.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 08:44
Wat vraag je nou eigenlijk? Of zijn het losse statements? Dit hoort meer in het gamepass topic.

Metacritic moet je een punt bij optellen aangezien de metro's, gamespots en IGN altijd standaard een paar punten lager geven want ja Xbox.
Pagina: 1 ... 29 ... 105 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties