Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
https://www.eurogamer.net...t-costs-and-close-studios

Erg boeiend artikel. het punt wat hier gemaakt wordt is dat met name gamepass niet heeft gebracht wat MS had gehoopt. Een mogelijke verklaring die genoemd wordt voor de afnemende groei is dat de meeste gamers maar 2 of 3 games per jaar spelen en dan is een abo helemaal niet zo kostenefficiënt.

Ik zit er zelf overigens ook helemaal naast. Ik had verwacht dat we nu al een groot deel van onze games zouden streamen via een abo. Beide lijken niet van de grond te komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
giantgiantus schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:48:

Erg boeiend artikel. het punt wat hier gemaakt wordt is dat met name gamepass niet heeft gebracht wat MS had gehoopt. Een mogelijke verklaring die genoemd wordt voor de afnemende groei is dat de meeste gamers maar 2 of 3 games per jaar spelen en dan is een abo helemaal niet zo kostenefficiënt.

Ik zit er zelf overigens ook helemaal naast. Ik had verwacht dat we nu al een groot deel van onze games zouden streamen via een abo. Beide lijken niet van de grond te komen :).
Ik denk dat een abonnementsvorm voor triple A games, en daarmee streaming, een een te lastig verdienmodel is.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hulleman schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Ik denk dat een abonnementsvorm voor triple A games, en daarmee streaming, een een te lastig verdienmodel is.
Het lijkt er op dat AAA games sowieso een lastig verdienmodel aan het worden is.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:57

Sagat

Is pappa x2!

uchiha tijntje schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:29:
maar verder zijn er weinig games die ik me kan herinneren waar er een speedrun achievement in zit.
Zie mijn sig, het is niet ALLEEN maar speedrunning, maar wel een heel groot gedeelte van het spel.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:26:
[...]

USB stoort als de neten qua geluid. Ik denk dat de chromecast de boosdoener was.
Wat heeft dat met USB te maken? :?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

De focus op MS blijft bizar. Zeker als Square Enix net bekend maakte multi platform te gaan omdat ze teveel verliezen lijden en Sony ook hele slechte cijfers bekend heeft gemaakt.

De gehele game-industrie is aan het veranderen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
On_E schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:25:
[...]

De focus op MS blijft bizar. Zeker als Square Enix net bekend maakte multi platform te gaan omdat ze teveel verliezen lijden en Sony ook hele slechte cijfers bekend heeft gemaakt.

De gehele game-industrie is aan het veranderen.
Welke focus? Wat MS doet lijkt me essentieel voor de toekomst van deze hobby. Dus logisch dat er meer focus is op MS dan Square Enix. Ik ben razend benieuwd wat het gaat worden en hoop dat MS de strategie gaat herzien. Ik denk namelijk dat ze qua ontwikkelaars en IP goud in handen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:11:
[...]

Het lijkt er op dat AAA games sowieso een lastig verdienmodel aan het worden is.
Denk je? Ik denk dat het prima kan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

giantgiantus schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Gamen worden duurder en duurder, en hebben steeds meer ontwikkeltijd nodig en kunnen zo maar met wat voor reden dan ook floppen.......

En 'wij gamers' zijn natuurlijk ook maar lastig, want we willen aan de ene kant niet steeds hetzelfde voorgeschoteld krijgen maar ja, nieuwe ip oei das toch ook wel eng...... :+
Goed wat gechargeerd maar denk dat het erg lastig is om nu een nieuwe AAA te maken in deze markt...

en dan idd de grote horde die idd maar 2-3 games per jaar speelt en het dan wel best vind, tsja.

Misschien zou het iets worden zoals je nu een film kan huren.
Want games streamen gaat beter en beter, helemaal voor mensen die een game op easy of zelfs story mode spelen, die zouden een game kunne huren wanneer ze zin hebben of zelfs een blok van 10 uur ofzo die ze dan kunnen opmaken wanneer ze willen (uiteraard met een max periode zodat het kan verlopen, dikke winst voor de publishers :+ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Gamen worden duurder en duurder, en hebben steeds meer ontwikkeltijd nodig en kunnen zo maar met wat voor reden dan ook floppen.......

En 'wij gamers' zijn natuurlijk ook maar lastig, want we willen aan de ene kant niet steeds hetzelfde voorgeschoteld krijgen maar ja, nieuwe ip oei das toch ook wel eng...... :+
Goed wat gechargeerd maar denk dat het erg lastig is om nu een nieuwe AAA te maken in deze markt...

en dan idd de grote horde die idd maar 2-3 games per jaar speelt en het dan wel best vind, tsja.

Misschien zou het iets worden zoals je nu een film kan huren.
Want games streamen gaat beter en beter, helemaal voor mensen die een game op easy of zelfs story mode spelen, die zouden een game kunne huren wanneer ze zin hebben of zelfs een blok van 10 uur ofzo die ze dan kunnen opmaken wanneer ze willen (uiteraard met een max periode zodat het kan verlopen, dikke winst voor de publishers :+ )
Ik merk zelf ook dat ik tegenwoordig steeds minder koop en zelfs dingen begin te verkopen, maar ook dat ik veel meer gebruik maak van Playstation Plus Premium en Xbox Game Pass Ultimate. Maar ook dat ik steeds kretischer ben met gamen en niet meer zo ben van ik moet elke game fysiek of dubbel hebben.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Finraziel schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:21:
[...]

Wat heeft dat met USB te maken? :?
Hoe denk jij dat een chromecast aan stroom komt? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:18:
[...]

Zie mijn sig, het is niet ALLEEN maar speedrunning, maar wel een heel groot gedeelte van het spel.
Die heb ik al lang! Hebben we het zelfs destijds over gehad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:54:
[...]

Die heb ik al lang! Hebben we het zelfs destijds over gehad :P
Haha, twijfelde daar idd nog over, maar is even geleden. Bovendien was de vraag: ken je games met.

Niet of je ze wel of niet gespeeld had O-)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:45:
[...]

Hoe denk jij dat een chromecast aan stroom komt? :?
Oh... Op die manier... Mja op zich is dat niet anders dan welke andere manier van stroomvoorziening volgens mij, maar twee verschillende voedingen kunnen volgens mij wel storingen veroorzaken denk ik als de boel niet voldoende afgeschermd is. Ik dacht dat je meer doelde op audio over USB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Je bedoelt denk ik games ontwikkelen? Want gamen op zich is juist heel erg goedkoop :)
Je kunt het duur maken, vooral op hardware gebied en zeker als je naar pc's kijkt, en bij de games zelf kan het ook als je release prijzen betaalt en zeker als je alle extra's wil... Maar er zijn ook meer dan genoeg manieren om heel goedkoop te gamen. Het zou kunnen dat het misschien de laatste jaren weer iets duurder aan het worden is, maar zeker als ik het vergelijk met 20-40 jaar geleden is het echt sportgoedkoop allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Ik denk niet dat hetgeen we altijd gezien hebben op een duurzame manier te continueren is.

Denk hierbij aan
-Exclusiviteit op 1 platform icm
-Steeds hoger wordende productie kosten icm
-Beperkte groei in user base van consoles icm
-Toename van aantal games, waaronder ook een toename van de populariteit van een aantal “zwarte gaten” in het f2p genre icm
-Afname van investeringsbehoefte in nieuwe projecten (rendement VS risico).

En als we AAA games krijgen zijn het voornamelijk safe bets, dan wel een poging om een nieuw zwart gat te creëren die vaker floppen dan slagen. Dus ik vermoed dat AAA games zoals we de laatste generatie hebben gezien een andere invulling gaan krijgen.

Elke grote publisher is aan het hakken in haar personeel en studio’s. Dat zegt mijns inziens wel genoeg over de huidige staat van de industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Finraziel schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:26:
[...]

Je bedoelt denk ik games ontwikkelen? Want gamen op zich is juist heel erg goedkoop :)
Je kunt het duur maken, vooral op hardware gebied en zeker als je naar pc's kijkt, en bij de games zelf kan het ook als je release prijzen betaalt en zeker als je alle extra's wil... Maar er zijn ook meer dan genoeg manieren om heel goedkoop te gamen. Het zou kunnen dat het misschien de laatste jaren weer iets duurder aan het worden is, maar zeker als ik het vergelijk met 20-40 jaar geleden is het echt sportgoedkoop allemaal.
Yep bedoel(de) inderdaad dat het ontwikkelen van games duur is.
Volledig met je eens dat gamen voor ons gamers goedkoop is (goed eerlijk is eerlijk, ik speel ook erg veel retro en die games heb ik helaas niet allemaal origineel, daarentegen ben ik weil lid van gamepass, ps plus essentials Extra en heb ik ook meerdere malen switch NSO en switch NSO expansion gehad).
offtopic:
Daarnaast game ik ook pc en steamsales, humble bundles, fanatical, weeklijkse gratis epic meuk....om maar eens de klassieke meme te gebruiken:
aint nobody got time for that :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:40:
[...]

Yep bedoel(de) inderdaad dat het ontwikkelen van games duur is.
Volledig met je eens dat gamen voor ons gamers goedkoop is (goed eerlijk is eerlijk, ik speel ook erg veel retro en die games heb ik helaas niet allemaal origineel, daarentegen ben ik weil lid van gamepass, ps plus essentials Extra en heb ik ook meerdere malen switch NSO en switch NSO expansion gehad).
offtopic:
Daarnaast game ik ook pc en steamsales, humble bundles, fanatical, weeklijkse gratis epic meuk....om maar eens de klassieke meme te gebruiken:
aint nobody got time for that :+
Haha ja, ik ben juist een beetje af aan het stappen van alle goedkope manieren van toegang tot games krijgen want ik heb ongeveer 100 keer zoveel games als waar ik tijd voor heb :+
Er is wat te zeggen voor wat meer per game uitgeven en dan bewuster omgaan met welke je kiest...

En ja dat raakt een beetje de discussie een tijdje terug over gamepass en de waargenomen waarde van een game (meer invested zijn als je betaald hebt), maar zo bedoel ik het niet. Het is meer dat ik eigenlijk aan zo weinig games toe kom dat ik beter kan stoppen met games kopen/huren omdat ze goedkoop zijn en beter iets meer uit kan geven per game die ik dan werkelijk op dat moment ga spelen (wat uiteindelijk misschien zelfs goedkoper kan uitpakken en wat waarschijnlijk de kwaliteit van mijn game tijd juist verhoogt). Valt of staat verder helemaal met hoeveel games je echt speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook al zitten AC Origins en Oddysey nog steeds in de backlog, echt amper gespeeld, ben ik wel heel benieuwd naar Shadows. Tom Henderson had het over een flinke engine upgrade, waaronder veel betere animaties, parcour, combat en graphics. Al sinds AC2 wil ik AC in Japan en eindelijk krijgen we hem.

En een dezer dagen krijgen we eindelijk Dragon Age Dreadwolf te zien. Maar voor die ben ik zeg maar voorzichtig optimistisch, net als met AC Shadows hoor, make no mistake.

[ Voor 22% gewijzigd door devilsnight op 14-05-2024 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Finraziel schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:47:
[...]

Haha ja, ik ben juist een beetje af aan het stappen van alle goedkope manieren van toegang tot games krijgen want ik heb ongeveer 100 keer zoveel games als waar ik tijd voor heb :+
Er is wat te zeggen voor wat meer per game uitgeven en dan bewuster omgaan met welke je kiest...

En ja dat raakt een beetje de discussie een tijdje terug over gamepass en de waargenomen waarde van een game (meer invested zijn als je betaald hebt), maar zo bedoel ik het niet. Het is meer dat ik eigenlijk aan zo weinig games toe kom dat ik beter kan stoppen met games kopen/huren omdat ze goedkoop zijn en beter iets meer uit kan geven per game die ik dan werkelijk op dat moment ga spelen (wat uiteindelijk misschien zelfs goedkoper kan uitpakken en wat waarschijnlijk de kwaliteit van mijn game tijd juist verhoogt). Valt of staat verder helemaal met hoeveel games je echt speelt.
ik heb nog 2 jaar gp ofzo, ps plus gekocht voor een jaar dus die zal binnenkort wel verlopen. en die ga ik ook niet heel snel weer activeren (hoewel ik wel van plan ben een ps5 pro te halen mogelijk sta ik dan toch weer anders in de wedstrijd ;) ).

Verder, juist omdat ik van mezelf weet dat ik snel tussen games hop koop ik dus alleen maar wat ik heel HEEL graag wil spelen dag 1 voor full price. Voor de rest gewoon lekker wachten op dealtjes, en anders maar niet spelen.
tldr:
Maakt niet uit of ik een spel voor 60 euro of 60 cent koop, als ik zin heb speel ik hem, anders niet :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:31

Ja het is dat ik GP al jaren voor ongeveer 60 euro per jaar heb (nog 2 jaar te gaan), want ik zou er nooit 15 euro per maand voor betalen en als ik de geruchten mag geloven moet die prijs nog een stuk omhoog. Ik vind het dan ook niet vreemd dat het aantal GP gebruikers al 2 jaar stagneert. Iedereen die ik persoonlijk ken heeft GP via de goedkope manier en zal het gewoon af laten lopen als die optie er niet meer is en dan af en toe een maandje nemen als er een topper uit komt.

Ik game denk ik relatief veel, maar mijn uren gaan toch vooral naar indie games, simrace games en oudere "classic" games die ik zelf gekocht heb. GP voor die lage prijs vind ik leuk genoeg om af en toe eens een game te proberen die toch al op mijn Steam wishlist staat en bepaalde games die day one op GP staan.

Ik heb mij vermaakt met Starfield (ondanks dat ik de gebreken zag), Grounded en Age of Empires 4, maar verder heeft MS mij niet veel gebracht met first party titels op GP. FH5 vond ik teveel van hetzelfde met een minder leuk map dan 4, FM ( 8 ) was een zware tegenvaller en Hi-Fi Rush gewoon niet mijn smaak. En er is ook niet heel veel voor mij om naar uit te kijken op een Age of Mythology Retold en Ara na.

Hopelijk weten ze mij volgende maand weer enthousiast te krijgen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:31
En ja hoor Chants of Sennaat en Humanity staan al een tijdje op mijn Steam wishlist dus dat is weer het mooie aan GP :o "Gratis" kijken of het echt wat voor mij is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 22:53
Linksquest schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:45:
[...]

Ik merk zelf ook dat ik tegenwoordig steeds minder koop en zelfs dingen begin te verkopen, maar ook dat ik veel meer gebruik maak van Playstation Plus Premium en Xbox Game Pass Ultimate. Maar ook dat ik steeds kretischer ben met gamen en niet meer zo ben van ik moet elke game fysiek of dubbel hebben.
Ik ook hoor, maar voor mijn gevoel heeft het ook met ouder worden te maken. Ben inmiddels op weg naar de 50. Is FOMO is een beetje verdwenen. Dit terwijl ik het financieel makkelijker kan doen dan ooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Toffe games.
  • Brothers a tales of two sons is een leuke coop game. (Staat niet in het overzicht maar komt vandaag uit, volgens mij wel het origineel en niet de remake)
  • Chants of Sennaar heb ik zelf al ooit een keer gekocht maar nooit aan toegekomen. Krijgt mooie reviews en een vrij unieke game begreep ik.
  • Lords of the fallen is wel een aanrader voor soulsfans. De game heeft echt veel patches en updates gehad (wat ook wel echt nodig was) maar is volgens mij inmiddels in goede staat.
  • Humanity is ook erg ontvangen vorig jaar.
En Hauntti ziet er ook interessant uit!

En uiteraard Senua volgende week!

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-05-2024 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:25

ilm

mobygo76 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:16:
[...]

Ik ook hoor, maar voor mijn gevoel heeft het ook met ouder worden te maken. Ben inmiddels op weg naar de 50. Is FOMO is een beetje verdwenen. Dit terwijl ik het financieel makkelijker kan doen dan ooit.
Ja, hier ook. Er is zoveel te spelen in vergelijking met de jaren 90. Enkel spelen waar je zin hebt, en dan nog.

Hellblade 2 en lords of the fallen heb ik wel zin in, maar eerst Jedi survivor uitspelen. Tegen dan is er wss wel iets anders dat men ogen uitsteekt.

Edit: behalve dan GP. Mogelijks ga ik terug games kopen wanneer het afgelopen is.

[ Voor 6% gewijzigd door ilm op 14-05-2024 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Update voor Diablo IV is uit (tesamen met season 4) dik 16 GB
Even snel een dungeon gelopen, liep naar buiten met tien ancestral legendaries :o
Moet me er maar weer eens in gaan verdiepen, zo veel nieuwe mechanics en veranderingen dat ik even door de bomen het bos niet meer zie.
Mijn summoner necromancer heeft een flinke buff gekregen, minions rammen nu echt overal volgas doorheen! :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En dat was Promenade! Speedrun klaar in 1 uur en 59 minuten. Een half uur respijt. 10 out of 10 game! Echt een topper en een aanrader voor iemand die ook maar iets heeft met 2D platformers.

Nu eens kijken wat mijn volgende game gaat worden. Wellicht Fallout DLC.

——-

Voor de fotografen ingame…

Ff op klikken voor videootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:30:
Update voor Diablo IV is uit (tesamen met season 4) dik 16 GB
Even snel een dungeon gelopen, liep naar buiten met tien ancestral legendaries :o
Moet me er maar weer eens in gaan verdiepen, zo veel nieuwe mechanics en veranderingen dat ik even door de bomen het bos niet meer zie.
Mijn summoner necromancer heeft een flinke buff gekregen, minions rammen nu echt overal volgas doorheen! :9
Ik ben uiteindelijk gestokt bij een level 84 character volgens mij. De grind was me uiteindelijk even teveel, en had geen groepje voor coop door dungeons te vliegen, maar wellicht leuk om weer op te pakken. De gameplay loop zat wel lekker in elkaar. :)

———

Een goed overzichtje van de Gamepass titels deze maand in video vorm :)

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-05-2024 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben wel benieuwd naar Humanity.
Jammer dat er niet eens een nieuwe Lemmings uitkomt, zou voor mij een instant-buy zijn.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 06:59:
Ben wel benieuwd naar Humanity.
Jammer dat er niet eens een nieuwe Lemmings uitkomt, zou voor mij een instant-buy zijn.
Het is geen lemmings perse, maar wel een gave puzzel game die helaas een beetje onder de radar is gebleven. En dat is Tin Hearts. Hij zit in GP, dus je kunt altijd snel even kijken of het wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Humanity is een must play voor puzzelfans. Erg tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Timothy3000 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:12:
Humanity is een must play voor puzzelfans. Erg tof.
Inderdaad, heel tof!

Mooi dat LotF in gamepass komt. Had ik al op gehoopt, dus mooi dat ik die game niet gekocht heb. Hopelijk technisch wat minder dramatisch sinds versie 1.5

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:33:
[...]

Het is geen lemmings perse, maar wel een gave puzzel game die helaas een beetje onder de radar is gebleven. En dat is Tin Hearts. Hij zit in GP, dus je kunt altijd snel even kijken of het wat is.
Tin Hearts een poos terug al even geprobeerd en vond het niks.
Je kan merken dat dat spel gebouwd is voor VR
Besturing is tenenkrommend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40

MazeWing

The plot thickens...

Wat gaat Microsoft doen als GamePass uiteindelijk een verliesgevend iets blijkt te zijn?

Als je kijkt naar de tientallen miljarden die Microsoft heeft uitgegeven voor de xbox willen ze gewoon een goed resultaat zien. De druk zal hoger en hoger worden naarmate er meer en meer geld in omgaat. En ik denk dat Microsoft heel simpel is als xbox een verliesgevend onderdeel binnen Microsoft gaat worden....

Verder zou het me niets verbazen als ze een spel zoals CoD "uit elkaar gaan trekken" en een deel gratis beschikbaar maken op gamepass.(Bijvoorbeeld de singleplayer en een klein deel van de multiplayer) en dat je voor de rest gewoon mag betalen. Dan zijn de zorgen dat ze misschien te veel inkomsten mislopen door het gehele spel er gratis op te zetten ook weer weg.

Maar wat verlang ik terug naar een tijd dat gamen nog wat meer een "niche" was en er geen miljardenbedrijven met hun aandeelhouders achter zaten. Ik hoop stiekem op een nieuwe "game crash" zoals begin jaren 80 zodat e.e.a. toch een soort van "reset" krijgt. Maar of dit gaat gebeuren....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe verder we komen in Evil West hoe kutter ik de game begin te vinden. We maken gebruik van al onze skills maar de enemies blijven gigantisch bullet spongey. De battles worden nu onnodig (en naar mijn idee expres) irritant gemaakt omdat ze de meest vervelende vijanden, die al zo insane langzaam doodgaan tijdens combat verschijnen. Zo heb je een reuze vleermuis die al irritant genoeg is, ach we gooien er lekker nog eentje in het gevecht. Rot op joh.

Dan die onnodige bullshit dat je op A moet drukken om te klimmen of ergens onder door kan gaan, wat onnodig vaak resulteert in dat de character juist NIET dit doet. Andere keren hoef je niets te doen en gebeurt het allemaal zoals het moet. We spelen nu puur om het uit te spelen, want enige fun is nu echt verandert in frustratie en tegenzin. Maar we zijn nu te ver gekomen om te stoppen.

En dat op easy, want we hadden dat van ellende gedaan. Het maakt echter niets uit.

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 15-05-2024 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Wat gaat Microsoft doen als GamePass uiteindelijk een verliesgevend iets blijkt te zijn?

Als je kijkt naar de tientallen miljarden die Microsoft heeft uitgegeven voor de xbox willen ze gewoon een goed resultaat zien. De druk zal hoger en hoger worden naarmate er meer en meer geld in omgaat. En ik denk dat Microsoft heel simpel is als xbox een verliesgevend onderdeel binnen Microsoft gaat worden....

Verder zou het me niets verbazen als ze een spel zoals CoD "uit elkaar gaan trekken" en een deel gratis beschikbaar maken op gamepass.(Bijvoorbeeld de singleplayer en een klein deel van de multiplayer) en dat je voor de rest gewoon mag betalen. Dan zijn de zorgen dat ze misschien te veel inkomsten mislopen door het gehele spel er gratis op te zetten ook weer weg.

Maar wat verlang ik terug naar een tijd dat gamen nog wat meer een "niche" was en er geen miljardenbedrijven met hun aandeelhouders achter zaten. Ik hoop stiekem op een nieuwe "game crash" zoals begin jaren 80 zodat e.e.a. toch een soort van "reset" krijgt. Maar of dit gaat gebeuren....
Als gamepass niet winstgevend blijkt dan stoppen ze er mee, dat is vrij simpel. De hele Xbox divisie niet winstgevend zie ik niet gebeuren. Het is lastig precies te zien hoeveel winst ze maken met alle aankopen en kosten die daar bij komen kijken (en ik ben verre van een accountant) maar wat ik zo zie was de revenue uit de Xbox tak in fiscaal q2 (q4 2023) ruim 7 miljard dollar.

In het ergste geval stoppen ze met hardware en gamepass maar gaan ze door als publisher. Xbox volledig afstoten lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:29:
Hoe verder we komen in Evil West hoe kutter ik de game begin te vinden. We maken gebruik van al onze skills maar de enemies blijven gigantisch bullet spongey. De battles worden nu onnodig (en naar mijn idee expres) irritant gemaakt omdat ze de meest vervelende vijanden, die al zo insane langzaam doodgaan tijdens combat verschijnen. Zo heb je een reuze vleermuis die al irritant genoeg is, ach we gooien er lekker nog eentje in het gevecht. Rot op joh.

Dan die onnodige bullshit dat je op A moet drukken om te klimmen of ergens onder door kan gaan, wat onnodig vaak resulteert in dat de character juist NIET dit doet. Andere keren hoef je niets te doen en gebeurt het allemaal zoals het moet. We spelen nu puur om het uit te spelen, want enige fun is nu echt verandert in frustratie en tegenzin. Maar we zijn nu te ver gekomen om te stoppen.

En dat op easy, want we hadden dat van ellende gedaan. Het maakt echter niets uit.
Ik heb Evil West een aantal maanden geleden doorspeelt op het makkelijkste niveau. De vijanden waren zelfs toen nog wel pittig en plenty. Ik heb er wel plezier aan beleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:21:
[...]

Ik heb Evil West een aantal maanden geleden doorspeelt op het makkelijkste niveau. De vijanden waren zelfs toen nog wel pittig en plenty. Ik heb er wel plezier aan beleefd.
Ik op normal, vond het op een goede manier uitdagend en ik ben nou niet bepaald een goede gamer.. De game zelf vond ik eigenlijk best vet, vond de graphics ook dik in orde, ik houd wel van dat type sfeertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
MazeWing schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Die wereld beschreven in je laatste alinea is er gewoon. Er zijn belachelijk veel games op steam die met veel liefde gemaakt worden. Denk wel dat PC een telkens betere plek voor jouw preferentie is en gelukkig zijn PCs ook helemaal niet zo heel erg duur dus is het ook echt wel een goed alternatief voor console gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Ik op normal, vond het op een goede manier uitdagend en ik ben nou niet bepaald een goede gamer.. De game zelf vond ik eigenlijk best vet, vond de graphics ook dik in orde, ik houd wel van dat type sfeertje..
Dan begrijp ik echt niet wat wij verkeerd doen. Ik begrijp niet hoe kogels uit een rifle of de pistol zo bizar weinig damage doen aan vooral die grotere vijanden. En zelfs onze special attacks. Grafisch vind ik het zelf in performance mode niet heel schokkend, vooral "fuzzy", maar ja, de 30fps mode is ook niet je van het.

23 mei is er trouwens een Warhammer showcase met oa Space Marine 2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Starfield May Update is live. 24.70GB op Series X.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Visuals 40FPS nu gaan proberen. Ben benieuwd. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:14
Rivanov schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:16:
Visuals 40FPS nu gaan proberen. Ben benieuwd. :)
Gaat echt als een malle met VRR. Nice d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:14
devilsnight schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:41:
[...]

VRR is een game changer als feature.

Welke mode/setting doe jij?
Ik doe 40FPS /Visuals. Wordt ook aangeraden voor een VRR display. Voelt echt heel smooth. Die 10FPS verschil in combinatie met VRR voelt echt meer aan als "maar 10FPS. Mogen meer games gaan doen dit.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 15-05-2024 22:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

@Timothy3000, mogelijk interessant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuJy1l_GuCmNteNiM7aBAzs5rxM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5jpdPiRAa7PHy1LhTIZEYu5H.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZ-LjqPK4Uxy9B4eht_6OVxNln8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mXjALYwhum4g72gkdyyQ7SdU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIQYKMxem7sllSE4IfWenTVH0wI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tPOmfSwxQPEN5F0zMqpOq9Zj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ym4nDRhyr72mvICnMQfRsrgc7Xw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f3T3zipJhB49mVNXcPGvYxQF.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
devilsnight schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Dan begrijp ik echt niet wat wij verkeerd doen. Ik begrijp niet hoe kogels uit een rifle of de pistol zo bizar weinig damage doen aan vooral die grotere vijanden. En zelfs onze special attacks. Grafisch vind ik het zelf in performance mode niet heel schokkend, vooral "fuzzy", maar ja, de 30fps mode is ook niet je van het.

23 mei is er trouwens een Warhammer showcase met oa Space Marine 2.
Dan speel je hem niet helemaal hoe het bedoelt is.
Die guns doen ook weinig damage, de bedoeling is dat je juist op laadt voor die special abilities met oa de guns, bij mij waren het vooral die special abilities waarbij je op Y moest duwen en right press + left press, daarmee kreeg je veel damage gedaan :)

Ik vond hem op 60fps echt soepel lopen, beeld werd inderdaad wel wat fuzzy maar dat vind ik eigenlijk best mooi vergeleken met die hele scherpe aftekeningen van 4K icm foilage, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een mooie fidget toy... Maar beetje duur om daarvoor te gebruiken :+

Wel goed van Microsoft dat ze daar zo op in blijven zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trouwens.. de pre-load is al een tijdje live!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enMYYfEN3roU2N1LpXFhSGvD6Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfsNvM4uUfChy1sDtEUsMSs9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door G_Dragon op 16-05-2024 09:06 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:06:
[...]

Ik doe 40FPS /Visuals. Wordt ook aangeraden voor een VRR display. Voelt echt heel smooth. Die 10FPS verschil in combinatie met VRR voelt echt meer aan als "maar 10FPS. Mogen meer games gaan doen dit.
40fps is echt een super nice optie inderdaad, ik was er ook erg blij mee in Plague Tale 2. Ik had ook graag Hellblade 2 ermee zien releasen, maar wie weet komt dat later. Of niet, misschien is het voor die game echt niet mogelijk. Een aantal PS5 games bieden de optie ook aan, maar nog wel te weinig Xbox games. Graag meer games inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDL15 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:11:
[...]

Dan speel je hem niet helemaal hoe het bedoelt is.
Die guns doen ook weinig damage, de bedoeling is dat je juist op laadt voor die special abilities met oa de guns, bij mij waren het vooral die special abilities waarbij je op Y moest duwen en right press + left press, daarmee kreeg je veel damage gedaan :)

Ik vond hem op 60fps echt soepel lopen, beeld werd inderdaad wel wat fuzzy maar dat vind ik eigenlijk best mooi vergeleken met die hele scherpe aftekeningen van 4K icm foilage, etc.
Ah, jij bedoelt oa schieten met RT (dat zijn die soort spark bullets geloof Ik) zodat het balkje onder health vult en dan kun je die specials doen? Ik gebruik elke keer die LB+RB move en die doet zo raar weinig damage. Y met left en right press, welke knoppen bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de Assassin's Creed fans onder ons: [Multi] Assassin's Creed: Shadows
Kan niet wachten op gameplay beelden of meer informatie, wel heel fijn dat ze gelijk met een release datum kwamen in de trailer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
devilsnight schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:22:
[...]

Ah, jij bedoelt oa schieten met RT (dat zijn die soort spark bullets geloof Ik) zodat het balkje onder health vult en dan kun je die specials doen? Ik gebruik elke keer die LB+RB move en die doet zo raar weinig damage. Y met left en right press, welke knoppen bedoel je daar precies mee?
Heb het nog even opgezocht, kon even die gehele upgrade tree (in filmpjesvorm zodat ik alles zie) niet zo snel vinden.

Ik bedoelde left en right thumbstick tegelijk inklikken, dan krijg je zo'n dash attack links en rechts om en om. Die was echt mega powerful. Edit: gevonden, supercharged mode!
En ik bedoelde die attack met (dacht ik) Y, waarmee je alle vliegende beesten stunned en naar de grond haalt.
Zou de focus leggen op een hele item upgrade van links --> rechts te pakken, dan maak je ze het sterkst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDL15 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:34:
[...]

Heb het nog even opgezocht, kon even die gehele upgrade tree (in filmpjesvorm zodat ik alles zie) niet zo snel vinden.

Ik bedoelde left en right thumbstick tegelijk inklikken, dan krijg je zo'n dash attack links en rechts om en om. Die was echt mega powerful. Edit: gevonden, supercharged mode!
En ik bedoelde die attack met (dacht ik) Y, waarmee je alle vliegende beesten stunned en naar de grond haalt.
Zou de focus leggen op een hele item upgrade van links --> rechts te pakken, dan maak je ze het sterkst :)
Laat dat idd net de attack zijn die ik amper doe, eigenlijk gewoonweg vergeten was. Deels onze fout ook. Al blijf ik het geen goede beslissing vinden van de studio dat jouw rifle en pistol zo bizar weinig damage doen. Balans kan echt beter!

Maar we gaan dit de volgende keer doen, volgens mij hebben we die twee grote stink vleermuizen zo dood dan. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Eens :*)

En als je goed in die upgrade tree kijkt kun je upgrades pakken die je special abilities balkjes sneller doen vullen. Ook de guns, bijv. shotgun had ik helemaal geleveled en de combinatie van alles te gebruiken zorgt ervoor dat je echt wat sneller door die vijanden ragt.

Al met al een leuk tussendoortje vond ik hoor, vooral coop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

devilsnight schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:18:
[...]

40fps is echt een super nice optie inderdaad, ik was er ook erg blij mee in Plague Tale 2. Ik had ook graag Hellblade 2 ermee zien releasen, maar wie weet komt dat later. Of niet, misschien is het voor die game echt niet mogelijk. Een aantal PS5 games bieden de optie ook aan, maar nog wel te weinig Xbox games. Graag meer games inderdaad!
Als Hellblade 2 op de series S kan draaien dan zullen er ook vast wel mogelijkheden zijn om "op z'n minst" een 40 fps mode op de series X te krijgen.

Het zal wel weer het typische verhaaltje worden van "gebrek aan optimalisatie" en krijgen we over heel wat maanden een keer een patch die dat toevoegt. Maar op 1 of andere manier heb ik een zeer slecht voorgevoel over Hellblade 2. Ik denk dat het maar zeer matige reviews gaat krijgen met als grootste negatieve punten die zeer korte speelduur en matige gameplay. Ik gok dat het ergens laag in de 7 gaat zitten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:13
@MazeWing Hellblade: Senua's Sacrifice sprak je niet aan? Of waarom verwacht je matige gameplay ten opzichte van het eerste deel?

Ik vond de speelduur van de eerste game in ieder geval niet zeer kort. Het hoeft van mij ook niet altijd een (te) lange game te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:28:
En dat was Promenade! Speedrun klaar in 1 uur en 59 minuten. Een half uur respijt. 10 out of 10 game! Echt een topper en een aanrader voor iemand die ook maar iets heeft met 2D platformers.

Nu eens kijken wat mijn volgende game gaat worden. Wellicht Fallout DLC.

——-
Warning: moeilijkheidsgraad voor 100% = hoog. :)

Ik ga sowieso al die dev tijden verslaan (al is dat geen kattenpis) maar of ik zin heb om een speedrun te doen is een tweede. Ik doe dat eigenlijk nooit omdat ik een guide dan nodig heb, en daar meestal geen trek in heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:52:
[...]

Warning: moeilijkheidsgraad voor 100% = hoog. :)

Ik ga sowieso al die dev tijden verslaan (al is dat geen kattenpis) maar of ik zin heb om een speedrun te doen is een tweede. Ik doe dat eigenlijk nooit omdat ik een guide dan nodig heb, en daar meestal geen trek in heb.
Ja voor de speedrun heb ik wel een andere speedrun video gebruikt maar op zich enkel ten behoeve van de optimale route. Niet om de puzzels of de platforming secties weer te “leren”. Je moet uiteindelijk 98 cogs hebben. Met een beetje een ideale route lukt dat wel aardig. Met name het begin van de run is van belang om te zorgen dat je eigenlijk direct de grapple kunt halen. Dus het ging zo. Ff minuutje of 5 aanzetten, kijken waar die heen gaat qua route en dan zelf gewoon lekker aanklooien. En rinse and repeat. Ik vond de game dusdanig tof dat ik hem graag nog een keer wilde spelen dus in vond het geen straf. :)

_______

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-05-2024 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDL15 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:34:
[...]

Ik heb samen met broer een paar uurtjes gespeeld. Bij de battle tegen die twee vleermuizen vulde het special attack balkje super snel wanneer ik met RT schoot op hun en die linker+rechter stick-->RB attack is idd super, die doet plenty damage. Maar het blijft een game waar ik dingen niet begrijp.

Want meteen in het volgende level vult de balk niet meer wanneer ik met RT op baddies schiet. De enige manier om de balk nog te vullen is met linker stick+LB vijanden naar me toe trekken, zodat ze onder stroom staan en dan RB ze verrot beuken. Maar je krijgt lang niet altijd baddies die je naar je toe kan trekken.

Maar lang verhaal kort, het gaat een stuk beter en de fun begint zelfs ook terug te komen. Laatste level, vanavond spelen we hem uit gok ik. Of de final boss moet wel zo immens pittig zijn. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Niets voor jou toch 😉

Leuk. Dank voor het melden. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Turtle Beach Stealth 700 gen 2 begint qua een bepaalde issue erger en erger te worden. Met het geluid tijdens gaming is echter niets aan de hand.

Welke draadloze headset is net zo goed of beter na deze? En aub geen headsets van 250-300 euro, daar doe ik niet meer aan. 100-150 en als het niet anders kan 200, de max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Ben benieuwd wat ze over 10 jaar uitbrengen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

devilsnight schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:31:
De Turtle Beach Stealth 700 gen 2 begint qua een bepaalde issue erger en erger te worden. Met het geluid tijdens gaming is echter niets aan de hand.

Welke draadloze headset is net zo goed of beter na deze? En aub geen headsets van 250-300 euro, daar doe ik niet meer aan. 100-150 en als het niet anders kan 200, de max.
Ik gebruik gewone de officiële Xbox-headset ( uitvoering: Microsoft Xbox draadloze headset Zwart ) en ben daar heel tevreden van. Geluid en verstaanbaarheid zijn perfect en zit ook heel comfortabel op je hoofd.

Qua connectivity met je Xbox kan je ook niet beter hebben. Heeft daarboven ook features zoals een equalizer in de console als je dat zou willen en ook zo'n "balancing"-knopje waarmee je de balans tussen in-game geluid en voicechat zelf kan instellen.

In die prijsklasse denk ik niet dat je beter kan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door shyheim op 16-05-2024 19:07 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:55:
[...]

Niets voor jou toch 😉

Leuk. Dank voor het melden. Ben benieuwd!
Zolang ze geen royalties betalen aan Ubisoft en Sony voor het gebruik van hun copy paste machine kan het best interessant worden ;)

Leuk idd. Graag gedaan. Ben ook benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7UP_a--hqux_MLABwxZ-l9vCw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MY5aLRac0GgJGaCrmBwdqZss.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk dus de eerste delay, want Take Two zei dat de game goed op weg was voor een release begin 2025. Het kan gemakkelijk 2026 worden, kreeg RDR2 ook niet twee delays?

Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
devilsnight schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:49:
Eigenlijk dus de eerste delay, want Take Two zei dat de game goed op weg was voor een release begin 2025.
Ik kan deze uitspraak niet vinden. Alleen geruchten/sources die zeggen dat het mogelijk in de lente van 2025 kan uitkomen. Ik kan het dus geen "delay" noemen. Officieel was er gewoon 2025 genoemd en nu is er met herfst 2025 een specifiekere release datum bekend gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:44
justifire schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:00:
:9
Summer Game Fest keert terug in juni.

[Afbeelding]
Ben benieuwd welke game Dolby gaat uitbrengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:00:
:9
Summer Game Fest keert terug in juni.

[Afbeelding]
Yes zin in!

-----------

Nog drie weekjes en dan hebben we weer een mooi weekend met veel nieuwe aankondigen, gameplay showcases en zoveel meer op het Summer Game Fest 2024!

Zin in, hopelijk een paar knallers waar we nu nog niks van weten :D

[ Voor 73% gewijzigd door G_Dragon op 17-05-2024 08:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:23

DirtyBird

Praktiserend denker

drakiesoft schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:18:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOte2-bWUZD5UPDjJV3T2AcuoE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fpLX5xOlLDR26cSwf66sT9Ea.jpg?f=user_large

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
offtopic:
@Martinspire Gefeliciteerd met je verjaardag *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 06:47:
[...]

Ik kan deze uitspraak niet vinden. Alleen geruchten/sources die zeggen dat het mogelijk in de lente van 2025 kan uitkomen. Ik kan het dus geen "delay" noemen. Officieel was er gewoon 2025 genoemd en nu is er met herfst 2025 een specifiekere release datum bekend gemaakt.
Ik meen me te herinneren dat Take Two zelf had gezegd iets van "it's tracking very well for a Q1 release" zoiets, maar 100% zeker weet ik het ook niet.

Ach, vroeger was ik echt aan het balen geweest en nu heb ik zoiets van.....neem de tijd, genoeg games te spelen anyway. Al zou ik wel graag willen zien dat meer devs een voorbeeld nemen aan hoe het met Fallout 4 toen ging. Aankondiging en release in hetzelfde jaar. Ubi doet het met AC dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:23

DirtyBird

Praktiserend denker

devilsnight schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Ik meen me te herinneren dat Take Two zelf had gezegd iets van "it's tracking very well for a Q1 release" zoiets, maar 100% zeker weet ik het ook niet.

Ach, vroeger was ik echt aan het balen geweest en nu heb ik zoiets van.....neem de tijd, genoeg games te spelen anyway. Al zou ik wel graag willen zien dat meer devs een voorbeeld nemen aan hoe het met Fallout 4 toen ging. Aankondiging en release in hetzelfde jaar. Ubi doet het met AC dit jaar.
Dat hangt wel een beetje van de situatie en het track record af vind ik. Warhorse kondige een paar weken geleden kingdom come deliverance aan met een release later dit jaar. Een spel waar ze al een aantal jaar aan werken.
Bij Ubisoft en AC krijg ik toch meer het gevoel dat ze zo snel kunnen releasen omdat ze efficiënt zijn geworden in het copy-pasten van hun spellen. Een beetje hetzelfde als de nieuwe fifa elk jaar :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Dit is wat ik kan vinden:
Take-Two Interactive predicted to stakeholders early this year that they expect to earn a revenue of $8 billion in revenue for fiscal year 2025. The company is confident in its product and firmly believes that earning $8 billion in sales in 2025 is possible. Therefore, GTA 6 could have a record sales of $8 billion in the first year of its release in 2025. One should note that the fixal year 2025 will start on April 1 2024, and end on March 31 2025.

Dit komt uit artikelen van September 2023

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 17-05-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

drakiesoft schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:18:
[...]

Staan wel meer NIET developers op zoals Discord, Razer en Samsung. Neem aan dat ze "partner" zijn omdat ze voor geluid (Dolby Headphones) en HDR (Dolby Vision) zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DirtyBird schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:52:
[...]

Dat hangt wel een beetje van de situatie en het track record af vind ik. Warhorse kondige een paar weken geleden kingdom come deliverance aan met een release later dit jaar. Een spel waar ze al een aantal jaar aan werken.
Bij Ubisoft en AC krijg ik toch meer het gevoel dat ze zo snel kunnen releasen omdat ze efficiënt zijn geworden in het copy-pasten van hun spellen. Een beetje hetzelfde als de nieuwe fifa elk jaar :)
Ik wil Ubi niet te snel afschrijven. Het schijnt dat Ubi Quebec al jaren bezig is met deze game en daarnaast zitten er nog eens 15 support studio's op. Ook had Tom Henderson het erover dat het een behoorlijke engine update was, nieuwe en betere animaties, parcour, combat etc. Dus je zou dan denken dat het geen copy & paste is van de voorgaande delen. We shall see.

En tja, eigenlijk is Elden Ring op verschillende vlakken ook copy & paste te noemen. Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik naar een Dark Souls game aan het kijken was en ze hebben sowieso animaties opnieuw gebruikt. Zelf vindt ik het geen ramp als ze er maar niet in doordraven qua dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kent iemand deze site? 125 voor een 1tb is not bad at all. Maar ook zie ik Elite Controllers voor prijzen waarvan ik denk.....te mooi om waar te zijn?

https://nl.webuy.com/prod...08a0b27dae4385&position=5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:32:
Kent iemand deze site? 125 voor een 1tb is not bad at all. Maar ook zie ik Elite Controllers voor prijzen waarvan ik denk.....te mooi om waar te zijn?

Gewoon je gevoel volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:01

Cex is een prima winkel, maar zover ik weet wel allemaal 2e hands spullen. Dus daarom zullen de prijzen lager zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 17-05-2024 18:57 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:55:
[...]

Cex is een prima winkel, maar zover ik weet wel allemaal 2e hands spullen. Dus daarom zullen de prijzen lager zijn.
Dat verklaart een boel, waarom oa games echt prachtige prijsjes hebben. De headset van MS maar 65 euro is.

Over headsets gesproken. Morgen ga ik bij iemand kijken die de Turtle Beach Stealth Pro voor 180 verkoopt. De headset is van maart dit jaar, bon erbij en alles. Als alles werkt......wordt dat mijn nieuwe headset. Mooi op tijd voor Hellblade 2 ook. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
devilsnight schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:06:
[...]

Dat verklaart een boel, waarom oa games echt prachtige prijsjes hebben. De headset van MS maar 65 euro is.

Over headsets gesproken. Morgen ga ik bij iemand kijken die de Turtle Beach Stealth Pro voor 180 verkoopt. De headset is van maart dit jaar, bon erbij en alles. Als alles werkt......wordt dat mijn nieuwe headset. Mooi op tijd voor Hellblade 2 ook. 😁
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, ik heb hem ook. Gebruik met name super human hearing voor Warzone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDL15 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:57:
[...]

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, ik heb hem ook. Gebruik met name super human hearing voor Warzone.
Ik ga van de Stealth 700 gen 2 dan naar deze en volgens Rtings is de Pro beter. Dat mag ook wel als je de nieuwprijs ziet, damn, haha. Super human hearing is ideaal maar het haalt wel alle bass weg he? Dat mis ik dan zo erg in een CoD.

Ik laat je weten hoe ie bevalt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Forza Horizon 5 kreeg weer allerlei moois in een update, dit ziet er tof uit zeg.

YouTube: Forza Horizon 5: Let's ¡GO! - Horizon Retrowave

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 17-05-2024 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gemiddeld 4.1 van de 5, https://nl.trustpilot.com/review/nl.webuy.com

Maar zelf nog geen ervaring met hun

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de liefhebbers, de nieuwe officiële Xbox Podcast is er.

Pagina: 1 ... 28 ... 105 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties