Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:21:
Geen idee wanneer deze game uitkomt en of die überhaupt op consoles uitkomt, maar dit vind ik een leuk voorbeeld van twists in gameplay waar we er wel wat meer van mogen zien. :)

[YouTube: Screenbound - New '5D' Platformer Developer Overview]
Wow dit is uniek zeg! Hebben we al ooit zoiets gezien? Ik kan mij het niet herinneren :D
Erg knap van de ontwikkelaars om zoiets neer te zetten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:53
G_Dragon schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:19:
Vanaf vandaag is 2K Drive beschikbaar in Gamepass, weet nog niet vanaf hoe laat precies!
Gisteren de laatste uren van mijn trial nog even opgemaakt bij dit spel om er in te komen, ben blij dat ik hem nooit heb gekocht want twijfelde daar wel over.
Ik heb een keer de trial gespeeld en volgens mij was het een keer een weekend gratis te spelen. Het auto's bouwen vond ik wel leuk. Qua gameplay was ik er snel op uitgekeken, maar dat komt omdat ik teveel Forza Horizon heb gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:44:
[...]

Ik heb een keer de trial gespeeld en volgens mij was het een keer een weekend gratis te spelen. Het auto's bouwen vond ik wel leuk. Qua gameplay was ik er snel op uitgekeken, maar dat komt omdat ik teveel Forza Horizon heb gespeeld :P
Haha ja daar heeft het wel wat van weg, maar ook elementen van Mario Kart zitten erin tijdens het racen. Ik vind het wel leuk om te doen, je hoeft er niet bij na te denken en 80% van de wereld kan stuk.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:45:
[...]

Haha ja daar heeft het wel wat van weg, maar ook elementen van Mario Kart zitten erin tijdens het racen. Ik vind het wel leuk om te doen, je hoeft er niet bij na te denken en 80% van de wereld kan stuk.
Ja op zich niks mis mee. Maar zelf gewoon echt teveel Forza Horizon 4 gespeeld. Forza Horizon 5 ook een stuk minder gespeeld en daar vond ik het nog wel leuk om zonder na te denken rondjes te rijden, maar al die opdrachten afwerken had ik geen zin meer in. Dat zelfde merkte ik ook bij 2K Drive. Verder begrijp ik dat je aardig wat moet grinden om nieuwe auto's vrij te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:57:
[...]

Ja op zich niks mis mee. Maar zelf gewoon echt teveel Forza Horizon 4 gespeeld. Forza Horizon 5 ook een stuk minder gespeeld en daar vond ik het nog wel leuk om zonder na te denken rondjes te rijden, maar al die opdrachten afwerken had ik geen zin meer in. Dat zelfde merkte ik ook bij 2K Drive. Verder begrijp ik dat je aardig wat moet grinden om nieuwe auto's vrij te spelen?
Forza Horizon 5 heb ik ook uitgespeeld, toen weer aan de kant gelegd :).

Geen idee of je veel moet grinden in 2K Drive, ik ga gewoon spelen en kom er vanzelf achter. Denk dat ik voornamelijk het verhaal ga spelen en daarna hem weer aan de kant leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59
G_Dragon schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:50:
Vandaag weer een spel 1000/1000G gehaald, maar er is nog genoeg te doen en ontdekken in onze wereld.

[Afbeelding]
Hoe lang ben je er zo mee bezig geweest? En ben je dan qua craften e.d. wel klaar of is er nog wel meer te doen? Ik moet er nog steeds aan beginnen, maar ik had het idee dat het qua hoeveelheid content nog wel een beetje tegen kon vallen. Leuke basis gelegd maar niet echt meer dan dat.

Heb je hem trouwens nog coop gedaan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:50:
[...]

Hoe lang ben je er zo mee bezig geweest? En ben je dan qua craften e.d. wel klaar of is er nog wel meer te doen? Ik moet er nog steeds aan beginnen, maar ik had het idee dat het qua hoeveelheid content nog wel een beetje tegen kon vallen. Leuke basis gelegd maar niet echt meer dan dat.

De game is in early acces dus er zal nog wel meer content komen. Ik had er een uurtje of 12 in zitten en heb eigenlijk alle content wel gehad. Dus alle delen van de wereld gecleared, alle upgrades verzameld, etc. Waar je wel tijd in kunt stoppen is je base, maar zonder upgrades heb je daar in beginsel niet veel aan. Ik vond het wel vermakelijk, maar nog wel eentje met een open eind. Als je een echt avontuur wilt in een creatieve wereld met flink wat afwisselende content kan ik je grounded aanraden. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:50:
[...]

Er is naast het craften meer te doen, het ontdekken van ruines en schoonmaken van gebieden waardoor je steeds verder komt en als je alle gebieden schoon hebt gemaakt gaat er een deur open. Het is een grote wereld, waarin je alleen verder kan komen doormiddel van upgrades :)

Ik heb bijna alle speeluren met mijn beste maat in coop gedaan, want ik heb ook nog een uurtje met @uchiha tijntje gespeeld omdat hij mij nat wou maken voor een achievement :+

Maar in totaal heb ik er 9 uur en 36 minuten inzitten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cup83LxMIvuv0ncI1msQWt2wG28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAyGvY7O6PFHGnQ9dU6l8PzR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33
Ik vind het heel vreemd dat er zo weinig wordt gedaan aan marketing / aandacht rond deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:03:
[...]

Ik vind het heel vreemd dat er zo weinig wordt gedaan aan marketing / aandacht rond deze game.
De release van de game is pas over anderhalve maand?

Wat moeten ze dan trouwens doen aan marketing? Hype creëren voor een game die de grote massa toch niet zal aanspreken?

De previews zijn trouwens uit:
https://xboxera.com/2024/...lade-ii-preview-round-up/

[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-04-2024 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
uchiha tijntje schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:08:
[...]

De release van de game is pas over anderhalve maand?

Wat moeten ze dan trouwens doen aan marketing? Hype creëren voor een game die de grote massa toch niet zal aanspreken?

De previews zijn trouwens uit:
https://xboxera.com/2024/...lade-ii-preview-round-up/
Nouja je had toch wel iets meer mogen verwachten? Je hoort er echt nauwelijks iets van. Dit is toch de eerste “echte” Unreal engine 5 titel en een van de grotere releases voor Xbox dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:55:
[...]

Nouja je had toch wel iets meer mogen verwachten? Je hoort er echt nauwelijks iets van. Dit is toch de eerste “echte” Unreal engine 5 titel en een van de grotere releases voor Xbox dit jaar.
Waarom is een week van te voren niet goed genoeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
uchiha tijntje schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:20:
[...]

Omdat je als MS gamepass abonnementen, Xboxen en games wil verkopen?

Voor de mensen die al diep in het ecosysteem zit is dat niet nodig, maar je wil mensen naar je platform lokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
FrankoNL schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:26:
[...]

Omdat je als MS gamepass abonnementen, Xboxen en games wil verkopen?

Voor de mensen die al diep in het ecosysteem zit is dat niet nodig, maar je wil mensen naar je platform lokken.
Wat filmpjes dan maar.

Werkt beter dan een reclame spot op tv of een foto op een bus.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-04-2024 11:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nou @Timothy3000 dat wordt weer een enorm grote boog om omheen te lopen! :P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
uchiha tijntje schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:20:
[...]

Huh, dat is toch de hele kern van marketing? Maanden van te voren beginnen te teasen en mensen geïnteresseerd krijgen. Als je een week van te voren dat doet haal je echt veel minder mensen binnen. Ik was eerlijk gezegd ook alweer vergeten dat de game zou uitkomen.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Toen ik er voor de eerste keer over las en naar keek meteen deel 1 voor een prikkie aangeschaft op Steam, maar ik moet zeggen dat ik na een uurtje ofzo, bij de eerste vage puzzel met ravens al alle speelplezier verloor. Echt veel te vaag wat ik nou moet doen. Geen zin om Youtube tutorials te kijken om daar doorheen te komen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht al vermeld maar je kunt nu 3 maanden gratis YouTube Premium claimen, klik via de UI midden bovenin op GamePass - dan op Voordelen - links 3e rij (bij mij tenminste)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
justifire schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:14:
[Twitter]
Moet te doen zijn voor deze tragere game. Ben benieuwd!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Twitter]
Dat deed ik bij deze game sowieso al. ;) helemaal niks voor mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 04-04-2024 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mij vandaag nog inhouden om geen flauw “zal wel weer een 30fps game worden” grap te plaatsen hier…

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2024 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZCUneCldfYu91EIZ4jJpDgmDeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/26tlqBy8GOObedpXN56R22n7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogk90m4xfgmKw5yj-sITlBaaFXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyauEz77vqNvVjUl1Wxs6nVh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door G_Dragon op 04-04-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:12:
Ik mij vandaag nog inhouden om geen flauw “zal wel weer een 30fps game worden” grap te plaatsen hier…
En toch is het je nu gelukt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik dacht dat Final Fantasy op GPU zou komen eind maart, kan hem alleen niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkdesign schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:16:
Ik dacht dat Final Fantasy op GPU zou komen eind maart, kan hem alleen niet vinden.
Deel 14?

Zit niet in gamepass volgens mij. Wel deels free to play.

https://www.xbox.com/nl-N...iv-online#purchaseoptions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah nu vind ik ‘m niet meer zo grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:35:
Wellicht al vermeld maar je kunt nu 3 maanden gratis YouTube Premium claimen, klik via de UI midden bovenin op GamePass - dan op Voordelen - links 3e rij (bij mij tenminste)
Bedankt voor het melden maar het lukt mij niet om door het selecteren van de betaalmethode te komen.

Blijkbaar in het verleden PayPal gekoppeld voor het aanschaffen van de Stadia controller toentertijd echter nu is hij geblokkeerd blijkbaar en moet een creditcard toevoegen om hem te kunnen verwijderen?

Misschien iemand die een workaround weet, op het internet klaagt iedereen erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:30:
[...]

Volgens mij was die sowieso niet grappig ;) Wel flauw.
Flauw ook ja. Het bericht dat het daadwerkelijk 30fps only gaat worden vind ik dan weer treurig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Er is niemand die serieus verwacht had dat Hellblade II een 60fps game ging worden, toch?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 07:57
BM schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:52:
Er is niemand die serieus verwacht had dat Hellblade II een 60fps game ging worden, toch?
Misschien geen 60fps, maar waarom geen 40fps via vrr? Sony heeft op dat vlak het toch beter voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Dat zou een mooi compromise geweest zijn, maar 60fps was voor mij, gezien de beelden die ze toonden, en deel 1, nooit een reële optie. Nog los van het feit dat het nog steeds een relatief kleine studio is volgens mij.

Nu is de slow pace van Hellblade er ook wel naar dat je er nog wel mee weg komt, snellere games zou ik ook niet meer op 30fps willen.

Van de week Control eens op 30fps gezet, dat duurde ongeveer 5 seconde voor ik die huilend weer terug naar 60 zette :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals @koekroeck al aangeeft, er zit nog iets anders tussen 30 en 60fps. Maar we weten inmiddels dat ook 40fps geen prioriteit heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2024 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geen 40fps is gewoon treurig. Vraag me af waarom Microsoft daar niet zo op inzet.

[ Voor 47% gewijzigd door Timothy3000 op 04-04-2024 22:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qk2I8Rh3f7ZD53VCRNbkipKykk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjkAq9sitGK9FnJxx2hTmxy4.jpg?f=fotoalbum_large
Edit: hier een beter overzicht

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 04-04-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:35:
Wel jammer dat dat niet kan als je al YT premium hebt. Of moet je die cancellen eerst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de liefhebbers, de nieuwe Xbox Podcast is er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

darkdesign schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:32:
[...]

Wel jammer dat dat niet kan als je al YT premium hebt. Of moet je die cancellen eerst?
Inderdaad jammer. Het zou mooi zijn als het "toegevoegd" zou kunnen worden aan je huidige Premium.
Als je in het verleden ooit een trial hebt gebruikt kun je er al geen gebruik meer van maken (vergelijkbaar met hoe Spotify dat doet). En het gros van de mensen zal de eerste maand van hun YouTube Premium gratis hebben gehad.

Weer een leuk gebaar naar je vaste en trouwe klanten. Het lijkt wel een internet provider... |:(

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BM schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:21:
Dat zou een mooi compromise geweest zijn, maar 60fps was voor mij, gezien de beelden die ze toonden, en deel 1, nooit een reële optie. Nog los van het feit dat het nog steeds een relatief kleine studio is volgens mij.

Nu is de slow pace van Hellblade er ook wel naar dat je er nog wel mee weg komt, snellere games zou ik ook niet meer op 30fps willen.

Van de week Control eens op 30fps gezet, dat duurde ongeveer 5 seconde voor ik die huilend weer terug naar 60 zette :p
Gezien deel 1 ook? Maar die had wel een 60 fps mode... Of is die later pas toegevoegd?
De game is wel wat trager maar de combat kan best wel lastig zijn en goede timing is belangrijk. Ik vond die stukken veel moeilijker op 30 fps.

Grappig genoeg vond ik Control dan weer geen probleem op 30 fps en heb ik die met raytracing gespeeld om beter te kunnen zien in de donkere hoekjes, maar daar hebben we het hier eerder over gehad geloof ik. Ik denk dat het afhangt van hoe je de game speelt. Ik doe bijna alles met throw waar je nauwelijks bij hoeft te mikken en de gun is alleen voor wat cover fire als mijn energie op is. Als je het meer als shooter speelt kan ik me voorstellen dat 30 fps een groter probleem is.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
Timothy3000 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:26:
Geen 40fps is gewoon treurig. Vraag me af waarom Microsoft daar niet zo op inzet.
Omdat maar een heel klein percentage tv’s 120 fps ondersteunt. En de internethelden zijn toch nooit tevreden.

Ik heb er veel zin in. Bijzondere game met hele mooie beelden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:32:
[...]

Geen idee, wil voor mijzelf eerst uitzoeken hoe je automatisch verlengen na 3 maanden uitzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:52:
[...]

Gezien deel 1 ook? Maar die had wel een 60 fps mode... Of is die later pas toegevoegd?
De game is wel wat trager maar de combat kan best wel lastig zijn en goede timing is belangrijk. Ik vond die stukken veel moeilijker op 30 fps.

Grappig genoeg vond ik Control dan weer geen probleem op 30 fps en heb ik die met raytracing gespeeld om beter te kunnen zien in de donkere hoekjes, maar daar hebben we het hier eerder over gehad geloof ik. Ik denk dat het afhangt van hoe je de game speelt. Ik doe bijna alles met throw waar je nauwelijks bij hoeft te mikken en de gun is alleen voor wat cover fire als mijn energie op is. Als je het meer als shooter speelt kan ik me voorstellen dat 30 fps een groter probleem is.
De 60 fps is er later ingekomen met de one X naar mijn weten. Zolang het maar een strakke 30 is. En niet het kwakkelende tussen de 30 en 60 van diverse recente grote games.

Erg benieuwd naar de game. In deze game moet mijn eigenlijk veel te dure headset echt tot leven komen :) Het sound design vond ik echt bijzonder in deel 1

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-04-2024 08:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:19
[Twitter]
En de game is 8 uur lang, dacht dat 1e deel ook niet lang was.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:03:
[...]

Omdat maar een heel klein percentage tv’s 120 fps ondersteunt. En de internethelden zijn toch nooit tevreden.

Ik heb er veel zin in. Bijzondere game met hele mooie beelden. Ben benieuwd.
Waar slaat dit op?

Dan is het maar (voor nu) een klein percentage, men is toch zo enorm van diversiteit tegenwoordig? :P
Mijn TV van 2019 heeft deze optie dus zo ontzettend zeldzaam lijkt mij het niet overigens.

Fijn dat jij er zin in hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Amaze86 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:25:
[...]

Het origineel was inderdaad ook ongeveer een uurtje of 8.

Dat is wat mij betreft helemaal prima. Niet alles moet een >50 uur epic zijn met standaard filler content. Dan heb ik tenminste een kans om het spel in redelijk tijd uit te spelen :Y)
"there's a lot of pressure on people's time these days and I think our fans, from what we hear from them, they enjoy a shorter game where our intention is that every step of that journey is meaningful… There's an audience of people that want games that are focused.”
https://www.ign.com/artic...-fans-enjoy-shorter-games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:24
Na Dragon's Dogma 2 sla ik ook Hellblade 2 over.Games in 30fps trek ik niet meer .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amaze86 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:25:
[...]

Dat is toch niet iets negatiefs? Zoals @Caayn aangeeft. Veel games hebben gewoon filler content om maar het prijskaartje te kunnen “rechtvaardigen” qua aantal uren speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:44:
Na Dragon's Dogma 2 sla ik ook Hellblade 2 over.Games in 30fps trek ik niet meer .
DD2 is met zijn kwakkelende framerate en andere vorm van gameplay niet direct te vergelijken maar het is je eigen keuze natuurlijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

30 HUGE GAMES Coming to XBOX & GAMEPASS in 2024!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2024 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
uchiha tijntje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:46:
[...]

Dat is toch niet iets negatiefs? Zoals @Caayn aangeeft. Veel games hebben gewoon filler content om maar het prijskaartje te kunnen “rechtvaardigen” qua aantal uren speeltijd.
Eens. Ik vind het zelfs heel positief. Zeker bij verhalende games, zijn lange games vaak niet bevordelijk voor de kwaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
uchiha tijntje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:47:
[...]

DD2 is met zijn kwakkelende framerate en andere vorm van gameplay niet direct te vergelijken maar het is je eigen keuze natuurlijk :P
Ik ervaar dat als niet fijn gamen.Van die 8 uur maak ik totaal geen punt.
Er komt vast ooit een moment dat hij op de console wel in 60fps speelbaar is. :)

Ben op een punt dat ik gewoon geen games meer koop waarvan ik weet dat me iets tegen gaat staan.

Op deze manier hebben andere mensen ook geen last van mij gezeur. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
8 uur is prima inderdaad, zeker zo'n intense game als hellblade (als deel 1 de maatstaf is). Deel 1 heb ik nog best even over gedaan omdat die game zo intens is dat ik hem echt niet even in een ruk uitspeelde.

De focus op lange speelduur komt denk ik meer van vroeger toen er in het algemeen minder games waren en we minder geld hadden dus wilde je zo lang mogelijk met elke game kunnen doen. Tegenwoordig zijn er meer games dan je ooit tijd voor kunt hebben (als je niet heel selectief bent in wat je wil spelen) en zelfs als je niet veel geld hebt zijn er zat manieren om goedkoop aan heel veel games te komen. Ik heb daarom tegenwoordig ook vaak liever dat een game gewoon een beetje opschiet met het verhaal en me niet 35 keer heen en weer laat rennen voor er weer eens iets belangrijks gebeurt. Uiteraard zijn er wel uitzonderingen, games waarbij ik de gameplay loop gewoon heel cool vind en minder voor het verhaal speel is het prima als er meer reden in zit om die gameplay loop te blijven spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jori040 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:44:
Zonde, DD2 is echt heel tof.
En met raytracing uit, motion blur uit en variabele framerate aan, is het afgezien van de steden best goed speelbaar.
(Ja ik had ook liever een strakke 60fps gezien maar het is voor mij geen dealbreaker)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2Vx45INuP5V4gdQeZOGRqk-RIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/57OoFYZAe7nrsYnIRSOKRlul.png?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:45
Damn, na het zien van die beelden van Hellblade II, helemaal verkocht!
Ga lekker 3 avondjes cocoonen met mijn Stealth Pro headset en me lekker omver laten blazen, wat een dikke graphics.

Combat in deel 1 is aangepakt, hoop dat het iets meer wordt in de style van de Batman games (dus qua gameplay) en ik las dat er weet niet hoeveel motion cap is ingeknald met bloederige moves, dus dit wordt voor mij echt een pareltje! Bring it!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:24:
[...]

En met raytracing uit, motion blur uit en variabele framerate aan, is het afgezien van de steden best goed speelbaar.
(Ja ik had ook liever een strakke 60fps gezien maar het is voor mij geen dealbreaker)

[Afbeelding]
Ik vond hem niet heel bijzonder. De exploratie valt tegen, veel fetch quests, slecht verhaal, technisch een bende. Niet echt de volle pond waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@uchiha tijntje is Unicorn Overlord ook wat voor jou? Ik speel die nu op Switch en het is echt een fenomenale game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:56:
[...]

Ik vond hem niet heel bijzonder. De exploratie valt tegen, veel fetch quests, slecht verhaal, technisch een bende. Niet echt de volle pond waard.
Grappig hoe de één een totaal andere ervaring heeft dan de ander :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:00:
@uchiha tijntje is Unicorn Overlord ook wat voor jou? Ik speel die nu op Switch en het is echt een fenomenale game.
Ik had er een paar reviews van gezien en die waren allemaal lovend, maar dat is me denk ik teveel turn based. :) De combinatie in BG3 tussen turn based gevechten en real time strategische exploratie trok me enorm. Dus misschien eerder richting Divinity dan Unicorn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:23:
[...]

Ik had er een paar reviews van gezien en die waren allemaal lovend, maar dat is me denk ik teveel turn based. :) De combinatie in BG3 tussen turn based gevechten en real time strategische exploratie trok me enorm. Dus misschien eerder richting Divinity dan Unicorn :)
Er is een demo (van 8u!) mocht je het toch willen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
justifire schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:24:
[...]

[Afbeelding]
Als hij op een volgende console in 60 speelbaar is ga ik hem zeker checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:13:
[...]

Grappig hoe de één een totaal andere ervaring heeft dan de ander :)
Is vaker zo idd, ik was voor DD2 ook huiverig vanwege de fps etc.

Maar wat een vette game vind ik het, dikke gevechten, de verschillende vocations, het hele sociale aspect met de pawns (gifts etc)

Het had zeker beter en uitgebreider kunnen zijn maar ik heb er al wat mooie uurtjes inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tomb Raider I Remastered helemaal doorspeelt en het was een nostalgie rollercoaster. In 1995 had ik het origineel op PC, maar toen had je nog geen YouTube om erbij te pakken als je in het spel er niet uitkomt, toen moest je het doen met tekst en screenshots.

Nu ben ik op de Series X de meest recente Tomb Raider trilogie opnieuw aan het doorspelen. Eindelijk heb ik het nu in 4K en HDR en wat is dat toch mooi en genieten. Zeker als je het vergelijkt met de graphics van de Tomb Raiders van vroeger. Ik heb echt een WOW gevoel met het spelen van de spellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BklBTRQTf_nHuiBhKkJG4UJhLJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxwfAYeCeG9xM76GqcFSZw5F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ni no Kuni 2 zojuist uitgespeeld.

Het had wat irritante dingen zoals dat ze bepaalde modes forceren, dus stel je hebt een hekel aan dingen bouwen, dan ga je goed balen van het kingdom building gedoe. Ik kon het uiteindelijk wel waarderen, maar hou de boel optioneel. Net als die skirmish mode.

Het doet bepaalde dingen beter dan 1 en het doet bepaalde dingen slechter. Overall een leuke game. Nu de vraag of ik meteen weer een JRPG in duik met Tales of Arise, verder ga met Starfield, of juist beginnen met Hogwarts, iets anders, of echt even een game break houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Daar is hij weer, de nieuwe This week on Xbox, enjoy :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Timothy3000 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:26:
Bij DF hadden ze het daar laatst over. Ik weet niet meer welk item. Maar als ik het goed heb begrepen is 40fps via de 120hz mode op de series x niet zo eenvoudig te implementeren als op de ps5.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Dat was een lekker tussendoortje voor negen euro :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJRaVtSVvyEIBfBz9VuNWaQZlJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CQ3ZLy8IC9npXEyeNWCciRn.jpg?f=fotoalbum_large

Vind het wel echt een 30-35 euro spel, zou hem voor het volle pond niet aanraden.
Mochten er nog meer van zulke leuke aanbiedingen voorbij komen dan hou ik mij aanbevolen, bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:30:

[Afbeelding]

Vind het wel echt een 30-35 euro spel, zou hem voor het volle pond niet aanraden.
Mochten er nog meer van zulke leuke aanbiedingen voorbij komen dan hou ik mij aanbevolen, bedankt! :)
Goed om te horen, heb hem een paar maand geleden ook gekocht. Maar nog niet aan toe gekomen om te spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:30:

[Afbeelding]

Die €9,00 heb ik ook nog gespaard, toevallig nu op Playstation Plus gratis 8)7 Maar je vond de game wel tof?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:47:
[...]

Die €9,00 heb ik ook nog gespaard, toevallig nu op Playstation Plus gratis 8)7 Maar je vond de game wel tof?
Ja, vijfendertig euro tof.
Soort indie game met UE5 graphics.
Vond de toverstokjes wel verfrissend en de cutscenes zagen er goed uit.
Bij de tutorial wordt je meteen het verhaal ingezogen, wel veel flauwe grapjes.
Voor negen euro een no-brainer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:06:
[...]

Ja, vijfendertig euro tof.
Soort indie game met UE5 graphics.
Vond de toverstokjes wel verfrissend en de cutscenes zagen er goed uit.
Bij de tutorial wordt je meteen het verhaal ingezogen, wel veel flauwe grapjes.
Voor negen euro een no-brainer :Y
Waar had je die gehaald zo goedkoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
devilsnight schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:44:
[...]

Waar had je die gehaald zo goedkoop?
Was paar weken terug in de aanbieding in de xbox store voor gpu leden. Zal binnenkort wel op gpu komen, aangezien ie nu in ps+ essential zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 06-04-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zo dat ze deze game niet verknallen. Dan kan ik mooi verder na Star Wars Jedi Survivor. :9 Die laatste heeft mij nog steeds in zijn greep.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Ben benieuwd of Star Wars: Jedi Survivor binnenkort naar EA Play (Game Pass Ultimate) komt, de game is nu bijna een jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:01:
[...]

Ik hoop zo dat ze deze game niet verknallen. Dan kan ik mooi verder na Star Wars Jedi Survivor. :9 Die laatste heeft mij nog steeds in zijn greep.
Ik hoop het ook, sowieso zou een stabielere performance dan Survivor alleen al een hele hoop schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:35:
[...]

Ik hoop het ook, sowieso zou een stabielere performance dan Survivor alleen al een hele hoop schelen.
Ik stoor mij totaal niet aan de fps van Survivor. :) Zal vast stukken beter zijn dan release. Performance icm VRR, en heb niets te klagen terwijl lage of instabiele fps mij zeker kan storen. De 30fps mode raak ik niet eens aan.

Outlaws zou sowieso op PC komen voor mij dus dat komt helemaal goed. Als het goed is. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2024 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:03:
[...]

Ik stoor mij totaal niet aan de fps van Survivor. :) Zal vast stukken beter zijn dan release. Performance icm VRR, en heb niets te klagen terwijl lage of instabiele fps mij zeker kan storen. De 30fps mode raak ik niet eens aan.

Outlaws zou sowieso op PC komen voor mij dus dat komt helemaal goed. Als het goed is. ;)
Oh dan is het al flink geupdated denk ik, want bij mij had ik bij heel veel actie momenten en het rondlopen in de open wereld grote fps drops. Die zelfs onder de 25 fps kwamen, er was genoeg mis met het spel de eerste twee maand. Maar als ik jou zo hoor is er gelukkig al flink wat aangedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:29:
[...]

Oh dan is het al flink geupdated denk ik, want bij mij had ik bij heel veel actie momenten en het rondlopen in de open wereld grote fps drops. Die zelfs onder de 25 fps kwamen, er was genoeg mis met het spel de eerste twee maand. Maar als ik jou zo hoor is er gelukkig al flink wat aangedaan :)
Dikke aanrader voor iedereen die de aankoop heeft uitgesteld. Volgens mij is ie weer in de aanbieding dus sla je slag. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hifigamefreak schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:38:
[...]

Bedankt voor het melden maar het lukt mij niet om door het selecteren van de betaalmethode te komen.
Hier exact hetzelfde, Paypal als betaalmethode gebruikt maar hij springt iedere keer weer terug naar hoofdscherm van YouTube :?

Edit: Gelukt! Klik niet op de bovenste grote button maar op de kleine links (even naar beneden scrollen, lidmaatschap kun je eenvoudig beëindigen onder je account en je houdt je 3 maanden toegang tot een advertentie-vrije YouTube :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:19
Star Wars Jedi Survivor is volgens bijna een jaar uit, dus die zal wel binnenkort in EA Play/GPU komen. Dan ga ik hem testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
M’n Series X sinds maanden weer eens aangezet. Benieuwd naar de hoeveelheid updates. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sipio schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:58:
[...]

Is vaker zo idd, ik was voor DD2 ook huiverig vanwege de fps etc.

Maar wat een vette game vind ik het, dikke gevechten, de verschillende vocations, het hele sociale aspect met de pawns (gifts etc)

Het had zeker beter en uitgebreider kunnen zijn maar ik heb er al wat mooie uurtjes inzitten.
Ja, echt ontzettend tof hè ?
Zojuist weer een nieuw “zwaardje” bemachtigd, spel voelt aan als Elden Ring in het kwadraat _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYc0DPPi1R6XsqAWOWvU1Q9H3M0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FfNhOBbPhWlVzaQv0P2l5Nzk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo net maar eens door de april sale gescrolled. Zitten weer paar mooie aanbiedingen bij.
Dit zijn mijn koopjes geweest:

Mafia Definitive edition voor 9,99
Disco Elysium voor 13,99

Nu nog eens kijken wanneer ik wat ga spelen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:22:
Zo net maar eens door de april sale gescrolled. Zitten weer paar mooie aanbiedingen bij.

Disco Elysium voor 13,99

Mocht je hem nog niet gespeeld hebben, Live Lock voor €1,49 is echt een aanrader.

En voor de overige forum leden, Afterimage is echt a-lot-of-bang-for-da-buck !

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 06-04-2024 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06:54
uchiha tijntje schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:22:

Disco Elysium voor 13,99

Disco Elysium is een erg tof spel. Ik zou een eerste playthrough zonder guide doen. Ik moet hem nog eens afmaken of beter, nog een keer doorspelen met wat meer aandacht voor bepaalde quests.

De nieuwe Valiant Hearts is een stuk minder goed dan de eerste tot nu toe. Lijkt vooral een stapel minigames. De eerste blonk uit door het verhaal, deze blinkt uit door nostalgie voor minigames.com op te roepen. Morgen maar eens een zoon voor deel 1 neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 7 april 2024 @ 00:03:
[...]

Disco Elysium is een erg tof spel. Ik zou een eerste playthrough zonder guide doen. Ik moet hem nog eens afmaken of beter, nog een keer doorspelen met wat meer aandacht voor bepaalde quests.

De nieuwe Valiant Hearts is een stuk minder goed dan de eerste tot nu toe. Lijkt vooral een stapel minigames. De eerste blonk uit door het verhaal, deze blinkt uit door nostalgie voor minigames.com op te roepen. Morgen maar eens een zoon voor deel 1 neerzetten.
Ik vroeg me na het spelen van de nieuwe Valiant Hearts af of ik wellicht het eerste deel niet te veel had “geromantiseerd” qua nostalgie. Want in mijn herinnering vond ik deel 1 echt heel goed, maar als ik dat concreet probeerde te maken zou ik niet precies goed weten wat die zoveel anders deed dan deel 2.

En Disco Elysium wil ik idd een blinde 1e playthrough doorlopen. Net zoals met BG3. Begreep wel dat van de 40 achievements er 39 missable zijn :P Als het spel leuk genoeg is dan kan er wel meer playthroughs komen.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-04-2024 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Disco Elysium is geweldig. Echt een game die je vaker kan doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 11:33

Roshnak

PSN: Roshgill

Goedemorgen, ik heb sinds een paar maanden een series x, maar ik mis een goede Japanse rpg op deze console. Ik heb Tales of Arise geprobeerd, maar deze game heeft het net niet voor mij.

Ik ga vandaag Persona 3 Reload proberen, maar zijn er nog games die ik over het hoofd zie?

PS: ik vind yakuza niet leuk, vaak genoeg geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@justifire Mooi screenshot, genieten de game en ook behoorlijk sfeervol op momenten, ik maak nooit zoveel screenshots maar van mij mogen ze nog iets aan de foto modus patchen, sowieso gewoon free cam.

Ben nu ook terug naar de Warrior vocation, vond het in het begin wat te traag spelen maar die damage is zo lekker als je raakt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zondag 7 april 2024 @ 07:11:
Disco Elysium is geweldig. Echt een game die je vaker kan doorspelen.
Bij mij klikte de game juist helemaal niet... Ik vond de game ontzettend deprimerend en had het gevoel dat de game gemaakt was voor(/door?) nihilistische 20 jaar oude filosofie studenten met een ontzettend cynische blik op de mensheid.
Maar ben daardoor ook niet heel ver gekomen moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enorm zwartgallig maar bij vlagen ook echt hilarisch. Voor mij 1 van de best geschreven games ooit.

Maar ik snap je wel. Met name het begin is even doorbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:18

On_E

Housemusic

Roshnak schreef op zondag 7 april 2024 @ 07:17:
Goedemorgen, ik heb sinds een paar maanden een series x, maar ik mis een goede Japanse rpg op deze console. Ik heb Tales of Arise geprobeerd, maar deze game heeft het net niet voor mij.

Ik ga vandaag Persona 3 Reload proberen, maar zijn er nog games die ik over het hoofd zie?

Sea of Stars
En over een paar weken Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nier Automata al gespeeld?

Persona 4 Remake. Betere game dan Persona 3 imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:22

Dragon Quest 11
Sea of Stars
Ni No Kuni
Octopath Traveler
Nier Automata
Chained Echoes

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GhostwireTokyo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 08:16
https://www.windowscentra...and-forward-compatibility

Ben benieuwd, switch naar nvidia in toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet echt een rpg (of goeie game imo :P ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:57:
[...]

Dat is niet echt een rpg (of goeie game imo :P ).
Maar wat is het dan ?
Je hebt een skill tree, outfits, open world, npc’s en zelfs exploring ala AC.
Heb er zelf wel plezier aan beleefd, vooral de schoolmissie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Action adventure. Maar je hebt gelijk, met een mix van rpg elementen.

Sowieso hebben echt veel games rpg elementen tegenwoordig.
Pagina: 1 ... 20 ... 105 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties