Al diverse jaren ga ik na een Xbox showcase in op hetgeen getoond is, dit jaar kan niet achterblijven vind ik.

Ik zal met name de voor mij interessante of opvallende games eruit pikken.
Gears E-day. Het is lang geleden dat ik zo enthousiast ben geworden over een game. Zoals hier wel eerder aangegeven heeft Gears gewoon een speciaal plekje in mijn "game hart". Gears 1 kwam uit in 2006. Ik was student en het was mijn 1e MP op een console waar ik helemaal verknocht aan raakte. Ik had Halo wel wat gespeeld, maar dat was voornamelijk solo. In Gears 1 kwam ik vrij snel een paar Nederlandse spelers tegen, wat uiteindelijk resulteerde in een groepje van 4 die elke dag wel online te vinden waren. We waren, al zeg ik het zelf, echt goed en op elkaar ingespeeld. Dat was echt tof. De weg naar 10.000 kills en de daarbij horende superduperawesome gamerpicture haalden we ook nog voordat de game respawns kende.

De verdere Gears delen waren soms wat hit and miss. De MP van deel 2 vond ik verschrikkelijk. Dit omdat de game echt behoorlijk anders speelde dan ik gewend was van de honderden en honderden uren die ik in deel 1 had gespendeerd. Deel 3 en deel 5 heb ik qua MP ook stuk gespeeld met een aantal GoT'ers. De keuze om terug te gaan naar E-day is denk ik de enige juiste qua sfeer en stijl en verhaal. Voor de MP ben ik erg benieuwd of ik nog een klein beetje mee kan... Ik hoop dat het wallbouncen, wat ik vroeger geweldig vond, ietsjes minder is geworden.... Want anders word ik gigantisch afgemaakt
Fable Ik denk dat het met de humor en de sfeer snor zit. Ook de interactiviteit en de systemen qua relaties lijkt flink uitgediept te zijn. Wel ben ik benieuwd naar de combat. Dat moesten de eerdere delen van Fable het ook niet van hebben, maar is anno 2026 wel wat belangrijker geworden voor hoe de game wordt ervaren. Ze hebben nog 8 maandjes om te polijsten. Ik begreep dat vandaag nog wat meer bekend zou worden qua beelden, maar dat is wellicht vanavond pas.
Halo Evolved. Zoals hierboven aangegeven ben ik geen OG Halo fan. Heb deel 1 wel op de originele xbox gespeeld, maar of ik hem heb uitgespeeld weet ik niet meer. Wel weet ik dat ik bij de Master Chief Collection ben begonnen met deel 1, maar weer snel was gestopt. Ik leg de nadruk meestal niet op de graphics, maar dit kon ik niet meer aan.

Een remake van deel 1, om in coop te spelen, zie ik wel zitten.
Resonance, A plague legacy game Ik begrijp dat het een prequel is op de eerdere games. Van mij had het niet perse gehoeven, want het verhaal was afgerond. Wat eigenlijk in deel 1, in de 1e vijf minuten afgerond had kunnen worden door dat jochie gewoon op te offeren, maar oke

. Ik zal hem denk ik wel gaan proberen via GP.
State of decay 3, De game is al geruime tijd in alpha voor een select clubje gamers. De video's die van playtesters hoor zijn enthousiast. De game komt pas ergens uit in 2027, dus er wordt nog volop aan gewerkt, maar als ze de combat ten opzichte van deel 2 wat kunnen verfijnen en iets meer vrijheid in kunnen bouwen voor base building, etc. dan word ik wel enthousiast. De Perma death was continue een vorm van spanning die aanwezig was. Dat zal in deel 3 niet anders zijn verwacht ik. Ik begreep dat er wat beta momenten komen, maar ik ben zelf niet altijd fan van het spelen van early acces of beta's, met uitzondering van Grounded

. Dus denk niet dat ik me daarvoor ga aanmelden. Wel houd ik het nieuws over deze game wel in de gaten.
Metro 2039. Metro 2039 is denk ik een beetje wat ik had gehoopt dat Stalker zou zijn. Toch wat meer lineair, met wat meer speciale setpieces. Heb Metro 2033, Last Light en Exodus met veel plezier en met veel angst gespeeld.

De sfeer is top, de gameplay mechanics zijn top met op de moeilijkste niveaus echt een toffe uitdaging. Het verhaal is top, de accenten zijn soms over the top. Ik kijk erg uit naar 2039 en kan iedereen aanraden om voor een paar euro de Metro bundel te kopen. Ook al speel je het misschien niet. Deze developer verdient het dubbel en dwars wat mij betreft.
Bad magpie. Ik ga iin mijn voorspelling voor de show aan dat ik ook hoopte dat er ruimte zou zijn voor wat kleinere games. Bad Magpie is er daar 1 van. Het lijkt een beetje op Untitled Goose Game, met een toffe artstyle. Laat maar komen.
Senua. Ik had in mijn pre-show post aangeven dat ik hoopte op een klein beetje inzicht in het volgende Ninja Studios project. Die is er dus gekomen, maar ik had Senua niet verwacht.

Ik begrijp uit de toelichting dat het een wat meer open en actie georiënteerde game gaat worden. Ik denk dat dit voornamelijk voortvloeit uit de opmerkingen over de beperkte interactiviteit / walking simulator van de eerdere delen. Zelf had ik daar niet zoveel moeite mee. Ben benieuwd hoever ze dat willen doortrekken. Ik hoop dat ze niet al te veel gaan afwijken van wat Hellblade Hellblade maakt.
Crazy taxi. Steeds meer hoor je de wens om qua games terug te keren naar de periode van weleer. Nou... Hier heb je er 1

. Ik zag al wel meteen een debiele discussie over het gebruik van AI bij het maken van de game. Benieuwd of deze game een kans van slagen gaat krijgen anno 2026. Gameplay uit 2000, zinloze discussies uit 2026.
Magicians the devils deal. Ik zag niet echt veel gameplay volgens mij. Maar het deed mij een beetje op een of andere vage manier denken aan Immortals of Aveum. Misschien door het gebruik van magic ofzo. Het zag er allemaal wel gelikt uit, net zoals de eerste trailers van Immortals, maar ben benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat er uit ziet.
Vivarium. Wat ik over het spel weet is dat het een soort van cosy sim life adventure is (whats in a name..) maar de artstyle is al genoeg om mijn interesse te wekken. Ik ben daar wel gevoelig voor

Nu maar hopen dat er een interessante gameplay loop in zit.
Spyro. Spyro was samen met Crash voor mij de grote 3d platform IP's op de PSX. De Reignited versie van een paar jaar geleden heb ik ook met veel plezier gespeeld. Ben blij dat Toys for Bob de mogelijkheid heeft gekregen na de acquisitie van Activision door MS om te doen waar ze goed in zijn. Kijk er naar uit.
Clockwork Revolution. Ik heb eigenlijk erg weinig games gespeeld van inXile Entertainment als ik het zo zie, maar Wasteland 3 had mij zeer verrast. Speel met enige regelmaat nog de soundtrack van de game. Toffe verhaalmomenten met erg veel humor. Dat zie ik nu ook terug in de trailers. Als ze de gameplay voor elkaar krijgen, want het is de 1e poging tot een first person action game, dan wordt dit een hele speciale game verwacht ik.
En dan zijn er nog een paar DLC's en games aangekondigd waar ik niet zoveel mee heb of me niet meer kan herinneren.
Voor de show had ik een lijstje met wat ik had
gehoopt. Daar is veel van uitgekomen. Enige jammere vind ik het ontbreken van een nieuwe controller. Ik hoop dat dat niet al te lang op zich laat wachten. Anders hoor ik graag van @
justifire, hoe zijn nieuwe controller gaat bevallen in augustus

.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.