Gisteravond niet kunnen kijken, zojuist show even teruggekeken (deep dive Gears nog niet gezien), en ik ben toch wel een heel stuk positiever dan de meesten hier
Genoeg leuke games gezien, en ik denk dat als je kijkt naar Xbox als merk, dat ze er een stuk beter voor staan dan dat sommigen willen doen geloven. Xbox is meer dan alleen een console, dat kun je leuk vinden of niet, maar dat is wel hoe de zaken er voor staan. Wmb, als je als gamestudio al deze games kunt laten zien, die komende anderhalf jaar moeten gaan uitkomen (en waarschijnlijk hebben ze echt nog wel meer achter de hand), dan doe je het imho niet slecht.
Was alles wat ik gezien heb briljant? Zeker niet, ik deel het sentiment dat het allemaal wel erg donker/grauw is, en de laatste jaren ook wel erg veel oosterse invloeden. Dat is echter niet specifiek voor deze show, maar een algehele trend.
Hulleman schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:50:
[...]
Dit was ook direct mijn reactie. De gameplay van Gears was 20 jaar geleden prima, maar dat kan wat mij betreft nu echt niet meer. Tot deel 4 was de gameplay letterlijk het volgende: 2 gangen door, grote open ruimte, leegknallen, op zoek naar een hendel of lift (of iets van een simplistisch puzzeltje) soms een (mini) boss en dat voor 20 uur. Deel 5 deed het iets beter met exploration, maar ook dat voelde wel erg leeg/fillercontent aan.
Grappig hoe smaken verschillen, ik vond juist de 'open wereld' van Gears 5 met afstand het minst leuke van de game. Gears is voor mij synoniem met wat jij schetst, kleine ruimtes, gangetjes, en om nagenoeg elke hoek wel
iets van actie. Ik hoop dan ook dat E-Day weer terug gaat naar die setting. Ik heb in de eerste trailer (again, deepdive nog niet gezien) genoeg kleine veranderingen gezien om me erg enthousiast te maken.
Het gaat mij juist om de vernieuwde gameplay van Gears, maar daar hebben ze niks van laten zien. Ik hou mijn hart vast.
Niet doen, ik zou niet verwachten dat ze op magische wijze ineens nog veel gaan veranderen. Maar kennelijk is Gears dan niks (meer) voor jou, dat is ook prima toch? Lekker je gametijd steken in iets wat wel bevalt, we kunnen niet allemaal alles leuk vinden
[
Voor 17% gewijzigd door
BM op 08-06-2026 09:05
]