• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:45

BM

Admin Softe Goederen
We gaan GTA echt niet uit de weg qua release window hoor, heus niet :+

Ben benieuwd, Japan heeft de potentie om een heel erg gave omgeving op te leveren. Maar ik herken de opmerkingen hiervoor ook wel. FH5 was wel heel erg.... veel, heel snel in de game. Ik heb zelf ook liever een iets geleidelijkere introductie van alles. Maar ik vrees dat dat niet minder geworden zal zijn, games komen zelden terug op zo'n trend helaas hoe.

Hoe dan ook, FH5 was ondanks dat nog steeds een topgame, dus ben heel erg benieuwd. Ook wat ze uit de nieuwe engine weten te halen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:23
Ik zie op dit plaatje alweer meerdere carpacks staan. Bah! Wordt weer veel bijbetalen als je alle auto’s wilt verzamelen.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
PdeBie schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 07:40:
[...]

Ik zie op dit plaatje alweer meerdere carpacks staan. Bah! Wordt weer veel bijbetalen als je alle auto’s wilt verzamelen.
De tijd dat je tegenwoordig een volledige game koopt zijn helaas voorbij..

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:54
Ik heb uren plezier aan FH2 tm 5 gehad en nog nooit een car pack gekocht. Zal ik ook nooit doen terwijl ik best wel een completionist ben.

DLC ga je niet onderuit komen (nou ja ik koop alleen gameplay packs En dan ook alleen als ze goed zijn), zeker niet nu MS volledig op gamepass inzet. Als de meesten het spel via abbos spelen kunnen ze om meer te verdienen alleen de abbokosten verhogen (check!),meer abbos slijten (misschien handig om dan ook consoles te verkopen maar soit) en lekker veel dlc uitbrengen.

[ Voor 8% gewijzigd door Exactor it op 15-01-2026 09:30 ]

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:10

ilm

Star Wars Outlaws is nu beschikbaar op gamepass. Ik heb wel zin in wat star wars. Iemand die deze al heeft gespeeld. Reviews zijn wat een mix. Als ik me kan focussen op het verhaal en andere zaken wat kan negeren denk ik dat het nog leuk kan zijn. Blijkbaar is de 2de helft van het verhaal wel de moeite.
ilm schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:27:
Star Wars Outlaws is nu beschikbaar op gamepass. Ik heb wel zin in wat star wars. Iemand die deze al heeft gespeeld. Reviews zijn wat een mix. Als ik me kan focussen op het verhaal en andere zaken wat kan negeren denk ik dat het nog leuk kan zijn. Blijkbaar is de 2de helft van het verhaal wel de moeite.
Schijnt enorm op stealth gameplay te leunen.
Deze sla ik even over.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Exactor it
Ik ben net begonnen. Tot nu toe minder vaak doodgegaan dan in NG+3 van Rogue Legacy 2! :)

Ik had hem vorige week bijna gekocht. Dit is voor het erst dat ik iets niet koop en dat hij daarna op gamepass komt. :o

Edit: na een half uurtje spelen: een stuk minder verzorgd qua besturing en star wars gevoel dan de vorige twee action adventure spellen. Misschien omdat het een open wereld spel is (dat geeft developers meestal een vrijbrief om dingen niet af te werken). Tijdens het parkouren moet je echt heel vaak op a klikken bijvoorbeeld. Verder is alles kinderlijk eenvoudig. Je kunt in volledige stealth iemand neerhoeken. Ook als je recht voor hem staat. En toch is het wel vermakelijk om te spelen tot nu toe. Zal deze nog wel opstarten dit weekend.

[ Voor 97% gewijzigd door Exactor it op 15-01-2026 20:48 ]

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Poosje terug nog gekocht in aanbieding maar ik kan die fuzzy Graphics op performance mode niet accepteren helaas.

*niet accepteren, ik bedoel eigenlijk dat ik het persoonlijk te ondermaats vind om van de game te genieten.

[ Voor 9% gewijzigd door Sipio op 15-01-2026 22:22 ]

justifire schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:54:
[...]

Deze sla ik even over.
Klopt, maar is echt wel tof spel!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04 22:12
justifire schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:54:
[...]

Deze sla ik even over.
Dat was aan het begin wel zo. Daarna hebben ze een update gedaan voor meer vrijheid en minder stricte objectives zodat run-and-gun gewoon mogelijk blijft.

Bij launch was het wel meer stealthy al was dat verder ook niet heel lastig als je niet de hoogste moeilijkheidsgraden koos.

Verder is het echt een leuk spel. Veel mooie locaties, leuke upgrades en verhaal zit prima in elkaar imo. De open wereld is verder wel oké. Hij is iets speelser dan Jedi Knight, zeg maar. Grafisch zijn ze aan elkaar gewaagd.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Exactor it
Quick resume werkt in ieder geval voor geen meter.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 21:17

On_E

Housemusic

Prima game, zeker als je van Star Wars houdt. Afwisseling genoeg ook, in het begin zitten wel wat stealth missies maar die zijn niet meer zo vervelend als toen de game net uit was. Je kunt de game ook even op Easy zetten als je er toch niet doorheen komt.

Wel heel erg ‘safe’, dus verwacht geen innovaties verder qua gameplay.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05:39
Ik ben na een paar uur High on Life toch gevallen voor Cyberpunk 2077.

My, oh my.... :9B oOo _/-\o_
Ik ben weer even in deze rustige periode teruggevallen naar mijn oude verslaving. Grounded 2 :). De nieuwe update komt 27 januari uit, dus nu even zorgen dat ik alle resources weer een beetje op orde heb.

Wel baal ik een beetje van mijn huidige locatie van mijn basis… :P ik vermoed dat ik wel even moet verhuizen anders ben ik bang dat die de nieuwe update niet gaat overleven. Altijd een risico in early acces games :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
https://news.xbox.com/en-...mes-for-january-19-to-23/

Toch ergens wel triest om te zien hoe ongelovelijk veel meuk er uit komt voor de Xbox, je ziet het vaak in de latere jaren van een generatie maar zo zie je door de bomen het bos bijna niet meer.
Homeland schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 18:01:

Toch ergens wel triest om te zien hoe ongelovelijk veel meuk er uit komt voor de Xbox, je ziet het vaak in de latere jaren van een generatie maar zo zie je door de bomen het bos bijna niet meer.
Gewoon een keer in de week een lijstje doorkijken om te zien of er wat voor je tussen zit :) De games die de moeite waard zijn komen verder altijd vanzelf bovendrijven, bijvoorbeeld hier in dit topic of anders wel via andere kanalen.

Maar er komt inderdaad op elke store veel rommel uit. Sony heeft recent nog 1.000 games uit de store gehaald van een developer. https://www.eurogamer.net...l-from-a-single-developer

Een voorbeeld van rommel die volgende week uitkomt… :P

[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-01-2026 18:15 ]

• Exactor it

Is echt niet te doen. Ik lees dit soort artikelen allang niet meer. Ook niet van trueachievements.com omdat zij ook niet een rotzooifilter toepassen. Ik las wel dat Playstation alle shovelware van één uitgever in één keer van hun store heeft gemikt. Dat is een goede zet maar nog beter zou zijn als MS en PS hardere eisen stelden voor toelating.

Vroeger keek ik wel eens in de xbox store op console naar de new releases. Ook dat doe ik nooit meer. Veel te veel random zooi.

[ Voor 7% gewijzigd door Exactor it op 16-01-2026 18:10 ]

2XKO kan nog wel eens interessant zijn, zij het voor een specifieke doelgroep, maar dat is met elk genre zo’n beetje wel het geval.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Exactor it
En na mijn gezeur over de store heb ik net de aanbiedingen doorgebladerd en Grip (heb ik denk ik via GP gespeeld en nooit afgemaakt ondanks dat het erg leuk was) en WRC10 (want ik heb te lang geen rallyspel gespeeld en WRC reeks is top).

Moet nu ff jongleren tussen Stars Outlaws, Rogue Legacy 2 en die twee racespellen.

Qua goede spellen in de publisher spotlight sale. Ik zag Tin Hearts (sfeervolle puzzelgame), The Falconeer ( leuk vogelspel van een solo indy NLer) en Blacksad (detective puzzel adventure spel waar ik een uur in hen zitten maar wel gaaf is)

[ Voor 27% gewijzigd door Exactor it op 16-01-2026 21:08 ]

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-04 17:53
Net Split Fiction aangeschaft. Lekker samen met een vriend online co-op spelen. Hij hoeft alleen de Split Fiction friend pass pack te downloaden. Je hoeft maar een keer het spel te kopen en je kan het dan met zijn tweeën spelen.

Verder deze week eindelijk aan Crysis begonnen. Dat is een X360 spel uit 2011, maar was er nooit aan toe gekomen. Ik moet zeggen dat ik mij kostelijk vermaakt tot nu toe. Hopelijk binnenkort deel 2 en deel 3 spelen en dan einderlijk door met de Gears of War series.

Verder ook deze week de Xbox Controller REVOLUTION X Unlimited gekocht. Na zoveel jaren geen tijd, vanwege drie jonge kinderen heb ik er weer zin in.

Ja, ik weet het.. Ik loop behoorlijk achter.

[ Voor 12% gewijzigd door Emos op 16-01-2026 21:37 ]

Emos

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:43
We willen eventueel externe schijf voor extra geheugen aanschaffen. Nog tips welke wel/niet mee te nemen in mogelijke keuze?

• ilm

ilm

Er komt zoveel uit dat het niet meer bij te houden is. Er werd gezegd dat het een stille week was, even gekeken en alsnog kwamen er 25 games uit.

Overlaatst volgende video gezien voor roguelikes. Heel goed overzicht en de meeste zijn wel op xbox denk ik.
Exactor it schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 21:06:
En na mijn gezeur over de store heb ik net de aanbiedingen doorgebladerd en Grip (heb ik denk ik via GP gespeeld en nooit afgemaakt ondanks dat het erg leuk was) en WRC10 (want ik heb te lang geen rallyspel gespeeld en WRC reeks is top).

Moet nu ff jongleren tussen Stars Outlaws, Rogue Legacy 2 en die twee racespellen.

Qua goede spellen in de publisher spotlight sale. Ik zag Tin Hearts (sfeervolle puzzelgame), The Falconeer ( leuk vogelspel van een solo indy NLer) en Blacksad (detective puzzel adventure spel waar ik een uur in hen zitten maar wel gaaf is)
Blacksad is een zeer bekende comic. Wss daarmee gerelateerd?
Wikipedia: Blacksad

• Exactor it
ilm schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:28:
Er komt zoveel uit dat het niet meer bij te houden is. Er werd gezegd dat het een stille week was, even gekeken en alsnog kwamen er 25 games uit.

Overlaatst volgende video gezien voor roguelikes. Heel goed overzicht en de meeste zijn wel op xbox denk ik.
[YouTube: Ranking the BEST Roguelikes EVER | A Decade of Masterpieces]

[...]

Blacksad is een zeer bekende comic. Wss daarmee gerelateerd?
Wikipedia: Blacksad
Yes! Ik moest het spelen van een vriend van me die nogal into comics is. Ik ken alleen Batman, Superman en dat soort dingen qua comics. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exactor it op 16-01-2026 22:39 ]

Exactor it schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 21:06:

Sorry maar ik wil hier toch even wat nuance in aanbrengen.
The Falconeer, heb ik destijds gekocht met de release van de Xbox Series X, als een van de eerste spelen want: NEXT GEN!
Bleek achteraf een alpha build van prutser Tomas Sala te zijn, wat een bugfest.
En dan statements maken als : “Ik ben een succesvolle developer die makkelijk in een Ferrari kan rijden maar uit principe rijdt ik nog in mijn oude Jeep Wrangler uit 2005” yeah right :r , ontwijken dit spel!!

En als je nou echt een leuke rally game wil spelen ala Sega Rally, zou ik aanraden om eens te kijken naar Rally Arcade Classics.

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 16-01-2026 23:05 ]

Emos schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 21:36:
Net Split Fiction aangeschaft. Lekker samen met een vriend online co-op spelen. Hij hoeft alleen de Split Fiction friend pass pack te downloaden. Je hoeft maar een keer het spel te kopen en je kan het dan met zijn tweeën spelen.

Verder deze week eindelijk aan Crysis begonnen. Dat is een X360 spel uit 2011, maar was er nooit aan toe gekomen. Ik moet zeggen dat ik mij kostelijk vermaakt tot nu toe. Hopelijk binnenkort deel 2 en deel 3 spelen en dan einderlijk door met de Gears of War series.

Verder ook deze week de Xbox Controller REVOLUTION X Unlimited gekocht. Na zoveel jaren geen tijd, vanwege drie jonge kinderen heb ik er weer zin in.

Ja, ik weet het.. Ik loop behoorlijk achter.
Hoe bevalt die controller ?
Komt regelmatig voorbij op amazon voor €125,- maar heeft volgens mij geen TMR sticks ?

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-04 17:53
@justifire fire: De controller moet nog binnenkomen. Voor dat geld wat jij zegt, zou ik hem direct kopen. Ik heb iets meer voor betaald bij Galaxus.

Emos

Emos schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 23:04:
@justifire fire: De controller moet nog binnenkomen. Voor dat geld wat jij zegt, zou ik hem direct kopen. Ik heb iets meer voor betaald bij Galaxus.
De prijs vind ik niet zo interessant.
Hoor wel graag hoe jouw ervaring er mee is zodra je er een poos mee gespeeld hebt.
De ervaringen lopen nl nogal uiteen.
Grootste minpunt is volgens mij de accuduur en hall effect vs tmr.

• Exactor it
justifire schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:55:
[...]

Sorry maar ik wil hier toch even wat nuance in aanbrengen.
The Falconeer, heb ik destijds gekocht met de release van de Xbox Series X, als een van de eerste spelen want: NEXT GEN!
Bleek achteraf een alpha build van prutser Tomas Sala te zijn, wat een bugfest.
En dan statements maken als : “Ik ben een succesvolle developer die makkelijk in een Ferrari kan rijden maar uit principe rijdt ik nog in mijn oude Jeep Wrangler uit 2005” yeah right :r , ontwijken dit spel!!

En als je nou echt een leuke rally game wil spelen ala Sega Rally, zou ik aanraden om eens te kijken naar Rally Arcade Classics.
Ik zal eens wat nuance aanbrengen dan, the falconeer speelt prima joh.

En ik hoef geen rare oudewetse arcade rally, ik wil don't cut, camber inside en 100 flat followed by left 3 over stream into jump maybe.
Exactor it schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 23:33:
[...]

Ik zal eens wat nuance aanbrengen dan, the falconeer speelt prima joh.

En ik hoef geen rare oudewetse arcade rally, ik wil don't cut, camber inside en 100 flat followed by left 3 over stream into jump maybe.
Ga toch weg, moet dan daadwerkelijk àlles voorgekauwd worden ?

En The Falconeer speelt prima ? Zelfs de minimap draait niet mee :') _O-

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 17-01-2026 00:25 ]

• Exactor it
justifire schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 00:22:
[...]

Ga toch weg, moet dan daadwerkelijk àlles voorgekauwd worden ?
:+
Ik red het gewoon niet om binnen een tijdslimiet bij de volgende checkpoint te komen. :o
Exactor it schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 00:25:
[...]

Ik red het gewoon niet om binnen een tijdslimiet bij de volgende checkpoint te komen. :o
Kijk, nu komt de aap uit de mouw :P
In de tijd dat de schepen nog van hout waren en de mannen van staal, reden we in een Toyota Celica of een Lancia Stratos. Punt.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:40
[...]

Ik ben lichtelijk verslaafd aan Super Woden : Rally Edge op de Steamdeck. Voorlopig alleen op de PC, maar kijkend naar de andere Woden (GP) games zal die ook wel binnenkort op de consoles beschikbaar komen. Nog vrij pittig ook in latere levels.
Ik heb bij Test Drive Unlimited Solar Crown een refund aangevraagd, wacht nog op goedkeuring van Microsoft. Maar dit spel is echt onder de maat, ook voor €18 (Gold Editie).

Grafisch presteert lijkt het spel wel ouder dan Need For Speed Underground 2, als je in de auto achter het stuur zit kloppen de spiegels totaal niet. Iets wat normaal niet erg is, maar ze worden gewoon totaal random geupdated naar beelden die niet eens in de buurt komen van wat er echt gebeurd achter je. Geen schade modellen in het spel, de auto's lijken eerder botsauto's.

De AI is onzettend slecht, zelfs met alle hulpmiddelen uit en de moeilijkheidsgraad op Expert. Ik won elke race met 5 min voorsprong en snapte er vrij weinig van waarom, dus ik ben gaan kijken wat de AI doet in een race door bij hun te blijven. We blijkt? Ze trappen ontzettend veel op de rem op rechte stukken of bij maar een kleine bocht die je volgas door kan, dit zorgt dus al heel snel voor een groot verschil in tijd.

Dan is er nog het feit dat er constant pop-in is tijdens het rondrijden, zo worden letters op verkeersborden borden de snelweg echt pas ingeladen wanneer je er een paar meter vanaf bent. Maar ook andere objecten laden ontzettend laat pas in..

Live Service; In mijn mening is dit iets wat gelijk verboden moet worden, want ook Test Drive Unlimited Solar Crown maakt hier gebruik van. Ik had laatst een update voor het spel en kon vervolgens een hele dag niet mijn campaign verder spelen!

Het lijkt en voelt de laatste tijd alsof we achteruit gaan met spellen..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Als je fan bent van simulator games, Tavern Manager Simulator

How bad is it on a scale from one to Spurs

Beakzz schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:39:
[...]

Ik ben lichtelijk verslaafd aan Super Woden : Rally Edge op de Steamdeck. Voorlopig alleen op de PC, maar kijkend naar de andere Woden (GP) games zal die ook wel binnenkort op de consoles beschikbaar komen. Nog vrij pittig ook in latere levels.

[YouTube: Super Woden: Rally Edge - Official Release Date Trailer]
Hier heb ik dan weer niets mee.
Zelfde als Art of Rally.
Ik wil de camera voor op de bumper hebben :7

• BM

BM

Admin Softe Goederen
[...]

Deze vandaag geprobeerd. Speelt erg fijn weg, maar is zeker niet heel makkelijk om alles op gold te krijgen. Ga ik me nog wel ff mee vermaken

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:17
Beakzz schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:39:
[...]

[YouTube: Super Woden: Rally Edge - Official Release Date Trailer]
Misschien is Formula Legends ook iets voor je.

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:17
G_Dragon schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:23:
Ik heb bij Test Drive Unlimited Solar Crown een refund aangevraagd, wacht nog op goedkeuring van Microsoft. Maar dit spel is echt onder de maat, ook voor €18 (Gold Editie).

Grafisch presteert lijkt het spel wel ouder dan Need For Speed Underground 2, als je in de auto achter het stuur zit kloppen de spiegels totaal niet. Iets wat normaal niet erg is, maar ze worden gewoon totaal random geupdated naar beelden die niet eens in de buurt komen van wat er echt gebeurd achter je. Geen schade modellen in het spel, de auto's lijken eerder botsauto's.

De AI is onzettend slecht, zelfs met alle hulpmiddelen uit en de moeilijkheidsgraad op Expert. Ik won elke race met 5 min voorsprong en snapte er vrij weinig van waarom, dus ik ben gaan kijken wat de AI doet in een race door bij hun te blijven. We blijkt? Ze trappen ontzettend veel op de rem op rechte stukken of bij maar een kleine bocht die je volgas door kan, dit zorgt dus al heel snel voor een groot verschil in tijd.

Dan is er nog het feit dat er constant pop-in is tijdens het rondrijden, zo worden letters op verkeersborden borden de snelweg echt pas ingeladen wanneer je er een paar meter vanaf bent. Maar ook andere objecten laden ontzettend laat pas in..

Live Service; In mijn mening is dit iets wat gelijk verboden moet worden, want ook Test Drive Unlimited Solar Crown maakt hier gebruik van. Ik had laatst een update voor het spel en kon vervolgens een hele dag niet mijn campaign verder spelen!

Het lijkt en voelt de laatste tijd alsof we achteruit gaan met spellen..
Deze ging ik normaal aanschaffen omdat de prijs laag was.
Als ik dit lees, snap ik waarom dat de prijs zo laag is, laat maar zitten dan.
BM schreef op zondag 18 januari 2026 @ 20:28:
[...]

Deze vandaag geprobeerd. Speelt erg fijn weg, maar is zeker niet heel makkelijk om alles op gold te krijgen. Ga ik me nog wel ff mee vermaken
Je moet echt heel hard de bocht in en dan op het juiste moment remmen zodat je als het ware de bocht door slide terwijl je snelheid behoudt.
Verbazingwekkend hoeveel tijd je er iedere poging nog af kan schaven, terwijl je tijdens het eerste rondje denkt “Onmogelijk!!”

Konden ze niet besluiten of ze nou een manager of simulator game wilden maken... Of simuleren ze een manager? :+

Gamertag: FinrazielNL

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:54
Finraziel schreef op maandag 19 januari 2026 @ 07:12:
[...]

Konden ze niet besluiten of ze nou een manager of simulator game wilden maken... Of simuleren ze een manager? :+
Het is een simulatie van management inderdaad.
Uitstel heeft wel wat geholpen denk ik qua stijl en sfeer en het ontlopen van Arc raiders. Maar vraag me af of dit een succes gaat worden.

En een review van MIO, morgen in GPU:

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-01-2026 19:50 ]

• Beakzz
justifire schreef op zondag 18 januari 2026 @ 18:24:
[...]

Hier heb ik dan weer niets mee.
Zelfde als Art of Rally.
Ik wil de camera voor op de bumper hebben :7
Ja kan ik ook begrijpen. Ik ben opgegroeid met topdown racers en zit al de helft van mijn gametijd in cockpit view op de simrig dus dan is het een leuke afwisseling ;)
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

• Beakzz
Oh dat is weer een lekker lijstje voor mij. Zeker 5 games waar ik interesse in heb.
Net een uurtje of 2 MIO, memory in orbit gespeeld en het is wel een toffe metroidvania. Heel toffe artstyle en de gameplay is meer dan prima.

• ilm

ilm

MIO ziet er tof uit, maar persoonlijk even metroidvania moe (ja dat bestaat). In enkele maanden naar kijken.

Nu volop in star wars outlaws. Voorlopig wel enthousiast, sfeertje zit wel heel goed.

Ken niet veel games op de lijst. Death stranding wil ik al een tijd proberen, maar vraag me af of ik niet gewoon met deel 2 zal beginnen. Die zou op alle niveaus een verbetering zijn.

Final fantasy 1 (geinstalleerd) en 2 zou ik eens willen opstarten als het niet te verouderd aanvoelt. Talos principle 2 mss ook tof, nummer 1 nooit gespeeld.

Heb een eigenaardig probleem met men G7 pro. Als ik RT volledig indruk dan werkt de RB knop niet meer (goed). Je moet veel harder drukken en meer weerstand.

[ Voor 12% gewijzigd door ilm op 20-01-2026 21:47 ]

• EdwardK123
Ooooooooohhhhhj wat lekker dit. Wil Space Marine II en Death Stranding heel graag een keer spelen.

Drukke maanden zo 🥰
Vond het origineel wel goed maar vraag me nu wel een beetje af voor welke doelgroep dit soort games nu zijn. Zelf heb ik hier 10 jaar later na het origineel geen behoefte aan en het lijkt me eigenlijk ook alleen maar interessant voor mensen die het origineel ook gespeeld hebben.

EdwardK123 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:53:
[...]

Ooooooooohhhhhj wat lekker dit. Wil Space Marine II en Death Stranding heel graag een keer spelen.

Drukke maanden zo 🥰
Keep on keeping on… FOR THE EMPEROR!!

uchiha tijntje schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 22:16:
[Video: Life is Strange: Reunion - Official Announcement Release Date Trailer]

Vond het origineel wel goed maar vraag me nu wel een beetje af voor welke doelgroep dit soort games nu zijn. Zelf heb ik hier 10 jaar later na het origineel geen behoefte aan en het lijkt me eigenlijk ook alleen maar interessant voor mensen die het origineel ook gespeeld hebben.
Oeh... Ik zit wel in die doelgroep :9
Althans, ik zal hem niet preorderen of zo, eerst eens rustig reviews afwachten... En zelfs dan zal ik hem waarschijnlijk pas later spelen, ben nog steeds patient gamer. Maar als ze er een goede game van maken lijkt het me zeker wel cool.

Gamertag: FinrazielNL

• Exactor it
EdwardK123 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:53:
[...]

Drukke maanden zo 🥰
Space Marine II is awesome! De campaign is een prima opmaat naar het echte spel: Operations. Wat een carnage richt je daar aan. Over de PvP valt niet veel meer te zeggen dan dat je de achievements in een uurtje kan halen en hem daarna voorgoed kunt negeren. :+

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Goeie drop weer deze maand.
Heb heel kort even Resident Evil Village aangeslingerd. Ziet er erg tof uit, en heeft een goeie (creepy) vibe. De reviews zijn ook goed. Het enige jammere is dat er geen FOV slider in zit (wel in de fotomodus gek genoeg).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb ruim een jaar geleden een Series S gekocht met het idee dat ik dan GTA 6 op termijn kan spelen. Echter wordt die natuurlijk aldoor uitgesteld en nu hoor ik verhalen dat deze niet eens op de Series S beschikbaar zou kunnen komen. Iemand een idee of er een kern van waarheid in die geruchten kan zitten? Want als die kans nu al vrij groot is dan verkoop ik die Series S liever nu dan pas als GTA 6 echt uit is en niemand mee reen Series S hoeft te hebben ;)

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Palomar schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:35:
Heb ruim een jaar geleden een Series S gekocht met het idee dat ik dan GTA 6 op termijn kan spelen. Echter wordt die natuurlijk aldoor uitgesteld en nu hoor ik verhalen dat deze niet eens op de Series S beschikbaar zou kunnen komen. Iemand een idee of er een kern van waarheid in die geruchten kan zitten? Want als die kans nu al vrij groot is dan verkoop ik die Series S liever nu dan pas als GTA 6 echt uit is en niemand mee reen Series S hoeft te hebben ;)
Niemand hier kan de toekomst voorspellen, maar het zou een gigantische trendbreuk zijn met wat er tot nu toe gebeurd. Volgens mij is het tot nu toe zo dat het OF op X/S allebei uitkomt, OF helemaal niet. Die logica volgend zou GTA6 dus gewoon naar de XSS moeten komen.

Xbox

Palomar schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:35:
Hier durf ik nog geen uitspraken over te doen, omdat we het gewoon niet weten. Maar wat ik wel weet door kennis maar ook door ervaring uit onze vaste Xbox groep is dat de Xbox Series S logische wijze gewoon veel slechter presteert dan de Xbox Series X. Dus als Grand Theft Auto 6 er al gewoon speelbaar op zou zijn, verwacht ik er persoonlijk geen wonderen van..

Mijn advies is altijd al geweest als mensen twijfelen tussen de Xbox Series S en X, dat de X voor iets meer geld ook veel meer teruggeeft. (Heb zelf beide consoles)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:58
Ik snap niet dat je - op een bepaald moment - de nu traagste console koopt voor een spel dat misschien over 2-3 jaar uitkomt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:03
Ik zou eerder afwachten tot de game uberhaubt uit is, zelfs een Series X is wat de Xbox One was bij release van GTA5. Plus dat het een 'Sony' game gaat worden, time-exclusive, first-release, nu keuze maken voor iets wat ergens gaat komen lijkt me nu niet echt tactische zet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-04 13:17
SinergyX schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:28:
IPlus dat het een 'Sony' game gaat worden, time-exclusive, first-release
Hoe kom je hierbij? Heb je hier een bron voor? Zover ik weet komt-ie tegelijk uit voor PS5 en Xbox

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:57
Waar komen al deze aannames vandaan? Draait niet op Xbox Series S, een Sony time-exlusive... Is dat niet vermoeiend? Ik zie in de laatste trailer Rockstar gewoon zelf aangeven dat het bij release naar de Xbox Series X/S komt namelijk. Daar dan toch gewoon van uitgaan?

Ik zou niet jaren van te voren een console kopen voor GTA 6, dan moeten er in de tussentijd uiteraard ook een handje vol interessante games uitkomen om de console te kunnen rechtvaardigden. Ik ben benieuwd, maar verwacht dat GTA6 prima gaat draaien op een Xbox Series S.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:03
Powder Toastman schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:34:
[...]

Hoe kom je hierbij? Heb je hier een bron voor? Zover ik weet komt-ie tegelijk uit voor PS5 en Xbox
Ik geef voorbeelden van wat er kan komen, er is letterlijk niets zeker van deze game en daarom begin ik met 'ik zou eerder afwachten tot de game uberhaubt uit is'. De next-gen mogelijkheid, daadwerkelijke release, koffiedik kijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-01-2026 18:37 ]

Hier nog even de officiële foto;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kn_34N6zTWwT1cKnLxkqCC6J64g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lGqr9I5EphDkqMWmfleumHBw.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 21-01-2026 19:17 ]

• EdwardK123
Dus voorlopig zijn The Lost Crown en The Rogue Prince of Persia de laaste entries....zonde.

:/

• L23
Hopelijk komt er nog ooit een keer een leuke Rayman game... Geeft niet veel vertrouwen zo.
L23 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:35:
Hopelijk komt er nog ooit een keer een leuke Rayman game... Geeft niet veel vertrouwen zo.
Nee helaas verwacht ik daar ook weinig van. Ik kijk zelf al jaren tevergeefs uit naar een nieuwe Trials.

• EdwardK123
Het schijnt dat de Black Flag remake is uitgesteld, en deze nog wel komt. Maar goed, we moeten het maar afwachten...

• L23
uchiha tijntje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:42:
[...]

Nee helaas verwacht ik daar ook weinig van. Ik kijk zelf al jaren tevergeefs uit naar een nieuwe Trials.
Ook leuk inderdaad. Van die typische Ubisoft games waar we al jaren niks meer van horen, maar Ubisoft zal het wel beter weten...

• Exactor it
L23 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:57:
[...]

Ook leuk inderdaad. Van die typische Ubisoft games waar we al jaren niks meer van horen, maar Ubisoft zal het wel beter weten...
Hopelijk heeft Ubisoft bedacht dat remakes geen geld opleveren en dat nieuwe IPs en spellen dat wel doen. Wellicht wishful thinking bij een uitgever waarvan de meeste spellen reskins zijn van het vorige deel maar ik zie toch liever een nieuwe:
  • Prince of persia
  • Trials
  • Rayman
  • Splinter cell
  • Rainbow 6
  • Ghost Recon
  • Immortals Fenyx Rising
  • Steep
  • The Crew
  • Trackmania
dan een remake van één van die spellen uit die series.
(ff een lijstje om eraan te herinneren wat ze allemaal in de stal hebben nog los van best wat aardige kleinere titels als child of light en de rabbids dingen (farcry en assassins creed niet vergeten maar daar zit denk ik geen melk meer in.))

Nieuw Splinter Cell deel Zou Mijn favoriet zijn al denk ik dat die wens onrealistisch is na al die jaren. Goede tweede is een pvp vervolg van Rainbow Six. Maar dat zal hem vast ook nog niet worden aangezien deel 1 nog geld oplevert en de rest van hun IPs dat niet meer echt doet.

[ Voor 19% gewijzigd door Exactor it op 21-01-2026 22:09 ]

L23 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:35:
Voor zover ik weet is het team achter Rayman allang vertrokken.
Een aantal hiervan hebben zelf een studio opgericht en het spel Unruly Heroes uitgebracht.

Ik heb nu al zin in vanavond:
"Gaat live om 19:00"

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Exactor it schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:05:
[...]

Hopelijk heeft Ubisoft bedacht dat remakes geen geld opleveren en dat nieuwe IPs en spellen dat wel doen. Wellicht wishful thinking bij een uitgever waarvan de meeste spellen reskins zijn van het vorige deel maar ik zie toch liever een nieuwe:
  • Prince of persia
  • Trials
  • Rayman
  • Splinter cell
  • Rainbow 6
  • Ghost Recon
  • Immortals Fenyx Rising
  • Steep
  • The Crew
  • Trackmania
dan een remake van één van die spellen uit die series.
(ff een lijstje om eraan te herinneren wat ze allemaal in de stal hebben nog los van best wat aardige kleinere titels als child of light en de rabbids dingen (farcry en assassins creed niet vergeten maar daar zit denk ik geen melk meer in.))

Nieuw Splinter Cell deel Zou Mijn favoriet zijn al denk ik dat die wens onrealistisch is na al die jaren. Goede tweede is een pvp vervolg van Rainbow Six. Maar dat zal hem vast ook nog niet worden aangezien deel 1 nog geld oplevert en de rest van hun IPs dat niet meer echt doet.
Dat ze verder niks met Immortals Fenyx Rising hebben gedaan is echt jammer. Het is een underrated game, en een soort Zelda tegenhanger voor de Xbox / PS bezitters. The Crew Motorfest had ik laatst nog gespeeld toen ie op GamePass kwam, en ondanks dat het bijna letterlijk een 1 op 1 kopie is van Forza Horizon, is deze toch best vermakelijk, en hebben ze met Hawaï een toffe locatie uitgekozen.

Jammer dat Prince of Persia niet verder ontwikkeld wordt. Ik vond Assasin's Creed Mirage van een paar jaar terug ook erg goed, en gaf naast de originele Assassins Creed vibe ook een Prince of Persia vibe. Ubisoft is over het algemeen gewoon erg goed in het maken van schitterende en sfeervolle spelwerelden. Het nadeel is dat ze vaak grindy copy-paste fetch missions hebben. Als daar wat in verbeterd wordt zitten ze wat mij betreft gewoon op de goede weg.

edit: als toevoeging, het handelen in de aandelen van Ubisoft is gestopt nadat de koers enorm hard is gekelderd:
https://www.nu.nl/economi...gd-na-forse-koersval.html

Het gaat al langer slecht maar dit ziet er niet goed uit...

[ Voor 6% gewijzigd door kevlar01 op 22-01-2026 12:07 . Reden: nieuwsartikel toegevoegd ]

Lets go! Dit kan een mooie Developer Direct gaan worden;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/om9RerU3wrjmrRx-IAAz-SOzVBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyH34S5Qkaztg1210wzC7bIE.jpg?f=fotoalbum_large

Horizon 6 is echt wel super tof! Pff... Wat heb ik hier zin in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bh2DbffThz9yQ4kz4AC8Dd8poyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHlIMRY0732bWEufB8OVHp63.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 22-01-2026 19:18 ]

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-04 19:46

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Hier de volledige gameplay video van Forza Horizon 6;

• ilm

ilm

Doublefine! De enige echte dev die een glimlach teweeg brengt. :)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:12

Format-C

Tracing Rays

Zag net ook die berichten over Ubisoft.

Zal me niet verbazen als ze failliet gaan.

Zit ook de beelden van developers direct te kijken en Horizon 6 ziet er op zich wel goed uit... Maar het lijkt wel dirt 5 met al die kleuren. Heb er wel zin in. Hopelijk kan die me net even wat langer vasthouden dan Horizon 5.

En hopelijk is het niet een kopie van Horizon 5 maar dan in een andere omgeving. (Maar daar lijkt het echt wel op)

Gelukkig komt Ride 6 binnenkort ook uit. Kunnen we ons daarmee vermaken tot horizon. Qua racen.

Grafisch ziet FH6 er wel heel mooi uit. :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 22-01-2026 19:41 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

FH6 ziet er fraai uit. Grootste stad tot nu toe in FH, wie weet wat MSR/PGR vibes :)
Fable... Ik twijfel, had mooier verwacht en loopt niet soepel, lijkt zelfs op 30fps af te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 22-01-2026 19:45 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 126 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties