justifire schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 13:12:
Iemand hier die Cronos The New Dawn heeft gespeeld ?
Nee helaas, anders had ik graag mijn mening erover gegeven.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

uchiha tijntje schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 13:21:
Ik kan Routine echt aanraden! Ook in gamepass. Niet voor mensen met een heel zwak hart… net me echt te pleuris geschrokken (wat ik helaas al wel snel doe) waardoor mijn vrouw naar boven kwam om te vragen wat er aan de hand was…

Maar de sfeer en puzzels zijn tof!
Uitgespeeld :)

+ Toffe puzzels, creepy sfeertje, origineel concept
- Clunky (pc) controls, omslachtig wisselen tussen modes, steeds dat vizier moeten resetten…

Persoonlijk had ik liever niet die achtervolgingen gehad, ga daar gewoon niet lekker op.
Heb ik ook al last van gehad in Outlast en in RE2 met die verschrikkelijke Mr.X :X
Zelfs onlangs nog die reus in dat donker met Indiana Jones, als ik achtervolgd wordt door iets wat ik niet kan zien, brrrrrr….

Nog maar een keer aanraden om Dead Space Remake een tweede kans te geven.
Als je Routine bent doorgekomen is Dead Space verre van eng.
Als je daar nl iets afknalt is het gewoon dood ipv dat het je tien seconden later weer op de hielen zit :')

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:32:
[...]

Uitgespeeld :)

+ Toffe puzzels, creepy sfeertje, origineel concept
- Clunky (pc) controls, omslachtig wisselen tussen modes, steeds dat vizier moeten resetten…

Persoonlijk had ik liever niet die achtervolgingen gehad, ga daar gewoon niet lekker op.
Heb ik ook al last van gehad in Outlast en in RE2 met die verschrikkelijke Mr.X :X
Zelfs onlangs nog die reus in dat donker met Indiana Jones, als ik achtervolgd wordt door iets wat ik niet kan zien, brrrrrr….

Nog maar een keer aanraden om Dead Space Remake een tweede kans te geven.
Als je Routine bent doorgekomen is Dead Space verre van eng.
Als je daar nl iets afknalt is het gewoon dood ipv dat het je tien seconden later weer op de hielen zit :')
Leuk dat je Routine hebt geprobeerd :) Ik zal Dead Space 2 nog steeds actief in mijn backlog zetten :P

Deze week zelf in een puzzel mood.
Heb Mind over Magnet, Inbento en Is this game trying to kill me gespeeld. Met name de 1e en 3e zijn wel leuk. Die 2e werd uiteindelijk wel gewoon eigenlijk te lastig om leuk te blijven.

Heb nu wel denk ik de meeste goede puzzel games gespeeld.. als ik de lijstjes van beste puzzel games afstruin blijft er weinig meer over van wat ik niet gespeeld heb. Zonde dat er niet meer games als The Witness, Botany Manor of Obra Dinn worden gemaakt.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Heb de 1e versie van de Audeze Maxwell en ben wel tevreden over het geluid en batterij duur en stevigheid.

Wel goed om te lezen dat de oorschelpen wat groter zijn, want die had ik voor de zekerheid bij de 1e vervangen, vanwege dat het bij lange sessies niet helemaal comfortabel zat met een bril op.

Enige wat ik jammer vindt bij deze dure headsets is dat ze niet compatibel zijn met én de Xbox én PS5. Ik heb in de kerstvakantie diverse spellen op de PS5 gespeeld en moest via bluetooth via TV spelen. Dat is volgens mij niet helemaal optimaal.

uchiha tijntje schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:45:
[...]

Heb de 1e versie van de Audeze Maxwell en ben wel tevreden over het geluid en batterij duur en stevigheid.

Wel goed om te lezen dat de oorschelpen wat groter zijn, want die had ik voor de zekerheid bij de 1e vervangen, vanwege dat het bij lange sessies niet helemaal comfortabel zat met een bril op.

Enige wat ik jammer vindt bij deze dure headsets is dat ze niet compatibel zijn met én de Xbox én PS5. Ik heb in de kerstvakantie diverse spellen op de PS5 gespeeld en moest via bluetooth via TV spelen. Dat is volgens mij niet helemaal optimaal.
Dongle op PC mode zetten en in de PS5 drukken d:)b

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
justifire schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:35:
[...]

Dongle op PC mode zetten en in de PS5 drukken d:)b
Ik wou net zeggen, de reden dat ik voor de Maxwell was gegaan is omdat ik hem op beide consoles kon gebruiken (xbox versie)

Mooi dat er een 2de versie komt, dan weet ik al wat de opvolger wordt, heerlijke headset (y)

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

justifire schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 13:12:
Iemand hier die Cronos The New Dawn heeft gespeeld ?
Ook niet helaas, maar misschien heb je hier wat aan:
uchiha tijntje schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:45:
[...]

Met de Astro A50 gaat dat wel prima gelukkig

Martinspire - PC, PS5, XSX

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:13
Met de gestegen GP prijzen, mijn geringe gametijd de laatste tijd op de Xbox en de aankomende Steam hardware, ben ik toch serieus aan het twijfelen de Series X te verkopen en dat geld te gebruiken bij de aanschaf van bijvoorbeeld een Steam machine of die VR bril van Steam. Gamen doe ik toch voornamelijk op de PC.

Enige wat ik nog een beetje speel op de Xbox is JDM, maar verder eigenlijk niets.

Hmmm.... twijfels.......

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:01
Graag wil ik jullie advies over een volgende game die ik zou kunnen oppakken, nu ik het einde van Clair Obscur Expdition 33 bijna heb breikt (denk ik). Ik vind de wereld onwijs mooi en ben erg content met het verhaal, maar hoef het niet te 100%'en of elk hoekje uitgekamd te hebben. Dan ben ik er content mee zeg maar :)

Als opties heb ik een Xbox Series X en een PS4. Een paar opties die ik heb:
- Verder gaan met Jedi Survivor (aantal uur op Jedha, maar de game voelt i.t.t. Fallen Order als een slog)
- Journey
- Rayman Legends
- Firewatch
- Blue Dragon (360 op Series X)
- Lost Odyssey (360 op Series X)
- Cyberpunk 2077 Ultimate Edition

Ik heb een beetje zin in een 'palate cleanser', zonder me weer heel lang in een beefy game te droppen of iets wat een vette korte ervaring geeft. Tegelijkertijd houd ik wel van originele werelden en dingen op mijn eigen tempo onderzoeken en verkennen zonder druk.

Of wellicht hebben jullie een tip voor een gem die ik nog niet heb ontdekt?
Van dat lijstje zou ik Cyberpunk aanraden. Is na de laatste updates gewoon een goede game, maar wel eentje waar je flink wat uren in kan duiken. Dus als het glasje water tussen de twee speciaalbiertjes kan ik hem niet aanraden. Maar dat zijn Blue Dragon en Lost Odyssey ook niet. Dan zou ik (ben ik weer) High On Life durven aanraden. Recht toe, recht aan, maar wel de nodige humor en gewoon goed uitgewerkt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

EdwardK123 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:20:
Graag wil ik jullie advies over een volgende game die ik zou kunnen oppakken, nu ik het einde van Clair Obscur Expdition 33 bijna heb breikt (denk ik). Ik vind de wereld onwijs mooi en ben erg content met het verhaal, maar hoef het niet te 100%'en of elk hoekje uitgekamd te hebben. Dan ben ik er content mee zeg maar :)

- Verder gaan met Jedi Survivor (aantal uur op Jedha, maar de game voelt i.t.t. Fallen Order als een slog)
- Journey
- Rayman Legends
- Firewatch

Ik heb een beetje zin in een 'palate cleanser', zonder me weer heel lang in een beefy game te droppen of iets wat een vette korte ervaring geeft. Tegelijkertijd houd ik wel van originele werelden en dingen op mijn eigen tempo onderzoeken en verkennen zonder druk.

Mocht je Lost Odyssey nog nooit hebben gespeeld en je kunt tegen de oudere graphics etc, kan ik je die wel aanraden. Is een van de beste Jrpg's die ik gespeeld heb toen ik dat genre nog echt actief speelde (PS1, PS2 en begin 360 tijdperk).

Ook Firewatch is top, en is maar een uurtje of 8. Dus dat is wel echt een lekkere game voor een weekendje slecht weer.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-01-2026 14:50 ]

- Journey
- Rayman Legends
- Firewatch

Als je je beperkt tot dit lijstje zou ik zeker voor Cyberpunk gaan, echt wel een vet spel geworden (maar wel behoorlijk beefy en gaan makkelijk tig uurtjes in zitten…)
Mijn suggesties zijn Hell Is Us (lekker mysteries uitzoeken en de wereld verkennen op je eigen tempo) of Nine Sols (vette platformer die niet onwijs veel tijd in beslag neemt)

Oh ja en misschien is Ninja Gaiden 4 iets voor jou ? Vette actie met lekker veel gore 🥷🏻

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 05-01-2026 15:44 ]

• EdwardK123
Wom schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:49:
Van dat lijstje zou ik Cyberpunk aanraden. Is na de laatste updates gewoon een goede game, maar wel eentje waar je flink wat uren in kan duiken. Dus als het glasje water tussen de twee speciaalbiertjes kan ik hem niet aanraden. Maar dat zijn Blue Dragon en Lost Odyssey ook niet. Dan zou ik (ben ik weer) High On Life durven aanraden. Recht toe, recht aan, maar wel de nodige humor en gewoon goed uitgewerkt.
Thanks voor je tips! Heb Cyberpunk zeker op het lijstje staan, maar misschien is High on Life als tussendoor dan wel ff lekker.

• EdwardK123
justifire schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:42:
[...]

Als je je beperkt tot dit lijstje zou ik zeker voor Cyberpunk gaan, echt wel een vet spel geworden (maar wel behoorlijk beefy en gaan makkelijk tig uurtjes in zitten…)
Mijn suggesties zijn Hell Is Us (lekker mysteries uitzoeken en de wereld verkennen op je eigen tempo) of Nine Sols (vette platformer die niet onwijs veel tijd in beslag neemt)

Oh ja en misschien is Ninja Gaiden 4 iets voor jou ? Vette actie met lekker veel gore 🥷🏻
Hell is Us staat zeker ook op mijn interesse lijstje maar ik wacht denk ik totdat ie in Game Pass komt (if ever). Nine Sols vond ik er wel vrij moeilijk uitzien, na mijn ervaring met Hollow Knight en Blasphemous. Maar dat valt dus wel mee?

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

High on Life an Ninja Gaiden 4 zijn beiden tof. Zijn ook allebei niet al te lang qua complete speelduur (zijn redelijk lineair en kort).

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-01 16:46
EdwardK123 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:23:
[...]

Thanks voor je tips! Heb Cyberpunk zeker op het lijstje staan, maar misschien is High on Life als tussendoor dan wel ff lekker.
Cyberpunk is heel behapbaar, al lijkt dat in het begin niet zo. Eigenlijk is het een vrij kleine game voor een open wereld game. Ik vond dat wel lekker. Tof verhaal, leuke side missions met memorabele NPC's. Combat voelt erg goed.

Echt een toffe ervaring!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:49
EdwardK123 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:25:
[...]

Hell is Us staat zeker ook op mijn interesse lijstje maar ik wacht denk ik totdat ie in Game Pass komt (if ever). Nine Sols vond ik er wel vrij moeilijk uitzien, na mijn ervaring met Hollow Knight en Blasphemous. Maar dat valt dus wel mee?
Nine Sols is best moeilijk. Zou dat niet omschrijven als valt wel mee. :) Wel een goed spel, moet ik een keer mee verder gaan (nadat rogue Legacy 2 ophoudt met mij slopen).
Exactor it schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:20:
[...]

Nine Sols is best moeilijk. Zou dat niet omschrijven als valt wel mee. :) Wel een goed spel, moet ik een keer mee verder gaan (nadat rogue Legacy 2 ophoudt met mij slopen).
Dit dus.
Spel draait om platforming en parry.
Inderdaad in de categorie Blasphemous en Hollow Knight.

[ Voor 12% gewijzigd door justifire op 05-01-2026 17:28 ]

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:14

ilm

Ik zie Nine Sols meer als een 2D Sekiro. Dus als je weinig ervaring hebt in souls-likes zou ik beginnen met iets gemakkelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door ilm op 05-01-2026 22:27 ]

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:07

- Journey
- Rayman Legends
- Firewatch

Toevoegingen voor je lijstje

- Planet of Llana
- Crypt Custodian
- the outer Worlds 1/2
- Jusant

- Journey
- Rayman Legends
- Firewatch

Firewatch! Fijne korte game. Mooi tussendoortje voor je weer aan een grote RPG begint.

Kan je DA Veilguard ook aanraden. Hele toffe RPG.

• EdwardK123
Als 'ie 20 euro is pik ik 'm op!

• EdwardK123
Blaauw87 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:32:
[...]

Toevoegingen voor je lijstje

- Planet of Llana
- Crypt Custodian
- the outer Worlds 1/2
- Jusant
Dank voor je suggesties! Crypt Custodian was ik na een tijdje op uitgekeken maar Planet of Llana en Jusant staan zeker nog op mijn lijstje.

• EdwardK123
Timothy3000 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:37:
[...]

Firewatch! Fijne korte game. Mooi tussendoortje voor je weer aan een grote RPG begint.

Dat dacht ik met Firewatch dus ook!

En DA Veilguard zit ook nog in het doosje, maar ik ben wel een DA: Origins liefhebber }:O - misschien gewoon als relatief korte actie rpg!

• EdwardK123
Dank allemaal voor de suggesties!! Ik kan weer een halfjaar vooruit ;-)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Timothy3000 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:37:
[...]

Firewatch echt een hele toffe game, erg van genoten.
Weet iemand nog andere games die hier op lijken?

• Exactor it
Exocet schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:04:
[...]

Firewatch echt een hele toffe game, erg van genoten.
Weet iemand nog andere games die hier op lijken?
Qua traagheid en exploratie (met veel meer gesproken verhaal): Road 96
Qua Het zijn van de beste walking Sim alle tijden: What remains of Edith Finch

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

https://www.trueachieveme...tmares-brews-and-bastards
Little Nightmares Enhanced Edition en Brews & Bastards zijn vandaag ook op GP.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:41
Toch lang genoeg gewacht.. Star Wars Outlaws vanaf 13 januari te spelen via Game Pass Ultimate :). Dat is dus zowel het voor als nadeel van zo'n dienst.. je bent heel kieskeurig wat je nog los koopt en bij twijfel toch maar wachten. Of in mijn geval: alleen Nintendo titels kopen. Denk dat 007 first light vroeg of laat (+- 2 jaar na release) ook naar Game Pass of PS+ komt als de verkoop ietswat tegenvalt.

• EdwardK123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFaKOz1BSMQouueOeNYx-5Aoyl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8WpwRzU8QxKhAbXtLMt7p9o.jpg?f=fotoalbum_large

Van wat ik er dus over lees is het de remake van Final Fantasy 1. Niet dus specifieke delen in de Final Fantasy reeks. Alsnog leuk!

[ Voor 62% gewijzigd door EdwardK123 op 06-01-2026 15:35 . Reden: Hogere resolutie ]

• Exactor it
Deezers schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:25:
Toch lang genoeg gewacht.. Star Wars Outlaws vanaf 13 januari te spelen via Game Pass Ultimate :). Dat is dus zowel het voor als nadeel van zo'n dienst.. je bent heel kieskeurig wat je nog los koopt en bij twijfel toch maar wachten. Of in mijn geval: alleen Nintendo titels kopen. Denk dat 007 first light vroeg of laat (+- 2 jaar na release) ook naar Game Pass of PS+ komt als de verkoop ietswat tegenvalt.
Is van de makers van Hitman toch? Volgens mij zijn die allemaal een keer in gamepass geweest. Ik heb ze wel allemaal gekocht omdat ze geweldig zijn.
Deezers schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:25:
Die game ga ik gewoon kopen. IO levert altijd.
Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties