ilm schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:48:
[...]

De gamesir g7 pro is toevallig vandaag hier binnengekomen. Wel bedraad met xbox. Nog niets gespeeld. De pookjes voelen lichter aan dan de Elite, en de knoppen maken een klik geluid (mechanisch ipv membraam?). Zal dus wel even wennen worden.

@uchiha tijntje waren er ook spellen die onder je verwachtigingen presteerde? Ook altijd leuk om iedereen zijn voorkeur te zien.
Ik zelf ben een groot fan van de klik knopjes en ik gok dat dit na lange tijd minder snel, of helemaal niet voor problemen gaat zorgen dan de V2. Het is bizar hoevaak ik die Elites terug heb gebracht naar MM vanwege face buttons die belachelijk hard ingedrukt moesten worden om te registreren, in het begin goed maar al vrij gauw begon de bullshit. Laatst heb ik hem weer er even bij gepakt maar ik ergerde me gelijk aan de stick drift en hoe los die sticks ook zijn.

Begrijp niet waarom het zo moeilijk is voor MS. Maar ach, gelukkig is er een top alternatief.

En vandaag binnengekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4vk2gCAhyVzHThUE5mfWcAAHFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xDYyp9wWJh9inkqJNdpFQin.jpg?f=fotoalbum_large

Paar weken geleden heb ik een bepaalde headphones van Skullcandy getest bij MediaMarkt en ik was mega onder de indruk. Gigantisch sterke bass, alsof er subwoofers in je oren zitten en de rest van het geluid vond ik ook top en ik vind mijzelf best kritisch.

Ideaal voor muziek luisteren tijdens Powerwash Simulator en MP games. Solo games blijven gewoon met de soundbar home cinema setup.
@uchiha tijntje speelde jij Routine op quality of performance mode ?
Ben de laatste tijd waarschijnlijk verziekt door de 60fps performance van Ninja Gaden en Hell Is Us want vindt Routine behoorlijk stroperig / houterig lopen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 19:09:
@uchiha tijntje speelde jij Routine op quality of performance mode ?
Ben de laatste tijd waarschijnlijk verziekt door de 60fps performance van Ninja Gaden en Hell Is Us want vindt Routine behoorlijk stroperig / houterig lopen.
Performance. Quality was verschrikkelijk. Maar qua movement is het sowieso geen Ninja Gaiden :P

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-12-2025 19:31 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 19:14:
[...]

Performance. Quality was verschrikkelijk. Maar qua movement is het sowieso geen Ninja Gaiden :P
Fov op max gezet, motion blurr en head bobbing uit en speelt nu al stuk beter :)
Blijkt dus ook dat rennen een toggle is, en gewoon lopen echt tergend langzaam is, vandaar dat ongecontroleerde bewegen…
Maar euh als jij deze hebt uitgespeeld dan moet je echt Dead Space weer eens opstarten, Routine is echt tien keer spannender dan Dead Space.
Ik haat het om achtervolgd te worden :X

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:14:
[...]

Fov op max gezet, motion blurr en head bobbing uit en speelt nu al stuk beter :)
Blijkt dus ook dat rennen een toggle is, en gewoon lopen echt tergend langzaam is, vandaar dat ongecontroleerde bewegen…
Maar euh als jij deze hebt uitgespeeld dan moet je echt Dead Space weer eens opstarten, Routine is echt tien keer spannender dan Dead Space.
Ik haat het om achtervolgd te worden :X
Haha. Misschien toch nog wat te spelen voor de kerst :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8VtSBUqXE6AMRhZzYcYGfhlB5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyCHS4n62epgWjPhWl6y4a7f.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Volgens mij klopt het niet helemaal want heb nergens bevestiging gezien van Clockwork Revolution. Maar zou wel tof zijn :) Het is iig geen plaatje van MS zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-12-2025 00:39 ]

uchiha tijntje schreef op zondag 14 december 2025 @ 00:38:
[...]

Volgens mij klopt het niet helemaal want heb nergens bevestiging gezien van Clockwork Revolution. Maar zou wel tof zijn :) Het is iig geen plaatje van MS zelf.
Ik twijfel er zelf ook nog best wel over, daarom dat ik hem hier ook deelde om te kijken of hij wel juist is.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Was er eigenlijk van overtuigd dat Helldivers 2 mijn GOTY2025 zou worden, mis poes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNWGeS6o8R8RIsUNWwP5Kvc-UqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xINdSF64ebcYtonUEV5yesIo.jpg?f=fotoalbum_large

.
Dat was Hell Is Us, zoals eerder al vermeld een voor mij onverwachte Game Of The Year 2025
Had de demo gespeeld en dat was interessant maar niet echt overtuigend om meteen naar de winkel te rennen.
Dus met een schuin oog de aanbiedingen in de gaten gehouden omdat ik hem toch ooit wel een kans wilde geven.
En toen was daar de aanbieding van bol.com €35,- voor de deluxe edition, kassa!
Achteraf gezien had ik hem gewoon meteen op release moeten halen, is zijn prijs dubbel en dwars waard, marketing heeft hier gewoon ontzettend veel steken laten vallen.

Goed, Hell Is Us dus, wat een geweldig spel _/-\o_
Het is een mix van Alan Wake, Control, Death Stranding, Resident Evil, Dark Souls en een flinke snuf Lost.
De sfeer en omgevingen voelen echt aan als Alan Wake en Control.
De wendingen van het verhaal zouden rechtstreeks uit de koker ban Hideo Kojima kunnen komen, Death Stranding vibes.
De puzzels, en daar draait dit spel echt om, zijn van het type Resident Evil.
De maps zijn duidelijk gebaseerd op Dark Souls, in the middle of nowhere gooi je een deurtje open en je staat plots weer aan het begin, shortcuts, altijd goed!
Het mysterie, de puzzels, het verhaal er achter, ik verwachtte ieder moment John Locke tegen het lijf te lopen 4,8,15,16,23,42

Er zit combat in maar dat is puur om het geen walking simulator te laten worden.
Combat intensiteit is in het menu aan te passen, dus zowel degene die van een uitdagend gevecht houden als die puur van het exploren houden kunnen hun hart ophalen.

De puzzels, hier draait het spel dus om!
Ze zijn van het type Resident Evil, als in: je vind een amulet en die past ergens in de muur, waarmee je een deur opent etc.
Heb weer eens ouderwets met een schriftje naast mij zitten spelen.
Lekker aantekeningen maken, hersens kraken en een gevoel van “Ik ben Einstein!” als de puzzelstukjes op hun plaats vallen.
Echt een spel dat je in zijn greep neemt.
Dat je (alweer) de xbox uitzet om twee uur ‘snachts terwijl de wekker al bijna weer staat te schreeuwen dat je je nest uit moet…
Dat je op je werk nadenkt over de puzzel die je maar niet lukte om op te lossen, een ingeving krijgt en dan savonds weer proberen.
Deed mij terug denken aan de tijd dat ik Riven speelde op de Sega Saturn.
Dit spel moet je mijn inziens zonder guide spelen, anders mis je echt de charme van het spel.
En dat kan dus heel goed, heb het spel uitgespeeld en op drie side-puzzels na alles zelf uit kunnen vogelen, dank trouw schriftje!

En waar ik ook heel blij van word is het Alan Wake / Control concept.
Ergens boven in de bergen een oud boomhutje binnen stappen en vervolgens in een smetteloos wit laboratorium terecht komen, geweldig!
Ook heerlijk om bijvoorbeeld tussen de romeinse bouwwerken rond te lopen terwijl er elektriciteitsmasten staan en alles onder de gravity zit, twee tijdperken die door mekaar heen lopen.

Dan als laatste nog even lof voor de graphics.
Unreal Engine 5 done right!
Superscherpe graphics op een stabiele 60fps, niet die korrelige brei of haperende framerate die je in andere spellen te zien krijgt.
Paar spoilervrije screenshots :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FeHyae_1essOAIhyr2H9GRbCmfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rDxH0Q8bRyiFtDIgLbAIaiAu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnrToIx_BVLMJM_pOG2tp5b64EM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pmS9Fa9744RK7noMYVy62Zs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9orhWmV6EplbrhM1VAIorl_ne9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vwvnCbHJS2E8yAQSXySOT2Ck.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seKrwkC20CkWIMEkgBTJhC2nDQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/44qstLC6FCiP7bA57PzYYUnl.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 114 115 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties