• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:47:
[...]

Om het nog wat luchtiger te maken, ik heb beiden toevallig ook :D.. Het zou best met elkaar te maken kunnen hebben maar zeker weet ik het natuurlijk niet.
Het is ook luchtig wat mij betreft, heel veel mensen hebben of lang geleden of op oudere leeftijd wel zoiets te horen gekregen, maar goed het is uiteraard niet het topic ervoor maar idd dat heeft wel met elkaar te maken.

Om terug OT te gaan, speelt er misschien iemand hier de War Sails DLC van Mount and blade 2 bannerlord?

Lijkt mij een mooie uitbreiding maar ik lees alleen maar over crashes op de XSX.
En de games van deze week: https://www.trueachieveme...box-games-december-8-2025

Deze lijkt me wel grappig :)
En voor fans van ritme games:
En na diverse keren uitgesteld te zijn komt die eindelijk:

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Sipio schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:56:
[...]

Het is ook luchtig wat mij betreft, heel veel mensen hebben of lang geleden of op oudere leeftijd wel zoiets te horen gekregen, maar goed het is uiteraard niet het topic ervoor maar idd dat heeft wel met elkaar te maken.

Om terug OT te gaan, speelt er misschien iemand hier de War Sails DLC van Mount and blade 2 bannerlord?

Lijkt mij een mooie uitbreiding maar ik lees alleen maar over crashes op de XSX.
Yes dat had ik door, maar denk dit helpt nog extra mee en ik heb er geen problemen mee dat mensen het weten want ben er al zover mee dat het amper gemerkt word. Ik vind het persoonlijk wel goed om te vragen / kijken of er misschien een verband is, dit kan inderdaad ook in gamen voorkomen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Sipio schreef op zondag 7 december 2025 @ 10:25:
[...]

Dit is absoluut niet vervelend bedoeld maar heb jij niet 'gewoon' AD(H)D of ook iets in het autisme spectrum?

Ik vraag het vanwege jou ervaringen en post op tweakers etc?

Ik heb het zelf namelijk ook en herken mezelf ook in bepaalde dingen dus nogmaals ik bedoel het niet verkeerd oid.

Zelf hop ik van de één naar de andere game en het gebeurd maar sporadisch dat een game mijn interesse kan behouden dat ik hem ook daadwerkelijk uitspeel en zelf dan doe ik er een eeuwigheid over omdat ik mijn aandacht er niet lang genoeg bij kan houden want dan moet ik weer wat anders gaan doen bijv.

Sommige games hebben idd veel 'input' laten we maar zeggen.
Is het ook niet gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg ?
Veel verschillende spellen -> veel verschillende dingen om op te concentreren -> veel prikkels

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
justifire schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:39:
[...]

Is het ook niet gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg ?
Veel verschillende spellen -> veel verschillende dingen om op te concentreren -> veel prikkels
Ja kan heel goed hoor, het is ook het fijnst voor mij iig om te proberen echt in 1 game te duiken maar dat lukt me meestal alleen als ik bijv vakantie heb zodat ik meerdere dagen achter elkaar 'in' de game kan blijven zeg maar en niet alleen in de avond na het werk nog ff gamen, dan raak ik er echt snel uit.

Dit is vooral bij games met een mooi verhaal natuurlijk, ik wil al een poosje Ghost of Yotei kopen maar ik wacht nog even tot het einde vh jaar omdat ik dan wat meer vrij ben :P
Routine!

Ben totaal niet van de horror achtige games, dus twijfelde ook echt om hem op te starten, maar had even weinig anders te spelen en ben blij dat ik het gedaan heb. De sfeer is super, verhaal is dusdanig interessant dat ik alles las en keek wat ik tegen kwam en de gameplay mechanics waren nuttig en dienend zonder poespas. Heb er een kleine 7 uur over gedaan, dat is een perfecte lengte voor zo’n game. Wederom een toppertje. Ook in GP!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:41
Sipio schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:19:
[...]

Ja kan heel goed hoor, het is ook het fijnst voor mij iig om te proberen echt in 1 game te duiken maar dat lukt me meestal alleen als ik bijv vakantie heb zodat ik meerdere dagen achter elkaar 'in' de game kan blijven zeg maar en niet alleen in de avond na het werk nog ff gamen, dan raak ik er echt snel uit.

Dit is vooral bij games met een mooi verhaal natuurlijk, ik wil al een poosje Ghost of Yotei kopen maar ik wacht nog even tot het einde vh jaar omdat ik dan wat meer vrij ben :P
Heb ik ook, zoals nu op zondagavond... Weer niet gelukt. Je voornemen om dit weekend dan eindelijk èèn bepaalde game te spelen om vervolgens te veel afgeleid te zijn waardoor het weer niet is gelukt omdat ik ook nog andere hobby's heb en films en series ook wil zien. Alleen bij langere vakanties lukt focussen op 1 game nog wel soms. GP en meerdere consoles helpen ook niet echt mee om je aandacht op èèn game te richten :+

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:40
Deezers schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:08:
[...]

Heb ik ook, zoals nu op zondagavond... Weer niet gelukt. Je voornemen om dit weekend dan eindelijk èèn bepaalde game te spelen om vervolgens te veel afgeleid te zijn waardoor het weer niet is gelukt omdat ik ook nog andere hobby's heb en films en series ook wil zien. Alleen bij langere vakanties lukt focussen op 1 game nog wel soms. GP en meerdere consoles helpen ook niet echt mee om je aandacht op èèn game te richten :+
Moet je maar niet beginnen aan de twelve days of Christmas challenge Op trueachievements.com. Ik heb dit weekend achievements ontgrendeld in tien spellen. :)

Die challenges zijn voor mij altijd leuke manieren om spellen die ik opzij gelegd heb weer op te pakken. Binnenkort maar weer verder met Helldivers en de 360 versie van Limbo (leuk om nog een keer minder dan 5 keer dood te gaan). En Gears of War origineel nog eens uitspelen. Die speelde ik vroeger enkel bij vrienden thuis en heb de campaign nooit uitgespeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Exactor it op 07-12-2025 22:22 ]

G_Dragon schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:47:
[...]

Om het nog wat luchtiger te maken, ik heb beiden toevallig ook :D.. Het zou best met elkaar te maken kunnen hebben maar zeker weet ik het natuurlijk niet.
Haha ditto, dus daar zou heel goed wat in kunnen zitten ja.

Gamertag: FinrazielNL

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:38

Format-C

Tracing Rays

R.G schreef op zondag 7 december 2025 @ 01:57:
[...]

Ja ik hoor dit vaker vooral bij 4k en snelle games

Volgens mij is het langzamerhand teveel details en kan je dat hoofd niet allemaal aan?

Je speelt de game en en alles is input , je hebt ook je leven en andere dingen waardoor je gewoon inputs overload krijgt?

Meer mensen dit?
Heb ik ook wel bij tijd en wijle. Kost soms teveel energie (moet te lang super geconcentreerd zijn) om relaxed door een game heen te kunnen komen als die heel gedetailleerd is. En fast paced. Helemaal als je al veel gedaan hebt op een dag kan het wel eens lastig zijn. En dan laat ik die game liggen. Of in de backlog staan. (Edit: heb trouwens ook ADHD 🤪 Maar kan daar al jaren (eigenlijk altijd al wel) vrij goed mee omgaan, en mijn omgeving ook..😋)

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 08-12-2025 00:25 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:46

ilm

Sipio schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:19:
[...]

Dat heb ik ook wel, maar voor zover ik weet geen oorzaak. Gewoon moe of gedachten die nog bij het werk zijn. Voor nieuwe games (en vooral diepgaandere) moet mijn eerste speelsessie goed lang zijn zodat ik er volledig in geraak. Daarna is het gemakkelijker om het even 5 minuten op te pakken.

Maar wat ik wilde zeggen, ik begrijp RG wel ivm de grafische complexiteit. Heb daar ook al 'last' van. Met zoveel detail en zaken te doen is het moeilijker om de belangrijke en interessante zaken te onderscheiden. Bij eenvoudige 2D platformers zie je duidelijk waarmee je bv kan interageren (en de vrijheidsgraden zijn ook minder). In complexe 3D omgevingen beginnen achtergrondobjecten (tafels, koffiezet...) en de voorgrond wat in elkaar over te lopen door het detail (en complexe textures, bv. bij het autorijden).

Bij voorkeur lost men dit op met een goede visuele stijl waardoor dit automatisch goed duidelijk wordt, daarna kunnen zaken een kleurtje krijgen (highlight) of een buttonprompt die al van heel ver op je scherm komt.
Donderdag nacht de game awards. Begint om 01:30, dus prima excuus om dat te skippen en de dag erna lekker de trailers te kijken :)

uchiha tijntje schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:16:
Donderdag nacht de game awards. Begint om 01:30, dus prima excuus om dat te skippen en de dag erna lekker de trailers te kijken :)
Show is sowieso één grote grinch dus daar mis je niets aan.
Wel benieuwd of er nog iets interessants in de trailers getoond wordt.
Die sculpture die ze neergezet hebben he…

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Twee jaar geleden werd die Blade game daar geïntroduceerd. Zo mooi zijn nu eens wat gameplay te tonen, niet?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Exactor it
justifire schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 07:12:
[...]

Show is sowieso één grote grinch dus daar mis je niets aan.
Wel benieuwd of er nog iets interessants in de trailers getoond wordt.
Die sculpture die ze neergezet hebben he…
Bedoel je deze? https://www.bol.com/nl/nl...65283531420-3080686680634

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb sinds launch een Xbox Series X waar ik zeer tevreden mee ben. Nu begint mijn zoontje meer en meer interesse in gamen te tonen en vroeg hij om een Xbox en TV op zijn kamer. We hebben een Nintendo Switch maar dat is een zeer traag apparaat en daar komt zijn wens nu vandaan. Nu heb ik nog mijn oude Xbox One S 1TB liggen en ben gaan kijken wat de prestaties ervan zijn anno nu, ik dacht ik begin met de game die hij nu het meest speelt: Fortnite. Inmiddels zit ik na een grote Xbox update te wachten op de installatie van 54 GB die met 17-33 Mbps gaat, juist ja: Mbit/s, niet MByte/s. Dit in vergelijk met mijn XSX die zonder problemen 400 Mbps trekt (internet is glasvezel 2 Gbps).

Ik vraag me nu af waar de bottleneck in zit: is het de HDD die baggertraag is? Of de slechte netwerkchips? Na wat zoeken kom ik erachter dat een upgrade naar een SSD mogelijk is, maar ook niet goedkoop met €100-120 voor een 1TB. En WiFi/LAN is wat het is natuurlijk.

Voor dat geld zou het misschien beter zijn om naar een XSS te kijken, voor €330 nu krijg je gelijk de nieuwste generatie, alleen minder opslag.

Wat zouden jullie doen? het liefst natuurlijk zo min mogelijk geld uitgeven, maar als ik geld uitgeef wil ik ook wel dat het nut heeft.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:58
We hebben eindelijk een Nederlandse pagina voor de Raikiri 2 controller. Release lijkt binnenkort:

https://rog.asus.com/nl/c...xbox-wireless-controller/

[ Voor 4% gewijzigd door Silversin op 09-12-2025 19:24 ]

MooDyBLueS schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:43:
Ik heb sinds launch een Xbox Series X waar ik zeer tevreden mee ben. Nu begint mijn zoontje meer en meer interesse in gamen te tonen en vroeg hij om een Xbox en TV op zijn kamer. We hebben een Nintendo Switch maar dat is een zeer traag apparaat en daar komt zijn wens nu vandaan. Nu heb ik nog mijn oude Xbox One S 1TB liggen en ben gaan kijken wat de prestaties ervan zijn anno nu, ik dacht ik begin met de game die hij nu het meest speelt: Fortnite. Inmiddels zit ik na een grote Xbox update te wachten op de installatie van 54 GB die met 17-33 Mbps gaat, juist ja: Mbit/s, niet MByte/s. Dit in vergelijk met mijn XSX die zonder problemen 400 Mbps trekt (internet is glasvezel 2 Gbps).

Ik vraag me nu af waar de bottleneck in zit: is het de HDD die baggertraag is? Of de slechte netwerkchips? Na wat zoeken kom ik erachter dat een upgrade naar een SSD mogelijk is, maar ook niet goedkoop met €100-120 voor een 1TB. En WiFi/LAN is wat het is natuurlijk.

Voor dat geld zou het misschien beter zijn om naar een XSS te kijken, voor €330 nu krijg je gelijk de nieuwste generatie, alleen minder opslag.

Wat zouden jullie doen? het liefst natuurlijk zo min mogelijk geld uitgeven, maar als ik geld uitgeef wil ik ook wel dat het nut heeft.
Ook een One S gehad, maar haalde daar wel betere snelheden mee dan wat jij hier deelt. Tweedehands XSS zou wel mijn voorkeur zijn. Zelfde vorm factor globaal, maar veel sneller.

• Exactor it
Sint was een paar dagen te laat (en mijn creditcard club blokkeerde mijn kaart omdat het zogenaamd een nepsite is) maar de Gamesir G7 Pro is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ksiP95dhZLbFBBi8AvbVgYgsn4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/P7w6jn436DFGeqRn6uFXz4Iv.jpg?f=user_large

@devilsnight Hier was het dongle erin op xbox knop duwen en Xbox ging aan. Controller werkte direct out of the box hierzo. Nog niet geprobeerd om knopjes instellen enzo. Maar tot nu toe mijn pc niet uit de verhuisdoos hoeven te halen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Exactor it op 09-12-2025 21:13 ]

Silversin schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:22:
We hebben eindelijk een Nederlandse pagina voor de Raikiri 2 controller. Release lijkt binnenkort:

https://rog.asus.com/nl/c...xbox-wireless-controller/
Kom op met die [kopen] knop !
In Amerika is hij al uit en zijn ze laaiend enthousiast oOo

[ Voor 14% gewijzigd door justifire op 09-12-2025 22:29 ]

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wom schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:34:
[...]
Ook een One S gehad, maar haalde daar wel betere snelheden mee dan wat jij hier deelt. Tweedehands XSS zou wel mijn voorkeur zijn. Zelfde vorm factor globaal, maar veel sneller.
Ja ik kan me ook niet herinneren dat het zo slecht gesteld was met de snelheden. Enige is dat ik hem nu even op de WiFi heb staan, maar UniFi zegt WiFi 5 met 866 Mbps verbonden, dus meer dan 35 Mbps moet makkelijk te halen zijn. Mogelijk dat het over LAN wel beter is, dat kan ik eens testen met een ander spel binnenkort.

Tweedehands XSS is zo'n slecht idee nog niet inderdaad. Ga ik ook eens naar kijken.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:49
Ik zit zo in dubio over deze game. Terminator is natuurlijk cool, maar qua gameplay doet het mij heel erg aan Contra denken en daar heb ik echt een schurfthekel aan :P

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:29

Sagat

Is pappa x2!

PdeBie schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:29:
[...]

Ik zit zo in dubio over deze game. Terminator is natuurlijk cool, maar qua gameplay doet het mij heel erg aan Contra denken en daar heb ik echt een schurfthekel aan :P
Ik meende dat er ook een 3d terminator was, mogelijk van dezelfde mensen die ook Robocop gedaan hebben, dan is dan wsl meer jouw ding.

Snelle search kom ik bij 'Terminator resistance'. Is wel een oude last gen game inmiddels.

Ik heb zelf een love/hate relation met contra. Als het klikt zijn het super toffe games, maar ze kunnen enorm pittig zijn, en ja dan vind ik het ook niet leuk :P.
De meest recente 'Galuda' vond ik ok op basis van demo maar geen behoefte om hem daadwerkelijk te kopen. Misschien over 1-2 jaar, als ie voor minder dan 10tje beschibkaar is...... helemaal op steam zou dat moeten lukken :*)

10 second ninja DONE

• PdeBie
Sagat schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:21:
[...]

Ik meende dat er ook een 3d terminator was, mogelijk van dezelfde mensen die ook Robocop gedaan hebben, dan is dan wsl meer jouw ding.

Snelle search kom ik bij 'Terminator resistance'. Is wel een oude last gen game inmiddels.
Klopt, die heb ik in m'n library :)
Prima game.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpeMwFTHRo2mwgToj18Ll3cFFfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vv0z6lBWP48zPa09DnuM6yV1.jpg?f=fotoalbum_large
Man man wat een spel, grafisch is het echt precies zoals je zou mogen verwachten van de huidige generatie consoles! Zit echt met veel plezier dit spel te spelen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKKxxDpacLYyP69u2upb6ByWTNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BqRLyX7I3A3pN7SN46loKzAD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPi8qWiK7VCYUY24xIGHUlIjTiw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5H8IoTaWDw9qLUATyKPPaLOg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCNCaopKCimRpqPV2nSoDswiAdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NpPWhBKjHQWx8n17nFnDHhLl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7lMR_efmPlwCkxZ_cF8i2zXseA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sMsQrMOTj5pHNtCz8m56MGo3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 10-12-2025 18:54 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01

Tsuranim

There is only one

Hebben jullie tips hoe het probleem te vinden? Op mijn series x stottert black ops 7 best vaak. Zelfs al in het menu waarachter je een speelfiguur ziet lopen af en toe. Ik dacht even oververhitting, maar kan temperatuur niet zien. Ik hoor de fan niet luider worden, voor zover dit wat zegt. Ik heb wat settings aangepast obv adviezen op internet. Met onvoldoende resultaat. Kortom tips hoe het probleem en oplossing te vinden?

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Tsuranim schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:58:
Hebben jullie tips hoe het probleem te vinden? Op mijn series x stottert black ops 7 best vaak. Zelfs al in het menu waarachter je een speelfiguur ziet lopen af en toe. Ik dacht even oververhitting, maar kan temperatuur niet zien. Ik hoor de fan niet luider worden, voor zover dit wat zegt. Ik heb wat settings aangepast obv adviezen op internet. Met onvoldoende resultaat. Kortom tips hoe het probleem en oplossing te vinden?
Neem aan dat je zelf al gegoogled hebt en dat er geen bugs met het spel bekend zijn? De logische vraag is dan hoe lopen andere spellen? En de console heeft genoeg ruimte voor airflow (al hoewel ik zou verwachten dat hij dan wel merkbaar warm en luid zou worden.

Nog afwijkende situatie qua storage of gewoon intern? En hoeveel vrije ruimte, hoewel zelfs volle storage dit ook niet zou mogen veroorzaken.....maar goed kijken wat je al kan proberen/uitsluiten.

10 second ninja DONE

Tsuranim schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:58:
Heb je toevallig een foto van waar en hoe de Xbox staat? Om te kijken of hij niet te warm word vanwege te weinig ruimte voor goede airflow.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-12 09:46

Louw Post

Cerenas

MooDyBLueS schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:16:
[...]

Ja ik kan me ook niet herinneren dat het zo slecht gesteld was met de snelheden. Enige is dat ik hem nu even op de WiFi heb staan, maar UniFi zegt WiFi 5 met 866 Mbps verbonden, dus meer dan 35 Mbps moet makkelijk te halen zijn. Mogelijk dat het over LAN wel beter is, dat kan ik eens testen met een ander spel binnenkort.

Tweedehands XSS is zo'n slecht idee nog niet inderdaad. Ga ik ook eens naar kijken.
Hmm, van wat ik me kan herinneren is dat ik wel 200-300Mbps stabiel kon halen op mijn One S destijds, maar dat was bedraad. Geen idee hoe capabel de wifi van het apparaat is, maar dat kan misschien net niet lekker zitten in een aparaat wat voor een groot deel van metaal van binnen is.

• PdeBie
G_Dragon schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:49:
Man man wat een spel, grafisch is het echt precies zoals je zou mogen verwachten van de huidige generatie consoles! Zit echt met veel plezier dit spel te spelen :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welk spel is het?

• Exactor it
Nog over de Gamesir G7 Pro. De dpad is super mushy zoals @justifire al aangaf. Opzich geen probleem als je geen platformer en fighting spellen ermee speelt.

Verder is het best wel wennen om niet een echte xbox controller te gebruiken. Op de een of andere manier neemt mijn Switch brein het over en duw ik op b ipv a etc. De back buttons zitten lager dan op een elite. Dat gaat misschien wel het meest wennen worden omdat je de controller met een ander stuk van je vinger moet bedienen. Of hem anders moet vasthouden (handen verder naar buiten).

Sticks, facebuttons en schouderknoppen/triggers zijn top.

[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 11-12-2025 07:54 ]

Ik heb ook al teveel Xbox controllers in huis, maar vindt de vorige Xbox Design Lab Fallout controller met al die Vault Boy figuurtjes mooier. Zie dat die ook nog steeds beschikbaar is.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9EPgLXL46cRtnz2j1sUuSfTmko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ir64u0h7F9MzERhC4otFI4u.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb praktisch alleen Expedition 33 gespeeld dit jaar op de Xbox.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97DUSEvasf74ni-ksKqFgjlu0xQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kG4h2lR0PHe8r5T0MvPoEHyM.jpg?f=fotoalbum_large

Dit jaar eindelijk AW2 (uit)gespeeld! Wat een topspel is dat, bizar hoe iemand zo'n verhaal kan bedenken.
Gezien mijn trage speelwijze misschien wat veel uren over gedaan, wel van genoten.
Zit nog te twijfelen om The Final Draft (soort NG+) te spelen. Zitten schijnbaar wat verschillen in het verhaal, maar om nou nog een keer zoveel uur erin te steken terwijl ik nog zoveel moois te spelen heb...

[ Voor 15% gewijzigd door Powder Toastman op 11-12-2025 13:43 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bza5Y9W1h2tpr3p7_qhn3TKo4Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8CQPOr3egY46hZEPfsVE9Sq.jpg?f=fotoalbum_large

Voor het eerst sinds 2021 dat mijn meest gespeelde game niet Halo Infinite is volgens mij :) Het was echt een mooi gamejaar. Volgende week eens even op een rijtje zetten welke games er voor mij echt uitsprongen. Mijn GOTY is duidelijk, maar er zijn echt enorm veel gave games uitgekomen.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Woo sf6 in de aanbieding
---
dlc niet :( -O-

Goed evo japan is soort van dichtbij, denk dat ik dan maar voor de bijl moet gaan...dan is er iig iets van de prijs af wsl.

10 second ninja DONE

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12 20:28
Was aan het bedenken wat sf6 zou zijn (ben slecht in dit soort afkortingen als het niet GTA is :P), maar je usernaam helpte in dit geval enorm :)

Wel een mooie lijst inderdaad, maar ook veel spellen die al in gamepass zitten. Sowieso is Hogwarts Legacy een aanrader (en ik ben verder geen Harry Potter fan), maar die heb ik al een keer gekocht. Eens even nadenken over Outlaws Gold/Ultimate, of dat ik gewoon een keer een paar maandjes Ubisoft+ pak voor wat games daar (wil ook AC Shadows nog altijd een keer spelen...)
Powder Toastman schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:49:

Dit jaar eindelijk AW2 (uit)gespeeld! Wat een topspel is dat, bizar hoe iemand zo'n verhaal kan bedenken.
Gezien mijn trage speelwijze misschien wat veel uren over gedaan, wel van genoten.
Heb je 76 uur gespeeld voor 1 run (met wellicht nog de DLC's erbij)? Ik heb het spel 2x rond gespeeld, maar voor mijn gevoel was een enkele run iets van max 30 uur of zo?
Maar misschien dat je elke hoekje hebt uitgeplozen :P

[ Voor 34% gewijzigd door sewer op 11-12-2025 15:06 ]

• Hulleman
uchiha tijntje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 12:31:
Mijn GOTY is duidelijk, maar er zijn echt enorm veel gave games uitgekomen.
Hollow Knight Silksong? :P

Ik weet niet wat mijn GOTY is. Ik heb gameplaywise het meeste lol gehad met Cyberpunk 2077 en de DLC. Die game eindelijk eens opgepakt, nadat ik een aantal pogingen had gewaagd een aantal jaar terug. Echt een vette game en mijn GOTY. Mijn GOTY voor game uit 2025 qua verhaal en beleving is Death Stranding 2. Bizar hoe dat allemaal bedacht is, in elkaar zet en hoe je het fenomeen pakketjes bezorgen in leuke gameplay om kunt zetten. Qua verrassing, art design en muziek is mijn GOTY Expedition 33. Echt een verrassing dat zo'n kleine studio zo'n game neer heeft gezet. Wat mij betreft verdienen ze de GOTY award vandaag ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 11-12-2025 14:04 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Ik ben er nu pas aan begonnen en zit er pas 11 uur in, maar ja expedition 33 is met gemak mijn goty dit jaar. Geweldig spel :)

Finraziel schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:13:
Ik ben er nu pas aan begonnen en zit er pas 11 uur in, maar ja expedition 33 is met gemak mijn goty dit jaar. Geweldig spel :)
Grappig, ik kwam er maar niet doorheen en heb hem halverwege dus maar opzij gelegd.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:32
sewer schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:47:
Heb je 76 uur gespeeld voor 1 run (met wellicht nog de DLC's erbij)? Ik heb het spel 2x rond gespeeld, maar voor mijn gevoel was een enkele run iets van max 30 uur of zo?
Maar misschien dat je elke hoekje hebt uitgeplozen :P
Ja, 76 uur voor 1 run :D incl. alle DLC. Heb idd elk hoekje uitgeplozen, heb hem dan ook op 100% staan.
76 uur kan ook beetje vertekend zijn, want wil nog wel eens in slaap vallen tijdens het gamen, blijft de teller doorlopen.
Ga eerst wat andere games spelen, maar laat AW2 nog wel even geïnstalleerd staan voor The Final Draft, ik ga er vanuit dat ik daar wel wat minder lang over doe.... :P
sewer schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:47:
Wel een mooie lijst inderdaad, maar ook veel spellen die al in gamepass zitten. Sowieso is Hogwarts Legacy een aanraden (en ik ben verder geen Harry Potter fan), maar die heb ik al een keer gekocht. Eens even nadenken over Outlaws Gold/Ultimate, of dat ik gewoon een keer een paar maandjes Ubisoft+ pak voor wat games daar (wil ik AC Shadows nog altijd een keer spelen...)
SW Outlaws Special Edition is fysiek goedkoper te krijgen bij o.a. Bol.

[ Voor 27% gewijzigd door Powder Toastman op 11-12-2025 14:30 ]

• SunnieNL
  • Laatst online: 28-12 13:20
Misschien nog wel het ergste: ik kan mij gewoon niet eens meer herinneren dat ik dit spel heb gespeeld dit jaar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x97HwdlmKqtuDlyhPBIPPfCHoMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TblB9bOFEG3Jp1C92s36t3Q1.jpg?f=fotoalbum_large

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12 20:28
Powder Toastman schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:25:
[...]

Ja, 76 uur voor 1 run :D incl. alle DLC. Heb idd elk hoekje uitgeplozen, heb hem dan ook op 100% staan.
76 uur kan ook beetje vertekend zijn, want wil nog wel eens in slaap vallen tijdens het gamen, blijft de teller doorlopen.
Ga eerst wat andere games spelen, maar laat AW2 nog wel even geïnstalleerd staan voor The Final Draft, ik ga er vanuit dat ik daar wel wat minder lang over doe.... :P
Ik zie dat ik hem op 75% heb staan (na 2 runs), van bijv. die nursery rhymes snapte ik niet al te veel en heb ik dus ook compleet genegeerd, kan me wel voorstellen dat dat uren kost...
Nee Expedition 33. Staat met gemak in mijn top 10 lijstje van all time favorites. Luister nog wekelijks naar de soundtrack en kijk nog teveel filmpjes over de game. For those who come after!

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-12-2025 15:22 ]

• Hulleman
uchiha tijntje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 15:16:
[...]

Nee Expedition 33. Staat met gemak in mijn top 10 lijstje van all time favorites. Luister nog wekelijks naar de soundtrack en kijk nog teveel filmpjes over de game. For those who come after!
Eén van de beste, zo niet de beste, soundtracks ooit in een game.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:58
SunnieNL schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:59:
Misschien nog wel het ergste: ik kan mij gewoon niet eens meer herinneren dat ik dit spel heb gespeeld dit jaar...
[Afbeelding]
Gespeeld is wel een groot woord voor FF16. Het was meer cutscenes kijken :+

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6vVTd_BLPLNix9DYhV-wBYXyG4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wpD9R7iw1eSdFYMNW6BeH5bK.jpg?f=user_large

Te veel tijd aan het boerenleven verloren.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 11-12-2025 18:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ilm

ilm

Hierbij. Starfield is wel een verrassing. Ik dacht eerder silksong ook, of nine sols. Veel goede games gespeeld, maar niet echt iets dat er tussenuit springt.

Indiana jones, doom en avowed waren ook dit jaar zie ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ad-dr82gz6zrJbvGipOyu_cS3ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpid0bs1b1TkZKptdM38SU73.jpg?f=fotoalbum_large
Finraziel schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:13:
Ik zie je in mijn friendslist de game spelen. Ben zelfs een beetje jaloers dat je nog helemaal vers de game mag ervaren :)

——-

@justifire heb je de Raikiri 2 al besteld?

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-12-2025 22:00 ]

• Exactor it
Op zich hoef je je weekly xbox ding niet te delen als je er niks van kunt he
uchiha tijntje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:21:
[...]

Ik zie je in mijn friendslist de game spelen. Ben zelfs een beetje jaloers dat je nog helemaal vers de game mag ervaren :)

——-

@justifire heb je de Raikiri 2 al besteld?
Echt? Oh dat is wel cool, want ik speel de steam versie van de game... Maar op de Xbox Ally X. Had er niet echt over nagedacht, maar normaal is dat alleen als je een game uit de Xbox/Microsoft Store speelt. De Xbox fullscreen experience trekt echter gewoon alle geïnstalleerde games bij elkaar en toont die activiteit blijkbaar dus ook gewoon.

En ja hij is geweldig... Alleen net act 1 afgerond... :X

Wat een trailers! Wauw :)

Voor mij springen toch wel de volgende spellen er echt uit:
  • Tomb Raider: Catalyst
  • No Law
  • Star wars Fate Of The Old Republic
  • Star Wars Galactic Racer World

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 12-12-2025 11:32 ]

Jammer dat er geen echte shadow drop was. Heb eigenlijk geen echte backlog meer, dus een nieuwe game voor de kerstvakantie was wel leuk geweest. :)

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:29
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:52:
Jammer dat er geen echte shadow drop was. Heb eigenlijk geen echte backlog meer, dus een nieuwe game voor de kerstvakantie was wel leuk geweest. :)
Metroid Prime 4. Nieuw en erg tof!
giantgiantus schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:58:
[...]Metroid Prime 4. Nieuw en erg tof!
Heb geen switch dus dat is geen optie. :)

Maar had toevallig wel wat reviews gezien. En ik denk dat het een game is die je zelf moet spelen om het te waarderen want op basis van de beelden die ik gezien heb, en ook alle voorgaande 3rd person Metroids, heb ik de hype nooit gesnapt.

En heb in de afgelopen jaren één keer eerder een console gekocht voor 1 spel maar dat zie ik mezelf niet meer snel doen. :P

———

In januari trouwens een dev direct showcase voor Playground. Dus waarschijnlijk dan meer bekend over Fable en Forza Horizon.

https://www.trueachieveme...january-2026-announcement

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-12-2025 13:10 ]

Oeh, nieuwe Control! Daar kijk ik wel naar uit, trailer zit er weer dat text op kwa sfeer. Benieuwd hoe de gameplay uitpakt in grotere wereld, het huis was een character in de game op zich.

Psst… mocht je buiten de catalogus van game pass willen kijken dan is Hell Is Us echt wel heel vet.
Ga er binnenkort meer over schrijven, nog twee achievements te gaan :)

justifire schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:15:
[...]

Psst… mocht je buiten de catalogus van game pass willen kijken dan is Hell Is Us echt wel heel vet.
Ik kijk sowieso ook altijd buiten de catalogus van gamepass. :) Maar had gehoopt op nog een december / kerst knaller. Beetje zoals Indiana Jones van afgelopen jaar.

En wanneer mag ik je review verwachten :P. Had naar aanleiding van je vorig berichtje nog wel wat beelden bekeken van Hell is Us. Ben wel benieuwd naar je verhaal dan :).

Misschien moet ik gewoon verder gaan met The Outer Worlds 2, maar die weet me helaas niet zo te pakken als Avowed dat bijvoorbeeld wel goed deed. In januari komt naar verwachting wel weer een nieuwe update van Grounded 2.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-12-2025 13:19 ]

• SunnieNL
  • Laatst online: 28-12 13:20
justifire schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:15:
[...]

Mijn broertje had die gevraagd voor kerst, dus ik kon het niet laten die eerst even zelf te testen. Maar kwam er al snel achter dat dat toch niet echt mijn ding is :)

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:08

Dhrax

Prog Lord

justifire schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:19:
[...]

Grappig, ik kwam er maar niet doorheen en heb hem halverwege dus maar opzij gelegd.
De game is ook niet voor iedereen, ik vond het de eerste uurtjes nog wel geinig maar ik was er toch wel vrij snel klaar mee. Met name de muziek begon mij behoorlijk te irriteren op den duur. Sowieso zijn turn-based games voor een specifiek publiek, dat deze game zoveel mensen heeft weten aan te spreken vind ik toch wel bijzonder. Ik gun ze het succes ook van harte. Ze hebben risico genomen en dat heeft goed uitgepakt.
Gratis update van Exp.33 misschien iets?

Wom schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:02:
[...]

Gratis update van Exp.33 misschien iets?
Heb ik vanmorgen even geïnstalleerd. Moet nog mijn timing terugvinden… werd echt gigantisch ingemaakt :P Maar verwacht niet dat de update qua nieuwe content erg groot is.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:29
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:38:
[...]

Heb geen switch dus dat is geen optie. :)

Maar had toevallig wel wat reviews gezien. En ik denk dat het een game is die je zelf moet spelen om het te waarderen want op basis van de beelden die ik gezien heb, en ook alle voorgaande 3rd person Metroids, heb ik de hype nooit gesnapt.

En heb in de afgelopen jaren één keer eerder een console gekocht voor 1 spel maar dat zie ik mezelf niet meer snel doen. :P

———

In januari trouwens een dev direct showcase voor Playground. Dus waarschijnlijk dan meer bekend over Fable en Forza Horizon.

https://www.trueachieveme...january-2026-announcement
Je hebt een ally toch? Waarschijnlijk mag ik het niet niet laten zien: maar daar kan je het ook op spelen en ook de voorgaande delen.
SunnieNL schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:24:
[...]

Mijn broertje had die gevraagd voor kerst, dus ik kon het niet laten die eerst even zelf te testen. Maar kwam er al snel achter dat dat toch niet echt mijn ding is :)
Wat stond je er aan tegen als ik vragen mag ?
En hoe lang is even testen, want het spel begint eigenlijk pas echt in het tweede gebied.
Ik voelde hem na het spelen van de demo nl ook niet helemaal, eerste gebied is eigenlijk gewoon de tutorial.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-12 13:57
Gisteren de demo van Sonic Racing World (oid) in elk geval de nieuwste Sonic racing game (multiconsole) gespeeld op de Xbox Series X.

Speelt lekker weg, ziet er mooi uit... Maar om hier nou 80 euro voor te betalen? Nee laat maar dat zou ik ook niet betalen voor Mario Kart. Verder krijgt het spel wel hele goede recensies maar zijn er voor mijn gevoel weinig die het spelen. Op Tweakers is er geen eens een appart draadje van.

Volgend jaar wellicht wanneer die te koop is voor 30 of 40 euro.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:41
MetalSonic schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:48:
Gisteren de demo van Sonic Racing World (oid) in elk geval de nieuwste Sonic racing game (multiconsole) gespeeld op de Xbox Series X.

Speelt lekker weg, ziet er mooi uit... Maar om hier nou 80 euro voor te betalen? Nee laat maar dat zou ik ook niet betalen voor Mario Kart. Verder krijgt het spel wel hele goede recensies maar zijn er voor mijn gevoel weinig die het spelen. Op Tweakers is er geen eens een appart draadje van.

Volgend jaar wellicht wanneer die te koop is voor 30 of 40 euro.
Hij was dit jaar fysiek al voor 40 euro te krijgen als je een beetje had opgelet :) voor nu wachten op de volgende sale dus.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-12 13:57
Deezers schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:09:
[...]

Hij was dit jaar fysiek al voor 40 euro te krijgen als je een beetje had opgelet :) voor nu wachten op de volgende sale dus.
Die heb ik gemist of gezien en toen geen interesse. Komt wel goed, de vorige Sonic racing games waren uiteindelijk ook voor een prikkie te koop. Het is niet zoals met Mario kart voor de Nintendo Switch dat het van begin tot het einde fullprice blijft.

• Exactor it
MetalSonic schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:15:
[...]

Die heb ik gemist of gezien en toen geen interesse. Komt wel goed, de vorige Sonic racing games waren uiteindelijk ook voor een prikkie te koop. Het is niet zoals met Mario kart voor de Nintendo Switch dat het van begin tot het einde fullprice blijft.
Crash team racing is wellicht een goed alternatief als je zin hebt in een arcade kart racer. Is best een grappig spel, zeker in multi-player. Wel wat ingewikkelder dan Mario Kart vanwege het boost systeem. Online zijn mensen belachelijk goed en de time trials vereisen ook dat je dat goed beheerst (inclusief shortcuts enzo). Campaign en simpel online spelen vond ik wel leuk om te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Exactor it op 12-12-2025 17:25 ]

Exactor it schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:25:
[...]

Crash team racing is wellicht een goed alternatief als je zin hebt in een arcade kart racer. Is best een grappig spel, zeker in multi-player. Wel wat ingewikkelder dan Mario Kart vanwege het boost systeem. Online zijn mensen belachelijk goed en de time trials vereisen ook dat je dat goed beheerst (inclusief shortcuts enzo). Campaign en simpel online spelen vond ik wel leuk om te doen.
Kan dit onderschrijven. Heb iets van 150+uur erin zitten. Ideale couch multiplayer racer in het genre. Soms onvergeeflijk, maar wel eerlijke racer.

Exactor it schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:08:
Sint was een paar dagen te laat (en mijn creditcard club blokkeerde mijn kaart omdat het zogenaamd een nepsite is) maar de Gamesir G7 Pro is binnen!

[Afbeelding]

@devilsnight Hier was het dongle erin op xbox knop duwen en Xbox ging aan. Controller werkte direct out of the box hierzo. Nog niet geprobeerd om knopjes instellen enzo. Maar tot nu toe mijn pc niet uit de verhuisdoos hoeven te halen. :)
Super nice! Misschien kwam jouwe met nieuwere firmware, dat zou het verklaren. Ik zit sterk te overwegen een tweede te halen want hij bevalt fantastisch, maar ik merk dat ik de lange accuduur van de V2 wel mis. Helemaal als je een game als Kingdom Come 1 speelt .....dan vliegen die uurtjes voorbij, fucking hell.

Anyway. Vraagje.

Onze Game Pass Ultimate loopt over 8 dagen af, het is aardig wat jaartjes geleden dat we dit hebben gekocht en toen werkte de merge trick ook nog volgens mij. Vandaag de dag allemaal niet meer he? Is het gewoon een kwestie van GPU kopen via Xbox zelf of Eneba, Loaded etc, code invoeren en klaar?

• Exactor it
devilsnight schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:47:
[...]

Super nice! Misschien kwam jouwe met nieuwere firmware, dat zou het verklaren. Ik zit sterk te overwegen een tweede te halen want hij bevalt fantastisch, maar ik merk dat ik de lange accuduur van de V2 wel mis. Helemaal als je een game als Kingdom Come 1 speelt .....dan vliegen die uurtjes voorbij, fucking hell.

Anyway. Vraagje.

Onze Game Pass Ultimate loopt over 8 dagen af, het is aardig wat jaartjes geleden dat we dit hebben gekocht en toen werkte de merge trick ook nog volgens mij. Vandaag de dag allemaal niet meer he? Is het gewoon een kwestie van GPU kopen via Xbox zelf of Eneba, Loaded etc, code invoeren en klaar?
Zou goed kunnen wat firmware betreft. Weet jij of hij kan opladen via USB poort of alleen op de dock? Ben er ook enthousiast over na een paar dagen gebruik. Ligt goed in de hand en is fijn licht.

Qua gamepass zou ik ff in het gamepass topic kijken. Volgens mij is er niks veranderd aan het omzetten van lagere abonnementen naar ultimate behalve de conversie ratio maar in dat topic kun je het vast allemaal vinden en zo niet, daar vragen want daar zitten de pro's.
Exactor it schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:27:
[...]

Zou goed kunnen wat firmware betreft. Weet jij of hij kan opladen via USB poort of alleen op de dock? Ben er ook enthousiast over na een paar dagen gebruik. Ligt goed in de hand en is fijn licht.

Qua gamepass zou ik ff in het gamepass topic kijken. Volgens mij is er niks veranderd aan het omzetten van lagere abonnementen naar ultimate behalve de conversie ratio maar in dat topic kun je het vast allemaal vinden en zo niet, daar vragen want daar zitten de pro's.
Ik gok dat het met een normale oplader ook wel kan, alleen zit er een soort omhulsel over die USB port heen op de controller en ik heb gemerkt dat niet elke USK kabel door dat omhulsel kan, zeg maar.

Na het gebruiken van die Elites kon ik eigenlijk al niet meer terug naar de reguliere controllers, maar na de Gamesir helemaaaaal niet meer. Ik gebruik die paddles constant en ook R5 is super ideaal met meerdere games.

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 12-12-2025 21:36 ]

• Exactor it
devilsnight schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:35:
[...]

Ik gok dat het met een normale oplader ook wel kan, alleen zit er een soort omhulsel over die USB port heen op de controller en ik heb gemerkt dat niet elke USK kabel door dat omhulsel kan, zeg maar.

Na het gebruiken van die Elites kon ik eigenlijk al niet meer terug naar de reguliere controllers, maar na de Gamesir helemaaaaal niet meer. Ik gebruik die paddles constant en ook R5 is super ideaal met meerdere games.
Die omhulsel kun je er gewoon afhalen door hem naar boven te schuiven. Is denk ik een beschermer voor de USB poort ofzo. Voor mij niet nodig dus is al weggegooid. Ik heb het idee dat laden niet kan via de USB poort wat wel matig is. :)

• Exactor it
Shady part of me is eindelijk weer opgestart en uitgespeeld. Hele sfeervolle game met aardige puzzels. De rewind mechanic werkt ook lekker voor de minder begaafde platformerspelers zoals ikzelf. :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:53
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:38:
[...]
Koop Returnal dan ook eens een keer. :P

Er even vanuitgaande dat je de PS5 + Astro Bot bedoelt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Elk jaar kijk ik net voor kerst even terug op de games die ik in dat jaar gespeeld heb. Ik kan wel zeggen dat 2025 voor mij een tof game jaar was. De leukste game ervaringen zijn vaak games waar je weinig of geen verwachtingen van hebt en die je enorm doen verrassen. En dat waren er best wel wat dit jaar.

Verrassingen
Te beginnen met mijn game of the year: Claire Obscur: Expedition 33. Er is al veel over deze game gezegd en ik zal het dan ook beknopt houden. Ik had bij het opstarten van de game geen enkele verwachting. Maar voor mij klopte echt alles aan deze game. Van de gameplay tot het verhaal, van de soundtrack tot de artstyle. Terechte winnaar van de vele awards die ze hebben gekregen en nog gaan krijgen. Metacritic / Trailer

Wat ook leuk is, is om verrast te worden door games in genres die je normaliter niet heel erg trekken. Dat had ik een paar jaar geleden met Wasteland en Gears Tactics. Dit jaar was dat toch wel Routine. In games ben ik nogal redelijk “schrikkerig”, dus ik laat games zoals Dead Space, Aliens, Outlast, Resident Evil vaak links liggen. Maar het mooie van Gamepass is naar mijn mening dat de drempel wel erg laag is om toch even buiten je comfortzone van genres te kijken. Ik weet niet of Routine nu zoveel anders doet dan andere games in het genre, maar de sfeer was top in combinatie met de puzzels (voelde beetje escape room achtig aan). De manier waarop ze ook de “gun” goed wisten te integreren met de gameplay loop is erg goed gedaan. Metacritic / Trailer

En om dan toch even door te gaan op genres die ik normaliter niet vaak speel… Little Rocket Lab is ook zo’n game. Het is een “factory simulation” game maar dan voor beginners volgens mij. :) Heb me er goed mee vermaakt en vond het een leuke uitdaging om een zo efficiënt mogelijke setup te bouwen. Moest uiteindelijk wel over een drempel heen stappen om als mijn setup niet goed werkte niet bang te zijn om gewoon de sloopkogel te gebruiken en van scratch af aan opnieuw te beginnen. Maar de game is in dat opzicht behoorlijk vergevingsgezind, dus het is vooral tijd die je dan even kwijt bent, maar uiteindelijk door een efficientere setup ook weer terug “verdiend”. Ook deze game heb ik gevonden via Gamepass. Anders zou ik het zeer waarschijnlijk niet gespeeld hebben. Metacritic / Trailer

En dan op naar een van de grootste verrassingen van het jaar voor mij, namelijk Blue Prince. Die game had me behoorlijk in zijn greep. Het is ook best wel moeilijk om uit te leggen waarom Blue Prince zo ontzettend goed is. Het is een rare mix van een roguelite met deckbuilding en puzzel elementen, waarbij het doel is om een bepaalde kamer te bereiken in een groot mansion. De mysterie, de simpele doch verslavende gameplay loop, de kennis die je opdoet in een run die je dan weer kan toepassen op je volgende run. Echt heel tof. En ook al kent de game RNG, iets waar ik normaliter niet om sta te juichen, is het RNG aspect te mitigeren door slim te handelen. Ik kan iedereen die ook maar een beetje houdt van puzzels aanraden om Blue Prince te proberen. In het slechtste geval heb je een uurtje verspilt. In het beste geval heb je een game ontdekt waar je nog maanden na het uitspelen ervan aan terug denkt. Metacritic / Trailer

En tenslotte was Dave the Diver een mooie verrassing. Ik had altijd wel gehoord dat mensen enthousiast waren over deze game, maar ik had me er nooit echt in verdiept. Dus toen ik de game opstartte en voor het eerst in mijn sushi restaurant aan kwam die ik moest gaan runnen was ik behoorlijk verbaasd.. Echter de gameplay loop was erg leuk gedaan. Zoals hier laatst ook werd gezegd was er aan het einde van de game een beetje een onnodige grind, maar dat doet niets af aan de hele sterke basis. Metacritic / Trailer

Gevestigde orde
En dan zijn er natuurlijk ook games waar je al geruime tijd naar uitkeek en waarvan het mooi is als ze aan je verwachtingen voldoen.

Te beginnen met Hollow Knight Silksong. Sinds ik in 2018 het 1e deel had uitgespeeld en in 2019 het vervolg werd aangekondigd keek ik als platform, souls en metroidvania fan uit naar Silksong. Het heeft daarna echter 6 jaar geduurd voordat we het konden spelen. Maar het stelde zeker niet teleur. Het is qua uren mijn meest gespeelde game van dit jaar zag ik. Dat komt denk ik ook omdat ik drie keer de game heb uitgespeeld, waarvan twee keer op 100%, waarvan één in steel soul mode. Nog steeds interesseert het verhaal me niet heel erg, maar de gameplay, de sfeer en de muziek zijn top en waren het wachten waard. Ben benieuwd met welke idioterie Team Cherry in de DLC’s aan komt zetten qua moeilijke achievements. :) Metacritic / Trailer

Dan Grounded 2. De aankondiging in juli had ik niet direct verwacht, en al helemaal niet dat die ook zo snel in early acces te spelen was. Aangezien ik in Grounded 1 een kleine 500 uur had zitten kon het haast ook niet misgaan om deel 2 niet leuk te vinden. En ze hebben zichzelf bij Obsidian wat mij betreft ook weer overtroffen. Omdat het in early acces zit, en ze periodiek met nieuwe content komen verwacht ik dat het qua speelervaring hetzelfde gaat zijn als met Grounded 1. Na release van nieuwe content zal ik er weer alles uithalen wat er in zit en dan leg ik het weer maanden naast me neer totdat er weer een nieuwe update komt. De winter update met een nieuwe biome komt gelukkig weer begin volgend jaar. :) Trailer

Onder de radar
En dan zijn er ook nog kleinere titels die flink onder de radar zijn gevlogen, maar naar mijn mening het verdienen om gespeeld te worden. En dat zijn:

-Eriksholm The Stolen Dream, trailer
-Viewfinder, trailer
-Keeper, trailer
-American Arcadia, trailer

Mijn tip is om gewoon even wat trailers van deze games op te zoeken en als het je enigszins aanspreekt gewoon te kopen. Ik denk niet dat je snel teleurgesteld wordt.

En welke konden de verwachtingen niet waarmaken
En even aangevuld naar aanleiding van een terechte vraag van ilm. Dat zijn er eigenlijk 2,5. Namelijk Winter Burrow, The Outer Worlds 2 en Split Fiction.

Van Winter Burrow had ik eigenlijk gewoon achteraf gezien onrealistische verwachtingen, want het is simpelweg een 1e game van een hele kleine studio. Ik had gehoopt dat het een Grounded game was met een isometrisch perspectief. :) Dat was het niet. De gameplaymechanics waren niet geweldig en het survival aspect was beperkt. Ik liet me bij de trailers teveel leiden door de wel toffe artstyle denk ik.

Dan The Outer Worlds 2. Het is niet zozeer dat het een slechte game is ofzo, want als ik het opstart heb ik er wel een leuke tijd mee en vermaak ik me best, maar ik heb eigenlijk gewoon niet de behoefte om hem snel weer op te starten. Dat is wel een teken aan de wand voor mij. Ik denk dat het komt doordat het in de basis best wel wat lijkt op Avowed, ook een Obsidian game en in februari uitgekomen, en ik daar het exploreren en de combat echt leuk vond om te doen en dat ontbreekt in The Outer Worlds wel een klein beetje. Ik speel op very hard, waardoor de combat vooral begint met stealth om zoveel mogelijk vijanden uit te schakelen, want als ze eenmaal weten waar je bent dan komt het regelmatig voor dat ik bijna geone-shot wordt. Maar ik vertik het om de difficulty aan te passen, dus het ligt wellicht ook aan mezelf :).

En als laatste en dat is de 0.5 van de 2.5 :), Split Fiction. Ik heb het samen gespeeld met een medetweaker hier en we hebben veel lol gehad en de game is gewoon goed, maar de game kon It Takes Two uiteindelijk gewoon niet evenaren. Zowel niet qua humor als sfeer / artstyle en de "logica" van gameplay elementen. We hebben het spel een paar maanden geleden uitgespeeld en ik denk dat ik me nu nog steeds meer scenes uit It Takes Two uit 2021 kan herinneren dan van Split Fiction. Maar het zou ook wel echt bijzonder zijn geweest als ze It Takes Two hadden kunnen evenaren. Dat was de terechte GOTY winnaar destijds.

2026
2026 wordt zoals het er nu naar uitziet ook gewoon top, met onder meer een nieuwe Forza, Gears of War en Fable vanuit Xbox en dan ook nog eens games als Super Meat Boy 3D, Replaced, GTA6 en dan heb ik er ongetwijfeld enorm veel vergeten. 😊 En voor nu zal ik eens een maandje PS plus aanschaffen om eens Returnal te proberen.

Zoals Esquie zou zeggen. 2026 will be WHEEEEEE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81WzAeJ5A7o7lpj1vGzd6TRcfLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5Ak0Igaf5COKgJ8nDWGTMAH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-12-2025 13:18 ]

• ilm

ilm

devilsnight schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:35:
[...]

De gamesir g7 pro is toevallig vandaag hier binnengekomen. Wel bedraad met xbox. Nog niets gespeeld. De pookjes voelen lichter aan dan de Elite, en de knoppen maken een klik geluid (mechanisch ipv membraam?). Zal dus wel even wennen worden.

@uchiha tijntje waren er ook spellen die onder je verwachtigingen presteerde? Ook altijd leuk om iedereen zijn voorkeur te zien.
ilm schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:48:
[...]

De gamesir g7 pro is toevallig vandaag hier binnengekomen. Wel bedraad met xbox. Nog niets gespeeld. De pookjes voelen lichter aan dan de Elite, en de knoppen maken een klik geluid (mechanisch ipv membraam?). Zal dus wel even wennen worden.

@uchiha tijntje waren er ook spellen die onder je verwachtigingen presteerde? Ook altijd leuk om iedereen zijn voorkeur te zien.
Goede vraag, heb het aangevuld onderaan :)

• ilm

ilm

uchiha tijntje schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 12:25:
[...]

Goede vraag, heb het aangevuld onderaan :)
Winter burrow was inderdaad wat minder. Nog steeds leuk, maar het moest het hebben van atmosfeer en verhaal. Moeilijk was het niet en gameplay mechanics niet bijzonder. Gelukkig duurde het ook niet bijzonder Lang.

Outer worlds 2 ga ik nu aan beginnen. Reviews spreken toch van goede diepgaande karakters en quests. Dus dat is wat verassend, we zullen zien :)
Pagina: 1 ... 114 115 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties