• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:47:
[...]

Om het nog wat luchtiger te maken, ik heb beiden toevallig ook :D.. Het zou best met elkaar te maken kunnen hebben maar zeker weet ik het natuurlijk niet.
Het is ook luchtig wat mij betreft, heel veel mensen hebben of lang geleden of op oudere leeftijd wel zoiets te horen gekregen, maar goed het is uiteraard niet het topic ervoor maar idd dat heeft wel met elkaar te maken.

Om terug OT te gaan, speelt er misschien iemand hier de War Sails DLC van Mount and blade 2 bannerlord?

Lijkt mij een mooie uitbreiding maar ik lees alleen maar over crashes op de XSX.
En de games van deze week: https://www.trueachieveme...box-games-december-8-2025

Deze lijkt me wel grappig :)
En voor fans van ritme games:
En na diverse keren uitgesteld te zijn komt die eindelijk:

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Sipio schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:56:
[...]

Het is ook luchtig wat mij betreft, heel veel mensen hebben of lang geleden of op oudere leeftijd wel zoiets te horen gekregen, maar goed het is uiteraard niet het topic ervoor maar idd dat heeft wel met elkaar te maken.

Om terug OT te gaan, speelt er misschien iemand hier de War Sails DLC van Mount and blade 2 bannerlord?

Lijkt mij een mooie uitbreiding maar ik lees alleen maar over crashes op de XSX.
Yes dat had ik door, maar denk dit helpt nog extra mee en ik heb er geen problemen mee dat mensen het weten want ben er al zover mee dat het amper gemerkt word. Ik vind het persoonlijk wel goed om te vragen / kijken of er misschien een verband is, dit kan inderdaad ook in gamen voorkomen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Sipio schreef op zondag 7 december 2025 @ 10:25:
[...]

Dit is absoluut niet vervelend bedoeld maar heb jij niet 'gewoon' AD(H)D of ook iets in het autisme spectrum?

Ik vraag het vanwege jou ervaringen en post op tweakers etc?

Ik heb het zelf namelijk ook en herken mezelf ook in bepaalde dingen dus nogmaals ik bedoel het niet verkeerd oid.

Zelf hop ik van de één naar de andere game en het gebeurd maar sporadisch dat een game mijn interesse kan behouden dat ik hem ook daadwerkelijk uitspeel en zelf dan doe ik er een eeuwigheid over omdat ik mijn aandacht er niet lang genoeg bij kan houden want dan moet ik weer wat anders gaan doen bijv.

Sommige games hebben idd veel 'input' laten we maar zeggen.
Is het ook niet gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg ?
Veel verschillende spellen -> veel verschillende dingen om op te concentreren -> veel prikkels

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
justifire schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:39:
[...]

Is het ook niet gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg ?
Veel verschillende spellen -> veel verschillende dingen om op te concentreren -> veel prikkels
Ja kan heel goed hoor, het is ook het fijnst voor mij iig om te proberen echt in 1 game te duiken maar dat lukt me meestal alleen als ik bijv vakantie heb zodat ik meerdere dagen achter elkaar 'in' de game kan blijven zeg maar en niet alleen in de avond na het werk nog ff gamen, dan raak ik er echt snel uit.

Dit is vooral bij games met een mooi verhaal natuurlijk, ik wil al een poosje Ghost of Yotei kopen maar ik wacht nog even tot het einde vh jaar omdat ik dan wat meer vrij ben :P
Routine!

Ben totaal niet van de horror achtige games, dus twijfelde ook echt om hem op te starten, maar had even weinig anders te spelen en ben blij dat ik het gedaan heb. De sfeer is super, verhaal is dusdanig interessant dat ik alles las en keek wat ik tegen kwam en de gameplay mechanics waren nuttig en dienend zonder poespas. Heb er een kleine 7 uur over gedaan, dat is een perfecte lengte voor zo’n game. Wederom een toppertje. Ook in GP!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58
Sipio schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:19:
[...]

Ja kan heel goed hoor, het is ook het fijnst voor mij iig om te proberen echt in 1 game te duiken maar dat lukt me meestal alleen als ik bijv vakantie heb zodat ik meerdere dagen achter elkaar 'in' de game kan blijven zeg maar en niet alleen in de avond na het werk nog ff gamen, dan raak ik er echt snel uit.

Dit is vooral bij games met een mooi verhaal natuurlijk, ik wil al een poosje Ghost of Yotei kopen maar ik wacht nog even tot het einde vh jaar omdat ik dan wat meer vrij ben :P
Heb ik ook, zoals nu op zondagavond... Weer niet gelukt. Je voornemen om dit weekend dan eindelijk èèn bepaalde game te spelen om vervolgens te veel afgeleid te zijn waardoor het weer niet is gelukt omdat ik ook nog andere hobby's heb en films en series ook wil zien. Alleen bij langere vakanties lukt focussen op 1 game nog wel soms. GP en meerdere consoles helpen ook niet echt mee om je aandacht op èèn game te richten :+

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05:10
Deezers schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:08:
[...]

Heb ik ook, zoals nu op zondagavond... Weer niet gelukt. Je voornemen om dit weekend dan eindelijk èèn bepaalde game te spelen om vervolgens te veel afgeleid te zijn waardoor het weer niet is gelukt omdat ik ook nog andere hobby's heb en films en series ook wil zien. Alleen bij langere vakanties lukt focussen op 1 game nog wel soms. GP en meerdere consoles helpen ook niet echt mee om je aandacht op èèn game te richten :+
Moet je maar niet beginnen aan de twelve days of Christmas challenge Op trueachievements.com. Ik heb dit weekend achievements ontgrendeld in tien spellen. :)

Die challenges zijn voor mij altijd leuke manieren om spellen die ik opzij gelegd heb weer op te pakken. Binnenkort maar weer verder met Helldivers en de 360 versie van Limbo (leuk om nog een keer minder dan 5 keer dood te gaan). En Gears of War origineel nog eens uitspelen. Die speelde ik vroeger enkel bij vrienden thuis en heb de campaign nooit uitgespeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Exactor it op 07-12-2025 22:22 ]

G_Dragon schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:47:
[...]

Om het nog wat luchtiger te maken, ik heb beiden toevallig ook :D.. Het zou best met elkaar te maken kunnen hebben maar zeker weet ik het natuurlijk niet.
Haha ditto, dus daar zou heel goed wat in kunnen zitten ja.

Gamertag: FinrazielNL

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03

Format-C

Tracing Rays

R.G schreef op zondag 7 december 2025 @ 01:57:
[...]

Ja ik hoor dit vaker vooral bij 4k en snelle games

Volgens mij is het langzamerhand teveel details en kan je dat hoofd niet allemaal aan?

Je speelt de game en en alles is input , je hebt ook je leven en andere dingen waardoor je gewoon inputs overload krijgt?

Meer mensen dit?
Heb ik ook wel bij tijd en wijle. Kost soms teveel energie (moet te lang super geconcentreerd zijn) om relaxed door een game heen te kunnen komen als die heel gedetailleerd is. En fast paced. Helemaal als je al veel gedaan hebt op een dag kan het wel eens lastig zijn. En dan laat ik die game liggen. Of in de backlog staan. (Edit: heb trouwens ook ADHD 🤪 Maar kan daar al jaren (eigenlijk altijd al wel) vrij goed mee omgaan, en mijn omgeving ook..😋)

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 08-12-2025 00:25 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:38

ilm

Sipio schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:19:
[...]

Dat heb ik ook wel, maar voor zover ik weet geen oorzaak. Gewoon moe of gedachten die nog bij het werk zijn. Voor nieuwe games (en vooral diepgaandere) moet mijn eerste speelsessie goed lang zijn zodat ik er volledig in geraak. Daarna is het gemakkelijker om het even 5 minuten op te pakken.

Maar wat ik wilde zeggen, ik begrijp RG wel ivm de grafische complexiteit. Heb daar ook al 'last' van. Met zoveel detail en zaken te doen is het moeilijker om de belangrijke en interessante zaken te onderscheiden. Bij eenvoudige 2D platformers zie je duidelijk waarmee je bv kan interageren (en de vrijheidsgraden zijn ook minder). In complexe 3D omgevingen beginnen achtergrondobjecten (tafels, koffiezet...) en de voorgrond wat in elkaar over te lopen door het detail (en complexe textures, bv. bij het autorijden).

Bij voorkeur lost men dit op met een goede visuele stijl waardoor dit automatisch goed duidelijk wordt, daarna kunnen zaken een kleurtje krijgen (highlight) of een buttonprompt die al van heel ver op je scherm komt.
Pagina: 1 ... 113 114 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties