Sipio schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:19:
[...]
Ja kan heel goed hoor, het is ook het fijnst voor mij iig om te proberen echt in 1 game te duiken maar dat lukt me meestal alleen als ik bijv vakantie heb zodat ik meerdere dagen achter elkaar 'in' de game kan blijven zeg maar en niet alleen in de avond na het werk nog ff gamen, dan raak ik er echt snel uit.
Dit is vooral bij games met een mooi verhaal natuurlijk, ik wil al een poosje Ghost of Yotei kopen maar ik wacht nog even tot het einde vh jaar omdat ik dan wat meer vrij ben

Dat heb ik ook wel, maar voor zover ik weet geen oorzaak. Gewoon moe of gedachten die nog bij het werk zijn. Voor nieuwe games (en vooral diepgaandere) moet mijn eerste speelsessie goed lang zijn zodat ik er volledig in geraak. Daarna is het gemakkelijker om het even 5 minuten op te pakken.
Maar wat ik wilde zeggen, ik begrijp RG wel ivm de grafische complexiteit. Heb daar ook al 'last' van. Met zoveel detail en zaken te doen is het moeilijker om de belangrijke en interessante zaken te onderscheiden. Bij eenvoudige 2D platformers zie je duidelijk waarmee je bv kan interageren (en de vrijheidsgraden zijn ook minder). In complexe 3D omgevingen beginnen achtergrondobjecten (tafels, koffiezet...) en de voorgrond wat in elkaar over te lopen door het detail (en complexe textures, bv. bij het autorijden).
Bij voorkeur lost men dit op met een goede visuele stijl waardoor dit automatisch goed duidelijk wordt, daarna kunnen zaken een kleurtje krijgen (highlight) of een buttonprompt die al van heel ver op je scherm komt.