Ik denk dat dat bijna niet anders kan, tenzij je een model hebt dat echt de "kracht" van elk team voorspelt, maar die modellen zitten er waarschijnlijk nog vaker naast (net als die fantastische analisten), en dan kom je helemaal met een weergave die zeker na een paar weken al van geen kant meer klopt. Uiteindelijk denk ik dat je dit soort dingen nooit veel betrouwbaarder gaat krijgen.Superkiwi schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:44:
[...]
Het zit ook (te) simpel in elkaar:
Als een tegenstander hoger staat wordt die als lastig weergegeven. Hoe hoger de positie, hoe lastiger.
PSV is voor elke tegenstander donkerrood, Feyenoord is voor elke tegenstander (behalve PSV) iets minder donkerrood enz. Volendam staat onderaan en wordt voor elke tegenstander als lichte kleur weergegeven.
Ik zou over een week of twee/drie, als er verschuivingen op de ranglijst hebben plaatsgevonden, wel eens een nieuw overzicht willen zien om te kijken of het echt zo eenvoudig opgezet is.
Het is vrij lastig inderdaad, misschien zelfs te lastig.
Wat er nog meegenomen zou kunnen worden zijn traditioneel lastige tegenstanders en ontbrekende spelers die een team verzwakken (of juist versterken) maar dat lijkt me zeer lastig om allemaal mee te laten wegen.
Wat er nog meegenomen zou kunnen worden zijn traditioneel lastige tegenstanders en ontbrekende spelers die een team verzwakken (of juist versterken) maar dat lijkt me zeer lastig om allemaal mee te laten wegen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Oranje betaalt zijn salaris niet dus clubbelang gaat altijd voor.Agent47 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:02:
[...]
Ik lees net dat Henderson de klassieker mist. Brobbey haalt hem zeer waarschijnlijk nog wel. Voor jou als ajaxied snap ik dat je het seizoen graag af hebt. Ik ben vooral benieuwd naar de degradatie / promotie
Dan is de vraag: Ga je Brobbey opstellen? Als dat fout gaat ben je hem nog langer kwijt en mist hij het EK.
Bij Taylor heb je daar meerdere seizoenen voor nodig dus was nog altijd een verbeteringPWM schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:16:
[...]
Nou, van mij mag Henderson mee doen hoor. Om het aantal goede acties van die man op 1 hand te tellen heb je meerdere wedstrijden nodig.
Brobbey mag wel wegblijven
Juist in zo'n beladen wedstrijd zou zijn ervaring erg welkom zijn geweest.
Hoe het ook al weer?Superkiwi schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:10:
There's Lies, Filthy lies and statistics?
Dus helemaal eens maar het is een tool. Moet wel elke week geupdate worden, want dan moeten de teams die verzwakt zijn dat laten zien wanneer ze dan daadwerkelijk in de ranglijst zakken.
Maar dus altijd met de kijk op het verleden en niet vooruit inderdaad.
10 second ninja DONE
Kom eens kijken in de tweakers voetbalpoules pouleSuperkiwi schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:10:
Hèhè ein-de-lijk weer competitie voetbal vanavond!
Dat voelt alweer te lang geleden.
Vanavond Ado Den Haag - Groningen in de kkd.
Prestigieus duel voor eventuele promotie.
Om alvast in de stemming te komen
Keeper van Den Haag wat heeft die in zijn maag?
Ps raar dat deze wedstrijd niet gewoon op een espn kanaal wordt uitgezonden.
Wel online op espn watch of op het star kanaal van ziggo trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 29-03-2024 10:08 ]
Ik dacht dat de keeper van den haag iets onnatuurlijks op een andere plek in het maagdarmstelsel hadHarribo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:07:
Hèhè ein-de-lijk weer competitie voetbal vanavond!
En wat zagen sommige van die lui er toen anders uit dan tegenwoordig
Ik weet er het fijne ook niet van!Megupe schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:36:
[...]
Ik dacht dat de keeper van den haag iets onnatuurlijks op een andere plek in het maagdarmstelsel had![]()
En wat zagen sommige van die lui er toen anders uit dan tegenwoordig
Tijden veranderen...
Ik kijk al weken uit naar vanavond ben benieuwd
Nee zo werkt het overzicht niet. De kleur van het vakje geeft een indicatie hoe sterk de tegenstander is, niet hoe moeilijk de wedstrijd is (voor jou). Je kunt met dit overzicht dus vooral zien wie nog een zwaarder programma voor de boeg heeft. Ajax heeft duidelijk een makkelijker programma dan Twente en AZ, Amsterdam kan dus nog hopen. Het programma van Feyenoord is lichter dan dat van Twente. Plek 2 moet dus goed te doen zijn.toolkist schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:52:
Raar overzicht. Voor RKC zou AZ uit dus even lastig zijn als wanneer Twente uit tegen AZ speelt?
Kanttekeningen zijn er ook. Feyenoord moet nog tegen Ajax, en een klassieker is toch een wedstrijd op zich. Zeker dit seizoen heeft Ajax nog wel wat recht te zetten. Daarnaast is de zwaarste van Twente (die tegen PSV) al geweest. Dus wie weet kan Twente het toch nog spannend maken voor p2.
Regeren is vooruitschuiven
Ik heb een 1tje hoor in de toto bij Ajax!T-MOB schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:01:
[...]
Nee zo werkt het overzicht niet. De kleur van het vakje geeft een indicatie hoe sterk de tegenstander is, niet hoe moeilijk de wedstrijd is (voor jou). Je kunt met dit overzicht dus vooral zien wie nog een zwaarder programma voor de boeg heeft. Ajax heeft duidelijk een makkelijker programma dan Twente en AZ, Amsterdam kan dus nog hopen. Het programma van Feyenoord is lichter dan dat van Twente. Plek 2 moet dus goed te doen zijn.
Kanttekeningen zijn er ook. Feyenoord moet nog tegen Ajax, en een klassieker is toch een wedstrijd op zich. Zeker dit seizoen heeft Ajax nog wel wat recht te zetten. Daarnaast is de zwaarste van Twente (die tegen PSV) al geweest. Dus wie weet kan Twente het toch nog spannend maken voor p2.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ajax heeft wel erg veel afwezigen komende wedstrijden door bizar veel blessures. Bergwijn, Berghuis nog steeds niet fit en daar komt nog Henderson erbij. Waarschijnlijk Brobbey ook niet fit genoeg. Sutalo ook niet. Kaplan geschorst. 'Makkelijk' programma of niet, ze kunnen een hoop punten mislopen.
Brobbey ligt er weken uit.Trishul schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:54:
Ajax heeft wel erg veel afwezigen komende wedstrijden door bizar veel blessures. Bergwijn, Berghuis nog steeds niet fit en daar komt nog Henderson erbij. Waarschijnlijk Brobbey ook niet fit genoeg. Sutalo ook niet. Kaplan geschorst. 'Makkelijk' programma of niet, ze kunnen een hoop punten mislopen.
Wellicht kunnen ze nog bij Zwolle winnen, de drie wedstrijden er na gaan ze niet winnen.
De zoveelste thuisfluiter... Fc Groningen hoort gewoon een penalty te krijgen... Zucht
Wat is toch met scheidsrechters... Ze lijken te bezwijken onder de thuisdruk
[ Voor 31% gewijzigd door Harribo op 29-03-2024 20:07 ]
9 punten verschil en een veel en veel beter doelsaldo. Dat Twente in de laatste 8 wedstrijden met een op papier moeilijker programma dan Feyenoord nog 10 punten inloopt of het überhaupt spannend weet te maken lijkt mij wel heel erg wensdenken.T-MOB schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:01:
[...]
Het programma van Feyenoord is lichter dan dat van Twente. Plek 2 moet dus goed te doen zijn.
Verwijderd
Thuisfluiter of niet, inmiddels wel een mooie 0-2 voorsprong na een fase waarin Groningen het moeilijker kreeg. En ook nog eens tegen een directe concurrent om directe promotie. Mooi seizoen tot nog toe!Harribo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:06:
De zoveelste thuisfluiter... Fc Groningen hoort gewoon een penalty te krijgen... Zucht
Op papier heeft Groningen een zwaarder programma dan de concurrenten, maar het gaat ze vrij gemakkelijk af tot nog toe.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2024 21:31 ]
Inderdaad, nuttige, overtuigende en mooie overwinning.Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:30:
[...]
Thuisfluiter of niet, inmiddels wel een mooie 0-2 voorsprong na een fase waarin Groningen het moeilijker kreeg. En ook nog eens tegen een directe concurrent om directe promotie. Mooi seizoen tot nog toe!
Op papier heeft Groningen een zwaarder programma dan de concurrenten, maar het gaat ze vrij gemakkelijk af tot nog toe.
Dat ado viel mij echt tegen. Alleen Veerman is handig maar die kon weinig uitrichten tussen zoveel verdedigers
Op naar de volgende finale
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 29-03-2024 22:07 ]
Mooi voor Groningen, zie ze graag terug in de eredivisie. Ze weten toch vaak de euroborg te vullen met wat is het, 20k man? De boerenbox hoort ook in de eredivisie.
Ik hoop dat ze die wedstrijden die Julian Rijkhoff gewoon het vertrouwen geven, gewoon lekker die wedstrijden met hem starten in plaats van Akpom, die laatste vertrekt toch aan het einde van het seizoen.Exocet schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:46:
Brobbey ligt er weken uit.
Wellicht kunnen ze nog bij Zwolle winnen, de drie wedstrijden er na gaan ze niet winnen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hopen tegen beter weten in, gaat Schip nooit doen. Te behoudend en denkt teveel in prestaties dit seizoen ipv toekomst.Han schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:46:
[...]
Ik hoop dat ze die wedstrijden die Julian Rijkhoff gewoon het vertrouwen geven, gewoon lekker die wedstrijden met hem starten in plaats van Akpom, die laatste vertrekt toch aan het einde van het seizoen.
Yup, samen met Willem II svp.Trishul schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:49:
Mooi voor Groningen, zie ze graag terug in de eredivisie. Ze weten toch vaak de euroborg te vullen met wat is het, 20k man? De boerenbox hoort ook in de eredivisie.
Bakayoko, gelijk een misser van jewelste. Waarom staat die er weeeeeeer in.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nou, die kon die toch echt niet meer missen.
Tijd om deze te spelen:carpebios schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:06:
Van alles wat die kon doen, schiet Bakayoko hem op het dak.
YouTube: Peter en zijn Rockets - Kom van dat dak af (1971)
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wat een kans voor Lozano zeg! Of was het Til?
[ Voor 21% gewijzigd door carpebios op 30-03-2024 17:10 ]
Penal
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Pffff
De tegenstander van PSV moet vaker een kans krijgen, dan wordt het hier wat drukker
Nee dan is het voordeelcarpebios schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:15:
Was het ook een penalty als die hem wel raak schoot?
Hahaha, een aantal uit supporters zijn denk ik met de vrouw van de thuissupporters naar bed geweest
Ergo, geen penalty?
Waar is het Boszvoetbal van voor de winterstop?ElPaco schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:43:
Slecht van Benitez. En 5 anderen daarvoor..
Misschien wordt het nu nog drukker in het topic...
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Zaterdag middag... Gezin, druk. K . T-tijdcarpebios schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:14:
De tegenstander van PSV moet vaker een kans krijgen, dan wordt het hier wat drukker
Nijhuis fluit echt raar.
De grote Nijhuis show natuurlijk, what else?carpebios schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:53:
En dit mag weer wel bij Nijhuis? Wat is dit joh.
Gaan we nog voetballen daar?
En klaar. Eerst 15 minuten blessure en dan bam.
[ Voor 67% gewijzigd door carpebios op 30-03-2024 17:57 ]
Helaas alleen NEC zo te zien. Verschrikkelijk...carpebios schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:55:
Gaan we nog voetballen daar?
Oh oh, daar gaan alle voetbalpoules.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Sow dat is aardig onverwacht.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nou, PSV zijn volgende doelpunt zal over 103 minuten zijn denk ik. Dus de kans op 4-1 is groter dan een 3-2ElPaco schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:57:
[...]
Helaas alleen NEC zo te zien. Verschrikkelijk...
Disniegoenie.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Weer geen corner gegeven.
PSV mag wel eens meetrainen bij NEC, die weten wat verdedigen is.
Die weten sowieso wat ze met een kans moeten doen. In de 2e helft 2 kansen, 2 goals. Niet dat PSV nou zoveel kansen creëert.carpebios schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:07:
PSV mag wel eens meetrainen bij NEC, die weten wat verdedigen is.
Niks loopt voor PSV. Best opvallend
Dan is dit ook een pingel toch?
Dit was minder, maar hij kan hem geven.carpebios schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:13:
Ja dit is echt evenveel als bij NEC. Dit is een pingel hoor.
Bij NEC bleef die speler op een hele gekke manier staan om een pingel uit te lokken. Hier schopt hij tegen z'n voet.
Hahahaha, wtf. De penalty killer!
[ Voor 40% gewijzigd door carpebios op 30-03-2024 18:15 ]
Dit is wel echt grappig
Mooi voor Cilissen hahaha
Mooi voor Cilissen hahaha
Hij krijgt gelijk sterallures.
Yes Cillessen! Eindelijk een keer een strafschop gestopt.
⏩ PVOutput☀️
Iedere bal gaat naar Bakayoko, dus ga je niet scoren.
8 minuten maar?
Paar spelers van Vitesse kopen, dan gaat het spontaan mis bij Cillessen. Hoewel ik niet per se uit de voorhoede zou shoppen, die scoren niet.carpebios schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:27:
Heel die voorhoede wordt door Cillessen gedeclasseerd. Wat een slappe hap zeg.
Gatverdamme, hebben we weer midweekse wedstrijden?
Hmmm, zou je denken dat het nu nog spannend wordt voor Feyenoord? Nah, de wereld is tenslotte ook niet plat.
Al duurt die wedstrijd nog 100 minuten, PSV zal niet scoren.
Wat doet Nijhuis nu weer.
De NOS staat zelfs klaar met een bushbericht

Pff, het lijkt erop dat PSV met de week slechter wordt in scoren. Het was niet best, maar normaal gesproken verlies je hier iig niet als je gewoon je goals maakt. Viel wel op dat PSV zeker na de 3-1 weinig meer wist te creeren.
Hahaha, zag hem maar niet!
Gewoon echt belachelijk dat je geen een fatsoenlijk voorzet kunt geven, vrijwel al het gevaar van de flanken moest van Dest komen.
De eerste verliespartij hing natuurlijk al wat langer in de lucht (vorige wedstrijd tegen FC Twente bijv.), seizoen rustig uitspelen en lekker minuten gunnen aan de jeugd (Babadi, Land en Pepi).
De eerste verliespartij hing natuurlijk al wat langer in de lucht (vorige wedstrijd tegen FC Twente bijv.), seizoen rustig uitspelen en lekker minuten gunnen aan de jeugd (Babadi, Land en Pepi).
Ik dacht dat Ajax bekend stond om alles wat een halve maand in de jeugdopleiding speelde, eigen jeugd te noemen. Als Pepi echter ook al als eigen jeugd te boek staat, kan PSV er ook wat vanjoostmakaay schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:55:
lekker minuten gunnen aan de jeugd (Babadi, Land en Pepi).
PSV doet dit gewoon om Ajax dwars te zitten. Ze hebben er alles voor over om Ajax de playoffs in te krijgen.
[ Voor 40% gewijzigd door Gonadan op 30-03-2024 19:12 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waar heb ik het over eigen jeugd in m'n post?ParaDroid2 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:00:
[...]
Ik dacht dat Ajax bekend stond om alles wat een halve maand in de jeugdopleiding speelde, eigen jeugd te noemen. Als Pepi echter ook al als eigen jeugd te boek staat, kan PSV er ook wat van
Een penalty missen tegen cillessen is wel pijnlijk hoor…
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ga jij even een andere bekerfinale jinxenAgent47 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:33:
Een penalty missen tegen cillessen is wel pijnlijk hoor…
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Doe nou niet! 😋
Jezus wat handjevol mongolen daar bij de Eagles. Geef die jongens (want dat zijn het waarschijnlijk) maar een boete en een stadionverbod.
*edit
Ah, we kunnen weer
*edit
Ah, we kunnen weer
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 30-03-2024 21:27 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ajax met op papier twee verdedigers, benieuwd naar de formatie.
"Hoe gaat ie, met de formatie?"Vos schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:44:
Ajax met op papier twee verdedigers, benieuwd naar de formatie.
Volgens Sofascore is het de onderstaande opstelling...
:strip_exif()/f/image/XwLkQF6SXKFtn5BbRnNWOiwZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is droevig.
⏩ PVOutput☀️
Gele kaart? Dat is wel erg overdreven
Moet je ze in Engeland vertellen
Ajax oogt wat sloom soms, veel meer moed tonen om acties te maken verder op het veld
Edit : ze luisteren snel
mooi doelpunt
Ajax oogt wat sloom soms, veel meer moed tonen om acties te maken verder op het veld
Edit : ze luisteren snel
[ Voor 49% gewijzigd door Harribo op 31-03-2024 12:28 ]
Mwah en die in de 1e minuut was meer dan geel en kreeg niets.Harribo schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:26:
Gele kaart? Dat is wel erg overdreven
En BAM
Edit: BAM x2
Mooie aanval wel met Branco, Bergwijn en Akpom
Ajax staat 0-2 voor omdat PEC nog slechter speelt dan Ajax.
Het is echt heel traag en slecht nog bij de Amsterdammers.
Het is echt heel traag en slecht nog bij de Amsterdammers.
Bij PSV was het een uitzondering.Megupe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:52:
Ajax speelt als psv gisteren. Slap en ongeïnspireerd.
Bij Ajax is het de continuïteit van het seizoen die vastgehouden wordt
Man man man manschot. Je wil geen 2e geel geven dus je geeft helemaal geen vrije trap?
Wat is dit weer voor flutscheids die weigert te fluiten voor overduidelijke overtredingen van Zwolle? Terwijl ie bij Ajax weer van alles ziet wat er niet is (net met die sliding vd Boomen nog)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024