Gelukkig paste ie de bovenste regel ook zo lekker toe...
Dat is een constant probleem in de eredivisie, de regels zijn er de toepassing ontbreekt consistent. De KNVB en de scheidsrechters maken het zich enkel lastiger door niet consequent de regels toe te passen.toolkist schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:50:
[...]
Normaal eens. Schip is een drama. Maar seizoen is compleet verloren. Laat maar zitten.toolkist schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:43:
Los daarvan, prestatie van van 't Schip om het laatste beetje voetbal uit het team te slopen omdat ie al 3 kleuren stront schijt als ie thuis tegen Fortuna moet...
Wat mij betreft dondert ie vandaag nog op als ie echt denkt op deze manier verder te moeten.
Vi is het met je eens: https://www.vi.nl/nieuws/...zoen-in-bijna-zestig-jaarKist schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:55:
[...]
Normaal eens. Schip is een drama. Maar seizoen is compleet verloren. Laat maar zitten.
Eerlijk gezegd, opstelling kon vandaag niet veel beter. Bijna alle flankaanvallers geblesseerd.toolkist schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:43:
Los daarvan, prestatie van van 't Schip om het laatste beetje voetbal uit het team te slopen omdat ie al 3 kleuren stront schijt als ie thuis tegen Fortuna moet...
Wat mij betreft dondert ie vandaag nog op als ie echt denkt op deze manier verder te moeten.
Heeft niet echt zin om puur 433 te spelen dan. Dan maar op deze manier. Sosa komt dan beter uit de verf, Gaaei blijkbaar ook, hoewel dat maar 15 minuten was. Maar voorin mist wel echt een Bergwijn naast Brobbey.
Maar dat is niet selectief, wordt gewoon amper bestraft. Heel veel teams doen dat en het is gewoon frustrerend als het tegen je club wordt gedaan, ook Ajax doet het als het zo uitkomt, PSV en Feyenoord idem.toolkist schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:50:
[...]
Only fools are enslaved by time and space.
Je moet toch echt het maximale eruit zien te halen, als je hoort hoe groot de financiële uitdagingen worden bij geen Europees of CoL ofzo...Kist schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:55:
[...]
Normaal eens. Schip is een drama. Maar seizoen is compleet verloren. Laat maar zitten.
Ehh ja, je vond het geen geel.Terranova schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:43:
[...]
Negeer je nou gewoon mijn hele post? Waarom quote je mij dan?
Ik snap dat er nog meer kaarten gegeven hadden kunnen worden, maar het ging om dit specifieke geval.
Dat maakt het niet minder irritant. Die regels zijn er om gevolgd te worden.LoneRanger schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:00:
[...]
Maar dat is niet selectief, wordt gewoon amper bestraft. Heel veel teams doen dat en het is gewoon frustrerend als het tegen je club wordt gedaan, ook Ajax doet het als het zo uitkomt, PSV en Feyenoord idem.
Gaat me niet om of het alleen in Ajax' voordeel is of niet
Tuurlijk kon dat wel. Gewoon 4-3-3 met vleugelaanvallers. Dat werkt altijd beter dan met 1 wingback die wat kan, en 1 die echt he-le-maal niks kan (Gooijer)Trishul schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:58:
[...]
Eerlijk gezegd, opstelling kon vandaag niet veel beter. Bijna alle flankaanvallers geblesseerd.
Heeft niet echt zin om puur 433 te spelen dan. Dan maar op deze manier. Sosa komt dan beter uit de verf, Gaaei blijkbaar ook, hoewel dat maar 15 minuten was. Maar voorin mist wel echt een Bergwijn naast Brobbey.
Ajax heeft weer gelijk gespeeld of niet gewonnen. Dus morgen kunnen we weer luisteren naar 80% Ajax en geïrriteerde “journalisten” bij de studio voetbal podcast.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Eigenlijk nog meer. Naast Bergwijn en Berghuis nog die buitenspelers van Jong Ajax die ook minuten maken in Ajax 1. Godts eigenlijk ook, want die is pas net weer aangehaakt bij Jong Ajax.Napo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:32:
[...]
Ajax mist toch maar twee buitenspelers momenteel?
Omdat minstens 10 van dezelfde overtredingen ook geen geel waren. De scheidsrechter moet consequent zijn en niet volledig willekeurig opeens een gele kaart trekken.Grotespeler schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:24:
[...]
Ehh ja, je vond het geen geel.
Ik snap dat er nog meer kaarten gegeven hadden kunnen worden, maar het ging om dit specifieke geval.
NEC heeft de laatste tijd wel de smaak te pakken. Gaat een leuke strijd worden om plek 5, de rest van de stand bovenin lijkt zich inmiddels wel af te tekenen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Eeeh ik heb gewoon gemist dat Minteh pas 19 is…
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Jammer dat ze zo'n saaie wedstrijd als laatste doen. Maar goed, beter dan alles om half 5 al gespeeld.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik weet het niet, Ajax heeft eigenlijk nog maar 2 min of meer gegarandeerde verliespartijen (Feyenoord uit, Twente thuis), al zullen ze ook wel moeite hebben met Go Ahead thuis, maar die is spannender. Sparta uit kan lastig zijn, maar zou Ajax moeten lukken.ph4ge schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:31:
NEC heeft de laatste tijd wel de smaak te pakken. Gaat een leuke strijd worden om plek 5, de rest van de stand bovenin lijkt zich inmiddels wel af te tekenen.
Door de oogharen kun je wel 17 punten opschrijven, denk ik. 5x w, 2x g, 2x verlies. NEC krijgt az, Feyenoord en PSV nog thuis, dat is zo 3x verlies. Max 18 punten nog denk ik. Zal wel in t voordeel van Ajax uitvallen. Gea vergelijkbaar.
Naar boven kijken heeft geen zin, dat is helemaal gespeeld verwacht ik, top 4 blijft top 4. Feyenoord makkelijk programma nog, stevig 2e.
Meer saai als in je weet de uitslag al wedstrijd.
Ja ... Weet niet of die leeftijdsfraude nog gebeurt bij Afrikaanse voetballers.OMX2000 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:35:
Eeeh ik heb gewoon gemist dat Minteh pas 19 is…
Dan verwacht ik niet minder dan 10 punten voor jou in de poule natuurlijkcarpebios schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:46:
Meer saai als in je weet de uitslag al wedstrijd.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat een saaie wedstrijden zeg de laatste tijd maar wel steeds winst
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Steen papier DOELPUNT!
Die 4 gaat wel lukken, maar die eigen doelpunt van Feyenoord weet ik nog nietSuperkiwi schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:28:
[...]
Dan verwacht ik niet minder dan 10 punten voor jou in de poule natuurlijk
/f/image/S0YXZHEMlKmMtgnfOQqqTUTL.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat het Schip ook een beetje (te)veel begint te worden. Zijn persconferentie na de wedstrijd tegen Fortuna was ook best slecht, o.a. met het vergeten van de naam van Forbs en de opmerking over Gaaei.
Eindeloos veel respect voor het moment dat hij is ingestapt met de situatie bij Ajax en privé. Men mag echter wel goed op hem letten dat hij er mentaal niet aan onderdoor gaat.
Ik kijk nu de lange samenvatting terug. Geniaal dit. Wat een trukendoos:DOMX2000 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:35:
Steen papier DOELPUNT!
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Mwa, NEC heeft dit seizoen uit bij AZ gewonnen en bij Feyenoord gelijkgespeeld. Dus zo 3x verlies zou ik niet zo snel zeggen.ZieMaar! schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:43:
[...]
Ik weet het niet, Ajax heeft eigenlijk nog maar 2 min of meer gegarandeerde verliespartijen (Feyenoord uit, Twente thuis), al zullen ze ook wel moeite hebben met Go Ahead thuis, maar die is spannender. Sparta uit kan lastig zijn, maar zou Ajax moeten lukken.
Door de oogharen kun je wel 17 punten opschrijven, denk ik. 5x w, 2x g, 2x verlies. NEC krijgt az, Feyenoord en PSV nog thuis, dat is zo 3x verlies. Max 18 punten nog denk ik. Zal wel in t voordeel van Ajax uitvallen. Gea vergelijkbaar.
Naar boven kijken heeft geen zin, dat is helemaal gespeeld verwacht ik, top 4 blijft top 4. Feyenoord makkelijk programma nog, stevig 2e.
https://www.vi.nl/nieuws/...ersklus-bij-sc-heerenveen
Volgend seizoen kan dus best wel eens weer een seizoen vol (leed)vermaak worden
Ik denk dat een Heerenveen best zou passen. Ajax was verkeerde tijd en verkeerde plek en los daarvan een maatje te groot. Maar als je Ajax uit zijn carriere haalt, dan is een VVV, NAC, Sparta, naar Heerenveen geen verkeerde opbouw toch?Trishul schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:29:
https://www.vi.nl/nieuws/...ersklus-bij-sc-heerenveen
Nee zo ziet zijn carrière er wat beter uit, netjes opbouwen van KKD naar subtop eredivisie.Millie-ano schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:30:
[...]
Ik denk dat een Heerenveen best zou passen. Ajax was verkeerde tijd en verkeerde plek en los daarvan een maatje te groot. Maar als je Ajax uit zijn carriere haalt, dan is een VVV, NAC, Sparta, naar Heerenveen geen verkeerde opbouw toch?
Eens dat Ajax verkeerde tijd en verkeerde plek was voor hem.
Mwah, Steijn is wel goed door de mand gevallen wat mij betreft. Niet perse als trainer. Soms klikken dingen gewoon niet, de selectie was niet op orde, etc. Kan allemaal gebeuren.Millie-ano schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:30:
[...]
Ik denk dat een Heerenveen best zou passen. Ajax was verkeerde tijd en verkeerde plek en los daarvan een maatje te groot. Maar als je Ajax uit zijn carriere haalt, dan is een VVV, NAC, Sparta, naar Heerenveen geen verkeerde opbouw toch?
Maar als persoon is hij toch wel volledig door het ijs gezakt. Iemand als Gaaij negeren bij de wissel, spelers afvallen in interviews, openlijk de club afvallen bij wedstrijden, achteraf iedereen en alles behalve zichzelf de schuld geven, die fysio "dat wijf noemen", etc etc. Je kan ook een waardige verliezer zijn.
Dat zeker. Maar daardoor nu gelijk cancellen en geen enkele club meer aan de bak laten komen?PWM schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:15:
[...]
Mwah, Steijn is wel goed door de mand gevallen wat mij betreft. Niet perse als trainer. Soms klikken dingen gewoon niet, de selectie was niet op orde, etc. Kan allemaal gebeuren.
Maar als persoon is hij toch wel volledig door het ijs gezakt. Iemand als Gaaij negeren bij de wissel, spelers afvallen in interviews, openlijk de club afvallen bij wedstrijden, achteraf iedereen en alles behalve zichzelf de schuld geven, die fysio "dat wijf noemen", etc etc. Je kan ook een waardige verliezer zijn.
De vraag is zeker of de toekomstige selectie er niet doorheen prikken, zeker niet dat het zo snel na het Ajax debakel. Maar dan nog.
Mja, je hebt hier wel een punt. Echter valt me van 't Schip zowel als trainer als persoon ook gewoon tegen en is het ook in dat opzicht niet veel verbeterd.PWM schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:15:
[...]
Mwah, Steijn is wel goed door de mand gevallen wat mij betreft. Niet perse als trainer. Soms klikken dingen gewoon niet, de selectie was niet op orde, etc. Kan allemaal gebeuren.
Spelers afvallen, zeker, het hele team. De club afvallen, nouja, degenen die de aankopen hebben verzorgd zijn met de grond gelijk gemaakt - niet veel anders dan Steijn deed. Ook van 't Schip deed alles fout rond Gaaei. De schuld elders leggen, nou, nee, erger eigenlijk; hij heeft letterlijk dit seizoen opgegeven. Dat terwijl de derde plaats nog prima in zicht was. Dat alles nadat hij vol voor de beker had kunnen gaan, maar koos voor een half b-team... In dat opzicht heeft van 't Schip echt de genadeklappen uitgedeeld.
Van t schip presteert volgens mij niet per ze beter dan Steijn, maar heeft wel een Amsterdams accent en een Ajax verleden. Dat soort dingen maakt Ajax (maar in iets mindere mate Feyenoord ook) een moeilijke club, die iets heel anders van trainers vraagt dan bijvoorbeeld Sparta of Heerenveen. Ik denk dat dat ook de reden is dat je mannen als Jans niet snel bij Ajax zal zien, die beseffen zich dat en hebben er, als ze het al aan kunnen, helemaal geen zin in.
Paar zaken die in 't voordeel van Van 't Schip spreken nu
- Berghuis en Bergwijn zijn allebei niet beschikbaar. Geen wereldtoppers, maar daarachter zit niks. Dat zag je gisteren wel weer. Met geen creativiteit op 't veld, wordt het heel moeilijk om te winnen van de Fortuna's en NEC's in de Eredivisie.
- Het lijkt, totdat Sutalo in 't veld staat, iets zekerder in elkaar te steken. Ik kan me de interviews van september en oktober nog herinneren. Waarin verschillende spelers van tegenstanders aangaven dat ze stonden te kijken van de ruimtes die ze kregen op 't veld om maar gewoon te doen met de bal wat ze wilden.
Maar ook eens met de punten die @eric.1 noemt. Er was nog van alles mogelijk, maar na een kleine tegenslag lijkt de handdoek te worden geworpen. Nu is 't hopen dat ze P5 vasthouden en Feyenoord de beker wint. Anders mag je ook nog eens opdraven in de play-offs... Dat vind ik wel jammer. Naast Ajax draag ik ook NEC een warm hart toe, maar nu voel ik me toch verplicht te juichen voor Feyenoord in de bekerfinale...
- Berghuis en Bergwijn zijn allebei niet beschikbaar. Geen wereldtoppers, maar daarachter zit niks. Dat zag je gisteren wel weer. Met geen creativiteit op 't veld, wordt het heel moeilijk om te winnen van de Fortuna's en NEC's in de Eredivisie.
- Het lijkt, totdat Sutalo in 't veld staat, iets zekerder in elkaar te steken. Ik kan me de interviews van september en oktober nog herinneren. Waarin verschillende spelers van tegenstanders aangaven dat ze stonden te kijken van de ruimtes die ze kregen op 't veld om maar gewoon te doen met de bal wat ze wilden.
Maar ook eens met de punten die @eric.1 noemt. Er was nog van alles mogelijk, maar na een kleine tegenslag lijkt de handdoek te worden geworpen. Nu is 't hopen dat ze P5 vasthouden en Feyenoord de beker wint. Anders mag je ook nog eens opdraven in de play-offs... Dat vind ik wel jammer. Naast Ajax draag ik ook NEC een warm hart toe, maar nu voel ik me toch verplicht te juichen voor Feyenoord in de bekerfinale...

Heerenveen wil ook KKD voetbal spelen? Wat bezielt bestuurders toch om mensen aan te stellen die hebben bewezen incapabel te zijn. Het zo afgeven op je spelersgroep en het niet tonen van enige vorm van zelfreflectie heeft niets met de grote van de club te maken maar meer met de eigenschappen die persoon heeft.Millie-ano schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:30:
[...]
XXXVI
Hopen dat Feyenoord wint != juichenJanW schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:27:
Naast Ajax draag ik ook NEC een warm hart toe, maar nu voel ik me toch verplicht te juichen voor Feyenoord in de bekerfinale...
Hier niet tenminste. Ik wil het beste voor Ajax maar ga zeker niet staan juichen als Feyenoord de beker wint. P5 is überhaupt het juichen niet waard.
Ja, kan zijn. Ik zie die dingen los van elkaar. Paar post terug klein beetje uitgelegd.ephymerous schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:28:
[...]
Heerenveen wil ook KKD voetbal spelen? Wat bezielt bestuurders toch om mensen aan te stellen die hebben bewezen incapabel te zijn. Het zo afgeven op je spelersgroep en het niet tonen van enige vorm van zelfreflectie heeft niets met de grote van de club te maken maar meer met de eigenschappen die persoon heeft.
Fraser ook maar gelijk op voor altijd non-actief na zijn akkefietje met Younes bij Utrecht. Ten Hag na zijn debacle bij man utd ook maar nergens meer trainer laten worden?
Steijn heeft het niet chique gedaan. Los van die uitspraken zowel tijdens zijn trainer zijn als ná zijn ontslag heeft hij op tactisch gebied niks aan Ajax toegevoegd. Maar bij andere clubs wel bewezen íets te kunnen dat ik snap dat een sub-topper als heerenveen bij hem aanklopt. Alleen lijkt het mij wat snel na alles wat gebeurt is.
Is het beste voor Ajax niet vooral eigenlijk er echt afgaan, dwz geen Europees halen? Er moet zo duidelijk een volledige bezem door de organisatie heen (was na vertrek van Ten Hag eigenlijk al zo), maar zolang het nog enigszins op resultaten lijkt, ben ik er bang voor dat er niet zo rigoreus e.e.a. verandert.JEightyFive schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:03:
[...]
Hopen dat Feyenoord wint != juichen
Hier niet tenminste. Ik wil het beste voor Ajax maar ga zeker niet staan juichen als Feyenoord de beker wint. P5 is überhaupt het juichen niet waard.
Natuurlijk is het hopen dat de ex-bestuurder van AZ wel schoon (van 't) Schip maakt, maar dan moet die wellicht een aantal Ajax mensen (met Ajax DNA enzo) tegen de borst stoten. Als die zelf geen reden zien tot vertrek (want toch weer Europees gehaald, jonge spelers die lang vast liggen enzo, dus 'waarde op het veld'), dan gaat het echt nog wel knetteren denk ik zo.
Ik moet steeds wat denken aan 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' en dat leg ik langs het verhaal met Hamstelaar (Hamstra en Huntelaar, red.), het naar voren schuiven van Heitinga voor de selectie. Eigenlijk best een aantal momenten waarop men niet wilde doorpakken en waardoor het allemaal bleef sudderen (werd ook niet veel erger initieel, maar er werden niet echt keuzes gemaakt). Idem met
Ik probeer hier trouwens niets mee te suggereren, maar ik weet niet zo goed wat beter zou zijn op lange termijn, er moet écht wat gebeuren i.m.o. en het moet dus niet (te)lang door blijven etteren. Één van de meest opvallende dingen vind ik toch wel dat het zoveel tijd heeft gekost (en punten) om maar 4-3-3 te blijven spelen terwijl de spelers week in week uit lieten zien dit niet te kunnen. Waarom zo lang gewacht, waarom niet een opstelling die wél bij de spelers past? Is het eeuwige 4-3-3 zo heilig, dat het groter is dan de club?
Overigens zal ik zeker voor Feyenoord juichen bij de bekerfinale, maar dat moge duidelijk zijn dat dit niet is omdat ik wil dat Ajax Europees speelt (ik wil dat de club die daar het beste toe in staat blijkt dit doet), maar omdat ik Feyenoord een warm hart toedraag.
P5 is voor Ajax begrippen er echt afgaan.jbdeiman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:57:
[...]
Is het beste voor Ajax niet vooral eigenlijk er echt afgaan, dwz geen Europees halen?
De uitwedstrijd tegen Bodo is, ondanks het resultaat, er echt afgaan.
De wedstrijd tegen Hercules is er echt afgaan.
Het moeten afstappen van 4-3-3 is voor Ajax begrippen echt afgaan. Dit heeft trainers in het verleden de kop gekost.
Ik mag toch hopen dat alle ogen inmiddels wel een keer geopend zijn en dat daar niet het mislopen van Europees voetbal nog bovenop moet komen.
Overigens kan er in 1 zomer een hoop gebeuren (zowel bij Ajax als de concurrentie), al houd ik er zelf rekening mee dat het nog wel een aantal jaar gaat duren voordat Ajax er echt bovenop is. Voor de club zou het beter zijn om dan in ieder geval Conference League te spelen, anders komt er straks echt geen degelijke speler of trainer meer.
[ Voor 3% gewijzigd door JEightyFive op 11-03-2024 15:28 ]
Ik heb helemaal niet de indruk dat de ogen geopend zijn. Je hoort weer allemaal verhalen over Ajax DNA en de trainer moet een Nederlander zijn. Dezelfde onzin die al jaren Ajax tegen werkt. Nu weer Jansen die trainer moet worden of zelfs De Boer echt wat een kansloosheid.JEightyFive schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:24:
[...]
P5 is voor Ajax begrippen er echt afgaan.
De uitwedstrijd tegen Bodo is, ondanks het resultaat, er echt afgaan.
De wedstrijd tegen Hercules is er echt afgaan.
Het moeten afstappen van 4-3-3 is voor Ajax begrippen echt afgaan. Dit heeft trainers in het verleden de kop gekost.
Ik mag toch hopen dat alle ogen inmiddels wel een keer geopend zijn en dat daar niet het mislopen van Europees voetbal nog bovenop moet komen.
Overigens kan er in 1 zomer een hoop gebeuren (zowel bij Ajax als de concurrentie), al houd ik er zelf rekening mee dat het nog wel een aantal jaar gaat duren voordat Ajax er echt bovenop is. Voor de club zou het beter zijn om dan in ieder geval Conference League te spelen, anders komt er straks echt geen degelijke speler of trainer meer.
Ajax moet volledig breken met alle bemoeienis van de 700 leden als het aankomt op de poppetjes.
Gewoon de mensen aanstellen die competent zijn. Ajax DNA moet betekenen, een gedeelde spel visie. Aantrekkelijk aanvallend voetbal. Een visie op het ontwikkelen van en kansen geven aan jonge spelers. Dat is Ajax DNA. Niet omdat iemand toevallig een paar wedstrijden in het eerste heeft gespeeld.
Zolang Ajax zichzelf beperkt tot het vissen uit het old boys network is het niks en wordt het niks. Gewoon mensen aanstellen die bewezen weten wat ze doen. Niet perse Nederlanders en zeker niet perse oud-ajacieden. Is al vaak zat bewezen dat dat vaak niet werkt.
Maar wie roept dat? Ajax zelf? Volgens mij zijn het vooral de heren van de Telegraaf die hun vriendjes die rol in schrijven zodat ze hun ingang niet verliezen.Kist schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:58:
[...]
Ik heb helemaal niet de indruk dat de ogen geopend zijn. Je hoort weer allemaal verhalen over Ajax DNA en de trainer moet een Nederlander zijn. Dezelfde onzin die al jaren Ajax tegen werkt. Nu weer Jansen die trainer moet worden of zelfs De Boer echt wat een kansloosheid.
Je zal Verweij en Driessen Graham Potter of een andere buitenlandse coach niet zien promoten in ieder geval.
Spijker op de kop. Zaakwaarnemers, met name de Nederlandse, zijn sinds jaar en dag bezig met astroturfen via 'journalisten' van de Telegraaf o.a.JEightyFive schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:00:
[...]
Maar wie roept dat? Ajax zelf? Volgens mij zijn het vooral de heren van de Telegraaf die hun vriendjes die rol in schrijven zodat ze hun ingang niet verliezen.
Je zal Verweij en Driessen Graham Potter of een andere buitenlandse coach niet zien promoten in ieder geval.
Nu wordt ook weer Pascal Jansen gepusht, net zoals vorig jaar Heitinga gepusht werd. Voordeel voor hun is dan dat ze inside informatie kunnen krijgen en dat de persconferenties lekker in het Nederlands kunnen (en zou me niet verbazen dat ze nog wat meer krijgen..).
Een Graham Potter is veel beter dan wat er nu aan Nederlandse trainers beschikbaar is, dus je zou zeggen gaan voor Potter dan.
Ik zie dat niet gebeuren, Kroes die deze week begint heeft de schijn tegen in ieder geval gezien zijn verleden met de zaakwaarnemerswereld. Hij schijnt ook weer de voorkeur te geven aan een Nederlandse trainer terwijl je weet dat die niet beschikbaar zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 11-03-2024 17:32 ]
@OMX2000 blijkbaar welMillie-ano schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:53:
[...]
Ja ... Weet niet of die leeftijdsfraude nog gebeurt bij Afrikaanse voetballers.
https://www.voetbalprimeu...nt-blijkt-31-te-zijn.html
Hato heeft verlengd bij Ajax tot 2028:
https://www.vi.nl/nieuws/...nden-van-engelse-topclubs
Ondertussen komen ook aardig wat goeie trainers vrij in Europa: die van Celta de Vigo en Lazio o.a...
https://www.vi.nl/nieuws/...nden-van-engelse-topclubs
Ondertussen komen ook aardig wat goeie trainers vrij in Europa: die van Celta de Vigo en Lazio o.a...
Zo, dat noem jij een goeie trainerTrishul schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:22:
Ondertussen komen ook aardig wat goeie trainers vrij in Europa: die van Lazio o.a...
5 van de laatste 6 wedstrijden verloren, staan 9e, dus waarschijnlijk niet Europa in;
en kijk eens naar zijn verleden,
in 33 jaar heeft hij 21 ! clubs getraind....
Ik heb in ieder geval weinig vertrouwen in Kroes. Inderdaad dat netwerk en zijn voorkeur voor Nederlandse trainers. Maar ook zijn Tokkie uitspraken over Mislintat geven weinig aanleiding tot vertrouwen.Trishul schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:30:
[...]
Spijker op de kop. Zaakwaarnemers, met name de Nederlandse, zijn sinds jaar en dag bezig met astroturfen via 'journalisten' van de Telegraaf o.a.
Nu wordt ook weer Pascal Jansen gepusht, net zoals vorig jaar Heitinga gepusht werd. Voordeel voor hun is dan dat ze inside informatie kunnen krijgen en dat de persconferenties lekker in het Nederlands kunnen (en zou me niet verbazen dat ze nog wat meer krijgen..).
Een Graham Potter is veel beter dan wat er nu aan Nederlandse trainers beschikbaar is, dus je zou zeggen gaan voor Potter dan.
Ik zie dat niet gebeuren, Kroes die deze week begint heeft de schijn tegen in ieder geval gezien zijn verleden met de zaakwaarnemerswereld. Hij schijnt ook weer de voorkeur te geven aan een Nederlandse trainer terwijl je weet dat die niet beschikbaar zijn.
O.a.JAN-B schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:35:
[...]
Zo, dat noem jij een goeie trainer![]()
5 van de laatste 6 wedstrijden verloren, staan 9e, dus waarschijnlijk niet Europa in;
en kijk eens naar zijn verleden,
in 33 jaar heeft hij 21 ! clubs getraind....
Alsnog beter dan wat er aan NL trainers beschikbaar is.
Ah wow!
Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat Kroes mooie dingen gaat laten zien bij Ajax. Het is een persoon wat een echte Ajacied en vond het toen der tijd al jammer dat hij paar jaar geleden niet naar Ajax kwam als opvolgers van Overmars.
Ben erg benieuwd nu naar zijn rol als algemeen directeur. Ik kan alleen maar hopen dat hij de juiste TD en trainer aantrekt. Laten we vooral niets in de hoek meer zoeken van AZ.
Met een aantal gerichte aankopen en een goede trainer kun je volgend seizoen ieder geval wel goede stappen maken. Een kampioenschap komt in mijn ogen te vroeg maar hoeft geen verloren seizoen te zijn als de basis er ligt voor het seizoen erop..
Ajax is al te lang stuurloos (sinds vertrek Overmars, want van der Sar is verre van een leider) en weet totaal niet welke kant het eigenlijk uit wilt. Met Kroes verwacht ik sterk leiderschap en ook sterke en harde beslissingen.
Graham Potter & Knutsen zijn voor mij in ieder geval de trainers die Ajax toch wel weer beter kunnen maken. De trainers, Schreuder, Heitinga, Steijn, Schip hebben allemaal gefaald en eigenlijk geen enkele speler beter gemaakt.
Aub geen Nederlandse trainer.
Ben erg benieuwd nu naar zijn rol als algemeen directeur. Ik kan alleen maar hopen dat hij de juiste TD en trainer aantrekt. Laten we vooral niets in de hoek meer zoeken van AZ.
Een goed begin om in ieder geval bovenstaande spelers te slijten. Mislintat heeft er gewoon een rotzooitje van gemaakt en dat moet weer schoongemaakt worden. Wel mis ik in het rijtje Sutalo, misschien wel de grootste miskoop van Ajax allertijde.'Een select groepje kan een plek nog afdwingen, maar het moet wel heel raar lopen willen bijvoorbeeld spelers als Chuba Akpom, Carlos Forbs, Benjamin Tahirovic, Borna Sosa en Anton Gaaei komend seizoen nog actief zijn in de Johan Cruijff ArenA', aldus het Algemeen Dagblad.
Met een aantal gerichte aankopen en een goede trainer kun je volgend seizoen ieder geval wel goede stappen maken. Een kampioenschap komt in mijn ogen te vroeg maar hoeft geen verloren seizoen te zijn als de basis er ligt voor het seizoen erop..
Ajax is al te lang stuurloos (sinds vertrek Overmars, want van der Sar is verre van een leider) en weet totaal niet welke kant het eigenlijk uit wilt. Met Kroes verwacht ik sterk leiderschap en ook sterke en harde beslissingen.
Graham Potter & Knutsen zijn voor mij in ieder geval de trainers die Ajax toch wel weer beter kunnen maken. De trainers, Schreuder, Heitinga, Steijn, Schip hebben allemaal gefaald en eigenlijk geen enkele speler beter gemaakt.
Aub geen Nederlandse trainer.
Gabrich?Dwight84 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:02:
Wel mis ik in het rijtje Sutalo, misschien wel de grootste miskoop van Ajax allertijde.
Portugal kan Nederland niet meer inhalen op de coëfficiënten dus Nederland heeft na volgend jaar ook 2 directe CL plaatsen en 1 vCLEen kampioenschap komt in mijn ogen te vroeg maar hoeft geen verloren seizoen te zijn als de basis er ligt voor het seizoen erop..

Tenzij het Ten Hag is, helemaal eens.Aub geen Nederlandse trainer.
Ik zie het niet gebeuren maar van alle (mogelijk) beschikbare Nederlandse trainers steekt hij er wel met kop en schouders bovenuit.
Al denk ik niet dat hij het zelf ziet zitten om in te stappen in deze bende. Flink afbraakrisico.
Tis zonde dat Seedorf ze als trainer niet op een rijtje heeft. Die man heeft wel uitstraling en als speler toch een CV waar je u tegen zegt en als speler iets van aanneemt. Assistent zal die niet willen denk ik.
Heel fijn
Uitschakeling Porto goed nieuws voor Nederland: ook in 2025/2026 twee CL-tickets
Komt er nog polletje Psv @Superkiwi?
Wil niet het gras voor jouw voeten wegmaaien natuurlijk!
Uitschakeling Porto goed nieuws voor Nederland: ook in 2025/2026 twee CL-tickets
[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 13-03-2024 10:54 ]
Die heeft in elk geval wel de noodzakelijke hekel aan Feyenoord
Ik vrees dat het Europees voor de NL deelnemers deze week klaar is.Harribo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:52:
Heel fijn
Ajax maakt geen schijn van kans, PSV gaat het niet redden tegen Dortmund.
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 13-03-2024 11:00 ]
Polletjes maai je niet weg, die steek je wegHarribo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:52:
Geen probleem Harribo, gooi ze er maar in!Harribo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:52:
Heel fijn
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Goed om te weten, dan kan ik andere potjes gaan kijkenTyphone schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:59:
[...]
Ik vrees dat het Europees voor de NL deelnemers deze week klaar is.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Poll: Uitslag Dortmund - Psv
• Winst Psv
• Gelijkspel Psv door
• Gelijkspel Dortmund door
• Winst Dortmund
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
• Winst Psv
• Gelijkspel Psv door
• Winst Dortmund
Tussenstand:
Hoop doet leven!Typhone schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:59:
[...]
Ik vrees dat het Europees voor de NL deelnemers deze week klaar is.
Je weet het niet.
Laat ik eens positief zijn, Psv wint en door
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 13-03-2024 16:29 ]
Dortmund is de morele winnaar, PSV gaat doorHarribo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:26:
Poll: Uitslag Dortmund - Psv
• Winst Psv
• Gelijkspel Psv door
• Winst Dortmund
Tussenstand:
[Afbeelding]

Lozano op de bank gehouden door Bosz. Daarom speelt PSV vanavond met Veerman, Mauro jr. en Till op het middenveld, terwijl Bakayoko, de Jong en Tillman de aanval vormen. Ik ben enorm benieuwd hoe het vanavond gaat lopen!
Normaal kunnen ik en een collega van mij een "logisch" wedstrijdverloop bedenken. Het lukte ons totaal niet voor Dortmund-PSV. Het enige wat we beiden uitsluiten is een 4-0 of 0-4. (Jinx!)Zingo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:34:
Lozano op de bank gehouden door Bosz. Daarom speelt PSV vanavond met Veerman, Mauro jr. en Till op het middenveld, terwijl Bakayoko, de Jong en Tillman de aanval vormen. Ik ben enorm benieuwd hoe het vanavond gaat lopen!
Heb er wel heel veel zin in, allang blij dat PSV niet bij voorbaat kansloos is, zoals dat weleens eerder gebeurde in eerdere Europese campagnes.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dortmund Psv... Het lag vorige week, ook qua statistieken, enorm dicht bij elkaar
De analisten bij rtl denken beide overwinning voor psv. Ik ben daar niet zo zeker van, integendeelHarribo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:56:
Dortmund Psv... Het lag vorige week, ook qua statistieken, enorm dicht bij elkaar
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Kom op PSV, komop PSV!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik ga er ook is lekker voor zitten. Moet haast wel een mooie pot worden!
StemmingmakerijGunner schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:58:
[...]
De analisten bij rtl denken beide overwinning voor psv. Ik ben daar niet zo zeker van, integendeel
Eigenlijk kijk ik nooit naar die analyses, geneuzel in de ruimte
Het zal erom spannen denk ik
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 13-03-2024 21:01 ]
Blijf het apart vinden dat vrijwel iedere analist (NOS Voetbalpodcast, Hard Gras, andere pundits) een overwinning voor PSV voorspellen. Ik zie het niet.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Bakayoko denkt dat hij tegen Volendam speelt?
Uh. Oh. Pfieuw.
⏩ PVOutput☀️
Nee is gewoon ze niveauHarribo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:02:
Bakayoko denkt dat hij tegen Volendam speelt?
1-0 dat gaat lastig worden.
Elect a clown, expect a circus.
Nou dat is gelijk klaar
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Kearls, wat doen jullie..
⏩ PVOutput☀️
Leek me wel houdbaar.
Elect a clown, expect a circus.
psv nog nietHarribo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:04:
Zijn we al begonnen?
Was heel preciesSlasher schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:04:
Leek me wel houdbaar.
Sancho scoort eens bel de krant
Vrij laten aannemen en schieten op de 16.. wat slecht
Zero.
Zucht.
Ik maak mij meer zorgen om het geklunger ervoor. Die bal had gewoon een mega ram het stadion uit moeten krijgen.Pelox schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:05:
Vrij laten aannemen en schieten op de 16.. wat slecht
Ja dat bedoel ik met vrij aannemen.. dat was zelfs in de 16. Stonden allemaal 1 meter van hun man.. gewoon niet alert.Zingo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:06:
[...]
Ik maak mij meer zorgen om het geklunger ervoor. Die bal had gewoon een mega ram het stadion uit moeten krijgen.
Maar goed.. je kan beter een doelpunt tegen krijgen in de eerste 5 min dan in de laatste 5..
Zero.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024