[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.269 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
dr.lowtune schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:30:
[...]

Omhoog springen en iemand per ongeluk raken = rood
Stengs bewust met 2 benen scharen en een knieblessure geven = niet rood

Ik begrijp het niet, zouden alleen de allergrootste debielen VAR mogen worden?
Rensch = rood (terecht)
Taylor vol op de voet trappen is niet eens geel.

De willekeur van de arbiters is soms echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
dutchgio schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:31:
[...]

Lijnders wordt ook genoemd, maar die is alleen jarenlang assistent van Klopp geweest en een kort uitstapje als hoofdtrainer bij NEC was niet erg succesvol.

Dat Van 't Schip niet de oplossing is is nu ook wel duidelijk.
Dan nog liever Jansen ja. Op basis waarvan Lijnders wordt genoemd is mij echt een raadsel.
Dat van 't Schip niet de oplossing zou zijn wist iedereen op voorhand wel, gezien de resultaten in het verleden.
Overigens wel eindeloos veel respect voor het moment waarop hij in deze brandende puinhoop is gestapt.

[ Voor 8% gewijzigd door JEightyFive op 04-03-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 20:47
T-MOB schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:28:
Loop je alleen op de keeper af maar kom je niet tot een schot omdat de keeper op de bal duikt dan is dat 0 xG. Iedereen en zijn moeder snapt dat een ploeg die 10x alleen op de keeper afloopt gevaarlijker is dan een ploeg die 10x van eigen helft een gelukje waagt, maar dat verschil komt niet tot uitdrukking in de xG.
Dit is juist precies wat xG doet. Het xG-model verwerkt duizenden soortgelijke schoten en kent ze een waarde toe tussen nul (geen doelpunt) en één (doelpunt). Het is dus een betere statistiek dan wat we daarvoor hadden, namelijk alleen schoten en schoten op doel.

De kracht van xG is echter de voorspellende waarde, en niet achteraf te kijken. Op de lange termijn blijkt dat ploegen zelden hun xG verslaan. Op die manier kan je voorspellen dat ploegen hoger of lager staan dan ze horen te staan. Dit helpt om te bepalen of het roer radicaal om moet of niet ook als de resultaten tegenvallen.

Zo zie je bijv. dat GAE vlak achter Ajax op de ranglijst staat, maar dat GAE flink overpresteert en het dus waarschijnlijk is dat dat gat groter wordt. Je kan ook analyseren dat bijv. Feyenoord als enige van de top 8 overall onderpresteert, wat voorspelt dat het gat met PSV kleiner en Twente eerder grote gaat worden en Slot weinig hoeft om te gooien. Bij Ajax zie je dat de aanval overpresteert en de verdediging onderpresteert, waardoor ze per saldo ongeveer staan waar ze horen te staan. Maar zo kan je je wel afvragen of Bijlow (Wellenreuther) en Ramaj wel de credits verdienen die ze krijgen.

Natuurlijk is het allemaal geen keiharde wetenschap, maar als je in dit topic zit vind je het waarschijnlijk leuk om over voetbal te praten en wedstrijden te analyseren en daarvoor is xG gewoon een leuke toevoeging, maar ook niet meer dan dat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:37:
[...]

Rensch = rood (terecht)
Taylor vol op de voet trappen is niet eens geel.

De willekeur van de arbiters is soms echt verschrikkelijk.
Beide beslissingen daar waren 100% correct.
Rensch ging als een debiel in en kwam nog niet eens in de buurt van de bal met z'n gestrekt been, die speler van Utrecht niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:22
ElPaco schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:14:
[...]

Wil je het begrijpen/er uitleg over of niet? Want ik kan wel een heel verhaal gaan typen, maar als niemand er op zit te wachten doe ik het niet :P
Haha nee dank je
Ik geloof sowieso niet heel erg in statistieken

Maar aardig dat je het aanbiedt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:40:
[...]

Dan nog liever Jansen ja. Op basis waarvan Lijnders wordt genoemd is mij echt een raadsel.
Dat van 't Schip niet de oplossing zou zijn wist iedereen op voorhand wel, gezien de resultaten in het verleden.
Overigens wel eindeloos veel respect voor het moment waarop hij in deze brandende puinhoop is gestapt.
Jansen nog niet misschien.
Niks bijzonders bij AZ, hoezo zou ie voor Ajax dan de oplossing zijn? Dan heb ik echt toch 100x liever een Lijnders, en die hoeft van mij ook al niet echt te komen. Ajax moet gewoon een keer opbokken met dat 'het moet een NL-er zijn'. Olsen deed het bv prima (totdat de broertjes de Boer begonnen te zeiken over Barcelona)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 14:42
ph4ge schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:17:
[...]

Dit is juist precies wat xG doet. Het xG-model verwerkt duizenden soortgelijke schoten en kent ze een waarde toe tussen nul (geen doelpunt) en één (doelpunt). Het is dus een betere statistiek dan wat we daarvoor hadden, namelijk alleen schoten en schoten op doel.
Je leest denk ik niet goed. Wat ik zeg is dat een situatie waarin geen schot plaatsvindt niet in de xG terugkomt. Het is immers een statistiek die alleen betrekking heeft op schoten. Als indicator welke ploeg beter of gevaarlijker was in een individuele wedstrijd vind ik het daarom niet zo'n bruikbaar gegeven.
De kracht van xG is echter de voorspellende waarde, en niet achteraf te kijken. Op de lange termijn blijkt dat ploegen zelden hun xG verslaan. Op die manier kan je voorspellen dat ploegen hoger of lager staan dan ze horen te staan. Dit helpt om te bepalen of het roer radicaal om moet of niet ook als de resultaten tegenvallen.
Ja bij voldoende herhalingen zal het inderdaad wel aardig gelijk moeten lopen, anders zou het model niet goed zijn. Met een erg goede keeper of een exceptionele schutter in de ploeg zou je trouwens wel structureel moeten kunnen afwijken van de xG.
Zo zie je bijv. dat GAE vlak achter Ajax op de ranglijst staat, maar dat GAE flink overpresteert en het dus waarschijnlijk is dat dat gat groter wordt. Je kan ook analyseren dat bijv. Feyenoord als enige van de top 8 overall onderpresteert, wat voorspelt dat het gat met PSV kleiner en Twente eerder grote gaat worden en Slot weinig hoeft om te gooien. Bij Ajax zie je dat de aanval overpresteert en de verdediging onderpresteert, waardoor ze per saldo ongeveer staan waar ze horen te staan. Maar zo kan je je wel afvragen of Bijlow (Wellenreuther) en Ramaj wel de credits verdienen die ze krijgen.
Over- of onderpresteren ten opzichte van xG zegt volgens mij vooral iets over de kwaliteit van schot en keeper. Als ik Slot was zou ik zeker wat extra aandacht besteden aan het afwerken.
Natuurlijk is het allemaal geen keiharde wetenschap, maar als je in dit topic zit vind je het waarschijnlijk leuk om over voetbal te praten en wedstrijden te analyseren en daarvoor is xG gewoon een leuke toevoeging, maar ook niet meer dan dat.
Nou ja, wat je vaak ziet gebeuren is dat xG naast de stand wordt gelegd met de conclusie dat de stand (niet) terecht is. Dat is nou net iets waar de statistiek niet zo geschikt voor is.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
toolkist schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:44:
[...]
Niks bijzonders bij AZ, hoezo zou ie voor Ajax dan de oplossing zijn? Dan heb ik echt toch 100x liever een Lijnders, en die hoeft van mij ook al niet echt te komen. Ajax moet gewoon een keer opbokken met dat 'het moet een NL-er zijn'. Olsen deed het bv prima (totdat de broertjes de Boer begonnen te zeiken over Barcelona)
Wat is eigenlijk de laatste trainer geweest waar Ajax-supporters wel tevreden mee waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
T-MOB schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:54:
[...]

Wat is eigenlijk de laatste trainer geweest waar Ajax-supporters wel tevreden mee waren?
Bosz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:54:
[...]

Elke Ajax supporter? Geeneen...

Een over groot deel van de Ajax supporters was natuurlijk gewoon enorm tevreden met Ten Hag. Alleen hier op Tweakers hebben wij nogal eens naar z'n tekortkomingen gekeken ipv naar z'n goede acties.
Voor Ten Hag was het Bosz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:46:
Over- of onderpresteren ten opzichte van xG zegt volgens mij vooral iets over de kwaliteit van schot en keeper. Als ik Slot was zou ik zeker wat extra aandacht besteden aan het afwerken.
Het zegt inderdaad alleen iets over of je team/speler beter of minder presteert 'dan gemiddeld'.
Top spitsen a la Haaland zullen bv structureel meer scoren dan xG doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
toolkist schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:44:
[...]

In een eerdere post gaf ik al aan dat ik hoopte dat Jansen er zat omdat ie fan is van Ajax en niet om een andere reden ;)
Ik denk dat we het eens zijn dat beide opties niks zijn.

Zoals gezegd, een gerucht van de Telegraaf gelezen dat Graham Potter oren heeft naar Ajax. Daar een kop koffie mee drinken lijkt mij geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:02:
[...]

In een eerdere post gaf ik al aan dat ik hoopte dat Jansen er zat omdat ie fan is van Ajax en niet om een andere reden ;)
Ik denk dat we het eens zijn dat beide opties niks zijn.

Zoals gezegd, een gerucht van de Telegraaf gelezen dat Graham Potter oren heeft naar Ajax. Daar een kop koffie mee drinken lijkt mij geen slecht idee.
Schijnt dat ie dat vorig jaar ook al eens gezegd heeft, dus ik gok dat Ajax daar geen trek in heeft. Maar wie weet nu met Kroes en Beuker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
toolkist schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Schijnt dat ie dat vorig jaar ook al eens gezegd heeft, dus ik gok dat Ajax daar geen trek in heeft. Maar wie weet nu met Kroes en Beuker...
Ajax of Sven "ik duld geen tegenspraak" Mislintat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
T-MOB schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:46:
Nou ja, wat je vaak ziet gebeuren is dat xG naast de stand wordt gelegd met de conclusie dat de stand (niet) terecht is. Dat is nou net iets waar de statistiek niet zo geschikt voor is.
Dat zou niet de bedoeling moeten zijn, maar wel het wel voor geschikt is is om de stand te duiden. Zo zijn er veel analisten die menen dat het verschil tussen PSV en Feyenoord niet zo groot is als de stand doet vermoeden. Daarmee is niet gezegd dat de stand onterecht is.

En ja, je ziet de vormcrisis van de aanvallers van Feyenoord terug in de statistiek, wat je kan zien als bevestiging dat het geen volslagen onzin is, hoewel Feyenoord ook al onderpresteerde toen Gimenez nog ruim 1 op 1 liep.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:10:
[...]

Ajax of Sven "ik duld geen tegenspraak" Mislintat?
Ajax. Mislintat heeft schijnbaar meerdere buitenlandse trainers voorgesteld maar die kregen geen van allen akkoord van binnen Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
toolkist schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:48:
[...]

Ajax. Mislintat heeft schijnbaar meerdere buitenlandse trainers voorgesteld maar die kregen geen van allen akkoord van binnen Ajax.
Te gortige eisen wellicht? Knutsen schijnt bij Bodo ook een deel van de transferopbrengsten te vangen.
Potter zal misschien ook een behoorlijk salaris verlangen?

Wie het ook wordt, ik hoop dat men toch echt met iets beters dan Jansen of Lijnders op de proppen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:52:
[...]

Te gortige eisen wellicht? Knutsen schijnt bij Bodo ook een deel van de transferopbrengsten te vangen.
Potter zal misschien ook een behoorlijk salaris verlangen?

Wie het ook wordt, ik hoop dat men toch echt met iets beters dan Jansen of Lijnders op de proppen komt.
Nee de reden was blijkbaar echt 'we willen een NL-er'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:34:
[...]

Dat zou niet de bedoeling moeten zijn, maar wel het wel voor geschikt is is om de stand te duiden. Zo zijn er veel analisten die menen dat het verschil tussen PSV en Feyenoord niet zo groot is als de stand doet vermoeden. Daarmee is niet gezegd dat de stand onterecht is.

En ja, je ziet de vormcrisis van de aanvallers van Feyenoord terug in de statistiek, wat je kan zien als bevestiging dat het geen volslagen onzin is, hoewel Feyenoord ook al onderpresteerde toen Gimenez nog ruim 1 op 1 liep.
Gimenez scoort er dit seizoen 20 met een xG van 13, vorig seizoen 17 met een xG van 11. Laatste seizoen in Mexico 7 goals met een xG van 6.

Mbt Feyenoord, dit seizoen 2,5 goal per wedstrijd, xG 2,2
Vorig seizoen 2,38 om 2,35.
Seizoen ervoor 1,89 om 1,85
Hoezo onderpresteren?

https://footystats.org/players/mexico/santiago-gimenez
https://footystats.org/clubs/feyenoord-rotterdam-367

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:48
Steijn vanavond te gast bij Rondo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Trishul schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:51:
Zit Rafael er toevallig ook? Want dan wordt het een gezellige uitzending ongegeneerd op alles en iedereen afgeven behalve Saint Steijn himself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Zou Steijn en Schip, de omgekeerde weg hebben bewandeld. Stel Ajax was begonnen met Schip die tegen hetzelfde gezeik aanliep als Steijn. En dan Steijn als interim .. dat had ook een andere uitwerking gehad.

Het is ook geen échte koekebakker. Heeft op een uitstapje El Awahd na, zowel bij VVV, NAC als Sparta toch iets uit een team kunnen halen. Ik had er daarom méér van verwacht, al is gebleken dat Ajax gewoon een maatje te groot is. Maar voor de persoon Steijn is dat niet erg. Voor elke 5-10e plaats ploeg zal het een prima coach zijn. Als het om handhaving of play-offs halen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ff wachten tot er genoeg mis gegaan is om nog even een trap na te kunnen geven?
Hell no. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Iets totaal anders. Het viel mij op dat er een alles behalve fijne reactie vanuit het eerste doelpunt kwam. Brobbey was uiteraard blij en ging even borstkloppen bij het publiek. De assistgever wilde het eigenlijk wel mee vieren zag je maar meer dan even een vluchtig klaphandje hoefde hij niet op te rekenen.

Nu weet ik wel dat we geen Tadic meer hebben die de groep continu opjaagt om dingen samen te vieren, maar dit vond ik wel een erg groot contrast. Je bent een team, gedraag je daar ook naar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:37:
[...]

[...]

Niet? Was toch redelijk spel wat hij liet zien? Frank was het niet, Ten Hag ook geen fan.
Terug naar de tijd van Pantelic O+ dan maar ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Millie-ano schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:48:
[...]

Niet? Was toch redelijk spel wat hij liet zien? Frank was het niet, Ten Hag ook geen fan.
Terug naar de tijd van Pantelic O+ dan maar ?
Er is geen trainer waar alle fans tevreden over waren. Ik was niet tevreden over Bosz, was ook blij dat hij naar PSV ging. Tof in de aanval, kan daar echt van genieten, maar op de langere termijn loop je het op, krijg je blessures en ook diepe dalen. Dat kan mijn hart niet aan.

Ik was veel meer fan van Ten Hag, maar daar denken anderen weer anders over. Je gaat geen trainer vinden waar iedereen 100% blij mee is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Gonadan schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:37:
[...]

[...]

Ik denk dat de redactie van Rondo al had ingecalculeerd dat Ajax thuis zou verliezen van Utrecht. Steijn uitnodigen om nog eens publiekelijk tekeer te gaan tegen Mislintat zou weer voor vermaak op de buis zorgen.

Ok het is Ziggo, ook wel de hoofdsponsor van Ajax, maar ze weten natuurlijk ook dat alles wat met Ajax te maken heeft views/clicks/geld oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:51:
[...]

Er is geen trainer waar alle fans tevreden over waren. Ik was niet tevreden over Bosz, was ook blij dat hij naar PSV ging. Tof in de aanval, kan daar echt van genieten, maar op de langere termijn loop je het op, krijg je blessures en ook diepe dalen. Dat kan mijn hart niet aan.

Ik was veel meer fan van Ten Hag, maar daar denken anderen weer anders over. Je gaat geen trainer vinden waar iedereen 100% blij mee is.
Eens. Ik was bij Schreuder verrast na de verhalen over 'tactisch brein' bij Ten Hag, maar die bakte er dus niks van. Ten Hag idem. Persoonlijk zie ik liever een elftal dat met een idee speelt en de spelers in hun kracht zet. Onder Bosz had ik daar voor het laatst wel het gevoel bij. Los van het té aanvallend en naïef verdedigend spel waardoor het soms gatenkaas was. Maar het was wel aantrekkelijk om naar te kijken. Dat heeft hem bij Lyon en Dortmund ook genekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:56:
[...]

Ik denk dat de redactie van Rondo al had ingecalculeerd dat Ajax thuis zou verliezen van Utrecht. Steijn uitnodigen om nog eens publiekelijk tekeer te gaan tegen Mislintat zou weer voor vermaak op de buis zorgen.

Ok het is Ziggo, ook wel de hoofdsponsor van Ajax, maar ze weten natuurlijk ook dat alles wat met Ajax te maken heeft views/clicks/geld oplevert.
Laat ze dan ook Pierre uitnodigen, dan wordt het misschien nog iets die uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Rensch 3 wedstrijden geschorst:

https://www.vi.nl/nieuws/...tel-voor-schorsing-rensch

Ik heb de wedstrijd gezien, mijn gevoel zegt toch zwaar bestraft. 2 duels of 1 had wat mij betreft genoeg geweest. Op de voet staan bij Taylor was niet eens geel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:58:
Rensch 3 wedstrijden geschorst:

https://www.vi.nl/nieuws/...tel-voor-schorsing-rensch

Ik heb de wedstrijd gezien, mijn gevoel zegt toch zwaar bestraft. 2 duels of 1 had wat mij betreft genoeg geweest. Op de voet staan bij Taylor was niet eens geel dacht ik.
Standaard straf voor een terechte direct rode kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Den Bosch heeft kunstgras.
Wat een drama, bal stuitert alle kanten op.
Het controleren van de bal wordt zo erg moeilijk, echt moeilijker spelen zo
Het zou echt verboden moeten worden

Competitievervalsing

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 04-03-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:28

Player1S

Probably out in the dark

Harribo schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:24:
Den Bosch heeft kunstgras.
Wat een drama, bal stuitert alle kanten op.
Het controleren van de bal wordt zo erg moeilijk, echt moeilijker spelen zo
Het zou echt verboden moeten worden

Competitievervalsing
Toch verbaas ik me eigenlijk enorm over de ontwikkeling van kunstgras. Of eigenlijk het uitblijven daarvan.

toen Heracles zo'n 20 jaar geleden de eerste was repte Ten Cate dat de ontwikkeling zo snel ging dat je over x jaar het verschil nauwelijks nog zou kunnen zien en dat het vrijwel gelijk zou zijn aan echt gras.

anno 2024 is dat dus totaal niet het geval en zie je bij de meeste clubs toch nog steeds overduidelijk dat het plastic is.
Ergens had ik verwacht dat het kwalitatief heel dicht bij elkaar zou liggen nu of misschien wel dusdanig goed dat menig topclub in Europa al over was :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:40:
[...]

Toch verbaas ik me eigenlijk enorm over de ontwikkeling van kunstgras. Of eigenlijk het uitblijven daarvan.

toen Heracles zo'n 20 jaar geleden de eerste was repte Ten Cate dat de ontwikkeling zo snel ging dat je over x jaar het verschil nauwelijks nog zou kunnen zien en dat het vrijwel gelijk zou zijn aan echt gras.

anno 2024 is dat dus totaal niet het geval en zie je bij de meeste clubs toch nog steeds overduidelijk dat het plastic is.
Ergens had ik verwacht dat het kwalitatief heel dicht bij elkaar zou liggen nu of misschien wel dusdanig goed dat menig topclub in Europa al over was :X
Nadeel is ook dat het 20j geleden is. Die velden met 15-25j eens worden vervangen. Eerder heb je de investering er niet uit. Afhankelijk van de kwaliteit, aan te passen ondergrond ben je 250-450k kwijt. (Moet bron nog zoeken). Lokale verenigingen halen dit middels sponsoren en gemeentelijke potjes op.

Heb op veel velden gevoetbald. Het is toch anders, gaat niks boven gras. Al moet ik zeggen dat het voor 95-99% van de amateur verenigingen de beste oplossing is. Maar voor de profs, die offeren maar een rechtsback op voor het onderhoud van een grasveldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:28

Player1S

Probably out in the dark

Millie-ano schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:49:
[...]

Nadeel is ook dat het 20j geleden is. Die velden met 15-25j eens worden vervangen. Eerder heb je de investering er niet uit. Afhankelijk van de kwaliteit, aan te passen ondergrond ben je 250-450k kwijt. (Moet bron nog zoeken). Lokale verenigingen halen dit middels sponsoren en gemeentelijke potjes op.

Heb op veel velden gevoetbald. Het is toch anders, gaat niks boven gras. Al moet ik zeggen dat het voor 95-99% van de amateur verenigingen de beste oplossing is. Maar voor de profs, die offeren maar een rechtsback op voor het onderhoud van een grasveldje.
De velden bij de gemiddelde amateurclub is natuurlijk niet echt te vergelijken met wat bij een prof club ligt.
Zeker bij Heracles werd de mat wel wat vaker vervangen dan eens in de 15-20 jaar omdat het ook beetje het stokpaardje van Ten Cate was.

Maar dan nog lijkt de gehele ontwikkeling nagenoeg stil te hebben gestaan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:53:
[...]

De velden bij de gemiddelde amateurclub is natuurlijk niet echt te vergelijken met wat bij een prof club ligt.
Zeker bij Heracles werd de mat wel wat vaker vervangen dan eens in de 15-20 jaar omdat het ook beetje het stokpaardje van Ten Cate was.

Zal de bovenlaag zijn. Maar niet complete veld? Heracles is er pas sinds 2003 mee gestart. In 2018-2019 stond Heracles op plek 13 van 18 met een score 2.12 van 5 voor het veld. 14-18 waren ook allemaal kunstgrasvelden, dus de enige schrale troost voor de sponsor was dat ze de beste van de slechtste waren.

De ontwikkeling valt niet stil, maar het is niet te evenaren. De bal stuitert anders. De tussenlaag van rubber is volgens verboden met die korrels. Zand er tussen is meer iets bij hockey (wat ook een kortere knip heeft) door de ondergrond van een beton/zand bodem is de impact harder op je lijf. Ben geen ingenieur, maar dat valt niet te kopiëren denk ik ten opzichte van een grond/zand bodem.

Heb ooit al eens een soort solidariteits potje geopperd. Met name de 'grote clubs' die stoorden zich eraan en die hadden er ook baat bij als iedereen op gras zou spelen. Dan zou je kunnen zeggen dat je de EU inkomsten van de EU spelende clubs naar rato inlegt om alle clubs in de competitie te voorzien van 'onderhoudsgeld' maar aan de andere kant. Als voetbalclub moet je gewoon zelf een grasmat kunnen onderhouden. En dat hoeft echt niet CL niveau biljartlaken te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Millie-ano op 04-03-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Je ziet dat Den Bosch gewend is op dit stuiter veld te spelen , fc Groningen niet.
Dat vind ik best erg dat thuis voordeel

Edit : de keeper niet
Keepertje Keepertje

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 04-03-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:14
Harribo schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:23:
Je ziet dat Den Bosch gewend is op dit stuiter veld te spelen , fc Groningen niet.
Dat vind ik best erg dat thuis voordeel
En toch is echt gras ook niet heilig. Denk aan de matten in Utrecht en Arnhem, of recenter in Eindhoven.

Gras is beter, in de basis zeker, maar ook dan kan je het treffen.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
ElPaco schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:25:
[...]

En toch is echt gras ook niet heilig. Denk aan de matten in Utrecht en Arnhem, of recenter in Eindhoven.

Gras is beter, in de basis zeker, maar ook dan kan je het treffen.
Het gaat er niet zozeer hier om wat beter is, maar het feit dat met zo'n stuiter veld de thuis ploeg een groot voordeel heeft.

Nog beter slecht gras dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groningen maakte het nog even spannend tegen de laatste in de KKD, maar de winst lijkt nu toch wel binnen. Een flink verschil met afgelopen donderdag. Hopelijk wordt het vrijdag in Euroborg een iets betere wedstrijd, zonder Maätta in de basis. Anders weet je zeker dat iedereen van MVV langs die kant gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 18:31

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:40:
Groningen maakte het nog even spannend tegen de laatste in de KKD, maar de winst lijkt nu toch wel binnen. Een flink verschil met afgelopen donderdag. Hopelijk wordt het vrijdag in Euroborg een iets betere wedstrijd, zonder Maätta in de basis. Anders weet je zeker dat iedereen van MVV langs die kant gaat.
Mendes toch belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:44:
[...]

Mendes toch belangrijk ;)
Vandaag wel, maar ik heb te vaak nieuwe spelers 1x belangrijk zien zijn om daarna niets meer te presteren. Juichen doe ik nu dus nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:40:
Inderdaad Mäatta is echt heeeel slecht. Daar loopt echt iedereen langs.
Hij is eruit en Den Bosch krijgt geen kansen meer. Dat is geen toeval.

Het is een rare competitie, iedereen kan van iedereen punten afsnoepen

Edit : jong Psv verslaat nu Cambuur.. Om een voorbeeld te noemen

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 04-03-2024 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:51:
[...]

Vandaag wel, maar ik heb te vaak nieuwe spelers 1x belangrijk zien zijn om daarna niets meer te presteren. Juichen doe ik nu dus nog niet.
Mendes kan je er op zich wel bij hebben.
Kostte ook maar een 250000 en scoort soms ook nog. Ik vind het prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:36
Player1S schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:53:
[...]

Helemaal mee eens, we hebben een gebruikte mat liggen van een club uit de Eredivisie en dat verschil is echt groot. Demping maar ook hoe de bal rolt bij droog weer is echt merkbaar ten opzichte van onze andere velden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Weet je toevallig van welke club en hoe oud die was-is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Miki schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:09:
[...]

Helemaal mee eens, we hebben een gebruikte mat liggen van een club uit de Eredivisie en dat verschil is echt groot. Demping maar ook hoe de bal rolt bij droog weer is echt merkbaar ten opzichte van onze andere velden.
Er zit wel degelijk verschil in kunstgras matten. Op ons amateur sportpark liggen 3 verschillende. De een is een stuiterveld terwijl het beste kunstgras veel beter dempt. Ook fijner voor je gewrichten.
Maar.... Het blijft kunstgras... De bal rolt en stuitert toch anders als bij echt gras... Echt gras is toch het fijnst vind ik.
Ook als ik een wedstrijd in de Eredivisie of kkd kijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 04-03-2024 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Millie-ano schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:15:
Weet je toevallig van welke club en hoe oud die was-is
Yes maar door de club te noemen maak ik mezelf ook minder anoniem ;)
Harribo schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:18:
[...]

Er zit wel degelijk verschil in kunstgras matten. Op ons amateur sportpark liggen 3 verschillende. De een is een stuiterveld terwijl het beste kunstgras veel beter dempt. Ook fijner voor je gewrichten.
Maar.... Het blijft kunstgras... De bal rolt en stuitert toch anders als bij echt gras... Echt gras is toch het fijnst vind ik.
Ik prefereer zelf ook een echte grasmat maar ook daar zitten knollenvelden tussen waar het Russisch roulette is wat een strakke bal over de grond doet. Of de stroperigheid als men weer eens is vergeten om op tijd te maaien in de warmere perioden.

Het grappige is trouwens dat de jeugd bij ons het liefst op kunstgras speelt ipv echt gras :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
Harribo schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:18:
[...]

Kunstgras is de afgelopen jaren erg vooruit gegaan, maar het veranderd het spelletje in een soort zaalvoetbal ivm gras (spel word sneller, bal gedraagt zich anders, slidings etc worden vrijwel niet gebruikt) idd.

Daarnaast is het in de zomer nog warmer, vooral de hardere ondergrond is verschrikkelijk voor de gewrichten. Mijn club heeft twee verschillende soorten kunstgras maar ik speel het liefst op het oude / slecht onderhouden grasveld (zeker als het geregend heeft).

Ook bij de amateurs mogen ze dit wat mij betreft verbieden, als je als club de kosten niet kan dragen van een normaal veld (al is het alleen voor wedstrijden) dan heb je toch geen bestaansrecht?

Het is puur een kostenbesparing helaas.

Edit: en je hebt altijd als bonus een laag van dat rubber in je schoenen / tas :+

[ Voor 3% gewijzigd door Bossie op 05-03-2024 07:04 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Bossie schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:01:
[...]

Kunstgras is de afgelopen jaren erg vooruit gegaan, maar het veranderd het spelletje in een soort zaalvoetbal ivm gras (spel word sneller, bal gedraagt zich anders, slidings etc worden vrijwel niet gebruikt) idd.

Daarnaast is het in de zomer nog warmer, vooral de hardere ondergrond is verschrikkelijk voor de gewrichten. Mijn club heeft twee verschillende soorten kunstgras maar ik speel het liefst op het oude / slecht onderhouden grasveld (zeker als het geregend heeft).

Ook bij de amateurs mogen ze dit wat mij betreft verbieden, als je als club de kosten niet kan dragen van een normaal veld (al is het alleen voor wedstrijden) dan heb je toch geen bestaansrecht?

Het is puur een kostenbesparing helaas.

Edit: en je hebt altijd als bonus een laag van dat rubber in je schoenen / tas :+
Een kunstveld kun je maximaal belasten en dat gaat niet met gras. De toplaag heeft een kleine week nodig om weer te hechten aan de ondergrond. Als je het grasveld niet laat herstellen heb je binnen de kortste keren een modderpoel.

Vooral clubs in stedelijke gebieden met beperkte veldcapaciteit zijn gebonden aan kunstgras. De grond is simpelweg te duur om deze niet optimaal te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Miki schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:13:
[...]

Een kunstveld kun je maximaal belasten en dat gaat niet met gras. De toplaag heeft een kleine week nodig om weer te hechten aan de ondergrond. Als je het grasveld niet laat herstellen heb je binnen de kortste keren een modderpoel.

Vooral clubs in stedelijke gebieden met beperkte veldcapaciteit zijn gebonden aan kunstgras. De grond is simpelweg te duur om deze niet optimaal te gebruiken.
De grond is vaak van de gemeente waarbij de prijs eigenlijk niet echt relevant is. Kunstgras is vooral populair door de lagere kosten.

10-15 jaar geleden kon het toch ook?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bossie schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:38:
[...]

De grond is vaak van de gemeente waarbij de prijs eigenlijk niet echt relevant is. Kunstgras is vooral populair door de lagere kosten.

De verkoop van de grond aan een ontwikkelaar levert een veelvoud op voor de gemeente kas en maakt het ook dat er woningen en andere maatschappelijke voorzieningen gebouwd kunnen worden.

Let wel, dit speelt in de stedelijke gebieden veel meer dan bij de kleinere gemeenten. Lees Utrecht, Rotterdam, Amsterdam, enz.

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 05-03-2024 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Miki schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:49:
[...]

De verkoop van de grond aan een ontwikkelaar levert een veelvoud op voor de gemeente kas en maakt het ook dat er woningen en andere maatschappelijke voorzieningen gebouwd kunnen worden.

Let wel, dit speelt in de stedelijke gebieden veel meer dan bij de kleinere gemeenten. Lees Utrecht, Rotterdam, Amsterdam, enz.
Klopt, maar potentiele waarde bij verkoop is een ander verhaal dan het minimaliseren van onderhoud.

Ik speel zelf in een stad, maar ook bij de kleinere clubjes in de dorpen rondom de stad zie je helaas dat bij vernieuwing/onderhoud van het complex er steeds meer kunstgras velden bij komen helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:11
Bossie schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:38:
[...]

De kostenbesparing zit hem deels ook in de grond. Op kunstgras kan je bij wijze van spreke 24/7 doorgaan, een echt grasveld zit aan een maximum aantal bespeelbare uren en moet uit roulatie bij vorst en zware regenval. De lokale voetbalvereniging hier gaat richting 1.500 spelende leden en dat met 4 kunstgrasveld en 2 echte velden. Liefst ziet men de huidige grasvelden ook naar kunstgras gaan om de druk op de veldbezetting te verlichten. Kosten kunstgras zijn per spelend lid lager dan op gras.

Kunstgras is in het amateurvoetbal een gelopen race. Geheel naar echt gras zou voor dit soort clubs betekenen dat ze het ledenbestand moet halveren of er heel veel velden bij regelen (duur en vaak geen ruimte).

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 05-03-2024 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Nou, dat was volledig volgens verwachting.

Het lag aan de hele wereld, behalve meneer Steijn. Ja, hij had wel wat dingetjes beter kunnen doen maar niets noemenswaardig. Ook geen spijt van zijn spelers onder de bus gooien.
Eigenlijk zegt de wijze waarop hij over die vrouw van Almere spreekt alles. Het is gewoon een kleinzerig en rancuneus ventje. In niks geschikt om in de top te werken.
Ondertussen bleef Marco nog even constant benadrukken dat het materiaal écht zo slecht is. Zou ik ook doen als m'n beste vriend momenteel voor de groep staat. Komt die er ook nog wat beter af.

Tuurlijk gaat er meer dan genoeg mis binnen Ajax en hebben ze een terecht punt met "wie is Ajax" op dit moment? Bij wie moet je zijn?
Maar dan nog zeggen de cijfers genoeg: de allerslechtste coach uit de historie van Ajax.
En dan nog met droge ogen beweren dat als je Schouten, Dest, de Vrij, Tagliafico en de huidig topscorer van de Bundesliga had gehad, je nog mee had gedaan om het kampioenschap.
Leuk verhaal maar op Schouten en Dest na gewoon totaal onhaalbare spelers. Mislintat moest snijden in de salarissen. Daar wordt (uiteraard) volledig aan voorbij gegaan.
Ja, zo kan ik ook een lijstje met namen aanvoeren en zeggen dat dan alles anders was geweest.

De enige die mij wel kon bekoren was die Wytse. Die durfde gewoon de keiharde vragen te stellen en feiten te benoemen, tot het punt dat Marco hem nogal hard vond. Ja, kan je vinden Marco, maar het waren wel de feiten.
De rest was veel te lief.

[ Voor 3% gewijzigd door JEightyFive op 05-03-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Bossie schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:01:
[...]

Met de regen van afgelopen maanden had onze jeugd helemaal niet kunnen voetballen zonder kunstgras. Gras heeft natuurlijk de voorkeur, maar kunstgras heeft echt wel zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JEightyFive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:43:
En dan nog met droge ogen beweren dat als je Schouten, Dest, de Vrij, Tagliafico en de huidig topscorer van de Bundesliga had gehad, je nog mee had gedaan om het kampioenschap.
Met de huidige topscorer van de Bundesliga (Harry Kane) win je geen prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:04:
[...]

Met de huidige topscorer van de Bundesliga (Harry Kane) win je geen prijzen.
Dan hebben ze dat verkeerd geroepen :) Ze riepen een naam (ben even vergeten wie) en toen werd er gezegd topscorer in de Bundesliga. Maar daar zaten ze er dus naast of ik heb het verkeerd verstaan :)

Edit: Even het lijstje opgezocht, volgens mij hadden ze het over iemand van Stuttgart dus dat zou dan om Serhou Guirassy kunnen gaan. Die staat momenteel tweede op de lijst.

Alsof zo iemand haalbaar geweest zou zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door JEightyFive op 05-03-2024 09:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
JEightyFive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:43:
Maar dan nog zeggen de cijfers genoeg: de allerslechtste coach uit de historie van Ajax.
Ook simpelweg het slechtste materiaal (in ieder geval dat ik mij herinner), wat 0,0 ingespeeld was, en daarbij ook hele moeilijke omstandigheden. Het is duidelijk dat deze klus veel te hoog gegrepen was voor Steijn maar ik zet er vraagtekens bij of er veel coaches zijn die het beter gedaan zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JEightyFive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:06:
Die staat momenteel tweede op de lijst.

Alsof zo iemand haalbaar geweest zou zijn.
Hij heeft gezegd dat Mislintat die belofte deed. Vorig seizoen stond Guirassy geen tweede op die lijst.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2024 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
ph4ge schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Ook simpelweg het slechtste materiaal (in ieder geval dat ik mij herinner), wat 0,0 ingespeeld was, en daarbij ook hele moeilijke omstandigheden. Het is duidelijk dat deze klus veel te hoog gegrepen was voor Steijn maar ik zet er vraagtekens bij of er veel coaches zijn die het beter gedaan zouden hebben.
Misschien. Maar om dan na 3 wedstrijden je spelers openlijk af te vallen (waarvan ie gisteren benoemde geen spijt te hebben, koekoek), dan maak je het jezelf ook wel ongelooflijk moeilijk.
Je kan ook met elkaar gaan zitten, proberen ondanks alles een groepsgevoel te creëren en het snot voor de ogen te werken. In plaats daarvan valt hij ze publiekelijk af. Ja, daar kom je echt ver mee.

Je zag het verschil toen van 't Schip instapte en juist wel hamerde op dat groepsgevoel (deels gesteund door zijn verhaal, wat Bergwijn toen ook heeft benoemd).

Geen enkele trainer had geconcurreerd met PSV waarschijnlijk door die hoeveelheid nieuwe, onbekende spelers, maar Steijn heeft zelf wel echt gigantische steken laten vallen. Ik zou het eigenlijk beginnersfouten willen noemen. En dat voor iemand die toch al jaren meedraait.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Vergeten jullie niet Ajax 18e stond onder Steijn? Ik vind het te makkelijk gezegd dat een andere trainer het niet beter gedaan zou hebben.
Echte trainers zijn controlfreaks zoals een Ten Hag, Slot en Bosz. Die vallen hun spelers niet af maar beschermen die, zelfs als het vervelende mannetjes zijn (Promes, Ziyech, Lang). Die nemen de tijd om de groep goed door te lichten, te kennen, en elkaar laten wennen.

Wat deed Steijn? Altijd ongeïnteresseerd langs de zijlijn zitten, geen actieve coaching, spelers kraken in de pers, om de haverklap naar Ibiza op vakantie, de lijst is eindeloos.

En dan nu wederom publiekelijk iedereen de schuld geven, behalve zichzelf natuurlijk. Zo doorzichtig, meneer is lelijk ontslagen, is rancuneus. Maar hij moet natuurlijk ook zijn eigen straatje schoon vegen, wil hij nog ergens fatsoenlijk aan de bak kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
T-MOB schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:58:
[...]

Met de regen van afgelopen maanden had onze jeugd helemaal niet kunnen voetballen zonder kunstgras. Gras heeft natuurlijk de voorkeur, maar kunstgras heeft echt wel zijn voordelen.
Hier zijn ook een aantal wedstrijden niet doorgegaan, prima ik zie de inhaalpotjes in mei graag tegemoet ivm hetzelfde potje in de regen in february :+

Om een lang verhaal kort te maken, ik snap wel waarom veel clubs met kunstgras aan de slag gaan, maar als voetballer vind ik het maar niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:02
ph4ge schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Je twijfelt of er coaches zouden zijn geweest die geen 18e hadden gestaan? :D Ik denk dat de overige 17 Eredivisietrainers het allemaal beter hadden gedaan dan de slechtste trainer uit de Ajax historie. Hij zat bij een club waar hij de competenties niet voor heeft. Dat was een fout van Mislintat om hem aan te stellen voor die functie en achteraf natuurlijk makkelijk praten, maar het aantal beginnersfouten wat er is gemaakt door hem is eindeloos.

Nu probeert ie natuurlijk z'n straatje schoon te vegen, gesteund door het Nederlandse zaakwaarnemersgilde wat elkaar lekker de hand boven het hoofd houdt. Van Basten is weer bijzonder kritisch op de spelers en Mislintat, maar gaat voorbij aan het feit dat ze gewoon 18de stonden. Er stond geen team, de tacktiek ontbrak en de relatie tussen coach en spelers was bedroevend. Dat zijn al drie punten waar die prutser zelf invloed op heeft en niet Mislintat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
JEightyFive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:21:
[...]

Misschien. Maar om dan na 3 wedstrijden je spelers openlijk af te vallen (waarvan ie gisteren benoemde geen spijt te hebben, koekoek), dan maak je het jezelf ook wel ongelooflijk moeilijk.
Je kan ook met elkaar gaan zitten, proberen ondanks alles een groepsgevoel te creëren en het snot voor de ogen te werken. In plaats daarvan valt hij ze publiekelijk af. Ja, daar kom je echt ver mee.

Je zag het verschil toen van 't Schip instapte en juist wel hamerde op dat groepsgevoel (deels gesteund door zijn verhaal, wat Bergwijn toen ook heeft benoemd).

Geen enkele trainer had geconcurreerd met PSV waarschijnlijk door die hoeveelheid nieuwe, onbekende spelers, maar Steijn heeft zelf wel echt gigantische steken laten vallen. Ik zou het eigenlijk beginnersfouten willen noemen. En dat voor iemand die toch al jaren meedraait.
Het heeft weinig zin om de hele discussie te herhalen, maar uiteindelijk is inmiddels toch duidelijk dat PSV, Feyenoord en Twente gewoon beter materiaal hebben en AZ ook niet minder is en waarschijnlijk niet meer in te halen was geweest als ze zichzelf niet in de voet hadden geschoten met het ontslag van Janssen.
JanW schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:36:
Je twijfelt of er coaches zouden zijn geweest die geen 18e hadden gestaan? :D
Dat is natuurlijk scoreboard journalistiek. Het seizoen was net begonnen, ze hadden een zwaar programma gehad en 2 inhaalwedstrijden tegoed die al ruim genoeg waren om van plek 17 te komen. Ik denk inderdaad dat elke andere coach op ongeveer evenveel punten uitgekomen was, plus dat er een beetje pech bij zat wat over een heel seizoen wel weer rechtgetrokken wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 05-03-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Steijn wordt nog steeds verdedigd door supporters van andere clubs dan Ajax. Ah ja, voorspelbaar :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Trishul schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:43:
Steijn wordt nog steeds verdedigd door supporters van andere clubs dan Ajax. Ah ja, voorspelbaar :+
Het was eerst allemaal de schuld van Schreuder, toen van Heitinga, toen van Steijn, toen van Maduro en nu lees je ook alweer dat Van t Schip het gewoon niet kan. Voor Schreuder lag Ten Hag ook constant onder vuur totdat hij unieke resultaten behaalde en daarvoor kon Keizer er ook niks van.

Als er 5 trainers in anderhalfjaar doorheen gaan ligt het misschien niet alleen aan de trainer is alles wat ik zeg. Ik zeg niet dat Steijn het goed deed, maar ik zeg wel dat hij onmogelijk de verwachtingen kon waarmaken met dit materiaal. Alles wat Steijn werd verweten doet zijn opvolger ook, met een reden, en dat terwijl de spelers nu niet meer het excuus hebben dat ze moeten wennen. Als mensen als Sneijder en Van Basten ook supporters van andere clubs zijn dan weet ik het niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 05-03-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
Bossie schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:22:
[...]
Hier zijn ook een aantal wedstrijden niet doorgegaan, prima ik zie de inhaalpotjes in mei graag tegemoet ivm hetzelfde potje in de regen in february :+

Om een lang verhaal kort te maken, ik snap wel waarom veel clubs met kunstgras aan de slag gaan, maar als voetballer vind ik het maar niets.
Het gaat niet alleen om wedstrijden, ook voor trainingen heb je een veld nodig. Wij hebben echt maanden ingekort getraind op hele kleine stukjes (kwart of zelfs achtste) kunstgrasveld om de hele jeugd te kunnen laten trainen. Gelukkig lijtk het erop dat het gras voorlopig weer bespeelbaar is...

Maar een profclub hoort natuurlijk een grasveld met drainage, veldverwarming en groeilampen te hebben. Als je miljoenen kunt stukslaan op matige spelers moet een paar ton per jaar voor een grasveld er ook wel af kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Ik zag een discussie voorbijkomen over de grasmatten en kunstgras. Nu moet elke profclub in 2025 ( volgens mij) een grasmat hebben. Nu ben ik daar helemaal blij mee, maar hoe sommige grasmatten er bij liggen is schandalig. Afgelopen weekend, die grasmat van PSV was om te huilen. Om maar niet over die van vitesse te beginnen afgelopen tijd.

Ik ben van mening dat elke club een dusdanige kwaliteit mat moet neerleggen dat er altijd gevoetbald kan worden, zonder brokken er tussen etc.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BrA_biXeay3nfFMlyUZ8ILvLss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dsuSnxMU0g4IeBZ9t08sp9iy.png?f=fotoalbum_large

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEightyFive
Agent47 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:49:
Om maar niet over die van vitesse te beginnen afgelopen tijd.
Op die van Vitesse wordt binnenkort toch niet meer gespeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Agent47 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:49:
Ik zag een discussie voorbijkomen over de grasmatten en kunstgras. Nu moet elke profclub in 2025 ( volgens mij) een grasmat hebben. Nu ben ik daar helemaal blij mee, maar hoe sommige grasmatten er bij liggen is schandalig. Afgelopen weekend, die grasmat van PSV was om te huilen. Om maar niet over die van vitesse te beginnen afgelopen tijd.
Vitesse heeft er een nieuwe mat ingelegd vorige week. En in de verdediging van al de grasmeesters is het wel echt een slechte winter geweest voor gras. En daarbij hoort een beetje variatie er gewoon bij toch, dat is ook een beetje de charme van echt gras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001

FreakNL

Well do ya punk?

Trishul schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:21:
Vergeten jullie niet Ajax 18e stond onder Steijn? Ik vind het te makkelijk gezegd dat een andere trainer het niet beter gedaan zou hebben.
Echte trainers zijn controlfreaks zoals een Ten Hag, Slot en Bosz. Die vallen hun spelers niet af maar beschermen die, zelfs als het vervelende mannetjes zijn (Promes, Ziyech, Lang). Die nemen de tijd om de groep goed door te lichten, te kennen, en elkaar laten wennen.

Wat deed Steijn? Altijd ongeïnteresseerd langs de zijlijn zitten, geen actieve coaching, spelers kraken in de pers, om de haverklap naar Ibiza op vakantie, de lijst is eindeloos.

En dan nu wederom publiekelijk iedereen de schuld geven, behalve zichzelf natuurlijk. Zo doorzichtig, meneer is lelijk ontslagen, is rancuneus. Maar hij moet natuurlijk ook zijn eigen straatje schoon vegen, wil hij nog ergens fatsoenlijk aan de bak kunnen.
18e was natuurlijk vertekend. Ze stonden eigenlijk 12e want die wedstrijd tegen RKc zat al in de tas. Alsnog niet best natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Vitesse heeft er een nieuwe mat ingelegd vorige week. En in de verdediging van al de grasmeesters is het wel echt een slechte winter geweest voor gras. En daarbij hoort een beetje variatie er gewoon bij toch, dat is ook een beetje de charme van echt gras.
Ja en nee, de ambitie om een bepaalde ondergrens te halen is wenselijk. Vroeger had je ook verschillende veldafmetingen, sinds 2017 is dat gestandaardiseerd. maar ook zou gekeken mogen worden naar eem acceptable graslengte waardoor je de acties las 'niet maaien' voorkomt zoals wel eens was voorgekomen bij FC Utrecht - Ajax als ik het goed herinner.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Trishul schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:43:
Andersom is het natuurlijk ook zo: Het is wel heel makkelijk afgeven van alle Ajax supporters op Steijn van alle ellende maar als deze man goed materiaal had gehad was het totaal anders geweest. Je mag hem een mindere trainer vinden maar het is wel heel makkelijk om hem af te branden. Hij heeft misschien een visie die niet één op één op Ajax te plotten is maar hij is niet de schuldige hierin, hij had met net zo'n groot probleem te maken als iedereen en dat is dat het gewoon een rommeltje was/is.
Trishul schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:21:
Hoe vaak zat hij op Ibiza dan? Overdrijven is ook een talent hoor!

[ Voor 20% gewijzigd door rikoos op 05-03-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
rikoos schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:59:
[...]

Andersom is het natuurlijk ook zo: Het is wel heel makkelijk afgeven van alle Ajax supporters op Steijn van alle ellende maar als deze man goed materiaal had gehad was het totaal anders geweest. Je mag hem een mindere trainer vinden maar het is wel heel makkelijk om hem af te branden. Hij heeft misschien een visie die niet één op één op Ajax te plotten is maar hij is niet de schuldige hierin, hij had met net zo'n groot probleem te maken als iedereen en dat is dat het gewoon een rommeltje was/is.
Volgens mij erkent iedere Ajax supporter wel dat het sinds het vertrek van Overmars en Ten Hag een bende is (zacht gezegd) en dat het echt niet alleen de trainer is. Niet voor niets werd het vertrek van bijna iedereen geëist.
Het probleem met Steijn is echter dat hij gewoon vrijwel niet de hand in eigen boezem steekt. Het is altijd een ander of iets anders waardoor het fout ging. Het zal nooit aan Maurice Steijn liggen.
Het feit dat hij gister achter zijn woorden bleef staan waarin hij spelers afviel zegt toch alles? En dan verwacht je dat je die jongens nog voor je gaat winnen? Dat zijn gewoon grove fouten en die zijn niet door de RVC en niet door de TD gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:58:
[...]

18e was natuurlijk vertekend. Ze stonden eigenlijk 12e want die wedstrijd tegen RKc zat al in de tas. Alsnog niet best natuurlijk
Exact, de missende wedstrijden ( RKC neit uitgespeeld en Volendam tweemaal verplaatst ) maakte het dramatischer dan de realiteit.

Effectief was het hetvolgende, Niet een prestatie om trots op te zijn maar ook niet de prestaties van een degradatiekandidaat
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GtwgCaU.png

En dit overkomt topclubs ook wel eens, zoals PSV:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GLpfJQk.png

en Feyenoord
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kk8bin_SKZ8LIs4pTSPdG3KtDuQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/31ddCvCUTezUkX2SBFacQiwf.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
Napo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:59:
[...]
Ja en nee, de ambitie om een bepaalde ondergrens te halen is wenselijk. Vroeger had je ook verschillende veldafmetingen, sinds 2017 is dat gestandaardiseerd. maar ook zou gekeken mogen worden naar eem acceptable graslengte waardoor je de acties las 'niet maaien' voorkomt zoals wel eens was voorgekomen bij FC Utrecht - Ajax als ik het goed herinner.
Ja natuurlijk, iedereen moet zijn best doen voor de beste grasmat. Onsportieve zaken als expres niet maaien of sproeien moeten we niet willen. Maar dat niet elke club een biljartlaken in stand kan houden als het 2 maanden regent vind ik niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:08:
[...]

Ja natuurlijk, iedereen moet zijn best doen voor de beste grasmat. Onsportieve zaken als expres niet maaien of sproeien moeten we niet willen. Maar dat niet elke club een biljartlaken in stand kan houden als het 2 maanden regent vind ik niet zo erg.
Eens, je kan en mag niet verwachten dat een club met een begroting van 10m per jaar eenzelfde veld kan onderhouden dan een club met een begroting van 100m per jaar. het helpt waarschijnlijk al flink dat de Europees spelende clubs effectief financieel ondersteunen om kwalitatief hoogwaardige condities van het grasveld te realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
JEightyFive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:04:
Het feit dat hij gister achter zijn woorden bleef staan waarin hij spelers afviel zegt toch alles?
Het is topsport, je mag best zeggen als iemand niet goed genoeg is. Dat doet Van t Schip ook op zijn manier. Dick Advocaat deed bij Feyenoord ook niets anders dan aangeven dat hij de spelersgroep niet goed genoeg vond.

Dit zijn typisch van die dingen die je als trainer nooit goed doet. Als je maar blijft goedpraten als het slecht gaat vinden fans het ook niks. En als de selectie wel goed is kom je nooit in dit dilemma en doe je het als trainer dus ook nooit verkeerd.
Napo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Exact, de missende wedstrijden ( RKC neit uitgespeeld en Volendam tweemaal verplaatst ) maakte het dramatischer dan de realiteit.

Effectief was het hetvolgende, Niet een prestatie om trots op te zijn maar ook niet de prestaties van een degradatiekandidaat
[Afbeelding]

En dit overkomt topclubs ook wel eens, zoals PSV:
[Afbeelding]

en Feyenoord
[Afbeelding]
Wat is dit? Ik ken het niet geloof ik.

[ Voor 33% gewijzigd door ph4ge op 05-03-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
ph4ge schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:24:
[...]
Als je maar blijft goedpraten als het slecht gaat vinden fans het ook niks.
Tuurlijk mag benoemd worden dat het spel niet goed is, maar iedere week individueel een ander onder de bus gooien is weer van een andere orde.
Er is een karrenvracht nieuwe spelers gekomen, veelal jonge gasten en sommigen voor het eerst buiten hun eigen land. En wat doet meneer na 3 wedstrijden? Hoppa, jij onder de bus, hoppa, nu jij onder de bus. Iedereen onder de bus!
Het is totaal niet gek dat die gasten zonder enig vertrouwen speelden want na de wedstrijd stond Steijn al klaar om je verbaal af te maken. Dat is wel een prima basis om op voort te borduren ja.
Dat een trainer die zo lang in het vak zit dat zelf niet inziet is echt een grandioze tekortkoming.
Dan kan ie wel een jankverhaal ophangen dat ie spelers als Alvarez verloor. Een Alvarez was onder Steijn nooit zo ver gekomen durf ik wel te stellen. Die stelde in zijn eerste seizoen ook niet bijster veel voor, zelfde geldt voor Martinez. Met de Steijn aanpak waren die dus verbaal naar de kloten geholpen in plaats van ontwikkeld tot de spelers die ze nu zijn.

Ik durf er geld op te zetten dat als het wel "zijn" spelers geweest waren hij dit niet zo had aangepakt en dat kan dus ook niet los gezien worden van elkaar. Dat zijn allemaal zaken die hij zelf in de hand had en waar hij grandioos gefaald heeft. Niemand anders.

[ Voor 13% gewijzigd door JEightyFive op 05-03-2024 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
ph4ge schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:46:
[...]

Het was eerst allemaal de schuld van Schreuder, toen van Heitinga, toen van Steijn, toen van Maduro en nu lees je ook alweer dat Van t Schip het gewoon niet kan. Voor Schreuder lag Ten Hag ook constant onder vuur totdat hij unieke resultaten behaalde en daarvoor kon Keizer er ook niks van.

Als er 5 trainers in anderhalfjaar doorheen gaan ligt het misschien niet alleen aan de trainer is alles wat ik zeg. Ik zeg niet dat Steijn het goed deed, maar ik zeg wel dat hij onmogelijk de verwachtingen kon waarmaken met dit materiaal. Alles wat Steijn werd verweten doet zijn opvolger ook, met een reden. Als mensen als Sneijder en Van Basten ook supporters van andere clubs zijn dan weet ik het niet meer.
Schreuder begon goed en de sfeer was toen nog prima. Het kakte in oktober/november helemaal in en de sfeer was toen aardig verziekt.

Heitinga heeft het prima gedaan en leek nog zelfs bijna aan te haken voor het kampioenschap, maar je merkte dat hij ook (nog) tekortkwam als hoofdcoach voor het eerste elftal.

Maduro was een tussenpaus en heeft nooit de schuld van alles en nog wat gekregen. Dat was uitzingen tot er iemand was tot het einde van het seizoen.

Ten Hag heeft het gewoon uitstekend gedaan, maar is soms een nukkige, eigenwijze man. Dat merk je nu ook bij United waar hij soms heel vreemde dingen doet en zegt, dat gaat tegen je werken. Bijvoorbeeld met Bruno Fernandes en z'n hoge pijngrens, Anthony verdedigen/blijven opstellen. Zeker als de resultaten niet er niet zijn dan gaat dat tegen je werken. Bij Ajax had hij de resultaten wel mee.

Het ligt zeker niet alleen aan de trainers. Maar hoe Steijn de hele situatie heeft gemanaged was gewoon niet goed. En dan nu achteraf alles zo zwart-wit vertellen. Alsof spelers als De Vrij en Tagliafico haalbaar waren? Echt niet. Er moest strak worden bezuinigd op de salarissen. Tadic, Blind (eerder) waren al weg. Klaassen moest weg. Allemaal om de loonlast verder te drukken. Dat soort feiten worden door analisten en door Steijn zelf gewoon "vergeten", omdat het even niet zo uitkomt.

Het zat dieper in de organisatie niet goed. Het gebrek aan een algemeen directeur tijdens de transferperiode en een technisch directeur die alleen opereert is ook een recept voor ellende. De RvC had te weinig voetbalkennis om de transfers goed te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
[...]
Ik moest ook goed kijken, maar het is plek op de ranglijst (Y-as) na elke speelronde (X-as). Het clublogo geeft aan tegen welke club die ronde gespeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Respectievelijk de plek in de stand per speelronde van Ajax ( 2023/24 ), PSV (2013 / 14), en Feyenoord ( 2019/20 ) in verschillende jaren van de Eredivisie.

De logo's op de lijn zijn neit heel relevant, dat is de tegenstander waar Ajax, PSV, of Feyenoord tegen speelde.

[ Voor 16% gewijzigd door Napo op 05-03-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Napo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:34:
[...]

Respectievelijk de plek in de stand per speelronde van Ajax ( 2023/24 ), PSV (2013 / 14), en Feyenoord ( 2019/20 ) in verschillende jaren van de Eredivisie.
En dat is gecorrigeerd voor inhaalwedstrijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:35:
[...]

En dat is gecorrigeerd voor inhaalwedstrijden?
Het is op basis van de speelrondes ongeacht of de wedstrijden verplaatst zijn naar een andere datum, de wedstrjid blijft feitelijk in de orginele speelronde zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
JEightyFive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:30:
Hoppa, jij onder de bus, hoppa, nu jij onder de bus. Iedereen onder de bus!
Het is totaal niet gek dat die gasten zonder enig vertrouwen speelden want na de wedstrijd stond Steijn al klaar om je verbaal af te maken. Dat is wel een prima basis om op voort te borduren ja.
Waar heb je het dan concreet over? Gaaei die er gewoon echt helemaal niks kan en door van t Schip ook onder de bus werd gegooid na een wanprestatie? Tahirovic die inmiddels niet voor niets alweer weg is, dat had van t Schip en de rest van de organisatie kennelijk ook snel gezien. Salah-Eddine die er ook echt he-le-maal niks van bakte tegen Feyenoord?

Nogmaals, als de trainer deze jongens na deze wanprestaties in bescherming had genomen was hij ook weggelachen door de media en de fans. Er is altijd ruimte voor verbetering maar als deze jongens gewoon een iets hoger niveau hadden gehad hadden we ook deze discussie nooit gehad. Het is ook niet alsof de jongens die hij wel beschermde zoals Satulo dat terugbetaalde.
Napo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:36:
Het is op basis van de speelrondes ongeacht of de wedstrijden verplaatst zijn naar een andere datum, de wedstrjid blijft feitelijk in de orginele speelronde zitten.
Duidelijk, dat geeft al een veel genuanceerder beeld dan "hij stond laatste!!1", waarbij ook duidelijk is dat hij gewoon een zware reeks had in de dip.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 05-03-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Waar heb je het dan concreet over? Gaaei die er gewoon echt helemaal niks kan en door van t Schip ook onder de bus werd gegooid na een wanprestatie? Tahirovic die inmiddels niet voor niets alweer weg is, dat had van t Schip en de rest van de organisatie kennelijk ook snel gezien. Salah-Eddine die er ook echt he-le-maal niks van bakte tegen Feyenoord?

Nogmaals, als de trainer deze jongens na deze wanprestaties in bescherming had genomen was hij ook weggelachen door de media en de fans. Er is altijd ruimte voor verbetering maar als deze jongens gewoon een iets hoger niveau hadden gehad hadden we ook deze discussie nooit gehad.
De lastigheid zit hem in de keuzes maken, bouwen aan een team, en weten welke andere spelers met welke specifieke kwaliteiten je hebt. Uiteindelijk helpt het niemand om constant te wisselen tussen ongeschikte spelers die ook nog eens onzekerder worden door die wisselingen. Daar zit een lastige balans in genoeg vertrouwen geven en tijdig een andere speler vertrouwen geven. Die balans leek ( en deels lijkt ) zoek
[...]

Duidelijk, dat geeft al een veel genuanceerder beeld dan "hij stond laatste!!1", waarbij ook duidelijk is dat hij gewoon een zware reeks had in de dip.
De reeks topwedstrijden ( FC Twente, Feyenoord, AZ, & PSV ) en FC Utrecht tussendoor breekte elke topclub potentieel op als ze een bijzonder zwakke periopde hebben. Dan kan je inderdaad gemakkelijk tegen 4 verliespartijen aanlopen. Heb je twee wedstrijden niet uitgespeeld mis je dus ook nog eens potentieel 6 punten en dan is het hek van de dam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
rikoos schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:59:
[...]

[...]

Hoe vaak zat hij op Ibiza dan? Overdrijven is ook een talent hoor!
Die man is gewoon niet eerlijk:
https://www.vi.nl/video/s...schrijving-hielp-hem-niet

Ook al die onzin over spelers. Ja ok, 12 nieuwe spelers is niet makkelijk te managen maar daar gaat de staf ook niet vrijuit in.
Tegelijkertijd had hij een betere keeper tot zijn beschikking, maar stelde die niet op. Brobbey was niet in vorm, maar wisselde hij niet. Hij was ook niet echt actief bezig met de groep. Tijdens interlandbreaks ging hij liever op vakantie dan werken met de overgebleven spelers. In totaal is hij geloof in in zijn Ajax tijd iets van 2 of 3 keer op vakantie geweest.

Steijn was natuurlijk niet de enige schuldige, maar de trainer liet gewoon geen goede dingen zien als je Ajax hebt gevolgd.

[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 05-03-2024 11:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

JEightyFive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:30:
[...]

Tuurlijk mag benoemd worden dat het spel niet goed is, maar iedere week individueel een ander onder de bus gooien is weer van een andere orde.
Er is een karrenvracht nieuwe spelers gekomen, veelal jonge gasten en sommigen voor het eerst buiten hun eigen land. En wat doet meneer na 3 wedstrijden? Hoppa, jij onder de bus, hoppa, nu jij onder de bus. Iedereen onder de bus!
Dat een trainer die zo lang in het vak zit dat zelf niet inziet is echt een grandioze tekortkoming.
Dan kan ie wel een jankverhaal ophangen dat ie spelers als Alvarez verloor. Een Alvarez was onder Steijn nooit zo ver gekomen durf ik wel te stellen. Die stelde in zijn eerste seizoen ook niet bijster veel voor, zelfde geldt voor Martinez. Met de Steijn aanpak waren die dus verbaal naar de kloten geholpen in plaats van ontwikkeld tot de spelers die ze nu zijn.

Ik durf er geld op te zetten dat als het wel "zijn" spelers geweest waren hij dit niet zo had aangepakt en dat kan dus ook niet los gezien worden van elkaar. Dat zijn allemaal zaken die hij zelf in de hand had en waar hij grandioos gefaald heeft. Niemand anders.
Toch is het opvallend. Bij Sparta kreeg hij de zomer van 2022 Lauritsen, Kitolano en Saito. Ook mensen die huis-en-haard hebben verlaten voor Nederland en zeker bij Saito was dat een cultuurschok. Die sprak (en spreekt) niet eens Nederlands. En ze liepen stuk voor stuk weg met Steijn.

Er is bij Ajax en Steijn echt iets grondigs misgegaan. Ik denk dat Steijn echt verbolgen was dat mensen als Olij, Schouten, Dest en Lang (die echt zo op te pikken waren door Ajax) niet kwamen ondanks dat hij daar de voorkeur voor had en dat hij in plaats daarvan prutsers kreeg.

Daar is hij overigens totaal niet goed mee omgegaan. Maar eigenlijk was het in augustus al klaar...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Trishul schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Die man is gewoon niet eerlijk:
https://www.vi.nl/video/s...schrijving-hielp-hem-niet

Ook al die onzin over spelers. Ja ok, 12 nieuwe spelers is niet makkelijk te managen maar daar gaat de staf ook niet vrijuit in.
Tegelijkertijd had hij een betere keeper tot zijn beschikking, maar stelde die niet op. Brobbey was niet in vorm, maar wisselde hij niet. Hij was ook niet echt actief bezig met de groep. Tijdens interlandbreaks ging hij liever op vakantie dan werken met de overgebleven spelers. In totaal is hij geloof in in zijn Ajax tijd iets van 2 of 3 keer op vakantie geweest.

Steijn was natuurlijk niet de enige schuldige, maar de trainer liet gewoon geen goede dingen zien als je Ajax hebt gevolgd.
Dat gelul altijd over die vakanties van Steijn. Bij NAC tilden ze daar ook zwaar aan. Het is niet goed gegaan maar dat lag echt niet aan het feit dat hij af en toe ff het vliegtuig pakte... In zijn iets meer dan 1 jaar Sparta hebben we daar nooit iets van gehoord of gemerkt..

Het gaat ook nog over interlandsperiodes en hooguit een paar dagen. Bij zijn eerste trip kwam hij nota bene Slot tegen die ook naar Ibiza ging:
https://www.voetbalzone.n...monden-vielen-open/424273

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 05-03-2024 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
FreakNL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Dat gelul altijd over die vakanties van Steijn. Bij NAC tilden ze daar ook zwaar aan. Het is niet goed gegaan maar dat lag echt niet aan het feit dat hij af en toe ff het vliegtuig pakte... In zijn iets meer dan 1 jaar Sparta hebben we daar nooit iets van gehoord of gemerkt..

Het gaat ook nog over interlandsperiodes en hooguit een paar dagen. Bij zijn eerste trip kwam hij nota bene Slot tegen die ook naar Ibiza ging:
https://www.voetbalzone.n...monden-vielen-open/424273
Ik vind het geen gelul. Zoals ik al zei, 12 nieuwe spelers. Verschillende nationaliteiten ook nog. Ofwel, werk aan de winkel om een team van te maken. Dan moet je er bovenop zitten als trainer. Vergelijking met zijn eerdere periodes bij andere clubs is dan niet echt te maken. Vergelijking met Slot gaat ook niet op, die was toen al dik een jaar trainer bij een goedlopend Feyenoord. Hij ontving maar een paar nieuwe spelers die hij slechts hoefde in te passen in een bestaand team.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
FreakNL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:08:
[...]

Toch is het opvallend. Bij Sparta kreeg hij de zomer van 2022 Lauritsen, Kitolano en Saito. Ook mensen die huis-en-haard hebben verlaten voor Nederland en zeker bij Saito was dat een cultuurschok. Die sprak (en spreekt) niet eens Nederlands. En ze liepen stuk voor stuk weg met Steijn.

Er is bij Ajax en Steijn echt iets grondigs misgegaan. Ik denk dat Steijn echt verbolgen was dat mensen als Olij, Schouten, Dest en Lang (die echt zo op te pikken waren door Ajax) niet kwamen ondanks dat hij daar de voorkeur voor had en dat hij in plaats daarvan prutsers kreeg.

Daar is hij overigens totaal niet goed mee omgegaan. Maar eigenlijk was het in augustus al klaar...
Noa Lang en Sergino Dest gingen respectievelijk begin juli en eind juni al naar PSV. Op dat moment was Ajax nog druk bezig om het salarishuis in te krimpen. De enige spelers die toen waren gehaald waren Tahirovic en Van Den Boomen. De rest volgde pas in augustus.

In plaats van Olij werd Ramaj gehaald. De toekomst moet 't uitwijzen, maar ik denk dat dat is in ieder geval geen prutser is. Hij is jonger en kan met winst verkocht worden als hij zich zo blijft ontwikkelen. Olij is 28, wordt dit jaar 29. Daar ga je niet veel meer op verdienen. Dat zijn ook dingen waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:51:
[...]

Hrmmm, je hoort (hoorde?) altijd dat Bosz te aanvallend was, niet goed genoeg kon aanpassen en dat het gedurende het seizoen altijd misgaat....maar als ik het zo zie heeft hij het in de ED aardig voor elkaar, en CL is het zeker nog niet beslislt! (goed mochten ze deze ronde doorkomen, weinig illusies dat het daarna nog doorgaat...)
Dus mja....?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
ph4ge schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Die actie van van 't Schip heb ik hier toen ook bekritiseerd. Zo'n jongen krijgt mentaal zo'n harde klap. Had dan die 10 minuten volgemaakt tot de rust want het leek toch al nergens op.
Tahirovic weg? Op de bank bedoel je dan denk ik want hij zit nog bij Ajax. Logische keuze wanneer je Henderson nu tot je beschikking hebt. Volgens mij heeft van 't Schip die nooit publiekelijk bekritiseerd (of ik heb het gemist).
Logischer in ieder geval dan met Vos op de proppen komen wanneer je vd Boomen en Mannsverk op de bank hebt zitten.
En mooi dat je met Salah-Edinne komt. Dat is net als het geval hiervoor een perfect voorbeeld van Steijn die zijn vete met Mislintat uitvocht door niet voor aankopen te kiezen, zelfs als de "eigen" jongens nog veel slechter waren. Hetzelfde met Gorter en Ramaj.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:16
Trishul schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Ik vind het geen gelul. Zoals ik al zei, 12 nieuwe spelers. Verschillende nationaliteiten ook nog. Ofwel, werk aan de winkel om een team van te maken. Dan moet je er bovenop zitten als trainer. Vergelijking met zijn eerdere periodes bij andere clubs is dan niet echt te maken. Vergelijking met Slot gaat ook niet op, die was toen al dik een jaar trainer bij een goedlopend Feyenoord. Hij ontving maar een paar nieuwe spelers die hij slechts hoefde in te passen in een bestaand team.
Van zijn selectie waar die zo hard mee aan de slag moest tijdens zijn tripje waren alleen bijna alle spelers afwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
FreakNL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:08:
[...]

Dat waren vast spelers waar hij wel inspraak gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
bazzemans schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:40:
[...]

Van zijn selectie waar die zo hard mee aan de slag moest tijdens zijn tripje waren alleen bijna alle spelers afwezig.
Misschien de helft ja, niet alle. Het zijn niet allemaal internationals. Je bent als trainer net aangesteld, gebruik de interland periode dan om met je staf goed te analyseren, met de groep te werken, praten, enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Ach. Schip had ook 3 dagen vrij gegeven en ze wonnen ook. Soms kun je een brandje blussen tot je een ons weegt of je laat de boel uitfikken. Je doet het toch niet goed voor de buiten wereld.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EGHHxDpWwAITlvC.png

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

[b]Trishul schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:47:[/b
Misschien de helft ja, niet alle. Het zijn niet allemaal internationals. Je bent als trainer net aangesteld, gebruik de interland periode dan om met je staf goed te analyseren, met de groep te werken, praten, enz.
Er waren welgeteld twee spelers uit Ajax 1 achtergebleven bij Ajax en die trainden mee met Jong Ajax. De veroordelingen zijn best wel kortzichtig, voor het zelfde geld werkte Steijn dag en nacht 7 dagen in de week sinds zijn aanstelling, dan mag ook hij toch gewoon even er tussen uit? Je hebt het over een tripje van max 3/4 dagen, waar hebben we het over? Waarom zou iemand als Steijn ook niet even een break mogen? Tenzij je kan aantonen dat hij de kantjes qua uren er van af liep destijds, maar daar geloof ik weinig van. Dat hij te licht was voor Ajax geloof ik wel, maar dat gezever over enkele dagen er tussen uit vind ik persoonlijk spijkers op laag water zoeken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Millie-ano schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:54:
Ach. Schip had ook 3 dagen vrij gegeven en ze wonnen ook. Soms kun je een brandje blussen tot je een ons weegt of je laat de boel uitfikken. Je doet het toch niet goed voor de buiten wereld.
Dat valt of staat natuurlijk ook met de resultaten. Nu kraait er geen haan meer naar, terwijl er op voorhand best wat om te doen was.
Als Ajax had verloren van Utrecht dan was het een stok om mee te slaan.
Pagina: 1 ... 76 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024