[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.276 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:45
Han schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:54:
[...]

Er waren welgeteld twee spelers uit Ajax 1 achtergebleven bij Ajax en die trainden mee met Jong Ajax. De veroordelingen zijn best wel kortzichtig, voor het zelfde geld werkte Steijn dag en nacht 7 dagen in de week sinds zijn aanstelling, dan mag ook hij toch gewoon even er tussen uit? Je hebt het over een tripje van max 3/4 dagen, waar hebben we het over? Waarom zou iemand als Steijn ook niet even een break mogen? Tenzij je kan aantonen dat hij de kantjes qua uren er van af liep destijds, maar daar geloof ik weinig van. Dat hij te licht was voor Ajax geloof ik wel, maar dat gezever over enkele dagen er tussen uit vind ik persoonlijk spijkers op laag water zoeken.
2 Ajax 1 spelers overgebleven!? Dat lijkt me sterk. Maar goed, mijn originele reactie was een opsomming van dingen die mis gingen onder Steijn, dit was slechts een punt. Ik heb er moeite mee dat Steijn steeds de media opzoekt, zijn oud collega's onder de bus gooit, aankomt met leugens (ja ik wilde de Vrij halen dat was prima realistisch, yeah right) en nooit kritisch kijkt naar zichzelf. Het is altijd de schuld van een ander bij hem.

[ Voor 18% gewijzigd door Trishul op 05-03-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:38
[...]

Er waren welgeteld twee spelers uit Ajax 1 achtergebleven bij Ajax en die trainden mee met Jong Ajax.
Dit las ik ook in de nieuwsberichten waarin Steijn geciteerd wordt. Klopt het echter dat er maar 2 spelers van Ajax 1 op het veld stonden en samen met Jong Ajax zouden het er 9 zijn geweest? Vermoed dat blessures ook geteld worden als afwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:01:
[...]

Dat valt of staat natuurlijk ook met de resultaten. Nu kraait er geen haan meer naar, terwijl er op voorhand best wat om te doen was.
Als Ajax had verloren van Utrecht dan was het een stok om mee te slaan.
Vandaar dat mensen altijd wat te zeggen hebben en je het voor de buitenwereld niet goed doet. Vandaar het cynische (maar ik vond hem leuk) grapje van Schip dat hij ze nu 4 dagen vrij geeft. Deze ploeg was/is rot van binnen i.c.m. met een niet te vertrouwen staflid (maduro) hadden ze kunnen analyseren wat ze wilden. Het had niet meer goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:51

FreakNL

Well do ya punk?

JEightyFive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Dat waren vast spelers waar hij wel inspraak gehad heeft.
Nauwelijks. Olij wel, maar die noem ik bewust niet.

Saito heeft hij "in zijn mik" gekregen (maar is een voltreffer) zonder ermee geproken te hebben. Lauritsen en Kitolano stonden al op de lijst voordat Steijn trainer werd. Maar daar heeft hij overigens wel mee gesproken maar een veto had hij echt een hele reden voor moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

JEightyFive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:01:
Dat valt of staat natuurlijk ook met de resultaten. Nu kraait er geen haan meer naar, terwijl er op voorhand best wat om te doen was.
Als Ajax had verloren van Utrecht dan was het een stok om mee te slaan.
En jij vindt dat voorafgaand aan die vrije dagen er goede resultaten waren behaald? Ik zie ze namelijk niet of je moet de 2-2 tegen NE, de gestolen overwinning tegen Bodø/Glimt of de nederlaag tegen AZ als prima resultaten zien en waardoor de vrije dagen gerechtvaardigd zijn. Je verliest uit tegen AZ in een compleet nieuwe tactiek waarbij de trainer achteraf aangeeft dat er aanknopingspunten zijn voor de 5-4-1 opstelling. Dat alleen lijkt mij reden genoeg om geen vrijaf te geven maar aan de slag te gaan met de selectie :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Trishul schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:02:
2 Ajax 1 spelers overgebleven!? Dat lijkt me sterk.
Dat is zelfs vanuit Ajax gecommuniceerd, dus ja :)
Maar goed, mijn originele reactie was een opsomming van dingen die mis gingen onder Steijn, dit was slechts een punt. Ik heb er moeite mee dat Steijn steeds de media opzoekt, zijn oud collega's onder de bus gooit, aankomt met leugens (ja ik wilde de Vrij halen dat was prima realistisch, yeah right) en nooit kritisch kijkt naar zichzelf. Het is altijd de schuld van een ander bij hem.
Steeds de media op zoekt? Noem ze eens op dan? Ben erg benieuwd naar het lijstje. Ik heb alleen de hottub bij Beau op mijn netvliezen en de uitzending van Rondo afgelopen week. Zet dat eens af tegen alles wat er over hem gezegd en geschreven is. Waarom zou hij dan ook niet in de media mogen komen? Ik vond het zelfs verwonderlijk dat tijdens alle media aandacht na zijn ontslag van zijn kant nagenoeg radiostilte was, ondaks alles wat er gezegd en geschreven werd. Ook dit schaar ik onder spijkers op laag water zoeken. En hoezo leugens? Hoezo onrealistisch? Kijk naar wat er naar binnen is gehaald en tegen welke bedragen, hoezo zou de Vrij dan bij voorbaad onrealitisch zijn? Dat hij niet zelf-kritisch is ben ik met je eens, maar ik was persoonlijk erg blij dat mijn vermoedens rondom Maduro bleken te kloppen, die gast heeft een zeer negatieve rol gespeeld in alles wat er is voorgevallen onder Steijn.

En begrijp mij niet verkeerd, ik ben zeker geen fan van Steijn, vond hem bij zijn aanstelling al een verkeerde keuze. Maar er worden nu dingen geroepen die te makkelijk zijn en zeker te eenzijdig.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:38
bazzemans schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:03:
[...]

Dit las ik ook in de nieuwsberichten waarin Steijn geciteerd wordt. Klopt het echter dat er maar 2 spelers van Ajax 1 op het veld stonden en samen met Jong Ajax zouden het er 9 zijn geweest? Vermoed dat blessures ook geteld worden als afwezig.
Ik probeerde een reconstructie te maken op basis van de spelerslijst, gegevens nationaal team en blessurehistorie van Transfermarkt.nl:

Rulli: blessure > afwezig
Ramaj: niet geselecteerd > aanwezig
Gorter: Jong Oranje> afwezig
Setford: Engeland O20 > afwezig
Pasveer: blessure > afwezig
Hato: Jong Oranje > afwezig
Sutalo: Kroatië > afwezig
Avila: niet geselecteerd > aanwezig
Kaplan: blessure > afwezig
Medic: niet geselecteerd > aanwezig
Sosa: Kroatië > afwezig
Martha: geen international > aanwezig (jong Ajax)
Rensch: Jong Oranje > afwezig
Gaaei: Denemarken O21 > afwezig
Gooijer: niet geselecteerd > afwezig
Mannsverk: blessure > afwezig
Tahirovic: niet geselecteerd > aanwezig
Vos: niet geselecteerd > aanwezig (jong Ajax)
Taylor: Jong Oranje > afwezig
Van den Boomen: niet geselecteerd > aanwezig
Henderson: zandbak > afwezig
Fitz-Jim: destijds nog Excelsior > afwezig
Hlynsson: IJsland > afwezig
Bergwijn: Oranje > afwezig
Forbs: Portugal O21 > afwezig
Godts: niet geselecteerd > aanwezig (jong Ajax)
Banel: niet geselecteerd > aanwezig (jong Ajax)
Van Axel Dongen: blessure > afwezig
Berghuis: blessure > afwezig
Brobbey: Oranje > afwezig
Akpom: niet geselecteerd > aanwezig
Rijkhoff: Heimat > afwezig
Salah-Eddine: Oranje O21 > afwezig
Mikautadze: Georgië > afwezig

Met enig voorbehoud op foutjes in mijn zoektocht ,op de pagina van Transfermarkt of spelers die vrij af kregen om wat voor reden dan ook (laat het weten, pas ik het aan). Op dit moment tel ik 6 spelers die aanwezig waren. Daarvan 1 keeper. De 2 aanwezige spelers is dan wellicht wat overdreven, ik vind het niet onbegrijpelijk dat je dan het trainen aan anderen overlaat en even de rust opzoekt. Zo'n tripje kan ook een goed moment zijn om in rust een aantal dingen te overdenken/uit te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Han schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:25:
[...]

Dat is zelfs vanuit Ajax gecommuniceerd, dus ja :)

[...]

Steeds de media op zoekt? Noem ze eens op dan? Ben erg benieuwd naar het lijstje. Ik heb alleen de hottub bij Beau op mijn netvliezen en de uitzending van Rondo afgelopen week. Zet dat eens af tegen alles wat er over hem gezegd en geschreven is. Waarom zou hij dan ook niet in de media mogen komen? Ik vond het zelfs verwonderlijk dat tijdens alle media aandacht na zijn ontslag van zijn kant nagenoeg radiostilte was, ondaks alles wat er gezegd en geschreven werd. Ook dit schaar ik onder spijkers op laag water zoeken. En hoezo leugens? Hoezo onrealistisch? Kijk naar wat er naar binnen is gehaald en tegen welke bedragen, hoezo zou de Vrij dan bij voorbaad onrealitisch zijn? Dat hij niet zelf-kritisch is ben ik met je eens, maar ik was persoonlijk erg blij dat mijn vermoedens rondom Maduro bleken te kloppen, die gast heeft een zeer negatieve rol gespeeld in alles wat er is voorgevallen onder Steijn.

En begrijp mij niet verkeerd, ik ben zeker geen fan van Steijn, vond hem bij zijn aanstelling al een verkeerde keuze. Maar er worden nu dingen geroepen die te makkelijk zijn en zeker te eenzijdig.
De Vrij was niet realistisch. Belangrijke speler bij Internazionale, en die laten al niet zomaar spelers gaan. Daarnaast is er genoeg vraag naar zo'n verdediger vanuit betere competities. Ow ja, en Mislintat moest het salarishuis verlagen. Enig idee wat een verdediger van het kaliber de Vrij verdient? Heb je ook gezien wanneer de Vrij nog zijn contract bij Inter heeft verlengd? Nog voor Steijn trainer werd van Ajax.
Dus ja, ik noem het gewoon een leugen. Lekker makkelijk ook, achteraf allemaal namen noemen die geslaagd zijn terwijl we vooraf niet wisten hoe ze zouden presteren.

Lang was op dat moment geen behoefte aan, want Tadic was er nog en daarnaast heb je ook nog Bergwijn. Dest had gekund, maar is een dure speler met zijn salaris.

Overigens, er is lang niet alleen maar rommel binnengehaald zoals v Basten, Sneijder, de Telegraaf, AD e.d. benoemen. Enige aankoop die echt door de mand is gevallen is Gaaei. Daarnaast vergeten mensen ook dat het bijna allemaal jonge spelers zijn, die staan er vaak niet meteen. Die hebben acclimatisering en vertrouwen nodig. Alvarez en Martinez waren ook niet denderend in hun eerste seizoen Ajax.

Dat verhaal over Maduro vind ik lastig. Steijn mag wel eens met keiharde bewijzen komen, zoals hij ook vroeg aan Pierre destijds om keiharde bewijzen. En anders gewoon zijn mond houden.

Je vergeet overigens dat Steijn herhaaldelijk heeft zitten spuien via zijn spreekbuizen/maatjes bij de Telegraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:12:
De Vrij was niet realistisch. Belangrijke speler bij Internazionale, en die laten al niet zomaar spelers gaan. Daarnaast is er genoeg vraag naar zo'n verdediger vanuit betere competities. Ow ja, en Mislintat moest het salarishuis verlagen. Enig idee wat een verdediger van het kaliber de Vrij verdient? Heb je ook gezien wanneer de Vrij nog zijn contract bij Inter heeft verlengd? Nog voor Steijn trainer werd van Ajax.
Dus ja, ik noem het gewoon een leugen.
Zijn aflopende contract is pas op 8 juli verlengd.

De Vrij was vorig seizoen roulatie speler. Hij heeft minder dan de helft van de wedstrijden in de basis gespeeld. Daarbij zat hij de meeste topwedstrijden op de bank. Een eventueel transfervrij vertrek zal op tafel hebben gelegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2024 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Er waren welgeteld twee spelers uit Ajax 1 achtergebleven bij Ajax en die trainden mee met Jong Ajax. De veroordelingen zijn best wel kortzichtig, voor het zelfde geld werkte Steijn dag en nacht 7 dagen in de week sinds zijn aanstelling, dan mag ook hij toch gewoon even er tussen uit? Je hebt het over een tripje van max 3/4 dagen, waar hebben we het over? Waarom zou iemand als Steijn ook niet even een break mogen? Tenzij je kan aantonen dat hij de kantjes qua uren er van af liep destijds, maar daar geloof ik weinig van. Dat hij te licht was voor Ajax geloof ik wel, maar dat gezever over enkele dagen er tussen uit vind ik persoonlijk spijkers op laag water zoeken.
Als je organisatie/jouw afdeling in de fik staat en jij bent leidinggevende, dan piep je er niet tussenuit voor een vakantie.
Dan doe je alles wat nodig is om de boel weer op de rit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:18:
[...]

En jij vindt dat voorafgaand aan die vrije dagen er goede resultaten waren behaald? Ik zie ze namelijk niet of je moet de 2-2 tegen NE, de gestolen overwinning tegen Bodø/Glimt of de nederlaag tegen AZ als prima resultaten zien en waardoor de vrije dagen gerechtvaardigd zijn. Je verliest uit tegen AZ in een compleet nieuwe tactiek waarbij de trainer achteraf aangeeft dat er aanknopingspunten zijn voor de 5-4-1 opstelling. Dat alleen lijkt mij reden genoeg om geen vrijaf te geven maar aan de slag te gaan met de selectie :)
Ze kregen ook geen vrij wegens de resultaten van de wedstrijden, maar van de resultaten van vermoeidheidstesten en dergelijke.
Flink deel van de selectie bleek behoefte te hebben aan wat rust, dus dat kregen ze. Degenen die dat niet nodig vonden kregen de gelegenheid om wel te trainen, van 't Schip was ook gewoon op de Toekomst toen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Als je organisatie/jouw afdeling in de fik staat en jij bent leidinggevende, dan piep je er niet tussenuit voor een vakantie.
Dan doe je alles wat nodig is om de boel weer op de rit te krijgen
En zelfs dan kan het goed zijn om als trainer, technische staf, maar ook spelers een kort moment buiten de plek te hebben die in brand staat. Ik kan me amper tot niet voorstellen dat Steijn - of welke trainer dan ook - op zo'n moment echt vakantie heeft, alsin de club en de taken die bij zijn rol behoren helemaal uit het hoofd weet te zetten.

Niet alles is op te lossen door constant de focus op elkaar te hebben.

Maar goed, niemand gaat kunnen bewijzen dat Steijn het op een juiste manier heeft aangepakt of daarin foute keuzes heeft gemaakt. Je kan het namelijk niet over doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

De Vrij was niet realistisch. Belangrijke speler bij Internazionale, en die laten al niet zomaar spelers gaan. Daarnaast is er genoeg vraag naar zo'n verdediger vanuit betere competities.
Je hebt het over de Vrij, een speler van 32 jaar met een aflopend contract die steeds vaker op de bank zat. Hoezo is die niet realistisch? Voorbeelden zat van dergelijke spelers die verkassen naar een grote club in een mindere competitie, helemaal wanneer de kans op speeltijd groter is ;).
Ow ja, en Mislintat moest het salarishuis verlagen. Enig idee wat een verdediger van het kaliber de Vrij verdient?
Nou? Hoeveel? Ik denk dat je hem prima voor het zelfde salaris als een Tadic of Blind had kunnen binnenhalen :)
Heb je ook gezien wanneer de Vrij nog zijn contract bij Inter heeft verlengd? Nog voor Steijn trainer werd van Ajax.
Jazeker heb ik dat gezien, pas na de opening van de transferwindow en een maand nadat Steijn trainer bij Ajax werd.
Dus ja, ik noem het gewoon een leugen. Lekker makkelijk ook, achteraf allemaal namen noemen die geslaagd zijn terwijl we vooraf niet wisten hoe ze zouden presteren.
Sorry dat ik het zeg, maar je loopt over van de aannames en durft zelfs de persoon zelf die het het beste weet als leugenaar te bestempelen. Wauw, of je hebt een topfunctie bij Ajax of je bent echt bedenkelijk en ongefundeerd aan zwetsen.
Overigens, er is lang niet alleen maar rommel binnengehaald zoals v Basten, Sneijder, de Telegraaf, AD e.d. benoemen. Enige aankoop die echt door de mand is gevallen is Gaaei. Daarnaast vergeten mensen ook dat het bijna allemaal jonge spelers zijn, die staan er vaak niet meteen. Die hebben acclimatisering en vertrouwen nodig. Alvarez en Martinez waren ook niet denderend in hun eerste seizoen Ajax.
Als je het af zet tegen de bedragen die er voor betaald zijn dan mag het wel als teleurstellend worden bestempeld. Los daarvan is er te weinig ervaring binnengehaald, te veel jonge gastjes waardoor gezien de grote hoeveelheid transities de balans in het elftal compleet scheef lag.
Dat verhaal over Maduro vind ik lastig. Steijn mag wel eens met keiharde bewijzen komen, zoals hij ook vroeg aan Pierre destijds om keiharde bewijzen. En anders gewoon zijn mond houden.
Ik vermoed dat die er weldegelijk zijn, Steijn is niet achterlijk, zeker na het akkefietje met van Hooijdonk zal hij zich niet gaan branden aan een soortgelijk iets. Nog voor dat Steijn deze uitspraak deed wees alles al richting Maduro, Steijn bevestigd dit nu ook. Maar tijd zal het leren. Mocht het niet waar zijn dan gaan wij Maduro binnen no-time wel horen in de media. Ik vermoed echter dat ie zich wijselijk stil gaat houden. Ik durf er overigens wel een kratje Grolsch op te zetten dat Maduro na dit seizoen exit is bij Ajax :)
Je vergeet overigens dat Steijn herhaaldelijk heeft zitten spuien via zijn spreekbuizen/maatjes bij de Telegraaf.
Zekers, die signalen zijn er genoeg, ik was dan ook blij dat ie weg was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:30:
Ze kregen ook geen vrij wegens de resultaten van de wedstrijden, maar van de resultaten van vermoeidheidstesten en dergelijke.
Flink deel van de selectie bleek behoefte te hebben aan wat rust, dus dat kregen ze. Degenen die dat niet nodig vonden kregen de gelegenheid om wel te trainen, van 't Schip was ook gewoon op de Toekomst toen...
I know... maar er werd gerefereerd dat zoiets valt of staat met de resultaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Han schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:47:
[...]

Je hebt het over de Vrij, een speler van 32 jaar met een aflopend contract die steeds vaker op de bank zat. Hoezo is die niet realistisch? Voorbeelden zat van dergelijke spelers die verkassen naar een grote club in een mindere competitie, helemaal wanneer de kans op speeltijd groter is ;).
[...]
Nou? Hoeveel? Ik denk dat je hem prima voor het zelfde salaris als een Tadic of Blind had kunnen binnenhalen :)
[...]
Jazeker heb ik dat gezien, pas na de opening van de transferwindow en een maand nadat Steijn trainer bij Ajax werd.
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar je loopt over van de aannames en durft zelfs de persoon zelf die het het beste weet als leugenaar te bestempelen. Wauw, of je hebt een topfunctie bij Ajax of je bent echt bedenkelijk en ongefundeerd aan zwetsen.
[...]
Als je het af zet tegen de bedragen die er voor betaald zijn dan mag het wel als teleurstellend worden bestempeld. Los daarvan is er te weinig ervaring binnengehaald, te veel jonge gastjes waardoor gezien de grote hoeveelheid transities de balans in het elftal compleet scheef lag.
[...]
Ik vermoed dat die er weldegelijk zijn, Steijn is niet achterlijk, zeker na het akkefietje met van Hooijdonk zal hij zich niet gaan branden aan een soortgelijk iets. Nog voor dat Steijn deze uitspraak deed wees alles al richting Maduro, Steijn bevestigd dit nu ook. Maar tijd zal het leren. Mocht het niet waar zijn dan gaan wij Maduro binnen no-time wel horen in de media. Ik vermoed echter dat ie zich wijselijk stil gaat houden. Ik durf er overigens wel een kratje Grolsch op te zetten dat Maduro na dit seizoen exit is bij Ajax :)

[...]
Zekers, die signalen zijn er genoeg, ik was dan ook blij dat ie weg was :)
Je leest over een aantal zaken heen. Het salarishuis moest omlaag vanwege mislopen CL. Tadic, Blind en Klaassen zijn grootverdieners (3+ miljoen pj) waardoor er ruimte gemaakt moest worden. Een de Vrij komt natuurlijk hier niet voetballen voor pak em beet 2 miljoen pj. In Italië, kan hij makkelijk meer dan dat verdienen. Het is ook niet iemand die iets heeft met Ajax, hij komt namelijk uit de Feyenoord jeugd. Dus ja, ik blijf erbij helaas, niet realistisch. Steijn kan roepen wat hij wil.

Natuurlijk zal Maduro niet lang meer zitten bij Ajax, vooral als straks in de zomer een nieuwe trainer komt. Die kiezen toch graag hun eigen assistenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
En dus wordt Henderson gehaald. ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 16:28
Millie-ano schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:02:
Ook daar moest ruimte worden gemaakt. Vertrek Mikautadze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Kist schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:03:
[...]

Ook daar moest ruimte worden gemaakt. Vertrek Mikautadze.
Is verhuurd en komt daarna weer terug. Dus dan zal die ook geloosd moeten worden (al doet het nu weer redelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Millie-ano schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:05:
[...]

Is verhuurd en komt daarna weer terug. Dus dan zal die ook geloosd moeten worden (al doet het nu weer redelijk)
Met optie tot verkoop. Die zien we echt niet meer terug nu ie weer zo makkelijk scoort bij Metz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mbt Maduro, maar goed ook dat die niet 100% achter Steijn stond anders hadden we nog zo'n achterbaks figuur die einde zomer al z'n eigen paadje begon schoon te vegen over dat hij maar 1 van de gehaalde spelers wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Millie-ano schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:02:
Bijna een halfjaar nadat een reeks grootverdieners (en zeer ervaren spelers) zijn vertrokken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
FreakNL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:58:
[...]

18e was natuurlijk vertekend. Ze stonden eigenlijk 12e want die wedstrijd tegen RKc zat al in de tas. Alsnog niet best natuurlijk
Dat stond ook in de voetnoot op teletekst idd.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
[...]

Dit is wel apart wat je schrijft, er wordt van alles over Steijn geïnsinueerd wat hij zou hebben gedaan en roddels over lekken naar de media zonder enig hard bewijs maar nu gaat het over Maduro en dan moeten er bewijzen komen 8)7

Zoek eens wat er vaker over Maduro is geroepen, hij is de ideale schoonzoon als hij in beeld is maar wat ik vaker heb gelezen is dat hij behoorlijk achter de ellebogen werkt (zelfs Pastor was verbaasd toen hij opeens naar Ajax ging na eerder gespreken met hem over de de toekomst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
rikoos schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:45:
[...]

Dit is wel apart wat je schrijft, er wordt van alles over Steijn geïnsinueerd wat hij zou hebben gedaan en roddels over lekken naar de media zonder enig hard bewijs maar nu gaat het over Maduro en dan moeten er bewijzen komen 8)7

Zoek eens wat er vaker over Maduro is geroepen, hij is de ideale schoonzoon als hij in beeld is maar wat ik vaker heb gelezen is dat hij behoorlijk achter de ellebogen werkt (zelfs Pastor was verbaasd toen hij opeens naar Ajax ging na eerder gespreken met hem over de de toekomst).
Ja vind ik wel, want Steijn grijpt het podium om anderen een trap na te geven zonder dat zij zich kunnen verweren. Mislintat, RvC, Maduro, spelers, lijst wordt zo wel lang.

Misschien dat Maduro niet zo heilig is, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat het een man is die een stuk meer met Ajax heeft dan Steijn.
Tijdens de wedstrijden heb ik ook zelf kunnen zien hoe ongeïnteresseerd Steijn langs de kant zat. Beetje actiever coachen was teveel gevraagd. Als Ajax dan scoorde, leek het bijna alsof hij wakker werd en soms ging hij dan opstaan, incl. verdwaasde blik. Over de pers momenten zal ik het maar niet hebben, hoe hij zijn eigen spelers publiekelijk afviel.
Dat zijn dingen die we met onze eigen ogen hebben mogen aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:17:
[...]

Zijn aflopende contract is pas op 8 juli verlengd.

De Vrij was vorig seizoen roulatie speler. Hij heeft minder dan de helft van de wedstrijden in de basis gespeeld. Daarbij zat hij de meeste topwedstrijden op de bank. Een eventueel transfervrij vertrek zal op tafel hebben gelegen.
Heeft iemand dit eigenlijk aan De Vrij gevraagd? Ik vermoed van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:51

FreakNL

Well do ya punk?

Als Henderson haalbaar is, is de Vrij dat ook. We doen nou net of Mislintat bezuinigd heeft van de zomer. Misschien op salaris maar qua transfersommen iig niet.

Een hoop spelers die Steijn aangedragen heeft waren best haalbaar. Alleen dan kun je geen keeper uit Duitsland halen voor 8 miljoen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Steijn is wat mij betreft de slechtste Ajax trainer ooit (of in ieder geval in de recente geschiedenis). Ik vraag mij ook af als hij alle namen die hij wél wilde (afgezien of ze haalbaar waren) wel had kunnen managen. Ik zie hem niet met ego's omgaan in de kleedkamer bijvoorbeeld.

Anyway, ik lees dat de Ligue 1 voor 20 miljoen per jaar gesponsered gaat worden door McDonalds. Nou ben ik geen fan van sponsering van de competitie naam, maar stel nou dat we een bedrijf zo gek krijgen om de 'naming rights' van de Eredivisie te komen voor 1-2 miljoen per jaar. En dat geld volledig stoppen in het verbeteren van de arbitrage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:25:
Een hoop spelers die Steijn aangedragen heeft waren best haalbaar. Alleen dan kun je geen keeper uit Duitsland halen voor 8 miljoen…
Zullen we eens stoppen met dit fake news? Hij heeft 5 miljoen gekost, met een heel pakket aan bonussen waarvan een deel vrij onhaalbaar schijnt te zijn. En bonussen betekend 99/100x sportieve prestaties waardoor een speler ook meer waard wordt op de transfermarkt.

En laat Ramaj nou nog wel een goede restwaarde mogelijkheid hebben in tegensteling tot een Henderson of een de Vrij. Die jongen is met 22 jaar nog piepjong voor een keeper, zoals hij nu speelt gaat Ajax daar gewoon minimaal 10 miljoen en misschien wel veel meer aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:29:
Anyway, ik lees dat de Ligue 1 voor 20 miljoen per jaar gesponsered gaat worden door McDonalds. Nou ben ik geen fan van sponsering van de competitie naam, maar stel nou dat we een bedrijf zo gek krijgen om de 'naming rights' van de Eredivisie te komen voor 1-2 miljoen per jaar. En dat geld volledig stoppen in het verbeteren van de arbitrage.
2 miljoen is wel bijzonder weinig, Holland casino betaalde destijds ( van 2002 tot 2005 ) al zo'n 5,5 miljoen per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:46:
[...]

2 miljoen is wel bijzonder weinig, Holland casino betaalde destijds ( van 2002 tot 2005 ) al zo'n 5,5 miljoen per jaar.
True, maar goed zelfs daarmee kan je in ieder geval al een tiental scheidsrechters voltijd in dienst nemen met een heel riant salaris. En/of meer opleiding voor scheidsrechters. Etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:51:
[...]

True, maar goed zelfs daarmee kan je in ieder geval al een tiental scheidsrechters voltijd in dienst nemen met een heel riant salaris. En/of meer opleiding voor scheidsrechters. Etc etc.
De clubs kunnen ook de keuze maken om geld van televisiegelden daar voor te gebruiken. De Eredivisie CV is er voor en door de BVO's. Keuzes, keuzes, keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Als Henderson haalbaar is, is de Vrij dat ook. We doen nou net of Mislintat bezuinigd heeft van de zomer. Misschien op salaris maar qua transfersommen iig niet.

Zeker, met zulke salarissen kun je wel ervaren en bewezen krachten halen. Henderson kwam wel pas bijna een halfjaar na de grote opruiming in de zomer. Salarishuis was dus al behoorlijk verlaagd in de winter (geen Tadic, Klaassen, Alvarez, enz).
Er was dus enigzins ruimte voor een grootverdiener, en bovenal, het was nodig gezien de onervarenheid, jonge leeftijden in het team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:14
PolarBear schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:29:
Ah de goede oude PTT-telecompetitie O+ Misschien dat booking dit keer te strikken is voor die flauwe woordgrap.

Maar voor de scheidsrechters heeft de KNVB toch al jaren Arag als sponsor. Ik weet niet of die miljoenen in het laatje brengen, maar het zal meer zijn dan de tenues. Ik vrees dat meer geld weinig gaat helpen. Net zoals de VAR de boel niet altijd beter maakt. Mijn club (Twente) kwam dit weekend goed weg met een goal die volgens mij 2x afgekeurd kon worden voor buitenspel. Maar er zijn meer regels die voor interpretatie vatbaar zijn: wanneer is inzet "buitensporig"? Wat is een "natuurlijke houding" bij een handsbal? Zeker voor niet-neutrale supporters zullen er altijd "slechte" beslissingen blijven.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:01:
[...]

Ah de goede oude PTT-telecompetitie O+ Misschien dat booking dit keer te strikken is voor die flauwe woordgrap.

Maar voor de scheidsrechters heeft de KNVB toch al jaren Arag als sponsor. Ik weet niet of die miljoenen in het laatje brengen, maar het zal meer zijn dan de tenues. Ik vrees dat meer geld weinig gaat helpen. Net zoals de VAR de boel niet altijd beter maakt.
Ik denk dat meer geld wel kan helpen, door talentvolle scheidsrechters eerder een fatsoenlijk inkomen te kunnen bieden, betere opleiding, voor mij part zorgen dat we ook overal de juiste VAR camera's en doellijn technologie hebben etc etc. Sinds Bjorn Kuipers weg is heb ik eigenlijk bij geen enkele scheidsrechter het gevoel dat ze de echte professionaliteit hebben die we eigenlijk wél nodig hebben. De categorie Nijhuis (die echt een eigen interpretatie heeft van de spelregels en vaak ook nog per wedstrijd), Makkelie, Gözübüyük kan je nog zeggen dat ze in ieder geval het niveau nog enigszins aankunnen. Maar daar onder. Voor een competitie die de zesde van Europa is nu mag je toch meer verwachten.

Dubieuze beslissingen zal je altijd houden, het blijft mensenwerk. Maar de ondergrens mag wel wat omhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:18
En toch is geld niet alles, als ik de heren (en dames?) in het buitenlands voetbal topic los hoor gaan op de scheidsrechters in Engeland, dan is dat niet veel beter. En die hebben het financieel volgens mij wel goed voor elkaar.

@HollowGamer ziet soms volgens mij nog wel eens een NL wedstrijd, maar voornamelijk Engelse. Het niveau daar is toch ook bedroevend?

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27
Als scheidsrechter ben je voornamelijk de kop van jut. Supporters zijn vaak heel subjectief.
Als je een wedstrijd goed leidt, wordt daar nauwelijks over gesproken. Doe je maar iets verkeerd, wordt het meteen (breed) uitgemeten.

Ik vind overal het algemeen de arbitrage van een redelijk niveau in heel Europa.
Daarbij is de var een welkome toevoeging.
Vergeet niet dat het nemen van scheidsrechterlijke beslissingen uiteindelijk mensenwerk is ondanks de var en de regels.
Dat zullen we ook deels moeten zien te accepteren.

Enige wat mij lichtelijk stoort is dat er mi te makkelijk penalty's worden gegeven. Daarin zijn de regels nu te streng vind ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 06-03-2024 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Harribo schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:38:
Doe je maar iets verkeerd, wordt het meteen (breed) uitgemeten.
Dat vooral.
Scheidsrechters maken niet meer fouten dan de gemiddelde speler op het veld en die laatste krijgt daar dan nog vorstelijk voor betaald.
De scheidsrechters in Nederland zijn zo slecht nog niet imo.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Superkiwi schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:52:
[...]

Scheidsrechters maken niet meer fouten dan de gemiddelde speler op het veld en die laatste krijgt daar dan nog vorstelijk voor betaald.
Sterker nog, die grof betaalde spelers proberen nog opzettelijk de scheidsrechter fouten te laten maken met hun theater.

1 van de redenen waarom ik groot voorstander ben van bijvoorbeeld zuivere speeltijd. Kan je op de grond gaan liggen wat je wil met "kramp" of wat dan ook, de klok wordt gewoon gestopt.
Kan je nog steeds je tegenstander wel uit hun ritme proberen te brengen maar je wint er in ieder geval geen minuten mee omdat er maar een paar seconden bijgeteld worden, als het al gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
*een hoop spelers die Steijn beweert aangedragen te hebben. Geheel ontoevallig zijn dat precies het lijstje spelers wat de concurrenten gehaald hebben die boven verwachting presteren. Iets met een rund en achteraf en zo.

Die keeper kostte zoals zo vaak gezegdminder en speelt ook nog eens de pannen van het dak. Al zou Olij het volgens Steijn zeker net zo goed gedaan hebben. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:14:
*een hoop spelers die Steijn beweert aangedragen te hebben. Geheel ontoevallig zijn dat precies het lijstje spelers wat de concurrenten gehaald hebben die boven verwachting presteren. Iets met een rund en achteraf en zo.
Er staat een interview met Mislintat in het Parool waarin hij zegt dat er wel naar een Jerdy Schouten is gekeken, maar dat daar toen nog geen geld voor was.

(dat was immers uitgegeven aan Forbs, Ramaj en Medic in de twee weken voor dat hij bij PSV tekende..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive

Toen Henderson kwam waren Tadic, Klaassen, Blind, Alvarez, Kudus, Timber allemaal reeds vertrokken. Die verdienden gezamenlijk een godsvermogen.
Ik raad je aan dit artikel te lezen, want zelf kan ik het niet beter verwoorden

[ Voor 3% gewijzigd door JEightyFive op 07-03-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Ik ben voor de meeste maatregelen mits goed uitgedacht geïmplementeerd. Doellijn technologie, VAR in de basis prima middelen. Maar die ingewikkelde zaken zoals de ronding van de farce .. wat een gezeik.

De meeste maatregelen zijn (onderbuik gevoel) meer in het straatje van de grote clubs om die te beschermen. Over het algemeen krijgen zij toch wel de kansen er op een normale manier een paar goals te maken. Maar owee als een Molde tegen Real Madrid een gniepig goaltje grote teen buitenspel goal maakt. Dan zijn de belangen te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wat en hoe de VAR wordt ingezet mag wat mij betreft best wat aangescherpt worden (lees: uitgebreid). Scheidsrechters worden gewoon te weinig geholpen wanneer er een (bijv. naar aanleiding van TV-beelden voor o.a. de kijker bloody obvious) fout wordt gemaakt.

Onterechte gele/rode kaarten, of onterecht géén gele/rode kaarten bijvoorbeeld.

Gisteren in de CL, had ene 'Vinícius Junior' binnen 2 seconden gewoon 2x geel moeten krijgen - gebeurt niet.

Scoort wel een paar minuten later.

Dit soort spelbederf en overtredingen die niet worden bestraft, levert de ene club een plaats in de 1/4 finale op, en de andere uitschakeling.

Real had hier (wederom, dit gebeurt jaar in - jaar uit) minder verdiend dan het kreeg.

Elke VAR / club is gelijk, maar sommige VAR / club zijn minder gelijk dan andere. :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:52:
Wat en hoe de VAR wordt ingezet mag wat mij betreft best wat aangescherpt worden (lees: uitgebreid). Scheidsrechters worden gewoon te weinig geholpen wanneer er een (bijv. naar aanleiding van TV-beelden voor o.a. de kijker bloody obvious) fout wordt gemaakt.

Als je daarmee consequenter een gele kaart kan geven voor vergelijkbare overtredingen ongeacht de wedstrijd en stand zou ik daar een groot voorstander van zijn.

Er blijft een invloed zijn van de speelminuut van de wedstrijd, de wedstrijd zelf, en volgens sommige ook de wedstrijdlocatie. Daar zou je vanaf moeten willen óók voor gele kaarten.

En ja, daar hoort ook bij dat scheidsrechters strikter de regels zouden moeten handhaven op onsportief gedrag als de bal weggooien na een fluitsignaal, de bal vasthouden, in woord of gebaar uiten van ontevredenheid over een beslissing, gebaren voor een gele of rode kaart, en zo nog een aantal zaken.

Want ook gele kaarten kunnen impact hebben op de wedstrijd zelf maar zeker ook op het verloop van het seizoen door automatische uitsluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Napo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:00:
[...]

Als je daarmee consequenter een gele kaart kan geven voor vergelijkbare overtredingen ongeacht de wedstrijd en stand zou ik daar een groot voorstander van zijn.

Er blijft een invloed zijn van de speelminuut van de wedstrijd, de wedstrijd zelf, en volgens sommige ook de wedstrijdlocatie. Daar zou je vanaf moeten willen óók voor gele kaarten.

En ja, daar hoort ook bij dat scheidsrechters strikter de regels zouden moeten handhaven op onsportief gedrag als de bal weggooien na een fluitsignaal, de bal vasthouden, in woord of gebaar uiten van ontevredenheid over een beslissing, gebaren voor een gele of rode kaart, en zo nog een aantal zaken.

Want ook gele kaarten kunnen impact hebben op de wedstrijd zelf maar zeker ook op het verloop van het seizoen door automatische uitsluitingen.
Zeker, want bijv. Tchouaméni trapt ook na een overtreding en fluitsignaal (min of meer in de middencirkel) nog een bal weg, dat was vóór hij zijn 1e geel kreeg. En: geen kaart.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:52
JEightyFive schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:06:
[...]

Toen Henderson kwam waren Tadic, Klaassen, Blind, Alvarez, Kudus, Timber allemaal reeds vertrokken. Die verdienden gezamenlijk een godsvermogen.
Ik raad je aan dit artikel te lezen, want zelf kan ik het niet beter verwoorden
Opmerkelijk dat hij niet wat meer tegengas krijgt. Je hoeft geen getalenteerde interviewer te zijn om wat lastige interessante vragen te bedenken.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gisteren in de CL, had ene 'Vinícius Junior' binnen 2 seconden gewoon 2x geel moeten krijgen - gebeurt niet.

Scoort wel een paar minuten later.

Dit soort spelbederf en overtredingen die niet worden bestraft, levert de ene club een plaats in de 1/4 finale op, en de andere uitschakeling.

Real had hier (wederom, dit gebeurt jaar in - jaar uit) minder verdiend dan het kreeg.

Elke VAR / club is gelijk, maar sommige VAR / club zijn minder gelijk dan andere. :/
De VAR moet gewoon een VR worden, net als in andere, wél volwassen sporten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:20:
Er staat een interview met Mislintat in het Parool waarin hij zegt dat er wel naar een Jerdy Schouten is gekeken, maar dat daar toen nog geen geld voor was.

(dat was immers uitgegeven aan Forbs, Ramaj en Medic in de twee weken voor dat hij bij PSV tekende..)
Dus dat maakt ineens alle claims van Steijn waar? Nee, het zegt nog niet eens dat hij hem daadwerkelijk aangedragen heeft, alleen dat er wel naar gekeken is. Moet je Steijn geloven dan had hij een hele waslijst aan spelers die een gegarandeerd succes waren geworden maar is niets mee gedaan, zijn Olij had het minimaal zo goed gedaan als Ramaj, etc. En blijkbaar had Steijn dan ineens wél kennis en kunde gehad op het gebied van people management, professionele werkethos, prestatieverbeterende training, tactisch inzicht, verbale vaardigheden, reflectie en lerend vermogen. Juistem, ik denk er het mijne van.

Het artikel wat @JEightyFive linkt is tekenend, het is gewoonweg triest om te zien hoe zijn ware aard naar boven komt en hoe hij zich verwoordt. Het is gewoon schrijnend om te zien. Een hoofdstuk wat we maar snel af moeten sluiten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:53:
[...]
En blijkbaar had Steijn dan ineens wél kennis en kunde gehad op het gebied van people management, professionele werkethos, prestatieverbeterende training, tactisch inzicht, verbale vaardigheden, reflectie en lerend vermogen. Juistem, ik denk er het mijne van.
Steijn had er net zo goed een puinhoop van gemaakt. Met een paar ego's in de kleedkamer had hij helemaal niets klaar gespeeld. Ben heel benieuwd hoe zijn aanstelling nou echt verlopen is, welke belangen er speelde, wat de rol van Mislintat, Van der Sar, RvC, zaakwaarnemers etc etc was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 12:38
Ik denk dat Steijns grootste probleem is geweest dat bij Ajax gewoon vanaf dag 1 al aan je stoelpoten gezaagd wordt.
Hij moet toch wel iets kunnen gezien het seizoen bij Sparta. Dat is niet alleen op geluk gebaseerd.
Maar goed dat gezegd vind ik dat Steijn qua speelovertuiging veel meer bij een team als PSV had gepast dan bij Ajax. Als ie dan een topclub moet trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
ephymerous schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Opmerkelijk dat hij niet wat meer tegengas krijgt. Je hoeft geen getalenteerde interviewer te zijn om wat lastige interessante vragen te bedenken.
Dat is conform de afspraak. Bij uitnodiging door zo'n programma wordt met elkaar afgesproken wat wel en niet besproken kan worden tijdens de uitzending. Steijn zal dan natuurlijk geen trek hebben in kritische vragen. Is daarvoor keihard bewijs? Misschien niet, maar er is wel een patroon te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Vrietje schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:23:
Ik denk dat Steijns grootste probleem is geweest dat bij Ajax gewoon vanaf dag 1 al aan je stoelpoten gezaagd wordt.
Hij moet toch wel iets kunnen gezien het seizoen bij Sparta . Dat is niet alleen op geluk gebaseerd.
Maar goed dat gezegd vind ik dat Steijn qua speelovertuiging veel meer bij een team als PSV had gepast dan bij Ajax. Als ie dan een topclub moet trainen.
Ik vraag me af in hoeverre dit ( tekst in bold ) waar is. Dat de situatie niet optimaal was, op diverse vlakken hebben we allemaal gezien ( en zien we nog steeds?). Dus ja, je kan hem niet alles kwalijk nemen.
MAAR hij heeft het natuurlijk wel uitermate slecht gedaan.

Bij Sparta klikte het wel maar daarvoor is hij mij nooit echt opgevallen (wat ook heel goed aan mij kan liggen, en ik volg met name de kkd niet waar hij, dacht ik, iig een gedeelte van zijn trainers carriere ook actief was). Dus echt een grijze muis op de achtergrond? En ja tuurlijk hij kan echt wel iets in zo verre dat als je iemand van straat zou plukken dat die het echt wel slechter zou doen, maar in vergelijking met andere trainers? Nee denk dat hij echt niet op valt.....

Ik neig er dus eerder naar dat hij bij Sparta WEL het geluk had dat de situatie/spelers etc op orde waren.

Goed veel aannames van mijn kant, en benieuwd of hij überhaupt nog een kans gaat krijgen hier in Nederland (verwacht dat hij juist door de ajax bagage liever naar het buitenland zal gaan...) en zo ja hoe hij het gaat doen....I

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Hij moet toch wel iets kunnen gezien het seizoen bij Sparta. Dat is niet alleen op geluk gebaseerd.
Met alle respect, maar Steijn heeft bijna alleen maar degradatievoetbal gespeeld tot zijn aanstelling bij Ajax.
Na VVV in de Emiraten ontslagen na 3 wedstrijden.
Bij NAC zelf opgestapt na tegenvallend resultaat.
Sparta er nipt in gehouden met countervoetbal waardoor hij mocht aanblijven. Seizoen daarna prima resultaat, maar vooral door de goede selectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:36
Grotespeler schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:19:
[...]

Met alle respect, maar Steijn heeft bijna alleen maar degradatievoetbal gespeeld tot zijn aanstelling bij Ajax.
Na VVV in de Emiraten ontslagen na 3 wedstrijden.
Bij NAC zelf opgestapt na tegenvallend resultaat.
Sparta er nipt in gehouden met countervoetbal waardoor hij mocht aanblijven. Seizoen daarna prima resultaat, maar vooral door de goede selectie.
Ik snap dat je geen fan bent maar nu sla je de prestaties van Steijn wel heel plat. Zeker in de laatste periode bij Sparta heeft hij het uitstekend gedaan en zaten er ook hele interessante tactische vondsten in het spel. De aftrap, corners en vrij trappen zaten echt goed doordacht in elkaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEightyFive
En dan had hij de grootste zagers (Verweij en Driessen) zelfs nog aan zijn zijde.
Haal je de halve finale CL met sprankelend voetbal dan zagen ze nog aan je poten maar als je vriendjes met ze bent mag je de grootste wanprestatie uit de clubgeschiedenis neerzetten zonder enige kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Niks objectiefs aan die fout, ik kon prima leven met geel. En je zegt het zelf al, binnen 2 seconden, dus dan is het eigenlijk gewoon binnen 1 actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Ik snap dat je geen fan bent maar nu sla je de prestaties van Steijn wel heel plat. Zeker in de laatste periode bij Sparta heeft hij het uitstekend gedaan en zaten er ook hele interessante tactische vondsten in het spel. De aftrap, corners en vrij trappen zaten echt goed doordacht in elkaar.
Nou poe dan heeft ie het 1 seizoen goed gedaan.. Bij een club zonder enige vorm van druk zodra je niet op de 16e plek of lager staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:53:
[...]

Nou poe dan heeft ie het 1 seizoen goed gedaan.. Bij een club zonder enige vorm van druk zodra je niet op de 16e plek of lager staat.
Nee, dus niet, want bij VVV en ADO deed-ie het ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:36
toolkist schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:53:
[...]

Ook bij VVV heeft hij een knappe prestatie neergelegd door kampioen te worden in de eerste divisie en daarmee te promoveren. En bij Sparta heeft hij het ook uitstekend gedaan door eerst te overleven en daarna uitzonderlijk goed te presteren met nieuw aangetrokken spelers. Dus hem afschilderen als koekenbakker is gewoon niet fair. Het is gewoon een prima trainer die bewezen heeft het vak te verstaan.
Dat hij wellicht te licht is geweest voor Ajax is wellicht mogelijk alleen dat is niet objectief vast te stellen gezien de staat van Ajax en de selectie. Weinig trainers die hier iets van hadden kunnen maken, dat is ook de reden waarom juist veel ex profs Steijn hebben gesteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:45:
Weinig trainers die hier iets van hadden kunnen maken, dat is ook de reden waarom juist veel ex profs Steijn hebben gesteund.
Dat dat de reden is geloof ik gewoon niet. Dubbele agenda's, vriendjes van, gunfactor, dat waren de redenen dat hij wel gesteund werd en andere trainers bij het minste of geringste als de volle laag kregen.
Zie nu van 't Schip, die krijgt geen kritiek omdat ie dit eigenlijk niet wilde en zo'n echte Ajacied is, maar hij doet het natuurlijk niet veel beter dan Steijn. Ook bij hem is er geen enkele lijn te ontdekken hoe ie nou eigenlijk wil spelen. En dat is gewoon niet op de spelers af te schuiven, maar op de kwaliteit van de trainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:47
Dan ben je echt veel te lief voor de beste man. Conditioneel een totale farce, taktisch is het los zand...ik vraag me in godsnaam af wat de beste man die maanden gedaan heeft.

Ook met mindere spelers moet je dat soort zaken gewoon op orde kunnen krijgen. Slechtste trainer met Schreuder die ik ooit gezien heb bij Ajax. Zelfs een Keijzer liet na een hele moeilijke start ivm Nouri betere dingen zien.

[ Voor 8% gewijzigd door AMARONE op 07-03-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Vanavond maakt Ajax Aston Villa in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Harribo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:48:
Met Amsterdamse uitjes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:48:
Vanavond brengt Ajax Gastón A(.)Vila in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ephymerous schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Kan je je nog herinneren dat Van der Sar daar zat op het dieptepunt? Het was nog net geen psychologische ondersteuningssessie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Unai Emery echt een toptrainer, hoe vaak heeft hij in een Europese finale gestaan, 5 keer?! Sterke selectie heeft Aston Villa ook, staan niet voor niks 4e in de PL.
Enorme zware opgave voor Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
0-5 ;( ofzo iets

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dit wordt lachen.
Ik had gewoon gezegd 3-0 voor jullie klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
Een omgekeerde Nijhuis als scheids dus. Zou Ajax normaal gesproken beter moeten liggen

[ Voor 39% gewijzigd door Terranova op 07-03-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Terranova schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:47:
Een omgekeerde Nijhuis als scheids dus. Zou Ajax beter moeten liggen
Hij is wel streng haha bij die ingooi net mocht je absoluut geen cm afwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Scheids blaast snel op zijn fluitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Harribo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:59:
Scheids blaast snel op zijn fluitje
Mjah… laat al twee keer doorspelen onder mom van voordeel terwijl de inschuivende man van Ajax wordt opgevangen. Dat is geen voordeel, de aanval loopt hierdoor dood. Mág hopen dat ie een keer een kaart trekt daar voor.

Maar tot nu toe valt Ajax mij niks tegen, spelen gedegen gecontroleerd en is met vlagen gevaarlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Dit gaat irritant worden met die buitenspelval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:37
Ajax valt heel erg mee.
Hopelijk geen knullige tegengoal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Terranova schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:04:
Dit gaat irritant worden met die buitenspelval :+
Hoeft maar één keer te mislukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Han schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:05:
[...]

Hoeft maar één keer te mislukken :)
Zeker, daarom ook wel lef dat Villa dit probeert tegen een Brobbey, zijn weinig spitsen zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gooijer jongu... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Belachelijk dit scheids. Dit is toch niet meer geel dan eerdere overtredingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Helemaal naar Birmingham joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Douglas Luiz pegelt Brobbey onderuit geen kaart.
Mannsverk even te overmoedig, geel
Tja...

Edit : villa nu ook geel

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 07-03-2024 19:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Och meneer roeptoeter is er ook in het stadion. Kan die zijn megafoon niet eens wegleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Ik schakel even iets later in en Ajax staat nog niet eens achter.

Had ik niet verwacht. Goede prestatie zover. Villa is echt wel even van ander kaliber dan die Noren vorige ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ajax speelt super voorzichtig en terecht.
Tot nu toe werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Geloof nooit dat Aston Villa het achterste van hun tong laten zien. Die weten ook dat ze thuis het kunnen afmaken op basis van kwaliteit en huidige vorm.

Jammer dat henderson bewijs drang heeft met die vrije trappen. Ken hem niet als een specialist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Slecht ingeschoten Brobbey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Dat duwtje was wel slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 07:03
Krijgt op het moment van schieten precies een duwtje. Dat zal niet helpen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Had hem moeten voorgeven, stonden er twee in de 16 klaar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sosa is van de voorzetten en terugtikken, meer lijkt hij niet te kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Moest ook geen 2 seconden langer duren voor de VAR denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Ja maar ook als hij hem net vrij kon inkoppen, of voor mijn part aannemen en dan binnen trappen, lukte het ook niet.
Als hij wat effectiever zou worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:20:
Sosa is van de voorzetten en terugtikken, meer lijkt hij niet te kunnen
Tsssstt. Jaa mar assie selluf de bal hep. Dan hoevie ook nie meer te kenne snappie. Maar das logisch tsst.

In een hele slechte Cruyff stem voorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Als dit zo door gaat breekt er dadelijk iemand een been

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
Mannsverk moet geen tweede geel gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1 ding is zeker, ga je liggen, krijg je de vrije trap mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:37
Ajax kleunt er lekker in en speelt veilig met enige drang naar voren (wat villa beetje toe laat).
Op deze manier loop je in de eredivisie tegen weinig tegengoals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Zo Martinez heeft al aardig wat tijd gerekt zeg haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
De koks van de kantine van Ajax moeten deze week echt veel pepers in het eten gedaan hebben, want er zit opeens veel pit en energie in de ploeg die ik eerder dit seizoen nog niet gezien heb. Vaak was het apatisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Er is maar één ploeg die probeert te voetballen en af en toe kansjes creëert en dat zijn wij. Op basis van de eerste helft maakt Aston Villa geen aanspraak op een punt.
Er moet straks wel een beetje meer creativiteit in want op deze manier gaan we ook in de tweede helft niet scoren.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Pagina: 1 ... 77 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024