Psv laat het wel een beetje gebeuren zeg
Is gewoon buitenspel natuurlijk. Corner had niet gegeven mogen worden.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Helemaal mee eens, PSV kan veel beter en laat zich meeslepen in het gehang en getrek van Utrecht. Dat de arbitrage in deze wedstrijd de ruimte daarvoor laat, maakt het niet beter.
Misschien ook wel het zwakke punt van de Jong, ga gewoon voetballen, maak de score groter en laat het lekker zitten met dat gezeur.
Misschien ook wel het zwakke punt van de Jong, ga gewoon voetballen, maak de score groter en laat het lekker zitten met dat gezeur.
En toch, als er zoveel aan je gehangen wordt en een elleboog in je nek gelegd wordt, zou ik ook eens gaan klagen. Die gast, van der hoorn denk ik dat die heet, had natuurlijk gewoon geel moeten hebben bij z'n eerste overtreding, was dit nooit gebeurd verder, tenzij die rood wil hebben.tweakduke schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:06:
Helemaal mee eens, PSV kan veel beter en laat zich meeslepen in het gehang en getrek van Utrecht. Dat de arbitrage in deze wedstrijd de ruimte daarvoor laat, maakt het niet beter.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Typisch dat kritiek op het zeuren van Luuk de Jong vaak is wanneer hij ook gewoon armen, ellebogen tegen het hoofd krijgt. Nee Luuk moet lekker door blijven voetballen...
- tweakduke
Of op zijn minst fluiten voor een overtreding. De scheidsrechter rent gewoon langs de Jong die duidelijk een tik aan zijn hoofd had gekregen.carpebios schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:11:
[...]
En toch, als er zoveel aan je gehangen wordt en een elleboog in je nek gelegd wordt, zou ik ook eens gaan klagen. Die gast, van der hoorn denk ik dat die heet, had natuurlijk gewoon geel moeten hebben bij z'n eerste overtreding, was dit nooit gebeurd verder, tenzij die rood wil hebben.
Andersom Romalho had ook bij die worstelpartij afgefloten moeten worden voor een overtreding. Je kunt wel als Bas Nijhuis een open wedstrijd willen hebben, maar je moet wel grenzen stellen aan de duels.
Helemaal mee eens. Romalho had rood verdiend. Maar ik vond het gek dat de VAR niet ingreep.tweakduke schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:14:
[...]
Of op zijn minst fluiten voor een overtreding. De scheidsrechter rent gewoon langs de Jong die duidelijk een tik aan zijn hoofd had gekregen.
Andersom Romalho had ook bij die worstelpartij afgefloten moeten worden voor een overtreding. Je kunt wel als Bas Nijhuis een open wedstrijd willen hebben, maar je moet wel grenzen stellen aan de duels.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dan denk ik dat je een ander beeld hebt van de kwaliteit van een Henderson dan ik. Ik zie hem als een paar klassen beter dan een Tadic en Blind en hoop op een dergelijke bijdrage aan het team en de mentaliteit. Of hij dat kan waarmaken en zijn niveau nog gaat halen moeten we uiteraard afwachten, maar het potentieel is alvast erg hoog.ZieMaar! schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:13:
Ik weet geen direct betere optie en misschien wordt het een Pantelic scenario. Met wat zoeken denk ik wel dat je goedkopere opties kan vinden met vergelijkbare kwaliteit, alleen zijn die spelers zelf niet zo geneigd een transfer te maken denk ik. Ik snap dat Clasie moeilijk ligt, maar daarmee haal je denk ik meer voetbal in huis. Zelfde geldt voor Zerrouki.
Clasie halen is wat dat betreft pas zonde van je geld, dat is meer een breedteversterking en gaat niet het soort speler zijn waar men naar opkijkt, en dat is juist wat gezocht werd.
Waar is de vergelijking met Pantelic eigenlijk op gebaseerd? Dat is hooguit een cultheld te noemen.
Natuurlijk is het om een lek te dichten, dat is toch het hele idee van een herstelplan? Eerst zorgen dat er balans komt en een goede mentaliteit, dan doorbouwen. Die derde plek heb ik nog wel vertrouwen in, waarom niet?Qua herstelplan, dit draagt sowieso niet bij aan financieel herstel, blokkeert eigen jeugd en is natuurlijk ook geen speler met het Ajax DNA. En waarom nu, in de winter? Wintertransfers zijn altijd om een lek te dichten, spelers die duurzaam bijdragen aan het herstel komen niet midden in een seizoen.
Dus ik heb geen directe en haalbare betere optie, maar weet niet of dit beter is dan niets doen. De cl plek haal je toch niet meer, zie het dan als een verloren jaar en los het duurzaam op.
Je kunt inderdaad ook niets doen, op korte termijn lekker goedkoop. Heb je zo rond de zomer nog steeds een slappe mentaliteit, waarschijnlijk nog veel meer lopen dwalen op het veld en sportieve klappen gehad en gegarandeerd geen Europees perspectief.
Of Henderson in zijn eentje de oplossing is betwijfel ik, maar het is wel een belangrijke schakel die hard nodig was. Niets doen is simpelweg geen optie.
Een Clasie of Zerrouki hebben eerder minder een Ajax achtergrond dan meer, zitten de jeugd net zo hard in de weg (onzin natuurlijk, anders stond de jeugd er nu wel in) maar hebben niet de klasse en ervaring. Goedkoper moet je ook maar afwachten, want dan moet je wél een transfersom betalen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eigenlijk zag je dat meteen in het begin van de wedstrijd al. Kooij kreeg een bal tegen zich aan en liet door voetballen. Die is in zijn hoofd veel te veel aan het nadenken.carpebios schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:15:
[...]
Helemaal mee eens. Romalho had rood verdiend. Maar ik vond het gek dat de VAR niet ingreep.
Bij het moment Ramalho ook. Hij ziet beide elkaar vasthouden. Dus dan zit dan in zijn hoofd en durft hij niet te fluiten, ondanks dat het vasthouden van Ramalho daarna weer een nieuw moment is.
Die is toch ook wel iets andere spelers in z'n nek gewend dan een fucking Mike van der Hoorn, hou toch op zeg. Zeg niet dat hij niet af en toe gelijk heeft, alleen de manier waarop hij altijd bij de arbitrage loopt te zeiken begint irritante vormen aan te nemen, al enkele jaren.
Twente komt eraan!
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.JoteW schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:18:
Die is toch ook wel iets andere spelers in z'n nek gewend dan een fucking Mike van der Hoorn, hou toch op zeg. Zeg niet dat hij niet af en toe gelijk heeft, alleen de manier waarop hij altijd bij de arbitrage loopt te zeiken begint irritante vormen aan te nemen, al enkele jaren.
@JoteW Nogmaals. Hij krijgt twee keer vol een arm tegen zijn kop. Dan kan ik van elke speler het 'zeuren' wel verwachten en hebben.
Buiten dat, moet je je wel kenbaar maken. De VAR heeft niet weggenomen dat als je geen reactie op een foute actie van de tegenstander laat zien er zelden gefloten wordt.
Buiten dat, moet je je wel kenbaar maken. De VAR heeft niet weggenomen dat als je geen reactie op een foute actie van de tegenstander laat zien er zelden gefloten wordt.
Feyenoord teven Vitesse een mooie wedstrijd? Kom op zeg, Feyenoord walst daar overheen.
En de scheidsrechters zijn daar grotendeels debet aan. Enerzijds omdat een speler denkt dat ze commentaar mogen leven en anderzijds dat scheidsrechters gewoon eens conform de regels moeten acteren en spelers die in woord of gebaar een beslissing betwijfelen te waarschuwen. Dan raak je dit soort gedrag als sneeuw onder de zon kwijt. Initieel wellicht wat veel gele kaarten maar spelers passen zich snel genoeg aan.JoteW schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:18:
Zit er nu bijna niemand op die rode stoelen?
Als aanvulling hier op zou ik zeggen dat Henderson de jeugd niet in de weg gaat zitten maar (hopelijk) juist gaat helpen om zich te ontwikkelen door de broodnodige ervaring, coaching en mentaliteit te brengen. Kan hij niet in zijn eentje en het is afwachten hoe de groep als geheel er op gaat reageren maar dat zo iemand nodig was is wel duidelijk.Gonadan schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:17:
[...]
Een Clasie of Zerrouki hebben eerder minder een Ajax achtergrond dan meer, zitten de jeugd net zo hard in de weg (onzin natuurlijk, anders stond de jeugd er nu wel in) maar hebben niet de klasse en ervaring. Goedkoper moet je ook maar afwachten, want dan moet je wél een transfersom betalen.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Sorry dat ik dit in het Ajax topic post, maar die duw van Utrecht op PSV en de scheids die daarna het wegwuift.... wil deze scheids wat goed gaan maken de 2e helft?
Die duw was veel lichter dan die van Tillmancarpebios schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:24:
Sorry dat ik dit in het Ajax topic post, maar die duw van Utrecht op PSV en de scheids die daarna het wegwuift.... wil deze scheids wat goed gaan maken de 2e helft?
Beide duwen was weinig aan de hand en voornamelijk dom. Fluit je voor beiden niet is er weinig aan de hand, fluit je voor de ene wel en de andere niet is het lastiger uit te leggen.
FC Utrecht komt wel lekker uit de kleedkamer zo.
Juist! Vitesse is immers geen NECcarpebios schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:20:
Feyenoord teven Vitesse een mooie wedstrijd? Kom op zeg, Feyenoord walst daar overheen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hey joh wat spelen we vroeg heb hele eerste helft gemist
Die Bakayoko mogen ze wel wisselen.
Terecht! Hoe durven ze het voordeel te pakken.Napo schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:27:
Voordeel FC Utrecht afwachten en dan is er voordeel toch nog fluiten

Hoe is dit geen 1-1 geworden :")
Godver
Ja het is helpen. Beetje combineren van plannendglavimans schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:25:
Hey joh wat spelen we vroeg heb hele eerste helft gemist
Maar besloten om thuis te sporten
:strip_exif()/f/image/nEOUZA90Sv5bFCfJInycYl8P.jpg?f=fotoalbum_large)
Kut 1-1
Wel verdiend
PSV is echt super slecht. Terechte voorsprong. Scheids fluit maar wat, de ene keer wel de andere keer niet. Bizar.
Terechte voorsprong?carpebios schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:29:
PSV is echt super slecht. Terechte voorsprong. Scheids fluit maar wat, de ene keer wel de andere keer niet. Bizar.
Die arbitrage.. man man man. Wel verdiend 1-1
Blaming the victim.
2x een arm in de nek krijgen van van der Hoorn, en daarna zelf een kaart krijgen voor eenzelfde actie

Wel een voorbeeld van wat ik zei bij de scrimmage ervoor. Als Dest bij het wegnemen van de bal uit het 16 meter gebied gaat liggen, dan fluit een scheids gewoon.
Compensatiescheids, gaat altijd tegen je werken
@Napo Deze gele kaart bewijst dus dat Van Der Hoorn al rood had moeten hebben

Veld een drama, scheids een drama en PSV een drama. Lekkere combinatie.
- tweakduke
Ook dit soort wedstrijden moet je over de streep trekken om het record te pakken..carpebios schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:33:
Veld een drama, scheids een drama en PSV een drama. Lekkere combinatie.
Maakt het wel spannend.
Ik heb nog vertrouwen op snelle wissels.tweakduke schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:33:
[...]
Ook dit soort wedstrijden moet je over de streep trekken om het record te pakken..![]()
Maakt het wel spannend.
Niet helemaal, geef je van der Hoorn een kaart voor de eerste keer gaat die tweede keer waarschijnlijk niet komen. Maar goed, de scheidsrechter is de hele wedstrijd redelijk zwak, dit is het doortrekken van die lijn. En daar ondervinden beide teams voor- en nadeel van.Fleximex schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:32:
@Napo Deze gele kaart bewijst dus dat Van Der Hoorn al rood had moeten hebben
Hebben we eigenlijk überhaupt wel goede scheidsrechters in NL?
Deze corner ook weer....
Ai ai, zal toch niet gebeuren dat nu het record niet verbroken gaat worden?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wat een actie van Toornstra, zo agressief erin, mazzel dat de PSV speler niet werd geraakt.
⏩ PVOutput☀️
Duurt veel te lang. Bakayoko raakt geen pepernoot.joostmakaay schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:40:
Waar blijven die wissels Peter?
Jezus, PSV speelt echt als een zweem vandaag, wat ongelovelijk slecht is dit.
Edit: Lozano en van Aanholt erbij. Ben benieuwd
Edit: Lozano en van Aanholt erbij. Ben benieuwd
[ Voor 24% gewijzigd door Zingo op 21-01-2024 13:43 ]
Van Aanholt op het middenveld. Ben je nu tevreden? Dan had ik liever geen wissels.joostmakaay schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:40:
Waar blijven die wissels Peter?
[ Voor 7% gewijzigd door Bao_mi1 op 21-01-2024 13:43 ]
Snap er niks van. Blijkt dat we Veerman toch wel erg missenBao_mi1 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:43:
[...]
Van Aanholt op het middenveld. Ben je nu tevreden?
Ze schieten wel heel vaak recht in de handen van de keeper, ipv een kant te kiezen.
*kuch*Maarten_E schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:18:
FC Utrecht-PSV.
Ik denk dat we hier het eerste puntenverlies gaan zien van PSV.
Waarom? Nou, even terug naar een paar dagen geleden.
[...]
Wat wordt er gequote?:
[...]
Perfecte kop voor Ron Jans om in de kleedkamer op te hangen. Tel daarbij een wedstrijd om 12.15 en een beperkt middenveld bij op, et voila, 2-2.
Tot zover Nostradamus, zie u volgende week weer!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Bakayoko wisselen!
Ik denk dat PSV nog wel op voorsprong komt.
⏩ PVOutput☀️
KAK!
Dat veld, dat is toch niet te doen. Die bal kan alle kanten op stuiteren.
Kwartier te laat, maar daar is Lang eindelijk
Dag Bakayoko
bakaYOkocarpebios schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:53:
Dag Bakayoko
Coach.... hij wordt gewoon vastgehouden
Tillman is echt een schim van zichzelf in de tweede helft
Bijna iedere PSVer is een schim van zichzelf deze wedstrijd.joostmakaay schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:56:
Tillman is echt een schim van zichzelf in de tweede helft
PSV is die bal echt in 1 seconden weer kwijt als ze hem hebben. Utrecht zit er echt goed op.
- tweakduke
Utrecht verslapt ook maar niet, PSV komt maar niet in hun spel en de wedstrijd.
Weer verdedigd en dan gelijk bij een van Utrecht.
Potver ik kijk niet vrijwillig naar PSV om ze uitgerekend nu een gelijkspel te zien maken. Ik wil dat historische record gebroken zien worden.
⏩ PVOutput☀️
Die commentator is ook geen van PSV volgens mij.
Ik snap nog steeds niet waarom Lammers het bij PSV niet heeft gehaald. Of eigenlijk, waarom hij ineens zo nodig weg wilde. Niet dat hij vandaag nou zo fantastisch speelde maar je ziet de felheid en doelgerichtheid. Lijkt net alsof hij al tijden met Utrecht samenspeelt, terwijl hij er pas net bij zit. Ik gun hem een goede tweede seizoenshelft zo.
Het is ook allemaal net niet bij PSV vandaag. Passes komen niet aan, te hard of te zacht of in de voeten van een Utrecht speler. Daarnaast fysiek er niet voldoende bovenop en je hebt een vervelende situatie.
Pepi die de hele tijd buitenspel blijft lopen
Man man man man.
Leuk geel daar, maar je hebt er niets meer aan.
Als je hem bij Rangers zag prutsen, dan begrijp je waarom het voor PSV heel goed is dat ie weg isBao_mi1 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:02:
Ik snap nog steeds niet waarom Lammers het bij PSV niet heeft gehaald. Of eigenlijk, waarom hij ineens zo nodig weg wilde. Niet dat hij vandaag nou zo fantastisch speelde maar je ziet de felheid en doelgerichtheid. Lijkt net alsof hij al tijden met Utrecht samenspeelt, terwijl hij er pas net bij zit. Ik gun hem een goede tweede seizoenshelft zo.
Kijk eens vaker dan svpQuad schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:01:
Potver ik kijk niet vrijwillig naar PSV om ze uitgerekend nu een gelijkspel te zien maken. Ik wil dat historische record gebroken zien worden.
Dat doe ik zeker. Naast Ajax en Twente supporter ben ik wel echt liefhebber van het spelletje.
⏩ PVOutput☀️
Hehe dat heb ik inderdaad niet gezien.toolkist schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:06:
[...]
Als je hem bij Rangers zag prutsen, dan begrijp je waarom het voor PSV heel goed is dat ie weg is
- tweakduke
Nog een teken dat PSV het echt even kwijt is vandaag. Die geef je uiteraard gewoon voor met een de Jong in de spits, dan krijg je misschien wel die kans.Zingo schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:07:
Wat was dat voor vrije trap zeg.
Rare combinatie dit ..Quad schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:08:
[...]
Dat doe ik zeker. Naast Ajax en Twente supporter ben ik wel echt liefhebber van het spelletje.
Twente komt eraan!
Tillman wordt vastgehouden, niet gezien....
Man, ik baal echt. Geen verlies gehad nog, maar dit is wel alles bij elkaar. Slecht spel, slecht veld, slechte scheids. Bah.
Utrecht goed gespeeld!
Utrecht goed gespeeld!
Knap van Utrecht. Slechte scheidsrechter
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024