Steijn erin bij Twente, heeft die jongen zich goed ontwikkelt. Altijd gevaarlijk
Ken die schieten hehdglavimans schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:17:
Ken die koppen heh
Woooow! Eerst balen dat die combi geen goal was.
Bakayoko: Hold my AA-drink!
Bakayoko: Hold my AA-drink!
Niet normaal dit PSV...en dat zeg ik als Twente supporter
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 13:27
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Wat een lekkere goal. Pijnlijke avond voor Twente. Als PSV niet verslapt als aan het einde van de eerste helft dan brengt Twente niks in.
En toch he....ik krijg bij Bakayoko steeds zo'n Bergwijn gevoel, steeds naar binnen naar het goede been
Daar kom je in Nederland nog wel mee weg maar hogerop moet je toch wat meer trucs laten zien
Daar kom je in Nederland nog wel mee weg maar hogerop moet je toch wat meer trucs laten zien
[ Voor 31% gewijzigd door Harribo op 17-01-2024 22:27 ]
Robben was er ook zo een, het mag als je ze maar blijft maken ;-)Harribo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:26:
En toch he....ik krijg bij Bakayoko steeds zo'n Bergwijn gevoel, steeds naar binnen naar het goede been
Fantastische doelpunten die 1e en 3e. Maar het zijn wel zondagsschoten. Bij PSV lukt echt alles nu.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Het verschil is groot tussen nr 1 en de rest van de clubs dit seizoen. Respect voor PSV.tweakduke schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:25:
Wat een lekkere goal. Pijnlijke avond voor Twente. Als PSV niet verslapt als aan het einde van de eerste helft dan brengt Twente niks in.
Twente moet lekker voor plek 3 proberen te spelen en dat CL-geld veilig te stellen om verder te kunnen groeien.
Ik herken Twente vandaag totaal niet, minste wedstrijd van het seizoen. Maar dat zal voor een groot deel aan PSV liggen.
[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 17-01-2024 22:29 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Alleen dan wel goedHarribo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:26:
Als tegenstander van PSV zou ik lekker niet op komen dagen en een 3-0 verlies afschrijven. Bespaar je potentiële blessures mee en energie die je tegen andere tegenstander beter kan gebruiken.
Of alleen met reserves spelen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Robben was eigenlijk de enige die daarin niet te pakken was. Op elk niveau.Zingo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:26:
[...]
Robben was er ook zo een, het mag als je ze maar blijft maken ;-)
Ik vrees dat Bakayoko dat op een duur wel wordt. Ik zou zo pleiten voor Psv en Bakayoko zelf dat hij ook eens bijvoorbeeld langs rechts probeert te gaan.
Op den duur heeft elke tegenstander dat door.
Beetje meer variatie en creativiteit indien het kan.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 17-01-2024 22:30 ]
Wel mooi dat de Twente-supporters blijven steunen. Dat is wel de basis van je club en niet een zekerheidje bij Nederlandse clubs.
Groningen knikkert ze er straks wel uitQuad schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:28:
Als tegenstander van PSV zou ik lekker niet op komen dagen en een 3-0 verlies afschrijven. Bespaar je potentiële blessures mee en energie die je tegen andere tegenstander beter kan gebruiken.
Deja-vu naar afgelopen weekend... Niks aan de hand en dan zoiets..
Hij doet het regelmatig rechtsom.
Maar bij Twente weten ze ook dat hij naar binnen kan komen en gevaarlijk wordt. En toch scoort hij nu weer.
Robben zoals gezegd had dit wel in het kwadraat.
Ugalde scoort!
Maar bij Twente weten ze ook dat hij naar binnen kan komen en gevaarlijk wordt. En toch scoort hij nu weer.
Robben zoals gezegd had dit wel in het kwadraat.
Ugalde scoort!
Jammer, net iets van een aansluiting en dan defensief wisselen.
Over en sluiten.
Twente moet gewoon zaterdag in Nijmegen 3 punten pakken in de strijd om Champions League
Twente moet gewoon zaterdag in Nijmegen 3 punten pakken in de strijd om Champions League
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Nog 25 minuten voor 2 goals om een gelijkspel af te dwingen, kom maar op.
⏩ PVOutput☀️
sNielz123 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:32:
Drommel grabbelaar

Hier kan je Drommel de schuld van geven maar in eerste instantie zit hij er goed bij. Lang genoeg blijven staan en de bal wegtikken. De verkeerde kant op dat zeker.
Er komen nu 2 goals het veld op denk ik 😀Quad schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:32:
Nog 25 minuten voor 2 goals om een gelijkspel af te dwingen, kom maar op.
Die wedstrijden heb ik dan zeker gemist. Ik denk dat Bakayoko nog ver kan komen als hij blijft afwisselensNielz123 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:31:
Hij doet het regelmatig rechtsom.
Oh even ontgaan. Nou ja, nog 1 en je weet het nietUgalde scoort!
Dat zag je gister bij AZ wel anders. Zat al halfvol en aan het eind zat er helemaal geen kip meer.Mooody schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:31:
Wel mooi dat de Twente-supporters blijven steunen. Dat is wel de basis van je club en niet een zekerheidje bij Nederlandse clubs.
Ook jaartje in de KKD zat het gewoon vol. Nu ook flinke wachtlijst. Het is niet voor niets dat ze voorzichtig al kijken naar verdere uitbreiding.
Buiten de top 3 zie ik ook geen andere club in Nederland die het structureel vol kan krijgen met zulke aantallen.
Als de schulden helemaal weg zijn en die uitbreiding er is denk ik dat je straks Top 3........ Twente..De rest gaat krijgen. Met uiteraard keer uitschieter naar beneden van 1 van die 4 of een uitschieter omhoog van de andere 14.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
En dan nu wel offensief.Mooody schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:31:
Jammer, net iets van een aansluiting en dan defensief wisselen.
Taha is wel een pareltje. Doet me denken aan een iele Chadli.
[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 17-01-2024 22:36 ]
De verdediging van PSV wordt niet hoog aangeschreven, en in mijn ogen terecht (ondanks de weinige tegentreffers in de Eredivisie), maar het blijft knap hoe ze onder al die druk blijven uitvoetballen.
Twente zet toch flink druk, maar ze blijven rustig en zoeken de vrije man steeds.
Twente zet toch flink druk, maar ze blijven rustig en zoeken de vrije man steeds.
Vertrouwen kan een speler maken of breken en dat kunnen we dit voetbalseizoen twee kanten op zien. Het staat nu goed, ze spelen prima in balbezit maar maken ook nog gewoon fouten zoals voorheen maar ze pakken het daarna gewoon weer op.ElPaco schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:39:
De verdediging van PSV wordt niet hoog aangeschreven, en in mijn ogen terecht (ondanks de weinige tegentreffers in de Eredivisie), maar het blijft knap hoe ze onder al die druk blijven uitvoetballen.
Als Twente vrijuit speelt, zie je dat ze een beetje kunnen voetballen. De eerste helft sloeg echt nergens op qua spelplan. Veel te angstig.
Wel mooi dat PSV volledig uitstraalt dat de wedstrijd binnen is. Dat is ook een kwaliteit.
Wel mooi dat PSV volledig uitstraalt dat de wedstrijd binnen is. Dat is ook een kwaliteit.
[ Voor 34% gewijzigd door Mooody op 17-01-2024 22:45 ]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik Ramalho heel goed vind spelen,die loopt steeds heel slimElPaco schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:39:
pffff Twente heeft ook weer eens 300 miljoen miljard kansen nodig om te scoren.... Waren toch paar ernstig goede kansen weer....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Precies hoop dat Oosting er van leert. Ik weet niet of het voor het resultaat had uitgemaakt - dit PSV voetbalt erg makkelijk. Maar ik denk dat het langer spannend was geweestMooody schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:44:
Als Twente vrijuit speelt, zie je dat ze een beetje kunnen voetballen. De eerste helft sloeg echt nergens op qua spelplan. Veel te angstig.
Regeren is vooruitschuiven
PSV mag wel eens wat minder inkakken. Echt verschrikkelijk dit.
Tweede match op rij dat ze op het einde compleet inkakken, dit kan echt niet zo. Tegen een betere tegenstander hang je gewoon.
Feyenoord psv dus volgende week
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Tegen een betere tegenstander laat je hopelijk Schouten staanZingo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:53:
Tweede match op rij dat ze op het einde compleet inkakken, dit kan echt niet zo. Tegen een betere tegenstander hang je gewoon.
3-1 winst en toch mopperen, heerlijke tijden
Nog even zeuren....die commentator.... Ligt het nu aan mij of heeft die helemaal niets bijzonders gemeld?
Goede commentatoren zijn schaars tegenwoordig lijkt het wel
Wel een mooie wedstrijd gezien!
Mis wel echt een leuke comentator ja. Of hij moet de eigen show opvoeren of is heel saai, lijkt geen middenweg meer te zijn of zoHarribo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:02:
Nog even zeuren....die commentator.... Ligt het nu aan mij of heeft die helemaal niets bijzonders gemeld?
🚨⚪️🔴 Jordan Henderson to Ajax, here we go! Agreement completed right now as former Liverpool captain will travel to Amsterdam on Thursday.
— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) 17 januari 2024
Medical tests to follow tomorrow.
Top signing revealed last week now done.
Exclusive story, confirmed.@TurkishAirlines ✈️ pic.twitter.com/WGCiFwFK0T
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Eerste inkomende transfer van 2024 is rond 
Hopelijk weten ze nog wat miskopen te lozen met beperkte financiële schade. Stiekem hoop ik op het vertrek van Bergwijn, gevolgd door enkele versterkingen, met name qua backs mag er wat wisselingen komen wat mij betreft

Nou, ik ben benieuwd. Kost een hoop, kijken of het zich uitbetaald. In ieder geval een ervaren aanvoerder, tenminste, ik neem aan dat Bergwijn nu uit zijn lijden wordt verlost

Hopelijk weten ze nog wat miskopen te lozen met beperkte financiële schade. Stiekem hoop ik op het vertrek van Bergwijn, gevolgd door enkele versterkingen, met name qua backs mag er wat wisselingen komen wat mij betreft
Nou, ik ben benieuwd. Kost een hoop, kijken of het zich uitbetaald. In ieder geval een ervaren aanvoerder, tenminste, ik neem aan dat Bergwijn nu uit zijn lijden wordt verlost
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Heel erg benieuwd wat Henderson gaat brengen bij Ajax.
Op de foto ziet hij er wel hit alsof die er zin in heeft 😀
Hopelijk volgend jaar echt drie ploegen die strijden om het kampioenschap.
Op de foto ziet hij er wel hit alsof die er zin in heeft 😀
Hopelijk volgend jaar echt drie ploegen die strijden om het kampioenschap.
Ik denk dat dit het maximaal haalbare is voor Ajax. Ervaren middenvelder met een fantastische loopbaan. Ajax heeft ondanks de afgelopen anderhalf jaar gelukkig nog wel de aantrekkingskracht. Alleen dat is al mooi nieuwsHan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:22:
Eerste inkomende transfer van 2024 is rond
Hopelijk weten ze nog wat miskopen te lozen met beperkte financiële schade. Stiekem hoop ik op het vertrek van Bergwijn, gevolgd door enkele versterkingen, met name qua backs mag er wat wisselingen komen wat mij betreft![]()
[Afbeelding]
Dat zo'n speler komt geeft zonder enig speeltijd al een boost aan de rest van het elftal.
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 18-01-2024 08:16 ]
XXXVI
Ben benieuwd wat die jongen vraagt qua salaris. Aanwinst voor de eredivisie lijkt het me sowieso.
Lijkt me wel dat ajax wat spelers gaat lozen ook?
[ Voor 20% gewijzigd door Agent47 op 18-01-2024 08:23 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Gefeliciteerd Ajacieden! En voor de rest van ons is het ook mooi. Altijd fijn als er zulke spelers wekelijks op tv voorbij komen. Ben inderdaad ook benieuwd of hij aanvoerder wordt. Lijkt me niets dat hij dat kan worden zonder 1 minuut in het elftal gevoetbald te hebben, maar mogelijk na enkele wedstrijden of start nieuwe seizoen?
10 second ninja DONE
In mijn ogen is dit een hele mooie aankoop maar hij zal helaas een deel van de puzzel/oplossing zijn. Er zal nog een sterke verdediger erbij gehaald moeten worden om het helemaal opgelost te krijgen.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe jongens als Taylor en Berghuis gaan voetballen nu er een nieuwe “baas” in de kleedkamer is
Ik ben overigens wel benieuwd hoe jongens als Taylor en Berghuis gaan voetballen nu er een nieuwe “baas” in de kleedkamer is
Ik dus ook, het lijkt mij echt een hele dure speler.Agent47 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:23:
Ben benieuwd wat die jongen vraagt qua salaris. Aanwinst voor de eredivisie lijkt het me sowieso.
En hij wilde tweeënhalf jaar ipv anderhalf jaar contract. Mocht hij het niet zitten zien dan kan hij flink wat extra geld meenemen denk ik zo.
En ik heb ook zoiets van, je kunt wel Henderson halen maar zolang spelers als Sutalo,Gaaie , Avila achterin staan, krijg je sowieso veel tegendoelpunten.
Ik word hier nog niet meteen heel vrolijk van .
Uiteraard hoop ik wel dat het Ajax verder brengt.
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 18-01-2024 09:19 ]
Henderson is gewoon een topaankoop. Die is voor iedere club in Nederland, ook het huidige PSV, een directe versterking. Was niet voor niets aanvoerder van een van de grootste PL clubs.
Ik denk dat hij er in SA vrij snel achter kwam dat het niveau gewoon prut is. Dat is volgens mij echt een veredelde amateur competitie.
Bij Ajax kan hij al zijn kwaliteiten: leiderschap, organisatie, balans brengen, een schat aan ervaring op het hoogste niveau, topsportmentaliteit en alles wat daarbij komt kijken (voor de jonge / nieuwe jongens), perfect inzetten. Voor mij is er echt nul twijfel dat dit een succes gaat zijn.
(Sidenote: het maakt de minieme kans dat Klopp ooit trainer van Ajax gaat worden, ook wat groter
...sowieso goed om 'lijntjes' naar Liverpool te hebben voor de toekomst)
Ik denk dat hij er in SA vrij snel achter kwam dat het niveau gewoon prut is. Dat is volgens mij echt een veredelde amateur competitie.
Bij Ajax kan hij al zijn kwaliteiten: leiderschap, organisatie, balans brengen, een schat aan ervaring op het hoogste niveau, topsportmentaliteit en alles wat daarbij komt kijken (voor de jonge / nieuwe jongens), perfect inzetten. Voor mij is er echt nul twijfel dat dit een succes gaat zijn.
(Sidenote: het maakt de minieme kans dat Klopp ooit trainer van Ajax gaat worden, ook wat groter
[ Voor 8% gewijzigd door SterqVerhael op 18-01-2024 09:27 ]
Volgens de Britten verdiende Henderson in de zandbak een slordige 35 miljoen euro per jaar, dus ik ben inderdaad benieuwd met hoeveel minder hij nu genoegen heeft genomen.
Ben ook benieuwd of het verschil in fiscale jaartelling nog mee heeft gespeeld bij zijn keuze voor Nederland. In de UK loopt het financiële jaar van 6 april tot 5 april (ja, echt waar), dus als hij daar was gaan spelen zou zijn volledige Saoedische inkomen hebben meegeteld voor zijn Britse loonbelasting van het lopende financiële jaar. Door in plaats daarvan te verkassen naar een land met een financieel jaar dat 'gewoon' van januari t/m december loopt, ontloopt hij vele miljoenen aan loonbelasting.
Ook wel interessant om in het artikel te lezen hoe men daar aankijkt tegen Ajax:
Ben ook benieuwd of het verschil in fiscale jaartelling nog mee heeft gespeeld bij zijn keuze voor Nederland. In de UK loopt het financiële jaar van 6 april tot 5 april (ja, echt waar), dus als hij daar was gaan spelen zou zijn volledige Saoedische inkomen hebben meegeteld voor zijn Britse loonbelasting van het lopende financiële jaar. Door in plaats daarvan te verkassen naar een land met een financieel jaar dat 'gewoon' van januari t/m december loopt, ontloopt hij vele miljoenen aan loonbelasting.
Ook wel interessant om in het artikel te lezen hoe men daar aankijkt tegen Ajax:
The sadness is that, had Henderson joined Ajax in the summer, it would have seemed an intriguing move. Gareth Southgate has kept picking Henderson throughout his time in Saudi Arabia but it may be that the 33-year-old feels the Eredivisie will serve as better preparation for the Euros this summer. Ajax may not be what they were, but a lustre remains about their name. Playing in front of 53,000 at the Amsterdam Arena is doubtless a more appealing prospect than a fifth-full Prince Mohammed bin Fahd Stadium.
Very few English players have played for Ajax in the professional era. For a long time there was only Ray Clarke, a former Tottenham trainee who scored 26 goals while winning the Dutch double in 1978-79 having joined via Swindon, Mansfield and Sparta Rotterdam. Chuba Akpom, who signed from Middlesbrough last summer, is the only other first-teamer, although Ajax do have on their books the 19-year-old goalkeeper Charlie Setford, who was born in Haarlem but has played for England at youth level. In that sense Henderson might have seemed a genuine pioneer, somebody prepared to take the road less travelled.
The example of Dusan Tadic shows what can be achieved in the Netherlands by ageing Premier League players, even if there will be a weird sense of Henderson living his career in reverse: the classic model would be to emerge as a young hopeful at Ajax, move to Liverpool and enjoy European success and then, when the legs start to go, join Sunderland.
Wat ik hoorde* was dat hij qua salaris hetzelfde gaat verdienen als Tadic, dus een 5-6 miljoen per jaar.Agent47 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:23:
Ben benieuwd wat die jongen vraagt qua salaris.
*uit onofficiële bron dus pin me er niet op vast.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ook weer niet zo lastig te volgen eigenlijk. Henderson is een echte Brit, die kunnen natuurlijk veel beter aarden in Amsterdam. Amsterdam is namelijk al lange tijd heel populair bij Britse expats en als je nu in de binnenstad ergens een winkel/horeca gelegenheid binnenstapt, wordt er vaak standaard al Engels tegen je gesproken. De hele stad Amsterdam staat natuurlijk in schril contrast tot steden als Riyaad enz.
Salaris van €4 a €5 miljoen hoeft natuurlijk niet zo gek voor hem te zijn. Uurtje vliegen naar z'n familie in Liverpool/Londen vanaf Amsterdam, of hij kan natuurlijk zijn familie hiernaartoe laten overkomen, genoeg prive expat scholen hier. En verschil VK-NL is natuurlijk nihil vergeleken met VK-SA...
Salaris van €4 a €5 miljoen hoeft natuurlijk niet zo gek voor hem te zijn. Uurtje vliegen naar z'n familie in Liverpool/Londen vanaf Amsterdam, of hij kan natuurlijk zijn familie hiernaartoe laten overkomen, genoeg prive expat scholen hier. En verschil VK-NL is natuurlijk nihil vergeleken met VK-SA...
Wtf, een Engelse voetballer zonder tattoos op zijn armen???
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Groot deel van het probleem achterin is het lekke middenveld ervoor. Je mag er vanuit gaan dat Henderson dat middenveld echt gaat leiden en de poppetjes daar goed neer gaat zetten. Een Taylor kan daar dan alleen maar van leren en beter worden (of gigantisch door het ijs zakken, maar dan weet je dat ook en kun je daarop acteren in de zomer). En met een beter spelend middenveld voor zich denk ik dat Sutalo het ook makkelijker krijgt.Harribo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:19:
[...]
Ik dus ook, het lijkt mij echt een hele dure speler.
En hij wilde tweeënhalf jaar ipv anderhalf jaar contract. Mocht hij het niet zitten zien dan kan hij flink wat extra geld meenemen denk ik zo.
En ik heb ook zoiets van, je kunt wel Henderson halen maar zolang spelers als Sutalo,Gaaie , Avila achterin staan, krijg je sowieso veel tegendoelpunten.
Ik word hier nog niet meteen heel vrolijk van .
Uiteraard hoop ik wel dat het Ajax verder brengt.
[edit] en wat betreft z'n contract, wordt het niks kan ie altijd nog door naar Engeland zodra ie geen 'last' meer heeft van z'n salaris uit de Saudi Arabie tijd. Ik denk dat je stiekem dus erg weinig risico loopt als Ajax.
[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 18-01-2024 10:47 ]
Je hebt nooit 100% garanties, maar buiten extreme blessures of hele vage scenario's (Bogarde bij Chelsea? wat na al die jaren vast contractueel dichtgetimmerd is mag ik hopen) gaan jullie hier heel veel plezier van beleven.toolkist schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:44:
[...]
Groot deel van het probleem achterin is het lekke middenveld ervoor. Je mag er vanuit gaan dat Henderson dat middenveld echt gaat leiden en de poppetjes daar goed neer gaat zetten. Een Taylor kan daar dan alleen maar van leren en beter worden (of gigantisch door het ijs zakken, maar dan weet je dat ook en kun je daarop acteren in de zomer). En met een beter spelend middenveld voor zich denk ik dat Sutalo het ook makkelijker krijgt.
[edit] en wat betreft z'n contract, wordt het niks kan ie altijd nog door naar Engeland zodra ie geen 'last' meer heeft van z'n salaris uit de Saudi Arabie tijd. Ik denk dat je stiekem dus erg weinig risico loopt als Ajax.
10 second ninja DONE
Wel benieuwd wie je er op dit moment bij PSV uit zou halen om Henderson te laten spelen.SterqVerhael schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:26:
Henderson is gewoon een topaankoop. Die is voor iedere club in Nederland, ook het huidige PSV, een directe versterking. Was niet voor niets aanvoerder van een van de grootste PL clubs.
Til.Napo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:17:
[...]
Wel benieuwd wie je er op dit moment bij PSV uit zou halen om Henderson te laten spelen.
Gewoon HET voorbeeld hoe triest het met de selectie is gesteld. Snap werkelijk niet wat die gast toevoegt aan de selectie, anders dan de bank warm houden. Weer zo'n speler die geen enkel duel kan winnen. Leuk tegen matige tegenstanders waarbij er ruimte wordt geboden, maar normaliter is een dergelijke speler geen basismateriaal.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Er zijn ook problemen op het middenveld in Jong Ajax. Bij Excelsior komt hij ook niet goed aan spelen toe, in Jong Ajax kan hij in vertrouwde omgeving komende seizoenshelft weer veel minuten maken en dan vooruit werken naar volgend seizoen.Han schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:45:
[...]
Gewoon HET voorbeeld hoe triest het met de selectie is gesteld. Snap werkelijk niet wat die gast toevoegt aan de selectie, anders dan de bank warm houden. Weer zo'n speler die geen enkel duel kan winnen. Leuk tegen matige tegenstanders waarbij er ruimte wordt geboden, maar normaliter is een dergelijke speler geen basismateriaal.
Ik denk niet dat hij voor Ajax 1 is gehaald eerlijk gezegd.
Hij is ook niet teruggehaald om in de basis te spelen, maar puur om meer vulling voor de bank te hebben in het geval iemand verkocht/verhuurd wordt.Han schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:45:
[...]
En in dit geval is hij stukken goedkoper dan een vervanger huren/kopen.
SterqVerhael schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:26:
(Sidenote: het maakt de minieme kans dat Klopp ooit trainer van Ajax gaat worden, ook wat groter...sowieso goed om 'lijntjes' naar Liverpool te hebben voor de toekomst)
Ik zeg niet dat Fitz-Jim onbetwist basisspeler materiaal voor Ajax 1 is, maar ik vind deze analyse echt wel weer veel te ver de andere kant opslaan.Han schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:45:
[...]
Ajax speelt in feite 9 van de 10 wedstrijden zonder middenveld. De passmaps laten dat ook zien. Überhaupt een middenveld hebben is al winst en zorgt dat het hele elftal beter gaat draaien. Ook de aanval.toolkist schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:44:
[...]
Groot deel van het probleem achterin is het lekke middenveld ervoor. Je mag er vanuit gaan dat Henderson dat middenveld echt gaat leiden en de poppetjes daar goed neer gaat zetten. Een Taylor kan daar dan alleen maar van leren en beter worden (of gigantisch door het ijs zakken, maar dan weet je dat ook en kun je daarop acteren in de zomer). En met een beter spelend middenveld voor zich denk ik dat Sutalo het ook makkelijker krijgt.
Ik hoop ook dat Henderson een goede invloed heeft op Berghuis en Bergwijn en dat zij zich ook naar hun leeftijd/statuur gaan gedragen. Dus wél volle bak inzet in wedstrijden en strijden.
Ik vind het anders prima kloppen. Krijg bij hem altijd het gevoel dat het zo'n half-zacht eitje is die een beetje op talent geteerd heeft maar niet weet wat werken is.PolarBear schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:20:
[...]
Ik zeg niet dat Fitz-Jim onbetwist basisspeler materiaal voor Ajax 1 is, maar ik vind deze analyse echt wel weer veel te ver de andere kant opslaan.
Wat denk ik nu ook wel duidelijk wordt nu ie zich niet eens bij Excelsior in de basis weet te spelen.
Ik heb toch echt wat anders gezien bij wedstrijden van Jong Ajax, hij ziet er misschien wat tenger uit maar hij kan echt wel duels winnen (en ook best fors inkomen), hij is op het hele middenveld te vinden en heeft best wat talent. Dat je als verhuurde speler niet aan de bak komt zegt mij niet zo heel veel, ik weet niet wie er wel speelt bij Excelsior en hoe de hiërarchie van spelers daar er uit ziet op het middenveld. Ik heb vaak het idee dat Fitz-Jim meer op zijn uiterlijk wordt beoordeeld dan wat hij daadwerkelijk op het veld doet (zeg overigens niet dat het bij @toolkist zo is voor alle duidelijkheid maar elke keer op de tribune bij JA hoorde ik daar wel opmerkingen over).toolkist schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:27:
[...]
Ik vind het anders prima kloppen. Krijg bij hem altijd het gevoel dat het zo'n half-zacht eitje is die een beetje op talent geteerd heeft maar niet weet wat werken is.
Wat denk ik nu ook wel duidelijk wordt nu ie zich niet eens bij Excelsior in de basis weet te spelen.
Dit is waarom ook de enkelzijdige focus op de verdedigers van Ajax tekort schieten. En ook Tahirovic krijgt onterecht als enige de schuld van sommigen voor de problemen op het middenveld.PolarBear schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:23:
[...]
Ajax speelt in feite 9 van de 10 wedstrijden zonder middenveld. De passmaps laten dat ook zien. Überhaupt een middenveld hebben is al winst en zorgt dat het hele elftal beter gaat draaien. Ook de aanval.
Ik hoop ook dat Henderson een goede invloed heeft op Berghuis en Bergwijn en dat zij zich ook naar hun leeftijd/statuur gaan gedragen. Dus wél volle bak inzet in wedstrijden en strijden.
Het begint gewoon voorin. Bergwijn en Berghuis voegen niks toe. Bergwijn is altijd aan het sjokken, de vedette spelen. Zet geen druk. Aanvallende is het ook niks.
Berghuis zie alles van Bergwijn, voeg er constant balverlies en soms kortsluiting aan toe en je bent er wel.
Op het middenveld speelt Taylor. Wil alleen aanvallen, maar kan niet op doel schieten. Verdedigen, druk zetten, jagen, goed passen, een highlight video van Taylor op dat vlak duurt nog geen 10 seconden. Want dat doet die niet. Verdedigend is die constant afwezig. Voelt die zich gewoon te goed voor.
Hlynsson begon leuk. Maar deelt in de malaise. Veel balverlies. Voegt niks toe.
Tahirovic maakt veel foute keuzes, maar van de voorste 6 spelers is hij de enige die probeert te verdedigen.
Dan pas kom je bij de verdedigers. En ja die zijn niet perfect. Maar je kan ook niet verdedigen met die pleuris bende voor je.
Fitz-Jim was toch uitgeleend aan Excelsior ?
Jong iel ventje wat nog veel moet leren
Henderson kan veel verschil maken, als andere spelers niet eigenwijs blijven bitchen
Henderson kan veel verschil maken, als andere spelers niet eigenwijs blijven bitchen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Is er al een foto met Ajax Shirtje en contracttekening van Henderson?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die was verhuurd maar is teruggehaald door Ajax. Naja, in overleg met Excelsior want Ajax had dat voor eind 2023 aan moeten geven en kwam er een week later mee aanzetten.Hackus schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:18:
Fitz-Jim was toch uitgeleend aan Excelsior ?
Morgenvroeg rond 10:00 uur schat ikMartinusz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:52:
Is er al een foto met Ajax Shirtje en contracttekening van Henderson?
Ik keek uit naar Hercules maar helaas afgelast lees ik
Psychologische tactiek, alles om te winnen
Psychologische tactiek, alles om te winnen
Henderson is afgerond. Netjes. 👍
⏩ PVOutput☀️
De officiële aankondiging vanuit Ajax
Jordan, welcome to Ajax ❌❌❌ pic.twitter.com/nAZhQACt5E
— AFC Ajax (@AFCAjax) 18 januari 2024
Ajax is delighted to announce the signing of Jordan Henderson 🏴
— AFC Ajax (@AFCAjax) 18 januari 2024
[ Voor 43% gewijzigd door Gynnad op 18-01-2024 21:00 ]
Indrukwekkende aankoop. Dit zijn wel jongens die normaal gesproken de kar kunnen gaan trekken. Ben heel benieuwd!
Hopen dat ie dat voor elkaar krijgt inderdaad. Ik ben er iig blij mee.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:23:
Indrukwekkende aankoop. Dit zijn wel jongens die normaal gesproken de kar kunnen gaan trekken. Ben heel benieuwd!
Die Henderson blijven ze maar aankondigen. Elk uur van de dag. Is het een drieling?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
De kar:Lekkerboeie86 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:23:
:strip_exif()/f/image/G1VO3nwiIzJgVyz6e8vBLPBE.jpg?f=fotoalbum_large)
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Moet AZ vanavond al weer?sNielz123 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:44:
Az hakjes over de sloot zeg
⏩ PVOutput☀️
Heb je al een push bericht van de NOS ontvangen?carpebios schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:39:
Die Henderson blijven ze maar aankondigen. Elk uur van de dag. Is het een drieling?
Gaat nergens over. Tis komkommertijd, iedereen verveelt zich suf.carpebios schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:39:
En elk uur is nieuws nodig ivm de commerciële boodschappen. Verder gebeurt er ook weinig.
Eerste wedstrijd Henderson voor de rest van het seizoen geblesseerd, volgend seizoen wil ie weg
Tis inderdaad bijna zo lang geleden dat PSV voor het laatst kampioen was

Voor de liefhebbers ..Henderson over Ajax video:
FIRST INTERVIEW JORDAN HENDERSON AS AJAX PLAYER
[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 18-01-2024 23:04 ]
Oh haha was een herhaling van dinsdag.
In my defence: ik was dinsdagavond aan het werk 😀
Heeft hij getekend?!!!!Harribo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 23:02:
Voor de liefhebbers ..Henderson over Ajax video:
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Toch een enorme winst, nu al. Ajax kan nu in ieder geval spelen met alvast een middenvelder.
Ben wel benieuwd naar de resultaten als het middenveld Henderson-Taylor/Hlynsson-vdBoomen/Tahirovic gaat draaien.
Ben wel benieuwd naar de resultaten als het middenveld Henderson-Taylor/Hlynsson-vdBoomen/Tahirovic gaat draaien.
Hij schijnt 4.5 miljoen per jaar te gaan verdienen en 1.5 miljoen aan tekengeld te hebben. De Telegraaf probeert te doen alsof dat een mega slechte deal is, maar ik vind het eigenlijk best mee vallen.
Over 2.5 jaar is dat een investering van 12.75 miljoen, klinkt veel maar bijv Davy Klaassen heeft meer gekost in zijn laatste periode bij Ajax.
Over 2.5 jaar is dat een investering van 12.75 miljoen, klinkt veel maar bijv Davy Klaassen heeft meer gekost in zijn laatste periode bij Ajax.
[ Voor 40% gewijzigd door Gynnad op 19-01-2024 07:25 ]
De Telegraaf is ontzettend voorspelbaar. Had Ajax een getalenteerde middenvelder voor die positie gehaald, dan was 't bericht geweest dat het onvoorstelbaar is dat ze niet voor ervaring zijn gegaan en dat ze dan maar een keer diep in de buidel moeten tasten.Gynnad schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:12:
Hij schijnt 4.5 miljoen per jaar te gaan verdienen en 1.5 miljoen aan tekengeld te hebben. De Telegraaf probeert te doen alsof dat een mega slechte deal is, maar ik vind het eigenlijk best mee vallen.
Doen ze dat nu dus wel, dan is 't weer het omgekeerde. Zolang ze maar zuur kunnen zijn.
Ik denk wel dat er een klein risico aan kleeft en dat ze met Henderson alles op alles gaan proberen te zetten om P3 te halen en daarmee voorronde CL. Het zal me echt benieuwen of hij die missing link is op het middenveld en kan zorgen voor stabiliteit. Als dat zo is dan zie ik P4 nog wel als haalbaar, maar P3 dan moet Twente het wel flink gaan weggeven. Misschien nog een mooie run in de Conference League, de teams die daar nog inzitten spreken niet echt tot de verbeelding, misschien is daar nog wat moois te halen.
Dat wil niet zeggen dat ik denk dat Ajax zomaar even de Conference League kan gaan winnen, voordat iemand dit weer uit z'n verband wil gaan trekken
Hoewel ik wel denk dat Henderson voor dit Ajax direct een versterking is, vind ik het ook uitstralen dat er nog wat weinig echte visie te vinden is. Dit is een 33 jarige speler die afbouwt, maar wel graag zich in de kijker wil spelen voor het Engelse team. Dat kan toch niet het begin van het herstel zijn? Dat is toch veel meer een (wellicht hele zinvolle) pleister aan het einde van deze crisis (om de schade te dempen, met alle risico’s van dien?)
Ik ben benieuwd. Deze man heeft het niveau zeker gehad, maar heeft die successen ook gehaald met spelers om zich heen die voetballend fors beter dan hij zijn. Nu moet je naast persoonlijkheid ook voetballende kwaliteit brengen. Ik ben echt heel benieuwd, qua naam goede aankoop, qua persoonlijkheid lijkt het heel logisch, maar er kan genoeg misgaan. En het lijkt me eigenlijk slecht passen bij het verwachte herstelplan.
Ik ben benieuwd. Deze man heeft het niveau zeker gehad, maar heeft die successen ook gehaald met spelers om zich heen die voetballend fors beter dan hij zijn. Nu moet je naast persoonlijkheid ook voetballende kwaliteit brengen. Ik ben echt heel benieuwd, qua naam goede aankoop, qua persoonlijkheid lijkt het heel logisch, maar er kan genoeg misgaan. En het lijkt me eigenlijk slecht passen bij het verwachte herstelplan.
Volledig artikel: https://www.ajaxlife.nl/a...24-uur-al-record-bij-ajaxShirtverkoop Henderson breekt binnen 24 uur al record bij Ajax
Jordan Henderson is speler van Ajax. Dat merkt de club meteen aan de shirtverkoop. Die gaat namelijk door het dak. De shirts met rugnummer 6 vliegen gretig over de toonbank. De club spreekt nu al over een gebroken record.
Dat vraagt om een stukje uitleg: Ajax meet de eerste week altijd wat de shirtverkoop van een speler doet nadat deze is aangetrokken. Volgens de club is het shirt van Henderson het snelst verkopende shirt ooit. Hij wint het met gemak van Dusan Tadic en Daley Blind. Het shirt van Henderson werd binnen 24 uur vaker verkocht dan die van Tadic en Blind in een week tijd.
Precieze aantallen worden nooit genoemd, maar Ajax laat weten dat dit nu al het rapst verkopende shirt van een speler ooit is. Henderson verslaat alleen de verkoop van het Marleyshirt niet. Die ging binnen 24 uur nog net even harder. Baas boven baas, nietwaar?
Wel apart - schijnt ook flink verkocht te worden in Azië.
Een Engelse krant claimt 140k per week, oftewel iets van 7m per jaar.Gynnad schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:12:
We gaan zien of ie het waard is
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024