[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.201 views

Onderwerpen

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Gynnad schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:57:
Poh poh - wat kom je hier goed weg met 2-2
Dachten ze in de beker in Utrecht ook, wachten op het fluitsignaal.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:07
Lekker hoor, van 0-2 toch gelijk weten te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De Hekser
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-02-2024
Taylor voorlopig niet meer opstellen net als Gooijer en Akpom.

Schip mag wel even nadenken wat hij nu precies wilt, kan totaal geen plan onder hem ontdekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:39
Weer genoten van Brobbey, wat een krachtpatser

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
10% van het publiek heeft die 1-2 en 2-2 niet gezien :+

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nog steeds niet iets om over naar huis te schrijven

“Mama we hebben twee twee gespeeld tegen bodo glimt een club die maanden geen officiële wedstrijd hebben gespeeld maar we stonden twee nul achter. Goed hè?”

Nou ja Bob Marley had een beetje gelijk :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
Nou, als van t schip ook nog niet weet wat de basis moet worden schiet mij maar lek.

En ook de rest van de selectie had 90 minuten eerder kunnen beginnen met vol energie erin te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

De NOS/NU is laat met pushbericht. Die hadden vast het bericht over een verlies klaar staan. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Miki
De Hekser schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:59:
Taylor voorlopig niet meer opstellen net als Gooijer en Akpom.

Schip mag wel even nadenken wat hij nu precies wilt, kan totaal geen plan onder hem ontdekken.
Dat had Steijn ook niet.. oh wacht :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
Laat de Ajacieden ff naar Roest en Schouten hun schaatswedstrijden van vandaag ff kijken.
Volle bak kapot gaan, maar winnen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Pompi schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:58:
[...]

Mijn OCD kan al sinds dit plaatje gebruikt wordt niet tegen de extra vierde ster hahaha
Staat wel mooi hè.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Megupe schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:03:
Laat de Ajacieden ff naar Roest en Schouten hun schaatswedstrijden van vandaag ff kijken.
Volle bak kapot gaan, maar winnen.
Roest rijdt een mooie tijd nu. Nog 1 rit.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:52
wtf, ik mis de laatste paar minuten en het is ineens 2-2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45
LZ86 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:04:
Ja, gewoon op z'n Duits. Moet kunnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:59
Hoe kan je dat nou missen als stiekeme Ajax supporter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Maar je was wel lekker voor de meute de parkeergarage uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03
Ben ik even blij dat ik niets gezien heb. Scheelde me een hoop ergernis over Taylor e.d. Kan van Gaal zich morgen even gaan bemoeien met de opstelling en tactiek?
Sagat schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:31:
‘Taylor er uit’ topic blij…oh stadion ook :S
Vanavond niet gezien maar ik begrijp werkelijk niet dat maar mag blijven staan. Die laat zo ontzettend weinig zien. Iedereen ziet dat maar Schip blijkbaar niet.

[ Voor 50% gewijzigd door ephymerous op 16-02-2024 01:10 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Ik noemde het hier ook al tijdens de wedstrijd van Heerenveen - Ajax maar bij deze nu van een Kenneth Perez:
De Deense analist wijst ook met de beschuldigende vinger naar Van 't Schip. "Ik geloof niet dat een trainer in zes maanden tijd niet meer structuur in het team kan krijgen dan dit. Dat vind ik verrassend, ook als staf zijnde. Er zijn een paar assistenten al vanaf het begin bij."
Er is meer aan de hand binnen de muren van de kleedkamer. Het kan niet zo zijn dat de ploeg steeds terugzakt naar het niveau van aan het begin van het seizoen. Precies dezelfde dingen onder Steijn zie je terug onder van ‘t Schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 16:44

Sagat

Is pappa x2!

Zekerheden.
Dat is volgens mij ook de reden dat Taylor mag blijven staan, het idee dat spelers dan aan elkaar wennen, automatismes opbouw en hopelijk elkaar kunnen aanvullen. Maar als er te weinig kwaliteit is en/of teveel spelers uit vorm zijn, dan houdt het op. Ik denk dat Taylor in een goed draaiend elftaf wel van waarde kan zijn. Maar niet nu.

En als ik kijk naar Santi denk ik dat even banken dan idd helemaal geen kwaad kan.
Helemaal als je toch echt wel gaat merken dat je het publiek tegen hebt, dat helpt natuurlijk ook niet in zo'n situatie.

Ik moet zeggen dat ik verwacht had dat Ajax in de winterstop meer aankopen gedaan zou hebben en dat was ook iets wat heel erg meewoog in mijn voorspelling dat ze echt nog wel 4e zouden worden. Andere gedeelte is dat of AZ of Twente nog wel een terugval zouden krijgen. AZ heeft dat stukje iig prima voor me ingevuld :S
Maar het is wel dus wel iets minder afgetekend dan ik verwacht had.

Voor mijn eigen cluppie is het min of meer verwacht. Je word niet meer kansloos afgeslacht zoals een paar jaar geleden redelijk normaal was, maar je wint ook niet van deze gasten. Maar verwacht dat die italianen het hoe dan ook wel over de streep trekken volgende week.
Maar met als Timber en Trauner er weer bij zijn en Santi meer in vorm is.......heel misschien....en ik moet zeggen dat Beelen me ook positief verrast heeft. Had wel verwacht (zoals iemand anders vooraf al aangaf) dat hij met zijn onervarenheid het moeilijk ging krijgen.......reuze meegevallen. Wat dat betreft jammer dat juist Hancko Lukaku 'laat' scoren want die vind ik een heel fijn seizoen draaien...maar goed Lukaku is dan ook buitencategorie....

10 second ninja DONE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het huidige spelersmateriaal is niet geschikt voor de heilige 4-3-3 tactiek. Gisteren werd het middenveld ook overlopen. Ajax zou het meest geholpen zijn met een 4-4-2 opstelling, helemaal nu van de Boomen weer fit is en Bergwijn er langere tijd uit ligt. Akpom/Rijkhof naast Brobby in de spits en vier middenvelders er achter. Met de huidige bezetting op de vleugels ben je sowieso vleugellam en met een beter bezet middenveld houd je meer controle. Maar ja, het 4-3-3 is (te) heilig, ook al werkt het op dit moment erg tegen je.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
John van 't Schip is ook geen hoofdtrainer. Prima assistent. Maar gezien zijn trainerscarrière, geen echte uitschieters. 1 cup in 2016 in Australië. Maar hij heeft nergens 'de hand van de trainer' laten zien. Geen duidelijk spel of spelopvatting en idee. Als je als coach niet verder kan kijken dan een 4-3-3 ipv naar je materiaal te kijken en bij een 0-2 achterstand een rechtsback voor een rechtsback wisselt, dan snap je het in mijn ogen niet. Een lichtgewicht (letterlijk en figuurlijk) 2 spelers 3-turf hoog en 65kg met Hlynsson en Taylor wat alleen maar ren en vliegwerk oplevert.

Sosa die in de Bundesliga ongeveer 1:3 wedstrijden een assist kon geven, hier niet uit de verf komt is gek en zo zijn er meer spelers. Dat zal deels aan de spelers en de communicatie op het veld liggen, maar nog meer de trainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 18:08

ZieMaar!

Moderator General Chat
Han schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:57:
Het huidige spelersmateriaal is niet geschikt voor de heilige 4-3-3 tactiek. Gisteren werd het middenveld ook overlopen. Ajax zou het meest geholpen zijn met een 4-4-2 opstelling, helemaal nu van de Boomen weer fit is en Bergwijn er langere tijd uit ligt. Akpom/Rijkhof naast Brobby in de spits en vier middenvelders er achter. Met de huidige bezetting op de vleugels ben je sowieso vleugellam en met een beter bezet middenveld houd je meer controle. Maar ja, het 4-3-3 is (te) heilig, ook al werkt het op dit moment erg tegen je.
De kracht van het Ajax van vroeger, dat echt sterk 433 met de punt naar achter speelde, was dat de centrale verdedigers bij balbezit in het middenveld kwamen. Het Ajax van nu is extreem makkelijk vast te zetten, doordat ze geen enkel risico kunnen en durven te nemen. Dan kan een extreem dynamische 6 dat wel een beetje verbloemen, maar dat is Henderson niet. Henderson speelt erg veel naar achter en de passes naar voren zijn maar zelden echt zuiver. Ik denk ook niet dat hij de juiste man is.

Toen Taylor eruit ging en Berghuis meer centraal en meer vanuit het middenveld ging spelen werd het al stabieler (in balbezit, bij balverlies was het nog steeds knudde).

Hato is een goede voetballer, ook sterk aan de bal en goed qua passing. Wellicht dat die als inverted back het middenveld in kan schuiven. Dan kan je Berghuis iets voor Henderson zetten en dan heb je denk ik wat kleinere ruimtes, wat meer zekerheid aan de bal en ben je iets minder kwetsbaar in de omschakeling.

En misschien Sosa gewoon linksback, maar dan met 3 centrale verdedigers (waarvan met name Hato dan weer inschuift)?

Voorin is de puzzel lastiger. Ga je met 2 spitsen spelen dan wordt het centrum overvol en dan zit je Brobbey dus in de weg (blijft een speler met een matige aanname).

Of berghuis echt op 10, Boomen en Henderson erachter? Maar je moet het versterken, 3 spelers is te weinig, zeker omdat buitenspelers maar beperkt aanspeelbaar zijn vanuit de opbouw (en vaak hun medespelers in de problemen brengen).

Zekerheid vanuit achteruit. Middenveld voller stoppen. Berghuis in de Sneijderrol onder Mourinho en Brobbey in de ruimte lanceren?

Opties zijn er wel wat, maar het blijft een matige selectie dus veel zal snel gekraakt worden. Dat is denk ik bij Brobbey ook het geval, of er wordt een list door tegenstanders bedacht, of hij maakt een transfer. Ik denk ook dat ie weg zal blijven komen met dat vasthouden zelf de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:35
Ajax moet inderdaad zorgen dat ze het middenveld op orde krijgen, gisteren waren de gaten ook weer gigantisch. Dat kun je echt niet alleen afschuiven op de verdediging wat nu veelal gebeurd, een extra middenvelder erbij lijkt mij ook de juiste stap, wat zekerheid inbouwen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:33
Gynnad schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:59:
[...]

Ajax moet inderdaad zorgen dat ze het middenveld op orde krijgen, gisteren waren de gaten ook weer gigantisch. Dat kun je echt niet alleen afschuiven op de verdediging wat nu veelal gebeurd, een extra middenvelder erbij lijkt mij ook de juiste stap, wat zekerheid inbouwen.
Bij Ajax is de verdediging een makkelijk slachtoffer want:
- Spelen veel Mislintat aankopen
- Op het middenveld speelt veel "Ajax-dna"
- Belanghebbenden kunnen hun eigen straatje schoonvegen en een dieper falen in de organisatie verhullen
- Veel "analisten" komen niet verder dan elke tegengoal is schuld van een verdediger
- Diezelfde "analisten" hebben zaakwaarnemers die zakelijke belangen hebben lopen bij Ajax

Ik durf de stelling wel aan dat het middenveld de slechtste linie van Ajax is. Historisch gezien het slechtste Ajax middenveld ooit. Ik heb in ieder geval in dik 30 jaar niet zoiets slechts gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is altijd flauw om te zeggen, als niet zo'n sportieve 44 jarige, dat ze jou net zo goed kunnen opstellen als je een speler gaat afzeiken.

Maar in het geval Ayase Ueda van gisteren, denk ik daadwerkelijk dat ik niet slechter had gepresteerd. Allemachtig. Echt niets wat hij deed klopte. Zijn aannames gingen niet goed, had hij de bal dat verspeelde hij die en zijn passes kwamen steevast niet aan. 10 miljoen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

PWM schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:33:
Het is altijd flauw om te zeggen, als niet zo'n sportieve 44 jarige, dat ze jou net zo goed kunnen opstellen als je een speler gaat afzeiken.

Maar in het geval Ayase Ueda van gisteren, denk ik daadwerkelijk dat ik niet slechter had gepresteerd. Allemachtig. Echt niets wat hij deed klopte. Zijn aannames gingen niet goed, had hij de bal dat verspeelde hij die en zijn passes kwamen steevast niet aan. 10 miljoen :?
Geef m tijd. Sinistera bakte er het eerste seizoen ook niks van. Stel hem maar eens wat vaker op. Over twee weken is Santi geschorst voor de halve finale knvb beker. Kan Ueda mooi nog meer minuten maken.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

offtopic:
Af en toe lijkt het wel of die spelersgroep door helemaal niemand naar langdurig succes te coachen zou zijn, het lijkt wel alsof zelfs als JC zou herrijzen, hij dit niet aan de praat zou krijgen.

Kom op. Dit moet toch veel beter kunnen?

Inderdaad dat stijfkoppig vasthouden aan een systeem waar je de spelers niet voor hebt. :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Kist schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:30:
[...]

- Belanghebbenden kunnen hun eigen straatje schoonvegen en een dieper falen in de organisatie verhullen
- Veel "analisten" komen niet verder dan elke tegengoal is schuld van een verdediger
- Diezelfde "analisten" hebben zaakwaarnemers die zakelijke belangen hebben lopen bij Ajax

Ik durf de stelling wel aan dat het middenveld de slechtste linie van Ajax is. Historisch gezien het slechtste Ajax middenveld ooit. Ik heb in ieder geval in dik 30 jaar niet zoiets slechts gezien.
Spijker op de kop. De toekomst ziet er eigenlijk ook niet rooskleurig uit. Straks met Alex Kroes aan het stuur krijg je weer iemand in het bestuur met allerlei connecties met zaakwaarnemers.

Zo'n Taylor mag absoluut niet banken, terwijl Tahirovic meer laat zien en defensief veel sterker is. En nu speelt Taylor nog eens slechter omdat hij de avond ervoor in bed duikt met z'n golddigger.

Buitenlandse trainers zijn blijkbaar een no-go en daardoor zit Ajax dan opgescheept met visieloze KNVB trainers. De paar goede NL trainers zijn bezet en maken straks een stap naar het buitenland.

Sommige zaakwaarnemers, zoals een Nathan van Kooperen, vertellen doodleuk bij een praatprogramma dat ze hebben afgesproken met de TD van Ajax dat er geen nieuwe middenvelder komt. Vervolgens boos als toch een Mannsverk wordt gekocht. De jeugd krijgt teveel credits. Vos blijkt niet beter te zijn dan Mannsverk.

Van 't Schip die geen kaas gegeten heeft van tactiek, visie en inzicht. Schrijnend dat hij de Cruijff visie van oude buitenspeler omtoveren tot back vertaald naar jeugd buitenspeler omtoveren tot back. Martha die opgesteld wordt als back zodat hij wat minuten kan maken in Ajax 1, want zijn transfer waarde moet omhoog.

Jammer allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:12
Een aantal van die zaakwaarnemers hebben te veel macht en connecties. Ik luisterde een tijdje naar de pak schaal podcast, maar ook daar lijkt, heel subtiel, de mening van verschillende zaakwaarnemers te worden verteld en niet echt objectief te worden gekeken naar de situatie. Ook daar moet iedere aflevering een aantal keer worden verteld wat een charlatan/prutser Mislintat is, maar de onkunde en het gepruts van Maurice Steijn blijft niet benoemd.

Zijn zaakwaarnemer zal wel bij VI en andere media hebben aangeklopt om 'm een beetje buiten schot te houden, en zo gebeurt. Want Maurice moet natuurlijk wel weer aan de bak kunnen en dat gaat eenvoudiger als de slechte resultaten van Ajax vooral de schuld zijn van een TD en niet van de hoofdtrainer die de opstelling bepaald 8)7

Eind van 't jaar zal Misehouy ook wel gratis de deur uitlopen. Want ook daar zit weer een achterlijke zaakwaarnemer te pushen en te stoken. Dus dat wordt weer zo'n talent zoals Bouy, zoals Brobbey, zoals Bazoer die we later weer terug zien keren in de Eredivisie bij PEC Zwolle of Go Ahead omdat ze toch niet zo goed zijn als dat hun omgeving zegt dat ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:05:
Een aantal van die zaakwaarnemers hebben te veel macht en connecties. Ik luisterde een tijdje naar de pak schaal podcast, maar ook daar lijkt, heel subtiel, de mening van verschillende zaakwaarnemers te worden verteld en niet echt objectief te worden gekeken naar de situatie. Ook daar moet iedere aflevering een aantal keer worden verteld wat een charlatan/prutser Mislintat is, maar de onkunde en het gepruts van Maurice Steijn blijft niet benoemd.

Zijn zaakwaarnemer zal wel bij VI en andere media hebben aangeklopt om 'm een beetje buiten schot te houden, en zo gebeurt. Want Maurice moet natuurlijk wel weer aan de bak kunnen en dat gaat eenvoudiger als de slechte resultaten van Ajax vooral de schuld zijn van een TD en niet van de hoofdtrainer die de opstelling bepaald 8)7

Eind van 't jaar zal Misehouy ook wel gratis de deur uitlopen. Want ook daar zit weer een achterlijke zaakwaarnemer te pushen en te stoken. Dus dat wordt weer zo'n talent zoals Bouy, zoals Brobbey, zoals Bazoer die we later weer terug zien keren in de Eredivisie bij PEC Zwolle of Go Ahead omdat ze toch niet zo goed zijn als dat hun omgeving zegt dat ze zijn.
Ja, zal grotendeels wel iets in zitten, maar met zulke zaakwaarnemers - die vooral hun eigen za(k)ken vrij aardig )...) weten te spekken, miljonair worden binnen 2 transacties is daar een soort 'must', anders ben je een loser - in zee gaan doe je als club toch bij je volledige verstand?

Als je 'opleidingsclub' bent, moet je spelers gewoon goed, zorgvuldig vastleggen - ik neem aan dat dat als onderdeel van een fatsoenlijke bedrijfsvoering (due diligence) gewoon overal gebeurt - zodat je daar niet op leegloopt, verder je spelers fatsoenlijk behandelen en je communicatie intern op orde hebben.

Inhalige eikels heb je nou eenmaal overal...

Jammeren over 'weglopende spelers' - dan gaat daar meer mist dan alleen zaakwaarnemers.

Je scouting / TD (jeugd) heeft dan ook een beetje steken laten vallen door de ouders van jonge spelers niet mee te nemen in het proces. Overtuigen, en vasthouden.

Maar goed, ook daar wemelt het van de inhalige eikels (m/v). Iedereen denkt dat wanneer een speler op zijn 12e een bepaalde selectie bereikt, ze de nieuwe Ronaldo / Messi hebben rondhobbelen. 8)7

In goed Nederlands heet dat tegenwoordig 'verwachtingsmagnagement'... :7

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:18:
[...]

Inhalige eikels heb je nou eenmaal overal...

Je scouting / TD (jeugd) heeft dan ook een beetje steken laten vallen door de ouders van jonge spelers niet mee te nemen in het proces. Overtuigen, en vasthouden.

Maar goed, ook daar wemelt het van de inhalige eikels (m/v). Iedereen denkt dat wanneer een speler op zijn 12e een bepaalde selectie bereikt, ze de nieuwe Ronaldo / Messi hebben rondhobbelen. 8)7

In goed Nederlands heet dat tegenwoordig 'verwachtingsmagnagement'... :7
Inhalige ouders heb je ook. Of niet eens inhalig, maar vaak zijn het ook niet de meest hoogopgeleide ouders. Ook die worden gek gemaakt. Papa krijgt een baantje of tekengeld, gekke cowboy verhalen heb je daar ook. En je moet ook maar sterk in je schoenen staan als jouw 12-15 jarig ventje wordt opgehemeld, er hoeft maar 1 TD te zijn die het gelooft erin trapt. Speelt een ventje in de C1, gewoon een wedstrijdje met de C2 mee voor een videootje waarin die net wat makkelijker de sterren van de hemel speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Millie-ano schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:24:
[...]

Inhalige ouders heb je ook. Of niet eens inhalig, maar vaak zijn het ook niet de meest hoogopgeleide ouders. Ook die worden gek gemaakt. Papa krijgt een baantje of tekengeld, gekke cowboy verhalen heb je daar ook. En je moet ook maar sterk in je schoenen staan als jouw 12-15 jarig ventje wordt opgehemeld, er hoeft maar 1 TD te zijn die het gelooft erin trapt. Speelt een ventje in de C1, gewoon een wedstrijdje met de C2 mee voor een videootje waarin die net wat makkelijker de sterren van de hemel speelt.
Dat staat dan ook in mijn 3e alinea van onderen... :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Even een vrijdagmiddag feitje; Ajax is de enige Nederlandse ploeg die heeft deelgenomen aan de Conference League en nog ongeslagen is!

Ben bang dat het volgende week wel anders is, maar hé, laten we in zo'n seizoen even genieten van de kleine dingen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Trishul schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Spijker op de kop. De toekomst ziet er eigenlijk ook niet rooskleurig uit. Straks met Alex Kroes aan het stuur krijg je weer iemand in het bestuur met allerlei connecties met zaakwaarnemers.

Zo'n Taylor mag absoluut niet banken, terwijl Tahirovic meer laat zien en defensief veel sterker is. En nu speelt Taylor nog eens slechter omdat hij de avond ervoor in bed duikt met z'n golddigger.

Buitenlandse trainers zijn blijkbaar een no-go en daardoor zit Ajax dan opgescheept met visieloze KNVB trainers. De paar goede NL trainers zijn bezet en maken straks een stap naar het buitenland.

Sommige zaakwaarnemers, zoals een Nathan van Kooperen, vertellen doodleuk bij een praatprogramma dat ze hebben afgesproken met de TD van Ajax dat er geen nieuwe middenvelder komt. Vervolgens boos als toch een Mannsverk wordt gekocht. De jeugd krijgt teveel credits. Vos blijkt niet beter te zijn dan Mannsverk.

Van 't Schip die geen kaas gegeten heeft van tactiek, visie en inzicht. Schrijnend dat hij de Cruijff visie van oude buitenspeler omtoveren tot back vertaald naar jeugd buitenspeler omtoveren tot back. Martha die opgesteld wordt als back zodat hij wat minuten kan maken in Ajax 1, want zijn transfer waarde moet omhoog.

Jammer allemaal.
Alex Kroes zijn uitlatingen over Mislintat getuigen in ieder geval van een gebrek aan klasse. Spreken over dat je iemand voor zijn bek wil rammen omdat je die niet goed vond in zijn werk. Wat een losgeslagen idioot is dat. Die aanstelling had je meteen moeten intrekken.

Taylor is absoluut de slechtste speler in de selectie afgezien van Martha. Zelfs Fitz-Jim die bij Excelsior amper aan de bak kwam is beter.

Eens over Schip en dan gaan er geluiden dat die aanblijft. Niet alleen snapt die niks van modern tactisch voetbal. Hij is blijkbaar of vooringenomen tegen de Mislintat aankopen of heeft bijbedoelingen.

Waarom staat Rensch ineens links centraal? Die stapelt ook fout op fout. En doet die al jaren. Kaplan loopt in Jong en die heeft alles dat een Ajax verdediger nodig heeft. Sterk, kopsterk, uitstekende lange bal en inspeel pass. Schip liet van de week ook doorschemeren dat Mansverk geen kans gaat krijgen. Die gast wordt in Noorwegen als groot talent gezien en speelt inmiddels bij Jong beter voetbal dan ik ooit van Taylor heb gezien. Martha is evenveel een voetballer als dat mijn kopie van de Nachtwacht een meesterwerk is. Martha was niet eens basisklant in jong. Maar nee Sosa kan er geen kloot van.

Bizar dat er nu ook geluiden gaan dat Schip een vaste aanstelling krijgt.

En zo'n Van Kooperen is hilarisch. Zoveel stennis schoppen over Mannsverk en dan zelf met Henderson op de proppen komen. Het is een script die ze in het Kremlin kunnen schrijven.

Sowieso waren de afspraken rond Mislintat heel goed. Het bestuur koos echt voor het weren van die zaakwaarnemer invloeden. Goh waar komt die hetze tegen Mislintat nou toch vandaan? En waarom was Sjaak Swart zo hard aan het roepen in de media? Oh ja allemaal zaakwaarnemer belangetjes.

Sowieso gaan ze Blind terug halen in de RvC. De man die in alle rollen in het voetbal faalt. Wat moet die daar?

En dan hebben we het nog niet over de 700 man die eigenlijk samen die dienst uitmaken bij Ajax. De vereniging Ajax. En wat verrassend daar is Kroes lid van(hoe dan als die man ook voor andere bv's werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

100%.
Taylor en Hlynsson zouden in een Ajax 'op niveau' misschien net een plek op de bank hebben.
Gelukkig komt Mannsverk eraan en vd Boomen terug, dat geeft dan eindelijk meer mogelijkheden om wat structurele wanpresteerders te banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Zwaar gegeven hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:40
Lastig te zien in de herhaling, leek me ook geen rood, maar goed, de scheids was zeer gedecideerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Volgens mij speelt ie eerst de bal en dan de enkel. Beetje lomp, maar rood is wel zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Denk dat de VAR ook niet had ingegrepen als er geel was gegeven. Doelpunt lijkt me gewoon geldig.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Als je zo lang moet kijken telt ie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

WII gaat ook lekker, 2-0 voor tegen ADO. Nu nog volhouden. Forza Tricolores.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 19:18

OMX2000

By any means necessary...

Vond ik ook. Het was nie handig, maar geel had ook gekund.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
PSV laat die hier welbekende dodelijke efficiëntie weer eens zien vandaag :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Voorsprong weer 13 punten, niemand geblesseerd uitgevallen. Saaie, zakelijke wedstrijd. Op naar dinsdag, dan is het er op of er onder!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gisteren was er maar één middenvelder. De tienen liepen op de vleugels en Taylor speelde weer eens verstoppertje. Als je er dan ook nog eens in grote getallen en labbekakkerige slappekutteritisinstelling op na houdt dan ga je geen enkele wedstrijd in de hand houden.

De tijd van lieve trainers die vertrouwen kweken is geweest, ze moeten op zoek naar iemand die harde noten durft te kraken en ook tactisch daadwerkelijk iets weet te verzinnen.

Hopelijk blijft Branco goed fit en laten ze dan Taylor even een tijdje banken. Ik denk dat dat op de korte termijn goed is voor Ajax en op de langere termijn ook voor Taylor, dan komt hij sterker terug.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ElPaco schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:58:
Voorsprong weer 13 punten, niemand geblesseerd uitgevallen. Saaie, zakelijke wedstrijd. Op naar dinsdag, dan is het er op of er onder!
Haller niet beschikbaar, is ook een meevaller.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
toolkist schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:26:
[...]

100%.
Taylor en Hlynsson zouden in een Ajax 'op niveau' misschien net een plek op de bank hebben.
Gelukkig komt Mannsverk eraan en vd Boomen terug, dat geeft dan eindelijk meer mogelijkheden om wat structurele wanpresteerders te banken.
Sorry maar die 2 zijn echt niet beter dan wat er nu staat. Vooral Hlynsson heeft afgelopen weken laten zien dat ie echt goed kan voetballen.
Het hele probleem zit hem in de afstand tussen de linies en het gebrek aan communicatie.
De een zet druk, de ander loopt achteruit. We kunnen wel concluderen dat van 't Schip dit probleem nog niet onder controle heeft.
Daarnaast zijn spelers als Avila, Sosa, Forbs, Tahirovic, Gaaei, Mikotadze etc ook wel echt te licht voor Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
PWM schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:33:

Weer een behoorlijk voorbarige conclusie. Bij Japan kan hij het wel. In België kon hij het wel.
Beoordeel hem eens na een paar volledige wedstrijden. Dit is niet echt eerlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
Gonadan schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:14:
[...]

Haller niet beschikbaar, is ook een meevaller.
Maar heb je Malen de laatste tijd gezien? Die gaat als een malle. Als je daar Ramalho tegenover hebt staan wordt het niet leuk.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
ElPaco schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 01:42:
[...]

Maar heb je Malen de laatste tijd gezien? Die gaat als een malle. Als je daar Ramalho tegenover hebt staan wordt het niet leuk.
Hm, dat hangt ervan af. Ramalho's trademark naaistreek is rollebollen op de grond met zijn beide handen op zijn gezicht, afwachtend tot de scheids de tegenstander aanspreekt of een kaart geeft.
Of de scheidsrechter in de Champions League daarin meegaat is nog wel de vraag natuurlijk. Kan beide kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
ElPaco schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:58:
Voorsprong weer 13 punten, niemand geblesseerd uitgevallen. Saaie, zakelijke wedstrijd.
Saai omdat het na de rode kaart niet echt spannend meer was? Want ik bedoel, de eerste 75 minuten ofzo was het verder niet echt saai of zakelijk toch? 39 schoten, 14 op doel. Laatste 15 minuten ofzo was wel saai en zakelijk omdat het toen een beetje de bal rondspelen was, maar over het algemeen vind ik die comment niet helemaal terecht, zeker als ze in het verleden (vorig seizoen nog bv) meermaals wedstrijden hebben gezien die veel saaier waren omdat het spel zo belabberd was en ze nauwelijks kansen wisten te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Trishul schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 02:17:
[...]

Hm, dat hangt ervan af. Ramalho's trademark naaistreek is rollebollen op de grond met zijn beide handen op zijn gezicht, afwachtend tot de scheids de tegenstander aanspreekt of een kaart geeft.
Of de scheidsrechter in de Champions League daarin meegaat is nog wel de vraag natuurlijk. Kan beide kanten op.
Waar komt deze ineens vandaan? Gisteren niet gezien toch? Verder doet hij dat soms wel idd, maar volgens mij ook weer niet zo extreem vaak? Kan me verder ook niet herinneren dat dat gedrag ooit tot kaarten heeft geleid of iig niet tot iets significants dat een wedstrijd deed kantelen. Waarom je hier ineens mee op de proppen komt en dit enige invloed zou kunnen hebben op komende wedstrijd is me dan ook niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Grotespeler schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:28:
[...]

Weer een behoorlijk voorbarige conclusie. Bij Japan kan hij het wel. In België kon hij het wel.
Beoordeel hem eens na een paar volledige wedstrijden. Dit is niet echt eerlijk.
Maar Mannsverk nu al afschrijven, wat je hierboven net doet, mag wel na 45 minuten gespeeld te hebben in het 1e?
Even afwachten hoe ie terugkomt na zo lang geblesseerd te zijn, maar dit is gewoon een prima talent die, als ie op hetzelfde niveau terugkomt als voor zn blessure periode, een absolute versterking voor Ajax is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
toolkist schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 07:04:
[...]

Maar Mannsverk nu al afschrijven, wat je hierboven net doet, mag wel na 45 minuten gespeeld te hebben in het 1e?
Even afwachten hoe ie terugkomt na zo lang geblesseerd te zijn, maar dit is gewoon een prima talent die, als ie op hetzelfde niveau terugkomt als voor zn blessure periode, een absolute versterking voor Ajax is.
Waar schrijf ik hem af? Ik heb zijn naam niet eens genoemd. Zeg alleen dat Ajax er niet echt beter van wordt.
Of verwacht je dat een 21 jarig talent de boel op sleeptouw gaat nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 19:18

OMX2000

By any means necessary...

Az gaat voor plek 5. Wat een rommeltje daar.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Grotespeler schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:19:
[...]

Waar schrijf ik hem af? Ik heb zijn naam niet eens genoemd. Zeg alleen dat Ajax er niet echt beter van wordt.
Als je daarmee Taylor naar de tribune kan sturen gaat Ajax er 100% zeker op vooruit. En nee dan zijn niet alle problemen opgelost. Maar wel 1 van de grootste. Er is een reden waarom elke linksback bij Ajax faalt sinds Taylor basisspeler is. En dat is omdat het met hem voor je neus is alsof je met zandzakjes een Tsunami moet tegen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
AZ gaat voor het rechterrijtje? Wat is daar gebeurd zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 07:43
LZ86 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:07:
AZ gaat voor het rechterrijtje? Wat is daar gebeurd zeg
3 punten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Ongelofelijk :+

Maar dan nog. Wat is er met AZ gebeurd zeg. Die zijn echt hard afgegleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Zwolle - Almere, die Clay Ruperti is gewoon weer VAR. Hoe is dat mogelijk zeg?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 07:43
LZ86 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:30:
[...]

Complete negatieve neerwaartse spiraal, compleet wantrouwen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Snowdog schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 04:48:
[...]

Saai omdat het na de rode kaart niet echt spannend meer was? Want ik bedoel, de eerste 75 minuten ofzo was het verder niet echt saai of zakelijk toch? 39 schoten, 14 op doel. Laatste 15 minuten ofzo was wel saai en zakelijk omdat het toen een beetje de bal rondspelen was, maar over het algemeen vind ik die comment niet helemaal terecht, zeker als ze in het verleden (vorig seizoen nog bv) meermaals wedstrijden hebben gezien die veel saaier waren omdat het spel zo belabberd was en ze nauwelijks kansen wisten te creëren.
Zakelijk tot de 2-0, daarna saai. Zo had ik het moeten zeggen. PSV vond het op een gegeven wel best en Heracles kon niks meer.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
Kist schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:32:
[...]
Er is een reden waarom elke linksback bij Ajax faalt sinds Taylor basisspeler is.
Ik ben zeker geen fan van Taylor. Maar om nou te stellen dat de linksbacks allemaal falen door hem lijkt me niet heel realistisch.
Als je bijvoorbeeld Sosa ziet spelen springen de tranen in je ogen. Avila was nog erger. Is gewoon een kwestie van vertrouwen en vooral kwaliteit.
Van 't Schip krijgt de boel ook niet bij elkaar. Dus Ajax heeft een enorm probleem. Komende zomer weer op zoek naar een nieuwe trainer en 7 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
LZ86 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:30:
[...]

Heel veel kwaliteit verkocht en middelmaat gekocht. Trainer ontslagen, gegokt en verloren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 17:16
Grotespeler schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:52:
[...]

Heel veel kwaliteit verkocht en middelmaat gekocht. Trainer ontslagen, gegokt en verloren.
We hadden het over AZ toch en niet over Ajax :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Grotespeler schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:49:
[...]

Ik ben zeker geen fan van Taylor. Maar om nou te stellen dat de linksbacks allemaal falen door hem lijkt me niet heel realistisch.
Als je bijvoorbeeld Sosa ziet spelen springen de tranen in je ogen. Avila was nog erger. Is gewoon een kwestie van vertrouwen en vooral kwaliteit.
Van 't Schip krijgt de boel ook niet bij elkaar. Dus Ajax heeft een enorm probleem. Komende zomer weer op zoek naar een nieuwe trainer en 7 spelers.
Ik heb nog steeds hoop op Sosa. Al had die ik ook op Wijndal. Maar als Taylor zich beter positioneert en (daardoor) beter mee verdedigd en als het kan wat minder gemakzuchtig terugloopt in een counter. Heb je het als back aan die kant wel makkelijker. Het is los zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 07:25
[...]

Mansverk is een heel ander type dan Taylor, meer iemand voor de plek waar Henderson nu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Weer een belangrijke wedstrijd voor Ajax zo te lezen tegen N.E.C.

[ Voor 10% gewijzigd door carpebios op 18-02-2024 09:05 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
D-e-n schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Mansverk is een heel ander type dan Taylor, meer iemand voor de plek waar Henderson nu staat.
Oké, maar daar speelt Henderson dus. En die blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
Millie-ano schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:33:
[...]

Ik heb nog steeds hoop op Sosa. Al had die ik ook op Wijndal. Maar als Taylor zich beter positioneert en (daardoor) beter mee verdedigd en als het kan wat minder gemakzuchtig terugloopt in een counter. Heb je het als back aan die kant wel makkelijker. Het is los zand.
Mee eens hoor. Maar bij Sosa gaan er toch ook gewoon simpele basis dingen verkeerd? Aan de verkeerde kant dekken, weinig duelkracht, zwak aan de bal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Twente knikkert ff een speler het veld uit bij Utrecht. Zo kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
En Utrecht scoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Kan wel een potje worden waar meer goals vallen. Niet één ploeg die echt overtuigt.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Ajax lijkt wat defensiever te gaan starten:

Ramaj; Gooijer, Šutalo, Hato, Rensch; Henderson, Tahirović; Banel, Taylor, Hlynsson; Brobbey.

Rulli, Gorter, Gaaei,Akpom, Forbs, Kaplan, Mannsverk, Rijkhoff, van den Boomen, Sosa, Fitz-Jim en Martha op de bank.

[ Voor 29% gewijzigd door Gynnad op 18-02-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Grotespeler schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:24:
[...]

Oké, maar daar speelt Henderson dus. En die blijft staan.
Mannsverk is een 6, Henderson is weer beter op 8. Mannsverk komt terug van een lange blessure, rustig opbouwen weer met hem.
Tegelijkertijd is er geen enkele reden om Taylor naast Hlynsson en Henderson op te stellen.
Taylor stelt al maanden teleur en levert gewoon niet.

Normaliter beland zo'n speler dan op de bank, maar je hoort van 't Schip eigenlijk nooit klagen over Taylor terwijl iedereen het ziet. Laatste dieptepunt weer in de wedstrijd tegen Bodo Glimt. Het is ook niet alsof Ajax geen alternatief heeft voor Taylor. Integendeel, dat alternatief is er in Tahirovic die de laatste wedstrijden veel meer liet zien dan Taylor. Middenveld Tahirovic-Henderson-Hlynsson zou in ieder geval defensief veel sterker staan.

Maar, Tahirovic is helaas een Mislintat-aankoop en geen Ajax jeugd. Dat ligt wat gevoelig, nog steeds blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Met een waardeloos middenveld als nu wordt het allicht beter met een speler die wel iets kan... Dus ja, verwachten dat het dan niks beter wordt noem ik afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:27:

Ramaj; Gooijer, Šutalo, Hato, Rensch; Henderson, Tahirović; Banel, Taylor, Hlynsson; Brobbey.

Rulli, Gorter, Gaaei,Akpom, Forbs, Kaplan, Mannsverk, Rijkhoff, van den Boomen, Sosa, Fitz-Jim en Martha op de bank.
Niks verdedigender toch? Gewoon 4-3-3 alleen wat poppetjes verplaatst door blessures enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Prachtig doelpunt van Boadu maar buitenspel

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08

Bijzondere opstelling tovert John er weer uit.

Jammer dat er weer 3 matige jeugdspelers erin staan: Gooijer, Taylor (hoelang mag deze man nog spelen?) en Banel.

Verwacht er niet veel van. Wellicht 1-0 of 2-1. van 2-2 zou ik ook niet gek opkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dwight84 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:46:
[...]

Bijzondere opstelling tovert John er weer uit.

Jammer dat er weer 3 matige jeugdspelers erin staan: Gooijer, Taylor (hoelang mag deze man nog spelen?) en Banel.

Verwacht er niet veel van. Wellicht 1-0 of 2-1. van 2-2 zou ik ook niet gek opkijken.
Op de vleugels weinig alternatieven, hoogstens Forbs. Op rechtsback al helemaal niks, Gooijer doet het echt niks slechter dan Gaaei of Rensch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
toolkist schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:48:
[...]

Op de vleugels weinig alternatieven, hoogstens Forbs. Op rechtsback al helemaal niks, Gooijer doet het echt niks slechter dan Gaaei of Rensch.
Rensch is in mijn ogen nog altijd beter dan Gooijer. Liet ook wekelijks steken vallen bij jong Ajax en zet dit mooi door bij Ajax 1. Wat dat betreft is hij wel constant.

Maar je hebt gelijk er zijn weinig alternatieven. Selectie is grotendeels brandhout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Forbs is toch wel beter dan Banel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dwight84 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Rensch is in mijn ogen nog altijd beter dan Gooijer. Liet ook wekelijks steken vallen bij jong Ajax en zet dit mooi door bij Ajax 1. Wat dat betreft is hij wel constant.

Maar je hebt gelijk er zijn weinig alternatieven. Selectie is grotendeels brandhout.
En Rensch laat wekelijks meerdere steken vallen in het 1e, en heeft al veel langer de kans gekregen om dat op te pakken zonder enige vooruitgang. Daarbij heeft Gooijer nog wel de noodzakelijke inzet, terwijl Rensch het allemaal wel prima lijkt te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
Trishul schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:51:
Forbs is toch wel beter dan Banel?
Twijfel. Forbs kan alleen hard rennen. Banel blinkt nergens in uit. Maar goed mag het vanmiddag weer laten zien.
toolkist schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:53:
[...]

En Rensch laat wekelijks meerdere steken vallen in het 1e, en heeft al veel langer de kans gekregen om dat op te pakken zonder enige vooruitgang. Daarbij heeft Gooijer nog wel de noodzakelijke inzet, terwijl Rensch het allemaal wel prima lijkt te vinden.
Rensch is ook op zijn "best" op een plek waar een veel te dure miskoop uit Kroatie staat. Maar een Rensch is nog eigenlijk altijd wel iets beter dan Gooijer op de rechtsback positie.. En dan kan hij nog wel zoveel inzet hebben. Maar dat liet hij bijvoorbeeld vorige week niet zien (beetje hetzelfde verhaal als in Jong Ajax)

[ Voor 57% gewijzigd door Dwight84 op 18-02-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
Trishul schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Mannsverk is een 6, Henderson is weer beter op 8. Mannsverk komt terug van een lange blessure, rustig opbouwen weer met hem.
Tegelijkertijd is er geen enkele reden om Taylor naast Hlynsson en Henderson op te stellen.
Taylor stelt al maanden teleur en levert gewoon niet.

Normaliter beland zo'n speler dan op de bank, maar je hoort van 't Schip eigenlijk nooit klagen over Taylor terwijl iedereen het ziet. Laatste dieptepunt weer in de wedstrijd tegen Bodo Glimt. Het is ook niet alsof Ajax geen alternatief heeft voor Taylor. Integendeel, dat alternatief is er in Tahirovic die de laatste wedstrijden veel meer liet zien dan Taylor. Middenveld Tahirovic-Henderson-Hlynsson zou in ieder geval defensief veel sterker staan.

Maar, Tahirovic is helaas een Mislintat-aankoop en geen Ajax jeugd. Dat ligt wat gevoelig, nog steeds blijkbaar.
Taylor heeft anders wel, terecht of onterecht, het NL elftal gehaald. Die jongen kan echt wel wat.
Aan Tahirovic heb ik helaas nog weinig klasse kunnen bespeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:48:
[...]

Op de vleugels weinig alternatieven, hoogstens Forbs.
Die mag dus niet eens spelen als Bergwijn en Berghuis niet beschikbaar zijn. Veelzeggend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler

John is het blijkbaar met mij eens m.b.t. Sosa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Grotespeler schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:09:
[...]

Taylor heeft anders wel, terecht of onterecht, het NL elftal gehaald. Die jongen kan echt wel wat.
Romano Denneboom heeft een interland gespeeld, Ugur Yildirim ook. Rensch die andere lapzwans ook. Om maar wat namen te noemen die bewijzen dat uiterst middelmatige spelers toch ook het Nederlands elftal kunnen halen.

Laten we ook niet vergeten het huidige Oranje stelt ook niet veel voor. Toch wat anders dan tussen 1988 - 2014 interlands spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Taylor heeft anders wel, terecht of onterecht, het NL elftal gehaald.
Ik volg Ajax natuurlijk niet zo goed maar toen ik Taylor het eerste seizoen zag dacht ik ook dat het een toekomstig Oranje kandidaat zou zijn. Hij heeft behoorlijk voetballend vermogen en snelheid waarmee je een prima moderne middenvelder zou kunnen worden die veel meters maakt. Maar ondertussen loopt hij erbij alsof hij denkt dat hij een bepalende speler zou kunnen worden a la Sneijder. Maar dat is hij dus never nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Kist schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:13:
[...]

Laten we ook niet vergeten het huidige Oranje stelt ook niet veel voor. Toch wat anders dan tussen 1988 - 2014 interlands spelen.
De selectie van Rensch was ook gezien het huidige Oranje een blamage. Verdedigend hebben we namelijk nog best wat te kiezen tegenwoordig. En aanvallend hebben we straks met Brobbey, wellicht Zirkzee en dan Xavi en Gakpo op de vleugel in elk geval weer iets van een keuze op in elk geval subtop niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:45
Aangezien PSV vrijdag speelde en ik toen in de stad zat ga ik me voetbalfix maar eens halen bij Ajax en Feyenoord vandaag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Oei Nijhuis deze wedstrijd, was ik vergeten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwight84
Mooie speler die Alvarez. Die heeft dat gif wat Ajax nodig heeft en een echte klasbak. Geen geweldige voetballer maar zat er altijd wel boven op en een topspeler voor Ajax de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:24
Eens kijken of Van het Schip consequent gaat zijn als Banel een slechte eerste helft speelt en hem dan ook in de rust wisselen. Of dat die regel alleen voor Mislintat aankopen geldt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
[...]

Ow hij kan het ook absoluut. Alleen kunnen en leveren zijn twee verschillende dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:09:
[...]

Die mag dus niet eens spelen als Bergwijn en Berghuis niet beschikbaar zijn. Veelzeggend
Vind ik meevallen. Van 't Schip wisselt veel en veels te veel. Vandaag niet goed genoeg is volgende week weer basis. En andersom. Maar vastigheden erin krijgen? Nog niet misschien.
Ik zit er dus ook absoluut niet op te wachten dat hij na de zomer nog bij het 1e zit, ook niet als Ajax nu nog 3e zou worden. Laat hem dan maar mooi die technische functie gaan doen en haal een fatsoenlijke trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Kist schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:13:
[...]

Romano Denneboom heeft een interland gespeeld, Ugur Yildirim ook. Rensch die andere lapzwans ook. Om maar wat namen te noemen die bewijzen dat uiterst middelmatige spelers toch ook het Nederlands elftal kunnen halen.

Yildirim en Denneboom speelde in 2004 / 2005 juist hun interland. In alle tijden heb je spelers die goed in vorm steken en dan enkele keren het NL elftal halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
toolkist schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Niks verdedigender toch? Gewoon 4-3-3 alleen wat poppetjes verplaatst door blessures enzo.
Tahirovic ipv Akpom vind ik zeker wel wat verdedigender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Topspeler die Banel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Heerlijk prutsdoelpunt

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1 ... 42 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024