Bergwijn, ongelofelijk hoe hij die 3 vs 2 uitspeelt.
Dat betwijfel ik obv de lijntjes. Maar ging snel en neem aan dat de var daaromheen fouten maakt.sNielz123 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:17:
[...]
Als dat het lichaamsdeel is waar je mee mag scoren wat het dichtste bij de goal is klopt het
Tactisch ook slecht, als je niet meer kan scoren hou dan in ieder geval de bal in de ploeg.
Een rollertje in de handen van de keeper help je GAE alleen maar mee...
Een rollertje in de handen van de keeper help je GAE alleen maar mee...
Het is een statistiek die aangeeft hoe waarschijnlijk het is dat je een goal maakt. Maar als jij tien goede kansen hebt en er geen maakt en de tegenstander scoort uit één halve counter heb je natuurlijk weinig aan die statistiek.Megupe schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:15:
Er kwam nu een expected Goals voorbij, ga 2,5 en Ajax 1,5. Maar wat houdt dit in? Het komt nooit overeen met de uiteindelijke uitslag dus is eigenlijk ook een nietszeggend getal.
Dankzij Bergwijn hebben ze iig nog gescoord. Ajax is echt weer slecht hoor. Go ahead verdient minimaal een gelijkspel maar eigenlijk meer.Terranova schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:17:
Wat is Bergwijn slecht zeg, heeft nu al 4x zo'n uitbraak verpest door veel te lang te wachten
Afhankelijk van het model en welke meetpunten meegenomen worden. Het ene xG model is het andere niet ;-)ZieMaar! schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:17:
[...]
Obv houding en plek kan je een inschatting maken van het verwacht aantal doelpunten. Is juist een goede statistiek. Spitsen die meer scoren dan hun xG (structureel) zijn goed. Ook kan het iets zeggen over het spelbeeld.
Het zegt in ieder geval meer dan de onderbuik dat er veel kansen waren en of die wel of niet groot waren. Blijft natuurlijk maar een papieren werkelijkheid waarmee je geen westrijd wint of verliest.
Klopt, en net als met alle statistiek moet je goed oppassen met geïsoleerde voorbeelden.Napo schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:19:
[...]
Afhankelijk van het model en welke meetpunten meegenomen worden. Het ene xG model is het andere niet ;-)
Het zegt in ieder geval meer dan de onderbuik dat er veel kansen waren en of die wel of niet groot waren. Blijft natuurlijk maar een papieren werkelijkheid waarmee je geen westrijd wint of verliest.
Deze is wel nuttig https://www.footballcriti...-are-its-limitationsc/846
Nee, het gaat om het laten geloven dat er een overtreding op je gemaakt is. Wat over het vaak gebeurt met theatraal gedrag tijdens de val, of twee benen die ineens blijven 'hangen'.jbdeiman schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:15:
[...]
Nee, het meer maken van de situatie dan het is is bijvoorbeeld het aanstellen/ doorrollen enzo, of het toneelspel (gedrag) dat Tadic en Anthony heel goed kunnen.:+
Het gaat niet om meer van de situatie maken dan het is, maar daadwerkelijk om een fopduik. Als je geraakt wordt, dan is het geen Schwalbe maar kan je nog wel overdreven vallen en doorrollen.
Genoeg voorbeelden van spelers die in het voorbij gaan zelf hun been zo neerzetten dat de verdediger hem raakt waarna ze neer gaan alsof ze getackeld zijn. Dat zijn toch echt schwalbes ookal is er contact.
Maar dat is niet wat er hier gebeurde. Hij werd onver gelopen en viel theatraal.toolkist schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:24:
[...]
Nee, het gaat om het laten geloven dat er een overtreding op je gemaakt is. Wat over het vaak gebeurt met theatraal gedrag tijdens de val, of twee benen die ineens blijven 'hangen'.
Genoeg voorbeelden van spelers die in het voorbij gaan zelf hun been zo neerzetten dat de verdediger jhem raakt waarna ze neer gaan alsof ze getackeld zijn. Dat zijn toch echt schwalbes ookal is er contact.
Het maakt dit seizoen niet uit hoe je wint als je maar wint.
Leuk is anders... Zucht
Leuk is anders... Zucht
niet willen zien...Vos schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:26:
Hoe kunnen twee man zo'n overtreding op Borges niet zien?
omver gelopen my ass. nog niet bijna.sNielz123 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:26:
[...]
Maar dat is niet wat er hier gebeurde. Hij werd onver gelopen en viel theatraal.
Kijk de beelden nog eens. Omvergelopen is zwaar uitgedrukt. Er was heel licht contact en de speler vielsNielz123 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:26:
[...]
Maar dat is niet wat er hier gebeurde. Hij werd onver gelopen en viel theatraal.
Mooi en goed was het niet, maar wel gewonnen.
Ze zijn er echt nog niet maar lopen nu in ieder geval geen averij op.
Ze zijn er echt nog niet maar lopen nu in ieder geval geen averij op.
Ok, die winterstop heeft niet geholpen. Wat een totaal gebrek aan voetballend inzicht bij dit Ajax.
Alleen al de 3/4 man meer situaties in de eindfase, daar wordt geen enkele keer de lopende man aangespeeld.
Wow.
Alleen al de 3/4 man meer situaties in de eindfase, daar wordt geen enkele keer de lopende man aangespeeld.
Wow.
Flickr PSN ID= cheironnl
Meningen verschillen, Hij kan met de manier waarop hij liep niet verklaren dat hij de intentie had om de bal te spelen.
Godswonder dat Ajax hier gewonnen heeft zeg.
3 punten voor Ajax, maar nog belangrijker, 10 punten voor mij.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wel mooi, heeft Ajax ook een keer punten gestolen van GAE, nota bene nog in het rampjaar van Ajax. Zoete wraak haha
rampjaar? alles nog gewonnen in 2024Trishul schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:29:
Wel mooi, heeft Ajax ook een keer punten gestolen van GAE, nota bene nog in het rampjaar van Ajax. Zoete wraak haha
Potsierlijke maar ontzettend belangrijke overwinning. Helemaal omdat AZ heeft verloren. Met slecht voetbal toch de punten pakken, op naar plek 4
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Gotsie wat een schitterende poeier op de lat nog van de Eagles 
Die had een beter lot verdiend, al kan ik van een knal die op de lat uiteenspat ook wel genieten, zeker nu.
Die had een beter lot verdiend, al kan ik van een knal die op de lat uiteenspat ook wel genieten, zeker nu.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Jeetje die Gimenez zeuren om een kaart. Dat mag toch helemaal niet meer?
Dat wonder heet Diant Diamant Ramaj. Puik keepertje hoor.krissie100 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:28:
Godswonder dat Ajax hier gewonnen heeft zeg.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Jawel hoor, als hij er zelf 1 wil moet hij dat vooral doensNielz123 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:51:
Jeetje die Gimenez zeuren om een kaart. Dat mag toch helemaal niet meer?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uoIqo9GPTZk3mzCIGS2iBmvL.jpg?f=user_large)
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Volgens Steijn is zelfs Gorter nog beterFirePuma142 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:56:
[...]
Dat wonder heet Diant Diamant Ramaj. Puik keepertje hoor.
Dat Q ff zuinig is op zijn hoofd.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Er waren toch geluiden dat Lille hem wil? Is er nog genoeg strikpapier over na mikautadze?Terranova schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:24:
Akpom is ook al zo'n mega ego
Waarom geel? Beiden vol voor de bal, hoofden tegen elkaar, geen sprake van opzet of gemeen spel.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Snap ik ook niet. Maar ik dacht ook niet dat de gele kaart voor van Rooij was maar voor klagen van een van de andere. Maar blijkbaar niet…Han schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:11:
Waarom geel? Beiden vol voor de bal, hoofden tegen elkaar, geen sprake van opzet of gemeen spel.
Hebben ze bij Feyenoord een geblinddoekt kusspelletje gedaan ofzo? Iedereen met een pleister op zijn neus.
Anoniem: 338166
Scheids is langzaam wel een beetje de controle aan het kwijtraken in de Kuip.
Oh, en BAM!!! 2-0
Oh, en BAM!!! 2-0
Mooi goaltje hoor! Nu verder uitbouwen!
Die scheids is totaal incapabelAnoniem: 338166 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:13:
Scheids is langzaam wel een beetje de controle aan het kwijtraken in de Kuip.
Oh, en BAM!!! 2-0
Dat samen bidden na zo’n goal geeft toch een soort van verbondenheid. Echt mooi om te zien.
I.i.g beter dan de laatste wedstrijden voor de winterstop.LZ86 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:15:
[...]
Echt slechte scheids ja.
Verder speelt Feyenoord best ok.
Ik klaag niet als Feyenoorder. Maar gek dat ie niet floot voor overtreding.
Ik blijf dat altijd een beetje raar en onrespectvol jegens je medespelers vinden. Bedank liever je teamgenoten, zij hebben ervoor gezorgd dat de goal tot stand is gekomen, niet een of ander onzichtbaar opperwezen.sNielz123 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:15:
Dat samen bidden na zo’n goal geeft toch een soort van verbondenheid. Echt mooi om te zien.
Maar goed, het schijnt normaal te zijn, net als bidden of een kruisje slaan voordat je het veld op loopt.
Ik vind daar wel wat van. En ik begrijp het ook als mensen hier dan weer iets van vinden
Op de bank vind ik hem echt drie klassen beter dan Ramaj.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Huis brand. Wordt gered door de brandweer. Bedankt god..... ik snap je welSuperkiwi schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:20:
[...]
Ik blijf dat altijd een beetje raar en onrespectvol jegens je medespelers vinden. Bedank liever je teamgenoten, zij hebben ervoor gezorgd dat de goal tot stand is gekomen, niet een of ander onzichtbaar opperwezen.
Maar goed, het schijnt normaal te zijn, net als bidden of een kruisje slaan voordat je het veld op loopt.
Ik vind daar wel wat van. En ik begrijp het ook als mensen hier dan weer iets van vinden
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Om deze dan gelijk maar weer ontopic te trekken:
Hopelijk in de tweede helft wat meer vuur in de Kuip. Makkelijk potje voor Feyenoord zo.
Laatste 5 ontmoetingen waren sowieso een makkie voor Feyenoord. Blijft toch een mooi en goed voetballend elftal.Superkiwi schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:30:
[...]
Om deze dan maar gelijk weer ontopic te trekken:
Hopelijk in de tweede helft wat meer vuur in de Kuip. Makkelijk potje voor Feyenoord zo.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Daar moet ik je helaas (
) gelijk in geven...
Ah daar is de wekelijkse tegengoal
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Zie ongeveer 7 Feyenoord en 2 NEC en die raken beide de bal...
Weer te gemakzuchtig. Denken dat je met 2-0 de buit binnen hebt en dan 3 stappen langzamer lopen.Agent47 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:33:
Ah daar is de wekelijkse tegengoal
Het lijkt PSV wel!dr.lowtune schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:36:
[...]
Weer te gemakzuchtig. Denken dat je met 2-0 de buit binnen hebt en dan 3 stappen langzamer lopen.
Is dit de bekende 'kuipvrees' waar ik wel eens over hoor?LZ86 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:44:
Van net geen 3-0 naar billenknijpen.
En de gelijkmaker. Wat een geklooi weer.
Is dit Bijlow echt aan te rekenen of wordt hem het zicht ontnomen en zag hij hem te laat aankomen?
Knap geschoten wel.
Knap geschoten wel.
Haha. Ik zag de eerste 40 minuten. Wilde nog even op 6-0 inzetten. NEC was nergens.
Stap in de auto om even kind af te zetten en zet nu TV weer aan
Nee, dit gaat niet ons seizoen worden
Stap in de auto om even kind af te zetten en zet nu TV weer aan
Ik was na de 2-0 ook afgehaakt. Het latste half uur alsnog maar kijken.
Nee, PSV is kampioen (van harte PSV-ers)PWM schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:09:
Haha. Ik zag de eerste 40 minuten. Wilde nog even op 6-0 inzetten. NEC was nergens.
Stap in de auto om even kind af te zetten en zet nu TV weer aanNee, dit gaat niet ons seizoen worden
Echt bijzonder om het verval te zien na de eerste potten tot de interlndbreak. Toen waren we echt oppermachtig.
NEC heeft 2 kansen gehad. Beide meteen goals.dr.lowtune schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:59:
En de gelijkmaker. Wat een geklooi weer.
Feyenoord weer kampioen kansen missen.
Feyenoord gaat natuurlijk die 4-2 er nog wel inleggen.
100% met je eens hoor. Er zat van mijn kant wat sarcasme bij. 😀Superkiwi schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:20:
[...]
Ik blijf dat altijd een beetje raar en onrespectvol jegens je medespelers vinden. Bedank liever je teamgenoten, zij hebben ervoor gezorgd dat de goal tot stand is gekomen, niet een of ander onzichtbaar opperwezen.
Ik zie dat echt niet gebeuren. De 2-3 uit een counter zie ik dan weer wel gebeuren.carpebios schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:15:
Jezus wat kinderachtig daar bij die vrije trap 😂😂
Nee, dit komt niet meer goed.carpebios schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:15:
Amateurisme ten top.
Het is NEC hè, koning der gelijke spelen. Je houdt hier dus sowieso minimaal een punt aan overdr.lowtune schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:24:
[...]
Ik zie dat echt niet gebeuren. De 2-3 uit een counter zie ik dan weer wel gebeuren.
Een punt tegen NEC thuis na 2-0 voorgestaan te hebben. Dat is gewoon ernstig slecht en mag nooit gebeuren.Superkiwi schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:26:
[...]
Het is NEC hè, koning der gelijke spelen. Je houdt hier dus sowieso minimaal een punt aan over
Kan zijn, maar dit is Feyenoord he, niet de minste tegenstander in de KUIP, tegen een ploeg die ze normaal zo oprollen. 3-2 incomming!
Hansen geen waarschuwing of geel voor tijdrekken, het kan allemaal bij deze scheidsrechter.
Fluiten is het nieuwe “hup”carpebios schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:31:
Hey, Twente publiek van gisteren is naar Rotterdam afgereisd hoor ik.
Eens.dr.lowtune schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:29:
[...]
Een punt tegen NEC thuis na 2-0 voorgestaan te hebben. Dat is gewoon ernstig slecht en mag nooit gebeuren.
Nou, komop dan Feyenoord
Zodra ze bij de 16 komen hebben ze echt geen idee.........
Middenveld ontbreekt het aan scherpte en onze verdediging is al het hele seizoen kut
Middenveld ontbreekt het aan scherpte en onze verdediging is al het hele seizoen kut
Feyenoord kan nog steeds niet omgaan met ploegen die komen om de nul te houden. Wellicht Ivanusec eens achter de spits proberen?
Eerste helft was hoopvol, tweede helft gaat door zoals de laatste wedstrijden voor de Winterstop en na Lazio thuis.
Eindeloos gebrei met uiteindelijk een slechte eindpass en nog slechtere dode spel situaties.
Weer het gevoel dat Slot aan 1 plan vasthoudt, een plan wat al tijden niet echt lekker blijkt te werken.
Nu vooral met alle wissels, er zit totaal geen idee meer achter.
Bal naar Wieffer/Timber, bal naar vleugels... en dan weten ze het niet meer.
Ik zie de 2-3 nog wel vallen, waarschijnlijk uit een corner.
Ik blijf vasthouden aan mijn prognose van een aantal maanden geleden.
"Ik zie Ajax nog wel eindigen boven Feyenoord dit seizoen."
En ik blijf erbij dat het vertrek van Pusic hier allemaal mee te maken heeft.
En met de week blijkt dat meer en meer waar, zonde.
(Maar niet iedereen is het hier meer eens, wat ik snap.)
Eindeloos gebrei met uiteindelijk een slechte eindpass en nog slechtere dode spel situaties.
Weer het gevoel dat Slot aan 1 plan vasthoudt, een plan wat al tijden niet echt lekker blijkt te werken.
En ik blijf erbij dat het vertrek van Pusic hier allemaal mee te maken heeft.
En met de week blijkt dat meer en meer waar, zonde.
(Maar niet iedereen is het hier meer eens, wat ik snap.)
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 14-01-2024 18:36 ]
Die speelt niet normaal kut sinds zijn blessure.D-e-n schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:34:
Feyenoord kan nog steeds niet omgaan met ploegen die komen om de nul te houden. Wellicht Ivanusec eens achter de spits proberen?
Ajax had alle geluk van de wereld vandaag nodig om die 3 punten te krijgen. Was zwaar onterecht.Anoniem: 338166 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:34:
Eerste helft was hoopvol, tweede helft gaat door zoals de laatste wedstrijden voor de Winterstop en na Lazio thuis.
Ajax komt niet boven Feyenoord, maar ik maak me wel zorgen over Twente en een beetje AZ
Dus hij moet kut spelen, en nu speelt hij abnormaal kut?LZ86 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:34:
[...]
Die speelt niet normaal kut sinds zijn blessure.
Normaal gezien zou Feyenoord met dit puntenaantal nog gewoon in de race zijn voor het kampioenschap dus zo slecht is het nou allemaal ook niet.
Feyenoord gaat binnen 5 min de 3-2 maken! NEC is uitgeteld.
Als je slecht speelt en toch de 3 punten binnen harkt, doe je het goed.LZ86 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:36:
[...]
Ajax had alle geluk van de wereld vandaag nodig om die 3 punten te krijgen. Was zwaar onterecht.
Ajax komt niet boven Feyenoord, maar ik maak me wel zorgen over Twente en een beetje AZ
Biedt alleen maar meer perspectief voor jullie Ajacieden in de toekomst.
Waar ik als Feyenoorder juist steeds somberer begin in te zien voor ons.
Het kan allebei de kanten op nog in deze wedstrijd
Veranderen van positie kan wellicht helpenLZ86 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:34:
[...]
Die speelt niet normaal kut sinds zijn blessure.
Elke keer als de bal bij de goal komt, claimen ze hands.
Jezus wat een gebrei zonder verdere actie, dit komt niet meer goed
[ Voor 22% gewijzigd door piotr123 op 14-01-2024 18:39 ]
Ik mag hopen dat ze de rest van de week straf training krijgen in de regen na deze vertoning. En Slot mag meetrainen want die lijkt ook geen plan te hebben.
Nec is wel op. Die proberen niet eens meer te counteren
Feyenoord scoort alleen de laatste minuut, dus hij komt eraan! Ik geloof er nog in.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024