[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.142 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:12
@FreakNL Moet eerlijk bekennen dat ik ook dacht dat dit eenmalig was omwille van het EK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
HollowGamer schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:55:
Ik zie ook gewin kids van 16 daar tussen lopen?
Die nieuwe generatie hooli's schijnen op dit moment de grootste zorg te zijn. Na Corona is er nieuwe aanwas gekomen die (nog) niet bekend is bij clubs, politie en justitie en in sommige gevallen zelfs los opereert van de traditionele hooligan-groeperingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wel jammer, ik vind twee wedstrijden mooier.

En (advocaat van de duivel) minder kans op een toevallige winnaar ook. Alhoewel ik dit Go Ahead terdege gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
https://www.nu.nl/binnenl...oodbevel-afgekondigd.html

Ik wacht op de update dat er één of twee mensen zijn aangehouden. :)
De rest werd meegezogen of was net niet ernstig genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

bazzemans schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:03:
@FreakNL Moet eerlijk bekennen dat ik ook dacht dat dit eenmalig was omwille van het EK.
eredivisie-seizoen-2023’24-start-met-fc-volendam-–-vitesse

De play-offs om Europees voetbal worden vanaf het seizoen 2023/‘24 gespeeld over één wedstrijd. Dit op verzoek van de clubs uit de Eredivisie. Die wedstrijden worden gespeeld in het stadion van de hoogst geëindigde ploeg. Hiermee wordt de druk op de voetbalkalender verlicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
sNielz123 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:25:
Wat gaat er precies veranderen? Is er een overzichtelijke site?
36 teams in 1 grote competitie, je loot 2 teams uit pot 1, 2 uit pot 2, 2 uit pot 3 en 2 uit pot 4. Speelt uit of thuis tegen die teams, dus 8 wedstrijden, hoogste 8 gaan direct door en 9 t/m 24 spelen een tussenronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
toolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:13:
[...]

36 teams in 1 grote competitie, je loot 2 teams uit pot 1, 2 uit pot 2, 2 uit pot 3 en 2 uit pot 4. Speelt uit of thuis tegen die teams, dus 8 wedstrijden, hoogste 8 gaan direct door en 9 t/m 24 spelen een tussenronde.
En 25 t/m 36 en de verliezers van de tussenronde? Zijn die uitgespeeld? Spelen die een tussenronde voor Europapa League?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazzemans schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:18:
En 25 t/m 36 en de verliezers van de tussenronde? Zijn die uitgespeeld? Spelen die een tussenronde voor Europapa League?
Uitgespeeld. Je kan niet meer degraderen tussen de toernooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:23:
[...]

Oke interessant. Het geeft wel een andere dynamiek. Puur gekeken naar de Europese competities klinkt het wel als een interessant.

Enige wat blijft wringen is dat er meer wedstrijden bij komen. Vanuit commercieel oogpunt en bezien van de supporters (ergens is meer topwedstrijden ook leuker) wel te begrijpen. Alleen staat het zo haaks op spelers die steeds vaker klagen over de (over)volle speelkalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-09 13:35
bazzemans schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:25:
[...]

Oke interessant. Het geeft wel een andere dynamiek. Puur gekeken naar de Europese competities klinkt het wel als een interessant.

Enige wat blijft wringen is dat er meer wedstrijden bij komen. Vanuit commercieel oogpunt en bezien van de supporters (ergens is meer topwedstrijden ook leuker) wel te begrijpen. Alleen staat het zo haaks op spelers die steeds vaker klagen over de (over)volle speelkalender.
Dat geklaag komt vooral uit landen als Engeland met al de bekertoernooien. Terwijl dat wel de landen zijn waar clubs voor/na het seizoen nog even een rondje Australië/VS/Azië ofzo doen voor vriendschappelijke wedstrijden om geld op te halen.
Of bijvoorbeeld Spurs en Newcastle die een paar dagen na de competitie al tegen elkaar speelde om niks. Dan kan het blijkbaar wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Bao_mi1 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:31:
[...]

Dat geklaag komt vooral uit landen als Engeland met al de bekertoernooien. Terwijl dat wel de landen zijn waar clubs voor/na het seizoen nog even een rondje Australië/VS/Azië ofzo doen voor vriendschappelijke wedstrijden om geld op te halen.
Of bijvoorbeeld Spurs en Newcastle die een paar dagen na de competitie al tegen elkaar speelde om niks. Dan kan het blijkbaar wel..
Is dat zo? In mijn beleving wordt er ook vanuit andere delen wel geklaagd maar misschien heb je gelijk.

Zeker een punt als het gaat om lucratieve uitstapjes van clubs. Spurs en Newcastle speelden namelijk in Melbourne, Australië tegen elkaar. Maar goed, dat doen de clubs. Het zijn de spelers die klagen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
Goed nieuws voor de Feyenoord-fans. De jaarlijkse wedstrijd tegen AS Roma zal komend seizoen niet plaats vinden. AS Roma gaat niet de Champions League in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

JanW schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:22:
Goed nieuws voor de Feyenoord-fans. De jaarlijkse wedstrijd tegen AS Roma zal komend seizoen niet plaats vinden. AS Roma gaat niet de Champions League in.
Volgens de nieuwe regels kan je ze ook niet meer loten als je de EL in gaat als je derde wordt in CL, alleen in de finale weer.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:41

Superkiwi

Hoi doei

Agent47 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:03:
[...]

Volgens de nieuwe regels kan je ze ook niet meer loten als je de EL in gaat als je derde wordt in CL, alleen in de finale weer.
Euhm, je kunt toch niet meer degraderen naar een lager toernooi?
Bron: 6 en 7 posts omhoog.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 27-05-2024 08:22 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Calimero hoedje op:

Waar blijven nu de headlines van het aansteker incident van gisteren in de blessuretijd bij die speler van GAE?

Tijdens Feyenoord - Ajax ging het er dagen over, nu hoor je niks.

Calimero hoedje af:

Utrecht heeft echt kl*te supporters, misdragen zich bij praktisch elke uit wedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Agent47 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:29:
Calimero hoedje op:

Waar blijven nu de headlines van het aansteker incident van gisteren in de blessuretijd bij die speler van GAE?

Calimero hoedje af:

Utrecht heeft echt kl*te supporters, misdragen zich bij praktisch elke uit wedstrijd.
In het grotere geheel is er bij Utrecht veel meer gebeurd dan die aansteker en dat krijgt meer aandacht. Bij die wedstrijd waar Klaassen een aansteker kopte was dat (zover ik mij herinner) het enige incident.
Laten we het er maar op houden dat het beide ontzettend triest is en ons niet verlagen tot het niveau: ja maar hullie krijgt minder aandacht.

Ik merk dat ik steeds minder met het voetbal heb door al dat gezeik de hele tijd. Aanstekers, vuurwerk, de ME die het nodig acht buiten de stadions charges uit te voeren (soms terecht, soms onterecht).
We laten ons gijzelen door een stel criminelen door niet of halfbakken op te treden.
Mijn zoontje is nu 2,5, maar afhankelijk van de ontwikkelingen de komende jaren ga ik nog eens goed nadenken of ik überhaupt wel met hem naar een stadion wil en ik begin zo langzamerhand op te zien tegen de dag dat hij zelf wil gaan voetballen met de vertokkisering die gaande is.

Zo. /rant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:54
Agent47 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:29:
Calimero hoedje op:

Calimero hoedje af:

Ik neem aan dat de KNVB dit ook gaat onderzoeken en dat Utrecht op een flinke straf mag rekenen, absoluut onacceptabel wat er gisteren is gebeurd.

Geldt overigens ook voor ADO Den Haag in de wedstrijd bij Excelsior.

Overigens hoort dit discussie vooral in het topic: [Voetbal] Randzaken waar die discussie ook gaande is.

[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 27-05-2024 09:43 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEightyFive
Twente kent de mogelijke tegenstanders voor de derde voorronde CL: Rangers FC, Slavia Praag, Red Bull Salzburg of Lille OSC.

Niet makkelijk maar ik denk dat sommige tegenstanders ook niet perse onverslaanbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:23:
[...]

Dat is wel nadelig voor de Nederlandse clubs. Die konden dan ondanks een slechte CL prestatie, wat vaak voorkwam , alsnog coefficienten punten pakken in een lager Europees toernooi.

Nog wel mogelijk om te degraderen van Europa League naar Conference League? Ik heb het nog niet gecheckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 16:15
JEightyFive schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:32:
Twente kent de mogelijke tegenstanders voor de derde voorronde CL: Rangers FC, Slavia Praag, Red Bull Salzburg of Lille OSC.

Niet makkelijk maar ik denk dat sommige tegenstanders ook niet perse onverslaanbaar zijn.
Ik teken voor alles behalve die Franse club. Ook qua uitwedstrijd bezoeken zijn de eerste drie het leukst! 8)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo

Wordt moeilijk. Alleen Slavia Praag zie ik dan als te doen. Hoewel ik Salzburg ook moeilijk vind in te schatten.
Zo goed vind ik Twente ook niet. Misschien nog een versterking erbij halen dan?

Go Ahead Eagles stroomt in de tweede voorronde Conference League in als ik het goed heb, mogen 25 juli dan al aan de bak.
Schema Conference League :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AlJGKCZmaTpC6BbiOF7VaRvspM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgTIDlvm1e2zZJRQpd28F8ZX.jpg?f=fotoalbum_large

In September geen Europees voetbal in de Conference League..

Trouwens, wel fantastisch voor Go Ahead Eagles zeg... In jaren tijd van kkd naar Europees voetbal...
Mmm Groningen is natuurlijk ook net gepromoveerd... :)

[ Voor 46% gewijzigd door Harribo op 27-05-2024 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Harribo schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:47:
Dat is wel nadelig voor de Nederlandse clubs. Die konden dan ondanks een slechte CL prestatie, wat vaak voorkwam , alsnog coefficienten punten pakken in een lager Europees toernooi.
Of voordelig voor de Nederlandse club die in een lager toernooi met pijn en moeite de poulefase door komt en nu niet meer een afvaller van een hoger toernooi voor de kiezen kan krijgen die er dan met de coëfficiënten van door gaat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dat redden ze nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gonadan schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:51:
[...]

Of voordelig voor de Nederlandse club die in een lager toernooi met pijn en moeite de poulefase door komt en nu niet meer een afvaller van een hoger toernooi voor de kiezen kan krijgen die er dan met de coëfficiënten van door gaat.
Dat komt minder vaak voor helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Heb je dat nagekeken? Volgens mij valt dat wel mee hoor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
Waarom niet? Er staan in dat lijstje drie teams op die lijst uit landen die lager op de ranking staan dan Nederland. Rangers is echt niks speciaals, Slavia Praag ook niet. RB Salzburg en Lille zijn de sterkere teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:55:
In de huidige cyclus van drie seizoenen is de tussenronde in de EL

- 8 nummers 2 EL
- 8 nummers 3 CL

en in de tussenronde van de ECL

- 8 nummers 2 ECL
- 8 nummers 3 EL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:12
Gonadan schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:00:
[...]

En daarnaast, de kans om knock-outs te halen binnen het toernooi neemt wel iets toe. Eerder bleef de helft van de ploegen erin. Nu is dat tweederde.

Ik vind het wel mooi die nieuwe opzet. Meer verschillende ploegen om tegen te spelen omdat je niet meer uit- en thuis tegen dezelfde ploegen speelt. Als het goed is spannend tot de laatste wedstrijd, omdat het ook voor de topclubs wel de moeite blijft om de play-off-ronde te vermijden.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
JanW schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:05:
[...]

Waarom niet? Er staan in dat lijstje drie teams op die lijst uit landen die lager op de ranking staan dan Nederland. Rangers is echt niks speciaals, Slavia Praag ook niet. RB Salzburg en Lille zijn de sterkere teams.
Zeker zo aan het begin van het seizoen zullen de verhoudingen wat dichter bij elkaar liggen.

Twente is wel al zeker van de groepsfase Europa League. Dat is misschien een betere route ondanks de bonuspunten voor het halen van de CL, maar verder zal het daar niet zoveel te zoeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

Omdat Twente alleen thuis redelijk tot aan goed speelt. Die bezwijken in de uit wedstrijd ben ik bang.

Sowieso ben ik aankomend seizoen redelijk nerveus voor de co-efficienten. Feyenoord heeft eerst weer een tussenjaar denk ik. GAE in Europa ben ik ook bang voor.

Het hangt af van PSV en Ajax dit jaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:36
Nog geen post hier over de beoogde nieuwe trainer bij Feyenoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:18:
Is hij fan van Cruijff en Van Gaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:08

Chrisjuh_15

Facta non verba

Betreft geen ajax, dus ik denk dat je kunt wachten tot je een ons weegt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Nooit vind ik een beetje te stellig. Ze zullen het niet makkelijk krijgen, maar een Rangers of Slavia Praag is toch niet zo indrukwekkend? Rangers werd door het Ajax van Alfred Schreuder helemaal scheel getikt. Ik acht Twente op voorhand niet kansloos.
Salzburg heb ik te weinig zicht op, Lille lijkt me de zwaarst mogelijke tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Ken hem niet. Zal dus niet zoveel zijn :+
/MvB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:54
Chrisjuh_15 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:01:
[...]

Wel al 2x tegen Ajax gespeeld wellicht dat dat nog in het nieuws komt ;)

Maar ook niet echt een bekende naam en ook niet mega veel ervaring, maar interessante keuze. Speelde toen met FC Midjetland wel aardig voetbal volgens mij.

Zo gaan we ineens van 3 Nederlanders bij de traditionele top 3 naar 2 buitenlanders in een zomer tijd.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nog niet gezien, vertel, wat heb je voor nieuws? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Slavia Praag is inderdaad niks bijzonders. Won afgelopen seizoen met 2-0 van AS Roma en Feyenoord had het er in 21/22 ook niet bepaald makkelijk tegen.
Rangers idem, misschien geen hoogstaand voetbal maar die kunnen wel een tempo en fysiek hanteren waar Twente geen weerwoord tegen heeft. Vergeet niet, Twente heeft nagenoeg geen enkele Europese ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gonadan schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:00:
[...]

Ik kan volgens mij alleen herinneren dat Roma als betere tegenstander van een hogere Europese League verscheen, dat is niks vergeleken met het aantal keren dat een Nederlandse ploeg "degradeerde" naar een lager Europees toernooi, dat gebeurt eigenlijk continu de laatste jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Harribo schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:33:
[...]

Ik kan volgens mij alleen herinneren dat Roma als betere tegenstander van een hogere Europese League verscheen, dat is niks vergeleken met het aantal keren dat een Nederlandse ploeg "degradeerde" naar een lager Europees toernooi, dat gebeurt eigenlijk continu de laatste jaren
Volgens mij is hier één of twee seizoenen wel eens een lijstje opgesomd met CL afvallers die we later in de EL en/of UCL terug zagen, dat waren er toen meer dan alleen Roma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
toolkist schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:25:
[...]

Slavia Praag is inderdaad niks bijzonders. Won afgelopen seizoen met 2-0 van AS Roma en Feyenoord had het er in 21/22 ook niet bepaald makkelijk tegen.
Rangers idem, misschien geen hoogstaand voetbal maar die kunnen wel een tempo en fysiek hanteren waar Twente geen weerwoord tegen heeft. Vergeet niet, Twente heeft nagenoeg geen enkele Europese ervaring.
Als Twente de selectie enigszins bij elkaar kan houden, dan moet Rangers geen probleem zijn. Slavia Praag kan ik moeilijk zeggen. Als club verwacht ik dat zij dezelfde problemen kennen als de Nederlandse clubs. Talentvolle spelers die weggaan, coaches die in trek zijn bij grotere clubs. Veel verloop en geen constante/stabiele situatie. De stellige opmerking van @Agent47 dat ze 't nooit redden reageerde ik op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

JanW schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:07:
[...]

Als Twente de selectie enigszins bij elkaar kan houden, dan moet Rangers geen probleem zijn. Slavia Praag kan ik moeilijk zeggen. Als club verwacht ik dat zij dezelfde problemen kennen als de Nederlandse clubs. Talentvolle spelers die weggaan, coaches die in trek zijn bij grotere clubs. Veel verloop en geen constante/stabiele situatie. De stellige opmerking van @Agent47 dat ze 't nooit redden reageerde ik op.
Diezelfde Rangers die PSV er 1 keer uit hielden en 1 keer het moeilijk maakten? :X

Dat gezegd hebben, als ze de selectie op orde hebben en Rangers op juiste moment treffen is er zeker iets mogelijk.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Player1S schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:14:
[...]
Diezelfde Rangers die PSV er 1 keer uit hielden en 1 keer het moeilijk maakten? :X
Omdat van Nistelrooij toen niet durfde te voetballen ;)
Hopelijk heeft Twente toen ook meegekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Chrisjuh_15 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:01:
[...]

Niemand houdt je tegen om er zelf een post aan te wijden, dat weet je toch hopelijk wel? Voegt meer toe dan deze opmerking.
Player1S schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:14:
[...]

Dat gezegd hebben, als ze de selectie op orde hebben en Rangers op juiste moment treffen is er zeker iets mogelijk.
Nee, Kakua Rangers FC hebben we het over toch? :+ Laatste ontmoeting tussen Rangers en PSV werd het 7-3 voor PSV over twee wedstrijden. Ik verwacht van Twente geen soortgelijke uitslag, maar is het zo gek dan dat ik zeg dat 't niet onmogelijk is? In tegenstelling tot wat werd beweerd in een one-liner hierboven?

Tegenwoordig moet iedere discussie of uitspraak maar extreem stellig zijn. Zo vermoeiend vind ik dat. En als je daar dan op reageert, zoals ik nu doe, dan kan ik mijn uitspraak gaan verdedigen. Ja, ik denk dat de nummer drie van Nederland van de nummer 2 van Schotland en Tsjechië prima kan verslaan. Is dat zo gek?

[ Voor 13% gewijzigd door JanW op 27-05-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 22:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
En wat precies is Europese ervaring? Sadilek is Tsjechisch international met 24 Europese wedstrijden, Van Wolfswinkel heeft 60 Europese wedstrijden in de benen, Weghorst 35. Sowieso is zijn er afgelopen twee seizoenen twee zeer serieuze Europese tegenstanders geweest…

Is het veel? Niet echt misschien. Is het voldoende? Dat kan. Het hangt wel echt van de loting af.
- Lille is een forse maat te groot (begroting 100 mio, leven op de pof dus moet verkopen, hebben nu 7 spelers met marktwaarde > 100 mio)
- Red Bull Salzburg waarschijnlijk ook. Spelen, scouten, technische staf, overal zit een goede filosofie achter. Ook 7 spelers met hogere marktwaarde (boven de 10 miljoen). Moeten altijd verkopen, maar worden daar zelden slechter van. Lijken wel in begroting terug te moeten
- Slavia Praag, geen spelers die duurder dan 10 mio zijn. Weet ik verder weinig van eigenlijk. Gevoel zegt dat het niet onmogelijk hoeft te zijn
- Rangers, met Fabio Silva 1 geleende spelers die meer dan 10 mio mw heeft. Ik kan niet veel betrouwbaars over de begroting vinden. Onderbuik: als je niet teveel onder de indruk van Ibrox bent en de intensiteit kan neutraliseren, dan heb je wellicht een kansje?

Fysiek zijn zeker Lille en Rangers natuurlijk superieur, technisch Lille en RB Salzburg, maar t is allemaal prima op reisafstand, dus vol uitval, kolkende Grolsch Veste, denk dat t niet nodig is om onder indruk van deze ambiances te zijn, we zullen zien! Het wordt hoe dan ook een mooi avontuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

https://www.voetbalprimeu...bondsvoorzitter-knvb.html

Daar gaan de uitwedstrijden voor uit supporters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ZieMaar! schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:24:
En wat precies is Europese ervaring? Sadilek is Tsjechisch international met 24 Europese wedstrijden, Van Wolfswinkel heeft 60 Europese wedstrijden in de benen, Weghorst 35. Sowieso is zijn er afgelopen twee seizoenen twee zeer serieuze Europese tegenstanders geweest…

Is het veel? Niet echt misschien. Is het voldoende? Dat kan. Het hangt wel echt van de loting af.
- Lille is een forse maat te groot (begroting 100 mio, leven op de pof dus moet verkopen, hebben nu 7 spelers met marktwaarde > 100 mio)
- Red Bull Salzburg waarschijnlijk ook. Spelen, scouten, technische staf, overal zit een goede filosofie achter. Ook 7 spelers met hogere marktwaarde (boven de 10 miljoen). Moeten altijd verkopen, maar worden daar zelden slechter van. Lijken wel in begroting terug te moeten
- Slavia Praag, geen spelers die duurder dan 10 mio zijn. Weet ik verder weinig van eigenlijk. Gevoel zegt dat het niet onmogelijk hoeft te zijn
- Rangers, met Fabio Silva 1 geleende spelers die meer dan 10 mio mw heeft. Ik kan niet veel betrouwbaars over de begroting vinden. Onderbuik: als je niet teveel onder de indruk van Ibrox bent en de intensiteit kan neutraliseren, dan heb je wellicht een kansje?

Fysiek zijn zeker Lille en Rangers natuurlijk superieur, technisch Lille en RB Salzburg, maar t is allemaal prima op reisafstand, dus vol uitval, kolkende Grolsch Veste, denk dat t niet nodig is om onder indruk van deze ambiances te zijn, we zullen zien! Het wordt hoe dan ook een mooi avontuur!
Heeft Weghorst al getekend dan? En zo ja, gaat die tegelijk met van Wolfswinkel spelen? ;)
Zolang Hammarby al bijna een eindpunt in de Europese campagne is denk ik dat de Rangers echt een flinke maat te groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:55:
[...]

Heeft Weghorst al getekend dan? En zo ja, gaat die tegelijk met van Wolfswinkel spelen? ;)
Zolang Hammarby al bijna een eindpunt in de Europese campagne is denk ik dat de Rangers echt een flinke maat te groot zijn.
Vergeet niet dat een Hammarby in een competitie speelt die in een daadwerkelijk kalenderjaar word gehouden. Dus zodra de Europese wedstrijden eraan komen hebben zij al ~half seizoen erop zitten en zijn op elkaar ingespeeld terwijl meeste andere clubs pas net met de voorbereiding bezig zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Daar gaat t toch helemaal niet om? Beiden weten wat er voor nodig is, dat kunnen ze prima overbrengen zonder alletwee te spelen. En nee, er is niet getekend, maar je kan werkelijk geen voetbalblad of -site openen zonder dat zijn zaakwaarnemer weer benoemd dat ie dat graag wil. En toevallig is dat ook nog een zaakwaarnemer die Twente redelijk kent :).

En tegen Hanmarby was t alleen qua score hakken over de sloot. Zeker in de thuiswedstrijd was Twente oppermachtig. Sowieso is de timing anders (was best wat vroeger in t seizoen en na een veel langer seizoen) tegen een ploeg die al midden in t seizoen zat).

Tegen Fenerbahçe en Fiorentina sneuvelen kan gebeuren. Fiorentina was een close call (met sterke Amrabat). Die schat ik, van een afstand, hoger in dan Rangers. Twente is sterker dan je denkt, denk ik, maar we worden het daar toch niet over eens. Dat het moeilijk wordt, soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ZieMaar! schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:34:
[...]

Daar gaat t toch helemaal niet om? Beiden weten wat er voor nodig is, dat kunnen ze prima overbrengen zonder alletwee te spelen. .
Tuurlijk gaat het daar wel om. Je hebt spelers in het veld nodig die het op het moment zelf kunnen overbrengen of vanuit ervaring weten wat de wedstrijd nodig heeft. Even die bal vasthouden ipv weer 'blind' aan te vallen terwijl je al voor staat. Die tegenstander die al geel heeft op blijven zoeken, etc.
als je al hoort dat trainers moeite hebben om hun boodschap tijdens de wedstrijd over te brengen, dan gaat dat ervaren bankzitters al helemaal niet lukken.

Verder hoop ik natuurlijk dat Twente wel wint, maar ik denk dat de kans daarop hoogstens 50% is(tegen Slavia, de rest minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het gaat niet alleen om tijdens de wedstrijd, ook om de voorbereiding. En tijdens de wedstrijd, tijdens corners etc bereik je elkaar ook prima.

Ik denk dat ze kans kunnen hebben, maar die kans acht ik ook minder dan 50% hoor. Ik heb wel gekkere voorspellingen gezien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Vanavond gelukkig nog wel voetbal op TV, maar gok dat het weer uit de hand gaat lopen.

Verwacht niet veel vuurwerk op het veld, wel eromheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ben benieuwd wat het wordt qua wedstrijd
Excelsior doet het tegen mijn verwachtingen in toch best aardig in de nacompetitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

HollowGamer schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:30:
Vanavond gelukkig nog wel voetbal op TV, maar gok dat het weer uit de hand gaat lopen.

Het weer loopt alweer een paar uur flink uit de hand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jtv3UaWfCrL43OS_DLkM9TdMlZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jUnsBXLgQdvO0ya2TLU1Km98.png?f=fotoalbum_large

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
Qua samen spelen zie ik Oosting dat wel doen. Ofwel met Wolfswinkel als linksbuiten - zo is er ook gespeeld toen Ugalde er nog was. Danwel in een 5-3-2, als in het experiment bij PSV-uit in de beker. Dat vond ik niet zo geslaagd. Maar wie weet als er langer op dat systeem getraind wordt dat het minder onwennig oogt.

Voor de kansen van Twente denk ik dat er veel van de transfermarkt afhangt. Als je Steijn, Sadilek en Hilgers
kwijtraakt deze zomer staat er toch een ander elftal dan wanneer je die jongens houdt en je weet te versterken met een linksbuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:32
HollowGamer schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:30:

Toch wel wat vuurwerk op het veld in Breda :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
J-roenn schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:01:
[...]

Toch wel wat vuurwerk op het veld in Breda :+
Denk dat we over 30min. wel kunnen beginnen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat een akelig lelijke kleurencombinatie, dat tenue van Excelsior.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Wow NAC, wat een geweldige nacompetitie spelen die! Echt niet normaal. :D

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:21

Quad

Doof

NAC gaat lekker. Excelsior is klaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:49:
Dit zou inderdaad wel eens een hele dure handsbal kunnen blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Quad schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:49:
Dat weten we na volgende week pas, nac moet echt doorzetten nu. 5-1 winnen of zo.

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Avondje NAC, heerlijk. Doei Excelsior met je te korte bout kunstgras veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Pelox schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:52:
[...]

Dat weten we na volgende week pas, nac moet echt doorzetten nu. 5-1 winnen of zo.
Ja anders krijg je een Fortuna Dusseldorf 2.0.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:26
Goede kans dat we weer een ED-derby erbij hebben. *O*

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dit mag dan ook wel weer rood zijn, zo lomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hmm het wordt wel leuk zo.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:37

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Quad schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:52:
[...]

Ja anders krijg je een Fortuna Dusseldorf 2.0.
Dat was wel een echt ' Relegationsspiel ' van VfL Bochum

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jammer dat zo'n bak van Koscelník niet zo lekker wordt afgerond. Hoe die in 1 keer de 2 spelers van Excelsior uitkapt gun je dat gewoon een perfecte afronding.

Edit:
coach van Excelsior; Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/0zMaR5tTkiUAAAAM/ja-moete.gif

[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 28-05-2024 21:40 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Het zit NAC wel mee.
Krijg het gevoel dat Higler graag NAC naar de eredivisie ziet gaan want hij schroomt niet om kaarten uit te delen aan excelsior.
Niet dat het trouwens hele rare kaarten zijn maar toch...

[ Voor 82% gewijzigd door Harribo op 28-05-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

En dat is 2 keer rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Doordrukken Nac! Nog een paar doelpunten erbij nu!

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:23
Ben ik de enige die voor Excelsior is? Die hadden in de competitie ook zo'n pech en het is niet dat NAC nu zo'n topseizoen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:44
Wat een wedstrijd.
Maar bij die laatste goal.. stond die gast met ingooien niet over de lijn?
Of mag je zo op de lijn staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

D-e-n schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:42:
Ben ik de enige die voor Excelsior is? Die hadden in de competitie ook zo'n pech en het is niet dat NAC nu zo'n topseizoen had
Neuh, qua uitstraling en gevoel heb ik meer met NAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
D-e-n schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:42:
Als brabander, maar Excelsior sponsor, ben ik onpartijdig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
Liever NAC in de eredivisie dan Excelsior.
Sorry voor die fans maar ik vind NAC een leuke club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
sNielz123 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:43:
Wat een wedstrijd.
Maar bij die laatste goal.. stond die gast met ingooien niet over de lijn?
Of mag je zo op de lijn staan?
Ik zat ook al te kijken naar de regels. Volgens mij had de VAR hem moeten afkeuren:
De speler moet met een deel van beide voeten op of achter de zijlijn...
wiki

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:23
Vos schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:44:
[...]

Neuh, qua uitstraling en gevoel heb ik meer met NAC.
Echt een traditionele club ja maar ze maken er altijd bestuurlijk een zooitje van. En op basis van de competitie hadden ze het niet verdiend

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 28-05-2024 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
NAC is wel altijd volle bak.
Zoveel supporters

5-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Ik ben ook voor Excelsior.

( al is het alleen maar om te voorkomen dat Noord Brabant net als Overijssel 4 clubs in de Eredivisie krijgt :) )
Hoop dat we koploper met 4 clubs blijven

[ Voor 13% gewijzigd door 964C2 op 28-05-2024 21:46 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 05:19

OMX2000

By any means necessary...

D-e-n schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:45:
[...]

Echt een traditionele club ja maar ze maken er altijd bestuurlijk een zooitje van
Dat dus.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb niet echt voorkeur, moge het beste team winnen.
Waar ik mij wel wat aan stoor is dat scheidsrechter Higler wat beïnvloed lijkt door het publiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zal wat zijn als de nr 8 van de KKD promoveert.

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik ben tegen kunstgras dus Excelsior viel sowieso al af bij mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[...]

Echt een traditionele club ja maar ze maken er altijd bestuurlijk een zooitje van. En op basis van de competitie hadden ze het niet verdiend
Hoezo niet verdiend? Zo zijn de regels nou eenmaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Agent47 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:47:
Nog 1 jaar wachten en dat geneuzel is gelukkig eindelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
T-MOB schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:45:
[...]

Ik zat ook al te kijken naar de regels. Volgens mij had de VAR hem moeten afkeuren:

[...]
wiki
Hij stond sowieso met 1 voet eracher en de andere ervoor op en over volgens mij.
Dus dan zou dat correct zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Agent47 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:47:
Oh in dat geval ben ik ook voor NAC :)
Hup NAC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 05:19

OMX2000

By any means necessary...

Vos schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:47:
[...]

Hoezo niet verdiend? Zo zijn de regels nou eenmaal :)
Er staat letterlijk op basis van de competitie…

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
964C2 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:45:
Ik ben ook voor Excelsior.

( al is het alleen maar om te voorkomen dat Noord Brabant net als Overijssel 4 clubs in de Eredivisie krijgt :)
Ik vind 3 Rotterdamse clubs een beetje te veel van het goede
dat is wel logisch als Ajacied ;)

Maar vooral dat ik clubs als Excelsior, Almere City, RKC om wat voorbeelden te noemen kan missen als kiespijn in de eredivisie.

Mooi dat Groningen, en hoop NAC straks weer in de eredivisie zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

OMX2000 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Er staat letterlijk op basis van de competitie…
Ok. Op basis van de nacompetitie dan wel verdiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
[...]
Echt een traditionele club ja maar ze maken er altijd bestuurlijk een zooitje van
Dat doen alle traditionele clubs :D

Maar goed, Excelsior is kunstgras. En qua verzorgingsgebied heb je in Rotterdam al Sparta en Feyenoord. Ik denk dat die clubs meer emotionele betrokkenheid veroorzaken bij de supporters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:45
Benieuwd hoe Van Gastel is als zijn ploeg achter staat. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
NAC piekt wanneer het moet, daar gaat het om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Keal wat gooi'n.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Die speler van Nac mocht van mij ook een gele kaart hebben.
Van gassel raakte hem links, gaat hij vallen, grijpt dan naar zijn rechterbeen, janken en nu weer niks aan de hand. Matennaaierij

Edit : ah daar is Tom Boere dus tegenwoordig... Bij nac

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 28-05-2024 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
3 goals goedmaken kan nog in de volgende wedstrijd dat hebben ze in Duitsland wel bewezen.
Maar dat zijn wel Duitsers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Harribo schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:54:

Edit : ah daar is Tom Boere dus tegenwoordig... Bij nac
Allerslechtste spits die ooit bij FC Twente heeft gespeeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-09 13:35
d-vine schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Ik vind 3 Rotterdamse clubs een beetje te veel van het goede
dat is wel logisch als Ajacied ;)

...
Wat is daar nou weer logisch aan?
Pagina: 1 ... 132 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024